Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS katoowice Rozkład jazdy |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Wrocław Główny ŚwidnicaTemat: Tabor na trasach dalekobieżnych Trochę wieści znad morza: Wrocław - Mrzeżyno (POLBUS): głównie Mercedes 0407, 0303, ale też często A1012T (to nowość!!!) Gorzów - Rewal - najczęściej H7 Lubań - Pogorzelica (PKS Bolesławiec) - Setry, H1010 Zielona Góra - Pogorzelica - A1012T Kamienna Góra - Mrzeżyno - Bowy, Volvo Pobierowo - Łódź (PKS Łódź) H1010 Pogorzelica - Świdnica (PKS Świdnica) - często Many UL, kiedyś stary Van Hool, H1012, Bova Międzyzdroje - Warszawa (PKS Mława) - Volvo Sideral Mrzeżyno - Katowice (PKS Gliwice) - Neoplany, Irisbus Zielona Góra - Świnoujście - w tygodniu głównie A1012T, w weekendy Daby przegubowce lub Bovy Magnum Temat: STACJA PKP SYCÓW No i właśnie bez przesiadek się nie da, bo ta linia się kończy w Oleśnicy. A pociągi mają to do siebie, że bez torów radzą sobie nie najlepiej. Więc albo trzeba by użyć latających pociągów, albo dość gruntownie przebudować linię. A przebudowa linii, na której i tak nikt się kokosów nie spodziewa nie wchodzi w grę. Od dawna przeglądam sobie to forum ale teraz musiałem odpisać. Większych głupot to już dawno nie czytałem, dzieci kochane. A jak jest np. droga Warszawa - Wrocław to do Świdnicy już dojechać się nie da bo auta 'mają to do siebie że bez drogi radzą sobie nie najlepiej'...?? Człowieku to jest tylko nazwa linii kolejowej a pociągi, jakbyś troszke poczytał albo coś, korzystają z takiego starego wynalazku jakim jest zwrotnica. Na stacji w Oleśnicy wystarczy przełożyć zwrotnice i pociąg jedzie do Wrocławia albo jeszcze gdzieś indziej. I pewnie nawet nie wiesz, że przez Syców jeszcze na początku lat 90. ubiegłego wieku jeździł pociąg pospieszny relacji Częstochowa - Wrocław Główny bez przesiadek!. Sam pamiętam jak jeździłem koleją do Wrocławia na studia czy do Katowic do dziewczyny. To był naprawdę wygodny środek transportu i żałuję że teraz nie ma w Sycowie poc osobowych i muszę korzystać z komunikacji PKS (ścisk duchota i strasznie nie wygodnie...) w pociągu zawsze było więcej miejsca, a ludzi tymi pociągami zawsze jeździło sporo. Jak to kiedyś gdzieś już czytałem tutaj najbardziej nadawał by się szynobus relacji powiedzmy Wieluń - Wrocław tak jak to jest na przykład na linii Opole - Kluczbork. Kiedyś była ciekawa strona na ten temat ale już nie działa. Pozdrawiam Temat: Pośpieszny na Podsudeckiej Cytat: Sory. Ja cały czas będę uważał że lepsze jest uruchomienie jakichś dwóch pociągów po głównych trasach gdzie ludzie będą się mogli do nich przesiadać z pociągów regionalnych niż jednego po podsudeckiej. Ale zrozum ,że ludzie którzy chca jechac do Krakowa muszą podwójnie stracić . Przykładowo z Dzierżoniowa dojazd do Wrocławia koleja odpada. Koszt takiego biletu dla jednej osoby wynosi ok.15,50zł. oraz zbyt długi czas na przesiadkę.Zostaje tylko PKS lub transport własny. O wiele droższy . Zapamietaj tez to , że większośc pasażerów czekających na większych dworcach we Wrocławiu czy Opolu jest z różnych zakątków województa tj. Świdnicy , Ząbkowic ,Nysy lub Prudnika!!!!!!!!! Temat: cena biletu z Wrocławia do Wałbrzycha
pozdrawiam Temat: Schroniska górskie - opinie Schronisko „SOWA” Sokolec 49 57-450 Ludwikowice tel. (074) 873 33 01 sowa@wielkasowa.info Schronisko Sowa położone jest w samym sercu Gór Sowich, pod szczytem Wielkiej Sowy na wysokości 900 m n.p.m., mniej więcej w połowie trasy z Przełęczy Sokolej na szczyt Wielkiej Sowy (1014 m n.p.m.). Do Schroniska możliwe jest dojście szlakiem czerwonym od Przełęczy Sokolej (ok. 30 min.) lub szlakiem zielonym od parkingu leśnego powyżej Sokolca (ok. 20 min.). Przełęcz Sokola położona jest między Sokolcem a Rzeczką. Na Przełęczy tablice i drogowskazy prowadzą w kierunku schroniska i szczytu Wielka Sowa. Dojazd do Schroniska SOWA 1.Dojazd z Wrocławia przez Świdnicę, Zagórze Śląskie i Jugowice do Walimia. W Walimiu szosą w kierunku Nowej Rudy przez Rzeczkę na Przełęcz Sokolą. 2.Dojazd z Wałbrzycha przez Jugowice do Walimia, tam dalej jak w (1). 3.Dojazd z Dzierżoniowa szosą Nr.383 do Walimia, tam dalej jak w (1), lub z Dzierżoniowa przez Pieszyce, Kamionki, Przełęcz Jugowską do Sokolca, dalej przez Sokolec na Przełęcz Sokolą. 4.Dojazd z Kłodzka przez Nową Rudę szosą nr 381, dalej w kierunku Wałbrzycha do Ludwikowic Kłodzkich, tam w prawo odbicie szosy do Sokolca. Na Przełęczy Sokolej można zostawić samochód w jednym z gospodarstw przy szlaku na Sowę. Dojazd od przełęczy do schroniska jest możliwy po telefonicznym uzgodnieniu z gospodarzem schroniska. (Tel. (074) 873 33 01). PKP 1.Wrocław --> Kłodzko --> Ludwikowice Kłodzkie --> pieszo 7 km do Rzeczki. 2.Wrocław --> PKS / BUS --> Dzierżoniów Śl. --> Bielawa --> 1,5 - 2 godz pieszo na Wielką Sowę 3.Jak wyżej + transport miejski do Kamionek --> 1 - 1,5 godz pieszo na Wielką Sowę 4.Wrocław --> Wałbrzych (stacja Wałbrzych Miasto) --> BUS z ul. Sikorskiego (po przeciwnej stronie niż dworzec PKS) --> Walim --> Rzeczka (Przełęcz Sokola) – ok. 30 min do schroniska W budynku do dyspozycji gości jest 8 pokoi 4-osobowych, cena łóżka wynosi 18-20 zł. Pokoje są bez łazienki. Do dyspozycji gości są 2 łazienki z prysznicami (ciepła woda całodobowo). Dwie główne sale obiektu (jedna z kominkiem) mają miejsca na 60-80 osób. Doba hotelowa: od 12.00 do 12.00 Gastronomia Cena śniadania: 7-12 PLN Cena obiadu: 5-12 PLN Temat: Kłodzko-Wałbrzych na początku lat 90. Witam... Moze kilka slow napisze ... Tak do momentu remontu linii 285 Wroclaw-Swidnica-Jedlina-Klodzko- kursowaly pociagi do Miedzylesia.. no jedna para...T/P Zapotrzebowanie bylo dosc duze sklady byly w granicach 8-10 wagonow. ale przyszedl remony i po zakonczeniu remontu linia zawieszona.. 2. na odcinku Walbrzych -Jedlina-Swidniac-Jaworzyna krazyly tez osobowe. Ale co bylo powodem... Rozwoj komunikacji PKS spowodowal spadek zapotrzebowania na A prace w zakladach zaczynalo sie ok 6-tej.. Pociagi byly dosc pelne Na Glownym byl problem sie zaladowac I teraz na trasie do Klodzka wszystkie dworce (poza N.Ruda) sa Dzis nie ma w Walbrzychu zakladow a i ilosc szkol spadla.. A jeszcze tak dal przypomnienia na st. Jedlina Zdroj stawaly Temat: PKP Nie wiem do jakich metod sięgało PKP, by eliminować drogową konkurencję na tej trasie Widać, kolej wbrew pozorom nie była taka zła, skoro busiarze się nie pojawili. Na trasie Wrocław - Jelenia Góra - Szklarska Poręba busy egzystują mimo istnienia połączeń kolejowych. A tak na koniec, to chyba linii Wrocław - Świdnica nie będzie obsługiwać PKP, tylko podległe marszałkowi KD To nie tak. W czasach gdy czortopchajka ciągnęła skład do Sobótki i dalej do Świdnicy jeździł jako konkurencja tylko PKS. W tamtym okresie (lata 90-te) PKS był zdecydowanie droższy od pociągów. Ja pamiętam, że około 15 z hakiem był pociąg powrotny z Sobótki, co skutkowało tym, że PKS nawet nie odważył się wpuścić o tej porze autobusów, ostatni autobus był 13:50 i jak zlazłeś z góry około 14-tej to musiałeś czekać. Myślę, że były to czasy kiedy na PKS'ie nie myślano w terminach konkurencji z PKP. Po zaniknięciu ruchu osobowego na trasie od Świdnicy na długi okres pojawił się autobus DLA do Sobótki, który wniósł nową jakość. Wprowadził w bardzo podobnej cenie bilet do Sobótki Zachodniej i Sulistrowiczek co do Sobótki, startował z Placu Grunwaldzkiego. DLA przez wiele lat funkcjonowało znakomicie, wymusiło też promocyjne ceny na PKS'ie. Później z DLA było trochę gorzej, przez korki w mieście pojawiły się opóźnienia. Jakieś dwa lata temu DLA wycofało się z tej trasy i pozostał tylko Polbus i parę kursów PKS Świdnica. Jednak zmiany pozytywne zapoczątkowane przez DLA nie zostały zniszczone przez PKS. A linia do Świdnicy to Guliwer, godzina i jesteśmy w Świdnicy a dalej miejskimi autobusami lub busikami w Góry Sowie. Pojawienie się Guliwera wywołało wojnę cenową między PKS'em Świdnica i Guliwerem, co skutkowało tym, że bilet na tej trasie w PKS Świdnica (~ 50 km) kosztował 5 PLN przy najtańszym bilecie PKS-u około 3,50 PLN. Myślę, że ponowne uruchomienie pociągów do Świdnicy to bardzo trudne zadanie. Oczywiście miłośnicy kolei przejada się pociągiem, ale według mnie trudno kogoś w miarę regularnie pokonującego trasę przekonać aby swoja podróż godzinną zamienił na dwugodzinną. Musimy też pamiętać, że autobus ma w takiej Sobótce ponad 5 przystanków, a stacje kolejowe są tylko dwie i życie w tym miasteczku toczy się jakby tyłem od stacji kolejowych. Powtórzę jeszcze raz niech miłośnicy kolei organizują swoje spotkania w Czeskiej Republice do której dojazd samochodem lub autobusem. Ja po polskich górach poruszam się głównie samochodem lub rzadziej autobusami a nigdy pociągami. W Czechach samochód służy mi do dojazdu na miejsce, a po okolicy poruszam się i pociągami i autobusami. Zresztą w takich Jesenikach jest system IDSOK kupujesz bilet na kilka stref i masz określony czas na dojechanie z miejsca do miejsca a jedziesz czym Tobie wygodniej: pociągiem lub autobusem. Temat: Lublin - nowe polaczenie PKS-PKP
<Chociaż nie wiem co jest gorsze
pozdrawiam aron Temat: Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką)
pozdrawiam aron Temat: "Poskracane" składy... Witam Wczoraj postanowiłem wybrać się na wycieczkę krajoznawczo - kolejową. Celem była Sobótka, a raczej wzosząca się nad tym sympatycznym śląskim miasteczkiem Ślęża. Podróż rozpocząłem o godzinie 6:31 na stacji Poznań Dębiec. Po kupieniu biletu i chwili oczekiwania juz wiedziałem, że bedzie spora frekwencja w pociagu (w sumie nic dziwnego, ludzie jadą do pracy, młodzież do szkół). Po chwili usłyszałem zapowiedź pociągu (relacja Konin - Wrocław), a po minucie moim oczom ukazał się skład (dużo powiedziane, bo miał zaledwie 3 wagony). Po zajęciu miejsca w przejściu między wagonami czekałem na dalszy rozwój wypadków :-) Im dalej od Poznania tym było "weselej". Apogeum nastapiło w Kościanie, gdzie ludzie nie mogli juz nawet wejść do pociagu! W takich warunkach, wsród przekleństw i narzekań na PKP (nie będę tu cytował, co bardziej "soczystych" wypowiedzi, bo zostałbym zbanowany na grupie :-)), dojechałem do Leszna. Tu wysiadła gigantyczna liczba ludzi, wsiadło kilkanaście :-). Po zajęciu lepszego miejsca, kontynuowałem podróż...Po drodze frekwencja zwiększała się w miarę zblizania sie do Wrocławia, ale i tak do stolicy Dolnego nie przyjechało tyle osób ile wysiadło w Lesznie :-)) Po przyjeździe do Wrocławia niechętnie skierowałem się na Dworzec Centralny PKS-u. Kursów do Sobótki jest tyle, że nawet nie trzeba pamiętać godzin odjazdów! Po kolejnych 45 minutach, dotarłem do Sobótki (frekwa ok. 10 osób). Opowieść o wejściu na Ślężę to temat na grupę pl.rec.góry, natomiast nie zdążyłem odwiedzić stacji w Sobótce, z rozmowy z miejscowymi dowiedziałem się że podobno nie jest jeszcze najgorzej z infrastrukturą, niewiele by trzeba by wznowić kursy do Wrocławia i Świdnicy (podobno w gminie były jakieś rozmowy, ale na razie nikt nic nie wie). Powrót pustym PKS do Wrocławia zajął 50 minut, a autobusem jechało razem 7 osób, z których 4 przyjechały na dworzec centralny (razem ze mną). Powrót do Poznania z przesiadką w Rawiczu zaplanowałem na 20:32. 20 minut przed odjazdem pociągu na peronie stał juz spory tłum ludzi, po chwili podstawiono skład w ilości...1xEN - 57. Pięknie o wygodę klienta dba PKP...znowu sytuacja jak rano w drodze do Leszna, z tym że tu ludzi co kilka stacji ubywało, a do Rawicza dojechało kilkanaście osób (komentarze o PKP podobne jak w Wielkopolsce). Jeśli chodzi o pociąg Rawicz - Poznań (2xEN - 57), jechało nim kilkanaście osób, a kiedy ja wysiadłem na Dębcu naliczyłem jeszcze 3 osoby, które jechały na Główny... Wyprawa dobiegła końca, a mnie naszła refleksja jakich to mamy genialnych ludzi w PKP. Składy skracają bo jeżdżą puste, tyle że z rozpedu poskracali też te rentowne, którymi podróżują setki osób (w Poznaniu temat jest na tyle poważny, że zajęła sie nim lokalna prasa). Z kolei kurs z Rawicza to przesada (2 kible, chyba że to jakiś podsył...). Metoda ta moim zdaniem może odnieśc skutek odwrotny od zamierzonego, gdyż pasażer zniechęcony do kolei przesiądzie sie do busa, PKS-u...., a tam gdzie będzie to niemożliwe bedzie narzekał i jeździł dopóki nie kupi własnego samochodu... Pozdrawiam Temat: Jak człowiek jeździ koleją (mazowiecką) A jakie wg Ciebie sa w Polsce linie "nienormalne"? Takie, których istnienie ogranicza się do rozkładu na przystankach a nie istnieją w internecie.
Tzn. ile ten miesieczny kosztuje?
Tomek Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10 Oto mój projekt rozkładu jazdy 2009/ 2010 dla trasy Szklarska Poręba- Wrocław. Zapraszam do dyskusji. Uwagi i wytłumaczenie poszczególnych relacji: 1. Starałem się stworzyć rozkład jazdy tak, aby występowała cykliczność odjazdów pociągów ze stacji Jelenia Góra- w kierunku Wrocławia i ze stacji Wrocław w kierunku Jeleniej Góry. 2. Pociąg pośpieszny ROZEWIE przeniosłem o godzinę wcześniej Całość składu wydłużyłem do Szklarskiej Poręby jako pociąg codzienny. Wagony pociągu relacji Gdynia- Wrocław wydłużyłem dfo Zgorzelca, przez Legnicę. Chyba nie trzeba mówć jak ważnym połączeniem dla Szklarskiej Poręby był pociąg do Gdyni. 3. Pociąg osobowy relacji Wrocław- Jelenia Góra przełożyłem z godziny 6:39 na godzinę 5:10; 4. Pociąg pośpieszny KARKONOSZE- całość pociągu puściłem do Białegostoku wydłużając jego relację do Szklarskiej Poręby Górnej jako pociąg codzienny. Nie będą już przyczepiane wagony pociągu z Gdynia więc skruciłem czas postoju do 20 min. we Wrocławiu. 5. Pociąg osobowy SZRENICA puściłem według starego rozkładu ze względu na dublowanie się relacji w rozkładzie obecnym. 6. Pociąg pośpieszny ŚNIEŻKA- pociąg według mnie pojedzie jako codzienny w relacji Przemyśl- Jelenia Góra dodatkowo przyczepiając we Wrocławiu wagony pociągu BYSTRZYCA z Lublina, który według moich zamysłów jeździłby do Zgorzelca. Przesunąłem przyjazd pociągu z Lublina na stację Wrocław o dwie godziny później trasą przez Lubliniec, Kluczbork. 7. Pociąg osobowy KAMIEŃCZYK pojedzie według mnie o godzinę wcześniej w zamian za to o godz 9:40 puszczam nowy pociąg SZYNDZIELNIA relacji Bielsko Biała Główna- Jelenia Góra jako wydłużenie relacji tego pociągu z Wrocławia. Przed laty był pociąg tej samej relacji do Bielska Białej, który cieszył się bardzo dużą popularnością pomimo niedogodnych godzin kursowania. Wyjeżdżał z Jeleniej Góry o 3:49 a przyjeżdżał z powrotem o 0:02.Warto byłoby puścić coś podobnego raz jeszcze. 8. Pociąg osobowy relacji Poznań- Wrocław przez Jarocin,Krotoszyn - przesunąłem godzinę przyjazdu do Wrocławia z 9:19 na 11:19 i połączyłem z pociągiem relacji Wrocław- Szklarska Poręba ukrócając go do Jeleniej Góry. Obecnie Jarocin i Krotoszyn nie mają połączenia z Jelenia Górą- a wiem że jest ono potrzebne chociażby dlatego, że wiele osób z tego regionu jeździ w góry a i dużo ma swoje rodziny. 9. W pociągu pośpiesznym GALICJA relacji Rzeszów- Szczecin do składu dołożyłem cztery wagony relacji Rzeszów- Jelenia Góra przez Kędzierzyn Koźle, Nysę, Kamienie Ząb. Świdnicę, Wałbrzych z łączeniem- rozdzielaniem na stacji Kędzierzyn Koźle. Obecnie chyba każdy wie jak bardzo potrzebny jest pociąg dzienny realizujący codzienne zapotrzebowanie dla pasażerów Magistrali Podsudeckiej na linii Kędzierzyn Koźle- Nysa- Świdnica. Taki pociąg umożliwi dogodny dojazd w góry mieszkańcom Podsudeckiej Śląska i Małopolski i na Śląsk i w Małopolskę mieszkańcom Jeleniej Góry- uwzględniłem dogodne godziny kursowania i skomunikowania z innymi pociągami regionalnymi. 10. Pociag osobowy SZKLARSKA - zmieniłem relację do Kudowy Zdroju na Zgorzelec przez Legnicę. 11. SUDETY jako pociąg codzienny. 12.Pociąg osobowy relacji Kędzierzyn Koźle- Wrocław przyj. 16:26 połączyłem ze składem pociągu relacji Wrocław- Wałbrzych wydłużając go do Jeleniej Góry. Pociąg ten umożliwi dojazd studentom turystom i mieszkańcom Opolszczyzny w góry a studentom z UO dojazd do Wałbrzycha czy Jeleniej. Obecnie Jelenia Góra chodź jest blisko Opola ma bardzo zły dojazd ( tylko 1 pospieszny i 3 PKSy dziennie i to przelotowo). 13. Wagony pociągu pośpiesznego HETMAN relacji Zamość- Wrocław wydłużyłem do Jeleniej Góry. Wiele razy jeździłem tym pociągiem i przesiadałem się we Wrocławiu na Szczelińca. Wiem, że bardzo dużo osób jkechało tym pociągiem następnie przesiadając się na osobowego do Szklarskiej. Zdecydowałem się wydłużyć ten skład do Jeleniej a Szczelińca do Szklarskiej pościć o godzinę później. 14. Osobowy Poznan Wałbrzych wydłużyłem do Szklarskiej Poręby Górnej zmieniając jego trase na odcinku do Wrocławia na Gliwice i łącząc go z relacja pociągu z tego miasta. Plusy połączenia: dojazd mieszkańców Śląska do Szklarskiej Poręby - którego teraz nie mają; dojazd mieszkańców Wrocławia późną porą wieczorną do Szklarskiej; dojazd mieszkańców Szklarskiej do domów z pracy, uczelni z Jeleniej Góry po godzinie 22( obecnie nawet ostatni PKS jedzie z Jeleniej do Szklarskiej przed 20). 15. Skład pociągu BIESZCZADY w relacji Zagórz- Katowice wydłużyłem trasą przez Nysę, Świdnicę, Jelenią Górę do Zgorzelca. Połączenie umożliwi dojazd mieszkańcom Podsudeckiej do Zgorzelca i Jeleniej Góry nad ranem, dojazd w drugą stronę ranem na Śląsk i w Małopolskę oraz połączy w sezonie większość kurortów południowej i gór ze sobą. Moim zdaniem byłby to hit sezonu i strzał w 10 PKP IC! Pojutrze lub jutro dołączę rozkład na linii Zgorzelec- Wrocław. Zyczę miłej lektury i zachęcam do dyskusji. Temat: Nowy RJ 2008/2009 na Dolnym Śląsku Na Dolnym Śląsku zapowiada się rewolucja w połączeniach kolejowych wraz z nowym rozkładem jazdy, który wchodzi w życie od 14 grudnia. Niestety, zanosi się na to, że studentów czekają przez to same problemy. Jak alarmują użytkownicy niezależnego forum kolejowego infokolej.pl, po wprowadzeniu nowego rozkładu jazdy bardzo ucierpią studenci. PKP zlikwiduje sporo popularnych obecnie wśród żaków kursów. Dotyczy to głównie osób mieszkających w powiatach zgorzeleckim, lubańskim i bolesławieckim. Nie zostaną również prawdopodobnie zrealizowane obietnice połączeń w stronę Świdnicy. Największą porażką PKP w opinii użytkowników wspomnianego forum jest likwidacja niezwykle popularnych, cieszących się - szczególnie między piątkiem a poniedziałkiem - ponad stuprocentową frekwencją, połączeń Wrocław-Goerltiz-Wrocław. W zamian za to otrzymamy do 28 lutego dwa zwykłe pociągi osobowe, a od marca trzy pociągi pośpieszne z Wrocławia do Drezna, które jednak ominą Chojnów, Zebrzydową czy Pieńsk. Nie będą również skomunikowane z pociągami z Lubania czy Żar. Natomiast połączenie osobowe do Goerlitz pozostanie tylko jedno. Co więcej, do marca studenci wracający z okolic Zgorzelca w niedzielę będą mieli tylko jeden pociąg, kursujący około godziny 17.00. PKP uruchomi za to weekendowy pociąg expressowy z Warszawy do Jeleniej Góry przez Bolesławiec i Lubań. - To absurd. PKP promuje wśród studentów InterCity? Przecież nam zależy żeby za bilet z Lubania zapłacić 13 zła nie 40 zł - mówi Adam, student III roku Politechniki Wrocławskiej z Lubania. - Najgorsze jest to, że u nas PKS splajtował, więc będzie coraz trudniej dostać się w niedzielę do Wrocławia - zżyma się zniechęcony Adam. Jak mówi "Krycha", redaktor forum infokolej.pl, tegoroczne zmiany w rozkładzie jazdy są najgorsze od lat. A przecież niedawno oficjalnie otwarto zmodernizowany odcinek z Legnicy do Zgorzelca. - Zastanawiamy się nad założeniem Obywatelskiego Komitetu Obrony Kolei na Dolnym Śląsku, dla nas to zamach na podróżnych dokonany przez Instytut Rozwoju i Promocji Kolei, który odpowiada za te zmiany a którego Członkowie Zarządu pracują w Urzędzie Marszałkowskim we Wrocławiu - zapowiada "Krycha". Od 14 grudnia za to pojedziemy pociągiem aż do Złotoryi czy Jerzmanic Zdrój. Jednak czas jazdy, szczególnie z Legnicy do Jerzmanic (dokładnie godzina) może odstraszyć studentów przed zakupem biletu kolejowego i pozostania przy czasowo lepszych połączeniach busami. Dobrą wiadomością jest również pozostawienie kolejowego połączenia z Wrocławia do Lubina. Ostatni pociąg w kierunku „miedziowego miasta" odjedzie z Wrocławia o godzinie 19.32. Nie zostanie również, wbrew wcześniejszym obawom, zamknięte połączenie z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby. Pociągi nadal będą łączyć Wrocław z Karkonoszami. Kolejną pozytywną wieścią jest skrócenie o około dwudziestu minut czasu przejazdu z Wrocławia do Zielonej Góry. Na lepsze jednak nie zmieni się sytuacja studentów zaocznych. Nadal pierwszy pociąg łączący w sobotę Zgorzelec czy Bolesławiec będzie jechał za późno, aby dotrzeć przed dziewiątą rano do stolicy Dolnego Śląska. PKP oficjalnie ogłosi nowy rozkład jazdy w okolicach 7 grudnia. Być może do tego czasu zostaną wprowadzone korekty, które poprawią kolejowe skomunikowanie z Wrocławiem? http://wroclaw.dlastudenta.pl/nz/artykul/Pociagi_nie_dla_studentow,29087.html mój artykuł Temat: Pociągi nie dla studentów? http://wroclaw.dlastudenta.pl/nz/artykul/Pociagi_nie_dla_studentow,29... Pociągi nie dla studentów? Na Dolnym Śląsku zapowiada się rewolucja w połączeniach kolejowych Temat: [Wałbrzych] Galeria Victoria - To bardzo stara trasa kolejowa. Ma ponad sto lat - mówi Krzysztof Kobusiński, który pokazał nam wiadukt, jaki odkryto przy okazji budowy nowego centrum handlowego w Wałbrzychu. O tym, co działo się w naszym mieście kilkadziesiąt lat temu, Krzysztof Kobusiński, historyk amator, wie wiele. Wciąż odkrywa i sprawdza kolejne fakty historyczne. Tym razem wgłębił się w temat budowy linii kolejowej, która przebiegała przez nasze miasto. Jak wynika z jego ustaleń, na Dolnym Śląsku budowę kolei parowej rozpoczęto w pierwszej połowie XIX wieku. Pierwsza linia kolejowa, której budowę rozpoczęto w 1836 r., tak zwana Linia Górnośląska, prowadziła z Wrocławia do Krakowa przez Oławę, Brzeg, Opole Świętochłowice, Mysłowice. Jej budowę zakończono w 1849 r. Miała 270 km, na pokonanie tej odległości wystarczyło około 7 godzin. - Drugą wybudowaną w tym czasie linią była tak zwana Kolej Świebodzka i bieg swój rozpoczynała na dworcu Wrocław Świebodzki. W założeniach budowy tej linii było poprowadzenie jej przez Świdnicę, jednak miasto to było wówczas miastem twierdzą i ze względów militarnych musiano z tego projektu zrezygnować. W związku z tym szlak kolejowy poprowadzono w możliwie bliskiej odległości od miasta i tak powstał ważny węzeł kolejowy w obecnej Jaworzynie Śląskiej. W późniejszym okresie ze stacji poprowadzono linie w kierunku Świdnicy i Strzegomia - zaznacza Kobusiński. Podkreśla, że dopiero w 1855r. oddano do eksploatacji nowy funkcjonujący do chwili obecnej dworzec. - W tym samym roku uruchomiono połączenie z Wałbrzychem, a stacją końcową był Wałbrzych Fabryczny. Od stacji Wałbrzych Miasto do Fabrycznego prowadziła linia jednotorowa i przebiegała wzdłuż ulicy Bolesława Chrobrego i Kolejowej, przecinała ul. 1-go Maja, gdzie dokonywano nawrotu składów i kończyła się przy Wałbrzychu Fabrycznym - zaznacza. W miejscu dzisiejszego dworca PKS oraz ul. Sikorskiego znajdowały się szyby Henryk oraz urządzenia przeładunkowe, między innymi zsypy węgla na wagony. - Budynki stacyjne były usytuowane w końcu ulicy Nowy Świat. Po 1945r. stacja ta w nomenklaturze PKP nosiła nazwę Wałbrzych Dolny. Do dzisiaj zachowały się fragmenty peronów osobowych, budynek dworca osobowego oraz część parowozowni. Pod koniec lat 60. XIX wieku rozpoczęto budowę największego wówczas projektu tj. Śląską Kolej Górską. Wiodła ona wzdłuż Sudetów do Jeleniej Góry, a następnie przez Boguszów i Kuźnice do Wałbrzycha. Bieg jej kończył się na obecnej stacji Wałbrzych Główny - kończy. Wierzy, że nowym odkryciem szybko zainteresują się inni historycy i konserwator zabytków. Rafał Pawłowski http://tygodnik.walbrzyski.pl/?Act=show_doc&id_doc=16401 Temat: Wspomnienia z wyjazdu (długie)... Witam wszystkich Dziś wróciłem z długiej wyprawy po miastach południowej Polski. W poniedziałek udaliśmy się już do naszej docelowej bazy - Tak w wielkim skrócę przedstawia się mój bardzo udany wyjazd. Temat: Kolej na ziemi zabkowickiej - pare ciekawostek i plany imprezy http://www.zabkowice-powiat.pl/portal/index.php?d=news&id_news=231 "Kolej na Przedgórze W dniu 16 lutego 2008 r. na sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego Konferencja była poświęcona 150 rocznicy istnienia linii kolejowej na Spotkanie zostało przygotowane przez Starostwo Powiatowe w Ząbkowicach Spotkanie otworzył i prowadził Ryszard Nowak - Starosta Ząbkowicki, W konferencji wziął również udział Patryk Wild - Członek Zarządu Partyk Wild powiedział również, że bardzo ważnym zadaniem jest Następną prezentację dot. Historii Kolei na Ziemi Ząbkowickiej Zaproponował również, aby samorząd powiatu ząbkowickiego zastanowił Kolejną prezentację wykonało Muzeum Kolejnictwa i Przemysłu na Śląsku Swoją prezentację przedstawiła również Biblioteka Techniczna we Następnie Jacek Jerczyński z Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu Łukasz Romaniecki ze Stowarzyszenia Miłośników Kolei z Jaworzyny Ostatnią prezentacją była "Modernizacja Linii Kolejowych na Dolnym Następnie odbyła się dyskusja, podczas której zabrał głos Maciej Mieczysław Rodak (Członek Zarządu Powiatu Ząbkowickiego oraz dyrektor Jacek Jerczyński zwrócił się do Starosty Ząbkowickiego z prośbą o W konferencji wziął również Starosta Lwówecki - Artur Zych, który Temat: Z wizyta w Nysie (Dlugie!!!) Korzystajac z okazji bycia w Nysie - dokonalem malych ogledzin tamtejszej komunikacji miejskiej. Przyjechalem do miasta samochodem z ojcem (mial tu cos do zalatwienia) i znajomym. Jako, ze jest niedziela wiedzialem, ze moze jezdzic nieco mniej autobusow niz w dzien powszedni. Jechalem tam "w ciemno" nie majac zadnych map ani schematow tras autobusow (w internecie nie dalo sie tego znalezc) W Nysie jest 16 linii autobusowych - od 1 do 14, z czego dwie to linie Tabor - widzialem tam tylko Autosany H6, Autosany A1010 (?) i Jelcze Poczatkowo planowalem pojezdzic autobusami po Nysie ale jak zobaczylem Ponad 5 minut przekonywalismy go o tym, ze na prawde autobusy nas uu, miarka sie przebrala :) Ojciec powiedzial tylko: Pojechalismy na kolejna petle w Nysie-Gorna Wies. Przez glowna ulice tej Pojechalismy nad jezioro Nyskie majac nadzieje, ze na petli przy Jak tylko przyjechalismy samochodem na petle to kierowca autobusu wsiadl W autobusach jest pusto - jezdzi nimi najwyzej po kilka osob (niedziela Bilety - znalazlem kilka rodzajow biletow- Podsumowujac- spodziewalem sie ujrzec wiecej autobusow (w ciagu 3 godzin |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||