Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Tarnobrzeg Radom
Temat: Warszawa-Ostrowiec Św.
Oto wyniki różnych PKSów na ww. trasie: PKS Ostrowiec Św. 3godz. 30min. PKS Tarnobrzeg 3godz. 55min. PKS Warszawa i PKS Krosno 3godz. 20min. PKS Rzeszów 3godz. 10min. PKS Stalowa Wola 3godz.
Salowowolski kierowca potrafi???
Kierowca kolega z PKSu Ostrowiec opowiadał mi raz że jechał swoją bryką (h 10-10) do Wa-wy odjazd 5.30 i koło radomia mu mignął Stalowowolski liderek(odjazd z Ostrowca 5.50) i tyle go widział. Inny kolega jadący Volvem Irizarem dał się minąć Stalowowolskiemu liderkowi dopiero około Białobrzeg chociaż grzał 95km/h. Piraci drogowi czy jak??
PKS Przemyśl 3godz. 10min.
Temat: Warszawa-Ostrowiec Św.
Oto wyniki różnych PKSów na ww. trasie: PKS Ostrowiec Św. 3godz. 30min. PKS Tarnobrzeg 3godz. 55min. PKS Warszawa i PKS Krosno 3godz. 20min. PKS Rzeszów 3godz. 10min. PKS Stalowa Wola 3godz.
Salowowolski kierowca potrafi???
Kierowca kolega z PKSu Ostrowiec opowiadał mi raz że jechał swoją bryką (h 10-10) do Wa-wy odjazd 5.30 i koło radomia mu mignął Stalowowolski liderek(odjazd z Ostrowca 5.50) i tyle go widział. Inny kolega jadący Volvem Irizarem dał się minąć Stalowowolskiemu liderkowi dopiero około Białobrzeg chociaż grzał 95km/h. Piraci drogowi czy jak??
Temat: Zemun IK160p
Posłałem Kilanowi przed paroma minutami zdjęcia tych oto pojazdów: Niestety nie dało rady sfocić lewego boku. Pojazdy te są na stanie PKS Tarnobrzeg, ale mają już pozdejmowane tablice rej. i niestety są przeznaczone do kasacji.
Temat: Propozycja wycieczki
Wstępny plan wycieczki ( zmiany do uzgodnienia)
Lublin Podzamcze o 5.40 ( można też wsiąść na dw.PKP o 5.50) Biłgoraj p 7.33 ( PKS Lublin - Jelcz, może Jonckheere, Lider)
ewentualnie busem spod dw.PKP w Lublinie do Biłgoraja od 6.15 do 7.50 co ok. 15 minut -czas jazdy 90 minut to drugie rozwiązanie ma ten plus że da się na busa zdążyć z nocnych autobusów z Wrocławia, Kielc, Częstochowy, Radomia, Piotrkowa, Krakowa
Biłgoraj o 10.05 ( PKS Tomaszów na 90% H9-21) Tomaszów p 11.38
Tomaszów o 12.35 ( PKS Tomaszów na 90% H9-21) Chłopiatyn p 14.07
Chłopiatyn o 15.35 ( PKS Hrubieszów na 50% H9-21 czasami jeździ to kultowe Volvo) Lublin Podzamcze p 19.16
z dworca w Lublinie możliwy powrót do
1. Warszawy odj. 20.00 ( bus) 2. Radomia, Piotrkowa, Wrocławia odj. 20.50(PKS) 3. Kielc, Częstochowy odj. 22.30 (PKS) 4. Sandomierza, Tarnobrzegu, Tarnowa, Krakowa odj. 21.55(PKS) 5. Białej Podl, Międzyrzeca, Radzynia odj. 20.00 (PKS) 6. Łukowa odj. 2000 (bus) 7. Rzeszowa (tylko w piątki i niedziele odj. 20.00 PKS)
Temat: Dyskusje o PKSach wszelakich
Aha i ostatnia kwestia która mnie zastanawia - jak wygląda sytuacja w której np. nastepuje awaria, bądź jakas kolizja lub wypadek autobusu na trasie? Powiedzmy że to się stanie pomiędzy Krakowem a Zakopanem lub koło Ustrzyk Dolnych, co wtedy robi przewoźnik? Wysyła np autobus z Warszawy który dojeżdża w kilka godzin na miejsce? Albo wysyła własny autobus, albo porozumiewa się z najbliższym PKS-em i tamten wysyła rezerwę, ale oczywiście nie za darmo. Kiedyś w Radomiu zepsuty autobus z południa Polski (nie pamiętam dokładnie, ale chyba z Tarnobrzega) blokował jeden pas ruchu na jednej z głównych ulic przez ponad dobę. Pasażerom podstawiono zastępczy autobus wcześniej, ale na pogotowie techniczne ze swojej firmy kierowca czekał od piątku po południu do soboty po południu.
Temat: Pomknie po szynach autobus
| 60 miejsc siedzących i drugie tyle stojących będzie miał autobus | szynowy, który od października ma kursować na trasie Skarżysko - | Ostrowiec, a także Skarżysko - Sędziszów
A może by tak coś do Sandomierza?
Słusznie przydało by się jakiś osobowy, a nie "coś"! To kuriosum, żeby na zelektryfikowanej linii w województwie o tak niskiej gęstości sieci kolejowej nie było żadnego pociągu osobowego. Widać granica byłego woj. kieleckiego jest nie do przejechania... Swoją drogą pasuje, prukającym w stołki urzędasom zrobić w prezencie mapę kolejową Świetokrzyskiego, bo chyba zapomnieli, że za Wisłą mają swój cypelek- Sandomierz. Załóżmy model optymistyczny, że osobowe do Sandomierza dojeżdżają... Tu zaczynają się preturbacje, bo mamy kilka opcji:
1.Świętokrzyskie przekracza granicę Podkarpacia i dojeżdża na skomunikowanie w Tarnobrzegu.
2.Podkarpackie przekracza granicę świętokrzyskiego i dojeżdża do Sandomierza na skomunikowanie:
a) tylko relacja Dębica-Tarnobrzeg(Sandomierz) b) tylko relacja Przeworsk-Tarnobrzeg (Sandomierz) (po zmianie czoła w Sobowie) c) tylko relacja Przeworsk-Tarnobrzeg (Sandomierz) (bezpośrednio na Grębów) d) pkt.a) + pkt.c)
Bo o zrobienie z Rozwadowa Zamościa stara się chyba sama Warszawa (tak wnioskuję z kolejnych rozkładów), ale nawet Lublin do tej swojej ulubionej Rzeczycy jeździ, a Kielce tylko do Ostrowca... :(
Cóż takie czasy, granice...
| Podróż takim pojazdem ma być dużo bezpieczniejsza i | wygodniejsza niż tradycyjnym pociągiem.
Ciekawe jak ma być wygodniejsza, jak chcą, żeby ludzie w nim stali. Tym, co w tym pojeździe będą siedzieli, też zresztą współczuję...
Oj Krzysiek, a Ty dalej narzekasz, jak nie na "kible" i "mechpomy", to na ostatnie cuda techniki kolejowej...
Siedzenia nie mogą być za wygodne:
1. Materiał użyty do produkcji siedzeń musi być:
a) trwały, b) mało brudzący się, c) łatwy w czyszczeniu, d) wandalo-odporny, e) tani,
2. Lepiej nie zasypiać, bo Cię ktoś okradnie.
Odnośnie pkt. 2 moja Kobieta była zachwycona dzisiejszą jazdą SA109 cytuję:"Wolno jechał, fajnie bujało, spać mi się zachciało... przyciemniane szyby. :-D" ... I gdyby nie to, że przyjechał z 20 minutowym opóźnieniem, przez co niestety, spóźniła się na przesiadkowy PKS, byłaby chyba "w niebo wzięta..."
Poza tym przypominam ,że taki kosmopolityczny gatunek jak pluskwy lubią wagony kolejowe, bo mają ciepło w zimie (zwłaszcza te łączone do grzejek, dalekobieżne, rzeźnie i sezonowe, praktycznie w ciągłym obiegu) i moga się swobodnie rozmnażać, mając dosyć pożywienia. Dobra rada - nie gaś światła w przedziale... ;-)
| Jóźwik poinformował też, że na skutek interwencji z powiatu | włoszczowskiego od 1 marca prawdopodobnie uruchomiony zostanie poranny | kurs pociągu na trasie Włoszczowa - Koniecpol. Na razie na próbę.
No proszę, co za odważna ekspansja ŚZPRu... :|
bardzo sceptycznie... Najlepszy numer będzie, jak odwołają go 1 kwietnia... ;-)
Pozdrawiam.
Forest
Temat: Poradnik pasazera kopnietego w d... przez PKP
Poniewaz PKP ma swoich klientow w glebokim powazaniu i z powodu spisku zydowsko- masonsko-busiarskiego likwiduje kolejne polaczenia to MB Aron proponuje polaczenia zastepcze za likwidowane pociagi
na poczatek na Lubelszczyznie :
1.Linia Lukow-Deblin
likwidacji ulegaja pociagi o 7.35 10.00 13.15 i 19.23
mozna dojechac do Deblina innymi srodkami komunikacji choc nie jest to proste
nie ma na tej linii busow.
istnieja natomiast polaczenia PKS z dworca w Lukowie w centrum miasteczka przy ul Nowopijarskiej
mozna wyjechac z Lukowa autobusem o 7.10 do Lublina i przesiasc sie w miejscowosci Przytoczno na autotobus PKS Radzyn - Ryki - Deblin - Pulawy. Na miejscu w Deblinie ok. 9.30
o 9.00 i 12.00 z Lukowa odjezdzaja autobusy do Ryk, skad mozna szybko dojechac do Deblina ok. 10 km. Autobusy te nie kursuja w weekendy
O 8.20 i 10.30 mamy bezposrednie autobusy z Lukowa do Pulaw czas jazdy ok. 2 h
Najwieksza zima jest wieczorem.
moze macie jakies propozycje bo mi oprocz busa do Lublina o 19.00 i dalej rzeznia jeleniogorska do pulaw i ewentualnie helska w wakacje do Deblina nic nie przychodzi do glowy
2.Linia Lukow - Lublin likwidacji ulega pociag o 7.35
tu jest bus o 7.50 wiec nie ma problemu
3.polaczenie Biala podl. - Deblin - Lublin
poranny pociag o 6.20 ulega likwidacji
do Lublina nie ma problemu z dojazdem - sa busy, PKSy itd.
do Deblina zamiast pociagiem trzeba jechac PKSem z przesiadka w Radzyniu
z Radzynia do Deblina autobusy odjezdzaja o 8.00 11.40 i 13.20
czas jazdy z Bialej do Radzynia to ok. 1 h 10 min
4.polaczenie Lublin - Stalowa Wola Rozwadow
ulegaja likwidacji pociagi o 5.50 7.27 11.52 15.41 17.49 i 19.37
dzieki naszemu zacofaniu cywilizacyjnemu mamy busy Lublin-Rzeszow przez Nisko o 6.30 8.45 15.00 i 16.45 z Niska rzut beretem do Stalowki - kursuje MPK
Sa tez bezposrednie PKSy z Lublina do Stalowki przez Zaklikow i Lipe
o 8.30 12.00 13.00 i 17.10 ( czas jazdy porownywalny z pociagiem)
Mamy tez autobusy Lublin - Rzeszow przez Nisko
o 6.40 7.50 10.10 11.15 12.10 13.15 13.55 15.20 16.05 i 18.20
i o 20,20 w piatki i w niedziele
do Tarnobrzegu mozna dojechac PKSem o 8.30 12.30 14.30 16.20 i dodatkowymw piatki soboty i niedziele o 19.40
do Mielca mamy autobusy o 8.30 i 14.30
5. polaczenie Lukow - Pilawa
sa autobusy PKS Lukow - Garwolin o 4.50 6.20 6.50 9.10 13.30 14.20 14.45
mozna tez jechac z przesiadkami w Stoczku Luk i Zelechowie
z Garwolina rzut beretem do Pilawy ok. 10 km dojazd PKS ( b. czesto)
6. polaczenie Zamosc - Hrubieszow
tu nie ma najmniejszego problemu - pelno busow i PKSow
7. polaczenie Lublin - Kudowa
jest autobus Lublin - Klodzko o 20.50 z Podzamcza przez Radom, Piotrkow, Wielun, Wroclaw - na miejscu ok. 8.00
pozdrawiam aron
Temat: Polski transport w obcych rękach?
W ciągu ostatniego miesiąca kolejne dwie polskie firmy trafiły w ręce zagranicznych kolosów - właścicielem warszawskiego Mobilisu został Egged,
Jak to, polski transport w TAKICH rękach?* :DDD Ciekawostką jest, że i Veolia, i Egged są przedsiębiorstwami państwowymi.
(...) Szczerze mówiąc nie jestem dobrze zorientowany co do zasad działalności PKS-ów, ale wygląda na to, że tylko niektóre usługi są zamawiane przez gminy czy powiaty, Tu masz rację. większość jest robiona komercyjnie, ale ze sporymi uprzywilejowaniami, bo na pytanie o źródła finansowania większość ich przedstawicieli odpowiada, że dostają zwroty za ulgowe. Teoretycznie prywaciarz też może wystąpić o te zwroty (bo i ulgi ustawowe powinien honorować), ale... powodzenia.
Nie wiem, czy ulgi znacznie odbiegające od kolejowych (szczególnie najpopularniejsze - uczniowskie i studenckie jednorazowe) można nazwać "sporymi". Gryf Kartuzy czy Roki-Trans Gdańsk (Kolbudy) jakoś nie miały problemów z uzyskaniem refundacji z województwa; Planetobus (Architekton) Sopot między innymi w tym celu (ulgowe bilety miesięczne szkolne i studenckie) planuje wydłużenie linii 820 do innej gminy. Nie wydaje się zatem, by refinanowanie ulg ustawowych na rzecz "prywaciarzy" było wyłącznie "teoretyczne".
(...) wspiera się na siłę niemające racji bytu postsocjalistyczne trupy typu PKS-y, Jelcz, Autosan (swoją drogą - ciekawe jakie były prawdziwe powody utworzenia gimnazjów, które okazały się niewypałem edukacyjnym i wychowawczym),
Nie tłumacz proszę utworzenia gimnazjów zamówieniami dla PA. :)
jednocześnie tłamsząc prywaciarzy (m. in. przy pomocy tzw. pekaesowego lobby z ITD i ich genialnymi ustawami), a potem te na siłę wzmacniane molochy sprzedaje się zagranicznym rekinom.
Który PKS jest dla Ciebie molochem? Problem polega na tym, że jedyny większy polski inwestor (grupa Orbis rękoma Orbis Transport) chyba sparzył się na swoich pierwszych zakupach - między innymi przez PIGTSiS, jego genialne ustawy i okoliczne pksy - Gdańsk i Tarnobrzeg nie dają sobie rady, tak jak mogłyby w innym otoczeniu prawnym. Orbis Transport miał naprawdę duże plany, ale widocznie wybrał (część) nieodpowiednich ludzi do prowadzenia projektu (niekoniecznie trzeba było brać ich m.in. z Connexu). Nie znaczy to, że byli to ludzie źle przygotowani - widocznie nie potrafili jednak ułożyć się/wystraszyć PIGTSiSu, starostw, urzędów marszałkowskich. Jeśli OT się nie udało, to kto inny (z dużą kasą) zaryzykuje inwestycje w niepewny interes, gdzie stopa zwrotu nigdy nie będzie wysoka, busiarstwo drwi sobie z obowiązującego prawa, a koszty rosną z roku na rok? Dodatkowo, praca w transporcie nie ma wysokiego prestiżu więc top- managerowie rzadko chcą się zabrać za tak niepewny interes, gdy mają do wyboru pracę w różnych branżach. Młodsze osoby mają za to dość użerania się ze swoimi przełożonymi, urzędnikami czy lokalnymi politykami i układami, a rzadko za pensje transportowe da się wziąć kredyt na mieszkanie w większym mieście i utrzymać rodzinę^ - w pewnym momencie nie wytrzymują i odchodzą.
Kto ma kupować pksy i tworzyć rozsądną ich sieć czy wchodzić na rynek i rozwijać się? Kto ma prowadzić te firmy?
* Traktować ironicznie. ^ Tu muszę podziękować swojemu prezesowi za odpowiednie, inne niż zwykle w transporcie, wynagrodzenie. :)
Temat: Bystrzyca -co dalej ? Oczywiście przedłużyć !!
| Z czasowego punktu widzenia wszystkie pośpiechy z Przemyśla i Rzeszowa w | kierunku Wawy powinny jeździć 555 . Jest tu dużo szybciej niż przez | Skarżysko , a przez Kraków to i tak kupę pociągów jeździ więc chociaż | część Rzeszowów mógłby przejąć Lublin .
| Pośpieszne z Rzeszowa na Warszawę powinny śmigać przez Kolbuszową, | Ostrowiec i Radom a nie przez Lublin.
No przez Kolbuszową to może i tak , ale ten Ostrowiec ?!?! Obecnie tą trasą pośpiechy jadą około 3 godzin co przy niecałych 2 na SWR - Lublin pokazuje wyraźną różnicę .
Kiedyś Karpaty jechały do Rzeszowa przez Ostrowiec i Kolbuszowa w naprawdę rewelacyjnym czasie i do tego chciałbym wrócić. Dla mieszkańca Tarnobrzega czy Mielca trasa do Warszawy przez Lublin jest trasą okrężną, zanim pojadą najpierw zastanowią sie po co maja jechać naokoło i pojada pks-em, a czym pojada mieszkancy Sandomierza , Ostrowca czy Starachowic.
| Gdyby od Wawy do Sandomierza było wszedzie 120 i
"Gdyby" Lublin - SWR był zelektryfikowany to tej rozmowy by nie było...
| 90-100 do Rzeszowa to nawet 160 do Lublina z Warszawy nie pomoże. Niestety | nie zanosi sie na remonty i na dzien dziesiejszy Solina czy San powinny | moim zdaniem jeździć przez Lublin
Więc dochodzimy do tego samego wniosku ;-)))
Remont na Rzeszów - Cmolas i Sandomierz -Skarzysko i zapomnijmy o STWR - Lublin. A z Rzeszowa do Lublina mogłyby jeździć przyspieszone szynobusy za cene osobowego np w takcie co 3 godziny
Juz dzis widac jakim fatalnym bledem byla elektryfikacja linii Skarzysko -SWR zamiast Lublin - SWR.
Błędem ?!. Przecież pod koniec lat 80 a także i teraz ruch towarowy na Lublin - STWR był symboliczny w porównaniu do STWR - Sandomierz - Skarzysko. Takich molochów jak ostrowiecka huta czy Ożarów, nieistniejace już Jeziórko nie było, nie ma i zapewne nie będzie na linii do Lublina. Nie wspomne o pociągach które przejezdzły tą linią na północ czy południe. Dziś gdyby nie Bogdanka to...
No tu było troszkę inaczej . Mieli do wyboru Lublin - SWR albo Dęblin - Łuków . Wybrali drugie bo tam był duży ruch towarowy i linia dwutorowa . A teraz ? Na Dęblin - Łuków ruch pasażerski zamiera , a Lublin - SWR pokutuje za dawne decyzje
No właśnie "..bo tam był duży ruch towarowy"
Pewnie się z tym nie zgodzisz ale dla mnie przyszłośc tej linii to remont i modernizacja do 100 bez elektryfikacji, koniec kropka.
Tylko przypomne ze w planach modernizacji linii kolejowych w 1997 r. byla rowniez uwzgledniona linia Lublin - SWR na kwote bagatela 1 mld 200 mlnzl. rozlozona bodajze na 5 lat. Gdyby wszystko szlo zgodnie z planem w tymroku modernizacja mialaby sie zakonczyc a pociagi smigalyby po niej z predoscia 12/140 km/h.
Pierwotnie linia z Lublina do STWR miała zostać zelektryfikowana w 1994 obok innych waznych czyli Krzeniów - Marciszów - Lubawka, Chorzów Stary -Brzeziny-Radzionków, N.Sól-Jankowa czy Sośnica-Ruda Orzegów.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl |