Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Konin Nauka jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • harom.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kołobrzeg Rozkład





    Temat: Niepewne losy pociągu papieskiego


    OK. Nie będziesz się gniewał, jeśli twojego posta zarchiwizuję. Naturalnie
    przy powoływaniu się na niego, ujawniam nagłówek i autora...
    Czy jeszcze ktoś potrafi znaleźć jakieś przykłady? Najlepiej w jakiś
    sposób
    udokumentowane.


    Po wprowadzeniu w tym rozkładzie 6 par bezpośrednich Szczecin - Kołobrzeg
    PKS Kołobrzeg ( Connex ) zlikwidował praktycznie wszystkie kursy na tej
    trasie.





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Wczoraj wieczorem z Warszawy w Polskę wyjechały :
    PKS Lipno PT Rypin - Ikarus 256 ( Warszawa - Rypin )
    PKS Kołobrzeg - H10.10 ( Warszawa - Kołobrzeg )
    PKS Gryfice - H10.10 ( Warszawa - Gryfice )
    PKS Connex Sanok H10.10 ( Warszawa - Sanok )
    PKS Krosno - Jelcz PR 110 D ( Warszawa - Krosno )

    Poza wymienionymi autobusami, między godziną 21.30 a 22.00 odjechały w odstepie 10 minut 3 autobusy z PKS Ostrowiec Świętokrzyski. Dwa z nich pojechały kursem pośpiesznym do domu, a trzeci ( najprawdopodobniej ) zwykłym kursem odjechał do Kozienic. Niby nic nadzwyczajnego, ale żaden z wymienionych nie figuruje w rozkładzie jazdy. Czyżby ponad planowy powrót ostrowieckich "bisów" ?





    Temat: o minusach konkurencji [w zasadzie OT]


    Tak się zastanawiam, czy gdy w Kujawsko - Pomorskiem przewozy spalinowe
    obejmie konkurent PKP PR, czy będzie on mógł korzystać z infrastruktury PKP,
    na przykład kas, rozkładów jazdy, dworców itp. Refleksje te mam nie bez
    przyczyny, bo w Kolobrzegu PKS Gryfice pokłócił się z Veolia Transport
    Kołobrzeg (dawny PKS Connex Kołobrzeg) i autobusy PKS Gryfice nie mogą już
    wjeżdżać w Kolobrzegu na dworzec autobusowy. Od 1 sierpnia odjeżdżają z
    przystanku komunikacji miejskiej obok dworca PKP. Na dworcu autobusowym na
    rozkładzie jazdy wszystkie połączenia PKS Gryfice zaklejono, bez słowa
    wyjaśnienia. Oczywiście, tracą na tym pasażerowie (niewszyscy, zwłaszcza ci
    przygodni, wiedzą teraz o połączeniach PKS Gryfice i nowym miejscu odjazdów)
    oraz sam przewoźnik (mniej pasażerów w autobusach)...

    MK


    Opisane przez Ciebie patologie to nie jest skutek konkurencji, a skutek
    częściowego monopolu lokalnego. Jeżeli przewoźnik posiada
    infrastrukturę (np. PKS posiada dworzec autobusowy), to będzie rzecz
    jasna przeciwny temu, by konkurencja korzystała z jego infrastruktury
    odbierając mu przez to zyski. Gdyby dworcem zarządzał operator
    niezależny od przewoźnika, prawdopodobieństwo zajścia takiej sytuacji
    byłoby znacznie mniejsze. PKP-PR oficjalnie jest osobną spółką, nie
    powiązaną z PKP-PLK (kto zarządza dworcami PKP?), więc tutaj ewentualne
    zachowania skierowane przeciw konkurencji będą miały swoje źródło w
    kolesiostwie pekapiarzy...





    Temat: o minusach konkurencji [w zasadzie OT]


    Tak się zastanawiam, czy gdy w Kujawsko - Pomorskiem przewozy spalinowe
    obejmie konkurent PKP PR, czy będzie on mógł korzystać z infrastruktury PKP,
    na przykład kas, rozkładów jazdy, dworców itp. Refleksje te mam nie bez
    przyczyny, bo w Kolobrzegu PKS Gryfice pokłócił się z Veolia Transport
    Kołobrzeg (dawny PKS Connex Kołobrzeg) i autobusy PKS Gryfice nie mogą już
    wjeżdżać w Kolobrzegu na dworzec autobusowy. Od 1 sierpnia odjeżdżają z
    przystanku komunikacji miejskiej obok dworca PKP. Na dworcu autobusowym na
    rozkładzie jazdy wszystkie połączenia PKS Gryfice zaklejono, bez słowa
    wyjaśnienia. Oczywiście, tracą na tym pasażerowie (niewszyscy, zwłaszcza ci
    przygodni, wiedzą teraz o połączeniach PKS Gryfice i nowym miejscu odjazdów)
    oraz sam przewoźnik (mniej pasażerów w autobusach)...


    Tam dworzec byl pewnie wlasnoscia Veolii. Na kolei nie d asie juz tak
    blatwo rzucac klod - infrastruktura nie jest wlasnoscia PKP PR i sa
    regulacje w temacie dostepu do tej infrastruktury. Jezeli bedzie problem
    z biletami, to po prostu beda sprzedawane w pociagach, a do wzajemnego
    uznawania biletow zmusi obu przewoznikow umowa wynikajaca z warunkow
    przetargu.
    Rzecz jasna mozna sie spodziewac ze strony ZPR i reszty spolek PKP
    utrudniania, ale musza byc bardziej subtelni.




    Temat: o minusach konkurencji [w zasadzie OT]
    Tak się zastanawiam, czy gdy w Kujawsko - Pomorskiem przewozy spalinowe
    obejmie konkurent PKP PR, czy będzie on mógł korzystać z infrastruktury PKP,
    na przykład kas, rozkładów jazdy, dworców itp. Refleksje te mam nie bez
    przyczyny, bo w Kolobrzegu PKS Gryfice pokłócił się z Veolia Transport
    Kołobrzeg (dawny PKS Connex Kołobrzeg) i autobusy PKS Gryfice nie mogą już
    wjeżdżać w Kolobrzegu na dworzec autobusowy. Od 1 sierpnia odjeżdżają z
    przystanku komunikacji miejskiej obok dworca PKP. Na dworcu autobusowym na
    rozkładzie jazdy wszystkie połączenia PKS Gryfice zaklejono, bez słowa
    wyjaśnienia. Oczywiście, tracą na tym pasażerowie (niewszyscy, zwłaszcza ci
    przygodni, wiedzą teraz o połączeniach PKS Gryfice i nowym miejscu odjazdów)
    oraz sam przewoźnik (mniej pasażerów w autobusach)...

    MK





    Temat: o przesiadkach
    Właśnie dowiedziałem się o następującej historii dotyczącej PKS. W miononą
    niedzielę moja siostra jechała z Trzebiatowa do Torunia. Autobus z
    Trzebiatowa wg rozkładu odjeżdza 17:50, przyjeżdza do Kolobrzegu 18:40,
    odjazd PKS do W-wy przez Toruń o 19:00. Tak się złozylo, że autobus jadący do
    Kolobrzegu (z Gryfic) był spóżniony 30 minut (śnieżyca, problemy techniczne).
    Siostra zgłosiła kierowcy, ze w Kołobrzegu chce się przesiąśc dalej, kierowca
    z komórki zadzwonił do dyżurnego w Kołobrzegu, ten odpowiedział: "nie ma
    sprawy". Autobus z Gryfic w Kołobrzegu był o 19:08, warszawski czekał tylko
    na moją siostrę i odjechał o 19:10. W PKS Kołobrzeg nikogo nie zdziwiło, że
    autobus ma czekać na jedną (!) osobę. Czy wyobrażacie sobie coś podobnego na
    PKP ?




    Temat: Błędy na tablicach rozkładowych i w internecie
    W Łomży zarówno w Internecie jak i na rozkładach dworcowych nie figuruje kurs do Białegostoku z godz. 7.25. Jest to kurs przelotowy z Kołobrzegu. Co ciekawe autobus codziennie zajeżdża na dworzec i zabiera przypadkowych pasażerów Ponadto w internetowym rozkładzie PKS Łomża jest jeszcze kilka innych mniejszych błędów. I tak z tego rozkładu można się dowiedzieć, że o godz. 10 odjeżdża autobus do "Szczecin D.A.", podczas gdy prawidłowo powinno być "Szczecin, ul. Kolumba" A z kolei tam gdzie powinno być w oznaczeniu "D.A." jest wypisana tylko sama nazwa miejscowości np." Kołobrzeg" Błąd też jest przy kursie do Warszawy z godz. 6.00. Końcowym przystankiem od niedawna jest Warszawa Zachodnia, a nie jak możemy wyczytać z rozkładu Warszawa Stadion.



    Temat: Błędy na tablicach rozkładowych i w internecie
    Nocny autobus Warszawa-Szczecin-Kołobrzeg (PKS Gryfice) - zarówno w rozkładzie na stronie przewoźnika, jak i w internetowej wyszukiwarce PKS-u Warszawa jest wpisany przystanek w Kutnie (ul. Siemiradzkiego przy dworcu PKP) o 23:40 (w drugą stronę o 6:30). Niemniej ani na tabliczce na tym przystanku, ani w rozkładzie udostępnianym przez PKS Kutno taki kurs nie istnieje. Nie mam pojęcia, czy autobus w ogóle wjeżdża do Kutna i przejeżdża obok tego przystanku, czy jedzie obwodnicą.



    Temat: ADAPT-Wspólny zorganizowany wyjazd z Poznania-11 wrzesień!!
    Posłuchajcie, no przecież nikt Was nie zmusza, żebyście jechali z Poznania. Można dojechać do Kołobrzegu na 13 samemu, tak? Godziny zostały ustalone akurat tak, żeby na 14:00 być w ośrodku na obiad. Niedługo zresztą dostaniecie harmonogram obozu, tam wszystko jest rozpisane.

    Co roku wyjazd z Poznania jest dość wcześnie. Zdarzało się, że był o 5 czy 6 rano, więc wcale nie macie tak najgorzej ;) Zresztą, jeśli wejdziecie na http://pkp.pl i poszukacie połączeń Poznań - Kołobrzeg, to sami się przekonacie, że ten pociąg jest najsensowniejszy jakby.

    [quote:943179e61e="bachus"]Moze zostawic jeden autobus na pozniejsza godzine?[/quote:943179e61e]Do tego potrzebowalibyśmy dokładnych danych - kto i o której będzie w Kołobrzegu. A w zebranie ich po prostu nie wierzę.

    [quote:943179e61e="bachus"]W ogole jak wyglada komunikacja miedzy Kolobrzegiem i Sianozetami?[/quote:943179e61e]Jeżdżą tam PKSy, mniej więcej co 30-45 minut (możecie zerknąć na http://rozklady.com.pl <- tam wszystko znajdziecie). Jedzie się ok. 20 minut. Dworce PKP i PKS w Kołobrzegu są zaraz obok siebie.



    Temat: Pociągi interREGIO i osobowe dalekobieżne
    PKP IC straszy, że nie uruchomi pociągów sezonowych.
    To tak jak dziecko, że na złość mamie odmrozi sobie ręce....
    Taki np. PKS już zaciera ręce. Oni się o to wręcz modlą....!!!
    Sprawdźcie choćby taki rozkład PKS-ów z Zakopanego:
    http://www.e-podroznik.pl/public/timeTableSearcherResults.do?cityName=zakowo&stopId=9965
    W sezonie można stamtąd dojechać PKS-em choćby do Gdyni, Gryfic, Gorzowa, Kołobrzegu, Łeby, Pobierowa, Ustki itd.
    O Wrocławiu, Warszawie, Łodzi czy Katowicach nawet nie wspominam!



    Temat: SA103 w podwojnej w Szczecinie


    | Dzisiaj w niedzielę frekwencja chyba była trochę niższa widywałem po 1,
    | 2 miejsca wolne , biorąc pod uwagę 2 fotele na przeciwko siebie , jak to
    |   nazwać mini przedział - 4 osoby, w ostatnim wagonie nawet były wolne 2
    | takie mini-przedziały

    | Fakt. Dzisiaj trochę luzu było. Ale pewno dlatego że za tydzień jest długi
    | weekend i wtedy to się będzie ludu wiozło.

    W porownaniu z tym co bylo przed zmiana rozkladu - wzrost 3 krotny w
    niedzielnym poalaczeniu i tak jest.


    To niepodważalny sukces. Wrześniowy PKS z Kołobrzegu o 16.10 obłożony tak jak
    zawsze (czyli ludzie stoją) a dzisiejszy jechał prawie pusty. (info od osoby
    jeżdzącej tym pksem).

    Pozdr.





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Trochę podsumowań wakacji znad morza.

    Polbus Wrocław przysyłał do Mrzeżyna najczęściej Setrę 215, Mercedesa 0407, w tym roku rzadziej widywałem Mercedesa 0303, za to H1010 lub A1012 (rzadko) i czasami Gemini. Chyba mają niedoszacowany rozkład, bo codzienne spóźnienie wynosiło ok. 60 minut.

    Gorzów przysyłał do Rewala bardzo często H7 lub Kapenę, ale także H1010.

    Świdnica do Pogorzelicy - PR lub H1012 (widziałem też Neoplana) - czasami w weekendy pojawiały się nawet trzy autobusy.

    Kamienna Góra do Mrzeżyna - Bovę, Neoplana (te z najwyższej półki)

    PKS Gliwice do Mrzeżyna (z Katowic) - Solbusa.

    PKS Kraków do Pobierowa (z Zakopanego) - Solbusa niebieskiego, starego Merca wypożyczonego z Radturu.

    PKS Zgorzelec do Pogorzelicy - Neoplana.

    PKS Bolesławiec do Pogorzelicy - najczęściej Setrę i Mana

    PKS Poznań do Pobierowa - naczęściej H1012, Solbusa, ale w połowie sierpnia był też Sanos 415.

    PKS Wołów do Kołobrzegu - Mana.

    PKS Mława do Warszawy (z Międzyzdrojów) - Lidera, Volvo Sideral

    Najlepszy widok to Jelcz L090MS, który kiedyś pojawił się na trasie Koszalin - Świnoujście (przeważnie Daby i H1010)



    Temat: PKS Bydgoszcz - Aktualności



    Pasażerowie KOMFORTBUS!

    Od dnia 16.02.2009 r. następuje zmiana w rozkładzie jazdy:

    kurs z Kołobrzegu do Warszawy o godz. 6.00 zmieniony na godz. 7.10

    zamiast przystanku Toruń, Dw. Miasto obowiązywać będzie Toruń, Dworzec Autobusowy PKS

    dostawione zostają nowe przystanki: Płock, Podolszyce II oraz Wyszogród

    Uwaga Pasażerowie!

    PKS w Bydgoszczy Sp. z o.o. informuje, że od dnia 16.02.2009 r. kursy w relacji Bydgoszcz - Toruń, Dw. Miasto oraz Toruń, Dw. Miasto - Bydgoszcz (KOMBUS) zostają wydłużone do Osiedla Rubinkowo (zostają uruchomione następujące przystanki: Toruń, Pl. Daszyńskiego, Toruń-Jamontta, Toruń-Dziewulskiego, Toruń-Witosa, Toruń Ligi Polskiej, Toruń-Kolankowskiego). Szczegółowe informacje już wkrótce na naszej stronie.

    żródło: PKS Bydgoszcz
    http://www.pks.bydgoszcz.pl/


    /o: dodałem brakujący link



    Temat: o przesiadkach


    Właśnie dowiedziałem się o następującej historii dotyczącej PKS. W miononą
    niedzielę moja siostra jechała z Trzebiatowa do Torunia. Autobus z
    Trzebiatowa wg rozkładu odjeżdza 17:50, przyjeżdza do Kolobrzegu 18:40,
    odjazd PKS do W-wy przez Toruń o 19:00. Tak się złozylo, że autobus jadący
    do
    Kolobrzegu (z Gryfic) był spóżniony 30 minut (śnieżyca, problemy
    techniczne).
    Siostra zgłosiła kierowcy, ze w Kołobrzegu chce się przesiąśc dalej,
    kierowca
    z komórki zadzwonił do dyżurnego w Kołobrzegu, ten odpowiedział: "nie ma
    sprawy". Autobus z Gryfic w Kołobrzegu był o 19:08, warszawski czekał
    tylko
    na moją siostrę i odjechał o 19:10.


    Ok. 10 minut nadrobi. Ta 1 osoba to ile % osób w autobusie ? Jak to się
    przekłada na ilość osób w pociągu ?





    Temat: A PKSowi tez sie nie przelewa...


    | Na przyklad PKS Glogow - bodajze obecnie 30% znizki.
    | PKS Lubin - w porywach bylo do 50% a ile teraz to nie wiem.

    Ponoć Kaliski PKS ma pośpieszne kursy do Poznania i Zielonej Góry
    ze zniżka
    50% dla studentów, co z reszta widać w rozkładzie kolejowym: Poc.
    Ostrów -
    Z.G. zawieszony, a połaczeń z Kalisza do Poznania też nie za dużo
    jak na tak
    duże miasta.


    W jakiejś gazecie w Kołobrzegu czytałem, że PKS Ostrów Wlkp.
    uruchamia linię do Kołobrzegu własnie i studenci mają na niej 50%
    zniżki. Często tam gdzie konkurencja, to PKS wprowadza takie bonusy
    (okolice Koł. właśnie).

    Grzexs





    Temat: rozklad bawi...


    i pokazuje, ze chyba pociagi "G" to oznaczenie jakichs szczegolnych
    pociagow (moze rzezni, niekoniecznie nocnych?).
    G na Szklarska - Gdynia, G na Warszawa - Kolobrzeg, G na Bialystok -
    Szczecin, G na Krakow - Kolobrzeg - czyli wszystkie pociagi
    przejezdzajace noca przez 3miasto sa na G, oprocz hotelu :)))


    A w zeszlym rozkladzie Tetmajer byl w "G", teraz juz nie jest - wybronil sie
    :)


    Uwazaj Wojtek, bo nie dojedziesz na swoja ganzowa impreze Szczecinem :)


    Moze byc krucho... ale moze PKS uruchomi nocne polaczenie :)


    A propos, jest poprawka nr 1 do rozkladu. Nie jest taka wielka - korekta
    bledow drukarskich - natuerlich nie wszystkich!
    prosze spojrzec na czesc tabeli 600a: W-wa Zachodnia - W-wa Centralna -
    W-wa... Zachodnia :)


    A dalej jest "Opluch Wdzydze" ?

    WL





    Temat: [ Koł ] Tak łapią staruszków


    Autobus linii nr 3 poza sezonem jeździ 3 razy w ciągu dnia. W sezonie
    jeździ 7 - 19 (ale żeby pełny jeździł to nie widziałem). Drugi beton to
    dublowanie się kursów. W ciągu 15 minut potrafią 3 autobusy przejechać. (i
    nie jest tak bynajmniej w centrum gdzie to mogło mieć to jakieś
    uzasadnienie). A tak w ogóle w takim mieście jak Kołobrzeg to wg mnie
    powinna istnieć integracja rozkładów KM, PKP i PKS (przynajmniej w
    sezonie).


    Heh, może już niebawem... Przynajmniej autobusy. Jeśli Connex będzie
    wchodził bardziej w komunikację miejską, to chyba jest to możliwe. Info dla
    nie znających tematu - głównym operatorem podmiejskim jest tu "PKS Connex" i
    "mówi się" o przejęciu przez niego KM Kołobrzeg, czyli komunikacji
    miejskiej.

    Zresztą jeśli chodzi o komunikację "bliskopodmiejską", to czasem taniej
    wychodzi jechać jakimś "An-janem" czy "Express-Busem", prywaciarzami
    obsługującymi trasy do pobliskich większych miejscowości.

    Integracja jest jak najbardziej pożądana, ale to nie tylko w Kołobrzegu,
    lecz wszędzie.

    Kontrola biltów i ulgi to "dyżurny" temat na sesjach radnych i lokalnych
    gazet. Z tego, co wyczytuję, to już z 4 firmy kontrolujące się przewinęły
    (m.in. firma o wdzięcznej nazwie "Kanar"). I nic z tego specjalnie nie
    wynika.

    Grzexs





    Temat: Slawno-Darlowo, Leba-Lebork


    | O Boże... To na co czekają?! Jak z taką prędkością puszczą szynobus z
    | sensownym rozkładem jazdy to PKS pójdzie z torbami ;) Tylko przewozów
    nie
    | powinno prowadzić PKP, bo po miesiącu zlikwidują :(

    Czekają na kasę. Ktoś tam wyliczył, że aby szynobus był opłacalny, to
    powinien jeździć na trasie Kołobrzeg-Koszalin-Sławno-Darłowo. I jeszcze
    aby
    był konkurencyjny do PKS, to trzeba wyremontować szlak Kołobrzeg-Koszalin.
    Nie wiem kto to wymyślił, ale brzmi to absurdalnie i, co gorsza, nie
    zapowiada rychłego powrotu pociągów do Darłowa :(


    Po tym przejeździe można było dojść do wniosku, że ludzie którzy mieszkają
    wzdłuż linii do Darłowa są głodni kolei. Tłumnie wylegli na szlak, a i też
    ciasno było w kolzłomie. W ostatnim kursie (a było ich 2 w każdym kierunku),
    była nawet wycieczka z miejscowej szkoły morskiej.





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Jeśli trasa nie jest dłuższa niż godzinka, ewentualnie półtorej (nawet i dwie wytrzymam), to PR110D lub Lux mi nie przeszkadza, ale wybaczcie - z Konina do Łeby i to jeszcze przez Toruń, Grudziądz, Gdańsk nie chciałbym takim czymś jechać. Rozumiem, że czasem dany PKS ma kłopoty taborowe i nie ma wyboru, musi jechać PR lub H10. Ale takich co notorycznie wystawiają te autobusy na trasy biegnące przez pół Polski staram się unikać. Mam w końcu wybór, mogę skorzystać albo z innego przedsiębiorstwa, albo z PKP. Więc nie widzę sensu aby się spierać, skoro Kraśnik wystawia złom, to po co się katować - są busy (jak kto woli), są zapewne inne PKSy i jest kolej.

    Co do nieplanowanych postojów, szczerze mówiąc, jeszcze się z tym nie spotkałem, a trochę tras objechałem. Zazwyczaj autobusy jedynie dłużej stały na dworcach, jak np. była kolejka do toalety czy jakiegoś bufetu.
    Wiem, też że niektóre kursy mają postoje (ale ujęte w rozkładzie) na stacjach benzynowych czy w zajazdach. Tak jest np. z Płock - Jelenia Góra, obsługiwanym przez PKS Gostynin - gdzieś w okolicach Wrocławia robi sobie godzinną przerwę na posiłek dla kierowców. Podobnie sytuacja chyba wygląda z PKS Gryfice na kursie (Kołobrzeg) Świnoujście - Warszawa.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Wiele wskazuje, ze lekkim modyfikacjom ulegna dalekobiezne polaczenia PKS-u Bialystok do Kolobrzegu i Zakopanego.
    Jesli chodzi o Kolobrzeg to zgodnie z nowym rozkladem (ale jeszcze nie zatwierdzonym) autobus ma zajezdzac na dworzec autobusowy w Lomzy (wreszcie ), a ponadto nowym przystankiem na trasie maja byc Ustronie Morskie.
    Jesli chodzi o Zakopane na trasie pojawily sie nowe przystanki: Rawa Mazowiecka i Katowice, natomiast ma zostac "skasowany" z rozkladu Olkusz.



    Temat: Jakich polączeń dalekobieżnych brakuje?

    A co sądzisz Adrian o wydłużeniu kurs Sanok - Lublin do Gdańska?

    Np. wg rozkładu Sanok 5.15 - Rzeszów 7.00 - Lublin 10.30/11.00 - Warszawa 14.00/14.30 - Mława 16.30 - Nidzica 17.00 - Ostróda 18.00 - Elbląg 19.20 - Gdańsk 20.20

    Może i jest to pewnego rodzaju rozwiązanie, ale wymagało by kilku modyfikacji. Po 1) na tej trasie przestałby jeździć Sprinter (bo jeśli frekwencja byłaby wysoka to musieli by zmienić autobus na większy), a po 2) Nie oszukujmy się, kto chciałby z Sanoka tłuc się przez pół Polski do Gdańska poza sezonem? niewiele jest takich osób. Ten kurs poza sezonem wyglądałby by pewnie tak, jak kurs Sanok-Kołobrzeg. Z Sanoka wyjeżdżałoby maksymalnie 10 osób. Aczkolwiek sama propozycja takiego połączenia jest dosyć ciekawa, choć taki kurs to dodatkowe koszty (np. dodatkowa ilość benzyny, większa ilość kierowców gdyż na kursach powyżej 12 godzin jeździ u nas już 3, a w skrajnych przypadkach 4 kierowćów), wię cnie wiem, czy z punktu ekonomicznego taki kurs byłby opłacalny. Wprawdzie w wakacje może by się zwracał, ale też nei wiadomo, jakby z tym było do końca.
    Co do pomysłu wesolp też wydaje się być całkiem dobry, choć nie wiadomo, jakby było z frekwencją na odcinku Gliwice-Jelenia Góra. Poza tym w obydwu tych przypadkach trzeba też liczyć się z tym, ze nie każdy PKS wpuszcza PKS Connex Sanok na swoje dworce (np. Rzeszów). Poza tym na tej trasie jeździ już PKS Przemyśl i jeśli mielibyśmy modyfikować ten kurs to może lepiej byłoby tak: Sanok 16.30-Przemyśl 18:00, tam przerwa do 18:40 i dalej kurs mógłby jechać aż do Jeleniej Góry.



    Temat: radom


    | pociągu kołobrzeskiego, aha i był jeszcze taki Kielce - Łódź, który w

    róznych


    Kolobrzeg wypralo z zeszlym SRJP - z reszta do Szczecina via Poznan byl
    przez Uc' - wie;c chyba go dali ostatnio via Koluchy - Lowicz


    | rozkładach jeździł albo łącznicą z pominięciem Radomia, albo wjeżdżał do
    | Radomia i tam zmieniał czoło.


    Ostatnio via Radom - ale sta? tam 40 minut -
    wie;c do bani - via Wolanów jezdzil z 10 lat temu
    ?odz' - Zagórz, takz.e do Kielc sie; przesiada?em
    w Skarz.ysku i jecha?em szybciej niz. PKS-em

    Kielce - Uc' z 8 lat temu mogl jezdzic via wolanow z czasem
    jazdy 2h 40' - i dac jako osobowy przyspieszony nawet
    kibel deluxe i PKS w plecy !
    PKS jedzie przez Konskie(jeden omija) - Piotrkow wlokac sie
    i stojac w sumie przez 3h 40' o ile nie stoi w korku w Tuszynie :)

    tez pociagi do Zagorza jezdzi?y via Kielce - Staszow - Chmielow -
    jak powodz zabrala most - http://www.eu11-997.prv.pl - relacja ze 112

    pozdrawiam !
    &y





    Temat: Kołobrzeg- Szczecin


    masz PKS i busy - nie musisz jezdzic pociagiem. NIe wiem czy to
    specyfika sezonowa czy naprawde zachodniopomorskie spoleczenstwo tak
    bardzo kocha kolej, ze przy tak slabym rozkladzie jest na tej linii
    ( gorszym niz np. na Lublin - Krasnik) tak duza frekwencja

    pozdrawiam aron


    Zamiast chrzanić bzdury co post wybierz się na pociąg Kołobrzeg - Szczecin i
    przekonaj się gdzie w zachodniopomorskim jest miejsce busów.
    W zeszłą niedziele jechałem na tej linii poc.88731 - skład SA110 zapełnienie
    dobre 120%. Nie wiem ile w SA110 jest miejsc ale w Szczecinie wysypało się z
    niego min.250 osób.
    A najlepsze jest to że na odc.Kołobrzeg - Szczecin z okna nie było widać ani
    jednego śmierdzącego busa :) !!





    Temat: Alternatywa dla PKS-u


    Mam pytanie: czy w Warszawie istnieje firma która byłaby alternatywą dla
    PKS-u,
    konkretnie chodzi mi o połączenie do Koszalina po 13:00.


    Hmmm mógłbym polecić Polski Express, ale nie widzę połączenia do
    Koszalina...
    Jest za to o 11:30 autobus do Kołobrzegu, albo o 13:30 do Szczecina (przez
    Wałcz) ale to już większy kawałek drogi...
    http://polskiexpress.pl/rozklad/

    Poza tym jeszcze są Busy (też korzystałem i mogę polecić), ale
    niestety nie znam żadnej strony na której były by uporządkowane
    połączenia i ich rozkład...





    Temat: [Zach-pom] Zmiany posezonowe w RJ


    | Szkoda, że zostało zerwane skomunikowanie w Goleniowie z SA109 z
    Kołobrzegu,
    | ok. godz. 19.
    Popatrz dokladnie w ten rozklad. SA109 jest skomunikowany o 19 na


    Szczecin.

    Patrze w "ten rozklad" i co widze:

    Dawniej:
    Goleniów:    19:13 - przyjazd SA109 z Kołobrezgu
                        19:20 - en57 lub 19:39 - en57 (wszystko w zależności od
    sezonu) jechał pociąg do Szczecina, gdzie na Dąbiu było skomunikowanie z
    poc. do Zakopanego. Oprócz tego o 19:26 jechał jeszcze dodatkowo "Orkan",
    czyli pociągów było do wyboru do koloru.

    Dziś:
    Goleniów:    19:13 - przyjazd SA109 z Kołobrzegu
                        Godzine nie jedzie nic do Szczecina.
                        20:11 kibel do Szczecina
                        Wniosek: ludzie idą na pks lub na busy, skomunikowań
    brak.





    Temat: [ZPR][pyt] Spotkanie z Dyr. A.Ch. ?

    A tak z ciekawostek co mi teraz przychodzi do glowy to:

    1. Od 18-go lutego rusza eksploatacja torow postojowych "Szczecin Zaleskie
    Legi" (te obok SPC).

    2. Poczatkowe plany nowego rozkladu jazdy na rok 2004/5 rozpoczna sie w
    kwietniu/maju.

    3. Szynobus SA109-001 jezdzi od wczoraj i wykonuje na razie jeden kurs:
    obieg z wyjazdem o 13:15 z Kolobrzegu, z Goleniowa odjazd po 16. Jezeli z
    jakis powodow nie bedzie mogl wyjechac na ten kurs, zrobi to na nastepnym
    obiegu o 15:30 z Kolobrzegu. I wczoraj wyjezdzajac znowu sie zepsul :D Po
    ruszeniu ze stacji Gryfice w drodze powrotnej, komputer pokladowy powiedzial
    ze nie zostali zamkniete wejscie dla inwalidow, mimo iz w ogole nie bylo
    otwierane. Autobus z predkoscia 30 km/h dotoczyl sie do Kolobrzegu ;-))

    4. Do PLK w Szczecinie zostaly przekazane pieniadze na remont linii
    kolejowej do Swinoujscia. Ma byc wyremontowane 50 km, no i niewykluczone ze
    rozpocznie sie cos dziac na Nadodrzance.

    5. Na linii do Pyrzyc mialy zostac wprowadzone autobusy PKS, no ale to nic
    nowego. Zas ceny juz mnie powalaja - koszt jednego pociagokilometru wynosza
    ok. 20 zl, zas 1 wozokilometr wynosi (UWAGA!) 2,5 zl PLN :-)))) Dalszych
    komentarzy nie przewiduje...

    6. Rocznie koleje DB otrzymuja pieniadze na utrzymanie nieruchomosci, linii,
    dworcow itd. rownowartosci naszego budzetu (chyba nic nie pomieszalem :-).

    7. We wszystkich edkach zostaly juz zamontowane urzadzenia naglasniajace, na
    razie uzywane sa tylko w ED na linii do Gryfina, gdyz mechanicy sie bardzo
    stresuja przy tym, tak wiec powoli trzeba ich oswajac ;-)





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    Tak, chodziło mi o kielecki kurs. Za Gdynią pewnie był już całkowicie pusty jak mniemam. Zastanawiam się czy opłaca im się poza sezonem jeździć do Władysławowa? Czy nie lepiej robić tak jak Krakusy, czyli od października do maja skrócić kurs do Gdyni?
    Ten kurs kielecki miał w ogóle ciekawą genezę, bo pierwotnie funkcjonował jako relacja Kielce-Władysławowo. Po okresie wakacyjnym, kiedy większość przewoźników albo skraca swoje kursy albo w ogóle likwiduje, PKS Kielce przedłużył tę linię do Krakowa/Zakopanego. Chyba ewenement na skalę krajową
    PKS Białystok też na okres wakacji do rozkładu relacji Białystok-Kołobrzeg wprowadził przystanek Ustronie Morskie i jeżdżą oni do tej miejscowości aż po dzień dzisiejszy, choć podejrzewam że i w tym przypadku mało osób wsiada na tym przystanku



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Co do PKS Konin, to kierowcy raczej wysadzają pasażerów na przystankach miejskich, nieujętych w rozkładzie. Ale nie zawsze to jest możliwe, szczególnie kiedy panuje duży ruch (ostatnio byłem świadkiem takiej sytuacji w Kaliszu). Ale już z PKS Poznań nie ma tak lekko, w przypadku kursu Poznań - Łódź często widziałem jak odmawiali.

    Co do tego Białystok - Kołobrzeg, ciekawe czy kupując bilet do Gdyni wysadziłby mnie w Sopocie (gdzie o dziwo nie robią przystanku)?

    Jakiś czas temu kierowca głogowskiego PKSu wysadził dziewczynę w jakieś wsi za Łowiczem, ale kupiła bilet aż do Warszawy.



    Temat: Koleczko bardzo slaskie, relacja bardzo spozniona
    Oto rezultat łupania w klawisze przez osobę, przedstawiającą się światu jako


    | A to z kolei jest dowód na to, jak bardzo psuje frekwencję sztuczne
    | dzielenie relacji (patrz pociąg z Kamieńca do Nysy)...

    Mi się wydaje że w tym przypadku to raczej strach przed przesiadaniem się na
    obcej kolei.


    Na każdej kolei. Właściwie piszemy o tym samym, tylko innymi słowami. Ludzie
    ogólnie wolą jechać bezpośrednio (bo obcy kraj i język, ale także bo długi
    peron do przebiegnięcia, bo nie wiadomo, dokąd biegać na nieznanej stacji,
    bo nie wiadomo, czy poczeka, bo w ogóle może się okazać, że nie ma tego
    pociągu, na który chcemy się przesiąść, bo PKP właśnie zmieniło rozkład i
    wywiesiło karteczkę A4 w najciemniejszym kącie dworca, itd...), a gdy im się
    każde przesiadać, idą na PKS, busa czy wsiadają w samochód. A doskonale
    wiadomo, że ogólnie ludzie jadą z miasta do miasta, a nie z miasta do środka
    lasu, czy ze środka lasu do środka pola. Tymczasem często, by dostać się z
    miasta do miasta, trzeba korzystać z pociągów relacji miasto A - środek lasu
    / środek lasu - miasto B. Chałupki same w sobie nie są celem niczyjej
    podróży. Podobnie Bohumin. Podobnie Goleniów na przykład. Kto jeździ z
    Kołobrzegu do Goleniowa? A z Kołobrzegu do Szczecina? To już inna sprawa, od
    razu brzmi lepiej...

    Marek A. Salwa





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Nocny kurs do Szczecina? Ale chyba nie taką samą trasą jak Białystok-Kołobrzeg? To już lepiej niech jeździliby w dzień. W ogóle zauważyłem, że Olsztyn jest raczej rzadkim gościem w Trójmieście. Nie mają ani jednego kursu do Gdańska. Może nie mogą się dogadać z Gdańskiem?
    A dlaczego nie tą samą? Przedtem te kursy jeździły w dzień i to właśnie przez takie miesta jak Grudziądz czy Starogard Gdański i szybko padały. Skoro w Olsztynie już dla ludzi brakuje miejsc w Białystok - Kołobrzeg to znaczy, że jest niezła dziura po zlikwidowanym pociągu. Idealna pora dla kursu Olsztyn - Szczecin to np. 21:15 kiedy już z "Olka" nic nie odjeżdża w stronę Gdańska. Dodatkowo jazda w nocy pozwala na trzymanie się rozkładu. W dzień to nie wiem jakby ten kurs przebił się przez Trójmiasto. Ponadto w ciągu dnia są aż 3 pociągi w relacji Olsztyn - Szczecin (06:30, 11:25 i 13:40), z którymi trudno będzie PKS-owi wygrać.



    Temat: Większe opóźnienia na liniach dalekobieżnych

    Dziś (27.10.06) w nocy w Poznaniu: ok.2:45 MAN Lion's Star (PKS Zakopane) z Zakopanego do Kołobrzegu (planowy wyjazd z Poznania- 2:10), ok.2:50 Autosan A10-10T Lider Mini (PKS Gryfice) z Warszawy do Gryfic (planowy wyjazd z Poznania- też 2:10)

    W wakacje POLBUS Wrocław na trasie do Mrzeżyna najczęściej przyjeżdżał opóźniony min. 60 min., czasem nawet 120 min. Myślę, że ich rozkład jest nieco niedoszacowany.



    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja
    Co do Pomorza: zauważyliście, że sezonowe osobowe Lębork - Łeba zatrzymują się tylko na Nowym Świecie i we Wrześciu? Wg. mnie bardzo dobrze - w Nowym Świecie ludzie wsiadają, Wrzeście kluczyk do zwrotki dla składów wagonowych (czyli pt dla pośpiesznych), na pozostałych przystankach muchy. PKP PR w jeszcze obecnym rozkładzie wprowadziło Bilet Nadmorski, o którym nikt nie wiedział (z pociągów do Łeby korzystają głównie przesiadający się), zaś Boguś-Bus, Trede-Trans i PKS Słupsk zgarniały mieszkańców miasta. PR, macie tyle administracji, a żadnego speca od reklamy?


    Malbork-Kwidzyn
    Może się to zmienić, województwo kupiło od DB szynobusy BR614 (około 15), 4 stoją w Kołobrzegu (przystosowanie do polskich warunków ). Pierwsze z nich mają trafić do ruchu w styczniu. Mówi się że mają obsługiwać trasę Słupsk - Szczecinek, a pozostałe...może trafią do Malborka



    Temat: Plany, projekty, zapowiedzi
    Ja obstawiam PKS Wschód. W końcu na swojej stronie internetowej oferują połączenie do Suwałk. Przesadzą ludzi w środku nocy w Lublinie i jakoś będzie. PKS Kraków ujawniłby się z takimi zamiarami w rozkładzie umieszczonym na swojej stronie- bo przykładowo pojawił się tam wakacyjny kurs do Kołobrzegu o godz. 17:30.



    Temat: Kursy wznowione :)
    Fakt. Wydaje mi się że teraz będzie szybciej przyjeżdżać do Łomży tzn.17:15.Dotąd miał 30 min postoju w Olsztynie,więc dodatkowe 20 nie jest potrzebne.Albo też będzie dłuższy postój w Ostródzie,gdyż trasy raczej nie zmienią (przez Ornetę jedzie z Gdańska o 9:20 autobus do Białegostoku,więc 2 autobusy niemal pod rząd nie są potrzebne).PKS Gdańsk nie podaje rozkładów obcych przewoźników,a na stronie PKS Olsztyn są w tej chwili tylko kursy Kołobrzeg-Białystok i Gdańsk-Białystok,więc trzeba poczekać aż zamieszczą kurs łomżyński.



    Temat: Ciekawostki

    Co do PKS Elbląg, to taka sytuacja wynika z niedopracowanego w mojej opinii rozkładu. Dodali Ustronie Morskie a o Sopocie zapomnieli?
    Z Ustroniami też się wiąże ciekawa historia. Czasami bowiem jest tak, że podczas jazdy z Białegostoku z stronę Kołobrzegu, jak nikt z pasażerów nie zamierza wysiadać w Ustroniach to autobus po prostu nie zajeżdża do tej miejscowości. Zawsze to dodatkowe kilometry, a podobno na odcinku Ustronie-Kołobrzeg jest dużo busiarzy. Oczywiście w drodze powrotnej do Białegostoku podobne historie nie mają już miejsca.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    W Olsztynie też jest Statoil przy samym dworcu, ale nie widziałem tam jeszcze nigdy autobusu z PKSu (a dość często wpadam), jedynie jakieś Favorit Reisen. Możliwe, że nocny kurs do Kołobrzegu tam zajeżdża, ale to już Kasol powinien lepiej wiedzieć.
    Nie zajeżdża Dłuższy odpoczynek jest natomiast w Elblągu, ale nie na stacji benzynowej, tylko na samym dworcu Chociaż z drugiej strony, będąc na DA w Elblągu czuję się tak jak bym był na stacji benzynowej Czynne są toalety, można wypić kawę, herbatę, kierowcy tankują pojazdy Z tym, że tak się dzieje tylko kiedy kurs obsługuje PKS Elbląg, natomiast PKS Białystok stara się jeździć zgodnie z rozkładem i rzadko kiedy zdarzają się większe niż 10-minutowe przerwy.



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    Idiotyzm jakim jest zakaz wysiadania i wsiadania pasażerów poza przystankami obowiązuje chyba tylko w Polsce.
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale ja nie nazywałbym idiotyzmem zakazu wsiadania pasażerów poza przystankami, jeśli chodzi o PKS. Wyobraź sobie ile godzin musiałby jechać przykładowo autobus relacji Białystok-Kołobrzeg, gdyby ktoś chciał wsiadać do niego na przystankach nieobjętych rozkładem... Co do wysiadania tu się z Tobą zgodzę. Ale z moich obserwacji przynajmniej jeśli chodzi o kurs Kołobrzeg-Białystok to sytuacja jest taka, że przepisy sobie, a rzeczywistość sobie i kierowcy często zatrzymują się tam gdzie ich poprosi pasażer



    Temat: W echu napisali

    Kolejowa biała plama
    Region: Kielce
    Dział: najważniejsze
    Wiadomość z dnia: 2004-07-28

    Pociągi dalekobieżne ominą Świętokrzyskie?

    Z nowego rozkładu jazdy pociągów zniknie nie tylko co trzecie połączenie
    regionalne w województwie świętokrzyskim. Grozi nam również to, że
    zostaniemy bez pociągów dalekobieżnych. Kielce mogą stracić bezpośrednie
    połączenia z Krakowem, Katowicami czy Kołobrzegiem. Czy województwo
    świętokrzyskie stanie się białą plamą na kolejowej mapie Polski?


    No tak, a PKS Kielce uruchamia co rusz nowe kursy pospieszne...
    Pozdr,
    PKS





    Temat: Ciekawostki
    Kiedyś jak rozmawiałem z kierowcami PKS Elbląg to podobno bez żadnych problemów zatrzymują się w Sopocie podczas wykonywania kursu relacji Białystok-Kołobrzeg, mimo że tej miejscowości nie ma oficjalnie w rozkładzie. Z moich obserwacji wynika, że jedni kierowcy zatrzymują się na tym przystanku gdzie ich ludzie poproszą, a inni boją się tego robić właśnie z uwagi na negatywne konsekwencje. To chyba normalne. Wszystko zależy od człowieka...



    Temat: [ Koł ] Tak łapią staruszków

    |
    | Nie trudno się domyśleć, że jest u Was źle. Jeżeli jakiś decydent
    | wymyślił sobie "taki" przepis o którym się tu rozpisujemy, to można
    | się tylko domyślać, jak wygląda z resztą...
    |
    | Autobus linii nr 3 poza sezonem jeździ 3 razy w ciągu dnia. W sezonie
    | jeździ 7 - 19 (ale żeby pełny jeździł to nie widziałem). Drugi beton to
    | dublowanie się kursów. W ciągu 15 minut potrafią 3 autobusy przejechać. (i
    | nie jest tak bynajmniej w centrum gdzie to mogło mieć to jakieś
    | uzasadnienie). A tak w ogóle w takim mieście jak Kołobrzeg to wg mnie
    | powinna istnieć integracja rozkładów KM, PKP i PKS (przynajmniej w
    | sezonie).

    Problemy o których piszesz są typowe, bo w Poznaniu masz tak samo.
    Przez długi czas np. na Ławicę podjeżdżały stadem linie 59, 77 i 78.
    Masz dwa wyjścia: albo monitować o zmiany albo wnioskować o odwołanie
    osoby, która za ten stan rzeczy odpowiada. Ale na Twoim miejscu chyba
    od razu zacząłbym od tego drugiego. W Swarzędzu to się udało:-)





    Temat: Nadchodzi high-speed PKP. Pociągi pojadą 350 km/h?


    Busiarze mają tak stałe i niezmienne ceny jak cholera. Od nowego roku
    przejazd busem na trasie Koszalin - Unieście kosztuje o 33% drożej:
    4zł zamiast 3zł.
    W tym samym czasie PKP, które tylko podnosi ceny i ma gdzieś klienta
    obniżyło cenę przejazdu z Koszalina do Kołobrzegu o 33%: było 9zł,
    teraz jest 6zł.


    A ja Tobie moge podac przyklady odwrotne:
    Od grudnia 2007 PKP podnioislo o okolo 20 PLN ceny biletow na trasie
    K-Kozle - WAW bo od NR trase ta obsluguja jedynie pociagi IC (czas jazdy nie
    ulegl zmianie).
    Kilka miesiecy temu zaprzestano sprzedazy biletow wycieczkowych powrotnych
    dzieki czemu cena takiego przejazdu jest obecnie wyzsza o okolo 25 %

    Oczywiscie podawanie takich przykladow do niczego nie prowadzi, po za
    jednym - konkurencja prowadzi z reguly do podwyzszenia jakosci uslug i
    zapewnienia ze cena bedzie odpowiadala tej jakosci.
    Bo jej brak prowadzi do takich absurdow jakie maja miejsce w woj. opolskim.
    Np. w powiecie K-Kozle w weekendy na trase wyjezdzaja 3 kursowe autobusy PKS
    (Branice i Czestochowa) a kilka gmin jest pozbawionych jakiejkolwiek
    komunikacji publicznej. A wlasciwa komorka w Urzedzie Marszalkowskim skresla
    wszelkimi prawnymi sposobami rozklady zaproponowane przez niepublicznych
    przewoznikow.

    Pzdr
    Rowert





    Temat: Problem Obornik z dojazdem do/z Krakowa

    W Kołobrzegu też nie trzeba lecieć jak wariat do autobusu, bo przystanek PKS jest niedaleko dworca.
    Tylko w tym wypadku kolej wraz z armatorem współpracują co poprzednie lata pokazywały - z korzyścią dla jednych jak i dla drugich.

    To lepiej już wymyślić jakieś rozwiązanie, które byłoby korzystne i dla mieszkańców Obornik Śl. i Żmigrodu chcących wsiąść w Krakowie po 17:00 do bezpośredniego pociągu powrotnego, aby wrócić przed północą lub powiedzmy 5-10 minut po północy
    Masz przesiadkę - wyjeżdżasz 13 minut przed 17 i jesteś elegancko przed 24 pod pościelą w domu. I przez cały rok, a nie w wakacje. Weź pod uwagę, że czas przejazd pociągów jest jakoś ustalony i szybciej się nie da.

    Ale trzeba zrobić to tak, żeby żadna strona nie była poszkodowana. Spróbuj coś wymyślić, zaoferować jakieś zmiany w kursowania pociągach albo coś w tym stylu.
    Moje miłośnicze dłubanie w rozkładzie do niczego nie zobowiązuje. Ale pocieszę Cię - znając życie od grudnia dawna TLK będzie stawać jak każdy marny pośpiech dzięki czemu ty sobie wysiądziesz w Obornikach, a pozostali będą się męczyli jadąc do Świnoujścia dodatkowe 30-40 min. Ot taka sprawiedliwość. Tylko nie zdziw się jak i osobówek rano do Wrocławia będzie mniej.



    Temat: W echu napisali


    Czyli pociag do nikad. W Tomaszowie mozna sie bylo przesiasc na kibel do
    Lodzi Fabrycznej... A tak wogole to jest, a wlasciwie byl bardzo ladny
    szlak, semafory ksztaltowe, trakcja spalinowa...


    na jaki kibel ? do Łodzi Makabrycznej były kiedyś przyspieszone
    kible - a potem przedłużony pociąg ze Skarżyska.

    teraz z przesiadką w Koluchach


    Bezposredniego polaczenia z Kielc do Lodzi oczywiscie niema i nie
    bedzie...


    jest - ale wakacyjne via Cz-wę
    w zeszłych rozkładach jeździł całoroczyny Kielce - Szczecin
    a wcześniej sezonowy do Kołobrzegu przez jakiś czas

    Kiedyś w 1994 albo 5 jeszcze kursował Kielce - Łódź Makabryczna
    via Radom, gdzie stał nie wiadomo po co 40 minut

    a jakby mykał via Wolanów to miaby czas ok 3h nawet
    co by z PKS-em wygrywało. Ale teraz toby jechał tamtą
    trasą z 5 h :(((

    Potem Łódź - Radom tylko a potem w ogole.

    pozdrawiam !
    &y





    Temat: Ciekawostki

    Ten kurs z Kołobrzegu swego czasu (jak jest teraz nie wiem) dość często łapał opóźnienie na końcowym odcinku sięgające nawet godziny.A co ciekawe było to głównie wtedy gdy jechali kierowcy z Elbląga.
    To jest spowodowane tym, że kierowcy z PKS Elbląg stoją na swoim dworcu minimum pół godziny. Jeszcze nigdy nie zdarzyło się mi, żeby w Elblągu odstali tylko rozkładowe 10 minut i ruszyli w dalszą drogę. Często jest nawet tak, że we wcześniejszych godzinach niż jest to zapisane w rozkładzie przejeżdżają przez Pasłęk tylko po to aby postać dłużej w Elblągu. Natomiast Białystok takich numerów nie robi.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    W kwestii sprostowania: ten kurs teraz nie będzie jeździł przez Koszalin. Od Piły do Kołobrzegu przez Wałcz oraz Połczyn Zdrój. Szczególowy rozkład wisi od jakiegoś czasu na stronie e-podróżnik.

    A przez Konin faktycznie przydałby się kurs do Kraka, bo ciągle niewiadomą jest powrót połączenia PKS-ów Slupsk i Zakopane.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Ten nocny pociąg Białystok - Szczecin już był kiedyś zawieszony i to właśnie wtedy chyba PKS Białystok uruchomił połączenie do Kołobrzegu, aby wypełnić tę lukę. PKP się obudziło gdy okazało się, że jednak autobus na tej trasie może wozić komplet i przywrócili połączenie, ale w takich godzinach aby z nim nie konkurowało, co nie przyniosło skutku, gdyż pociąg odjeżdżał w niedalekim przedziale czasowym od tańszych osobówek. Dopiero od grudniowego rozkładu powrócono do jego starych godzin, ale z tego co widać, już było po ptakach.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Kierowcy PKS Chełm na kursie Kraków- Chełm zatrzymują się w Chwalibogowicach przy śmierdzącym zajeździe "Pod Świerkami". Interesuje mnie jednak, czy takie nocne postoje, ujęte w rozkładzie są jakoś uzgodnione z właścicielem stacji? Z pewnością większość podróżnych korzysta wówczas z toalety, bo ludzie muszą gdzieś swoje potrzeby załatwić przez całonocną podróż, a toalety dworcowe w środku nocy są nieczynne.
    Jest taki jeden wyjątek, kiedy toaleta dworcowa w środku nocy jest czynna. Chodzi o dworzec w Elblągu i kurs Białystok-Kołobrzeg



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    W kwestii sprostowania: ten kurs teraz nie będzie jeździł przez Koszalin. Od Piły do Kołobrzegu przez Wałcz oraz Połczyn Zdrój. Szczególowy rozkład wisi od jakiegoś czasu na stronie e-podróżnik.

    A przez Konin faktycznie przydałby się kurs do Kraka, bo ciągle niewiadomą jest powrót połączenia PKS-ów Slupsk i Zakopane.

    Jeśli chodzi o połaczenie Konina z Krakowem to chyba dobrym i stosunkowo prostym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego kursu do Katowic dalej do Krakowa. Nawet 1 kierman spokojnie się wyrobi z czasem. A teraz autobus stoi na parkingu 22 godziny.



    Temat: Waskotorowke w dobre rece oddam


    | Ze dwudziestu znalazloby sie, pod warunkiem
    | rozsadnego rozkladu i ze dwoch kursow w szczycie:)

    To  nie Wwa, gdzie szczyt owszem i jest ;-)))))


    Tam ludzie rowerem jeżdżą po 20 km do pracy, bo nie mają na autobus. A
    jak nie pracują, to ich żadna atrakcja nie zachęci do jeżdżenia
    gdziekolwiek, bo nie mają za co. Jedynie wąski pas przymorski jest
    jako-tako nastawiony na turystów i tam coś dochodowego może się udać,
    ciut dalej kolejka nie ma co robić. Ile razy turyści zechcą pojechać do
    Trzebiatowa... Raz może... Tam nawet nie ma gdzie porządnie zjeść,
    kolegiata ładna to jest tylko z zewnątrz, a obok domy z dyktami w oknach
    i bazarek... Sieć busowa jest na tyle gęsta, że np. PKS Kołobrzeg
    obniżyło ceny biletów o połowę. Wozić nie bardzo jest co - chyba żeby
    jakimiś metodami pozaekonomicznymi namówić... Np. w miejscowości Gościno
    (ongiś dużej stacji węzłowej 1000 mm) tory dochodzą do mleczarni
    Lindalsa... Po drodze do Karlina znalazłaby się jeszcze jakaś wytwórnia
    pasz, ale gdyby dało się tam przywrócić ruch, to czy ktoś by woził towary
    wąskim? Z tego Gościna jest tor w kierunku Świdwina - nie wiem, co tam
    kiedyś wąskotorówka woziła, ale teraz kilka autobusów na dobę jeździ
    pustawych. Agroturystyka, na którą tak niby stawiano na terenach
    popeggerowskich, nie istnieje. No, gdzieś tam koło Trzebiatowa jakaś
    stadnina by się znalazła, ale to wyjątek. No więc kiepsko widzę los
    wąskiego toru do Trzebiatowa... Ale gdyby (to fantazja) pociągnąć tor
    wzdłuż wybrzeża np. z Pogorzelicy do Kołobrzegu, to na pewno wiele osób
    zapłaciłoby te 5 zł dziennie, aby wyrwać się zatłoczonych plaż w mieście.

    Grzexs





    Temat: PKS Bydgoszcz - Aktualności

    KOMUNIKACJA KOMFORTBUS W OKRESIE ŚWIĄT BOŻEGO NARODZENIA.

    24.12.2008 r. - Wigilia
    - kurs relacji Kołobrzeg - Bydgoszcz - Warszawa o godz. 15.30 skrócony do Bydgoszczy (kurs na odcinku Bydgoszcz - Warszawa o godz. 20.05 - zawieszony),
    - kurs relacji Warszawa - Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 9.50 skrócony do Bydgoszczy (kurs na odcinku Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 15.15 - zawieszony),
    - kurs relacji Białystok - Bydgoszcz - Szczecin o godz. 8.30 skrócony do Bydgoszczy (kurs na odcinku Bydgoszcz - Szczecin o godz. 17.00 - zawieszony).
    25.12.2008 r. - I Dzień Świąt Bożego Narodzenia
    - komunikacja KOMFORTBUS nie kursuje,
    26.12.2008 r. - II Dzień Świąt Bożego Narodzenia
    - kurs relacji Warszawa - Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 5.00, zawieszony na odcinku Warszawa - Bydgoszcz (kurs realizowany na odcinku Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 10.15),
    - kurs relacji Kołobrzeg - Bydgoszcz - Warszawa o godz. 6.00 zawieszony na odcinku Kołobrzeg - Bydgoszcz (kurs realizowany na odcinku Bydgoszcz - Warszawa o godz. 10.45),
    - kurs relacji Szczecin - Bydgoszcz - Białystok o godz. 9.45 zawieszony na odcinku Szczecin - Bydgoszcz (kurs realizowany na odcinku Bydgoszcz - Białystok o godz. 14.30),
    27 - 30.12.2008 r.
    - komunikacja KOMFORTBUS realizowana zgodnie z rozkładem jazdy.
    31.12.2008 r.
    - kurs relacji Kołobrzeg - Bydgoszcz - Warszawa o godz. 15.30 skrócony do Bydgoszczy (kurs na odcinku Bydgoszcz - Warszawa o godz. 20.05 - zawieszony),
    - kurs relacji Warszawa - Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 9.50 skrócony do Bydgoszczy (kurs na odcinku Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 15.15 - zawieszony),
    - kurs relacji Białystok - Bydgoszcz - Szczecin o godz. 8.30 skrócony do Bydgoszczy (kurs na odcinku Bydgoszcz - Szczecin o godz. 17.00 - zawieszony).
    01.01.2009 r. - Nowy Rok
    - komunikacja KOMFORTBUS nie kursuje,
    02.01.2009 r.
    - kurs relacji Warszawa - Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 5.00, zawieszony na odcinku Warszawa - Bydgoszcz (kurs realizowany na odcinku Bydgoszcz - Kołobrzeg o godz. 10.15),
    - kurs relacji Kołobrzeg - Bydgoszcz - Warszawa o godz. 6.00 zawieszony na odcinku Kołobrzeg - Bydgoszcz (kurs realizowany na odcinku Bydgoszcz - Warszawa o godz. 10.45),
    - kurs relacji Szczecin - Bydgoszcz - Białystok o godz. 9.45 zawieszony na odcinku Szczecin - Bydgoszcz (kurs realizowany na odcinku Bydgoszcz - Białystok o godz. 14.30).


    Źródło: PKS Bydgoszcz



    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.
    Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje, że z dniem 24 czerwca 2007 r. zostają wprowadzone następujące zmiany w rozkładach jazdy:
    Dworzec PKS w Rybniku:
    * zlikwidowany zostanie kurs Rybnik - Żory z godz. 4:15,
    * zlikwidowany zostanie kurs Rybnik - Wodzisław Śl. z godz. 5:15,
    * kursy Rybnik pętla przez Lyski, Bogunice z godziny 12:10, 13:40 nie będą wykonywane w dni wolne od nauki szkolnej (wakacje),
    * kurs Rybnik - Racibórz z godz. 14:50 nie będzie wykonywany w dni wolne od nauki szkolnej (wakacje),
    * kurs Rybnik - Katowice wykonywany przez PKS Katowice z godz. 13:25 nie będzie wykonywany w okresie letnich wakacji szkolnych,
    * w okresie letnich wakacji szkolnych PKS Ostrów Wlkp. uruchamia kurs do Bielska Białej o godz. 11:25,
    * w okresie letnich wakacji szkolnych PKS Ostrów Wlkp. uruchamia kurs do Kołobrzegu w piątki, soboty i niedziele o godz. 15:40; w pozostale dni tygodnia autobus będzie kursował do ostrowa wlkp.

    Dworzec PKS w Wodzisławiu Śląskim:
    * zlikwidowany zostanie kurs Wodzisław Śl. - Gogołowa z godz. 7:55,
    * zlikwidowany zostanie kurs Wodzisław Śl. - Rybnik z godz. 20:15,
    * kursy Wodzislaw Śl - Borynia z godz. 12:45 oraz Wodzisław Śl. - Gogołowa z godz. 14:30, 16:30, 18:30 nie będą wykonywane w dni wolne od nauki szkolnej (wakacje),
    * kurs Wodzisław Śl. - Racibórz przez Gorzyce z godz. 20:40 nie będzie wykonywany w okresie letnich wakacji szkolnych,
    * kursy Wodzisław Śl. - Kraków z godz. 7:50 oraz 14:05 będą kursami przyśpieszonymi i w związku z tym nie będą się zatrzymywały na wszystkich przystankach.

    Za utrudnienia z tym związane wszystkich serdecznie przepraszamy.

    Źródło: PPKS Rybnik




    Temat: PKS uruchamia nocne połączenia nad morze
    http://miasta.gazeta.pl/olsztyn/1,48726,2786394.html

    Chcesz w góry, nad morze albo do stolicy? Możesz pojechać pociągiem lub
    autobusem. Mamy coraz większy wybór - PKS-y uruchamiają więcej połączeń
    nocnych

    - Właśnie uruchamiamy połączenie do Koszalina przez Darłowo i Dąbki, po
    wakacjach ruszą nocne autobusy na południe kraju - mówi Dariusz Zdziałko,
    specjalista ds. marketingu PKS Olsztyn. - Pasażer dotrze komfortowo na
    miejsce rankiem.

    Taka jest reakcja PKS-u na brak podobnych połączeń w ofercie PKP. Są już
    autobusy do Krakowa przez Radom, Kielce oraz do Katowic przez Częstochowę i
    piątkowe połączenie do Wilna i Lwowa. PKS Olsztyn obsługuje także połączenie
    do Suwałk przez Mrągowo, Ryn i Giżycko.

    Od 26 czerwca ruszy linia z Białegostoku do Kołobrzegu.

    Można skorzystać także z letnich linii obsługiwanych przez inne PKS-y, m.in.
    Ostrołęka - Gdynia, Gdańsk - Łomża, a także nocna trasa Mrągowo - Kielce,
    dająca także możliwość ostatniego (o godz. 22.30) wyjazdu z Olsztyna do
    Warszawy. - Olsztyn jest na razie bardzo ubogim miastem, jeśli chodzi o
    połączenia dalekobieżne, ale chcemy to zmienić i silnie konkurować z PKP -
    mówi Dariusz Zdziałko.

    Na PKP śpią spokojnie. - W sezonie oferujemy dużo połączeń i nie sadzę, żeby
    był sens tworzyć kolejne - mówi Wojciech Bukowski, rzecznik Przewozów
    Regionalnych w Olsztynie.

    Czy nie ma obaw, że nocne autobusy mogą odebrać kolejom pasażerów? - Nie stać
    nas na tworzenie połączeń, którymi będzie jeździło 20 osób - mówi.

    W letnim rozkładzie znajdują się pociągi: Olsztyn - Zakopane, Olsztyn -
    Kielce, Poznań - Mikołajki, Szczecin - Białystok, a także połączenie Ełku z
    Warszawą Zachodnią przez Białystok.





    Temat: Pospiesznym lub autobusem
    "Głos Pomorza":

    Dwa bezpośrednie połączenia kolejowe i trzy autobusowe pozostały mieszkańcom
    Koszalina podróżującym do Warszawy.

    Od ubiegłego czwartku nie jeździ już poranny ekspres "Słupia", uruchomiony
    na okres wakacji.
    - Na trasie Kołobrzeg-Słupsk przewoził zaledwie kilka osób - twierdzi Lech
    Karmelita, naczelnik Sekcji Przewozów Pasażerskich PKP w Koszalinie. -
    Dlatego nie ma go już w rozkładzie.
    Po wakacjach z rozkładu PKP zniknęły wszystkie sezonowe połączenia z
    Warszawą. W tej chwili podróżni mają do wyboru pospieszny "Pobrzeże" o 7.26
    z Koszalina (w Warszawie o 14.55) i pociąg relacji Kołobrzeg-Kraków, który z
    Koszalina wyjeżdża o 22, a na miejscu jest minutę po szóstej rano. Można
    jechać z przesiadką: wyjazd z Koszalina o 13.02, przesiadka w Gdyni na
    ekspres o 15.31. Pociąg jest w stolicy o 20.07.
    Jak zastąpić "Słupię"?. - Jedną z koncepcji jest wykorzystanie autobusu
    szynowego, którym ma dysponować powiat sławieński. Szynobus miałby jeździć
    rano na trasie Kołobrzeg - Słupsk, tak aby mieszkańcy koszalińskiego mogli
    zdążyć na "Słupię" - poinformował nas Tomasz Bobin, wicestarosta sławieński.
    Na wprowadzenie tej koncepcji w życie potrzeba jednak kilku miesięcy.
    Tym, którzy nie chcą korzystać z usług PKP, pozostaje PKS. Z Koszalina do
    stolicy wyjeżdżają trzy autobusy: o 11.45 (w Warszawie o 21), o 23.20 (w
    Warszawie o 8.40) i kurs przez Piłę (wyjazd z Koszalina o siódmej rano).
    Bilet na pociąg relacji Koszalin-Warszawa kosztuje 52 zł 82 gr. Za podróż
    PKS-em zapłacimy równo 50 złotych.
    ----------

    Szkoda tylko, że naczelnik twierdzi, że Słupia woziła ludzi z Kołobrzegu.
    Kto jak kto, ale pan Karmelita powinien wiedzieć, że z Koszalina jeździł ten
    pociąg. (a może to błąd redakcji?)





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10
    Linia Poznań - Katowice została zniszczona przez głupią decyzje likwidacji wszystkich pospiesznych w jednym roku (cała czas od Poznania do Ostrowa Wlkp. było 10 par pospiesznych w jednym kierunku, każdy z frekwencją 100% i ponad). W rozkładzie 2003/2004 kursował tylko "Gwarek" i "Przemyślanin" (jako jeden który miał wysoką frekwencję mimo że nie kursował poza sezonem letnim w soboty), w rozkładzie 2004/2005 już były tylko same pociągi sezonowe. W tym czasie powstało pełno kursów PKS z Poznania do Lublina, Katowic, Krakowa, Wisły, Przemyśla przez Ostrów Wlkp. lub Kalisz. W 2005/2006 (podwojenie liczby pociągów osobowych) to znowu reaktywacja połączeń osobowych bez pospiesznych, powstają kursy do Łodzi Kaliskiej, Wrocławia, oraz pociąg z Kołobrzegu. Frekwencja w pociągach osobowych z bardzo małej rośnie błyskawicznie. W 2006/2007 r. zaczęły kursować znowu pociągi pospieszne tj. "Włókniarz" i "Cegielski". Tu akurat tylko "Włókniarz" ma dobra frekwencję, "Cegielski" tylko w niedziele z Przemyśla miał 100%. Z dawnych pociągów nocnych oraz dziennych, które miały dobrą frekwencję nie powstał żaden (przykładowo nocny Lublin – Szczecin). Cały czas jest dublowanie pociągów z Poznania do Katowic/Krakowa w jednej porze tj. w rozkładzie 2007/2008 "Merkury", "Krakowianka". Rozkład 2008/2009 "Barbakan" oraz "Krakowianka", gdzie "Barbakan' powinien odjeżdżać jak kiedyś po godzinie 15.30 zamiast obecnie 14.14. Dziś stoją dwa pociągi obok siebie w Poznaniu do Krakowa. Po godzinie 15.00 jest brak połączeń w kierunku Katowic. Same odbudowanie siatki połączeń pospiesznych i frekwencji na linii 272 nie będzie takie szybkie. Nadal jest brak codziennych połączeń z miastami które generowały potoki czyli Kluczbork, Lubliniec. Kiedy wprowadzono pociąg pospieszny „Gwarek” (wtedy jeszcze bez nazwy) z Katowic do Słupska oraz w drodze powrotnej, nie było dobrej frekwencji. Dopiero po 2 latach kursowania frekwencja była wysoka. Na linii 272 nadal co roku powstają takie dziwolągi jak „Wiking”, który powinien być wydłużony z Częstochowy do Przemyśla, lub jako jedyne dzienne połączenie do Zakopanego.



    Temat: Sempowy projekt rozkładu 2009

    Jakoś we "Wrocławianinie" nie było tłumów na trasie z Wrocławia do Jarocina/Wrześni. Szkoda publicznych pieniędzy. Podzielam zdanie Sempa, że 3 pary (4 w sezonie) całkowicie wyczerpują zapotrzebowanie na tej trasie.

    Nie dziwię się że tłumów nie było, jeśli robi się pociąg pod widzimisię przegranego przetargu w Kujawsko - Pomorskim. I tak "Wrocławianin" jeździł przez większość czasu objazdem w jedną stronę przez Kluczbork, w drugą przez Krotoszyn do tego jeszcze od Krotoszyna do Wrocławia jako osobowy. To raczej odstrasza pasażerów niż przyciąga. Dopiero pod koniec kursowania kiedy wrócił na swoją trasę frekwencja się podnosiła. Ale mi chodzi o łącznik do pociągu "Bachus" z Gdyni do Jeleniej Góry, który kursował jeszcze w rozkładzie 2003/2004. Pociąg cieszył się wysoką frekwencją (w okresach przedświątecznych ludzie tłoczyli się na korytarzu), a mimo zapotrzebowania pociąg zlikwidowano. Lepiej zrobić w PKP PR absurdalne połączenia typu Wrocław - Grudziądz, to tak jakby utworzono połączenie pospieszne Wrocław - Piła, i mieć pretensje że mało osób jeździ.

    A co do nocnego pociągu Kołobrzeg - Kluczbork - Katowice to dlaczego on nie jest całoroczny? Zapotrzebowanie jest, o czym świadczy wysoka frekwencja w styczniu, chyba że faworyzuje się linię z Poznania do Wrocławia. Całoroczny pociąg Kołobrzeg - Katowice - Kraków w postaci "Krakowianki" to nie jest żadne rozwiązanie problemu. Pasażer z Ostrowa Wielkopolskiego (Kalisza), Kępna czy Kluczborka, wybierze samochód lub PKS, zamiast żmudnych przesiadek we Wrocławiu lub Poznaniu. Dzięki takiemu postępowaniu PKP PR, powstaje pełno kursów pospiesznych PKS czy innych typu "Polski Expres", oraz moda na busy. Dla PKP PR każdy pociąg jest nierentowny, nawet kiedy jest dochodowy.



    Temat: Dolnośląski rozkładowy "koncert życzeń"
    Od nowego rozkładu jazdu ,,Wiking,, Szkl.Por.Grn-Szczecin Gł.-Szkl.Por.Grn. musi powrucic na dawna trasę tj. Szkl.P-Jel.Góra-Węgliniec-Żary-Ziel.G-Kostrzyn. Podróż na całej trasie będzie trwała ok.9h, przez wrocław 10h. , powinien jezdzic przez cały rok , ktoś wczesniej napisał aby wydłuzyc go np. do Ustki,Kołobrzegu czy Świnoujścia. Sądzę iz wydłuzenie go w sezonie letnim do Świnoujścia czy Kołobrzegu było by bardzo atrakcyjne i cieszyło sie duzą frekwencja,Wyjazd ze Szkl.Por kolo 9rano w Szczecinie kolo 18 nad mozem po 20, tak samo powrót, z okolic Jeleniej Góry cięzko sie dostac latem pociągami do tych miast. Ponadto powinien wrucic pociąg osobowy Jel.Góra-Zielona G. z Jg wyjezdzal o 6,35. Popieram wprowadzenie więcej par pociagów na trasie Węgliniec-Zielona Góra,mamy dwa dalekobiezne tj Wiking i os.JG-ZG i do tego z 3-4 szynobusy węgliniec-zary. Popieram także wydłuzenie szynobusów Lwóweckich do Zebrzydowej czy np. Bolesławca, napewno ta trasą jezdziłoby wiecej osob np. z Bolesławca do Jg, pks jest drogi i napewno ludzie woleli by jechac pociagiem,łatwiejszy i szybszy dojazd byłby do Legnicy, Wrocławia, wiele ludzi jezdzi z JG do Legnicy i są tylko PKS-y drogie,dojazd pociagiem w 2h. byłby duzą konkurencją,a wrocław w 3h. ,skorzystali by studenci,turysci oraz inni , pozatym ze wrucil szynobus na trase JG-Lwówek to i tak jest za mało kursów dziennie bo tylko dwa , a frekwencja w nich nie jest zła, trzeba dołozyc jeszcze z 2-3pary i tak szynobus stoi bezczynie w JG oprócz tych dwóch kursów. Osobówki JG-Szkl.Por.Grn. powinny pozostac tylko lepiej ułożyc rozkład , sam z nich czesto korzystam i nie jest najgorzej co do frekwencji,czasem bywa ze w pociagu jest naprawde mało osób bo ok.10-15 a sa dni ze prawie dwa wagony pełne,,gdyby jezdziły tylko sezonowe na tej trasie wówczas ta linia by zarosła poza sezonem , bo nic wiecej nie jezdzi tutaj ,jedynie dwa razy w tygodniu z piechowic wyworzone jest drzewo i czasem przyjezdzaja składy do Polcoloritu i Ceramiki Marconi. Chyba ze wydłuzyc z dwie relacje Wrocław-Jel.G do Szkl.P.G.przez cały rok i pozostawic Kamieńczyka , wówczas mozna zlikwidowac Osobowe JG-Szkl.P.G ale poza sezonem cos tam musi jezdzic,nie można zmarnowac tak historycznej i pieknej lini,powinno powstac połączenie z Harrachovem chociaż od Szkl.Por.,skomunikowac PKP z CD,nawet jest nie uzywany tor w Szkl. gdzie mógłby konczyc szynobus trase nie przeszkadzajac polskim składom na pozostałych trzech torach. Pomysł szynobusu do Karpacza jest b.dobry , torowisko jeszcze nie jest w najgorszym stanie. Ze Szkl.Por ,Węglińca i Lwówka wprowadzic wiecej kursów i jakąs promocyjna cene, zrobic przystanek osobowy pod Estakadą kolo Tesco na Zabobrzu i napewno o wiele osób wiecej by korzystało. pozdrówy



    Temat: Zachodniopomorskie - rozkład jazdy 03/04


    1) tabela 361 Stargard-Pyrzyce, tylko 2 pary "Pociągów regionalnych z literą
    F" kursujących "codziennie po ogłoszeniu",


    A pamiętam jeszcze te tłumy w pociągu o 12 ze  Stargardu...
    Gdzie one?


    3) tabela 373 Wysoka Kam.-Kamień Pom.  tylko 1 para Szczecin-Kamień i 1 para
    Wysoka-Kamień, poza tym 3 pary  "Pociągów regionalnych z literą F"
    kursujących "codziennie po ogłoszeniu w okresie 26 czerwca-31 sierpnia"


    Brawo, w ten sposób do Kamienia pozostaną nam ze Szczecina jakieś 2 PKS-y.
    A zatem: do widzenia! na wakacje już tam nie pojadę (szkoda, że konsekwencji
    tego nie widzą ci, którzy promują to miasto pod względem turystycznym)


    4) tabela 375 Goleniów- Kolobrzeg zniknęły: jedna para G-K, wieczorny
    K-Gryfice i poranny Płoty-K. Zostały tylko 3 pary G-K i doszedł jeden nowy
    poranny Gryfice-K. Potwierdzono, że ma tu kursować szynobus.


    a trasę Kołobrzeg-Szczecin obsługuje 1 PKS (o busach nie piszę, bo bez rozkładu
    to nie komunikacja).

    I znów: żegnajcie wycieczki do muzeum w Gryficach i do Trzebiatowa!

    Ciekawy jestem też, jak da się podróżować w relacji Bydgoszcz-Szczecin bez
    pociągów pospiesznych w tej relacji (nie licząc studencko-weekendowego
    Barnima)...
    czyżby konieczne było wsparcie na tej trasie PolskiegoExpressu? (oddajemy
    klientów za friko...)

    Czy w tym kraju nikt nie zwraca uwagi na to, ze jego połowa w dni wolne jest
    już odcięta od świata?
    Jest - a będzie jeszcze weselej...

    Dobrze więc, że kolejarze strajkują: co za różnica, czy pociągi przestaną
    jeździć 13 XI, czy po miesiącu, czy po pół roku...

    Bo bez zmiany polityki i tak to wszystko kiedyś stanie...
    Z braku pieniędzy, taboru, trzymających się kupy szyn...

    Adam, Bydgoszcz





    Temat: Jadąc do Babadag...
    Tak świąteczno reflaeksyjnie, w klimacie ostatnich podróży Stasiuka po bałkanach...
    postanowiłem więc wybrać się pociągiem z Gdyni do Starachowic. W starym rozkładzie jazdy były dwie możliwości:
    1. Ex Nida ("wypadł"poza sezonem)
    2. Pośp. Pobrzeże z przesiadką na Sana (Pobrzeże jest dziś IRN Intercity)
    więc pozostała nocna rzeźnia z Kołobrzegu do Krakowa. Na stacji kupiłem stosowny bilet economy class i proszę o taki sam bilet, na ten sam pociąg, tyle że z dopłatą na kuszetkę (prosto do pracy zmierzam). I tutaj okazało się że "niadasie" i zostałem poproszony o przejście do kasy Intercity, jako prowadzącego wagony sypialne. Zawsze myślałem że proadzi je Wars, a tutaj:)
    Więc polecam nowego kandydata do tytułu Teraz Polska - Nocny od Krakowa - jeden pociąg - dwóch przewoźników (z litości nie dołączam tutaj PWSiR Wars, który wedle mojej wiedzy nadal jest wyodrębnionym podmiotem prawa, jedynie zależnym od PKP IC).
    Tak więc człowiek dojeżdża ok. 8 rano na wspaniały, carski dworzec w Sakrżysku kamiennej, do celu jedynie 18 km. zostało, dwotorowa magistrala, zelektryfikowana, tak człek patrzy w rozkład...najbliższy pociąg przed.....15!!!
    Eh, gdyby to były wakacje, gdzieś na bałkańskiej stacyjce, to bym się nie dziwił, szczególnie gdy na peronach jeden na drugim otwarte kawiarenki, w których kawa jest jedynie w nazwie, i od razu człowiek może przystąpić do konsumpcji alkoholi pod każdą postacią za niewygórowaną (oj tak) opłatą. Nie ma mandatów za każde niestosowanie się do durnych zakazów niepalenia, niepicia napojów:) stacje czyste, jedyne co nas w tej chwili łączy z tym zadupiem europy to chyba tylko częśtotliwość kursowania, i tu też bym był ostrożny. We wszystkich innych konkurencjach zostajemy w tyle, i trzeba ci człowieku siedzieć na brudnym, śmierdzącym dworcu, możesz soboie co jawyżej tanie wino pod pobliskim monopolem wypić i w łeb oberwać.
    i kto tu jest w europie??
    P.S. Ogłaszam otwarty konkurs na busa, który będzie obsługiwany jednocześnie przez PKS i MZK, odpowiedzi proszę przesyłać, w zależności od ich mertyorycznej wartości podejmę zcynności zmierzające do ustalenia ewentualnych nagród:)))

    Wszystkim Miłośnikom Koleji, w szczególności tej wąskotorowej skłądam w tym miejscu życzenia Wesołych Świąt i szczęśliwego nowego rozkładu:)))



    Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach


    - linia Zebrzydowice-Cieszyn zaskoczyla mnie na plus, spodziewalem sie
    plaskiej trasy, a okazalo sie, ze linia wije sie malowniczo wzdluz wzgorz,
    a
    predkosc jest calkiem znosna. Niestety nie dopisuje frekwencja, w pociagu
    podrozuje az 12 osob.


    Nie martw się. Jak jest rok szkolny to pasażerów jest dużo więcej. Kolega
    naliczył w kursie o 7.04 z Zebrzydowic ok. 230 osób(tak jest tam zawsze w
    roku szkolnym). Skład pociągu stanowi pojedyńczy kibelek.


    - kolej w Cieszynie w obecnej formie niestety, moim zdaniem, nie ma sensu.
    Frekwencja tragiczna. Pociagiem z BB, przyjazd 16.11 przyjezdza cale 7
    osob+pies, do Zebrzydowic szczytowym pociagiem o 15.43 odjezdzaja 34
    osoby, a
    do BB o 16.18 27 osob.


    Tak jak wyżej. W roku szkolnym najwiecej osób do Zebrzydowic 12.05 (głównie
    przemytoli)- ok. 50 osób, 14.25 - ok. 70 osób, 15.43- ok. 60 osób. W
    kierunku Bielska niestety mniej.


    - jazda pociagiem z Cieszyna do BB tylko dla ludzi o mocnych nerwach.
    Szczegolnie polecam pociag 6626, 39 km w jedynie 104 minuty z dodatkowym
    bonusem w postaci 16 minutowego postoju w Goleszowie. A ostatnie 8 km
    przed
    stacja w BB to juz po prostu groteska! Szlakowa 20 km/h, ktorej pociag nie
    jest w stanie utrzymac, bo jedzie caly czas z gorki i do BB dojezdza 6
    minut
    przed czasem z 17 osobami na pokladzie. Moim zdaniem, przy obecnym stanie
    torow na tej trasie i konkurencji w postaci licznych i szybszych PKS-ow,
    kolej
    w takiej postaci nie ma sensu. I mowie to mimo, ze odcinek
    Pogorze-Jasienica
    jest na prawde bardzo malowniczy! Moze nalezaloby sie zastanowic na
    skomunikowaniem pociagow Katowice-Wisla w Goleszowie z lacznikami do
    Cieszyna?
    IMHO jedynie cos takiego ma sens.


    W poprzednim rozkładzie było i pociag ok. godz. 14.00(Z Cieszyna) cieszył
    sie popularnościa ok. 60 osób. Ale na pekapie najlepiej wszystko rozpieprzyć
    więc jest jest tak jak jest. Pare rozkładów temu były fajne skomunikowania w
    Goleszowie z pociagami do i z Katowic (ok. godz. 11.00). Te skomunikowane
    pociagi zarówno do i z Cieszyna tez cieszyły sie sporą poularnością.


    - w BB obserwuje pociag do Kolobrzegu, dziwie sie, ze w dziesiejszych
    czasach
    ludzie dalej chca podrozowac nad morze ponad 16h i to w calkiem sporej
    ilosci.
    Sklad pociagu to lok+2B+2A+5B+Bc


    Sporo osób wsiada też w Żorach i w Rybniku.

    Pozdrawiam z Goleszowa
    Błażej Forjasz





    Temat: Kursy przemienne
    Może jeszcze wymienimy kursy, które zmieniały obsługę? Była już mowa o Bielsko - Przemyśl, na pewno jeszcze takie:
    Warszawa - Zakopane - Warszawa, tu będzie sporo tego... kiedyś (chyba w 1979) jechałem kursem o 13:30 z Zakopanego obsługiwanym AFAIR przez Nowy Targ, na pewno jeździł też na tym kursie Grójec, chyba kiedyś także Warszawa.
    Z kolei na kursie jadącym o 8:30 z Zakopanego widziałem kiedyś autobus zakopiański, ale nie wiem, czy jeździł regularnie, czy tylko awaryjnie. Na pewno też w tym roku widziałem na tej trasie Volvo PKS Łódź, no ale ten to chyba był po prostu na testach.

    Dawny zakopiański kurs Ustrzyki D. - Zakopane został po likwidacji reaktywowany przez Sanok na skróconej trasie Sanok - Nowy Targ, a później przedłużony do Sanok - Zakopane.

    Jakieś zmiany były też na trasie Warszawa - Szczawnica (kiedyś jeździła Warszawa i Nowy Targ), no ale tu nie pamiętam szczegółów, choć mam jakąś hipotezę.

    Zakopane - Łódź (dawny, nie te wprowadzone w tym roku) był obsługiwany a to przez samą Łódż, a to przez Łódź i Zakopane, a to przez Łódź i Piotrków.

    Warszawa - Gołdap odjazd o 11:00 ze Stadionu był wg rozkładu 89/90 obsługiwany przez Garwolin, od co najmniej 1993 jeździ Warszawa.

    Kielce - Zielona G. Kiedyś tylko Kielce, obecnie razem z ZG.

    Dawny kurs Wadowice - Jelenia Góra (wadowicki) został przejęty przez JG i wydłużony do relacji JG - Kraków, a potem był stopniowo skracany: najpierw (wg rozkładów) JG - Bielsko, potem JG - Nysa, potem zdechł.

    Warszawa - głogów najpierw Warszawa i Głogów, potem chyba sama W-wa, potem zdechł; następnie reaktywowany przez Głogów w innych godzinach i z trochę inną trasą, potem wydłużony do relacji Warszawa - Lubin.

    Nowy Sacz - Nysa - czy tu czasem na początku nie jeździł sam Nowy Sącz?

    Siemiatycze - Gdańsk - kiedyś tylko Siemiatycze, obecnie razem z Gdańskiem.

    Jelenia Góra - Płock kiedyś JG i Płock, potem JG i Gostynin, obecnie tylko Gostynin (w krótkim okresie w relacji Karpacz - Płock).

    Koszalin - Olsztyn najpierw Koszalin i Olsztyn, potem sam Koszalin, potem zdechł.

    Biała P. - Gdańsk - a to sama Biała P., a to razem z Łosicami.

    Kołobrzeg - Wrocław najpierw sam Wrocław, potem razem z Kołbrzegiem.

    Co jeszcze?



    Temat: [Zach-pom] Zmiany posezonowe w RJ


    Dziś:
    Goleniów:    19:13 - przyjazd SA109 z Kołobrzegu
                        Godzine nie jedzie nic do Szczecina.
                        20:11 kibel do Szczecina
                        Wniosek: ludzie idą na pks lub na busy, skomunikowań
    brak.


    Przepraszam Cie L:ucek, moja pomyłka byłem pewien że ten 19:17 po sezonie
    jezdzi. Myliłem się.

    Teraz kilka słów skierowanych do Pana Leszka Chodaka  - naczelnika działu
    marketingu Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych
    odpowiedzialnego za rozkład.

    Jestem stałym klientem trasy Gryfice - Szczecin Dąbie. Pokonuje tą trase ok
    10 razy w miesiącu od roku i obserwuje skuteczne działana Pana i ludzi Panu
    podległych w uwalaniu tejrze linii. Sygnalizowałem już raz mocną wpadkę z
    dnia 3 maja, powinna ona do Pana w jakiś sposób dotrzeć. Niestety od 1
    września pozbył się Pan 90% pasażerów z niedzielnego wieczornego połączenia
    po raz drugich. Ci ludzie już nie wrócą do pkp (ja już także) a Pan może
    szczycić się podniesieniem rentowności swojego zakładu przez wycofanie
    kolejnych par których rentowność jest mizerna już , a szynobus jeździł
    pełen.Wszyscy do dziś pamiętamy Pana sławne słowa dla jednej z goleniowskich
    gazet. Znając życie za 2 tygodnie poprawicie swoją pomyłke (choć sądząc po
    linii wysoka - kamień może wam to pół roku zająć) ale to już i tak nic nie
    da bo będzie to kolejna tajna poprawka wywieszona w małej gablotce stacji
    Gryfice czy Nowogard. Czy Pan skończył jaką kolwiek szkołe o kierunku
    marketingu ? Bo czasami wystarczy posiedzieć  godzine, dwie na stacji by
    zobaczyć ile rzeczy jest do zrobienia. Proponuje się też przejechać po
    stacyjkach mniejszych , porozmawiać z pracownikami waszej firmy co sądzą o
    bublach jakie tworzycie i jak muszą sie wstydzić za to co płodzicie. Po
    drugiej takiej wpadce odstraszającej dziesiątki ludzi od pociągu pan smie
    jeszcze nazywać się marketingowcem ?
    Dalsze słowa pozostawie już tylko sobie by zachować pewną kulture
    wypowiedzi.

    Panie Andrzeju Pan widzi i nie grzmi ....





    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
    Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

    PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
    Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

    PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
    Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

    (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

    (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

    Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

    Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



    Temat: biedna Łódź - nie dla PKS
    Jak widac tylko PKP nie opłaca się dbać o pasażerów z Łodzi opowiadając,
    że
    Łódź jest za biedna...

    http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35136,1529779.html

    Zmiany w rozkładzie PKS

    Zapowiada się ostra konkurencja między łódzkim PKS a koleją. W nowym
    rozkładzie przedsiębiorstwo uruchomi sześć połączeń do popularnych
    miejscowości wypoczynkowych

    Rozkład wchodzi w życie 15 czerwca i będzie obowiązywał przez rok.
    Łodzianie podróżujący na co dzień autobusami nie odczują zmian, gdyż
    będzie ich niewiele. - Nic nie wypada z rozkładu. Zdecydowaliśmy się
    tylko na kilkuminutowe przesunięcia odjazdów niektórych autobusów - mówi
    Jolanta Kluf, kierownik działu przewozów w łódzkim PKS.

    Za to od 21 czerwca w rozkładzie pojawią się sezonowe nowości. Będzie
    można jechać do:

    * Kołobrzegu. Wyjazd z Dworca Centralnego zaplanowano na godz. 5.30,
    przyjazd do Kołobrzegu - godz. 15.25. Z Kołobrzegu autobus wyruszy o
    godz. 4.55, by w Łodzi być o godz. 14.50. Bilet na całą trasę kosztuje
    52 zł. Jeśli pasażer kupi od razu bilet na drogę powrotną, zapłaci 10
    proc. mniej niż za bilet do Kołobrzegu. Studenci i młodzież szkolna mogą
    podróżować na tej trasie z 50-proc. zniżką;

    * Krynicy Morskiej (przez Warszawę i Elbląg). Z Dworca Centralnego w
    Łodzi odjedzie o godz. 10.50, by w Krynicy być o godz. 19.15. W podróż z
    Krynicy do Łodzi będzie można zabrać się o godz. 10.30 (przyjazd do
    Łodzi - godz. 18.55). Bilet kosztuje 47,70 zł. Studenci mają na tę trasę
    50-proc. zniżkę, a seniorzy, czyli osoby po 60. roku życia - 40-proc.
    Jeśli ktoś zdecyduje się przejechać całą trasę, dostanie dodatkowo
    10-proc. upust;

    * Kudowy Zdrój (przez Wrocław, Kłodzko, Polanicę i Duszniki). Z Łodzi
    zaplanowano wyjazd o godz. 23 (o godz. 6.50 - przyjazd do Kudowy), a z
    Kudowy - o godz. 21.30 (przyjazd do Łodzi - godz. 5). Bilet kosztuje 42
    zł. Studenci i młodzież szkolna ma 50 proc. ulgi. Jeśli pasażer kupi od
    razu bilet na drogę powrotną, zapłaci 10 proc. mniej niż za bilet do
    Kudowy;

    * Łeby. Z Dworca Centralnego autobus wyjedzie o godz. 21, by o godz. 6
    być w Łebie. W drogę powrotną wyruszy o godz. 21, by o godz. 6 być w
    Łodzi. Bilet kosztuje 41 zł. Na tę trasę jest tylko zniżka 10 proc. na
    powrót (jeśli oczywiście pasażer kupi od razy bilet w dwie strony);

    * Zakopanego. Dziś jest już jedno połączenie (wyjazd z Łodzi - godz.
    15.35, przyjazd do Zakopanego - godz. 22.55; wyjazd z Zakopanego - godz.
    5, przyjazd do Łodzi - do godz. 12.20). Od 21 czerwca rusza drugie. Z
    Dworca Centralnego autobus wyjedzie o godz. 6.15, by w Zakopanem być o
    godz. 13.35. W drogę powrotną autobus wyruszy o godz. 14.30, by w Łodzi
    być o godz. 21.50. Bilet kosztuje 42 zł. Studenci i seniorzy mają
    30-proc. zniżkę.

    Na tej trasie jest też zniżka 10-proc. na powrót (jeśli pasażer kupi
    bilet w dwie strony).

    Z kolei od 1 lipca z łódzkim PKS-em za 38 zł będzie można zabrać się do
    Olsztyna. Autobus będzie wyjeżdżał z Łodzi o godz. 6.30, by o godz. 12
    być na miejscu. Z Olsztyna wyjazd zaplanowano na godz. 13, a przyjazd do

    jest tańszy o 10 proc.

    Z rozkładu nie zniknie autobus do Koszalina. Będzie go jednak obsługiwać
    koszaliński PKS. Wyjazd z Łodzi zaplanowano na godz. 7.30 (przyjazd do
    Koszalina - godz. 16.10). Bilet kosztuje 52 zł.

    Za podane ceny można kupić bilet w jedną stronę

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 75 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.