Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • unmsb.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pks Pawłowice





    Temat: Jastrzębie Zdrój


    Nazywanie Drabasa busiarzem to można przesada. Twoje bagażówki którymi
    wozisz ludzi nijak sie mają do schludnych i w większości nowych
    autobusów Drabasa. Drabas przewyższa standartem niejeden PKS.


    Akurat przewyzszenie standardem PKSu nie jest niczym wielkim. A
    szczegolnie PKS Katowice czy PKS Rybnik.


    Pociag
    mimo tego jest potrzebny bo ludzie jeżdżą nietylko z Żor i Jastrzębia do
      Katowic, ale także z Jastrzębia do Pawłowic, z Pawłowic do Mikołowa, z
    Żor do Palowic itd.


    Z Jastrzebia do Pawlowic masz MZK, z Pawlowic do Mikolowa PKS, z Zor
    do Pawlowic PKS

    niewykluczone ze pociagiem z Katowic do Jastrzebia jezdziloby wiecej
    niz 15 osob, ale jakiegos masowego runu na pociagi raczej nie mozna
    sie spodziewac

    pozdrawiam aron





    Temat: Jastrzębie Zdrój


    Skoro maja czeste polaczenia busami do Katowic to po co im pociag?
    Zeby musieli do niego doplacac?


    Nazywanie Drabasa busiarzem to można przesada. Twoje bagażówki którymi
    wozisz ludzi nijak sie mają do schludnych i w większości nowych
    autobusów Drabasa. Drabas przewyższa standartem niejeden PKS. Pociag
    mimo tego jest potrzebny bo ludzie jeżdżą nietylko z Żor i Jastrzębia do
      Katowic, ale także z Jastrzębia do Pawłowic, z Pawłowic do Mikołowa, z
    Żor do Palowic itd.







    Temat: do policji
    Wcześniej (kilka miesięcy temu)często panowie policjanci przebywali na przystanku PKS w Pawłowicach sam widziałem ich tam kilka razy teraz zimno to im się chyba znudziło. Ja musze powiedzieć że w każdy pt. i sob. wracam dosyć późno do domu czyli między 23 a 3 i widze ich prawie za każdym razem jak nie stoją koło biedronki to kręcą się gdzieś po sadach lub skarpie.




    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.
    Niestety nieszczęsna komunikacja z Katowicami.

    Większe miasta jeszcze jako tako mają dość dobrą komunikację ze stolicą regionu: Jastrzębie-Drabas, PKS Rybnik; Żory-PKS Rybnik, Drabas, PKS Cieszyn; Rybnik- PKP, linia prywatna i Travel Bus, Wodzisław-PKP, PKS Rybnik

    Mniejsze miejscowości, czy peryferyjne dzielnice miast już nie mają tak łatwo, mimo że leżą na trasie z Pawłowic do Katowic, im zostaje już tylko PKS Rybnik.

    Niestety wycięta kilka lat temu linia kolejowa do Orzesza, choćby z Pawłowic zapewniała jeszcze w jakimś stopniu tę komunikację, mimo że nie było dużej liczby kursów to np. bilety miesięczne, szczególnie ważne dla studentów przyciągały do jazdy koleją...

    Zauważmy jeszcze jedną zależność, każdy autobus jedzie chyba dwa razy, tzn. do i z Katowic, więc taki autobus może być całkowicie nierentowny w jedną stronę (5-7 osób), a zaś w drugą stronę może pękać w szwach (50-70 osób) licząc więc że połowa autobusu jest już rentowna, to taki kurs staje się rentowny na przebiegu w dwóch kierunkach, a każdy moment odjazdu więcej zwiększa atrakcyjność środka komunikacji, poprzez częstotliwość kursowania.




    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.

    No i stało się!!.Jechałem dzisiaj rybnickim autobusem.Kurs,który jest w Pawłowicach o 6.21(bodaj 5.40 z Wodzisławia).Tak dalej niemoże być!!.Postaram się opisac tą masakre na tym kursie(jak ja się ciesze,że jutro znów tym samym kursem jade :/ :/ )
    No niestety ale PKS lekceważy pasażerów jeszcze bardziej niż do niedawna PKP. Jastrzębie raczej nie ma co liczyć na jakąś poprawę w obsłudze bo Drabas też olewa pasażerów. Widziałem zapchanego do granic możliwości krótkiego Jelcza na tej linii w godzinach szczytu... Wodzisławianie już wkrótce będą znowu szczęśliwi, że mają pociąg bo jak skończy się wreszcie ten remont linii kolejowej w okolicach Orzesza to czasy przejazdów pociągów do Katowic ulegną skróceniu... A Jastrzębianom i Żorzanom nic tylko współczuję




    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.

    Dużo ..... haha wcale nie nie raz jechałem tymi kursami ! a co reszta miała jeździć pusta?? te co miały być pełne to są i nie będą 35 osobowe tylko od 40 w górę bo przewidziane są Peerki Man i jeszcze coś tam! a na Tomaszów w piątki i poniedziałki IVECO śmiga w w Soboty niedziele Peerka albo Man Gorzej z Wałbrzychem na który puszczają tego śmiesznego H9-21 po remącie albo Sanosa które swoje to już ma dawno przejechane !! mogli by jednego z tych 4 mercedesów dać do Wodzisławia ale cóż........

    Niemyl pojęc.Pełne ,a przepełnione bo to co innego.Dla PKSu rybnickiego pełny autobus to taki ,który wiezie około 30 osób(kierowca mówił,że wtedy kurs jest rentowny),a obecnie autobusy są przepełnione czyli jedzie ok. 70 osób.Wycinanie kursów sytuacji niepoprawi,Peerki też bo miałem sytuacje,ze wsiadałem w Pawłowicach(przyjachała peerka) i już niemiałem gdzie usiąśc,a po drodze Warszowice,Żory niemówiąc juz o jexdzie dalej.I samo to jest głupie bo z linii przyspieszonych zrobią sie opóźnione z powodu takich ilosci ludzi.PKS musiałby chyba zainwestowac w te czteroosiowe piętrowe Neoplany zeby wszystkich pomieścic.A jak nie to Rybnik straci jeszcze wiecej pasażerów.Jedyne pocieszenie jest takie,że ceny biletów niepójdą w góre.




    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.
    No i czar prysł...niewiem skąd kolega Nomit miał to info,ze mają puszczać tylko PRy i Mana.Dzisiaj przyjechał H9 z reklamą Avansu.Co do frekfencji to niemoge się wypowiedzieć na ten temat ,ponieważ autobus przyjechał 5min przed czasem i niezdązyłem dobiec do przystanku :?Ale za to miałem okazje przejechać się autobusem innego przewoźnika "TransKom" i jestem zdania,że jest to najlepszy przewoźnik na tej trasie.TransKom "robi" dla PKSu Cieszyn (tak słyszałem) jednak bilet jest tańszy(PKS Cieszyn 8.50 ,TransKom 7.80) i sprzęt lepszy:góra kilkuletni Autosan z klimą Patrząc na rozkład TransKom jest 13min po Rybniku w Pawłowicach,a jak zdązyłem zauważyć w Mikołowie Transkom pojawia się ok 5min po rybniku,wiec rozważam opcje "przesiadki" na stałe do TransKomu (7.04 zamiast 6.51 PKSu)
    Po południu także Rybnik się popisał.Wprawdzie czekałem na Katowicki (15.35),ale ten się niezjawił i pojechałem Rybnickim (przyjechał o 16.01),który według rozkłądu miał być o 15.03 a frekfencja była w autobusie niska,a to,że ludzie wsiedli w Mikołowie doniego wynika tylko z tego,że Katowicki nieprzyjachał wiec ludzi by było jeszcze mniej...




    Temat: Pożeganie kultowych "102" w GOP [+ Fotorelacja]

    PKS niee ... ja wolę czystego bohuna niż jakiegoś brudnego H9

    Co do powrotu to jest mały problem, bo jeżeli impreza miałaby się skończyć o 19:40, to z Katowic mamy dopiero bohuna do Chałupek o 21.20 ... więc musimy się raczej wcześniej wyrwać, no cóż ... no chyba że zwolennicy PKSu coś wykombinują

    Impreza ma się zakończyć ok. 19:00. O 18:45 i o 19:30 jedzie Drabas z Katowic do Jastrzębia, niestety do Rybnika z Żor jest tylko jeden busik skomunikowany z w/w kursami Drabasa, 20:00 z Bajerówki, 20:06 z dworca autobusowego. Do Rybnika bezpośrednio można również dostać się Tavelem, jednak ostatni kurs z Katowic jest o godz. 18:10. Do Pawłowic nie ma problemu z dojazdem, o 19:10 i o 19:40 jedzie PKS Cieszyn, jeden na Wisłę, a drugi na Cieszyn.

    A jeśli chodzi o PKP to wg. rozkładu jedzie pociąg(K-ce - Wodzisław Śl.) o 19:22 z K-ce i o 20:30 jest w Rybniku.




    Temat: Gwiazda Skrzyszów - ROW Rybnik
    Gorzu porownujac rozne wioski do Rybnika z lekka przesadziles.
    Byly tu porownania kluow ze Ślaska, a popatrzcie na podkarpacie
    Zreszta popatrzcie na caly ruch kibicowski, wszyscy ida do przodu szczegolnie w wyjazdach. Gornika w Gdyni 700, Ruchu ze zgdoanmi w Gdansku 1500, a Odry w Kielcach 200. Przy czym Ruch i Odra o nic juz nie graly, Gornik w Gdyni gral po serii porazek, wiec o czym my mowimy.

    Jak na meczu z Jastrzebiem bylo nas w mylnie blisko 600 to gdzie wszyscy oni teraz sa? a Ci z ktorzy byli w Marklowicach, Pawlowicach gdzie są?

    Bylem na jednym wyjezdzie 3 ligowym ROWu, w Tychach. Mecz byl chyba na 16, a my wyjezdzalismy pociagiem o 8 rano, byla przesiadka w Orzeszu Jaskowicach, a w Tychach pol miasta szlismy z buta na stadion.
    Wyjazdy na mecze w Zabrzu rozpoczynaly sie ok. 12-13 pociagiem do Makoszow (mecz byl o 16), pozniej tramwajem na stadion (czesto szlismy z buta), powrot roznie albo pks z tym ze trzeba bylo wyjsc przed zakonczeniem meczu zeby zdazyc, albo pociagiem przez Katowice, powrot do domu byl o 21.
    Bielsko jak jechalo do Rybnika wyjezdzali o 16 (mecz na 19:30) i wyjazd kosztowal ich ok. 30 zl.

    A Wy wszystko macie pod nos podstawione, wiele wyjazdow jest dofinansowanych z wspolnej kasy, albo przez sponsora (wyjazd do Pawlowic). na ogol wyjazd kosztuje 10 zl. czy to naprawde tak duzo raz na dwa tygonie.

    I niech mi nikt nie tlumaczy ze na wioski jezdzimy juz kilka lat z rzedu itp. jesli tak mysleliby kibice Legii, Lecha, czy Wisly to do Lubina, Wodzislawia, Lecznej, Grodziska wogole by nie jezdzili.



    Temat: ustroń polana- kędzierzyn


    Witam i proszę o pomoc. 2.X. zamierzam wracać z Ustronia Polany do
    Kędzierzyna. W związku z tym pytanie: czy pociąg 336 Wisła - Katowice jest
    skomunikowany z pociągiem 36 Katowice - Gliwice? Za ewentualne odpowiedzi
    dziękuję.


    jak przeczytałeś w innych odpowiedziach dostać się z Wisły dokąd kolwiek jest
    skomplikowane, proponuję takie połączenie, co prawdza nie do końca kolejowe ale
    najprostsze i najkrótsze (geograficznie)

    Wisła dworzec autobusowy  14:30 (z Ustronia polany jakieś 5min. później)
    pszysp. autobus PKS
    Rybnik dw. PKS przyjazd 16:05

    między dworcami w Rybniku jest jakieś 500m

    Rybnik PKP odjazd 16:40
    poc. os. 807
    Nędza przyjazd 17:23
    (jakby się spóźnił to trzeba powiedzieć kondutorowi że się chce przesiąść)

    Nędza odjazd 17:29
    poc. os. 99936
    Kędzierzyn Koźle przyjazd 17:54

    tak naprawdę gdyby nie dziury w postaci Jastrzębia i Pawłowic dałoby się
    pociągiem, ale niestety trzeba wybierać między bezsensowną trasą a autobusem





    Temat: Jelcze M11 i L11

    JELCZ L 11 należący do PKS Pszczyna ,sfotografowany w Pawłowicach Sląskich,dużo czasu stoi w miejscu zamieszkania kierowcy i sl uży jako gimbus, czyli autobus szkolny.
    To jest na 100% Jelcz L 120 o numerze Vin SUJL120AKV0000015. Sprawdzałem i ten PKS ma jednego własnie tego jelcza L120 i dwa jelcze M11




    Temat: [zach-pom] Nowy rozkład + Wałcz reaktywacja (po raz n-ty ;)


    Ale tu  nie chodzi o liczby. W Lubinie jest Uniwersytet.
    A w Jastrzębiu Zdroju chyba nie ma?
    Studenci są pozbawieni jakiegokolwiek połączenia. Poza tym linia do Jastrzebia
    Zdroju(nieprzejezdna do głownej stacji) oraz do Łomży (wykorzystywana w ruchu
    towarowym, ale podobno stan tragioczny grozi wykolejeniem) nie są w najlepszym
    stanie, i do tego nie są zeelektryfikowane


    proponowałem EOT, ale krew mnie zalewa jak widzę te bzdury więc odpisałem

    po pierwsze w Jastrzębiu jest filia uniwersytetu, do Jastrzębia dojeżdżają
    także także ludzie do liceów (z okolicznych wsi, a także Żor i
    Wodzisławia) i kopalń, także mieszkańcy Jastrzębia dojeżdżają do innych
    miast uczyć się (do liceów w Rybniku i Wodzisławiu) i studiować (do
    Rybnika i Katowic) więc potencjał jest duży

    po drugie linia do Jastrzębia jak była czynna to była zelektryfikowana,
    teraz możliwe by było tylko otwarcie lini do Pawłowic (kwestia powiszenia
    drutów bo słupy są i podniesienia w dwóch miejscach torów bo siadły)

    jeśli nie wieżysz że Jastrzębie ma potencjał to przejedź się kiedyś takim
    prywatnym autobusem z Katowic który wypełnił dziurę po kolei, kiedyś
    włascieciel puszczał busy, ale tyle ludzi jeździ że musi puszczać autobus
    i co rusz dodawać nowe kursy

    linia została po prostu uwalona bo z tą zabójczą szlakową to jeszcze by
    przeżyła do dzisiaj, ale jak ludzie musieli się przesiadać, czasem nawet
    po dwa razy to woleli PKS





    Temat: Jelcze M11 i L11

    sk2011, sprawdzaj o czym jest dyskusja, mowa była o wozie http://phototrans.eu/14,165992,0.html tu masz odnośnik do tego postu:
    JELCZ L 11 należący do PKS Pszczyna ,sfotografowany w Pawłowicach Sląskich,dużo czasu stoi w miejscu zamieszkania kierowcy i sl uży jako gimbus, czyli autobus szkolny.


    Straż teraz wrzucił zdjecie innego wozu i faktycznie jest to teraz M11
    A no tak. Przepraszam, nie zauważyłem.




    Temat: PKS Pszczyna i Autobusy Gazowe ?
    SZOK oni chcą gazowce kupić... w takim razie będą one częstymi gościami w Pawłowicach no chyba, że wybudują własną stacje CNG.

    PS ciekawe gdzie mają zamiar je puszczać skoro to są autobusy miejskie.




    Temat: Jelcze M11 i L11
    JELCZ L 11 należący do PKS Pszczyna ,sfotografowany w Pawłowicach Sląskich,dużo czasu stoi w miejscu zamieszkania kierowcy i sl uży jako gimbus, czyli autobus szkolny.




    Temat: [Drabas] "Od busiarza do kasiarza."
    Powiem szczerze, że z firmą "Drabas" nie mam zbyt często do czynienia. Korzystam z ich usług tylko wtedy, gdy mam bardzo mało czasu na dojazd do Katowic. Mogę Was zadziwić, ale ja jeżeli mam już dojechać do stolicy regionu wybieram PKP, mimo że czas przejadu z Jastrzębia (dokładniej z Szerokiej) to czy przez Pszczynę, czy Rybnik wynosi około 2 godzin.

    Fakt faktem, firma Drabas wyrobiła sobie ogromne uznanie w regionie, a nazwa może nawet stała się pewnego rodzaju dobrą marką w Jastrzębiu, Żorach, czy Pawłowicach. Wiele osób nawet pewnie nie wyobraża sobie, że PPKS Rybnik ma tańsze bilety, poprostu Drabas jest rozreklamowany na naszym terenie. Z podejściem do klienta tam różnie jednak bywa, są kierowcy mili, ale są też pewnie (przepraszam za wyrażenie) niekulturalni debile mających klienta głęboko w swoich czterech literach posadzonych (w przeciwieństwie do większości pasażerów w godzinach szczytu) na wygodnym siedzeniu

    Kolejną kwestią jest oferta biletowa, może się wydawać że wiele ludzi może zapłacić więcej, ale zyski tej firmy wraz z wprowadzeniem biletów miesięcznych, czy ulgowych, bądź zniżek dla studentów mogłyby wzrosnąć nawet kilkakrotnie na rzecz PPKS, PKS Cieszyn, Katowice. Musięliby jednak zwiększyć liczbę kursów, bo autobusy byłyby przepełnione conajmniej 4 krotnie

    Firma ta jest jednak naprawdę dość dobrym przykładem na rozkręcenie regularnej lini autobusowej.




    Temat: [zach-pom] Nowy rozkład + Wałcz reaktywacja (po raz n-ty ;)


    po pierwsze w Jastrzębiu jest filia uniwersytetu,


    Jest, ale wieszka jest w Lubinie. I sądy też są. I to nawet przejmują sprawy
    Wrocławskiego sądu.

    do Jastrzębia dojeżdżają


    także także ludzie do liceów (z okolicznych wsi, a także Żor i
    Wodzisławia) i kopalń, także mieszkańcy Jastrzębia dojeżdżają do innych
    miast uczyć się (do liceów w Rybniku i Wodzisławiu) i studiować (do
    Rybnika i Katowic) więc potencjał jest duży


    Do każdego miasta dojeżdzają ludzie. No przestań...


    po drugie linia do Jastrzębia jak była czynna to była zelektryfikowana,
    teraz możliwe by było tylko otwarcie lini do Pawłowic (kwestia powiszenia
    drutów bo słupy są i podniesienia w dwóch miejscach torów bo siadły)


    Jak była? To co było nie pisze się w rejestr. To wymaga zgody PLK i naprawy
    linii. Nie ma szans na pociągi do Jastrzębia.


    jeśli nie wieżysz że Jastrzębie ma potencjał to przejedź się kiedyś takim
    prywatnym autobusem z Katowic który wypełnił dziurę po kolei, kiedyś
    włascieciel puszczał busy, ale tyle ludzi jeździ że musi puszczać autobus
    i co rusz dodawać nowe kursy


    No autobusem KKA to może tak.


    linia została po prostu uwalona bo z tą zabójczą szlakową to jeszcze by
    przeżyła do dzisiaj, ale jak ludzie musieli się przesiadać, czasem nawet
    po dwa razy to woleli PKS


    Tak jak Legnica-Lubin. Jeszcze niedawno pociągi z Wrocławia do Głogowa, były
    tamtędy kierowane...
    Ale linia jest w bardzo dorym stanie, dużo towarów jeździ. I jeździ ten poc.
    pośpieszny o 01:00 w nocy,ale to nie połaczenie...





    Temat: [PKS Rybnik] Likwidacja, zmiana lub nowe kursy PKS.


    -wiecie o tym,że już nie ma tu przystanku??
    -tak wiemy...


    -ale jak chcecie jechać to musze wam policzyć za kurs od Pawłowic...
    -mamy miesięczne
    -rybnickie??
    -tak
    -ja mam katowicki
    -ale my niezabieramy osób z katowickimi!!

    Osoby z biletem miesięcznym Katowickim niejadą,bo teraz Wodzisław ma linie przyspieszone
    Ludzie to jest fizycznie niemożliwe!!Autobusu nie da się naciągnąc!!Niezabiore więcej osób!!Ja mam w dowodzie rejestracyjnym,że autobus jest na 47 osób,a jest w autobusie prawie setka!!A jak nas złapią to płace stówke za każdą stojąca osobe,a wypłaty niedostałem od trzech miesięcy!!
    mam już setke w autobusie!!Niebiore nikogo bo to jest fizycznie niemożliwe!!
    Prosze Pani choćby i sto osób jechało to i tak w Gardawicach stanie...

    Jak to usłyszałem to tam mi się chciało śmiac...
    Większego debilizmu niesłyszałem,ale to świadczy tylko i wyłacznie o PKSie.

    W Gardawicach wsiadły dwie osoby trzecie musiała zostac bo jeśli dobrze słyszałem miała miesięczny katowicki...

    Chyba z boża pomocą dojechalismy i to cali do Mikołowa gdzie zakończyłem trase.Warto dodać,ze pomimo tego iż siedziałem w pierwszym rzędzie pół minuty przebijałem się przez ten cały tłum który był z przodu autobusu ,a zebym mógł wysiąść musiały wyjść z autobusu dwie osoby...

    AUTOBUS JECHAŁGODZINE!!!!!I to ma być kurs przyspieszony??

    I tak codziennie.W momencie kiedy pisze tego posta zostaje 6 godzin do czasu kiedy wsiąde zaś do tego kursu...już się boje.

    A więc podsumowując
    -autobusy jeźdżą przepełnione co grozi wysokim mandatem oraz zagraza życiu pasazerów.I niech nikt mi niepisze,że przesadzam!!Dziękować Bogu,że nie ma prawdiwej zimy!!
    -PKS pobiera opłaty za trasy których nieobsługuje tj Warszowice-Zory Sąd , Żory os Pawlikowskiego-Katowice D.A
    -pomimo tego,że Rybnik ma monopol na Katowice(podobno ten kurs jest pierwszy każdego dnia) to puszczają jeden autobus!!
    -Rybnik jako pierwszy na świecie uruchomił linie przyspieszoną,która jedzie dłużej niż normalna

    Coś mi się zdaje,że trzeba będzie wpaść na odwiedziny na ulice Jankowicką w Rybniku i pogadać o tych liniach niekoniecznie spokojnie.

    Co takze warte jest zaznaczenia PKS wyrzucił nierentowne kursy i przystanki nie konsultując tego z ierowcami!!A to oni przecież wiedzą najlepiej jak wyglądają kursy!!

    Obecnie studiuje rozkład jazdy.Szukam takich połączeń zeby jak najbardziej omijać Rybnik.Niestety niebardzo czym jest zastąpić ten z 6.21,ale jest nadzieja,że zastąpie go PKSem Cieszyn

    To co robi obecnie PKS Rybnik jest po prostu żenujące.Zamiast polepszyć swoje usługi to czynią je coraz gorszymi.Ja zawsez trzymałem strone Rybnika,ale po tym zobaczyłem w zasadzie już wczoraj kompletnie straciłem do nich siłe i zaufanie.




    Temat: Szynobus w ROWie
    Do Rybnika szynobusem?

    Pomysł uruchomienia nowych linii pojawił się kilka miesięcy temu na posiedzeniu Subregionu Zachodniego. Podchwycił go prezydent Wodzisławia Mieczysław Kieca i w ubiegłym tygodniu do Urzędu Stanu Cywilnego zaprosił w tej sprawie włodarzy gmin powiatu wodzisławskiego.

    Pomysł uruchomienia nowych linii pojawił się kilka miesięcy temu na posiedzeniu Subregionu Zachodniego. Podchwycił go prezydent Wodzisławia Mieczysław Kieca i w ubiegłym tygodniu do Urzędu Stanu Cywilnego zaprosił w tej sprawie włodarzy gmin powiatu wodzisławskiego. Obecny był także Piotr Macioszek, dyrektor ds. przewozów Przedsiębiorstwa Transportu Kamieniem. To pierwszy prywatny przewoźnik w Polsce działający głównie na bazie infrastruktury wykorzystywanej do przewozu węgla. Obecnie PTK posiada koncesję na korzystanie z trakcji kolejowych należących do PKP i jest zainteresowane przewozem osób.

    Szynobus to konieczność

    Arkadiusz Łuszczak, naczelnik Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Wodzisławiu uważa, że zastosowanie szynobusów, czy innych urządzeń kolejowych to tylko kwestia czasu. – Zarejestrowaliśmy u nas 80 tys. pojazdów, o podobnych liczbach mówi się w Rybniku. Na drogach jest bardzo ciasno i wiele wskazuje na to, że będzie jeszcze gorzej. Takie rozwiązanie jak szynobus częściowo ten problem rozwiązuje – twierdzi Łuszczak. Tego samego zdania jest Mieczysław Kieca. Uważa, że na ten temat warto poważnie rozmawiać.

    Przystanek przy Biedronce

    Główna koncepcja przygotowana przez PTK dla subregionu przewiduje uruchomienie linii szynobusowej z Jejkowic przez Rybnik, Boguszowice i Jastrzębie do Pawłowic Śl. – Niestety największą wadą tego rozwiązania jest czas przejazdu. Wynosiłby ok. 1 godz. i 20 min – mówi Piotr Macioszek.

    Rozmawia się ciągle o wariantach, które zadowoliłyby mieszkańców powiatu wodzisławskiego. Najbardziej realne jest uruchomienie linii szynobusowej na trasie z Rybnika do Wodzisławia. W przyszłym roku PKP przeprowadzi remont torów na tym odcinku. Po jego zakończeniu szynobus mógłby się poruszać z maksymalną prędkością ok. 100 km na godzinę. Przejazd trwałby ok. 30 min, a więc zbliżony byłby do czasu przejazdu autobusów linii E-3. Jeśli projekt udałoby się zrealizować wówczas centralny przystanek znajdowałby się nie przy ul. Rybnickiej w miejscu obecnego dworca PKP, ale przy skrzyżowaniu ul. Witosa z ul. Kopernika i Bogumińską, w okolicy sklepu Biedronka. Stąd pasażerowie mieliby znacznie bliżej do dworca PKS, który pozostanie przy ul. Targowej – Witosa i będzie częścią nowoczesnej galerii handlowej.

    Zbyt długa podróż

    Rozważa się także uruchomienie trasy trakcją górniczą z Wodzisławia do Jastrzębia przez byłe kopalnie – 1 Maja i Moszczenicę. Końcowy sukces jest mało prawdopodobny. Po pierwsze, należałoby odtworzyć część zdemontowanych odcinków torów i negocjować z konsorcjum Alpine budującym autostradę A1, by zechciało wybudować nad torami wiadukt. Mało prawdopodobne jest także uruchomienie linii szynobusowej na trasie z Rybnika do Raciborza przez Rydułtowy z przesiadką w Suminie. Największym mankamentem jest bardzo długi czas przejazdu.

    Źródło: Nowiny Wodzisławskie




    Temat: [Transgór SA]Autobusy na gaz w Rybniku?
    Wygląda na to, że już wkrótce po mieście jeździć będzie kilka autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym.

    Wczoraj na zaproszenie władz miasta i jednego z przewoźników komunikacji miejskiej do Rybnika przyjechali przedstawiciele firmy Polskie Autobusy, która sprzedaje samochody marki Jelcz i Autosan. Goście zaprezentowali najnowszy model autobusu Jelcz M121.4 CNG „Mastero” - CNG zasilanego sprężonym gazem ziemnym.

    Prezentacja autobusu zasilanego paliwem alternatywnym nie była przypadkowa. - Chcemy zwracać uwagę na ekologię i bezpieczeństwo komunikacji miejskiej. Stąd wymagania w stosunku do naszych przewoźników będą rosły – powiedziała zastępca prezydenta Rybnika Joanna Kryszczyszyn. Jak mówi dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego Kazimierz Berger, podwyższone, unijne normy ekologiczne w stosunku do komunikacji miejskiej będą miały odzwierciedlenie w specyfikacjach przetargowych.

    Przewoźnicy będą musieli m.in. spełniać podwyższone normy Euro dla silników zasilanych olejem napędowym. Jak przyznaje Antoni Mańczyk wiceprezes Transgóru – głównego przewoźnika rybnickiej komunikacji miejskiej, z przestarzałym taborem osiągnięcie norm Euro 4 lub 5 może być niemożliwe. Dlatego wyjściem z sytuacji mogą okazać się autobusy zasilane sprężonym gazem ziemnym. - Póki co ekonomika zakupu takich autobusów jest bardzo korzystna. Poza tym ich atutem jest ekologia – mówi Mańczyk.
    Autobusy zasilane gazem ziemnym są o 20-30% droższe od „diesli”. Prezentowany wczoraj model Jelcza kosztuje ok. 750 tysięcy złotych. - Według obecnych cen gazu inwestycja zwraca się w ciągu 7-8 lat – tłumaczył prezes Polskich Autobusów Marek Bartkowiak. Jak zapewnia producent, autobusy na gaz z dużymi silnikami (12 000 cm3) nie ustępują pod względem trwałości autobusom zasilanym olejem napędowym.

    Rozwiązanie z autobusami zasilanymi gazem ma jednak swoje wady. Największym problemem jest brak stacji gazowych oferujących sprężony gaz. W przeciwieństwie do gazu ciekłego (LPG) budowa stacji ze sprężonym gazem ziemnym jest bardzo kosztowna. W tej chwili w Polsce znajduje się ich ledwie kilka, głównie we wschodnich województwach. Jak mówi prezydent Kryszczyszyn szansą dla Rybnika może być jedna z firm, która chce zainwestować w system uzdatniania metanu wydobywanego w kopalni. Według wstępnych informacji stacja miałaby powstać w Suszcu.

    Innym problemem jest nadal niejasna polityka energetyczna państwa. - Nadal nie wiadomo jaka w najbliższych latach będzie w Polsce akcyza na gaz – zauważa Jerzy Siwica – prezes rybnickiego PKS-u, który jest drugim co do wielkości przewoźnikiem komunikacji miejskiej w Rybniku.

    Jak na razie w Polsce jeździ 17 autobusów zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Najwięcej w Rzeszowie i Krakowie. Czy Rybnik będzie kolejnym z autobusami na gaz okaże się już w najbliższych miesiącach.

    Źródło: rybnik.com.

    Tak odnośnie artykułu:
    -> Pojawił się tam błąd było napisane, że do Rybnika wczoraj przyjechał Jelcz 120M "Super".
    -> Jeśli chcą kupować nowe ekologiczne autobusy to raczej z funduszy UE, bo Transgór na razie jest trochę "osłabiony" po wydatkach- Mercedesy Citaro i O405N; a PPKS raczej nie zakupi nowych autobusów z silnikiem diesla, a co dopiero autobusy na gaz...,
    -> Ciekawe gdzie by te pojazdy uzupełniały brak CNG...? Do Pawłowic i Suszca to trochę daleko z Rybnika.

    Założyłem nowy temat, ponieważ były by to I autobusy takie w regionie obsługujące Komunikację Miejską (używane gazowce mają Tychy- nie udany zakup, te busy mają ciągle awarie).
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.