Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kraków ŁódźTemat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Hmmm. Szczerze liczylem na troche inny rozklad Dlaczego? IMHO: Nie licząc innych środków komunikacji Wawa-Kraków. Od Warszawy do Krakowa ten kurs bedzie "gonil" Zakopane PKS Mlawa. W Kielcach bedzie ostatnim z kilku kursów w kierunku Krakowa. O tej samej porze odchodzą też z sąsiadującego z dworcem PKS dworcem busów. Nie mówiąc już o odcinku Kraków - Nowy Sącz gdzie poza tym że kursów jest w bród to akurat w tej rozpisce pokrywa się z Frejem. Także w najgorszym wypadku jeśli nie złapie do Warszawy chętnych to później może być różnie. Podsumujac: jest już trochę konkurencyjnych linii na tym odcinku trasy. Moja pierwsza propozycja - mozna byłoby go opóźnić i poprowadzic nie przez Kraków tylko na Busko-Zdrój gdzie zawsze znajdą sie kuracjusze i dalej Tarnów do Nowego Sącza. Wtedy: Białystok: 12:00 (zeby nie utknal w korkach przed Warszawa) Warszawa Zach: 16:00 (tak po obiadku ) Kielce: 19:00 Busko: 19:50 (kuracjusze wysylani przez NFZ itp i też Ci którzy z Tarnowa przyjeżdzają na dzień do Buska aby być w "łuzdrowisku" ) Tarnów: 21:20 (wieczorny kurs do Nowego Sącza - jak nie ma nic to pospiech pozostaje) Nowy Sącz: 22:50 (?) Krynica: 00:00 (ups.. trochę późno jak na "wieczorek rozpoznawczo-zapoznawczy" jak mawiał znajomy kierman z PKS Łodz) Ale czy to jest różnica w porównaniu do 21:35 jeśli wtedy i tak w ośrodku można się zameldować w recepcji bo i administracja pracuje do najczesciej 17:00. Bo chyba na takiego klienta nastawiony jest ten kurs. Inny wariant ze zmiana od Kielc: Warszawa: 13:00 Kielce: 16:30 (nie koliduje z niczym - godzine pozniej po Warszawa-Jaslo PKS Jaslo) Busko: 17:30 (j.w.) Tarnów: 19:00 (IMHO: tez nic nie ma o tej porze) Nowy Sącz: 20:30 Krynica: 21:30 ) Sam jestem za pierwszym wariantem A co do kursu powrotnego to przy tak późnym przyjeżdzie do Krynicy nie miałbym sumienia budzić kierowców na powrotny o 6:00 (tak jak zaczynał Ostrowiec) Dlatego też proponuję coś takiego: Krynica: 15:00 (po ostatnim obiadku pakujemy sie i w trase) N.Sącz: 16:00 Tarnów: 17:30 (popoludniowka w kierunku Wa-wy) Busko: 19:00 Kielce: 20:00 (ostatni do Warszawy) Warszawa: 23:30 Białystok: 03:00 (?) Czasy przejazdu oparłem o istniejące kursy - mam nadzieję że sie nie pomyliłem w obliczeniach. A jak będzie jeżdził to z pewnością szybko się przekonamy Chyba ze jest to kolejny kurs widmo który pozostanie tylko projektem? A jak wyglądał projekt do Gliwic? Pozdrawiam Temat: PROPOZYCJE NAZW POCIĄGÓW | 3. Ex. Karol Szymanowski Dla nas taki pociąg byłby lepszy jako nocna rzeźnia. Ale podróżni to nie tylko p.s. do wszystkich twoich postow: moze jeszcze wiecej exow ? Temat: Rekordomania Województwo Warmińsko-Mazurskie PKS Elbląg Kołobrzeg – Białystok (681 KM) PKS Mrągowo Giżycko – Kraków (665 KM) PKS Olsztyn kursy do Krakowa i Katowic (520 KM) PKS Bartoszyce Warszawa (298 KM) PKS Kętrzyn Węgorzewo – Gdańsk (284 KM) PKS Iława Warszawa (235 KM) PKS Ostróda Warszawa (234 KM) PKS Pisz Ruciane-Nida - Warszawa (228 KM) PKS Szczytno Krutyń – Warszawa oraz Szczytno - Gdańsk (225 KM) Województwo Pomorskie PKS Słupsk Łeba – Zakopane (871 KM) PKS Wejherowo Karwia – Zakopane (807 KM) PKS Bytów Łeba – Wrocław (512 KM) PKS Gdańsk Siemiatycze (442 KM) PKS Gdynia (obecnie Veolia) Świnoujście (346 KM) PKS Człuchów Szczecin (227 KM) PKS Chojnice Poznań (185 KM) PKS Tczew Olsztyn (158 KM) PKS Starogard Gdański Słupsk (149 KM) PKS Kwidzyn Krynica Morska (100 KM) SPKS Dzierzgoń Gdańsk (92 KM) Województwo Kujawsko-Pomorskie PKS Toruń (obecnie Veolia) Gdańsk - Sanok (776 KM) PKS Bydgoszcz Szczecin – Białystok (716 KM) PKS Brodnica Gdańsk – Warszawa (371 KM) PKS Włocławek Kraków (371 KM) NKA Kruszwica Inowrocław – Katowice (365 KM) PKS Lipno Gdańsk – Włocławek (245 KM, wariant jednostronny, do Gdańska jedzie z Lipna) PKS Inowrocław Warszawa (237 KM) PKS Grudziądz Poznań (207 KM) Województwo Zachodniopomorskie PKS Gryfice Pobierowo – Zakopane (918 KM) PKS Kołobrzeg (obecnie Veolia) Zakopane (842 KM) PKS Szczecinek Mielno – Krynica-Zdrój (817 KM) PKS Koszalin Mielno – Kraków (693 KM) PKS Szczecin Kielce (621 KM) PKS Kamień Pomorski Świnoujście – Łódź (574 KM) PKS Świdwin Łódź (411 KM) PKS Stargard Szczeciński Zielona Góra (237 KM) PKS Myślibórz Dębno – Poznań (177 KM) PKS Wałcz Piła - Szczecin (176 KM) Temat: Przegląd prasy W co grają prezesi MPK? dziś Centralne Biuro Antykorupcyjne zajęło się - jak już pisaliśmy - przetargami organizowanymi przy budowie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Jarosław Malec, ówczesny dyrektor zarządzający w MPK (prawa ręka prezesa Wąsowicza, obaj z Krakowa), zasiadał w radach nadzorczych spółek, które wygrały przetargi na budowę dwóch odcinków ŁTR. CBA bada, czy jedno z drugim miało jakiś związek. Tymczasem Jarosław Malec oraz prezes Krzysztof Wąsowicz pojawiają się w jeszcze innych, równie ciekawych, powiązaniach personalno-biznesowych. W 2005 roku na zlecenie gminy Myślenice oraz tamtejszego PKS konsultanci firmy ELLIDA Polska Sp. z o.o. sporządzili "Prawno-ekonomiczny program restrukturyzacji" (tegoż PKS...). 2006 rok przedsiębiorstwo zamknęło stratą prawie dwukrotnie wyższą niż wynosił jego kapitał własny. Prezesem zarządu firmy konsultingowej ELLIDA jest Jarosław Malec, a jednym z konsultantów ówczesnego programu ratowania myślenickiego PKS był Krzysztof Wąsowicz. ::: Reklama ::: Gdy przedsiębiorstwa nie udało się uratować, gmina Myślenice postanowiła je sprzedać. Pod koniec grudnia 2007 roku myślenicki PKS został kupiony przez... łódzkie MPK, na czele którego stoi Wąsowicz i, jak mówią pracownicy MPK, szara eminencja - Malec. Pod koniec roku 2007 Malec przestał pracować w Łodzi. 20 listopada ubiegłego roku w Krajowym Rejestrze Sądowym pojawił się podmiot o nazwie PKS Grupa Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Jego adres to Kraków, ul. ks. Kuczkowskiego 3, nr lokalu 2U. Pod tym samym adresem od maja 2002 roku urzęduje firma ELLIDA. Gdy prześledzimy listę wspólników PKS Grupa, odnajdujemy: pod numerem 1. Silesia Venture Capital Spółka Akcyjna, której prezesem jest Jarosław Malec oraz pod numerem 2… Jarosław Malec. Niedawno autobusy PKS Myślenice oklejone zostały dużymi logo PKS Grupa i mniejszymi Grupa MPK - Łódź - podmiot o takiej nazwie nie figuruje w żadnym rejestrze. Niedawno Jarosław Malec, były dyrektor zarządzający i prokurent w łódzkim MPK oraz prezes firm Ellida i Silesia Venture Capital (współwłaściciel PKS Grupa), niespodziewanie wrócił do Łodzi. Został powołany do rady nadzorczej MPK jako przedstawiciel miasta. MNK dnia Pią 11:04, 10 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz Temat: Plan na dlugi weekend - moze ktos sie zechce na jakis odcinek dolaczyc To może ktoś chce czegoś takiego zasmakować? 18.06.03 Warszawa Zachodnia 23:40 19.06.03 Kutno 01:01/ 01:25 20.06.03 Kędzierzyn Koźle 03:06 / 04:20 21.06.03 Zakopane 06:10 (PKS) 22.06.03 Rzeszów 02:26 Pozdrawiam Wpierw "usunto-" pamietaj wyrzucic... A potem: Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane Niezły pogrom miał miejsce w Skarżysku - zresztą sami zobaczcie Bodzentyn p. Suchedniów połączenie anulowane Bodzentyn p. Kamionka połączenie anulowane Chlewiska p. Szydłowiec połączenie anulowane Hucisko p. Wola Korzeniowa 06.25S Kamionka p. Suchedniów połączenie anulowane Kielce p. Suchedniów 05.10F 06.05F 06.25N67 06.55F 08.25F 09.45F 10.55N 11.55F 12.55N 13.55F 15.10N 16.15S 17.25N 20.05F Kraków p. Kielce połączenie anulowane Leśna p. Kamionka połączenie anulowane Leśna II p. połączenie anulowane Lublin p. Ostrowiec 09.30PUY Łączna p. Suchedniów połączenie anulowane Łódź p. Końskie 06.30PUY Majdów p. Bliżyn 06.25S 13.10S 15.10N 23.10Fm Mirów p. 06.20S 13.10S 15.15F Nowe Miasto p. Szydłowiec połączenie anulowane Odrowążek p. Bliżyn połączenie anulowane Ostałówek p. Szydłowiec 15.26Fm Ostałówek p. Wola Korzeniowa 15.15Fm Przysucha p. Nadolna 06.45F 11.05N 20.05N Przysucha p. Ostałówek 11.45Fm 13.35F Przysucha p. Skłoby 14.35Fm Przysucha p. Smagów 11.45Fm Psary Kąty p. Bodzentyn połączenie anulowane Radom p. Szydłowiec 05.15F 07.25F 08.25N 10.55N 12.15F 13.15F 14.05N 16.45F 17.55N Raków p. Siekierno połączenie anulowane Raków p. Bodzentyn połączenie anulowane Rędocin p. Chlewiska 13.55F Rędocin p. Wola Korzeniowa połączenie anulowane Rzuców p. Szydłowiec połączenie anulowane Sieradowice p. Psary Kąty 15.15A Sieradowice p. Bodzentyn 05.15F Sieradowice p. Tarczek I 19.25N Warszawa p. Radom 06.40PUY 14.45P7U Zbijów Mały p. połączenie anulowane PPKS Zamość zawiesił następujące kursy Zamość - Chłaniów 7.40 - całkowicie Zamość - Krasnobród 9.20 - zaw. w weekendy Zamość - Lublin 7.00 9.30 - całkowicie Zamość - Średnie Duże 13.40 - skrócony do Nielisza Zamość - Tomaszów Lub. 14.25 - całkowicie PKS Krasnystaw zawiesił następujące kursy Zamość - Krasnystaw 9.05 ( całk.) Chełm - Zamość 12.30 ( całk.) Zamość - Lublin 15.10 ( całk.) Lublin - Zurawie 18.20 ( całk.) PKS CZĘSTOCHOWA od dnia 04 grudnia 2006 roku ( poniedziałek ) ogranicza obsługę kursów relacji: - Pajęczno - Opole - Pajęczno, - Pajęczno - Wrocław - Pajęczno, - Działoszyn - Łódź z godziny 14.45, - Łódź - Pajęczno z godziny 20.00. Wymienione powyżej kusy wykonywane będą wyłącznie w piątki i niedziele. Ponadto, na całym przebiegu zawieszamy wykonywanie kursu relacji Pajęczno - Gliwice - Pajęczno Temat: Big Spotkanko GSM-L na wiosne 2000?
Jak znalezc na mapie? Granica obecnych wojewodztw Slaskiego i Malopolskiego Temat: PIŁKA NOŻNA - mecze Zestawy par meczowych 7/8 października: Extraliga: ISD Huta Gol Częstochowa - KŚ AZS VB Leasing Wrocław Sobota (7 października), godz. 15, stadion przy ul. Limanowskiego 83 KKPK Medyk POLOmarket Konin - LKS Cisy SPA Nałęczów Sobota (7 października) godz 13.00 o ile dobrze mi wiadomo:) AZS PWSZ Biała Podlaska - KKS Czarni Sosnowiec Sobota, godz. 15 1 liga: MUKS DARGFIL Tomaszów Maz. - UKS VICTORIA SP 2 S Godz. 13 LKS SPARTA Lubliniec - TKKF STILON Gorzów Sobota godz. 16 (bodajże...jeszcze się upewnię) BKS BRDA Bydgoszcz - SS ATENA Poznań Sobota godz. 12 2 liga: Gr. Śląska: GKS Katowice - Mitech Żywiec (prawdopodobnie sobota 16.00) Olimpijczyk Częstochowa - Bronowianka Kraków Gol Częstochowa - Goniec Chorzów Niedziela godz. 15 (Stadion Budowlanych-Sucha Góra) Podgórze Kraków - KKS Zabrze Sobota 12.00 LKS Goleszów - Leśnik Kobiór Gr. Dolnośląska: Dragon Miszkowice - TOP Bolesławiec Włókniarz Kietrz - Azs II Wrocław Wulkan Wrocław - Rolnik Biedrzychowice Unia Opole - Ziemia Lubińska Sobota godz. 12 wiem tylko tyle,że na jakiejś wsi oddalonej 20 czy 25 km od Opola... Gr.Lubelska: LUKS KINGA- LKP MOTOR Sobota godz. 14 CHEłM- KS WłODAWIANKA Sobota godz.15.30 GKS GORNIK- UKS DYSTANS Sobota godz.11 KS HETMAN -UKS WIDOK Sobota godz.10 MKS DELFINEK-PAUZA Gr.Mazowiecka: GOSiR Piaseczno - PKS Praga Niedziela (8.10) o godz. 15 Tuszyn-2000 - KS Michałowo ŁKP Kolejarz Łódź - SEMP Ursynów Niestety grup:Łódzkiej,Świętokrzyskiej,Wielkopolskiej,Zachodnio-Pomorskiej oraz Kujawsko-Pomorskiej nie aktualizują...więc nic nie wiadomo...chociaż jakieś mecze pewnie się odbęda...ale gdzie i kiedy tego nie wiem... Informacje tu zamieszczone pochodzą głównie z forum piłki noznej...:] http://forum-pilkakobieca.prv.pl Temat: PKP - rozkład 2007/08 Zauważ, że napisałem, że Kormoran i Stoczniowiec mogłyby się dublować, jeśli jeździłyby o różnych porach. Pośpieszne z Gliwic w kierunku Rzeszowa tak właśnie jeżdżą, więc nie ma w tym nic dziwnego, że jest ich kilka. Zresztą, co z tego, że jest ich 6?? Zazdrościsz?? A co do pociągu na Kraków, to już tu któryś kolega pisał, że o wiele bardziej woli 2-godzinny PKS, niż 3-godzinny pociąg. A ja mam wrażenie że się czepiasz bo Stoczniowiec z Kormoranem i tak w tej chwili jadą na trasie od Piotrkowa do Katowic w niewielkim odstępie czasowym, czy więc gdyby jechały jeszcze 78 km do Raciborza to komuś by to przeszkadzało? Co do pociągów Wrocław-Gliwice-Kraków-Rzeszów to nie tylko nie zazdroszczę ale uważam, że ten korytarz pociągów powinien zostać utrzymany bo to jest logiczne natomiast pociągi w kierunku północnym (Warszawa, Łódź, Gdynia, Kielce) powinne jeździć z Raciborza i Bielska i to będzie mój konkretny postulat do PKP i kogo jeszcze trzeba bo to jest bardzo logiczne tym bardziej kiedy poprawią się szlaki w kierunku Bielska i Rybnika mniej więcej za rok-dwa - nie będzie już tych argumentów którymi do tej pory się PKP tłumaczyło to znaczy kiepską jakością infrastruktury. Co do pociągu do Krakowa to ja sobie zdaje sprawę że on tłumów nie woził ale było zawsze trochę pasażerów którym on odpowiadał. Tak samo pociągami z Gliwic do Częstochowy jeździ garstka bo 90% wysiada w Katowicach. A to nie jest powód żeby one jeździły w całej, długiej relacji. A to, że ktoś chce jechać autobusem to jego sprawa. Dla mnie autobusy są dobre na odcinki nie dłuższe niż 1,5 godz. Telepotanie się tym dłużej jest już po prostu nieprzyjemne. W przeciwieństwie do Mieszka zdarzało mi się tym pociągiem jeździć i jako miłośnik żywo mnie interesowało kto gdzie jedzie. Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane PKS Jędrzejów kursy zmienione lub zawieszone częściowo Jędrzejów - Łódź 6.40 - przyspieszony na 6.35 Jędrzejów - Kielce 7.15 skrócony do Małogoszczy Kielce - Jędrzejów 14.30 zaw. na odc. Kielce - Małogoszcz Jędrzejów - Wodzisław 9.10 - będzie kursował tylko w ferie szkolne Wodzisław - Kielce 16.05 - zaw. na odc. Wodzisław - Jędrzejów Kielce - Wodzisław 18.00 - skrócony do Jedrzejowa Sobowice - Jedrzejów 5.35 - zmiana trasy - przez Łączyn Włoszczowa - Jędrzejów 15.20 - zmiana trasy - przez Nagłowice Pińczów - Jędrzejów 10.30 - zmiana trasy - ominie Helenówkę Małogoszcz - Małogoszcz przez Cementownię przyspieszony z 15.10 na 14.55 Małogoszcz - Węgleszyn 15.10 - przyspieszony na 14.55 i skrócony do Złotnik Jędrzejów - Jędrzejów 6.50 przez Niegosławice Mierzawę zaw. na odc. Jędrzejów - Zagaje Lasochów - Jedrzejów 14.40 zaw. na odc. Lasochów - Małogoszcz Jedrzejow - Sedziszów 6.50 w ferie szkolne skrócony do Mierzawy Pińczów - Jędrzejów 12.50 zaw. na odc. Pińczów - Lubcza Jędrzejów - Pińczów 11.25 skrócony do Lubczy Jędrzejów - Sobowice 11.50 skrócony do Motkowic kursy zawieszone całkowicie Sędziszów - Jędrzejów 5.25 Wodzisław - Pińczów 8.10 Pińczów - Jędrzejów 10.00 Kielce - Mokrsko 15.20 Mokrsko - Kielce 5.10 Jędrzejów - Węgleszyn 15.35 Jędrzejów - Zakrzów 15.30 15.35 17.40 Jędrzejów - Sędziszów 5.55 Olbrachcice - Jędrzejów 5.50 Jędrzejów - Małogoszcz 8.00 Małogoszcz - Jędrzejów 16.40 Jędrzejów - Sobowice 15.35 PKS Zawiercie Kursy zawieszone całkowicie Kraków - Częstochowa 8.15 Częstochowa - Kraków 11.50 Temat: Zmiany w komunikacji na podbeskidziu - porozmawiajmy o faktach Tez jestem MK i MG a PKP robi wszystko, abym w gory jezdzil albo
Te same dane dla odcinka Katowice - Zakopane: 190km i 4.23 oraz 225km i
Nic jeszcze nie wiemy o pociagach lokalnych - podejrzewam, ze na linii Pozdrawiam, Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami. Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa PKP - 6,00 zł PKS Temat: PIŁKA NOŻNA - mecze 14/15.10 EKSTRALIGA: KŚ AZS VB Leasing Wrocław - LKS Cisy Nałęczów Sobota, godz. 14, stadion przy ul. Badouina de Courtenay 16 AZS PWSZ Biała Podlaska - ISD Huta Gol Częstochowa Sobota godz. 15 KKS Czarni Sosnowiec - KKPK Medyk POLOmarket Konin Sobota godz. 15 (Stadion Czarnych) 1 liga: Gr.Wschodnia UKS ZAMŁYNIE Radom - MUKS ŻAK Kielce MUKS PRAGA Warszawa - UKS SOKÓŁ Kolbuszowa RTP UNIA Racibórz - KS STRZYBNICA Sobota godz. 15 Gr.Zachodnia MUKS DARGFIL TM - BKS BRDA Bydgoszcz Sobota godz 15.00 stadion Lechii TKKF STILON Gorzów - UKS VICTORIA SP 2 Sianów SS ATENA Poznań - LKS SPARTA Lubliniec Niedziela godz. 14 boisko na ul. Promienistej (Red Box) 2 liga: Gr.Sląska: Leśnik Kobiór - GKS Katowice Niedziela godz.15 Mitech Żywiec - Olimpijczyk Częstochowa Sobota godz.11 Bronowianka Kraków - Gol II Częstochowa Niedziela godz. 13 Goniec Chorzów - Podgórze Kraków Sobota godz. 15 KKS Zabrze - LKS Goleszów Niedziela godz. 12 - Stadion MOSiR-u (Sparta) Gr.Dolnośląska TOP Bolesławiec - Ziemia Lubińska Rolnik Biedrzychowice - Unia Opole Niedziela godz. 14 - Głogówek Dragon Miszkowice - Włókniarz Kietrz AZS II Wrocław - pauza Gr.Kujawsko-Pomorska TKKF Checz Gdynia - Victoria Brzozowo Tęcza Osiek nad Wisłą - Włocłavia Włocławek Chełmianka Chełmno - Bałagany Łomianka Tornado Jabłonowo - pauza Gr.Lubelska KS HETMAN- LUKS KINGA Sobota godz.11 UKS DYSTANS- UKS WIDOK Niedziela godz.10 KS WłODAWIANKA- MKS DELFINEK Niedziela godz.12 LKP MOTOR - CHEłM Niedziela godz.12 KS GORNIK - pauza Gr.Mazowiecka MKS Tuszyn-2000 - ŁKP Kolejarz Łódź SEMP Ursynów - Gosir Piaseczno Piątek 13.10.2006, godz.18 KS Michałowo - PKS Praga Sobota, godz.11 Gr.Świętokrzyska GKS Nowiny - MKS OLIMPIA-POGOŃ Staszów GRANAT Skarżysko - RAZEM Daleszyce PTS Piekoszów - LECHIA Strawczyn Gr.Wielkopolska Poznaniak Poznań - Medyk II Konin GSS Grodzisk Wielkopolski - Grom Wolsztyn KŚ AZS Zielona Góra - pauza Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Co do Szklarskiej pracuję w domu dziecka tam i wiem, że pociągi zbyt wiele ludzi nie wożą, dlatego nie ma co pchać tam zbyt dużej ilości pociągów, które zawiozą powietrze. Tu konkurencją jest PKS, który z Jeleniej jedzie 40 min, a pociąg prawie półtorej godziny. Jedne połączenie z Warszawą wystarczy. Poza tym widzę, że chciałabyś, aby Sudety jechały przez Opole i Częstochowę. To już całkowicie odpada. Zawsze jeździły przez Ostrów Łódź.Ludzie o tym wiedzą. Poza tym to kolejny pociąg legenda, więc relacji jego nie ma co zmieniać. Co do godziny odjazdu, jeżeli chcesz, aby jechały wcześniej to tutaj nie ma na Szklarska- Jelenia jak, bo o 6:20 odjeżdża Szczeliniec a o 7:20 z Jeleniej pojedzie wakacyjny Szczecin a 15 minu później osobówka z Węglińca, nastepnie Szrenica 8:50, która zaraz odrazu wraca jako Szklarka. Bieszczady przyłączają w Katowicach skład do Przemyśla- tak jak to ma to miejsce teraz, a Podkarpacie to obecny Przemyślanin, tylko puszczony z Zielonej Góry, bo tamten wraca na swoją pierwotną trasę przez Kluczbork. Co do EX POGÓRZE frekwencja jest na bardzo przyzwoitym poziomie i nie wyobrażam sobie, aby EX z Jeleniej Góry do Warszawy jechał przez Katowice, czy Poznań. T0o szleństwo. Pociąg, jeżeli jest rentowny a jest to powinien zostać na pierwotnej trasie. Mieszkam w Karkonoszach więc chyba lepiej wiem jakie jest zapotrzebowanie na pociągi w moim regionie. [ Dodano: 30-04-2009, 20:34 ] KARKONOSZE zawsze jeździły przez Częstochowę i prosze nie zmieniać relacji tego pociągu. a to że on się teraz nazywa Karkonosze, to tylko dlatego, że zlikwidowali pociąg Jelenia Góra- Łódź- Warszawa. [ Dodano: 01-05-2009, 10:34 ] niestety muszę ogłosić przerwę w projektowaniu, także wszystko przesunie się o 2 dni...Pozdrawiam [ Dodano: 02-05-2009, 14:42 ] Oto cała tabela Kraków- Przemyśl. Proszę o komentarze. [ Dodano: 03-05-2009, 20:24 ] Posiadam jeszcze w swoim dorobku na dziś tabelę Tarnów- Krynica/ Rzeszów- Zagórz- Hirov ale chyba przestanę je publikować bo widac, ze publikuję je sam dla siebie. Jestem juz na końcowym etapie tworzenia projektu i za dwa tygodnie wysyłam go do IC i PR. A i dziękuje bardzo za pomoc, która niestety nie nadeszła. Pomogły mi tylko dwie osoby. Jedno wam powiem samym gadaniem i marudzeniem nic nie zrobicie. Pozdrawiam Temat: Pierwsza rocznica działalności forum - krótkie podsumowanie Dziś 13 stycznia - mija rok od momentu uruchomienia Niezależnego Forum Społeczności Lokalnej Gminy Andrespol. W związku z tym faktem chciałbym jako administrator krótko podsumować pierwszy rok działalności. Oto trochę statystyk: - ilośc odsłon forum - 74 739 odsłon. - ilość zarejestrowanych użytkowników - 78 - ilość napisanych postów - 790 - ilość tematów na forum -101 Oto z jakich miejscowości odwiedzali forum internauci: Łódź Polska Łódzkie Warszawa Polska Mazowieckie Muenchen Niemcy Bayern Poznań Polska Wielkopolskie Gdańsk Polska Pomorskie Lublin Polska Lubelskie Ząbki Polska Mazowieckie Wrocław Polska Dolnośląskie Katowice Polska Śląskie Kraków Polska Małopolskie Lublin Polska Lubelskie Rzeszów Polska Podkarpackie Berlin Niemcy Berlin Bydgoszcz Polska Kujawsko-Pomorskie Bełchatów Polska Łódzkie Celestynów Polska Mazowieckie Darłowo Polska Zachodniopomorskie Gent Belgia Oost-Vlaanderen London Wielka Brytania Greater London Milton Keynes Wielka Brytania Buckinghamshire New York Stany Zjednoczone New York Roweńki Ukraina Luhans'kyi region Winchester Wielka Brytania Hampshire Pabianice Polska Łódzkie Raciąż Polska Mazowieckie Tarnów Polska Małopolskie Wałbrzych Polska Dolnośląskie Zduńska Wola Polska Łódzkie Zgierz Polska Łódzkie Łowicz Polska Łódzkie To tylko czołówka rankingu miejscowości (podane w kolejności od największej ilości odwiedzin z danej miejscowości) Jeżeli chodzi o systemy operacyjne użytkowników prezentuje się to następująco: 1 Windows 98.552% 2 Unix 1.449% To tyle ze spraw technicznych. Forum jest stosunkowo dużo razy czytane, natomiast niewiele jest osób zabierających głos, zrozumiałym jest to że każdy chce aby na forum pojawiały się często nowe wpisy, natomiast one same się tu nie pojawią, dlatego szczególnie zachęcam czytających do wykazania własnej inicjatywy na forum. Napisanie nowego postu przecież nie jest trudne od strony technicznej. Dziękuję tym bardziej wszystkim forumowiczom, którzy systematycznie starają się zabierać głos, poprzez taką postawę widać że forum żyje i przyciąga nowych użytkowników. Do kultowych tematów zaliczyć możemy posty: Autobusy PKS - 4697 wyświetleń, Stan naszych ulic i chodników.... - 5102 wyświetleń, ciekawie rozwijającym się tematem dzięki wypowiedziom Cegły i Pawla1 jest temat - uwaga na a1. Chcę podziękować Michałowi za współtworzenie i moderację forum, Podziękowania dla Mikołaja i roztocze za fotografie do galerii. Dziękuję wszystkim forumowiczom i tym którzy anonimowo ale systematycznie odwiedzają i czytają wypowiedzi forumowiczów. Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do współdziałania. Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście PKSy, które jeżdżą do Warszawy: Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów. PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie: Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra. PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły: Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec. (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic. (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy. Sprostowania i uzupełnienia mile widziane. Temat: TLK - refleksje po skorzystaniu z tej formy przejazdu [długie] Ostatnio po podobnych przezyciach jeden pasazer jadacy na trasie Hel Krakow opisal wszystko dla Gazety Wyborczej. Do tego zostaly dolaczone zdjecia. Oczywiscie PKP specjalnie tym sie nie przejelo ale trzeba temat drazyc. Pisac i pisac. Ludzie zaczna rezygnowac z uslug i Przewozy Regionalne Na przyklad we Wroclawiu co jakis czas lokalna prasa pisze, że na Niestety PKP ma wielu poplecznikow roznych fantastow. Dla przykladu ex Niestety wielu mlodych ludzi podaza tym krokiem - kocha do bolu PKP bez Aby dolac oliwy do ognia powiem tylko, ze swego czasu ktoregos roku Ja caly czas zastanawiam sie czy z punktu widzenia ekonomi nie jest pozdrawiam Temat: Inter Regio raz jeszcze Ze swej strony proponuje zrobic na poczatek IR: Telimene[LFabr-Wawa], Telimena kiedys miala zostac ... expresem, ale na szczescie ktos madry temu zapobiegl.
Co Wy na to? Wedlug mnie InterRegio powinny zastapic dawne pociagi osobowe dalekobiezne. Po drugie - Ruch IR powinien byc wedlug taktu 2-3-4 godzinnego, zawsze o Po trzecie - rezerwacja w IR jest tak samo sensownym pomyslem, jak w EN57 Po czwarte, przynajmniej mnie sie wydaje, ze jesli chodzi o klase (czytaj osobowy - IR - pospieszny - EX - IC I upieralbym sie z tym IR pomiedzy osobowym a pospiesznym a nie pomiedzy Jesli chodzi o Warszawe, to relacjami dla InterRegio widze Wawa - Bydgoszcz (takt 3/4 godz) Z zyczeniami Wesolych Swiat Piotrek Temat: Woj. lubelskie ROZKLAD PKS ZWIERZYNIEC BIŁGORAJ Szozdy, Panasówka 4.50F 8.30Lk BIŁGORAJ Szozdy, Bukownica 5.50F BIŁGORAJ Tereszpol. Lipowiec 11.00F BIŁGORAJ Panasówka 6.15F 6.40F 7.50N 8.20C 9.30Lk 9.05A 11.00S 11.45N 13.30N 14.15F 14.55N 16.35F 18.10N 19.25N 20.45 CHEŁM Zamość, Krasnystaw 15.30PU GORAJ Biłgoraj 15.25F GÓZD LIPIŃSKI Biłgoraj 16.50S KATOWICE Biłgoraj, Połaniec, Olkusz 11.30PU KOSOBUDY Obrocz 7.20S 13.25S 14.15S KRAKÓW Biłgoraj, Stalowa Wola, Tarnów 9.00P KRASNOBRÓD Bondyrz 9.25a 20.45PU(5,7) KRASNYSTAW Zamość 19.50PN(5,6,7) LIPINY DOLNE Biłgoraj, Tarnogród 16.10N LUBLIN Szczebrzeszyn, Turobin 6.10Dk 8.05NB 12.40a 13.05U LUBLIN Szczebrzeszyn, Zamość 6.50 ŁÓDŹ Biłgoraj, Kielce 9.55P NISKO Biłgoraj, Tarnogród 6.55F 10.25NB 12.55L PODLESIE Żurawnica, Szczebrzeszyn 14.05F RADECZNICA Panasówka, Zaburze 9.35F 17.15N RADECZNICA Wywłoczka, Topólcza 15.50N RZESZÓW Biłgoraj, Leżajsk 11.50PN(5,6,7) RZESZÓW Biłgoraj, Przeworsk 7.40PU SZCZEBRZESZYN Topólcza 5.35F 13.35S SZCZEBRZESZYN Żurawnica 16.35S SZOZDY 14.15S 16.20F TERESZPOL KUKIEŁKI Panasówka 14.40S 19.05S TOMASZÓW LUBELSKI Józefów 14.20NB 15.55U WARSZAWA Szczebrzeszyn, Turobin, Lublin 9.05PU(5,7) ZABURZE Panasówka 11.25F 18.05Dk ZAMOŚĆ Topólcza, Szczebrzeszyn 6.25N 7.10F 11.35F 13.05S ZAMOŚĆ Żurawnica, Szczebrzeszyn 5.30F 5.35(6) 6.00F 6.35N 7.05N 7.10 7.30N 7.35S 7.40S 7.55N 8.35S 8.50N 10.20F 10.55F 11.35N 12.35N 13.10CHN 13.55F 14.15F 14.55N 15.25P 16.15F 16.25FE 17.10NB 18.15N 18.45P 19.50N 20.15P 22.05Nb ZAMOŚĆ Topólcza, Kąty 9.40UB ZAMOŚĆ Obrocz, Bondyrz 5.30F 7.25F ZAMOŚĆ Obrocz, Jacnia 6.00A 14.40S 15.50L ZAMOŚĆ Obrocz, Kosobudy 10.05+U 11.35F ZAMOŚĆ Obrocz, Krasnobród 11.10N 14.40N ZAMOŚĆ Obrocz, Mokre 6.10F Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych raport z dnia 24.04.09 Ulice Krakowa: 13:00 Jelenia Góra - Zakopane -> MAN Lion's Star/PKS Zakopane 13:20 Kraków - Wisła -> MAN Lion's coach fioletowy/PKS Cieszyn 13:35 Warszawa - Zakopane -> Scania Irizar Intercentury/PKS Warszawa 13:35 Kraków - Szczawnica -> Mercedes O404/DIDI Trans 13:50 Kraków - Żywiec -> Autosan A10-10/PKS Żywiec 14:10 Kraków - Zakopane -> Volvo 9700/Szwagropol, #15 14:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Jelcz T120/PKS Bielsko-Biała 14:25 Kraków - Szczawnica -> Scania Irizar Century/PKS Myślenice 14:25 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, #1 14:45 Ustrzyki Dolne - Katowice -> Jelcz T120 z klimą/PKS Katowice 14:50 Kraków - Zakopane -> Bova Magiq HD 120-380/Szwagropol, #20 RDA: 15:10 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Autosan H10-10/PKS Tomaszów M. 15:10 Kraków - Zakopane -> Setra S315GT-HD/PKS Zakopane 15:15 Katowice - Krynica -> Autosan H10-10/PKS Katowice, frekwencja 110% 15:15 Kraków - Nowy Sącz -> Man Lion's Regio/Voyager, ciągle na testach ten wóz... frekwencja 90% 15:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo/Trans Usługi Gorlice, ten starszej generacji zielony 15:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Autosan A1112 San/PKS Bielsko-Biała 15:20 Katowice - Hrubieszów -> Volvo B12 Barbi/PKS Hrubieszów, frekwencja 100% 15:25 Zakopane - Ostrowiec Swiętokrzyski -> Mercedes Irizar Century/PKS Ostrowiec Św. frekwencja 95% 15:30 Kraków - Częstochowa -> Irisbus Crossway/PKS Częstochowa, frekwencja 95% 15:30 Kraków Ochotnica -> Autosan A10-12/PKS Kraków, autobus znów jak podczas poprzedniego raportu spóźnił sie, tym razem z Cieszyna zamiast o 15:10 przyjechał o 16:10, a do Ochotnicy odjechał o 16:30 15:40 Kraków - Nowy Sącz -> Autosan H10-10,PKS Nowy Sącz, frekwencja 60-70% 15:40 Kraków - Cieszyn -> Autosan A10-12/PKS Wadowice 15:40 Kraków - Zakopane -> Bova Futura FLD 12/Szwagropol #23 15:40 Kraków - Tarnobrzeg -> Solbus SolTour 11 15:45 Kraków - Chełm -> Ayats Olimpia/PKS Chełm 15:50 Kraków - Zakopane -> Scania Irizar New Century/Trans Frej 15:55 Kraków - Żywiec -> Solbus SolTour 10/PKS Żywiec 16:00 Kraków - Włoszczowa -> Mercedes Irizar Century/PKS Jędrzejów 16:00 Kraków - Stalowa Wola -> Solbus C10,5/1/PKS Stalowa Wola 16:00 Kraków - Szczawnica -> Jelcz PR110D Lux/PKS Nowy Targ 16:05 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, frekwencja 100%, #16 16:10 Łódź - Krosno -> Autosan H10-10/PKS Krosno i dodatkowo na trasie Kraków-Krosno jechał Jelcz PR110D LUX/PKS Krosno 16:10 Kraków - Zakopane -> Bova Futura 12/Szwagropol, #11 16:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo ten nowy, złoty/Trans Usługi Gorlice 16:20 Kraków - Ostrowiec Św -> Setra S315HD/PKS Ostrowiec Św. 16:20 Kraków - Starachowice -> Mercedes Intouro/PKS Starachowice 16:23 Nowy Sącz - Rybnik -> Mercedes O340/PKS Rybnik 16:25 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Man Irizar Century/Trans-PIK 16:30 Kłodzko - Mielec -> Irisbus Axer/Veolia Mielec 16:30 Kraków - Limanowa -> Autosan H10-10/PKS Limanowa 16:35 Kraków - Racibórz -> Bova Futura 10/Travel Bus 16:35 Kraków - Sanok -> Autosan A10-10/Veolia Sanok 16:40 Katowice - Szczawnica -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ 16:44 Zakopane - Katowice -> Dab/PKS Katowice 16:50 Kraków - Krynica -> Jelcz T120/PKS Nowy Sącz, frekwencja 90% 16:55 Kraków - Stalowa Wola -> Autosan A10-12/PKS Stalowa Wola 17:00 Zakopane - Łódź -> Setra S315HD/PKS Łódź, frekwencja 50-60-% 17:00 Kraków - Zakopane -> MAN Lion's Coach/PKS Zakopane i potem 18:40 Jelenia Góra - Zakopane -> Setra S217 HDH/PKS Zakopane, opóźniony 40 minut 18:55 Mława - Zakopane -> Berkhof Axial/PKS Mława, frekwencja - pare osób. spóźniony 40 minut 19:15 Zakopane - Kołobrzeg -> Bova Futura 12/Veolia Kołobrzeg, frekwencja 80% 19:20 Kraków - Sanok -> Mercedes Intouro/Veolia Sanok 19:40 Zakopane - Karwia -> Jonckheere Mistral/PKS Kraków 19:50 Łódź - Zakopane -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ, wyjaśniła sie sytuacja z ELĄ. kurs który dotychczas obsługiwał Maciej Jachymiak znany też jako Ekspres linia najprawdopodobniej został zmieniony (albo mają tam jakiś układ) i za jego Bove pojawia sie teraz PKS Nowy Targ 20:00 Kraków - Muszyna -> Autosan A1112 San/PKS Nowy Sącz, frekwencja 100% 20:15 Kraków - Kołobrzeg -> Van Hool Eos 200 tyle że nie 12 a 10 metrowy/Nawara Travel, frekwencja 80% 20:40 Katowice - Nowy Sącz -> Jelcz T120 ten w starej budzie biało niebieski/PKS Nowy Sącz, frekwencja 50% 21:10 Krynica - Koszalin -> Setra S215HD/PKS Koszalin, frekwencja 70% 21:20 Zakopane - Ustka -> Irisbus Arway/PKS Słupsk 21:30 Wadowice - Jelenia Góra -> Bova Futura 13/PKS Jelenia Góra, frekwencja 50%, blachy DW 9139R Temat: Kursy dalekobieżne w okresie socjalizmu No to kontynuuję rocznik 74/75 Z kierunku Katowice-Sosnowiec-Olkusz najciekawsze (poza kilkunastoma kursami z Sosnowca i Katowic do Działoszyc, Kazimierzy i Buska): Sosnowiec-Kozłów, 2 x zwykły, PKS Bedzin Sosnowiec-Trzonów, zwykły, PKS Będzin Katowice-Wierbka, zwykły, PKS Zawiercie Sosnowiec-Proszowice, zwykły, PKS Będzin Sosnowiec-Racławice, zwykły, PKS Będzin Katowice-Kluczbork, 1 x zwykły PKS Opole, 1 x zwykły PKS Katowice Nysa-Katowice, pośp, PKS Nysa, z Nysy kursuje do dziś dokładnie tak samo (docelowo Krynica), powrót z Katowic był o 14.30 Katowice-Koźle, 2 x zwykły, PKS Kożle Gliwice-Nysa, zwykły, PKS Gliwice Katowice-Głuchołazy, pośp, PKS Katowice Katowice-Wodzisław, chyba z 50 kursów, przez Rybnik, Pawłowice, Szeroką, Swierklany, PKS Katowice, PKS Rybnik, PKS Wodzisłąw, PKS Myszków, ale na szczególną uwagę zasługują 2: Katowice-Chorzów-Lipiny-Ruda Sl.-Halemba-Orzesze, Żory, 84 km, przejazd w ciągu 2 g. 20 min. Tarnowskie Góry-Szczyrk, zwykły, PKS Bielsko, z noclegiem w Tarn. Gorach!! Myszków-Szczyrk, zwykły, codziennie!!, PKS Myszków, 4 godziny jazdy Częstochowa-Bielsko, 2 x pośp, PKS Bielsko Katowice-Zywiec przez Bielsko, 2 x pośp PKS Katowice, 1 x posp. PKS Zywiec Katowice-Żywiec przez Oświęcim, Kety, 2 x zwykły PKS Katowice, 1 x zwykły PKS Żywiec UWAGA: Sosnowiec-Brenna, w nd i święta, zwykły, PKS Będzin, przez Będzin, Czeladź, Bytom, Zabrze, Gliwice, Rybnik, Zory, Skoczów, 133 km, 3g.40min Będzin-Szczyr, pośp, PKS Bedzin, w nd i święta Katowice-Jaszowiec, przez Mikołów, Pszczynę, Skoczów, 1 x zwykły PKS CIeszyn, 1 x zwykły PKS Katowice Będzin-Koniaków, pośp, w nd i święta, PKS Będzin Katowice-Koniaków, pośp, PKS Katowice Katowice-Jaworzynka, 2 x pośp + 2 x zwykły, PKS Cieszyn Katowice-Istebna, posp, tylko w nd i święta, PKS Cieszyn Katowice-Brenna, 2 x zwykły, PKS CIeszyn Gliwice-Zywiec przez Zabrze, Mikołów, Tychy, Bielsko, 2 x zwykły PKS Zywiec, 2 x zwykły PKS Gliwice Zawiercie-Wisła przez Siewierz, Piekary, Bytom, Rudę śl, Zabrze, Orzesze-Żory, pośp, w nd i św., 151 km, wyjazd o 5.40 (ciekawe komu się chciało w niedziele wstać, żeby zdążyć na ten kurs:)))) Gliwice-Zawiercie, 9 x zwykły, przez Zabrze, Bytom, wiochy niedaleko dzisiejszego lotniska w Pyrzowicach, Siewierz, 72 km, 2 godz. 5 min. Lubliniec-Lubliniec basen, 4 km, tylko w nd i świeta Kędzierzyn-Częstochowa, 2 x zwykły PKS Koźle, 1 x zwykły PKS Lubliniec Dzierżoniów-Częstochowa, posp, PKS Dzierżonów, czy on czasem nie jeździ do dziś?? 8.00-12.50//15.50-20.40 Częstochowa-Kalisz, zwykły, PKS Częstochowa Bielsko-Racibórz przez Strumień, Jastrzębie, Wodzisław, 2 x zwykły PKS Racibórz, 2 x zwykły PKS Bielsko Katowice-Szczyrk, kilkanaście kursów, pośp i zwykłe, PKS Katowice, PKS Bielsko Kraków-Wisła, pośp, PKS Kraków Wisła-Zywiec przez Koniaków, do 02.11 i od 02.04, zwykłe, 3 x PKS Cieszyn i 2 x PKS Zywiec Cieszyn-Racibórz, 4 x zwykły PKS Cieszyn, 1 x zwykły PKS Racibórz Wisła-Bielsko przez Salmopol, do 02.11 i od 02.04, 4 x zwykły PKS Bielsko Łódź-Zakopane, pośp, PKS ŁÓdź, z noclegiem Płock-Kraków, pośp, PKS Płock, przetrwał w niezmienionej formie do dziś ==================================================================================================================== To może już zakończę rocznik 74/75. W nastepnym poście bedzie rocznik 78/79 Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych Byłem ostanio w Zakopanem i podzielę się trochę wrażeniami. Generalnie taborowo w PKS Zakopane jak i u busiarzy jest na plus. PKS Zakopane - nie widziałem już hadziewion oldskulowych, są tylko po modernizacji ( przynajmniej powierzchownej) i obsługują trasy typu Brzegi, Murzasichle, Skrzypne itp. Są jeszcze T120 - w stanie różnym - śmigają na trasach typu Poprad, Nowy Targ, Czarny Dunajec, jedną widziałem na linii do Krakowa. Na linii do Łodzi widziałem Lidera, do Słupska Setrę wysoki pokład, do Jeleniej Góry Tourismo. Do Białki i Czarnej Góry widziałem H10 i Lidery podmiejskie, do Dzianisza, Małego Cichego itp. Mercedesy 814D. Wielkiej frekwencji może i nie ma, ale generalnie w porównaniu z tym co było nie jest źle. Wydaje się że prywatyzacja pomogła - nowy właściciel z Rzeszowa ( który chciuał też kupić PKS Lublin) na byłej bazie buduje apartamentowce. Inna sprawa że trochę kursów po okolicznych wichurach wycięto to i hadziewion można było się pozbyć. U busiarzy też poprawa - widziałem raptem 2 sztuki 309D ( jeden niebieski do Kuźnic) po za tym głównie kilkuletnie Sprintery, jest też trochę starszych wynalazków. Nówki Sprintera nie stwierdziłem. Do Palenicy busy jeden za drugim wyładowane po brzegi z ludźmi na stojąco. Do Rabki i Rokicin śmigały VW LT i 814D, do Nowego Targu śmiga stary niebieski Transit, ale pasażerów ma. Natomiast PKS Nowy Targ - oj tu bida. Stare hadziewiony to norma, wiele zardzewiałych H10, ale jest też przyzwoity Irizar i trochę H10-12 w niezłym stanie - śmigają głównie na Kraków. W Szczawnicy widziałem T120 który chyba śmiga regularnie do Krakowa. Trochę kursów wznowili po wakacjach - m.in. do Chyżnego i Zubrzycy - zobaczymy ile pojeżdżą. Z dworca odjeżdża jeszcze część busiarzy - m.in. do Jabłonki i Szczawnicy - widać podwyżka ich nie wystraszyła. Dworzec w Zakopanem - ciasnota straszna - głównie z powodu że weszły na niego Szwagier i Frej. Kierowcy z bardziej egzotycznych destynacji ( np. Częstochowa) mieli problemy z podstawieniem się na stanowisko. Dziury w asfalcie na dworcu - biorą po 15 zł za wjazd, a nawet nie potrafią zalać asfaltem paru dziur. Informacja rozkładowa może być - zaznaczone są które kursy obsługuje Szwagier, które Frej, które Maxbus ( śmiga do Krakowa głównie Soliną i Medio), które Trans-Kos ( to chyba jakiś nowy przewoźnik na trasie do Krakowa - jeździ starą Setrą), natomiast nie ma rozróżnienia który PKS obsługuje jaki kurs. Z innych PKSów widziałem w Zakopanem - PKS Racibórz - Mercedes Tourismo, PKS Łódź - O303 wysoki pokład, PKS Kraków - Setra która śmigała do Miechowa, PKS Radomsko - Solina, PKS Myślenice - Lider + Solina, PKS Katowice - H10, PKS Żary i PKS Kłodzko - Solbusy, PKS Nowy Sącz - H10-11, PKS Lublin - Irizar + Jonckheere, PKS Kraśnik - nieśmiertelna peera, PKS Warszawa - Irizar, PKS Świdnica - Bova + H10-12, PKS Stalowa WOla - Lider + T120, PKS Przemyśl - stara Setra, VTB PT Gorlice - Lider, PKS Mława - Bovy - jedna biała, druga biało-niebieska. PKS Mława skrócił kurs Zakopane - Mława do Warszawy, za to będzie jeździł codziennie. Temat: [Nowy Targ] Łódzkie MPK kupuje PKS w Nowym Targu Zakupów ciąg dalszy. MPK Łódź przejmuje małopolskie PKS-y Bartosz Piłat 2008-04-11, ostatnia aktualizacja 2008-04-11 20:53 Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne finalizuje zakup PKS-u z Nowego Targu. Jest już właścicielem myślenickiego PKS-u i zapowiada, że na tym nie koniec. - Dużej firmie łatwiej przetrwać - tłumaczą łodzianie. W ciągu najbliższych trzech miesięcy łódzkie MPK (odpowiednik krakowskiego) przejmie PKS Nowy Targ. - Trwają ostatnie uzgodnienia umowy. Do trzech miesięcy podpiszemy umowę i zakończymy proces przekazywania nowotarskiej firmy łodzianom - mówi rzeczniczka wojewody małopolskiego Małgorzata Woźniak. O sprzedaży PKS-u z Nowego Targu zdecydowało Ministerstwo Skarbu, które było do tej pory jego właścicielem. To już drugi zakup łódzkiego przewoźnika w Małopolsce. Na początku roku przejął on 82 proc. udziałów w PKS Myślenice za 2,1 mln zł od gminy Myślenice. - Uratowaliśmy w ten sposób 160 miejsc pracy i dworzec leżący przy zakopiance. A doświadczenie łodzian pomoże zredukować koszty naszego PKS-u - mówiły władze Myślenic. Łódzkie MPK zobowiązało się też do budowy nowego dworca autobusowego w Myślenicach. Zajmie on tylko część działki, na której teraz zatrzymują się autobusy. Na pozostałym terenie kupcy z Myślenic planują galerię handlową. Jakie będą zobowiązania w Nowym Targu, jeszcze nie wiadomo. Jednak i w tym przypadku MPK Łódź nie przejmie 100 proc. przedsiębiorstwa, tylko utworzy spółkę ze Skarbem Państwa. Skarb wniesie PKS w Nowym Targu, natomiast MPK pieniądze. Łodzianie zobowiązali się też do wprowadzenia programu inwestycyjnego oraz do utrzymania zatrudnienia na dotychczasowym poziomie przez najbliższe trzy lata. Związki zawodowe PKS-u wynegocjowały również pakiet socjalny. Ani wojewoda małopolski, ani łodzianie nie chcą zdradzać szczegółów kontraktu przed jego podpisaniem. Po co przewoźnikowi z Łodzi takie zakupy? - Budujemy w ten sposób dużą, stabilną finansowo firmę. MPK zajmuje się zresztą nie tylko przewozami, bo również wykonujemy prace remontowe na torach w wielu miastach Polski, oraz remontujemy tabor. Generalnie chodzi o to, żeby zarabiać - mówi rzecznik łódzkiego MPK Marcin Małek. Wyjaśnia, że na zewnętrznych kontraktach MPK jest w stanie zarobić tyle, że w ciągu trzech ostatnich lat wymieniło 120 autobusów na nowe (wszystkich ma 400), a w tym roku kupuje kolejne 50. - Na przejęciu PKS Nowy Targ mamy zyskać zarówno my, jak i oni. Nie będziemy z tej firmy wyciskać pieniędzy jak cytryny. Ona ma zacząć przynosić dochody - patrzy optymistycznie w przyszłość Małek. - Wielkiej firmie zawsze łatwiej negocjować tańsze kontrakty, choćby na dostawy paliwa czy części. Dlatego nie wykluczam, że jeśli pojawi się okazja, będziemy kupowali jeszcze inne tego typu firmy - zakłada rzecznik. - Nie znam szczegółowo osiągnięć finansowych łódzkiej firmy, jednak te zakupy wydają mi się być ryzykownym interesem - mówi prezes krakowskiego MPK Julian Pilszczek. - Bałbym się zbyt długo dopłacać do PKS Nowy Targ nim stanie na nogi. Z tego samego powodu my nie zainteresowaliśmy się kupowaniem PKS Kraków - dodaje. Według niego krótkie trasy autobusowe pozamiejskie zawsze będą deficytowe; opłacalne zaś mogą być jedynie trasy dalekobieżne. - W Krakowie gmina dopłaca do każdego biletu autobusowego i tak jest w każdym mieście. Dlaczego inaczej ma być w Nowym Targu? Na krótkich trasach przyszłość mają tylko tory, czyli kolej i tramwaje - kwituje. Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków http://miasta.gazeta.pl/k...21,5112792.html Temat: Rozmowy o MPK Po latach oporu MPK i miasto decydują się na wprowadzenie biletów czasowych - umoŻliwiających przesiadki. Na początek będą tylko półgodzinne w cenie 2,60 zł (normalny) i 1,30 zł (ulgowy). Do tej pory argumentem na "nie" była obawa o utratę wpływów. Kiedy się przesiadamy, to kasujemy dwa bilety, a nie jeden. Wprawdzie bilet czasowy, umoŻliwiający dowolną liczbę przesiadek, byłby parę groszy droŻszy od jednorazowego - ale za to sporo tańszy niŻ dwa pojedyncze. Teraz mówi się inaczej: - MoŻe i ktoś oszczędzi, ale jest to ukłon w stronę pasaŻerów i chęć przyciągnięcia nowych. Jeśli ktoś wyjdzie z dworca PKS i zechce jechać na Zawodzie, to wsiądzie w tramwaj, by w Alejach przesiąść się na autobus. Zapłaci 2,60 zł, podczas gdy obecnie MPK zarabia tylko 2,20 zł, bo z oszczędności wszyscy rezygnują z podjeŻdŻania dwóch przystanków tramwajem - mówi Stanisław Sosnowski, zastępca naczelnika magistrackiego wydziału komunikacji. Miasto i MPK kilka miesięcy dyskutowały o biletach czasowych - głównie o tym, ile minut mają być waŻne. Na dobry początek zdecydowano o wprowadzeniu półgodzinnego. - Jeśli się przyjmie, pojawią się następne na dłuŻszy bądŹ krótszy czas. Stanie się to prawdopodobnie jesienią, wraz z wprowadzeniem przez MPK tzw. biletu elektronicznego - mówi Sosnowski. O zaletach biletów czasowych najlepiej wiedzą studenci, pobierający naukę w innych miastach, np. w łodzi czy Krakowie. Nie muszą czekać na bezpośredni autobus czy tramwaj, ale "łapią" pierwszy lepszy, po czym się przesiadają. Tak jest w wielu przypadkach szybciej. WeŹmy Częstochowę: z Politechniki na Zawodzie kursuje autobus 28, ale rzadko. łatwiej pojechać tramwajem w Aleje, bo tam autobusów jest wiele (linie 11, 13, 18, 28, 31, 33). Tyle Że do przesiadek zniechęcała dotąd konieczność podwójnego płacenia. Pierwszym miastem, które wprowadziło w Polsce bilety czasowe - i to juŻ na początku lat 90. - był Poznań. Rozwiązanie szybko się przyjęło, choć początkowo nie brakowało krytyki. Np. w godzinach szczytu z powodu korków na bilecie półgodzinnym zajedziemy duŻo bliŻej niŻ o innych porach. Innym problemem okazała się skłonność pasaŻerów do wydłuŻania czasu podróŻy o 1-2 minuty ponad waŻność biletu. - Bierzemy to pod uwagę. Jeśli bilet czasowy będzie rodzić duŻą liczbę konfliktów, to z niego zrezygnujemy. Nie chcemy pogarszać wizerunku MPK - mówi naczelnik Sosnowski. Decyzję o wprowadzeniu biletu półgodzinnego podejmą w poniedziałek radni. W kioskach mógłby się pojawić za około miesiąca. Inne miasta KaŻde miasto ma swój własny system biletowy: Gdynia: tylko jednorazowe (2 zł) Kraków: zarówno jednorazowe (2,50 zł), jak i czasowe (60-minutowy 3,10 zł) • łódŹ: tylko czasowe (10 min - 1,70 zł, 30 min - 2,40 zł, 60 min - 3,60 zł) • Poznań: jedyne miasto z biletami na liczbę przystanków (do dziesięciu - 1,90 zł, powyŻej - 3,20 zł), ale popularniejsze są czasowe (10 min - 1,30 zł, 30 min - 2,60 zł, 60 min - 3,90 zł). Tam, gdzie są bilety czasowe, przejazd na krótki dystans kosztuje taniej niŻ w Częstochowie. http://miasta.gazeta.pl/c...71,3178528.html Ciekawe rozwiazanie? Ja i tak mam miecha Temat: Konkurencja w komunikacji miejskiej HeJ Memphis popełnił był: | Nie ma czegoś takiego, przynajmniej w Teoretycznie, bo jak to wygląda w praktyce to widać we wszystkich innych
No właśnie z uwagi na wygodę pasażera - przecież lepiej mieć jeden system
Nie chodzi o taką koordynację (zatwierdzenie) tylko o opracowywanie spójnych
Ta część właśnie finansuje (częściowo) tę część "społeczną" przecież.
Tylko po co?
Tam gdzie nie ma zarządu, jest jedno MPK (np. Poznań, Łódź, czy Kraków)
Fizyczną likwidację procederu. PZDR Temat: Dyskusje o PKSach wszelakich MPK Łódź na zakupach w Małopolsce Wożenie mieszkańców aglomeracji łódzkiej przestało wystarczać Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu z Łodzi. Spółka kupiła właśnie PKS Myślenice, a za kilka tygodni w jej ręce trafi prawdopodobnie kolejny przewoźnik z Małopolski. Za nieco ponad 82 proc. udziałów w Przedsiębiorstwie Komunikacji Samochodowej Myślenice MPK Łódź zapłaciło gminie Myślenice 2,1 mln zł. Umowa, którą negocjował m.in. Janusz Tomaszewski, wicepremier w rządzie Jerzego Buzka, wchodzi w życie 1 stycznia 2008 r. Z transakcji cieszą się zarówno w Łodzi, jak i w Myślenicach. - Gmina przejęła myślenicki PKS w 2004 r., żeby zapobiec włączeniu go do krakowskiego przedsiębiorstwa. Uratowaliśmy w ten sposób 160 miejsc pracy i dworzec leżący przy zakopiance, na terenie którego duża sieć handlowa chciała postawić hipermarket - mówi Małgorzata Trolka z Urzędu Miasta i Gminy w Myślenicach. PKS był jednak obciążeniem dla gminy. Brakowało również inwestora z doświadczeniem w branży komunikacyjnej. Teraz ma się to zmienić. - W myśl zasady "duży może więcej" PKS-owi może udać się redukcja kosztów. Nie bez znaczenia pozostaje również doświadczenie łódzkiej kadry zarządzającej - cieszy się Trolka. Potwierdza to Bogumił Makowski, rzecznik MPK Łódź: - Z naszą pozycją łatwiej negocjować korzystniejsze warunki zakupy paliwa czy nowego taboru. Co czeka PKS Myślenice pod rządami łodzian? - Rozwój i dobre zarządzanie - stwierdza ogólnikowo Makowski. O szczegółach nie chce na razie mówić, ale wiadomo, że MPK Łódź zobowiązało się do budowy nowego dworca autobusowego w Myślenicach. Zajmie on tylko część działki, na której teraz zatrzymują się autobusy. Na pozostałym terenie kupcy z myślenickiej kongregacji kupieckiej planują budowę galerii handlowej o powierzchni 4 tys. m kw. Myślenice to niejedyne miejsce w Małopolsce, gdzie inwestuje przewoźnik z Łodzi. - Przymierzamy się do zakupu PKS-u Nowy Targ. Umowa z wojewodą może zostać podpisana w najbliższych tygodniach - uważa Makowski. Skąd to zainteresowanie naszym regionem firmy, która w przeszłości zaistniała już w Krakowie przy okazji remontu torowisk tramwajowych? - Już w tej chwili wozimy regularnie pasażerów z Łodzi do Warszawy, wypożyczamy autobusy na trasy dalekobieżne. Ale chcemy jeszcze mocniej rozwijać platformę komunikacyjną, wychodzić z ofertą przewozową poza aglomerację łódzką - zapewnia Makowski. Na razie łódzkiej firmie, której szefem jest Krzysztof Wąsowicz, poprzednio wiceprezes MPK Kraków, wychodzi to całkiem dobrze: od dwóch lat udaje się wypracować co najmniej 10 mln zł zysku. PKS Myślenice Zatrudnia 163 osoby, dysponuje 75 pojazdami, w tym 72 autobusami. Miesięcznie autobusy przejeżdżają ok. 460 tys. km, m.in. na trasach do Krakowa, Szczawnicy, Zakopanego. Źródło: Gazeta Wyborcza Kraków Ciekawe, którą firmę kupią MZA Warszawa Może PPKS Warszawa, PPKS Piaseczno albo PPKS NDM Temat: Przyszłość PKSów - wróżenie z fusów... No to kilka opisów z mojego regionu: PKS Konin - Na pewno plusami są atrakcyjne ceny biletów (szczególnie dla studentów) oraz dobry tabor. Nowe autobusy pojawiają się dość często. Ostatnio wzbogaciliśmy się o Scanię Irizar Century oraz Solbusa C10,5. Jeśli chodzi o trasy dalekobieżne to też nie ma na co narzekać. Codziennie można jechać do Zgorzelca, Bydgoszczy, Katowic, Torunia, Wrocławia. Gorzej z kolei wygłądają kursy wewnątrz woj. Wielkopolskiego, które niestety w większości obsługują inni przewoźnicy. Dla przykładu: Konin - Poznań. Na tej trasie jeździ tylko jeden autobus PKS Konin. Ciekawie wyglądają również połączenia do Łodzi. Zwykłe kursy Konin - Łódź przez Koło obsługuje łódzki PKS. Dziwne to o tyle, że sytuacja kiedy przewoźnik z wiele większego miasta położonego w innym województwie wysyła aż 2 kursy zwykłe do mniejszego, nie jest dość częsta. Największym jednak minusem konińskiego PKSu jest beznadziejny dworzec, który tylko przynosi wstyd miastu. PKS Turek - Do niedawna było tragicznie. Teraz nowy zarząd coś tam "montuje", ale powoli. Pod względem tras, Turek dobrze stoi. Mają masę kursów dalekobieżnych, w tym kilka "egzotycznych" jak np. Wrocław - Płock oraz Włocławek - Wrocław. Jednak sytuacja taborowa w Turku, jest ciągle beznadziejna, chociaż widać małą poprawę. Z nowych autobusów mają Lidera i Trampa. Reszta to albo przestarzały złom, albo pojazdy używane. I na te używane teraz też stawiają, gdyż z tego co mi wiadomo, mają wkrótce się wzbogacić o Mercedesy 0303, które pomogą zastępować rozlatujące się L11 i M11. Z cenami cały czas słabo, choć też widać małą poprawę pod postacią wprowadzenia ulg na kursach pospiesznych oraz na trasie Turek - Poznań. PKS Poznań - Jeszcze kilka lat temu, aż strach było do nich wsiadać. Teraz jednak nastąpił BOOM i nagle przedsiębiorstwo zmieniło się nie do poznania (hehe). Nakupowali sporo nowych busów i teraz wreszcie wyglądają jak porządny przewoźnik z miasta wojewódzkiego. Kursów dalekobieżnych również nie brakuje. PKS Leszno - Słaby PKS. Tabor maja co prawda zadbany, ale bardzo przestarzały. W kursy dalekobieżne też się raczej nie bawią. PKS Ostrów Wlkp. - W mojej opinii wyjątkowo dobrze przedsiębiorstwo, gdyż stawiają na jakość. Tabor niestety wygląda na razie średnio, ale liczę na poprawę wkrótce. Jednak oferta tras dalekobieżnych jest bardzo atrakcyjna. Kursów jest dużo, a w tym np. takie fajne połączenia jak Poznań - Kraków (obsługiwany naprzemiennie) czy dzienne, wracające tego samego dnia Ostrów - Bielsko oraz Ostrów - Kołobrzeg. Cieszą również częste promocje u nich. PKS Kalisz - Nienajgorsze przedsiębiorstwo. Taborowo stoją nieźle. Z nowych autobusów mają Autosany oraz Karosy. Ale charakteryzują ich głównie różne używane wynalazki, począwszy od fajnie prezentującego się Volvo B10M, skończywszy na takim dziwadle jak Auwärter Clubstar. Niestety, za trasami dalekobieżnymi nie przepadają, ale może coś się zmieni po wprowadzeniu kursu do Torunia. PKS Piła - Słabo znam ten PKS, ale podobają mi się u nich zniżki studenckie na wszystkie kursy. Taborowo chyba też mają się nienajgorzej. Na pewno wiem o Bovach Futura 12, ciekawym Renaulcie FR1 oraz dużej ilości starych DABów. Widzę też, że kupują używane MANy UL 2x2. Z kursów dalekobieżnych, wiem że na pewno jest połączenie do Łodzi, ale pewnie jest tego jeszcze więcej. PKS Gniezno - Taki sobie PKS, specjalizujący się głównie w kursach lokalnych. Tabor mają dość dobry. Jest i Bova Futura 12 i Scania Irizar Century. Sa też nowe Autosany i Solbusy. A poza tym używane nowości pod postacią MANów UL 2x2. Tabor urozmaica masa dziwactw z Francji i nie tylko PKS Koło - Jeśli lubisz sporty ekstremalne, to PKS dla Ciebie Zdecydowanie najgorszy w tym województwie. Co prawda mają Lidera i Bovę Futurę, ale reszta ich taboru to złom. Najgorsze są sypiące się H9tki, które często wysyłają na 2 swoje najdłuższe kursy, czyli do Torunia i Poznania. Temat: Lodz kolejowym zadupiem Polski |4) cykliczne pociagi IR Lodz - Bydgoszcz - Gdynia |5) pociagi IR Lodz - Kutno - Poznan - Szczecin |6) dwie pary pociagow pospiesznych Lodz - Mozna by jeden proponowany (popoludniowy) pociag z |8) caloroczne codzienne polaczenie Lodz - Najlepiej uruchomic dodatkowy pociag, gdyz te dwa |Rozumiem, ze radykalna zmiana obslugi kolejowej Czy w tym nie lezy przypadniem istota problemu ??? Pozdrawiam Adam Kolacz Temat: Polski Express Zawiesili całą Łódź, czyli wszystkie kursy Łódź-Warszawa oraz kurs Łódź-Gdynia. Zatem z linii ostała się tylko Bydgoszcz (+Szczecin i Kołobrzeg) oraz Lublin. Pracownicy już powoli mają dość, więc lada moment będzie po firmie. A tu świeży artykuł: Polski Express nie będzie woził Łodzian Polski Express ma kłopoty. W listopadzie przewoźnik zawiesił kursy z Łodzi do Warszawy i Gdańska. Wcześniej z mapy połączeń zniknęły między innymi Wrocław, Białystok i Kraków. - 13 listopada dostaliśmy faksem informację, że od 14 listopada Polski Express zawiesza do odwołania połączenia - mówi Halina Kubiak z łódzkiego PKS, który jest właścicielem dworca PKS, gdzie stawał przewoźnik. - Wiemy też, że zamknięty został punkt sprzedaży biletów firmy. Pasażerowie są wściekli. Bilet z Łodzi do Sopotu i z powrotem kupiła dwa tygodnie temu łodzianka Anna Okunowska, która Polskim Expressem chciała pojechać do sanatorium. - Dla mnie to cała wyprawa, przyjechałam na dworzec wcześniej, z walizkami i biletem w garści, a tu okazuje się, że nie tylko nie przyjechał na czas, ale w ogóle się nie pojawił na dworcu - mówi Anna Okunowska. - Musiałam pojechać PKS-em, ale czy dostanę zwrot za bilety, jeśli firma splajtuje? Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że konto Polskiego Expressu zajął komornik, a postępowania przeciwko firmie toczą się w kilku sądach w całej Polsce. Pod adresem firmy przy ul. Odyńca w Warszawie jest prywatne mieszkanie i nikt nie słyszał tu o przewoźniku. Telefon prezesów firmy milczy. A na stronie internetowej pojawia się informacja, że firma nie zapłaciła za obsługę serwisu. Pracownicy firmy unikają kontaktów nie tylko z dziennikarzami, ale też pasażerami, którym winni są tysiące złotych za bilety. Jeszcze więcej Polski Express zalega właścicielom dworców autobusowych i przystanków, którym już dawno przestał płacić za zatrzymywanie się autobusów liniowych. - Mamy z firmą duży problem. Właśnie toczy się sprawa w sądzie - mówi Piotr Topolewicz, prezes PKS Gdańsk. - W zeszłym roku wypowiedzieliśmy przewoźnikowi umowę na zatrzymywanie się na naszym dworcu, bo od dłuższego czasu zalegał z płatnościami. Mimo to autokary Polskiego Expressu i tak wjeżdżały na teren dworca i zabierały pasażerów. Początkowo próbowaliśmy blokować wjazd tym autobusom, bo przecież zatrzymywały się tu bezprawnie. Daliśmy jednak spokój, bo przecież wiemy, że są pasażerowie, którzy korzystają z ich usług, a oni nie są niczemu winni. Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy portu lotniczego w Warszawie, dodaje, że lotnisko także wypowiedziało umowę firmie. - Polski Express zalegał z płatnościami - mówi Jakub Mielniczuk. - Wiemy jednak, że przewoźnik za wiele sobie z tego nie robi i nadal zabiera pasażerów z lotniska. O kłopotach wie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który wydaje zezwolenia na większość tras przewoźnika. - Zezwolenia Polskiemu Expressowi zostały cofnięte wszędzie tam, gdzie rezultatów nie przynosiło nakładanie na przewoźnika mandatów, między innymi za nieprzestrzeganie rozkładów jazdy - mówi Janusz Ulatowski, dyrektor departamentu nieruchomości i infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. - Nie jesteśmy w stanie skontrolować wszystkich połączeń. Mamy ok. 300 przewoźników i ponad 4 tys. połączeń, więc siłą rzeczy nie możemy wiedzieć o wszystkich uchybieniach przewoźników. Polski Express powstał w 1994 roku. Od początku działalności przewiózł ponad 5 mln pasażerów. Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 133 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||