Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • aeie.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Racibórz





    Temat: Wycieczka objazdowa po Górnym Śląsku


    Skoro już tak o tych różnych wycieczkach to informuję, że w wakacje mam
    zamiar odbyć wycieczkę polegającą na przejechaniu całego (no, prawie)
    województwa śląskiego w osi północ-południe - od Kłobucka po Żywiec,
    korzystając z komunikacji miejskiej.
    Jest to prawie wykonalne - na trzech krótkich odcinkach będzie trzeba
    skorzystać z pociągu (Pszczyna nie dorobiła się jeszcze komunikacji
    miejskiej, Myszków nie posiada podmiejskiej, a gmina Wilkowice jest za
    mała na komunikację).

    Trasa będzie następująca:
    [dojazd pociągiem relacji Sędziszów-Zduńska Wola]
    Kłobuck - autobus (to jest chyba linia 50; MZK Cz-wa) - Częstochowa
    Częstochowa - tramwaj (MZK Cz-wa) - Raków PKP
    Częstochowa Raków PKP - pociąg osobowy - Myszków Nowa Wieś
    Myszków Nowa Wieś - autobus linii 5 (PUK Saniko) - Myszków Dworzec PKP
    Myszków Dworzec PKP - autobus linii 2 (KZK GOP) - Siewierz Rynek
    Siewierz - cokolwiek (np.869; KZK GOP) - Będzin Kościuszki
    Będzin - cokolwiek (autobus, tramwaj; KZK GOP) - Katowice centrum
    [i tutaj nastąpi nocna przerwa w podróży; kontynuacja następnego dnia
    rano]
    Katowice Korfantego - autobus (1, 400; MZK Tychy) - Tychy Dworzec PKP
    Tychy Dworzec PKP - autobus (581; PPKS Oświęcim) - Pszczyna Dworzec PKS
    Pszczyna - pociąg osobowy - Czechowice-Dziedzice
    Czechowice-Dziedzice - autobus linii VII (PKM Cz.-Dz.) - Bielsko-Biała
    Bielsko-Biała - pociąg osobowy - Łodygowice Górne
    Łodygowice Górne - autobus linii 6 (MZK Żywiec) - Żywiec centrum

    Przerwa w Katowicach jest spowodowana tym, że nie sposób przejechać całej
    tej trasy w ciągu jednego dnia i komunikacja im bliżej wieczora tym
    kursuje rzadziej (a linie z których będę korzystał nie są magistralnymi
    ;))

    Jakby ktoś był chętny dołączyć to zapraszam. Termin - VII/VIII.2000

    Inna planowana tego typu wycieczka to wycieczka zachód-wschód:
    Racibórz -Zawiercie.
    W tym przypadku będzie to wycieczka tylko i wyłącznie komunikacją miejską
    (bez żadnych pociągów). Ale to tylko w przypadku udania się powyższej.


    Tyz piknie :)))
                                                                esbek





    Temat: który szynobus najlepszy?


    Pytanie jak w temacie, czyli kto produkuje najlepszy szynobus:
    1/ PESA Bydgoszcz
    2/ KOLZAM Racibórz czy
    3/ ZNTK Poznań
    Mieszkam w regionie, w którym szynobusy mają się dopiero pojawić, więc
    chciałbym się na ten temat coś niecoś dowiedzieć.


    Wszystkie polskie szynobusy są bardzo fajne, ale tylko z zewnątrz. Jedzie
    się nimi komfortowo, pod warunkiem, że nie dłużej niż kilkanaście minut.
    Panowie z UMów, którzy składają zamówienia doskonale o tym wiedzą, bo w
    końcu sami podając pojemność szynobusu, w pierwszej kolejności uwzględniają
    miejsca stojące. Tutaj chciałbym tym panom pogratulować; z wdzięczności
    wymontowałbym im siedzenia z ich samochodów służbowych. Niestety, określenie
    "autobusy szynowe" tłumaczą dosłownie jako szynowe autobusy miejskie.
    Szkoda, że nie wiedzą, że na liniach LOKALNYCH (do obsługi innych przecież
    są normalne składy, a w aglomeracjach miejskich jeżdżą EZT) kolej ma
    konkurować z PKSami, a więc nie może oferować standardu niższego. Co
    ciekawe, producent krzesełek do tych wszystkich SA106/108/109 ma w swojej
    ofercie dokładnie to co trzeba: http://www.taps.com.pl/i/kolej_2.jpg - po
    dorobieniu podłokietników i zamontowaniu tego w szynobusie, można by nim
    jechać 2-3 godziny w ludzkich warunkach. Najsmutniejsze jest to, że tylko w
    Polsce występuje ta głupota - na dalekiej, egzotycznej Słowacji obecnie
    modernizowane pociągi osobowe mają takie wyposażenie:
    http://www.railfaneurope.net/pix/sk/diesel/dmu/811-812/ZS812_luxin.jpg.
    Oczywiście wszystkich bardziej interesuje awaryjność, mikroprocesory i
    jeszcze nie wiem co, ale jak już ten naprawiony szynobus stanie na torach,
    to wkrótce pasażerowie zaczną go unikać i marzyć o powrocie bonanz (a w
    obliczu ich braku pójdą na dworzec PKS).







    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    PKSy, które jeżdżą do Warszawy:
    Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów.

    PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie:
    Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra.

    PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły:
    Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec.

    (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic.

    (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy

    Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy.

    Sprostowania i uzupełnienia mile widziane.



    Temat: PIŁKA NOŻNA - mecze
    14/15.10

    EKSTRALIGA:
    KŚ AZS VB Leasing Wrocław - LKS Cisy Nałęczów
    Sobota, godz. 14, stadion przy ul. Badouina de Courtenay 16
    AZS PWSZ Biała Podlaska - ISD Huta Gol Częstochowa
    Sobota godz. 15
    KKS Czarni Sosnowiec - KKPK Medyk POLOmarket Konin
    Sobota godz. 15 (Stadion Czarnych)

    1 liga:
    Gr.Wschodnia
    UKS ZAMŁYNIE Radom - MUKS ŻAK Kielce
    MUKS PRAGA Warszawa - UKS SOKÓŁ Kolbuszowa
    RTP UNIA Racibórz - KS STRZYBNICA
    Sobota godz. 15

    Gr.Zachodnia
    MUKS DARGFIL TM - BKS BRDA Bydgoszcz
    Sobota godz 15.00 stadion Lechii
    TKKF STILON Gorzów - UKS VICTORIA SP 2 Sianów
    SS ATENA Poznań - LKS SPARTA Lubliniec
    Niedziela godz. 14 boisko na ul. Promienistej (Red Box)

    2 liga:
    Gr.Sląska:
    Leśnik Kobiór - GKS Katowice
    Niedziela godz.15
    Mitech Żywiec - Olimpijczyk Częstochowa
    Sobota godz.11
    Bronowianka Kraków - Gol II Częstochowa
    Niedziela godz. 13
    Goniec Chorzów - Podgórze Kraków
    Sobota godz. 15
    KKS Zabrze - LKS Goleszów
    Niedziela godz. 12 - Stadion MOSiR-u (Sparta)

    Gr.Dolnośląska
    TOP Bolesławiec - Ziemia Lubińska
    Rolnik Biedrzychowice - Unia Opole
    Niedziela godz. 14 - Głogówek
    Dragon Miszkowice - Włókniarz Kietrz
    AZS II Wrocław - pauza

    Gr.Kujawsko-Pomorska
    TKKF Checz Gdynia - Victoria Brzozowo
    Tęcza Osiek nad Wisłą - Włocłavia Włocławek
    Chełmianka Chełmno - Bałagany Łomianka
    Tornado Jabłonowo - pauza

    Gr.Lubelska
    KS HETMAN- LUKS KINGA
    Sobota godz.11
    UKS DYSTANS- UKS WIDOK
    Niedziela godz.10
    KS WłODAWIANKA- MKS DELFINEK
    Niedziela godz.12
    LKP MOTOR - CHEłM
    Niedziela godz.12
    KS GORNIK - pauza

    Gr.Mazowiecka
    MKS Tuszyn-2000 - ŁKP Kolejarz Łódź
    SEMP Ursynów - Gosir Piaseczno
    Piątek 13.10.2006, godz.18
    KS Michałowo - PKS Praga
    Sobota, godz.11

    Gr.Świętokrzyska
    GKS Nowiny - MKS OLIMPIA-POGOŃ Staszów
    GRANAT Skarżysko - RAZEM Daleszyce
    PTS Piekoszów - LECHIA Strawczyn

    Gr.Wielkopolska
    Poznaniak Poznań - Medyk II Konin
    GSS Grodzisk Wielkopolski - Grom Wolsztyn
    KŚ AZS Zielona Góra - pauza



    Temat: Focus Park

    Co do ambitnego pomysÂłu Tomkap zagospodarowania terenu dworca i byÂłej szkoÂły muzycznej, to moim zdaniem, to sÂą pomysÂły, które dzisaj mogÂą byĂŚ realizowany tylko w wiĂŞkszych miastach od Rybnika. Tomekp zwróc uwagĂŞ chociazby na rozkÂład jazdy autobusów i pociagów w Rybniku. I teraz jeszcze raz siĂŞ zastanów, czy nadal nie wierzysz, iÂż nie znajdzie sie inwestor na realizacie takiego przedsiĂŞwziecia, które proponujesz. I ja tylko podajĂŞ ten jeden element w postaci rozkÂładów odjazdów. A tutaj waÂżne sÂą jeszcze inne, które oczywiscie róznieÂż sÂą niekorzystne dla Rybnika.PociÂągnĂŞ wiĂŞc temat dalej. Czy rozkÂłady jazdy sÂą rzeczÂą sta³¹?! DomyÂślam siĂŞ, Âże podobnie jak ja uwaÂżasz obecnÂą ofertĂŞ PKP i PKS w Rybniku jako bardzo sÂłabÂą. TeÂż siĂŞ z tym zgadzam. Ale myÂślĂŞ, Âże jest to kwestia 5-6 lat i komunikacja kolejowa wróci do Âłask. To sÂą tendencje zachodnioeuropejskie. Czy wiesz jaki kraj najbardziej rozbudowywuje linie kolejowe w Europie? - Hiszpania która jeszcze 15 lat temu zamykaÂła i likwidowaÂła szlaki kolejowe!... W sumie jakbyÂś posÂłuchaÂł ministra infrastruktury to (jeÂśli mówi serio) moÂżna oczekiwaĂŚ w najbliÂższych latach restytucji kolei w Polsce. Dworzec kolejowy w Rybniku jest na liÂście dworców, które PKP chce modernizowaĂŚ i z którymi wi¹¿e nadzieje. WidziaÂłem niedawno taki plakat na dworcu w Katowicach z listÂą dworców na które PKP szuka inwestora. MoÂżemy mieĂŚ satysfakcjĂŞ bo z naszego regionu poza Katowicami, CzĂŞstochowÂą, Bielskiem, Gliwicami i ÂŻywcem znalazÂł siĂŞ teÂż Rybnik. Z resztÂą to nie dziwota. W sumie to potĂŞÂżny wĂŞzeÂł (kier. Katowice/Gliwice/Pszczyna oraz WodzisÂław/Racibórz/KĂŞdzierzyn tyle Âże niestety niewykorzystany i centrum duÂżego regionu. Jestem ciekaw czy wÂładze Rybnika bĂŞdÂą wspóÂłpracowaĂŚ z PKS-em i PKP bo to szansa aby jeszcze bardziej wykreowaĂŚ Rybnik na duÂże centrum przesiadkowe. Problem w tym, Âże jeÂśli miasto bezmyÂślnie zabuduje teren przydworcowy i puÂści tam drogĂŞ to moÂżna zapomnieĂŚ o jakiejkolwiek duÂżej inwestycji. Po raz kolejny zdaje siĂŞ, Âże bĂŞdziemy cieszyĂŚ siĂŞ z byle czego. TakÂże za komuny popeÂłniono wiele b³êdów które siĂŞ teraz mszczÂą. Np. pozwalano na bezsensownÂą zabudowĂŞ domkami jednorodzinnymi okolic przy samym ÂŚródmieÂściu zamiast zachowaĂŚ te tereny pod budownictwo wielorodzinne.



    Temat: PKS Racibórz
    Co z tym PKS-em?

    Kto zmusza Zbigniewa Miedziaka (na zdjęciu) do pokonywania trasy Racibórz – Kuźnia pieszo? Dlaczego autobusy gubią w Bojanowie koła? O tych i o innych tajemnicach raciborskiego taboru.

    Przymusowy spacer

    Coraz częściej do naszej redakcji dzwonią osoby, które narzekają na nocne kursy raciborskiego PKS-u. Czy kierowcy rzeczywiście chcą sobie skrócić dniówkę?

    Zbigniew Miedziak od lat dojeżdża z Kuźni Raciborskiej do Raciborza, gdzie pracuje. Nie posiada auta, więc od lat podróżuje PKS-em. W środę, 12 listopada, spotkała go przykra niespodzianka. – Jak zwykle chciałem wracać do Kuźni kursem o godz. 22.17. Byłem na przystanku 10 minut przed czasem. Po 30 minutach zacząłem tracić cierpliwość, bo autobus się nie pojawiał – wspomina mężczyzna. Pasażer odczekał jeszcze kilka minut i zadzwonił do raciborskiego PKS-u, pytając, dlaczego odwołano kurs. – Usłyszałem, że autobus jest w trasie i normalnie jechał. Wariata ze mnie robią czy co? Przecież byłem na przystanku o wiele wcześniej przed kursem i wiem, że bus nie podjechał. Na PKS czekały również osoby, które chciały dojechać do Bieńkowic – denerwuje się Miedziak.

    Irytacja pana Zbigniewa jest tym większa, że to nie pierwszy raz, gdy autobus nie podjechał pod przystanek przy Świńskim Rynku. Kilka tygodni wcześniej, około godz. 13.00 też bezowocnie czekał na swój kurs. – Wtedy po prostu poczekałem na następny kurs. 12 listopada takiej możliwości nie miałem. Nie stać mnie na taksówkę, wiec poszedłem do domu pieszo. Przymusowy spacer zajął mi ponad cztery godziny – mówi rozgoryczony pasażer.

    Następnego dnia Zbigniew Miedziak pojawił się w dyrekcji raciborskiego PKS-u. – Chcieliśmy pokazać temu panu zapisy tachografu świadczące o tym, że taki kurs się odbył. On jednak nie przyjmował tego do wiadomości ­– mówi Kazimierz Kitliński, prezes raciborskiego PKS-u. – Przeprosiliśmy tego pana, jednak on żądał odszkodowania i chyba mojej głowy – dodaje prezes. Jak tłumaczą władze spółki, taka sytuacja nie mogła mieć miejsca, bo od lat stawiają na jakość. Tylko dzięki temu raciborski PKS ma najlepsze wyniki finansowe w regionie. – W ubiegłym roku kupiliśmy kilkanaście autobusów a w przyszłym chcemy kupić 12 kolejnych. Posiadamy 56 autobusów i niektóre mają po 35 lat, ale dążymy do całkowitego odnowienia taboru – tłumaczy Kitliński.

    Innego zdania jest pan Zbigniew. Uważa, że część kierowców „odbębnia” ostatnie kursy. – Rozmawiałem z innymi pasażerami i często ostatni bus podjeżdża szybciej na przystanek. Kierowcom się chyba śpieszy do domu. O punktualności też lepiej nie wspominać. Ta jakość, o której mówią, niech sobie w buty wsadzą – nie przebiera w słowach Miedziak.

    List do redakcji - Wspomnienia z nocnego kursu
    Dziesiątego listopada, o godzinie 22.35 bus relacji Racibórz – Pietraszyn wyjeżdża z dworca. Podróż przebiega bez zarzutów. Autobus skacze, skrzypi, coś trzeszczy lecz po dwóch latach codziennego dojazdu do szkoły wiele już ze strony lini PKS nie może zdziwić.

    Około godziny 23.00 autobus wjeżdża do Bojanowa. Mijając miejscowy bar i zbliżając się do ostrego zakrętu, autobus zwalnia. Ja zapatrzony w lewe okno autobusu nagle czuję wstrząsy, co specjalnie mnie nie zdziwiło, ponieważ fatalny stan autobusów i zawyżane ceny za marną jakość przewozów są tutaj codziennością. Patrząc w okno, widzę lewe przednie koło pojazdu, które mija mnie w oknie. Szok i zdumienie zarazem. Następnie autobus mocno orze o asfalt, po czym nagłym szarpnięciem staje. Kierowca z góry informuje, że lepiej iść z buta. Pasażerka siedząca centralnie na lewym przednim kole obraca się do mnie i ze strachem w oczach pyta czy to nie jej wina… Strach pomyśleć, co mogłoby się stać, gdyby nie felerny na co dzień zakręt w Bojanowie, który dziś okazał się być aniołem stróżem nocnego kursu PKS-u na trasie Racibórz – Pietraszyn. W takich właśnie chwilach pojawia się pytanie: Jak długo jeszcze będziemy musieli znosić okropne warunki raciborskiego PKS-u? Czy stan autobusów jest odpowiedni i czy za zawyżane ceny opłaca się wsiadać do niebiesko -białych „trumien“ ?

    Gdyby usterka pojawiła się 3 min wcześniej, gdy autobus pędził z prędkością 60km/h, mogłoby się nie skończyć jedynie na dowcipnych wspomnieniach. Gdyby to w środę autobus robił podobny kurs na podobnej drodze i wyładowany byłby dziećmi wracającymi szczęśliwie ze szkoły, gdyby wówczas doznał podobnej usterki a warunki na jezdni nie zmusiłyby kierowcy do ściągnięcia nogi z gazu, skutki mogłyby być tragiczne. Tymczasem zostają mi 3 km prostej, dłużącej się drogi do domu oraz ciągle chodzące po głowie pytanie – co by było gdyby...

    Źródło: Nowiny Raciborskie




    Temat: PKM trafi pod młotek


    Ministerstwo skarbu państwa zamierza nieodpłatnie przekazywać samorządom różnego szczebla niesprywatyzowane do tej pory PKS-y.
    Minister skarbu, Aleksander Grad uważa, że "jest to w interesie zarówno PKS-ów, jak i samorządów, które chcą zapewnić sprawną komunikację na swoim terenie".
    Raciborski magistrat wystosował już do ministerstwa pismo w tej sprawie. - Mimo, że nasz PKS jest spółką prawa handlowego, to jednak jego akcje należą do ministerstwa. Wyraziliśmy już chęć jego przejęcia - mówi prezydent Lenk.
    Miasto PKS widzi w przyszłości w formie przedsiębiorstwa międzygminnego, połączony by został z PK, które zajmuje się obecnie komunikacją miejską. - Wyjdzie to nam tylko na dobre, bo problemem PK jest przestarzały tabor, a PKS dysponuje dobrymi, nowymi autobusami - twierdzi prezydent.

    ŹRÓDŁO

    Tuż przed świętami ministerstwo skarbu wystosowało pismo do prezesów PKS-ów, także raciborskiego, z prośbą o przedstawienie wizji przyszłości swoich firm.
    O tym, że ministerstwo skarbu państwa zamierza nieodpłatnie przekazywać samorządom różnego szczebla niesprywatyzowane do tej pory PKS-y, pisaliśmy już kilka dni temu w Miasto chce przejąć PKS.
    Na ten temat rozmawiamy z prezesem raciborskiego PKS-u Kazimierzem Kitlińskim.

    -PKS radzi sobie ostatnio całkiem dobrze...
    -W ostatnim czasie udało nam się kupić 13 nowych autobusów, wyremontowaliśmy biura, sukcesywnie rozbudowujemy rozkład jazdy, ludzie garną się do roboty, chcą pracować właśnie u nas. Widać, są powody.

    -Uważa Pan, że PKS-owi wyjdzie na dobre przejęcie przez samorząd?
    -Dotąd żaden inwestor nie zwrócił się do mnie z chęcią przejęcia raciborskiego PKS-u. Uważam, że to samorządy powinny wykorzystać inicjatywę ministra, moim zdaniem będzie to dla gmin tylko korzystne. Oczywiście pod warunkiem, że dany PKS nie przynosi strat. Nasz od jakiegoś czasu wychodzi na plus. Jest się czym pochwalić, bo takich w kraju jest niewiele.

    -A może pod skrzydłami prywaciarza byłoby jednak lepiej?
    -Myślę, że taki scenariusz da się przewidzieć. Może na początku starałby się postępować zgodnie z naszymi zasadami, potem zacząłby jednak wprowadzać własne i gmina straciłaby wpływ na to jak, czym i kiedy wozi się jej mieszkańców. A to chyba nie jest dobre. Tutaj nie chodzi tylko o to, by zarobić na transporcie jak najwięcej, ale i o to, żeby ludzie o różnej porze dnia mieli czym dojechać do domów.

    -Nie obawia się Pan, że zyski PKS-u, zamiast zasilać jego działalność, wylądują gdzie indziej?
    -Trudno mi sobie wyobrazić, że PKS będzie dofinansowywał gminę. Ale jeśli jego przyszły właściciel zdecyduje o takim, a nie innym podziale wyników, to będziemy musieli to zaakceptować. Jeśli miasto będzie chciało zainwestować pieniądze z zysków PKS-u gdzie indziej, a nie tutaj, będzie musiało wziąć za to odpowiedzialność.

    -Jakie ma Pan zdanie o połączeniu PKS-u i PK?
    -Będzie to dość dziwne. Nie do końca wiem jaki jest tego cel. Wiem tylko tyle, że kierowcy PK przechodzą do nas. To musi o czymś świadczyć... Jeśli miasto chce nas połączyć, to widać ma powody i uważa, że tak będzie lepiej.

    ŹRÓDŁO


    Pytanie na czasie: CO Z NASZYM PKS-em ?? Czyżby miał zostać przejęty przez (wielko)rybnicki samorząd ? Czy wladza w Wodzisławiu śpi ?! Może to ostatnia szansa, aby upomnieć się o swój tabor i samemu decydować o komunikacji na własnym terenie ?



    Temat: Ilostan niskopodłogowców/niskowejściowców

    Górny Śląsk i Zagłębie (GOP i okolice):

    PKM Katowice - 34 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 6 (007, 009, 073, 089, 091, 092)
    - MAN NL222: 8 (131-134, 138-141)
    - Solaris U12: 15 (162-173, 175, 177, 178)
    - Jelcz M125M: 5 (179-183)

    PKM Gliwice - 27 szt. w tym:
    - Volvo B10BLE: 5 (4-8)
    - MAN NL222: 7 (9-15)
    - MAN NL223: 8 (16-20, 22-24)
    - Kapena Thesi City: 1 (21)
    - Jelcz M125M: 6 (25, 26, 27, 28, 29, 30)

    PKM Bytom - 4 szt. w tym:
    - Ikarus 412.08A: 4 (7400-7403)

    PKM Tychy - 22 szt. w tym:
    - Jelcz M081MB: 2 (146, 147)
    - Jelcz M101I: 1 (166)
    - Jelcz M121M: 11 (130, 133-138, 142-145)
    - Jelcz M181MB: 2 (214-225)
    - Solaris U12: 6 (176-180, 182)

    PKM Jaworzno - 2 szt. w tym:
    - Scania CN113CLL: 2 (047, 048)

    PKM Świerklaniec - 3 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 2 (1419, 1420)
    - Kapena Thesi City: 1 (1498)

    PK Racibórz - 8 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 1 (1060)
    - Kapena City 7,5: 7 (1047-1053)

    PKM Czechowice-Dziedzice - 4 szt. w tym:
    - Solaris U12: 3 (14-16)
    - Solaris U15: 1 (18)

    PKM Sosnowiec - 17 szt. w tym:
    - Solaris U12: 12 (060-069, 075, 076)
    - Solaris U15: 5 (070-074)

    PKM Jastrzębie Zdrój - 4 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 2 (281, 282)
    - MAN NL222: 2 (210, 211)

    ZKM Zawiercie - 4 szt. w tym:
    - Jelcz M081MB: 2 (137, 138)
    - Jelcz M081MB/3: 2 (145, 146)

    Transgór Rybnik - 11 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 4 (3236, 3237, 3271, 3272)
    - Jelcz M125M: 2 (3270, 3296)
    - Mercedes O530: 5 (3363-3367)

    PKS Rybnik - 3 szt. w tym:
    - DAB Citybus 1200C: 2 (SR 22937, SR 22952)
    - Jelcz M125M: 1 (SR 22972)

    PKS Gliwice - 1 szt. w tym:
    - DAB 15-1200C: 1 (SG 71134)

    V-Bus Żory - 6 szt. w tym:
    - Mercedes O530: 3 (SZO N407, SZO S956, SZO S957)
    - Mercedes O530L: 2 (SZO N408, SZO N409)
    - Mercedes O520: 1 (SZO S955)

    Meteor Jaworzno - 20 szt. w tym:
    - Jelcz M081MB: 1 (861)
    - Jelcz M101I: 1 (860)
    - Jelcz M121M: 8 (862-865, 869, 884, 885, 887)
    - Jelcz M125M: 2 (866, 867)
    - Solaris U12: (810, 880-882)
    - Solaris U15 (855-857)

    Duhabex Chrzanów - 2 szt. w tym:
    - Ikarus 412.02: 1 (17)
    - Scania CN113CLL: 1 (09)

    Zagozda Ruda Śl. - 2 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 2 (004, 019)

    Markus Chrzanów - 2 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 1 (01)
    - Jelcz M125M: 2 (02)

    Sebzda Czeladź - 7 szt. w tym:
    - Volvo B10BLE: 3 (14, 24, 44)
    - Jelcz M121M: 1 (50)
    - MAN NL222: 1 (22)
    - MAN NL223: 1 (32)
    - Solaris U12: 1 (27)

    M. Komander, Mysłowice - 1 szt. w tym:
    - Neoplan 906T: 1 (SM 05539)

    Pozostali przewoźnicy nie posiadają autobusów niskopodłogowych ani niskowejściowych.

    --------------------

    Łącznie autobusów niskopodłogowych – 183 sztuki. Ilość autobusów w ruchu trudno określić, ja bym szacował na ponad 1500, więc udział taboru niskopodłogowego lub niskowejściowego to między 10 a 15%.

    (w powyższym zestawieniu mogą wystąpić pewne nieścisłości, uprzejmie proszę o poprawki jeśli takowe znajdziecie )


    Scanie w Jaworznie to 040 i 047 Pozatym ja bym tu wrzucił jeszcze nasze MAN-y tzn.
    SD-200: 1 (173)
    SD-202: 9 (176, 177, 178, 183, 186, 187, 188, 194, 195
    W końcu to też niskowejściowe pojazdy nielicząc wchodzenia na pięterko
    POZDRAWIAM



    Temat: Ilostan niskopodłogowców/niskowejściowców
    Górny Śląsk i Zagłębie (GOP i okolice):

    PKM Katowice - 34 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 6 (007, 009, 073, 089, 091, 092)
    - MAN NL222: 8 (131-134, 138-141)
    - Solaris U12: 15 (162-173, 175, 177, 178)
    - Jelcz M125M: 5 (179-183)

    PKM Gliwice - 27 szt. w tym:
    - Volvo B10BLE: 5 (4-8)
    - MAN NL222: 7 (9-15)
    - MAN NL223: 8 (16-20, 22-24)
    - Kapena Thesi City: 1 (21)
    - Jelcz M125M: 6 (25, 26, 27, 28, 29, 30)

    PKM Bytom - 4 szt. w tym:
    - Ikarus 412.08A: 4 (7400-7403)

    PKM Tychy - 22 szt. w tym:
    - Jelcz M081MB: 2 (146, 147)
    - Jelcz M101I: 1 (166)
    - Jelcz M121M: 11 (130, 133-138, 142-145)
    - Jelcz M181MB: 2 (214-225)
    - Solaris U12: 6 (176-180, 182)

    PKM Jaworzno - 2 szt. w tym:
    - Scania CN113CLL: 2 (047, 048)

    PKM Świerklaniec - 3 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 2 (1419, 1420)
    - Kapena Thesi City: 1 (1498)

    PK Racibórz - 8 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 1 (1060)
    - Kapena City 7,5: 7 (1047-1053)

    PKM Czechowice-Dziedzice - 4 szt. w tym:
    - Solaris U12: 3 (14-16)
    - Solaris U15: 1 (18)

    PKM Sosnowiec - 17 szt. w tym:
    - Solaris U12: 12 (060-069, 075, 076)
    - Solaris U15: 5 (070-074)

    PKM Jastrzębie Zdrój - 4 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 2 (281, 282)
    - MAN NL222: 2 (210, 211)

    ZKM Zawiercie - 4 szt. w tym:
    - Jelcz M081MB: 2 (137, 138)
    - Jelcz M081MB/3: 2 (145, 146)

    Transgór Rybnik - 11 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 4 (3236, 3237, 3271, 3272)
    - Jelcz M125M: 2 (3270, 3296)
    - Mercedes O530: 5 (3363-3367)

    PKS Rybnik - 3 szt. w tym:
    - DAB Citybus 1200C: 2 (SR 22937, SR 22952)
    - Jelcz M125M: 1 (SR 22972)

    PKS Gliwice - 1 szt. w tym:
    - DAB 15-1200C: 1 (SG 71134)

    V-Bus Żory - 6 szt. w tym:
    - Mercedes O530: 3 (SZO N407, SZO S956, SZO S957)
    - Mercedes O530L: 2 (SZO N408, SZO N409)
    - Mercedes O520: 1 (SZO S955)

    Meteor Jaworzno - 20 szt. w tym:
    - Jelcz M081MB: 1 (861)
    - Jelcz M101I: 1 (860)
    - Jelcz M121M: 8 (862-865, 869, 884, 885, 887)
    - Jelcz M125M: 2 (866, 867)
    - Solaris U12: (810, 880-882)
    - Solaris U15 (855-857)

    Duhabex Chrzanów - 2 szt. w tym:
    - Ikarus 412.02: 1 (17)
    - Scania CN113CLL: 1 (09)

    Zagozda Ruda Śl. - 2 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 2 (004, 019)

    Markus Chrzanów - 2 szt. w tym:
    - Jelcz M121M: 1 (01)
    - Jelcz M125M: 2 (02)

    Sebzda Czeladź - 7 szt. w tym:
    - Volvo B10BLE: 3 (14, 24, 44)
    - Jelcz M121M: 1 (50)
    - MAN NL222: 1 (22)
    - MAN NL223: 1 (32)
    - Solaris U12: 1 (27)

    M. Komander, Mysłowice - 1 szt. w tym:
    - Neoplan 906T: 1 (SM 05539)

    Pozostali przewoźnicy nie posiadają autobusów niskopodłogowych ani niskowejściowych.

    --------------------

    Łącznie autobusów niskopodłogowych – 183 sztuki. Ilość autobusów w ruchu trudno określić, ja bym szacował na ponad 1500, więc udział taboru niskopodłogowego lub niskowejściowego to między 10 a 15%.

    (w powyższym zestawieniu mogą wystąpić pewne nieścisłości, uprzejmie proszę o poprawki jeśli takowe znajdziecie :) )



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    raport z dnia 24.04.09
    Ulice Krakowa:
    13:00 Jelenia Góra - Zakopane -> MAN Lion's Star/PKS Zakopane
    13:20 Kraków - Wisła -> MAN Lion's coach fioletowy/PKS Cieszyn
    13:35 Warszawa - Zakopane -> Scania Irizar Intercentury/PKS Warszawa
    13:35 Kraków - Szczawnica -> Mercedes O404/DIDI Trans
    13:50 Kraków - Żywiec -> Autosan A10-10/PKS Żywiec
    14:10 Kraków - Zakopane -> Volvo 9700/Szwagropol, #15
    14:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Jelcz T120/PKS Bielsko-Biała
    14:25 Kraków - Szczawnica -> Scania Irizar Century/PKS Myślenice
    14:25 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, #1
    14:45 Ustrzyki Dolne - Katowice -> Jelcz T120 z klimą/PKS Katowice
    14:50 Kraków - Zakopane -> Bova Magiq HD 120-380/Szwagropol, #20

    RDA:
    15:10 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Autosan H10-10/PKS Tomaszów M.
    15:10 Kraków - Zakopane -> Setra S315GT-HD/PKS Zakopane
    15:15 Katowice - Krynica -> Autosan H10-10/PKS Katowice, frekwencja 110%
    15:15 Kraków - Nowy Sącz -> Man Lion's Regio/Voyager, ciągle na testach ten wóz... frekwencja 90%
    15:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo/Trans Usługi Gorlice, ten starszej generacji zielony
    15:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Autosan A1112 San/PKS Bielsko-Biała
    15:20 Katowice - Hrubieszów -> Volvo B12 Barbi/PKS Hrubieszów, frekwencja 100%
    15:25 Zakopane - Ostrowiec Swiętokrzyski -> Mercedes Irizar Century/PKS Ostrowiec Św. frekwencja 95%
    15:30 Kraków - Częstochowa -> Irisbus Crossway/PKS Częstochowa, frekwencja 95%
    15:30 Kraków Ochotnica -> Autosan A10-12/PKS Kraków, autobus znów jak podczas poprzedniego raportu spóźnił sie, tym razem z Cieszyna zamiast o 15:10 przyjechał o 16:10, a do Ochotnicy odjechał o 16:30
    15:40 Kraków - Nowy Sącz -> Autosan H10-10,PKS Nowy Sącz, frekwencja 60-70%
    15:40 Kraków - Cieszyn -> Autosan A10-12/PKS Wadowice
    15:40 Kraków - Zakopane -> Bova Futura FLD 12/Szwagropol #23
    15:40 Kraków - Tarnobrzeg -> Solbus SolTour 11
    15:45 Kraków - Chełm -> Ayats Olimpia/PKS Chełm
    15:50 Kraków - Zakopane -> Scania Irizar New Century/Trans Frej
    15:55 Kraków - Żywiec -> Solbus SolTour 10/PKS Żywiec
    16:00 Kraków - Włoszczowa -> Mercedes Irizar Century/PKS Jędrzejów
    16:00 Kraków - Stalowa Wola -> Solbus C10,5/1/PKS Stalowa Wola
    16:00 Kraków - Szczawnica -> Jelcz PR110D Lux/PKS Nowy Targ
    16:05 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, frekwencja 100%, #16
    16:10 Łódź - Krosno -> Autosan H10-10/PKS Krosno i dodatkowo na trasie Kraków-Krosno jechał Jelcz PR110D LUX/PKS Krosno
    16:10 Kraków - Zakopane -> Bova Futura 12/Szwagropol, #11
    16:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo ten nowy, złoty/Trans Usługi Gorlice
    16:20 Kraków - Ostrowiec Św -> Setra S315HD/PKS Ostrowiec Św.
    16:20 Kraków - Starachowice -> Mercedes Intouro/PKS Starachowice
    16:23 Nowy Sącz - Rybnik -> Mercedes O340/PKS Rybnik
    16:25 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Man Irizar Century/Trans-PIK
    16:30 Kłodzko - Mielec -> Irisbus Axer/Veolia Mielec
    16:30 Kraków - Limanowa -> Autosan H10-10/PKS Limanowa
    16:35 Kraków - Racibórz -> Bova Futura 10/Travel Bus
    16:35 Kraków - Sanok -> Autosan A10-10/Veolia Sanok
    16:40 Katowice - Szczawnica -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ
    16:44 Zakopane - Katowice -> Dab/PKS Katowice
    16:50 Kraków - Krynica -> Jelcz T120/PKS Nowy Sącz, frekwencja 90%
    16:55 Kraków - Stalowa Wola -> Autosan A10-12/PKS Stalowa Wola
    17:00 Zakopane - Łódź -> Setra S315HD/PKS Łódź, frekwencja 50-60-%
    17:00 Kraków - Zakopane -> MAN Lion's Coach/PKS Zakopane

    i potem
    18:40 Jelenia Góra - Zakopane -> Setra S217 HDH/PKS Zakopane, opóźniony 40 minut
    18:55 Mława - Zakopane -> Berkhof Axial/PKS Mława, frekwencja - pare osób. spóźniony 40 minut
    19:15 Zakopane - Kołobrzeg -> Bova Futura 12/Veolia Kołobrzeg, frekwencja 80%
    19:20 Kraków - Sanok -> Mercedes Intouro/Veolia Sanok
    19:40 Zakopane - Karwia -> Jonckheere Mistral/PKS Kraków
    19:50 Łódź - Zakopane -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ, wyjaśniła sie sytuacja z ELĄ. kurs który dotychczas obsługiwał Maciej Jachymiak znany też jako Ekspres linia najprawdopodobniej został zmieniony (albo mają tam jakiś układ) i za jego Bove pojawia sie teraz PKS Nowy Targ
    20:00 Kraków - Muszyna -> Autosan A1112 San/PKS Nowy Sącz, frekwencja 100%
    20:15 Kraków - Kołobrzeg -> Van Hool Eos 200 tyle że nie 12 a 10 metrowy/Nawara Travel, frekwencja 80%
    20:40 Katowice - Nowy Sącz -> Jelcz T120 ten w starej budzie biało niebieski/PKS Nowy Sącz, frekwencja 50%
    21:10 Krynica - Koszalin -> Setra S215HD/PKS Koszalin, frekwencja 70%
    21:20 Zakopane - Ustka -> Irisbus Arway/PKS Słupsk
    21:30 Wadowice - Jelenia Góra -> Bova Futura 13/PKS Jelenia Góra, frekwencja 50%, blachy DW 9139R



    Temat: Podbeskidzie walczy o pociągi - przyłącz się!!!


    | Wiem, wiem. Tyle tylko, ze pamietam czasy, nawet nie tak dawne, gdy
    | połączeniami z R-ka do Żor czy Pszczyny, do Zabrza czy nawet do
    | samiusieńkich Gliwic (tak, to prawda!) jeździły tysiące ludzi. Pomimo
    | szczerych starań ZetPeeRowców bywają nawet teraz pociągi wyjeżdżające z
    | R-ka ze 120% obłożeniem miejsc. Niestety, niketóre połączenia są już martwe


    nawet tam gdzie są duże potoki pasażerów jak na Jastrzębie-Katowice


    Cooo:-)?? Ja odkad swiadomie pamietam pociagi (czyli gdzies od 94 roku), to
    pociagi do Rybnika zawsze kojarzyly mi sie z pustym kiblem. Przeciez PKS
    jest bezkonkurencyjny zarowno cenowo, czasowo, jak i odleglosciowo (koleja
    jest prawie dwa razy dalej). Co do Zabrza, trudno mi powiedziec, az
    chcialbym w to uwierzyc, ze tak bylo:-) Chyba, ze piszesz jeszcze o latach
    80tych...
    Do Zor jak najbardziej wierze, ta linia ma potencjal...
    A na Wodzislaw kiedy przestali ludzie jezdzic? Ilekroc tam jechalem, to w
    pociagu bylo po ok. 15-30 osob:-/


    no to poczytaj

    Rybnik - Gliwice
    żeczywiście była okrężna trasa i zawsze było mało pociągów, bo jest tu dużo PKS'ów

    Jastrzębie-Pawłowice-Orzesze
    Tutaj powód jest prosty. Pekapa po prostu bardzo postarała się żeby pozbyć sie
    pasażerów. Ludzie woleli jechać PKS'em niż przesiadać się w Orzeszu, a czasem
    także Pawłowicach i czekać tam po pół godziny. Obecnie jeżdżą i PKS'y i prywatne
    autobusy DRABAS, tak autobusy bo na tej trasie jeździ tyle ludzi że jak na samym
    początku działalności drabasa były busy to ludzie się nie mieścili do nich.

    Jastrzębie-Wodzisław
    Upadek tej lini spowodowała prędkość. Każdy kogo zapytasz w Wodzisławiu powie że
    bardzo lubił pociąg do Jastrzębia, ale nim żadko jeździł ze względu na czas
    jazdy który wynosił 40 minut, dlatego ludzie wybrali autobus linii E-3 jadący do
      dzielnicy Zdrój 20 minut.

    Wodzisław-Rybnik
    tutaj zależy dokąd jedzie pociąg, bo jak do Katowic to jedzie troche ludzi,
    szczególnie tym po piątej, duzo ludzi też jedzie tym pociągiem do/z Krakowa,
    troche tez jest na pociągi do Pszxczyny ale juz mniej, a jesli jest to pociąg
    relacji Chałupki-Rybnik to żeczywiście pustawy bo jak ludzie mają się przesiadać
    to wolą do Rybnika dojechać autobusem E-3, nie wiem czemu ale takie już mają
    przyzwyczajenie.

    Chałupki-Wodzisław
    najlepszy dojazd z Chałupek do Wodzisławia jest właśnie pociągiem, mimo iż jest
    trochę PKS'ów to zaletą pociągów jest kursowanie codziennie, a poza tym ze
    stacji w Chałupkach jest bliżej do granicy

    Chałupki-Racibórz
    tłumów tutaj nie ma ale ludzi na szynobus w sam raz, ludzie z miejscowości jakie
    są na trasie wolą jechać do pracy i szkoły pociągiem bo jest szybciej i
    wygodniej, ale popołudniowe w kierunku Raciborza i poranne w kierunku Chałupek
    mają średni sens, można by ło je przesunać na bardziej dogodna porę tak by był
    do Raciborza dojazd na 6, 7, 8, 9 i 19 (ten 19 to na dyskotekę w Krzyzanowicach)
    do a powrót o  7:00 13:00 14:40 15:30 18:00 bo obecnie są dwa pociągi w kierunku
    do pracy, a trzy w przeciwnym tzn. rano trzy do Chałupek po południu dwa, z

    Racibórz-Rybnik
    tu jest obłożenie 100% w większości pociagów bo pociągiem na tej trasie jest
    najlepsze połączenie, bo PKS'y jeżdżą żadko i długo

    Rybnik-Katowice
    Tutaj jest prawie zawsze obłożenie około 100%, nawet jak jadą Bohuny

    Rybnik-Pszczyna
    Tutaj tłumów nie ma, ale ludzi trochę jeździ

    Rybnik/Racibórz-Kędzierzyn
    Tu tak samo jak do Katowic, dużo ludzi tymi pociągami dojeżdża na skomunikowanie
    do Opola i Wrocławia, ajk jedzie z Raciborza to tak zbiera ludzi że w KK jest
    pełny, jak z Rybnika to juz w Rybniku ludzi duzo jest


    | Patrząc na to, ile linii lokalnych, podmiejskich zostało zamkniętych,
    | trudno jest pogodzić się ze stwierdzeniem, że spadek zainteresowania
    | pasażerów przewozami kolejowymi jest skutkiem li-tylko takiego a nie innego

    | _kiedy_, a czasem i _po_co_ jeździć ...


    byś się zdziwił, w dni nauki szkolnej w ROW dużo dojeżdża do szkół średnich,
    kwestia odpowiedniego rozkładu jazdy dosotsowanego tam gdzie trzeba do uczniów





    Temat: [PPKS Rybnik]Prywatyzacja.
    Po prywatyzacji słuch zaginął, ale może komunalizacja??

    Rząd chce oddać kulejące PKS-y samorządom

    Ministerstwo Skarbu chce darmo przekazywać samorządom PKS-y. Większość z nich ledwo zipie, więc przejście na garnuszek samorządów może być dla nich jedyną szansą na przetrwanie - informuje resort.

    Chociaż Warszawa nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, z szansy jako pierwszy na Śląsku i jeden z pierwszych w Polsce chce skorzystać Racibórz. Urzędnicy właśnie wysłali do ministerstwa wniosek w tej sprawie.

    Podobne pismo do ministerstwa wystosował jeszcze tylko marszałek województwa podkarpackiego.

    O ile w całym kraju podobne przedsiębiorstwa rezygnują z kolejnych kursów, bo wożenie pasażerów przestaje się opłacać, raciborski PKS ma się dobrze, więc jest dla miasta łakomym kąskiem.

    - W ostatnim czasie kupiliśmy 13 nowych autobusów, w tym dziewięć nowoczesnych mercedesów. Za raty leasingowe zapłaciliśmy w ubiegłym roku ponad 800 tys. zł. I starczyło nam jeszcze na przeprowadzenie remontów biur za 200 tys. zł - mówi Kazimierz Kitliński, prezes raciborskiego PKS-u. Każdego miesiąca przedsiębiorstwo płaci 70 tys. zł raty za autobusy i wciąż jest na plusie! PKS powiększa również załogę i obecnie zatrudnia 137 osób. Do ra-ciborskiego przedsiębiorstwa uciekają kierowcy z innych zakładów. I nie ma się czemu dziwić. Średnia wypłata brutto wynosi tu 2,6 tys. zł.

    Kazimierz Kitliński nie chce zdradzić tajemnicy sukcesu. - Po prostu nam się udało - mówi prezes przedsiębiorstwa, które jeszcze trzy lata temu było na minusie.

    - Nie mamy żadnych wątpliwości, że jego przejęcie bardzo by nam się opłacało. Działające na naszym terenie przedsiębiorstwo jako jedno z niewielu jest w znakomitej kondycji _- mówi Mirosław Lenk, prezydent Raciborza.

    Aleksander Grad, minister skarbu, tłumaczy, że takie zmiany leżą w interesie zarówno PKS-ów, jak i samorządów.

    - Decyzja dotycząca ewentualnego przekazania akcji jakichkolwiek PKS-ów zostanie poprzedzona m.in. analizą strategii rozwoju województwa, na obszarze którego znajdują się spółki, jak również możliwości skorzystania przez jednostki samorządu terytorialnego ze środków unijnych, które przeznaczone zostałyby na niezbędne inwestycje związane m.in. z odnowieniem taboru autobusowego - donosi resort skarbu.

    Przejecie PKS-ów przez samorządy to dla większości przedsiębiorstw w kraju jedyna szansa na uniknięcie upadłości. - W ubiegłym roku nasze przedsiębiorstwo przyniosło 120 tys. zł strat. Każdego miesiąca likwidujemy kolejne nierentowne kursy. A wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej, bo ceny paliwa idą w górę - mówi Jerzy Siwica, prezes PKS-u w Rybniku. Z przedsiębiorstwa uciekają kolejni kierowcy. Nie ma pieniędzy na podwyżki.

    W tej sytuacji w ubiegłym tygodniu Siwica wystosował pisma do Urzędu Miasta w Rybniku oraz starostw powiatowych w Rybniku i Wodzisławiu Śląskim w sprawie ich ewentualnej opieki nad przedsiębiorstwem. - W ten sposób możemy zatrzymać niepokojący proces. Samorządy mają większe pole manewru - mówi Siwica. Prezes zdaje sobie jednak sprawę z tego, że urzędy nie będą zabijać się o zakład zatrudniający 300 osób i przynoszący każdego roku straty.

    http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/836157.html




    Temat: PLAN OBCHODÓW ROCZNICY FORUM!
    UWAGA, UWAGA, UWAGA!

    Mam już plan na obchody rocznicy forum! Będzie to dość kolejowa rocznica, aczkolwiek elementy autobusowe także znajdą się w planie. Mianowicię czas na przejście do rzeczy:

    Wszystko odbędzie się w sobotę - 7. lipca 2007 w godzinach popołudniowych, więc osoby pracujące w sobotę także mogą wybrać się na te skormne, aczkolwiek ważne obchody pierwszej rocznicy forum. Tak prezentuje się plan obchodów:

    Godzina 16:00 - Zbiórka na dworcu PKP w Rybniku. W planie grupowe zdjęcie forumowiczów na tamtejszej stacji, oraz focenie wszelkiego dostępnego taboru w okolicach stacji. Dla zapaleńców autobusowych możlwiość chwilowego obfotografowania tamtejszego taboru autobusowego.

    16:30 - Odjazd pociągiem 807; Katowice - Racibórz. Złożonym z wagonów Bhp (bipy), oczywiście jedziemy do końca trasy w Raciborzu.

    17:23 - Przyjazd na stację w Raciborzu. Tam focenie wszelkiego możliwego taboru na stacji. Możliwość uchwycenia jedynej nastawni bramowej w ROW. Możliwość focenia również tamtejszego taboru autobusowego na dworcu autobusowym (oczywiście w miarę osobistych preferencji. Czas w Raciborzu to około 40 minut, więc jednak skupiłbym się na fotografowaniu taboru kolejowego. Oczywiście pamiątkowe grupowe zdjęcie na tle Bipy, ewentualnie innego motywu

    18:04 - Odjazd osobówką 812 Racibórz - Katowice, czyli powrót składu którym pojedziemy z Rybnika.

    19:00 - Przyjazd na stację w Rybniku, ewentualne focenie dodatkowo taboru tamtejszego. Można przejść się w kierunku szopy. Dla bardziej wytrwałych focenie pociągu pośpiesznego Bielsko Biała - Świnoujście/Kołobrzeg, bądź "Szyndzielni". Planuję jeszcze fotkę zbiorową na tle lokomotyw stojących po drugiej stronie stacji.

    Dojazd na imprezę:

    E3 - 15:20 z A. Bożka w Jastrzębiu Zdroju; 15:44 z dworca PKS w Wodzisławiu Śląskim.

    R-bus - 15:06 z przystanku Jastrzębie Zdrój Moszczenica.

    48 (ZTZ) - 15:05 z przystanku Boguszowice Pętla

    216 - 15:15 Wodzisław Śląski dw. PKS.

    PKP z kierunku Żor 14:56, BUS Dewax z kierunku Żor - 15:20

    Powrót z imprezy:

    E3 - z przyst. Rybnik DKM 19:30

    R-bus z przyst. Rybnik Policja - 19:29

    DEWAX BUS - 19:40 (przyst. dw. PKP)

    216 - 19:20

    Dojazd, powrót, oraz przejazd pociągiem Rybnik - Racibórz - Rybnik we własnym zakresie finansowym.

    Wg. obiegów składów PKP PR na pociągu 807, oraz 812 powinny jechać wagony Bhp, jednak nigdy nie wiadomo jak w Katowicach zespolą skład i ja niestety 100% gwarancji że to będzie bipa dać nie mogę. Mimo, że jest ona głównym punktem imprezy może stać się tak, że pojedziemy do Raciborza i spowrotem składem Bdhpumn.

    Obecność obowiązkowa Oczywiście cieszyłbym się gdyby większość forumowiczów przybyła na imprezę, będzie to świetna okazja do integracji wszystkich miłośników z regionu, oraz niebywała możliwość do omówienia wszelakich problemów związanych z transportem zbiorowym w Rybnickim Okręgu Węglowym. Jest to także rocznica forum, które z pasją tworzymy, w końcu jesteśmy miłośnikami kolei, oraz komunikacji miejskiej dlatego też wymieniamy tutaj poglądy o transporcie zbiorowym, jakże ważnym elemencie naszego życia, a dla wielu z nas najważniejszym, dlatego też pragnę, aby na tę skormną imprezę w miarę możliwości przybył każdy miłośnik i każdy komu zależy na transporcie zbiorowym!

    Inne grunty obchodzenia tej rocznicy:

    6. lipca wydam podsumowanie roku transportowego od czasu założenia forum. Znajdą się tam wszystkie ważniejsze informacje, które kształtowały transport zbiorowy w ubiegłym roku, roku od kiedy istnieje forum.

    8. lipca - pragnę zaprosić wszystkich użytkowników do bicia rekordu odwiedzin na forum, a raczej liczby użytkowników dostępnych w jednym czasie. Mamy jak narazie słaby wynik, tylko 20. Myślę, że godzina 20 w niedzielę będzie odpowiednia, pragnę by jak najwięcej osób było o tej godzinie na forum, i niech zostaną zalogowane do godziny 20:10 te dziesięć minut powinno starczyć na bicie rekordu

    LICZĘ NA WAS: DRODZY UŻYTKOWNICY!!




    Temat: Ekstraliga 2007
    KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY DRUŻYNOWYCH

    MISTRZOSTW POLSKI SENIORÓW - EKSTRALIGA

    1 – 9.09.2007 r. Ustroń - Jaszowiec

    1.Organizator:
    Klub Szachowy „SILESIA” Racibórz na zlecenie Polskiego Związku Szachowego
    Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak , tel: 660361034 e-mail: piorac72@poczta.onet.pl

    2. Cel zawodów:
    wyłonienie Drużynowego Mistrza Polski
    wyłonienie reprezentantów Polski w Klubowym Pucharze Polski

    3. Termin i miejsce zawodów:
    1 – 9.09.2007 r., OWS „BARBARA”, Ustroń – Jaszowiec, ul. Wczasowa 90
    odprawa techniczna 31.08.2007 r. godzina 20.30
    biuro zawodów czynne 31.08.2007 r. od godziny 12.00

    4. Uczestnictwo:
    prawo gry mają drużyny wymienione w Regulaminie 63. DMP ( załącznik nr 1 )

    5. Warunki uczestnictwa:
    terminowe zgłoszenie drużyn do dnia 1.08.2007 r. ( załącznik nr 4 Regulaminu 63. DMP ) na adres Polskiego Związku Szachowego i organizatora - Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3
    47-400 Racibórz, e-mail piorac72@poczta.onet.pl
    opłata startowego w wysokości 1800 zł do dnia 1.08.2007 r. na konto Klubu Szachowego „SILESIA” Racibórz w PKO BP S.A O/Raciborz nr 50 1020 2472 0000 6502 0198 0283 ( drużyny korzystające z zakwaterowania i wyżywienia u organizatora otrzymują zwrot 600 zł w rozliczeniu )
    wniesienie opłaty klasyfikacyjno-rankingowej na konto Polskiego Związku Szachowego przed rozpoczęciem zawodów (Regulamin 63. DMP punkt 9.4)
    imiennego zgłoszenia składu drużyn ( załącznik nr 5 Regulaminu DMP) do 20.08.2007 r. na ww. adres organizatora.

    6. Koszt zakwaterowania i wyżywienia:
    od kolacji 31.08.2007 r. do obiadu 9.09.2007 r. wynosi 630 zł od 1 osoby (9 dni x 70 zł )

    7. Rezerwacja zakwaterowania i wyżywienia:
    do dnia 1.08.2007 r. z dokładnym wyszczególnieniem ilości przyjeżdżających zawodników oraz warunków pobytu ( pokoje 1, 2 ,3 osobowe ) na adres:
    Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz, tel: 660361034 , dom -032-4190645
    e- mail piorac72@poczta.onet.pl
    opłaty za zakwaterowanie i wyżywienie należy przekazywać do dnia 10.08.2007 na konto Klubu Szachowego „SILESIA” Racibórz w banku:
    PKO BP S.A O/Raciborz nr 50 1020 2472 0000 6502 0198 0283

    8. Uwagi:
    w zawodach obowiązuje Regulamin 63. DMP Polskiego Związku Szachowego
    nagrody: w klasyfikacji drużynowej za miejsca I – III : 3000zł, 2400zł, 1800zł, oraz medale.
    szczegółowych informacji o zawodach udziela Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak
    kolacja od 18.30 , śniadania od 8.00, obiady od 13.00
    terminy rund: I – VIII : godzina 15.00, runda IX – godzina 9.00
    za ubezpieczenie zawodników, odpowiedzialne są jednostki delegujące, zgodnie z Ustawą o kulturze fizycznej.
    Za stan zdrowia zawodników (zdolność do udziału w zawodach) odpowiada jednostka delegująca.

    Prawo interpretacji Regulaminu należy do właściwych organów PZSzach i Sędziego Głównego zawodów.
    Dojazd do Ustronia z kierunku Katowic i Bielska-Białej, komunikacją PKS i PKP.
    Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji i ewentualnych zmian w treści niniejszego komunikatu.

    Dyrektor Turnieju

    Piotr Chrobak



    Temat: I liga 2008
    KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY DRUŻYNOWYCH MISTRZOSTW

    POLSKI SENIORÓW W SZACHACH – I LIGA

    USTROŃ 6 – 14.09.2008

    1. Organizator:
    Klub Szachowy SILESIA Racibórz na zlecenie Polskiego Związku Szachowego
    Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak , tel: 660361034 ; e-mail: piorac72@poczta.onet.pl

    2. Termin i miejsce zawodów:
    Hotel Ziemowit ul. Szpitalna 88 Ustroń – Zawodzie 6-14.09.2008
    odprawa techniczna - 5.09.2008 r. Godzina 20.30
    biuro zawodów czynne - 5.09.2008 r. od godziny 12.00

    3. Uczestnictwo :
    prawo gry mają drużyny wymienione w Regulaminie 64. DMP (załącznik nr 2)

    4. Warunki uczestnictwa :
    terminowe zgłoszenie drużyn do dnia 1.08.2008 r. (załącznik nr 4 Regulaminu 64. DMP) na adres Polskiego Związku Szachowego i organizatora - Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz,
    e-mail piorac72@poczta.onet.pl
    opłata startowego w wysokości :
    1000 zł – dla drużyn korzystających z obiektu organizatora
    1500 zł – dla pozostałych drużyn
    do dnia 10.08.2008 r. na konto Klubu Szachowego SILESIA Racibórz w :
    PKO BP S.A O/Racibórz nr 48 1020 2472 0000 6202 0222 2966
    wniesienie opłaty klasyfikacyjno-rankingowej na konto Polskiego Związku Szachowego przed rozpoczęciem zawodów (Regulamin 64. DMP punkt 9.4)
    imiennego zgłoszenia składu drużyn (załącznik nr 5 Regulaminu DMP) do 20.08.2008 r. na ww. adres organizatora.

    5. Koszt zakwaterowania i wyżywienia ( na śniadanie i kolację – szwedzki stół ) :
    od kolacji 5.08.2008 r. do obiadu 14.09.2008 r. wynosi 720 zł od 1 osoby (9 dni x 80 zł)

    6. Rezerwacja zakwaterowania i wyżywienia:
    ● do dnia 10.08.2008 r. z dokładnym wyszczególnieniem ilości przyjeżdżających zawodników oraz warunków
    pobytu ( pokoje 1, 2 ,3 osobowe ) na adres: Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz,
    tel: 660361034, dom -032-4190645 e- mail piorac72@poczta.onet.pl
    ● opłaty za zakwaterowanie i wyżywienie należy przekazywać do dnia 10.08.2008 na konto Klubu
    Szachowego SILESIA Racibórz w banku: PKO BP S.A O/Raciborz nr 48 1020 2472 0000 6202 0222 2966

    7. 8. Uwagi:
    ● w zawodach obowiązuje Regulamin 64. DMP Polskiego Związku Szachowego
    ● nagrody: w klasyfikacji drużynowej za miejsca I – III : 1800zł, 1200zł, 1000zł
    ● szczegółowych informacji o zawodach udziela Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak
    ● kolacja od 18.30, śniadania od 8.00, obiady od 13.00
    ● terminy rund: I – VIII : godzina 15.00, runda IX – godzina 9.00
    ● za ubezpieczenie zawodników, odpowiedzialne są jednostki delegujące, zgodnie z Ustawą o Kulturze
    Fizycznej
    ● za stan zdrowia zawodników (zdolność do udziału w zawodach) odpowiada jednostka delegująca.
    ● prawo interpretacji Regulaminu należy do właściwych organów PZSzach i Sędziego Głównego zawodów.
    ● Dojazd do Ustronia z kierunku Katowic i Bielska-Białej, komunikacją PKS i PKP.
    ● Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji i ewentualnych zmian w treści niniejszego
    Komunikatu

    Dyrektor Turnieju
    Piotr Chrobak



    Temat: PKP - wątek ogólny.
    Dzięki uprzejmości Arteksa przedstawiam wam artykuł poświęcony kolei, który ukazał się w Nowinach 15 marca 1989 roku
    Z myślą o pasażerach PKP
    Charakterystyczną cechą Rybnickiego Okręgu Węglowego jest największe W kraju zagęszczenie sieci kolejowej (34 km linii na 100 km kwadratowych powierzchni), wciąż jeszcze znaczna ilość linii jednotorowych i ogromna masa przewożonych ładunków, zwłaszcza węgla, dla którego w zasadzie droga musi być wolna. W tych warunkach dotychczas trudno było mówić o jakości usług przewozowych i znośnych warunkach podróżowania koleją.

    Slosownie do współczesnych Wymogów koleje ROW są nieustannie modernizowane i unowocześniane. Elektryfikacja podstawowych linii PKP dobiega końca; zwiększa się prędkość pociągów. Powstały więc przesłanki do szybkiej i odczuwalnej dla społeczeństwa poprawy obsługi pasażerów. Zmiany bedą szły w kierunku zwiększenia uprawnień podróżnych, zniesienia szeregu zakazów i kar odstraszających ludzi od kolei oraz przeznaczenia większych funduszy na zamierzenia modernizacyjno-inwestycyjne.
    Opracowany "Program poprawy obsługi podróżnych" obejmuje doraźne i długofalowe przedsięwzięcia, których realizacja w sposób wydatny przyczyni się do podniesienia poziomu kultury usług i wygody podróżowania.
    W ramach tego planu rybniccy kolejarze zamierzają m. in. udoskonalić system informacji oraz ułatwić sprzedaż biletów i rezerwacje miejsc do siedzenia, leżenia i spania w pociągach.
    Postanowiono, że służba automatyki i telekomunikacji do końca br. zainstaluje na rybnickim dworcu PKP po kapitalnym remoncie paletowy informator podróżnych typu "PRAGOTRON" wraz z mikrokomputerowym systemem sterowania tymi urządzeniami, a na zewnątrz budynku i w holu dworcowym ,na stacji Racibórz zainstaluje zegar świetlny. Fachowcy poprawią jakość nagłośnienia Informacyjnego pomieszczeń dworcowych i peronów na stacji PKP: Rybnik, Racibórz, Wodzisław śl., Leszczyny Czerwionka i Łaziska Średnie, co m. in. umożliwi odpłatne wygłaszanie komunikatów reklamowych.
    Podjęto także działania mające na celu unowocześnienie dworców kolejowych, ich urządzeń sanitar-no-higienicznych i otoczenia. W bieżącym roku zakończone zostaną roboty adaptacyjno-modernizacyjne budynku użyteczności publicznej na stacji Wodzisław śl. oraz przystąpi sie do gruntownego remontu dworców w Rybniku, Mikołowie, Raciborzu Studziennej i w Rybniku-Niewiadomiu oraz budynku dworcowego na przystanku osobowym w Leszczynach-Dębieńsku.
    W celu utrzymania dostępności komunikacji kolejowej na liniach o małym zapotrzebowaniu na przewozy pasażerskie kolejarze planują w 1990 r. zakup od Kolejowych Zakładów Maszyn i Sprzętu Drogowego w Raciborzu około 15 autobusów szynowych, co pozwoli na skierowanie brakującego taboru z tych linii na trasy o większych potrzebach przewozowych.
    W niedługim czasie planuje się rozpoczęcie wysiłkiem społecznym budowy nowego przystanku osobowego "Wodzisław śl. Centrum"' obok dworca PKS oraz nowego dworca PKP "Jastrzębie Zdrój Centrum" wraz z niezbędnym zapleczem usługowym.
    Zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną w 1990 r. rozpocznie sie budowę grupy postojowej i punktu przeglądów kontrolnych dla elektrycznych zespołów trakcyjnych w Raciborzu. Natomiast w perspektywie przewiduje się budowę nowej grupy postojowej dla wagonów osobowych w rejonie stacji PKP Rybnik, a także budowę drugich par torów z Żor do Pszczyny, z Orzesza do Katowic Ligoty oraz z Pawłowic śl. przez Jastrzębie Zdrój i dalej być może skróconą trasą do Rybnika.
    Wspólnie z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Węgla "POŁUDNIE" podjęto wstępne działania w zakresie wykorzystania kolei górniczej w przewozach pasażerskich oraz rozważa sie możliwość wypracowania nowego programu scalenia przewozów towarowych po liniach użytku niepublicznego, celem zwolnienia tras pociągowych, zwłaszcza na odcinkach: Pawłowice śl. - Jastrzębie Zdrój - Wodzisław śl, dla potrzeb ruchu osobowego.
    Można zatem sądzić, że w niedalekiej perspektywie podstawowe potrzeby w zakresie poprawy obsługi podróżnych w ROW zostaną zaspokojone.
    Henryk SZULC




    Temat: KZK GOP


    KZK GOP obsluguje ok. 300 linii autobusowych. Czy w numeracji tych


            W tej chwili 285 dziennych (dane moje - nieoficjalne) i
    nieokreslona ilosc nocnych (rzedu malych dziesiat)


    linii mozna dopatrzyc sie jakis prawidlowosci (poza tym, ze te na 8-- sa
    przyspieszone)?
       Czy ma to jakikolwiek zwiazek z zajezdniami (np. w MZK Jastrzebie
    autobusy z PKM Wodzislaw sa na 4--, a z PKM Jastrzebie na 5--).
       No i oczywiscie gdzie KZK GOP ma swoje zajezdnie?
       P.S. Kiedy zostal zmieniony system numeracji w
    Czechowicach-Dziedzicach? (z 5-- na 1,2,..,7)


            To po kolei. KZK GOP, czyli Komunalny Zwiazek Komunikacyjny GOP z
    siedziba w Katowicach nie ma wlasnych zajezdni, bo jest
    _organizatorem_ przewozu, a nie _przewoznikiem_. Jest cialem zwiazkowym
    tworzonym przez gminy, na terenie ktorych dziala. Oprocz niego dzialaja
    rowniez inni _organizatorzy_ w wojewodztwie katowickim: MZKP (Miedzygminny
    Zwiazek Komunikacji Pasazerskiej) Tarnowskie Gory, ZKKM (Zwiazek Komunalny
    Komunikacja Miedzygminna) Jaworzno, <nie pamietam nazwyw Tychach i inne
    (osrodki Rybnik, Zory i poszczegolne miasta: Olkusz, Zawiercie, Raciborz).
    Sa to wszystko ciala niezalezne; pomiedzy niektorymi istnieje scisla
    wspolpraca, pomiedzy innymi ostra konkurencja a nawet wrogosc. Powstaly na
    gruzach WPK czyli Wojewodzkiego Przedsiebiorstwa Komunikacyjnego, ktore
    przestalo istniec jako relikt socjalizmu a obejmowalo jednolitym zarzadem
    cale wojewodztwo.
            Z tych tez czasow (WPK) pochodzi jednolita numeracja linii w calym
    wojewodztwie. Jesli chodzi o _typ_ numerow, to kiedys istnialy linie
    normalne (czarne cyfry), przyspieszone (niebieskie cyfry), pospieszne
    (czerwone litery) i ekspresowe (zielone E-cyfry). W momencie podzialu WPK
    roznie sie to pozmienialo, choc relikty przeszlosci mozna spotkac tu i
    owdzie (np. linie E, E30, E320 w Jaworznie, czy E2 w Rybniku). Sama
    numeracja linii normalnych autobusowych zmieniala sie _terytorialnie_ (tak
    byla tworzona dla unikniecia komplikacji). Mozna wiec wyroznic obszar
    centralny z malymi numerami 0-299, w sklad ktorego wchodzily miasta od
    Gliwic do Sosnowca i od Tarnowskich Gor po Tychy. Numery 300-399
    przypisano liniom w okolicy Jaworzna (Chrzanow, Libiaz, Trzebinia), numery
    4xx to glownie Zory z przyleglosciami, 5xx Rybnik, Wodzislaw i Jastrzebie.
    7xx Zawiercie, Olkusz. Numery 6xx przydzielano w obszarze centralnym po
    wyczerpaniu z grubsza nizszych. Numery 9xx sa nowoscia i byly chyba
    pomyslane jako jakies "szczytowe" czy cus, ale nie wyszlo i sa normalne (w
    miare). Numery 8xx przydzielano jako przyspieszone w miare rownomiernie,
    takoz pospieszne i ekspresy.
            Po rozpadzie WPK _organizatorzy_ przewozow roznie podeszli do
    sprawy numeracji. Czesc przeszla na wlasna, lokalna. Glownie miasta
    wyodrebnione bez duzej sieci laczacej z innymi miastami
    (Czechowice-Dziedzice, Raciborz, Zawiercie, Olkusz). Tam sa teraz male
    numery rzedu 1-10, w porywach 1-20. Czesc pozostala przy starej numeracji
    i stara sie ja konsekwentnie utrzymywac (abstarhujac od zmiany struktury -
    nie ma obecnie pospiesznych i ekspresow w KZK GOP). Tu oczywiscie KZK GOP,
    MZKP i ZKKM, tudziez (chyba) Rybnik i Zory. Czesc poszla "trzecia droga",
    czyli przypadek Tychow: zachowali stara numeracje, ale od czasu do czasu
    zaskakuja nowym numerkiem (niskim). Nie podoba sie to w KZK GOP, gdyz
    obszary dzialania czesciowo sie pokrywaja, co prowadzi do kolizji oznaczen
    (na szczescie poki co na jednym przystanku nie ma dwu roznych linii o tym
    samym numerze).

            Przechodzac teraz do samego KZK GOP, to jego numeracja jest
    zachowana i uwarunkowana historycznie. Mozna zauwazyc ogolna zaleznosc, ze
    linie o niskich numerach (1-100) maja tendencje centralno-zachodnie, o
    wyzszych (101-299) bardziej obrzezne. Linie 600-999 sa w miare rowno
    rozrzucone. Zatem wiekszych prawidlowosci oprocz przyspieszonych na 8xx
    obecnie nie ma.

            Jesli chodzi o _przewoznikow_, to najwieksze w KZK GOP sa PKMy,
    powstale z poprzednich MPK. Na zlecenie KZK GOP jezdza autobusy z PKM
    Katowice, PKM Bytom, PKM Gliwice, PKM Sosnowiec. Do tego dochodza inne
    firmy: PKS Katowice, PKS Olkusz, PKS Bedzin, PUP Czeladz, Transgor
    Myslowice, Transkom, H.Zagozda, Delta s.c., AMPEX i inne (kolejnosc
    dowolna, wszystkicjh nie pamietam). Oczywiscie sa to _przewoznicy_, czyli
    firmy wynajete do obslugi linii. Wymienic wszystkich zajezdni wiec
    niepodobna. Jesli chcesz ktoras konkretnie, to Ci napisze gdzie jej
    szukac.

    Tomasz

    PS Nieoficjalna lista linii na
    http://www.oa.uj.edu.pl/~kundera/kmnkcj.html





    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PPKS w Rybniku informuje Pasażerów, że z dniem 8 maja 2006r. zawiesza następujące kursy relacji:
    Wodzisław - Katowice z godz. 7:20 [CL]
    Wodzisław - Katowice z godz. 10:55 [U]
    Wodzisław - Katowice z godz. 19:30 [Um]
    Katowice - Wodzisław z godz. 9:20 [S]
    Katowice - Wodzisław z godz. 12:50 [CL]
    Katowice - Wodzisław z godz. 22:10 [Um]
    Dla kursu Katowice - Wodzisław z godziny 8:50 [U] nastąpiła zmiana oznaczenia na [S] - kursuje w dni nauki szkolnej.

    Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje Pasażerów, iż z dniem 6 maja 2006r. zostają zawieszone w soboty następujące kursy autobusów:

    Z dworca autobusowego w Rybniku:
    - Rybnik - Knurów z godz. 6:10, 11:10, 13:10, 15:20
    - Rybnik - Zabrze z godz. 7:00, 10:45, 14:15
    - Rybnik - Żory przez Świerklany z godz. 5:55, 7:45, 10:00, 12:00, 14:40
    - Knurów - Rybnik z godz. 7:00, 12:00, 14:00, 16:10
    - Zabrze - Rybnik z godz. 9:10, 12:15, 15:50
    - Żory - Rybnik przez Świerklany z godz. 6:50, 8:40, 10:55, 13:00, 15:40

    Z dworca autobusowego w Wodzisławiu:
    - Wodzisław - Bluszczów przez Gorzyce z godz. 6:25, 14:25
    - Wodzisław - Chałupki przez Gorzyce, Olze z godz. 6:15, 7:30, 12:30, 18:10
    - Wodzisław - Chałupki przez Gorzyce, Odrę z godz. 9:30, 11:30, 14:30
    - Wodzisław - Czyżowice z godz. 7:10
    - Wodzisław - Godów przez Skrzyszów z godz. 11:50
    - Wodzisław - Jastrzębie przez Skrzyszów z godz. 6:25, 8:30, 10:00, 14:40
    - Wodzisław - Jastrzębie przez Łaziska z godz. 11:50, 13:25
    - Wodzisław - Racibórz przez Syrynię, Lubomię z godz. 6:55, 9:20, 14:45
    - Wodzisław - Rogów przez Czyżowice z godz. 8:05, 13:20

    - Bluszczów - Wodzisław przez Gorzyce z godz. 7:00, 15:00
    - Chałupki - Wodzisław przez Olze, Gorzyce z godz. 10:10, 18:45
    - Chałupki - Wodzisław przez Odrę, Gorzyce z godz. 6:50, 8:05, 12:10,
    13:10, 15:10
    - Czyżowice - Wodzisław z godz. 7:25
    - Godów - Wodzisław przez Gorzyce z godz. 12:30
    - Jastrzębie - Wodzisław przez Skrzyszów z godz. 7:26, 9:23, 10:53, 15:41
    - Jastrzębie - Wodzisław przez Łaziska, Gorzyce z godz. 12:49, 14:34
    - Racibórz - Wodzisław przez Lubomię, Syrynię z godz. 8:00, 10:45, 15:45
    - Rogów - Wodzisław przez Czyżowice z godz. 8:25, 13:55

    Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje Pasażerów, iż z dniem 1 maja 2006r. zostanie ograniczone kursowanie autobusów na linii Jastrzębie-Kraków przez Wodzisław Śl., Rybnik, Żory
    Jastrzębie - Kraków o 4:15 i powrotny z Krakowa o 10:00 będą kursowały w piątek, sobotę, niedzielę i poniedziałek
    Wodzisław - Kraków o 15:40 i powrotny z Krakowa o 19:00 będą kursowały w piątek, sobotę i niedzielę
    Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje Pasażerów, iż z dniem 18 maja 2006r. zostanie zawieszony kurs relacji Rybnik - Wrocław z godziny 6:30 oraz powrotny z Wrocławia o godzinie 14:00.



    Temat: pechowa sobota, czyli wypadek w Tułowicach
    Umówiłem się z kolegą w sobotę, 12 - go marca we Wrocławiu na piwko.
    Zaplanowałem dotrzeć do Wrocławia koło południa. Wstępnie planowałem jazdę
    "Stoczniowcem", jednakże po namyśle zdecydowałem się zrobic przy okazji małe
    kółeczko przez Górny Śląsk i Opolszczyznę.
    Jako że "Bałtyk" startuje z Gdyni o 17.58, postanowiłem rozpocząć podróż w
    Gdańsku, do którego dojechałem SKM - ką. Uzupełniwszy zapasy kalorii
    wsiadłem w pociąg na Poznań. Frekwencja w Gdańsku sięgała już 100 % - cudem
    chyba znalazłem miejsce siedzące. Osobom dosiadającym się w Bydgoszczy
    pozostawał korytarz.
    Z nadzieją na choć krótką drzemkę wsiadłem do Przemyślanina. To co zastałem
    niestety nie nastroiło mnie optymistycznie - cały pociąg dosłownie zawalony.
    Znów chyba tylko cud sprawił, że w końcu gdzieś dosiadłem się na ósmego. Na
    korytarzach pełno podchmielonego towarzystwa i walających się flaszek -
    okazało się, że wszyscy jadą do spodka na "Metalomanię". Oczywiście, PR
    składu z tej okazji nie wydłużyły ... Na szczęście 5 - cio minutowe
    opóźnienie nie przeszkodzilo mi w przesiadce na Rybnik. Skład do Rybnika to
    EN57. Do Orzesza jechało się dosyć sprawnie, naokoło ogromne ilości śniegu.
    Między Orzeszem a Leszczynami mozna jednak autentycznie iść za pociągiem i
    grzyby zbierać ... W Rybniku szybka przesiadka na drugie EN57 w kierunku
    Raciborza. Wysiadam w Nędzy, gdzie po chwili podjeżdża SU46 (albo SU45 - nie
    pamiętam) z Bohunami w kierunku Kędzierzyna Koźla. Mało brakowało, a w
    Kędzierzynie [pomyliłbym pociągi :| kierunki na tabliczce peronowej, jeśli
    dobrze zauważyłem, wskazują odwrotnie kierunki Racibórz - Kędzierzyn,
    ponadto mój pociąg przyjechał 2 minuty przed czasem i tak samo odjechał, po
    czym po chwili nadjechał EZT w kierunku Raciborza ... Na szczęście widok
    stacji Kuźnia Raciborska pozwolił mi odetchnąć z ulgą ...
    W Kędzierzynie szybka przesiadka na kolejny kibel, tym razem w kierunku
    Opola. 40 + kilka minut jazdy i rozpoczyna się ostatni etap kółeczka. Na
    peronie 5 stała już SP42 + 2*Bd jako osobowy do Nysy. Frekwencja całkiem
    spora, jak na tą trasę, po drodze rosła. Jazda tą trasą od początku
    wyglądała dość "podejrzanie". Najpierw w Szydłowie pociąg wpadł przy
    chamowaniu w poślizg i przejechał koniec peronu - kierpoć kazał cofać widząc
    ludzi wyskakujących z pociągu w zaspy śniegu. Z kilkuminutowym opóźnieniem
    ruszyliśmy dalej. Moje zdenerwowanie rosło, gdyż mialem zaplanowaną w Nysie
    przesiadkę na  Kamieniec Ząbkowicki a tam raptem 4 minuty przesiadki na
    Wrocław. W tym momencie zadzwonił do mnie kol. Bartek Uryga z informacją, że
    zamiast autobusu szynowego na Legnica - Kamieniec puszczona została SU46, i
    mają ok. 50 minut opóźnienia, ale skomunikowania w Kamieńcu nie utracą. To
    mi dało nadzieję, że może jednak zdążę. Niestety - nadzieja nie trwała
    długo.
    Przed kolejną stacją - Tułowice - linia kolejowa krzyżuje się z drogą na
    Niemodlin. Po obu stronach przejazdu spokojnie stało kilka aut. I nagle
    jeden z kierowców, z nieustalonych przyczyn, ruszył prosto pod lokomotywę.
    Na szczęście nic mu się nie stało - mechanik akurat chamował przed stacją -
    ale konieczne okazało się wezwanie policji i spisanie protokołu. Poszedłem
    do kierownika zgłosić przesiadki. Z połączeniem do Kamieńca nie było
    większego problemu, mimo, iz tylko ja takową przesiadkę zgłaszałem, ale
    dalszego połączenia niestety nie udało mi się załatwić - kierpoć stwierdził,
    że to inny ZPR i on tego nie załatwi ... Ponadto w związku z oczekiwaniem na
    policję i spisywaniem raportów mielismy ok. pól godziny spóźnienia.
    Szybki wgląd w cegłę uświadomil mi, że następny pociąg z Kamieńca mam
    dopiero po dwóch godzinach, natomiast powrót do Opola wyszedł by praktycznie
    na to samo - zamiast na 13, byłbym ok. 16 we Wrocławiu.
    Zmuszony zostałem niestety podjechać z Nysy do Brzegu PKS - em ... Jak
    później się dowiedziałem, pociąg w Kamieńcu nie czekał na połączenie z Nysy.
    Swoją drogą nie widziałem nikogo, kto by na stacji Nysa kierowal się w
    stronę SU42 + Bh relacji Nysa - Kamieniec Ząbk.
    Wróciłem z Gdyni pociągiem 65201 rel Wrocław - Gdynia. Miejsca było na tyle,
    że spokojnie mogłem się wreszcie wyspać :)




    Temat: WPK '2001 - dzień pierwszy i drugi
    Rajd Wielotrakcyjnych Pasjonatów Komunikacji w roku 2001 rozpoczął się od
    wizyty w Zagłębiu Dąbrowskim. Z atrakcji napotkanych po drodze to (poza
    niesamowitymi krajobrazami podbędzińskich wsi) fioletowy autobus jednego z
    prywatnych przewoźników MZKP, przejazd minibusem Iveco z Interpromexu na
    linii 921, ściganie się M11-tką z H9.21 na autostradzie i powrót do
    Katowic Ikarusem 260 Henia Zagozdy (z dodatkową atrakcją w postaci
    zalanych dwóch wiaduktów - przy "Agacie" i na Murckowskiej w związku z
    czym był spory korek, a autobusy obsługujące przystanek przy Agacie
    jeździły objazdem przez teren Katowickiej Fabryki Mebli...).

    Drugi dzień rozpoczęliśmy na stacji kolejowej (a właściwie przystanku
    osobowym) Łuków Śląski na linii Rybnik - Racibórz. Stamtąd odjechaliśmy
    Ikarusem 280 z PKS Rybnik na linii 29. W Rybniku, po zaopatrzeniu się w
    odpowiednie biletu u "Pana Kolektury" (czyli faceta siedzącego na
    przystanku, obwieszonego tabliczkami "Sprzedaż biletów" i handlującego
    wszystkimi nominałami) wsiedliśmy do słynnej "eRki", czyli linii
    ekspresowej E-3 do Jastrzębia (Jelcz M121M-281). Linia ta jest ostatnią w
    GOPie o charakterze typowego ekspresu - zatrzymuje się praktycznie tylko w
    Rybniku, Wodzisławiu i Jastrzębiu). Na dworcu autobusowym Jastrzębie Arki
    Bożka nastąpiła przesiadka na linię 120 i przejazd do najdalej na południe
    wysuniętej końcówki linii WPK Katowice, czyli do Dworca PKP w
    Zebrzydowicach. W drodze powrotnej przesiedliśmy się na przystanku Ruptawa
    Cmentarz Komunalny do pierwszej tego dnia M11-tki i m.in. przez Bzie

    połączenie skomunikowane z innym autobusem, a przystanek to kawałek
    żwirowego placu w środku lasu). Później odwiedziliśmy dworzec kolejowy
    Jastrzębie Zdrój i przez dworzec Arki Bożka, wielkie jastrzębskie
    blokowiska, obok likwidowanych kopalni dojechaliśmy do pętli autobusowej
    Jastrzębie Zdrój (gdzie byliśmy świadkami ostrej kłótni między jakimś
    facetem, a kierowcą M11-tki, który potrącił na przystanku jakąś kobietę).
    Z tej pętli udaliśmy do pewnego punktu skupu złomu (!) w którym stały
    sobie dwa piękne Ikarusy - jeden był to liniowy Ik280 z jastrzębskim
    numerem 8, a drugi to wodzisławskie pogotowie techniczne o numerze
    taborowy 1010W. Najlepsze było wejście do punktu - "Dzień dobry. Po ile
    ten Ikarus?" :-). Okazało się, że nie można kupić pudła autobus, a tylko
    jakieś części. My w ramach promocji wynieśliśmy (za zgodą oczywiście)
    tablicę na której z jednej strony widniał napis "SŁUŻBOWY", a z drugiej
    "AWARIA AUTOBUSU. ZJAZD DO ZAJEZDNI WPK". Z punktu skupu złomu podeszliśmy
    do pętli przy Kopalni Moszczenica, skąd odjechaliśmy do Żor Mercedesem
    O305 firmy V-Bus Żory. W Żorach nastąpiła przesiadka do autobusu z "innego
    świata", czyli do Solarisa Urbino 9 z firmy Meteor obsługującego linię 69.
    Tym cudem techniki po 67 minutach jazdy przez pola i wioski dojechaliśmy
    do Mikołowa, skąd już tylko pięknym czerwonym Ikarusem 280-4315 z PKM
    Katowice do dworca w Katowicach (po drodze atracja w postaci objazdu przy
    wiadukcie kolejowym w Piotrowicach - autobus jedzie przez strasznie ciasne
    osiedle).





    Temat: Zawieszenie kursów


    Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bo - jeszcze raz powtorze -
    chcieliscie samorzadnosci, no to ja macie. Oczywiscie, we Wroclawiu, czy
    Warszawie wszystko jest proste: pelny socjalizm, wszystko panstwowe
    (gminne),


    A jaka jest forma wlasnosci KZK GOP? Mnie sie wydaje, ze to nie jest
    prywatne chyba... Niemcy maja swoje VRR, ktory zadnym KZK GOP nie jest,
    tylko dobrowolnym zrzeszeniem przewoznikow, ktore oferuje gminom uslugi
    przewozowe. W praktyce VRR wystepuje na pozycji monopolisty (bo gminy
    placa VRR-owi), ale nikt do nikogo nie ma pratensji, ze marnotrawi
    kase. Ciekawe czemu ten monopolistyczny twor, jakim jest VRR utrzymuje sie
    na powierchni ziemi?


    sie komplikuja. My tu, w GOP, jestesmy o kilkanascie lat do przodu, bo mamy
    model zachodni,


    Moze mnie na AE jakichs bzdur ucza, ale mnie uczyli, ze nie ma czegos
    takiego, jak model zachodni. W sumie w literaturze fachowej spotkalem sie
    z ok. 16 roznymi modelami, ale nie badzmy formalistami - inaczej sie
    reguluje km w Niemczech, a inaczej we Francji...


    i choc nie najlepiej nam z nim, to wspolczujemy tym
    zapoznionym regionom reszty Polski.


    Specjalnym turysta komunikacyjnym nie jestem, ale jesli chodzi o sredni
    wiek autobusow, to rzeczywiscie GOP plasuje sie w czolowce. Szkoda, ze od
    tej niewlasciwej strony...


    Predzej czy pozniej UE nie tyle zapuka,
    co wywazy te ostoje publicznego marnotrawstwa i niekompetencji, jakimi sa
    tak zwane Zarzady Miejskie przelewajace tylko pieniadze dla jednego
    monopolistycznego przewoznika, i zazada dopuszczenia innych.


    Moze konkrety? - na KZK GOP swiat sie nie konczy, wiec wezmy taki Myszkow
    np. Tam miasto przelewa kase do JEDNEGO MONOPOLISTY - firmy PUK
    Saniko. Firma Saniko wygrala przetarg i wykonuje przewozy wraz z cala
    otoczka. I tam ma wejsc inny przewoznik? Na te pare linii? To wtedy
    otrzymamy taka fajna sytuacje, ze bedzie 5 przewoznikow, a kazdy bedzie
    mial po jednym autobusie. Abstrahujmy teraz od jego stanu, bo to moga byc
    i nowiuskie Neoplany, ale jak sie jeden rozlozy, to nie pojedzie
    rezerwa. Owszem pojdzie kara, ale chocby niewiadomo jak duza ona byla, to
    pasazer i tak nie pojedzie. Bo zaden przewoznik nie bedzie utrzymywal
    rezerwy na poziomie 1:1. Wiec teraz abstrahujac od KZK GOP - moze Pan
    zaproponuje jakies fajne rozwiazania dla takich osrodkow, jak Myszkow czy
    Raciborz i tam wdrozy konkurencje?


    halas, rozjezdzanie asfaltu w zamian za brak spalin,


    Torowisko powinno byc wydzielone. Jakies watpliwosci - zapraszam do jakze
    czesto przez Pana przytaczanej Bremy...


    doskonale wiemy, tylko przykre, ze tramwaje jakos maja w GOP pecha ostatnio.
    Ale to - przepraszam - nie jest sprawa KZK GOP, ktore ORGANIZUJE komunikacje
    publiczna na podstawie istniejacego rynku przewoznikow. Jesli z tych, czy
    innych powodow ktorys przewoznik padnie, no to sorry, Winnetou. Chcieliscie
    kapitalizmu i wolnego rynku, no to go macie.


    Polecam Panu dowolna lekture z systemow gospodarczych nt. kapitalizmu...

    Natomiast jako rada - owszem, problemem przewoznika jest to, ze wzial i
    upadl, ale problemem KZK GOP jest troska o tych pasazerow, ktorzy beda
    sterczec na przystankach. I nie chodzi mi tu o PKT jako przewoznika
    tramwajowego, bo podobny problem wyniknie, jak ni stad ni z owad
    archaiczne autobusy PKM Sosnowiec zaczna sie rozsypywac... PKS Bedzin ma
    jeszcze za maly potencjal przewozowy, by to wszystko przejac, a swoja
    droga to bajecznie wygladalyby turystyczne Jelcze na zaglebiowskich
    osiemsetkach...

    PZDR
    bm

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 95 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.