Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
PKS Katowice połączenia międzynarodowe
PKS Konin Nauka jazdy
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • staffik.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pks stadion rozkład





    Temat: Konkurs na trase


    Nie znajdziesz nigdzie bo nie ma w sieci rozkładu PKS z Warszawy ( prawa
    autorskie)

    Jedzie się ok. 2 godzin - odjeżdżają z dworca Warszawa Stadion co ok. pół
    godziny od 5 do 21 . Także zutobusy do Siemiatycz, Brańska, Mołożewa,
    Korczewa i bodajże Ceranowa jadą przez Sokołów
    Tak że na pewno coś trafisz


    Dziki
    zgada sie 2 godziny tam jada (dodzwonilem sie na informacje)
    nie wiecie po ile jest bilet bo mi kobieta z Informacjipowiedziec
    niechgciala(:

    i teraz zostal mi smieszny problem jak z wawy PKP dojechac na ten PKS
    Stadion

    bede jechal SOBIESKIM wiec gdzie wysiasc w centralnej czy wschodniej?





    Temat: Błędy na tablicach rozkładowych i w internecie
    W Łomży zarówno w Internecie jak i na rozkładach dworcowych nie figuruje kurs do Białegostoku z godz. 7.25. Jest to kurs przelotowy z Kołobrzegu. Co ciekawe autobus codziennie zajeżdża na dworzec i zabiera przypadkowych pasażerów Ponadto w internetowym rozkładzie PKS Łomża jest jeszcze kilka innych mniejszych błędów. I tak z tego rozkładu można się dowiedzieć, że o godz. 10 odjeżdża autobus do "Szczecin D.A.", podczas gdy prawidłowo powinno być "Szczecin, ul. Kolumba" A z kolei tam gdzie powinno być w oznaczeniu "D.A." jest wypisana tylko sama nazwa miejscowości np." Kołobrzeg" Błąd też jest przy kursie do Warszawy z godz. 6.00. Końcowym przystankiem od niedawna jest Warszawa Zachodnia, a nie jak możemy wyczytać z rozkładu Warszawa Stadion.





    Temat: Kolejna POdwyżka Kolei Ukraińskich...
    Do wszystkich zainteresowanych: Kursy rejsowe z dworca Warszawa - Stadion m.in do Kowla były , są i będą. Informacja którę zamieściełem jest pewna i osobiście sprawdzona. Zainteresowanym mogę wysłać wydruki godzinowe kursów do : Lwowa, Kowla, Łucka, Tarnopola itd. W przypadku trasy do Kowla problem polega na tym ,że przyjazd do miasta jest około 22. Trzeba więc przenocować aby pojechać rannym pociągiem do Simferopola. Piotrek g. : na stronach www dotyczących rozkładu pks waw nie ma również informacji o kursie 20.30 do Lwowa. Pomimo to taki kurs jest i o dziwiwo zawsze pełny. Jeżeli macie obawy to można zadzwonić na informację PKS.

    ps. na 7 dni przed wyjazdem lepiej potwierdzić czy będzie kurs, taką radę otrzymałem od "cioci dobra rada" z okienka kasowego na dworcu.



    Temat: Warszawa - pytania o dojazd

    | 2. Czy jadąć IC CHROBRY obowiązuje .l.a i od  .szkolna dla licealistów
    (37%)?

    W IC nie obowiązuje zniżka.


    Ale jest handlowa 33%, tylko tyle, że nie obowiązuje w niektóre dni w roku
    (to trzeba sprawdzić na stronie IC)


    | 4. Gdzie w pobliżu dworca Wawszawa Centralna jest zlokalizowany jakiś
    | przystanek PKS (z rozkładu na www.pks.warszawa.pl wynika, że jakiś


    jest)?
    Ale praktycznie wszystkie kursy zacxynają się, lub kończą na DW. Zachodnim
    lub ewentualnie Stadionie...


    Nic tam się nie zatrzymuje. Najlepiej pojechać do DW. Zachodniego i
    później
    Komunikacją Miejską do Centrum (może być autobus 508 i 127)


    Równie dobrze można jechać pociągiem podmiejskim...





    Temat: Konkurs na trase


    ----- Original Message -----

    Sent: Monday, July 09, 2001 2:38 PM
    Subject: Re: Konkurs na trase

    Dzieki Aron.

    Troche pomogles:)

    dajcie znac gdzie znajdde PKSy z WAWAY do Sokołówa Podlaskiego??
    i ile tam jada


    Nie znajdziesz nigdzie bo nie ma w sieci rozkładu PKS z Warszawy ( prawa
    autorskie)

    Jedzie się ok. 2 godzin - odjeżdżają z dworca Warszawa Stadion co ok. pół
    godziny od 5 do 21 . Także zutobusy do Siemiatycz, Brańska, Mołożewa,
    Korczewa i bodajże Ceranowa jadą przez Sokołów
    Tak że na pewno coś trafisz

    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: "Odziedziczone" połączenia
    Swego czasu PKS Tarnów (sic!) obsługiwał połączenie Warszawa-Ostrołęka o 11.30 i z powrotem o tej samej porze. Obecnie to połaczenie jest realizowane przez PKS Ostrołęka.

    PKS Suwałki jeżdził do Warszawy 14.15 i wracał następnego dnia o 7.00 ze Stadionu. Dzisiaj ten kurs obsługuje PKS Warszawa, jedynie odjazd ze Stadionu jest przesunięty na 7.30.

    Kurs do Gołdapii o 11.00 i powrót o 10.15, obecnie obsługiwany przez PKS Warszawa, pierwotnie był realizowany przez PKS Garwolin.

    "Zaborcza" Warszawa przejęła też kurs weekendowy z Warszawy do Buska Zdroju. Pozostałoscią po poprzednim przewoźniku jest wjazd na dworzec w Białobrzegach - ewenement w rozkładzie jazdy PKS Warszawa.

    PKS Grodzisk Maz. "odziedziczył" po PKS Żyrardów połączenie Kaski - Jaktorów - Grodzisk.
    Żeby Grodziskowi było mało dostał po "podmiejskiej" PKS Warszawa połączenia w kierunku Leszna i Kampinosu.



    Temat: Co tam, panie, w PPKS Kraśnik
    Takie tam gadanie wykończyli sie trochę sami zadziałał w przypadku tego PKS-u tzw układ lobby busiarskie było i jest silne,ale mentalość PKS-ów wycinanie kursów jak ludzie przestaja wsiadać do autobusu, a może trzeba zastanowic sie dlaczego wsiadaja do busa a nie do PKS-u.Rozmawiałem z kierowcami z Kraśnika mówili wprost poprzednie dyrekcje działały na szkode firmy i tyle/zusy itp*/.Schemat doprowadzania PKS-u do ruiny w ''Lubelskim stylu".Kursy do warszawy tez wycieli a ludzie jeździli pomimo ,że w piatki na stadion przyjeżdżała notorycznie H 9tka.Po zlikwidowanych kursach nikt dziury nie załatał a sąsiedni PKS Puławy zamiast zagospodarować poletko też woli psioczyc na busiarzy i wycinac kursy.Panowie w kierunku
    Kraśnika pierwszy kurs PKS-u jest o godz 12.45 czy to jest normalne?Wracajac do busiarzy na których złoszczą się PKS-y maja troche racjii ale na nich nie ma sposobu kiedyś kierowca PKS Tour Jelenia G. powiedział to plaga na którą nie ma sposobu plinowali busiarzy aby jeździli według rozkładu i nic podobno nawet byli u Prezydenta miasta i też nic .Na koniec powiedział coś trakiego dobrze ,że firma poszła w innym kierunku postawiła na coś wiecej niz na uzeranie sie z busiarstwem i dzieki temu istnieje bo taki pewnie byłby ich los jak PKS Wałabrzych.



    Temat: Kolejna POdwyżka Kolei Ukraińskich...

    Ot np. z Warszawy jest regularne połączenie z Kowlem. Patrz temat :PKS Warszawa-Stadion kursy na Ukrainę. Będzie chyba najprościej od Ciebie z Gdańska do Waw i dalej bezpośrednio do Kowla. Na ten pociąg do Simferopola jest faktycznie mniejsze obłożenie ale już nie w wakacje.

    No nie wiem roberT czy PKS Warszawa jedzie przez Kowel. Na stronce w rozkładzie nie ma postojów w Kowlu, tylko dwie Warszawy (Zachodnia,Stadion) i Lwów. Mnie się wydaje że te autobusy jadą przez Rawę Ruską/Hrebenne czyli nie przez Kowel. Bynajmniej oficjalnie. Może jakiś PKS Lublin, albo PKS Chełm???



    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Jakiś czas temu pisałem, że PKS Suwałki zamierza otworzyć nocne połączenie z Warszawą. Znane są już szczegóły. Trasa trochę okrężna bo przez Białystok. Wyjazd o 22.40, przyjazd do Warszawy o 4.20. Powrót będzie prawdopodobnie w dzień inną trasą, ale również okrężną, bo przez Ostrołękę, Łomżę. Wyjazd o 6.30, przyjazd do Suwałk o 11.54. Co ciekawe w rozkładzie nie ma przystanków Warszawa Stadion, albo Warszawa Zachodnia, lecz tylko Warszawa dw. Centralny. Nie ma również przystanku Łomża DA, tylko Łomża, Rządowa, H. Gromada. Mam pewne obawy czy takie ułożenie rozkładu będzie dobrym posunięciem...
    Ponadto w wyszukiwarce na stronie PKS Białystok znalazłem "nieistniejące" przystanki: Stegna, Sztutowo, Kąty Rybackie, Krynica Morska. Obok Gliwic czy Krynicy Zdrój kurs relacji Białystok-Krynica Morska był zapewne kolejnym nowym dalekobieżnym połączeniem PKS Białystok, które na razie nie doszło do skutku. Niestety nie znam ani dokładnego przebiegu tej trasy, ani nawet godzin przejazdu ...



    Temat: Czy do Świeradowa jeżdżą busy z Jeleniej G. lub Szklarskiej
    Oto rozkład jazdy z Jeleniej Góry - wybierz jako przystanek pocz±tkowy Jelenia Góra D.K. (Dworzec Kolejowy) - głowny dworzec PKS znajduje się ok. 3 km od PKP: www.pks.jgora.pl/index.php?p=rozkladjazdy
    W okresie zimowym s± tylko dwa poł±czenia przez Szklarska Porębę: jedno z Turka, drugie z Łodzi - oba przez Wrocław i Jeleni± Górę. Ale żeby się na nie dostać z PKP w Szklarskiej trzeba drałować przez całe centrum - chyba, że kto¶ zna skróty (przez park obok stadionu)
    Odjazdy ze Szklarskiej PKS: ok. 13.20 i 15.30 - ale radze to jeszcze zweryfikować.

    Pozdrov



    Temat: Plany, projekty, zapowiedzi

    PKS Białystok wydłuża swoje kursy relacji Białystok-Warszawa do przystanku Warszawa DA Zachodni. Do tej pory kursy z godz. 5.20 i 13.10 kończyły swój bieg na przystanku Warszawa DA Stadion.
    Wg książkowego rozkładu jazdy PIGTSiS (edycja 2007/2008) te 2 kursy dojeżdżały do ul.Jana Pawła II w Warszawie.Nie wiem jak długo to trwało,bo w czerwcu 2008 kończyły już trasę na Stadionie.Teraz planują dojazdy do Dworca Zachodniego.I raczej nic nie wyszło z zajeżdżania do Wysokiego Maz.,jak wynika z nowego rozkładu jazdy.

    Problem jest teraz taki, co zrobić z masą autobusów, które kończą tam bieg. Zachodni wszystkiego nie pomieści- to na pewno.
    Na pewno,ale być może powstanie nowy dworzec PKS gdzieś w okolicach PKP Warszawa Wschodnia.



    Temat: Wyjazd na narty do Slawska


    Mam pytanie do obojga przedmowcow (przedpiszcow):
    Skad te autobusy jezdza - ze stadionu? Czy moze sa to jakies
    prywatne
    linie?
    Ile taki przejazd kosztuje i czy sa znizki dla grup lub studentow?
    Czy jest do Stryja jakis pozniejszy autobus? Czy on jedzie gdzies
    dalej, bo o 4:00 w Stryju to chyba nie za ciekawie, oj nie! ;-)


    Sa to regularne rejsy pks. Autobusy odjezdzaja w Warszawie z dworca
    zachodniego i ze stadionu (pol godziny roznicy), cena przejazdu
    Wwa-Lwów: ok. 76 zl. O znizkach dla grup nic mi nie wiadomo, sadze, ze
    nie ma czegos takiego.

    Ze Stryja jezdzi dziennie kilka elektryczek do Lawocznego (przez
    Slawsko), nie znam rozkladu, ale mozeliwe, ze akurat nie o 4.00. Poza
    tym mozna tez dojechac do Slawska autobusem (dworzec kolejowy i
    autobusowy sa w jednym budynku) - kursy do Wolosianki, Oporca, zreszta
    pani w okienku Ci powie. wiem, ze kilka takich autobusow jest po
    poludniu (akurat tak, zeby wrocic z bazaru), o rannych nic nie wiem. W
    Stryju na dworcu sa "kimnaty widpoczynku", czyli pokoje, w ktorych
    mozna nocowac, za jakas smieszna oplata, wydaje mi sie jednak, ze
    wygodniej jest jechac przez Lwow - wiekszosc drogi pokonujesz w nocy,
    a w Slawsku ladujesz jeszcze w miare wczesnie. Uwaga! w pociagu do
    Slawska moze byc niezly tlok (sezon narciarski!) a nawet brak biletow
    dla wiekszej grupy.





    Temat: Ranking dworców PKS - miasta wojewódzkie
    W Rykach na dworcu /PKS Puławy/ rozkłady są napisane w miarę dużymi literami i są jeszcze podświetlane od wewnatrz tj tabliczke stanowiskowa stanowi prostoką ze szkła z zamontowanym wewnatrz oświetleniem sam Dworzec jesli to mozna nazwac dworcem od czasów Gierka -mały koszmarek. W brudzie i syfie nikt nie przebije Dworca Warszawa Stadion.



    Temat: Omijanie przystanków w miastach przez PKS


    rozumiem też takie numery w sytuacji, gdy kierowcy dogadają się ze sobą,
    a jest opóźnienie - np. kierowca autobusu PKS Nowy Sącz relacji Krynica
    - Wrocław dogaduje się w Opolu z kierowcą kursu Kraków - Zgorzelec, że
    nie wjedzie do Brzegu i Oławy, lecz pojedzie autostradą (bo skoro de
    facto jadą razem, to jeden autobus wystarczy); oczywiście pomija te
    miasta autobus nowosądecki (do Wrocławia).


    Tyle że w dzisiejszych czasach wielu pasażerów (na przykład ja) czeka na
    konkretnego przewoźnika, bo w Polsce nie słyszano jeszcze o czymś takim, jak
    wspólne taryfy i niektórzy mają dużo taniej. Nie mówiąc o tym, że czasem się
    po kogoś wychodzi. Ja na przykład chciałem kiedyś zrobić niespodziankę
    pewnej osobie jadącej autobusem na trasie Zambrów - Warszawa i zamiast na
    dworzec Stadion wyszedłem po nią do... Wyszkowa. A ona na mój widok
    przerażona mówi, że miałem fuksa, bo jak się kierowcy nie chce, to na
    dworzec w Wyszkowie nie wjeżdża. Co tam, że wisi na rozkładzie...





    Temat: dojazd z grójeckiej do stadionu X-lecia


    Mieszkam od niedawna w warszawie i mam pytanie natury komunikacji
    miejskiej.

    Chcę spytać jak dojechać z ul. Grójeckiej (rejon Grójeckiej 127 - Prokom),
    do Stadionu X-cio lecia, na tamtejszy przystanek pks i busów.


    www.ztm.waw.pl - tam masz wyszukiwarkę połączeń. Nazwę Twojego przystanku i
    nazwę docelowego.

    A w tym konkretnym przypadku - idź na tramwaj i przeczytaj rozkład - każdy,
    który jedzie Jerozolimskimi obok dworca centralnego będzie Ci pasować
    (wysiądź na pierwszym przystanku za wisłą)

    Pozdrawiam,
    Merlin





    Temat: Nowa "zielona" linia Biesów??
    Biesy nigdy nie były konkurencją dla MPK, to po pierwsze. PKS się nie kwapi mimo szumnej kiedyś akcji "2zł na terenie miasta". Busy kursujące z Orzechowskiego stanowią raczej konkurencję dla PKS-u, ale ten się tym chyba zbytnio nie przejmuje.
    Moim zdaniem konkurencją dla MPk są busowe linie:
    - 112 Lwowska - Stadion Miejski
    - do Blachowni (wszelkie warianty)
    - Makuszyńskiego - Hektarowa/Mączna (czy to funkcjonuje )
    Może warto by nawiązać jakiś kontakt z nimi w sprawie rozkładów. Nawet jeśli próbują rozwieszać, to w wybranych punktach i kartki są notorycznie zrywane. I pytanie, czy Bus-Express i Mazan to w tej chwili jedna firma Bo jakoś dziwnie podobne wozy wszędzie jeżdżą



    Temat: Przystanki
    A ja tak bym proponował.
    Jagiellońska "Szumen" > Jagiellońska Mechanik
    Paderewskiego Skwer > Paderewskiego - Sienkiewicza
    Ściegiennego Błękitni > Ściegiennego Stadion
    Olszewskiego Skrzetle > Olszewskiego DEK
    Czarnowska > Czarnowska I - Dworzec PKS / Czarnowska II - Dworzec PKS
    Częstochowska > Częstochowska - Urząd Skarbowy
    Pocieszki > Pocieszki Przychodnia
    Piekoszów UG > Piekoszów Urząd Gminy
    Zagnańska Piaski > Zagnańska NOMI
    Inwenbud > Inwenbud Stara Pętla
    Jagiellońska Artwińskiego > Jagiellońska Przychodnia
    1 Maja > 1 Maja Św.Krzyż lub Kościół
    Źródłowa Merkury > Źródłowa
    Massalskiego > Massalskiego Pasaż Świętokrzyski
    Radomska > Radomska os.Świętokrzyskie

    Zagnańska Pętla > Zagnańska (Zakład Karny) Pętla
    Ciekoty Pętla > Ciekoty Zalew Pętla
    Cedzyna Pętla > Cedzyna Zalew Pętla
    Kolberga Pętla> Kolberga ZUS Pętla
    Zakładowa > Zakładowa Targi Kielce Pętla

    Okrzei Zagnańska (w kierunku Centrum) - zmiana na NŻ,
    1 Maja KIA - zmiana na NŻ
    1 Maja Miła - zmiana na NŻ
    Jagiellońska Miła - zmiana na NŻ

    Żytnia dla (16,20,33,34) > Żytnia I
    dla (2,15,45,54itp) > Żytnia II
    dla (1,8,22,26,49) > Żytnia III

    A w przeciwnym kierunku :
    dla (35,36,49,22) > Żytnia I
    dla (1,2,16,20,itp) > Żytnia II

    Brak jest wpisanych przystankow w Podzamczu Piekoszowskim, na Olszewskiego, natomiast jest nie ma przystanku Łodzka Mitex w kierunku Centrum a istnieje w rozkładach.



    Temat: Szukam łączki do latania!
    Tutaj znajdzieśz rozkład naszego przewożnika KLA :

    http://www.kla.com.pl/Zoznam.htm

    Bilety kupujesz w kiosku na dw.PKP (normal. a 2,4 lub ulg. a 1,2 zł)Przystanek przy ul.Górnośląskiej - dw.PKS ( z PKP wychodzisz przed dworzec i w lewo do ul.Podmiejskiej , dalej w prawo-pomiędzy nowym i starym PKS-em i masz za chwile przecznicę - to Górnośląska i w nią w prawo do przystanku KLA.
    W kierunku Zawodzia jedzie każda ,,Trójka'' - dojazd do przystanku Rypinek, przejście na lewą stronę (Częstochowska 78 ) i trzeba po skarpie zejść obok glinianek na łąkę przy Rezerwacie Archeolog. Zawodzie.
    K-man (sorry za dysponowanie Twoją osobą ) może słuzyć za cicerone.

    ,,19S '' dojedziesz na Majków. Tam jest boisko i skarpa przycmentarna lub z małym dojściem pola uprawne.
    ,,Jedynkami'' i linią ,,11'' dojedziesz do stadionu ul.Łódzka/Sportowa lub nad rzekę Swędrnia, gdzie rzeka wije sie meandrami .
    To tyle na poczatek.
    Pozdrawiam




    Temat: Do tych co znają Warszawę i nie tylko....
    Prośba o pomoc do tych co z Warszawy lub tych co się orientują. Powiedzcie mi bo będę jutro jechał PKP do Warszawy i muszę się potem przesiąść na PKS. Powiedzcie mi gdzie jest ten dworzec autobusowy STADION i na którym dworcu PKP mam wysiąść żeby tam jak najszybciej i najłatwiej trafić. Dodam że będę jechał jakimś Pośpiesznym lub EX i one stają z tego co wiem na Centralnej i Wschodniej. Kopię w tych rozkładach, przeglądam mapy ale nic one do mnie nie przemawiają.



    Temat: Wyjazd na narty do Slawska


    Sa to regularne rejsy pks. Autobusy odjezdzaja w Warszawie z dworca
    zachodniego i ze stadionu (pol godziny roznicy), cena przejazdu
    Wwa-Lwów: ok. 76 zl. O znizkach dla grup nic mi nie wiadomo, sadze, ze
    nie ma czegos takiego.


    Nie ma.


    Ze Stryja jezdzi dziennie kilka elektryczek do Lawocznego (przez
    Slawsko), nie znam rozkladu, ale mozeliwe, ze akurat nie o 4.00. Poza


    Sa dokladnie trzy, pierwsza o 9 rano. Ten pociag o 6 to dalekobiezny.


    tym mozna tez dojechac do Slawska autobusem (dworzec kolejowy i
    autobusowy sa w jednym budynku) - kursy do Wolosianki, Oporca, zreszta
    pani w okienku Ci powie. wiem, ze kilka takich autobusow jest po
    poludniu (akurat tak, zeby wrocic z bazaru), o rannych nic nie wiem. W


    Rano bedzie problem z autobusem.


    Stryju na dworcu sa "kimnaty widpoczynku", czyli pokoje, w ktorych
    mozna nocowac, za jakas smieszna oplata, wydaje mi sie jednak, ze
    wygodniej jest jechac przez Lwow - wiekszosc drogi pokonujesz w nocy,
    a w Slawsku ladujesz jeszcze w miare wczesnie. Uwaga! w pociagu do
    Slawska moze byc niezly tlok (sezon narciarski!) a nawet brak biletow
    dla wiekszej grupy.


    I tak sie czasem zdaza, ze np. na ten krotki odcinek Stryj - Slawsko na
    pociag Kijow - Uzhorod  beda tylko bilety kupe.

    Adam





    Temat: Euro w Gnieźnie???
    Kibiców można spokojnie zainteresować naszą ofertą tylko:

    - szukać ich już w ich krajach i prezentować ofertę (konkretną!) , można stworzyć np. stronę euro2012gniezno.pl z pełną ofertą w wielu językach, lista hoteli, parkingów, mapki dojazdu, puby, dyskoteki, atrakcje dla kibiców, pokazać że lepiej mieszkać u nas a dojeżdżać do Poznania. Dużo kibiców jeździ z przyczepami campingowymi i caravanami, przyszykować im tereny i atrakcje a ogłaszać się w np. na specjalnych strona o tej tematyce.

    Dotychczasowe przepychanki w RM o Euro są żenujące i dla poklasku, mam nadzieję że znajdą się ludzie z pomysłem a także SPECJALIŚCI warto szukać wolontariuszy którzy z ramienia władz miasta miałyby stoiska z informacją w różnych punktach miasta (inf. PKP,PKS,hotele).

    W mojej ocenie na drużynę nie mamy żadnych szans.

    W ostatnim Głosie Wielkopolskim było zdjęcie ze prezentacji stadionu Mieszka, widziałem kilka zmian (zadaszenie,tablica wyników?,zmiany w rozkładzie boisk) czy kiedyś zostanąte wizualki zaprezentowane mieszkańcom miasta ? W końcu to z naszych podatków.



    Temat: pks stadion
    Po co tak kombinujecie? Oficjalny rozklad z Zachodniego i Stadionu jest na
    http://www.pks.warszawa.pl

    M.





    Temat: pks stadion
    witam,
    znacie jakas aktualna strone z rozkladem jazdy autobusow z dworca STADION w
    W-wie? Jesli tak,prosze o wskazanie.
    dzieki
    Magda




    Temat: [17.02] VII Bieg Uliczny Grzmią pod Stoczkiem Armaty
    Pytanko - czy ten autobus PKS o 10:00 rano ze stadionu w Warszawie daje szansę żeby zdążyć do Stoczka na 12 na start? Co prawda wg. rozkładu powinien byc w Stoczku Łukowskim 11:37, ale jak daleko jest od PKS-u do linii startu?

    Pozdr.




    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Radzyń Podlaski informuje, iż komunikacja w okresie świątecznym tj. od 23.12 do 01.01 będzie wykonywana w sposób następujący:

    - 23 grudnia (niedziela) komunikacja wykonywana jak w niedzielę za wyjątkiem:

    19:15 Radzyń – Parczew – odwołany

    - 24 grudnia (poniedziałek) komunikacja jak w wolną sobotę za wyjątkiem:

    5:00 Radzyń – Warszawa – odwołany
    9:00 Warszawa – Radzyń - odwołany
    13:30 Radzyń - Parczew – odwołany
    15:05 Parczew – Warszawa – odwołany
    15:20 Radzyń – Lublin - odwołany
    19:15 Warszawa – Radzyń – odwołany
    19:20 Lublin – Radzyń – odwołany
    13:25 Warszawa – Parczew skrócony do Radzynia

    Dodatkowe kursy:

    4:30 Radzyń – Lublin
    5:40 Wola Osowińska – Radzyń
    6:00 Bełcząc – Radzyń
    6:20 Lublin – Biała Podl.
    10:30 Biała Podl. – Radzyń Podl.
    15:20 Radzyń – Krasew
    15:45 Radzyń – Tchórzew

    - 25 grudnia (wtorek) komunikacja nie wykonywana za wyjątkiem:

    6:40 BIAŁYSTOK – LUBLIN odjazd z Radzynia 11:25
    14:00 LUBLIN – BIAŁYSTOK odjazd z Radzynia 15:15

    - 26 grudnia (środa) komunikacja jak w dzień świąteczny /wg rozkładu jazdy/ prócz:

    7:00 LUBLIN – TERESPOL - kurs od Radzynia 8:25

    - 27, 28 grudnia (czwartek, piątek) komunikacja wykonywana jak w wolną sobotę prócz:

    19:15 Radzyń – Parczew zawieszony
    13:25 Warszawa – Parczew skrócony do Radzynia

    Dodatkowe kursy:

    4:30 Radzyń – Lublin
    5:40 Wola Osowińska – Radzyń
    6:00 Bełcząc – Radzyń
    6:20 Lublin – Biała Podl.
    10:30 Biała Podl. – Radzyń Podl.
    15:20 Radzyń – Krasew
    15:45 Radzyń – Tchórzew

    - 29 grudnia komunikacja wykonywana jak w wolną sobotę
    - 30 grudnia komunikacja wykonywana jak w niedzielę
    - 31 grudnia (poniedziałek) komunikacja jak w wolna sobotę prócz:

    13:25 Warszawa – Parczew skrócony do Radzynia

    - 1 stycznia (wtorek) komunikacja jak w niedzielę

    Dodatkowo wykonywane kursy:

    14:55 Radzyń – Warszawa Stadion
    15:05 Parczew – Warszawa Stadion (15:50 odjazd z Radzynia)
    15:25 Radzyń – Warszawa Zachodnia
    17:00 Radzyń – Warszawa Stadion



    Temat: Brud w komunikacji miejskiej w Lubinie

    rozkaldy to nie pks tylko urzad miasta.Troche zrozumienia,fakt jest to tez wina firmy ale na myjce sa tylko 3 panie na zmiane,dla nich tez jest to meczące,pozatym mamy 40 autobusów i jeszcze z RJta,więc w jeden dzień nie da rady umyć na cacy kazdego.Pozatym mimotego,ze przetrzesz nawet barierki to za 2-3 kolka znowu siada kurz,normalne jak w domu,pozatym tu też do Rajstopcia kierowca nie ma napisane w umowie sprzątaczka,jest wilu kierowców,którzy dbaja o autobus,lecz sprzatajac i zamiatając autobus traca przez to swoja przerwe,a malo ich na odpoczynek,alkoholizm niedziwie sie ,ze częśxc moze niewytrzymać z nerwów,stres na drodze,wiadomo jak teraz jeżdzą,nieraz jeszcze nurtujący i wnerwiajacy pasażerowie,wiekszośc nawet to pretenbsje do kierowcy ,że opóżniony albo za dlugo na przystanku stoi,to kiepskie przebiegi na rozkladach,jest przystanek zamiast wstac juz przed nim to laskawioe chca wysiasc jak juz wyjeżdza z zatoki i darcie czego pan sie nie zatrzymal,wozimy w wiekszości trzode.Niepasuje ci autobus to idź na taryfe,żadasz czystości zachowaj ja sam,bo w większości to wy jako pasażerowie jesteście sobie winni,glównie też mlodzież jakby brak rozumowania,kazdy z nas jest cywilizowany, czlowiekiem i i chyba nie jest takie trudne wziąść wyrzucic papierek czy lupki po sloneczniku do kosza,glownie to wy niszczycie te autobusy,pisząc,naklejając jakieś naklejki i rysując po szybach(nie mówie o wszystkich),co do mycia,owszem nieraz kierowca może zajechac na myjke,ale to juz strata jego prywatnego czasu,może zrobmy taka akcje spoleczna i każdy bedzie zadowolony,weźmy ze sobą szmatki i plyn i umyjmy je sobie p.t."Czysty autobus".Jeszcze co do urzędu miasta,on jest naszym organizatorem miejskiej,dlaczgo petle na zamiejskich naszych liniach sa na skrzyzowaniach,dlaczego nie ma tam toalet,gdzie jest do tej pory pomieszczenie socjalne na przylesiu,wstyd i hańba,zeby kierowca musial sie chowac po krzakach,a jeszcze kobieta,która ma okres czaic w lesie aby podpaske zmienić,kasy brak?Jest to nieporozumienie,ze w takim miescie,gdzie powstala najwieksza na donym slasku galeria,stadion na lige mistrzów,miasto nie potrafilo zapewnic warunków socjalnych dla kierowców,i wogóle warunkow dla pasażerów,gdzie sa pożadne rozklady,moim zdaniem urzad ma olewatorskie podejscie.Urząd jako organizator Km powieniem sie starać o fundusze z unii i tez dokupic autobusy wysokiej klasy,monitoring w autobusach,automaty,tak aby pasazer czul sie bezpiecznie i komfortowo,pks nie moze sie starac bo on tylko to prowadzi,i tez nie jest tak miliarderem aby co mieac co chwila kupować.

    no chyba Cię cos boli skoro twierdzisz że są 3 panie! hahah ;D to by było fajnie xD ale są 2 - i to jak dobrze pójdzie. więc nie wymagajcie czystośco, bo jak 2 kobiety maja dokładnie posprzątać 30 autobusów w 8 godzin?! poza tym nie każdy kierowca przyjeżdza na myjnię.



    Temat: Brud w komunikacji miejskiej w Lubinie
    rozkaldy to nie pks tylko urzad miasta.Troche zrozumienia,fakt jest to tez wina firmy ale na myjce sa tylko 3 panie na zmiane,dla nich tez jest to meczące,pozatym mamy 40 autobusów i jeszcze z RJta,więc w jeden dzień nie da rady umyć na cacy kazdego.Pozatym mimotego,ze przetrzesz nawet barierki to za 2-3 kolka znowu siada kurz,normalne jak w domu,pozatym tu też do Rajstopcia kierowca nie ma napisane w umowie sprzątaczka,jest wilu kierowców,którzy dbaja o autobus,lecz sprzatajac i zamiatając autobus traca przez to swoja przerwe,a malo ich na odpoczynek,alkoholizm niedziwie sie ,ze częśxc moze niewytrzymać z nerwów,stres na drodze,wiadomo jak teraz jeżdzą,nieraz jeszcze nurtujący i wnerwiajacy pasażerowie,wiekszośc nawet to pretenbsje do kierowcy ,że opóżniony albo za dlugo na przystanku stoi,to kiepskie przebiegi na rozkladach,jest przystanek zamiast wstac juz przed nim to laskawioe chca wysiasc jak juz wyjeżdza z zatoki i darcie czego pan sie nie zatrzymal,wozimy w wiekszości trzode.Niepasuje ci autobus to idź na taryfe,żadasz czystości zachowaj ja sam,bo w większości to wy jako pasażerowie jesteście sobie winni,glównie też mlodzież jakby brak rozumowania,kazdy z nas jest cywilizowany, czlowiekiem i i chyba nie jest takie trudne wziąść wyrzucic papierek czy lupki po sloneczniku do kosza,glownie to wy niszczycie te autobusy,pisząc,naklejając jakieś naklejki i rysując po szybach(nie mówie o wszystkich),co do mycia,owszem nieraz kierowca może zajechac na myjke,ale to juz strata jego prywatnego czasu,może zrobmy taka akcje spoleczna i każdy bedzie zadowolony,weźmy ze sobą szmatki i plyn i umyjmy je sobie p.t."Czysty autobus".Jeszcze co do urzędu miasta,on jest naszym organizatorem miejskiej,dlaczgo petle na zamiejskich naszych liniach sa na skrzyzowaniach,dlaczego nie ma tam toalet,gdzie jest do tej pory pomieszczenie socjalne na przylesiu,wstyd i hańba,zeby kierowca musial sie chowac po krzakach,a jeszcze kobieta,która ma okres czaic w lesie aby podpaske zmienić,kasy brak?Jest to nieporozumienie,ze w takim miescie,gdzie powstala najwieksza na donym slasku galeria,stadion na lige mistrzów,miasto nie potrafilo zapewnic warunków socjalnych dla kierowców,i wogóle warunkow dla pasażerów,gdzie sa pożadne rozklady,moim zdaniem urzad ma olewatorskie podejscie.Urząd jako organizator Km powieniem sie starać o fundusze z unii i tez dokupic autobusy wysokiej klasy,monitoring w autobusach,automaty,tak aby pasazer czul sie bezpiecznie i komfortowo,pks nie moze sie starac bo on tylko to prowadzi,i tez nie jest tak miliarderem aby co mieac co chwila kupować.



    Temat: Kursy przemienne
    Może jeszcze wymienimy kursy, które zmieniały obsługę? Była już mowa o Bielsko - Przemyśl, na pewno jeszcze takie:
    Warszawa - Zakopane - Warszawa, tu będzie sporo tego... kiedyś (chyba w 1979) jechałem kursem o 13:30 z Zakopanego obsługiwanym AFAIR przez Nowy Targ, na pewno jeździł też na tym kursie Grójec, chyba kiedyś także Warszawa.
    Z kolei na kursie jadącym o 8:30 z Zakopanego widziałem kiedyś autobus zakopiański, ale nie wiem, czy jeździł regularnie, czy tylko awaryjnie. Na pewno też w tym roku widziałem na tej trasie Volvo PKS Łódź, no ale ten to chyba był po prostu na testach.

    Dawny zakopiański kurs Ustrzyki D. - Zakopane został po likwidacji reaktywowany przez Sanok na skróconej trasie Sanok - Nowy Targ, a później przedłużony do Sanok - Zakopane.

    Jakieś zmiany były też na trasie Warszawa - Szczawnica (kiedyś jeździła Warszawa i Nowy Targ), no ale tu nie pamiętam szczegółów, choć mam jakąś hipotezę.

    Zakopane - Łódź (dawny, nie te wprowadzone w tym roku) był obsługiwany a to przez samą Łódż, a to przez Łódź i Zakopane, a to przez Łódź i Piotrków.

    Warszawa - Gołdap odjazd o 11:00 ze Stadionu był wg rozkładu 89/90 obsługiwany przez Garwolin, od co najmniej 1993 jeździ Warszawa.

    Kielce - Zielona G. Kiedyś tylko Kielce, obecnie razem z ZG.

    Dawny kurs Wadowice - Jelenia Góra (wadowicki) został przejęty przez JG i wydłużony do relacji JG - Kraków, a potem był stopniowo skracany: najpierw (wg rozkładów) JG - Bielsko, potem JG - Nysa, potem zdechł.

    Warszawa - głogów najpierw Warszawa i Głogów, potem chyba sama W-wa, potem zdechł; następnie reaktywowany przez Głogów w innych godzinach i z trochę inną trasą, potem wydłużony do relacji Warszawa - Lubin.

    Nowy Sacz - Nysa - czy tu czasem na początku nie jeździł sam Nowy Sącz?

    Siemiatycze - Gdańsk - kiedyś tylko Siemiatycze, obecnie razem z Gdańskiem.

    Jelenia Góra - Płock kiedyś JG i Płock, potem JG i Gostynin, obecnie tylko Gostynin (w krótkim okresie w relacji Karpacz - Płock).

    Koszalin - Olsztyn najpierw Koszalin i Olsztyn, potem sam Koszalin, potem zdechł.

    Biała P. - Gdańsk - a to sama Biała P., a to razem z Łosicami.

    Kołobrzeg - Wrocław najpierw sam Wrocław, potem razem z Kołbrzegiem.

    Co jeszcze?



    Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie
    Co do rozgałęzień to znalazłem tu forum pt. "dłuższa II linia metra zamiast III". Polecam lekturę. Widzę następujące zalety i wady rozgałęzionej I linii:
    Nie wszyscy ludzie z Ursynowa czy Bielan dojeżdżają do celu wzdłuż Marszałkowskiej, wiele nowych biurowców powstaje w okolicach Towarowej i Okopowej, skąd jakieś 5 lat temu przyszedł mi pomysł o alternatywnym centralnym odcinku. Problemy widzę dwa:
    1: Wsiadając do wagonu np. na Słodowcu trzeba pomyśleć dokąd tenże wagon dojedzie. To nie jest trudne i pasażerowie pociągów podmiejskich robią to z zamkniętymi oczyma, więc jest to problem pozorny.
    2: Pociąg skręca z głównej linii na linię "b" zostawiając za sobą "dziurę". Na drugim końcu odcinka bedzie musiał trafić w swoją lub inną dziurę. To da się zrobić bawiąc się rozkładem jazdy, ale wystarczy jeden spóżniony skład aby na jakiś czas przysporzyć dyspozytorowi ruchu migreny. Dlatego (i nie tylko dlatego) linia M1b powinna być oddzielną linią, która tylko krzyżuje się z M1. Oczywiście niektórzy będą musieli się przesiąść, ale coś za coś.

    Nie podzieliłem M2 na odcinki Wola-Stadion i Żerań-Gocław. Nadal uważam, że pociągi powinny jeździć w relacji Chrzanów-Rembielińska i Chrzanów-Wilga. Jednak w takim układzie pociąg wyjeżdżający z Gocławia musi jechac na Wolę. Ja proponuje zrobienie łącznika, aby mogły pociągi też kursować wzdłuż Pragi. Układ drugiej linii przypomina metro z okolic San Francisco - BART.

    Co do przedłużenia M3 aż do Niedźwiadka: tam bedzie (albo i nie będzie, ale to nie od nas zależy) kursować SKM. Jeżeli już przedłużać M3 na wschód to może do pętli Okęcie? Myślałem też o przedłużeniu: WKD Reduta, Odolany, Powstańców Śląskich-Połczyńska i zakończyć na Chrzanowie wraz z M2.

    Przy Zachodnim jest duży zieleniak który (moim skromnym zdaniem) lepiej nadaje się na wielki węzeł niż na kolejne biurowce i apartamenty, lub (o, nie!) jeszcze jedno centrum handlowe. Już tam są prawie wszystkie pociągi podmiejskie i dalekobieżne, PKS, mnóstwo linii i pętli autobusowych, ma być pętla tramwajowa. Oczywiście przejście przez ten niby-park aż do peronów zajmuje 3-5 minut (wiem, bo sprawdzam to kilka razy dziennie od 10 lat), ale jest długi tunel jak znalazł.

    Gdyby już nie istniał, to nawet metro by go nie urodziło, przejścia podziemne były budowane za komuny, a póżniejsze władze się ich boją bardziej niż przedterminowych wyborów, patrz: Metro Centrum i Dworzec Śródmieście, Metro Świętokrzyska (żadnego przejścia, a powinno być 5), Metro Ratusz (2 przejścia zamiast 4), Metro Dworzec Gdański (bez komentarza) itd. Podobnie kładki dla pieszych: zamiast budować nowe to się zamyka stare i o nich zapomina, ale to obok tematu.



    Temat: Koszt linii autobusu szynowego


    | najkrótszy kurs PPKS Warszawa to chyba Płock (119 km), z całą
    | pewnością firma ta nie obsługuje żadnej trasy podmiejskiej
    | i nie ma żadnego podmiejskiego autobusu.

    Skoro tak - to skad w ogole pomysl by PPKS W-wa wlaczyc do wspolnego biletu
    skroro nie zajmuje sie on komunikacja lokalna ?


    Osobiście podejrzewam, że ktoś proponujący koncepcję wspólnego biletu
    (nie chodzi mi o Michała Kowalskiego, tylko o kogoś z władz, kto to
    wymyślił) po prostu o tym nie wie.


    Czy moglbys Tadku (jako posiadacz rozkladu PKS) wyjasnic jescze jedno - jak
    sie one zatrzymuja w Warszawie i okolicach (startuja z Dw. Zachodniego i co
    dalej...).
    Bo nie sadze by autobusy Warszawa - Zakopane czy Warszawa - Krynica Morska
    stawaly w Raszynie czy Lomiankach, tak samo jak pociagi pospieszne i Ex/IC
    nie staja w Pruszkowie czy Legionowie.



    z pamięci. Zakładam, że chodzi o miejscowości na terenie ex
    województwa warszawskiego; nie uwzględniam przystanków dla
    wysiadających obowiązujących tylko w kierunku do W-wy:

    Kierunek Kozienice (Tarnobrzeg, Ożarów) - chyba Al. Lotników #
    Puławska, na pewno Piaseczno-Lamina;

    Kierunek Radom (Zakopane, Szczawnica, Krynica, Rzeszów, Ustrzyki
    Dolne, Busko Zdrój, Mielec) i Rawa Mazowiecka (Kudowa Zdrój, Szklarska
    Poręba) - Okęcie;

    Kierunek Płock (Płock, Inowrocław) - Hala Marymoncka, Zakroczym,
    Goławin, Chociszewo, Czerwińsk, Wyszogród (nie pamiętam, gdzie była
    granica województw);

    Kierunek Płońsk (Krynica Morska, Olsztyn, Grudziądz, Łeba) - Hala
    Marymoncka;

    Kierunek Pułtusk (Olsztyn, Ostrołęka, Kętrzyn, Mrągowo, Mikołajki,
    Rozogi) - Dw. Gdański, Rondo Starzyńskiego, Tarchomin, chyba Żerań; na
    pewno kursy do Ostrołęki (być może także Rozogi) Legionowo, nie
    pamiętam jak z Zegrzem;

    Kierunek Wyszków (Gołdap, Olecko, Suwałki) - Stadion, Zacisze;

    Kierunek Garwolin (Kock, Lubartów) - chyba: Rondo Wiatraczna, Anin i
    Kołbiel;

    Kierunek Mińsk Maz. (Włodawa) - Rondo Wiatraczna, Anin.

    Nie wiem, czy czegoś nie pominąłem.


    I analogicznie - bilet nie powinien
    obejmowac tych dalekobieznych polaczen tak samo jak nie bedzie raczej wazny
    na poc. pospieszne i kwalifikowane (przeciez "aglomeracyjne" bilety na SKM w
    przeciwienswie do zwyklych miesiecznych w pospiesznych nie obowiazuja,


    Osobiście jestem zdecydowanym zwolennikiem rozdzielenia ruchu
    podmiejskiego od dalekobieżnego.


    nie sadze by bilet siegal np. Zyrardowa czy Tluszcza, gdzie sie
    pospiechy "dopiero" zatrzymuja)


    Oj - z Żyrardowa sporo osób do pracy w Warszawie dojeżdża (znam także
    ludzi, którzy dojeżdżają z Sochaczewa czy Mszczonowa) - jak już
    pisałem, jest to skutek tego, że w Warszawie ceny wynajmu mieszkań są
    bardzo wysokie.


    Pozdrawiam,


    Również pozdrawiam
    Tadeusz

    o---------------------------------------------------------------o
    | Tadeusz Franciszek Zieliński                                  |
    | tadeusz.zielinski[małpka]iname.com                            |
    o---------------------------------------------------------------o
    | Kobieta, która przestaje być dzieckiem, przestaje być kobietą |
    o---------------------------------------------------------------o





    Temat: Linia podmiejska ZTM nr 705
    Linia podmiejska ZTM nr 705.

    Obsługę linii komunikacji podmiejskiej nr 705 (Żerań FSO – Białobrzegi) na zlecenie Gminy Nieporęt prowadzi Zarząd Transportu Miejskiego zlecając wykonywanie zadań przewozowych Miejskim Zakładom Autobusowym, choć obsługę linii mogą prowadzić także inni przewoźnicy autobusowi działający dla ZTM (Connex, Mobilis, ITS Michalczewski oraz PKS Grodzisk) .

    Została ona uruchomiona 1 czerwca 1992 roku w wyniku wydłużenia linii miejskiej 165 kursującej na odcinku Żerań FSO – Grabina. Powodem uruchomienia linii 705 było także wycofanie się Przedsiębiorstwa PKS w Warszawie z obsługi wszystkich linii podmiejskich w tym linii Warszawa Stadion – Białobrzegi.

    Porównując komunikację autobusową z komunikacją kolejową należy zwrócić uwagę na czynnik cenowy, gdyż porównywanie czasów jazdy przeważnie jest niekorzystne dla przewoźników autobusowych. Koszt przejazdu autobusem w jedna stronę z Warszawy do miejscowości położonych w strefie podmiejskiej wynosi 4,80 PLN, a w samej strefie podmiejskiej 2,40 PLN.

    Stosunkowo wysoki koszt biletu jednorazowego w transporcie organizowanym przez ZTM jest rekompensowany przez cała paletę atrakcyjnych cenowo biletów okresowych. System taryfowy proponowany przez ZTM preferuje stałych klientów posiadających bilety okresowe natomiast dyskryminuje pasażerów korzystających sporadycznie z komunikacji zbiorowej. Bilet sieciowy imienny normalny 30-dniowy kosztuje 90 PLN, a taki sam bilet 90-dniowy kosztuje 226 PLN, co jest równoważne 47 przejazdom z biletem jednorazowym.

    Oferta taryfowa obowiązująca na linii nr 705 skutkuje tym, że ponad 37% pasażerów korzysta z biletów 30 dniowych lub 90 dniowych sieciowych normalnych, a ponad 27% posiada bilety 30 dniowe lub 90 dniowe sieciowe ulgowe. Ponad 10 % pasażerów podróżuje z biletami miesięcznymi na odcinku miejskim. Z biletów jednorazowych korzysta około 19 % pasażerów, a pozostali korzystają z biletów dobowych, trzydniowych lub tygodniowych. Analizując strukturę biletów stwierdzono, że linia 705 jest typową linią podmiejską łączącą miejscowości gminy Nieporęt z że linia 705 jest typową linią podmiejską łączącą miejscowości gminy Nieporęt z Warszawą. Na odcinku miejskim z linii korzystają pracownicy zakładów zlokalizowanych wzdłuż ulicy Płochocińskiej. Przystankami na terenie gminy Nieporęt, na których odbywa się największa wymiana podróżnych są: Białobrzegi (w dni powszednie wysiada z kierunku Warszawy - 448 osób, a wsiada w kierunku Warszawy - 332 osoby), Nieporęt Urząd Gminy (wysiada - 280 osób, wsiada – 290 osób), Aleksandrów (wysiada - 237 osób i wsiada - 232 osoby) oraz Rembelszczyzna, Głogi i PKP Nieporęt.

    Na terenie gminy Nieporęt w dzień powszedni jest generowany potok około 2300 pasażerów, a w dzień świąteczny poza sezonem letnim potok pasażerów wynosi około 600 osób.
    Podczas analizy przedstawionych poniżej rozkładów jazdy komunikacji podmiejskiej stwierdzono, że linia nr 705 nie posiada cyklicznego rozkładu jazdy opartego o stałe i łatwo do zapamiętania końcówki minutowe (kursy co 15, 30 lub 60 minut). Autobusy linii 705 kursują w dni powszednie co 17 minut w godzinach szczytu komunikacyjnego i co 50 minut w godzinach międzyszczytowych. W dni świąteczne w okresie od 1 października do 31 maja autobusy linii 705 kursują co 55-60 minut, a w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec i sierpień) ze względu na wzrost frekwencji autobusy kursują co około 30 minut. W dni powszednie linię obsługuje 7 autobusów w szczycie porannym i 6 autobusów w szczycie popołudniowym, natomiast poza godzinami szczytu kursują 2 brygady autobusowe. W soboty i dni świąteczne poza sezonem także kursują 2 autobusy, natomiast w sezonie liczba wozów na linii jest zwiększana do 4 sztuk. W dni powszednie jedna brygada całodzienna realizowana jest autobusem niskopodłogowym. Na wniosek gminy Nieporęt ze względu na dużą frekwencje w autobusach ZTM wprowadził z dniem 1 marca 2006 r obsługę większej części kursów przez tabor wysokopojemny (autobusy MAN NG313, Neoplan N4020, Solaris15 i Ikarus 280).




    Temat: marszrutą przez Lubelszczyznę
    Jako że ostatnio też korzystałem z dobrodziejstw transportu kołowego w
    Lublinie i nie tylko, to wrzucę relację, aby nie tworzyć drugiego podobnego
    wątku [rel] w dodatku nie wiadomo czy na tę grupę. ;)
    Z początku OT, ale do Lublina w końcu też dojadę.

    Z Korostenia (w którym jest piękny park, zupełnie niezaniedbany i chyba ten
    Ludowy w Lublinie go nie przypomina ;)  o 8.50 mam dizel do Olewska -
    miasteczko nad granicą sprzed wojny. Granica istnieje do dzisiaj, gdyż po
    około dwugodzinnej podróży docieram do Olewska i dalej pociąg mam dopiero o
    17.26. Podczas chodzenia po okolicy focę na dworcu autobusowym PAZa
    szykującego się w niedaleką drogę do jakiejś wioski. Później jeszcze jakiegoś
    Łaza na brukowanej leśnej drodze, obserwuję przetaczający się skład
    łotewsko-litewski do Simferopolisa i czas szybko mija. Kolejny dizelek - tym
    razem z miękkimi siedzeniami do Sarn, po drodze krzyżowanie z "Kasztanem" - 5
    spalnych i szerokoskrajniowy bagażowy, chyba doczepiony w Kowlu? W Sarnach
    zbyt krótki nocleg i raniutko melduję się o 6 w D1 do Kowla. Celem jest jednak
    Kuzniecowsk. Niezważając na to, czy prześpię stację, czy nie, zasypiam, jednak
    jestem po pewnym czasie budzony przez konduktorkę u której kupuję bilet. W
    Kuzniecowsku wysiadam i tak jak wszyscy idę na autobusik lub marszrutkę
    (wybieram autobusik) do centrum. Nie zważając na jakikolwiek rozkład jazdy,
    albo jego brak, autobus (i bus) po poczekaniu na pociąg i napełnieniu
    odjeżdża. Busik za szybą ma nawet napis "Do dizela" Wiadomo kiedy jedzie dizel
    - to wiadomo kiedy pojedzie busik :) Jadę na dworzec autobusowy w centrum.
    Zwiedzam ładne, bardzo zadbane miasto - różne pomniki związane z atomem,
    pomnik katastrofy w Czarnobylu, widzę bramę stadionu klubu sportowego...
    Izotop, plakaty propagandowe atom w służbie narodu i cała masa innych rzeczy -
    wszystkie w tym jednym klimacie. No i masa bloków z wielkiej płyty. Istnienie
    miasta i istnienie e1ektrowni łączą się ściśle. Focę odpoczywającego właśnie
    Łaza służbowego dowożącego pracowników z D. A. do bloku trzeciego, linia w sam
    raz na zaliczanie, ale jakoś na wszelki wypadek nie zaliczam. Może kiedyś :)
    Na rozkładzie jazdy wypatruję jakiegoś kursu w interesującym kierunku. Jest
    Kowel o 12:20. W końcu nim jadę, obserwując wcześniej ruch na dworcu np. jak
    kierowca upycha pasażerów w busiku nad Białe Oziero.
    Stosuję się do próśb wygłaszanych przez megafony o zakupie biletów w kasie -
    nabywam megadrogi bilet za 16,75 (pociągiem byłoby koło 6) Ale warto było!
    Pierwsze trzy kwadranse jazdy niezbyt zapełnionym Łazem przysypiam i w miarę
    przytomnie wyglądam za okno dopiero później. Jestem na jakiejś nie do końca
    utwardzanej drodze, w autobusie jadącym w ślimaczym tempie przez lasy, lasy i
    miejscami wioski. Okazało się, że autobus wcale nie jedzie do głównej trasy i
    trasą na Kowel, ale po drodze obrabia całkiem fajny lokalny klimacik. Po
    godzinie zjeżdżamy już na trasę i w Kowlu meldujemy się gdzieś koło 15:20.
    Krótkie zakupy, focę jeżdżącego jako KM ik280 bez przgubu (i jak głosi
    ustawiona za szyba z przodu tabliczka - także bez konduktora (widocznie został
    w odciętym przegubie)) w barwach prawie warszawskich czy łódzkich, patrzę, że
    podstawiają już jakiegoś ikarusa na stanowisko międzynarodowe, więc wsiadam
    wypatrując wolnego miejsca. Całkiem fajna rzecz, z tyłu odgrodzona kotarą
    przegroda - przedzial sypialny? :) Chwilę przed odjazdem słyszę że pasażerowie
    rozmawiają o Brześciu, trochę mnie to zastanawia, pytam więc się czy na pewno
    my jedziemy do Lublina, okazauje się że nie :), więc przeskakuję na
    hadziewiątkę, która niepostrzeżenie dla mnie wtoczyła się obok. Hadziewiątka
    to już musi jechać do Polski (16:00), ale na wszelki wypadek patrzę tym razem
    tablicę kierunkową. Do Lublina na dworzec autobusowy docieram po 23, co
    uniemożliwia mi przesiadkę na pociąg 22.47, ale zaraz o 1 jest autobus. Busów
    żadnych nie widać, ani nie słychać. Nic. Idę więc na starówkę, w trzecim
    zlustrowanym lokalu nawet kuchnia jest czynna i zamawiam pizzę. Na dworcu
    między 24 a 1 dzieje się sporo - Solbus PKS Connex Sanok z Wawy w Bieszczady -
    niezła frekwencja, Hadziewiątka PKS Hrubieszów z tegoż do Zakopanego -
    frekwencja bardzo mizerniutka, do tego mój Connex z Bieszczad do Wawy - 50% z
    małym hakiem. W międzyczasie wtoczył się tranzytowo Równe - Wawa, a na koniec
    chyba nawet dogonił mnie Kowel - Wawa. Przez Kozienice docieram nad ranem do
    wawy. Klimat w autobusie przypomina niby płackartę, ze względu na otwartą
    przestrzeń z miejscami do leżenia, ale jest jednak hardkorowy, ze względu na
    to że każdy ma do dyspozycji tylko dwa miejsca siedzące, a nie wygodną leżankę
    i na nich próbuje ułożyć się w jakiejś sensownej pozycji, jedni z głową na
    oknie, inni z głową niemalże zwisającą na korytarz, jedni bokiem inni w
    kłębek, jedni nogi na dole, inni na górze...

    Pozdrawiam,
    Franek Grzegorek





    Temat: [Wrocław] Komunikacja tramwajowa
    Za cztery lata zamienimy samochody na tramwaje

    Michał Kokot 2007-11-21, ostatnia aktualizacja 2007-11-21 22:07

    W Monachium już w latach 70., zamiast budować nowe drogi, postawiono na komunikację publiczną. Powstały świetnie ze sobą połączone linie metra oraz szybkiej kolei miejskiej. Wrocław chce zrobić to samo. Za cztery lata szybciej dojedziemy do centrum tramwajem niż samochodem

    Michał Kokot: W Monachium nie trzeba stać w korkach. Można wsiąść w metro albo kolej miejską i dojechać szybciej niż samochodem. Czy we Wrocławiu autobus lub tramwaj będą kiedyś atrakcyjniejsze niż samochód?

    Zbigniew Komar, pełnomocnik prezydenta ds. rozwoju transportu szynowego: Już niedługo. Metra co prawda nie będzie, bo ze względu na to, że miasto jest zbyt rozproszone, nie opłaca się go budować. Za cztery lata będziemy mieli jednak trzy linie tzw. Tramwaju Plus, szybszego od tradycyjnego o 25 proc. Linie połączą Sępolno z Leśnicą, Oporów z Biskupinem i Kozanów przez nowy stadion do osiedla Gaj. Przez centrum będą przejeżdżały co trzy minuty. Ruch autobusowy stamtąd zniknie. Autobusy będą dowozić mieszkańców tylko do przystanków tramwajowych. Chcemy dać mieszkańcom Wrocławia alternatywę: stać w korku w samochodzie albo szybciej dojechać komunikacją miejską.

    Trudno uwierzyć w to, że taki tramwaj będzie szybszy od samochodu.

    - Będzie. Droga z Sępolna do Leśnicy zajmie 37 minut. To dlatego, że będziemy budować nowe oddzielone od jezdni torowiska i modernizować istniejące. Najważniejsze jednak będzie to, że tramwaj będzie miał priorytet nad samochodem. Zainstalujemy inteligentną sygnalizację świetlną, która będzie preferowała ruch tramwajowy. Taka sygnalizacja powstanie np. przed mostem Grunwaldzkim. Jeśli tramwaj będzie zjeżdżał z placu Społecznego i na moście nie będzie żadnego samochodu, natychmiast zapali się zielone światło dla niego, a auta będą czekały na czerwonym, aż przejedzie.

    Jak szybko będzie jechał taki tramwaj?

    - Maksymalnie 70 km/godz., ale rzadko kiedy będzie jechał dłużej z taką prędkością. Nie zależy to od taboru, bo za cztery lata będziemy mieć już 36 nowych tramwajów, które mogą jeździć bardzo szybko, ważne jest jednak bezpieczeństwo pasażerów. Nie chcemy, żeby ludzie czuli się jak worki na ziemniaki.

    Czy skorzystamy z istniejących linii kolejowych w mieście i zbudujemy szybką kolej miejską?

    - Kolei miejskiej takiej jak w Monachium nie będzie. Trudno rozmawia nam się z PKP, które są właścicielem torów i nie mogą nam przedstawić kosztów ich eksploatacji. Nie ma też pewności, że PKP nie zmieni tak rozkładu jazdy, że "nasze" pociągi nie wypadną z planu. Będziemy mieli jednak kolej aglomeracyjną, która dowiezie mieszkańców spoza Wrocławia do miasta. Te pociągi będą jeździć w szczycie co pół godziny. Przy dworcach będą oczywiście przystanki Tramwaju Plus. Na przykład na ulicy Suchej między dworcem PKP i PKS zostanie poprowadzona linia tramwajowa, a cała ulica zostanie zamknięta dla samochodów. Planujemy również zbudowanie osobnego przejścia pomiędzy dworcem kolejowym, przyszłym przystankiem tramwajowym i dworcem PKS.

    Czy w końcu będziemy mieli automaty na bilety, które działają, nie zacinają się i wydają resztę?

    - Rzeczywiście, te automaty, które są, nie działają dobrze. Ale one są tylko substytutem miejskiej karty elektronicznej, która ma wejść w życie za dwa lata. Będzie można ją naładować i płacić nią za podróż tramwajami i autobusami, ale też w muzeach czy bibliotece miejskiej. Taką kartę będzie też można doładować w specjalnych punktach na terenie miasta.

    Ile będzie kosztowała budowa Tramwaju Plus?

    - 700 mln zł. Za te pieniądze kupimy tramwaje, zmodernizujemy torowiska i wprowadzimy inteligentną sygnalizację świetlną. Część przetargów rozpiszemy i rozstrzygniemy w pierwszej połowie przyszłego roku. Wystąpimy również z wnioskiem o dotację unijną, z której chcielibyśmy 320-330 mln zł na tę inwestycję.

    Po 2011 roku ruszy drugi etap budowy Tramwaju Plus. Tu będziemy chcieli wybudować linie z Nowego Dworu, Legnicką i na Jagodno lub Psie Pole.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

    http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4694958.html



    Temat: Prasówki dotyczące tramwajów
    [Wrocław] Za cztery lata zamienimy samochody na tramwaje

    W Monachium już w latach 70., zamiast budować nowe drogi, postawiono na komunikację publiczną. Powstały świetnie ze sobą połączone linie metra oraz szybkiej kolei miejskiej. Wrocław chce zrobić to samo. Za cztery lata szybciej dojedziemy do centrum tramwajem niż samochodem.

    Michał Kokot: W Monachium nie trzeba stać w korkach. Można wsiąść w metro albo kolej miejską i dojechać szybciej niż samochodem. Czy we Wrocławiu autobus lub tramwaj będą kiedyś atrakcyjniejsze niż samochód?

    Zbigniew Komar, pełnomocnik prezydenta ds. rozwoju transportu szynowego: Już niedługo. Metra co prawda nie będzie, bo ze względu na to, że miasto jest zbyt rozproszone, nie opłaca się go budować. Za cztery lata będziemy mieli jednak trzy linie tzw. Tramwaju Plus, szybszego od tradycyjnego o 25 proc. Linie połączą Sępolno z Leśnicą, Oporów z Biskupinem i Kozanów przez nowy stadion do osiedla Gaj. Przez centrum będą przejeżdżały co trzy minuty. Ruch autobusowy stamtąd zniknie. Autobusy będą dowozić mieszkańców tylko do przystanków tramwajowych. Chcemy dać mieszkańcom Wrocławia alternatywę: stać w korku w samochodzie albo szybciej dojechać komunikacją miejską.

    Trudno uwierzyć w to, że taki tramwaj będzie szybszy od samochodu.

    - Będzie. Droga z Sępolna do Leśnicy zajmie 37 minut. To dlatego, że będziemy budować nowe oddzielone od jezdni torowiska i modernizować istniejące. Najważniejsze jednak będzie to, że tramwaj będzie miał priorytet nad samochodem. Zainstalujemy inteligentną sygnalizację świetlną, która będzie preferowała ruch tramwajowy. Taka sygnalizacja powstanie np. przed mostem Grunwaldzkim. Jeśli tramwaj będzie zjeżdżał z placu Społecznego i na moście nie będzie żadnego samochodu, natychmiast zapali się zielone światło dla niego, a auta będą czekały na czerwonym, aż przejedzie.

    Jak szybko będzie jechał taki tramwaj?

    - Maksymalnie 70 km/godz., ale rzadko kiedy będzie jechał dłużej z taką prędkością. Nie zależy to od taboru, bo za cztery lata będziemy mieć już 36 nowych tramwajów, które mogą jeździć bardzo szybko, ważne jest jednak bezpieczeństwo pasażerów. Nie chcemy, żeby ludzie czuli się jak worki na ziemniaki.

    Czy skorzystamy z istniejących linii kolejowych w mieście i zbudujemy szybką kolej miejską?

    - Kolei miejskiej takiej jak w Monachium nie będzie. Trudno rozmawia nam się z PKP, które są właścicielem torów i nie mogą nam przedstawić kosztów ich eksploatacji. Nie ma też pewności, że PKP nie zmieni tak rozkładu jazdy, że "nasze" pociągi nie wypadną z planu. Będziemy mieli jednak kolej aglomeracyjną, która dowiezie mieszkańców spoza Wrocławia do miasta. Te pociągi będą jeździć w szczycie co pół godziny. Przy dworcach będą oczywiście przystanki Tramwaju Plus. Na przykład na ulicy Suchej między dworcem PKP i PKS zostanie poprowadzona linia tramwajowa, a cała ulica zostanie zamknięta dla samochodów. Planujemy również zbudowanie osobnego przejścia pomiędzy dworcem kolejowym, przyszłym przystankiem tramwajowym i dworcem PKS.

    Czy w końcu będziemy mieli automaty na bilety, które działają, nie zacinają się i wydają resztę?

    - Rzeczywiście, te automaty, które są, nie działają dobrze. Ale one są tylko substytutem miejskiej karty elektronicznej, która ma wejść w życie za dwa lata. Będzie można ją naładować i płacić nią za podróż tramwajami i autobusami, ale też w muzeach czy bibliotece miejskiej. Taką kartę będzie też można doładować w specjalnych punktach na terenie miasta.

    Ile będzie kosztowała budowa Tramwaju Plus?

    - 700 mln zł. Za te pieniądze kupimy tramwaje, zmodernizujemy torowiska i wprowadzimy inteligentną sygnalizację świetlną. Część przetargów rozpiszemy i rozstrzygniemy w pierwszej połowie przyszłego roku. Wystąpimy również z wnioskiem o dotację unijną, z której chcielibyśmy 320-330 mln zł na tę inwestycję.

    Po 2011 roku ruszy drugi etap budowy Tramwaju Plus. Tu będziemy chcieli wybudować linie z Nowego Dworu, Legnicką i na Jagodno lub Psie Pole.



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PPKS Zamość

    Zmiany od 1 sierpnia 2008 do końca wakacji

    Wykaz kursów autobusowych zawieszonych na okres wakacji od dnia 01 sierpnia 2008r

    Zamość DA (odjazd godz. 04.55) – Lubilin DA kurs Nr 29
    Lublin DA (odjazd godz.08.00) – Zamość DA kurs Nr 250
    Wirkowice ( odjazd godz. 04.55) – Zamość DA kurs Nr 1120
    Zamość DA ( odjazd godz. 05.05) – Tarnogóra kurs Nr 1115
    Telatyn ( odjazd godz. 05.10) – Zamość DA kurs Nr 203
    Zamość DA (odjazd godz. 15.40) – Telatyn kurs Nr 208
    Zamość DA (odjazd godz. 10.20) – Lublin DA kurs Nr 31
    Lublin DA (odjazd godz. 14.00) – Majdan Mały kurs Nr 36
    Krasnobród (odjazd godz. 08.10) – Zamość DA kurs Nr 266
    Komarów II (odjazd godz. 05.25) – Zamość Brama Lwowska kurs Nr 455
    Zamość Brama Lwowska (odjazd godz. 06.35) – Bródek III kurs Nr 1107
    Bródek III (odjazd godz. 07.00) – Zamość Brama Lwowska kurs Nr 1110
    Grabowiec (odjazd godz. 05.45) – Zamość DA kurs Nr 152
    Zamość DA ( odjazd godz. 16.00) – Grabowiec kurs Nr 145
    Werbkowice II (odjazd godz. 06.33) – Zamość DA kurs Nr 420
    Zamość DA (odjazd godz. 16.45) – Werbkowice II kurs Nr 442
    Zamość DA (odjazd godz. 07.00) – Hrubieszów DA kurs Nr 165
    Hrubieszów DA (odjazd godz. 09.10) – Zamość DA kurs Nr 170
    Zwierzyniec (odjazd godz. 07.10) – Zamość DA kurs Nr 334
    Zamość DA (odjazd godz. 07.30) – Komarów II kurs Nr 195
    Zamość Brama Lwowska (odjazd godz. 07.47) – Wierzbie IV kurs Nr 1505
    Wierzbie IV (odjazd godz. 08.17) – Zamość Brama Lwowska kurs Nr 1506
    Zamość DA (odjazd godz. 08.10) – Wojsławice kurs Nr 115
    Wojsławice (odjazd godz. 09.50) – Zamość DA kurs Nr 120
    Turobin ( odjazd godz. 08.15) – Zamość DA kurs Nr 302
    Zamość DA (odjazd godz.14.00) – Radecznica kurs Nr 338
    Grabowiec (odjazd godz. 08.30) – Zamość DA kurs Nr 497
    Zamość DA (odjazd godz. 13.10) – Lublin DA kurs Nr 33
    Lublin DA (odjazd godz. 16.05) – Grabowiec kurs Nr 38
    Zamość DA (odjazd godz. 08.50) – Chłaniów I kurs Nr 384
    Chłaniów I (odjazd godz. 10.10) – Zamość DA kurs Nr 370
    Zamość DA (odjazd godz. 09.30) – Warszawa DA Stadion kurs Nr 775
    Warszawa DA Stadion (odjazd godz. 15.30) – Zamość DA kurs Nr 780
    Zamość DA (odjazd godz. 10.55) – Szczebrzeszyn kurs Nr 337
    Szczebrzeszyn (odjazd godz. 13.14) – Zamość DA kurs Nr 342
    Zamość DA (odjazd godz. 11.15) – Zamość DA kurs Nr 184
    Zamość DA (odjazd godz. 12.00) – Zamość DA kurs Nr 427
    Zamość DA (odjazd godz. 12.05) – Tarnogóra II kurs Nr 1141
    Tarnogóra II (odjazd godz. 13.00) – Zamość DA kurs Nr 1144
    Zamość DA (odjazd godz.12.20) – Stryjów I kurs Nr 7
    Majdan Sitaniecki Skrz. (odjazd godz.13.20) – Zamość DA kurs Nr 333
    Zamość DA (odjazd godz. 13.30) – Hrubieszów DA kurs Nr 155
    Hrubieszów DA (odjazd godz. 15.20) – Zamość DA kurs Nr 160
    Zamość Brama Lwowska (odjazd godz.13.47) – Wierzbie IV kurs Nr 1515
    Wierzbie IV (odjazd godz. 14.17) – Zamość Brama Lwowska kurs Nr 1516
    Zamość DA (odjazd godz. 14.00) – Miączyn UG kurs Nr 1154
    Miączyn UG (odjazd godz. 15.15) – Zamość DA kurs Nr 1168
    Zamość ( odjazd godz. 15.25) – Sachalin 4 kurs Nr 1311
    Sachalin 4 (odjazd godz. 15.55) – Zamość Brama Lwowska kurs Nr 1314
    Zamość Brama Lwowska (odjazd godz.15.47) - Wierzbie IV kurs Nr 1519
    Wierzbie IV (odjazd godz. 16.17) – Zamość Brama Lwowska kurs Nr 1520
    Zamość DA (odjazd godz. 15.55) – Zamszany kurs Nr 1127
    Zamszany (odjazd godz. 16.40) – Zamość DA kurs Nr 1130
    Zamość DA (odjazd godz. 17.05) – Tarnogóra II kurs Nr 1159
    Tarnogóra II (odjazd godz. 17.55) – Zamość DA kurs Nr 1162

    PKS Jasło

    Zmiany komunikacyjne
    Zmiany w rozkładzie jazdy od 11 sierpnia 2008 r.
    Kierunek Krempna, Polany, Grab

    Z dniem 11 sierpnia 2008 r. PKS Jasło sp. Z o.o. wprowadza następujące zmiany w rozkładzie jazdy autobusów:

    Kurs Jasło-Krempna, odjazd z Jasła o 8:30, zostaje wydłużony do Polan, skąd z powrotem wyjeżdża o 9:45
    Uruchomione zostają nowe kursy: Jasło-Krempna, odjazd z Jasła o 6:50 oraz Krempna-Jasło, odjazd z Krempnej o 8:10, wykonywane w dni robocze od poniedziałku do piątku, ale tylko w czasie nauki szkolnej
    Kurs Jasło-Krempna, odjazd z Jasła o 14:10 - zmiana dni wykonywania, kursuje tylko w soboty. Dotyczy to również kursu powrotnego Krempna - Jasło o 15:25
    Uruchomione zostają nowe kursy: Jasło - Krempna, odjazd z Jasła o 15:40 oraz Krempna - Jasło, odjazd z Krempnej o 17:50, wykonywane w piątki robocze
    Kurs Jasło - Krempna, odjazd z Jasła o 17:20 - ograniczenie dni wykonywania, kursuje w dni robocze od poniedziałku do czwartku. Dotyczy to również kursu powrotnego Krempna - Nowy Żmigród o 18:30
    Kurs Jasło - Krempna, odjazd z Jasła o 19:30 - likwidacja wjazdu do Desznicy
    Kurs Jasło - Polany, odjazd z Jasła o 15:05 - zmiana godziny odjazdu na 15:15
    Kurs Jasło - Grab, odjazd z Jasła o 6:40 - ograniczenie dni wykonywania, kursuje w dni robocze od poniedziałku do piątku, ale tylko w czasie ferii i wakacji. Dotyczy to również kursu powrotnego Grab - Jasło o 8:25
    Kurs Jasło - Grab, odjazd z Jasła o 13:00 oraz kurs powrotny Grab - Jasło o 15:00 - zmiana dni wykonywania, kursują codziennie oprócz sobót
    Kurs Jasło - Grab, odjazd z Jasła o 15:40 - ograniczenie dni wykonywania, kursuje w dni robocze od poniedziałku do czwartku. Dotyczy to również kursu powrotnego Grab - Jasło o 17:25
    Uruchomione zostają nowe kursy: Jasło - Grab, odjazd z Jasła o 17:20 oraz Grab - Nowy Żmigród o 18:50, wykonywane w piątki robocze.



    Temat: [Graz, Austria] Samochód może być w mieście niepotrzebny
    http://miasta.gazeta.pl/czestochowa/1,8 ... 74002.html

    W śródmieściu Grazu widać więcej rowerów i tramwajów niż samochodów. Z jednej strony parkowanie kosztuje, a z drugiej mieszkańców skutecznie kusi zintegrowana komunikacja publiczna. Co oznacza owo tajemnicze zintegrowanie?

    Jeszcze 10 lat temu w Grazu było jak u nas: co przewoźnik, to inny bilet. Posiadając np. bilet kolejowy z Blachowni do Częstochowy, nie możemy wsiąść do kursującego równolegle autobusu. A dojechawszy do miasta, musimy kupić nowy bilet na tramwaj. Nic więc dziwnego, że kto może, przesiada się do własnego auta.

    W Styrii - regionie, którego stolicą jest Graz - wspólny bilet wprowadzono w 1997 r. Respektuje go wszystkich 64 przewoźników prywatnych, państwowych i samorządowych. Rozkłady i trasy ustala specjalnie w tym celu powołana organizacja. Region podzielono na strefy. Cena biletu zależy od tego, w ilu strefach ma być ważny. Przekładając to na nasze realia, planując podróż z Myszkowa, bądź jego okolic do Częstochowy, kupilibyśmy bilet na cztery strefy. Byłby ważny 1,5 godziny od pierwszego skasowania i w tym czasie moglibyśmy przesiadać się dowolną liczbę razy, podjeżdżając np. PKS-em do dworca w Myszkowie, dalej jadąc pociągiem, po czym tramwajem czy kilkoma autobusami po Częstochowie.

    Drogo? Zależy jak liczyć

    Jednorazowa podróż w Austrii jest strasznie droga, bo bilet godzinny na jedną strefę (np. miasto) kosztuje aż 1,70 euro. Ale gdy decydujemy zostać stałym klientem komunikacji publicznej i kupujemy bilet co najmniej miesięczny, a jeszcze lepiej półroczny - różnica z Polską jest niewielka. Jeśli dodamy do tego, że nie musimy kupować odrębnego biletu ze wspomnianego Myszkowa do Częstochowy i drugiego na przejazd po Częstochowie - to okazuje się, że komunikacja w Grazu jest nie tylko, jak na zasobność tamtejszych obywateli, niedroga, ale w wielu przypadkach tańsza niż w Polsce.

    Dlaczego przewoźnicy z Austrii zgodzili się na taki układ? Przecież - wydawałoby się - tracą pieniądze, gdy "zintegrowany bilet" kosztuje mniej niż suma biletów poszczególnych przewoźników. Zrobili to, gdyż tracili po parę procent pasażerów rocznie. Tymczasem od zintegrowania komunikacji przed 10 laty wpływy z biletów wzrosły o ponad 25 proc., bo coraz więcej ludzi przesiada się na tramwaj czy pociąg.

    Mniej samochodów, mniej kłopotów

    Polityka władz Grazu jest konsekwentna: uznano, że jedynym sposobem na odkorkowanie miasta jest zachęcenie mieszkańców do korzystania z komunikacji publicznej i rowerów. W zabudowanym ciasno mieście poszerzanie ulic byłoby zbyt kosztowne, a i prowadziłoby donikąd - bo gdy rozbuduje się jedno skrzyżowanie, to samochody utkną na kolejnym.

    Integracja różnych środków komunikacji to niejedyny element tej polityki. Decyzja: własne auto czy komunikacja publiczna uwzględnić musi w Grazu koszt parkowania samochodu. Opłaty są powszechne i akceptowane. Wydatek jest przy tym niemały, bo za godzinę trzeba zapłacić 1,20 euro, a automat sprzeda bilet najwyżej na trzy godziny. Co więcej, płatna strefa znacznie się rozszerza.

    Podziemne czy nadziemne garaże w śródmieściu Grazu mają jeszcze wyższe stawki (2-2,50 euro za godzinę). - Dość częstym zjawiskiem jest więc wynajmowanie miejsc na podwórkach śródmiejskich kamienic. Miejsc postojowych trochę tam jest, bo wielu lokatorów centralnych dzielnic wyprowadza się do własnych domków za miasto. Ich miejsce zajmują studenci, a ci jeżdżą albo tramwajem, albo rowerem - mówi Marietta Riegler, mieszkająca w jednej z takich kamienic.

    Wygoda bez biletów elektronicznych

    Dla majętnych ludzi kluczowy jest jednak nie ekonomiczny rachunek, a wygoda podróżowania komunikacją publiczną. Nie oznacza to jednak nowiutkiego taboru, bo nawet Austriacy nie są tak bogaci, by mieć wszystko: niektóre tramwaje wyprodukowano jeszcze w latach 60., w dodatku kupiono je z "drugiej ręki", z jednego z miast niemieckich! Są jednak dobrze utrzymane i czyste. Dla pasażera - jak wynika z badań - większe znaczenie ma bowiem punktualność i to, że tramwaj w Grazu ma zawsze ma zielone światło, nawet kosztem ruchu samochodowego. Pomocna jest też tzw. dynamiczna informacja na przystankach: na wyświetlaczach pokazywany jest nie rozkładowy, lecz rzeczywisty czas do przyjazdu konkretnej linii, uzupełniony o informację, czy będzie to pojazd niskopodłogowy.

    Autobusy i tramwaje kursują z dużą częstotliwością i zawsze w tych samych odstępach (tzw. takt), dzięki czemu łatwo zapamiętać rozkład. Dzięki takiemu samemu taktowi na różnych liniach można zlikwidować zjawisko jeżdżenia stadami oraz zorganizować wygodne przesiadki na pętlach tramwajowych, skąd do rzadziej zabudowanych dzielnic kontynuuje się podróż autobusami. Pętle autobusowe urządzone są zazwyczaj wewnątrz tramwajowych (u nas na nich rośnie trawa), dzięki czemu od drzwi wagonu do drzwi autobusu są dosłownie trzy kroki.

    Również wiele polskich miast dostrzegło zalety taktu w rozkładach - niestety, nie Częstochowa. Za to w Grazu nie ma biletów elektronicznych, wymagających - mimo ważności przez np. miesiąc - skasowania.

    Tramwajem pod drzwi

    Gdy byłem w Grazu, trwała kampania plakatowa: mama ubiera dziecko w przedpokoju, a już otwarte drzwi wejściowe są jednocześnie drzwiami tramwaju. To idea komunikacji w Grazu, który uważa się za miasto małych odległości. Przystanki są zlokalizowane gęściej niż w Częstochowie, więc do nich bliżej - a dłuższy czas jazdy związany z postojami niwelowany jest przez przepuszczanie tramwajów przez skrzyżowania poza kolejnością. Pomaga także urbanistyczna polityka miasta: pod obiektami, będącymi celem podróży dla większej liczby pasażerów, przystanki są przy samym wejściu, np. pod drzwiami szpitala, hali sportowej, przy samym stadionie miejskim. Z parkingu jest na ogół dalej.



    Temat: Czy zdążymy się przygotować na Euro 2012?
    Jestem ciekawy, co sądzicie o przygotowaniach Polski do Euro 2012 i co myślicie, w sprawie przygotowania się do tych mistrzostw. Jak będzie? Czas pokażę.
    Jeżeli chcecie możecie opisać, jak u Was w miastach wyglądają przygotowania i napisać, co już jest ukończone/w trakcie budowy.
    Zapraszam do udziału w ankiecie!

    Co zrobił Poznań na Euro 2012?
    INWESTYCJE WYKONANE LUB W TRAKCIE REALIZACJI
    Port Lotniczy "Ławica"
    - zakończenie rozbudowy i dostosowanie terminalu do wymogów z Schengen,
    - przebudowa sortowni i rozbudowa transportu bagażu,
    - rozbudowa płyty postojowej samolotów przed terminalem,
    - budowa strażnicy Lotniskowej Służby Ratowniczo - Gaśniczej,
    - opracowanie założeń prac związanych z remontem, wydłużeniem drogi startowej i budową równoległej drogi kołowania,
    - uruchomienie oznakowania pionowego,
    - likwidacja przewężenia i zmiana organizacji ruchu na płycie.

    Kolej
    - trwa przebudowa poznańskiego węzła kolejowego stacji Poznań Główny,
    - powstanie Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Pociągów na Dworcu Głównym.

    Stadion
    - wykonano czwartą trybunę z zadaszeniem (pojemność 8124 widzów) wraz z zapleczem (szatnie, biura, odnowa biologiczna)
    - wykonano podgrzewaną murawę,
    - druga trybuna (pojemność 6531 widzów) bez zadaszenia (kontynuacja rozbudowy od 29.03.2008: dobudowanie ostatniego piętra z miejscami dla widzów i wykonanie zadaszenia).

    Bezpieczeństwo
    - rozbudowa systemu monitoringu wizyjnego dla miasta i infrastruktury technicznej,
    - budowa Centrum Zarządzania Kryzysowego,
    - modernizacja budynku Komendy Miejskiej Policji.

    Drogi
    - przebudowa ulicy Głogowskiej, planowane zakończenie w drugim kwartale 2009 roku.

    Pomoc medyczna
    - budowa Oddziału Zakaźnego przy ZOZ Poznań - Nowe Miasto,
    - kontynuacja budowy szpitala przy ul. Szwajcarskiej.

    ZADANIA WYKONANE I TRWAJĄCE
    Biuro Euro 2012
    - organizowanie cotygodniowych spotkań zespołów Euro 2012,
    - (powołano ich 13) koordynacja ich prac,
    - stały kontakt UEFA, spółką PL 2012 i PZPN,
    - przygotowanie wizytacji delegatów UEFA.

    Spółka Euro Poznań 2012
    - spółka celowa, powołana do modernizacji obiektu przy ulicy Bułgarskiej. Została ona zarejestrowana. Posiada już swoją siedzibę. Przygotowała projekt umowy z miastem, na podstawie której przejmie i zrealizuje inwestycję. Ogłoszony został konkurs na jej prezesa. Niebawem powinny być znane jego wyniki.

    Wolontariat
    - opracowanie systemu wolontariatu, zgłoszenie koncepcji do wpisania na listę projektów kluczowych,
    - organizacja konferencji polsko - ukraińskiej poświęconej roli wolontariatu w trakcie mistrzostw,
    - złożenie wraz ze spółką Doradztwo Gospodarcze DGA projektu "Wolontariusz wart Poznania" na konkurs Wojewódzkiego Urzędu Pracy.

    Inne
    - zbieranie i przykazywanie do UEFA informacji o bazie hotelowej,
    - redagowanie portalu Euro 2012, prowadzenie bazy publikacji na temat Euro.

    INWESTYCJE DO ZREALIZOWANIA
    Drogi
    - budowa ulicy Nowe Zawady do Ronda Śródka, początek maja 2008 r.,
    - przebudowa ulicy Bułgarskiej (ogłoszono przetarg), początek maja 2008 r.,
    - przebudowa wiaduktu Antoninek, początek czwartego kwartału 2008 r.,
    - przebudowa ulicy Bukowskiej, początek pierwszego kwartału 2009 r.,
    - przebudowa ul. Lechickiej - Lutyckiej, jako fragmentu III ramy komunikacyjnej ma być gotowa w 2011 r.,
    - budowa III ramy komunikacyjnej odcinek południowo - zachodni, prace mają się rozpocząć w 2009 r.

    Stadion
    - zakończenie budowy trzeciego piętra drugiej trybuny (9175 miejsc siedzących),
    - rozpoczęcie prac rozbiórkowych pierwszej i trzeciej trybuny, trzeci kwartał 2008 r.,
    - budowa pierwszej i trzeciej trybuny, początek 2009 r.,
    - zakończenie modernizacji obiektu w 2010 r.

    Kolej
    - wybudowanie Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego, które obejmie dworce Poznań Główny i Dworzec Zachodni,
    - remonty pozostałych dworców kolejowych w Poznaniu.

    Port Lotniczy "Ławica"
    - modernizacja drogi startowej wraz z jej wydłużeniem,
    - budowa równoległej drogi kołowania na całej długości drogi startowej.

    Dworzec PKS
    - budowa nowego dworca autobusowego wraz z przebudową i modernizacją infrastruktury wokół obiektu.

    Bezpieczeństwo
    - budowa strażnicy dla Jednostki Ratowniczo - Gaśniczej w Smochowicach,
    - rewitalizacja zabytkowego obiektu strażnicy Jednostki ratowniczo-Gaśniczej przy ul. Grunwaldzkiej 2 w Poznaniu, gdzie ma się znajdować centrum dowodzenia w czasie mistrzostw,
    - budowa systemu informacyjnego, wspomagającego zarządzanie w sytuacjach nadzwyczajnych zagrożeń.

    Inne
    - przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do Dworca Zachodniego,
    - budowa trasy tramwajowej z os. Lecha na Franowo wraz z zajezdnią,
    - rozbudowa ośrodka Golęcin,
    - zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego,
    - budowa szaletów miejskich,
    - zintegrowany system informacji turystycznej.

    ZADANIA DO WYKONANIA
    Pomoc medyczna
    - zapewnienie właściwej infrastruktury technicznej służby zdrowia,
    - zakupy inwestycyjne.

    Wolontariat
    - otwarcie Centru, Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi i Wolontariatu,
    - przeszkolenie i przygotowanie 1100 wolontariuszy do obsługi Euro.

    Inne
    - promocja oferty turystycznej i kulturalnej miasta,
    - zorganizowanie sfer kibiców,
    - przygotowanie bazy noclegowej dla gości UEFA,
    - zgłoszenie wybranych projektów drogowych do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego oraz do Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko,
    - opracowanie koncepcji zarządzania ruchem dla całej aglomeracji,
    - przygotowanie szczegółowego rozkładu jazdy transportu publicznego w czasie Euro.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.