Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Mińsk MazowieckiTemat: Ulgi Handlowe PKS PKS ma to do siebie, że jak nie ma konkurencji, to ciągnie od pasażera ostatni grosz. Ale do czasu ! Oto przykład - PKS Mińsk Maz. wprowadził ulgę dla uczniów i studentów na wszystkie kursy z i do Warszawy ! A to dlatego, że pojawiła się konkurencja w postaci firmy B.A.G.S ! Ten drugi również wprowadził ulgę, ale już tylko dla studentów. A przy okazji traci na tym PKS Sokołów Podlaski bo u nich nie ma ulg i bilet z Węgrowa do Warszawy kosztuję 12.60 a PKS Mińsk na tej samej trasie ulgowy kosztuję 7.00 zotych. Pozostawiam to bez komentarza ! Temat: Kursy, których już nie ma. Warszawa-Włoszczowa w soboty i niedziele, odj. 7.45 pow. 14.00 Kurs niby istnieje do dzisiaj ale obsługiwany jest przez przewoźnika prywatnego i ma nieco zmodyfikowany rozkład jazdy. PKs Dzierżoniów jeżdził kiedyś do Warszawy na trasie Bielawa - Wrocław - Sieradz - Łódź - Warszawa Niemal całkowicie są zawieszone kursy PKS-ów na trasie Wyszków - Łochów, obsługiwanej kiedyś przez PKS Sokółów P. i Ostrołęka PT Wyszków. Jedyne kursy PKS-ow na tej trasie to Węgrów - Pułtusk (soboty i niedziele w roku akademickim - PKS Sokołow P.) i Przasnysz - Siedlce (PKS Przasnysz). Z bliższych okolic Warszawy całkowicie PKS wycofał z obsługi tras: Warszawa - Legionowo - Zagrze - Popowo Warszawa - Legionowo(Nieporęt) - Radzymin Warszawa - Radzymin - Wołomin warszawa - Struga Warszawa - Dąbkowizna Radzymin - Kuligów Radzymin - Chajęty Międzyleś - Tłuszcz - Białki Niektóre z tych połączeń, obsługiwanych do początku lat 90-tych przez PKS Warszawa są utrzymywane do dziś przez przewoźników prywatnych. PKS Mińsk Maz. obsługiwałe kiedyś połączenie Warszawa - Białystok, odj 6.30, powrót 11.40 Temat: cała prawda o Prezesie... Desant, normalnie powinienes dostac lanie.. bo jest w tych fotkach troche prawdy.. dzisiaj mialem okazje korzystac z prawie identycznego pit stopu.. wstyd powiedziec czemu.. Byłem w Mińsku moją dizelkowatą Corolla, juz wracalem.. i choc dosc mocno sie spieszylem, postanowilem wpasc na stacje Orlenu przytankowac sprzeta.. Podjechalem do dystrybutora, otworzylem wlew.. i tankuje.. Paliwko sie leje.. i nagle.. OOOOOO w moooordeeee... zamiast ON Verva leję 98 Verva... ..same piekne slowa cisnely mi sie na usta ...wlalem 10l ..a w baku mialem stan przedrezerwowy ..co robic ???? Dzwonie do Koziola.. mowi, ze mozna dotankowac ON i moze nic sie nie stanie, ale jak sie stanie to jestem 2 tysi w plecy.. wiec lepiej spuscic.. OK.. tylko kur.. jak i gdzie ? ..pod auto mam to na stacji wylac ? Tak czy siak silnika nie odpalam.. te nowe silniki d4d sa podobno wrazliwe na paliwo. Z pracownikiem stacji zepchnelismy Toyote na bok, zaplacilem za benzyne i poszedlem do kierownika stacji by cos poradzil.. Zasugerowal, ze moze w zajezdni PKS, ktora jest przez plot moze mi pomoga.. Coz.. poszedlem i czujac sie jak ostatnia blondynka tlumacze chlopakom moj problem.. nie musze mowic chyba jak na mnie patrzyli ..ale niewiele myslac poszli ze mna na stacje i przypchneli mnie do siebie wlasnie na takie stanowisko jak na fotce Desanta.. po debatach wsadzili jakas sprytna pompke podlaczana pod aku, bo korka w baku nie ma i po 5 minutach mialem pusty bak.. Nie wiem czy oni tam sie nudza, ale chyba z osmiu ich sie zlecialo na ogledziny.. Po zakonczeniu operacji zapchneli mnie spowrotem pod dystrybutor, dostali na duuuuza butelke, zatankowalem i pojechalem do domku.. Wielkie podziekowania dla mechanikow z PKS Minsk Maz. Temat: Busy walcza z PIC
Temat: Wysłałem listę zawieszeń do prasy i co wynikło
--- Temat: Komunikacja podmiejska: projekt Pewnie położy. Jednak proponuję zauważyć, że tzw. twardogłowi burmistrzowie dbając o wyniki finansowe gminy, dają koncesję prywaciarzom, których wozy się prawie rozpadają, bo im to przynosi wymierne korzyści (co tu dużo mówić - łapówki za koncesję). Z takimi nie dojdziesz do porozumienia, bo mieszkańców widzą tylko przed wyborami. Szansę na podmiejskie w Zielonce oceniam na 0,001%. No, chyba że Zielonka będzie dzielnicą Warszawy (s-f), to wtedy będą nawet miejskie. Póki co prawdopodobnie PKS Mińsk Maz. "ułatwi" dojazd do Warszawy za "niską cenę biletu". Temat: Kolej wznowi połączenia dalekobieżne | I gdzie wynajmę taką przyczepkę? Na stacji benzynowej.
Z Minska do Bialej jezdzi pelno busow - zarowno PKS jak i Garden Temat: Dworce, których już nie ma Tak chyba było kiedyś w Mińsku Mazowieckim, że autobusy lokalne ( gł. PKS Mińsk) zajeżdżały na dworzec, a autobusy dalekobieżne np. Warszawa - Parczew zatrzymywały się tylko przy ul. Warszawskiej. Podobnie do 1 listopada bieżącego roku (patrz kilka postów wyżej) było w Bochnii. Dworzec PKS, zlikwidowany kilka dni temu, znajdujący się koło dworca PKP (na północnych krańcach miasta) obsługiwał tylko połączenia lokalne (PKS Tarnów, a wcześniej PKS Bochnia). Kursy przelotowe miały i dalej mają swój przystanek w centrum miasta przy ul. Kościuszki, niedaleko rynku. A w temacie zlikwidowanych dworców przypomina mi się jeszcze dworzec PKS w Wieliczce. Znajdował się przy ul. Dembowskiego, na początku lat '90 został przekształcony w parking dla samochodów osobowych i autokarów (znajduje się w pobliżu głównego wejścia do kopalni soli). Od tego czasu w Wieliczce nie ma dworca, kursy przelotowe PKS mają przystanki przy ul. Piłsudskiego. Temat: Kolej wznowi połączenia dalekobieżne
< Ale do rzeczy: zaproponuj mi trasę na
aron Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych Dzisiaj W-wa St. 6.45 W-a -HRUBIESZÓW VOLVO B58-60 Pks Wschód Oddz. Hrubieszów 6.20 W-a -SIEDLCE H 9 Pks Mińsk Maz. 6.55 W-a -PUŁAWY T 120 Pks Puławy 7.00 W-a -WŁODAWA DAF (Euro 0) Pks Wschód Oddz.Włodawa Temat: PKSy nocujące w Waszym mieście PKS Siemiatycze w Hajnówce,Veolia Bielsk Podl/Mazury Białowieża PKs Siedlce Janów Podlaski,PKS Mińsk Maz 3 noclegi Węgrów Temat: PKS Warszawa PKS Warszawa ma dwie placówki w PIASECZNIE,NOWYM D.M chyba od pierwszego lipca,mają jescze H 10-12 , ostatnio widziałe nawet Daba a myślałem,że PKS w MIńsku Mazowieckim kupił go. Temat: Woj. mazowieckie mam rozkład pks minsk maz. oraz wykazv taboru Temat: Nowe autobusy w przedsiębiorstwach PKS Mińsk Maz. ma mieć łącznie 4 sztuki tych SL11.... i coś jeszcze ale to za kilka miesięcy Temat: MZ ETZ 150 vs... maluch? Ja się kiedyś Simsonem ścigałem z Warszawskimi autobusami. To była radocha! Z PKS'em z Mińska Mazowieckiego dojechałem prawie równo. Tylko pod góę wyprzedzał mnie, a z góry ja jego Temat: Ceny biletów na kursach pospiesznych Lublin - Warszawa Panorama Mińsk Maz. - 20 zł Contbus Lublin - 25 zł Misura Branew - 25 zł Transway Hrubieszów - 20 zł Big Star Tomaszów Lub. - 18 zł PKS Puławy - 20 zł ( okrężną drogą przez Puławy) PKS Lublin centrala - 22 zł PKS Lublin PT Hrubieszów i Tomaszów - 21 zł PKS Lublin PT Krasnystaw - 24.50 zł PKS Przemyśl - 26 zł PKS Warszawa - 24 zł ( okrężną drogą przez Kock) PKS Biłgoraj - 26 zł PKS Veolia Toruń - 27 zł PKS Chełm - 19,20 zł PKS Zamość - 22 zł Temat: Plan naprawczy PKS Chwila chwila właśnie te kursiki wokół komina maja sens przykłady lubelskie podawałem tam gdzie PKS zrezygnował busiarze prosperują znakomicie. Nieźle prosperują przewoźnicy z Góry Kalwarii obsługujący linię do Warszawy.A taka firma z pod Mińska Maz. BAGS - super przykład. Firmy obsługujące tzw. linie Otwocką. PKS w Otwocku sam się zlikwidował, a prywatni śmigają. Ja uważam, że PKS-y gdyby były dobrze zarządzane, to byłyby bezkonkurencyjne. Popatrz jest PKS Rzeszów,Bydgoszcz,Białystok i PKS PUŁAWY który pod kolejnymi zarządami pikuje w dół, a była to kiedyś dobra firma. Polski Ekspres kiedyś bezkonkurencyjny, a teraz dno. PKS-y maja dworce, zaplecza, więc można powalczyć, ale mają też ogromne biurokratcwo i socjalistyczny stosunek do rzeczywistości. Temat: PKS Żyrardów Tak, gmina ma własnego Trampa z 2008r. pozostałe wozy podstawia PKS z tym, że nie wiem ile (kiedyś były 3) i jakie (pewny jest tylko Jelcz #30001).W zeszłym roku jeździły 2 Autosany H9 i jeden H10-12. Ponadto w Żyrardowie zmienił się prezes. Dotychczasowy wygrał konkurs w Mińsku Mazowieckim (już wcześniej tam pracował, zresztą mieszka w Mińsku więc wcale mu się nie dziwię). Zastąpił go jakiś nieznany mi z imienia i nazwiska człowiek mieszkający w Kobyłce. Temat: Autosan H10-11 z silnikiem TAM V8 Witam wszystkich, rzeczywiście w PKs - ach na próżno mozna szukać obecnie autosanów H10 - 11 z silnikiem TAM - a, natomiast często można spotkac w PKS - ach H10 - 11 z SW - 680. Z wawy jeździ regularnie jeden z silnikiem V8, w barwach prywatnego przewoźnika, na linii do Mińska Maz (i chyba dalej na Dobre) i to jest jedyny, jeżdżący codziennie, H10 - 11.03. Inne jakie zdarzało mi sie widzieć, również należały do przewoźników prywatnych (głownie woziły wycieczki szkolne). A cała masa pozostałych, które różne PKS - y wysyłają do wawy to H10-11.01. Szkoda ze Autosanów z silnikiem TAM - a coraz mniej, podobnie jak samych Tamów. Pozdrawiam Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych Dodatkowe połączenia z Warszawy firma Arja jeździ do Stalowej Woli,Transbus do Puław-Kazimierza Dol.,Sid bus do Bydgoszczy jest tez połączenie do Białowieży przez Mińsk Maz,Siemiatycze,Hajnówkę nareszcie jakieś poranne połaczenie do Hajnówki i Białowieży w prawdzie nie całotygodniowe ale jest.Dziwię się PKS Warszawa,albo PKS Siemiatycze nie wspominając o Bielskiej Veoli ,że do Bielska nie ma nic rano przynajmniej od Pt. do Niedz.Trochę ludzi jeździ z tamtąd do Warszawy jechałem 4.01 o 14.10 pełne Volvo od Ciechanowca. Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych Dodatkowe połączenia z Warszawy firma Arja jeździ do Stalowej Woli,Transbus do Puław-Kazimierza Dol.,Sid bus do Bydgoszczy jest tez połączenie do Białowieży przez Mińsk Maz,Siemiatycze,Hajnówkę nareszcie jakieś poranne połaczenie do Hajnówki i Białowieży w prawdzie nie całotygodniowe ale jest.Dziwię się PKS Warszawa,albo PKS Siemiatycze nie wspominając o Bielskiej Veoli ,że do Bielska nie ma nic rano przynajmniej od Pt. do Niedz.Trochę ludzi jeździ z tamtąd do Warszawy jechałem 4.01 o 14.10 pełne Volvo od Ciechanowca. A kto obsługuje to połączenie do Białowieży? Napisz coś o nim więcej. Temat: Zagłosuj w sprawie podwyżki cen biletów
| PKP po reformach z 2001 roku samo się finansuje, Hehehe. Temat: APEL do Warszawiaków No dobra. Napiszcie mi gdzie ma przystanek jakiś busik, czy coś, bo chcę pojechać do Konika ( przed halinowem) na cmentarz do mojej psiuńki. Czy może pod Rotundą, czy Domami Centrum jest taki przystanek? Przez Konik (nowy) jadą praktycznie wszystkie autobusy do Mińska Mazowieckiego i wszelkie miejscowości za nim (Dobre, Siennica i takie tam) (BAGS, RAPID, PKS....) a zatrzymują się gł. pod Mariottem i na przeciwko Rotundy. Temat: APEL do Warszawiaków
Przydałaby mi się jeszcze jakaś strona internetowa z rozkładami/godzinami Temat: P.P.H. Pajda Hiszpanię w barwach tej firmy odwiedziłem. Dokładnie sady są w Posiadałach przed Mińskiem Maz. W zeszłym roku na święta tam kierowcy zaprowadzali samochody, w inne dni często stoją na PKS-ie...kiedyś kierowcy dostawali wozy do domu, ale teraz już nie daje rady tak zrobić. W Vega-Polu mogli się ładować...kiedy mój ojciec tam robił to często w PL ładowaliśmy mięso, gdyż wszystkie chłodnie w tej firmie to hakówki...gdzieś, na dysku miałem fotki scanii serii 3, ale muszę poszukać...dam na forum. EDIT Temat: PIC tnie dalej
<, i podbieranie
Poza tym nie wiem co masz przeciwko kursom co 5 czy 10 minut.
aron Temat: Wawa - wspolny bilet - cd. Ja tam bym się bał jeździć niektórymi z tych busów - wyglądają jak zabytki (dla porównania istnieje taka firma "Bags", czy jakoś tak, która wozi na trasie Wawa - Mińsk Maz i mają znacznie lepiej wyglądające autobusy, nowsze (kilka to chyba b. nowe), od tych do Otwocka.) Jezdzi. Ale jak widze w centrum dwumilionowej aglomeracji taki autobus podjezdzajacy na przystanek to wszystko sie we mnie gotuje. W wielu miastach (takze w Europie wsch) po centrum nie jezdza _zadne_ autobusy. A w WWA kolej pod ziemia, tramwaje na ziemi, a rownloegle do tego wszystkiego kilkanascie miejskich linii autobusowych, dziady i busiarze i jeszcze PKS! Oczywiscie wszystko na inny bilet (poza 2 i 3) Temat: Propozycja wycieczki k*, jakbym nie miał tak daleko z Warszawy do Lublina chętnie bym wyskoczył na taki rajdzik autobusowy. W Warszawie "dziewiątki" są tylko u podmiejskich prywaciarzy, najczęściej z plastikowymi wstawkami z przodu a'la autosan tramp. Serdecznie zapraszamy nie przesadzaj, do Wawy też przyjeżdża sporo dziewiątek z PKS Grójec, Mińsk maz., Ciechanów, Garwolin itp. z Warszawy do Lublina na nasz rajdzik można dojechać busem o 2.15 z Zachodniego ( jest to bus Gdańsk - Lublin). Ból że trzeba wstawać w nocy ale co zrobić wieczorem tymże busem można do Wawy wrócić ( o 20.00 z Lublina) jakbyś się namyślił zapraszamy pewnie w okolicach kwietnia - maja będzie ten rajd Temat: PR110
W jakich miastach i u jakich przewoznikow kursuja jeszcze Jelcze Oprocz Opola: Pozdrawiam Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja Czemu przez Krusze? Przecież w Jasienicy Maz. jest posterunek odgałęźny oczywiście, że tamtą droga pojedzie, nie dojeżdżając do Krusz. W przyszłym rozkładzie ma być 60 od Krusz do Sufczyna na 18 km, W tym rozkładzie jest 30 km/h od Tłuszcza (Krusz) do Mińska, dalej 100 km/h do Pilawy. W przysżłym rozkładzie będzie 60km/h od Tłuszcza (Krusz) do Pustelnika i dalej 30km/h do Mińska i dalej 100km/h do wjazdu do Pilawy. Obaj namieszaliście, ale ja też nie doliczyłem 25 minut. Na szybko licząc - ok 25 minut na obecnym odcinku (Pilawa - Mińsk) + 18 minut (czas przejazduz prędkością 60km/h) + 28 minut (czas przejazdu z prędkością 30km/h) = 71 minut (policzmy 75 minut), czyli 1h 15 minut. Tomsławowi wyszło 10 minut więcej, czyli prawie to samo. Łącznie 4h 15 - 4h20 minut. No to już wychodzi mniej konkurencyjnie, choć ciągle prawie 2h doprzodu względem PKS. Ale bez oferty specjalniej nie ma co startować. Temat: MZA planuje kupić używane autobusy Prywaciarze, przynajmniej większość od nas jeżdżą pod Centralny. No i Polski Express też. Niedoczekanie Busy z Lublina, PEx i PKS Nowy Dwór Maz (pod Złotymi Tarasami) zatrzymują się wzdłuż al. Jana Pawła II, prywatne autobusy z linii otwockiej wzdłuż ul. Emilii Plater, PKS Otwock i BAGS (linia mińska) stają pod hotelem Mariott. Pod dw. Centralnym zatrzymują sie jedynie autobusy MZA, taksówki i autobus PKP IC do Wilna. Temat: Dworce, których już nie ma Tak chyba było kiedyś w Mińsku Mazowieckim, że autobusy lokalne ( gł. PKS Mińsk) zajeżdżały na dworzec, a autobusy dalekobieżne np. Warszawa - Parczew zatrzymywały się tylko przy ul. Warszawskiej. Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych Ta z PKS Warszawa to S315 GT a ta z Mińska Mazowieckiego S250 Temat: PKS Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Chodzi o PKS-y w Radomsku, Żywcu, Pszczynie, Kielcach, Siedlcach, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim, Gostyninie i Żyrardowie. Podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Żuk wyjaśnił, że Skarb Państwa nadzoruje 88 PKS-ów, z czego 74 to jednoosobowe spółki SP. Wiceminister skarbu poinformował, że MSP podjęło prace zmierzające do wyboru doradcy przy prywatyzacji grupy 10 mazowieckich PKS-ów. 'Jesteśmy na etapie rozstrzygania postępowania o wyłonieniu doradcy. W maju powinniśmy odebrać analizy przedprywatyzacyjne i przejść do drugiej fazy, czyli zaproszenie do rokowań' - powiedział. W 2008 roku MSP zawarło umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji lub udziałów PKS-ów w Wadowicach, Krakowie oraz Nowym Sączu na rzecz województwa małopolskiego. W przypadku powiatu starogardzkiego i bielskiego były to odpowiednio akcje lub udziały PKS-ów w Starogardzie Gdańskim i w Bielsku Białej. Prezentujemy wyniki I etapu postępowania kwalifikacyjnego ws. naboru do Rad Nadzorczych: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach Sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie Sp. z o. To spis wytypowanych przez MSP osób spośród wszystkich, którzy przesłali swoje kandydatury na ogłoszenie nr 306/2008/DNWiP1 o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej z dnia 21.11.2008 r. Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A. 1. Dziewa Tomasz, Warszawa 2 Jednac Antoni, Szyszków 3 Juda Zbigniew, Pacanów 4 Mucha Marcin, Warszawa 5 Podgórski Ernest, Mosty 6 Rolka Agnieszka, Kielce 7 Sitko Dariusz, Opole 8. Wiatrowski Piotr, Kraków http://www.infobus.pl/text.php?id=22241&from=main Temat: podróż z Jesenika i pytanie: "na xxx nam kolej?"
Po drugie po to, by zapłacić ludziom pensje. Jak nie zapłacimy pensji, to ludzie Po trzecie, by państwo chciało płacić, to trzeba jakieś tam czynności
Jak mamy jakiś kurort i potok pasażerów do niego, to pytamy PKP, PKS i innych Czysta matematyka. Temat: Y3Y szynobusy do Konstancina
0) PKP ma już trochę takich połączeń których nikt nie chce finansować. Temat: [Wa] Ajent przegubowy W Gazecie Wybiórczej-Stołku popełniono taki oto tekst: Prywatna firma zacznie wozić warszawiaków klimatyzowanymi przegubowcami Miasto oddaje kolejne linie autobusowe prywatnemu przewoźnikowi. W przyszłym roku zacznie on wozić pasażerów 50 przegubowcami z klimatyzacją. Zarząd Transportu Miejskiego właśnie zaczął szukać firmy, która w przyszłym roku zacznie jeździć na liniach docierających do północnych dzielnic - na Bielany czy Białołękę. Ratusz w przetargu postawił jednak dość surowe wymagania. Firma musi sprowadzić 50 nowych autobusów, wszystkie muszą być niskopodłogowe. Dodatkowo muszą zostać one wyposażone w klimatyzację. - Przynajmniej w 10 autobusach musi także zostać zamontowana aparatura do liczenia pasażerów - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Teraz po Warszawie na liniach miejskich jeździ czterech ajentów: Connex, ITS Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis. Codziennie na ulice w ich barwach wyrusza ok. 180 autobusów. Nadal jednak ogromną większość linii obsługują należące do miasta Miejskie Zakłady Autobusowe. W godzinach szczytu jest ich ponad tysiąc. Dlaczego ratusz zdecydował się w ogóle na prywatyzację części przewozów? Bo liczy na pozytywny wpływ konkurencji między firmami i obniżenie kosztów komunikacji. Okazuje się jednak, że prywatni przewoźnicy są tańsi od miejskiej spółki tylko w przypadku krótkich autobusów. Za przejechanie jednego kilometra przez 15-metrowego solarisa ratusz musi zapłacić Conneksowi więcej (6 zł 36 gr) niż MZA (5 zł 51 gr). Dlatego wśród radnych są już przeciwnicy szybkiej prywatyzacji przewozów w mieście. - Nie można zabronić prywatnym firmom, by woziły ludzi. Miasto musi jednak też dbać o swoją spółkę. Nie można pozwolić, by doszło tam do masowych zwolnień - mówi Jerzy Wielgus, radny Ligi Polskich Rodzin a zarazem szef mazowieckiej "Solidarności". Coraz więcej prywatnych przewoźników widać już nie tylko na regularnych liniach, ale także na trasach do podwarszawskich miejscowości. Pełno ich zwłaszcza na drogach do Legionowa, Mińska, Otwocka, a ostatnio także do Piaseczna. Igor Krajnow twierdzi, że Zarząd Transportu Miejskiego nie boi się tej konkurencji. - Nie zauważyliśmy jakiegoś masowego odpływu pasażerów na liniach podmiejskich - twierdzi. Urzędnicy ZTM przyznają jednak, że siedemsetki nie są dla nich priorytetem. Warszawskie autobusy będą zaś jeździć poza miasto, dopóki podwarszawskie gminy będą dopłacać do nich. Krzysztof Śmietana Temat: Przegubowce u ajentów Prywatna firma zacznie wozić warszawiaków klimatyzowanymi przegubowcami Krzysztof Śmietana 15-11-2005 , ostatnia aktualizacja 15-11-2005 15:08 Miasto oddaje kolejne linie autobusowe prywatnemu przewoźnikowi. W przyszłym roku zacznie on wozić pasażerów 50 przegubowcami z klimatyzacją. Zarząd Transportu Miejskiego właśnie zaczął szukać firmy, która w przyszłym roku zacznie jeździć na liniach docierających do północnych dzielnic - na Bielany czy Białołękę. Ratusz w przetargu postawił jednak dość surowe wymagania. Firma musi sprowadzić 50 nowych autobusów, wszystkie muszą być niskopodłogowe. Dodatkowo muszą zostać one wyposażone w klimatyzację. - Przynajmniej w 10 autobusach musi także zostać zamontowana aparatura do liczenia pasażerów - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego. Teraz po Warszawie na liniach miejskich jeździ czterech ajentów: Connex, ITS Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis. Codziennie na ulice w ich barwach wyrusza ok. 180 autobusów. Nadal jednak ogromną większość linii obsługują należące do miasta Miejskie Zakłady Autobusowe. W godzinach szczytu jest ich ponad tysiąc. Dlaczego ratusz zdecydował się w ogóle na prywatyzację części przewozów? Bo liczy na pozytywny wpływ konkurencji między firmami i obniżenie kosztów komunikacji. Okazuje się jednak, że prywatni przewoźnicy są tańsi od miejskiej spółki tylko w przypadku krótkich autobusów. Za przejechanie jednego kilometra przez 15-metrowego solarisa ratusz musi zapłacić Conneksowi więcej (6 zł 36 gr) niż MZA (5 zł 51 gr). Dlatego wśród radnych są już przeciwnicy szybkiej prywatyzacji przewozów w mieście. - Nie można zabronić prywatnym firmom, by woziły ludzi. Miasto musi jednak też dbać o swoją spółkę. Nie można pozwolić, by doszło tam do masowych zwolnień - mówi Jerzy Wielgus, radny Ligi Polskich Rodzin a zarazem szef mazowieckiej "Solidarności". Coraz więcej prywatnych przewoźników widać już nie tylko na regularnych liniach, ale także na trasach do podwarszawskich miejscowości. Pełno ich zwłaszcza na drogach do Legionowa, Mińska, Otwocka, a ostatnio także do Piaseczna. Igor Krajnow twierdzi, że Zarząd Transportu Miejskiego nie boi się tej konkurencji. - Nie zauważyliśmy jakiegoś masowego odpływu pasażerów na liniach podmiejskich - twierdzi. Urzędnicy ZTM przyznają jednak, że siedemsetki nie są dla nich priorytetem. Warszawskie autobusy będą zaś jeździć poza miasto, dopóki podwarszawskie gminy będą dopłacać do nich. Temat: Koszt linii autobusu szynowego | najkrótszy kurs PPKS Warszawa to chyba Płock (119 km), z całą | pewnością firma ta nie obsługuje żadnej trasy podmiejskiej | i nie ma żadnego podmiejskiego autobusu. Skoro tak - to skad w ogole pomysl by PPKS W-wa wlaczyc do wspolnego biletu
Kierunek Kozienice (Tarnobrzeg, Ożarów) - chyba Al. Lotników # Kierunek Radom (Zakopane, Szczawnica, Krynica, Rzeszów, Ustrzyki Kierunek Płock (Płock, Inowrocław) - Hala Marymoncka, Zakroczym, Kierunek Płońsk (Krynica Morska, Olsztyn, Grudziądz, Łeba) - Hala Kierunek Pułtusk (Olsztyn, Ostrołęka, Kętrzyn, Mrągowo, Mikołajki, Kierunek Wyszków (Gołdap, Olecko, Suwałki) - Stadion, Zacisze; Kierunek Garwolin (Kock, Lubartów) - chyba: Rondo Wiatraczna, Anin i Kierunek Mińsk Maz. (Włodawa) - Rondo Wiatraczna, Anin. Nie wiem, czy czegoś nie pominąłem.
o---------------------------------------------------------------o Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu: Cz. II REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH 1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras: Linia Trasa Częst. (szczyt/poza) KM1xx KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h KM2xx KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m. KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h KM278 Siedlce – Łuków 2h KM279 Siedlce – Czeremcha 12h KM3xx KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h KM4xx KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h KM437 Radom – Ciechanów 2/4h KM438 Radom – Działdowo 1/2h KM6xx KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h KM7xx KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h KM717 Sierpc – Kutno 3h KM757 Sierpc – Pułtusk 4h KM8xx KM812 Radom – Przysucha 3h KM853 Dęblin – Drzewica 3h KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h KM9xx KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h KM912 Łapy – Szczytno 24h KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h KM948 Łuków – Ostrołęka 24h Przyszłość Kozienice – Dęblin Kozienice – Radom Piaseczno – Grójec Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz Mława – Maków Maz. 2. Reforma Kolei Mazowieckich: Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd. Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.). ZTA zarządzane by było przez: -60% Samorząd Wojewódzki -40% Urząd Miasta Warszawa 3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej) Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami) Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego. Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk) 4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach: Kod: Zaznacz całyStacja Linie KM Częst. KM Częst. SKM Częst. Ogólna Sulejówek 216,217,226,230,279 12/20 20/30 7,5/12 Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240 12/20 20/30 7,5/12 Otwock 126,137 30/60 20/30 12/20 Błonie 101,104,126,137 30/60 20/30 12/20 Piaseczno 426,437,438 30/60 20/30 12/20 Legionowo 405,426,437,438 10/15 20/30 7/10 Wołomin 602.604,605,624 12/20 20/30 7,5/12 War. Wsch. ------------------------- 6/12 4/6 2,5/4 [/code] czy ktoś mi może podesłać cały swój projekt? będę wdzięczny:P taka komunikacja za milion lay:P piszcie: lordnever@pocztownia.org Dla najlepszych nagrody się szykują;) Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu: Cz. II REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH 1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras: Linia Trasa Częst. (szczyt/poza) KM1xx KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h KM2xx KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m. KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h KM278 Siedlce – Łuków 2h KM279 Siedlce – Czeremcha 12h KM3xx KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h KM4xx KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h KM437 Radom – Ciechanów 2/4h KM438 Radom – Działdowo 1/2h KM6xx KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h KM7xx KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h KM717 Sierpc – Kutno 3h KM757 Sierpc – Pułtusk 4h KM8xx KM812 Radom – Przysucha 3h KM853 Dęblin – Drzewica 3h KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h KM9xx KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h KM912 Łapy – Szczytno 24h KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h KM948 Łuków – Ostrołęka 24h Przyszłość Kozienice – Dęblin Kozienice – Radom Piaseczno – Grójec Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz Mława – Maków Maz. 2. Reforma Kolei Mazowieckich: Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd. Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.). ZTA zarządzane by było przez: -60% Samorząd Wojewódzki -40% Urząd Miasta Warszawa 3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej) Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami) Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego. Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk) 4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach: Kod: Zaznacz całyStacja Linie KM Częst. KM Częst. SKM Częst. Ogólna Sulejówek 216,217,226,230,279 12/20 20/30 7,5/12 Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240 12/20 20/30 7,5/12 Otwock 126,137 30/60 20/30 12/20 Błonie 101,104,126,137 30/60 20/30 12/20 Piaseczno 426,437,438 30/60 20/30 12/20 Legionowo 405,426,437,438 10/15 20/30 7/10 Wołomin 602.604,605,624 12/20 20/30 7,5/12 War. Wsch. ------------------------- 6/12 4/6 2,5/4 [/code] |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||