Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • abaddon.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kraków Łódź





    Temat: Absurd z biletami kolejowymi
    W pociągach osobowych nie uznają biletów z Intercity

    Łodzianin wracający pociągiem z Warszawy padł ofiarą bałaganu na kolei. Chociaż miał bilet, nie zapłacił mandatu tylko dlatego, że zlitował się nad nim konduktor.

    Od 1 grudnia PKP Przewozy Regionalne i PKP Intercity są bowiem oddzielnymi spółkami i w praktyce wzajemnie nie honorują biletów.

    Mieszkaniec Łodzi z dwójką dzieci, wracający z Warszawy do Łodzi, kupił bilety na pospieszny, ale nie zdążył na pociąg. Żeby nie czekać godzinę, cała trójka wsiadła do odjeżdżającego właśnie pociągu pospiesznego do Tomaszowa i w Skierniewicach przesiadła się do pociągu osobowego do Łodzi. Konduktor w osobowym stwierdził, że bilety są... nieważne.

    Intercity i Przewozy Regionalne mają w ofercie pakiet dla pasażerów, którzy łączą przejazdy osobowe z pospiesznymi, czyli tzw. wspólny przejazd ze zniżką 10 proc. Tyle że nie funkcjonuje on w relacji Warszawa-Łódź, bo pasażer i tak ma możliwość szybkiego przejazdu na tej trasie wyłącznie pospiesznym. 10 proc. zniżki to też mrzonka, bo ceny biletów po grudniowej reformie automatycznie poszły w górę.

    Do 30 listopada zeszłego roku, by dotrzeć z Łodzi Kaliskiej via Kutno do Świnoujścia pasażer płacił 54 zł i 50 gr. Do Kutna udawał się osobowym, dalej podróżował składem pospiesznym. Teraz płaci już 58 zł i 50 gr. Z Dworca Kaliskiego, by dostać się przez Koluszki do Częstochowy płaciliśmy 32 zł i 50 gr, teraz już o 5 zł więcej. Każdy, kto chce pojechać do Szklarskiej Poręby z Łodzi, najpierw pospiesznym musi się dostać do Wrocławia, potem osobowym jedzie do Szklarskiej. Z tym że przed 1 grudnia kosztowało to 48 zł, teraz już 57 zł i 15 gr. Dla czterosobowej rodziny, która udaje się na urlop, w obie strony to wydatek o blisko 80 zł większy.

    O podwyżkach nie informowało ani PKP Intercity, ani Przewozy Regionalne. O co chodzi?

    W Przewozach Regionalnych usłyszeliśmy, że od czasu, gdy drogi obu spółek się rozeszły, oddzielnie naliczają taryfy. Jak tłumaczono, spółki na tym nie zarabiają, a wychodzą "na zero", bo przychody z osobowych i pospiesznych nie trafiają już do kasy jednego przewoźnika, jak było przed 1 grudnia 2008, a dwóch.

    Jeszcze w grudniu powstała komisja złożona ze specjalistów obu spółek, która ma pracować nad podziałem przychodów i sprawić, żeby spółki zaczęły wreszcie wzajemnie uznawać bilety. Rzecz w tym, że nie wiadomo kiedy skończy pracę. W grudniu w Przewozach Regionalnych mówiono, że będzie to możliwe pod koniec pierwszego kwartału. Teraz wiadomo, że to niemożliwe.

    - Na razie dogadaliśmy się co do tego, że Intercity będzie honorować nasze bilety okresowe, a my ich bilety sieciowe, z wyjątkiem relacji Warszawa-Kraków - mówi Piotr Olszewski z PR. - To tyle, co mogę na razie powiedzieć, bo negocjacje wciąż trwają i są bardzo trudne. Zapewniam jednak, że obie strony chcą się dogadać.

    Wygląda jednak na to, że liczą się tylko interesy spółek kolejowych, a nie wygoda pasażerów.

    Juliusz Engelhardt, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, w oficjalnym komunikacie stwierdził, że "działalność przewoźników jest realizowana w oparciu o własne strategie handlowe", a zatem "podejmowanie działań administracyjnych nie jest możliwe".

    Problemu nie widzi także Paweł Ney, do niedawna rzecznik Przewozów Regionalnych, a teraz rzecznik Intercity.

    - Co do łodzianina, który wsiadł do niewłaściwego pociągu, to składy osobowe i pospieszne jeżdżą dziś w barwach dwóch różnych spółek. To tak jakby pasażer Polskiego Expressu żądał, by honorowano jego bilet w PKS - dziwi się Ney.

    Nie wie, kiedy obydwie kolejowe spółki mogą się porozumieć ku wygodzie pasażerów.

    Źródło: NaszeMiasto.pl



    Temat: [21.03] Koncert zespołów L. Stadt & Kid A
    21. marca o godzinie 19.30 zapraszamy na koncert zespołów L. Stadt & Kid A

    L.Stadt rozpoczął występem na scenie klubowej w trakcie festiwalu Camerimage w 2003 roku. Elektryzują publiczność nietypowymi kombinacjami dźwiękowymi i mocnym brzmieniem, a także dobrymi tekstami i przeszywającym wokalem. W kwietniu 2004 roku grali w Sztutgarcie i Monachium. Corocznie biorą udział w akcji charytatywnej. Są finalistami ogólnopolskiej akcji Gazety Wyborczej "Gra Muzyka". Latem 2004 uczestniczyli w festiwalu Class Rock w Aix en Provence we Francji, a ich występ znalazł się na płycie dvd. W 2005 zagrali na prestiżowym festiwalu Czterech Kultur w Łodzi . W 2006 L.Stadt otworzył cykl telewizyjnych koncertów pt." Łódź Alternatywna" - koncert transmitowany na żywo przez TVP 3 oraz Radio Łódź. Spośród 374 nagrań nadesłanych na konkurs radiowej Trójki, tygodnika "Przekrój" oraz portalu Onet.pl Jury wybrało 50, a laureatami zostały 4 zespoły - wśród nich właśnie L.STADT. Zespół miał znakomitą szansę zaprezentować się pierwszego dnia OFF Festiwalu w Mysłowicach przed kilkunastotysięczną publicznością. Muzyka zespołu zagościła w teatrze w spektaklu "Yotam" na scenie łódzkiego Teatru Nowego oraz w kinie w filmie "Aleja Gówniarzy" (premiera kwiecień 2007). L.stadt z utworem "Gore' jest obecny na składance Programu Trzeciego "Piotr Stelmach prezentuje - OFFENSYWA". Według "Przekroju" , portalu ONET oraz GW - zespół jest nadzieją polskiej muzyki w 2008 roku. L.Stadt to bezapelacyjnie jeden z najciekawszych młodych zespołów - nie tylko w rodzinnej Łodzi, ale i w Polsce. 29 lutego 2008 r. po czterech latach działalności ukazał się debiutancki album zatytułowany "L.Stadt". Debiut to świetny,różnorodny, który w jedną całość spina lekkość grania i teksty o czymś, charyzmatyczny wokalista, dwóch perkusistów i ambicje wymierzone na zachód. W 2008 roku otworzyli scenę namiotową na Opener Festiwal, odwiedzili Londyn na polonijnym festiwalu przed słynną Wembley Arena oraz z powodzeniem koncertowali po Polsce, Niemczech i Chorwacji.

    Zespół Kid A, którego nazwa pochodzi od tytułu 4 płyty zespołu RADIOHEAD powstał w styczniu 2005 roku. Występowali w konkursach na festiwalu w Jarocinie (2007) oraz festiwalu Union Of Rock -Węgorzewo 2006. Dotarli do finału konkursu młodych kapel na Off Festival 2007. Dwukrotnie zajęli I miejsce na Powiatowym Przeglądzie Kapel w Chrzanowie, w styczniu 2007 roku wygrali III Otwarty Przegląd Zespołów Rockowych w Wadowicach (w jury zasiadał m.in. Tymon Tymański), trzy miesiące później zwyciężyli PKS - Przegląd Kapel Studenckich w Krakowie (w jury byli muzycy Myslovitz i dziennikarze muzyczni). Ich utwór "Talia kart" dotarł do 1 miejsca listy przebojów w Radiu Bez Kitu oraz listy "Dekalog" w portalu muzycznym pro-rock. O kapeli pisały liczne gazety - zarówno lokalne jak i ogólnopolskie. Muzykę Kid A można usłyszeć m.in. w Trójce, Radiu Kraków, Esce Rock czy Anty Radiu. Grupa wystąpiła też w telewizyjnych programach "Kuba Wojewódzki", "Regiony kultury", "5-10-15" i "Backstage". KID A dali ponad 100 koncertów w całej Polsce, zagrali również koncert w Niemczech podczas tygodnia kultury polskiej w Bochum. Występowali jako support przed zespołami Myslovitz, Negatyw, Hey, Kombajn Do Zbierania Kur Po Wioskach, Penny Lane i Tymonem Tymańskim.Kid A gra alternatywnego rocka. W 2008 roku zaczęli wspólpracę z Jackiem Kuderskim (Myslovitz), wspomagają go swą grą podczas koncertów. Na początku 2009 roku wyruszyli w trasę koncertową z Myslovitz.

    Bilety: 10 zł. Zapraszamy!

    Miejskie Centrum Kultury
    Grunwaldzka 7
    (032) 222 66 70
    www.mckmyslowice.pl





    Temat: MPJ w Judo: Czarni Bytom wygrali klasyfikację medalową
    Czarni Bytom wygrali klasyfikację medalową mistrzostw Polski juniorów w judo, które odbyły się w Rybniku. Bytomianie zdobyli dwa złote, trzy srebrne i jeden brązowy medal. Wyprzedzili Wybrzeże Gdańsk i Rysia Warszawa.

    Medaliści w poszczególnych kategoriach wagowych

    Kobiety

    44 kg
    1. Ilona Ziembikiewicz (Gwardia Piła)
    2. Katarzyna Werner (Olimp Rawicz)
    3. Paulina Narewska (Shizoku Ostróda
    3. Natalia Znojek (Gwardia Opole)

    48 kg
    1. Ewa Konieczny (Czarni Bytom)
    2. Ewelina Lech (AZS AWF Wrocław)
    3. Aneta Szarzec ( Wisła Centrum Wisła)
    3. Wiktoria Szypowicz Wybrzeże Gdańsk)

    52 kg
    1. Weronika Karbowiak (AZS UW Warszawa)
    2. Marta Kubań (Gwardia Warszawa)
    3. Julia Roszkiewicz (AZS Poznań)
    3. Aleksandra Zowczak (Juvenia Wrocław)

    57 kg
    1. Paulina Zubrzycka (Samuraj Koszalin)
    2. Paulina Łężak (Orzeł Warszawa)
    3. Agnieszka Bezrączko (Czarni Bytom)
    3. Agata Perenc (Polonia Rybnik)

    63 kg
    1. Hanna Las (Polonia Rybnik)
    2. Agata Ozdoba (AZS Opole)
    3. Luiza Czakańska (Pałac Młodzieży Katowice)
    3. Barbara Mirus (Wisła Kraków)

    70 kg
    1. Daria Pogorzelec (Wybrzeże Gdańsk)
    2. Agnieszka Raczyńska (Śląsk Wrocław)
    3. Katarzyna Furmanek (AZS AWF Gdańsk)
    3. Joanna Wojna (Pałac Młodzieży Tarnów)

    78 kg
    1. Maria Matyjasiak (Viking Gdynia)
    2. Sylwia Tomczak (UKS 2 Stalowa Wola)
    3. Agnieszka Kaps (Pałac Młodzieży Katowice)
    3. Anna Kmetko (Juvenia Wrocław)

    +78 kg
    1. Katarzyna Gajda (Wojownik Skierniewice)
    2. Aleksandra Papaj (Judo Wolbrom)
    3. Joanna Jaworska (Truso Elbląg)
    3. Joanna Woźniak (Wybrzeże Gdańsk)

    Mężczyźni

    55 kg
    1. Dariusz Chełminiak (Olimpijczyk Włocławek)
    2. Szymon Stryczek (Czarni Bytom)
    3. Jacek Martin (AZS Gliwice)
    3. Andrzej Rawiak (Judo Pawłowice)

    60 kg
    1. Paweł Jałbrzykowski (Ryś Warszawa)
    2. Grzegorz Wieczorek (Czarni Bytom)
    3. Tomasz Głuszyk (Ryś Warszawa)
    3. Wojciech Waliszek (Gwardia Łódź)

    66 kg
    1. Tomasz Kowalski (AZS Opole)
    2. Rafał Końca (Gwardia Łódź)
    3. Łukasz Nowak (AZS Opole)
    3. Tomasz Staśkiewicz (Ryś Warszawa)

    73 kg
    1. Marcin Niedzielski (AZS Gliwice)
    2. Piotr Kurkiewicz (Ryś Warszawa)
    3. Sebastian Giłowejno (Gwardia Osztyn)
    3. Marcin Kowalski (Ryś Warszawa)

    81 kg
    1. Robert Zalewski (Wybrzeże Gdańsk)
    2. Robert Gawron (Czarni Bytom)
    3. Kamil Kozłowski (Gwardia Olsztyn)
    3. Jakub Kubieniec (MKS Czechowice - Dziedzice)

    90 kg
    1. Jakub Wójcik (Gwardia Wrocław)
    2. Michał Garbacz (AZS Gliwice)
    3. Maciej Iwański (AZS UKW Bydgoszcz)
    3. Jan Skorupski (WTJ Włocławek)

    100 kg
    1. Mateusz Stypułkowski (AZS Łódź)
    2. Bartłomiej Andrewald (Gwardia Łódź)
    3. Rafał Filek (Wisła Kraków)
    3. Rafał Jędraszak (Tomit Elbląg)

    +100 kg
    1. Zbigniew Stebnicki (Czarni Bytom)
    2. Krzysztof Woźniak (PKS WSP Szczytno)
    3. Jakub Chebda (Gwardia Warszawa)
    3. Michał Rosa (Flota Gdynia)

    wp.pl



    Temat: Kolejny przetarg w Łodzi
    Aleksiej - no i brawo! Oby wam się udało - trzymam za was kciuki!

    Jelcz PR110E #821:
    1. Ważniejsza dla mnie jest wartość użytkowa pojazdu dla pasażera niż dla przewoźnika. Wszystkie normalne przedsiębiorstwa, którym zależy na klientach, prezentują właśnie takie myślenie - dogadzać należy przede wszystkim usługobiorcy, a nie sobie samemu... zaś w dziedzinie KM ze względu na brak presji konkurencji (monopolistyczna pozycja) często się o tym zapomina. Pociesza mnie fakt, że są takie miasta, gdzie to jednak pasażer jest najważniejszy - jak choćby Poznań czy Gdynia... w Krakowie bywa z tym różnie - dla MPK może i pasażer jest ważny (chociaż i tak podejmuje się wiele wątpliwych lub wręcz skandalicznych decyzji), ale miasto ma pasażerów w d***e... a niestety z samych biletów MPK się nie utrzyma, więc dostosowuje swoje usługi do poziomu finansowania - efekty bywają smutne. Ale przynajmniej na tabor w Krakowie nie można narzekać.
    2. Co do tego przepisu, o którym mówiłem - coś mi się obiło o uszy i miałem nadzieję, że ktoś na forum jest bardziej wtajemniczony ode mnie i poda pełniejsze informacje.
    3. Końcówki O405 i O405G AFAIK stoją na zajezdniach. O piętrusach SD202 w sumie zapomniałem - myślę jednak, że ND313 rozwiąże już niedługo i ten problem.
    4. Widzisz mój drogi, skoro MPK Łódź aż tak się boi kosztów (które przecież wcale nie muszą być w wypadku używańców duże - wszystko zależy od ich stanu - a odnośnie tego można zapisać w specyfikacji przetargowe odpowiednie ograniczenia), to dlaczego kupiło M121I, które na stówę wygenerują spore koszty ze względu na swoją awaryjność? Nie siejmy paranoi... zawsze można kupić jednak mniej autobusów, ale wyższej jakości... zwłaszcza że przetarg w Bydgoszczy w piękny sposób pokazał, że Connecto wcale nie musi być tańszy od Urbino... wręcz przeciwnie...
    5. Nie piszę, że Gdynia kupuje DOBRE autobusy używane - podkreślam tylko fakt, że sam osobiście napisałeś, że jest to rozwiązanie DOBRE DLA PASAŻERÓW. A oto i cytat: (...)Dla pasażerów owszem wygodne(...).
    6. Dokapitalizowanie dla MPK Kraków wynosi nie więcej niż 20 milionów rocznie AFAIR...
    7. Szybki tramwaj to tylko propaganda. Nowy dworzec PKS od samego początku do końca okazał się niewypałem, o czym zresztą regularnie możemy poczytać w infobusie... wstyd, wstyd, wstyd i jeszcze raz wstyd! A jak wszystko wygląda w praktyce? Otóż, mój drogi, w praktyce wszystko wygląda tak, że odkąd do stołka dorwał się Majchrowski, co roku po wakacjach mniej linii wraca na swoją częstotliwość. Co roku są drastyczne cięcia. Komunikacja funkcjonowała dużo, dużo lepiej gdy ten pan, który naobiecywał tramwajów kursujących co 4 minuty w swej kampanii wyborczej, obejmował fotel prezydencki, niż wygląda teraz. To co jest teraz, to marny skrawek tego, co pozostawił po sobie okres rządów prezydenta Gołasia...
    8. Jak na razie wcale mnie nie przekonałeś do tego, że używańce są złym wyjściem. Wybacz, ale nie uwierzę w to, że przez marne kilka lat używany autobus może wygenerować kilkaset tysięcy złotych kosztów napraw. Po prostu w to nie uwierzę. To czysty absurd i tyle. A z tym, że nikt tak nie robi, również się rozminąłeś z prawdą - oczywiście, że wiele przedsiębiorstw tak robi - wystarczy przyjrzeć się polityce tramwajowej Krakowa - miasto to, konsekwentnie ściągając szrot za grosze (najpierw z Norymbergi, a teraz z Wiednia) unika kupna bulw i innych podobnych wynalazków, jednocześnie równie konsekwentnie kupując tramwaje niskopodłogowe. Dzięki temu za jakieś kilkanaście lat krakowianie będą się wozili wyłącznie niskopodłogowcami, podczas gdy w Warszawie pasażerowie będą zagryzać zęby z wściekłości, gdy na przystanek podjedzie kolejny HCP czy inna bulwa i będzie ich czekała wspinaczka po schodach do nieba... w dodatku tramwajowe szroty mają to do siebie, że ich zużycie energii jest o wiele niższe niż zużycie energii stopiątek...
    9. Nie, nie zrozumiem Twoich bajań o standardzie na który nie można się porywać - jesteśmy w UE i naszym obowiązkiem jest równać do unijnych standardów. Koszmarnie biednej Irlandii jakoś się to udało. Podobnie niezamożnej Hiszpanii... dlaczego miałoby się to nie udać Polsce?
    10. Porównywanie Connecto do Ikara to jak porównywanie ostatniej wersji Poloneza (zakładając że jest jeszcze sprzedawany) do Golfa sprzed dwudziestu lat...

    Pzdr.
    LOKI



    Temat: Wspólny front samorządów i PLK


    | Ale na _wszystko_ na160 nie starczy kasy, wiec jednak trzeba sie ograniczac.

    | Więc nie mówię, żeby wszystko jak leci robić na 160. Chodzi mi tylko o
    | to, że tam gdzie się da, można by się do 120 nie ograniczać.

    Ale warto zalozyc ograniczenie do 140 bo to juz jednak jest spora bariera.


    Można by, owszem. Między 140 a 160 w ruchu lokalnym żadnej różnicy nie
    widzę.


    | | Ale to na marginesie dygresja była 8-)

    | Przez Warszawe i tak bedzie szybciej - CMK.

    | A szkoda.

    Czemu? Jakie znaczenie ma dla pasazera jadacego z miasta A do miasta B czy pojedzie przez miasto C czy D?


    Ma to znaczenie dla pasażera jadącego z A do D, bo jeżdżenie z A do B
    przez C w polskich warunkach oznacza zmniejszenie liczby pociągów
    jeżdżących do/przez D / pogorszenie ich standardu itp.


    | No i trasa przez Łodź czy nawet Warszawę będzie _dłuższa_ i
    | to sporo niż autostrada.

    A weglowka nic tu nie ma do powiedzenia?


    Tylko jeśli chodzi o długość - wciąż jest i będzie najkrótsza. Ale teraz
    jej to nie pomogło :-( Być może w przyszłości... Fajnie by było. Jako
    znawca i miłośnik linii biegnącej dziesiątkami kilometrów przez szczere
    pole zapewne mnie rozumiesz :-)


    | | O ile dłuższy jest pytanie.

    | Kazdy przystanek przy 300 to stracone 6min+postoj 1-2min.

    | AFAIK mowa była o 250 ?

    To tylko jeden z projektow. Na calym swiecie juz sie nie buduje linii na 250. Teraz standardem jest 300/350 i w
    najnowszym tts jest opis linii Warszawa - Lodz - Wroclaw/Poznan - Berlin wlasnie jako linii na 350. To tylko
    mozliwe warianty, a nie zadne ustalenia.


    OK, czyli tylko projekt. Tak w ogóle, to jeszcze jedna dygresja - z tych
      wszystkich planów i wizji nie wynika wcale, że kolej w Polsce leży i
    kwiczy (a koń jaki jest - każdy widzi). Można by powiedzieć, żeśmy
    awangardą :-) No bo ile zarządów kolejowych może się pochwalić liniami
    na 300/350 km/h (pytam z ciekawości ;-)


    | | Ale oczywiście pomysł zły nie jest, byleby
    | | nie oznaczał zaprzestania komunikacji dalekobieżnej na dotychczasowej
    | | linii...

    | Przyklad CMK i Warszawa - Krakow pokazuje, ze jednak zawsze znajdzie sie ktos chetny do jezdzenia.

    | No w sumie jednak natężenie ruchu nieporównywalne, ale niech już będzie :-)

    Kierunek Warszawa - Wroclaw niedlugo bedzie porownywalny z Warszawa - Krakow, a jak jest z pociagami regionalnymi
    miedzy Lodzia i Wroclawiem to nie wiem.


    Średnio jest - PKS stwarza duża konkurencję dla pociągów dla
    wycieczkowiczów (to od szybkości, z jaką się poruszają...)





    Temat: Relacje Z Imprez
    UWAGA:
    Soundtropolis 2006

    Już po raz trzeci pragniemy Was zaprosić w dniach 21-22 lipca na najdłuższą imprezę plenerową tego lata. Miejsce imprezy - Zamek Ogrodzieniecki w Podzamczu to najbardziej imponujące Orle Gniazdo spośród wszystkich zamków Jury Krakowsko - Częstochowskiej. Usytuowany na Górze Janowskiego - najwyższym wzniesieniu Jury (504 m. n.p.m.) - zbudowany z twardego wapienia i dolomitów przetrwał wieki. Dzielnej ekipie Mayday.pl po raz trzeci udało się go opanować na 2 niesamowite, pełne wrażeń dni !!! A wrażeń tych dostarczą Wam znakomite osobistości takie jak:

    Westbam | Berlin
    Joachim Garraud | Paris
    Monika Kruse | Berlin
    Umek | Ljublana
    Gunjah | Dresden
    Siasia | Katowice
    Gogo | Katowice
    Screwball | Bydgoszcz
    Casper & Protecto | Poznań
    ATB | Bochum
    Moguai | Recklinghausen
    Hooligan | Bottrop
    Kai Tracid | Frankfurt
    Lucca | Praga
    Diana D'Rouz | Warszawa
    Dervish | Warszawa
    Poziom-X | Warszawa

    Oczywiście przykładem poprzedniego roku, uruchomione będzie miasteczko namiotowe, z pełnym zapleczem socjalnym oraz ciepłym jedzonkiem. Idealne miejsce na naładowanie akumulatorków.

    No i kilka informacji dla niezmotoryzowanych:

    Z wszystkich miast na Soundtropolis można dojechać PKP lub PKS-em. Wystarczy dojechać do Zawiercia. Z Zawiercia na zamek w Ogrodzieńcu można dojechać autobusami z dworca PKS.

    Rozkład jazdy PKS na trasie Zawiercie - Ogrodzieniec:
    12:10, 16:00, 18:40, 20:10, 22:20

    Odległość z Zawiercia do zamku w Ogrodzieńcu wynosi ok. 10 km.
    Cena za TAXI wynosi ok. 30 zł - 40 zł.

    Odjazdy autobusów po imprezie z Ogrodzieńca do dworca PKP w Zawierciu:
    5:13, 5:14, 5:16, 5:18, 6:08, 6:14, 7:17, 7:23, 7:59, 8:23, 9:18, 9:21, 10:01, 10:08, 10:18, 10:43, 10:55, 11:13, 11:48

    Odjazdy pociągów PKP z Zawiercia do niektórych miast:

    Zawiercie - Katowice
    21.07.2006 piątek
    04:52, 05:31, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 09:03
    22.07.2006 sobota
    04:52, 05:31, 06:05, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 08:00, 08:28, 09:03

    Zawiercie - Częstochowa
    21.07.2006 piątek
    05:32, 06:12, 06:33, 07:14, 07:17, 08:33, 09:16
    22.07.2006 sobota
    05:32, 06:12, 06:33, 07:14, 07:17, 08:33, 09:16

    Zawiercie - Gliwice
    21.07.2006 piątek
    05:31, 05:47, 06:05, 06:20, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 08:00, 08:28
    22.07.2006 sobota
    05:31, 05:47, 06:05, 06:20, 06:29, 06:59, 07:21, 07:45, 09:03

    Zawiercie - Kraków
    21.07.2006 piątek
    05:27, 06:35, 06:59, 07:45, 08:28
    22.07.2006 sobota
    05:27, 06:35, 06:59, 07:45, 09:46

    Zawiercie - Warszawa
    21.07.2006 piątek
    05:49, 07:39, 08:39
    22.07.2006 sobota
    05:49, 06:39, 07:39, 08:39

    Zawiercie - Łódź
    21.07.2006 piątek
    06:12, 07:14, 09:16
    22.07.2006 sobota
    06:12, 07:14, 09:16

    BILETY:

    86 zł - przedsprzedaż
    95 zł - w dniu imprezy

    W cenie zawarty jest 7% VAT. Punkty sprzedaży biletów doliczają 5% prowizji.
    Bilet jest ważny na wszystkie dni trwania imprezy.

    wiecej info na stronie http://www.soundtropolis.pl/
    Pozdro




    Temat: Długi weekend


    O, tu sie zgadzam. Ale plany mozna szykowac... swoj powiesze za pare
    godzin. Z gory mowie, ze jesli nei znajda sie minimum dwie osoby chetne
    dotrzymac mi towarzystwo, to ja sie dolacze do jakiejs innej ekipy.


    Ja mam plan jak ponizej, ale poniewaz w chwili obecnej nie mam wspolpasazera/-
    ki zadnego/-j, wiec na razie plan ma adnotacje (F).

    Pozdro, Kiefer
    kiefer#kolej_pl
    GG: 2313340

    19.06.2003, czwartek
       0 Wrocław Gł.      0852      [65111 MAMRY Wrocław Gł.-Ełk]
     272 Inowrocław        1252#1310 [SA]
     310 Żnin              1424
     349 PKS Żnin-Bydgoszcz [sprawdzic polaczenie!]
     349 Bydgoszcz Gł.     1603      [E20233 Bydgoszcz Gł.-Gdynia Chylonia]
     530 Gdynia Gł.        1901#1947 [9327]
     607 HEL                2159

    20.06.2003, piątek
    WARIANT 1.
     607 Hel                0410      [93122]
     684 Gdynia Gł.        0609#0614 [E20222 Gdynia Chyl.-Laskowice Pom.]
     737 Tczew              0715#0731 [E10324]
     825 Iława Gł.        0857#0950 [E55101 Flisak Inowrocław-Olsztyn Gł.]
     895 Olsztyn Gł.       1042#1057 [51115/4 Biebrza Gdynia Gł.-Białystok]
    Korsze-Kętrzyn-Giżycko-Ełk
    1166 Białystok 1515#1613 [15118 Niemen Białystok-Bydgoszcz Gł.]
    1345 W-wa Wsch. 1828#1856 [12111]
    1453 RADOM              2057

    WARIANT 2.
     607 Hel                0642      [9324]
     684 Gdynia Gł.        0837#0950 [81110 Pobrzeze Kołobrzeg-W-wa Zach.]
     825 Iława Gł.        1146#1144 [E30033 Toruń Gł.-Olsztyn Gł.SPRAWDZIC
    SKOMUNIKOWANIE]
     895 Olsztyn Gł.       1245#1251 [80125/4]
    Korsze-Kętrzyn-Giżycko
    1062 Ełk               1603#1615 [E51128]
    1166 Białystok 1753#1813 [77112 Branicki Białystok-W-wa Zach.]
    1345 W-wa Wsch. 2026#2054 [13503 W-wa Wsch.-Zakopane]
    1453 RADOM              2302
    i dalej bez wariantywności

    21.06.2003, sobota
    WARIANT 1.
    1453 Radom              0111      [13507 Gdynia Gł./Łódź Kal.-Zagórz]
    Skarżysko-Sandomierz
    1621 Rozwadów          0439#0622 [26105 Hetman Zamość-Wrocław Gł.]
    1721 Dębica            0841#0935 [E1029 Kraków Gł.-Rzeszów]
    1768 Rzeszów           1020#1156 [825]
    1839 Jasło             1347#1403 [7031]
    1901 Sanok              1557#1606 [33727 Sanok-Humenne]
    1956 Łupków           1733#1855 [33736 Łupków-Sanok]
    2004 ZAGÓRZ            2010

    WARIANT 2.
    1721 Dębica            0857      [26105 Hetman Zamość-Wrocław Gł.]
    1754 Tarnów            0927#1058 [E629 Tarnów-Krynica]
    1812 Stróże           1222#1229 [E727]
    1858 Jasło             1347 i dalej wg wariantu 1.

    WARIANT 3.
    1453 Radom              0111      [13507 Gdynia Gł./Łódź Kal.-Zagórz]
    Skarżysko-Sandomierz-Rozwadów-Leżajsk
    1548 Łańcut           0621#0632 [6311 Wrocław Gł.-Przemyśl Gł.]
    1618 Przemyśl Gł.     0730#0913 [38102 Światowid Przemyśl Gł.-Szczecin Gł.]
    1705 Rzeszów           1021 i dalej wg wariantu 1.

    22.06.2003, niedziela
    2004 Zagórz            0353      [7020]
    2073 Jasło             0603#0606 [824]
    2144 Rzeszów           0814#1025 [38102 Światowid Przemyśl Gł.-Szczecin Gł.]
    Tarnów–Kraków Gł.-Katowice
    2580 WROCŁAW GŁ.      1720





    Temat: Ruszyla sprzedaz biletow na ebilety.pl

    nie rozumiem, z tego wynika, że są one droższe niż na zamku:/
    pozdr


    no cooooz, nie chcieli byc sponsorem
    tak bywa ;)))

    male PS

    stacjonarne punkty sprzedazy eBilet :

    Sieć Salonów EMPIK

    Warszawa, Arkadia Megastore
    Warszawa, Dom Handlowy JUNIOR
    Warszawa, Galeria Mokotów
    Warszawa, Megastore Nowy Świat 15/17
    Warszawa, Sadyba, ul. Powsińska 31 (CH-R Sadyba Best Mall)
    Warszawa, Targówek, ul. Głębocka 15
    Warszawa, Złote Tarasy, ul. Złota 59
    Wrocław, Megastore, Rynek 50
    Poznań, Megastore, ul. Ratajczaka 44
    Kraków, ul. Podgórska 34 (Galeria Kazimierz)
    Sopot, ul. Bohaterów Monte Cassino 57/59
    Gdańsk, Megastore, ul. Podwale Grodzkie 8
    Katowice, Megastore, ul. Piotra Skargi 6
    ...wkrótce następne...

    Sieć Salonów Multimedialnych KOLPORTER

    Warszawa, CH Reduta, Al. Jerozolimskie 148
    Gniezno, Galeria Gniezno, ul. Pałucka 2
    Gdańsk, CH Manhattan, ul. Grunwaldzka 82
    Szczecin, CH Turzyn, ul. Bohaterów Warszawy 42
    Ostrowiec Świętokrzyski, Galeria Ostrowiec, ul. Mickiewicza 32
    Łódź, Pasaż Łódzki, Al. Jana Pawła II 30
    Kielce, Pasaż Świętokrzyski, ul. Massalskiego 3
    ...wkrótce następne...

    WARSZAWA:

    Biuro Podróży eBilet.pl - Poznańska 2/4, czynne: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
    Travel Bank - ul. Żelazna 32, czynny: pn.-pt. w godz. 9:00-18:00, sb. 10:00-14:00
    Teatr Sabat - ul.Foksal 16, czynne: pn.-pt. w godz. 10:30-20:30, sb. 12:30-20:30
    EuroReisen - Krucza 46, czynne: pn.-pt. w godz. 9:00-19:00,sobota 11:00-15:00
    Pejzaż Polski - ul. Akademicka 3
    Biuro Podróży SELECTOURS - ul. Emilii Plater 36 czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
    Biuro Podróży SELECTOURS - Metro Centrum pawilon 2000 b czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
    Biuro Podróży SELECTOURS - Ul.Puławska 73/75 czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00
    Stołeczna Estrada - ul. Marszałkowska 77/79, czynne pn.-pt. w godz. 8:00-16:00
    Portos Hotel - ul. Mangalia 3a, czynny pn.-pt. w godz. 7:00-15:00
    Szuflada - ul. Kawęczyńska 4,czynne: pn.-pt. w godz. 10:00-18:00, sb. 10:00-14:00
    Przyjaciel- Puławska 54/56 (wejście od Odolańskiej)

    PIASECZNO:

    Biuro Podróży SELECTOURS - KAUFLAND czynny: pn.-pt. w godz. 10:00-20:00
    Biuro Podróży ARIADNA - Młynarska 4e

    KONSTANCIN JEZIORNA:

    Centrum Podróży Świat Wakacji - Al. Wojska Polskiego 3

    KRAKÓW:

    Lufthansa Travel Club - Sienna 9

    SZCZECIN:

    Centrum Komunikacji Międzynarodowej EURO STER - Dworzec PKS przy stanowisku 1

    SOPOT:

    PTTK - al. Niepodleglosci 771 (róg ul. Podjazd), pn-pt 10-17 sob 10-15

    NOWY SĄCZ:

    Anos-Travel - Jagielońska 19

    LUBLIN:

    HUBERTUS - Narutowicza 69

    JASTRZĘBIE ZDRÓJ

    Biuro Promocji i Turystyki ASTUR - 1 Maja 51

    KALISZ

    Biuro Informacji Turystycznej - Garbarska 2

    KATOWICE

    S.P. "Euro Rejs" - Mariacka 5



    Temat: Ranking prędkości
    W związku z pierwszym tegorocznym urlopem miałem więcej czasu na
    przestudiowanie SRJP. Podobnie jak wszyscy widzę regres w sieci połączeń
    bezpośrednich i to zarówno jeśli chodzi o trasy obsługiwane przez IC, jak i ZPR.
    W tym rozkładzie szczególnie widać to w lubuskim. Jeśli chodzi o Gorzów, to
    jeszcze nie jest tak źle, a patrząc na lata ubiegłe (2000 i wcześniej), to
    całkiem dobrze - utracili tylko wag. bezp. w Przemyślaninie. Natomiast w
    przypadku Zielonej Góry totalny regres, o ile w poprzednim znikneły wszystkie
    poc. do Berlina, to w obecnym nie ma żadnego poc. bezp. do Lublina, Łodzi,
    Ostrowa, Leszna, czy Jeleniej Góry (o Gubinie i Gorzowie nie wspominając, gdyż
    tu już dawno PKS pokazał jak powinna wyglądać siatka połączeń, aby miało to
    jakiś sens). Jeśli chodzi o utrzymane poł. to został Bachus (Gdynia), Ślązak
    (południe/wschód), Lubuszanin (W-wa), Czcibór (Szczecin - Świnoujście) oraz dwa
    sezonowce Śląsk - Świnoujście/Kołobrzeg. A patrząc na rozkłady z przed 5, 10
    lat widok był całkiem odmienny ...

    Co roku układam sobie w pełni subiektywny ranking miast na podstawie prędkości
    i rodzajów pociągów kursujących pomiędzy 47 stacjami - głownie byłych
    wojewódzkich i większych węzłowych (niegdyś 65 ale niektóre się wykruszyły, np.
    Łomża ;-)). Jak łatwo się domyślić co roku jest coraz gorzej. Poniżej
    przedstawiam próbkę, aby pokazać o czy mówię.Wnioski nasuwają się same.

    Ranking miast na podstawie średniej prędkości z Warszawy do głownych stacji w
    miastach wojewódzkich i sejmikowych (w str. zach. odj. z Centr., w str. wsch. z
    Wsch.)

    miasto        odległość    czas   prędkość   pociąg       zmiana w stos. do 2002

    Katowice      297,1      2:29    119,8       EC                    lepiej o 1'
    Poznań        300,6      2:34    117,4       IC Bystrzyca          lepiej o 1'
    Kraków        292,1      2:35    113,1       IC, Ex                tak samo
    Wrocław       465,6      4:28    104,4       IC Bystrzyca          gorzej o 5'
    Toruń         235,2      2:23     98,8       IC Kujawiak           lepiej o 5'
    Opole         405,1      4:07     98,6       IC Górnik             nowa trasa
    Szczecin      512,8      5:14     98,0       IC Chrobry            gorzej o 5'
    Rzeszów       450,9      4:52     92,8       Ex Małopolska         gorzej o 10'
    Zielona Góra  439,6      4:50     91,0       Ex Lubuszanin         gorzej o 10'
    Bydgoszcz     286,2      3:10     90,6       IC Kujawiak           lepiej o 5'
    Gdańsk        327,6      3:40     89,5       Ex Szkuner            gorzej o 5'
    Lublin        175,3      2:02     86,4       IC Bystrzyca          gorzej o 2'
    Białystok     183,5      2:08     86,2       Ex Mickiewicz         gorzej o 1'
    Łódź          131,0      1:40     78,9       Posp. Łodzianin       gorzej o 8'
    Olsztyn       231,0      3:07     74,3       Posp. Mazury          gorzej o 7'
    Gorzów        491,2      7:25     66,3       Posp. Chełmianin      gorzej o 20'
    Kielce        187,4      2:52     65,3       Ex Nida               gorzej o 8'

    Pozdr.
    Rafał Żytyński (zyrafazbk)





    Temat: Postoje w Skierkach oraz nawiazania do nich

    Sheva w Kraków, nie widząc poza tym innych możliwości komunikacji.

    A czym mam być szczególnie zainteresowany?Włoszczową Północ??


    nie widząc poza tym innych możliwości komunikacji.

    Jasne. Nad morze, albo w Bieszczady proponujesz podróż zdezelowanym PKS-em?


    Najbardziej wkurza mnie totalna ignorancja dla troche mniejszych miast.

    Czy zdroworozsądkowe myślenie oparte na kryteriach ekonomicznych to dla Ciebie ignorancja?Może tak zaczniesz bawić się za własne pieniądze?Jak myślisz dlaczego zlikwidowano lub obniżono kategorię takich pociągów jak EX Barbakan, EX Kormoran, EX Czartoryski czy IC Bystrzyca???Zapewne dlatego, że jesteśmy z Marusiem zapatrzeni w swoje metropolie ?


    Nie jestem ani "za" ani "przeciw" postojowi jakiegoś kwalifikanta w Skierniewicach.

    W takim razie dlaczego wypowiadasz się w wątku całkowicie poświęconemu temu problemowi?Tylko dlatego by ponarzekać na świat i 2 użytkowników forum ?


    Maruś zapatrzony w tą swoją brudną i śmierdzącą Łódź!

    Chyba naprawdę nie masz elementarnej wiedzy historycznej, ani pojęcia jak zmieniła się Łódź przez ostatnie lata. Jak rozumiem to najmocniejszy z Twoich ,,merytorycznych'' argumentów ?


    ZUPEŁNIE inaczej byście pisali mieszkając w mniejszych miastach.

    Ja bardzo często jeżdżę do bardzo małych miejscowości, ale jakoś nie domagam się by np. do Zagórza, Grybowa, czy Laskowic Pomorskich jeździł pociąg kwalifikowany. W życiu niestety musi być jakaś hierarchia.


    Nie mówie ,że chce aby Ex czy IC zatrzymywał się w Olsztynie lub Toruniu

    To o co tak naprawdę Ci chodzi?Twojego wywodu mój umysł nie potrafi niestety zrozumieć .


    ale podchodze do tych miast z szacunkiem

    ?????A gdzie my zgrzeszyliśmy brakiem szacunku?Ja np. bardzo cenię ogromne dziedzictwo kulturowe Torunia, co nie zmienia faktu, ze w obecnej sytuacji nie widzę uwarunkować ekonomiczno-technicznych by uruchamiać tam pociągi EX czy IC.


    po tam mieszkają tacy sami ludzie jak wszędzie!!!

    ??????Czy w jakimś poście to podważyłem???


    Po tym co napiszę Admini mogą mnie wywalić, ale musiałem bo takiej satysfakcji sobie nie odmówie.

    Czemu wywalić?Zdasz kiedyś maturę, zaczniesz zarabiać na siebie to będziemy od Ciebie wymagać więcej. Niestety Twój post był pozbawiony jakiejkolwiek sensownej argumentacji. Jedyne zarzuty to takie, ze kochamy swoje miasta i niby jesteśmy w nie zapatrzeni. Gdyby tak było rzeczywiście raczej chyba nie podróżowalibyśmy PKP?Czy warto byłoby wtedy opuszczać raj na ziemi ?


    Maruś i Sheva17 - jesteście tak beznadziejnie głupi w tych wypowiedziach ,że już ręce opadają jak to czytam

    Twój post dowodzi niestety jak głęboki jest kryzys polskiej edukacji ponadgimnazjalnej. Podstawą powinna być nauka czytania ze zrozumieniem, a z tym niestety masz podstawowe problemy. Przeczytaj jeszcze raz swój post i zastanów się co tak naprawdę napisałeś.


    Maruś i Sheva17

    Pozdrawiam kolegę serdecznie .



    Temat: Kolejna jałowa dyskusja


    Osobiście jako MK i MG (Miłośnik Gór) nie mam nic przeciwko relacjom
    Jasło-Krynica jak również nie istniejącym relacjom, takim jak  Jasło
    (Krosno) - Łupków; Krynica - Limanowa; Chabówka - Jasło(Krosno (Zagórz));
    Kraków(Tarnów)-Gorlice (zamiast likwidować te ostatnie)


    Masz tutaj na mysli Gorlice czy Gorlice Zagorzany? Ostatnio mialem sie okazje
    przekonac ze skomunikowanie Gorlic z Zagorzanami jest dosyc dobre, ale o bardzo
    malej frekwencji (tylko jeden czlon ezt byl zapelniony). Dodatkowo jak jednostka
    z Gorlic jest opozniona to pociagi w zagorzanach czekaja na skomunikowanie (np.
    wczoraj nawalila EN57-005 i o maly wlos nie sciagaliby jej SM42)


    ; Tarnów - Leluchów;
    itp, itd. Oczywiście pod warunkiem, że pociągi takie nie wyjeżdżałyby o 4.17
    (obecnie z Krynicy) i nie przyjeżdżały po odjeździe większości sensownych
    autobusów PKS. Sytuacja taka bowiem jest średnio ciekawa z punktu widzenia

    marzenia ściętej głowy,lecz nawet takiej marzyć wolno. Wiadomo, że w
    opisanych przypadkach w grę wchodzi zmiana trakcji, zmiana czoła,
    prawdopodobnie kłopoty z rozsądnymi obiegami, zerowe zainteresowanie
    tubylców


    Ale i turystow tez jezeli pociagi te nie zostana skomunikowane z pospiechami z
    reszty kraju


     Czy model "peryferie - centrum (centra)- peryferie" jest
    gorszy ?


    Model o ktorym mowisz jest o niebo lepszy chocby z tak prostej przyczyny, ze aby
    dostac sie z Peryferia1 do Peryferia2 nie potrzeba by bylo sie przesiadac: np.
    Szklarska Poreba - Jelenia Gora - Karpacz

    I tutaj troszeczke odbiegne od polaczen regionalnych, ale mieszkajac w Gdansku
    nie mam mozliwosci czestego korzystania z uslug pociagow lokalnych w
    poludniowo-wschodniej Polsce.
    Natomiast jako MG (Milosnik Gor) jestem niezle zorientowany o pociagach
    Trojmiasto - Gory.
    Najbardziej lubie pociagi wyjezdzajace wieczorem (20-22) i w gorki docierajace
    rano (6-9). Pozwala to wykorzystac dwa dni na pelne wyjscie w gory.
    Najlepiej MG z trojmiasta dojechac w Karkonosze i do Kotliny Klodzkiej. O dobrym
    dojezdzie w pozostale rejony nie mozna mowic.
    Sa natomiast dwa pociagi ktore wybitnie mnie irytuja:
    1. Poc. Hot TETMAJER - Zakopane przyjazd 10.05 - o tej godzinie turysci sa juz
    na szlaku, dodatkowo hotelowiec rujnuje kieszen
    2. Poc. relacji Gdynia - Krynica z wagonami do Zakopanego, kursujacy w wakacje,
    ferie i jakies dodatkowe dni. Przyjazd do Krynicy idealny 6.37 i do Zakopanego
    tez niezly 5.35 tylko wyjazd z Gdyni 14.21... Taki sam powrot (po 12). Wyjscie
    dla pasazera tylko jedno: dzien/dwa urlopu wiecej lub z plecaczkiem do roboty i
    a nuz szef pusci wczesniej...
    Dlatego ten pociag z trojmiasta wyjezdza na ogol pusty. Czy nie mozna by bylo
    puscic go przez Warszawe, a nie jak dotad przez Lodz - daloby to o godzine
    pozniejszy wyjazd, a gdyby poscic pospiecha przez CMK to daloby to przynajmniej
    o dwie godziny pozniejszy wyjazd. I w rezultacie gdyby jeszcze o poltorej
    godzinki przesunac przyjazd z Gdyni moznaby wyjechac o 17 z minutami. nawet
    daloby sie wtedy zdazyc z plecaczkiem po pracy...

    Serdecznie pozdrawiam i czekam na dalsza czesc kolejnej jalowej dyskusji
    Tomasz Piepiora (PLASER) 0 603 588 734
    Klub Turystyki Kolejowej "TENDRZAK"

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 133 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.