Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • natro.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS zawierciee





    Temat: [stat] Ilo ć uruchamianych wozów
    Na podstawie tabelek z ograniczeniami świątecznymi pokusiłem się o
    podliczenie ilości wozów uruchamianych w dni robocze przez poszczególnych
    przewoźników.

    Zestawienie to oczywiście nie uwzględnia takiego zjawiska jak łączone
    wozobiegi, więc liczba uruchamianych wozów może być czasami nieco zawyżona
    (jeśli dany wóz policzony został dwa lub więcej razy), ale mniej więcej
    można się zorientować kto ile i czego uruchamia.

    Podział na typy taboru:
    M - do 40 miejsc
    A - od 41 do 85 miejsc
    B - od 86 do 115 miejsc
    C - od 116 miejsc

    Łącznie KZK GOP (29 przewoźników; bez MZKP):
    M - 20
    A - 23
    B - 577
    C - 365
    czyli łącznie 985 wozów.

    PKM Sp.z o.o. Katowice
    B - 153, C - 102

    PKM Sp.z o.o. Sosnowiec
    B - 150, C - 110

    PKM Sp.z o.o. Gliwice
    B - 73, C - 80

    PKM S.A. Bytom
    M - 3, B - 54, C - 32

    PKM Sp.z o.o. Bytom
    B - 6, C - 12

    PKM Sp.z o.o. Tychy
    B - 6

    Meteor s.j. Jaworzno
    M - 7, B - 19, C - 3

    PUP J.Sebzda Czeladź
    B - 25, C - 11

    PKS S.A. Katowice
    A - 7

    PKS Sp.z o.o. Będzin
    B - 29 (tu chyba będzie błąd w rozpisce, bo PKS uruchamia też coś taborem
    typu A)

    PKS S.A. Zawiercie
    A - 4

    PPUP H.Zagozda Ruda Śląska
    B - 8, C - 8

    Transkom s.j. Piekary Śląskie
    B - 11, C - 7

    Transgór-Mysłowice S.A.
    A - 10, B - 12

    PUH Delta A.Mastalerz Bytom
    B - 11

    Delta s.c. Bytom
    B - 2

    UP H.Polak Chorzów
    B - 9

    UPA Z.Wechowski Świętochłowice
    A - 1

    Murgór-Trans Sp.z o.o. Katowice
    M - 2, A - 1

    PPUH RudPol-OPA Sp.z o.o. Ruda Śląska
    B - 3

    TO T.Powichrowski Zabrze
    B - 1

    UT-MP J.Kozioł Gliwice
    M - 1

    UT-PO S.Zastrzeżyński Jaworzno
    M - 2

    UT J.Wadas Sławków
    M - 1

    Elbud s.c. Jaworzno
    M - 1

    UT W.Domagała Dąbrowa Górnicza
    B - 4

    PUK SANiKO Sp.z o.o. Myszków
    B - 1

    TO S.i M.Dziekan Gliwice
    M - 2

    ZTP Transportowiec Sp.z o.o. Katowice
    M - 1 (tylko wakacje)

    MZKP Tarnowskie Góry (łącznie linie wspólne i wewnętrzne)
    łącznie - 123 (+bodajże 6 szkolnych)
    (przewoźnicy MZKP: PKM Świerklaniec, PW Ampex Bytom, M.Trestka, B.Trestka,
    B.Nowak, T.Rzeczkowski, M.Tarnawski, T.Rzemyk, L.Socha, E.Nylec, A.Lazar,
    T.Sroka, A.Faryś, J.Krawczyk, J.Stańko, PKS Zawiercie)

    Jakby tak KZK zechciało jeszcze ujawić taką informację jak ilość
    wykonywanych kursów na liniach można by się pokusić o obiektywne porównanie
    z WPK 1991...





    Temat: Przewoźnicy prywatni.

    Co do 633. No właśnie, przewertowałem internet, i zrodziło mi się parę pytań, na które nie potrafię dostać jednoznacznej odpowiedzi.

    1. Wspomniana przeze mnie linia 221, teraz także 221 bis. Okazuje się, że na 100% KZK GOP wjeżdża nimi na teren Jaworzna, czyli poza swój Związek, bez jakiegokolwiek porozumienia, a autobusy (PKM Sosnowiec) też na 100% nie mają kas fiskalnych ani tego "wyposażenia" (nie wiem, co się pod tym kryje, chyba chodzi m.in. o zasłonkę za fotelem kierowcy). Na jakiej zasadzie to więc działa, skoro "komunikacja miejska to komunikacja wykonywana (...) na obszarze związków komunikacyjnych."?

    (I czemu "związków komunikacyjnych" jest w liczbie mnogiej?)

    2. KZK GOP ma zawarte porozumienie z MZKP Tarnowskie Góry, mają wspólne bilety i wzajemnie do siebie wjeżdzają na wielu liniach. Jakim cudem to możliwe skoro "związki gmin nie mogą zawierać porozumień"?

    2a. Ponadto wynalazłem, że na linii 194 obowiązuje porozumienie KZK GOP i MZK Jastrzębie-Zdrój, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Paradoksalnie możliwe jest jeżdżenie tylko po obrębie Gliwic na podstawie biletu MZK Jastrzębie Zdrój.

    2b. Na linii 719 obowiązuje porozumienie KZK GOP i PKS Zawiercie, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Tak samo, dla przykłądu po Zawierciu można sobie kupić bilet miesięczny w Katowicach i jeździć na niego, bo tak pewnie jest taniej niż ma cene bilet miesięczny PKS Zawiercie.

    Inna sprawa, że 2a i 2b nie są Związkami.

    3. A teraz mam najciekawsze. Jakim cudem KZK GOP jeździł do Olkusza 633 bez tych kas fiskalnych? (pomijając to, że było na nie miejsce w autobusach)

    i 3b. No i jak się ma wjeżdżanie ZKG do Sławkowa? To jest, czy już nie jest komunikacja miejska (i te nieszczęsne zasłonki za fotelem kierowcy, jeśli to o nie chodzi)?


    Ja Ci odpowiem na to bardzo prosto: A to Polska właśnie...





    Temat: Przewoźnicy prywatni.
    Co do 633. No właśnie, przewertowałem internet, i zrodziło mi się parę pytań, na które nie potrafię dostać jednoznacznej odpowiedzi.

    1. Wspomniana przeze mnie linia 221, teraz także 221 bis. Okazuje się, że na 100% KZK GOP wjeżdża nimi na teren Jaworzna, czyli poza swój Związek, bez jakiegokolwiek porozumienia, a autobusy (PKM Sosnowiec) też na 100% nie mają kas fiskalnych ani tego "wyposażenia" (nie wiem, co się pod tym kryje, chyba chodzi m.in. o zasłonkę za fotelem kierowcy). Na jakiej zasadzie to więc działa, skoro "komunikacja miejska to komunikacja wykonywana (...) na obszarze związków komunikacyjnych."?

    (I czemu "związków komunikacyjnych" jest w liczbie mnogiej?)

    2. KZK GOP ma zawarte porozumienie z MZKP Tarnowskie Góry, mają wspólne bilety i wzajemnie do siebie wjeżdzają na wielu liniach. Jakim cudem to możliwe skoro "związki gmin nie mogą zawierać porozumień"?

    2a. Ponadto wynalazłem, że na linii 194 obowiązuje porozumienie KZK GOP i MZK Jastrzębie-Zdrój, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Paradoksalnie możliwe jest jeżdżenie tylko po obrębie Gliwic na podstawie biletu MZK Jastrzębie Zdrój.

    2b. Na linii 719 obowiązuje porozumienie KZK GOP i PKS Zawiercie, wobec czego obowiązują bilety miesięczne jednego i drugiego na całej linii. Tak samo, dla przykłądu po Zawierciu można sobie kupić bilet miesięczny w Katowicach i jeździć na niego, bo tak pewnie jest taniej niż ma cene bilet miesięczny PKS Zawiercie.

    Inna sprawa, że 2a i 2b nie są Związkami.

    3. A teraz mam najciekawsze. Jakim cudem KZK GOP jeździł do Olkusza 633 bez tych kas fiskalnych? (pomijając to, że było na nie miejsce w autobusach)

    i 3b. No i jak się ma wjeżdżanie ZKG do Sławkowa? To jest, czy już nie jest komunikacja miejska (i te nieszczęsne zasłonki za fotelem kierowcy, jeśli to o nie chodzi)?



    Temat: Siewierz i Zawiercie - krótka relacja
    Witam

    W czwartek zrobiłem mały wyskok do Zawiercia przy użyciu
    PKS-u.
    Z Tarn.Gór jechałem zwykłym kursem PKS, wysiadłem w
    Siewierzu gdzie przesiadłem się na 719 (też PKS Zawiercie).
    W obydwu tych autobusach ważne są wszystkie bilety KZK
    GOP chociaż z jednorazowymi czy jednodniowymi może
    być problem ze skasowaniem. Po prostu nie ma kasowników
    ale w takim przypadku kierowca "kasuje" bilet.
    Po drodze do Zawiercia zaliczyłem kilka niespodzianek.
    Pierwsza z nich, nie związana z KM ale też interesująca, to
    gagarin ze składem węglarek i semafory kształtowe na stacji
    w Siewierzu. Tam jeszcze jeżdżą pociągi! Dokąd najdalej na
    zachód dojeżdżają? Może tylko do Siewierza.
    Druga niespodzianka to Ik280#132 PTK Zawiercie na pętli
    Niwki Plac Zabaw - chyba jedyny przegub w tej firmie.
    Trzecią niespodzianką była ...kontrola biletów. Dwóch kanarów
    PKS wsiadło w Dziechciarzach, szybko sprawdzili bilety i wysiedli
    na tym samym przystanku.

    Komunikacja w Zawierciu składa się z ośmiu linii, na których
    jeżdżą 24 autobusy. Więcej można dowiedzieć się na stronie:
    http://www.ptk-zawiercie.com.pl/ .
    Oprócz tych ośmiu numerowanych linii jest też tajemnicza linia
    bez numeru - jest podana tylko trasa Dworzec - Równa -
    Sienkiewicza.
    Rozkłady na przystankach nie prezentują wysokiego poziomu
    i mimo, że nie są pisane ręcznie jak niegdyś, to nie zawierają
    zbyt wiele informacji. Trasa to przystanek docelowy i 2 - 3
    przystanki pośrednie. Rozkłady jazdy niektórych linii przypominają
    rozkłady PKS - jeden rozkład na wszystkie dni tygodnia i literki
    wyróżniające odjazdy w poszczególne dni.
    Bilet na terenie miasta kosztuje 2 zł na wszystkie linie z wyjątkiem
    linii 0. "0" jest linią okrężną objeżdżającą śródmieście obsługiwaną
    przez Jelcza M081MB. Żeby skorzystać z tej linii wystarczy skasować
    bilet za 1,50 zł. Tego nie jestem pewien, bo w cenniku na stronce PTK
    jest dziwny zapis: "Przejazd linią 0 należy kasować bilet dwustronnego
    kasowania o nominale 2,30 zł", a obok widnieje 1,50 zł. Dziwne.
    Tabor - oprócz wspomnianego Ikara widziałem tylko Jelcze - M11
    zmodernizowane (112, 114, 115) i nie (121), M081MB (137, 138),
    120M najstarsza wersja (129), 120M nowsze (134, 135) oraz 120M
    i MM2 (chyba) z numerami 136, 142, 143 i 144. Nie udało mi się
    spotkać żadnego z Ikarusów 260.73A mimo, że byłem w Zawierciu
    w czasie godzin szczytu popołudniowego.

    Pzdr
    Jacek Sobota





    Temat: Nowe używane autobusy w Zagłębiu


    Bo generalnie na umowy, które wchodziły w życie w tym roku, było
    wymaganie rocznika 1994. Czyli generalnie zasada -10. Zgodnie z tym - w
    przetargu na te linie do Plejady - było podobnie na linie na 2005 rok
    (1995 required). A tu nagle schodzimy do 1994 ponownie. Pokłosie
    nieudanych tegorocznych przetargów na 22, żeby nie trzeba było innego
    taboru wymyślać?


    Ani moja, ani Twoja wina, że taka data na tabliczce znamionowej, którą trza
    było przerżnąć (przeca).


    W ogóle co dziwne - na 926 rocznik 2000


    Zara, zara, kto tam tera jeździ? Aha. Da rade spełnić. A PKS B-n, co tam
    pewnie ma jakiś sentyment do tej linii, to chyba już nie da rady.


    na 237/275 rocznik 1996


    Z tym 237/275 to coś nie gra, bo to nie pierwsze już ogłoszenie.


    na 619 1997


    Więc wniosek prosty, że PKS Zawiercie albo inny Meteor nie może nic
    ciekawszego wystawić.


    OCzywista wszystko w wersji alternatywno-remontowej.


    Pewnie, "przecież muszą być jakieś alternatywy" (to ze starego serialu - ale
    działa do dziś)


    No i EURO.


    to Euro to kiedyś było potrzebne jako podkładka do ubiegania się o kasę do
    WFOŚ-iu. A teraz? Czyżby ktoś drugi fakultet z ekologii skończył? Albo
    jakiś "zielony" trafił na stołek?


    No i jeszcze drugie mnie się nasunęło (temu misiowi).
    Otwarcie ofert jest 21 stycznia. Wejście na linię 1 czerwca. Dla 926
    otwarcie 30 grudnia, wejście 1 marca. Na 237/275 23 listopad/1 luty.
    Okres czasu się wydłuża. To ogromne osiągnięcie w porównaniu z zeszłym
    rokiem, gdy od otwarcia pozostawały 2-3 tygodnie na wejście na linię.
    Uczą się :-)


    Jak to się mówi: nauka nie idzie w las.
    Eno, w końcu po tylu latach działalności nawet ze wstydu pasowałby się
    czegoś w końcu nauczyć. No, może nie nauczyć, po 100 razie samo wchodzi do
    głowy.


    Dobrze dla przewoźnika, bo może _sprowadzić_ obiecany tabor? Nie wiem
    jak mówi orzecznictwo, bo specyfikacja wspomina o dysponowaniu taborem...


    Też nie wiem i nie chce mi się szukać, ale kiedyś było coś takiego, że ten
    co dotychczas jeździ na przedmiocie zamówienia, musi mieć tabor fizycznie, a
    wszyscy inni tylko gwarancję jego posiadania w momencie rozpoczęcia
    realizacji nowego zamówienia.





    Temat: >Statystyka za gurdzien<
    Chcialem jeszcze zaznaczyc ze jest nas Krzyskow najwiecej bo az 3.
    Gratuluje imiennicy!!!!!!:-)))))))))

    Czy robic cos takiego na nastepne miesiace?

    +++Statystyka za miesiac grudzien:+++

    --------------------------

    --------------------------

    2. 89 Olaf Skrzymowski
    3. 85 Wilq
    4. 83 Grzegorz W. Fedorynski
    5. 52 Robert Durlik
    6. 48 Tomasz Kundera
    7. 39 Krzysiek
    8. 37 Krzysztof Zietara
    9. 36 Adam Kolacz
    10. 34 Michal Jankowski
    11. 33 Lukasz Pisarek
    12. 31 Ireneusz Hyra
    13. 29 Piotr Gogolewski
    13. 29 Soczówka Andrzej
    14. 26 Pawel Wiecek
    15. 25 Michał Węgierek
    16. 19 Herpi 2000
    17. 17 Bartosz Mazur
    18. 16 Przemyslaw Babka
    19. 13 Krzycho
    19. 13 Piotr Chylinski

    ---------------------------------
    -| Autor najdluzszego listu <<-
    ---------------------------------

    1. 7 KB Olaf Skrzymowski: Szczecinska nocna jazda
    2. 6 KB Bartosz Mazur: No i co dalej ?
    2. 6KB Krzysztof Zietara: Bydgosz -Fordon (dlugie)
    2. 6KB Olaf Skrzymowski: Co do FAQ
    3. 5 KB Grzegorz W. Fedorynski: Szczecinska nocna jazda

    ---------------------------------
    -| Najpopularniejsze tamaty<<-
    ---------------------------------

    1. 57 Najpiekniejsze linie autobusowe
    2. 46 Podwyzka w Warszawie
    3. 37 Szczecinska nocna jazda
    4. 34 Strategia rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji katowickiej
    5. 33 No i co dalej?
    5. 33 Tram2000!
    6. 28 O ile w Zeglebiu ?
    7. 25 Linia 8 wczoraj i dzis...
    8. 24 Prezentacja MANow w Krakowie
    9. 19 GLIWICE: Nowe autobusy VOLVO
    10. 18 106Na nr 602 w Szczecinie
    11. 17 "Mroczna" linia tramwajowa
    11. 17 Wczorajsze potrojne 'ufo'
    11. 17 Rozlam w ZKKM Jaworzno
    12. 16 Wycieczka objazdowa po Gornym Slasku
    13. 15 Modele w Krakowie
    14. 14 Slaskie tramwaje coraz blizej konca...
    14. 14 Sygnalizacja na linii "20"
    14. 14 PKS Zawiercie w Piekarach
    14. 14 Strona internetowa PKT Katowice
    15. 13 Skanowanie
    15. 13Pare wiesci autobusowych
    15. 13 Potrojny 13N coraz blizej!
    13. 13 Bydgosz -Fordon (dlugie)

    Zebrane i sporzadzone przez: Herpi 2000






    Temat: >Statystyka za gurdzien<
    O choroba az tyle???!!!!!!! No to sie ladnie rozgadalem, ale statystyka za
    styczen bedzie o wiele gorsza :-)

    Czy robic cos takiego na nastepne miesiace?

    +++Statystyka za miesiac grudzien:+++

    --------------------------

    --------------------------

    2. 89 Olaf Skrzymowski
    3. 85 Wilq
    4. 83 Grzegorz W. Fedorynski
    5. 52 Robert Durlik
    6. 48 Tomasz Kundera
    7. 39 Krzysiek
    8. 37 Krzysztof Zietara
    9. 36 Adam Kolacz
    10. 34 Michal Jankowski
    11. 33 Lukasz Pisarek
    12. 31 Ireneusz Hyra
    13. 29 Piotr Gogolewski
    13. 29 Soczówka Andrzej
    14. 26 Pawel Wiecek
    15. 25 Michał Węgierek
    16. 19 Herpi 2000
    17. 17 Bartosz Mazur
    18. 16 Przemyslaw Babka
    19. 13 Krzycho
    19. 13 Piotr Chylinski

    ---------------------------------
    -| Autor najdluzszego listu <<-
    ---------------------------------

    1. 7 KB Olaf Skrzymowski: Szczecinska nocna jazda
    2. 6 KB Bartosz Mazur: No i co dalej ?
    2. 6KB Krzysztof Zietara: Bydgosz -Fordon (dlugie)
    2. 6KB Olaf Skrzymowski: Co do FAQ
    3. 5 KB Grzegorz W. Fedorynski: Szczecinska nocna jazda

    ---------------------------------
    -| Najpopularniejsze tamaty<<-
    ---------------------------------

    1. 57 Najpiekniejsze linie autobusowe
    2. 46 Podwyzka w Warszawie
    3. 37 Szczecinska nocna jazda
    4. 34 Strategia rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji katowickiej
    5. 33 No i co dalej?
    5. 33 Tram2000!
    6. 28 O ile w Zeglebiu ?
    7. 25 Linia 8 wczoraj i dzis...
    8. 24 Prezentacja MANow w Krakowie
    9. 19 GLIWICE: Nowe autobusy VOLVO
    10. 18 106Na nr 602 w Szczecinie
    11. 17 "Mroczna" linia tramwajowa
    11. 17 Wczorajsze potrojne 'ufo'
    11. 17 Rozlam w ZKKM Jaworzno
    12. 16 Wycieczka objazdowa po Gornym Slasku
    13. 15 Modele w Krakowie
    14. 14 Slaskie tramwaje coraz blizej konca...
    14. 14 Sygnalizacja na linii "20"
    14. 14 PKS Zawiercie w Piekarach
    14. 14 Strona internetowa PKT Katowice
    15. 13 Skanowanie
    15. 13Pare wiesci autobusowych
    15. 13 Potrojny 13N coraz blizej!
    13. 13 Bydgosz -Fordon (dlugie)

    Zebrane i sporzadzone przez: Herpi 2000






    Temat: >Statystyka za gurdzien<
    Czy robic cos takiego na nastepne miesiace?

    +++Statystyka za miesiac grudzien:+++

    --------------------------

    --------------------------

    2. 89 Olaf Skrzymowski
    3. 85 Wilq
    4. 83 Grzegorz W. Fedorynski
    5. 52 Robert Durlik
    6. 48 Tomasz Kundera
    7. 39 Krzysiek
    8. 37 Krzysztof Zietara
    9. 36 Adam Kolacz
    10. 34 Michal Jankowski
    11. 33 Lukasz Pisarek
    12. 31 Ireneusz Hyra
    13. 29 Piotr Gogolewski
    13. 29 Soczówka Andrzej
    14. 26 Pawel Wiecek
    15. 25 Michał Węgierek
    16. 19 Herpi 2000
    17. 17 Bartosz Mazur
    18. 16 Przemyslaw Babka
    19. 13 Krzycho
    19. 13 Piotr Chylinski

    ---------------------------------
    -| Autor najdluzszego listu <<-
    ---------------------------------

    1. 7 KB Olaf Skrzymowski: Szczecinska nocna jazda
    2. 6 KB Bartosz Mazur: No i co dalej ?
    2. 6KB Krzysztof Zietara: Bydgosz -Fordon (dlugie)
    2. 6KB Olaf Skrzymowski: Co do FAQ
    3. 5 KB Grzegorz W. Fedorynski: Szczecinska nocna jazda

    ---------------------------------
    -| Najpopularniejsze tamaty<<-
    ---------------------------------

    1. 57 Najpiekniejsze linie autobusowe
    2. 46 Podwyzka w Warszawie
    3. 37 Szczecinska nocna jazda
    4. 34 Strategia rozwoju sieci tramwajowej w aglomeracji katowickiej
    5. 33 No i co dalej?
    5. 33 Tram2000!
    6. 28 O ile w Zeglebiu ?
    7. 25 Linia 8 wczoraj i dzis...
    8. 24 Prezentacja MANow w Krakowie
    9. 19 GLIWICE: Nowe autobusy VOLVO
    10. 18 106Na nr 602 w Szczecinie
    11. 17 "Mroczna" linia tramwajowa
    11. 17 Wczorajsze potrojne 'ufo'
    11. 17 Rozlam w ZKKM Jaworzno
    12. 16 Wycieczka objazdowa po Gornym Slasku
    13. 15 Modele w Krakowie
    14. 14 Slaskie tramwaje coraz blizej konca...
    14. 14 Sygnalizacja na linii "20"
    14. 14 PKS Zawiercie w Piekarach
    14. 14 Strona internetowa PKT Katowice
    15. 13 Skanowanie
    15. 13Pare wiesci autobusowych
    15. 13 Potrojny 13N coraz blizej!
    13. 13 Bydgosz -Fordon (dlugie)

    Zebrane i sporzadzone przez: Herpi 2000





    Temat: Wycieczka pozegnalna


    W Siewierzu zaobserwowano również PKSową H7-kę obsługującą 619/1 oraz
    meteorowego Ik260-853 jako rezerwę na 969/1 (kierowca tego rupiecia został
    przy okazji skontrolowany na okoliczność posiadania biletów do sprzedaży
    ;-).


    Ktore posiadal :-)
    (dziwne by bylo zeby w tych wiochach ktos u niego bilety kupowal)


    | Nastepnie przyszla kolej na przejazd linia 4/1 (#138)

    "Pchełka" vel "Edi" vel M081MB, dla niewtajemniczonych :-)


    Tego dnia z reszta zaliczylismy wszystkie cztery ZKMowskie pchełki
    Poza opisanymi juz 138 na linii 4/1 i 145 na 6/1 były tez w tzw.
    miedzyczasie
    - 146 na linii 0/1
    - 137 na linii 1/1


    | Program zostal niestety nieco skrócony z uwagi na zmęczenie materiału
    | (patrz: JJJ),

    Wypraszam sobie :-P


    Lepiej sie przyznaj kto musial pilnie pylac na Jozefowiec zeby psa wysadzic
    :-P
    Jak tam Maks? Zrelaksowany i oprozniony?;-P


    No po powrocie z Poręby był jeszcze Ikarek na 8 chyba


    8/2 #126 - nie pisalem bo nie ma o czym, raptem jeden przystanek :-)


    Niniejszym wtrącam. Drugi raz w życiu jeździłem komunikacją miejską w
    Zawierciu i stwierdzam, że faktycznie przekrój społeczny pasażerów
    tamtejszych autobusów jest dość ciekawy - młodzież (do 18 lat) oraz stare
    babcie i dziadki (grubo powyżej 60tki).


    Ze szczególnym wskazaniem na tę drugą grupę - szczególnie tłumnie
    szturmującą linię 3, ktora jako jedyna podjezdza pod samą bramę ZOZ-u :-)


    Osób w tzw. wieku produkcyjnym
    zaobserowano znikomą ilość.


    Pewnie samochodami jezdza. Byłbym bardzo biedny mieszkając w Zawierciu i nie
    mając własnych 4 kolek...:-)


    No i oczywiście wszyscy przykładnie kasują
    bilety, chociaż Olo 3 osoby ładnie spisał - obyło się bez scysji i awantur
    ;-)


    Tam sie zawsze obywa ;-)


    Zaobserwowano również zjawisko nyskowsiowobusowe - na trasie
    Zawiercie-Łazy
    kursuje chyba kilka (po jednym by nie obrócił tak szybko) midi(?)busów
    Iveco
    coś tam (takie otoyolopodobne).


    Owa działalnosc nyskarska jest oczywiscie jawnie ukierunkowana na
    podbieranie pasazerow liniowym PKSom....Gdy pierwszy raz zobaczylismy Iveco
    odjezdzajace w strone Łaz na stanowisku dworca PKS stał juz i zabierał
    pasazerow liniowy PKS....do Łaz :-)

    pdr
    Olo





    Temat: koniec strajku :)


    Niestety informacje na temat miast innych niz Warszawa, Katowice,
    Krakow, Szczecin sa na tej grupie niepopularne...


    szkoda - jest przeciez wiele ciekawych miejscowosci z komunikacja miejska


    | mysle ze moznaby zaczac od tramwajow - jest ich troche mniej niz
    | autobusow...

    Zacznijmy od metra, a potem trolejbusy...


    metro - w Polsce chyba tylko w Warszawie ;)
    trolejbusy - o ile dobrze pamietam: Tychy (4 linie), Gdynia lub Sopot,
    Lublin


    A biorac sprawe powaznie to gdzie jest metro, trolejbus, tramwaj -
    wiadomo (byly tu kiedys na ten temat dosyc dokladne informacje). Problem
    pojawia sie gdy chodzi o autobusy. Czy brac np. pod uwage sieci
    prywatne? - te nieraz bywaja starannie zamaskowane - przystanek czy
    rozklad to rzadkosc. Albo jak traktowac przewoznikow majacych jedna
    linie laczaca miasto z mniejsza miejscowoscia?
    W mojej liscie biore pod uwage tylko przewoznikow, ktorzy maja bilety
    (ale nie takie z komputerka jak w PKS). W ten sposob np. w Krakowie ich
    ilosc redukuje sie do trzech, w Czestochowie bodajze do czterech, mozna
    wyeliminowac Kostrzyn i Limanowa, itd... Na razie jestem pewny 137
    miejscowosci z komunikacja miejska, a ich calkowita liczbe szacuje na
    155.


    wg mnie powinno sie brac pod uwage tylko linie i przeowoznikow oficjalnych -
    tzn. zatwierdzonych przez gmine jako organizator komunikacji na terenie
    gminy - chyba w ktorejs ustawie jest przepis iz gmina ma zapewnic
    mieszkancom lokalny trasport zbiorowy
    czyli np. jak w Tychach organizatorem jest MZK to nie bedzie sie brac pod
    uwage autobusow 5** z Oswiecimia ktore nawet tam nie sa glowna komunikacja


    Nie mam przy sobie kompletnej listy, wymienie wiec z pamieci
    miejscowosci w poludniowo-wschodniej Polsce (w nawiasie przyblizona
    ilosc linii):


    </cut

    :-)  Gorny Slask (KZK GOP+MZKP+ZKKM+MZK Tychy+SKM
    Rybnik+Raciborz+Wodzislaw+Zory+Jastrzebie+
    Olkusz+Zawiercie) - ok. 800-900 (nikt chyba dokladnie nie wie ile w sumie)

    8888888     ***888***MEMPHI$***888***     88888888

    8888888               ICQ: 20508120               88888888





    Temat: Zmiany w komunikacji na podbeskidziu - porozmawiajmy o faktach

    Tez jestem MK i MG a PKP robi wszystko, abym w gory jezdzil albo
    samochodem, albo PKS...


    Czas przejazdu pociągu Ornak na trasie Katowice - Bielsko - Sucha (111 km)
    :
    2.37
    Przewidywany czas przejazdu poc. posp. na trasie Katowice - Kraków - Sucha
    (146 km) ok 2.50

    Te same dane dla odcinka Katowice - Zakopane:  190km i 4.23 oraz 225km i
    ok
    4.40. Różnica w cenie biletu 1.68PLN.


    Doloz, bo masz z czego. Ornak nie zajedzie do Zakopca w 4:40 nawet w formie
    IC Ornak. Posp. Poznan-Zakopane jedzie 5:31. Odliczajac jego przydlugawe
    postoje mozna zejsc do 5:05, ale nie mniej. A w pierwszych kursach Ornak
    pokonywal trase do Zakopca w 4:05...
    Linie Sucha - Zywiec musza zamknac, bo staje sie nieprzejezdna. Gdy tam
    jechalem w czerwcu przez dlugi czas wleklismy sie 15 km/h, a na
    przedmiesciach Suchej WYPRZEDZAL nas dziadzio na Ukrainie.
    Wszyscy wiemy, ze istnieje cos takiego, jak remont, ale PKP i
    remontowanie linii lokalnych to dwie sprzeczne sprawy...


    Czas przejazdu na trasie Katowice - Bielsko - Kalwaria (poc. Szczecin -
    Zakopane): 3.49 (108km)
    Przewidywany czas przejazdu poc. posp. na trasie Katowice-Kraków-Kalwaria:
    2.20 (122km)


    Ta zmiana akurat wyjdzie na dobre, chociaz w 2:20 bedzie ciezko sie wyrobic.
    Szkoda tylko lokalnych pociagow Bielsko-Wadowice.


    Czas przejazdu na trasie Trzebinia-Wadowice-Kalwaria (poc. Gdynia/Łódź -
    Zakopane): 1.47 (56km)
    Przewidywany czas przejazdu poc. posp. na trasie


    Trzebinia-Kraków-Kalwaria:

    1.30 (83km)


    j.w
    Wychodzi na to, ze do Wadowic z zadnej strony nie dojedziemy juz pociagiem.
    A przez Sucha i Chabowke bedzie sie jezdzic tylko w kierunkach wymagajacych
    zmiany kierunku jazdy (sorry za maslo maslane, ale wiecie o co chodzi).


    W świetle powyższego przypuszczam, że jedynymi poszkodowanymi są
    mieszkańcy
    Bielska i Żywca. No i oczywiście turyści....


    Tak, bardzo czesto jezdzilem Ornakiem np. do Jelesni.

    Nic jeszcze nie wiemy o pociagach lokalnych - podejrzewam, ze na linii
    Zywiec-Zwardon moze byc kiepsko. Juz teraz bardzo mi sie nie podoba
    skrocenie porannego pociagu Zawiercie-Zwardon tylko do Rajczy w dniach
    31.10-17.04. Dzieki temu zima (np. podczas ferii) nie sposob dojechac
    ze Slaska i Zaglebia do stacyjek za Rajcza. Frekwencja na tym odcinku
    moze nie byla imponujaca, ale czy pociag konczy bieg w Rajczy czy
    w Zwardoniu, to az tak wielkie koszty?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta





    Temat: Wycieczka objazdowa po Górnym Śląsku
    Skoro już tak o tych różnych wycieczkach to informuję, że w wakacje mam
    zamiar odbyć wycieczkę polegającą na przejechaniu całego (no, prawie)
    województwa śląskiego w osi północ-południe - od Kłobucka po Żywiec,
    korzystając z komunikacji miejskiej.
    Jest to prawie wykonalne - na trzech krótkich odcinkach będzie trzeba
    skorzystać z pociągu (Pszczyna nie dorobiła się jeszcze komunikacji
    miejskiej, Myszków nie posiada podmiejskiej, a gmina Wilkowice jest za
    mała na komunikację).

    Trasa będzie następująca:
    [dojazd pociągiem relacji Sędziszów-Zduńska Wola]
    Kłobuck - autobus (to jest chyba linia 50; MZK Cz-wa) - Częstochowa
    Częstochowa - tramwaj (MZK Cz-wa) - Raków PKP
    Częstochowa Raków PKP - pociąg osobowy - Myszków Nowa Wieś
    Myszków Nowa Wieś - autobus linii 5 (PUK Saniko) - Myszków Dworzec PKP
    Myszków Dworzec PKP - autobus linii 2 (KZK GOP) - Siewierz Rynek
    Siewierz - cokolwiek (np.869; KZK GOP) - Będzin Kościuszki
    Będzin - cokolwiek (autobus, tramwaj; KZK GOP) - Katowice centrum
    [i tutaj nastąpi nocna przerwa w podróży; kontynuacja następnego dnia
    rano]
    Katowice Korfantego - autobus (1, 400; MZK Tychy) - Tychy Dworzec PKP
    Tychy Dworzec PKP - autobus (581; PPKS Oświęcim) - Pszczyna Dworzec PKS
    Pszczyna - pociąg osobowy - Czechowice-Dziedzice
    Czechowice-Dziedzice - autobus linii VII (PKM Cz.-Dz.) - Bielsko-Biała
    Bielsko-Biała - pociąg osobowy - Łodygowice Górne
    Łodygowice Górne - autobus linii 6 (MZK Żywiec) - Żywiec centrum

    Przerwa w Katowicach jest spowodowana tym, że nie sposób przejechać całej
    tej trasy w ciągu jednego dnia i komunikacja im bliżej wieczora tym
    kursuje rzadziej (a linie z których będę korzystał nie są magistralnymi
    ;))

    Jakby ktoś był chętny dołączyć to zapraszam. Termin - VII/VIII.2000

    Inna planowana tego typu wycieczka to wycieczka zachód-wschód:
    Racibórz -Zawiercie.
    W tym przypadku będzie to wycieczka tylko i wyłącznie komunikacją miejską
    (bez żadnych pociągów). Ale to tylko w przypadku udania się powyższej.





    Temat: Wycieczka pozegnalna
    W dniu dzisiejszym, tj. 29 grudnia 2003 roku w skromnym, dwuosobowym
    skladzie w osobach Memphisa i mojej odbyla sie wycieczka objazdowa liniami
    Zakładu Komunikacji Miejskiej w Zawierciu.

    Okazje zasadniczo były dwie:
    - pozegnanie się kontrolera nr 001 z siecią ZKM
    - przy okazji niejako pozegnanie się z linią 719 pod sztandarem KZK GOP

    Wycieczka zasadniczo rozpoczeła się na przystanku Będzin Stadion. Linią
    269/3 #2440 zahaczając wszelkie możliwe Przeczyce i inne Niwiska, czyli
    najbardziej fikuśnym jej wariantem, zajechaliśmy na Rynek w Siewierzu. Tam
    ostatkiem sił dopadliśmy odjeżdżający już w kierunku Zawiercia autobus linii
    719/2 i to bynajmniej nie w związku z napiętą przesiadką czy spóznieniem
    269, lecz z powodu zasiedzenia sie w barze ;-)
    Jak przystało na PKS również jeszcze KZKowski 719/2 nie mógł dojechac do
    Zawiercia punktualnie - blisko 20 minutowe opóźnienie spowodowało poważną
    ujmę w realizacji wczesniej załozonego planu podrózy a mianowicie
    niezaliczenie dwoch kółek linii 0/1 (#146) - kazdego inną trasą. Jednak ten
    etap suma sumarum tak czy siak zaliczylismy przy pomocy pojazdów innych
    linii.
    Nastepnie przyszla kolej na przejazd linia 4/1 (#138) z Dworca PKP przez
    Warty, Fugasówkę i Bzow do pętli Kromołów Remiza, gdzie oczekiwała już na
    nas powrotna 3/2 (#114), którą przez Piaski, Warty, Centrum, Marciszów i
    Borowe Pole dotarliśmy do Dworca. Tam praktycznie w biegu złapaliśmy okręzną
    linię 6/1 (#145), która zaliczając po drodze Rudniki i Marciszów zawiozła

    Kierszulę (powrót 2/3 #134).
    Program zostal niestety nieco skrócony z uwagi na zmęczenie materiału
    (patrz: JJJ), a w planie był jeszcze przejazd linią 1 do Blanowic oraz 5 do
    Morska.
    Całość imprezy uwiecznial na kliczy Kol. JJJ, który teraz jak sądze chętnie
    wtrąci swoje trzy grosze:-)

    Żegnaj Zawiercie!
    ZKM 001





    Temat: Wycieczka objazdowa po Górnym Śląsku


    Skoro już tak o tych różnych wycieczkach to informuję, że w wakacje mam
    zamiar odbyć wycieczkę polegającą na przejechaniu całego (no, prawie)
    województwa śląskiego w osi północ-południe - od Kłobucka po Żywiec,
    korzystając z komunikacji miejskiej.
    Jest to prawie wykonalne - na trzech krótkich odcinkach będzie trzeba
    skorzystać z pociągu (Pszczyna nie dorobiła się jeszcze komunikacji
    miejskiej, Myszków nie posiada podmiejskiej, a gmina Wilkowice jest za
    mała na komunikację).

    Trasa będzie następująca:
    [dojazd pociągiem relacji Sędziszów-Zduńska Wola]
    Kłobuck - autobus (to jest chyba linia 50; MZK Cz-wa) - Częstochowa
    Częstochowa - tramwaj (MZK Cz-wa) - Raków PKP
    Częstochowa Raków PKP - pociąg osobowy - Myszków Nowa Wieś
    Myszków Nowa Wieś - autobus linii 5 (PUK Saniko) - Myszków Dworzec PKP
    Myszków Dworzec PKP - autobus linii 2 (KZK GOP) - Siewierz Rynek
    Siewierz - cokolwiek (np.869; KZK GOP) - Będzin Kościuszki
    Będzin - cokolwiek (autobus, tramwaj; KZK GOP) - Katowice centrum
    [i tutaj nastąpi nocna przerwa w podróży; kontynuacja następnego dnia
    rano]
    Katowice Korfantego - autobus (1, 400; MZK Tychy) - Tychy Dworzec PKP
    Tychy Dworzec PKP - autobus (581; PPKS Oświęcim) - Pszczyna Dworzec PKS
    Pszczyna - pociąg osobowy - Czechowice-Dziedzice
    Czechowice-Dziedzice - autobus linii VII (PKM Cz.-Dz.) - Bielsko-Biała
    Bielsko-Biała - pociąg osobowy - Łodygowice Górne
    Łodygowice Górne - autobus linii 6 (MZK Żywiec) - Żywiec centrum

    Przerwa w Katowicach jest spowodowana tym, że nie sposób przejechać całej
    tej trasy w ciągu jednego dnia i komunikacja im bliżej wieczora tym
    kursuje rzadziej (a linie z których będę korzystał nie są magistralnymi
    ;))

    Jakby ktoś był chętny dołączyć to zapraszam. Termin - VII/VIII.2000

    Inna planowana tego typu wycieczka to wycieczka zachód-wschód:
    Racibórz -Zawiercie.
    W tym przypadku będzie to wycieczka tylko i wyłącznie komunikacją miejską
    (bez żadnych pociągów). Ale to tylko w przypadku udania się powyższej.


    Tyz piknie :)))
                                                                esbek





    Temat: PROPOZYCJE TERENÓW DO GIER
    PROPOZYCJA 2

    której osobiście nie przyjąłem aczkolwiek polecam.... to okolice miasta ( wsi Grabowa ) niedaleko Niegowonic niestety okazuje się iz jest dalej bo z tychów jest około 64km

    dlatego tez nie proponowałem

    natomiast tereny są malownicze i do tego historyczne na terenach tych działały liczne grupy partyzanckie w czasie II wojny światowej , ciekawe uwarunkowania terenu do gier leśnych i nie tylko , sporo wzniesień mniejszych i większych, niewielkie akweny wodne o mniejszym znaczeniu strategicznym

    dla przykładu kilka szlaków turystycznych... ( aczkolwiek turystów to ja tam nie widział)- jest albo przynajmniej była niewielka baza wypadowa ZHP z Będzina... domki (melaminy) drewniane... można by było pogadać i wypożyczyć dobry teren na założenie obozu i rozłożenie namiotów)

    TO TYLKO PRZYKŁADY

    1. niebieski "Szlak Grabowiański": Łazy PKP (węzeł szlaków) - Grabowa - Błojec (czarny szlak Partyzantów Ziemi Olkuskiej oraz zielony szlak rowerowy do Łaz przez Niegowonice i na Pustynię Błędowską przez Chechło) - 10 km (wytyczony wiosną 2005 r.)

    2.czarny Szlak Partyzantów Ziemi Olkuskiej: Wiesiółka - Niegowonice - Grabowa-Błojec - Chechło - Żelazko - Ryczów - Udórz (dawniej do wsi Kępie) (46 km, d. 60,5 km, z tego 15 km na terenie gm. Łazy) (wytyczony w 1970 r., przemalowanie znaków na czarno w 1977)

    3.zielony szlak rowerowy (przechodzi przez przysiółek Błojec) - do punktu widokowego na Pustynię Błędowską w Chechle (góra Dąbrówka) (Łazy - Niegowonice - Błojec - Skałbania - Chechło - Pustynia Błędowska) - 17 km

    4.czerwony Szlak Szwajcarii Zagłębiowskiej (przechodzi w pobliżu przysiółka Piaski) (Zawiercie - Centuria - Hutki-Kanki - Chechło - Błędów - Sławków) - 32,5 km, w tym 3 km na terenie gmi. Łazy

    TO TYLKO PRZYKŁADY

    pomnik pomordowanych w 1944 r. w przysiółku Błojec
    - wzniesiony po II wojnie światowej upamiętnia 11 mieszkańców i 5 partyzantów okolicznych oddziałów, którzy stoczyli tu walkę z Niemcami 16 czerwca 1944 r. i zostali rozstrzelani przez gestapo i żandarmerię; znajduje się przy czarnym szlaku Partyzantów Ziemi Olkuskiej i zielonym szlaku rowerowym

    Pustynia Błędowska - punkt widokowy na górze Dąbrówka (355 m n.p.m.) w Chechle
    - dojście szlakiem niebieskim do Błojca, a następnie rowerowym szlakiem zielonym lub przez przysiółek Piaski, a następnie szlakiem czerwonym Szwajcarii Zagłębiowskiej;

    ostańce jurajskie pod Niegowinicami (przyszły rezerwat przyrody Kromołowiec);
    - szosą do Niegowonic lub drogami polnymi i leśnymi (znaki czarne, żółte, bez znaków).
    Planowany rezerwat ma objąć obszar ostańca jurajskiego o dużych wartościach morfologicznych, położony pomiędzy wsiami Niegowonice i Grabowa. Na terenie tym rosną dorodne lasy bukowe i grądowe. Występuje tutaj wiele rzadkich i chronionych roślin, a także drzewa o wymiarach pomnikowych. Wśród skał zlokalizowany jest punkt widokowy, z którego można podziwiać rozległą panoramę okolicy;

    strażnica Ryczów
    - 1) przez Rodaki, skąd szlakiem czarnym przez Żelazko;
    - 2) dłuższy wariant - przez Hutki-Kanki szlakiem czarnym, następnie żółtym i zielonym (przez rezerwat Góra Chełm); od Żelazka czarnym;

    Po samych opisach pomyślcie ile daje to możliwości.. skały... lasy.. pustynie i wszystko w jednym

    dodatkowo w byłym domu nauczyciela schronisko młodzieżowe na 25 osób

    Dyrektor schroniska:
    Małgorzata Szar
    Grabowa, ul. Ogrodowa 28
    tel. 032 67 30 321

    Schronisko mieści się w Szkole Podstawowej im. Będkowskiego w Grabowej (budynek z lat 60.). Uruchomione zostało w 2001 r. W byłym "domu nauczyciela" umieszczono w 2005 r. placówkę GOPR-u.

    z Będzina - autobus KZK GOP linii 809 (odjazdy z dworca autobusowego: 3.20, 5.43, 11.10, 14.20, 19.18, 22.18) (http://www.kzkgop.com.pl)
    z Łaz k. Zawiercia (dojazd pociągiem na trasie Gliwice - Katowice - Zawiercie - Częstochowa, kursy co 30 min. - 1 godz.) - autobusy PKS (www.pks-zawiercie.pl) 18 kursów w dni robocze (mniej więcej co 1 godzinę), w soboty -13, w niedziele i święta - 7.
    godz. odjazdów (2005 r.):
    - w dni robocze: 5.45, 6.36, 6.45 (okres nauki szk.), 7.35, 8. 40, 9.48, 11.00, 12.45, 13.33, 14.36, 14.45, 15.15, 16.05, 17.05, 19.00, 20.00, 20.45, 22.50;
    - w soboty: 5.45, 7.35, 8.40, 8.48, 11.00, 12.45, 14.36, 15.15, 17.05, 19.00, 20.00, 20.45, 23.10;
    - w niedziele i święta: 5.45, 7.35, 14.36, 17.05, 19.00, 20.00, 23.10.
    z Zawiercia - autobusy PKS przez Łazy (www.pks-zawiercie.pl)
    dojście piesze z Łaz nowym szlakiem turystycznym (2005, znaki niebieskie) - 8 km

    NO MAM NADZIEJĘ ZE WYCZERPAŁEM TEMAT



    Temat: PKS ogranicza liczbę autobusów...[DZ]
    NaszeMiasto.pl > Zawiercie > Lokalne > PKS ogranicza liczbę autobusów kursujących do różnych gmin w powiecie

    PKS ogranicza liczbę autobusów kursujących do różnych gmin w powiecie

    W całym powiecie zawierciańskim z roku na rok ubywa kursów autobusowych. Mieszkańcy odległych miejscowości i wsi w weekend nie mają się czym dostać się do miasta.

    W weekendy jeżdżę na uczelnię do Katowic i muszę dostać się do Zawiercia na dworzec kolejowy - mówi Iwona Machelska, mieszkanka Białej Błotnej. - Niestety już od dłuższego czasu miałam poważnie utrudniony dojazd do miasta i z powrotem. A po ostatnich zmianach wprowadzonych przez PKS Zawiercie dojazd ten stał się praktycznie niemożliwy. Dlatego też prawie zawsze ktoś musi mnie podwozić do Zawiercia. W tygodniu sytuacja jest niewiele lepsza, bo ostatni autobus, którym mogę dostać się do domu odjeżdża o 17.15.

    Powiat zawierciański jest bardzo rozległy. Mieszka tu ponad 120 tysięcy mieszkańców. Wielu z nich narzeka na utrudnienia w dojeździe do stolicy powiatu.

    - Zaczęliśmy skracać i likwidować kursy już od września - informuje Janusz Kołodziejczuk, prezes Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Zawierciu. - Powodem takiej decyzji okazała się przede wszystkim nierentowność niektórych kursów, a także brak kierowców. Dlatego też, postanowiliśmy systematycznie wprowadzać pewne zmiany, aby nasze przedsiębiorstwo nie upadło. Ograniczyliśmy kursy w soboty i wieczorami. Podjęliśmy także decyzję o zmniejszeniu kursów na kierunku Pilica - Żarnowiec, a w najbliższym czasie wprowadzimy ograniczenia w Kroczycach i we Włodowicach. Jednak, aby nasze decyzję nie sparaliżowały całkowicie komunikacji prowadzimy rozmowy z prezydentem Zawiercia i starostą, a także z wójtami i burmistrzami poszczególnych miejscowości.

    PKS likwiduje kursy i jednocześnie cześć z nich... usprawnia. Tak jest w przypadku gminy Łazy.

    - Średnio w ciągu miesiąca mamy około 300 kursów dziennie. Nasze autobusy jeżdżą od rana do wieczora. Dowozimy dzieci do szkół i mieszkańców do pracy - dodaje Janusz Kołodziejczuk. - Wiemy jednak, że to za mało ale niestety nie mam możliwości finansowych na ich zwiększenie dlatego, że działamy na podobnych zasadach jak konkurencyjni prywatni przewoźnicy. Jednakże, dzięki rozmowom z burmistrzem Łaz udało nam się w Grabowej, Niegowonicach i Rokitnie Szlacheckim dołożyć kilka kursów.

    Sytuacja komunikacji w powiecie nie wygląda dobrze. Niektórzy zastanawiają się nawet na utworzeniem Związku Komunikacyjnego podobnego np. do KZK GOP?

    - Od jakiegoś czasu trwają rozmowy dotyczące usprawnienia komunikacji między miejscowościami - mówi Maciej Pawłowski, rzecznik prasowy Starostwa Powiatowego w Zawierciu. - Jednak sytuacja nie jest taka prosta, jak się wydaje. Pasażerów zamiast przybywać zaczyna ubywać. Dużo część mieszkańców porusza się własnymi samochodami, a ci którzy takowych nie mają korzystają z usług prywatnych przewoźników. W związku z czym na rynku pojawia się konkurencja i PKS musi likwidować nierentowne kursy.

    Na terenie powiatu zawierciańskiego jeździ kilku prywatnych przewoźników. Dowożą mieszkańców do miasta, jednak kursują też w określonych godzinach. Często zdarza się tak, że po godzinie 20 ciężko jest się dostać ludziom do domów.

    - Wożę pasażerów codziennie odkąd okazało się, że nie ma żadnych kursów z Zawiercia do Wolbromia - mówi Dariusz Tygas, właściciel firmy przewozowej. - Mamy około 10 kursów dziennie z tym, że nie jeździmy w niedziele, a ostatni bus w tygodniu odjeżdża o 17.15. Na tej trasie jesteśmy jedynymi przewoźnikami.

    Z informacji Powiatowego Zarządu Dróg wynika, że mieszkańcy mogą korzystać z usług czterech prywatnych przewoźników. Popularne "busiki" jeżdżą na trasie Łazy - Ciągowice - Zawiercie, Łazy - Zawiercie (drogą kolejową), Żarnowiec - Zawiercie, Złożeniec - Zawiercie oraz Szczekociny - Zawiercie.

    Monika Ziołkowska - POLSKA Dziennik Zachodni



    Temat: Tarnowskie Góry


    Do marca 1993 roku każdy przewoźnik działałał na własną rękę i wydawał
    własne bilety.


    Eeee, jedynie poza aglomeracją katowicką i w Gliwicach pojawiły się takie
    bilety. Większość korzystała z biletów produkowanych w "Kwadracie" z napisem
    "Woj. katowickie" (słynne m.in. z tego, że były to pierwsze bilety ze
    znakiem wodnym - nominał 3000 zł). No i jeszcze wtedy można było je kupić u
    "staczy" na Pl. Dworcowym (dziś: Szewczyka) w Katowicach. Właśnie pierwszy
    taki bilet kupiłem w czerwcu 1992 roku. Stacze byli szybsi od kiosków ruchu,
    bo tam te bilety pojawiły się później (mieli większe zapasy). Pamiętam jak
    dziś, wyszukiwałem osobę, która sprzedaje te nowe bilety ;-) Syndrom
    zbieracza...

    Później zaczął je robić Kowalczyk (miały napis: K.T. S-c), ale były to
    nominały na linie pospieszne - za 4000 zł. Później Kowalczyk zaczął robić
    też za 3000, ale tuż przed wprowadzniem biletów "PKT-owskich". Wcześniej
    można było kupić bilety Kowalczyka za 3000, ale... w ROW-ie (np. w
    Wodzisławiu, czyli na terenie obsługiwanym wówczas przez PKM Jastrzębie -
    taki też napis miały te bilety, w miejscu gdzie inne miały to słynne "Woj.
    katowickie").

    W PKM Gliwice pojawiły się bilety o takim samym wzorze... ale dopiero po
    biletach PKT-owskich. Te gliwickie były żółte i, co ciekawe, na początku
    sprzedawali je konduktorzy (jak później w autobusach kursujących dla MZKP).
    Wówczas te gliwickie można było kupić np. na linii 23 obsługiwanej przez
    Transkom... na zlecenie PKM. W ogóle jeszcze w 1992 roku zdarzały się
    przegubowce PKM-u na 23. To były czasy...


    W marcu 1993 roku władze wojewódzkie wprowadziły tramwajowy
    system biletowo-taryfowy, a dla komunikacji autobusowej zorganizowanej w
    PKMach - jeden bilet, emitowany i sprzedawany przez PKT. Dochody miały
    trafić do "wspólnej kasy" prowadzonej przez PKT i powinny być dzielone
    między przedsiębiorstwa według kryterium pracy eksploatacyjnej w IV
    kwartale 1992 roku.
    Stało się jednak inaczej. Przedsiębiorstwa otrzymały bilety w cenie druku
    i doszło do konkurencji w ich sprzedaży, a dochody pozostawały w PKM-ach.
    W następstwie szybko wzrosły prowizje za sprzedaż biletów przez
    dystrybutorów. Zerwaniu uległa relacja między efektywnością PKM-ów, a ich
    dochodami.
    W połowie 1993 roku własną taryfę i własne bilety wprowadził KZK GOP (do
    którego wtedy należało jedynie kilka gmin


    Piętnaście to nie jest kilka !!!!!!!!!!!


    Unia przestała istnieć w grudniu 1994r.


    O nie! Istniała do 1996 r. Po przystąpieniu w 1997 r.  Gliwic do KZK GOP i
    utworzeniu MZK w Tychach bilety "unijne" zniknęły.

    ; MZKP zawarł


    porozumienie taryfowo-biletowe z KZK GOP, a Bytom przystąpił do Związku.
    Gliwice przystąpiły do KZK GOP w 1997 roku (?).


    (!)


    W 1999 roku KZK GOP zawarł
    porozumienie taryfowe z PKS Zawiercie oraz PUK SANiKO (na liniach 2, 619 i
    719 są honorowane bilety KZK GOP).


    619 to linia KZK GOP.
    W dodatku pamiętajmy o takich wynalazkach, jak linie gminy Mikołów zlecane
    Transgórowi Mysłowice (41, 620) czy linie PPKS Oświęcim. No i iektóre linie,
    które czasowo były poza systemem komunikacji miejskiej, np. linia 180 (dziś
    i przedtem MZKP) przez pewien czas była w 100% PKS-owska. Podobnie było z
    620 w Mikołowie (tuż przed Transgórem).


    Jak coś pokręciłem to mnie poprawcie, bo to strasznie pogmatwane jest ;))


    Zapomniałeś podać źródła. A walisz cytatami ;-)))))))

    Krzysztof





    Temat: KZK GOP


    KZK GOP obsluguje ok. 300 linii autobusowych. Czy w numeracji tych


            W tej chwili 285 dziennych (dane moje - nieoficjalne) i
    nieokreslona ilosc nocnych (rzedu malych dziesiat)


    linii mozna dopatrzyc sie jakis prawidlowosci (poza tym, ze te na 8-- sa
    przyspieszone)?
       Czy ma to jakikolwiek zwiazek z zajezdniami (np. w MZK Jastrzebie
    autobusy z PKM Wodzislaw sa na 4--, a z PKM Jastrzebie na 5--).
       No i oczywiscie gdzie KZK GOP ma swoje zajezdnie?
       P.S. Kiedy zostal zmieniony system numeracji w
    Czechowicach-Dziedzicach? (z 5-- na 1,2,..,7)


            To po kolei. KZK GOP, czyli Komunalny Zwiazek Komunikacyjny GOP z
    siedziba w Katowicach nie ma wlasnych zajezdni, bo jest
    _organizatorem_ przewozu, a nie _przewoznikiem_. Jest cialem zwiazkowym
    tworzonym przez gminy, na terenie ktorych dziala. Oprocz niego dzialaja
    rowniez inni _organizatorzy_ w wojewodztwie katowickim: MZKP (Miedzygminny
    Zwiazek Komunikacji Pasazerskiej) Tarnowskie Gory, ZKKM (Zwiazek Komunalny
    Komunikacja Miedzygminna) Jaworzno, <nie pamietam nazwyw Tychach i inne
    (osrodki Rybnik, Zory i poszczegolne miasta: Olkusz, Zawiercie, Raciborz).
    Sa to wszystko ciala niezalezne; pomiedzy niektorymi istnieje scisla
    wspolpraca, pomiedzy innymi ostra konkurencja a nawet wrogosc. Powstaly na
    gruzach WPK czyli Wojewodzkiego Przedsiebiorstwa Komunikacyjnego, ktore
    przestalo istniec jako relikt socjalizmu a obejmowalo jednolitym zarzadem
    cale wojewodztwo.
            Z tych tez czasow (WPK) pochodzi jednolita numeracja linii w calym
    wojewodztwie. Jesli chodzi o _typ_ numerow, to kiedys istnialy linie
    normalne (czarne cyfry), przyspieszone (niebieskie cyfry), pospieszne
    (czerwone litery) i ekspresowe (zielone E-cyfry). W momencie podzialu WPK
    roznie sie to pozmienialo, choc relikty przeszlosci mozna spotkac tu i
    owdzie (np. linie E, E30, E320 w Jaworznie, czy E2 w Rybniku). Sama
    numeracja linii normalnych autobusowych zmieniala sie _terytorialnie_ (tak
    byla tworzona dla unikniecia komplikacji). Mozna wiec wyroznic obszar
    centralny z malymi numerami 0-299, w sklad ktorego wchodzily miasta od
    Gliwic do Sosnowca i od Tarnowskich Gor po Tychy. Numery 300-399
    przypisano liniom w okolicy Jaworzna (Chrzanow, Libiaz, Trzebinia), numery
    4xx to glownie Zory z przyleglosciami, 5xx Rybnik, Wodzislaw i Jastrzebie.
    7xx Zawiercie, Olkusz. Numery 6xx przydzielano w obszarze centralnym po
    wyczerpaniu z grubsza nizszych. Numery 9xx sa nowoscia i byly chyba
    pomyslane jako jakies "szczytowe" czy cus, ale nie wyszlo i sa normalne (w
    miare). Numery 8xx przydzielano jako przyspieszone w miare rownomiernie,
    takoz pospieszne i ekspresy.
            Po rozpadzie WPK _organizatorzy_ przewozow roznie podeszli do
    sprawy numeracji. Czesc przeszla na wlasna, lokalna. Glownie miasta
    wyodrebnione bez duzej sieci laczacej z innymi miastami
    (Czechowice-Dziedzice, Raciborz, Zawiercie, Olkusz). Tam sa teraz male
    numery rzedu 1-10, w porywach 1-20. Czesc pozostala przy starej numeracji
    i stara sie ja konsekwentnie utrzymywac (abstarhujac od zmiany struktury -
    nie ma obecnie pospiesznych i ekspresow w KZK GOP). Tu oczywiscie KZK GOP,
    MZKP i ZKKM, tudziez (chyba) Rybnik i Zory. Czesc poszla "trzecia droga",
    czyli przypadek Tychow: zachowali stara numeracje, ale od czasu do czasu
    zaskakuja nowym numerkiem (niskim). Nie podoba sie to w KZK GOP, gdyz
    obszary dzialania czesciowo sie pokrywaja, co prowadzi do kolizji oznaczen
    (na szczescie poki co na jednym przystanku nie ma dwu roznych linii o tym
    samym numerze).

            Przechodzac teraz do samego KZK GOP, to jego numeracja jest
    zachowana i uwarunkowana historycznie. Mozna zauwazyc ogolna zaleznosc, ze
    linie o niskich numerach (1-100) maja tendencje centralno-zachodnie, o
    wyzszych (101-299) bardziej obrzezne. Linie 600-999 sa w miare rowno
    rozrzucone. Zatem wiekszych prawidlowosci oprocz przyspieszonych na 8xx
    obecnie nie ma.

            Jesli chodzi o _przewoznikow_, to najwieksze w KZK GOP sa PKMy,
    powstale z poprzednich MPK. Na zlecenie KZK GOP jezdza autobusy z PKM
    Katowice, PKM Bytom, PKM Gliwice, PKM Sosnowiec. Do tego dochodza inne
    firmy: PKS Katowice, PKS Olkusz, PKS Bedzin, PUP Czeladz, Transgor
    Myslowice, Transkom, H.Zagozda, Delta s.c., AMPEX i inne (kolejnosc
    dowolna, wszystkicjh nie pamietam). Oczywiscie sa to _przewoznicy_, czyli
    firmy wynajete do obslugi linii. Wymienic wszystkich zajezdni wiec
    niepodobna. Jesli chcesz ktoras konkretnie, to Ci napisze gdzie jej
    szukac.

    Tomasz

    PS Nieoficjalna lista linii na
    http://www.oa.uj.edu.pl/~kundera/kmnkcj.html





    Temat: A może PKS w GOPie?
    Krzysztof Bojda


    Rozumiem, ze podane nizej przez Ciebie godziny to godziny odjazdow autobusow
    PKS z Katowic w kierunku Gliwic?


    Tak


    | 22:55 23:35 N P a WADOWICE - JELENIA GÓRA
    | przez KRAKÓW, WROCŁAW
    | 22:55 23:35 P WADOWICE - JELENIA GÓRA
    | przez KRAKÓW

    No, powiedzmy niech sobie jezdzi ;-)
    Jak widzisz, nie ma miejsca dla PKSow ;-)

    W przeciwnym razie grozi klucha.


    Oj jakoś szybko u Was te kluchy powstają :-).

    Dobra. Teraz Katowice - Sosnowiec. Jest miejsce dla PKSów? :

    Połączenia na trasie :
    KATOWICE - SOSNOWIEC

    Odjazd  Przyjazd        Oznaczenia      Relacja
    6:50    7:04    U       KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    przez JĘDRZEJÓW
    7:50    8:10    
            KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II
    przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA
    8:00    8:14    U C     KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ
    przez SZCZEKOCINY, JĘDRZEJÓW
    8:30    8:44    U       KATOWICE - LUBLIN
    przez OLKUSZ, BUSKO-ZDRÓJ
    8:50    9:10    U       KATOWICE - DZIAŁOSZYCE
    przez MIECHÓW
    9:50    10:04   U       KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA
    przez SKALBMIERZ
    10:20   10:34   A       KATOWICE - PAJĘCZNO
    przez BĘDZIN, CYKARZEW
    10:20   10:37   P L ł  KATOWICE - IWONICZ-ZDRÓJ
    przez OLKUSZ, KRAKÓW
    11:50   12:00   U P     KATOWICE - ZAMOŚĆ
    przez TARNOBRZEG, BIŁGORAJ
    11:50   12:00   aO      KATOWICE - ZAMOŚĆ
    przez TARNOBRZEG
    12:30   12:43   P N n   KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW
    12:40   12:54   U       KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA
    przez MIECHÓW
    13:15   13:35   A       KATOWICE - SZCZEKOCINY
    przez ZAWIERCIE
    13:45   14:00   U       KATOWICE - TUREK
    13:50   14:10  
            KRAKÓW - WARSZAWA UL.JANA PAWŁA II
    przez CZĘSTOCHOWA, RAWA MAZOWIECKA
    14:00   14:15   K P     KATOWICE - STARACHOWICE
    przez JĘDRZEJÓW
    14:00   14:17   P N Y   KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ
    przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW
    14:30   14:44   P L     WISŁA - CZĘSTOCHOWA
    przez ŻORY, KATOWICE
    14:40   14:54   P L m a         KATOWICE - KOŃSKIE D.K.
    przez CZĘSTOCHOWA
    15:00   15:14   P U     KATOWICE - TARNOBRZEG
    przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW
    16:00   16:14   P N n   KATOWICE - OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI
    przez JĘDRZEJÓW, STASZÓW
    16:30   16:47   P 5 - 7         KATOWICE - BUSKO-ZDRÓJ
    przez KATOWICE D.K., WĘCHADŁÓW
    17:00   17:20   U       KATOWICE - DZIAŁOSZYCE
    przez MIECHÓW
    17:30   17:44   U       KATOWICE - KAZIMIERZA WIELKA
    przez SKALBMIERZ
    18:00   18:14   U       KATOWICE - ZAWIERCIE
    18:20   18:39   F m     KATOWICE - CZĘSTOCHOWA
    przez BĘDZIN, KOZIEGŁ.SK
    18:50   19:10  
            KRAKÓW - PABIANICE
    przez CZĘSTOCHOWA

    pozdrawiam aron





    Temat: nowy RJ w bagienno-szuwarowym
    Przejrzałem pobieżnie kilka tabel...

    Tabela 503
    * Właściwie bez zmian, 5 par - w tym jedna do/ze Szczytna.

    Tabela 505
    * Osobówki Gdynia - Elbląg: bez większych zmian, dość dużo połączeń; część z
    nich głupio rozbita na Elbląg - Malbork i Malbork - Gdynia, od nowego RJ z
    tego co widzę o jeden więcej.
    * Osobówki Elbląg - Olsztyn: 5 par tak jak było; do Elbląga oczywiście nie
    ma jak dojechać na rano, do Olsztyna - bez problemu, ot taka delikatna
    sugestia dla młodzieży z którym miastem ma wiązać swą przyszłość (z kierunku
    olsztyńskiego zawsze do Elbląga było najtrudniej dojechać - znam twardzieli,
    którzy to robią/robili, niestety głównie PKS).

    sezonowych kombinacji.
    * Podlasiak: Jeździ w sezonie oraz w niektóre dni pod koniec grudnia. Brak
    postojów w Pasłęku i Morągu - co prawda ludzie korzystali, ale pewnie ktoś
    stwierdził, że po przejęciu przez IC przestaną więc na wszelki wypadek
    postoje zlikwidowano...
    * Biebrza: Praktycznie bez zmian.
    * Gryf: Godziny bez większych zmian, relacja Szczecin - Białystok i tylko
    taka (żadnych Suwałk).
    * Rybak: W stronę Szczecina ~godzinę później, w drugą mniej więcej tak jak było.
    * Bryza: W stronę Olsztyna ~1,5 godziny wcześniej, w drugą mniej więcej tak
    jak było.
    * Brak zatrzymania w Małdytach pociągów: Biebrza, Gryf, Rybak - pewnie IC
    się wstydzi stawać w takiej wiosce, he he he... Za to ściśle tajne
    krzyżowania pociągów pospiesznych na strategicznej stacji Gamerki Wielkie
    nadal będą miały miejsce.
    * Poza tym czasy przejazdu pospiesznym od Elbląga do Malborka 21-25 minut,
    chociaż podniesiono prędkość (między Starym Polem a Malborkiem ze 100 na 120
    km/h, do tego likwidacja sierżanta na przejeździe w okolicach Gronowa
    Elbląskiego), a kiedyś niektóre pociągi miały ZTCP ~19-20 minut.

    Tabela 510
    Oprócz pospiesznych, które wyżej wymieniłem:
    * sezonowo z Wrocka do Ełku przez: Ostrów Wlkp., Łódź Kaliską, Toruń, Iławę,
    Olsztyn, Korsze,
    * codziennie z Wrocka do Suwałk przez Leszno, Poznań, Toruń, Iławę, Olsztyn,
    Korsze, Ełk, Olecko,
    * sezonowo z Raciborza do Ełku przez Zawiercie, Częstochowę, Warszawę,
    Działdowo, Nidzicę, Olsztyn, Korsze.

    Tabela 514
    * Jak była bida, tak bida będzie, dwie pary Olsztyn - Ełk plus jakiś
    sezonowy pospiech (rozkład na stronie OEBB pokazuje do Torunia, ale to
    pewnie jakiś łącznik).

    Tabela 515
    * Bez zmian. Do Szczytna całkiem nieźle - 6 par, ale dalej jest już tylko
    jedna: rano z Pisza i po południu do Pisza...

    Tabela 536
    * Osobowe Ełk - Olecko bez zmian, 2 pary. Godziny takie, że jak ktoś mieszka
    w Ełku i pracuje w Olecku od 7 do 15 to skorzysta, na odwrót raczej nie za
    bardzo. Ogólnie bida.
    * Zostaje jeden pospieszny przez Olecko do Suwałk - całoroczny, bez postoju
    w Raczkach.

    Na razie tyle zauważyłem, pewnie sporo ciekawostek nie rzuciło mi się w oczy
    (nie patrzyłem dokładnie na terminy i skomunikowania), może jeszcze coś
    dopiszę...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 182 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.