Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS RacibórzTemat: Wycieczka objazdowa po Górnym Śląsku Skoro już tak o tych różnych wycieczkach to informuję, że w wakacje mam zamiar odbyć wycieczkę polegającą na przejechaniu całego (no, prawie) województwa śląskiego w osi północ-południe - od Kłobucka po Żywiec, korzystając z komunikacji miejskiej. Jest to prawie wykonalne - na trzech krótkich odcinkach będzie trzeba skorzystać z pociągu (Pszczyna nie dorobiła się jeszcze komunikacji miejskiej, Myszków nie posiada podmiejskiej, a gmina Wilkowice jest za mała na komunikację). Trasa będzie następująca: Przerwa w Katowicach jest spowodowana tym, że nie sposób przejechać całej Jakby ktoś był chętny dołączyć to zapraszam. Termin - VII/VIII.2000 Inna planowana tego typu wycieczka to wycieczka zachód-wschód: Temat: który szynobus najlepszy?
Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście PKSy, które jeżdżą do Warszawy: Bartoszyce, Biała Podlaska, Białystok, Bielsk Podlaski, Biłgoraj, Brodnica, Brzozów, Busko Zdrój, Bydgoszcz, Chełm, Ciechanów, Cieszyn, Elbląg, Garwolin, Głogów, Gostynin, Grodzisk Mazowiecki, Grójec, Grudziądz, Gryfice, Hrubieszów, Iława, Inowrocław, Jasło, Jelenia Góra, Jędrzejów, Kętrzyn, Kielce, Kłodzko, Kołobrzeg, Końskie, Koszalin, Kozienice, Kraków (sezonowo), Krasnystaw, Kraśnik, Krosno, Lipno, Lublin, Łańcut, Łomża, Łosice, Łódź, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Mińsk Mazowiecki, Mława, Mrągowo, Nowy Dwór Mazowiecki, Nowy Sącz, Olsztyn, Opoczno, Opole, Opole Lubelskie, Ostrołęka, Ostrowiec Świętokrzyski, Ostróda, Piaseczno, Piotrków Trybunalski, Płock, Przasnysz, Przemyśl, Puławy, Radom, Radomsko, Radzyń Podlaski, Rawa Mazowiecka(?), Rzeszów, Sanok, Siedlce, Siemiatycze, Skarżysko-Kamienna, Słupsk, Sokołów Podlaski, Stalowa Wola, Starachowice, Staszów, Suwałki, Szczytno, Świdnica, Tarnobrzeg, Tomaszów Lubelski, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Turek, Wadowice(*), Warszawa, Wejherowo (sezonowo), Wieluń, Włocławek, Włodawa, Zambrów, Zamość, Żyrardów. PKSy, które kiedyś jeździły do Warszawy, ale nie jeżdżą obecnie: Częstochowa, Dzierżoniów, Katowice, Łęczyca, Nowy Targ, Pszczyna (miała kiedyś sezonową linię Jastrzębie - Giżycko (nocną, raz w tygodniu); podobno później przejęły tę linię Wadowice, ale nie widziałem tego ani IRL ani w żadnym rozkładzie, stąd przy Wadowicach znaczek (*)), Sieradz, Tarnów, Zakopane, Zielona Góra. PKSy, które nie jeżdżą do Warszawy i nie wiadomo mi, jakoby kiedykolwiek jeździły: Bełchatów, Będzin, Bielsko-Biała, Bolesławiec, Brzeg, Bytów, Chojnice, Chrzanów, Człuchów, Dębica, Gdańsk, Gdynia, Gliwice, Głubczyce, Gniezno, Gorlice, Gorzów Wielkopolski, Jarosław, Kalisz, Kamienna Góra, Kamień Pomorski, Kędzierzyn-Koźle, Kluczbork, Koło, Konin, Kutno, Kwidzyn, Legnica, Leszno, Leżajsk, Limanowa, Lubań, Lubin, Lubliniec, Myszków, Myślenice, Myślibórz, Namysłów, Nowa Sól, Nysa, Olkusz, Oława, Ostrów Wielkopolski, Oświęcim, Piła, Poznań (#), Prudnik, Racibórz, Rybnik, Sędziszów Małopolski, Skierniewice(?), Stargard Szczeciński, Starogard Gdański, Strzelce Opolskie, Sucha Beskidzka, Szczecin, Szczecinek, Świdwin, Tczew, Wałbrzych, Wałcz, Wołów, Wrocław, Zawiercie, Zduńska Wola, Zgorzelec, Żary, Żywiec. (?) - nie wiem, czy Rawa Mazowiecka jest osobnym przedsiębiorstwem, czy też placówką terenową Skierniewic. (#) - na stronie PKS Poznań jest (czy też była) informacja, że zaczynali od trasy do Warszawy Z PKSów, które już nie istnieją (Miechów, Pabianice, Tychy, Wodzisław Śląski) nie słyszałem, by którykolwiek jeździł do Warszawy. Sprostowania i uzupełnienia mile widziane. Temat: PIŁKA NOŻNA - mecze 14/15.10 EKSTRALIGA: KŚ AZS VB Leasing Wrocław - LKS Cisy Nałęczów Sobota, godz. 14, stadion przy ul. Badouina de Courtenay 16 AZS PWSZ Biała Podlaska - ISD Huta Gol Częstochowa Sobota godz. 15 KKS Czarni Sosnowiec - KKPK Medyk POLOmarket Konin Sobota godz. 15 (Stadion Czarnych) 1 liga: Gr.Wschodnia UKS ZAMŁYNIE Radom - MUKS ŻAK Kielce MUKS PRAGA Warszawa - UKS SOKÓŁ Kolbuszowa RTP UNIA Racibórz - KS STRZYBNICA Sobota godz. 15 Gr.Zachodnia MUKS DARGFIL TM - BKS BRDA Bydgoszcz Sobota godz 15.00 stadion Lechii TKKF STILON Gorzów - UKS VICTORIA SP 2 Sianów SS ATENA Poznań - LKS SPARTA Lubliniec Niedziela godz. 14 boisko na ul. Promienistej (Red Box) 2 liga: Gr.Sląska: Leśnik Kobiór - GKS Katowice Niedziela godz.15 Mitech Żywiec - Olimpijczyk Częstochowa Sobota godz.11 Bronowianka Kraków - Gol II Częstochowa Niedziela godz. 13 Goniec Chorzów - Podgórze Kraków Sobota godz. 15 KKS Zabrze - LKS Goleszów Niedziela godz. 12 - Stadion MOSiR-u (Sparta) Gr.Dolnośląska TOP Bolesławiec - Ziemia Lubińska Rolnik Biedrzychowice - Unia Opole Niedziela godz. 14 - Głogówek Dragon Miszkowice - Włókniarz Kietrz AZS II Wrocław - pauza Gr.Kujawsko-Pomorska TKKF Checz Gdynia - Victoria Brzozowo Tęcza Osiek nad Wisłą - Włocłavia Włocławek Chełmianka Chełmno - Bałagany Łomianka Tornado Jabłonowo - pauza Gr.Lubelska KS HETMAN- LUKS KINGA Sobota godz.11 UKS DYSTANS- UKS WIDOK Niedziela godz.10 KS WłODAWIANKA- MKS DELFINEK Niedziela godz.12 LKP MOTOR - CHEłM Niedziela godz.12 KS GORNIK - pauza Gr.Mazowiecka MKS Tuszyn-2000 - ŁKP Kolejarz Łódź SEMP Ursynów - Gosir Piaseczno Piątek 13.10.2006, godz.18 KS Michałowo - PKS Praga Sobota, godz.11 Gr.Świętokrzyska GKS Nowiny - MKS OLIMPIA-POGOŃ Staszów GRANAT Skarżysko - RAZEM Daleszyce PTS Piekoszów - LECHIA Strawczyn Gr.Wielkopolska Poznaniak Poznań - Medyk II Konin GSS Grodzisk Wielkopolski - Grom Wolsztyn KŚ AZS Zielona Góra - pauza Temat: Focus Park Co do ambitnego pomysÂłu Tomkap zagospodarowania terenu dworca i byÂłej szkoÂły muzycznej, to moim zdaniem, to sÂą pomysÂły, które dzisaj mogÂą byĂŚ realizowany tylko w wiĂŞkszych miastach od Rybnika. Tomekp zwróc uwagĂŞ chociazby na rozkÂład jazdy autobusów i pociagów w Rybniku. I teraz jeszcze raz siĂŞ zastanów, czy nadal nie wierzysz, iÂż nie znajdzie sie inwestor na realizacie takiego przedsiĂŞwziecia, które proponujesz. I ja tylko podajĂŞ ten jeden element w postaci rozkÂładów odjazdów. A tutaj waÂżne sÂą jeszcze inne, które oczywiscie róznieÂż sÂą niekorzystne dla Rybnika.PociÂągnĂŞ wiĂŞc temat dalej. Czy rozkÂłady jazdy sÂą rzeczÂą sta³¹?! DomyÂślam siĂŞ, Âże podobnie jak ja uwaÂżasz obecnÂą ofertĂŞ PKP i PKS w Rybniku jako bardzo sÂłabÂą. TeÂż siĂŞ z tym zgadzam. Ale myÂślĂŞ, Âże jest to kwestia 5-6 lat i komunikacja kolejowa wróci do Âłask. To sÂą tendencje zachodnioeuropejskie. Czy wiesz jaki kraj najbardziej rozbudowywuje linie kolejowe w Europie? - Hiszpania która jeszcze 15 lat temu zamykaÂła i likwidowaÂła szlaki kolejowe!... W sumie jakbyÂś posÂłuchaÂł ministra infrastruktury to (jeÂśli mówi serio) moÂżna oczekiwaĂŚ w najbliÂższych latach restytucji kolei w Polsce. Dworzec kolejowy w Rybniku jest na liÂście dworców, które PKP chce modernizowaĂŚ i z którymi wi¹¿e nadzieje. WidziaÂłem niedawno taki plakat na dworcu w Katowicach z listÂą dworców na które PKP szuka inwestora. MoÂżemy mieĂŚ satysfakcjĂŞ bo z naszego regionu poza Katowicami, CzĂŞstochowÂą, Bielskiem, Gliwicami i ÂŻywcem znalazÂł siĂŞ teÂż Rybnik. Z resztÂą to nie dziwota. W sumie to potĂŞÂżny wĂŞzeÂł (kier. Katowice/Gliwice/Pszczyna oraz WodzisÂław/Racibórz/KĂŞdzierzyn tyle Âże niestety niewykorzystany i centrum duÂżego regionu. Jestem ciekaw czy wÂładze Rybnika bĂŞdÂą wspóÂłpracowaĂŚ z PKS-em i PKP bo to szansa aby jeszcze bardziej wykreowaĂŚ Rybnik na duÂże centrum przesiadkowe. Problem w tym, Âże jeÂśli miasto bezmyÂślnie zabuduje teren przydworcowy i puÂści tam drogĂŞ to moÂżna zapomnieĂŚ o jakiejkolwiek duÂżej inwestycji. Po raz kolejny zdaje siĂŞ, Âże bĂŞdziemy cieszyĂŚ siĂŞ z byle czego. TakÂże za komuny popeÂłniono wiele b³êdów które siĂŞ teraz mszczÂą. Np. pozwalano na bezsensownÂą zabudowĂŞ domkami jednorodzinnymi okolic przy samym ÂŚródmieÂściu zamiast zachowaĂŚ te tereny pod budownictwo wielorodzinne. Temat: PKS Racibórz Co z tym PKS-em? Kto zmusza Zbigniewa Miedziaka (na zdjęciu) do pokonywania trasy Racibórz – Kuźnia pieszo? Dlaczego autobusy gubią w Bojanowie koła? O tych i o innych tajemnicach raciborskiego taboru. Przymusowy spacer Coraz częściej do naszej redakcji dzwonią osoby, które narzekają na nocne kursy raciborskiego PKS-u. Czy kierowcy rzeczywiście chcą sobie skrócić dniówkę? Zbigniew Miedziak od lat dojeżdża z Kuźni Raciborskiej do Raciborza, gdzie pracuje. Nie posiada auta, więc od lat podróżuje PKS-em. W środę, 12 listopada, spotkała go przykra niespodzianka. – Jak zwykle chciałem wracać do Kuźni kursem o godz. 22.17. Byłem na przystanku 10 minut przed czasem. Po 30 minutach zacząłem tracić cierpliwość, bo autobus się nie pojawiał – wspomina mężczyzna. Pasażer odczekał jeszcze kilka minut i zadzwonił do raciborskiego PKS-u, pytając, dlaczego odwołano kurs. – Usłyszałem, że autobus jest w trasie i normalnie jechał. Wariata ze mnie robią czy co? Przecież byłem na przystanku o wiele wcześniej przed kursem i wiem, że bus nie podjechał. Na PKS czekały również osoby, które chciały dojechać do Bieńkowic – denerwuje się Miedziak. Irytacja pana Zbigniewa jest tym większa, że to nie pierwszy raz, gdy autobus nie podjechał pod przystanek przy Świńskim Rynku. Kilka tygodni wcześniej, około godz. 13.00 też bezowocnie czekał na swój kurs. – Wtedy po prostu poczekałem na następny kurs. 12 listopada takiej możliwości nie miałem. Nie stać mnie na taksówkę, wiec poszedłem do domu pieszo. Przymusowy spacer zajął mi ponad cztery godziny – mówi rozgoryczony pasażer. Następnego dnia Zbigniew Miedziak pojawił się w dyrekcji raciborskiego PKS-u. – Chcieliśmy pokazać temu panu zapisy tachografu świadczące o tym, że taki kurs się odbył. On jednak nie przyjmował tego do wiadomości – mówi Kazimierz Kitliński, prezes raciborskiego PKS-u. – Przeprosiliśmy tego pana, jednak on żądał odszkodowania i chyba mojej głowy – dodaje prezes. Jak tłumaczą władze spółki, taka sytuacja nie mogła mieć miejsca, bo od lat stawiają na jakość. Tylko dzięki temu raciborski PKS ma najlepsze wyniki finansowe w regionie. – W ubiegłym roku kupiliśmy kilkanaście autobusów a w przyszłym chcemy kupić 12 kolejnych. Posiadamy 56 autobusów i niektóre mają po 35 lat, ale dążymy do całkowitego odnowienia taboru – tłumaczy Kitliński. Innego zdania jest pan Zbigniew. Uważa, że część kierowców „odbębnia” ostatnie kursy. – Rozmawiałem z innymi pasażerami i często ostatni bus podjeżdża szybciej na przystanek. Kierowcom się chyba śpieszy do domu. O punktualności też lepiej nie wspominać. Ta jakość, o której mówią, niech sobie w buty wsadzą – nie przebiera w słowach Miedziak. List do redakcji - Wspomnienia z nocnego kursu Dziesiątego listopada, o godzinie 22.35 bus relacji Racibórz – Pietraszyn wyjeżdża z dworca. Podróż przebiega bez zarzutów. Autobus skacze, skrzypi, coś trzeszczy lecz po dwóch latach codziennego dojazdu do szkoły wiele już ze strony lini PKS nie może zdziwić. Około godziny 23.00 autobus wjeżdża do Bojanowa. Mijając miejscowy bar i zbliżając się do ostrego zakrętu, autobus zwalnia. Ja zapatrzony w lewe okno autobusu nagle czuję wstrząsy, co specjalnie mnie nie zdziwiło, ponieważ fatalny stan autobusów i zawyżane ceny za marną jakość przewozów są tutaj codziennością. Patrząc w okno, widzę lewe przednie koło pojazdu, które mija mnie w oknie. Szok i zdumienie zarazem. Następnie autobus mocno orze o asfalt, po czym nagłym szarpnięciem staje. Kierowca z góry informuje, że lepiej iść z buta. Pasażerka siedząca centralnie na lewym przednim kole obraca się do mnie i ze strachem w oczach pyta czy to nie jej wina… Strach pomyśleć, co mogłoby się stać, gdyby nie felerny na co dzień zakręt w Bojanowie, który dziś okazał się być aniołem stróżem nocnego kursu PKS-u na trasie Racibórz – Pietraszyn. W takich właśnie chwilach pojawia się pytanie: Jak długo jeszcze będziemy musieli znosić okropne warunki raciborskiego PKS-u? Czy stan autobusów jest odpowiedni i czy za zawyżane ceny opłaca się wsiadać do niebiesko -białych „trumien“ ? Gdyby usterka pojawiła się 3 min wcześniej, gdy autobus pędził z prędkością 60km/h, mogłoby się nie skończyć jedynie na dowcipnych wspomnieniach. Gdyby to w środę autobus robił podobny kurs na podobnej drodze i wyładowany byłby dziećmi wracającymi szczęśliwie ze szkoły, gdyby wówczas doznał podobnej usterki a warunki na jezdni nie zmusiłyby kierowcy do ściągnięcia nogi z gazu, skutki mogłyby być tragiczne. Tymczasem zostają mi 3 km prostej, dłużącej się drogi do domu oraz ciągle chodzące po głowie pytanie – co by było gdyby... Źródło: Nowiny Raciborskie Temat: PKM trafi pod młotek Ministerstwo skarbu państwa zamierza nieodpłatnie przekazywać samorządom różnego szczebla niesprywatyzowane do tej pory PKS-y. Minister skarbu, Aleksander Grad uważa, że "jest to w interesie zarówno PKS-ów, jak i samorządów, które chcą zapewnić sprawną komunikację na swoim terenie". Raciborski magistrat wystosował już do ministerstwa pismo w tej sprawie. - Mimo, że nasz PKS jest spółką prawa handlowego, to jednak jego akcje należą do ministerstwa. Wyraziliśmy już chęć jego przejęcia - mówi prezydent Lenk. Miasto PKS widzi w przyszłości w formie przedsiębiorstwa międzygminnego, połączony by został z PK, które zajmuje się obecnie komunikacją miejską. - Wyjdzie to nam tylko na dobre, bo problemem PK jest przestarzały tabor, a PKS dysponuje dobrymi, nowymi autobusami - twierdzi prezydent. ŹRÓDŁO Tuż przed świętami ministerstwo skarbu wystosowało pismo do prezesów PKS-ów, także raciborskiego, z prośbą o przedstawienie wizji przyszłości swoich firm. O tym, że ministerstwo skarbu państwa zamierza nieodpłatnie przekazywać samorządom różnego szczebla niesprywatyzowane do tej pory PKS-y, pisaliśmy już kilka dni temu w Miasto chce przejąć PKS. Na ten temat rozmawiamy z prezesem raciborskiego PKS-u Kazimierzem Kitlińskim. -PKS radzi sobie ostatnio całkiem dobrze... -W ostatnim czasie udało nam się kupić 13 nowych autobusów, wyremontowaliśmy biura, sukcesywnie rozbudowujemy rozkład jazdy, ludzie garną się do roboty, chcą pracować właśnie u nas. Widać, są powody. -Uważa Pan, że PKS-owi wyjdzie na dobre przejęcie przez samorząd? -Dotąd żaden inwestor nie zwrócił się do mnie z chęcią przejęcia raciborskiego PKS-u. Uważam, że to samorządy powinny wykorzystać inicjatywę ministra, moim zdaniem będzie to dla gmin tylko korzystne. Oczywiście pod warunkiem, że dany PKS nie przynosi strat. Nasz od jakiegoś czasu wychodzi na plus. Jest się czym pochwalić, bo takich w kraju jest niewiele. -A może pod skrzydłami prywaciarza byłoby jednak lepiej? -Myślę, że taki scenariusz da się przewidzieć. Może na początku starałby się postępować zgodnie z naszymi zasadami, potem zacząłby jednak wprowadzać własne i gmina straciłaby wpływ na to jak, czym i kiedy wozi się jej mieszkańców. A to chyba nie jest dobre. Tutaj nie chodzi tylko o to, by zarobić na transporcie jak najwięcej, ale i o to, żeby ludzie o różnej porze dnia mieli czym dojechać do domów. -Nie obawia się Pan, że zyski PKS-u, zamiast zasilać jego działalność, wylądują gdzie indziej? -Trudno mi sobie wyobrazić, że PKS będzie dofinansowywał gminę. Ale jeśli jego przyszły właściciel zdecyduje o takim, a nie innym podziale wyników, to będziemy musieli to zaakceptować. Jeśli miasto będzie chciało zainwestować pieniądze z zysków PKS-u gdzie indziej, a nie tutaj, będzie musiało wziąć za to odpowiedzialność. -Jakie ma Pan zdanie o połączeniu PKS-u i PK? -Będzie to dość dziwne. Nie do końca wiem jaki jest tego cel. Wiem tylko tyle, że kierowcy PK przechodzą do nas. To musi o czymś świadczyć... Jeśli miasto chce nas połączyć, to widać ma powody i uważa, że tak będzie lepiej. ŹRÓDŁO Pytanie na czasie: CO Z NASZYM PKS-em ?? Czyżby miał zostać przejęty przez (wielko)rybnicki samorząd ? Czy wladza w Wodzisławiu śpi ?! Może to ostatnia szansa, aby upomnieć się o swój tabor i samemu decydować o komunikacji na własnym terenie ? Temat: Ilostan niskopodłogowców/niskowejściowców Górny Śląsk i Zagłębie (GOP i okolice): PKM Katowice - 34 szt. w tym: - Jelcz M121M: 6 (007, 009, 073, 089, 091, 092) - MAN NL222: 8 (131-134, 138-141) - Solaris U12: 15 (162-173, 175, 177, 178) - Jelcz M125M: 5 (179-183) PKM Gliwice - 27 szt. w tym: - Volvo B10BLE: 5 (4-8) - MAN NL222: 7 (9-15) - MAN NL223: 8 (16-20, 22-24) - Kapena Thesi City: 1 (21) - Jelcz M125M: 6 (25, 26, 27, 28, 29, 30) PKM Bytom - 4 szt. w tym: - Ikarus 412.08A: 4 (7400-7403) PKM Tychy - 22 szt. w tym: - Jelcz M081MB: 2 (146, 147) - Jelcz M101I: 1 (166) - Jelcz M121M: 11 (130, 133-138, 142-145) - Jelcz M181MB: 2 (214-225) - Solaris U12: 6 (176-180, 182) PKM Jaworzno - 2 szt. w tym: - Scania CN113CLL: 2 (047, 048) PKM Świerklaniec - 3 szt. w tym: - Jelcz M121M: 2 (1419, 1420) - Kapena Thesi City: 1 (1498) PK Racibórz - 8 szt. w tym: - Jelcz M121M: 1 (1060) - Kapena City 7,5: 7 (1047-1053) PKM Czechowice-Dziedzice - 4 szt. w tym: - Solaris U12: 3 (14-16) - Solaris U15: 1 (18) PKM Sosnowiec - 17 szt. w tym: - Solaris U12: 12 (060-069, 075, 076) - Solaris U15: 5 (070-074) PKM Jastrzębie Zdrój - 4 szt. w tym: - Jelcz M121M: 2 (281, 282) - MAN NL222: 2 (210, 211) ZKM Zawiercie - 4 szt. w tym: - Jelcz M081MB: 2 (137, 138) - Jelcz M081MB/3: 2 (145, 146) Transgór Rybnik - 11 szt. w tym: - Jelcz M121M: 4 (3236, 3237, 3271, 3272) - Jelcz M125M: 2 (3270, 3296) - Mercedes O530: 5 (3363-3367) PKS Rybnik - 3 szt. w tym: - DAB Citybus 1200C: 2 (SR 22937, SR 22952) - Jelcz M125M: 1 (SR 22972) PKS Gliwice - 1 szt. w tym: - DAB 15-1200C: 1 (SG 71134) V-Bus Żory - 6 szt. w tym: - Mercedes O530: 3 (SZO N407, SZO S956, SZO S957) - Mercedes O530L: 2 (SZO N408, SZO N409) - Mercedes O520: 1 (SZO S955) Meteor Jaworzno - 20 szt. w tym: - Jelcz M081MB: 1 (861) - Jelcz M101I: 1 (860) - Jelcz M121M: 8 (862-865, 869, 884, 885, 887) - Jelcz M125M: 2 (866, 867) - Solaris U12: (810, 880-882) - Solaris U15 (855-857) Duhabex Chrzanów - 2 szt. w tym: - Ikarus 412.02: 1 (17) - Scania CN113CLL: 1 (09) Zagozda Ruda Śl. - 2 szt. w tym: - Jelcz M121M: 2 (004, 019) Markus Chrzanów - 2 szt. w tym: - Jelcz M121M: 1 (01) - Jelcz M125M: 2 (02) Sebzda Czeladź - 7 szt. w tym: - Volvo B10BLE: 3 (14, 24, 44) - Jelcz M121M: 1 (50) - MAN NL222: 1 (22) - MAN NL223: 1 (32) - Solaris U12: 1 (27) M. Komander, Mysłowice - 1 szt. w tym: - Neoplan 906T: 1 (SM 05539) Pozostali przewoźnicy nie posiadają autobusów niskopodłogowych ani niskowejściowych. -------------------- Łącznie autobusów niskopodłogowych – 183 sztuki. Ilość autobusów w ruchu trudno określić, ja bym szacował na ponad 1500, więc udział taboru niskopodłogowego lub niskowejściowego to między 10 a 15%. (w powyższym zestawieniu mogą wystąpić pewne nieścisłości, uprzejmie proszę o poprawki jeśli takowe znajdziecie ) Scanie w Jaworznie to 040 i 047 Pozatym ja bym tu wrzucił jeszcze nasze MAN-y tzn. SD-200: 1 (173) SD-202: 9 (176, 177, 178, 183, 186, 187, 188, 194, 195 W końcu to też niskowejściowe pojazdy nielicząc wchodzenia na pięterko POZDRAWIAM Temat: Ilostan niskopodłogowców/niskowejściowców Górny Śląsk i Zagłębie (GOP i okolice): PKM Katowice - 34 szt. w tym: - Jelcz M121M: 6 (007, 009, 073, 089, 091, 092) - MAN NL222: 8 (131-134, 138-141) - Solaris U12: 15 (162-173, 175, 177, 178) - Jelcz M125M: 5 (179-183) PKM Gliwice - 27 szt. w tym: - Volvo B10BLE: 5 (4-8) - MAN NL222: 7 (9-15) - MAN NL223: 8 (16-20, 22-24) - Kapena Thesi City: 1 (21) - Jelcz M125M: 6 (25, 26, 27, 28, 29, 30) PKM Bytom - 4 szt. w tym: - Ikarus 412.08A: 4 (7400-7403) PKM Tychy - 22 szt. w tym: - Jelcz M081MB: 2 (146, 147) - Jelcz M101I: 1 (166) - Jelcz M121M: 11 (130, 133-138, 142-145) - Jelcz M181MB: 2 (214-225) - Solaris U12: 6 (176-180, 182) PKM Jaworzno - 2 szt. w tym: - Scania CN113CLL: 2 (047, 048) PKM Świerklaniec - 3 szt. w tym: - Jelcz M121M: 2 (1419, 1420) - Kapena Thesi City: 1 (1498) PK Racibórz - 8 szt. w tym: - Jelcz M121M: 1 (1060) - Kapena City 7,5: 7 (1047-1053) PKM Czechowice-Dziedzice - 4 szt. w tym: - Solaris U12: 3 (14-16) - Solaris U15: 1 (18) PKM Sosnowiec - 17 szt. w tym: - Solaris U12: 12 (060-069, 075, 076) - Solaris U15: 5 (070-074) PKM Jastrzębie Zdrój - 4 szt. w tym: - Jelcz M121M: 2 (281, 282) - MAN NL222: 2 (210, 211) ZKM Zawiercie - 4 szt. w tym: - Jelcz M081MB: 2 (137, 138) - Jelcz M081MB/3: 2 (145, 146) Transgór Rybnik - 11 szt. w tym: - Jelcz M121M: 4 (3236, 3237, 3271, 3272) - Jelcz M125M: 2 (3270, 3296) - Mercedes O530: 5 (3363-3367) PKS Rybnik - 3 szt. w tym: - DAB Citybus 1200C: 2 (SR 22937, SR 22952) - Jelcz M125M: 1 (SR 22972) PKS Gliwice - 1 szt. w tym: - DAB 15-1200C: 1 (SG 71134) V-Bus Żory - 6 szt. w tym: - Mercedes O530: 3 (SZO N407, SZO S956, SZO S957) - Mercedes O530L: 2 (SZO N408, SZO N409) - Mercedes O520: 1 (SZO S955) Meteor Jaworzno - 20 szt. w tym: - Jelcz M081MB: 1 (861) - Jelcz M101I: 1 (860) - Jelcz M121M: 8 (862-865, 869, 884, 885, 887) - Jelcz M125M: 2 (866, 867) - Solaris U12: (810, 880-882) - Solaris U15 (855-857) Duhabex Chrzanów - 2 szt. w tym: - Ikarus 412.02: 1 (17) - Scania CN113CLL: 1 (09) Zagozda Ruda Śl. - 2 szt. w tym: - Jelcz M121M: 2 (004, 019) Markus Chrzanów - 2 szt. w tym: - Jelcz M121M: 1 (01) - Jelcz M125M: 2 (02) Sebzda Czeladź - 7 szt. w tym: - Volvo B10BLE: 3 (14, 24, 44) - Jelcz M121M: 1 (50) - MAN NL222: 1 (22) - MAN NL223: 1 (32) - Solaris U12: 1 (27) M. Komander, Mysłowice - 1 szt. w tym: - Neoplan 906T: 1 (SM 05539) Pozostali przewoźnicy nie posiadają autobusów niskopodłogowych ani niskowejściowych. -------------------- Łącznie autobusów niskopodłogowych – 183 sztuki. Ilość autobusów w ruchu trudno określić, ja bym szacował na ponad 1500, więc udział taboru niskopodłogowego lub niskowejściowego to między 10 a 15%. (w powyższym zestawieniu mogą wystąpić pewne nieścisłości, uprzejmie proszę o poprawki jeśli takowe znajdziecie :) ) Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych raport z dnia 24.04.09 Ulice Krakowa: 13:00 Jelenia Góra - Zakopane -> MAN Lion's Star/PKS Zakopane 13:20 Kraków - Wisła -> MAN Lion's coach fioletowy/PKS Cieszyn 13:35 Warszawa - Zakopane -> Scania Irizar Intercentury/PKS Warszawa 13:35 Kraków - Szczawnica -> Mercedes O404/DIDI Trans 13:50 Kraków - Żywiec -> Autosan A10-10/PKS Żywiec 14:10 Kraków - Zakopane -> Volvo 9700/Szwagropol, #15 14:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Jelcz T120/PKS Bielsko-Biała 14:25 Kraków - Szczawnica -> Scania Irizar Century/PKS Myślenice 14:25 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, #1 14:45 Ustrzyki Dolne - Katowice -> Jelcz T120 z klimą/PKS Katowice 14:50 Kraków - Zakopane -> Bova Magiq HD 120-380/Szwagropol, #20 RDA: 15:10 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Autosan H10-10/PKS Tomaszów M. 15:10 Kraków - Zakopane -> Setra S315GT-HD/PKS Zakopane 15:15 Katowice - Krynica -> Autosan H10-10/PKS Katowice, frekwencja 110% 15:15 Kraków - Nowy Sącz -> Man Lion's Regio/Voyager, ciągle na testach ten wóz... frekwencja 90% 15:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo/Trans Usługi Gorlice, ten starszej generacji zielony 15:20 Kraków - Bielsko-Biała -> Autosan A1112 San/PKS Bielsko-Biała 15:20 Katowice - Hrubieszów -> Volvo B12 Barbi/PKS Hrubieszów, frekwencja 100% 15:25 Zakopane - Ostrowiec Swiętokrzyski -> Mercedes Irizar Century/PKS Ostrowiec Św. frekwencja 95% 15:30 Kraków - Częstochowa -> Irisbus Crossway/PKS Częstochowa, frekwencja 95% 15:30 Kraków Ochotnica -> Autosan A10-12/PKS Kraków, autobus znów jak podczas poprzedniego raportu spóźnił sie, tym razem z Cieszyna zamiast o 15:10 przyjechał o 16:10, a do Ochotnicy odjechał o 16:30 15:40 Kraków - Nowy Sącz -> Autosan H10-10,PKS Nowy Sącz, frekwencja 60-70% 15:40 Kraków - Cieszyn -> Autosan A10-12/PKS Wadowice 15:40 Kraków - Zakopane -> Bova Futura FLD 12/Szwagropol #23 15:40 Kraków - Tarnobrzeg -> Solbus SolTour 11 15:45 Kraków - Chełm -> Ayats Olimpia/PKS Chełm 15:50 Kraków - Zakopane -> Scania Irizar New Century/Trans Frej 15:55 Kraków - Żywiec -> Solbus SolTour 10/PKS Żywiec 16:00 Kraków - Włoszczowa -> Mercedes Irizar Century/PKS Jędrzejów 16:00 Kraków - Stalowa Wola -> Solbus C10,5/1/PKS Stalowa Wola 16:00 Kraków - Szczawnica -> Jelcz PR110D Lux/PKS Nowy Targ 16:05 Kraków - Nowy Sącz -> Bova Magiq MHD 148-460/Szwagropol, frekwencja 100%, #16 16:10 Łódź - Krosno -> Autosan H10-10/PKS Krosno i dodatkowo na trasie Kraków-Krosno jechał Jelcz PR110D LUX/PKS Krosno 16:10 Kraków - Zakopane -> Bova Futura 12/Szwagropol, #11 16:15 Kraków - Gorlice -> Mercedes Tourismo ten nowy, złoty/Trans Usługi Gorlice 16:20 Kraków - Ostrowiec Św -> Setra S315HD/PKS Ostrowiec Św. 16:20 Kraków - Starachowice -> Mercedes Intouro/PKS Starachowice 16:23 Nowy Sącz - Rybnik -> Mercedes O340/PKS Rybnik 16:25 Kraków - Tomaszów Mazowiecki -> Man Irizar Century/Trans-PIK 16:30 Kłodzko - Mielec -> Irisbus Axer/Veolia Mielec 16:30 Kraków - Limanowa -> Autosan H10-10/PKS Limanowa 16:35 Kraków - Racibórz -> Bova Futura 10/Travel Bus 16:35 Kraków - Sanok -> Autosan A10-10/Veolia Sanok 16:40 Katowice - Szczawnica -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ 16:44 Zakopane - Katowice -> Dab/PKS Katowice 16:50 Kraków - Krynica -> Jelcz T120/PKS Nowy Sącz, frekwencja 90% 16:55 Kraków - Stalowa Wola -> Autosan A10-12/PKS Stalowa Wola 17:00 Zakopane - Łódź -> Setra S315HD/PKS Łódź, frekwencja 50-60-% 17:00 Kraków - Zakopane -> MAN Lion's Coach/PKS Zakopane i potem 18:40 Jelenia Góra - Zakopane -> Setra S217 HDH/PKS Zakopane, opóźniony 40 minut 18:55 Mława - Zakopane -> Berkhof Axial/PKS Mława, frekwencja - pare osób. spóźniony 40 minut 19:15 Zakopane - Kołobrzeg -> Bova Futura 12/Veolia Kołobrzeg, frekwencja 80% 19:20 Kraków - Sanok -> Mercedes Intouro/Veolia Sanok 19:40 Zakopane - Karwia -> Jonckheere Mistral/PKS Kraków 19:50 Łódź - Zakopane -> Mercedes Travego/PKS Nowy Targ, wyjaśniła sie sytuacja z ELĄ. kurs który dotychczas obsługiwał Maciej Jachymiak znany też jako Ekspres linia najprawdopodobniej został zmieniony (albo mają tam jakiś układ) i za jego Bove pojawia sie teraz PKS Nowy Targ 20:00 Kraków - Muszyna -> Autosan A1112 San/PKS Nowy Sącz, frekwencja 100% 20:15 Kraków - Kołobrzeg -> Van Hool Eos 200 tyle że nie 12 a 10 metrowy/Nawara Travel, frekwencja 80% 20:40 Katowice - Nowy Sącz -> Jelcz T120 ten w starej budzie biało niebieski/PKS Nowy Sącz, frekwencja 50% 21:10 Krynica - Koszalin -> Setra S215HD/PKS Koszalin, frekwencja 70% 21:20 Zakopane - Ustka -> Irisbus Arway/PKS Słupsk 21:30 Wadowice - Jelenia Góra -> Bova Futura 13/PKS Jelenia Góra, frekwencja 50%, blachy DW 9139R Temat: Podbeskidzie walczy o pociągi - przyłącz się!!!
Rybnik - Gliwice Jastrzębie-Pawłowice-Orzesze Jastrzębie-Wodzisław Wodzisław-Rybnik Chałupki-Wodzisław Chałupki-Racibórz Racibórz-Rybnik Rybnik-Katowice Rybnik-Pszczyna Rybnik/Racibórz-Kędzierzyn
Temat: [PPKS Rybnik]Prywatyzacja. Po prywatyzacji słuch zaginął, ale może komunalizacja?? Rząd chce oddać kulejące PKS-y samorządom Ministerstwo Skarbu chce darmo przekazywać samorządom PKS-y. Większość z nich ledwo zipie, więc przejście na garnuszek samorządów może być dla nich jedyną szansą na przetrwanie - informuje resort. Chociaż Warszawa nie podjęła jeszcze ostatecznej decyzji, z szansy jako pierwszy na Śląsku i jeden z pierwszych w Polsce chce skorzystać Racibórz. Urzędnicy właśnie wysłali do ministerstwa wniosek w tej sprawie. Podobne pismo do ministerstwa wystosował jeszcze tylko marszałek województwa podkarpackiego. O ile w całym kraju podobne przedsiębiorstwa rezygnują z kolejnych kursów, bo wożenie pasażerów przestaje się opłacać, raciborski PKS ma się dobrze, więc jest dla miasta łakomym kąskiem. - W ostatnim czasie kupiliśmy 13 nowych autobusów, w tym dziewięć nowoczesnych mercedesów. Za raty leasingowe zapłaciliśmy w ubiegłym roku ponad 800 tys. zł. I starczyło nam jeszcze na przeprowadzenie remontów biur za 200 tys. zł - mówi Kazimierz Kitliński, prezes raciborskiego PKS-u. Każdego miesiąca przedsiębiorstwo płaci 70 tys. zł raty za autobusy i wciąż jest na plusie! PKS powiększa również załogę i obecnie zatrudnia 137 osób. Do ra-ciborskiego przedsiębiorstwa uciekają kierowcy z innych zakładów. I nie ma się czemu dziwić. Średnia wypłata brutto wynosi tu 2,6 tys. zł. Kazimierz Kitliński nie chce zdradzić tajemnicy sukcesu. - Po prostu nam się udało - mówi prezes przedsiębiorstwa, które jeszcze trzy lata temu było na minusie. - Nie mamy żadnych wątpliwości, że jego przejęcie bardzo by nam się opłacało. Działające na naszym terenie przedsiębiorstwo jako jedno z niewielu jest w znakomitej kondycji _- mówi Mirosław Lenk, prezydent Raciborza. Aleksander Grad, minister skarbu, tłumaczy, że takie zmiany leżą w interesie zarówno PKS-ów, jak i samorządów. - Decyzja dotycząca ewentualnego przekazania akcji jakichkolwiek PKS-ów zostanie poprzedzona m.in. analizą strategii rozwoju województwa, na obszarze którego znajdują się spółki, jak również możliwości skorzystania przez jednostki samorządu terytorialnego ze środków unijnych, które przeznaczone zostałyby na niezbędne inwestycje związane m.in. z odnowieniem taboru autobusowego - donosi resort skarbu. Przejecie PKS-ów przez samorządy to dla większości przedsiębiorstw w kraju jedyna szansa na uniknięcie upadłości. - W ubiegłym roku nasze przedsiębiorstwo przyniosło 120 tys. zł strat. Każdego miesiąca likwidujemy kolejne nierentowne kursy. A wszystko wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej, bo ceny paliwa idą w górę - mówi Jerzy Siwica, prezes PKS-u w Rybniku. Z przedsiębiorstwa uciekają kolejni kierowcy. Nie ma pieniędzy na podwyżki. W tej sytuacji w ubiegłym tygodniu Siwica wystosował pisma do Urzędu Miasta w Rybniku oraz starostw powiatowych w Rybniku i Wodzisławiu Śląskim w sprawie ich ewentualnej opieki nad przedsiębiorstwem. - W ten sposób możemy zatrzymać niepokojący proces. Samorządy mają większe pole manewru - mówi Siwica. Prezes zdaje sobie jednak sprawę z tego, że urzędy nie będą zabijać się o zakład zatrudniający 300 osób i przynoszący każdego roku straty. http://gliwice.naszemiasto.pl/wydarzenia/836157.html Temat: PLAN OBCHODÓW ROCZNICY FORUM! UWAGA, UWAGA, UWAGA! Mam już plan na obchody rocznicy forum! Będzie to dość kolejowa rocznica, aczkolwiek elementy autobusowe także znajdą się w planie. Mianowicię czas na przejście do rzeczy: Wszystko odbędzie się w sobotę - 7. lipca 2007 w godzinach popołudniowych, więc osoby pracujące w sobotę także mogą wybrać się na te skormne, aczkolwiek ważne obchody pierwszej rocznicy forum. Tak prezentuje się plan obchodów: Godzina 16:00 - Zbiórka na dworcu PKP w Rybniku. W planie grupowe zdjęcie forumowiczów na tamtejszej stacji, oraz focenie wszelkiego dostępnego taboru w okolicach stacji. Dla zapaleńców autobusowych możlwiość chwilowego obfotografowania tamtejszego taboru autobusowego. 16:30 - Odjazd pociągiem 807; Katowice - Racibórz. Złożonym z wagonów Bhp (bipy), oczywiście jedziemy do końca trasy w Raciborzu. 17:23 - Przyjazd na stację w Raciborzu. Tam focenie wszelkiego możliwego taboru na stacji. Możliwość uchwycenia jedynej nastawni bramowej w ROW. Możliwość focenia również tamtejszego taboru autobusowego na dworcu autobusowym (oczywiście w miarę osobistych preferencji. Czas w Raciborzu to około 40 minut, więc jednak skupiłbym się na fotografowaniu taboru kolejowego. Oczywiście pamiątkowe grupowe zdjęcie na tle Bipy, ewentualnie innego motywu 18:04 - Odjazd osobówką 812 Racibórz - Katowice, czyli powrót składu którym pojedziemy z Rybnika. 19:00 - Przyjazd na stację w Rybniku, ewentualne focenie dodatkowo taboru tamtejszego. Można przejść się w kierunku szopy. Dla bardziej wytrwałych focenie pociągu pośpiesznego Bielsko Biała - Świnoujście/Kołobrzeg, bądź "Szyndzielni". Planuję jeszcze fotkę zbiorową na tle lokomotyw stojących po drugiej stronie stacji. Dojazd na imprezę: E3 - 15:20 z A. Bożka w Jastrzębiu Zdroju; 15:44 z dworca PKS w Wodzisławiu Śląskim. R-bus - 15:06 z przystanku Jastrzębie Zdrój Moszczenica. 48 (ZTZ) - 15:05 z przystanku Boguszowice Pętla 216 - 15:15 Wodzisław Śląski dw. PKS. PKP z kierunku Żor 14:56, BUS Dewax z kierunku Żor - 15:20 Powrót z imprezy: E3 - z przyst. Rybnik DKM 19:30 R-bus z przyst. Rybnik Policja - 19:29 DEWAX BUS - 19:40 (przyst. dw. PKP) 216 - 19:20 Dojazd, powrót, oraz przejazd pociągiem Rybnik - Racibórz - Rybnik we własnym zakresie finansowym. Wg. obiegów składów PKP PR na pociągu 807, oraz 812 powinny jechać wagony Bhp, jednak nigdy nie wiadomo jak w Katowicach zespolą skład i ja niestety 100% gwarancji że to będzie bipa dać nie mogę. Mimo, że jest ona głównym punktem imprezy może stać się tak, że pojedziemy do Raciborza i spowrotem składem Bdhpumn. Obecność obowiązkowa Oczywiście cieszyłbym się gdyby większość forumowiczów przybyła na imprezę, będzie to świetna okazja do integracji wszystkich miłośników z regionu, oraz niebywała możliwość do omówienia wszelakich problemów związanych z transportem zbiorowym w Rybnickim Okręgu Węglowym. Jest to także rocznica forum, które z pasją tworzymy, w końcu jesteśmy miłośnikami kolei, oraz komunikacji miejskiej dlatego też wymieniamy tutaj poglądy o transporcie zbiorowym, jakże ważnym elemencie naszego życia, a dla wielu z nas najważniejszym, dlatego też pragnę, aby na tę skormną imprezę w miarę możliwości przybył każdy miłośnik i każdy komu zależy na transporcie zbiorowym! Inne grunty obchodzenia tej rocznicy: 6. lipca wydam podsumowanie roku transportowego od czasu założenia forum. Znajdą się tam wszystkie ważniejsze informacje, które kształtowały transport zbiorowy w ubiegłym roku, roku od kiedy istnieje forum. 8. lipca - pragnę zaprosić wszystkich użytkowników do bicia rekordu odwiedzin na forum, a raczej liczby użytkowników dostępnych w jednym czasie. Mamy jak narazie słaby wynik, tylko 20. Myślę, że godzina 20 w niedzielę będzie odpowiednia, pragnę by jak najwięcej osób było o tej godzinie na forum, i niech zostaną zalogowane do godziny 20:10 te dziesięć minut powinno starczyć na bicie rekordu LICZĘ NA WAS: DRODZY UŻYTKOWNICY!! Temat: Ekstraliga 2007 KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY DRUŻYNOWYCH MISTRZOSTW POLSKI SENIORÓW - EKSTRALIGA 1 – 9.09.2007 r. Ustroń - Jaszowiec 1.Organizator: Klub Szachowy „SILESIA” Racibórz na zlecenie Polskiego Związku Szachowego Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak , tel: 660361034 e-mail: piorac72@poczta.onet.pl 2. Cel zawodów: wyłonienie Drużynowego Mistrza Polski wyłonienie reprezentantów Polski w Klubowym Pucharze Polski 3. Termin i miejsce zawodów: 1 – 9.09.2007 r., OWS „BARBARA”, Ustroń – Jaszowiec, ul. Wczasowa 90 odprawa techniczna 31.08.2007 r. godzina 20.30 biuro zawodów czynne 31.08.2007 r. od godziny 12.00 4. Uczestnictwo: prawo gry mają drużyny wymienione w Regulaminie 63. DMP ( załącznik nr 1 ) 5. Warunki uczestnictwa: terminowe zgłoszenie drużyn do dnia 1.08.2007 r. ( załącznik nr 4 Regulaminu 63. DMP ) na adres Polskiego Związku Szachowego i organizatora - Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz, e-mail piorac72@poczta.onet.pl opłata startowego w wysokości 1800 zł do dnia 1.08.2007 r. na konto Klubu Szachowego „SILESIA” Racibórz w PKO BP S.A O/Raciborz nr 50 1020 2472 0000 6502 0198 0283 ( drużyny korzystające z zakwaterowania i wyżywienia u organizatora otrzymują zwrot 600 zł w rozliczeniu ) wniesienie opłaty klasyfikacyjno-rankingowej na konto Polskiego Związku Szachowego przed rozpoczęciem zawodów (Regulamin 63. DMP punkt 9.4) imiennego zgłoszenia składu drużyn ( załącznik nr 5 Regulaminu DMP) do 20.08.2007 r. na ww. adres organizatora. 6. Koszt zakwaterowania i wyżywienia: od kolacji 31.08.2007 r. do obiadu 9.09.2007 r. wynosi 630 zł od 1 osoby (9 dni x 70 zł ) 7. Rezerwacja zakwaterowania i wyżywienia: do dnia 1.08.2007 r. z dokładnym wyszczególnieniem ilości przyjeżdżających zawodników oraz warunków pobytu ( pokoje 1, 2 ,3 osobowe ) na adres: Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz, tel: 660361034 , dom -032-4190645 e- mail piorac72@poczta.onet.pl opłaty za zakwaterowanie i wyżywienie należy przekazywać do dnia 10.08.2007 na konto Klubu Szachowego „SILESIA” Racibórz w banku: PKO BP S.A O/Raciborz nr 50 1020 2472 0000 6502 0198 0283 8. Uwagi: w zawodach obowiązuje Regulamin 63. DMP Polskiego Związku Szachowego nagrody: w klasyfikacji drużynowej za miejsca I – III : 3000zł, 2400zł, 1800zł, oraz medale. szczegółowych informacji o zawodach udziela Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak kolacja od 18.30 , śniadania od 8.00, obiady od 13.00 terminy rund: I – VIII : godzina 15.00, runda IX – godzina 9.00 za ubezpieczenie zawodników, odpowiedzialne są jednostki delegujące, zgodnie z Ustawą o kulturze fizycznej. Za stan zdrowia zawodników (zdolność do udziału w zawodach) odpowiada jednostka delegująca. Prawo interpretacji Regulaminu należy do właściwych organów PZSzach i Sędziego Głównego zawodów. Dojazd do Ustronia z kierunku Katowic i Bielska-Białej, komunikacją PKS i PKP. Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji i ewentualnych zmian w treści niniejszego komunikatu. Dyrektor Turnieju Piotr Chrobak Temat: I liga 2008 KOMUNIKAT ORGANIZACYJNY DRUŻYNOWYCH MISTRZOSTW POLSKI SENIORÓW W SZACHACH – I LIGA USTROŃ 6 – 14.09.2008 1. Organizator: Klub Szachowy SILESIA Racibórz na zlecenie Polskiego Związku Szachowego Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak , tel: 660361034 ; e-mail: piorac72@poczta.onet.pl 2. Termin i miejsce zawodów: Hotel Ziemowit ul. Szpitalna 88 Ustroń – Zawodzie 6-14.09.2008 odprawa techniczna - 5.09.2008 r. Godzina 20.30 biuro zawodów czynne - 5.09.2008 r. od godziny 12.00 3. Uczestnictwo : prawo gry mają drużyny wymienione w Regulaminie 64. DMP (załącznik nr 2) 4. Warunki uczestnictwa : terminowe zgłoszenie drużyn do dnia 1.08.2008 r. (załącznik nr 4 Regulaminu 64. DMP) na adres Polskiego Związku Szachowego i organizatora - Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz, e-mail piorac72@poczta.onet.pl opłata startowego w wysokości : 1000 zł – dla drużyn korzystających z obiektu organizatora 1500 zł – dla pozostałych drużyn do dnia 10.08.2008 r. na konto Klubu Szachowego SILESIA Racibórz w : PKO BP S.A O/Racibórz nr 48 1020 2472 0000 6202 0222 2966 wniesienie opłaty klasyfikacyjno-rankingowej na konto Polskiego Związku Szachowego przed rozpoczęciem zawodów (Regulamin 64. DMP punkt 9.4) imiennego zgłoszenia składu drużyn (załącznik nr 5 Regulaminu DMP) do 20.08.2008 r. na ww. adres organizatora. 5. Koszt zakwaterowania i wyżywienia ( na śniadanie i kolację – szwedzki stół ) : od kolacji 5.08.2008 r. do obiadu 14.09.2008 r. wynosi 720 zł od 1 osoby (9 dni x 80 zł) 6. Rezerwacja zakwaterowania i wyżywienia: ● do dnia 10.08.2008 r. z dokładnym wyszczególnieniem ilości przyjeżdżających zawodników oraz warunków pobytu ( pokoje 1, 2 ,3 osobowe ) na adres: Piotr Chrobak ul. Bończyka 19/3 47-400 Racibórz, tel: 660361034, dom -032-4190645 e- mail piorac72@poczta.onet.pl ● opłaty za zakwaterowanie i wyżywienie należy przekazywać do dnia 10.08.2008 na konto Klubu Szachowego SILESIA Racibórz w banku: PKO BP S.A O/Raciborz nr 48 1020 2472 0000 6202 0222 2966 7. 8. Uwagi: ● w zawodach obowiązuje Regulamin 64. DMP Polskiego Związku Szachowego ● nagrody: w klasyfikacji drużynowej za miejsca I – III : 1800zł, 1200zł, 1000zł ● szczegółowych informacji o zawodach udziela Dyrektor zawodów – Piotr Chrobak ● kolacja od 18.30, śniadania od 8.00, obiady od 13.00 ● terminy rund: I – VIII : godzina 15.00, runda IX – godzina 9.00 ● za ubezpieczenie zawodników, odpowiedzialne są jednostki delegujące, zgodnie z Ustawą o Kulturze Fizycznej ● za stan zdrowia zawodników (zdolność do udziału w zawodach) odpowiada jednostka delegująca. ● prawo interpretacji Regulaminu należy do właściwych organów PZSzach i Sędziego Głównego zawodów. ● Dojazd do Ustronia z kierunku Katowic i Bielska-Białej, komunikacją PKS i PKP. ● Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji i ewentualnych zmian w treści niniejszego Komunikatu Dyrektor Turnieju Piotr Chrobak Temat: PKP - wątek ogólny. Dzięki uprzejmości Arteksa przedstawiam wam artykuł poświęcony kolei, który ukazał się w Nowinach 15 marca 1989 roku Z myślą o pasażerach PKP Charakterystyczną cechą Rybnickiego Okręgu Węglowego jest największe W kraju zagęszczenie sieci kolejowej (34 km linii na 100 km kwadratowych powierzchni), wciąż jeszcze znaczna ilość linii jednotorowych i ogromna masa przewożonych ładunków, zwłaszcza węgla, dla którego w zasadzie droga musi być wolna. W tych warunkach dotychczas trudno było mówić o jakości usług przewozowych i znośnych warunkach podróżowania koleją. Slosownie do współczesnych Wymogów koleje ROW są nieustannie modernizowane i unowocześniane. Elektryfikacja podstawowych linii PKP dobiega końca; zwiększa się prędkość pociągów. Powstały więc przesłanki do szybkiej i odczuwalnej dla społeczeństwa poprawy obsługi pasażerów. Zmiany bedą szły w kierunku zwiększenia uprawnień podróżnych, zniesienia szeregu zakazów i kar odstraszających ludzi od kolei oraz przeznaczenia większych funduszy na zamierzenia modernizacyjno-inwestycyjne. Opracowany "Program poprawy obsługi podróżnych" obejmuje doraźne i długofalowe przedsięwzięcia, których realizacja w sposób wydatny przyczyni się do podniesienia poziomu kultury usług i wygody podróżowania. W ramach tego planu rybniccy kolejarze zamierzają m. in. udoskonalić system informacji oraz ułatwić sprzedaż biletów i rezerwacje miejsc do siedzenia, leżenia i spania w pociągach. Postanowiono, że służba automatyki i telekomunikacji do końca br. zainstaluje na rybnickim dworcu PKP po kapitalnym remoncie paletowy informator podróżnych typu "PRAGOTRON" wraz z mikrokomputerowym systemem sterowania tymi urządzeniami, a na zewnątrz budynku i w holu dworcowym ,na stacji Racibórz zainstaluje zegar świetlny. Fachowcy poprawią jakość nagłośnienia Informacyjnego pomieszczeń dworcowych i peronów na stacji PKP: Rybnik, Racibórz, Wodzisław śl., Leszczyny Czerwionka i Łaziska Średnie, co m. in. umożliwi odpłatne wygłaszanie komunikatów reklamowych. Podjęto także działania mające na celu unowocześnienie dworców kolejowych, ich urządzeń sanitar-no-higienicznych i otoczenia. W bieżącym roku zakończone zostaną roboty adaptacyjno-modernizacyjne budynku użyteczności publicznej na stacji Wodzisław śl. oraz przystąpi sie do gruntownego remontu dworców w Rybniku, Mikołowie, Raciborzu Studziennej i w Rybniku-Niewiadomiu oraz budynku dworcowego na przystanku osobowym w Leszczynach-Dębieńsku. W celu utrzymania dostępności komunikacji kolejowej na liniach o małym zapotrzebowaniu na przewozy pasażerskie kolejarze planują w 1990 r. zakup od Kolejowych Zakładów Maszyn i Sprzętu Drogowego w Raciborzu około 15 autobusów szynowych, co pozwoli na skierowanie brakującego taboru z tych linii na trasy o większych potrzebach przewozowych. W niedługim czasie planuje się rozpoczęcie wysiłkiem społecznym budowy nowego przystanku osobowego "Wodzisław śl. Centrum"' obok dworca PKS oraz nowego dworca PKP "Jastrzębie Zdrój Centrum" wraz z niezbędnym zapleczem usługowym. Zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną w 1990 r. rozpocznie sie budowę grupy postojowej i punktu przeglądów kontrolnych dla elektrycznych zespołów trakcyjnych w Raciborzu. Natomiast w perspektywie przewiduje się budowę nowej grupy postojowej dla wagonów osobowych w rejonie stacji PKP Rybnik, a także budowę drugich par torów z Żor do Pszczyny, z Orzesza do Katowic Ligoty oraz z Pawłowic śl. przez Jastrzębie Zdrój i dalej być może skróconą trasą do Rybnika. Wspólnie z Przedsiębiorstwem Eksploatacji Węgla "POŁUDNIE" podjęto wstępne działania w zakresie wykorzystania kolei górniczej w przewozach pasażerskich oraz rozważa sie możliwość wypracowania nowego programu scalenia przewozów towarowych po liniach użytku niepublicznego, celem zwolnienia tras pociągowych, zwłaszcza na odcinkach: Pawłowice śl. - Jastrzębie Zdrój - Wodzisław śl, dla potrzeb ruchu osobowego. Można zatem sądzić, że w niedalekiej perspektywie podstawowe potrzeby w zakresie poprawy obsługi podróżnych w ROW zostaną zaspokojone. Henryk SZULC Temat: KZK GOP KZK GOP obsluguje ok. 300 linii autobusowych. Czy w numeracji tych W tej chwili 285 dziennych (dane moje - nieoficjalne) i nieokreslona ilosc nocnych (rzedu malych dziesiat)
Przechodzac teraz do samego KZK GOP, to jego numeracja jest Jesli chodzi o _przewoznikow_, to najwieksze w KZK GOP sa PKMy, Tomasz PS Nieoficjalna lista linii na Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane PPKS w Rybniku informuje Pasażerów, że z dniem 8 maja 2006r. zawiesza następujące kursy relacji: Wodzisław - Katowice z godz. 7:20 [CL] Wodzisław - Katowice z godz. 10:55 [U] Wodzisław - Katowice z godz. 19:30 [Um] Katowice - Wodzisław z godz. 9:20 [S] Katowice - Wodzisław z godz. 12:50 [CL] Katowice - Wodzisław z godz. 22:10 [Um] Dla kursu Katowice - Wodzisław z godziny 8:50 [U] nastąpiła zmiana oznaczenia na [S] - kursuje w dni nauki szkolnej. Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje Pasażerów, iż z dniem 6 maja 2006r. zostają zawieszone w soboty następujące kursy autobusów: Z dworca autobusowego w Rybniku: - Rybnik - Knurów z godz. 6:10, 11:10, 13:10, 15:20 - Rybnik - Zabrze z godz. 7:00, 10:45, 14:15 - Rybnik - Żory przez Świerklany z godz. 5:55, 7:45, 10:00, 12:00, 14:40 - Knurów - Rybnik z godz. 7:00, 12:00, 14:00, 16:10 - Zabrze - Rybnik z godz. 9:10, 12:15, 15:50 - Żory - Rybnik przez Świerklany z godz. 6:50, 8:40, 10:55, 13:00, 15:40 Z dworca autobusowego w Wodzisławiu: - Wodzisław - Bluszczów przez Gorzyce z godz. 6:25, 14:25 - Wodzisław - Chałupki przez Gorzyce, Olze z godz. 6:15, 7:30, 12:30, 18:10 - Wodzisław - Chałupki przez Gorzyce, Odrę z godz. 9:30, 11:30, 14:30 - Wodzisław - Czyżowice z godz. 7:10 - Wodzisław - Godów przez Skrzyszów z godz. 11:50 - Wodzisław - Jastrzębie przez Skrzyszów z godz. 6:25, 8:30, 10:00, 14:40 - Wodzisław - Jastrzębie przez Łaziska z godz. 11:50, 13:25 - Wodzisław - Racibórz przez Syrynię, Lubomię z godz. 6:55, 9:20, 14:45 - Wodzisław - Rogów przez Czyżowice z godz. 8:05, 13:20 - Bluszczów - Wodzisław przez Gorzyce z godz. 7:00, 15:00 - Chałupki - Wodzisław przez Olze, Gorzyce z godz. 10:10, 18:45 - Chałupki - Wodzisław przez Odrę, Gorzyce z godz. 6:50, 8:05, 12:10, 13:10, 15:10 - Czyżowice - Wodzisław z godz. 7:25 - Godów - Wodzisław przez Gorzyce z godz. 12:30 - Jastrzębie - Wodzisław przez Skrzyszów z godz. 7:26, 9:23, 10:53, 15:41 - Jastrzębie - Wodzisław przez Łaziska, Gorzyce z godz. 12:49, 14:34 - Racibórz - Wodzisław przez Lubomię, Syrynię z godz. 8:00, 10:45, 15:45 - Rogów - Wodzisław przez Czyżowice z godz. 8:25, 13:55 Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje Pasażerów, iż z dniem 1 maja 2006r. zostanie ograniczone kursowanie autobusów na linii Jastrzębie-Kraków przez Wodzisław Śl., Rybnik, Żory Jastrzębie - Kraków o 4:15 i powrotny z Krakowa o 10:00 będą kursowały w piątek, sobotę, niedzielę i poniedziałek Wodzisław - Kraków o 15:40 i powrotny z Krakowa o 19:00 będą kursowały w piątek, sobotę i niedzielę Przedsiębiorstwo PKS w Rybniku informuje Pasażerów, iż z dniem 18 maja 2006r. zostanie zawieszony kurs relacji Rybnik - Wrocław z godziny 6:30 oraz powrotny z Wrocławia o godzinie 14:00. Temat: pechowa sobota, czyli wypadek w Tułowicach Umówiłem się z kolegą w sobotę, 12 - go marca we Wrocławiu na piwko. Zaplanowałem dotrzeć do Wrocławia koło południa. Wstępnie planowałem jazdę "Stoczniowcem", jednakże po namyśle zdecydowałem się zrobic przy okazji małe kółeczko przez Górny Śląsk i Opolszczyznę. Jako że "Bałtyk" startuje z Gdyni o 17.58, postanowiłem rozpocząć podróż w Gdańsku, do którego dojechałem SKM - ką. Uzupełniwszy zapasy kalorii wsiadłem w pociąg na Poznań. Frekwencja w Gdańsku sięgała już 100 % - cudem chyba znalazłem miejsce siedzące. Osobom dosiadającym się w Bydgoszczy pozostawał korytarz. Z nadzieją na choć krótką drzemkę wsiadłem do Przemyślanina. To co zastałem niestety nie nastroiło mnie optymistycznie - cały pociąg dosłownie zawalony. Znów chyba tylko cud sprawił, że w końcu gdzieś dosiadłem się na ósmego. Na korytarzach pełno podchmielonego towarzystwa i walających się flaszek - okazało się, że wszyscy jadą do spodka na "Metalomanię". Oczywiście, PR składu z tej okazji nie wydłużyły ... Na szczęście 5 - cio minutowe opóźnienie nie przeszkodzilo mi w przesiadce na Rybnik. Skład do Rybnika to EN57. Do Orzesza jechało się dosyć sprawnie, naokoło ogromne ilości śniegu. Między Orzeszem a Leszczynami mozna jednak autentycznie iść za pociągiem i grzyby zbierać ... W Rybniku szybka przesiadka na drugie EN57 w kierunku Raciborza. Wysiadam w Nędzy, gdzie po chwili podjeżdża SU46 (albo SU45 - nie pamiętam) z Bohunami w kierunku Kędzierzyna Koźla. Mało brakowało, a w Kędzierzynie [pomyliłbym pociągi :| kierunki na tabliczce peronowej, jeśli dobrze zauważyłem, wskazują odwrotnie kierunki Racibórz - Kędzierzyn, ponadto mój pociąg przyjechał 2 minuty przed czasem i tak samo odjechał, po czym po chwili nadjechał EZT w kierunku Raciborza ... Na szczęście widok stacji Kuźnia Raciborska pozwolił mi odetchnąć z ulgą ... W Kędzierzynie szybka przesiadka na kolejny kibel, tym razem w kierunku Opola. 40 + kilka minut jazdy i rozpoczyna się ostatni etap kółeczka. Na peronie 5 stała już SP42 + 2*Bd jako osobowy do Nysy. Frekwencja całkiem spora, jak na tą trasę, po drodze rosła. Jazda tą trasą od początku wyglądała dość "podejrzanie". Najpierw w Szydłowie pociąg wpadł przy chamowaniu w poślizg i przejechał koniec peronu - kierpoć kazał cofać widząc ludzi wyskakujących z pociągu w zaspy śniegu. Z kilkuminutowym opóźnieniem ruszyliśmy dalej. Moje zdenerwowanie rosło, gdyż mialem zaplanowaną w Nysie przesiadkę na Kamieniec Ząbkowicki a tam raptem 4 minuty przesiadki na Wrocław. W tym momencie zadzwonił do mnie kol. Bartek Uryga z informacją, że zamiast autobusu szynowego na Legnica - Kamieniec puszczona została SU46, i mają ok. 50 minut opóźnienia, ale skomunikowania w Kamieńcu nie utracą. To mi dało nadzieję, że może jednak zdążę. Niestety - nadzieja nie trwała długo. Przed kolejną stacją - Tułowice - linia kolejowa krzyżuje się z drogą na Niemodlin. Po obu stronach przejazdu spokojnie stało kilka aut. I nagle jeden z kierowców, z nieustalonych przyczyn, ruszył prosto pod lokomotywę. Na szczęście nic mu się nie stało - mechanik akurat chamował przed stacją - ale konieczne okazało się wezwanie policji i spisanie protokołu. Poszedłem do kierownika zgłosić przesiadki. Z połączeniem do Kamieńca nie było większego problemu, mimo, iz tylko ja takową przesiadkę zgłaszałem, ale dalszego połączenia niestety nie udało mi się załatwić - kierpoć stwierdził, że to inny ZPR i on tego nie załatwi ... Ponadto w związku z oczekiwaniem na policję i spisywaniem raportów mielismy ok. pól godziny spóźnienia. Szybki wgląd w cegłę uświadomil mi, że następny pociąg z Kamieńca mam dopiero po dwóch godzinach, natomiast powrót do Opola wyszedł by praktycznie na to samo - zamiast na 13, byłbym ok. 16 we Wrocławiu. Zmuszony zostałem niestety podjechać z Nysy do Brzegu PKS - em ... Jak później się dowiedziałem, pociąg w Kamieńcu nie czekał na połączenie z Nysy. Swoją drogą nie widziałem nikogo, kto by na stacji Nysa kierowal się w stronę SU42 + Bh relacji Nysa - Kamieniec Ząbk. Wróciłem z Gdyni pociągiem 65201 rel Wrocław - Gdynia. Miejsca było na tyle, że spokojnie mogłem się wreszcie wyspać :) Temat: WPK '2001 - dzień pierwszy i drugi Rajd Wielotrakcyjnych Pasjonatów Komunikacji w roku 2001 rozpoczął się od wizyty w Zagłębiu Dąbrowskim. Z atrakcji napotkanych po drodze to (poza niesamowitymi krajobrazami podbędzińskich wsi) fioletowy autobus jednego z prywatnych przewoźników MZKP, przejazd minibusem Iveco z Interpromexu na linii 921, ściganie się M11-tką z H9.21 na autostradzie i powrót do Katowic Ikarusem 260 Henia Zagozdy (z dodatkową atrakcją w postaci zalanych dwóch wiaduktów - przy "Agacie" i na Murckowskiej w związku z czym był spory korek, a autobusy obsługujące przystanek przy Agacie jeździły objazdem przez teren Katowickiej Fabryki Mebli...). Drugi dzień rozpoczęliśmy na stacji kolejowej (a właściwie przystanku Temat: Zawieszenie kursów Sprawa jest nieco bardziej skomplikowana, bo - jeszcze raz powtorze - chcieliscie samorzadnosci, no to ja macie. Oczywiscie, we Wroclawiu, czy Warszawie wszystko jest proste: pelny socjalizm, wszystko panstwowe (gminne), A jaka jest forma wlasnosci KZK GOP? Mnie sie wydaje, ze to nie jest prywatne chyba... Niemcy maja swoje VRR, ktory zadnym KZK GOP nie jest, tylko dobrowolnym zrzeszeniem przewoznikow, ktore oferuje gminom uslugi przewozowe. W praktyce VRR wystepuje na pozycji monopolisty (bo gminy placa VRR-owi), ale nikt do nikogo nie ma pratensji, ze marnotrawi kase. Ciekawe czemu ten monopolistyczny twor, jakim jest VRR utrzymuje sie na powierchni ziemi?
Natomiast jako rada - owszem, problemem przewoznika jest to, ze wzial i PZDR Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 95 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||