|
Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plnatro.keep.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS zawierciee
Temat: [stat] Ilo ć uruchamianych wozów
Na podstawie tabelek z ograniczeniami świątecznymi pokusiłem się o podliczenie ilości wozów uruchamianych w dni robocze przez poszczególnych przewoźników.
Zestawienie to oczywiście nie uwzględnia takiego zjawiska jak łączone wozobiegi, więc liczba uruchamianych wozów może być czasami nieco zawyżona (jeśli dany wóz policzony został dwa lub więcej razy), ale mniej więcej można się zorientować kto ile i czego uruchamia.
Podział na typy taboru: M - do 40 miejsc A - od 41 do 85 miejsc B - od 86 do 115 miejsc C - od 116 miejsc
Łącznie KZK GOP (29 przewoźników; bez MZKP): M - 20 A - 23 B - 577 C - 365 czyli łącznie 985 wozów.
PKM Sp.z o.o. Katowice B - 153, C - 102
PKM Sp.z o.o. Sosnowiec B - 150, C - 110
PKM Sp.z o.o. Gliwice B - 73, C - 80
PKM S.A. Bytom M - 3, B - 54, C - 32
PKM Sp.z o.o. Bytom B - 6, C - 12
PKM Sp.z o.o. Tychy B - 6
Meteor s.j. Jaworzno M - 7, B - 19, C - 3
PUP J.Sebzda Czeladź B - 25, C - 11
PKS S.A. Katowice A - 7
PKS Sp.z o.o. Będzin B - 29 (tu chyba będzie błąd w rozpisce, bo PKS uruchamia też coś taborem typu A)
PKS S.A. Zawiercie A - 4
PPUP H.Zagozda Ruda Śląska B - 8, C - 8
Transkom s.j. Piekary Śląskie B - 11, C - 7
Transgór-Mysłowice S.A. A - 10, B - 12
PUH Delta A.Mastalerz Bytom B - 11
Delta s.c. Bytom B - 2
UP H.Polak Chorzów B - 9
UPA Z.Wechowski Świętochłowice A - 1
Murgór-Trans Sp.z o.o. Katowice M - 2, A - 1
PPUH RudPol-OPA Sp.z o.o. Ruda Śląska B - 3
TO T.Powichrowski Zabrze B - 1
UT-MP J.Kozioł Gliwice M - 1
UT-PO S.Zastrzeżyński Jaworzno M - 2
UT J.Wadas Sławków M - 1
Elbud s.c. Jaworzno M - 1
UT W.Domagała Dąbrowa Górnicza B - 4
PUK SANiKO Sp.z o.o. Myszków B - 1
TO S.i M.Dziekan Gliwice M - 2
ZTP Transportowiec Sp.z o.o. Katowice M - 1 (tylko wakacje)
MZKP Tarnowskie Góry (łącznie linie wspólne i wewnętrzne) łącznie - 123 (+bodajże 6 szkolnych) (przewoźnicy MZKP: PKM Świerklaniec, PW Ampex Bytom, M.Trestka, B.Trestka, B.Nowak, T.Rzeczkowski, M.Tarnawski, T.Rzemyk, L.Socha, E.Nylec, A.Lazar, T.Sroka, A.Faryś, J.Krawczyk, J.Stańko, PKS Zawiercie)
Jakby tak KZK zechciało jeszcze ujawić taką informację jak ilość wykonywanych kursów na liniach można by się pokusić o obiektywne porównanie z WPK 1991...
Temat: Przewoźnicy prywatni.
Co do 633. No właśnie, przewertowałem internet, i zrodziło mi się parę pytań, na które nie potrafię dostać jednoznacznej odpowiedzi.
1. Wspomniana przeze mnie linia 221, teraz także 221 bis. Okazuje się, że na 100% KZK GOP wjeżdża nimi na teren Jaworzna, czyli poza swój Związek, bez jakiegokolwiek porozumienia, a autobusy (PKM Sosnowiec) też na 100% nie mają kas fiskalnych ani tego "wyposażenia" (nie wiem, co się pod tym kryje, chyba chodzi m.in. o zasłonkę za fotelem kierowcy). Na jakiej zasadzie to więc działa, skoro "komunikacja miejska to komunikacja wykonywana (...) na obszarze związków komunikacyjnych."?
(I czemu "związków komunikacyjnych" jest w liczbie mnogiej?)
2. KZK GOP ma zawarte porozumienie z MZKP Tarnowskie Góry, mają wspólne bilety i wzajemnie do siebie wjeżdzają na wielu liniach. Jakim cudem to możliwe skoro "związki gmin nie mogą zawierać porozumień"?
2a. Ponadto wynalazłem, że na linii 194 obowiązuje porozumienie KZK GOP i MZK Jastrzębie-Zdrój, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Paradoksalnie możliwe jest jeżdżenie tylko po obrębie Gliwic na podstawie biletu MZK Jastrzębie Zdrój.
2b. Na linii 719 obowiązuje porozumienie KZK GOP i PKS Zawiercie, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Tak samo, dla przykłądu po Zawierciu można sobie kupić bilet miesięczny w Katowicach i jeździć na niego, bo tak pewnie jest taniej niż ma cene bilet miesięczny PKS Zawiercie.
Inna sprawa, że 2a i 2b nie są Związkami.
3. A teraz mam najciekawsze. Jakim cudem KZK GOP jeździł do Olkusza 633 bez tych kas fiskalnych? (pomijając to, że było na nie miejsce w autobusach)
i 3b. No i jak się ma wjeżdżanie ZKG do Sławkowa? To jest, czy już nie jest komunikacja miejska (i te nieszczęsne zasłonki za fotelem kierowcy, jeśli to o nie chodzi)?
Ja Ci odpowiem na to bardzo prosto: A to Polska właśnie...
Temat: Przewoźnicy prywatni.
Co do 633. No właśnie, przewertowałem internet, i zrodziło mi się parę pytań, na które nie potrafię dostać jednoznacznej odpowiedzi.
1. Wspomniana przeze mnie linia 221, teraz także 221 bis. Okazuje się, że na 100% KZK GOP wjeżdża nimi na teren Jaworzna, czyli poza swój Związek, bez jakiegokolwiek porozumienia, a autobusy (PKM Sosnowiec) też na 100% nie mają kas fiskalnych ani tego "wyposażenia" (nie wiem, co się pod tym kryje, chyba chodzi m.in. o zasłonkę za fotelem kierowcy). Na jakiej zasadzie to więc działa, skoro "komunikacja miejska to komunikacja wykonywana (...) na obszarze związków komunikacyjnych."?
(I czemu "związków komunikacyjnych" jest w liczbie mnogiej?)
2. KZK GOP ma zawarte porozumienie z MZKP Tarnowskie Góry, mają wspólne bilety i wzajemnie do siebie wjeżdzają na wielu liniach. Jakim cudem to możliwe skoro "związki gmin nie mogą zawierać porozumień"?
2a. Ponadto wynalazłem, że na linii 194 obowiązuje porozumienie KZK GOP i MZK Jastrzębie-Zdrój, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Paradoksalnie możliwe jest jeżdżenie tylko po obrębie Gliwic na podstawie biletu MZK Jastrzębie Zdrój.
2b. Na linii 719 obowiązuje porozumienie KZK GOP i PKS Zawiercie, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Tak samo, dla przykłądu po Zawierciu można sobie kupić bilet miesięczny w Katowicach i jeździć na niego, bo tak pewnie jest taniej niż ma cene bilet miesięczny PKS Zawiercie.
Inna sprawa, że 2a i 2b nie są Związkami.
3. A teraz mam najciekawsze. Jakim cudem KZK GOP jeździł do Olkusza 633 bez tych kas fiskalnych? (pomijając to, że było na nie miejsce w autobusach)
i 3b. No i jak się ma wjeżdżanie ZKG do Sławkowa? To jest, czy już nie jest komunikacja miejska (i te nieszczęsne zasłonki za fotelem kierowcy, jeśli to o nie chodzi)?
Temat: Siewierz i Zawiercie - krótka relacja
Witam
W czwartek zrobiłem mały wyskok do Zawiercia przy użyciu PKS-u. Z Tarn.Gór jechałem zwykłym kursem PKS, wysiadłem w Siewierzu gdzie przesiadłem się na 719 (też PKS Zawiercie). W obydwu tych autobusach ważne są wszystkie bilety KZK GOP chociaż z jednorazowymi czy jednodniowymi może być problem ze skasowaniem. Po prostu nie ma kasowników ale w takim przypadku kierowca "kasuje" bilet. Po drodze do Zawiercia zaliczyłem kilka niespodzianek. Pierwsza z nich, nie związana z KM ale też interesująca, to gagarin ze składem węglarek i semafory kształtowe na stacji w Siewierzu. Tam jeszcze jeżdżą pociągi! Dokąd najdalej na zachód dojeżdżają? Może tylko do Siewierza. Druga niespodzianka to Ik280#132 PTK Zawiercie na pętli Niwki Plac Zabaw - chyba jedyny przegub w tej firmie. Trzecią niespodzianką była ...kontrola biletów. Dwóch kanarów PKS wsiadło w Dziechciarzach, szybko sprawdzili bilety i wysiedli na tym samym przystanku.
Komunikacja w Zawierciu składa się z ośmiu linii, na których jeżdżą 24 autobusy. Więcej można dowiedzieć się na stronie: http://www.ptk-zawiercie.com.pl/ . Oprócz tych ośmiu numerowanych linii jest też tajemnicza linia bez numeru - jest podana tylko trasa Dworzec - Równa - Sienkiewicza. Rozkłady na przystankach nie prezentują wysokiego poziomu i mimo, że nie są pisane ręcznie jak niegdyś, to nie zawierają zbyt wiele informacji. Trasa to przystanek docelowy i 2 - 3 przystanki pośrednie. Rozkłady jazdy niektórych linii przypominają rozkłady PKS - jeden rozkład na wszystkie dni tygodnia i literki wyróżniające odjazdy w poszczególne dni. Bilet na terenie miasta kosztuje 2 zł na wszystkie linie z wyjątkiem linii 0. "0" jest linią okrężną objeżdżającą śródmieście obsługiwaną przez Jelcza M081MB. Żeby skorzystać z tej linii wystarczy skasować bilet za 1,50 zł. Tego nie jestem pewien, bo w cenniku na stronce PTK jest dziwny zapis: "Przejazd linią 0 należy kasować bilet dwustronnego kasowania o nominale 2,30 zł", a obok widnieje 1,50 zł. Dziwne. Tabor - oprócz wspomnianego Ikara widziałem tylko Jelcze - M11 zmodernizowane (112, 114, 115) i nie (121), M081MB (137, 138), 120M najstarsza wersja (129), 120M nowsze (134, 135) oraz 120M i MM2 (chyba) z numerami 136, 142, 143 i 144. Nie udało mi się spotkać żadnego z Ikarusów 260.73A mimo, że byłem w Zawierciu w czasie godzin szczytu popołudniowego.
Pzdr Jacek Sobota
Temat: Nowe używane autobusy w Zagłębiu
Bo generalnie na umowy, które wchodziły w życie w tym roku, było wymaganie rocznika 1994. Czyli generalnie zasada -10. Zgodnie z tym - w przetargu na te linie do Plejady - było podobnie na linie na 2005 rok (1995 required). A tu nagle schodzimy do 1994 ponownie. Pokłosie nieudanych tegorocznych przetargów na 22, żeby nie trzeba było innego taboru wymyślać?
Ani moja, ani Twoja wina, że taka data na tabliczce znamionowej, którą trza było przerżnąć (przeca).
W ogóle co dziwne - na 926 rocznik 2000
Zara, zara, kto tam tera jeździ? Aha. Da rade spełnić. A PKS B-n, co tam pewnie ma jakiś sentyment do tej linii, to chyba już nie da rady.
na 237/275 rocznik 1996
Z tym 237/275 to coś nie gra, bo to nie pierwsze już ogłoszenie.
na 619 1997
Więc wniosek prosty, że PKS Zawiercie albo inny Meteor nie może nic ciekawszego wystawić.
OCzywista wszystko w wersji alternatywno-remontowej.
Pewnie, "przecież muszą być jakieś alternatywy" (to ze starego serialu - ale działa do dziś)
No i EURO.
to Euro to kiedyś było potrzebne jako podkładka do ubiegania się o kasę do WFOŚ-iu. A teraz? Czyżby ktoś drugi fakultet z ekologii skończył? Albo jakiś "zielony" trafił na stołek?
No i jeszcze drugie mnie się nasunęło (temu misiowi). Otwarcie ofert jest 21 stycznia. Wejście na linię 1 czerwca. Dla 926 otwarcie 30 grudnia, wejście 1 marca. Na 237/275 23 listopad/1 luty. Okres czasu się wydłuża. To ogromne osiągnięcie w porównaniu z zeszłym rokiem, gdy od otwarcia pozostawały 2-3 tygodnie na wejście na linię. Uczą się :-)
Jak to się mówi: nauka nie idzie w las. Eno, w końcu po tylu latach działalności nawet ze wstydu pasowałby się czegoś w końcu nauczyć. No, może nie nauczyć, po 100 razie samo wchodzi do głowy.
Dobrze dla przewoźnika, bo może _sprowadzić_ obiecany tabor? Nie wiem jak mówi orzecznictwo, bo specyfikacja wspomina o dysponowaniu taborem...
Też nie wiem i nie chce mi się szukać, ale kiedyś było coś takiego, że ten co dotychczas jeździ na przedmiocie zamówienia, musi mieć tabor fizycznie, a wszyscy inni tylko gwarancję jego posiadania w momencie rozpoczęcia realizacji nowego zamówienia.
Temat: >Statystyka za gurdzien<
Chcialem jeszcze zaznaczyc ze jest nas Krzyskow najwiecej bo az 3. Gratuluje imiennicy!!!!!!:-)))))))))
Czy robic cos takiego na nastepne miesiace?
+++Statystyka za miesiac grudzien:+++
--------------------------
--------------------------
2. 89 Olaf Skrzymowski 3. 85 Wilq 4. 83 Grzegorz W. Fedorynski 5. 52 Robert Durlik 6. 48 Tomasz Kundera 7. 39 Krzysiek 8. 37 Krzysztof Zietara 9. 36 Adam Kolacz 10. 34 Michal Jankowski 11. 33 Lukasz Pisarek 12. 31 Ireneusz Hyra 13. 29 Piotr Gogolewski 13. 29 Soczówka Andrzej 14. 26 Pawel Wiecek 15. 25 Michał Węgierek 16. 19 Herpi 2000 17. 17 Bartosz Mazur 18. 16 Przemyslaw Babka 19. 13 Krzycho 19. 13 Piotr Chylinski
--------------------------------- -| Autor najdluzszego listu <<- ---------------------------------
1. 7 KB Olaf Skrzymowski: Szczecinska nocna jazda 2. 6 KB Bartosz Mazur: No i co dalej ? 2. 6KB Krzysztof Zietara: Bydgosz -Fordon (dlugie) 2. 6KB Olaf Skrzymowski: Co do FAQ 3. 5 KB Grzegorz W. Fedorynski: Szczecinska nocna jazda
--------------------------------- -| Najpopularniejsze tamaty<<- ---------------------------------
1. 57 Najpiekniejsze linie autobusowe 2. 46 Podwyzka w Warszawie 3. 37 Szczecinska nocna jazda 4. 34 Strategia rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji katowickiej 5. 33 No i co dalej? 5. 33 Tram2000! 6. 28 O ile w Zeglebiu ? 7. 25 Linia 8 wczoraj i dzis... 8. 24 Prezentacja MANow w Krakowie 9. 19 GLIWICE: Nowe autobusy VOLVO 10. 18 106Na nr 602 w Szczecinie 11. 17 "Mroczna" linia tramwajowa 11. 17 Wczorajsze potrojne 'ufo' 11. 17 Rozlam w ZKKM Jaworzno 12. 16 Wycieczka objazdowa po Gornym Slasku 13. 15 Modele w Krakowie 14. 14 Slaskie tramwaje coraz blizej konca... 14. 14 Sygnalizacja na linii "20" 14. 14 PKS Zawiercie w Piekarach 14. 14 Strona internetowa PKT Katowice 15. 13 Skanowanie 15. 13Pare wiesci autobusowych 15. 13 Potrojny 13N coraz blizej! 13. 13 Bydgosz -Fordon (dlugie)
Zebrane i sporzadzone przez: Herpi 2000
Temat: >Statystyka za gurdzien<
O choroba az tyle???!!!!!!! No to sie ladnie rozgadalem, ale statystyka za styczen bedzie o wiele gorsza :-)
Czy robic cos takiego na nastepne miesiace?
+++Statystyka za miesiac grudzien:+++
--------------------------
--------------------------
2. 89 Olaf Skrzymowski 3. 85 Wilq 4. 83 Grzegorz W. Fedorynski 5. 52 Robert Durlik 6. 48 Tomasz Kundera 7. 39 Krzysiek 8. 37 Krzysztof Zietara 9. 36 Adam Kolacz 10. 34 Michal Jankowski 11. 33 Lukasz Pisarek 12. 31 Ireneusz Hyra 13. 29 Piotr Gogolewski 13. 29 Soczówka Andrzej 14. 26 Pawel Wiecek 15. 25 Michał Węgierek 16. 19 Herpi 2000 17. 17 Bartosz Mazur 18. 16 Przemyslaw Babka 19. 13 Krzycho 19. 13 Piotr Chylinski
--------------------------------- -| Autor najdluzszego listu <<- ---------------------------------
1. 7 KB Olaf Skrzymowski: Szczecinska nocna jazda 2. 6 KB Bartosz Mazur: No i co dalej ? 2. 6KB Krzysztof Zietara: Bydgosz -Fordon (dlugie) 2. 6KB Olaf Skrzymowski: Co do FAQ 3. 5 KB Grzegorz W. Fedorynski: Szczecinska nocna jazda
--------------------------------- -| Najpopularniejsze tamaty<<- ---------------------------------
1. 57 Najpiekniejsze linie autobusowe 2. 46 Podwyzka w Warszawie 3. 37 Szczecinska nocna jazda 4. 34 Strategia rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji katowickiej 5. 33 No i co dalej? 5. 33 Tram2000! 6. 28 O ile w Zeglebiu ? 7. 25 Linia 8 wczoraj i dzis... 8. 24 Prezentacja MANow w Krakowie 9. 19 GLIWICE: Nowe autobusy VOLVO 10. 18 106Na nr 602 w Szczecinie 11. 17 "Mroczna" linia tramwajowa 11. 17 Wczorajsze potrojne 'ufo' 11. 17 Rozlam w ZKKM Jaworzno 12. 16 Wycieczka objazdowa po Gornym Slasku 13. 15 Modele w Krakowie 14. 14 Slaskie tramwaje coraz blizej konca... 14. 14 Sygnalizacja na linii "20" 14. 14 PKS Zawiercie w Piekarach 14. 14 Strona internetowa PKT Katowice 15. 13 Skanowanie 15. 13Pare wiesci autobusowych 15. 13 Potrojny 13N coraz blizej! 13. 13 Bydgosz -Fordon (dlugie)
Zebrane i sporzadzone przez: Herpi 2000
Temat: >Statystyka za gurdzien<
Czy robic cos takiego na nastepne miesiace?
+++Statystyka za miesiac grudzien:+++
--------------------------
--------------------------
2. 89 Olaf Skrzymowski 3. 85 Wilq 4. 83 Grzegorz W. Fedorynski 5. 52 Robert Durlik 6. 48 Tomasz Kundera 7. 39 Krzysiek 8. 37 Krzysztof Zietara 9. 36 Adam Kolacz 10. 34 Michal Jankowski 11. 33 Lukasz Pisarek 12. 31 Ireneusz Hyra 13. 29 Piotr Gogolewski 13. 29 Soczówka Andrzej 14. 26 Pawel Wiecek 15. 25 Michał Węgierek 16. 19 Herpi 2000 17. 17 Bartosz Mazur 18. 16 Przemyslaw Babka 19. 13 Krzycho 19. 13 Piotr Chylinski
--------------------------------- -| Autor najdluzszego listu <<- ---------------------------------
1. 7 KB Olaf Skrzymowski: Szczecinska nocna jazda 2. 6 KB Bartosz Mazur: No i co dalej ? 2. 6KB Krzysztof Zietara: Bydgosz -Fordon (dlugie) 2. 6KB Olaf Skrzymowski: Co do FAQ 3. 5 KB Grzegorz W. Fedorynski: Szczecinska nocna jazda
--------------------------------- -| Najpopularniejsze tamaty<<- ---------------------------------
1. 57 Najpiekniejsze linie autobusowe 2. 46 Podwyzka w Warszawie 3. 37 Szczecinska nocna jazda 4. 34 Strategia rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji katowickiej 5. 33 No i co dalej? 5. 33 Tram2000! 6. 28 O ile w Zeglebiu ? 7. 25 Linia 8 wczoraj i dzis... 8. 24 Prezentacja MANow w Krakowie 9. 19 GLIWICE: Nowe autobusy VOLVO 10. 18 106Na nr 602 w Szczecinie 11. 17 "Mroczna" linia tramwajowa 11. 17 Wczorajsze potrojne 'ufo' 11. 17 Rozlam w ZKKM Jaworzno 12. 16 Wycieczka objazdowa po Gornym Slasku 13. 15 Modele w Krakowie 14. 14 Slaskie tramwaje coraz blizej konca... 14. 14 Sygnalizacja na linii "20" 14. 14 PKS Zawiercie w Piekarach 14. 14 Strona internetowa PKT Katowice 15. 13 Skanowanie 15. 13Pare wiesci autobusowych 15. 13 Potrojny 13N coraz blizej! 13. 13 Bydgosz -Fordon (dlugie)
Zebrane i sporzadzone przez: Herpi 2000
Temat: Wycieczka pozegnalna
W Siewierzu zaobserwowano również PKSową H7-kę obsługującą 619/1 oraz meteorowego Ik260-853 jako rezerwę na 969/1 (kierowca tego rupiecia został przy okazji skontrolowany na okoliczność posiadania biletów do sprzedaży ;-).
Ktore posiadal :-) (dziwne by bylo zeby w tych wiochach ktos u niego bilety kupowal)
| Nastepnie przyszla kolej na przejazd linia 4/1 (#138)
"Pchełka" vel "Edi" vel M081MB, dla niewtajemniczonych :-)
Tego dnia z reszta zaliczylismy wszystkie cztery ZKMowskie pchełki Poza opisanymi juz 138 na linii 4/1 i 145 na 6/1 były tez w tzw. miedzyczasie - 146 na linii 0/1 - 137 na linii 1/1
| Program zostal niestety nieco skrócony z uwagi na zmęczenie materiału | (patrz: JJJ),
Wypraszam sobie :-P
Lepiej sie przyznaj kto musial pilnie pylac na Jozefowiec zeby psa wysadzic :-P Jak tam Maks? Zrelaksowany i oprozniony?;-P
No po powrocie z Poręby był jeszcze Ikarek na 8 chyba
8/2 #126 - nie pisalem bo nie ma o czym, raptem jeden przystanek :-)
Niniejszym wtrącam. Drugi raz w życiu jeździłem komunikacją miejską w Zawierciu i stwierdzam, że faktycznie przekrój społeczny pasażerów tamtejszych autobusów jest dość ciekawy - młodzież (do 18 lat) oraz stare babcie i dziadki (grubo powyżej 60tki).
Ze szczególnym wskazaniem na tę drugą grupę - szczególnie tłumnie szturmującą linię 3, ktora jako jedyna podjezdza pod samą bramę ZOZ-u :-)
Osób w tzw. wieku produkcyjnym zaobserowano znikomą ilość.
Pewnie samochodami jezdza. Byłbym bardzo biedny mieszkając w Zawierciu i nie mając własnych 4 kolek...:-)
No i oczywiście wszyscy przykładnie kasują bilety, chociaż Olo 3 osoby ładnie spisał - obyło się bez scysji i awantur ;-)
Tam sie zawsze obywa ;-)
Zaobserwowano również zjawisko nyskowsiowobusowe - na trasie Zawiercie-Łazy kursuje chyba kilka (po jednym by nie obrócił tak szybko) midi(?)busów Iveco coś tam (takie otoyolopodobne).
Owa działalnosc nyskarska jest oczywiscie jawnie ukierunkowana na podbieranie pasazerow liniowym PKSom....Gdy pierwszy raz zobaczylismy Iveco odjezdzajace w strone Łaz na stanowisku dworca PKS stał juz i zabierał pasazerow liniowy PKS....do Łaz :-)
pdr Olo
Temat: koniec strajku :)
Niestety informacje na temat miast innych niz Warszawa, Katowice, Krakow, Szczecin sa na tej grupie niepopularne...
szkoda - jest przeciez wiele ciekawych miejscowosci z komunikacja miejska
| mysle ze moznaby zaczac od tramwajow - jest ich troche mniej niz | autobusow...
Zacznijmy od metra, a potem trolejbusy...
metro - w Polsce chyba tylko w Warszawie ;) trolejbusy - o ile dobrze pamietam: Tychy (4 linie), Gdynia lub Sopot, Lublin
A biorac sprawe powaznie to gdzie jest metro, trolejbus, tramwaj - wiadomo (byly tu kiedys na ten temat dosyc dokladne informacje). Problem pojawia sie gdy chodzi o autobusy. Czy brac np. pod uwage sieci prywatne? - te nieraz bywaja starannie zamaskowane - przystanek czy rozklad to rzadkosc. Albo jak traktowac przewoznikow majacych jedna linie laczaca miasto z mniejsza miejscowoscia? W mojej liscie biore pod uwage tylko przewoznikow, ktorzy maja bilety (ale nie takie z komputerka jak w PKS). W ten sposob np. w Krakowie ich ilosc redukuje sie do trzech, w Czestochowie bodajze do czterech, mozna wyeliminowac Kostrzyn i Limanowa, itd... Na razie jestem pewny 137 miejscowosci z komunikacja miejska, a ich calkowita liczbe szacuje na 155.
wg mnie powinno sie brac pod uwage tylko linie i przeowoznikow oficjalnych - tzn. zatwierdzonych przez gmine jako organizator komunikacji na terenie gminy - chyba w ktorejs ustawie jest przepis iz gmina ma zapewnic mieszkancom lokalny trasport zbiorowy czyli np. jak w Tychach organizatorem jest MZK to nie bedzie sie brac pod uwage autobusow 5** z Oswiecimia ktore nawet tam nie sa glowna komunikacja
Nie mam przy sobie kompletnej listy, wymienie wiec z pamieci miejscowosci w poludniowo-wschodniej Polsce (w nawiasie przyblizona ilosc linii):
</cut
:-) Gorny Slask (KZK GOP+MZKP+ZKKM+MZK Tychy+SKM Rybnik+Raciborz+Wodzislaw+Zory+Jastrzebie+ Olkusz+Zawiercie) - ok. 800-900 (nikt chyba dokladnie nie wie ile w sumie)
8888888 ***888***MEMPHI$***888*** 88888888
8888888 ICQ: 20508120 88888888
Temat: Zmiany w komunikacji na podbeskidziu - porozmawiajmy o faktach
Tez jestem MK i MG a PKP robi wszystko, abym w gory jezdzil albo samochodem, albo PKS...
Czas przejazdu pociągu Ornak na trasie Katowice - Bielsko - Sucha (111 km) : 2.37 Przewidywany czas przejazdu poc. posp. na trasie Katowice - Kraków - Sucha (146 km) ok 2.50
Te same dane dla odcinka Katowice - Zakopane: 190km i 4.23 oraz 225km i ok 4.40. Różnica w cenie biletu 1.68PLN.
Doloz, bo masz z czego. Ornak nie zajedzie do Zakopca w 4:40 nawet w formie IC Ornak. Posp. Poznan-Zakopane jedzie 5:31. Odliczajac jego przydlugawe postoje mozna zejsc do 5:05, ale nie mniej. A w pierwszych kursach Ornak pokonywal trase do Zakopca w 4:05... Linie Sucha - Zywiec musza zamknac, bo staje sie nieprzejezdna. Gdy tam jechalem w czerwcu przez dlugi czas wleklismy sie 15 km/h, a na przedmiesciach Suchej WYPRZEDZAL nas dziadzio na Ukrainie. Wszyscy wiemy, ze istnieje cos takiego, jak remont, ale PKP i remontowanie linii lokalnych to dwie sprzeczne sprawy...
Czas przejazdu na trasie Katowice - Bielsko - Kalwaria (poc. Szczecin - Zakopane): 3.49 (108km) Przewidywany czas przejazdu poc. posp. na trasie Katowice-Kraków-Kalwaria: 2.20 (122km)
Ta zmiana akurat wyjdzie na dobre, chociaz w 2:20 bedzie ciezko sie wyrobic. Szkoda tylko lokalnych pociagow Bielsko-Wadowice.
Czas przejazdu na trasie Trzebinia-Wadowice-Kalwaria (poc. Gdynia/Łódź - Zakopane): 1.47 (56km) Przewidywany czas przejazdu poc. posp. na trasie
Trzebinia-Kraków-Kalwaria:
1.30 (83km)
j.w Wychodzi na to, ze do Wadowic z zadnej strony nie dojedziemy juz pociagiem. A przez Sucha i Chabowke bedzie sie jezdzic tylko w kierunkach wymagajacych zmiany kierunku jazdy (sorry za maslo maslane, ale wiecie o co chodzi).
W świetle powyższego przypuszczam, że jedynymi poszkodowanymi są mieszkańcy Bielska i Żywca. No i oczywiście turyści....
Tak, bardzo czesto jezdzilem Ornakiem np. do Jelesni.
Nic jeszcze nie wiemy o pociagach lokalnych - podejrzewam, ze na linii Zywiec-Zwardon moze byc kiepsko. Juz teraz bardzo mi sie nie podoba skrocenie porannego pociagu Zawiercie-Zwardon tylko do Rajczy w dniach 31.10-17.04. Dzieki temu zima (np. podczas ferii) nie sposob dojechac ze Slaska i Zaglebia do stacyjek za Rajcza. Frekwencja na tym odcinku moze nie byla imponujaca, ale czy pociag konczy bieg w Rajczy czy w Zwardoniu, to az tak wielkie koszty?
Pozdrawiam, Grzegorz Kapusta
Temat: Wycieczka objazdowa po Górnym Śląsku
Skoro już tak o tych różnych wycieczkach to informuję, że w wakacje mam zamiar odbyć wycieczkę polegającą na przejechaniu całego (no, prawie) województwa śląskiego w osi północ-południe - od Kłobucka po Żywiec, korzystając z komunikacji miejskiej. Jest to prawie wykonalne - na trzech krótkich odcinkach będzie trzeba skorzystać z pociągu (Pszczyna nie dorobiła się jeszcze komunikacji miejskiej, Myszków nie posiada podmiejskiej, a gmina Wilkowice jest za mała na komunikację).
Trasa będzie następująca: [dojazd pociągiem relacji Sędziszów-Zduńska Wola] Kłobuck - autobus (to jest chyba linia 50; MZK Cz-wa) - Częstochowa Częstochowa - tramwaj (MZK Cz-wa) - Raków PKP Częstochowa Raków PKP - pociąg osobowy - Myszków Nowa Wieś Myszków Nowa Wieś - autobus linii 5 (PUK Saniko) - Myszków Dworzec PKP Myszków Dworzec PKP - autobus linii 2 (KZK GOP) - Siewierz Rynek Siewierz - cokolwiek (np.869; KZK GOP) - Będzin Kościuszki Będzin - cokolwiek (autobus, tramwaj; KZK GOP) - Katowice centrum [i tutaj nastąpi nocna przerwa w podróży; kontynuacja następnego dnia rano] Katowice Korfantego - autobus (1, 400; MZK Tychy) - Tychy Dworzec PKP Tychy Dworzec PKP - autobus (581; PPKS Oświęcim) - Pszczyna Dworzec PKS Pszczyna - pociąg osobowy - Czechowice-Dziedzice Czechowice-Dziedzice - autobus linii VII (PKM Cz.-Dz.) - Bielsko-Biała Bielsko-Biała - pociąg osobowy - Łodygowice Górne Łodygowice Górne - autobus linii 6 (MZK Żywiec) - Żywiec centrum
Przerwa w Katowicach jest spowodowana tym, że nie sposób przejechać całej tej trasy w ciągu jednego dnia i komunikacja im bliżej wieczora tym kursuje rzadziej (a linie z których będę korzystał nie są magistralnymi ;))
Jakby ktoś był chętny dołączyć to zapraszam. Termin - VII/VIII.2000
Inna planowana tego typu wycieczka to wycieczka zachód-wschód: Racibórz -Zawiercie. W tym przypadku będzie to wycieczka tylko i wyłącznie komunikacją miejską (bez żadnych pociągów). Ale to tylko w przypadku udania się powyższej.
Temat: Wycieczka pozegnalna
W dniu dzisiejszym, tj. 29 grudnia 2003 roku w skromnym, dwuosobowym skladzie w osobach Memphisa i mojej odbyla sie wycieczka objazdowa liniami Zakładu Komunikacji Miejskiej w Zawierciu.
Okazje zasadniczo były dwie: - pozegnanie się kontrolera nr 001 z siecią ZKM - przy okazji niejako pozegnanie się z linią 719 pod sztandarem KZK GOP
Wycieczka zasadniczo rozpoczeła się na przystanku Będzin Stadion. Linią 269/3 #2440 zahaczając wszelkie możliwe Przeczyce i inne Niwiska, czyli najbardziej fikuśnym jej wariantem, zajechaliśmy na Rynek w Siewierzu. Tam ostatkiem sił dopadliśmy odjeżdżający już w kierunku Zawiercia autobus linii 719/2 i to bynajmniej nie w związku z napiętą przesiadką czy spóznieniem 269, lecz z powodu zasiedzenia sie w barze ;-) Jak przystało na PKS również jeszcze KZKowski 719/2 nie mógł dojechac do Zawiercia punktualnie - blisko 20 minutowe opóźnienie spowodowało poważną ujmę w realizacji wczesniej załozonego planu podrózy a mianowicie niezaliczenie dwoch kółek linii 0/1 (#146) - kazdego inną trasą. Jednak ten etap suma sumarum tak czy siak zaliczylismy przy pomocy pojazdów innych linii. Nastepnie przyszla kolej na przejazd linia 4/1 (#138) z Dworca PKP przez Warty, Fugasówkę i Bzow do pętli Kromołów Remiza, gdzie oczekiwała już na nas powrotna 3/2 (#114), którą przez Piaski, Warty, Centrum, Marciszów i Borowe Pole dotarliśmy do Dworca. Tam praktycznie w biegu złapaliśmy okręzną linię 6/1 (#145), która zaliczając po drodze Rudniki i Marciszów zawiozła
Kierszulę (powrót 2/3 #134). Program zostal niestety nieco skrócony z uwagi na zmęczenie materiału (patrz: JJJ), a w planie był jeszcze przejazd linią 1 do Blanowic oraz 5 do Morska. Całość imprezy uwiecznial na kliczy Kol. JJJ, który teraz jak sądze chętnie wtrąci swoje trzy grosze:-)
Żegnaj Zawiercie! ZKM 001
Temat: Wycieczka objazdowa po Górnym Śląsku
Skoro już tak o tych różnych wycieczkach to informuję, że w wakacje mam zamiar odbyć wycieczkę polegającą na przejechaniu całego (no, prawie) województwa śląskiego w osi północ-południe - od Kłobucka po Żywiec, korzystając z komunikacji miejskiej. Jest to prawie wykonalne - na trzech krótkich odcinkach będzie trzeba skorzystać z pociągu (Pszczyna nie dorobiła się jeszcze komunikacji miejskiej, Myszków nie posiada podmiejskiej, a gmina Wilkowice jest za mała na komunikację).
Trasa będzie następująca: [dojazd pociągiem relacji Sędziszów-Zduńska Wola] Kłobuck - autobus (to jest chyba linia 50; MZK Cz-wa) - Częstochowa Częstochowa - tramwaj (MZK Cz-wa) - Raków PKP Częstochowa Raków PKP - pociąg osobowy - Myszków Nowa Wieś Myszków Nowa Wieś - autobus linii 5 (PUK Saniko) - Myszków Dworzec PKP Myszków Dworzec PKP - autobus linii 2 (KZK GOP) - Siewierz Rynek Siewierz - cokolwiek (np.869; KZK GOP) - Będzin Kościuszki Będzin - cokolwiek (autobus, tramwaj; KZK GOP) - Katowice centrum [i tutaj nastąpi nocna przerwa w podróży; kontynuacja następnego dnia rano] Katowice Korfantego - autobus (1, 400; MZK Tychy) - Tychy Dworzec PKP Tychy Dworzec PKP - autobus (581; PPKS Oświęcim) - Pszczyna Dworzec PKS Pszczyna - pociąg osobowy - Czechowice-Dziedzice Czechowice-Dziedzice - autobus linii VII (PKM Cz.-Dz.) - Bielsko-Biała Bielsko-Biała - pociąg osobowy - Łodygowice Górne Łodygowice Górne - autobus linii 6 (MZK Żywiec) - Żywiec centrum
Przerwa w Katowicach jest spowodowana tym, że nie sposób przejechać całej tej trasy w ciągu jednego dnia i komunikacja im bliżej wieczora tym kursuje rzadziej (a linie z których będę korzystał nie są magistralnymi ;))
Jakby ktoś był chętny dołączyć to zapraszam. Termin - VII/VIII.2000
Inna planowana tego typu wycieczka to wycieczka zachód-wschód: Racibórz -Zawiercie. W tym przypadku będzie to wycieczka tylko i wyłącznie komunikacją miejską (bez żadnych pociągów). Ale to tylko w przypadku udania się powyższej.
Tyz piknie :))) esbek
Temat: PROPOZYCJE TERENÓW DO GIER
PROPOZYCJA 2
której osobiście nie przyjąłem aczkolwiek polecam.... to okolice miasta ( wsi Grabowa ) niedaleko Niegowonic niestety okazuje się iz jest dalej bo z tychów jest około 64km
dlatego tez nie proponowałem
natomiast tereny są malownicze i do tego historyczne na terenach tych działały liczne grupy partyzanckie w czasie II wojny światowej , ciekawe uwarunkowania terenu do gier leśnych i nie tylko , sporo wzniesień mniejszych i większych, niewielkie akweny wodne o mniejszym znaczeniu strategicznym
dla przykładu kilka szlaków turystycznych... ( aczkolwiek turystów to ja tam nie widział)- jest albo przynajmniej była niewielka baza wypadowa ZHP z Będzina... domki (melaminy) drewniane... można by było pogadać i wypożyczyć dobry teren na założenie obozu i rozłożenie namiotów)
TO TYLKO PRZYKŁADY
1. niebieski "Szlak Grabowiański": Łazy PKP (węzeł szlaków) - Grabowa - Błojec (czarny szlak Partyzantów Ziemi Olkuskiej oraz zielony szlak rowerowy do Łaz przez Niegowonice i na Pustynię Błędowską przez Chechło) - 10 km (wytyczony wiosną 2005 r.)
2.czarny Szlak Partyzantów Ziemi Olkuskiej: Wiesiółka - Niegowonice - Grabowa-Błojec - Chechło - Żelazko - Ryczów - Udórz (dawniej do wsi Kępie) (46 km, d. 60,5 km, z tego 15 km na terenie gm. Łazy) (wytyczony w 1970 r., przemalowanie znaków na czarno w 1977)
3.zielony szlak rowerowy (przechodzi przez przysiółek Błojec) - do punktu widokowego na Pustynię Błędowską w Chechle (góra Dąbrówka) (Łazy - Niegowonice - Błojec - Skałbania - Chechło - Pustynia Błędowska) - 17 km
4.czerwony Szlak Szwajcarii Zagłębiowskiej (przechodzi w pobliżu przysiółka Piaski) (Zawiercie - Centuria - Hutki-Kanki - Chechło - Błędów - Sławków) - 32,5 km, w tym 3 km na terenie gmi. Łazy
TO TYLKO PRZYKŁADY
pomnik pomordowanych w 1944 r. w przysiółku Błojec - wzniesiony po II wojnie światowej upamiętnia 11 mieszkańców i 5 partyzantów okolicznych oddziałów, którzy stoczyli tu walkę z Niemcami 16 czerwca 1944 r. i zostali rozstrzelani przez gestapo i żandarmerię; znajduje się przy czarnym szlaku Partyzantów Ziemi Olkuskiej i zielonym szlaku rowerowym
Pustynia Błędowska - punkt widokowy na górze Dąbrówka (355 m n.p.m.) w Chechle - dojście szlakiem niebieskim do Błojca, a następnie rowerowym szlakiem zielonym lub przez przysiółek Piaski, a następnie szlakiem czerwonym Szwajcarii Zagłębiowskiej;
ostańce jurajskie pod Niegowinicami (przyszły rezerwat przyrody Kromołowiec); - szosą do Niegowonic lub drogami polnymi i leśnymi (znaki czarne, żółte, bez znaków). Planowany rezerwat ma objąć obszar ostańca jurajskiego o dużych wartościach morfologicznych, położony pomiędzy wsiami Niegowonice i Grabowa. Na terenie tym rosną dorodne lasy bukowe i grądowe. Występuje tutaj wiele rzadkich i chronionych roślin, a także drzewa o wymiarach pomnikowych. Wśród skał zlokalizowany jest punkt widokowy, z którego można podziwiać rozległą panoramę okolicy;
strażnica Ryczów - 1) przez Rodaki, skąd szlakiem czarnym przez Żelazko; - 2) dłuższy wariant - przez Hutki-Kanki szlakiem czarnym, następnie żółtym i zielonym (przez rezerwat Góra Chełm); od Żelazka czarnym;
Po samych opisach pomyślcie ile daje to możliwości.. skały... lasy.. pustynie i wszystko w jednym
dodatkowo w byłym domu nauczyciela schronisko młodzieżowe na 25 osób
Dyrektor schroniska: Małgorzata Szar Grabowa, ul. Ogrodowa 28 tel. 032 67 30 321
Schronisko mieści się w Szkole Podstawowej im. Będkowskiego w Grabowej (budynek z lat 60.). Uruchomione zostało w 2001 r. W byłym "domu nauczyciela" umieszczono w 2005 r. placówkę GOPR-u.
z Będzina - autobus KZK GOP linii 809 (odjazdy z dworca autobusowego: 3.20, 5.43, 11.10, 14.20, 19.18, 22.18) (http://www.kzkgop.com.pl) z Łaz k. Zawiercia (dojazd pociągiem na trasie Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa, kursy co 30 min. - 1 godz.) - autobusy PKS (www.pks-zawiercie.pl) 18 kursów w dni robocze (mniej więcej co 1 godzinę), w soboty -13, w niedziele i święta - 7. godz. odjazdów (2005 r.): - w dni robocze: 5.45, 6.36, 6.45 (okres nauki szk.), 7.35, 8. 40, 9.48, 11.00, 12.45, 13.33, 14.36, 14.45, 15.15, 16.05, 17.05, 19.00, 20.00, 20.45, 22.50; - w soboty: 5.45, 7.35, 8.40, 8.48, 11.00, 12.45, 14.36, 15.15, 17.05, 19.00, 20.00, 20.45, 23.10; - w niedziele i święta: 5.45, 7.35, 14.36, 17.05, 19.00, 20.00, 23.10. z Zawiercia - autobusy PKS przez Łazy (www.pks-zawiercie.pl) dojście piesze z Łaz nowym szlakiem turystycznym (2005, znaki niebieskie) - 8 km
NO MAM NADZIEJĘ ZE WYCZERPAŁEM TEMAT
Temat: PKS ogranicza liczbę autobusów...[DZ]
NaszeMiasto.pl > Zawiercie > Lokalne > PKS ogranicza liczbę autobusów kursujących do różnych gmin w powiecie
PKS ogranicza liczbę autobusów kursujących do różnych gmin w powiecie
W całym powiecie zawierciańskim z roku na rok ubywa kursów autobusowych. Mieszkańcy odległych miejscowości i wsi w weekend nie mają się czym dostać się do miasta.
W weekendy jeżdżę na uczelnię do Katowic i muszę dostać się do Zawiercia na dworzec kolejowy - mówi Iwona Machelska, mieszkanka Białej Błotnej. - Niestety już od dłuższego czasu miałam poważnie utrudniony dojazd do miasta i z powrotem. A po ostatnich zmianach wprowadzonych przez PKS Zawiercie dojazd ten stał się praktycznie niemożliwy. Dlatego też prawie zawsze ktoś musi mnie podwozić do Zawiercia. W tygodniu sytuacja jest niewiele lepsza, bo ostatni autobus, którym mogę dostać się do domu odjeżdża o 17.15.
Powiat zawierciański jest bardzo rozległy. Mieszka tu ponad 120 tysięcy mieszkańców. Wielu z nich narzeka na utrudnienia w dojeździe do stolicy powiatu.
- Zaczęliśmy skracać i likwidować kursy już od września - informuje Janusz Kołodziejczuk, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Zawierciu. - Powodem takiej decyzji okazała się przede wszystkim nierentowność niektórych kursów, a także brak kierowców. Dlatego też, postanowiliśmy systematycznie wprowadzać pewne zmiany, aby nasze przedsiębiorstwo nie upadło. Ograniczyliśmy kursy w soboty i wieczorami. Podjęliśmy także decyzję o zmniejszeniu kursów na kierunku Pilica - Żarnowiec, a w najbliższym czasie wprowadzimy ograniczenia w Kroczycach i we Włodowicach. Jednak, aby nasze decyzję nie sparaliżowały całkowicie komunikacji prowadzimy rozmowy z prezydentem Zawiercia i starostą, a także z wójtami i burmistrzami poszczególnych miejscowości.
PKS likwiduje kursy i jednocześnie cześć z nich... usprawnia. Tak jest w przypadku gminy Łazy.
- Średnio w ciągu miesiąca mamy około 300 kursów dziennie. Nasze autobusy jeżdżą od rana do wieczora. Dowozimy dzieci do szkół i mieszkańców do pracy - dodaje Janusz Kołodziejczuk. - Wiemy jednak, że to za mało ale niestety nie mam możliwości finansowych na ich zwiększenie dlatego, że działamy na podobnych zasadach jak konkurencyjni prywatni przewoźnicy. Jednakże, dzięki rozmowom z burmistrzem Łaz udało nam się w Grabowej, Niegowonicach i Rokitnie Szlacheckim dołożyć kilka kursów.
Sytuacja komunikacji w powiecie nie wygląda dobrze. Niektórzy zastanawiają się nawet na utworzeniem Związku Komunikacyjnego podobnego np. do KZK GOP?
- Od jakiegoś czasu trwają rozmowy dotyczące usprawnienia komunikacji między miejscowościami - mówi Maciej Pawłowski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Zawierciu. - Jednak sytuacja nie jest taka prosta, jak się wydaje. Pasażerów zamiast przybywać zaczyna ubywać. Dużo część mieszkańców porusza się własnymi samochodami, a ci którzy takowych nie mają korzystają z usług prywatnych przewoźników. W związku z czym na rynku pojawia się konkurencja i PKS musi likwidować nierentowne kursy.
Na terenie powiatu zawierciańskiego jeździ kilku prywatnych przewoźników. Dowożą mieszkańców do miasta, jednak kursują też w określonych godzinach. Często zdarza się tak, że po godzinie 20 ciężko jest się dostać ludziom do domów.
- Wożę pasażerów codziennie odkąd okazało się, że nie ma żadnych kursów z Zawiercia do Wolbromia - mówi Dariusz Tygas, właściciel firmy przewozowej. - Mamy około 10 kursów dziennie z tym, że nie jeździmy w niedziele, a ostatni bus w tygodniu odjeżdża o 17.15. Na tej trasie jesteśmy jedynymi przewoźnikami.
Z informacji Powiatowego Zarządu Dróg wynika, że mieszkańcy mogą korzystać z usług czterech prywatnych przewoźników. Popularne "busiki" jeżdżą na trasie Łazy - Ciągowice - Zawiercie, Łazy - Zawiercie (drogą kolejową), Żarnowiec - Zawiercie, Złożeniec - Zawiercie oraz Szczekociny - Zawiercie.
Monika Ziołkowska - POLSKA Dziennik Zachodni
Temat: Tarnowskie Góry
Do marca 1993 roku każdy przewoźnik działałał na własną rękę i wydawał własne bilety.
Eeee, jedynie poza aglomeracją katowicką i w Gliwicach pojawiły się takie bilety. Większość korzystała z biletów produkowanych w "Kwadracie" z napisem "Woj. katowickie" (słynne m.in. z tego, że były to pierwsze bilety ze znakiem wodnym - nominał 3000 zł). No i jeszcze wtedy można było je kupić u "staczy" na Pl. Dworcowym (dziś: Szewczyka) w Katowicach. Właśnie pierwszy taki bilet kupiłem w czerwcu 1992 roku. Stacze byli szybsi od kiosków ruchu, bo tam te bilety pojawiły się później (mieli większe zapasy). Pamiętam jak dziś, wyszukiwałem osobę, która sprzedaje te nowe bilety ;-) Syndrom zbieracza...
Później zaczął je robić Kowalczyk (miały napis: K.T. S-c), ale były to nominały na linie pospieszne - za 4000 zł. Później Kowalczyk zaczął robić też za 3000, ale tuż przed wprowadzniem biletów "PKT-owskich". Wcześniej można było kupić bilety Kowalczyka za 3000, ale... w ROW-ie (np. w Wodzisławiu, czyli na terenie obsługiwanym wówczas przez PKM Jastrzębie - taki też napis miały te bilety, w miejscu gdzie inne miały to słynne "Woj. katowickie").
W PKM Gliwice pojawiły się bilety o takim samym wzorze... ale dopiero po biletach PKT-owskich. Te gliwickie były żółte i, co ciekawe, na początku sprzedawali je konduktorzy (jak później w autobusach kursujących dla MZKP). Wówczas te gliwickie można było kupić np. na linii 23 obsługiwanej przez Transkom... na zlecenie PKM. W ogóle jeszcze w 1992 roku zdarzały się przegubowce PKM-u na 23. To były czasy...
W marcu 1993 roku władze wojewódzkie wprowadziły tramwajowy system biletowo-taryfowy, a dla komunikacji autobusowej zorganizowanej w PKMach - jeden bilet, emitowany i sprzedawany przez PKT. Dochody miały trafić do "wspólnej kasy" prowadzonej przez PKT i powinny być dzielone między przedsiębiorstwa według kryterium pracy eksploatacyjnej w IV kwartale 1992 roku. Stało się jednak inaczej. Przedsiębiorstwa otrzymały bilety w cenie druku i doszło do konkurencji w ich sprzedaży, a dochody pozostawały w PKM-ach. W następstwie szybko wzrosły prowizje za sprzedaż biletów przez dystrybutorów. Zerwaniu uległa relacja między efektywnością PKM-ów, a ich dochodami. W połowie 1993 roku własną taryfę i własne bilety wprowadził KZK GOP (do którego wtedy należało jedynie kilka gmin
Piętnaście to nie jest kilka !!!!!!!!!!!
Unia przestała istnieć w grudniu 1994r.
O nie! Istniała do 1996 r. Po przystąpieniu w 1997 r. Gliwic do KZK GOP i utworzeniu MZK w Tychach bilety "unijne" zniknęły.
; MZKP zawarł
porozumienie taryfowo-biletowe z KZK GOP, a Bytom przystąpił do Związku. Gliwice przystąpiły do KZK GOP w 1997 roku (?).
(!)
W 1999 roku KZK GOP zawarł porozumienie taryfowe z PKS Zawiercie oraz PUK SANiKO (na liniach 2, 619 i 719 są honorowane bilety KZK GOP).
619 to linia KZK GOP. W dodatku pamiętajmy o takich wynalazkach, jak linie gminy Mikołów zlecane Transgórowi Mysłowice (41, 620) czy linie PPKS Oświęcim. No i iektóre linie, które czasowo były poza systemem komunikacji miejskiej, np. linia 180 (dziś i przedtem MZKP) przez pewien czas była w 100% PKS-owska. Podobnie było z 620 w Mikołowie (tuż przed Transgórem).
Jak coś pokręciłem to mnie poprawcie, bo to strasznie pogmatwane jest ;))
Zapomniałeś podać źródła. A walisz cytatami ;-)))))))
Krzysztof
Temat: KZK GOP
KZK GOP obsluguje ok. 300 linii autobusowych. Czy w numeracji tych
W tej chwili 285 dziennych (dane moje - nieoficjalne) i nieokreslona ilosc nocnych (rzedu malych dziesiat)
linii mozna dopatrzyc sie jakis prawidlowosci (poza tym, ze te na 8-- sa przyspieszone)? Czy ma to jakikolwiek zwiazek z zajezdniami (np. w MZK Jastrzebie autobusy z PKM Wodzislaw sa na 4--, a z PKM Jastrzebie na 5--). No i oczywiscie gdzie KZK GOP ma swoje zajezdnie? P.S. Kiedy zostal zmieniony system numeracji w Czechowicach-Dziedzicach? (z 5-- na 1,2,..,7)
To po kolei. KZK GOP, czyli Komunalny Zwiazek Komunikacyjny GOP z siedziba w Katowicach nie ma wlasnych zajezdni, bo jest _organizatorem_ przewozu, a nie _przewoznikiem_. Jest cialem zwiazkowym tworzonym przez gminy, na terenie ktorych dziala. Oprocz niego dzialaja rowniez inni _organizatorzy_ w wojewodztwie katowickim: MZKP (Miedzygminny Zwiazek Komunikacji Pasazerskiej) Tarnowskie Gory, ZKKM (Zwiazek Komunalny Komunikacja Miedzygminna) Jaworzno, <nie pamietam nazwyw Tychach i inne (osrodki Rybnik, Zory i poszczegolne miasta: Olkusz, Zawiercie, Raciborz). Sa to wszystko ciala niezalezne; pomiedzy niektorymi istnieje scisla wspolpraca, pomiedzy innymi ostra konkurencja a nawet wrogosc. Powstaly na gruzach WPK czyli Wojewodzkiego Przedsiebiorstwa Komunikacyjnego, ktore przestalo istniec jako relikt socjalizmu a obejmowalo jednolitym zarzadem cale wojewodztwo. Z tych tez czasow (WPK) pochodzi jednolita numeracja linii w calym wojewodztwie. Jesli chodzi o _typ_ numerow, to kiedys istnialy linie normalne (czarne cyfry), przyspieszone (niebieskie cyfry), pospieszne (czerwone litery) i ekspresowe (zielone E-cyfry). W momencie podzialu WPK roznie sie to pozmienialo, choc relikty przeszlosci mozna spotkac tu i owdzie (np. linie E, E30, E320 w Jaworznie, czy E2 w Rybniku). Sama numeracja linii normalnych autobusowych zmieniala sie _terytorialnie_ (tak byla tworzona dla unikniecia komplikacji). Mozna wiec wyroznic obszar centralny z malymi numerami 0-299, w sklad ktorego wchodzily miasta od Gliwic do Sosnowca i od Tarnowskich Gor po Tychy. Numery 300-399 przypisano liniom w okolicy Jaworzna (Chrzanow, Libiaz, Trzebinia), numery 4xx to glownie Zory z przyleglosciami, 5xx Rybnik, Wodzislaw i Jastrzebie. 7xx Zawiercie, Olkusz. Numery 6xx przydzielano w obszarze centralnym po wyczerpaniu z grubsza nizszych. Numery 9xx sa nowoscia i byly chyba pomyslane jako jakies "szczytowe" czy cus, ale nie wyszlo i sa normalne (w miare). Numery 8xx przydzielano jako przyspieszone w miare rownomiernie, takoz pospieszne i ekspresy. Po rozpadzie WPK _organizatorzy_ przewozow roznie podeszli do sprawy numeracji. Czesc przeszla na wlasna, lokalna. Glownie miasta wyodrebnione bez duzej sieci laczacej z innymi miastami (Czechowice-Dziedzice, Raciborz, Zawiercie, Olkusz). Tam sa teraz male numery rzedu 1-10, w porywach 1-20. Czesc pozostala przy starej numeracji i stara sie ja konsekwentnie utrzymywac (abstarhujac od zmiany struktury - nie ma obecnie pospiesznych i ekspresow w KZK GOP). Tu oczywiscie KZK GOP, MZKP i ZKKM, tudziez (chyba) Rybnik i Zory. Czesc poszla "trzecia droga", czyli przypadek Tychow: zachowali stara numeracje, ale od czasu do czasu zaskakuja nowym numerkiem (niskim). Nie podoba sie to w KZK GOP, gdyz obszary dzialania czesciowo sie pokrywaja, co prowadzi do kolizji oznaczen (na szczescie poki co na jednym przystanku nie ma dwu roznych linii o tym samym numerze).
Przechodzac teraz do samego KZK GOP, to jego numeracja jest zachowana i uwarunkowana historycznie. Mozna zauwazyc ogolna zaleznosc, ze linie o niskich numerach (1-100) maja tendencje centralno-zachodnie, o wyzszych (101-299) bardziej obrzezne. Linie 600-999 sa w miare rowno rozrzucone. Zatem wiekszych prawidlowosci oprocz przyspieszonych na 8xx obecnie nie ma.
Jesli chodzi o _przewoznikow_, to najwieksze w KZK GOP sa PKMy, powstale z poprzednich MPK. Na zlecenie KZK GOP jezdza autobusy z PKM Katowice, PKM Bytom, PKM Gliwice, PKM Sosnowiec. Do tego dochodza inne firmy: PKS Katowice, PKS Olkusz, PKS Bedzin, PUP Czeladz, Transgor Myslowice, Transkom, H.Zagozda, Delta s.c., AMPEX i inne (kolejnosc dowolna, wszystkicjh nie pamietam). Oczywiscie sa to _przewoznicy_, czyli firmy wynajete do obslugi linii. Wymienic wszystkich zajezdni wiec niepodobna. Jesli chcesz ktoras konkretnie, to Ci napisze gdzie jej szukac.
Tomasz
PS Nieoficjalna lista linii na http://www.oa.uj.edu.pl/~kundera/kmnkcj.html
Temat: A może PKS w GOPie?
Krzysztof Bojda
Rozumiem, ze podane nizej przez Ciebie godziny to godziny odjazdow autobusow PKS z Katowic w kierunku Gliwic?
Tak
| 22:55 23:35 N P a WADOWICE - JELENIA GÓRA | przez KRAKÓW, WROCŁAW | 22:55 23:35 P WADOWICE - JELENIA GÓRA | przez KRAKÓW
No, powiedzmy niech sobie jezdzi ;-) Jak widzisz, nie ma miejsca dla PKSow ;-)
W przeciwnym razie grozi klucha.
Oj jakoś szybko u Was te kluchy powstają :-).
Dobra. Teraz Katowice - Sosnowiec. Jest miejsce dla PKSów? :
Połączenia na trasie : KATOWICE - SOSNOWIEC
Odjazd Przyjazd Oznaczenia Relacja 6:50 7:04 U KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI przez JĘDRZEJÓW 7:50 8:10 KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA 8:00 8:14 U C KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ przez SZCZEKOCINY, JĘDRZEJÓW 8:30 8:44 U KATOWICE - LUBLIN przez OLKUSZ, BUSKO-ZDRÓJ 8:50 9:10 U KATOWICE - DZIAŁOSZYCE przez MIECHÓW 9:50 10:04 U KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA przez SKALBMIERZ 10:20 10:34 A KATOWICE - PAJĘCZNO przez BĘDZIN, CYKARZEW 10:20 10:37 P L ł KATOWICE - IWONICZ-ZDRÓJ przez OLKUSZ, KRAKÓW 11:50 12:00 U P KATOWICE - ZAMOŚĆ przez TARNOBRZEG, BIŁGORAJ 11:50 12:00 aO KATOWICE - ZAMOŚĆ przez TARNOBRZEG 12:30 12:43 P N n KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW 12:40 12:54 U KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA przez MIECHÓW 13:15 13:35 A KATOWICE - SZCZEKOCINY przez ZAWIERCIE 13:45 14:00 U KATOWICE - TUREK 13:50 14:10 KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA 14:00 14:15 K P KATOWICE - STARACHOWICE przez JĘDRZEJÓW 14:00 14:17 P N Y KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW 14:30 14:44 P L WISŁA - CZĘSTOCHOWA przez ŻORY, KATOWICE 14:40 14:54 P L m a KATOWICE - KOŃSKIE D.K. przez CZĘSTOCHOWA 15:00 15:14 P U KATOWICE - TARNOBRZEG przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW 16:00 16:14 P N n KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW 16:30 16:47 P 5 - 7 KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW 17:00 17:20 U KATOWICE - DZIAŁOSZYCE przez MIECHÓW 17:30 17:44 U KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA przez SKALBMIERZ 18:00 18:14 U KATOWICE - ZAWIERCIE 18:20 18:39 F m KATOWICE - CZĘSTOCHOWA przez BĘDZIN, KOZIEGŁ.SK 18:50 19:10 KRAKÓW - PABIANICE przez CZĘSTOCHOWA
pozdrawiam aron
Temat: nowy RJ w bagienno-szuwarowym
Przejrzałem pobieżnie kilka tabel...
Tabela 503 * Właściwie bez zmian, 5 par - w tym jedna do/ze Szczytna.
Tabela 505 * Osobówki Gdynia - Elbląg: bez większych zmian, dość dużo połączeń; część z nich głupio rozbita na Elbląg - Malbork i Malbork - Gdynia, od nowego RJ z tego co widzę o jeden więcej. * Osobówki Elbląg - Olsztyn: 5 par tak jak było; do Elbląga oczywiście nie ma jak dojechać na rano, do Olsztyna - bez problemu, ot taka delikatna sugestia dla młodzieży z którym miastem ma wiązać swą przyszłość (z kierunku olsztyńskiego zawsze do Elbląga było najtrudniej dojechać - znam twardzieli, którzy to robią/robili, niestety głównie PKS).
sezonowych kombinacji. * Podlasiak: Jeździ w sezonie oraz w niektóre dni pod koniec grudnia. Brak postojów w Pasłęku i Morągu - co prawda ludzie korzystali, ale pewnie ktoś stwierdził, że po przejęciu przez IC przestaną więc na wszelki wypadek postoje zlikwidowano... * Biebrza: Praktycznie bez zmian. * Gryf: Godziny bez większych zmian, relacja Szczecin - Białystok i tylko taka (żadnych Suwałk). * Rybak: W stronę Szczecina ~godzinę później, w drugą mniej więcej tak jak było. * Bryza: W stronę Olsztyna ~1,5 godziny wcześniej, w drugą mniej więcej tak jak było. * Brak zatrzymania w Małdytach pociągów: Biebrza, Gryf, Rybak - pewnie IC się wstydzi stawać w takiej wiosce, he he he... Za to ściśle tajne krzyżowania pociągów pospiesznych na strategicznej stacji Gamerki Wielkie nadal będą miały miejsce. * Poza tym czasy przejazdu pospiesznym od Elbląga do Malborka 21-25 minut, chociaż podniesiono prędkość (między Starym Polem a Malborkiem ze 100 na 120 km/h, do tego likwidacja sierżanta na przejeździe w okolicach Gronowa Elbląskiego), a kiedyś niektóre pociągi miały ZTCP ~19-20 minut.
Tabela 510 Oprócz pospiesznych, które wyżej wymieniłem: * sezonowo z Wrocka do Ełku przez: Ostrów Wlkp., Łódź Kaliską, Toruń, Iławę, Olsztyn, Korsze, * codziennie z Wrocka do Suwałk przez Leszno, Poznań, Toruń, Iławę, Olsztyn, Korsze, Ełk, Olecko, * sezonowo z Raciborza do Ełku przez Zawiercie, Częstochowę, Warszawę, Działdowo, Nidzicę, Olsztyn, Korsze.
Tabela 514 * Jak była bida, tak bida będzie, dwie pary Olsztyn - Ełk plus jakiś sezonowy pospiech (rozkład na stronie OEBB pokazuje do Torunia, ale to pewnie jakiś łącznik).
Tabela 515 * Bez zmian. Do Szczytna całkiem nieźle - 6 par, ale dalej jest już tylko jedna: rano z Pisza i po południu do Pisza...
Tabela 536 * Osobowe Ełk - Olecko bez zmian, 2 pary. Godziny takie, że jak ktoś mieszka w Ełku i pracuje w Olecku od 7 do 15 to skorzysta, na odwrót raczej nie za bardzo. Ogólnie bida. * Zostaje jeden pospieszny przez Olecko do Suwałk - całoroczny, bez postoju w Raczkach.
Na razie tyle zauważyłem, pewnie sporo ciekawostek nie rzuciło mi się w oczy (nie patrzyłem dokładnie na terminy i skomunikowania), może jeszcze coś dopiszę...
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 182 rezultatów • 1, 2
|
|