|
Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS katoowice Rozkład jazdy
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plurodze-zycie.htw.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Wrocław Katowice
Temat: ceglaste ciekawostki, widziane z 3miasta i nie tylko (ostroznie! dlugie)
To moj przytyk do nowej cegly, po wprowadzeniu erraty. Okazuje sie, ze cegla w dalszym ciagu wymaga niezlej erraty. I nie bede tutaj o literowkach, ktorych - mimo wspomnianej poprawki - jest chmara!
Ciekawie jest na stronie <inverse46</inverse. Otoz dowiadujemy sie tam z uproszczonego rozkladu jazdy IC, iz pociagi IC 1300/1 "Kosciuszko" i IC 1306/7 "Krakus" jezdza od W-wy Wschodniej do W-wy Centralnej, zas w drodze powrotnej - co za wspanialomyslnosc - ich trasa zostala przedluzona od W-wy Zachodniej do W-wy Wschodniej.
Aha, wczesniej na niebieskiej inwersyjnej stronie 45 jest rozklad "Ciepury", z ktorego wynika, ze po polskiej stronie mozna podrozowac w komunikacji krajowej - prawda to?
W tabelach 235 sa dziwne pociagi 66521 i 66522 (Wroclaw Gl.-Swidnica-Jaworzyna i nazad), ktorych warunki kursowania sa niecodziennie podane. Otoz wynika z calosci (znaczki w tabelach i przypisy), ze pociag: * moze byc zawieszony po ogloszeniu * kursuje w (F) * kursuje 1 czerwca Z tym, ze to pierwsze nie tyczy sie pociagu 66522. Pytanie: czy logicznie poprawne jest umieszczanie w "time-exclusions" warunkow typu "kursuje po ogloszeniu" i "kursowanie zawieszone po ogloszeniu"?
Wprowadzono ciekawostke wczesniej przeze mnie nie spotkana. Polaczony zostal pociag SKM i osobowy poza-SKM-owy. Jest to wahadlo Gdynia Cisowa-Gdansk Gl.-Olsztyn Glowny. Wprawdzie takie rzeczy dzieja sie z pociagami Lebork-Wejherowo.-Gdansk Glowny, ale tutaj skala jest wieksza.
Salomonowe rozwiazanie Gdynia-Katowice. Wczesniej narzekano, ze nie ma takiego poobiedniego do Katowic, to teraz jest (13:33)! Ale za to nie ma tego wczesniejszego (ok. 11 godz.).
Niechlujstwo wylazi na jaw w tabeli 505, gdzie jest - jak obecnie - do
No a teraz skandal polnocnej Polski. Dotychczas pociagi "Pobrzeze" (Kolobrzeg-Gdansk) i "Motlawa" (Gdynia Chyl.-Olsztyn Gl.) byly perfekcyjnie skomunikowane (postulowalem kiedys zastapienie tego jednym skladem wagonowym). No i klapa 99/00!!! Obecnie 20 minut dzieli je od przesiadki. Znaczy to ni mniej ni wiecej, tylko nie da sie przesiasc z "Pobrzeza" na "Motlawe". Kie niedopatrzenie?? Bo ze trzeba byc debilem, zeby cos takiego skonstruowac, to wiecej niz pewne i biore za te slowa calkowita odpowiedzialnosc! Relacja Olsztyn-Kolobrzeg obu tych pociagow jest wciaz dopasowana (ok. 10-13 min. na przesiadke), co tym bardziej sugruje po prostu durny blad, nie zas celowe wygaszanie czegokolwiek.
Nie rozumiem tez zlikwidowania cyklicznosci odjazdow pociagow do W-wy (z Gdanska Gl.). teraz jest "5 minut po godzinie", zas od nowego rozkladu na zmiane - to "godzina:10", to "godzina:20". Czy tak lepiej pasowalo? Doszukalem sie, ze IC glownie obstawiaja "godzina:20", zas ekspresy "godzina:10", ale jest tez ekspres "godzina:20" (Wyspianski).
Tajemnica szybkiego przelotu pociagu osobowego "Gorzow-Gdynia" sie wyjasnila. Primo, jest to pociag pospieszny ("Kociewie" - pamietacie nasze propozycje dla nazw postulowanych InterRegio?), secundo - kursuje przez Chojnice-Tczew-Gdansk, nie zas (wielka szkoda!) przez Chojnice-Koscierzyne-Somonino. A jeszcze wieksza dla mnie szkoda, ze pociag ten nie posiada blizniaka, coby z ranca skoczyc do Gorzowa, przejechac sie spalina i na wieczor wrocic :((
Pociagi do Wladyslawowa odjezdzajace z Gdyni o 2:43 oraz 3:54 chyba maja zastapic nocna komunikacje PKS... W kazdym razie novum.
Zlikwidowano "Tetmajera Bis" zamiast niego wstawiono "Karlowicza". Niby fajno - ciekawiej sie nazywa, ale ma sztywny rozklad, czyli nie ma teoretycznie przewidzianej mozliwosci dostosowania sie do jakiegos extra-popytu, ktora byla w przypadku "Tetmajera Bis".
Ostatni popsiech z Elblaga do 3miasta przyspieszono az o godzine (Kaliningrad-Gdynia) i nie wydaje mi sie za wlasciwe, ze po 19:50 sie z Elblaga nie wydostane (nastepny - 2:21, Bialystok-Szczecin).
Kuriozum na skale nie-wiadomo-jaka. Mysle, ze to po prostu niezerratyzowany blad. Pociag 10041 (Koscierzyna-Leba) ma niby w skladzie... kuszetke.
pewnie wiecej dziwolagow i ciekawostek by sie znalazlo.. ale to tak nazdrowy poczatek.
Jarek D. Stawarz, Gdansk http://panda.bg.univ.gda.pl/~jareks/pekape (+48) 501 024817
Temat: Scyzoryk się sam w kieszeni otwiera gdy patrzy się na nowy rozkład
A. OK, z Krakowem jakoś jeszcze się skomunikuję, ale jak sensownie dojechać na rano a) do Krynicy b) do Zagórza B. Nie tyle zbulwersował mnie fakt skasowania pociągu - widać taki to już pieski los Polski B - ale CAŁKOWITA AROGANCJA wyrażająca się faktem zostawienia wagonu skomunikowanego w pociągu/ach pasażerskich NIEDOSTĘPNEGO dla podróżnych (przynajmniej w teorii a i w praktyce częściej spotykałem się z całkowitym i mocnym sprzeciwem wejścia do bagażowego niż zgodą, mówię tu o wagonach typu (bodajże) BD - czyli z przedziałami osobowymi BTW w Cesku a Slovensku ve vlakach takie wagony są całkowicie dostępne - za to bierze pieniądze obsługa, by bagażu pilnować a nie chlać w przedziałach (teoretycznie) pasażerskich). Czyli za skasowanie pociągu to bym co najwyżej na grzywnę skazał, ale za naigrawanie się z ludzi (bo tak odbieram ten bagażowy Lublin-Kr. Pł0- ludziska, my was olewamy, budźta się w nocy, nasza (pijana????!) załoga będzie przetaczana ale wy - co wam się , w głowie pokręciło??) poprzez nie zostawienie wagonów bezpośrednich (a podejrzewam , że koszt przetoczenia 3 czy 4 wagonów nie jest dużo wyższy od przetoczenia jednego) Wynika stąd, że chyba przyjdzie kupić duże pudło i siebie w nocy na bagaż wysłać, będzie wygodniej... I pomyśleć, że 3 (4?) lata temu jechałem z Lublina do Zakopanego kuszetką (i to wypełnioną w ok. 75%). C. Po przestudiowaniu lokalnych tabel zauważyłem, że teraz oknem na świat (pd-wsch) dla Lublina stają się pociągi z Zamościa.... 8-()! ;-) (najtańsze klasą pociągu - najkrótsze kilometrowo jest - dojechać do Rozwadowa i wsiąść do p. Hrubieszów - Wrocław lub Zamość - Katowice; na szczęście Lublin doznał zaszczytu otrzymania połączeń do przesiadki w te pociągi ;-((())); w porywie rozpaczy znalazłem połączenie z Tarnowem (= Krynica, Gorlice a nawet Jasło) z przesiadką w Zawadzie....(jest tylko ok 2.godz. dłuższe niż inne proponowane przez PKP - ale co to 2 h wobec 12 h podrózy...) Jeszcze pójdę na dworzec PKS i zobaczę, czy nie jest szybciej do Ustrzyk jechać przez Lwów, Chyrów ;-))))))))))))) (autobusy kursowe przez granicę jadą dość szybko a i wiz / voucherów już nie trzeba)... BTW gdzie jest wWWW jakiś serwer kolei Ukrainy???
C. Jadwiga jest OK, ale to pociąg wieczorny a ja potrzebuję nocnych - w ramach urlopu szkoda dwa dni siedzieć w pociągu na przejazd w góry - jak będę miał ochotę po-pociągować, to pojadę Jadźką do Krakowa i wsiądę w Bieszczady do Zagórza, ale jak kończę pracę o 17 to wolałbym pociąg o 21 -22 a nie o 17.40.
D. A czyż nie lepiej dla Sandomierza byłoby, gdyby odcinek do Dębicy był bardziej przejezdny? Zauważyłem w cegle, że pierwsze (od Ocic) 40 -50 kilometrów pociąg jedzie z V ok. 50 a potem 30 km z V ok 30 - może te 30 km dałoby radę zremontować (ach, te marzenia)
Temat: Ranking prędkości
W związku z pierwszym tegorocznym urlopem miałem więcej czasu na przestudiowanie SRJP. Podobnie jak wszyscy widzę regres w sieci połączeń bezpośrednich i to zarówno jeśli chodzi o trasy obsługiwane przez IC, jak i ZPR. W tym rozkładzie szczególnie widać to w lubuskim. Jeśli chodzi o Gorzów, to jeszcze nie jest tak źle, a patrząc na lata ubiegłe (2000 i wcześniej), to całkiem dobrze - utracili tylko wag. bezp. w Przemyślaninie. Natomiast w przypadku Zielonej Góry totalny regres, o ile w poprzednim znikneły wszystkie poc. do Berlina, to w obecnym nie ma żadnego poc. bezp. do Lublina, Łodzi, Ostrowa, Leszna, czy Jeleniej Góry (o Gubinie i Gorzowie nie wspominając, gdyż tu już dawno PKS pokazał jak powinna wyglądać siatka połączeń, aby miało to jakiś sens). Jeśli chodzi o utrzymane poł. to został Bachus (Gdynia), Ślązak (południe/wschód), Lubuszanin (W-wa), Czcibór (Szczecin - Świnoujście) oraz dwa sezonowce Śląsk - Świnoujście/Kołobrzeg. A patrząc na rozkłady z przed 5, 10 lat widok był całkiem odmienny ...
Co roku układam sobie w pełni subiektywny ranking miast na podstawie prędkości i rodzajów pociągów kursujących pomiędzy 47 stacjami - głownie byłych wojewódzkich i większych węzłowych (niegdyś 65 ale niektóre się wykruszyły, np. Łomża ;-)). Jak łatwo się domyślić co roku jest coraz gorzej. Poniżej przedstawiam próbkę, aby pokazać o czy mówię.Wnioski nasuwają się same.
Ranking miast na podstawie średniej prędkości z Warszawy do głownych stacji w miastach wojewódzkich i sejmikowych (w str. zach. odj. z Centr., w str. wsch. z Wsch.)
miasto odległość czas prędkość pociąg zmiana w stos. do 2002
Katowice 297,1 2:29 119,8 EC lepiej o 1' Poznań 300,6 2:34 117,4 IC Bystrzyca lepiej o 1' Kraków 292,1 2:35 113,1 IC, Ex tak samo Wrocław 465,6 4:28 104,4 IC Bystrzyca gorzej o 5' Toruń 235,2 2:23 98,8 IC Kujawiak lepiej o 5' Opole 405,1 4:07 98,6 IC Górnik nowa trasa Szczecin 512,8 5:14 98,0 IC Chrobry gorzej o 5' Rzeszów 450,9 4:52 92,8 Ex Małopolska gorzej o 10' Zielona Góra 439,6 4:50 91,0 Ex Lubuszanin gorzej o 10' Bydgoszcz 286,2 3:10 90,6 IC Kujawiak lepiej o 5' Gdańsk 327,6 3:40 89,5 Ex Szkuner gorzej o 5' Lublin 175,3 2:02 86,4 IC Bystrzyca gorzej o 2' Białystok 183,5 2:08 86,2 Ex Mickiewicz gorzej o 1' Łódź 131,0 1:40 78,9 Posp. Łodzianin gorzej o 8' Olsztyn 231,0 3:07 74,3 Posp. Mazury gorzej o 7' Gorzów 491,2 7:25 66,3 Posp. Chełmianin gorzej o 20' Kielce 187,4 2:52 65,3 Ex Nida gorzej o 8'
Pozdr. Rafał Żytyński (zyrafazbk)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 116 rezultatów • 1, 2, 3
|
|