Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • pspkrajenka.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pks Radzyń Podlaski Lublin





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Jeśli się nie mylę to Rzeszów - Białystok resztę kursów obsługuje PKS Radzyń Podl./na tej linii/
    No to się mylisz PKS Białystok o godz. 9.35 ma kurs do Rzeszowa, a o godz. 13.35 do Lublina Natomiast Radzyń Podl. do Lublina jeździ o 6.40



    Temat: Regularne połączenia dalekobieżne
    PKS Lublin - połączenia dalekobieżne

    Lublin - Rymanów Zdrój przez Nisko, Rzeszów odj. 11.15
    Lublin - Warszawa Stadion odj. 12.15
    Tomaszów Lub. - Warszawa Stadion odj. 3.00
    Lublin - Łódź przez Radom, Tomaszów Maz. odj. 8.50
    Lublin - Zakopane przez Sandomierz, Kraków odj. 7.10
    Lublin - Giżycko przez Siedlce, Łomżę odj. 7.30
    Lublin - Przemyśl przez Biłgoraj odj. 5.40

    PKS Radzyń Podl.

    Lublin - Białystok odj. 14.00
    Białystok - Lublin odj. 6.40
    Lublin - Olsztyn odj. 8.15
    Olsztyn - Lublin odj. 7.00

    PKS Tomaszów Lub.

    Tomaszów Lub. - Warszawa odj. 1.00
    Warszawa - Tomaszów Lub. odj. 16.30

    PKS Zamość

    Zamość - Kraków odj. 8.15
    Kraków - Zamość odj. 8.10
    Zamość - Warszawa odj. 11.30
    Warszawa - Zamość odj. 19.15
    Zamość - Rzeszów odj. 7.30
    Rzeszów - Zamość odj. 13.30

    PKS Kraśnik

    Lublin - Zakopane p. Stalową Wolę, Tarnów, Nowy Sącz odj. 8.30
    Kraśnik - Warszawa odj. 5.30
    Lublin - Krynica p. Rzeszów, Dębica,Nowy Sącz odj. 7.50

    cdn.

    pozdrawiam
    aron





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Wg. danych z portalu "Wrota Podlasia" wynika, że: Przedsiębiorstwo Państwowej Komunikacji Samochodowej w Siemiatyczach
    ul. Kościuszki 88, 17-300 Siemiatycze, ubiega się z dniem 12.04.2007 o zezwolenie na obsługę lini Siemiatycze - Biała Podl. Radzyń Podl. - Lublin -Siemiatycze.
    Wyjazd z Siemiatycz 14:40
    przyjazd do Lublina 17:55

    wyjazd z Lublina 18:45
    przyjazd do Siemiatycz 22:00

    To już kolejne przymiarki do utzymywania regularnej komunikacji PPKS Siemiatycze z Lublinem. W latach 80 taki kurs o podobnej godzinie istniał, tyle ze przez Łosice. Na początku lat 90 przez Białą P. - Parczew. Od początku roku akademickiego 2006/07 jeździ przez Łosice w piątki i niedziele.
    Przyznam się że widziałem ostatniej niedzieli Setrę z Siemiatycz w Lublinie i z żalem stwierdzam że frekwencja była znikoma. Chyba i tym razem długo nie pociągną bo i PKS Biała P. na trasach do Lublina ma problemy z zapełnieniem autobusów. A odcinek Biała P. - Siemiatycze również nie należy do popularnych. Sadze że to będzie krótkotrwałe kursowanie:)



    Temat: Rekordomania
    Najkrótsze relacje jakie sobie przypominam w woj. lubelskim

    Radzyń Podl. D.A. - Radzyń Podl. Zajezdnia PKS 3 km mnie się wydaje że mniej. Jest jak najbardziej ten kurs uwzględniony w RJ.
    Najkrótsze pośpiechy na Lubelszczyźnie ( z taryfą zwykłą) :
    Lublin - Zamość 86 km
    Lublin - Włodawa 89 km
    Kiedyś był pośpiech Lublin - Kraśnik Fabr. 55 km o 16.30 ale już dawno zmienili go na przyspieszony.

    pozdrawiam aron



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PPKS Kraśnik zawiesza kurs Lublin - Biała Podlaska odj. 6.15 i kurs Biała Podlaska - Lublin odj. 11.25
    PKS Stalowa Wola zawiesza kurs Janów Lub. - Lublin odj. 5.55 i Lublin - Janów Lub. o 8.50 w soboty, niedziele i święta ( w dni robocze pozostaje bez zmian)
    PKS Lublin zawiesza kurs Lublin Pd. - Ksawerówka odj. 11.35 i Ksawerówka - Lublin odj. 13.30
    Kursy Staszów - Lublin ( odj. 9.00) i Lublin - Staszów ( odj. 16.45) będą wykonywane tylko w poniedziałki i piątki ( obsł. PKS Staszów)

    zawieszone kursy busowe

    Lublin - Tarnów ( odj. 5.30) pozostałe kursy do Tarnowa bez zmian
    Lublin - Żółkiewka ( odj. 20.05) pozostałe kursy do Żółkiewki bez zmian
    Lublin - Kielce ( odj. 14.25) nie kursuje w środy - w pozostałe dni tygodnia bez zmian
    Radzyn Podl. - Lublin odj. 9.00 i Lublin - Radzyn odj. 12.30 - zawieszone w dni robocze - w soboty jezdzi bez zmian



    Temat: Nowy PKS Lublin rodzi się w bólach
    http://www.dziennikwschodni.pl

    Wojewoda skleił autobusy
    Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda.

    Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek.
    Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik.
    Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk.



    Temat: Informacja PKS
    U nas w Lublinie w informacji PKS podają informacje o kursach wszystkich PKSów, a także busów odjeżdżających z Dworca PKS. Pewnie dlatego, że spośród wszystkich autobusów i busów odjeżdżających z Lublina autobusy PKS Lublin stanowią pewnie mniej niż 5%. Kiedyś pamiętam było tak, że w kasie nie można było kupić biletów na autobusy PKS Radzyń Podl, ale nie wiem czy tak jest dalej. Oczywiście w kasie PKS można kupić bilety na busy odjeżdżające z Dworca PKS. Czasami też jest tak, że ktoś dzwoni na informację PKS i pyta o najbliższy kurs do powiedzmy Kraśnika, pani mu podaje godzinę a on przyjeżdża na Nadstawną i wsiada do ... busa nie odjeżdżającego z dworca ( bo w godzinach 6-22 praktycznie zawsze trafi się na busa do Kraśnika).



    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach
    PKS Kraśnik nie załapał się na fuzję
    wg www.dziennikwschodni.pl


    Wojewoda skleił autobusy
    Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda.

    Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek.
    Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik.
    Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk.




    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dziś Warszawa Stadion
    Chełm -Warszawa PKS Chełm /Solbus/
    Lublin - Warszawa PKS LUBLIN z lublina o 6.05 /Solbus/
    Warszawa - Przemysl PKS BIŁGORAJ o 10.00 /Lider Midi/
    Suwałki - Warszawa PKS SUWAŁKI 4.30 z suwałk /Ramzes/
    Białowieża. - Warszawa Veolia Bielsk /Lider Midi/
    Białystok -Warszawa Volvo z Białego.. o 5.20
    Parczew - Warszawa PPKS w Międzyrzecu Podlaskim o 6.50 z Parczewa
    autosan H 9
    PARCZEW - Warszawa PPKS w Radzyniu Podlaskim autosan H 9 z Parczewa o 7.30
    Kock - Warszawa PKS Warszawa Solbus
    Warszawa - Ruciane Nida PPKS w Warszawie 9.15 H 10
    Warszawa - Puławy H 10 o 9.00 i o 9.45
    Warszawa - Puławy o 14.40 p.Dęblin Dab
    Z Łukowa i okolic wszystkie poranne kursy /Lider midi lub Jelcz /



    Temat: Woj. lubelskie
    Rozkład PKS TERESPOL

    BIAŁA PODLASKA Koroszczyn, Rokitno 8.15FHm
    BIAŁA PODLASKA Neple, Rokitno 9.45N 16.10F
    BIAŁA PODLASKA Neple, Janów Podl. 6.05Fm 14.05A 16.50D
    BIAŁA PODLASKA Neple, Konstantynów 11.45NBm
    BIAŁA PODLASKA Neple, Stare Mokrany, Dobryń Duży 7.30S 7.35FH
    BIAŁA PODLASKA Koroszczyn, Malowa Góra 5.25A 6.20S
    BIAŁA PODLASKA Koroszczyn, Dobryń Duży 6.10S 9.50S 14.55F
    BIAŁA PODLASKA Kobylany, Zalesie 5.25A 6.20A 6.50A 7.35A 8.10An 9.10N 9.50F 10.25D 11.00+D 11.55A 13.55N 15.40U 17.35CHN 17.45S
    CHEŁM Lebiedziew, Kodeń, Włodawa 8.30D
    KODEŃ Lebiedziew 7.15A 10.20A 11.30A 13.15UHC 13.20S 15.35S 16.00N 17.25A 19.15N 21.10Nn
    KODEŃ Murawiec 8.30Nn 14.40A 17.55A 19.25Nn
    LUBLIN Kodeń, Parczew 5.35PU
    LUBLIN Kodeń, Włodawa 15.25N
    LUBLIN Biała Podl., Radzyń Podl. 11.30N 14.30N
    ŁOSICE Pratulin, Janów Podl. 13.20A
    NEPLE Łobaczew 7.20S
    WARSZAWA Pratulin, Łosice, Siedlce 13.20+N 16.35+UP
    WARSZAWA Zalesie, Biała Podl., Siedlce 5.30N
    WŁODAWA Lebiedziew, Kodeń 12.40Uj



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Wczoraj w Lublinie

    PKS Radzyń miał dzień dobroci dla Lublina
    o 16.00 do Międzyrzeca Drogmoller zielony - ok. 30 osób
    o 17.15 do Radzynia T120 ( frekwy nie znam)
    zwykle na tych kursach pomykają hadziewiony. Nie było to też żadne domknięcie obiegu z Olsztyna bo widziałem olsztyńskiego Neoplana na dworcu.

    poza tym
    PKS Chełm - o 16.00 do Chełma H9-21 - 10 osób
    PKS Biała Podl. - o 16.40 do Terespola Lider
    PKS Międzyrzec - o 16.30 do Międzyrzeca H9-21 - 30 osób
    PKS Tomaszów - o 16.30 do Wożuczyna H9-21 - 10 osób
    PKS Zamość - o 16.05 do Zamościa H9-21 taki ledwo się trzymający kupy - 10 osób
    PKS Krasnystaw o 16.50 do Ganów H9-21 ten co zwykle czyli bez ekstazy
    PKS Tarnobrzeg 16.20 do Tbg - Mercedes O407 - ok. 10 osób



    Temat: Zniżki
    On 2003-09-20 20:29, Aron napisał:
    Nie bez wyjątku bo np. Wawa ma 5%, Siemiatycze i Bielsk Podl. ok. 7%, Grójec 9%, Lublin 11% a np. Nowa Sól 35%. No ale ja nie o tym.

    Chodzi mi mianowicie o to jak to jest z biletami ulgowymi dla studentów. Jak rozumiem w PKSach nie jest to obowiązkowe ( w busach chyba też nie - ale są). Bo mam taki przypadek - znajoma dojeżdża na studia z Ostrówka do Lublina - ok. 45 km. Bilet normalny w PKS Radzyń Podl. na trasie Ostrówek - Lublin kosztuje 8,80 zł - ulgowy dla studenta 5,30 zł. Z kolei w tym samym autobusie bilet Ostrówek - Lubartów - 15 km ( po drodze do Lublina) kosztuje 4,70 zł natomiast NIE MOŻNA KUPIĆ biletu ulgowego na trasie Ostrówek - Lubartów. Czy jest to zgodne z prawem, że na tej samej linii ulgowe obowiązują tylko od wybranych przystanków do wybranych?
    No i jeszcze wychodzi że jak ktoś nie ma prawa do ulgi studenckiej to bardziej opłaca się kupić jadąc cały czas tym samym autobusem na trasie Ostrówek - Lublin 2 bilety :
    1. Ostrówek - Lubartów 15 km - 4,70 zł
    2. Lubartów - Lublin 30 km - 2,50 zł
    ( ulga dla wszystkich)
    razem : 7,20 zł

    natomiast bilet Ostrówek - Lublin kosztuje 8,80 zł.

    Nieźle, nie?

    pozdrawiam




    Temat: Zniżki
    Nie bez wyjątku bo np. Wawa ma 5%, Siemiatycze i Bielsk Podl. ok. 7%, Grójec 9%, Lublin 11% a np. Nowa Sól 35%. No ale ja nie o tym.

    Chodzi mi mianowicie o to jak to jest z biletami ulgowymi dla studentów. Jak rozumiem w PKSach nie jest to obowiązkowe ( w busach chyba też nie - ale są). Bo mam taki przypadek - znajoma dojeżdża na studia z Ostrówka do Lublina - ok. 45 km. Bilet normalny w PKS Radzyń Podl. na trasie Ostrówek - Lublin kosztuje 8,80 zł - ulgowy dla studenta 5,30 zł. Z kolei w tym samym autobusie bilet Ostrówek - Lubartów - 15 km ( po drodze do Lublina) kosztuje 4,70 zł natomiast NIE MOŻNA KUPIĆ biletu ulgowego na trasie Ostrówek - Lubartów. Czy jest to zgodne z prawem, że na tej samej linii ulgowe obowiązują tylko od wybranych przystanków do wybranych?
    No i jeszcze wychodzi że jak ktoś nie ma prawa do ulgi studenckiej to bardziej opłaca się kupić jadąc cały czas tym samym autobusem na trasie Ostrówek - Lublin 2 bilety :
    1. Ostrówek - Lubartów 15 km - 4,70 zł
    2. Lubartów - Lublin 30 km - 2,50 zł
    ( ulga dla wszystkich)
    razem : 7,20 zł

    natomiast bilet Ostrówek - Lublin kosztuje 8,80 zł.

    Nieźle, nie?

    pozdrawiam



    Temat: busy do Lublina i nie tylko [rozkład]
    Nawiązując do posta kolegi wyżej o bardzo uroczym mieście z naszego województwa.
    Dziesięć, nawet więcej lat temu największym problemem komunikacyjnym było dostanie się z Parczewa do Lublina. Pomimo naprawdę niezłej siatki połączeń po okolicznych miejscowościach PKS Radzyń Podlaski (Parczew nie miał swojego PKS i chyba dalej nie ma) miał bardzo nieciekawe połączenia do Lublina. Po kursach z samego rana kolejnym połączeniem był autobus o chyba godzinie 11:40, prawie zawsze zatłoczony. W połowie lat dziewięćdziesiątych pojawił się tam prywatny przewoźnik - woził ludzi autobusem, który dostał chyba z demobilu z jakiegoś PKS. Ten pierwszy prywatny autobus był w fatalnym stanie technicznym, ale jeździł o przyzwoitej porze i za bardzo niewielkie pieniądze. Podróż tym dezelem to była naprawdę atrakcja - w chłodne dni wnętrze dogrzewane było dymem z silnika Tak to niestety kiełkowała prywatna komunikacja Pewnego dnia ktoś kto znał się na rzeczy zabronił temu przewoźnikowi przewozu ludzi tym złomem i wszyscy pasażerowie jeżdżący do Lublina musieli korzystać w usług świeżo powstających firm jeżdżących busami. Nie wiem jak to jest na dzień dzisiejszy, ale chyba 95% ludzi jeździ busami.



    Temat: Wigilia, Boże Narodzenie 2008 a zmiany w połączeniach.

    Kursy pośpieszne, które jutro wyjadą z dworców:

    PKS Zamość: 10:45 – kurs do Katowic, 8:15 - kurs do Krakowa
    PKS Mława: 10:20 – kurs do Zakopanego
    PKS Radzyń Podlaski: 14:00 – kurs z Lublina do Białegostoku

    Czy jeszcze jakieś dalekobieżne pojadą?

    9.45 Warszawa - Muszyna PKS Grójec
    13.00 Warszawa - Węgorzewo PKS Mińsk



    Temat: Komunikacja Świdnik-Lublin

    Taak Aron, swietny pomysl.... Chciałem zauwazyc ze przez MC Skłodowskiej trudno jest sie przecisnac osobowka w godzinach, w ktorych nie ma szczytu. W szczycie to jest tam masakra, i to jest glowny powod dla ktorego Autobusy MPk tamtedy nie jezdza:] Po 2 to mozecie zapomniec o jezdzeniu swidnickich busikow po lublinie.....NIE PRZEJDZIE TO!! a po 3 to jak dla mnie , jesli beda nowe autobusy conajmniej o standardzie Neoplanow 3-osiowych z MPK to moge placic cene jaka jest teraz.....

    Nie przesadzaj z tą MC Skłodowskiej bo są gorsze ulice w Lublinie pod tym względem.
    Jeżdzęnie świdnickich busików w Lublinie by przeszło, ale nie od razu. Na pewno urząd miasta w Lublinie chciałby jakoś tego zabronić, ale parę procesów sądowych i musieliby ustąpić - pamiętasz jak walczyli z linią 80 i kto wygrał?
    A jakiż to jest standard Neoplanów 3-osiowych? Większość z nich już się sypie, choć oczywiście w porównaniu z resztą taboru MPK to są super.

    No i kolejna cena - PKS Radzyń Podlaski wg oficjalnego cennika za 10 km bierze 3,70 zł. Co Pan na to Panie Radny?



    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

    BTW czym się jeździ w Parczewie?

    Niczym, tam nie ma komunikacji miejskiej bo to za małe miasto. PKP osobowe zostało zlikwidowane parę lat temu (kiedy zlikwidowano połączenie Lublin-Łuków przez Lubartów i Parczew). Jest za to podupadający, straszący wyglądem PKS mający trochę kursów do Radzynia Podlaskiego, Lublina i po okolicznych wioskach. Obok PKS-u znajduje się przystanek busowy. Ot i cała komunikacja w Parczewie.

    Widząc taki rozkład przewoźników państwowych i mając świadomość niemożności wydostania się z tego "miasta" łato znienawidzić PKS, PKP, MPK (którego się nigdy nie miało) i pokochać busy. Tym bardziej jak się samemu kupiło furmankę-busa i w pierwszych latach zarobiło nieco kasy.



    Temat: Obiegi
    Co sądzicie o tym, żeby powpisywać obiegi autobusów danego przedsiębiorstwa na konkretnym dworcu?

    Np. PKS Biała Podlaska na dworcu w Lublinie

    Biała Podl. 4.55 - Parczew - Lublin 7.37 UP
    Lublin 9.05 - Parczew - Biała Podl. 11.59 U

    Biała Podl. 5.30 - Radzyń - Lublin 7.54 PAnE
    Lublin 12.00 - Radzyń - Biała Podl. 14.25 PAnE

    Biała Podl. 6.30 - Radzyń - Lublin 8.54 UP
    Lublin 13.00 - Radzyń - Biała Podl. 15.26 UP

    Terespol 5.35 - Parczew - Lublin 8.56 PL
    Lublin 11.00 - Parczew - Biała Podl. 13.58 L

    Piszczac 5.45 - Parczew - Lublin 9.10 S
    Lublin 13.00 - Parczew - Piszczac 16.10 S

    Biała Podl. 6.25 - Parczew - Lublin 9.30 S
    Lublin 11.40 - Parczew - Biała Podl. 14.53 S

    Biała Podl. 7.00 - Parczew - Lublin 9.56 UE
    Lublin 15.30 - Parczew - Biała Podl. 18.24 UE

    Biała Podl. 7.30 - Radzyń - Lublin 9.54 PN
    Lublin 14.45 - Radzyń - Biała Podl. 17.11 PN

    Biała Podl. 12.50 - Parczew - Lublin 15.27 PD
    Lublin 16.40 - Parczew - Terespol 19.56 PD

    Biała Podl. 13.30 - Radzyń - Lublin 15.54 PNm
    Lublin 17.50 - Radzyń - Biała Podl. 20.16 PNm

    Biała Podl. 13.10 - Parczew - Lublin 16.21 NE
    Lublin 17.40 - Parczew - Biała Podl. 20.34 NE

    Biała Podl. 15.30 - Radzyń - Lublin 17.54 PUnE
    Lublin 20.00 - Radzyń - Biała Podl. 22.26 PUnE



    Temat: Wigilia, Boże Narodzenie 2008 a zmiany w połączeniach.
    Kursy pośpieszne, które jutro wyjadą z dworców:

    PKS Zamość: 10:45 – kurs do Katowic, 8:15 - kurs do Krakowa
    PKS Mława: 10:20 – kurs do Zakopanego
    PKS Radzyń Podlaski: 14:00 – kurs z Lublina do Białegostoku

    Czy jeszcze jakieś dalekobieżne pojadą?



    Temat: Tabor na liniach dalekobieżnych - zdjęcia

    20.06.09.*Białystok, d.a.*Volvo 9700*PKS Białystok*relacja Białystok-Kołobrzeg


    20.06.09.*Białystok, d.a.*Jelcz PR110D Lux*PKS Radzyń Podl.*relacja Lublin-Białystok


    20.06.09.*Białystok, d.a.*Scania Irizar New Century*PKS Białystok*relacja Białystok-Zielona Góra



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Lublin zlikwidował kurs Lublin - Piaski z godz. 4.20. Wydaje się że był to odpowiednik słynnego pociągu Lublin - Rzeczyca z godz. 3.20

    PKS Radzyń zlikwidował kursy
    Radzyń - Olszewnica 7.55
    Radzyń - Łuków 5.00
    Łuków - Biała Podlaska 6.00 ( ten kurs został zlikwidowany na odc. Łuków - Radzyń).

    Poza tym PKS Radzyń wprowadził promocję cenową na trasach do Lublina, Warszawy i Białej Podlaskiej, niestety nie podano promocyjnych cen biletów.



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
    Firma Anmar znana dotychczas z linii Lublin - Biłgoraj uruchomiła nowe połączenie Lublin - Nałęczów - Kazimierz - Puławy - Warszawa

    odjazdy do Warszawy

    z Lublina 4.30 8.00 12.45 16.05
    z Nałęczowa 4.55 8.25 13.10 16.30
    z Kazimierza 5.30 9.00 13.45 17.10
    z Puław 5.45 9.15 14.00 17.25

    powrót z Warszawy 9.00 12.20 17.15 20.15

    jest też nowe połączenie Lublin Dw.PKS - Sanok 8.30 16.30
    odjazdy z Sanoka do Lublina o 5.00 i 14.30

    i nowe połączenie Lublin - Biała Podlaska przez Radzyń, Kock odj. z dw.PKS Lublin 6.10 16.10



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    Od 03.11 br. PKS Lublin likwiduje następujące kursy :

    Lublin - Lubartów 16.30 ( pierwotnie był to kurs do Białej Podl. potem do Radzynia, potem do Lubartowa teraz poległ honorowo)

    Lublin - Tomaszów Lub. 13.30 ( kiedyś był to pośpiech, potem z taryfą zwykłą)

    kurs Tomaszów lub. - Warszawa o 3.20 zostaje zawieszony na odcinku Tomaszów - Lublin. Z Lublina odjazd do Wawy o 6.05 bez zmian.



    Temat: Wschodnie Podkarpacie czyli West Ukraine (długie)
    Aron, przeskakując z forda transita do mercedesa sprintera, zdążył wystukać:


    | a) skoro wszyscy jeżdżą busami (jak nas przekonujesz dość często), to
    | dlaczego w pociągu ktoś ma jechać na stojąco?
    Nie wszyscy. A w pociągu jeździło się bardzo często na stojąco parę lat temu
    ( ech, łza się w oku kręci...) jak nie było busów.


    Wtedy nie było też, nie zapominaj, tylu prywatnych samochodów.


    | c) jak tam u busiarzy z miesięcznymi? Można jechać dowolnym busem na ten
    | sam bilet?
    U niektórych busiarzy są miesięczne, u niektórych nie ma. Sądząc po
    frekwencji w busach to chyba nie każdy pasażer jako warunek korzystania z
    usług przewożnika stawia kwestię istnienia biletów miesięcznych.


    Sądząc po frekwencji w pociągu Lublin - Chełm, którym jechałem, jednak
    sporo pasażerów ten warunek stawia. 8-)


    Np. można sobie wykupić miesięczny na trasę Lublin - Lubartów w PPKS Radzyń
    Podl. Kosztuje on 180 zł. Policz czy się opłaca przy jednorazowej cenie
    biletu w busie 2,50 zł.
    Aha - jak masz miesięczny w PPKS Radzyń Podl. to innym PKSem już na nim NIE
    POJEDZIESZ.


    No, PKS już się do busiarzy mocno zbliżył - wzajemne animozje między
    przedsiębiorstwami, podbieranie sobie klientów, kursowanie "pięć minut
    przed konkurencją", obsługiwanie niektórych linii mikrobusami... Niestety -
    zamiast wyznaczać standardy, duzi przewoźnicy, zmuszeni do stawania w
    szranki azjatyckiej konkurencji, równają w dół. Smutne to.

    Marek A. Salwa





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dziś w Lublinie


    Cobra z Express Busa do Krakowa. Zdjęcie słabe, ale chodzi o sam fakt.


    Setra z PKS Lublin do Warszawy. Dwie epoki w komunikacji


    Sprinter prywatny do Białej Podlaskiej. Niezły tuning.


    Autosan z PKS Radzyń również do Białej. Ekspres to on taki nie jest - jedzie prawie 3 godziny.



    Temat: Propozycja wycieczki
    Wstępny plan wycieczki ( zmiany do uzgodnienia)

    Lublin Podzamcze o 5.40 ( można też wsiąść na dw.PKP o 5.50)
    Biłgoraj p 7.33 ( PKS Lublin - Jelcz, może Jonckheere, Lider)

    ewentualnie busem spod dw.PKP w Lublinie do Biłgoraja
    od 6.15 do 7.50 co ok. 15 minut -czas jazdy 90 minut
    to drugie rozwiązanie ma ten plus że da się na busa zdążyć z nocnych autobusów z Wrocławia, Kielc, Częstochowy, Radomia, Piotrkowa, Krakowa

    Biłgoraj o 10.05 ( PKS Tomaszów na 90% H9-21)
    Tomaszów p 11.38

    Tomaszów o 12.35 ( PKS Tomaszów na 90% H9-21)
    Chłopiatyn p 14.07

    Chłopiatyn o 15.35 ( PKS Hrubieszów na 50% H9-21 czasami jeździ to kultowe Volvo)
    Lublin Podzamcze p 19.16

    z dworca w Lublinie możliwy powrót do

    1. Warszawy odj. 20.00 ( bus)
    2. Radomia, Piotrkowa, Wrocławia odj. 20.50(PKS)
    3. Kielc, Częstochowy odj. 22.30 (PKS)
    4. Sandomierza, Tarnobrzegu, Tarnowa, Krakowa odj. 21.55(PKS)
    5. Białej Podl, Międzyrzeca, Radzynia odj. 20.00 (PKS)
    6. Łukowa odj. 2000 (bus)
    7. Rzeszowa (tylko w piątki i niedziele odj. 20.00 PKS)



    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

    Całe szczęście że to nie są Sprintery, bo tacy "biznesmeni-przewoźnicy" pokroju Arona kupiliby okazyjnie taki złom i wozili nim ludzie wmawiając że to super nowy środek transportu


    Mieli już okazję dawno kupić i dziwne że nie kupili.

    .: aron o godzinie 11:23 dodał(a):


    Jesli chodzi o PKS Wschód to termin przesuną sie na 1 grudnia z powodu protestów PKS-uz Puław,Radzynia Podlaskiego i Białej Podlaski,które nie godzą sie na wejście do PKS Wschód


    A nie mówiłem, że będą kłótnie? Chyba prędzej się ten PKS rozpadnie niż powstanie albo będzie taki chaos, że już w ogóle wszystko walnie na maxa.
    Założę się, że Lublin będzie chciał przejąć np. kraśnicką trasę do Zakopca czy Krynicy czy opolską do Rzeszowa. W sumie na dobrze by to wyszło, żeby jeździł lubelski Irizar a nie kraśnicki stary Jelcz czy opolski Autosan

    .: aron o godzinie 11:24 dodał(a):



    connex lepiej brzmi :D:D

    Decydowanie lepiej,ale cóż ważne ,że gdyby niech bedzie Connex przejął PKS to u nich nie może być starszego autobusu niż 8 lat

    Może być, tj. w Mielcu jest jeszcze kupa gratów.



    Temat: PR110


    ----- Original Message -----

    Sent: Wednesday, March 14, 2001 5:07 PM
    Subject: PR110

    W jakich miastach i u jakich przewoznikow kursuja jeszcze Jelcze
    PR110? Moga byc tez PKS czy prywaciarze.
    Qrde, moj sentyment do tych busow rosnie odwrotnie proporcjonalnie do
    ich ilosci w Opolu. Obecnie jest ich juz najwyzej 6, a
    najprawdopodobniej tylko 2 czynne.

    Oprocz Opola:
    Wroclaw MPK (1 szt.)
    Wroclaw - darmowe linie do Tesco, min. 2
    Zabrze - jak sie ta firma nazywa?
    co jeszcze?


    Prywatne linie w Lublinie - 1, 4, 5 ,6 , 10 , 13 , 17 , 18 , 26 , 28 , 29 ,
    31 , 34 , 39 , 44 , 57
    PKSy - Radzyn Podl. , Miedzyrzec, Lublin, Luków, Stalowa Wola, Krasnik,
    Sanok, Pulawy, Garwolin, Minsk Maz., Wlodawa, Biala Podl., Bialystok

    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: Największe graciarnie
    Niestety Spółdzielnie Komunikacyjne "Transped" Lublin i "Autonaprawa" Zamość. PKS Opole Lubelskie to oczywiste - jest komisarz. W Kraśniku też jest komisarz ale tabor jakby lepszy. PKS Radzyń, Łuków, Włodawa, Biała Podl. czy Puławy kupiły parę nówek ale nadal H9 to podstawa.

    pozdrawiam
    aron



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dzisiaj Warszawa Stadion

    - 18:00 Warszawa, d.a. Stadion
    21:32 PARCZEW
    przewoźnik: PPKS w Radzyniu Podlaskim H 9
    - 18:00 Warszawa, d.a. Stadion
    22:18 KRAŚNIK
    przewoźnik: PPKS w Kraśniku H 9
    - 17:45 Warszawa, d.a. Stadion
    20:40 Lublin, d.a. Główny
    przewoźnik: PPKS w Lublinie Volvo B 12
    - 18:15 Warszawa, d.a. Stadion
    23:15 Hrubieszów
    przewoźnik: PPKS w Hrubieszowie Autosan Gemini
    - 19:15 Warszawa, d.a. Stadion
    23:45 Zamość
    przewoźnik: PPKS w Zamościu Bova
    -18:30 Warszawa, d.a. Stadion
    22:05 Białystok
    przewoźnik: PPKS w Białymstoku Jelcz T 120
    - 18:30 Warszawa, d.a. Stadion
    01:50 Przemyśl
    przewoźnik: PKS w Przemyślu Sp. z o.o. MAN
    - 18:45 Warszawa, d.a. Stadion
    21:27 Puławy
    przewoźnik: PPKS w Puławach H 10 12
    - 19:00 Warszawa, d.a. Stadion
    21:54 Puławy
    przewoźnik: PPKS w Puławach H 10



    Temat: Woj. lubelskie
    Rozkład PKS WISZNICE

    BIAŁA PODLASKA Dubica, Rossosz, Łomazy 6.15F 6.35L 7.10+N 7.45Nn 8.25Fm 10.40F 11.10U 12.40FE 13.10L 15.15CNE 15.25FE 15.30FW 15.45W 17.40N 18.00N 19.45N
    BIAŁA PODLASKA Żeszczynka, Sosnówka, Kopytnik 7.10S
    BIAŁA PODLASKA Żeszczynka, Kopytnik 15.30F
    BIAŁA PODLASKA Rowiny, Łomazy 5.35Fm 7.30U 11.45FE 13.55S 15.10S 17.40U
    BIAŁYSTOK Biała Podlaska, Hajnówka 9.55PU(1,5,6,7)
    HANNA Rozwadówka, Wygnanka, Sławatycze 15.15S
    HOLESZÓW Rozwadówka, Sosnówka 7.00S
    JABŁOŃ Horodyszcze 7.15S
    LUBLIN Łyniew, Podedwórze, Parczew 7.20N
    LUBLIN Horodyszcze, Parczew 5.40PU 6.50S 6.55PL 7.20S 7.50U 10.05NB 13.35PD 14.05NE
    LUBLIN Dawidy, Parczew 16.20Nn
    MOSTY Łyniew 17.15F
    PARCZEW Łyniew, Podedwórze, Kodeniec 8.55S 16.00LBE
    PARCZEW Łyniew, Podedwórze, Białka 8.55FW
    PARCZEW Horodyszcze, Przewłoka 11.35N 13.00FE 15.10F
    PISZCZAC Żeszczynka, Tuczna 15.05S
    POLUBICZE Dubica 8.55F(2) 9.15F(1) 13.55N
    SOSNÓWKA Żeszczynka 17.40Fm
    TERESPOL Sławatycze 18.30PD
    WARSZAWA Radzyń, Siedlce 4.40L 6.30PL 9.35N 15.40N(5,6,7)
    WISZNICE Żeszczynka, Sosnówka 12.45S
    WISZNICE Żeszczynka, Romanów, Dębów 13.55S
    WŁODAWA Żeszczynka, Sławatycze 7.55S 16.50U 20.50N
    WŁODAWA Żeszczynka, Czeputka, Lack 9.00N
    WŁODAWA Żeszczynka, Aleksandrów, Dębów 15.15NBj
    WŁODAWA Rozwadówka, Sosnówka 5.20U
    WŁODAWA Rozwadówka, Lipinki 6.20S
    WŁODAWA Rozwadówka, Dębów 6.25F 12.45U
    WŁODAWA Łyniew, Mosty 5.30F 6.25F 10.15N 15.10N 15.20L 18.30PL 20.15N 22.35N(5,6,7)
    WŁODAWA Łyniew, Zahajki 12.00F
    ZAMOŚĆ Włodawa, Chełm 8.15N 14.45PU(1,5,6,7)



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
    Nowe kursy przewozników prywatnych

    Lublin dw. PKS - Rzeszów odj. 12.35 ( Connex o 12.10 zostal tylko w piatki i luka sie wypelnila )

    kursy Lublin - Biala Podlaska przez Kock, Radzyn o 12.10 i 16.25 beda wykonywane takze w weekendy ( do tej pory jezdzily tylko w tygodniu)

    kurs Lublin - Luków o 11.30 bedzie wykonywany takze w niedziele



    Temat: Prasówki
    Biłgoraj Ciężkie czasy w PKS-ie
    Kiedy kilka miesięcy temu stało się jasne, że biłgorajski PKS nie wejdzie w skład PKS Lublin, rozpoczęło się poszukiwanie alternatywy dla przedsiębiorstwa. Gorączka nadal trwa...

    Nastroje wśród załogi nie są najlepsze. Uda się utworzyć własną spółkę, albo się nie uda. Na dwoje babka wróżyła. Pracownicy PKS Biłgoraj zwrócili się z prośbą o pomoc do starostwa.
    – W najbliższym czasie chcemy pojechać do Grójca, podpatrzeć jak tamtejszy PKS sobie radzi. Tam spółka funkcjonuje na rynku już 5 lat. Podobno idzie im całkiem nieźle. Może podpatrzymy tam jakieś rozwiązania – stwierdził Marek Onyszkiewicz, starosta biłgorajski.

    Utworzenie spółki zaproponowali pracownicy PKS również Urzędowi Miejskiemu w Biłgoraju, jednak ten nie chce mieć udziałów w PKS. Jeżeli organem założycielskim nowej spółki PKS byłoby miasto Biłgoraj, wówczas autobusy mogłyby jeździć tylko po mieście i najbliższych okolicach.
    – To wszystko wynika z ustawy, która nakłada na nas obowiązek zapewnienia transportu miejskiego i podmiejskiego – wyjaśnia Ryszard Korniak, wiceburmistrz Biłgoraja. – Jeżeli organem założycielskim będzie starostwo, wówczas autobusy będą mogły jeździć po całym województwie i jeszcze dalej. A chyba chodzi o jak największą liczbę kursów i w związku z tym o jak największy zysk.

    Obecnie w PKS Biłgoraj działają trzy związki zawodowe: Związek Zawodowy Kierowców Autobusów w Polsce, NS ZZ Solidarność i NSZZ Pracowników Przedsiębiorstwa PKS Biłgoraj. Wszyscy liczą na pomoc starostwa w rozwiązaniu trudnej sytuacji:
    – Nie jest nam łatwo. Nastroje nie są najlepsze. Nikt nie wie, jakie będzie jutro i czy w ogóle jakieś będzie. Na dodatek gonią nas terminy. Przekształcić musimy się do końca czerwca. Taki obowiązek nakłada na nas ustawa – mówi Jan Mazurek, szef związku Pracowników Przedsiębiorstwa PKS Biłgoraj.

    Trwają rozmowy, co do przyszłości zakładu. W PKS Biłgoraj pracują obecnie 243 osoby.

    Pod nadzorem wojewody lubelskiego działało 13 regionalnych PKS-ów. Ponieważ większość miała kłopoty, wojewoda zaproponował konsolidację. Na temat tej propozycji miały się wypowiedzieć załogi poszczególnych firm. W rezultacie na fuzję nie zgodziły się załogi z Puław, Białej Podlaskiej, Międzyrzecza Podlaskiego oraz Radzynia Podlaskiego. PKS w Opolu Lubelskim i Kraśniku są w upadłości.
    W grudniu ubiegłego roku wojewoda lubelski zadecydował, że 1 stycznia 2007 r. połączą się przedsiębiorstwa w Lublinie, Zamościu, Hrubieszowie, Tomaszowie Lub., Włodawie, Krasnymstawie i Biłgoraju. (Miały zostać włączone do PKS Lublin). Zaprotestowały załogi PKS Biłgoraj i Zamość.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dzisiaj Warszawa ST.
    -PKS LUBLIN z LUB. 6.05 powrót 11.15 autosan H 9
    -PKS Łomża PT Kolno odj do KOLNA o 14.40 autosan H 9
    -Pks Miedzyrzec Podl Parczew - Warszawa autosan Tramp
    -PKS Radzyń autosan H 9
    Warszawa Zach
    PKS Jędrzejów PT Włoszczowa Tramp



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Częstotliwość 40 min na 100kilometrowej trasie PKS to jest rzadko???
    Krycha jeżdzi co 2 godziny. Mamy tu logikę Arona, PKS co 40 min- rzadko, busiarz co dwie - częściej. Czy ty w ogóle myślisz?? A bilety sobie można kupić na konkretny kurs w kasie. A co do krychy to jeździ takim szmelcem że aż szkoda aparatu wyciągać...
    Powodzenia w jeżdzeniu Otoyolem.


    A ty uważasz, że częstotliwość co 40 minut w szczycie na 100 kilometrowej trasie TO CZĘSTO?

    U nas jest tak
    trasa Lublin - Biała Podlaska (120 km)

    szczyt poranny

    5.50L bus
    6.00 PKS Białystok
    6.10A bus
    6.20F PKS Radzyń
    6.30A bus
    6.45U bus
    6.50L bus
    7.00N PKS Radzyń
    7.15A bus
    7.40A bus
    7.50N PKS Międzyrzec
    8.00S bus
    8.20L bus
    9.00L bus
    9.05U PKS Biała Podl.
    9.20A bus
    9.35L bus
    9.55L bus
    9.55A PKS Biała Podl.

    szczyt popołudniowy

    14.00 PKS Białystok
    14.10L bus
    14.25A bus
    14.35L bus
    14.45N PKS Biała Podl.
    14.55F bus
    15.00L bus
    15.20L bus
    15.30U PKS Biała Podl.
    15.45D bus
    16.00L bus
    16.10D bus
    16.35L bus
    17.05D bus
    17.40N PKS Biała Pod
    17.45L bus
    17.50U PKS Biała Pod

    Taką częstotliwość to ja rozumiem. Ale co 40 minut to jakaś tragedia, do tego w szczycie.

    Pewnie że bilety musisz sobie kupić na konkretny dzień w kasie. ALE MUSISZ SPECJALNIE PO NIE JECHAĆ NA DWORZEC. A w busie - rezerwujesz przez telefon i nie musisz nigdzie jeździć.

    Jak ci się nie podobają busy Krychy i Otoyola to przecież nie musisz nimi jeździć. Ale są ludzie którym te busy się widocznie podobają.
    Poza tym przypomnij sobie po ile były bilety Wr-JG przed wejściem Krychy.



    Temat: Prasówki
    [Lublin] Porządki w PKS i urzędzie
    http://www.kurierlubelski.pl
    Jak pisaliśmy wczoraj, nowym dyrektorem Państwowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Lublinie została Teresa Królikowska, radna związana z ludowcami i członek zarządu powiatu chełmskiego, wcześniej także radna sejmiku województwa i członek zarządu województwa. Okazało się, że to nie jedyna zmiana.

    Królikowska, decyzją wojewody Genowefy Tokarskiej, zastąpiła na stanowisku Tomasza Fularę. W PPKS w Puławach i Radzyniu Podlaskim nowymi zarządcami komisarycznymi zostali natomiast odpowiednio Piotr Piwowarczyk (zastąpił Kazimierza Zatorskiego) i Marek Kożuch (zamiast Sławomira Podsiadłego).

    Chcieliśmy wczoraj zapytać wojewodę Tokarską, czym się kierowała, wybierając nowych szefów dla przedsiębiorstw. Nie udało się jednak z nią skontaktować.

    – Skończyły się stare umowy, zostały zawarte nowe – tłumaczy Rafał Przech z oddziału komunikacji społecznej Lubelskiego Urzędu Wojewódzkiego. – Jeśli chodzi o Lublin to pani wojewoda, decydując o kandydaturze na szefa PPKS, brała pod uwagę przede wszystkim doświadczenie kandydatki. Pani Królikowska zarządzała dużymi zasobami ludzkimi, a jako członek zarządu województwa lubelskiego zajmowała się transportem – dodał.

    Posunięć wojewody nie chciał komentować jej partyjny kolega Jan Łopata. – Jestem za granicą, nie znam sprawy – powiedział nam poseł PSL.

    Wątpliwości co do zasadności decyzji nie ma za to Włodzimierz Karpiński, poseł PO. – Dyrektor generalny to prawa ręka wojewody, więc nic dziwnego, że nastąpiła zmiana na tym stanowisku – podkreślił. – Jeśli chodzi o dyrektorów PKS-ów to wierzę, że pani wojewoda wzięła pod uwagę argumenty merytoryczne.

    Działania Tokarskiej krytykuje zaś Małgorzata Sadurska, posłanka PiS z Puław. – Odwołanie dyrektorów, bez informowania ich o tym wcześniej, było, delikatnie mówiąc, nieeleganckie – powiedziała wczoraj. – Jej posunięcia będą szkodliwe dla PKS-ów. Przedsiębiorstwa przechodzą przekształcanie w spółki akcyjne i wprowadzanie do nich teraz osób z zewnątrz jest co najmniej bezmyślne – zaznaczyła Sadurska.



    Temat: Prasówki

    PKS jak Zosie Samosie

    PKS-y w Zamościu i Biłgoraju nie zostały ostatecznie wchłonięte przez PKS Lublin. Taka była wola pracowników. Załoga z Biłgoraja ma własną wizję rozwoju. Chce utworzyć spółkę pracowniczo-samorządową

    Na Lubelszczyźnie pod nadzorem wojewody działa 13 regionalnych PKS. Prawie wszystkie mają kłopoty. Wojewoda lubelski wpadł na pomysł, że uratuje je przez konsolidację. Zastrzegł jednocześnie, że nie chce uszczęśliwiać PKS-ów na siłę i niech na temat konsolidacji wypowiedzą się załogi poszczególnych firm. W efekcie, na fuzję nie zgodziły się załogi PKS w północnej części Lubel-szczyzny: Białej Podlaskiej, Międzyrzecu Podlaskim, Radzyniu Podlaskim i Puławach. Wojewoda zrezygnował też z naprawy PKS w Opolu Lubelskim i Kraśniku, które są w upadłości.
    W grudniu ogłosił, że od 1 stycznia 2007 r. połączą się przedsiębiorstwa w Lublinie, Zamościu, Hrubieszowie, Tomaszowie Lub., Włodawie, Krasnymstawie i Biłgoraju. Miały zostać włączone do najsilniejszego z nich - PKS Lublin.
    Zaprotestowały jednak załogi w Zamościu i Biłgoraju. Te przedsiębiorstwa ostatecznie nie zostały połknięte przez PKS Lublin. Zdaniem związkowców, połączenie miałoby sens, gdyby wzięły w nim udział wszystkie PKS-y i te bogatsze, i te biedne. Fuzja w obecnym kształcie doprowadziłaby jedynie do wyprzedaży majątku, redukcji zatrudnienia, utraty niezależności i tradycji, na którą pracowali przez wiele lat.
    - Ta czapa kierownicza w Lublinie też przecież kosztuje – uważa Jan Mazurek, przewodniczący Niezależnego Związku Pracowników PKS Biłgoraj.
    - Co tu komentować. Tak chciała załoga. Co będzie dalej? Nie wiem – mówi Jerzy Kordulski, zarządca komisaryczny PKS w Biłgoraju.

    Stwórzmy spółkę
    Pracownicy mają jednak własną wizję rozwoju firmy. Chcą namówić władze samorządowe do utworzenia spółki samorządowo - pracowniczej. Taka spółka funkcjonuje z powodzeniem od 2001 roku w Grójcu pod Warszawą. Wiesław Celejewski, zastępca prezesa PKS w Grójcu twierdzi, że model spółki pracowniczo-samorządowej sprawdza się.
    - Działamy jak normalna spółka kapitałowa. Samorząd ma zagwarantowany transport zbiorowy, wpływ na niektóre linie, i dostaje od nas dywidendę z zysków – mówi Celejewski. Obecnie 67 proc. udziałów w spółce należy do byłych i obecnych pracowników dawnego przedsiębiorstwa, reszta do trzech samorządów: powiatu grójeckiego, białobrzeskiego i gminy Turczyn.
    Jan Mazurek jest przekonany, że spółka o podobnej strukturze własnościowej mogłaby z powodzeniem powstać i w Biłgoraju.
    - Jesteśmy po rozmowach z władzami miasta i powiatu. Są zainteresowani naszą propozycją. Biłgoraj nie ma przecież komunikacji miejskiej. Z kolei powiat miałby rozwiązaną sprawę dowozu dzieci do szkół – argumentuje przewodniczący Mazurek. Pod koniec stycznia przedstawiciele PKS po raz kolejny będą przekonywać samorządowców do swojej wizji. Ci na razie milczą na ten temat.

    Czekamy na komercjalizację
    PKS w Zamościu nie ma na razie takich pomysłów. Andrzej Skiba, powołany przez wojewodę zarządca komisaryczny PKS w Zamościu, negatywnie ocenia decyzję załogi o wycofaniu się z fuzji.
    - To było dobre rozwiązanie i wydaje mi się, że wcześniej czy później PKS w Zamościu do tej skonsolidowanej grupy przystąpi – uważa Skiba.
    W czerwcu PKS Zamość tak jak wszystkie przedsiębiorstwa państwowe zostanie skomercjalizowany i przekształcony w spółkę z udziałem skarbu państwa. W spółce powstanie też Rada Nadzorcza.
    - To ułatwi zarządzanie firmą, ale nie zlikwiduje jej problemów – uważa Skiba.

    autor
    Robert Horbaczewski

    Zostało ich pięć

    Od stycznia do PKS Lublin zostały przyłączone za to przedsiębiorstwa z Włodawy, Hrubieszowa, Tomaszowa Lub. i Krasnegostawu. Formalnie zostały oddziałami PKS Lublin, które od czerwca przekształci się w PKS Wschód. Zdaniem wojewody lubelskiego, konsolidacja doprowadzi do powstania silniejszej firmy, która obniży koszty działalności, zwiększy przychody i zdolność inwestycyjną. Pozwoli też taniej kupować paliwo, tabor i części zamienne. Ma przynieść oszczędności na ubezpieczeniu majątku i wjazdach na poszczególne dworce (dziś każdy PKS płaci drugiemu za wjazd). Pozwoli też walczyć z prywatnymi przewoźnikami i wyeliminuje wewnętrzną konkurencję. Wojewoda podkreśla, że do PKS Lublin, które od czerwca będzie nazywać się PKS Wschód, będą mogły nadal przyłączyć się dotychczas samodzielne przedsiębiorstwa.



    Temat: Poradnik pasazera kopnietego w d... przez PKP
    Poniewaz PKP ma swoich klientow w glebokim powazaniu i z powodu spisku zydowsko-
    masonsko-busiarskiego likwiduje kolejne polaczenia to MB Aron proponuje
    polaczenia zastepcze za likwidowane pociagi

    na poczatek na Lubelszczyznie :

    1.Linia Lukow-Deblin

    likwidacji ulegaja pociagi o 7.35 10.00 13.15 i 19.23

    mozna dojechac do Deblina innymi srodkami komunikacji choc nie jest to proste

    nie ma na tej linii busow.

    istnieja natomiast polaczenia PKS z dworca w Lukowie w centrum miasteczka przy
    ul Nowopijarskiej

    mozna wyjechac z Lukowa autobusem o 7.10 do Lublina i przesiasc sie w
    miejscowosci Przytoczno na autotobus PKS Radzyn - Ryki - Deblin - Pulawy. Na
    miejscu w Deblinie ok. 9.30

    o 9.00 i 12.00 z Lukowa odjezdzaja autobusy do Ryk, skad mozna szybko dojechac
    do Deblina ok. 10 km. Autobusy te nie kursuja w weekendy

    O 8.20 i 10.30 mamy bezposrednie autobusy z Lukowa do Pulaw czas jazdy ok. 2 h

    Najwieksza zima jest wieczorem.

    moze macie jakies propozycje bo mi oprocz busa do Lublina o 19.00 i dalej
    rzeznia jeleniogorska do pulaw i ewentualnie helska w wakacje do Deblina nic
    nie przychodzi do glowy

    2.Linia Lukow - Lublin likwidacji ulega pociag o 7.35

    tu jest bus o 7.50 wiec nie ma problemu

    3.polaczenie Biala podl. - Deblin - Lublin

    poranny pociag o 6.20 ulega likwidacji

    do Lublina nie ma problemu z dojazdem - sa busy, PKSy itd.

    do Deblina zamiast pociagiem trzeba jechac PKSem z przesiadka w Radzyniu

    z Radzynia do Deblina autobusy odjezdzaja o 8.00 11.40 i 13.20

    czas jazdy z Bialej do Radzynia to ok. 1 h 10 min

    4.polaczenie Lublin - Stalowa Wola Rozwadow

    ulegaja likwidacji pociagi o 5.50 7.27 11.52 15.41 17.49 i 19.37

    dzieki naszemu zacofaniu cywilizacyjnemu mamy busy  Lublin-Rzeszow przez Nisko
    o 6.30 8.45 15.00 i 16.45
    z Niska rzut beretem do Stalowki - kursuje MPK

    Sa tez bezposrednie PKSy z Lublina do Stalowki przez Zaklikow i Lipe

    o 8.30 12.00 13.00 i 17.10 ( czas jazdy porownywalny z pociagiem)

    Mamy tez autobusy Lublin - Rzeszow przez Nisko

    o 6.40 7.50 10.10 11.15 12.10 13.15 13.55 15.20 16.05 i 18.20

    i o 20,20 w piatki i w niedziele

    do Tarnobrzegu mozna dojechac PKSem o 8.30 12.30 14.30 16.20 i dodatkowymw
    piatki soboty i niedziele o 19.40

    do Mielca mamy autobusy o 8.30 i 14.30

    5. polaczenie Lukow - Pilawa

    sa autobusy PKS Lukow - Garwolin o 4.50 6.20 6.50 9.10 13.30 14.20 14.45

    mozna tez jechac z przesiadkami w Stoczku Luk i Zelechowie

    z Garwolina rzut beretem do Pilawy ok. 10 km dojazd PKS ( b. czesto)

    6. polaczenie Zamosc - Hrubieszow

    tu nie ma najmniejszego problemu - pelno busow i PKSow

    7. polaczenie Lublin - Kudowa

    jest autobus Lublin - Klodzko o 20.50 z Podzamcza przez Radom, Piotrkow,
    Wielun, Wroclaw - na miejscu ok. 8.00

    pozdrawiam
    aron





    Temat: [ZW] [pr] W PKS tak jak w PRL (1/2 OT)


    Co do wojewodztwa malopolskiego sprawa jest ciut zlozona, ale niemniej:
    Cale wojewodztwo: 21989zl. Z tego podregion krakowsko-tarnowski (definicji
    podregionow nie znalazlem, ale zapewne chodzi o polnocna czesc wojewodztwa):
    17657zl, podregion nowosadecki: 15155zl (w tym stolica sportow zimowych i
    busiarstwa polskiego, czyli powiat tatrzanski!), miasto Krakow: 39964zl.

    Nadal twierdzisz, ze malopolskie jest takie cholernie bogate? Jak nie
    wierzysz - sprawdz sam nahttp://www.stat.gov.pl- to sa dane ogolnodostepne.


    W kazdym razie na pewno nie jest biedniejsze od woj. podlaskiego czy
    warminsko-mazurskiego gdzie busow jest bardzo malo. Jeszcze moze
    udowodnij, ze Zakopane jest biedniejsze od Komarowki Podlaskiej, gdzie
    busow nie ma w ogole.

    Co do bogactwa malopolskiego to wystarczy popatrzec jakie domy stoja
    pod Zakopanem a jakie ruiny pod Elkiem czy Bartoszycami.


    W relacjach miejskich i podmiejskich tez?


    W podmiejskich jak najbardziej - np. do Parczewa, Pulaw, Chelma,
    Zamoscia, Krasnika, Lukowa, Radzynia, Bilgoraja sa busy z klima.


    Jesli busiarze wygryzli ich z rynku, do tego nie stosujac ulg ustawowych (ale
    o tym juz nie zaczynajmy dyskusji...), to czego sie dziwic?


    To nie busiarze wygryzli PKS z rynku, tylko pasazerowie. Nikt na sile
    do busa nie wciagal.

    < W wielu b.


    republikach radzieckich bylo/jest tak samo: busiarze kosza wszystkich ludzi,
    ktorzy maja kase, by zaplacic wiecej niz za bilet KM ale zeby dojechali ciut
    szybciej do celu, a pojazdami tramwajno-trolejbusnogo uprawljenia jezdza sami
    emeryci, bo maja ulgi (ktorych panstwo i tak nie zwraca przedsiebiorstwu, bo
    nie ma z czego). Poza tym nigdy nie mowilem, ze wolna konkurencja na rynku
    przewozow dalekobieznych (100km) jest zla - skoncentrujmy sie na polaczeniach miejskich i regionalnych.


    Czyli uwazasz, ze wolna konkurencja na trasie Lublin - Rzeczyca kolo
    Miedzyrzeca  (99 km) jest zla, a na trasie Lublin - Miedzyrzec centrum
    ( 101 km) dobra?
    Twoj profesor tez tak uwaza???


    I tak bedziemy sie przerzucac, ze busiarze nie jezdza wg. rozkladu, czekaja,
    az beda miec pelny pojazd, itp.


    Przeciez PKP, PKS i MPK Lublin tez nie jezdzi wg rozkladu. Arriva w
    Kuj-Pomie tez nie. DB tez nie.
    Czemus sie czepil akurat busiarzy?


    Sa to ekspertyzy zamawiane przez rzady danych panstw lub miast, ktore zwracaja
    sie do Banku Swiatowego o pomoc i srodki finansowe na polepszenie systemu
    transportowego. Nalezy pamietac, ze sa to te same instytucje, ktore najpierw
    same z wlasnej nieprzymuszonej woli zezwolily na rozwoj wolnego rynku uslug
    transportowych. Poza tym w ramach tych ekspertyz zawsze przeprowadza sie
    ankiety ze wszystkimi zainteresowanymi - takze przedsiebiorcami transportowymi i pasazerami.


    Ano wlasnie - ekspertyzy zamawiane przez urzednikow ktorzy sami woza
    swoje d... samochodami sluzbowymi i chca na sile naprawiac
    komunikacje. Smiech na sali.


    W Kazachstanie busiarstwo ma sie akurat swietnie. A busiarstwo w takich
    przypadkach jest faktycznie pozytecznym sposobem zapelnienia luk na rynku,
    ktorych przewoznik kolejowy nie jest w stanie (lub nie chce) sam zapelnic.
    Gorzej, jak busiarze osiagaja przewage i zaczynaja dyktowac wlasne warunki. A
    do tego - jak widac we wschodniej Polsce - juz doszlo.


    Dlaczego uwazasz, ze zle jest jak busiarze osiagaja przewage?
    Moim zdaniem jest o wiele lepiej niz 15 lat temu, gdy przewage mialy
    PKS i PKP, przynajmniej w woj. lubelskim.


    W Bombaju i wielu miastach dawnego ZSRR tez nie uswiadczysz ani jednego busa


    naprawde???


    Sprobuje to wytlumaczyc lopatologicznie: tak w Wlk. Brytanii jak i w Niemczech
    jest wiecej samochodow na 1000 mieszkancow, bo sa to kraje bogatsze od nas.
    Jednakze w Wlk. Brytanii mimo, ze jest mniej samochodow na twarz niz w
    Niemczech, to wykonuja one srednio wiecej kilometrow rocznie. Ponadto poza
    Londynem od 1986 roku (czyli od uwolnienia rynku przewozow autobusowych)
    liczba pasazerow autobusow systematycznie spada. W Niemczech jest stabilna, w
    Londynie (regulowanym przez TfL) nieznacznie wzrosla. Nie wiesz dlaczego?


    Bo w Londynie wprowadzono oplaty za wjazd do centrum samochodem.


    Nie mam niestety ani czasu, ani mozliwosci udowodnienia, ze busy sa bardziej
    niebezpieczne. Ty tez nie. Wiec przyjmijmy, ze i ja wiem swoje i Ty wiesz
    swoje...


    problem w tym, ze ty nic nie wiesz nt. komunikacji w woj. lubelskim i
    pleciesz takie bzdury ze sie mozna dobrze posmiac. Wielbiciel Zemunow
    z PKS sie znalazl :-)
    Pojedz do Krasnika albo Lubartowa i powiedz ludziom ze zamiast busa do
    Lublina co kilka minut beda mieli Zemuny co godzine jak 15 lat temu i
    ze to dla ich dobra. Chyba zywy nie wyjdziesz

    Pokazales profesorowi rozklad PKP i busow z Lublina do Zamoscia?

    pozdrawiam aron





    Temat: [ZW] [pr] W PKS tak jak w PRL (1/2 OT)


    W kazdym razie na pewno nie jest biedniejsze od woj. podlaskiego czy
    warminsko-mazurskiego gdzie busow jest bardzo malo. Jeszcze moze
    udowodnij, ze Zakopane jest biedniejsze od Komarowki Podlaskiej, gdzie
    busow nie ma w ogole.


    Nie zapominajmy, ze w Polsce jest regulacja rynku i rozkwit busiarstwa zalezy
    tez od wydawania zezwolen. Co nie zmienia faktu, ze w bogatszych wojewodztwach
    busiarzy jest znikoma ilosc.


    Co do bogactwa malopolskiego to wystarczy popatrzec jakie domy stoja
    pod Zakopanem a jakie ruiny pod Elkiem czy Bartoszycami.


    Ja Tobie rzucam twarde fakty i statystyki, Ty mi cos mowisz o jakichs ruinach.
    1-0 dla mnie...


    W podmiejskich jak najbardziej - np. do Parczewa, Pulaw, Chelma,
    Zamoscia, Krasnika, Lukowa, Radzynia, Bilgoraja sa busy z klima.


    ZTM Warszawa tez puszcza solarisy z klima w relacjach podmiejskich - bedziemy
    dalej sie przerzucac takimi argumentami czy dasz sobie spokoj?


    To nie busiarze wygryzli PKS z rynku, tylko pasazerowie. Nikt na sile
    do busa nie wciagal.


    Nadal slepo wierzysz w tego pasazera. A sprawa wyglada generalnie tak:

    Busiarz (nastawiony na maksymalizacje zysku jak kazde inne prywatne
    przedsiebiorstwo), widzac rozklad istniejacego przewoznika widzi, ze najwiecej
    zarobi, gdy ustawi swoj rozklad tak, by miedzy jego odjazdem a odjazdem
    poprzedzajacym byla jak najdluzsza przerwa. Czyli jesli teoretyczny "PKS" ma
    odjazdy o xx.00 i xx.30, busiarz ustawi swoje na xx.55 i xx.25. Zysk dla
    pasazera? Znikomy. Najwyzej bedzie te 5 minut szybciej w domu.

    Rynek nasyci sie wtedy, kiedy nie bedzie mozna juz osiagnac zysku z
    uruchomienia dodatkowych polaczen - niemniej konkurencja na drodze powoduje,
    ze busiarze beda zajezdzac sobie droge, czekac az pojazd sie zapelni, lub
    celowo jechac wolniej zeby zwiekszyc odstep miedzy ich busem a pojazdem
    poprzedzajacym. Mozesz sobie mowic, ze od tego jest ITD, ale fakt faktem, ze w
    Polsce nikomu sie nie chce skarzyc, a samo ITD ma lepsze (czytaj: bardziej
    zyskowne) rzeczy do roboty, niz kontrolowanie busow, ktore i tak nie wyjada na
    trase w dniu kontroli (patrz wielokrotne przypadki w Piotrkowie Trybunalskim
    opisane przez Krzycha).

    I tak po jakims czasie busiarze uzyskuja de facto monopol, PKP ma dwa
    polaczenia dziennie na krzyz i busiarze dyktuja warunki. Gdzieniegdzie
    prowadzi to do polepszenia bytu pasazera (opisane przez Ciebie trasy, ja od
    siebie dorzuce Nottingham w UK), w wiekszosci miejsc do pogorszenia (Zakopane,
    wiekszosc Wlk. Brytanii).

    Powodem, dla ktorego nie lubie tego calego busiarstwa jest to, ze warunkiem,
    od ktorego zalezy, czy pasazer bedzie miec lepiej czy gorzej, jest widzimisie
    przedsiebiorcy (lub zrzeszenia), ktore jest calkowicie poza czyjakolwiek
    kontrola. W przypadku kontrolowanego rynku uslug transportowych, decyzje o
    poziomie jakosci komunikacji podejmuje osoba, ktora chociazby w najmniejszym
    stopniu jest zalezna od glosow wyborcow, czyli pasazerow. Od razu oczywiscie
    mi zarzucisz, ze pasazer nie musi korzystac z danego busiarza, skoro mu sie
    nie podoba... Problem polega na tym, ze gdy busiarstwo faktycznie osiagnie
    monopol na rynku, przestaje mu (logicznie rzecz biorac) zalezec na jakosci - i
    to nawet w przypadku, gdy nie istnieje jakiekolwiek zrzeszenie przedsiebiorcow
    czy cos takiego. Pasazer chce sie dostac od "A" do "B" w jak najkrotszym
    czasie, wiec wsiadzie do tego, co najpierw podjedzie. Czy pojazd ten
    faktycznie dojedzie pierwszy do celu (albo czy dojedzie w ogole...) nie jest
    przedmiotem zainteresowania pasazera. Busiarze to wiedza i widza - dlatego tez
    najczesciej sobie odpuszczaja gdy tylko poczuja sie bezpieczni. Problem polega
    na tym, ze nie ma jak ich sklonic do polepszenia uslug. Takie MPK Lublin tez
    sobie odpuszcza - zgoda. Ale MPK Lublin jest zawsze posrednio zalezne od
    demokratycznie wybranego prezydenta miasta, ktory zawsze moze tupnac noga,
    sypnac kasa, itp. - aby przypodobac sie wyborcom. Jak w kazdej demokracji...


    Czyli uwazasz, ze wolna konkurencja na trasie Lublin - Rzeczyca kolo
    Miedzyrzeca  (99 km) jest zla, a na trasie Lublin - Miedzyrzec centrum
    ( 101 km) dobra?
    Twoj profesor tez tak uwaza???


    Mam smiac sie czy plakac jak czytam takie bzdury? A moze plakac ze smiechu?


    Przeciez PKP, PKS i MPK Lublin tez nie jezdzi wg rozkladu. Arriva w
    Kuj-Pomie tez nie. DB tez nie.
    Czemus sie czepil akurat busiarzy?


    Bo - w odroznieniu od w/w przedsiebiorstw busiarze nie maja nawet motywacji,
    by sie ich trzymac. Wyjasnilem ten mechanizm juz powyzej.


    Ano wlasnie - ekspertyzy zamawiane przez urzednikow ktorzy sami woza
    swoje d... samochodami sluzbowymi i chca na sile naprawiac
    komunikacje. Smiech na sali.


    Jak tam sobie uwazasz...


    Dlaczego uwazasz, ze zle jest jak busiarze osiagaja przewage?
    Moim zdaniem jest o wiele lepiej niz 15 lat temu, gdy przewage mialy
    PKS i PKP, przynajmniej w woj. lubelskim.


    Wyjasnienie powyzej.


    | W Bombaju i wielu miastach dawnego ZSRR tez nie uswiadczysz ani jednego
    busa

    naprawde???


    Co do Bombaju, to dwa lata mieszkalem niedaleko i wiem, co mowie...

     W Niemczech jest stabilna, w


    | Londynie (regulowanym przez TfL) nieznacznie wzrosla. Nie wiesz dlaczego?

    Bo w Londynie wprowadzono oplaty za wjazd do centrum samochodem.


    Ale nie 20 tylko 4 lata temu...


    problem w tym, ze ty nic nie wiesz nt. komunikacji w woj. lubelskim i
    pleciesz takie bzdury ze sie mozna dobrze posmiac. Wielbiciel Zemunow
    z PKS sie znalazl :-)
    Pojedz do Krasnika albo Lubartowa i powiedz ludziom ze zamiast busa do
    Lublina co kilka minut beda mieli Zemuny co godzine jak 15 lat temu i
    ze to dla ich dobra. Chyba zywy nie wyjdziesz


    A przetarg na komunikacje z wymaganiami jakosciowymi jakos Cie nie rusza?


    Pokazales profesorowi rozklad PKP i busow z Lublina do Zamoscia?


    Juz nie jestem na studiach. Poza tym rozklad ten ilustruje po prostu efekt
    przejecia rynku przez busy dzieki temu, ze PKP nie mialo jak z nimi
    konkurowac. Z jednej strony jest to polepszenie sytuacji pasazerow, z wielu
    innych (wyjasnienie powyzej) - nie.

    Pzdr
    Karol Tyszka

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.