Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • exopolandff.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Puławy pl





    Temat: co mieszkancy Lublina sadza o Rzeszowie?
    Gość: GSM 30.01.2005 23:30 napisal:
    +++++++++++++++++++++
    A ja mieszkam na pograniczu tych województw, bo w Stalowej Woli i uważam, że
    Lublin jest teraz mocno zaniedbanym miastem, ze szczególnie nieuprzejmymi
    paniami na dworcu PKS.
    +++++++++++++++++++++
    Wyglad starowki jak i calego centrum bardzo szybko sie zmienia. w ciagu roku wyremontowano lub zaczeto gruntowny remont conajmniej kilkunastu kamienic w centrum. szkoda ze bazgroly pseudograficiarzy nie sa zmywane na bierzaco. Ale instalowany monitoring moze to zmienic.
    Co do PKS-u to u nas w stalowce panie sa znacznie gorsze, zwlaszcza te w informacji, nieprawda? Lublin posiada za to jeden z najladniejszych i najbardziej zadbanych dworcow PKP, ktory moze byc przykladem kooperacji biznesu i kolei.

    +++++++++++++++++++++
    te pseudo listy
    gończe za Putinem rozklejone na wszystkich przystankach,
    +++++++++++++++++++++
    Studenci maja poprostu wiecej kasy, lub ekonomiczniejsze drukarki niz w Rz. ;-)

    +++++++++++++++++++++
    Przed referendum gminnym władze
    lubelszczyzny organizowały spotkania i przekonywały o poparciu "przejścia" spod
    władzy Rzeszowa pod Lublin.
    +++++++++++++++++++++
    ma rodzine w wielu miejscowosciach gminy Harasiuki i o zadnym szkoleniu nie slyszalem. Ludzie maja przyzwyczajenia i wola zalatwiac sprawy w Nisku , czy Stalowej Woli. A wiekszosci ludzi to zwisalo wiec nie poszli.

    +++++++++++++++++++++
    Oczywiście, ma to znaczenie symboliczne, ale jednak. Pora przestać twierdzić,
    że Rzeszów to Polska C.
    +++++++++++++++++++++
    B- ;-)

    ++++++++++++++++++++
    Malutkie centrum, kilka klinik-szpitali i
    uniwersytet? Poza tym ogromne blokowiska rodem z PRLu. W czym jest lepszy od
    Rzeszowa? W większej ilości bloków z wielkiej płyty?
    ++++++++++++++++++++
    Sporo szpitali, bardzo dobrych zreszta. Z podkarpackiej stalowej woli ciezsze przypadki wozi sie do Lublina, nie do Rz.
    Dwa uniwersytety, dwie akademie i politechnika. Ogolnie (razem z prywatnymi prawie 100 tys studentow. Miasteczko akademickie z prawdziwego zdazenia.
    Wokol Lublina powstaje sporo nowych osiedli. Pozatym co do wielkiej plyty, to przeciez na rzeszow mowi sie "betoniarnia":-)

    +++++++++++++++++++
    Mieszkam na Podkarpaciu i wiem. Rzeszów, Mielec, Dębica, Stalowa Wola,
    Tarnobrzeg, Jasło, Krosno- jakby nie patrzeć, ośrodki przemysłowe większe lub
    mniejsze.
    A na Lubelszczyźnie gdzie są takie ośrodki oprócz Bogdanki i Azotów Puławskich?
    ++++++++++++++++++
    ja tez tu mieszkam i takie osrodki jak w St. Woli czy tarnobrzegu sa tylko problemem bo wala sie i nie ma wiekszych szans na ich uratowanie - co dla mnie jest bardzo przykre. Bogdanka - kopalnia (chyba jedyna w polsce przynoszaca zyski) Pulawy - na piedziesiatym ktoryms miejsc listy najcenniejszych polskich przedsiebiorstw - duze zyski i caly czas inwestycje.

    sonnenkinder 01.02.2005 21:05 napisal:
    ++++++++++++++++
    rudno nazwac plusami. Radom, Kielce czy Rzeszow mimo, ze mniejsze lepiej
    rozumieja mechanizmy
    +++++++++++++++++
    Znam wielu ludzi z radomia-Tylko ronda, hipermarkety, stacje bezynowe, dresiarze i zlodzieje. Mlodziez zwiewa. Kielce tez probuja zatrzymac odwrot mlodziezy. Zle, bardzo zle porownanie.

    Gość: Michał 05.02.2005 12:41 napisal:
    ++++++++++++++++
    W dawnym zaborze rosyjskim linie kolejowe miały przedewszystkim znaczenie
    militarne, wygoda obywteli nie miała znaczenia
    ++++++++++++++++
    Budowano je w oddaleniu od miast, aby w razie jakiegos buntu nie stracic polaczenia kolejowego.

    Moze jestem uprzedzony do Rzeszowa bo mieszkam w stalowce, ktora jeszcze nie tak dawno byla podobnej wielkosci co rzeszow. Tyle ze wy dostaliscie stolice wojewodztwa i to was rozkrecilo, a nas wlaczono do Tarnobrzegu. I mielismy paradoks ponad 70-tysieczna Stalowa Wola, w wojewodztwie ze stolica w o polowe mniejszym miescie.Obecnie rzeszow traktuje St wole jako zlo konieczne. Mielismy autobus szynowy - jezdzi teraz w rzeszowie, W stalowej woli buduja 8 pietrowy nowy budynek szpitala, z ladowiskiem dla helikopterow na dachu specjalnie przystosowany do kardiologii - wladze rzeszowa juz kreca ze moze lepiej kardiologie walnac do starego, malego szpitala w Tarnobrzegu. Mowcie co chcecie, ale mnie sie politycka wladz w Rzeszowie poprostu nie podoba. Rozdaja wazne urzedy, okregi (odzialy krajowej dyrekcji drog, okregi sadowe itp) i inwestycje "po znajomosciach", a najchetniej biora wszystko dla siebie.

    Sadze ze zamiast klotni (ktora ja w sumie tez rozkrecam) i chrej rywalizacji Lublin i Rzeszow powinny dzialac w porozumieniu i wspolpracujac dbac o rozwoj calego regionu, a nie pakowac tylko kase w swoje stolice by pokazac kto silniejszy (tzw."zastaw sie, a wystaw sie")



    Temat: Czy jeździcie PKP?
    aron2004 napisał:
    > No to sobie jeździj tym pociągiem, ale ja nie mam zamiaru do tego dopłacać.
    > Niech PKP podniesie ceny biletów a nie ciągle wyciągają łapę po dopłaty.

    A i będę jeździł pociągiem:) A Ty czy masz czy nie masz zamiaru to i tak
    będziesz do tego dopłacał bo PKP to jak sama nazwa wskauje są państwowe i
    dopłaty są z kieszeni wszystkich płacących podatki! Nie podniesie PKP cen bo i
    tak juz są za duże.

    aron2004 napisał:
    > A busy są wszystkie pierwsza klasa.

    busy nie sa 1 klasa tylko nie ma w nich podziału na klasy, są bezklasowe. Dodał
    bym, nawet że w porównaniu z przedziałem kolejowym sa klasy -2.

    aron2004 napisał:
    > Jak będzie obwodnica Puław to żaden pociąg nie będzie miał szans z busem.

    bo co beda jezdzic jeszcze bardziej jak szalency ryzykujac zycie swoje i innych
    uzytkownikow drog? o nie nie takim kosztem zalezy mi na szybkim dotarciem do
    celu. wole juz wlec sie pociagiem nawet 3 h niz jechac niebezpiecznym busem pol
    godziny szybciej.

    aron2004 napisał:
    > Do statystyk wypadków kolejowych nie wlicza się ludzi pobitych w pociągach,
    > natomiast do wypadków drogowych wlicza się np. pijaków którzy spali na jezdni
    i
    > przejechał ich samochód. Dlatego takie są.

    nie badz smieszny twierdzac ze statystyki na drogach w kwestii wypadkowej sa
    takie duze gdyz zawyzaja je pijani piesi lezacy na drodze :) wszyscy wiedza ze
    pijani kierowcy sa plaga dróg! Nie przekrecaj statystyk bo nie chodzi o pobicia
    tylko wypadki komunikacyjne! A jak juz tak jestes drobiazgowy to moge za
    przyklad podac kieszonkowcow w autobusach, w ktorych takze jest mnustwo pobic,
    chocby ostatnie zdazenie na Jana Pawla w Lublinie...

    aron2004 napisał:
    > To dlatego że w Polsce drogi są zatłoczone i żeby dotrzeć gdzieś w sensownym
    > czasie trzeba kombinować. A drogi są zatłoczone bo są wąskie. A drogi są
    wąskie
    > bo nie ma na budowę dróg. A nie ma na budowę dróg, bo trzeba dotować kolej.

    sam widzisz drogi sa zatloczone i waskie, to po co jeszcze pchac w tak
    niebezpieczne drogi busy? Mozna wykorzystywac drogi zelazne ktorymi jest kolej,
    trzeba tylko prowadzic odpowiednia polityke zwiazana z transportem kolejowym.

    aron2004 napisał:
    > Od kiedy wyprzedzanie na trzeciego jest zabronione?

    nie wiem czy jest zabronione, wiem tylko ze jest bardzo niebezpieczne i busy
    wyprzedzaja w ten sposob nagminnie. Pociag wogole nie musi wyprzedzac przez co
    ryzykowac czolowe zderzenie!

    aron2004 napisał:
    > PKP stosuje się do przepisów? W Polsce jest przepis mówi, że rachunki trzeba
    > płacić. A PKP ma miliardowe długi.

    tez mi przyklad! rozmawiamy o przepisach drogowych i alternatywnie powinienes
    podac przyklad nieprzestrzegania przepisow kolejowych i prosze Cie nie pisz
    znowu o przekroczonej predkosci z 60 na 120 km/h bo to juz jest nudne.

    aron2004 napisał:
    > No i co? Proponujesz wybudować tory do każdej wsi?

    Wiesz co? zastanawiam sie czy dalsza dyskusja z Toba na ten temat ma sens.. nie
    proponuje wybudowania torow do kazdej wsi, po to sa drogi publiczne. Mialem na
    mysli ze utrzymanie jezdzacego pociagu jest tansze niz utrzymanie na takiej
    samej trasie z ta sama liczba przejazdow pojazdow samochodowych podajac za
    przyklad tarcie kół obu pojazdów.

    aron2004 napisał:
    > Elektrownie węglowe produkują radioaktywne hałdy. Nadal twierdzisz, że są
    > ekologiczne.

    Ani razu nie twierdzilem ze te elektrownie sa ekologiczne, ja twierdze ze
    pociagi sa ekologiczne, nie przekrecaj moich wypowiedzi!

    aron2004 napisał:
    > Kolej nie jest przyjazna do środowiska. Złe zarządzanie koleją powoduje, żę
    > trzeba do niej dopłacać zamiast budować nowe drogi. Przez to samochody stoją
    w
    > korkach i palą więcej.
    > Na kolei jest ogromne marnotrawstwo pieniędzy.

    Dlatego wlasnie trzeba dobrze zarzadzac koleja ale to nie mozliwe gdy w
    zarzadzie beda tacy ludzie co mysla podobnie do Ciebie...

    aron2004 napisał:
    Za to co dopłacamy do kolei to
    > możnaby wymienić samochody w Polsce na hybrydowe typu Toyota Prius i wtedy
    nie byłoby problemu z ekologią.

    znowu to co piszesz jest nieprawda! w rzyciu nie wymienisz nawet wiekszosci
    pojazdow samochodowych w Polsce nawet jesli sprzedalbys caly PKS z PKP i tymi
    Twoimi prywatnymi busami.

    aron2004 napisał:
    > Myślę, że jesteś synem kolejarza i chcesz żebym ci dopłącał do twoich
    podróży.
    > A ja mówię - chcesz pociągu to sam sobie za niego zapłać.

    nie jestem synem kolejarza ani pracownikiem kolei. Nie kaze Ci wcale doplacac
    do moich podrozy, a jezdzic i tak zawsze bede koleja zamiast busami w te
    miejsca gdzie kolej dojezdza.

    Pozdrawiam






    Temat: Pomóżmy na forum naszemu dzielnicowemu i powiedzmy
    Dla ciemniaka axla... aby go odrobinkę oświecić.
    mł. asp. Dominik Pucułek - tel. 048 345-32-58, tel. kom. 0-696- 497-
    003; ulice: Focha, Kelles-Krauza 2 do 22 oraz 1 do 17, Kilińskiego,
    Witolda, Mechaniczna, plac Jagielloński, Staszica, Wąska, Struga 16
    do 34.

    post. Marcin Sfora - tel. 048 345-32-53; ulice: Niedziałkowskiego,
    Struga 30 do 50, M.C. Skłodowskiej, Wysoka, Partyzantów, Wilcza,
    Wysoka, 25 Czerwca 47 do 85.

    sierżant sztabowy Rafał Pluta - tel. 048 345-32-58, tel. kom. 0- 696-
    497-001; ulice: Mickiewicza, Moniuszki, Sienkiewicza, 25 Czerwca 17
    do 45, Słowackiego, Hoppena, Wyszyńskiego.

    post. Cezary Herko - tel. 048 345-32-50; ulice: Bydgoska, Dworzec
    PKP i PKS, 25 Czerwca 1 do 15, Traugutta 1 do 27 oraz 2 do 26,
    Poniatowskiego, Prażmowskiego 1 do 19 oraz 2 do 12, Waryńskiego.

    post. Tomasz Klimek - tel. 048 345-32-53, tel. kom. 0-695-670-547;
    ulice: Bernardyńska, Broni, Bogusławskiego, Dowkonta, Jaracza,
    Kopernika, Lekarska, Narutowicza 5 do 41 oraz 2 do 48, Osterwy,
    Planty 1 do 7 oraz 2 do 16, Solskiego, Traugutta 28 do 62 oraz 29 do
    61, Tochtermana.

    sierżant sztabowy Witold Klamut - tel. 048 345-32-58, tel. kom. 0-
    600-224-604; ulice: Anielewicza, Brudna, Bóźnicza, Esterki, ,
    Grodzka, Mała, Plac Kazimierza, Kanałowa Krakowska, Podwalna,
    Przyborowskiego, Rwańska, Rynek, Szewska, Szwarlikowska, Szewska
    Szpitalna, Wałowa, Żytnia, Dzika, Grochowa, Inżynierska, Koszarowa,
    Malczewskiego 2 do 18 oraz 1 do 15, Mireckiego, Plac Żołnierzy 72
    Pułku Piechoty, Plac Kazimierza Wielkiego, Reja, Rzemieślnicza,
    Tybla, Warzywna, Wernera 1 do 23, Wolności.

    sierżant sztabowy Artur Drabik - tel. 048 345-32-52, tel. kom. 0-696-
    497-017; ulice: Białobrzeska, Brandta, Chełmońskiego, Gomulickiego,
    Gwardii Ludowej, Kołłątaja, Solna, Śniadeckich, Mochnackiego, Niska,
    Orzeszkowej, Parkowa, Piaskowa, Różana, Malczewskiego od Kelles-
    Krauza, Torfowa, Warszawska 5 i 7, Wernera 2 do 10, Malczewskiego
    17,19, 21, 23, 27, 29, Wietrzna, Żwirowa, Lelewela, Szarych-Szeregów
    (str. nieparzysta).

    sierżant Paweł Zawadzki - tel. 048 345-32-53, tel. kom. 0-600- 499-
    778; ulice: 11-go Listopada 2a do 19 Chrobrego 1 do 19,
    Kusocińskiego 2a do 12 oraz 1 do 9, Warszawska 1 do 12, Struga 7a.

    mł. asp. Rafał Janik - tel. 048 345-32-50, tel. kom. 0-696-497-019;
    ulice: Akademicka, Nowowolska, Lutosławskiego, Starowolska,
    Żółkiewskiego (od ul. Warszawskiej do ul. Chrobrego), Chrobrego (od
    11-go Listopada do Żółkiewskiego), Karłowicza, Puławskiego, Tylna,
    Jesienna, Mierzejewskiego, Kopalniana, Sąsiednia, Wójtowska,
    Karczemnego, 11-go Listopada (nieparzyste), Witkowskiego,
    Paderewskiego, Sempołowskiej, Hibnera, Daszyńskiego, Hallera, Żwirki
    i Wigury, Górnicza, Michałowska, Piwnika, Rapackiego,
    Szczawińskiego, Terenowa, Zbrowskiego (nieparzyste), Żółkiewskiego
    (od Chrobrego do Zbrowskiego).

    starszy sierżant Maciej Blachliński - tel. 048 345-32-50, tel. kom.
    0-696-497-080; ulice: Jagiellońska, Warecka, Sobieskiego, Królowej
    Jadwigi (nieparzyste), Królewska, Mieszka I 1 do 3, Warszawska 92 do
    98.

    starszy aspirant Dariusz Rosenblat - tel. 048 345-32-50, tel. kom. 0-
    696-497-010; ulice: Aleksandrowicza, Mieszka I, Oleszczuk Ożarskiej,
    Brzustowska, Hańskiego, Józefowska, Piastowska, Vietha, Łokietka,
    Królowej Jadwigi (parzyste), Borzym, Pawlaka, Staromiejska.

    mł. asp. Grzegorz Gala - tel. 048 345-32-50, tel. kom. 0-696- 497-
    011; ulice: Warszawska (nr. parzyste), Penza, Józefowska do Mieszka
    I (str. nieparzysta) 42 do 62 Jakubczak-Florentyny, Aleksandrowicza,
    str. parzysta, Mieszka I, 18 do 38, Perzanowskiej (str.parzysta)
    Energetyków, Barlickiego, Chalasińskiego, Czynu Chłopskiego,
    Gombrowicza, Huta Józefowska, Krzewień, Kąkolowa, Mleczna,
    Mścisława, Ofiar Firleja.

    mł. asp. Tomasz Nowak - tel. 048 345-32-53, tel. kom. 0-696- 497-
    002; ulice: 11-go Listopada 32 do 58,Czecha, Jordana, Kusocińskiego,
    Marusarzówny, Mielczarskiego, Okopowa, Podchorążych, Sportowa,
    Stefczyka, Struga 59 do 63, Ściegiennego, Wojciechowskiego,
    Warskiego, Zajączka, Zbrowskiego, Żwirki i Wigury.

    st. asp. Zbigniew Zieliński - tel. 048 345-32-52, tel. kom. 0-696-
    497-007; ulice; Chrobrego 2 do 36, Kusocińskiego 11 do 23 oraz 14 do
    26. Sowińskiego, Jasińskiego, Bema, Prądzyńskiego, Czysta, Miła,
    Sruga 17 do 57, Żwirki i Wigury (str. nieparzysta).

    Punkt Przyjęć Dzielnicowych, KP 1 w Radomiu

    ul. Królowej Jadwigi 12a

    tel. 048 345-36-81

    czynny (pon-piąt): godz.11-15




    Temat: Wasilewski zlikwiduje prywaciarzy
    Gość portalu: W-ster napisał(a):

    > Człowieku jest XXI wiek autobusy miejskie spełniają standardy euro 4 nie
    >pitol mi o ikarusach bo mówiłem że ich czeka aut po reorganizacji komunikacji
    >czytasz> tekst miedzy wierszami czy w ogóle nie czytasz?

    Jak nie będzie Ikarusów to pogadamy.

    > Dodaj jeszcze że dzięki specyficznie zaplanowanego wnętrza pozwala ono
    >spełniać szybką wymianę pasażerską.

    Ale twierdzisz, że Sprinter robi koleiny w drogach? Odpowiedz na moje pytaniE!
    @!!

    > A co w PKS czy PKP się miejsca zarezerwować nie da?

    No nie da się. Tzn. da się w PKS Puławy i PKS Biała Podlaska na niektórych
    kursach. Ja tam wolę sobie zarezerwować.

    > A jak to sobie wyobrażasz na mieście bo ja jakoś nie mogę?

    Normalnie. Dzwonisz do kierowcy i sobie rezerwujesz. Widzę że jesteś chyba z
    miasta bo nie wiesz jak to działa np. na trasie Lublin - Parczew.

    > <lol>

    Wiem, że ty wolisz żeby gapowicze mieli wstęp wolny do autobusów, ale ja nie.

    > Ikarus przegubowy spali z 45 litrów paliwa i przewiezie z 170 osób

    Oczywiście, ale przewiezie te 170 osób w ścisku, a ja wieśniak nie lubię
    jeździć w ścisku i wisieć na rurce.

    >a sprinter s
    > pali 15 litrów i przewiezie 20,

    Sprinter pali o wiele mniej. Gdyby palił 15 to byłby nieopłacalny.

    > nie czytałeś co pisałem czy znowu udajesz głupa ?

    to ty udajesz głupa, np. na tekst o eliminacji gapowiczów odpowiadasz
    "<lol>"

    > Nowe pojazdy komunikacji miejskiej w ogóle maja jak ograniczoną liczbę
    >siedzeń specjalnie dlatego żeby weszło do środka jak najwięcej pasażerów i
    >żeby była sz ybka ich wymiana.
    > Ale zrozumiesz to chyba nie.

    Nie zrozumiem, bo jak kilkakrotnie już pisałem ja jestem wieśniakiem i jestem
    przyzwyczajony do jeżdżenia busem na siedząco.
    Może jak ktoś się wychował w miescie to lubi jeździć w scisku wg normy 5 osób
    na metr kwadratowy i wisząc na rurce, ale ja nie.

    > A co ma częstotliwość busów do częstotliwości linii MPK.

    no ma, szczególnie w zimie, że nie trzeba czekać.

    > Mówiłem o reorganizacji komunikacji i może być zapewniona dobra częstotliwość
    >n awet 18 metrowym Neoplanem wierz mi .

    To dlaczego jej nie ma?

    > Bo to Sprinter i ma dobry sprint.

    Ano właśnie.

    > Poza tym autobus to wyścigówka? nie martw sie 80 osiągnie.

    80 osiągnie, ale zanim się rozbuja to przyblokuje kilkadziesiąt samochodów.
    Najgorsze jest to ruszanie spod świateł w żółwim tempie.

    > Autobus ma spełniać swoje zadanie przeciętnie przez 20 lat a sprinter po 20
    >lat ach to kupa złomu.

    No i to jest absurd. Lepiej moim zdaniem kupować używane sprintery, przerabiać
    je na osobowe i po 5-7 latach znów wymieniać na nowsze ( ale nie fabrycznie
    nowe). Zarzynanie trupa przez 20 lat to absurd ekonomiczny, podobnie jak
    kupowanie nówek.

    > Gadasz bzdury facet i tyle.

    Za to ty nie gadasz bzdur. Twoja mądra odpowiedź to "<lol>" albo że Ikarusy z
    Warszawy znikną, ale jakoś nie znikają.

    > PS chciałbym zobaczyć w takim stanie sprintera jak teraz wygląda 25 letni
    >ikaru s, z 3 krotnie przekręconym licznikiem i przewiezionymi milionami
    >pasażerów.

    Nikt nie zarzyna Sprintera przez 25 lat, zresztą najstarsze Sprintery mają
    teraz zdaje się 11 czy 12 lat. To jest absurd ekonomiczny. To nie jest wyścig
    który dłużej pojeździ.

    > A np. jelcza Autosana Solarisa Mercedesa Mana można kupić w Polsce i jest w
    nie j produkowany. Ba niektóre firmy sa całkowicie Polskie.

    ale nie produkują w woj. lubelskim i mamy z tego figę. Już lepiej się opłaca
    sprowadzić Sprintera spoza Polski i w woj. lubelskim przerobić go na osobowy (
    są firmy zajmujące się tym). Wtedy zarabia nasze województwo.
    Co mamy z dotowania WIelkopolski czy Dolnego Śląska? Nic.

    > Dotuj Niemców nie Polaków.

    Kupując Sprintera w Niemczech dotujesz Niemców, ale przerabiając go na osobówkę
    w woj. lubelskim dotujesz ludzi z woj. lubelskiego a nie Wielkopolan.

    > Typowe podejscie "Polaczka" a potem się dziwi ze w polsce takieeeeeeeee
    >bezrobi cie.

    Niech Solaris otworzy fabryke w Lublinie.

    > A np. w ITSie Connexie Mobilisie są?

    Mysle, ze w Connexie sa.

    > A jacy urzędnicy mają być w firmie jednoosobowej takiej jak ala Sprinter?

    Zadnych nie ma i wlasnie dlatego te firmy sa dobre.

    > Myślisz że w porządnych firmach przewozowych które są w prywatnych rękach nie
    >m a birrokracji?

    U busiarzy nie ma biurokracji i za to ich lubie. To sa wlasnie porzadne firmy,
    w przeciwienstwie np. do MPK.

    > Przecież byłeś za tym żeby tworzyć tyle linii ile mieszkańców w mieście? Co
    >się stało przestało się opłacać?

    Jezeli linia bedzie oplacalna to niech bedzie. Ale jezeli nie bedzie oplacalna,
    to trzeba podniesc np. ceny biletow wieczorem albo w niektore dni. Jezeli mimo
    to nie bedzie oplacalna - do likwidacji. Ja nie chce tworzyc linii na sile.

    > Poza tym zadaniem komunikacji jest dowiezienie pasażera w każdą „dziurę&#
    > 8221; w mieście a nie tylko tam „gdzie się opłaca”.

    Bzdecisz. Jak ktos mieszka na zadupiu to znaczy ze mniej zaplacil za mieszkanie
    i niech sobie kupi samochod.

    >
    > Odpowiesz na moje pytania w/w poście?

    oczywiscie, odpowiem w twoim stylu

    <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol> <lol>

    > Znowu mnie nie przekonałeś.

    Za to ty mnie przekonujesz. Od dzis kocham jezdzic Ikarusem w scisku, wiszac na
    rurce i placac za gapowiczow. :-)
    <lol>




    Temat: Od dziś pociągi kursują według nowego rozkładu
    jesteś kompletnym wrocławianinem

    mamy wiek XXI a nie XIX.
    Gdyby dziś był rok 1899 to zapewne kasując pociąg Skierniewice -
    Łódź skasowałbym ludziom mieszkającym w tych wsiach po drodze
    możliwość dojazdu do Łodzi.
    Natomiast dziś są autobusy, busy i wreszcie samochody osobowe. Skoro
    z Aleksandrowa, Parzęczewa, Piątku, Wadlewa, Bełchatowa, Poddębic,
    Uniejowa, Gieczna, Rzgowa, Tuszyna, Strykowa i tysiąca innych
    miejscowości nie ma pociągów do Łodzi i ludzie jakoś żyją i
    dojeżdżają do Łodzi, to tak samo dojadą do Łodzi z Koluszek,
    Andrespola, Rogowa, Płyćwi, Krosnowej, Żakowic, Czarnocina itp.

    Obudź się człowieku. Mamy wiek XXI, a nie XIX!
    Alternatywą dla kolei nie jest furmanka tylko samochód, bus i
    autobus.

    Nie chcę pozbawić możliwości dojazdu ludzi z małych wiosek, do
    Lublina, chcę ich pozbawić możliwości dojazdu do Lublina pociągiem.
    To jest różnica.
    Mamy wiek XXI a nie XIX i pociąg nie jest jedynym środkiem
    transportu.
    No chyba że pasażerowie z tych wiosek zgodzą się płacić 2 razy
    więcej za bilety PKP tak żeby te pociągi były opłacalne, albo niech
    do pociągów dopłaci zainteresowana gmina. Wtedy niech te pociągi
    sobie jeżdżą na zdrowie.

    Oczywiściem wyjątkiem jest tu linia Lublin - Parczew, bo kursowanie
    pociągów na tej linii blokowałoby przejazd w Lublinie na ul.
    Turystycznej tak że dopóki nie będzie tam wiaduktu to pociągów nie
    powinno być na tej linii, nawet dotowanych przez gminy.

    Pociąg Łódź - Lublin nie był opłacalny w 2008 roku, ponieważ 30 osób
    przy obecnych cenach biletów nie pokrywa kosztów uruchomiena tego
    pociągu. Być może opłacalny byłby pociąg Łódź - Radom ( twierdziłeś
    że jechało nim 1000 osób) wtedy proszę bardzo niech on sobie jeździ.
    Ale niech nie jeździ do Lublina z 30 osobami na pokładzie, litości.

    Z Moszczenicy i Bab ludzie jadą do pracy do Łodzi pociągiem. No i co
    z tego?
    Aleksandrów jest o wiele większy od Moszczenicy i Bab razem wziętych
    i jakoś żyje bez pociągów. A więc Moszczenica i Baby też przeżyją
    bez problemu.

    Nie wiem dlaczego wsie leżące przy linii kolejowej mają mieć
    przywileje kosztem innych wsi.

    To że połączenie jest rentowne dla przewoźników autobusowych nie
    oznacza że będzie rentowne dla kolei. Tak samo nie ma sensu
    uruchamiać pociągu z Lublina do Białej Podlaskiej mimo że busy i PKS
    jeżdżą na tej linii co 15 minut.
    No chyba że postulujesz uruchomienie pociągów Lublin - Biała
    Podlaska, ale chyba aż tak nisko jeszcze nie upadłeś.

    Tak samo Lublin - Biłgoraj. Busy co 15 minut. Czy to znaczy że
    powinno się uruchomić tam pociąg? Oczywiście że nie.

    A więc skoro nie ma sensu uruchamianie pociągu z Lublina do Białej
    przy połączeniach busowych co 15 minut to tym bardziej nie ma sensu
    uruchamiania pociągu z Lublina do Łodzi przy raptem 8 połączeniach
    autobusowych i busowych dziennie. Zresztą jeżeli ktoś już się uprze
    jechać z Łodzi do Lublina pociągiem to może jechać przez Warszawę.

    Tak uważam że człowiek jadący nocnym pociągiem z Lublina do Rzeszowa
    to masochista albo wariat, bo bus na tej trasie jedzie raptem 3
    godziny w dzień.

    Rozumiem jeżeli ktoś jedzie nocnym pociągiem z Lublina do Szczecina
    czy nawet Katowic, ale nie do Rzeszowa litości.

    XXI wiek to wiek w którym PKP powinno umieć konkurować. Ale skoro
    nie umie konkurować, to pociągi do likwidacji.

    Jeżeli sam twierdzisz, że kolej nie chce konkurować, to dlaczego
    masz do mnie pretensje? czy ja jestem kolejarzem?
    Akurat jeżeli chodzi o pociąg Łódź - Lublin przynajmniej na odcinku
    Radom - Lublin uważam, ze został zlikwidowany słusznie, bo był
    nierentowny.
    Zamiast marnować lokomotywę i 2 wagony do wożenia 30 osób należy
    wykorzystać je tam, gdzie mogłyby przewieźć chociaż 100-150 osób.

    Odległość między Lublinem a BIałą Podlaską to 120 km i busy i PKSy
    jeżdża na tej trasie średnio co kwadrans. Widać, że zamiast na
    lekcje geografii chodziłeś na wagary. Najpierw twierdzisz, że z
    Katowic do Ostrawy bliżej jest przez Cieszyn, teraz znów wyskoczyłeś
    z twierdzeniem że z Lublina do Białej Podlaskiej jest 200 km. Może
    pomyliła ci się Biała Podlaska z Białą Piską albo Białą Pajęczańską?

    Kraków - Wiedeń to 7 godzin pociągiem, X godzin autobusem i 3-4
    godziny samolotem (licząc z dojazdem na lotniska). Być może
    większość pasażerów wybiera jednak samolot i stąd te 51 osób w
    pociągu. W kazdym razie Czesi i Austriacy niech sobie ten pociąg
    utrzymują to nie nasza sprawa, a na terenie Polski jeżeli faktycznie
    wiezie 51 osób pociąg ten powinien zostać zlikwidowany i ewentualnie
    zastąpiony autobusem dojeżdżającym z Krakowa do Ostrawy gdzie
    podróżni mogliby się przesiąść na pociąg do Wiednia.

    Mieszkaniec Koluszek ma płacić na wojewódzki szpital w Łodzi,
    ponieważ jeżeli nie będą potrafili wyleczyć go na miejscu, to być
    może wyleczą go w Łodzi właśnie w wojewódzkim szpitalu. Natomiast
    mieszkaniec Przedborzy czy Piątku nie powinien płacić na pociągi do
    Koluszek, bo on w ogóle nie ma interesu w jeżdżeniu do Koluszek.

    Przecież jeżeli zepsuje się autobus Przedbórz - Łódź to w zamian nie
    podjedzie pociąg, bo w Przedborzy nie ma torów.

    No to ja już nie rozumiem. Twierdzisz, że przewoźnik podstawiając
    Sprintera nie pozwala pasażerowi jechać innym autobusem? Przywiązał
    go do tego Sprintera czy co?
    Równie dobrze można oskarżyć o to samo np. dealera Hondy że nie
    sprzedaje Toyot i "nie ma wyboru".

    Jesteś może zawodowym polemistą, ale widocznie mieszkasz i pracujesz
    we Wrocławiu, bo co zdanie to kompromitacja, szczególnie z
    geografii. Te 200 km z Lublina do Białej Podlaskiej rozśmieszyło
    mnie do łez.

    Tak jest np. na trasie Lublin - Kraków. Zdarza się że PKS Chełm
    wysyła do Krakowa Irizara. Wtedy ludzie i tak wybierają Sprintera,
    mimo że Irizar jedzie w podobnej porze. Czasami też zdarza się
    Irizar z PKS Białystok na linii Białystok - Lublin - Rzeszów a
    ludzie i tak wybierają Sprintera.

    Z Lublina do Łodzi półtorej godziny przed Sprinterem jedzie PKS
    Puławy. Może nie zawsze Irizar, ale jedzie np. w miarę przyzwoity
    Jelcz. A Sprinter i tak ma pasażerów.
    Tak że sam widzisz, że nikt do Sprintera nikogo na siłę nie wpycha i
    ludzie sami go wybierają. Po raz kolejny przegrałeś i leżysz na
    łopatkach.
    No ale nie tacy jak ty przegrywają polemiki z Aronem, nie załamuj
    się. Trafiłeś na mistrza nad mistrzami, nie twoja wina, że nie
    potrafiłeś sprostać mi w dyskusji.




    Temat: Dw.PŁN. można łatwo i tanio"przywrócić do życia"
    Witaj Gabrielu:

    Ad.1. Bazą logistyczną dla Dw.PKP Północny jest pobliska stacja rozrządowa
    Lublin - Tatary zlokalizowana kilkaset metrów od tego dworca. Nadmienię, że jest
    to najnowocześniejsza stacja rozrządowa w Polsce sterowana komputerowo, a nie
    mechanicznie (ręcznie). W naszym kraju są tylko dwie takie: W Lublinie i
    Poznaniu. Możesz sprawdzić.
    Czyli infrastruktura jest znacznie lepsza jak przy Lublin - Główny!!!
    Zresztą to właśnie tam większość wagonów przygotowywana jest do trasy i tam
    "formowane" są składy pociągów!!!

    Ad.2. Wynajęcie przez PKP "po kosztach" dla PKS części dworca Północnego
    przeznaczonej dla autobusów będzie dobrym interesem zarówno dla PKP, które nie
    będzie "dokładało do interesu" oraz dla PKS - niskie koszty wynajmu. Każdy
    przewoźnik zobligowany jest do opłacania za korzystanie z przystanków i dworców.
    W większości kursy na północ kraju obsługuje PKS Łuków, PKS Radzyń Podl., PKS
    Międzyrzec Podl., PKS Włodawa i inne. Kierunki wschodnie zaś: PKS Hrubieszów lub
    Tomaszów Lub. A skoro koszty "postoju" na dworcu będą znacznie mniejsze - to i
    zysk przewoźnika większy. Ekonomia ma duży wpływ na decyzje. Jak sądzisz
    Gabrielu dlaczego np. tzw. tanie linie lotnicze lądują w Katowicach, Krakowie,
    Rzeszowie, czy Poznaniu, a nie w Warszawie? Powodem jest właśnie opłata. W
    Warszawie jedna z wyższych w Europie.

    Myśląc o tłumach i bezpieczeństwie miałem na myśli dużą rotację osób.
    W chwili obecnej np. na pasażu handlowym dominują żule i pijaczki - bo nie ma
    tam ludzi. Sklepy są pozamykane - brak kupujących!!! Przed zamknięciem dworca,
    gdy właśnie ten tłum przeważał "siniaków" nie było!!! Chowali się "po krzakach"
    w środku osiedla lub dawnym amfiteatrze. Na dworcu i przy sklepach dominowali
    "normalni" ludzie.

    Kieszonkowcy: To fakt, ale oni się dobrze kamuflują i są wszędzie!!!
    Brudny, śmierdzący, często zaszczany lub obrzygany gość teraz dominuje na
    wspomnianym pasażu handlowym przy Hutniczej. Okoliczni mieszkańcy "nie
    utrzymają" kilkudziesięciu sklepów "przy życiu" ze swojej skromnej emerytury!!!
    Dlatego nie istnieje już świetna księgarnia na tej ulicy, nie ma już najlepszego
    w mieście - wcale nie przesadzam sklepu rybnego. Tu istniał największy sklep w
    mieście z materiałami, nićmi, włóczkami i pasmanterią i inne, których nie
    wymienię. Czy pijak coś z tego asortymentu kupuje?
    A właśnie "przyjezdni" klienci zniknęli wraz z likwidacją Dw.PKS Lublin - Północ
    niestety. Wspominam tez nieźle zaopatrzony Pewex z ubraniami na tej ulicy, gdzie
    też przyjeżdżali ludzie z całego Lublina!!! Za komuny Hutnicza z tym pasażem
    handlowym i Łęczyńska z Otex-em (ubrania), Domar-em (AGD-RTV) oraz meblami -
    obecnie Wokulski było takim "magnesem" dla mieszkańców miasta jak sklepy na
    Krak.Przedm.!!! Wspomniał o tym K.Gajek w artykule prasowym. Wraz z "odcięciem
    pępowiny", czyli likwidacją Dw.PKS Północ dzielnica powoli, ale systematycznie
    "umiera"!!!
    I to Urząd Miasta również powinien włączyć się do "akcji" powrotu PKS na
    Dw.Północny aby zapobiec degradacji tej dzielnicy, bo z roku na rok jest coraz
    straszniej!!!

    Ad.5. Absolutnie nie zrozumiałeś moich myśli. Wszelkie kierunki na zachód
    (Warszawa, Puławy itp.) pozostają na Podzamczu.
    Zarówno PKS i BUS!!! Miałem na myśli kursy do Łęcznej, Łukowa, Chełma, Zamościa itd.
    Powód jest właśnie prosty: Z zachodu pojazdy i tak jadą przez Tysiąclecia, więc
    nie ma potrzeby niczego zmieniać.
    Ale kierunek wschodni, gdy PKS wjeżdza z Trasy W-Z prosta na Północny jest
    uzasadniony ekonomicznie, środowiskowo.
    Ważny jest też aspekt społeczno - gospodarczy - jak wyżej.
    Z kierunku północnego autobusy, BUS-y omijają "wąskie gardło", czyli
    Lubartowska, Ruska i skrzyżowanie Spółdz. Pracy/Unicka jadąc Andersa na Graffa
    (lub alternatywnie przez Gospodarczą) na Dw. Północny.

    Ad.6. Komunikacja miejska na Hutniczej naprawdę nie jest zła. Możesz to
    sprawdzić. Natomiast bardzo duże zmiany w k.m. nastąpią na Tysiąclecia - wkrótce
    sam się przekonasz!!!
    Lublin posiada fundusze z UE na rozbudowę trakcji trolejbusowej wraz z zakupem
    70szt tych pojazdów, czyli ich liczba się podwoi!!!
    Ogłoszono przetarg na projekt wykonawczy sieci.
    Trolejbusy będą "kręgosłupem" komunikacji miejskiej w mieście i niestety zmieni
    to nieco układ komunikacyjny w okolicy obecnego Dw.PKS Podzamcze. Linii
    autobusowych będzie dużo, dużo mniej.
    Zmieni się też obecny punk przesiadkowy na Tysiąclecia.
    Główna oś komunikacyjna będzie na Lubartowskiej lub Unii Lubelskiej.
    Z Lubartowskiej przez Chodźki pojedziemy na Czechów lub Prusa i 3-go Maja do
    Centrum, lub "drugą linią trakcyjną" przez Unicką na Lwowską na Kalinowszczyznę,
    a później do Mełgiewskiej lub przez Gospodarczą (Dw.Północny!!!) do Centrum i
    innych dzielnic.
    Z Unickiej przez Unii Lubelskiej ("trzecia nowa linia trakcyjna") -słupy już od
    kilku lat juz gotowe! pojedziemy na Fabryczną lub Piłsudskiego - tu łączy się z
    istniejącymi "drutami" lub przez Dw.Gł.PKP i stąd (Krochmalną) na Czuby, LSM,
    Nałkowskich i przez Diamentową do Zemborzyckiej (połączenie z trakcją na
    Kunickiego).
    Od Dw.Gł.PKP będzie też sieć trakcyjna przez Muzyczną z połączeniem do
    istniejącej Głęboka/Narutowicza.

    Ad.7. Szynobus ma kursować od Świdnik Wsch. przez Świdnik Miasto do Dw.Płn. i
    Dw.Gł. na nowy przystanek Dw.lublin-Zach. na przedłużeniu ul.Filaretów na
    Czubach (obecny końcowy autobusów na Wyżynnej/Bursztynowej). Później może dalej
    do Al.Kraśnickiej - wiadukt w Konopnicy zaraz przy skrzyżowaniu
    Rzeszów/Kraśnik-Lublin-Opole Lub. Przystanek prawdopodobnie będzie wyglądał jak
    ten w miejscowości Biskupice (a gdzie to jest?).




    Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu
    1. drogi dwupasmowej nie ma nawet miedzy Wawa a Poznaniem, Wawa i Lodzia, Wawa
    i Gdanskiem. Droga Wawa - Lublin jest jedna z najlepszych dróg w kraju porównaj
    jakie totalne koleiny sa na przyklad na drodze Kraków - Wawa - Gdansk ze o
    Wawa - Konin nie wspomne.
    2. co do lotniska to wielu twierdzi ze jest niepotrzebne.
    3. kierowcy na lubelskich rejestracjach nie jezdza slabo, ale wolniej niz
    warszawiacy gdzie w miescie 130 to norma.
    4. ile lubelskich ulic przejechales ze twierdzisz ze poza Krakowskim i Al.1000-
    lecia wszystko w oplakanym stanie? JEchales moze Turystyczna, Al. Unii
    Lubelskiej, Krasnicka, Al. Jana Pawla II? Moim zdaniem w porównaniu np. z
    Warszawa nie jest tak zle.
    5. okolica dworca PKP raczej nie musi byc wizytówka miasta bo mniej osób
    korzysta z PKP niz z innych srodków transportu. Dlaczego urzad nie dba o
    okolice? Trudno stamtad wyrzucic mieszkanców którzy nie maja na czynsz.
    6. czy Ty woziles wycieczke naukowców od transportu ze dworce zwiedzaliscie?
    Dworzec Podzamcze jaki jest taki jest ale ma koronna zalete - jest blisko
    centrum. WIecej dworców moim zdaniem w Lublinie nie trzeba - kiedys jadac z
    Zamoscia wysiadalo sie na Tatarach co bylo dowodem bezmózgowia wsród decydentów.
    7. Polaczenie z Warszawa na tle reszty kraju nie jest wcale takie zle - trasa
    kolejowa jest w znakomitym jak na Polske stanie ( do granicy dyrekcji
    warszawskiej - na terenie warszawskim pociag wlecze sie jak zólw). Pociagów jak
    na Polskie standardy nie jest wcale malo - szczególnie w przypadku polaczenia z
    Warszawa. Do Krakowa polaczenie tez nie jest tragiczne - na przyklad Lodz wcale
    nie ma wiecej pociagów do Krakowa niz Lublin a przeciez Lodz ma 1 mln
    mieszkanców. Poza tym do Warszawy jest ogromna ilosc polaczen autobusowych i
    busowych, do Krakowa tez sa busy i autobusy.
    Moim zdaniem jak na polskie warunki to z koleja w Lublinie nie jest zle. Wiele
    skladów jest odnowionych choc znak firmowy PKP czyli zapaszek pozostal.
    Pociagi podmiejskie tez u nas nie sa tragiczne - pojezdzilbys warszawskimi
    plastikami.
    Na Krasnik jeden pas? Moim zdaniem sa 2, przynajmniej na terenie miasta.
    Oczywiscie powinny istniec dwupasmówki przynajmniej na odcinkach Zamosc -
    Lublin - Pulawy, Chelm -Piaski i Krasnik - Lublin - Lubartów ale to juz jest w
    gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych a nie wladz miejskich czy
    wojewódzkich. Tutaj Lublin nie ma nic do gadania.
    Za to wiekszosc dróg lokalnych moim zdaniem nie sa zle jak na polskie
    standardy. Polecam jazde lokalkami mazowieckimi np. kolo Ciechanowa. Mozna sie
    zalamac.
    Droga na Leczna przeciez jest dopiero co zrobiona. Zreszta lepiej jezdzi sie
    przez Melgiew.
    Niewazny bilet komunikacji miejskiej w prywatnych to wymysl MPK. Kiedys
    przyjmowali ale oczywiscie MPK sie to nie podobalo. Nie powiedzial Wam
    prywaciarz ze trzeba dac zlotówe i sie jedzie? Taniej niz MPK.
    Autobusy prywatne sa obskurne bo sa dyskryminowane przez urzedników.
    OGraniczono im liczbe kursów, nie wpuszcza sie wiekszej ilosci przewozników
    prywatnych na trasy. Ale za to w prywatnych jest bezpiecznie - nie ma zlodziei,
    drechów meneli bo nie da sie jezdzic bez biletu. No i tanio. Stad ten tlok.
    Poza tym wieczorem raczej malo ludzi korzysta z komunikacji miejskiej i
    slusznie polikwidowano kursy. Wczesniej jezdzily puste trajtki co 10 minut. Bez
    sensu.
    Za to wieczorem jest duzy ruch na liniach podmiejskich - np. do Lubartowa,
    Krasnika czy Swidnika smigaja busy jeden za drugim.
    Starówka jest nieodrestaurowana bo zakwaterowano tam za komuny hm... szczególny
    rodzaj ludzi. Nikt nie ma sumienia zeby ich stamtad wyrzucic bo gdzie pójda?
    Chyba juz tak zostanie.
    O co chodzi tym gosciom ze sa tylko dwa dworce? Po jaka cholere wiecej?
    Jak ktos jedzie spoza miasta autobusem czy busem do Lublina to chyba logiczne
    ze chce dojechac do centrum - na Podzamcze. Po co jakis kolejny dworzec?
    We wszystkich cczesciach miasta sa przystanki autobusów i busów
    miedzymiastowych - mozna tam bez problemu wsiasc i wysiasc. Po co jeszcze
    wiecej dworców???
    Kraków ma np. 1 dworzec PKS. Podobnie Katowice, Bydgoszcz, Gdansk czy Poznan.
    Komu to przeszkadza?
    To miasto umiera. Umiera tylko co roku liczba samochodów zwieksza sie o 20%.
    Niezle umieranie. Powoziles ich po wioskach typu Motycz czy Snopków? Tam to
    dopiero widac jak to miasto umiera a szczególnie jego okolice.

    Brak inwestycji - na Spóldzielczosci Pracy nie byles? Ani na obwodnicy Piask?
    Ano brak. Warszawka wysysa pieniadze. To nie Slask gdzie sie wyplaca górnikom
    po 50000 zl.
    Kolejni z obsesja komunikacji nocnej. Po cholere komu ta komunikacja nocna. Jak
    ktos chce sie szwendac po nocy niech sobie wezmie taksówke a nie zeby podatnik
    doplacal do jego wojazy po knajpach.
    W Warszawie sa autobusy nocne - siedlisko zlodziei i bandytów.
    Budynki poza scislym centrum chyla sie ku ruinie? Chodzi ci o blokowiska?
    Akurat w calej Polsce blokowiska nie wygladaja najlepiej.
    Miasto mdle jak rzadko które? Polecam Bytom, Lodz poza Piotrkowska, Walbrzych,
    Sosnowiec, Legnice czy Radom...
    Polska to taki dziwny kraj gdzie wyciaga sie kase z najbiedniejszych regionów (
    np. Lubelszczyzna, Warmia i Mazury) i laduje sie w Warszawe( tysiace urzedników
    centralnych) i Slask ( 18 mld zl dotacji do górnictwa tylko w 2003 roku).
    Z dotacji do górnictwa wszystkie 2 lubelskie kopalnie dostaly 0 zl. Bo sa
    dochodowe.



    Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu
    Gość portalu: Super DidżeJ Heniu napisał(a):

    > 1. drogi dwupasmowej nie ma nawet miedzy Wawa a Poznaniem, Wawa i Lodzia, Wawa
    > i Gdanskiem. Droga Wawa - Lublin jest jedna z najlepszych dróg w kraju porównaj
    >
    > jakie totalne koleiny sa na przyklad na drodze Kraków - Wawa - Gdansk ze o
    > Wawa - Konin nie wspomne.
    > 2. co do lotniska to wielu twierdzi ze jest niepotrzebne.
    > 3. kierowcy na lubelskich rejestracjach nie jezdza slabo, ale wolniej niz
    > warszawiacy gdzie w miescie 130 to norma.
    > 4. ile lubelskich ulic przejechales ze twierdzisz ze poza Krakowskim i Al.1000-
    > lecia wszystko w oplakanym stanie? JEchales moze Turystyczna, Al. Unii
    > Lubelskiej, Krasnicka, Al. Jana Pawla II? Moim zdaniem w porównaniu np. z
    > Warszawa nie jest tak zle.
    > 5. okolica dworca PKP raczej nie musi byc wizytówka miasta bo mniej osób
    > korzysta z PKP niz z innych srodków transportu. Dlaczego urzad nie dba o
    > okolice? Trudno stamtad wyrzucic mieszkanców którzy nie maja na czynsz.
    > 6. czy Ty woziles wycieczke naukowców od transportu ze dworce zwiedzaliscie?
    > Dworzec Podzamcze jaki jest taki jest ale ma koronna zalete - jest blisko
    > centrum. WIecej dworców moim zdaniem w Lublinie nie trzeba - kiedys jadac z
    > Zamoscia wysiadalo sie na Tatarach co bylo dowodem bezmózgowia wsród decydentów
    > .
    > 7. Polaczenie z Warszawa na tle reszty kraju nie jest wcale takie zle - trasa
    > kolejowa jest w znakomitym jak na Polske stanie ( do granicy dyrekcji
    > warszawskiej - na terenie warszawskim pociag wlecze sie jak zólw). Pociagów jak
    >
    > na Polskie standardy nie jest wcale malo - szczególnie w przypadku polaczenia z
    >
    > Warszawa. Do Krakowa polaczenie tez nie jest tragiczne - na przyklad Lodz wcale
    >
    > nie ma wiecej pociagów do Krakowa niz Lublin a przeciez Lodz ma 1 mln
    > mieszkanców. Poza tym do Warszawy jest ogromna ilosc polaczen autobusowych i
    > busowych, do Krakowa tez sa busy i autobusy.
    > Moim zdaniem jak na polskie warunki to z koleja w Lublinie nie jest zle. Wiele
    > skladów jest odnowionych choc znak firmowy PKP czyli zapaszek pozostal.
    > Pociagi podmiejskie tez u nas nie sa tragiczne - pojezdzilbys warszawskimi
    > plastikami.
    > Na Krasnik jeden pas? Moim zdaniem sa 2, przynajmniej na terenie miasta.
    > Oczywiscie powinny istniec dwupasmówki przynajmniej na odcinkach Zamosc -
    > Lublin - Pulawy, Chelm -Piaski i Krasnik - Lublin - Lubartów ale to juz jest w
    > gestii Generalnej Dyrekcji Dróg Publicznych a nie wladz miejskich czy
    > wojewódzkich. Tutaj Lublin nie ma nic do gadania.
    > Za to wiekszosc dróg lokalnych moim zdaniem nie sa zle jak na polskie
    > standardy. Polecam jazde lokalkami mazowieckimi np. kolo Ciechanowa. Mozna sie
    > zalamac.
    > Droga na Leczna przeciez jest dopiero co zrobiona. Zreszta lepiej jezdzi sie
    > przez Melgiew.
    > Niewazny bilet komunikacji miejskiej w prywatnych to wymysl MPK. Kiedys
    > przyjmowali ale oczywiscie MPK sie to nie podobalo. Nie powiedzial Wam
    > prywaciarz ze trzeba dac zlotówe i sie jedzie? Taniej niz MPK.
    > Autobusy prywatne sa obskurne bo sa dyskryminowane przez urzedników.
    > OGraniczono im liczbe kursów, nie wpuszcza sie wiekszej ilosci przewozników
    > prywatnych na trasy. Ale za to w prywatnych jest bezpiecznie - nie ma zlodziei,
    >
    > drechów meneli bo nie da sie jezdzic bez biletu. No i tanio. Stad ten tlok.
    > Poza tym wieczorem raczej malo ludzi korzysta z komunikacji miejskiej i
    > slusznie polikwidowano kursy. Wczesniej jezdzily puste trajtki co 10 minut. Bez
    >
    > sensu.
    > Za to wieczorem jest duzy ruch na liniach podmiejskich - np. do Lubartowa,
    > Krasnika czy Swidnika smigaja busy jeden za drugim.
    > Starówka jest nieodrestaurowana bo zakwaterowano tam za komuny hm... szczególny
    >
    > rodzaj ludzi. Nikt nie ma sumienia zeby ich stamtad wyrzucic bo gdzie pójda?
    > Chyba juz tak zostanie.
    > O co chodzi tym gosciom ze sa tylko dwa dworce? Po jaka cholere wiecej?
    > Jak ktos jedzie spoza miasta autobusem czy busem do Lublina to chyba logiczne
    > ze chce dojechac do centrum - na Podzamcze. Po co jakis kolejny dworzec?
    > We wszystkich cczesciach miasta sa przystanki autobusów i busów
    > miedzymiastowych - mozna tam bez problemu wsiasc i wysiasc. Po co jeszcze
    > wiecej dworców???
    > Kraków ma np. 1 dworzec PKS. Podobnie Katowice, Bydgoszcz, Gdansk czy Poznan.
    > Komu to przeszkadza?
    > To miasto umiera. Umiera tylko co roku liczba samochodów zwieksza sie o 20%.
    > Niezle umieranie. Powoziles ich po wioskach typu Motycz czy Snopków? Tam to
    > dopiero widac jak to miasto umiera a szczególnie jego okolice.
    >
    > Brak inwestycji - na Spóldzielczosci Pracy nie byles? Ani na obwodnicy Piask?
    > Ano brak. Warszawka wysysa pieniadze. To nie Slask gdzie sie wyplaca górnikom
    > po 50000 zl.
    > Kolejni z obsesja komunikacji nocnej. Po cholere komu ta komunikacja nocna. Jak
    >
    > ktos chce sie szwendac po nocy niech sobie wezmie taksówke a nie zeby podatnik
    > doplacal do jego wojazy po knajpach.
    > W Warszawie sa autobusy nocne - siedlisko zlodziei i bandytów.
    > Budynki poza scislym centrum chyla sie ku ruinie? Chodzi ci o blokowiska?
    > Akurat w calej Polsce blokowiska nie wygladaja najlepiej.
    > Miasto mdle jak rzadko które? Polecam Bytom, Lodz poza Piotrkowska, Walbrzych,
    > Sosnowiec, Legnice czy Radom...
    > Polska to taki dziwny kraj gdzie wyciaga sie kase z najbiedniejszych regionów (
    >
    > np. Lubelszczyzna, Warmia i Mazury) i laduje sie w Warszawe( tysiace urzedników
    >
    > centralnych) i Slask ( 18 mld zl dotacji do górnictwa tylko w 2003 roku).
    > Z dotacji do górnictwa wszystkie 2 lubelskie kopalnie dostaly 0 zl. Bo sa
    > dochodowe.

    Szkoda przyjacielu komentować. Przyjechałem z biznesmenami, a nie turystami.
    Nie wiem, co próbujesz mi wytłumaczyć i po co. Tu nie ma czego usprawiedliwiać. Jest nędznie i tyle. Za tydzień Ci przedstawię ich oficjalne stanowisko.

    #emigrant#
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 115 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.