Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • mew.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Kielce ceny





    Temat: PKS
    Rany boskie, co się z tą firmą dzieje. Taki finansowy zastrzy nie pomógł. Po sprzedaży działki przy Zagnańskiej firma miała wyjść na prostą, no i co? A przecież w tym roku miało być uruchomione połączenie do Winnicy i chyba na planach się skończyło. (Nawiasem pisząc: do niedawna starałem się ze Stolicy jeździć PKS-em Kielce, bo cena była konkurencyjna, ale teraz to w zasadzie bez różnicy: autobusy jeźdżą wieczorem często, a 2 zł. więcej za przejazd do Kielc (PKS Nowy Sącz 33 zł) to i tak jest jest taniej niż pociąg).



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Bardzo prosto powiedzieć czemu się nie sprawdziły, PKPIc za podobną cenę woziło ludzi do Krakowa i Poznania z prędkością 160km/h.

    Ale przecież z Warszawy do Krakowa jeździ PKS Kielce, PKS Kraków, PKS Mrągowo, PKS Białystok, PKS Warszawa, PKS Zakopane chyba też, PKS Ciechanów i jakoś się opłaca mimo że PKP wozi ludzi z prędkością 160 km/h. A PEx chyba nie brał za bilet do Krakowa 80 zł bo tyle z tego co pamiętam kosztuje ekspres PKP do Krakowa.





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane

    PKS w Kielcach S.A. informuje, że od dnia 10 czerwca (piątek) 2005 roku wznawia kurs na piaszczyste plaże Morza Bałtyckiego

    Kielce – Władysławowo – Kielce

    Wyjazd z Kielc o godz. 17.30,
    Wyjazd z Władysławowa o godz. 20.35.
    Kurs będzie wykonywany od 10 czerwca do 02 października 2005r.
    Cena biletów z Kielc do:
    - Warszawy- 27,00zł
    - Gdańska – 59,00zł
    - Władysławowa – 62,00zł

    Zapraszamy do korzystania z naszych usług.


    za http://www.pks.kielce.pl

    03.06.2005
    UWAGA PASAŻEROWIE

    PKS w Kielcach S.A. informuje, że z przyczyn organizacyjno technicznych leżących po stronie naszego partnera PKS Wejherowo jesteśmy zmuszeni przesunąć termin wznowienia linii Kielce - Władysławowo z 10 na 24 czerwca. Za zaistniałe z tego tytułu utrudnienia przepraszamy.

    Ciekawe w czym jest problem?



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    z http://www.pks.kielce.pl

    Z KIELC DO WŁADYSŁAWOWA ...

    Już od 5 czerwca 2004r. (do 28 września 2004r.) możemy wygodnie i bezpiecznie podróżować bezpośrednio z Kielc do Władysławowa (przez Radom, Warszawę, Elbląg, Gdańsk, Sopot, Gdynię).
    Odjazd z KIELC (dworzec PKS st.1) o godz. 17,30
    Przyjazd do Władysławowa o godz. 5,15
    Odjazd z Władysławowa o godz. 20,35
    Przyjazd do Kielc o godz. 8,20
    Cena Biletu z Kielc do Władysławowa to tylko 55,00PLN
    ZAPRASZAMY I ŻYCZYMY PRZYJEMNEJ PODRÓŻY ...

    Dziś linię tą obsłuży Lider, ale wkrótce jak już dotrą do Kielc Neoplany, one będą obsługiwać te linie i jeszcze 3 inne których pks na rzaie nie zdradza.



    Temat: Zmiany w PKS Kielce
    Zmiany na trasie do Warszawy:

    13.02.2009 Z PKS Kielce najtaniej do Warszawy

    Od dnia 16.02.2009r. obniżamy cenę biletu z 31zł na 25zł w kursach linii Kielce – Warszawa – Kielce o godz. 6:30 (z Kielc do Warszawy) i 15:45 (z Warszawy do Kielc). Ulga handlowa dla studentów i uczniów pozostaje bez zmian i wynosi 20%.



    Temat: PKS
    Taaaaaa!!!!!!!
    Blade fury- dobre w Mołdowie ,czyste kantówki , zobaczymy jak dotacje się skończą kto to spłaci zważywszy ,że na pokładzie wożą zwykle 10 osób a palą 30 (trzydzieści litrów) ROPY!!!!!!!!!!!!!!!!=120 zeta (czyli 1zł 20 groszy za każdy kilometr przejechany to koszt ON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)
    A w PKS Kielce sześć kolejnych super wózków (tj już 16 szt."nowych"):
    -2szt. urodziwych Setr 215 UL rocznik 90-92 -cena -JEDNA RATA LEASINGOWA STARACHOWICKICH ODKRYWCÓW
    -i tradycyjnie MB Sprnter tym razem model 416 z 2003
    -MB Vario (814 612) 2 szt rocznik 99
    -oraz BUS IVECO C50 produkcja 2003
    i za to wszystko 300 tys zeta
    import z D i DK
    sumarum na 16 auto-busów 900 tysiaków==0.9 KWADRATOWEGO MB STAR
    a za 6 melonów ( tyle będzie musiło PKS Starachowice wybulić) to w PKS Kielce kupiliby 7 helikopterów
    (ładny copter z demobilu ok. 250 tys euro)
    A niedługo kolejne busaki MB z Belgii i Danii..........i tradycyjnie z Niemiec
    a może nawet Setry 309......... docelowo 30 busów
    i Busomeny z Żelaznej mają pełne gacie



    Temat: Wojna...
    Czyli podsumujmy

    trasa Elbląg - Braniewo prostą drogą

    PKS Bartoszyce - 3 kursy
    PKS Elbląg - 22 kursy
    PKS Starogard Gd. - 1 kurs
    PKS Kętrzyn - 1 kurs
    BUS - 5 kursów

    w sumie 32 kursy a więc PKS Elbląg ma 68% kursów na tej trasie.

    Jak coś pomyliłem to poprawcie mnie. Kaliningradu nie policzyłem bo ponoć niedostępny w komunikacji krajowej.

    Dla porównania trasa Lublin - Kraśnik ( prostą drogą)

    PKS Kraśnik - 17 kursów
    PKS Rzeszów - 2,5 kursu
    PKS Białystok - 0,5 kursu
    PKS Ostrowiec - 3 kursy
    PKS Kielce - 1 kurs
    PKS Katowice - 1 kurs
    PKS Skarżysko Kamienna - 1 kurs
    PKS Krasnystaw - 1 kurs
    PKS Connex Mielec i Sanok - 3 kursy
    PKS Krosno - 1 kurs
    PKS Stalowa Wola - 4 kursy
    PKS Tarnobrzeg - 4 kursy
    PKS Chełm - 2 kursy
    PKS Włodawa - 1 kurs
    PKS Hrubieszów - 0,5 kursu
    PKS Polbus Wrocław - 0,5 kursu
    PKS Lublin - 3 kursy
    PKS Opole Lubelskie - 2 kursy
    PKS Puławy - 1 kurs
    PKS Staszów - 1 kurs
    PKS Jasło - 1 kurs
    busy - 112 kursów

    czyli w sumie mamy 163 kursy. PKS Kraśnik ma 10,3% udziału w rynku.

    Jest różnica. I dlatego nie było reakcji żadnego urzedu antymonopolowego że PKS Kraśnik obniżył cenę biletu na trasie Lublin - Kraśnik do 5 zł.



    Temat: PKS

    13.02.2009
    Z PKS Kielce najtaniej do Warszawy

    Od dnia 16.02.2009r. obniżamy cenę biletu z 31zł na 25zł w kursach linii Kielce – Warszawa – Kielce o godz. 6:30 (z Kielc do Warszawy) i 15:45 (z Warszawy do Kielc). Ulga handlowa dla studentów i uczniów pozostaje bez zmian i wynosi 20%.

    chyba poszli po rozum do głowy


    Tylko wypadałoby darować sobie busiki, albo musiałyby częściej kursować




    Temat: Czy to samo czeka Częstochowe ?-busy na trasach lokalnych

    Studenckie w PKS-ie dalej na liniach zwykłych są w soboty i niedziele a na pospiesznych i przyspieszonych cały czas.

    Czyli muszę trochę nad pamięcią popracować. A jak ma się z liniami zwykłymi w okresie ferii czy wakacji? Bo być może przez to mi się coś "pomyrdało".

    Odnośnie pospiechów to często mają chyba takie tabliczki na przedniej szybie z procentem zniżki. Tylko widywałem i 30% i 40%. To od danego przewoźnika zależy? Np. inną ulgę ma PKS Olsztyn, a inną np. PKS Częstochowa?

    Ostatnio z braku połączenia wracałem PKS-em (a raczej busem PKS Kielce, niedziela godziny południowe, chyba 12:30) z Wrocławia do Częstochowy (180 km) i płaciłem 30 zł za bilet (p. osobowy 29 zł z przesiadką w Opolu). Pamiętam, że jakoś 2-3 lata (z naciskiem na 2 lata) temu zdarzyło mi się z konieczności jechać do Warszawy również PKS-em (250 km miał na bilecie - wysiadałem na Zawiszy). Jechałem coś po 6 rano od nas (Cieszyn-Warszawa) i zapłaciłem 25 zł.

    Teraz pytanie do speców (ja praktycznie używam tylko i wyłącznie własnego środka transportu). Czy bilety aż tak podrożały? Czy spore różnice wynikają również z cenników danego przewoźnika?

    Zawsze myślałem, że 1 zł za km to max, a im dalej tym cena ciut spada.



    Temat: PKS
    13.02.2009
    Z PKS Kielce najtaniej do Warszawy

    Od dnia 16.02.2009r. obniżamy cenę biletu z 31zł na 25zł w kursach linii Kielce – Warszawa – Kielce o godz. 6:30 (z Kielc do Warszawy) i 15:45 (z Warszawy do Kielc). Ulga handlowa dla studentów i uczniów pozostaje bez zmian i wynosi 20%.

    chyba poszli po rozum do głowy




    Temat: PKS
    To jest odpowiedz PKS na ceny Muszkietera do Warszawy co jeździ 6:08. W Muszkieterze do Warszawy zapłacimy 25 zł normalny i 20 ulgowy.
    A dodam jeszcze że ludzie z muszkietera rozdawali/rozdają swoje rozkłady przed kursami PKS czy kursem pociągu z Kielc i z Warszawy. Więc PKS nie chcąć stracic pasażerów to musiał zmienic ceny właśnie tego jednego kursu



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Nie wiem czy to dobry wątek ale niech będzie tutaj.

    PKS w Kielcach S.A. informuje, że od dnia 10 czerwca (piątek) 2005 roku wznawia kurs na piaszczyste plaże Morza Bałtyckiego

    Kielce – Władysławowo – Kielce

    Wyjazd z Kielc o godz. 17.30,
    Wyjazd z Władysławowa o godz. 20.35.
    Kurs będzie wykonywany od 10 czerwca do 02 października 2005r.
    Cena biletów z Kielc do:
    - Warszawy- 27,00zł
    - Gdańska – 59,00zł
    - Władysławowa – 62,00zł

    Zapraszamy do korzystania z naszych usług.



    Temat: PKS
    yes yes yes
    ale tylko z krakowa do kielc dalej pojechał Asan H1010 AAAA -pasażerów z krakofa do władzia ZERO 00000 utarg 0,00 PLN nawiasem pisząc taka swetra pewniej by dopłynęła do Władysławowa niż autobus roku 2008 typu Volvo 9700 ( ten PKS Kielce nawet się zapalił jadąc na Wybrzeże w styczniu 2008 kole Olsztyna , potem zamarzł przy -5 stopnich za Radomiem -szwedzki prototyp za 1.5 mln. i teraz strach to gdziekolwiek wypuszczać bo byle śrubka kosztuje 1000 zeta a naprawić to potrafią tylko w Młochowie i to po miesiącu )
    No i co piękna maszynka międzymiastowa UL 215 najlepszy wózek obok O303 MB ostatnich lat -czyste aluminium -ta jest akurat z silnikiem Mana cena ............35 000 zł................

    zibi dnia Sob Cze 07, 2008 9:31 pm, w całości zmieniany 1 raz



    Temat: Polski Express

    Już swój kurs zapowiedział od czerwca PKS Radom, niestety nie obowiązuje tam ulga dla uczniów. Jedynie studenci płacą mniej. Bilet normalny z Radomia to pewnie wydatek rządu 60 zł. Odjazd 21:15 W tym problem, że bilet kosztuje 62 złote, a do tego jest się w Gdyni dopiero o 7, bo ten PKS stoi godzinę przy stacji paliw za Elblągiem... I dlatego muszę kombinować...

    Ale to nie jest jedyne wyjście, bo zapewne swój kurs do Władysławowa wznowi też PKS Kielce i tam na pewno będą ulgi dla uczniów. Z Radomia odjeżdża o 19, a w Gdyni jest 4:20Też prawda, ale jest niebezpieczeństwo, że w Radomiu będzie już zapchany... A cena przystępna: 34 zł w zeszłym roku... Chociaż on kursuje już w czerwcu, więc 1, czy 2 dnia kursowania nie powinno być problemów...



    Temat: PKS

    Jest w zamian za kasowanego 20-letniego Jelcza, ma kursować do Ostrowca i ma wyświetlacze, co podkreślano we wzmiance prasowej.
    Nie wiem jak jest z cenami kieleckiego PKSu do Ostrowca, ale moim zdaniem PKS Ostrowiec Św. zmonopolizował tę linię, a i tabor mają na tej trasie (jak i na wszystkich innych) nowocześniejszy od naszego. Trudno będzie jedną "nowszą" Setrą konkurować z nimi. Czemu nie dadzą jej na dalekobieżne?




    Temat: e-podróżnik.pl
    Dokładnie, a wynika to z tego, że w Czechach bodajże przewoźnicy mają obowiązek zamieszczać zarówno rozkład jak i cenniki na tych stronach. A u nas: "każdy sobie..." . Strona PIGTSiS, która miała być rozwiązaniem tych wszystkich problemów w ogóle nie posiada modułu informującego pasażerów o cenach. Przewoźników jest co prawda dużo, ale nie wszyscy. Dla przykładu PKS Kielce całkowicie to olał, choć jego rozkłady dostępne są na "Rozkladach" i e-podrozniku



    Temat: Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa

    Osoby starsze juz zdecydowanie nie przystaną na połączenie kiblami z 3 przesiadkami, prędzej pojadą PKS-em, cena porównywalna, ale przynajmniej jakaś namiastka komfortu.

    Zdziwiłbyś się. Spotykałem ludzi z biletami typu Łódź - Kielce przez Koluszki, Częstochowę (!) w taryfie O, normalne...



    Temat: Fajna linia nocna Lipsko - Kielce

    PKS Elbląg ma wysokie ceny, bo podobnie jak PKS Konin (również drogi) ma małą konkurencję ze strony busiarstwa. To nie Lublin czy Kraków skąd busy mają dalekobieżne kursy pospieszne.
    Jednak Elbląg pomimo ceny oferuje bardzo dobre usługi i dużą ofertę zniżek. Poza tym jest to na razie jedyny PKS w Polsce jaki znam, który honoruje karty Euro 26.

    PKS stosuje bardzo dużo zniżek ale zgodnie z ustawą o biletach zniżkowych każda zniżka jest dotowana do pełnego biletu. To jak to jest naprzykład że w świętokrzyskim bilet z kielc do skarżyska gdzie jest 35 km kosztuje 4,50 zł.a jeżdzą tam Vario i sprinery i za taką cenę podróżni mają super warunki. PKS za 44 km bieże 8,60 zł i jeżdzą volvo i man bo i tak przy zniżce 40% dla studentów mają 8,60zł. pozdrawiam



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Ciekawostka z wczoraj - PKS Rybnik, pośpieszny Jastrzebie-Wałbrzych: MAN pewnie 893
    Dzis w Katowicach:
    12.00 PKS Rybnik do Wodzisławia MAN 893 (dziwna informacja przy drzwiach: miejsc siedzących 49, stojących 50

    Ty jak już opiszesz jakiś model... To pewnie jakiś UL.

    12.00 PKS Katowice do Ustrzyk A1012, odjazd punktualnie
    A1010T. Długiego Lidera Katowice nie mają.

    13.10 PKS CIeszyn do Wisły Renault 112
    a tu pewnie FR1, bo innych renówek z Cieszyna sobie nie przypominam.

    Wczoraj we Wrocławiu:
    do Włocławka Neoplan 316
    do Tomaszowa Maz. H10-12
    Kielce - Zielona Neoplan (odjazd opóźniony o 45 minut, ale z tego co podsłuchałem innego pasażera to już w Częstochowie miał 1h w plecy; tu zaliczyłem małą wpadeczkę bo Kielce podniosły cenę, studencki do Lubina kosztuje już 14,40, przy 8,40 za h10-10 z PKS Lubin który odjeżdżał o 18, czy też 5,40 PKS Zielona Góra, no ale za luksus się płaci



    Temat: PKS
    Miliony za działkę
    Kielecki PKS już od blisko roku stara się sprzedać ponad 3-hektarową działkę przy ulicy Zagnańskiej w Kielcach. Teren wyceniono na 18 milionów złotych.
    Za dwa tygodnie, 18 grudnia, przetarg na sprzedaż działki, gdzie do tej pory mieściła się baza kieleckiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej, ma zostać zakończony. Na razie oferty pobrały cztery firmy, które są zainteresowane przetargiem.

    - Zależy nam na tym, żeby jak najszybciej sprzedać ten teren, ponieważ pieniądze, które za niego uzyskamy pomogą nam odratować firmę - podkreśla Grzegorz Kowalczyk, prezes kieleckiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej.
    Działka przy ulicy Zagnańskiej jest wymarzonym wprost terenem dla inwestora. Sąsiaduje z rzeką Silnicą i zalewem na Szydłówku. Powierzchnia gruntu to ponad 3 hektary, ale potencjalnych kupców mogą odstraszać zdewastowane i w fatalnym stanie budynki, które wciąż znajdują się na tym terenie. Poza tym cena terenu nie należy do niskich - władze PKS wyceniły ją na 18 milionów złotych.
    - Dla terenu przy ulicy Zagnańskiej nie ma planu zagospodarowania przestrzennego, ale przy tworzeniu przetargu zrobiliśmy analizę, z której wynika, że cały teren ulicy Zagnańskiej będzie przekształcany z przemysłowego w handlowo-usługowy. Dlatego też, naszym zdaniem, działka świetnie nadaje się do tego, aby zbudować na niej właśnie takie centrum. Oczywiście wszystko będzie zależało od nowego właściciela - tłumaczy Grzegorz Kowalczyk.
    http://www.echodnia.eu/apps/pbcs.dll/article?AID=/20071206/POWIAT0104/71205154




    Temat: Powrót pospiecha na Radom-Łódź!


    Fajnie, tylko że przede wszystkim odpuściliby sobie pośpiecha -
    przyspieszony w cenie osobowego jest zdecydowanie lepszym
    pomysłem, poza tym mogłaby to być relacja łączona Lublin/Kielce -
    Radom - Łódź (skoro i tak ma to być z założenia połączenie dla
    studiujących to myślę, że znaleźliby się chętni na taką podróż
    również z Kielc czy Skarżyska, choć nie upieram się, że istotnie
    jest takie zapotrzebowanie, nawet w strategiczne dni).


    Osobowy przyspieszony jak najbardziej, ale relacja łączona z Kielcami jest
    bez sensu, bo na manewrach i samym Radomiu godzina w plecy jak nic. Lepszym
    rozwiązaniem byłoby albo dobre skomunikowanie pociągu Łódź - Skarżysko w
    Skarżysku, albo osobowy przyspieszony w (5) i (7) przez Przysuchę -
    Wolanów - Skarżysko, z pominięciem Radomia - tu pole do popisu dla KM -
    szkoda, że nie mają składów... Gdyby czas jazdy przez Częstochowę był
    senowny, można też pomysleć o relacji Łódź - Częstochowa - Kielce (w te dni
    np. osobówki K-ce - Cz-wa byłyby przedłużone jako przyspieszone do/i z
    Łodzi), ale dopóki stan torów jest tragiczny (zwłaszcza Cz-wa - Koniecpol)
    nie ma o czym mówić.

    10 lat temu do Kielc przesiadały się z wieczornego (o ŁF ok. 18.50) w
    Skarżysku pojedyńcze osoby, a nawet w Końskich na PKS. Przy czasie jazdy
    2h40' pociąg przez Wolanów może i byłby konkurencyjny w w/w dni, ale ten
    czas jest obecnie nierealny... Autobus jedzie najszybszy ok 3h z
    pominięciem Końskich, ale większość to prawie 4h, co prawda problem korków
    w Tuszynie się zmniejszył...

    pzdr
    a.





    Temat: PKS

    Najlepiej jakby przejął ich PKS Ostrowiec albo Veolia. Sęk w tym, żeby dworzec dostało miasto, bo inaczej może znowu stać się słupem reklamowym i skupiskiem wszelkiego dziadostwa. Mam nadzieję, że plany rządu dotyczące przejmowania dworców PKS i PKP przez samorządy, się spełnią.

    Dzisiaj slyszalem, ze ktorys tam z glownych zwiazkowcow chce sie wybrac do tak gloryfikowanego przez nich pana Bartosza i "podziekowac" za brak komunalizacji, ktora dawala jakas nadzieje.
    Bartosz chciał się odegrać Lubawskiemu za strajk w MPK. Dawniej Solidarność była czymś co dawało nadzieję Polakom i czymś, co potrafiło zmienić historię. Teraz jest największym złem pastwowych spółek. Dzięki takim panom jak Latosiński i Bartosz jest teraz tak jak jest.

    Veolia daje lepsze widoki taborowe, ale na temat sytuacji kierowców różnie się tam mówi, a PKS Ostrowiec dobry jest na swoim podwórku, ale przejęcie innego PKS-u bo ja wiem...
    Wiedzę pana Bartosza na temat komunikacji pamiętam z programu TVP3 Kielce, w czasie strajku MPK, kiedy powiedział, że nie można wpuścić trzech różnych przewoźników, bo nie może być trzech różnych cen biletów, nie oddaje tego dosłownie, ale chodzi o sens jego wypowiedzi.




    Temat: Protest przeciw cenom paliw
    W przypadku dalszych akcji protestacyjnych proszę dajcie szerszą informację bo otej postatniej dowiedziałem się po fakcie.
    A tak na marginesie ceny paliw na drodze z Mielca do Kielc też są dużo niższe niż w Mielcu. Nawet baza PKS jest w zmowie z miejscowymi handlarzami-kombinatorami. Widac to po cenie paliwa w PKS
    Z wyrazami szacunku dla organizujących protesy
    Wiather



    Temat: Absurdy w PKS
    Przebywam raptem minutę na tej tablicy z odjazdami z Elbląg DA, a już zauważyłem dwa błędy O ile brak informacji o kursie Władysławowo - Zakopane mogę zrozumieć (wiadomo obcy przewoźnik, przedłużenie trasy z Kielc do Zakopanego nastąpiło niedawno), o tyle podanie, że o godz. 20.00 odjeżdża autobus do Kołobrzegu lub Białegostoku to już poważny błąd. Co jak co, ale relacja Białystok - Kołobrzeg to flagowy kurs PKS Elbląg i trochę dziwię się tych błędów na temat tego połączenia
    Co ciekawe w wyszukiwarce godziny odjazdów do Białegostoku i Kołobrzegu podane są już w sposób prawidłowy
    Interesujący jest też napis na stronie przewoźnika "SYSTEM WYSZUKIWANIA POŁĄCZEŃ obsługiwanych przez PKS Elbląg." a tymczasem można wyszukać także kursy obsługiwane przez obcych przewoźników np. jak ten wspomniany wyżej do Kielc Ale to akurat sobie cenię



    Temat: Autobusy kieleckie
    ze strony ZTM

    "229. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A. posiada do sprzedaży trzy autobusy marki
    Ikarus IK 160P - autobusy przegubowe o łącznej liczbie miejsc siedzących i stojących 160 każdy.
    Autobusy są po odbudowie wykonanej w 1999 roku.
    Przebieg ogólny od początku eksploatacji od 480 do 1.100 tys km a od odbudowy od 125 do 219 tys. km.
    Cena do uzgodnienia.
    Uważam iż był by to świetny zakup tych autobusów ponieważ transportu by to nie wymagało a i PKS odstąpił by te autobusy po rozsądnej cenie!Dodatkowo ze sa po generalnym remoncie i Kielce potrzebują wielkopojemnych autobusów. Mogły by służyć jako autobusy tymczasowe. Proszę o odpowiedz!!
    Mały
    Przesłaliśmy informację przewoźnikowi.Decyzja i odpowiedź należy do MPK Kielce. Przygotowujemy się do ogłoszenia nowego przetargu (wieloletniego) na usługi przewozowe i kryterium m.in. wieku i stanu technicznego a także rodzaju taboru będzie dla nas priorytetową sprawą. Prosimy o cierpliwość."

    I pytrający i odpowiadający wykazali się olbrzymim poczuciem humoru



    Temat: Bilet PKS Wroclaw-Kielce
    Przepraszam za zasmiecanie grupy, ale moze to kogos zainteresuje: mam do
    sprzedania (oczywiscie po cenie zakupu) ulgowy bilet na PKS z Wroclawia do
    Kielc - w piatek, o 21 z minutami. Oczywiscie miejsce siedzace. :)

    Jesli ktos bylby zainteresowany, niech pisze na qnik -at- poczta.fm.

    Raz jeszcze przepraszam niezainteresowanych.
    Pozdrawiam,
    M.





    Temat: Czy jesteście za zlikwidowaniem Ex i pośpiesznych?
    Podoba mi się pomysł twórcy tematu. Nie rozumiem sensu pociągów pośpiesznych np. na linii Kielce - Warszawa, Gdynia - Elbląg, Olsztyn, bo przegrywają z tańszymi autobusami PKS. Tam świetnym rozwiązaniem byłyby poc. przyspieszone, w taryfie osobowej i co najważniejsze - skomunikowane z poc. podmiejskimi oraz autobusami PKS!
    Przecież to był początek upadku kolei regionalnych, kiedy mądre głowy zaczęły proces rozkomunikowania połączeń (dawne Kieleckie jest tego świetnym przykładem).
    Na takich liniach pozostawiłbym sztandarowe pociągi TLK np. Kraków - Kielce - Gdynia jadące w taryfie pośpiesznej, z obowiązkową rezerwacją "po kosztach" np. dzisiejsze 3 zł. To nie musiałyby być szybkie i częste połączenia, ich zaletą byłaby po prostu niska cena, kusząca większą ilość podróżnych, wybierających dziś autobusy. Wydaje mi się że przejście na masową obsługę po 2-3 latach skutkowałoby odwróceniem tendencji i choćby częściowym powrotem do pociągów.
    Uzupełnieniem byłyby pociągi EC,IC mniej więcej w kształcie dzisiejszym.
    Tak sobie myślę...



    Temat: Prywatni przewoźnicy. Rozpoczynający działalność.

    Niestety Aron ma rację. Samorządy nie radząc sobie z analizą przewozową na liniach lokalnych zlecaja ją najcześciej PIGTSiS a ta jest założona przez PKS-y i oczywiście w wielu momentach będzie je faworyzowała.

    Ja powiedzialbym ze we wszystkich a nie w wielu momentach.
    Natomiast zdarzaja sie normalne samorzady, szczególnie w miastach które albo nie maja "wlasnego" PKSu - czyli np. Lubartów, Łęczna, Kock itp. - tam niewiele ludzi pracuje w PKSie a baaaaaaardzo wiele w prywatnych firmach busiarskich. Tam w interesie samorzadu jest popierac prywaciarzy.
    Podobnie w duzych miastach gdzie lokalny PKS nie jest najwiekszym przedsiebiorstwem na rynku - czyli np. Lublin czy Warszawa, Kraków, Kielce. Tam samorzadowi bardziej oplaca sie wpuscic prywaciarzy i pobierac od nich oplaty za przystanki niz za wszelka cene dogadzac PKSowi w którym jest zatrudniony ulamek procenta ogólu pracujacych w danym miescie.
    A najgorzej jest oczywiscie w miastach ok. 30 tys. mieszkanców z "wlasnym" PKSem - tam czesto PKSiarze sa radnymi, sa klimaty typu bezplatne przejazdy PKSem dla radnych itp. Takie samorzady bronia PKSu jak niepodleglosci no i sa potem klimaty typu 7,30 zl za bilet na odleglosc 30 km.

    Wokoło wiekszych miast nie jest już tak tragicznie jak wokoło mniejszych miejscowości, ale tam z koleii można sie spodkać z dampingiem zarówno ze strony pks-ów jak i już istniejących przewoźnikow przywatnych.



    Temat: Nowe autobusy w przedsiębiorstwach

    PKS Starachowice zakupił w dniu 25.04.2008r. 5 nowych autobusów Mercedes Benz Intouro. Aautobusy będą obsługiwały głównie trasy międzymiastowe [Kielce, Radom, Lipsko] oraz pospieszne - dalekobieżne [Warszawa, Kraków, Katowice, Lublin].
    Pojawiła się równieź po długim czasie nowa strona tego PKS-u
    http://web.pks-starachowice.pl/

    Orientujesz się w cenie za egzemplarz?



    Temat: PKP z Buska
    Kolej w Busku????
    w pobliżu osiedla dworzec??
    Tez byłoby źle bo każdy narzekałby na hałas itd. Poza tym pod względem technicznym niektóre rzeczy byłyby trudne do przeskoczenia. Transport kołowy pasażerski jest w Busku i tak bardzo dobrze zorganizowany, do każdego większego miasta można dojechać nawet BUS-em <kielce, kraków,katowice, lublin,itd>( nie wspominając i tak o już kulejącym buskim PKS-ie i cenach na usługi buskiego przedsiębiorstwa).... Małe linie kolejowe są nie rentowne ze względu na małą liczbę pasażerów - chociaż rozwiązaniem mogły by być( podobnie jak to jest rozwiązane na północy kraju - np. OLSZTYN) autobusy szynowe przynajmniej do Kielc



    Temat: PKS
    A 11 kwietnia nasz PKS kupił w Belgii cztery kolejne busy MB Sprinter 413cdi 3 szt. z rocznika 2001-2003, przebieg od 90 tys. km do 270 tys. km +412 d 1 szt. z rocznika 1998 o przebiegu 300 tys km . Jeden z 413 jest w wersji long(25 miejsc siedzących):
    -busiki szkolne
    - za każdy 1 skradziny 4 nowe nieźle, nieźle
    -kolejna trasa pośpieszna z Kielc zostanie odwieszona
    - na wszelki wypadek zrobiono bramkę nad kolczatką
    Reasumując za ceną 1 złoma typu Neoplan-eurotramping zakupiono 10 autobusów i busów
    I co wy na TO?????



    Temat: AUTOSAN H1012 vs AUTOSAN A1012

    Ja uważam, ze taka różnica cen jest jak najbardziej uzasadniona. A to dużo lepsze auta od H.

    No właśnie. PKS Łódź ma jednego takiego (albo nawet więcej) H10-12 w biało-fioletowym malowaniu. Czasami puszczają na poranny do Konina. Jeździ to jak czołg i specjalnie dobrze też nie wygląda. 12stki z PKS Konin też w nienajlepszym stanie. Na moje niuzbrojone oko to logiczne, że Liderek kosztuje więcej od H10-12. No chyba, ze te z Kielc wygladaja jakoś wyjątkowo dobrze, ale wątpie.



    Temat: Komunikacja międzymiastowa

    Autobus z Częstochowy do Kielc

    th, 2006-11-07

    Dalekobieżna linia autobusowa prywatnego przewoźnika miała ruszyć 6 listopada, ale wystartuje z tygodniowym opóźnieniem.

    Połączenie między 200-tysięcznymi miastami, odległymi od siebie zaledwie o 120 km, jest dziś słabe. W ciągu dnia kursuje na tej trasie pięć pociągów (w tym jeden pospieszny), ale ostatni odjeżdża z Częstochowy już o godz. 17.35. Do tego dochodzi parę autobusów pod szyldem PKS-u. Tymczasem nowy przewoźnik, kielecka firma Dextur Marka Dudka, wchodzi na linię od razu z siedmioma kursami. Obsługiwać je będą busy marki Mercedes Sprinter, a więc kilkunastomiejscowe. - Jeśli frekwencja będzie większa, wyślemy autobusy - usłyszeliśmy wczoraj w Dexturze.

    Czas jazdy będzie podobny jak pociągów: 2 godz. i 20 min. Atutem autobusów jest lokalizacja przystanków w centrach mijanych miasteczek, podczas gdy stacje PKP we Włoszczowie czy w Koniecpolu są położone daleko od rynku (choć w tym ostatnim przypadku tory biegną blisko centrum i wystarczyłoby wybudować perony). Również cena biletu jest porównywalna, oscylując wokół 14 zł. W Częstochowie busy ruszą z placyku przy ul. Orzechowskiego 23, zatrzymując się jeszcze w al. Jana Pawła II przy Enionie.

    Nowa linia miała już zadebiutować, ale start opóźni się o tydzień. - Sprawa losowa jednego z kierowców - poinformowano nas w Dexturze. Odjazdy z Częstochowy zaplanowano na godz.: 5.30, 7.30, 11.30, 13.20, 15.30, 16.40 i 18.30.




    Temat: Ścinawa preferuje busy

     
     Szczerze? Zazdroszcze tych busow.
     
     W wielu miejscowosciach nie da sie normalnie zyc, bo ludzie jako
     skomunikowanie z najblizszym duzym miastem maja do wyboru stare
    pociagi co 6
     godzin ( zwykle ostatni kurs juz o 20 ) i tak samo czesto kursujace
    PKS-y a o
     cenach juz nie wspomne.
     Rozumiem, ze to jest wlasnie ten nowoczesny model komunikacji
    lansowany przez
     Ciebie?
     

    A busy jeżdżą inaczej ? Kiedyś utknąłęm pod Kielcami bo panu busiarzowi
    się nie opłacało jechać do Kielc... Dobrze, że był ostatni pociąg z
    pobliskiego Zagnańska...





    Temat: Zagórz - Kraków w jedyne 7 godzin


    | Kielce - WC ponad 3h... pięknie k#$^&^$% pięknie...

    No, wszystkie pospiechy na odcinlu Kr-Wwa maja srednio 40 min dluzsza
    jazde w
    nowym niz w obecnym rj. Nocny pospieszny z Krakowa do Kolobrzegu jedzie o
    ponad godzine dłuzej niż w obecny. A co do Wetliny i Bieszczadów to PKS z
    Krakowa jedzie do Krosna za 2, 5 do 3 h, do Sanoka za 4 godziny,i to
    często za
    przystępniejszą cenę,


    Cenę to i może przystępniejszą, ale 2,5 godziny to chyba coś nie bardzo. 2
    godziny to autobus z krakowa do tarnowa jedzie, chyba że jest piątek albo
    jakuies trudne warunki. A dalej, byle trochę śniegu, mrozu i już dorga do
    jasła to problem

    pozdr





    Temat: Autobusy kieleckie

    Ale egzotyczny tabor sie wam robi w Kielcach nie ma co .
    MAZ 203 vs. LAZ A-183 ciekawe kto wygra .


    Mam dumke ze nie wygra nie MAZ/ LAZ, jezeli MPK kupuje to co najtansze, to niema gwarancji ze jutro MPK nie kupi King Long...

    Dobrze że gó...ne MAZ 203 wycofali z Bydgoszczy . A dają nam polskie Solarisy Urbino 12 i 18 .

    Nie jest dobrze te, ilja Solaris sprzedaje w Polsce i w Europe? Jezeli rynek bede zamknentym - otrymajecze wysoke ceny + nizkom jakosc autobusow - to co teraz jest w Rosje i Belarusje... A konkurencja zawsze jest dobrze, bo jezeli Solaris nie ma dobrej ceny to ktos inny dast dobru cenu i jakosc, na te i jest rynek

    Solaris aktualnie w Polsce ma najwieksze zamówienia w Polsce :
    150 autobusów dla Warszawy , 62 autobusy dla Łodzi , 19 SU12 dla PKS + SU18 27 dla Mobilisu = 46 autobusów dla Bydgoszczy , 15 SU12 dla MPK Kraków i jeszcze pare innych ... Wiec Solaris ma dużo zamówień z Polski , a z Europy czy Dubaju lepiej nie mówić .



    Temat: Międzymiastowe Jelcze vs Autosany

    Ładne wnętrze mają H10-12.16 i A1012T z PKSu W-wa.
    A swoją drogą- nie widziałem A1012T czy H10-12.16 z laminatami, a jechałem też wozami PKSu Kielce, Starachowice, Nowy Sącz. Może laminaty były tylko w wersjach 10-metrowych, żeby zaniżyć cenę zakupu...

    A10-12T z laminatami ma napewno PKS Mrągowo, Zduńska Wola.
    H10-12.16 z mojej okolicy z laminatami ma napewno:
    - PPKS Bielsko Biała (BLM 4514),
    - PKSiS Oświęcim (BLG 6651)
    - PKS Pszczyna (nie pamiętam rejestracji)
    to tylko kilka przykładów. Zresztą nowosądecka "dwunastka" (na zdjęciu) też ma chyba laminaty (rok produkcji 1998): http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=29267



    Temat: Przetarg w Lublinie

    Powołanie zarządu oznacza :
    1. wzrost kosztów biurokracji ( zatrudnianie krewnych i znajomych królika)
    2. wolny wstęp dla żuli i dresów do autobusów prywatnych
    3. wzrost cen biletów, szczególnie w prywatnych
    4. permanentne podwyżki cen biletów ( brak konkurencji). Prywatny od niepamiętnych czasów wozi za zlotówę.
    5. próby wykolegowania prywaciarzy w ogóle ( tak zrobiono np. w Kielcach ogłosili przetarg na wszystkie linie wygrało jedynie słuszne MPK)


    1. wszystko zależy od dobrej woli władzy.
    2. Można ich spotkać wszędzie.
    3 i 4. Początkowo honorowali jednorazówki MPK.
    5. vide 1. W Wawie ZTM działa całkiem przyzwoicie, w Gdyni też. W Poznaniu go nie ma a jest bardzo duży udział nowoczesnych pojazdów we flocie MPK. Tak jak pisałem. Chcieć to móc.


    Dla mnie żadna różnica bo i tak nadal możesz go spotkać.

    Ale jest mniejsze prawdopodobieństwo. Załóżmy że wychodzę z busa na dworcu PKS - idę na przystanek 17. Czekam 5 minut - mogę spotkać dresiarza. Jadę 20 minut prywatną - nie mogę spotkać dresiarza. Idę 5 min do bloku - mogę spotkać dresiarza. Czyli przez 10 minut mogę spotkać dresiarza, przez 20 minut nie. W przypadku MPK mogę spotkać dresiarza przez 30 minut.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Swego czasu PEx uruchomił 2 połączenia na linii Warszawa-Radom-Kielce-Kraków.Niedługo później zostały zlikwidowane.Pamiętam,że kiedyś Polski Express jeździł właśnie przez Radom,Kielce,Kraków do Zakopanego.Jak już pisałem wcześniej-były też połączenia do Wrocławia,Karpacza i Kudowy Zdroju,a także Poznania(choć to ostatnie chyba z 10 lat temu).Wszystkie zlikwidowano.A przecież to były połączenia wielkich miast!Trudno powiedzieć dlaczego się nie sprawdziły-cena,niedogodne godziny odjazdów,brak przystanków w ważnych miastach?Atutem PEx-u zawsze był-jak sądzę-komfort.I śmiem twierdzić,że firma ta przyczyniła się w pewnym stopniu do polepszenia taboru przez PKS-y.A swoją drogą-połaczenie do Gdynii nie jest wykreślone z rozkładu jazdy Polskiego Expressu.



    Temat: [Lublin] Puste Koleje Panstwowe

    Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"


    Busy, które dojeżdżają w Lublinie na PKS Płd lub pl.Dworcowy dojeżdżają
    akurat do takiego samego "centrum" jak PKP.


    Ale żaden bus z Chełma nie dojeżdża na dworzec Południowy. Tam dojeżdżają
    busy z Biłgoraja, Bychawy, Zakrzówka, Krzczonowa, Żółkiewki i niektóre ze
    Świdnika, Radomia i Kielc. Zresztą myślę, że to niedługo się zmieni i
    przystanek przy PKP będzie tylko przystankiem przelotowym a busy będą
    zawracać jednak w centrum.


    Jesteś przekonany, że w najbiedniejszym regionie UE cena nie ma
    nadrzędnego znaczenia?


    Nie zawsze. Poza tym fajny najbiedniejszy region jak w Lublinie mieszkania
    po 3000 zł za m2. .


    A busy IMHO są "trendy" z powodu kombinacji kilku
    czynników cena/szybkość/częstotliwość/położenie przystanków/gęstość
    sieci połączeń. Wobec takiej mieszanki moloch pt. PKP nie ma szans.


    Szanse jakieś tam ma, ale łatwiej krzyczeć o dotacje.


    Jedyne co może zrobić to lobbować, żeby drogówka zmusiła mandatami
    busiarzy do jazdy z dozwoloną prędkością ;-).


    Też to wiele nie da bo i jadąc busem przepisowe 77 km/h da się prześcignąć
    większość pociągów

    pozdrawiam aron





    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
    Nie no wg miłośników komunikacji "cywilizowanej" właśnie w Ostrowcu powinno być lepiej niż w Kraśniku, bo nie ma tam w ogóle busów miejskich, a busy międzymiastowe to raptem kilkanaście kursów dziennie do Kielc, Warszawy i Kunowa.

    No i gdyby nie było busów, to PKS nie obniżyłby cen biletów do Lublina do 4 zł.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Od 1 maja PKS Sanok uruchamia nowy kurs do Warszawy o 6.25 (prawdopodobnie wydłużony Lublin).

    No ciekawe że koncesję dostali na trasę Lublin - Warszawa?
    Urzędnicy twierdzili, że na tej trasie jest za dużo połączeń

    PKS Veolia Gorlice uruchomił nowy kurs Gorlice - Warszawa przez Ciężkowice Tarnów Kielce

    odj. z Gorlic 23.30 ( w czwartki i niedziele)
    odj. z Warszawy 22.10 ( w piątki i poniedziałki)

    cena biletu 45 zł.



    Temat: Gdzie najtańszy długi weekend ?
    A ja jadę z Moim Mężczyzną do Sielpi. Jest to ze sto kilometrów od Pabianic, w kierunku Kielc. Jest tam zalew (a może i jeziorko... ), domki w lesie, ceny dość przystępne - od 18zł. Przy ośrodkach deptak, restauracja, budki itepe. Latem dość tłoczno , ale teraz na początku sezonu przystępnie .

    Fajna alternatywa dla tych, co mają autko (choć pks też tam dojeżdża) lub dla tych co nie lubią (nie mają) namiotu.

    PSik. Już się nie mogę doczekać!!!



    Temat: AUTOSAN H1012 vs AUTOSAN A1012

    Zauważyłem na stronie kieleckiego PKSu że koszt wynajmu A1012 jest wyższy niż H1012. Czy jest to uzasadnione?W PKS Warszawa oba typy wozów są zaliczone do niższego standardu i mają jednakową cenę (wg informacji na stronie). Czy nie jest przypadkiem tak, że kieleckie lidery mają klimatyzację, a H10 nie?



    Temat: HENIEK sie popsul i juz mi nie robi
    Wszystkich, ktorzy odwiedza Radom zapraszam do sklepu przy ul. Pilsudskiego, o wdziecznej nazwie KACUS, 10min piechota od dworca PKP. Odkad go otworzyli chodze po piwko glownie tam. Maja zajebisty wybor piw z malych, polskich browarow, piwa niepasteryzowane, piwa czeskie, slowackie, rosyjskie, niemieckie, pszeniczne, i wiele innych. Osobiscie polecam Ciechany, Czarne Miodowe, Zloty/Czarny Smok, z niepasteryzowanych Swieze oraz Zywe oraz Kozlaki (pilem 2, z browaru Amber oraz z browaru Witnica).

    Natomiast przebywajac w Kielcach kupuje glownie w Stokrotce obok dworca PKS piwo Strzelec z Browaru Jedrzejow> calkiem spoko w smaku i cena ponizej 2zl, znajdziecie tam tez Perle Chmielowa po 1,99 za butelke oraz Lomze.

    Ogolnie lubie wpasc do sklepu, bedac w innym miescie z okazji jakiegos baletu i zasmakowac okolicznych specjalow sztuki piwowarskiej>



    Temat: [Łódź wysyłka] ryby i krewetki
    Sprzedam boraras brigittae 4PLN,Hyph amandae 2,5PLN Mcrorasbora galaxy 8PLN, simulansy 2,5 PLN, Rasbora kubotai 6PLN, z krewetek RC 12PLN, humelki 7PLN, Amano 5PLN, red nose 7PLN, babaulti zielone 4PLN, niebieskie 6PLN, orange 7PLN,atyopsis 11PLN, sulawesi cardinal 25 PLN. Wszystkie ryby i krewetki (pza sulawesi ) trzymam w wodzie pH 7,5, twrdości ogólna 14 , węglanowa 10. Moge zawieżć free do Koszalina , Kielc i Warszawy co około 2 tygodnie. Wysyłam do miejscowości majacych bezpośrednie połączenie PKS z Łodzią , koszt wysyłki 10-15 PLN + koszt pudła styropianowego 15 pln.

    ZOSTAWIAM TEGO POSTA BO CENY HURTOWE I ZAPEWNE OSOBA MOŻE ŚCIĄGNĄĆ INNĄ FAUNE TAK WIĘC PRZYDA SIĘ DLA POTOMNYCH



    Temat: Kup Pan dom na Jurze ;)
    Daje tutaj choć pasuje bardziej do działu humor:
    http://www.allegro.pl/ite..._6_395_m2_.html

    ATRAKCJA na każdym metrze ! Jura Krakowsko-Częstochowska
    Działka : 255,8 x 25 m, ogrodzona , pergola 6 x 3 m , 52 drzewa .
    Dom zmodernizowany : 5 pokoi (kominek ) ,kuchnia,łazienka,poddasze,strych,piwnica, dach dwuspadowy blacha ocynk..
    Budynek wolnostojący : 11 x 5,5 m dwa garaże , warsztat = 130 m2 .
    Media :gaz sieciowy , co i cwu / gaz , 220/380 V , telefon , wodociąg z głębinowego ujęcia jurajskiego + studnia . Dojazd : asfalt , oświetlenie uliczne . Okolica : zabudowa niska , działki leśne , krajobrazy jurajskie , widok z pokoju na las ( 10 m) , 4 km do zamku Olsztyn .
    Komunikacja : PKP , PKS , 3 km do drogi częstochowa-Kielce , 16 km do trasy DK-1 Warszawa - Katowice , 24 km do drogi 46 Częstochowa- Opole-Wrocław , 27 km do drogi Czestochowa-Wieluń-Poznań .
    Aktualna cena 425 000,00 zł




    Temat: Urzędnicy się wożą


    W zeszłym roku chciałem sobie wykupić zniżkę 50% tzw. pracowniczą.
    Wymieniłem kilka pism i oczywiście "niedasię". Co prawda jeżdżę mało -
    dziecko mi "załatwia" ulgę 33%.
    Kupując ulgę już zostawiam w kasie PKP jakąs kwotę. Mnie osobiście
    wystarczy ulga 50% na PR. PICem nie jeżdże, bo nie dojeżdża do Kielc.


    Zasadniczo PICem nie jezdze (chyba ze zaspie na pospiecha i trzeba
    nadgonic), a powodow jest kilka, od cen zaczynajac, na nieotwieralnych
    oknach w wagonach z klima konczac.


    A tak to do np. Jędrzejowa jadę PKS-em... Ale pewnie PKP się "obudzi" ze
    zniżkami albo obtani bilety jak pozostaną jeszcze 2 pociągi pasażerskie...


    Zamiast zrobic taki myk jak Karta Z

    Zdravim!





    Temat: Pociagi z Rozwadowa do Debicy moga byc pełne.


    ----- Original Message -----
    From: Tadeusz F. Zielinski

    Aha - no i chyba dla pasażerów to dobrze, że cena jest niższa,
    nieprawdaż?


    No ale zła dla pracowników PKP i PKS, nie???


    BTW: do Rzeszowa też te Wasze busy jeżdżą?


    No pewnie że jeżdżą cholery jedne
    Łatwiej wymienić dokąd nie jeżdżą
    Białystok, Terespol, Olsztyn, Siedlce, Łuków, Radom, Łódź, Kielce,
    Ostrowiec,Tarnobrzeg, Przemyśl
    W pozostałych kierunkach mamy co mamy :-(

     Pozdrawiam
    Aron





    Temat: Nowy sposób naliczania należności


    Chyba jeszcze nikt o tym nie wspomnial, ze w ramach dzielenia PKP na
    spolki ma ulec zmianie sposob naliczania naleznosci za przejazd.
    Krotko mowiac - znikna bilety kombinowane i bedzie jak w PKS-ie: na
    kazdy odcinek przejechany w pociagu innej kategorii trzeba bedzie
    zawrzec osobna umowe (nowy bilet). Jesli to dojdzie do skutku, to
    bedzie katastrofa totalna - drozyzna straszna.


    Jesli zostanie wprowadzona - zapowiadana juz pare lat temu
    przez Leszka R. - reforma taryfy, polegajaca mniej wiecej na:
    a) stalej stawce za km
    b) zrownaniu cen pospiesznych i osobowych
    c) wprowadzeniu doplat do Ex/IC wcale lub malo zaleznych od odleglosci
    - to wlasciwie bilet kombinowany czy kilka pojedynczych bedzie
    kosztowalo tyle samo.

    I taka zmiana nie musi oznaczac jakiejs potwornej podwyzki (nie liczac
    jazdy "osobowkami przez caly kraj", ale tu niestety musimy sie
    zgodzic, ze jest obecnie o wiele za tanio...): Warszawa-Milanowek
    osobowym kosztuje dzis 20 gr za kilometr, a Warszawa-Kielce
    pospiesznym to 16 gr.

    Oczywiscie czort wie, ile ta stawka by wyniosla - przy powiedzmy 15 gr
    straciliby tylko ci, ktorzy jezdza daleko pospiesznymi, przy 20 gr juz
    by bylo gorzej, a 10 gr, to wiadomo, ze nie zrobia 8-)

      MJ





    Temat: ACM Agrocentrum - ul. Paderewskiego
    http://www.kupsprzedaj.pl/ks-item,1034375.asp

    Oferujemy do wynajęcia nowoczesny budynek handlowo-biurowy w absolutnie najlepszej lokalizacji w Kielcach przy ulicy Paderewskiego 40 - jednej z dwóch głównych ulic miasta. Jest to ścisłe centrum w pobliżu dworców PKS i PKP oraz siedzib wielu banków i instytucji publicznych, urzędów. Budynek posiada 4 kondygnacje o łącznej powierzchni 1000 m2. Zalety lokalizacji : dużo miejsc parkingowych dla klientów, bardzo duża liczba osób pieszych przechodzących obok budynku.Ceny : parter 120 zł + Vat, I piętro 50 zł + Vat, II piętro - wynajęte, III piętro 30 zł + Vat. Budowa rozpoczęta, termin realizacji 15 września 2007.
    Okolica:
    - park
    - autobus
    - PKP
    - centrum handlowe



    Temat: "Nosal" kursuje tylko do 2 października '04

    | Jak zatem "nocą" dostać się do Zakopca po 2 października?

    No coz.. autobusem pozostaje:

    Warszawa DA Zachodni 23.05 -Zakopane 6.47
    kurs. codziennie oprocz 23-25.12, 31.12. Cena 53,00
    Operator PKS w Ciechanowie S.A


    A w ciągu dnia "Warmią". Jej "przygoda" z Zakopanem miała się skończyć 1
    września, a tutaj wychodzi, że będzie kursować od 2 października do końca
    rozkładu. To ja już wolałem tłuc się przez Radom, Kielce nocą.
    Piotrek





    Temat: Pociagi z Rozwadowa do Debicy moga byc pełne.


    | Aha - no i chyba dla pasażerów to dobrze, że cena jest niższa,
    | nieprawdaż?
    No ale zła dla pracowników PKP i PKS, nie???


    IMHO przedsiębiorstwa powinny się kierować dobrem konsumentów...


    | BTW: do Rzeszowa też te Wasze busy jeżdżą?

    No pewnie że jeżdżą cholery jedne


    A skąd jeżdżą - z Podzamcza czy spod PKP? I może jeszcze wiesz,
    ile bilet kosztuje? A czy rozkład jakiś mają?


    Łatwiej wymienić dokąd nie jeżdżą
    Białystok, Terespol, Olsztyn, Siedlce, Łuków, Radom, Łódź, Kielce,
    Ostrowiec,Tarnobrzeg, Przemyśl


    Ciekawe. Do Przemyśla są z W-wy 4 PKSy dziennie (przez Lublin), a
    busiarzom się nie opłaca? Czy też Biłgoraj albo Przemyśl ich nie
    wpuszczają?

    Góry (skoro wymieniasz Olsztyn...). A może wypisałeś tylko te
    kierunki, w których są PKSy?


    W pozostałych kierunkach mamy co mamy :-(


    o-----------------------------------------------------------------o
    | Tadeusz Franciszek Zieliński                                    |
    | E-mail: tadeusz.zielinski[małpa]iname.com                       |
    o-----------------------------------------------------------------o
    | Kobieta, która przestaje być dzieckiem, przestaje być kobietą   |
    o-----------------------------------------------------------------o





    Temat: Lublin-Katowice-Krak



    | A nie lepiej rzeznia Lublin-Kudowa do Radomia/Skarzyska/Kielc a tam
    | przesiadka na rzeznie warszawsko-krynicka? Ja tak kiedy jechalem,
    | jedyny minus to godzinne oczekiwanie na przesiadke.

    O dosc glupiej porze w nocy... No i rzeznia z Warszawy moze byc juz
    pelna. Poza tym przyjazd do Krakowa za wczesnie...


    Dokładnie o to chodziło koledze (a różnica w cenie znikoma).


      MJ
    PS. Kijew-Ekspress na Malinosia - 0 minut na przesiadke na Wschodniej
    8-)))))))


    Nie trzeba zaraz Kijewem. O 1.35 jest PKS z Lublina na Zachodni 8-)

    Przemek





    Temat: PIASKI
    mam wynajetego busa na impreze w Piaskach i mam kilka wolnych miejsc. Bus będzie odjeżdzał z Kielc najprawdopodobniej z dworca PKS okolo 7.30, a odjedzie z Piask zaraz po zakonczeniu imprezy. (jak ktoś bedzie zainteresowany to podam szczegółowe info). Cena za przejazd w 2 strony to tylko 30 zł !!!!!!
    Jak ktos jest zainteresowany to pisac : gg:9175731 lub mobile 608 500 242.

    Yooo !




    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Bzdecisz człowieku.

    Skoro H9-21 sa takie wspaniałe na trasach lokalnych, TO CZEMU NIE WYSYŁAĆ ICH NA DALEKOBIEŻNE, tak jak to robi np. PKS Piotrków Trybunalski?

    Ludzie wcale nie wybierają busów ze względu na cenę. Są miejsca, gdzie PKSem jest taniej, mimo to ludzie jeżdżą busami. Jest to np. trasa Kielce - Jędrzejów.



    Temat: linia 192 przegrala z szynobusem


    Dobre sobie. A ja proponuje, żeby busy nie utrudniały ruchu. W godzinach
    szczytu po wycięciu marszrutek i przesadzeniu pasażerów do PKS-ów i
    pociągów korki zmniejszą się wyraźnie.


    Chyba śnisz. Ludzie pokupią stare maluchy, byle tylko nie jeździć
    śmierdzącym PKSem w cenie 8 zł za 30 km czy plastikowym kiblem.


    Obowiązkiem każdego kierującego pojazdem jest nie utrudnianie innym ruchu.


    Niestety do niektórych rowerzystów to nie dociera.


    Ty chyba rzeczywiście się z choinki urwałeś.


    Już nie wspomnę o tobie.


    Leczenie ludzi też nie jest rentowne.


    No to dopłacaj miliardy do 20 pociągów dziennie na trasie Łuków - Dęblin.
    OK?


    Zbuduj ścieżki rowerowe - poproszę np. Kielce - Jędrzejów.


    poproś swojego marszałka. Ale marszałek powie - wydałem kasę na dotacje do
    pustych pociągów to skąd mam wziąć na ścieżki rowerowe?


    To już wieć co za ..... w busie pod Lublinem chciał mnie rozjechać...


    kto cię chciał rozjechać?

    aron





    Temat: PKSy na Lubelszczyźnie bankrutują


    Chyba nie tędy droga.Trzeba stać się konkurencyjnym na rynku, może
    zaoferować nowy rodzaj usług, może posłużyć się technikami
    marketingowymi by pozyskac przywiązanie klienta?
    Wszelkiego rdzaju redukcje prowadzą do zmniejszania potencjału, który to
    mógłby zostać wykorzystany (a jest unicestwiany).

    Pozdrawiam
    Maciek


    Zgadzam sie ostatnim zdaniem Kolegi Przedmowcy.
    Techniki marktetingowe - owszem. Wezmy na tapete ledwo dyszacy PKS Konskie. Z
    cena biletu Konskie - Kielce zszedl do 2.60 PLN. Poprawilo to odrobine
    frekwencje w autobusach. Z drugiej strony sa bardzo dochodowe kursy - W-wa-
    Konskie. Napewno te dochody pomagaja utrzymywac mniej rentowne kursy.
    Pozdrawiam,
    ZT STARACHOWICE





    Temat: Dyskusje o PKSach wszelakich
    Na tych trasach, gdzie jeździ sporo PKS-ów z różnych miast, doskonale widać różnice w cenach. Na przykład normalny bilet z Radomia do Warszawy w pospiesznym PKS Kielce kosztuje 15 złotych, a w pospiesznym PKS Nowy Sącz 20 złotych. Różnicę widać gołym okiem.



    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia

    A PKS Kielce to sobie żarty stroi czy co to ma być ?
    To chyba był ten pierwszy kurs do Warszawy w cenie 25 zł



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    PKS Kielce uruchomił nowe połączenie Warszawa - Zakopane - Warszawa. Wyjazd ze stolicy o 5.15 i przyjazd do zimowej stolicy o 13.05 Powrót z gór o 20.00 a przyjazd do Warszawy na 3.50. Cena biletu 46 złotych, studencki 32,20 Najcześciej śmigają T120 w starych budach



    Temat: Gemini na start!!!
    Czegos tu nie rozumię. Kapeny wsród mechaników kieleckiego PKS mają taka opinię, że aż lepiej nie cytować. Co jest więc takiego w tych autobusach? /Poza ceną./



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    PKS Radom wspólnie z PPKS Nowy Sącz uruchomił od 01.07.2004 nocne połączenie Warszawa - Szczawnica p. Radom, Kielce, Tarnów, Nowy Sącz, Łącko Odjazd z Warszawy godzina 21.15 - przyjazd do Szczawnicy o 5.50 Cena biletu - 46 złotych



    Temat: Przebudowa dworca PKP
    Grzegorz:

    A do którego konkretnie dworca w EU chcesz sie porównywać ? Hamburg ? Berlin ? Paryż ?
    Nie sądzisz, że to nie ta kategoria ? Chcesz próbować porównywać coś , co było budowane w innych systemach. Pałac Kultury też byś się odważył porównać np do Empire State Building ? To chyba nieporozumienie...

    Yahagi napisał:
    ...Co konkretnie w naszym PKP jest takiego złego ? Bo dużo tu o tym 'złym' mowy... a konretów - brak...

    Żartujesz sobie? Już wymieniam: brak inwestycji w tabor, brak inwestycji w infrastrukturę, brak inwestycji w dworce kolejowe, ceny biletów w porównaniu do komfortu i czasu jazdy naprawdę bardzo drogie, mam wymieniać dalej?...

    ... któryś z nas albo nie czyta po polsku, albo czyta bez zrozumienia. Dyskusja toczy się wokół budynku dworca PKP w Kielcach, a nie wokół ogólnie pojętym brakom inwestycyjnym PKP ... zwłaszcza gdy dotyczy to taboru. PKP akurat od wielu lat nigdzie w nic nie inwestuje, no chyba że musi, bo coś się już wali.

    Dworzec PKP w Kielcach może nie jest perłą architektury, może nie zachwyca, może nie ma tak zdecydowanej i odważnej linii jak choćby po sąsiedzku dworzec PKS w Kielcach. Jednak w porównaniu z innymi dworcami PKP w kraju uważam, że umieścić go można raczej bliżej czołówki, niż wogonie i wylewać pomyje. Bardzo się cieszę, że na jego miejscu ma powstać coś nowego... być może nie będzie to pomysł nawiązujący tak odważnie do rozwiązań z Krakowa Głównego czy Warszawy Wileńskiej... projekt chyba jeszcze nie był publikowany nawet.
    Nie napisałeś co konkretnie tak szokuje / przeszkadza/ przeraża w naszym dworcu. Ja np. jestem zadowolony, bo nie boję się, że mi cegłówka na głowę spadnie. Jak na obecną ilość obsługiwanych połączeń - wielkościowo ma on sporą rezerwę. Jeszcze raz zapraszam na dworce Legnica / Oleśnica.

    http://kielceyh.myminicity.com (potrzebni nowi mieszkańcy)



    Temat: PKS
    tak naprawdę nie chodzi o prezia pks
    chodzi o biznes
    zgodnie z tym co zaplanował grad do 2010 roku ma zniknąć 95% firm państwowych a sa 3 możliwości
    -upadłość
    -komunalizacja
    -sprzedaż
    obecny prezes kowalczyk wnioskuje o oddanie pks miastu kielce
    PO która jest w konfikcie z naszym regionem nie chce oddac zadnej firmy SP i dlatego wymieniając RN spólki chce nasępnie wymienic zarząd aby zmienić koncepcje na sprzedaż czemu jest przeciwny kowalczyk ten szymkiewicz jak był rewizorem to był strasznie nienapasiony -okradał kursy na ukraine i kazał opłacac sie kierowcom dlatego po nim można spodziewac sie wszystkiego nawet tego ,że za taka mokrą robote wziął .........zważywszy ,że wokól pks krecili się gangsterzy szukajacy terenów pod budowe galerii
    kwota wziatki może być liczona w milinach..........
    i zreszta z wypowiedzi pana wiceprezydenta gruszewskiego coś takiego wychodzi......bo miasto złożyło oferte dzierżawy........
    a te bzdety o stratach to tylko zasłona bo same podwyżki dla załogi w I pólroczu to 800 tys. zeta ale przeciez nikt nie powie ,że chce odpalic kowalczyka za to ,że podniósł wynagrodzenie dotychczasowe głodowe
    a podniósł ludziom o 50% szoferom z 6 zeta do 9 zeta podstawy(srednio teraz szofer bierze do ręki 2000) mechanikom z 6 zeta do 10 zeta podstawy ( do ręki 1700zł)
    najmniej w pks zarabia sprzątaczka 1000 zeta do łapy
    a za komuchów ludzie brali po 600 złoty wratach a socjalny był nietworzony
    no ale te .. z rady PO tego nie powiedzą .......
    i za to starego załoga szanuje właśnie .......
    suma sumarum jedyną szansą jest dla pks miasto kielce
    co do autobusów to juz nieraz pisałem niema alternatywy przy tych cenach paliwa jakby było inaczej to prywatni przewoźnicy jeździliby smokami a nie busami no ale przy zakupie można liczyc na odpał.......
    a obecne zakupy przerobiło kieleckie PG i np. za MB medio z 2001 r pks dał 29500 euro (280 tys. autentycznego przebiegu) cena na rynku ok. 70 tys. euro, Setra 210 HD z 85 r. w doskonałym stanie ( 400tys km) przyjechała w cenie silnika V6 om421-30tys zeta i tu skurwieli boli... odpada im odpał
    taki silnik podobny (od rudego lidera) obecnie pks remontuje w KZNS
    czyli remont silnika w cenie autobusu a taki dziad rekieter-rewizor zabiera głos



    Temat: Trance Energy 2005
    12:35 CZĘSTOCHOWA Motel ORBIS, Al. Wojska Pol. 281/291 09:25 (Nd) UTRECHT Jaarbeursplein 12 luty TRANCE ENERGY 2005, UTRECHT Cena biletu 19zł

    [ Dodano: 2004-12-19, 23:41 ]
    Trasa:
    05:45 (Sb) PRZEMYŚL ul. Czarnieckiego vis a vis odpraw celnych
    06:20 (Sb) JAROSŁAW Dworzec PKS
    06:30 (Sb) PRZEWORSK Dw. PKS
    07:15 (Sb) RZESZÓW Dw. PKS, stan.M
    08:30 (Sb) TARNÓW Dw. PKS, stan. 9
    10:30 (Sb) KRAKÓW Dw. PKS, stan. 15/16
    12:00 (Sb) KATOWICE Al. Korfantego 2, parking przed biurem INTER Bus
    13:00 (Sb) GLIWICE Zajezdnia PKS, ul. Toszecka 9
    08:00 (Sb) STALOWA WOLA Dworzec PKS
    08:35 (Sb) TARNOBRZEG Dworzec PKS
    10:20 (Sb) KIELCE Dworzec PKS
    12:35 (Sb) CZĘSTOCHOWA Motel ORBIS, Al. Wojska Pol. 281/291
    13:25 (Sb) LUBLINIEC Dworzec PKS
    14:20 (Sb) OPOLE Dw. PKP
    16:00 (Sb) WROCŁAW Dw. PKS, ul. Sucha 4, peron 4
    17:15 (Sb) LEGNICA ul. Nowodworska 30A przy stacji benzynowej
    18:05 (Sb) BOLESŁAWIEC Motel PRNIJAVOR ul. II Armii WP 21
    05:25 (Nd) LIEGE Gare des Guillemins
    06:45 (Nd) BRUKSELA Gare Cent., P.Sabena ul. Card. Mercier
    07:30 (Nd) ANTWERPIA CROWNE PLAZA, rue de Gerard le Grellelaan 10
    08:20 (Nd) BREDA Central Station
    09:25 (Nd) UTRECHT Jaarbeursplein

    No i warunki promocji: http://www.voyager.pl/bus...s_promocje.html
    Nie wspominaja nic o Holandii

    [ Dodano: 2004-12-19, 23:44 ]
    Jednak nie takie piekne jakby sie wydawalo. Bilet w jedna strone kosztuje 19 zł, dwostronny 199 . Dodac wjazd ok 200 pln (pewnie z 50 ojro bedzie kosztowalo), jakies picie inne duperele ogolnie 500 zł trzeba miec . A no i dojazd do miasta z ktorego odjezdza autobas (w moim przypadku Bialystok - w granicach 15-20 zł w jedna strone)



    Temat: Strajk?


    ---Ja niżej podpisany nie jestem za likwidacją komunikacji prywatnej w
    mieście Lublinie, a jedynie za utworzeniem Miejskiego Zarządu Transportu
    Zbiorowego, który nadzorowałby działanie komunikacji publicznej. .---


    OK. Ale utworzenie Miejskiego Zarządu Transportu Zbiorowego z dużym
    prawdopodobieństwem może oznaczać likwidację komunikacji prywatnej w ogóle.
    tak jak to zrobiono w Kielcach i Wałbrzychu.
    a przynajmniej nie ma takiej ustawy, która uniemożliwiałaby rozpisanie
    przetargu na wszystkie linie naraz pod jednego oferenta.


    Nie mowie o stanie dzisiejszym tylko o wizji "twojego świata" gdzie nikt nie
    nadzoruje KM a na drogach panuje wolna amerykanka, i gdzie jedyną regułą
    jest przewieść pasażera za jak najniższą kwotę, bo w koncu każdy pasażer o
    tym marzy.


    niekoniecznie tak musi być
    na rynku mogą być produkty różnej jakości i w różnych cenach

    czyli np. może jeździć mig trzymający się na rdzy za złotówę i nowy Solaris z
    klimą za 1,50 zł. Jeden i drugi miałby klientów, tak jak klientów ma wino
    "Monsignore" za 25 zł i wino "Czar PGRu" za 3,50 zł oraz masa innych win.
    albo można kupić dżinsy za 100 zł na bazarze i za 4000 zł u Arkadiusa za to z
    dziurami. A przecież ubranie jest ważniejsze dla życia niż jakaśtam
    komunikacja.

    Sęk w tym że nikt nie byłby przymuszany do jeżdżenia migiem i nikt nie byłby
    przymuszany do jeżdżenia Solarisem. Każdy wybrałby sobie to co lubi

    ale cóż, Wyszomirski twierdzi inaczej

    na przykład na trasie Lublin - Wawa masz pełen wybór

    pociąg PKP-PR i PIC za 25-32 zł
    autobus PKS Chełm za 19,20 zł
    autobus PKS Lublin za 22 zł
    autobus PKS Garwolin za 23,40 zł
    autobus PKS Hrubieszów za 24 zł
    autobus PKS Krasnystaw za 24,50 zł
    autobus PKS Warszawa i PKS Przemyśl za 25 zł

    i busy za 10-15 zł w zależności od przewoźnika

    tak samo po mieście jedna firma jeździłaby syfiastym migiem za 1,00 zł, druga
    10-letnim MANem za 1,20 zł, trzecia paroletnim Solarisem za 1,50 zł a
    dziesiąta jeździłaby autobusem z basenem i hostessami w bikini serwującymi
    drinki z ceną biletu 20 zł za przejazd jednorazowy na przykład. Na ten z
    basenem nie obowiązywałaby sieciówka.

    dobrze że profesor tego nie czyta  :-) bo pewnie by udowodnił ze na trasie
    miedzymiastowej wybór może być a na trasie miejskiej wyboru nie może być. Dla
    dobra pasażerów oczywiście.

    pozdrawiam aron





    Temat: 2 dniowy wyjazd do chencin!!!
    Oczywiscie mam na mysli wyjazd w sobote rano i powrot w niedziele wieczorem.Do zwiedzania:



    bardzo ladny zamek:D

    Brama Sobieskiego w Podzamczu
    Klasztor s. Bernardynek
    Klasztor Franciszkanów
    Skansen w Tokarni
    JASKINIA "PIEKŁO" - pomnik przyrody nieożywionej
    JASKINIA "RAJ" - rezerwat
    Rezerwaty Przyrody
    REZERWAT "GÓRA ZELEJOWA"
    REZERWAT "GÓRA MIEDZIANKA"
    REZERWAT "MILECHOWY"
    REZERWAT "WOLICA"
    Oraz zamek w SOBKOWIE



    NOCLEG:
    Camping, Pole namiotowe-PTU "Bolminek nad zalewem"-Tomasz Piekaj Bolmin - plaża
    26-060 Chęciny
    jesli chcemy namioty

    Schronisko Młodzieżowe Chęciny, ul. Białego Zagłębia 1
    26-060 Chęciny
    albo kwatery ja jestem za namiotem.
    Dojazd:
    Teraz są jeszcze nowe kursy BP Tour Kraków - Lublin przez Kielce, Opatów, Kraśnik.

    Odjazdy z Krakowa : 11.10 ( codziennie) 21.10 ( czwartek, piątek, sobota, niedziela).

    Może podsumujmy wszystkie kursy busowe z Krakowa do Kielc :

    6.00 Lublin przez Kielce, Radom - codziennie
    7.00 Lublin przez Kielce Radom - od piątku do poniedziałku
    7.50 Lublin przez Kielce, Radom - codziennie
    8.10 Skarżysko przez Kielce - codziennie
    9.00 Lublin przez Kielce, Radom - codziennie

    Odjazdy z Krakowa - Regionalny Dworzec
    Autobusowy (ul. Bosacka)
    Bilety do nabycia w kasach PKS oraz u kierowcy

    6-10 UTF

    7-00 HUTF

    9-00 UTF

    14-10 U

    16-10 U

    Legenda:

    G - kursuje w czwartki, piątki, soboty i niedziele
    H - kursuje w poniedziałki, piątki, soboty i niedziele
    U - nie kursuje 25 grudnia, 1 stycznia i w pierwszy dzień Świąt
    Wielkanocnych
    n - nie kursuje 24 grudnia, 31 grudnia i w Wielką Sobotę
    T - nie kursuje w drugi dzień Świąt Bożego Narodzenia i Świąt
    Wielkanocnych
    F - nie kursuje 2 stycznia

    Busy podstawiane są 8 minut przed odjazdem

    Cena 15-12 zl




    Temat: Nowe autobusy - ZTM

    Kto wygra autobusy od miasta?

    Szef Solidarności w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji w Kielcach -Bogdan Latosiński - uważa, za " przykre", to, że Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej rozważa przystąpienie do przetargu na obsługę nowych, miejskich linii autobusowych w Kielcach.
    O tych zamiarach poinformowaliśmy w piątek. W PKSie rozważane jest zlikwidowanie nierentownych linii i wejście na miejski rynek przewozowy. Na ulice Kielc wyjedzie 40 nowych autobusów, jakie kupi m.in. za pieniądze z Unii Europejskiej Zarząd Transportu Miejskiego.

    Bogdan Latosiński stwierdził, że PKS najpierw nie poradził sobie z własnym terenem, a teraz za wszelką cenę chce wejść na rynek MPK. Przewodniczący przypomniał też, obietnice, które jak twierdzi, zostały zapisane w porozumieniu po strajku załogi w sierpniu 2007 roku. Chodziło o to, że pieniądze unijne miały być nieodłączną pomocą dla MPK.

    Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego- Marian Sosnowski- nie chce szerzej wypowiadać się na temat planowanego przetargu na obsługę linii komunikacyjnych w mieście. Zapowiada tylko, że wszystkie firmy będą mogły wziąć w nim udział, bo będzie to przetarg nieograniczony. To kiedy zostanie ogłoszony okaże się po podpisaniu umowy na zakup nowych autobusów.

    Z przedstawicielami PKSu nie udało nam się dziś skontaktować. O planach wejścia na rynek w mieście w piątek w rozmowie z Radiem Kielce wypowiadali się oni tylko nieoficjalnie.


    http://www.radio.kielce.pl/page,,Kto-wygra-autobusy-od-miasta,5e2acb63290621cb1340931fdb02f8f7.html

    Takie to p r z y k r e że nawet szkoda komentować




    Temat: Nowy rozklad - IC Wawel


    | Bo nie maja innego wyjscia. Zwlaszcza, ze pozostale pospiechy sa
    | przeladowane ludzmi ktorzy jada do Warki i Radomia. Zrobic IC do Kielc i
    | zgarniac szmal jest najprosciej natomiast pomyslec nad dobem wszystkich
    | pasazerow - trudniej,

    | No zobacz a jednak sa ludzie ktorzy wola zaplacic wiecej i jechac
    szybciej, tzn.
    | wola zeby Nida byla Ex niz posp bo to zysk czasu, a to ze nie maja wyboru
    wcale
    | nie jest prawda. O podobnej porze jedzie PKS do Warszawy - tanszy, a
    ludzie i
    | tak wola Ex.

    Bo ludzie ogolnie w tym kraju wola pociagi. Zobacz na lokalnych liniach -
    gdzie sa 2 - 3 pary/dobe  - wszyscy tesknia za czasami gdy jezdzilo ich
    wiecej, mowiac, ze PKS to nie to samo...


    Ludzie teraz nie kieruja sie tym co lubia tylko tym co jest tansze. Po prostu
    PKS jest dosc drogi i _TYLKO_ dlatego zwykli ludzie jezdza pociagiem.


    Pociag jest wygodniejszy, mozesz
    rozprostowac kosci, zabrac bagaz, WC jest...


    Jezeli czlowiek wiaze konic z koncem to liczy sie dla niego cena, a nie komfort.


    Poza tym PKS znajac zycie
    przyjezdza na Dw. Zachodni - wiec jak ktos do Centrum to i musi skasowac
    bilet autobusowy za 2,40 - wiec pewnie wychodzi na to samo. No i posiadacze
    biletow ulgowych - aniszy jest Ex...


    Wiekszosc PKSow na kursy posp daje znizki, wiec Ex jest drozszy.


    | Wiec teorie o tym ze Exy jezdza pelne tylko dlatego ze nie ma
    | tanszej alternatywy sa tylko czesiowo pawdziwe, wszak Kielce maja pelno
    | alternatyw, a Nida jakos ma taryfe Ex.

    Gdzie te alternatywy? Sienkiewicz ktory od Radomia powinien sie nazywac
    "Sardynki w puszce" ?


    No i co. Nida do Warszawy jezdza glownie ludzie z Kielc i Skarzyska. A oni moga
    sobie spokojnie zajac miejsce w Sienkiewiczu.


    | Bez tego ani IC, ani te przyspieszone osobowki nie maja sensu.

    | No wlasnie na to zwocilem uwage i jakos odrazu wyrosly glosy ze potrzeby
    kwalifikowany, nie wazne z jakim czasem przejazdu.

    Bo w tym kraju IC dla ludzi oznacza dowartsciowanie wlasnego rejonu...
    Pamietasz IC Neptun do Lodzi?  Jego geneza byla taka - radni stwierdzili, ze
    Lodz musi miec IC. Jak sie skonczylo dobrze wiemy... Dla mnie IC Wawel w tej
    formie, co bedzie od 10.06, to robienie ludzi w konia...


    Dla mnie tez. Jezeli Wawel ma byc IC to tylko przez Poznan. Bo obecnie z Berlina
    Wawel czesto we Wroclawiu jest +20, a wg. nowego rozkladu bedzie +40 w stosunku
    do obecnego rozkladu. Wiec ta Legnica to jeszcze bardziej zwolni, a jezeli nie
    to juz z pewnoscia nie przyspieszy.





    Temat: Idealna komunikacja miejska czy to mozliwe???

    Wprowadzenie zaporowych cen na parkowanie ( np. 10 zł za godzinę) spowoduje że władza po prostu przegra kolejne wybory. Na szczęście.

    już kiedyś pisałem że moim zdaniem np. w Krakowie nic by się nie stało gdyby płatne parkowanie było powiedzmy między Al. Trzech Wieszczów, Dworcem PKP/PKS i ul. sw. Gertrudy. Najgorsze, że są idioci którzy chcieliby wprowadzić to w całym mieście, co moim zdaniem jest idiotyzmem.

    Niekoniecznie. Samochodem w 90% przypadków dojedziesz szybciej, a czas to pieniądz. Poza tym jak masz np. dużo bagaży to przecież nie będziesz z tym telepał się po tramwajach.

    Użytkownicy samochodów płacą akcyzę, VAT, podatek drogowy i wiele innych opłat które idą na cele niezwiązane z motoryzacją.
    poza tym i tak samochodziarze są jedną z najbardziej opodatkowanych grup społecznych i dalsze podnoszenie im podatków sprawi, że rząd/prezydent miasta przerżnie wybory.

    A nam jeszcze sporo do tego brakuje. Zauważ, że jednak ludzie jakoś nie uciekają masowo z LA z tego powodu że nie ma tam dobrej komunikacji miejskiej. Moim zdaniem nie ma sensu porównywanie ogromnych aglomeracji typu Londyn czy LA z Krakowem, a co dopiero z Lublinem i Kielcami.


    Ad 1. Niekoniecznie, nie są mi znane takie statystyki, które łączyłyby te dwa elementy. Raczej to nie jest koronny powód przerżnięcia wyborów, na szczęście

    Ad 2. No, ja nie znam takich idiotów. Progi zaporowe zależą od obszaru, po co opłaty na peryferiach i dzielnicach poza centrum, gdzie nie ma problemów ruchowych?

    Ad 3. Niekoniecznie, to brzmi tak postępowo u Ciebie . Owszem dojedziesz samochodem szybciej na ogół (ile to % nie mam pojęcia, Ty też zapewne zgadujesz). Nie zmienia to faktu, że na ograniczaniu użytkowania samochodu w strefach, o znacznej kongesti i uprzywilejowaniu transportu zbiorowego się zyskuje. W Lublinie i Kielcach nie ma to zastosowania.

    Ad 4. Tak wiem, płacą i tak nie pokrywa to wszystkich kosztów. Na co te pieniążki idą, nie wiem.

    Ad 5. Porównywanie się z Ameryką, gdzie funkcjonuje inny system w ogóle jest nie na miejscu. Chciałem tylko w wyraźny sposób pokazać, do czego prowadzi dostosowywanie podaży do popytu. Akurat Kraków z Londynem już od biedy można porównywać. W Krakowie też są korki i też myśli się o odpłatnym wjeździe do centrum samochodem

    Pozdrawiam i gratuluje posta bez powoływania się na stalinizm i "jedynie słusznych PKS"



    Temat: Bilety komunikacji miejskiej
    Akcja
    Żacy chcą jeździć taniej

    Przywrócenia 49-procentowej ulgi dla uczniów i studentów zakłada projekt nowelizacji ustawy o uprawnieniach do bezpłatnych i ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, przygotowany przez Obywatelski Komitet Inicjatywy Ustawodawczej.
    W 2001 r. zmniejszono ulgi na bilety środków komunikacji publicznej kolejowej i autobusowej z 50-procentowej na 37-proc. Studenci chcą walczyć o obniżenie cen biletów za przejazdy PKP i PKS. Ale, aby projekt mógł wejść na drogę legislacyjną, muszą zebrać w ciągu trzech miesięcy 100 tysięcy podpisów.
    Koszty przejazdów komunikacją publiczną często stanowią duży problem dla tych osób, które mieszkają w dużej odległości od centrów akademickich, a chciałyby studiować. - Mieszkam w Jędrzejowie i do Kielc dojeżdżam najczęściej busami. Za bilet busem zapłacę 4 złote, a za przejazd PKP około 6 - 7 złotych. Ta różnica dla studentów jest duża. Dla nas liczy się każdy grosz. Dlatego bardzo popieram tę akcję i, oczywiście wpisałem się już na listę - powiedział Paweł Sobota, student Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. J. Kochanowskiego w Kielcach.
    Studenci w całym kraju rozpoczęli akcję zbierania podpisów. Również kieleccy studenci włączyli się w nią i rozpoczęli kampanię na rzecz 49-procentowej ulgi na przejazdy. - Otrzymaliśmy zgodę od Rady Samorządu Studenckiego, zbieramy podpisy. Będziemy również odwiedzać kolegów w akademikach - powiedział Kamil Piasecki, koordynator Obywatelskiego Komitetu Inicjatywy na terenie miasta Kielce. - W naszym mieście zebraliśmy już 300 podpisów. Wiem także, że do niedzieli zebrano już około 2000 podpisów z całej Polski- dodaje Kamil Piasecki.
    Pod petycją mogą się również podpisywać licealiści, których ten problem też dotyczy, oraz rodzice uczniów i studentów. Studenci liczą, że jeżeli zbiorą wymaganą liczbę podpisów, tańsze przejazdy zaczną obowiązywać już od kolejnego roku akademickiego.

    źródło: wrota świętokrzyskie (tradycyjnie link za długi)




    Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR
    To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami.

    Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa
    zwykła niepromocyjna).

    PKP - 6,00 zł

    PKS
    Biała Podlaska - 6,50 zł
    Bielsk Podlaski - 6,70 zł
    Bydgoszcz - 6,00 zł
    Bytów - 5,80 zł
    Ciechanów - 6,90 zł
    Częstochowa - 5,50 zł
    Człuchów - 7,50 zł
    Dębica - 5,00 zł
    Garwolin - 6.40 zł
    Gdańsk - 6,70 zł
    Gdynia - 6,60 zł
    Gniezno - 7,00 zł
    Gostynin - 7,00 zł
    Gorzów Wlkp. - 6,50 zł
    Grodzisk Maz. - 6,50 zł
    Grójec - 5,20 zł
    Hrubieszów - 6,10 zł
    Inowrocław - 5,80 zł
    Jarosław - 5,40 zł
    Jelenia Góra - 6,70 zł
    Kalisz - 6,20 zł
    Kętrzyn - 6.70 zł
    Kielce - 3,60 zł
    Konin - 5,50 zł
    Końskie - 4,80 zł
    Kozienice - 5,50 zł
    Kraków - 3,50 zł
    Krosno - 5,40 zł
    Leszno - 6,30 zł
    Lublin - 6,10 zł
    Lubliniec - 6,30 zł
    Connex Łańcut - 5,30 zł
    Łęczyca - 6,00 zł
    Łomża - 6.80 zł
    Łosice - 6,60 zł
    Łódź - 5,80 zł
    Łuków - 6,40 zł
    Międzyrzec Podl. - 6,40 zł
    Mława - 6,60 zł
    Nowa Sól - 7,60 zł
    Nowy Dwór Mazowiecki - 6,20 zł
    Nowy Sącz - 4,10 zł
    Opoczno - 6,50 zł
    Opole Lubelskie - 5,20 zł
    Ostrowiec - 5,60 zł
    Ostrów Wielkopolski - 6,50 zł
    Piła - 7,00 zł
    Płock - 7,00 zł
    Poznań ( KSK) - 7,40 zł
    Poznań ( PKS ) - 6,00 zł
    Przasnysz - 6,80 zł
    Puławy - 6,00 zł
    Radom - 5,20 zł
    Radzyń Podl. - 6,40 zł
    Rybnik - 6,00 zł
    Connex Sanok - 5,80 zł
    Siedlce - 6,50 zł
    Siemiatycze - 6,60 zł
    Sieradz - 5,80 zł
    Skierniewice - 6,10 zł
    Słubice - 6,50 zł
    Słupsk - 6,70 zł
    Sokołów Podl. - 6,50 zł
    Stalowa Wola - 5,50 zł
    Stargard Szczeciński - 8,30 zł
    Starogard Gdański - 6.70 zł
    Suwałki - 6,80 zł
    Szczecin - 7.90 zł
    Szczecinek - 7,20 zł
    Świdwin - 7,20 zł
    Tarnów - 4,90 zł
    CONNEX Tczew - 6,20 zł
    Tomaszów Lub. - 5,90 zł
    Tomaszów Maz. - 6,30 zł
    CONNEX Toruń - 5,90 zł
    Turek - 6,30 zł
    Wadowice - 3,50 zł (w dni robocze) 4,50 zł ( w weekendy)
    Wałbrzych - 5,50 zł
    Wałcz - 7,80 zł
    Warszawa - 6,50 zł ( pospieszny)
    Włodawa - 6,40 zł
    Wołów - 6,50 zł
    Zambrów - 6,40 zł
    Zamość - 6,00 zł
    Zielona Góra - 8,90 zł
    Żyrardów - 6,60 zł
    Żywiec - 6,40 zł





    Temat: 10.11 ALTERTEK
    NAJNOWSZE WIEŚCI Z FRONTU :

    1. LINE UP

    Line Up nie jest do konca ustalony ... kilka opcji jest pewnych :

    LIVE FORMAT C: vs. AKA ELECTRONIX odbędzie się w godzinach
    01:00 - 04.00

    Bedą 2 sceny więc jesli chodzi o muzykę to będziemy chcieli zrobić tak że jezeli na dużej sali będzie CIĘŻEJ (rzecz oczywiscie względna - ale chodzi o rozdział HC/HQ - Acid/Techno - czyli szybciej) to na małej wolniej i VICE VERSA.

    Na mniejszej sali zagrają oprócz wspomnianych na ulotce > Panczo - JAH Sound No System (PT,Łódź) i Banda Robaka - (Głowa/Robak - Kielce/Radom)

    wachlarz muzyczny bedzie dość szeroki - będą także akcenty łamano- oraz ragga- core'owe a także poczciwe Schranze by jah sound

    2. MIEJSCE

    Klub u Ducha znajduje się na początku Zagnańska - wysiadacie na przystanku busowym pierwszym od strony Kielc - PRZED TORAMI - przed budynkiem stoi Lokomotywa - ale wejscie do kluibu ZNAJDUJE SIĘ Z DRUGIEJ STRONY OD PLACU GDZIE JEST STACYJKA BENZYNOWA. Jest tam dużo miejsca parkingowego więc jeśli ktoś wybiera się samochodem to jest miejsce by zaparkować.

    3. JEDZONKO

    Bedzie przygotowywać dobre tosty bezmięsnę wraz z sałatką w przystępnej cenie - jak ktoś zgłodnieje , niech kieruje się na małą sale gdzie będzie nasze barowe stanowisko. Będziemy także serwować napoje oparte na wrzątku.

    4. ALKO

    Prosimy o nie wnoszenie własnego alkoholu. W barku bedzie piFFko puszkowe w przystępnej cenie (3,5 PLN)

    5. DOJAZD

    BUSY KURSUJĄ DO PÓŹNEGO WIECZORU (23) odjeżdzają spod przystanka koło Ronda na 1 maja ( Z dworca proszę się kierować w stronę czerwonego kościoła - którego widać z dworca PKP i PKS) . Jeśli będzie potrzeba ze ktos chciałby dojechać pozniej pomyslimy nad busem. Prosze dawac nam znac na priv !!!! lub hcckielce@o2.pl

    6. NAGŁOSNIENIE

    Duża sala 2 x 6 KW
    Mała Sala 2 x 700 Watt

    ZAPRASZAMY !!!! MIEJSCÓWKA NAPRAWDĘ JEST REWELACYJNA (kto nie był) i IMPREZA SZYKUJE SIĘ BARDZO ZACNIE !!!!

    POZDRO I DO ZOBACZENIA ON THE DANCEFLOORS !!!!!!



    Temat: Galeria IX Wieków (Warszawska)
    co do Galerii Krakowskiej to sytuacja jest wg. troszke inna. Ta przestrzen miasta czyli oklice dworca szpecila i odstraszala podroznych. Moze niektorzy z was nie pamietaja baru mlecznego Smok i kilku innych parterowych budynkow z dworcem PKS na czele. Wysoka zabudowa charakteryzuje miasta metropitalne i koniec kropka. Cena gruntu wplywa na wyskosc zabudowy. W Centrum Krakowa ogromne tereny zostaly zarezerwowane na infrastrukture miejska i kolejowa. Niestety to nie przystaje do obecnych czasow. Centrum to centrum i jezeli mozna cos zabudowac i to przynosi zyski to powinno sie tak zrobic. Poza tym Rynek Glowny w Krakowie (przypomne tylko ze tych rynkow jest kilka) jest miejscem handlu i centrum turystyki. Do niedawna jeszcze przed wybudowanie Galerii Kazimierz (nie wiem skad ta nazwa, bo ani na Kazimierzu, ani z Kazimierzem nie ma nic wspolnego) nie bylo typowego centrum handlowego, a rynek jak pekal w szwach tak nadal peka. Oczywiscie obecnie powstajaca Galeria Krakowska to tylko ulamek tego co mialo powstac na terenach PKP. Dobre tylko to ze po 10latach wasni i klotni o polski kapital i syzyfowych walk o Wawel (skad ten Wawel w tej dyskusji nie wiem) powstalo cos co moze stac sie elementem centrotworczym i spajajacym miasto, a przedw wszytskim wpynie znaczaco na poprawe wizerunku tej czesci centrum, podobnie wygladala sytuacja we Wroclawiu (Galeria Dominikanska) i Poznaniu (Stary browar). Co do Kielc mam mieszane uczucia. Ale jednoczesnie wiem ze w promieniu conajmniej kilometra bedzie taki boom inwestycyjny, ze za kilka lat nie poznamy ulicy Radiowej, Przecznicy Targowej i Targowej oraz innych. Taka jest kolej rzeczy. Jedna inwestycja pociaga za soba druga. Skorro mamy miec centrum to niech bedzie wysokie (jak na wrunki kielckie oczywiscie przystalo, czyli do 12-15 metrow do okapu. A potem tylko czekac jak Warszawska od Rynku do XIX Kielc zmieni sie w deptak, a Sienkiewicza bedzie inna ulica niz teraz, bo skupi sie na niej zycie kulturalne i towarzyskie miasta. Takie sa mozliwosci rozwoju wg. mnie i z mej wiedzy wynika, ze za 10-15 lat bedziemy mieli prawdziwe centrum, a Rynek stanie sie prawdziwym placem spajajacym centrum miasta. Bec!



    Temat: [Lublin] Puste Koleje Panstwowe


    Użytkownik "Przemyslaw Kowalik"

    | Busy, które dojeżdżają w Lublinie na PKS Płd lub pl.Dworcowy
    | dojeżdżają akurat do takiego samego "centrum" jak PKP.

    Ale żaden bus z Chełma nie dojeżdża na dworzec Południowy. Tam
    dojeżdżają busy z Biłgoraja, Bychawy, Zakrzówka, Krzczonowa,
    Żółkiewki i niektóre ze Świdnika, Radomia i Kielc. Zresztą myślę, że
     to niedługo się zmieni i


    Ze Świdnika akurat większość (choć nie przytłaczająca).


    przystanek przy PKP będzie tylko przystankiem przelotowym a busy będą
     zawracać jednak w centrum.


    Jesteś pewien? Z rok czy 2 lata temu czytałem, że koło PKP ma/powinno
    powstać lubelskie centrum  komunikacyjne z przeniesieniem całego ruchu z
    Podzamcza....


    | Jesteś przekonany, że w najbiedniejszym regionie UE cena nie ma
    | nadrzędnego znaczenia?

    Nie zawsze. Poza tym fajny najbiedniejszy region jak w Lublinie
    mieszkania po 3000 zł za m2. .


    Lublin jest 100lycą regionu, a 100lyce zawsze mają lepiej ;-) Poza tym
    tacy co kupują takie mieszkania to zdecydowana mniejszość, która BTW z
    transportu publicznego potrzebuje tylko taksówek, samolotów i
    ewentualnie promów morskich ;-)


    | A busy IMHO są "trendy" z powodu kombinacji kilku czynników
    | cena/szybkość/częstotliwość/położenie przystanków/gęstość sieci
    | połączeń. Wobec takiej mieszanki moloch pt. PKP nie ma szans.

    Szanse jakieś tam ma, ale łatwiej krzyczeć o dotacje.


    Bo kto w .pl krzyczy ten powiększa istotnie swoje szanse ;-(.


    | Jedyne co może zrobić to lobbować, żeby drogówka zmusiła mandatami
    | busiarzy do jazdy z dozwoloną prędkością ;-).

    Też to wiele nie da bo i jadąc busem przepisowe 77 km/h da się
    prześcignąć większość pociągów


    To trzeba się zastanowić nad uzyskaniem przewagi konkurencyjnej w inny
    sposób: przechwycić potoki z tych co prawda nielicznych
    stacji/przystanków gdzie z busami czy PKSami jest krucho, dobudowac lub
    przesunąć przystanki, zrobić wspólną ofertę biletową z MPK, porobić
    sensowne skomunikowania z pociągami dalekobieżnymi (przy obecnych
    cennikach podróże dalekobieżne pociągami akurat nieźle wypadają cenowo),
      blablabla co ja będę pisał o rzeczach oczywistycg dla wszystkich poza
    PKP-NieDaSie sp. z nieograniczoną bezczelnością ;-)

    Przemek

    pozdrawiam aron


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 1 z 3 • Zostało znalezionych 98 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.