Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • comawhite.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS w Mławie są





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    PPKS Kołobrzeg 20 czerwca uruchomił kurs Międzyzdroje - Warszawa.

    Wspólnie z PKS Mława



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Może sprostowanie: PKS Mława uruchomił kurs Warszawa - Żywiec jadący jako nocny z Warszawy i jako dzienny (po południu) z Żywca. Natomiast kurs odjeżdżający o 22:30 z Żywca to nocny Zakopane - Warszawa, o którym pisałem kilka postów wcześniej.





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    Kiedyś region zachodniodolnośląski był blokowany.
    TFZ: Możesz poszerzyć wątek?

    Myślę, że to sprawka PKS Mława...



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Kołobrzeski A1010T często kursuje na trasie Międzyzdroje - Warszawa, który to kurs obsługuje wspólnie z PKS Mława



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    jesli dobrze kojarze to na forum pisalo ze PKS Warszawa zawiesza polaczenie do czasu znalezienia partnera do obslugi tego kursu
    Zgadza się, po wycofaniu się Zakopanego Warszawa jeździła na wymianę z Mławą, a teraz widać na miejsce Mławy wszedł Ciechanów.



    Temat: Nowe autobusy w przedsiębiorstwach

    No to niestety ten autobus Wszystko wskazuje na to, że PKS BB się na Solbusy przerzucił :(:(
    Jak prawie wszyscy. Ale np. na północno -zachodnim Mazowszu nie ma ani jednego Solbusa (Płock, Ciechanów, Mława, Gostynin).



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne

    przystanek w Gdyni jest.

    Wg. strony PKS Warszawa następnym przystankiem za Gdańskiem jest Puck.
    No i fakt, niewiadomo dlaczego Mławy też brakuje.



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Mława to w ogóle PKS który obsługuje kursy do baaaardzo wielu miast woj. wystarczy wspomnieć Wawę, Gdańsk, Olsztyn, Łódź, Bydgoszcz. Dziwi mnie że nie jeżdżą do Białegostoku tylko do Łomży.

    pozdrawiam



    Temat: Ciekawostki

    Jednak jakieś pośpieszne przelotowe PKS-y tam jeżdżą (Płock, Mława, Brodnica).
    Trudno, by jechały przez wsie nadrabiając kilkanaście kilometrów i kilkadziesiąt minut.



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Wyszukiwarka PKS Warszawa w ogóle nie uwzględnia niektórych kursów przelotowych przez Warszawę - spróbujcie wpisać np. Mława - Zakopane



    Temat: Ciekawostki
    Na Tczew - Gdańsk to chyba i tak pociąg jest bezkonkurencyjny (zarówno cenowo, jak i czasowo). Jednak jakieś pośpieszne przelotowe PKS-y tam jeżdżą (Płock, Mława, Brodnica).



    Temat: PKS Warszawa

    A ja mam pytanie które już gdzieś tam na tym forum zadawałem, ale odpowiedzi się nie doczekałem . Podobno jakaś ustawa zmusza PKSy do obsługiwania kursów niedochodowych, bo busiarze wiadomo mają same dochodowe. I tu mam pytanie : mianowicie które kursy PKS Warszawa są niedochodowe i PKS Warszawa obsługuje je z musu a nie z żądzy zysku?

    Nie ma żadnej ustawy która zmusza PKS-y żeby wykonywały nierentowne kursy. W statucie PKS-ów nie wiem czy w sprywatyzowanych też (mam nadzieję ze nie) istnieje taki zapis który mówi że przedsiebiorstwa muszą spełniać funkcje urzyteczności publicznej. Jednakże zapis w statucie nie jest w żaden sposób egzekwowany bo nawet nie wiadomo przez kogo. Ponatdo PKS- często nie dostają albo dostają z bardzo dyżym opuźnieniem zwrot za bilety ulgowe w zwiazku z czym nik nie chce sprawy wywlekać bo wylezą inne zmory.
    Ponadto ja też tak uważam że sprawa wykonywania kursów nierentownych to dramat wyłącznie tego przedsiębiorstwa które takie rzeczy robi jednakze powstaje w tym momencie czy firma przewozowa ma zamknąć wszystkie kursy nierentowne które często stanowią 30% i więcej a reszta jest na granicy opłącalności. W takim przypadku taki czy inny PKS musiałby sie zwinąć dyrekcej nie chcąc zwinąć firmy ograniczają koszty ąłtając dziury dochodami z innyzh działalności żeby na rynku sie utrzynać. Coraz częściej jednak pks-y poddają sie zasadom rynkowym i zamykaja nierentowne kursy. Takim przykładem jest PKS Młąwa który jakieś miesiąc temu zamknął 160 kursów a inne ograniaczył co spowodowało że do niektórych miejscowości nie ma połączenia a inne maja połączenia tylko w dni robocze. Osttnio istnieje także trend do otwierania linii dalekobierznych, niedowno dostaliśmy rozkłady z takich egzotycznych przedsiebiorswt jak Świdwin, Wejcherowo czy Kłodzko żeby mieć czy załąkać dziury.
    PKS Warszawa nie wykonuje kursów nierentownych, a to dlatego ze dalekobierzne zazwyczaj nie są nierentowne, a komunikacji lokalnej nie wykonujemy do na początku lat 90 oddaliśmy wszystkie takie kursy przewoźnikom prywatnym zdejmując sobie kłopot z głowy.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Dla pajaskolski (innych oczywiście też )
    sobota 26.07.2008.
    Warszawa dw.zach. odjazdy o 17:00
    Warszawa- Kielce PKS Kielce bus Iveco Daily frekwencja 100%
    Warszawa- Opoczno PKS Opoczno Autosan H9 frekwencja ok.80%
    Warszawa- Inowrocław PKS Inowrocław Neoplan frekwencja ok.20%
    Warszawa- Tomaszów Maz. PKS Tomaszów Maz. Mercedes 0303 frekwencja 100%
    odjazd o 17.10
    Hel- Hrubieszów PKS Hrubieszów Volvo B12(?) frekwencja ok. 20%
    odjazdy o 17.15
    Warszawa-Grudziądz PKS Grudziądz Neoplan Transliner N316K frekwencja ok.60%
    Warszawa-Olsztyn PKS Olsztyn Neoplan frekwencja ok.50%
    Warszawa- Płock PKS Płock Autosan H1012 frekwencja ok. 30%
    Warszawa- Raciąż PKS Mława Autosan H10 frekwencja ok.40%
    Warszawa- Cieszyn PKS Cieszyn Renault FR1 frekwencja 3 osoby

    Przyznam się szczerze, że zdziwiłem się, że kurs do Cieszyna nie zahacza o Bielsko- Białą. A opóźnienia biorą się pewnie dlatego, że wyjazd z Warszawy o tej porze w dzień powszedni zajmuje nie raz i ponad godzinę właśnie. Do tego mały zator w Częstochowie i stąd takie opóźnienia. Ja też mam prośbę. Pajaskolski sprawdź kiedyś autobus z Katowic do Limanowej (interesuje mnie głównie frekwencja).


    Ach dziekuję:)
    W sumie myslałem, że z WAW jeździ więcej osób o tej 17.30. Do kursu z Olsztyna o 12.30 czasem wsiada kilkanaście osób.
    Jesli chodzi o Limanową - oj, kiepsko z frekwą, kiepsko. Przy dobrych wiatrach z Katowic najwyzej kilka osób, z czego częśc tylko do Krakowa, bo tanio. W niektóre dni wystarczyłaby osobówka:) Mi jest troche ciężko iśc na dworzec ok 15.00, bo u mnie w pracy wtedy dośc spory ruch, ale kiedys się wybiorę i przy okazji sprawdze Bielsko-Ostrołęka w sezonie:)



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Hmmm. Szczerze liczylem na troche inny rozklad
    Dlaczego?

    IMHO: Nie licząc innych środków komunikacji Wawa-Kraków. Od Warszawy do Krakowa ten kurs bedzie "gonil" Zakopane PKS Mlawa. W Kielcach bedzie ostatnim z kilku kursów w kierunku Krakowa. O tej samej porze odchodzą też z sąsiadującego z dworcem PKS dworcem busów. Nie mówiąc już o odcinku Kraków - Nowy Sącz gdzie poza tym że kursów jest w bród to akurat w tej rozpisce pokrywa się z Frejem. Także w najgorszym wypadku jeśli nie złapie do Warszawy chętnych to później może być różnie. Podsumujac: jest już trochę konkurencyjnych linii na tym odcinku trasy.

    Moja pierwsza propozycja - mozna byłoby go opóźnić i poprowadzic nie przez Kraków tylko na Busko-Zdrój gdzie zawsze znajdą sie kuracjusze i dalej Tarnów do Nowego Sącza.

    Wtedy:
    Białystok: 12:00 (zeby nie utknal w korkach przed Warszawa)
    Warszawa Zach: 16:00 (tak po obiadku )
    Kielce: 19:00
    Busko: 19:50 (kuracjusze wysylani przez NFZ itp i też Ci którzy z Tarnowa przyjeżdzają na dzień do Buska aby być w "łuzdrowisku" )
    Tarnów: 21:20 (wieczorny kurs do Nowego Sącza - jak nie ma nic to pospiech pozostaje)
    Nowy Sącz: 22:50 (?)
    Krynica: 00:00 (ups.. trochę późno jak na "wieczorek rozpoznawczo-zapoznawczy" jak mawiał znajomy kierman z PKS Łodz)

    Ale czy to jest różnica w porównaniu do 21:35 jeśli wtedy i tak w ośrodku można się zameldować w recepcji bo i administracja pracuje do najczesciej 17:00. Bo chyba na takiego klienta nastawiony jest ten kurs.

    Inny wariant ze zmiana od Kielc:

    Warszawa: 13:00
    Kielce: 16:30 (nie koliduje z niczym - godzine pozniej po Warszawa-Jaslo PKS Jaslo)
    Busko: 17:30 (j.w.)
    Tarnów: 19:00 (IMHO: tez nic nie ma o tej porze)
    Nowy Sącz: 20:30
    Krynica: 21:30 )

    Sam jestem za pierwszym wariantem

    A co do kursu powrotnego to przy tak późnym przyjeżdzie do Krynicy nie miałbym sumienia budzić kierowców na powrotny o 6:00 (tak jak zaczynał Ostrowiec) Dlatego też proponuję coś takiego:

    Krynica: 15:00 (po ostatnim obiadku pakujemy sie i w trase)
    N.Sącz: 16:00
    Tarnów: 17:30 (popoludniowka w kierunku Wa-wy)
    Busko: 19:00
    Kielce: 20:00 (ostatni do Warszawy)
    Warszawa: 23:30
    Białystok: 03:00 (?)

    Czasy przejazdu oparłem o istniejące kursy - mam nadzieję że sie nie pomyliłem w obliczeniach.

    A jak będzie jeżdził to z pewnością szybko się przekonamy Chyba ze jest to kolejny kurs widmo który pozostanie tylko projektem?

    A jak wyglądał projekt do Gliwic?

    Pozdrawiam



    Temat: Przetarg na przewozy regionalne w Kuj-Pom
    Przygotowania pełną parą

    Prywatny przewoźnik, PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska, przygotowuje się do rozpoczęcia kursów w Kujawsko-Pomorskim.

    O stanie przygotowań opowiada przedstawiciel tej firmy. W związku z rozstrzygniętym przed miesiącem przetargiem od grudnia przewozy kolejowe w Kujawsko-Pomorskim realizować będzie prywatny przewoźnik PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska.

    Stawki zaproponowane przez firmę są niższe od cen PKP (o 5 zł mniejsza dopłata do każdego kilometra), co przyniesie województwu kilka milionów oszczędności.

    Urząd Marszałkowski zapowiada reaktywację kilku zawieszonych połączeń. Ponadto trwają konsultacje w sprawie nowego rozkładu jazdy.

    Jak wygląda sytuacja w PCC Rail? Na jakim etapie są przygotowania do realizacji połączeń?

    - Aktualnie rozpoczęlismy rekrutację pracowników na stanowiska: maszynista spalinowych zespołów trakcyjnych, konduktor i kierownik pociągu. Odzew na nasze ogłoszenia z lokalnego rynku jest duży. Z każdym z kandydatów będziemy się kontaktować indywidualnie. Osoby, które zdecydujemy się zatrudnić otrzymają lepsze płace niż oferuje konkurencja. Niezaleznie od pensji oferujemy również pakiet socjalny: m.in. bony świateczne, szkolenia podnoszące kwalifikacje zawodowe i inne, a także bezpieczeństwo i stabilność zatrudnienia o czym wie ponad 1500 osób zatrudnionych w samym PCC RAIL S.A., nie licząc innych spółek grupy PCC SE oraz ARRIVA. Pracownicy są najważniejsi dla obu naszych firm - odpowiada Rafał Błaszkiewicz z PCC RAIL S.A..
    - Generalnie przygotowania przebiegają wielotorowo: tabor, pracownicy, organizacja zaplecza technicznego, organizacja siedziby spółki itp. - wylicza.

    Jaki tabor będzie obsługiwał połączenia?

    - Tabor pozyskujemy od samorządu - 13 szt. szynobusów SA106 oraz tabor własny, którego rodzaj będzie uzależniony od jego terminowego przygotowania do ruchu na 9 grudnia 2007 roku. Mogą to być polskie szynobusy, wagony doczepne lub pociągi które sprowadzilismy do Polski z zagranicy - typu MR/MRD - wyjaśnia rozmówca.

    Czy województwo podejmuje temat zawieszonego w lutym połączenia brodnicy-działdowa?

    - Nic mi na ten temat nie wiadomo - odpowiada Rafał Błaszkiewicz.

    Najwyraźniej mimo zapowiedzi województwo nie kwapi się do puszczenia pociągów na trasie Brodnica-Działdowo również poza sezonem turystycznym, jak to jest od lutego.

    Jednocześnie wkrótce na trasie Brodnica-Działdowo kursować będą autobusy brodnickiego i mławskiego PKS, które najprawdopodobniej wyręczą kolej.

    Źródło: Gazeta Pomorska



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście


    woj. mazowieckie: Gostynin, Mława, Ciechanów, Żyrardów, Ostrołęka, Przasnysz, Radom, Warszawa, Grodzisk Maz., Grójec
    woj. łódzkie: Kutno, ŁÓdź, Łowicz, Łęczyca
    woj. wielkopolskie: Konin, Turek
    woj. kujawsko - pomorskie: Włocławek, Lipno, Bydgoszcz
    woj. podlaskie: Białystok
    woj. warmińsko - mazurskie: Ostróda, Olsztyn
    woj. pomorskie: Gdańsk, Słupsk
    woj. zachodniopomorskie: Koszalin
    Dodatkowo do Płocka dociera 6 placówek terenowych: Sierpc, Rypin, Działdowo, Żuromin, Pułtusk, Płońsk


    Od założenia tematu minęły trzy lata, no i trochę się pozmieniało:
    woj. mazowieckie: Gostynin, Mława, Ciechanów, Żyrardów, Ostrołęka, Przasnysz, Radom, Warszawa, Grodzisk Maz.,
    woj. łódzkie: Kutno, Łódź, Skierniewice (PT Łowicz), Łęczyca
    woj. wielkopolskie: Konin, Turek
    woj. kujawsko - pomorskie: Włocławek, Lipno, Bydgoszcz
    woj. podlaskie: Białystok
    woj. warmińsko - mazurskie: Ostróda, Olsztyn, Mrągowo
    woj. pomorskie: Gdańsk, Słupsk
    woj. zachodniopomorskie: Koszalin
    woj. lubelskie: Wschód (Hrubieszów)
    Dodatkowo do Płocka dociera 5 placówek terenowych: Sierpc, Rypin, Działdowo, Żuromin, Płońsk.

    Docelowo dociera:woj. mazowieckie: Gostynin, Mława, Ciechanów, Ostrołęka, Przasnysz, Grodzisk Maz.,
    woj. łódzkie: Kutno, Łódź, Skierniewice (PT Łowicz), Łęczyca
    woj. wielkopolskie: Konin, Turek
    woj. kujawsko - pomorskie: Włocławek, Lipno,
    woj. warmińsko - mazurskie: Ostróda, Olsztyn,
    woj. pomorskie: Gdańsk.

    Niezmiennie nocuje w Płocku co drugi dzień PKS Gdańsk ( w wakacje codziennie, bo dochodzi drugi kurs wakacyjny, także obsługiwany na zmianę przez PKS Płock i PKS Gdańsk)

    Wypadł z płockiego dworca "zawieszony na zawsze" niedzielny kurs ze Słomczyna (z powrotem do Warszawy - PKS Grójec), oraz PKS Ciechanów PT Pułtusk.
    Doszedł nowy przewoźnik - PKS Mrągowo (nocne połączenie Wrocław - Giżycko)

    W między czasie w Płocku pojawili się nowi przewoźnicy: PKS Chojnice (Chojnice - Warszawa) oraz PKS Poznań - najpierw na przelotowym kursie Poznań - Ostrołęka przez Toruń - później przejętym całkowicie przez PKS Ostrołęka, a następnie na docelowym kursie przez Radziejów wykonywanym wyłącznie w piątki i niedziele. W jednym i drugim wypadku kursy przetrwały tylko kilka miesięcy...

    Edit: Dopisałem Hrubieszów, u mnie ten kurs jest w środku nocy, więc mogłem nie wiedzieć...



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    Jako że w Krakowie trochę się pozmieniało, podaję aktualną listę przewoźników korzystających z Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie.

    PKS-y:
    woj. małopolskie: Gorlice, Limanowa, Kraków, Myślenice, Nowy Sącz,Oświęcim, Sucha Beskidzka (Beskidus), Nowy Targ, Tarnów, Wadowice, Zakopane oraz Olkusz (ale tego już niedługo nie będzie).
    woj. śląskie: Bielsko-Biała, Cieszyn, Częstochowa, Gliwice, Katowice, Myszków, Rybnik, Zawiercie, Żywiec.
    woj. podkarpackie: Dębica, Łańcut, Jasło, Krosno, Mielec, Sanok, Stalowa Wola, Tarnobrzeg
    woj. świętokrzyskie: Busko Zdrój, Kielce, Ostrowiec Świętokrzyski, Staszów, Starachowice, Końskie, Jędrzejów.
    woj. łódzkie: Bełchatów, Łódź, Sieradz, Tomaszów Mazowiecki, Wieluń.
    woj. mazowieckie: Ciechanów, Mława, Płock, Warszawa, Radom.
    woj. lubelskie: Biłgoraj, Chełm, Lublin, Puławy, Zamość (oraz dawne PKS Hrubieszów, Tomaszów Lubelski i Włodawa - na stronie RDA figurują jeszcze jako oddzielne przedsiębiorstwa)
    woj. dolnośląskie: Jelenia Góra (PKS Tour), Dzierżoniów, Zgorzelec, Wrocław
    woj. opolskie: Nysa
    woj. lubuskie: Zielona Góra
    woj. wielkopolskie: Ostrów Wielkopolski
    woj. zachodniopomorskie: Kołobrzeg, Gryfice, Koszalin
    woj. pomorskie: Słupsk, Wejherowo
    woj. podlaskie: Białystok
    woj. warmińsko-mazurskie: Olsztyn, Mrągowo.
    woj. kujawsko-pomorskie: Włocławek

    Przewoźnicy inni niż PKS korzystający z RDA (wg. kierunku, który obsługują):
    Warszawa, Łódź - Polski Express
    Zakopane, Nowy Sącz - Szwagropol, Trans Frej, Centrum
    Miechów i okolice - Mini Bus, Gryf Bus, Stefan
    Rabka i okolice - Mitrans Bus
    Jabłonka - Orawa
    Katowice - Uni Bus
    Rybnik - E. Grabowski
    Oświęcim - Trans GK, M. Lewański, T. Spisak
    Racibórz - Travel Bus
    Bielsko-Biała - Interpalm
    Cieszyn - Z. Frączek
    Gorlice - Trans Usługi, Marys, D. Kuzak
    Pińczów - Mat Bus
    Sandomierz - Mini Bus
    Górki Mieleckie - Murdza
    Lublin - BP Tour, L. Wójtowicz, Z. Madej
    Zamość - Max
    Szczebrzeszyn - Rudnik Tumay
    Krosno - Merkus

    Dane na podstawie strony http://www.rda.krakow.pl (lista bieżących odjazdów), być może brakuje jakiegoś przewoźnika obsługującego kursy sezonowe, które aktualnie nie są wykonywane.

    EDIT - uzupełnienie na podstawie następnych postów w tym wątku.



    Temat: Który ze zlikwidowanych pociągów chciałbyś przywrócić

    Ale tak poważnie, to Ciechanów ma dobrą siatke połączeń PKS z Warszawą, dużo pociągów osobowych do Warszawy oraz pospieszne i jeśliby TLK z Olsztyna miał zaoszczędzić cenne minuty to postoje Mława, Legionowo i Ciechanów do skasowania.

    Przedstawiłem Ci porównanie czasu przejazdu autobusu PKS/autobusu prywatnego przewoźnika z czasem przejazdu pociągu. Pokazałem Ci jak niewiele czasu traci/zyskuje pociąg przez zatrzymanie na stacjach pośrednich. Nie ma tutaj znaczenia czy mieszkam w Ciechanowie - nie patrzę na sprawę z tej strony. Oczywistym jest tutaj fakt, że pociągiem TLK rano nikt do pracy z Ciechanowa nie pojedzie. Czemu? - Ludzie kupują bilety miesięczne KM - przewoźnika, które uruchamia znacznie więcej pociągów w potrzebnej im relacji. Dziś z Warszawy wyjedzie o 16, jutro o 17 - praktycznie co godzinę jest pociąg osobowy.

    Odpowiedź mi na jedno króciutkie pytanie - czy uważasz, że wyjeżdżający rano pociąg TLK z Olsztyna (przy obecnym czasie przejazdu i cenie) byłby rentowny? Czy odjeżdżałby pełny? Przypominam, że rozważamy sytuację, w której pociąg startuje z Olsztyna i zatrzymuje się dopiero w Warszawie. Idąc Twoim tokiem rozumowania tniemy postój na Zachodnim - już widzę zadowolenie mieszkańców Likus, Dajtek i innych okolicznych osiedli

    Dla ułatwienia dodam, że rano z Olsztyna o 5:15 i 06:45 odjeżdżają pociągi do Warszawy. Pierwszy - Antoni Blank wcale nie ma ogromnej frekwencji. Zdarzało mi się jechać nim z Olsztyna. Często gęsto do Działdowa w jedynce jechałem sam - niczym w wynajętym wagonie. Drugi to Warmia - tutaj już lepiej, bo wielu pasażerów do Krakowa (lub dalej niż do Warszawy) jedzie. (swoją drogą polecam Warmię - skład niczym IC przechodzi na odcinku WWO - WZ czyszczenie, podobnie zresztą jak Hutnik i Kormoran.) Frekwencję mają natomiast busy/autobusy/PKSy odjeżdżające tłumnie rano do Warszawy. Będę we wtorek w Olsztynie to postaram się podać Ci ile ich rano wyjeżdża z Olsztyna. Ale coś około 10.
    Ponadto spore grono pasażerów w pociągach z/do Olsztyna stanowią studenci. Jeśli z TLKi wytniemy wszystkie postoje to oni nie pojadą.

    Czy nadal uważasz uruchamianie takiego pociągu za sensowne? Ja w żadnym wypadku nie.



    Temat: Ceny przejazdów busami
    Jakub


    1. Na 1 rentownej linii jeżdżą PeKaeSy (lub PKP), które ponadto obsługują 5
    relacji nierentownych, ale społecznie potrzebnych. Przychody z relacji
    rentownej pozwalają im łatać wątły budżet


    Wytłumacz pojęcie "relacja nierentowna, ale społecznie potrzebna". Bo ja
    uważam, ze jeżeli relacja jest nierentowna, to znaczy, że nie jest społecznie
    potrzebna. Poza tym nie zapominaj , że to co nierentowne dla PKS czy PKP może
    być rentowne jak najbardziej dla innej firmy.
    Przykład z Łodzi - linia tramwajowa 11 jest rentowna, a linia tramwajowa 1
    nie jest. Dlaczego?


    2. Na 1 rentownej linii pojawia sie konkurencja "busiarska", układająca
    rozkład tak, aby odjeżdżać zawsze 5 minut przed PeKaeSem, zabierając mu
    połowę pasażerów


    A jak PKS odjeżdża 5 min przed busiarzem to jest OK? U nas takich przykładów
    jest na pęczki.


    3. Busiarz jest rentowny, ale relacja obsługiwana przez PeKaeS już ledwo na
    siebie zarabia - PeKaeS ogranicza 3/zawiesza 2 linie nierentowne społecznie
    potrzebne (wieśnioki pójdom se piechotą)


    To ciekawe bo u nas busy obsługują relacje między np. miastem 20000
    mieszkańców a wsią 1000 mieszkańców i jakoś się opłaca.


    4. Busiarz nie obejmie już nierentownej relacji - gwiżdże na wieśnioków. Za
    zyski kupuje kolejne jednostki taborowe silniej konkuruje w 1 rentownej
    relacji
    5. PeKaeS traci rentowność, związkowcy strajkują, firma klęka i ogłasza
    upadłość.


    Jeżeli mieszkasz na zadupiu = mniej zapłaciłeś za mieszkanie = nie wymagaj
    żeby podatnik fundował Ci transport = kup sobie samochód ( teraz jest taniej,
    nie ma normy Euro2 a jeszcze nie wprowadzono opłaty rejestracyjnej).

    Są np. przysiółki na Lubelszczyźnie gdzie mieszka po 10 rodzin i nie dojeżdża
    żaden bus czy autobus. I co? Samorząd powinien dotować milionami jakiś PKS
    żeby do nich dojeżdżał? Przecież to jest śmieszne.
    Kolejny przykład - ja mam potrzebę pojechać czasami z Lublina do Mławy. I
    jakoś nikt nie utworzył dla mnie społecznie potrzebnego połączenia.


    W ten sposób potoczyła się historia już w niejednym zakamarku naszego
    pięknego kraju.


    Na pewno nie przy granicy ukraińskiej bo tu na wielu trasach ilość połączeń
    od czasów wprowadzenia busów zwiększyła się kilkakrotnie.

    pozdrawiam aron





    Temat: Gdzie najdroższe bilety PKS?

    Fakt, SAD-y mają konkurencję jeśli chodzi o przewozy dalekobieżne i międzynarodowe. .

    He he jeszcze niedawno twierdziłeś, że SADy nie mają konkurencji.



    Podany przez Ciebie link jest tego przykładem. Natomiast w komunikacji lokalnej nie mają żadnej konkurencji. .


    czy ktoś zabrania jeżdżenia autobusem dalekobieżnym w komunikacji lokalnej? Nikt. A więc jest i tu konkurencja.


    W każdym razie w tych regionach Słowacji, które odwiedziłem, nigdy takiej nie było, a pomimo to SAD-y były zawsze tańsze od PKS-ów, również tych które mają konkurencję na swoim terenie. Z tego wniosek, że wcale konkurencja (jak twierdzą tacy jak Ty fanatycy liberalizmu) nie jest konieczna do tego aby ceny były niskie. .

    to przejedź się do Człuchowa, Mławy, Wałcza.
    Zobaczysz czy ceny są niskie

    Z drugiej strony fajnych czasów doczekaliśmy że ktoś kto nie popiera stalinowskiej likwidacji prywatnych firm busowych jest "fanatykiem liberalizmu"

    U Ciebie jeżeli fakty wskazują inaczej tym gorzej dla faktów.

    U naszych południowych sąsiadów zawsze wszystko lepiej funkcjonowało niż u nas, również w czasach "niesłusznego" komunizmu. U nas były puste półki, u nich zaopatrzenie w sklepach nie ustępujące krajom tzw. zachodu. I tak samo w dziedzinie komunikacji. Po prostu charakter narodowy. To znaczy dużo więcej, niż jakieś przesłanki ideologiczne, które chcesz tu wprowadzać.

    To ty ciągle wprowadzasz jakieś durne przesłanki ideologiczne. Nienawiść do busów i w ogóle prywaciarzy do tego stopnia wypełnia ci mózg że pleciesz bzdury np. że na Słowacji nie ma konkurencji dla SADów albo ze PKS był wcześniej niż busiarze.

    Rozumiem, że gdyby w Polsce nie było busów i jeździłyby same zardzewiałe PKSowskie H9-21 z cenami 10 zł za 30 km to twierdziłbyś że to Polska jest bardziej cywilizowana od Słowacji?



    Temat: Zmiana taryfy przewozowej PKP PR
    To ja wrzucam porównanie cen biletów PKP z poszczególnymi PKSami.

    Porównuję cenę biletu jednorazowego normalnego na odległość 30 km ( taryfa
    zwykła niepromocyjna).

    PKP - 6,00 zł

    PKS
    Biała Podlaska - 6,50 zł
    Bielsk Podlaski - 6,70 zł
    Bydgoszcz - 6,00 zł
    Bytów - 5,80 zł
    Ciechanów - 6,90 zł
    Częstochowa - 5,50 zł
    Człuchów - 7,50 zł
    Dębica - 5,00 zł
    Garwolin - 6.40 zł
    Gdańsk - 6,70 zł
    Gdynia - 6,60 zł
    Gniezno - 7,00 zł
    Gostynin - 7,00 zł
    Gorzów Wlkp. - 6,50 zł
    Grodzisk Maz. - 6,50 zł
    Grójec - 5,20 zł
    Hrubieszów - 6,10 zł
    Inowrocław - 5,80 zł
    Jarosław - 5,40 zł
    Jelenia Góra - 6,70 zł
    Kalisz - 6,20 zł
    Kętrzyn - 6.70 zł
    Kielce - 3,60 zł
    Konin - 5,50 zł
    Końskie - 4,80 zł
    Kozienice - 5,50 zł
    Kraków - 3,50 zł
    Krosno - 5,40 zł
    Leszno - 6,30 zł
    Lublin - 6,10 zł
    Lubliniec - 6,30 zł
    Connex Łańcut - 5,30 zł
    Łęczyca - 6,00 zł
    Łomża - 6.80 zł
    Łosice - 6,60 zł
    Łódź - 5,80 zł
    Łuków - 6,40 zł
    Międzyrzec Podl. - 6,40 zł
    Mława - 6,60 zł
    Nowa Sól - 7,60 zł
    Nowy Dwór Mazowiecki - 6,20 zł
    Nowy Sącz - 4,10 zł
    Opoczno - 6,50 zł
    Opole Lubelskie - 5,20 zł
    Ostrowiec - 5,60 zł
    Ostrów Wielkopolski - 6,50 zł
    Piła - 7,00 zł
    Płock - 7,00 zł
    Poznań ( KSK) - 7,40 zł
    Poznań ( PKS ) - 6,00 zł
    Przasnysz - 6,80 zł
    Puławy - 6,00 zł
    Radom - 5,20 zł
    Radzyń Podl. - 6,40 zł
    Rybnik - 6,00 zł
    Connex Sanok - 5,80 zł
    Siedlce - 6,50 zł
    Siemiatycze - 6,60 zł
    Sieradz - 5,80 zł
    Skierniewice - 6,10 zł
    Słubice - 6,50 zł
    Słupsk - 6,70 zł
    Sokołów Podl. - 6,50 zł
    Stalowa Wola - 5,50 zł
    Stargard Szczeciński - 8,30 zł
    Starogard Gdański - 6.70 zł
    Suwałki - 6,80 zł
    Szczecin - 7.90 zł
    Szczecinek - 7,20 zł
    Świdwin - 7,20 zł
    Tarnów - 4,90 zł
    CONNEX Tczew - 6,20 zł
    Tomaszów Lub. - 5,90 zł
    Tomaszów Maz. - 6,30 zł
    CONNEX Toruń - 5,90 zł
    Turek - 6,30 zł
    Wadowice - 3,50 zł (w dni robocze) 4,50 zł ( w weekendy)
    Wałbrzych - 5,50 zł
    Wałcz - 7,80 zł
    Warszawa - 6,50 zł ( pospieszny)
    Włodawa - 6,40 zł
    Wołów - 6,50 zł
    Zambrów - 6,40 zł
    Zamość - 6,00 zł
    Zielona Góra - 8,90 zł
    Żyrardów - 6,60 zł
    Żywiec - 6,40 zł





    Temat: Elbląg - Olsztyn w ostatni piątek wieczorem.
    Witam

    Nikt o tym nie pisał, więc napiszę kilka słów o "atrakcjach", jakie się
    działy w piątek na linii Olsztyn - Bogaczewo - Elbląg. Jeśli ktoś ma
    dokładniejsze info - niech napisze. Moje pochodzi od Zaprzyjaźnionego
    Laika który miał "przyjemność" wtedy jechać z Trójmiasta do Olsztyna
    (musiał jechać przez Morąg - ktoś coś mu podawał z peronu), "klapek" na
    dworcu Olsztyn Główny, oraz z informacji kolejowej 9436 w Olsztynie i
    Elblągu. Z tych źródeł wiem, że doszło do zerwania trakcji - ale nie
    wiem czy między Małdytami a Pasłękiem, czy między Pasłękiem a
    Bogaczewem. Efekty: "Rybak" pojechał przez Iławę, ludzi jadących "nie do
    Olsztyna lub dalej" wysadzono w Malborku (ciekaw jestem co np. z
    Elblążanami chcącymi jechać do Białegostoku? Przez przyzwoitość powinni
    podstawić autokar "łącznikowy" do Olsztyna... ;-D ). Ci co jechali np.
    do Morąga mieli takie przygody, że nie wiem, czy będą chcieli dalej
    jeździć pociągami (o ile nie będą musieli). Otóż w Elblągu musieli
    wsiąść w osobowy 97124/5 do Olsztyna, który chyba już w chwili odjazdu
    miał ponad +120 (planowy odjazd 15:28, wystartował po 17., czy ok. 18.).
    Część pasażerów wtedy zrezygnowała i postanowiła wrócić do Malborka z
    nadzieją złapania "Bryzy", która - jak mniemali - pojedzie przez Iławę
    (nie wnikam w szczegóły, co by im to dało), a część poszła na PKS.
    Pociąg  - jak już ruszył - dojechał tylko do Bogaczewa. Tam stał ok. 40
    minut, potem ruszył do Pasłęka. Tam się okazało, że EN57 nie jest w
    stanie ruszyć - coś się zepsuło (było ok. 20. - w Olsztynie Głównym na
    "klapkach" miał wtedy +180). Na szczęście niedługo za nim jechał kolejny
    - też mocno opóźniony (wtedy na klapkach +100) - osobowy 97126/7, który
    go "zabrał". Połączone 2 EN57 z Pasłęka ruszyły ok. 20:30. Oczywiście
    moc jednej jednostki i 2 razy większa masa zrobiły swoje - z informacji
    "z pokładu" wiedziałem, że "strasznie powoli mu idzie" - no ale jechał.
    W Olsztynie cały komplet zameldował się niemal punktualnie o 22. (z
    klapek zdjęli 97124/5, a 97126/7 miał +140).

    Z tego, co mówili konduktorzy - "Bryza" jechała planowo i przez Elbląg -
    więc w sumie ci, co wrócili z Elbląga do Malborka nic nie zyskali, a
    wręcz stracili 30 minut. Co się działo w przeciwnym kierunku - nie mam
    pojęcia - może ktoś wie?

    A w Olsztynie oczywiście wszystkie skomunikowania były trzymane -
    Szczytno, Mława, Ełk i Jabłonowo Pomorskie poodjeżdżały opóźnione od 60
    do 100 minut.





    Temat: Co tam Panie w Nałęczowie?
    Moim zdaniem - kicha do kwadratu!
    Wstyd i obciach dla organizatora imprezy, ktory wykazal sie kompletna
    ignorancja i brakiem chociazby podstawowego myslenia przyczynowo-skutkowego.

    Zupelny brak przygotowania imprezy przez organizatora - nadmieniam, ze SKPL
    nie byl organizatorem imprezy, jest tylko operatorem kolei - wiec prosze na
    dzielnych "Baronach Waskotorowych" z SKPL psow nie wieszac.

    Poczawszy od fotostopow - pomimo, ze w grupie bylo kilku specjalistow od
    focenia, nikt nie liczyl sie z ich zdaniem i tak nie bylo fotostopu na
    wiadukcie nad droga, niewatpliwie najciekawszym miejscu na kolejce
    Naleczowskiej.

    Szlak byl odpluzony tylko na odcinku Karczmiska - Naleczow, co przy
    zmarznietym i zlezalym sniegu moglo sie skonczyc tylko w jeden sposob.

    Uparte proby wbicia sie w snieg wagonami naprzod zaowocowaly wykolejeniem
    brankarda i jednego wagonu osobowego.
    Jechanie "na wariata" w zbity snieg odbywalo sie pomimo slusznych protestow
    czesci uczestnikow.

    Szlak do Opola rowniez nie zostal oczyszczony. Jechalismy w ciemno - a co by
    bylo, gdyby sie okazalo, ze pod Rumunem nie ma szyny, bo ktos ukradl?
    Nie laska bylo chociaz drezyna przejechac i poodkuwac przejazdy?

    Nieodlute z lodu przejscie przez tory zaowocowalo kolejnym wykolejeniem.
    Wtedy dalem sobie spokoj, chcac uniknac kolejnej histerii zony udalismy sie
    na przystanek PKS i po 20 minutach siedzielismy w cieplym autosanie H9 do
    Naleczowa.

    BRAK, absolutny brak profesjonalizmu, nie moge powiedziec ze to co
    zaplacilem to pieniadze wyrzucone w bloto, bo kilka ladnych fotek
    przywiozlem, ale na druga impreze organizowana przez Macka Kozlowskiego po
    prostu juz nie pojade.
    Nawet, jezeli bedzie to otwarcie Mlawy, w co po tym co zobaczylem w
    Naleczowie, powoli przestaje wierzyc.
    I tyle.

    Pozdrawiam
    Piotr





    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
    Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

    PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
    Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

    PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
    Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

    (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

    (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

    Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

    Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Byłem ostanio w Zakopanem i podzielę się trochę wrażeniami. Generalnie taborowo w PKS Zakopane jak i u busiarzy jest na plus. PKS Zakopane - nie widziałem już hadziewion oldskulowych, są tylko po modernizacji ( przynajmniej powierzchownej) i obsługują trasy typu Brzegi, Murzasichle, Skrzypne itp. Są jeszcze T120 - w stanie różnym - śmigają na trasach typu Poprad, Nowy Targ, Czarny Dunajec, jedną widziałem na linii do Krakowa. Na linii do Łodzi widziałem Lidera, do Słupska Setrę wysoki pokład, do Jeleniej Góry Tourismo. Do Białki i Czarnej Góry widziałem H10 i Lidery podmiejskie, do Dzianisza, Małego Cichego itp. Mercedesy 814D. Wielkiej frekwencji może i nie ma, ale generalnie w porównaniu z tym co było nie jest źle. Wydaje się że prywatyzacja pomogła - nowy właściciel z Rzeszowa ( który chciuał też kupić PKS Lublin) na byłej bazie buduje apartamentowce. Inna sprawa że trochę kursów po okolicznych wichurach wycięto to i hadziewion można było się pozbyć.
    U busiarzy też poprawa - widziałem raptem 2 sztuki 309D ( jeden niebieski do Kuźnic) po za tym głównie kilkuletnie Sprintery, jest też trochę starszych wynalazków. Nówki Sprintera nie stwierdziłem. Do Palenicy busy jeden za drugim wyładowane po brzegi z ludźmi na stojąco. Do Rabki i Rokicin śmigały VW LT i 814D, do Nowego Targu śmiga stary niebieski Transit, ale pasażerów ma.

    Natomiast PKS Nowy Targ - oj tu bida. Stare hadziewiony to norma, wiele zardzewiałych H10, ale jest też przyzwoity Irizar i trochę H10-12 w niezłym stanie - śmigają głównie na Kraków. W Szczawnicy widziałem T120 który chyba śmiga regularnie do Krakowa. Trochę kursów wznowili po wakacjach - m.in. do Chyżnego i Zubrzycy - zobaczymy ile pojeżdżą. Z dworca odjeżdża jeszcze część busiarzy - m.in. do Jabłonki i Szczawnicy - widać podwyżka ich nie wystraszyła.

    Dworzec w Zakopanem - ciasnota straszna - głównie z powodu że weszły na niego Szwagier i Frej. Kierowcy z bardziej egzotycznych destynacji ( np. Częstochowa) mieli problemy z podstawieniem się na stanowisko. Dziury w asfalcie na dworcu - biorą po 15 zł za wjazd, a nawet nie potrafią zalać asfaltem paru dziur.

    Informacja rozkładowa może być - zaznaczone są które kursy obsługuje Szwagier, które Frej, które Maxbus ( śmiga do Krakowa głównie Soliną i Medio), które Trans-Kos ( to chyba jakiś nowy przewoźnik na trasie do Krakowa - jeździ starą Setrą), natomiast nie ma rozróżnienia który PKS obsługuje jaki kurs.

    Z innych PKSów widziałem w Zakopanem - PKS Racibórz - Mercedes Tourismo, PKS Łódź - O303 wysoki pokład, PKS Kraków - Setra która śmigała do Miechowa, PKS Radomsko - Solina, PKS Myślenice - Lider + Solina, PKS Katowice - H10, PKS Żary i PKS Kłodzko - Solbusy, PKS Nowy Sącz - H10-11, PKS Lublin - Irizar + Jonckheere, PKS Kraśnik - nieśmiertelna peera, PKS Warszawa - Irizar, PKS Świdnica - Bova + H10-12, PKS Stalowa WOla - Lider + T120, PKS Przemyśl - stara Setra, VTB PT Gorlice - Lider, PKS Mława - Bovy - jedna biała, druga biało-niebieska. PKS Mława skrócił kurs Zakopane - Mława do Warszawy, za to będzie jeździł codziennie.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    raport z dnia 24.04.09
    Ulice Krakowa:
    13:00 Jelenia Góra - Zakopane -> MAN Lion's Star/PKS Zakopane
    13:20 Kraków - Wisła -> MAN Lion's coach fioletowy/PKS Cieszyn
    13:35 Warszawa - Zakopane -> Scania Irizar Intercentury/PKS Warszawa
    13:35 Kraków - Szczawnica -> Mercedes O404/DIDI Trans
    13:50 Kraków - Żywiec -> Autosan A10-10/PKS Żywiec
    14:10 Kraków - Zakopane -> Volvo 9700/Szwagropol, #15
    14:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Jelcz T120/PKS Bielsko-Biała
    14:25 Kraków - Szczawnica -> Scania Irizar Century/PKS Myślenice
    14:25 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, #1
    14:45 Ustrzyki Dolne - Katowice -> Jelcz T120 z klimą/PKS Katowice
    14:50 Kraków - Zakopane -> Bova Magiq HD 120-380/Szwagropol, #20

    RDA:
    15:10 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Autosan H10-10/PKS Tomaszów M.
    15:10 Kraków - Zakopane -> Setra S315GT-HD/PKS Zakopane
    15:15 Katowice - Krynica -> Autosan H10-10/PKS Katowice, frekwencja 110%
    15:15 Kraków - Nowy Sącz -> Man Lion's Regio/Voyager, ciągle na testach ten wóz... frekwencja 90%
    15:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo/Trans Usługi Gorlice, ten starszej generacji zielony
    15:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Autosan A1112 San/PKS Bielsko-Biała
    15:20 Katowice - Hrubieszów -> Volvo B12 Barbi/PKS Hrubieszów, frekwencja 100%
    15:25 Zakopane - Ostrowiec Swiętokrzyski -> Mercedes Irizar Century/PKS Ostrowiec Św. frekwencja 95%
    15:30 Kraków - Częstochowa -> Irisbus Crossway/PKS Częstochowa, frekwencja 95%
    15:30 Kraków Ochotnica -> Autosan A10-12/PKS Kraków, autobus znów jak podczas poprzedniego raportu spóźnił sie, tym razem z Cieszyna zamiast o 15:10 przyjechał o 16:10, a do Ochotnicy odjechał o 16:30
    15:40 Kraków - Nowy Sącz -> Autosan H10-10,PKS Nowy Sącz, frekwencja 60-70%
    15:40 Kraków - Cieszyn -> Autosan A10-12/PKS Wadowice
    15:40 Kraków - Zakopane -> Bova Futura FLD 12/Szwagropol #23
    15:40 Kraków - Tarnobrzeg -> Solbus SolTour 11
    15:45 Kraków - Chełm -> Ayats Olimpia/PKS Chełm
    15:50 Kraków - Zakopane -> Scania Irizar New Century/Trans Frej
    15:55 Kraków - Żywiec -> Solbus SolTour 10/PKS Żywiec
    16:00 Kraków - Włoszczowa -> Mercedes Irizar Century/PKS Jędrzejów
    16:00 Kraków - Stalowa Wola -> Solbus C10,5/1/PKS Stalowa Wola
    16:00 Kraków - Szczawnica -> Jelcz PR110D Lux/PKS Nowy Targ
    16:05 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, frekwencja 100%, #16
    16:10 Łódź - Krosno -> Autosan H10-10/PKS Krosno i dodatkowo na trasie Kraków-Krosno jechał Jelcz PR110D LUX/PKS Krosno
    16:10 Kraków - Zakopane -> Bova Futura 12/Szwagropol, #11
    16:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo ten nowy, złoty/Trans Usługi Gorlice
    16:20 Kraków - Ostrowiec Św -> Setra S315HD/PKS Ostrowiec Św.
    16:20 Kraków - Starachowice -> Mercedes Intouro/PKS Starachowice
    16:23 Nowy Sącz - Rybnik -> Mercedes O340/PKS Rybnik
    16:25 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Man Irizar Century/Trans-PIK
    16:30 Kłodzko - Mielec -> Irisbus Axer/Veolia Mielec
    16:30 Kraków - Limanowa -> Autosan H10-10/PKS Limanowa
    16:35 Kraków - Racibórz -> Bova Futura 10/Travel Bus
    16:35 Kraków - Sanok -> Autosan A10-10/Veolia Sanok
    16:40 Katowice - Szczawnica -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ
    16:44 Zakopane - Katowice -> Dab/PKS Katowice
    16:50 Kraków - Krynica -> Jelcz T120/PKS Nowy Sącz, frekwencja 90%
    16:55 Kraków - Stalowa Wola -> Autosan A10-12/PKS Stalowa Wola
    17:00 Zakopane - Łódź -> Setra S315HD/PKS Łódź, frekwencja 50-60-%
    17:00 Kraków - Zakopane -> MAN Lion's Coach/PKS Zakopane

    i potem
    18:40 Jelenia Góra - Zakopane -> Setra S217 HDH/PKS Zakopane, opóźniony 40 minut
    18:55 Mława - Zakopane -> Berkhof Axial/PKS Mława, frekwencja - pare osób. spóźniony 40 minut
    19:15 Zakopane - Kołobrzeg -> Bova Futura 12/Veolia Kołobrzeg, frekwencja 80%
    19:20 Kraków - Sanok -> Mercedes Intouro/Veolia Sanok
    19:40 Zakopane - Karwia -> Jonckheere Mistral/PKS Kraków
    19:50 Łódź - Zakopane -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ, wyjaśniła sie sytuacja z ELĄ. kurs który dotychczas obsługiwał Maciej Jachymiak znany też jako Ekspres linia najprawdopodobniej został zmieniony (albo mają tam jakiś układ) i za jego Bove pojawia sie teraz PKS Nowy Targ
    20:00 Kraków - Muszyna -> Autosan A1112 San/PKS Nowy Sącz, frekwencja 100%
    20:15 Kraków - Kołobrzeg -> Van Hool Eos 200 tyle że nie 12 a 10 metrowy/Nawara Travel, frekwencja 80%
    20:40 Katowice - Nowy Sącz -> Jelcz T120 ten w starej budzie biało niebieski/PKS Nowy Sącz, frekwencja 50%
    21:10 Krynica - Koszalin -> Setra S215HD/PKS Koszalin, frekwencja 70%
    21:20 Zakopane - Ustka -> Irisbus Arway/PKS Słupsk
    21:30 Wadowice - Jelenia Góra -> Bova Futura 13/PKS Jelenia Góra, frekwencja 50%, blachy DW 9139R



    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?
    Hasła, slogany reklamowe zawsze zawierają pewną przenośnię czy przejaskrawienie, takie są zasady tworzenia reklamy i nikt o zdrowych zmysłach nie traktuje dosłownie hasła "u nas wszystko najtaniej". Jest taka sieć marketów, która reklamuje się hasłem "powinni tego zabronić" - myślisz, że to hasło klienci też traktują dosłownie?

    To ja juz nie rozumiem. MediaMarktowi wolno przejaskrawiac a busiarzom nie?

    Natomiast jeżeli ktoś do mnie podchodzi i mówi, żeby skorzystać z jego usług bo jest tańszy - to mam prawo traktować to dosłownie. Dlatego takie zachowania, jeżeli są niezgodne z prawdą, powinny być ścigane przez prawo jako oszustwo.

    Nie no dawno podobnej durnoty nie slyszalem. Skad busiarz wie, ile kosztuje bilet PKS? Udowodnij mu to. Busiarz nie ma obowiazku znac cen biletów PKSu czy kogokolwiek innego i ma prawo uwazac, ze u niego jest najtaniej. Nie ma obowiazku nauczenia sie na pamiec cenników wszystkich konkurentów na rynku.

    Bardzo się cieszę, że PKS czy PKP nie mają takiej "reklamy" jak busiarze zakopiańskich. Ich "reklama" sprowadza się do tego, że podchodzi kierowca-naganiacz i składa propozycję nie do odrzucenia pojechania busem. Gdy potencjalny pasażer odmawia - zdarza się, że bywa nawet obrzucany wyzwiskami. Przynajmniej mnie to się zdarzyło w Zakopanem kilkakrotnie. Taka "reklama" powinna być zabroniona.

    Jezeli Ci sie to nie podoba idz do prokuratora.
    Ja uwazam, ze naganiactwo powinno byc dozwolone - dzieki niemu pasazer ma lepsza informacje.
    A ze PKP i PKS nie chca sie reklamowac? Trudno niech zdychaja.

    Istnieje zasadnicza różnica pomiędzy uprzejmą hostessą w supermarkecie, która proponuje jakiś towar, a bandziorem zza kierownicy zakopiańskiego busa, który składa propozycje nie do odrzucenia.

    Z nozem do Ciebie podszedl? Jaka to niby byla propozycja "nie do odrzucenia"?

    A słyszałeś o czymś takim, jak ruchy ochrony konsumenta? Wielu usługodawców stosuje nieuczciwe praktyki i dlatego są ludzie, którzy organizują się, aby z tym walczyć.

    Ale na szczescie nie maja wiekszego wplywu na rzeczywistosc. Gdyby pasazerom faktycznie ci busiarze tak strrrrrrrasznie przeszkadzali to busy swiecilyby pustkami a do PKSu bylyby straszliwe kolejki.
    Dlaczego jakastam organizacja konsumentów ma sie czepiac busiarzy z których uslug korzystaja tysiace pasazerów i sa zadowoleni?

    nek pewnych spraw nie załatwi. Dlatego nieuczciwe praktyki zakopiańskich busiarzy należy publicznie piętnować, ostrzegać przed nimi, szczególnie że w tamte rejony co roku jeździ mnóstwo ludzi z całego kraju i zagranicy.

    A pietnuj sobie

    Nie zarzucam,że jeżdżą taniej, tylko zarzucam, że ta niska cena jest wynikiem oszczędzania na rzeczach, na których przewoźnik absolutnie nie powinien oszczędzać (np. busiarze nie dokładają się do utrzymywania przystanków, nie wywieszają na nich rozkładów jazdy - dlatego są tańsi). Natomiast busiarze zakopiańscy nie dość, że na tym wszystkim oszczędzają, to pomimo to są drożsi. I to już jest skandal

    W PKS Mlawa bilet z Dzialdowa do Nidzicy kosztuje 5,50 zl a w PKS Olsztyn 6,00 zl. Czy to nie jest skandal?
    Dodam ze jedni i drudzy oszczedzaja na rzeczach na których nie powinni oszczedzac przynajmniej w autobusach którymi jechalem



    Temat: minibusy
    Do Arona: powinieneś Pan wziąć haloperidol w czopku, bo masz Pan schizofrenię.
    Po primo, mowa moja była nie o prędkości, a o stylu jazdy. Celowo podałem skrajny przypadek z jakim miałem styczność, żeby to uwidocznić. Autobus może jechac setkę, sam przecież nie jeżdżę wolno, ale na pewno autobus nie będzie wyprzedzał kolumny samochodów pasem dla przeciwległego ruchu, bo kierowca jest tego świadomy, że dwunastometrowy pojazd nie wjedzie w lukę między dwoma polonezami i nie zahamuje na 20 metrach.
    Po wtóre, Szanowny Moderatorze TFZ, po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie masz prawa jazdy i prowadzenie pojazdów jest Ci obce. Jeżeli przykładowo na drodze pozamiejskiej kolumna ok. 10 pojazdów jedzie 75km/h i ja jadę Golfem między dwoma TIRami (z rodziną w dodatku), to nie będę hamował gwałtownie do trzydziestki, żeby wpuścić wariata, gdyż zagrożenie które bym tym spowodował dla siebie, rodziny i innych współużytkowników drogi jest niewspółmierne, gdyż powstać mógłby karambol na kilka aut, a te osobówki, które jechaly pomiędzy TIRami zostałyby sprasowane. Obowiązkiem moim jest zmniejszyć prędkość tak, aby nie stanowić zagrożenia dla innych użytkowników drogi (zatem maksymalnie o 10-15km/h), co dla busiarza jadącego 135km/h nie wystarczy aby zmieścić się w luce, bo po prostu on nie zdąży w miejscu wyhamować do takiej prędkości, jaką ma samochód przede mną (75km/h). Z kolei paradoksalnie im samochody przede mną bardziej będą zmniejszać prędkość, tym mniejszą prędkość będzie musiał mieć busiarz tak aby wjechać między nie i ich nie najechać.
    Po trzecie, obserwując kilka razy w tygodniu od pięciu lat dworce PKS w Warszawie śmiem twierdzić, że Dziewiątka czy PR110 na dalekobieżnych trasach to rzadkość w dzisiejszych czasach i bardzo kiepskie kondycyjnie PKSy taki tabor wystawiają. Tak naprawdę np. jedyne H9 na Zachodnim to PKS Grójec i Mława i jeżdżą one po wsiach. Kiedyś Krosno jeszcze robiło taki numer do Warszawy. Na Wschodnim oczywiście PKS Lublin.
    Niezorientowanemu Aronowi wytłumaczę, że Warszawa leży w środku Polski, a do tego jest stolicą zatem jeżdżą do nas PKSy z całego kraju. Mamy więc na dworcach przegląd taboru PKSowego Polski na liniach dalekobieżnych.
    Po czwarte, śmiem twierdzić, że przyczyną fatalnego taboru PKSów w lubelskiem jest właśnie nieuczciwa konkurencja busowa, która powoduje, że kursy PKSów są nierentowne. Przedsiębiorstwa przynoszą więc straty i nie stać ich na nowe zakupy. PKS w tych rejonach, gdzie konkurencja busowa praktycznie nie istnieje są dziś najbogatszymi tego typu przedsiębiorstwami w kraju- np. PKS Grójec czy PKS Nowy Sącz i obecnie obsługują również kursy spoza swoich okolic.
    Po piąte nie umniejszam statusu dwuletniego Sprintera jadącego 100km/h jeżeli przewozi on tyle pasażerów, ile średnio przypada na taką powierzchnię w autobusie turystycznym, a nie tyle, dla ilu miejsce przygotował właściciel. I jeżeli kierowca jest osobą nie cierpiącą na schizofrenię i mającą cokolwiek wyobraźni. I doświadczenia. Co w tym busowym biznesie póki co jest rzadkością, a czego Państwu życzę.
    Na koniec dyskusję o busach uważam za zamkniętą, gdyż niektórzy dysputanci nie słuchają kontrargumentów, przypominają zatem pieniaczy. Nie mam zamiaru ich wymieniać, żeby ich nie obrażać. Sami wiedzą o kogo chodzi.



    Temat: Ceny przejazdów busami

    Arkadiusz Oleszczuk stworzył(a), co następuje:


    | 1. Na 1 rentownej linii jeżdżą PeKaeSy (lub PKP), które ponadto obsługują 5
    | relacji nierentownych, ale społecznie potrzebnych. Przychody z relacji
    | rentownej pozwalają im łatać wątły budżet

    Wytłumacz pojęcie "relacja nierentowna, ale społecznie potrzebna". Bo ja
    uważam, ze jeżeli relacja jest nierentowna, to znaczy, że nie jest społecznie
    potrzebna.


    To źle uważasz. W wiekszości przypadków, gdy coś jest społecznie potrzebne
    to jest nierentowne. Inaczej tego by nie było...


    Poza tym nie zapominaj , że to co nierentowne dla PKS czy PKP może
    być rentowne jak najbardziej dla innej firmy.
    Przykład z Łodzi - linia tramwajowa 11 jest rentowna, a linia tramwajowa 1
    nie jest. Dlaczego?

    | 2. Na 1 rentownej linii pojawia sie konkurencja "busiarska", układająca
    | rozkład tak, aby odjeżdżać zawsze 5 minut przed PeKaeSem, zabierając mu
    | połowę pasażerów

    A jak PKS odjeżdża 5 min przed busiarzem to jest OK? U nas takich przykładów
    jest na pęczki.


    No nie jest OK, bo busiarz wtedy mniej zarabia... zaczynam podejrzewać, że
    sam masz kilka nysek na stanie...


    | 3. Busiarz jest rentowny, ale relacja obsługiwana przez PeKaeS już ledwo na
    | siebie zarabia - PeKaeS ogranicza 3/zawiesza 2 linie nierentowne społecznie
    | potrzebne (wieśnioki pójdom se piechotą)

    To ciekawe bo u nas busy obsługują relacje między np. miastem 20000
    mieszkańców a wsią 1000 mieszkańców i jakoś się opłaca.


    Siakies dziwne rejony...


    | 4. Busiarz nie obejmie już nierentownej relacji - gwiżdże na wieśnioków. Za
    | zyski kupuje kolejne jednostki taborowe silniej konkuruje w 1 rentownej
    | relacji
    | 5. PeKaeS traci rentowność, związkowcy strajkują, firma klęka i ogłasza
    | upadłość.

    Jeżeli mieszkasz na zadupiu = mniej zapłaciłeś za mieszkanie = nie wymagaj
    żeby podatnik fundował Ci transport = kup sobie samochód ( teraz jest taniej,
    nie ma normy Euro2 a jeszcze nie wprowadzono opłaty rejestracyjnej).

    Są np. przysiółki na Lubelszczyźnie gdzie mieszka po 10 rodzin i nie dojeżdża
    żaden bus czy autobus. I co? Samorząd powinien dotować milionami jakiś PKS
    żeby do nich dojeżdżał? Przecież to jest śmieszne.
    Kolejny przykład - ja mam potrzebę pojechać czasami z Lublina do Mławy. I
    jakoś nikt nie utworzył dla mnie społecznie potrzebnego połączenia.


    No nie, bo ty jesteś sam - jakoś se poradzic musisz... a jak jest kilkaset
    ludzi, to juz jest linia społecznie potrzebna.


    | W ten sposób potoczyła się historia już w niejednym zakamarku naszego
    | pięknego kraju.

    Na pewno nie przy granicy ukraińskiej bo tu na wielu trasach ilość połączeń
    od czasów wprowadzenia busów zwiększyła się kilkakrotnie.


    No dziwnym byłby gdyby zmalała...

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 158 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.