Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS Katowice połączenia międzynarodowe PKS Konin Nauka jazdy |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kołobrzeg RozkładTemat: Połączenia kolejowe wschód - zachód na E-30 Długo nad tym myślałam i w końcu wykombinowałam. Brałam pod uwagę różne możliwości, jednak doszłam do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem byłoby nocne bezpośrednie połączenie na linii Gorlitz - Przemyśl. W tym celu wystarczy uruchomić pociąg-łącznik w relacji Gorlitz-Przemyśl, który we Wrocławiu Gł. byłby włączony do składu "Przemyślanina" Świnoujście/Szczecin-Przemyśl. Analogicznie w przeciwnym kierunku. Oto jak mógłby wyglądać rozkład: Łącznik do pociągu nr 83200 relacji Szczecin - Przemyśl GORLITZ 22:08 - Zgorzelec 22:15 - Pieńsk 22:30 - Węgliniec 22:45/23:00 - Bolesławiec 23:20 - Chojnów 23:38 - Legnica 23:51/23:53 - Wrocław Gł. 0:58/2:28 - Kraków 7:22/7:27 - PRZEMYŚL 11:21 W Gorlitz skomunikowanie z pociągiem z Drezna (21:22) i z Liberca (21:41). W Legnicy skomunikowanie z pociągiem do Kołobrzegu (0:08). We Wrocławiu skomunikowanie z pociągiem do Gdyni (1:04). W Węglińcu mijanka z "Wrocławianinem" do Zgorzelca, więc można podmienić lokomotywy. Łącznik do pociągu nr 38201 relacji Przemyśl - Szczecin PRZEMYŚL 17:59 - Kraków 22:00/22:05 - Wrocław Gł. 3:00/3:32 - Legnica 4:37/4:39 - Chojnów 4:53 - Bolesławiec 5:11 - Węgliniec 5:28/5:40 - Pieńsk 5:55 - Zgorzelec 6:13 - GORLITZ 6:20 We Wrocławiu skomunikowanie z pociągiem z Gdyni (3:00). W Legnicy skomunikowanie z pociągiem z Kołobrzegu (4:29) oraz do Jaworzyny Śl. (5:00) i Żagania (5:31). W Węglińcu skomunikowanie z pociągami do Żar (6:04) i Jeleniej Góry (6:20). W Gorlitz skomunikowanie z pociągami do Lipska (6:44), Cottbus (6:51) i do Drezna (7:10). Taki pociąg po prostu musi mieć frekwencję!!! W składzie tego pociągu-łącznika wystarczyłyby 3 wagony 2 klasy relacji Gorlitz - Wrocław - Przemyśl. Zalety takiego połączenia: 1. Bezpośrednie połączenie na całym polskim odcinku E-30 - pociąg połączy całą południową Polskę. 2. Dogodny dojazd z Podkarpacia, Małopolski i ze Śląska w głąb Niemiec - skomunikowania w Gorlitz. 3. Skomunikowania z pociągami m.in. z/do Kołobrzegu i z/do Gdyni co zapewni dodatkowy potok podróżnych. 4. Wypełnienie nocnej luki na linii Wrocław - Zgorzelec. 5. Konkurencja dla busiarzy i PKS! Niemcy (i nie tylko) będą mieli możliwość odbycia jednodniowej wycieczki do Krakowa - przyjazd do Krakowa o 7:22, wyjazd o 22:05. Ale to nie jedyne zalety. Na tej linii zawsze podróżuje bardzo wiele osób. Pojawia się "problem" zagospodarowania składu po przyjeździe rano do Gorlitz. Uważam, że nie głupim rozwiązaniem byłoby uruchomienie połączenia w relacji Gorlitz - Jelenia Góra - Gorlitz. Wyjazd z Gorlitz ok. 7:00, powrót ok. 21:00 (w Węglińcu skomunikowanie z "Kwisą" do Lubania co stworzyłoby możliwość dojazdu również do Zgorzelca), tak aby było skomunikowanie z pociągami do/z Drezna i Cottbus. Wielu Niemców jeździ w Karkonosze, a takie bezpośrednie połączenie stwarzałoby możliwość odbycia jednodniowej wycieczki. Dodatkowa zaleta to oferta ZVON. A jeśli niedasie tak, to można zrobić łącznik do pociągu Węgliniec - Wrocław - Węgliniec, co stworzy jeszcze jedno dodatkowe połączenie z Gorlitz z przesiadką w Węglińcu! A jeżeli i tak niedasie to niech te 3 wagony stoją kilkanaście godzin na stacji. Tyle moich wypocin, które mam zamiar przedstawić odpowiednim władzom kolejowym i samorządowym. Ale najpierw chętnie poznam wasze opinie i sugestie. Problemy jakie przewiduję to: 1. Wszechobecny w PKP PR niedasizm, trudny do pokonania! 2. Małopolski beton PKP PR, który na pewno będzie torpedować ten pomysł! 3. Lobby pekaesiarsko-prywatnobusiarskie, które alergicznie patrzy na wszelkie pociągi do Gorlitz! 4. Dolnośląski Zakład Przewozów Regionalnych, ponieważ to właśnie od dyrekcji DZPR najwięcej będzie zależeć... Moja propozycja to tylko tymczasowa opcja, dopasowana do możliwości nowego rozkładu jazdy. W przyszłym roku za bezwzględnie konieczne uważam uruchomienie "normalnego" pociągu na linii Zgorzelec - Przemyśl !!! Aha, ponieważ lubię sytuacje jasne i klarowne powiem wprost... Centrala PKP PR ma dwa wyjścia: albo takie połączenie powstanie i to w miarę jak najszybciej, albo nie zaznają spokoju... o co już Krycha się postara! Nie przyjmuję bowiem do wiadomości, że niedasie! Z "Wrocławianinem" też miało sieniedać, a jednak siedało... Temat: Polski Express Zawiesili całą Łódź, czyli wszystkie kursy Łódź-Warszawa oraz kurs Łódź-Gdynia. Zatem z linii ostała się tylko Bydgoszcz (+Szczecin i Kołobrzeg) oraz Lublin. Pracownicy już powoli mają dość, więc lada moment będzie po firmie. A tu świeży artykuł: Polski Express nie będzie woził Łodzian Polski Express ma kłopoty. W listopadzie przewoźnik zawiesił kursy z Łodzi do Warszawy i Gdańska. Wcześniej z mapy połączeń zniknęły między innymi Wrocław, Białystok i Kraków. - 13 listopada dostaliśmy faksem informację, że od 14 listopada Polski Express zawiesza do odwołania połączenia - mówi Halina Kubiak z łódzkiego PKS, który jest właścicielem dworca PKS, gdzie stawał przewoźnik. - Wiemy też, że zamknięty został punkt sprzedaży biletów firmy. Pasażerowie są wściekli. Bilet z Łodzi do Sopotu i z powrotem kupiła dwa tygodnie temu łodzianka Anna Okunowska, która Polskim Expressem chciała pojechać do sanatorium. - Dla mnie to cała wyprawa, przyjechałam na dworzec wcześniej, z walizkami i biletem w garści, a tu okazuje się, że nie tylko nie przyjechał na czas, ale w ogóle się nie pojawił na dworcu - mówi Anna Okunowska. - Musiałam pojechać PKS-em, ale czy dostanę zwrot za bilety, jeśli firma splajtuje? Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że konto Polskiego Expressu zajął komornik, a postępowania przeciwko firmie toczą się w kilku sądach w całej Polsce. Pod adresem firmy przy ul. Odyńca w Warszawie jest prywatne mieszkanie i nikt nie słyszał tu o przewoźniku. Telefon prezesów firmy milczy. A na stronie internetowej pojawia się informacja, że firma nie zapłaciła za obsługę serwisu. Pracownicy firmy unikają kontaktów nie tylko z dziennikarzami, ale też pasażerami, którym winni są tysiące złotych za bilety. Jeszcze więcej Polski Express zalega właścicielom dworców autobusowych i przystanków, którym już dawno przestał płacić za zatrzymywanie się autobusów liniowych. - Mamy z firmą duży problem. Właśnie toczy się sprawa w sądzie - mówi Piotr Topolewicz, prezes PKS Gdańsk. - W zeszłym roku wypowiedzieliśmy przewoźnikowi umowę na zatrzymywanie się na naszym dworcu, bo od dłuższego czasu zalegał z płatnościami. Mimo to autokary Polskiego Expressu i tak wjeżdżały na teren dworca i zabierały pasażerów. Początkowo próbowaliśmy blokować wjazd tym autobusom, bo przecież zatrzymywały się tu bezprawnie. Daliśmy jednak spokój, bo przecież wiemy, że są pasażerowie, którzy korzystają z ich usług, a oni nie są niczemu winni. Jakub Mielniczuk, rzecznik prasowy portu lotniczego w Warszawie, dodaje, że lotnisko także wypowiedziało umowę firmie. - Polski Express zalegał z płatnościami - mówi Jakub Mielniczuk. - Wiemy jednak, że przewoźnik za wiele sobie z tego nie robi i nadal zabiera pasażerów z lotniska. O kłopotach wie Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, który wydaje zezwolenia na większość tras przewoźnika. - Zezwolenia Polskiemu Expressowi zostały cofnięte wszędzie tam, gdzie rezultatów nie przynosiło nakładanie na przewoźnika mandatów, między innymi za nieprzestrzeganie rozkładów jazdy - mówi Janusz Ulatowski, dyrektor departamentu nieruchomości i infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. - Nie jesteśmy w stanie skontrolować wszystkich połączeń. Mamy ok. 300 przewoźników i ponad 4 tys. połączeń, więc siłą rzeczy nie możemy wiedzieć o wszystkich uchybieniach przewoźników. Polski Express powstał w 1994 roku. Od początku działalności przewiózł ponad 5 mln pasażerów. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Wozów zawsze jest niedostatek złaszcz tych o wysokim standardzie ale przyczyny tego stanu są różne. Przyczyną nie włączenia się w projekt do Swinoujścia są koszty uruchamiania nowego połazcenia, na dwa w roku nas nie stać gdyz wbrew pozorom jesteśmy małym przedsiębiorstwem. Do słubic wyjazdy przewidziane są na 9:00 i 21:00 wyjazdy do warszawy o 9:30 i 21:00, przejazd na odcinku W-wa - Zielona Góra 8:40 z postojem 30 min., cennik nie jest jeszcze zatwierdzony, wstępnie z W-wy do Poznania 40, Zielona Góra 55, Słubice 60. Żeby na forum o autobusach nie popierać autobusów nieładnie ) Nie twierdzę że jest cukierkowo, że są tylko super wozy tylko dogodne połączenia dla każdego i tylko super obsługa, z obserwacji rynku nożna zauważyć powoli zmieniającą się tendencję, jeżeli ktoś jest zwolennikiem kolei to zawsze znajdzie plusy takich połączeń, natomiast miłośnik autobusów znajdzie minusy w takim połączeniu. Podałem tylko kilka przykładów na potwierdzenie moich tez oczywiście można się z nimi nie zgadzać, ale ja mam fakty. Połązcenia nocne kolejowe zazwyczj są pośpiesznymi i ich cena jest albo porównywalna albo nieznacznie niższa, to wiem, także wiem że do poznania można pojechać za 43 PLN ale wiem że codziennie o połączenia do poznania w informacji na zachodnim pyta się od 5 do 15 osób, (wiem bo w informacji pracowałem kilka miesiecy), ponadto "każde" połaczenie nocne w komunikacji autobusowej jest trafione, dla przykładu podam że Warszawa - Łeba była połączeniem dziennym w dodaktu wygasającym liczba pasażerów wciąż spadała po zminaie rozkładu na nocy w tym roku w większość weekendów trzeba było podstawić po dwa wozy, otwarte przez mnie w zeszłym roku nocne połaczenie do Gołdapi w tym roku przynosi zyski, nocny kurs do koszalina jest lepszy od dziennego ponad dwukrotnie, i tak mogę wymieniać a to tylko połączenia PKS Warszawa. Dodam tylko że jeszcze kilka lat temu PKS Warszawa otworzył w krótkim czasie sporą liczbę połączeń, min. Kołobrzeg, Wisła, Korbielów, Głogów, Szklarska Por. po tamtych połaczeniach została tylko Szklarska po wielkich "bólach" dziś tamte połączenia są wskrzeszane, znowy jest Głogów, Kołobrzeg, ale juz nie nasze . Mamy dobre rozeznanie jak wygląda komunikacja w Hiszpani z racji tego że tam jeździmy, połączenia lotnicze,kolejowe i autobusowe są równoległe każde z nich ma inną grupę pasażerów i inny standard nie mówiąc już o czasie, i tak tendencja będzie w naszym kraju. Wiem że za kilka lat ktoś odnowi infrastrukturę kolejową ale pomyślcie jakie to koszty, teraz bilety kolejowe na Ex są bardzo drogie a ile będa kosztowac jak pociągi zaczną jeździć z prędkościemi 300 km/h, nie ma co się łudzić że kolej powróci do stanu przed transformacją bo nie powróci, atrakcyjne dla inwestorów są tylko połączenia pomiędzy dużymi miastami a reszta jest po prostu nierentowna i nigdy nie będzie bo do biletów państwo nie dopłaci jak kiedyś. Tak więc z całą zaciętości będę bronił autobusowej komunikacji dalekobieżnej. Temat: Nysa-Kamieniec, czyli walka o pociag trwa (dlugie) W dzisiejszych "Nowinach Nyskich" z dnia 5.01.2005 ukazal sie list otwarty kolejarzy do marszalka wojewodztwa opolskiego w sprawie przywrocenia porannego polaczenia kolejowego z Nysy do Kamienca. Poniewaz tekst jest dlugi, przytocze tylko fragmenty. LIST OTWARTY do Pan Grzegorz Kubat - Marszalek Wojewodztwa Opolskiego, Andrzej Kasiura-Wicemarszalek wojewodztwa Opolskiego "Hominis est errare, inspientis in errore persevare" - rzeczą ludzką jest trwać w błędzie, rzeczą głupców trwać w błędzie. Kolejarze piszą w liście, że juz 30.11.2005 zwrócili się do wicemarszałka Kasiury z interwencją w sprawie likwidacji rannego połączenia z KZ do Nysy i nie otrzymali do tej pory odpowiedzi. Samorząd Województwa powinien odpowiadać za organizację i finansowanie transportu kolejowego. Rok temu UM Opole podjął decyzję, żeby w zamian za ranne połączenie kolejowe z Nysy do Kamieńca wprowadzić KKA. Miało to być tylko na miesiąc lub dwa, a potem miał wrócić pociąg. W grudniu PKP PR poinformowało kolejarzy, że od 01.01.2006 nie będzie realizowana KKA, gdyż spółka nie posiada na to licencji. Kolejarze twierdzą, że nie jest zrozumiałe tłumaczenie tych działań względami ekonomicznymi, gdyz: 1. Samorzad wojewodztwa od 11.12.2005 finansuje dwa polacznia Brzeg (odj. 7.32) - Nysa i Nysa (odj. 11.56) - Brzeg. Frekwencja na tych polaczeniach wynosi od 4 do 7 osob. Podczas spotkania w Departamencie Infrastruktury Urzedu Marszalkowskiego zadano pytanie o powod dodania tych pociagow. Byly rzekomo prosby, zeby mogi mieszkancy Brzegu dojechac do szpitala w Nysie. Z Brzegu do Nysy kursuje 10 PKS dziennie! Z Nysy do Kamienca ani jeden! 2.Zielone Mazowsze- czy UM Opole nie ma wlasnych fachowcow do koordynacji kontaktow miedzy UM a PKP Zakladem Przewozow egionalnych S.Biega z ZM stwierdzil, ze "Dojazd na ryby jest rownie wazny jak dojazd do pracy" 3. Rozkomunikowania w nowym rozkladzie Nysa (Godz. 14:25) - Kamieniec (godz: 15:20) rozkomunikowania go z pociagiem z Kamienca Z. Do Wroclawia Brzeg-Nysa rozkomunikowanie z pociagiem Kolobrzeg-Krakow Nysa(17:28) - Kamieniec, rozkomunikowanie z pociagiem do Klodzka Kolejarze narzekaja tez, ze UM wymogl na PKS uruchomienie polaczenia autobusowego z Nysy do Kamienca. Bilet miesieczny na PKS kosztuje 255 zl za m- c. to jest 25/30% pensji kolejarzy. dla osob dojezdzajacych z Glucholaz, Szybowic, od strony Opola i Prudnika jest to 400 - 500 zl. W przeliczeniu w stosunku do zarobkow bilet miesieczny powinien wynosic 3576 zl za m-c (p. Kubat) i 2678 (p.Kasiura), a zostaje jeszcze 70% zarobkow, ktore jest znacznie wieksze. Kolejarze uwazaja, ze Wicemarszalek Kasiura skrzywdzil okolo 1000 mieszkancow, ktorzy mu tego nie zapomna w nastepnych wyborach samorzadowych. "mleko sie wylalo" - ale zawsze mozna to naprawic, Marszalek Kubat ma credo "Zyj i daj zyc innym", a wicemarszalek A.Kasiura przezentuje zasade "Nalezy czynic tak, aby zawsze mozna bylo spojrzec sobie w oczy" kolejarze uwazaja, ze ww. Panowie nie moga spojrzec sobie prosto w oczy. Dalej kolejarze pisza, ze linia jest na granicy dwoch wojewodztw. Dolaczaja sie do wniosku, ze gdyby to bylo w jednym wielkim wojewodztwie, nie bylo by problemu. Dolaczaja sie do glosow o likwidacje opolskiego i uwazaja, ze jedyne glosy sprzeciwu beda wsrod administracji lokalnej a dla przecietnego obywatela lnie ma roznicy, czy jedzie do urzedu w Opolu, czy we Wroclawiu, gdyz potrzebuje jechac do urzedu kilka razy w zyciu. Na koncu zwracaja sie o zmiane decyzji - przywrocenie polaczenia pociagowego Podpisane koordynujący protest Edward KŁos Co o tym sadzicie? Temat: Wznowienie połaczenia Kostrzyn- Chojna- PKP PR
Prosze bardzo, od nowego rozkładu o 1,5 pary więcej
Temat: Ranking prędkości W związku z pierwszym tegorocznym urlopem miałem więcej czasu na przestudiowanie SRJP. Podobnie jak wszyscy widzę regres w sieci połączeń bezpośrednich i to zarówno jeśli chodzi o trasy obsługiwane przez IC, jak i ZPR. W tym rozkładzie szczególnie widać to w lubuskim. Jeśli chodzi o Gorzów, to jeszcze nie jest tak źle, a patrząc na lata ubiegłe (2000 i wcześniej), to całkiem dobrze - utracili tylko wag. bezp. w Przemyślaninie. Natomiast w przypadku Zielonej Góry totalny regres, o ile w poprzednim znikneły wszystkie poc. do Berlina, to w obecnym nie ma żadnego poc. bezp. do Lublina, Łodzi, Ostrowa, Leszna, czy Jeleniej Góry (o Gubinie i Gorzowie nie wspominając, gdyż tu już dawno PKS pokazał jak powinna wyglądać siatka połączeń, aby miało to jakiś sens). Jeśli chodzi o utrzymane poł. to został Bachus (Gdynia), Ślązak (południe/wschód), Lubuszanin (W-wa), Czcibór (Szczecin - Świnoujście) oraz dwa sezonowce Śląsk - Świnoujście/Kołobrzeg. A patrząc na rozkłady z przed 5, 10 lat widok był całkiem odmienny ... Co roku układam sobie w pełni subiektywny ranking miast na podstawie prędkości Ranking miast na podstawie średniej prędkości z Warszawy do głownych stacji w miasto odległość czas prędkość pociąg zmiana w stos. do 2002 Katowice 297,1 2:29 119,8 EC lepiej o 1' Pozdr. Temat: Po podbeskidzich zelaznych szlakach Wczoraj odbylem krotka wycieczke w te rejony, oto moje refleksje: - na odcinku Katowice Piotrowice-Katowice Podlesie pojawily sie znane z E-20 tarcze przejazdowe(od kiedy?), podobne wystepuja tez na odcinku Czechowice- Zebrzydowice - w Czechowicach realizowane sa 3 minutowe skomunikowania, np. pociagu 34133 i 403 czy poc. 718,723 z poc. 43138 nawet w wypadku opoznien tych pociagow( choc nie wiem jak duzych) - na trasie Czechowice-Zebrzydowice do ukonczenia modernizacji pozostal odcinek Pruchna-Zebrzydowice, w Pruchnia trwa aktualnie budowa peronu przy torze do Zebrzydowic( perony nie znajduja sie przy torach zasadniczych!) - poc. Czechowice-Zebrzydowice(odj. 14.41) mimo wakacji ma calkiem dobra frekwencja, na pokladzie na stacji poczatkowej ok. 125 osob, polowa pociagu wychodzi w Chybiu. - linia Zebrzydowice-Cieszyn zaskoczyla mnie na plus, spodziewalem sie plaskiej trasy, a okazalo sie, ze linia wije sie malowniczo wzdluz wzgorz, a predkosc jest calkiem znosna. Niestety nie dopisuje frekwencja, w pociagu podrozuje az 12 osob. - kolej w Cieszynie w obecnej formie niestety, moim zdaniem, nie ma sensu. Frekwencja tragiczna. Pociagiem z BB, przyjazd 16.11 przyjezdza cale 7 osob+pies, do Zebrzydowic szczytowym pociagiem o 15.43 odjezdzaja 34 osoby, a do BB o 16.18 27 osob. - jazda pociagiem z Cieszyna do BB tylko dla ludzi o mocnych nerwach. Szczegolnie polecam pociag 6626, 39 km w jedynie 104 minuty z dodatkowym bonusem w postaci 16 minutowego postoju w Goleszowie. A ostatnie 8 km przed stacja w BB to juz po prostu groteska! Szlakowa 20 km/h, ktorej pociag nie jest w stanie utrzymac, bo jedzie caly czas z gorki i do BB dojezdza 6 minut przed czasem z 17 osobami na pokladzie. Moim zdaniem, przy obecnym stanie torow na tej trasie i konkurencji w postaci licznych i szybszych PKS-ow, kolej w takiej postaci nie ma sensu. I mowie to mimo, ze odcinek Pogorze-Jasienica jest na prawde bardzo malowniczy! Moze nalezaloby sie zastanowic na skomunikowaniem pociagow Katowice-Wisla w Goleszowie z lacznikami do Cieszyna? IMHO jedynie cos takiego ma sens. - w BB obserwuje pociag do Kolobrzegu, dziwie sie, ze w dziesiejszych czasach ludzie dalej chca podrozowac nad morze ponad 16h i to w calkiem sporej ilosci. Sklad pociagu to lok+2B+2A+5B+Bc - pociag BB-Zywiec z 18.16 sklada sie z dwoch grup wagonow: wagon klasy 1 dla kolejarzy i zestaw 4Bhp dla zwyklych ludzi;-) (oczywiscie przejscia miedzy 1- ka a pietrusami brak) Ciekawe, kto normalny na 21 km trasie jezdzie w pociagu osobowym 1 klasa? Frekwencja 75 "zwyklych" osob i 20 kolejarzy. - rozklad jazdy poc. na odcinku BB-Czechowice jest fikcja. Po marcowym podwyzszeniu szlakowej, pociagi jezdza szybciej, ale rozklad pozostal niezmieniony. Moj pociag 7712 z Czechowic Dz. Przyst. odjezdza 5 minut przed planem;-) Koniec. Temat: Niemcy zainwestują ?
Według wstępnych planów, autobusy pojadą nad morze tylko podczas
He, He te nowoczesne niemieckie urządzenia sterowania ruchem to na tej
Temat: stare modelleisenbahnery rulez! grup dyskusyjnych | to to jeszcze nic, mnie najbardziej wkurzaja teksty p. Komosy ktory pisuje z | e na drugim koncu swiata w podmiejskiej kolejce w Sydney jest syf i brud, a | pociagi sie spozniaja, albo o jakis kolejkach linowych w Singapurze Wszystko | pieknie, tylko co to kogo interesuje ??? Jakos w Ozarowie linii Sochaczew - | Warszawa ludzie wstaja o 5 bo o tej porze mozna jeszcze znalezc wygodne miej | sce stojace, ale o tym nie pisze Nie no moze to zabrzmialo troche zbyt brutalnie, ale w koncu pmk to miejsce do wymiany pogladow i wyrazania wlasnych opinii. Nie wiem ile % czytelnikow SK woli informacje o pociagach w Australii od informacji np. o Czechach, Slowacji czyli kolei osiagalnych. Bo ja wole chociazby kontynuacje przewodnika po czeskich muzeach (teraz moglyby byc np. najciekawsze linie). Ale i tak jest lepiej w dziale zagr - wrescie pojawily sie jakies publikacje o kolejhach w b. ZSRR
Czemu dawna MDe Sochaczew nie podsyla trzech tyq-tyqw, chociaz ma ich Michal Jaroszynski Temat: POLBUS- PKS Wg dostępnych mi rozkładów POLBUS-PKS (z lat 1997-98) w ramach sieci POLBUS obsługiwane były nastepujące relacje: l Warszawa - Olecko przez Łomże, Grajewo, Ełk (PKS Warszawa),ll Rzeszów - Warszawa przez Klimontów, Opatów, Radom (PKS Rzeszów),ll Stalowa Wola - Warszawa przez Sandomierz, Opatów, Radom (PKS Stalowa Wola),ll Ostrowiec Świętokrzyski - Przemyśl przez Ożarów, Tarnobrzeg, Rzeszów (PKS Ostrowiec Św.),ll Warszawa - Szczawnica przez Kielce, Krakó (PKS Warszawa),ll Warszawa - Busko Zdrój przez Kielce (PKS Warszawa),ll Starachowice - Warszawa przez Radom, Białobrzegi (2 pary, PKS Starachowice),ll Warszawa - Chełmno TAM przez Toruń, Sierpc, Płońsk POWRÓT przez Gostynin, Włocławek, Ciechocinek, Toruń (PKS Toruń),ll Warszawa - Toruń TAM przez Płońsk, Sierpc, Lipbo POWRÓT przez Ciechocinek, Włocławek, Gostynin (PKS Toruń),ll Aleksandrów Kujawski - Warszawa przez Ciechocinek, Włocławek, Gostynin (PKS Włocławek),ll Bydgoszcz - Warszawa (tylko w jedną stronę, PKS Płock),ll Warszawa - Płock (tylko w jedną stronę, PKS Płock),ll Warszawa - Gostynin przez Sochaczew (3 pary, PKS Gostynin),ll Płock - Gdańsk przez Sierpc, Iławę, Malbork, Tczew (PKS Płock/Gdańsk),ll Gostynin - Olsztyn przez Płock, Mławę, Nidzicę (PKS Gostynin),ll Stalowa Wola - Krynica przez Rzeszów, Gorlice, Nowy Sącz (PKS Stalowa Wola),ll Stalowa Wola - Zakopane przez Mielec, Kraków (PKS Stalowa Wola),ll Starachowice - Kraków przez Busko Zdrój (PKS Starachowice),ll Biłgoraj - Kielce przez Stalową Wolę, Sandomierz, Opatów (PKS Biłgoraj),ll Puławy - Rzeszów przez Sandomierz, Stalową Wolę, Nisko (PKS Puławy),ll Zamość - Kraków przez Biłgoraj, Stalową Wolę, Tarnów (PKS Zamość),ll Starachowice - Lublin przez Lipsko, Zwoleń, Puławy (PKS Starachowice),ll Przemyśl - Bielsko Biała przez Rzeszów, Myślenice, Wadowice (PKS Przemyśl),ll Łańcut - Cieszyn przez Rzeszów, Kraków, Wadowice, Bielsko Biała (PKS Łańcut/Cieszyn),ll Przemyśl - Oświęcim przez Rzeszów, Tarnów, Kraków (PKS Przemyśl/Oświęcim),ll Lublin - Częstochowa przez Puławy, Radom, Radomsko (PKS Puławy),ll Starachowice - Katowice przez Kielce, Szczekociny, Zawiercie (PKS Starachowice),ll Limanowa - Katowice przez Myślenice, Kraków (PKS Limanowa),ll Kalisz - Opole przez Ostrów Wlkp., Kępno (PKS Ostrów Wlkp.),ll Płock - Jelenia Góra przez Turek, Kalisz, Ostrów Wlkp., Wrocław (PKS Gostynin/Jelenia Góra),ll Ostrowiec Św. - Wrocław przez Starachowice, Końskie, Częstochowę (PKS Ostrowiec Św.),ll Rzeszów - Wrocław przez Stalową Wolę, Kielce, Częstochowę, Kluczbork (PKS Wrocław),ll Wrocław - Radomsko przez Oleśnicę, Syców, Kępno, Wieluń (PKS Wrocław),ll Wrocław - Kudowa Zdrój przez Kłodzko, Polanicę Zdr. (PKS Wrocław),ll Wrocław - Dzierżoniów przez Łagiewniki (3 pary, najkrótsze połączenie w ramach sieci POLBUS tylko 57 km w jedną stronę, PKS Wrocław),ll Wrocław - Łódź przez Oleśnicę, Syców, Kępno, Wieruszów (PKS Wrocław),ll Zielona Góra - Wrocław (przez Nową Sól, Środę Śląską) PKS Zielona Góra,ll Wrocław - Słubice przez Środę Śl., Lubin, Zieloną Górę (PKS Wrocław),ll Zielona Góra - Kudowa Zdrój przez Głogów, Legnicę, Wałbrzych, Kłodzko (PKS Zielona Góra),ll Zielona Góra - Jelenia Góra TAM przez Żagań, Zgorzelec POWRÓT przez Bolesławiec, Szprotawę, Nową Sól (PKS Zielona Góra),ll Zielona Góra - Poznań przez Sulechów, Wolsztyn (PKS Zielona Góra),ll Zielona Góra - Kołobrzeg przez Międzyrzecz, Gorzów, Drawsko Pom. (PKS Zielona Góra),ll Gorzów - Świnoujście przez Pyrzyce, Kamień Pom., Międzyzdroje (PKS Gorzów Wlkp.),ll Gorzów - Słubice przez Sulęcin, Rzepin (PKS Gorzów Wlkp.),ll Gorzów Wlkp. - Głogów przez Międzyrzecz, Świebodzin, Sulechów, Zielonę Górę (PKS Gorzów Wlkp.),ll Gorzów - Gdańsk przez Strzelce Kraj., Wałcz, Człuchów, Chojnice (PKS Gorzów).ll Gdańsk - Białystok przez Elbląg, Olsztyn, Szczytno, Ostrołękę, Łomże (PKS Gdańsk/Białystok),ll Toruń - Gdynia przez Chełmże, Świecie, Tczew (PKS Toruń),ll Gdańsk - Świnoujście przez Słupsk, Koszalin, Kołobrzeg, Kamień Pomorski (PKS Gdańsk/Kamień Pomorski),ll Bydgoszcz - Poznań TAM przez Szubin, Kcynię, Wągrowiec POWRÓT przez Gniezno, Żnin, Szubin (PKS Bydgoszcz),ll Koszalin - Bydgoszcz przez Szczecinek, Złotów, Nakło (PKS Koszalin),ll Koszalin - Łódź przez Chojnice, Bydgoszcz, Toruń, Ciechocinek (PKS Koszalin),ll Płock - Bydgoszcz przez Lipno, Toruń (PKS Płock),ll Bydgoszcz - Turek przez Inowrocław, Konin (PKS Bydgoszcz),ll Wałcz - Łódź przez przez Piłę, Gniezno, Konin (tylko w jedną stronę PKS Piła), ll Łódź - Piła przez Gniezno, Wągrowiec (tylko w jedną stronę, PKS Piła),ll Łódź - Władysławowo przez Włocławek, Ciechocinek, Toruń, Grudziądz, Gdańsk (PKS Łódź),ll Łódź - Płock przez Kutno, Gostynin (PKS Gostynin),ll Łódź - Ostrowiec Św. przez Piotrków Tryb., Końskie, Skarżysko Kam. (2 pary, PKS Ostrowiec Św.),ll Zamość - Rzeszów przez Tomaszów Lubelski, Jarosław, Łańcut (PKS Zamość),ll Łańcut - Lublin przez przez Rzeszów, Nisko, Kraśnik (PKS Łańcut),ll Rzeszów - Przemyśl przez Przeworsk, Jarosław (PKS Łańcut) l Temat: Jak PKP PR chcą dojechać do Mielna Jak PKP PR chcą dojechać do Mielna PKP Przewozy Regionalne wpisały do nowego rozkładu jazdy pociągi Koszalin-Mielno. Miałyby rozpocząć kursowanie w czerwcu. Problem w tym, że nie dość iż na dzień dzisiejszy do Mielna nie da się dojechać, to jak na razie nie czynione są starania, by ten stan rzeczy zmienić. Pisaliśmy już o tym, że 9 grudnia pociągi pasażerskie wróciły na linie Legnica - Lubin, Lwówek Śląski - Zebrzydowa, Rzepin - Międzyrzecz, a w trakcie obowiązywania rozkładu zaczną kursować między Tychami i Tychami Miasto oraz Gliwicami i Bytomiem. Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP PR, poinformował „Rynek Kolejowy”, że do tej listy trzeba dodać relację (Koszalin) - Mścice - Mielno. I rzeczywiście tabela 382 nowego rozkładu informuje, że w sezonie (w lipcu i sierpniu codziennie, a w czerwcu i wrześniu w weekendy) między Koszalinem i Mielnem ma kursować 17 par pociągów. - W planach jest jazda szynobusami, bo nie ma tam sieci trakcyjnej - informuje Kurpiewski. Niegdyś, przed zamknięciem linii do Mielna (miało to miejsce w 1994 r.) kursowały tam elektryczne jednostki EN57. Ruch na odcinku Mścice (rozwidlenie do Mielna i Kołobrzegu) - Mielno, liczącym 6 kilometrów, nie jest prowadzony od ponad 13 lat. Skoro zatem PKP PR zamierzają za kilka miesięcy wjeżdżać tam swoimi pociągami, to linia kwalifikuje się do remontu. Dla przykładu, nieodległa linia Sławno - Darłowo (19 km), po której pociągi pasażerskie nie jeździły 14 lat, przeszła przed wznowieniem przewozów w 2005 r. kapitalny remont włącznie z wymianą toru. Trzy miesiące temu „Głos Koszaliński” napisał, że władze wojewódzkie, samorządowcy z Koszalina i Mielna oraz przedstawiciele PKP PLK podpisali porozumienie, na mocy którego połączenie miałoby zostać wznowione. Za pieniądze z Koszalina wyremontowanoby torowisko (szacowany koszt - 1,2 mln zł), a za fundusze od władz Mielna - stację końcową. Urząd Marszałkowski wypożyczyłby za darmo szynobus na okres wakacyjny, a Koszalin i Mielno zrzucałyby się na pokrycie ewentualnego deficytu. Postanowiliśmy temat podrążyć. Ze szczegółowymi pytaniami dotyczącymi prac modernizacyjnych Łukasz Kurpiewski skierował nas do PKP PLK, spółki odpowiedzialnej za utrzymanie infrastruktury. Wysłaliśmy maila do koszalińskiego oddziału PKP PLK. Otrzymaliśmy pismo podpisane przez rzecznika prasowego oddziału, panią Beatę Fierek. Wynika z niego jasno, że włodarze w „Peelce” nie są takimi optymistami w sprawie Mielna jak autorzy rozkładu z PKP PR. Przewozy do Mielna zawieszono w 1994 r. W 2005 r. zarząd PKP PLK specjalną uchwałą umożliwił przekazanie linii samorządowcom, co jednak do dziś nie nastąpiło, o czym zresztą z niepokojem informował „GK”, dodając, iż Koszalin „od kilku lat” stara się o przywrócenie połączenia. 29 marca 2007 r. linia została skreślona z ewidencji PKP PLK. „W ostatnich latach po wieloletniej przerwie w ruchu pasażerskim Samorząd zainteresował się możliwością przywrócenia ruchu na tej linii. Jednak do dnia dzisiejszego nie rozpoczęto jakichkolwiek prac modernizacyjnych, nie ustalono również żadnej konkretnej daty prac w przyszłym roku” - czytamy w piśmie PKP PLK. Jedyny konkret to taki, że po ewentualnym remoncie pociągi do Mielna kursowałyby z prędkością 80 km/h. - Aby ruch przewozów kolejowych mógł się odbywać po tej linii nie wystarczy tylko wyciąć krzewy. Należy wymienić kilkaset podkładów w rejonie stacji Mielno, wymienić część podrozjazdnic i wykarczować torowisko. Przed uruchomieniem ruchu pociągów należałoby również zabudować urządzenia samoczynnej sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi kolejowej z drogą krajową nr 11 (Kołobrzeg - Bytom) - informuje Beata Fierek. Najważniejszy w całym oświadczeniu jest jednak poniższy fragment: „Wznowienie ruchu pasażerskiego po wielu latach przerwy nadal stoi pod znakiem zapytania. Trudno jest jednoznacznie określić kto poniesie koszty modernizacji torowiska. Obecnie linia ta nie znajduje się w zarządzaniu spółki PKP PLK S.A. i ta nie planuje w najbliższych latach przeprowadzenia naprawy torowiska. Najpierw należałoby uregulować kwestię własności linii. Właścicielem linii jest Spółka PKP S.A., która planuje przekazać ją dla Samorządów. Działki gruntowe wokół torów zostały przekazane dla PKP S.A. Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Szczecinie. Część działek została już sprzedana i zagospodarowana przez nowych właścicieli. Po przekazaniu linii dla Samorządów i zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami rewitalizacja linii i wznowienie możliwości prowadzenia ruchu kolejowego może zostać sfinansowana na koszt samorządu. Natomiast Urząd Marszałkowski zapewni udostępnienie autobusu szynowego”. Oby zatem za pół roku amatorzy dojazdu pociągiem na plażę nie przeżyli dużego rozczarowania... Beata Fierek informuje także, że na dzień dzisiejszy nie planuje się przedłużenia linii w głąb Mielna. Temat ten powraca równie często jak temat udrożnienia odcinka z Mścic. Obecna stacja w Mielnie znajduje się bowiem na skraju tego kurortu, znacznie ponad kilometr od centrum i plaży, co powoduje, iż pociąg staje się mało atrakcyjnym środkiem transportu. Z drugiej jednak strony, pociąg jest znakomitą alternatywą dla samochodów, autobusów miejskich (do Mielna docierają takowe z Koszalina) czy PKS-ów, gdyż latem szosa do Mielna korkuje się niemiłosiernie. To nie są wszystkie linie, na których w nowym rozkładzie jazdy ma zostać wznowiony ruch składów pasażerskich. Jak poinformował „RK” Łukasz Kurpiewski, pociągi PKP PR znów mają kursować także do Pisza. Ruch pasażerski na odcinku Szczytno - Pisz ma zostać wznowiony 1 lutego (podczas pierwszej tzw. rocznej korekty rozkładu), równo 12 miesięcy od zawieszenia. - Do Pisza będzie dojeżdżał z Olsztyna autobus szynowy. Na razie ruch nie zostanie wznowiony, bo prowadzona jest naprawa torów mająca na celu podniesienie prędkości z obecnych 20 kilometrów na godzinę, co wpłynie znacząco na poprawę czasu przejazdu pociągu - dodaje Kurpiewski. Pisaliśmy też, iż pociągi osobowe PKP PR pojawią się również (w weekendy w sezonie) na nieczynnej w ruchu pasażerskim linii Szczecin-Trzebież. W tym przypadku nawet szefowie PKP PR przyznają jednak, że nie ma pewności co do wznowienia przewozów, mimo iż w nowym sieciowym rozkładzie na tej trasie widnieją trzy pary pociągów. - Stan infrastruktury torowej jest tam jeszcze badany - zaznacza Łukasz Kurpiewski. źródło: Rynek Kolejowy Temat: PKP-PR, SKM czyli co przyspiesza moja decyzje o posiadaniu samochodu Przyszło mi w ubiegły weekend wracac ze Slupska do Lodzi. Poniewaz preferowany przez moja lepsza 1/2 PKS stwierdzil, ze "na wszystkie autobusy na niedziele bilety sa sprzedane" (w piatek!!!) wybor (z braku innego w miare cywilizowanego srodka transportu) padl na kolej. I tu zaczely sie schody. Dotychczas korzystalem z polaczenia, gdzie wyjezdzalo sie osobowka Najtanszym okazalo sie polaczenie Slupsk-Szczecinek+[P]Szczecinek-Laskowice Wybralismy te wczesniejsza. 19:00. Stacja w Slupsku. 19:15. Wjezdza ekspres IC do Koszalina, Kolobrzegu, gdziekolwiek. Koszalin. Gdzies za Koszalinem. Kontrola biletow. Mimo wymienionych uprzejmosci, w Bialogardzie, Szczecinku 0:03 Bydgoszcz Glowna. 02:25 Kutno. Godzina prawdy. I to by bylo na tyle. SKM Szybka Kolej Miejska w Trojmiescie chcialem podziekowac za brak Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 75 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||