Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • fotocafe.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Mińsk Mazowiecki





    Temat: Ulgi Handlowe PKS
    PKS ma to do siebie, że jak nie ma konkurencji, to ciągnie od pasażera ostatni grosz. Ale do czasu ! Oto przykład - PKS Mińsk Maz. wprowadził ulgę dla uczniów i studentów na wszystkie kursy z i do Warszawy ! A to dlatego, że pojawiła się konkurencja w postaci firmy B.A.G.S ! Ten drugi również wprowadził ulgę, ale już tylko dla studentów. A przy okazji traci na tym PKS Sokołów Podlaski bo u nich nie ma ulg i bilet z Węgrowa do Warszawy kosztuję 12.60 a PKS Mińsk na tej samej trasie ulgowy kosztuję 7.00 zotych. Pozostawiam to bez komentarza !



    Temat: Kursy, których już nie ma.
    Warszawa-Włoszczowa w soboty i niedziele, odj. 7.45 pow. 14.00
    Kurs niby istnieje do dzisiaj ale obsługiwany jest przez przewoźnika prywatnego i ma nieco zmodyfikowany rozkład jazdy.

    PKs Dzierżoniów jeżdził kiedyś do Warszawy na trasie Bielawa - Wrocław - Sieradz - Łódź - Warszawa

    Niemal całkowicie są zawieszone kursy PKS-ów na trasie Wyszków - Łochów, obsługiwanej kiedyś przez PKS Sokółów P. i Ostrołęka PT Wyszków. Jedyne kursy PKS-ow na tej trasie to Węgrów - Pułtusk (soboty i niedziele w roku akademickim - PKS Sokołow P.) i Przasnysz - Siedlce (PKS Przasnysz).

    Z bliższych okolic Warszawy całkowicie PKS wycofał z obsługi tras:

    Warszawa - Legionowo - Zagrze - Popowo
    Warszawa - Legionowo(Nieporęt) - Radzymin
    Warszawa - Radzymin - Wołomin
    warszawa - Struga
    Warszawa - Dąbkowizna
    Radzymin - Kuligów
    Radzymin - Chajęty
    Międzyleś - Tłuszcz - Białki

    Niektóre z tych połączeń, obsługiwanych do początku lat 90-tych przez PKS Warszawa są utrzymywane do dziś przez przewoźników prywatnych.

    PKS Mińsk Maz. obsługiwałe kiedyś połączenie Warszawa - Białystok, odj 6.30, powrót 11.40





    Temat: cała prawda o Prezesie...
    Desant, normalnie powinienes dostac lanie.. bo jest w tych fotkach troche prawdy.. dzisiaj mialem okazje korzystac z prawie identycznego pit stopu.. wstyd powiedziec czemu..

    Byłem w Mińsku moją dizelkowatą Corolla, juz wracalem.. i choc dosc mocno sie spieszylem, postanowilem wpasc na stacje Orlenu przytankowac sprzeta.. Podjechalem do dystrybutora, otworzylem wlew.. i tankuje.. Paliwko sie leje.. i nagle.. OOOOOO w moooordeeee... zamiast ON Verva leję 98 Verva... ..same piekne slowa cisnely mi sie na usta ...wlalem 10l ..a w baku mialem stan przedrezerwowy ..co robic ????

    Dzwonie do Koziola.. mowi, ze mozna dotankowac ON i moze nic sie nie stanie, ale jak sie stanie to jestem 2 tysi w plecy.. wiec lepiej spuscic.. OK.. tylko kur.. jak i gdzie ? ..pod auto mam to na stacji wylac ? Tak czy siak silnika nie odpalam.. te nowe silniki d4d sa podobno wrazliwe na paliwo. Z pracownikiem stacji zepchnelismy Toyote na bok, zaplacilem za benzyne i poszedlem do kierownika stacji by cos poradzil.. Zasugerowal, ze moze w zajezdni PKS, ktora jest przez plot moze mi pomoga.. Coz.. poszedlem i czujac sie jak ostatnia blondynka tlumacze chlopakom moj problem.. nie musze mowic chyba jak na mnie patrzyli ..ale niewiele myslac poszli ze mna na stacje i przypchneli mnie do siebie wlasnie na takie stanowisko jak na fotce Desanta.. po debatach wsadzili jakas sprytna pompke podlaczana pod aku, bo korka w baku nie ma i po 5 minutach mialem pusty bak.. Nie wiem czy oni tam sie nudza, ale chyba z osmiu ich sie zlecialo na ogledziny.. Po zakonczeniu operacji zapchneli mnie spowrotem pod dystrybutor, dostali na duuuuza butelke, zatankowalem i pojechalem do domku..

    Wielkie podziekowania dla mechanikow z PKS Minsk Maz.



    Temat: Busy walcza z PIC


    Najwięcej Nysek jest zdecydowanie w GOPie. W okolicach Warszawy rządzą
    złomowate H9-21 z PKS Piaseczno :-)


    Oj, fakt. zdarzają się kwiatuszki w stylu "Arka", czy "Minibus" do Otwocka,
    ale zobacz na np. PKS Mińsk Maz, albo lepiej prywatną Bags... często a gęsto
    full wypas, nie dziwię się, że ludzie z kibli uciekli...





    Temat: Wysłałem listę zawieszeń do prasy i co wynikło


    Jednakże Interrego Grodzisk - Warszawa vel na odwrót wzrusza mnie
    do łez...


    Rychlo w czas sobie cos takiego wymyslili!
    Ja tam jestem czlowiek z prowincji, ale czasem sobie pojade do Warszawy
    pobyc w wielkim swiecie. I widze PKS-y czy inne busy do Grodziska
    Mazowieckiego, do Minska Mazowieckiego, do Piaseczna. Kurcze, jezeli
    ludzie wola jezdzic czyms takim, wkalkulowujac w to fakt, ze gros trasy
    to przebijanie sie przez niezle skorkowana aglomeracje (jezeli w ogole
    nie jest to podroz w obrebie aglomeracji, prosze wybaczyc mi nieznajomosc
    topografii okolicy), a olewaja pociagi i jezeli skala jest tak duza, ze
    tego jezdzi multum, to rzeczywiscie problem. Mentalnosci tak latwo sie
    nie zmieni.

    ---
    Jarek D. Stawarz, Gdansk-VII Dwor, (+4858)5560339
    [Chester *03.03.1993 +18.12.2000]
    (z zasady nie odpisuje anonimom, wiec sie nie trudz :-)





    Temat: Komunikacja podmiejska: projekt
    Pewnie położy. Jednak proponuję zauważyć, że tzw. twardogłowi burmistrzowie dbając o wyniki finansowe gminy, dają koncesję prywaciarzom, których wozy się prawie rozpadają, bo im to przynosi wymierne korzyści (co tu dużo mówić - łapówki za koncesję). Z takimi nie dojdziesz do porozumienia, bo mieszkańców widzą tylko przed wyborami. Szansę na podmiejskie w Zielonce oceniam na 0,001%. No, chyba że Zielonka będzie dzielnicą Warszawy (s-f), to wtedy będą nawet miejskie. Póki co prawdopodobnie PKS Mińsk Maz. "ułatwi" dojazd do Warszawy za "niską cenę biletu".




    Temat: Kolej wznowi połączenia dalekobieżne


    | I gdzie wynajmę taką przyczepkę?

    Na stacji benzynowej.


    Na żadnej stacji w Mińsku Mazowieckim nie widziałem przyczepki do przewozu
    rowerów. Szczerze mówiąc, nigdy nie widziałem takiej przyczepki. Może w
    lubelskim są powszechne, ale w moich stronach nie za bardzo.


    < Ale do rzeczy: zaproponuj mi trasę na
    | przejazd busem (jakie firmy, rozkłady itp) z Mińska Mazowieckiego do Terespola
    | (na ogół jeżdżę na tej trasie), a powrót np. z Fronołowa do Mińska
    | Mazowieckiego. 3 osoby z rowerami i sakwami. Na ogół wyjeżdżam w sobotę rano,
    | a wracam w niedzielę.

    Z Minska do Bialej jezdzi pelno busow - zarowno PKS jak i Garden
    Service. Natomiast z Fronolowa mozesz wrocic szynobusem kolei
    mazowieckich, ktorych likwidacji sie nie domagam.


    Pytałem o trasę do Terespola, a nie do Białej. Poza tym prosiłem o podanie
    kompletnej trasy, tj godzin odjazdów. Rozumiem, że miałoby to wyglądać tak, że
    przyjeżdżam na dworzec, powiadamiam kierowcę busa, że potrzebuję przyczepki, on
    jedzie po nią (z pasażerami!) na stację beznynową (w Mińsku to jest spory
    kawałek od Dworca), wraca po mnie i rowery na dworzec i dopiero wtedy wyjeżdżamy
    do Białej. W Białej mamy przesiadkę, więc powtarzamy ten sam scenariusz? Jaki
    będzie czas przejazdów zakładając, że pasażerowie obu busów są dostatecznie
    cierpliwi? Czy ty naprawdę uważasz, że tak mogłoby to wyglądać? Ten sam sposób
    zamierzasz zaproponować mieszkańcom dojeżdżającym rowerami po trasie? Nie
    sądzisz, że zabrnąłeś w ślepą uliczkę?
    Jarek





    Temat: Dworce, których już nie ma

    Tak chyba było kiedyś w Mińsku Mazowieckim, że autobusy lokalne ( gł. PKS Mińsk) zajeżdżały na dworzec, a autobusy dalekobieżne np. Warszawa - Parczew zatrzymywały się tylko przy ul. Warszawskiej.
    Podobnie do 1 listopada bieżącego roku (patrz kilka postów wyżej) było w Bochnii. Dworzec PKS, zlikwidowany kilka dni temu, znajdujący się koło dworca PKP (na północnych krańcach miasta) obsługiwał tylko połączenia lokalne (PKS Tarnów, a wcześniej PKS Bochnia). Kursy przelotowe miały i dalej mają swój przystanek w centrum miasta przy ul. Kościuszki, niedaleko rynku.
    A w temacie zlikwidowanych dworców przypomina mi się jeszcze dworzec PKS w Wieliczce. Znajdował się przy ul. Dembowskiego, na początku lat '90 został przekształcony w parking dla samochodów osobowych i autokarów (znajduje się w pobliżu głównego wejścia do kopalni soli). Od tego czasu w Wieliczce nie ma dworca, kursy przelotowe PKS mają przystanki przy ul. Piłsudskiego.



    Temat: Kolej wznowi połączenia dalekobieżne


    I gdzie wynajmę taką przyczepkę?


    Na stacji benzynowej.

    < Ale do rzeczy: zaproponuj mi trasę na


    przejazd busem (jakie firmy, rozkłady itp) z Mińska Mazowieckiego do Terespola
    (na ogół jeżdżę na tej trasie), a powrót np. z Fronołowa do Mińska
    Mazowieckiego. 3 osoby z rowerami i sakwami. Na ogół wyjeżdżam w sobotę rano,
    a wracam w niedzielę.


    Z Minska do Bialej jezdzi pelno busow - zarowno PKS jak i Garden
    Service. Natomiast z Fronolowa mozesz wrocic szynobusem kolei
    mazowieckich, ktorych likwidacji sie nie domagam.

    aron





    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dzisiaj W-wa St. 6.45 W-a -HRUBIESZÓW VOLVO B58-60 Pks Wschód Oddz. Hrubieszów
    6.20 W-a -SIEDLCE H 9 Pks Mińsk Maz.
    6.55 W-a -PUŁAWY T 120 Pks Puławy
    7.00 W-a -WŁODAWA DAF (Euro 0) Pks Wschód Oddz.Włodawa



    Temat: PKSy nocujące w Waszym mieście
    PKS Siemiatycze w Hajnówce,Veolia Bielsk Podl/Mazury Białowieża PKs Siedlce Janów Podlaski,PKS Mińsk Maz 3 noclegi Węgrów



    Temat: PKS Warszawa
    PKS Warszawa ma dwie placówki w PIASECZNIE,NOWYM D.M chyba od pierwszego lipca,mają jescze H 10-12 , ostatnio widziałe nawet Daba a myślałem,że PKS w MIńsku Mazowieckim kupił go.



    Temat: Woj. mazowieckie
    mam rozkład pks minsk maz. oraz wykazv taboru



    Temat: Nowe autobusy w przedsiębiorstwach
    PKS Mińsk Maz. ma mieć łącznie 4 sztuki tych SL11.... i coś jeszcze ale to za kilka miesięcy



    Temat: MZ ETZ 150 vs... maluch?
    Ja się kiedyś Simsonem ścigałem z Warszawskimi autobusami. To była radocha! Z PKS'em z Mińska Mazowieckiego dojechałem prawie równo.

    Tylko pod góę wyprzedzał mnie, a z góry ja jego



    Temat: Ceny biletów na kursach pospiesznych
    Lublin - Warszawa

    Panorama Mińsk Maz. - 20 zł
    Contbus Lublin - 25 zł
    Misura Branew - 25 zł
    Transway Hrubieszów - 20 zł
    Big Star Tomaszów Lub. - 18 zł
    PKS Puławy - 20 zł ( okrężną drogą przez Puławy)
    PKS Lublin centrala - 22 zł
    PKS Lublin PT Hrubieszów i Tomaszów - 21 zł
    PKS Lublin PT Krasnystaw - 24.50 zł
    PKS Przemyśl - 26 zł
    PKS Warszawa - 24 zł ( okrężną drogą przez Kock)
    PKS Biłgoraj - 26 zł
    PKS Veolia Toruń - 27 zł
    PKS Chełm - 19,20 zł
    PKS Zamość - 22 zł



    Temat: Plan naprawczy PKS
    Chwila chwila właśnie te kursiki wokół komina maja sens przykłady lubelskie podawałem tam gdzie PKS zrezygnował busiarze prosperują znakomicie. Nieźle prosperują przewoźnicy z Góry Kalwarii obsługujący linię do Warszawy.A taka firma z pod Mińska Maz. BAGS - super przykład. Firmy obsługujące tzw. linie Otwocką. PKS w Otwocku sam się zlikwidował, a prywatni śmigają. Ja uważam, że PKS-y gdyby były dobrze zarządzane, to byłyby bezkonkurencyjne. Popatrz jest PKS Rzeszów,Bydgoszcz,Białystok i PKS PUŁAWY który pod kolejnymi zarządami pikuje w dół, a była to kiedyś dobra firma. Polski Ekspres kiedyś bezkonkurencyjny, a teraz dno. PKS-y maja dworce, zaplecza, więc można powalczyć, ale mają też ogromne biurokratcwo i socjalistyczny stosunek do rzeczywistości.



    Temat: PKS Żyrardów
    Tak, gmina ma własnego Trampa z 2008r. pozostałe wozy podstawia PKS z tym, że nie wiem ile (kiedyś były 3) i jakie (pewny jest tylko Jelcz #30001).W zeszłym roku jeździły 2 Autosany H9 i jeden H10-12.
    Ponadto w Żyrardowie zmienił się prezes. Dotychczasowy wygrał konkurs w Mińsku Mazowieckim (już wcześniej tam pracował, zresztą mieszka w Mińsku więc wcale mu się nie dziwię). Zastąpił go jakiś nieznany mi z imienia i nazwiska człowiek mieszkający w Kobyłce.



    Temat: Autosan H10-11 z silnikiem TAM V8
    Witam wszystkich, rzeczywiście w PKs - ach na próżno mozna szukać obecnie autosanów H10 - 11 z silnikiem TAM - a, natomiast często można spotkac w PKS - ach H10 - 11 z SW - 680. Z wawy jeździ regularnie jeden z silnikiem V8, w barwach prywatnego przewoźnika, na linii do Mińska Maz (i chyba dalej na Dobre) i to jest jedyny, jeżdżący codziennie, H10 - 11.03. Inne jakie zdarzało mi sie widzieć, również należały do przewoźników prywatnych (głownie woziły wycieczki szkolne). A cała masa pozostałych, które różne PKS - y wysyłają do wawy to H10-11.01.
    Szkoda ze Autosanów z silnikiem TAM - a coraz mniej, podobnie jak samych Tamów.

    Pozdrawiam



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych
    Dodatkowe połączenia z Warszawy firma Arja jeździ do Stalowej Woli,Transbus do Puław-Kazimierza Dol.,Sid bus do Bydgoszczy jest tez połączenie do Białowieży przez Mińsk Maz,Siemiatycze,Hajnówkę
    nareszcie jakieś poranne połaczenie do Hajnówki i Białowieży w prawdzie nie całotygodniowe ale jest.Dziwię się PKS Warszawa,albo PKS Siemiatycze nie wspominając o Bielskiej Veoli ,że do Bielska nie ma nic rano przynajmniej od Pt. do Niedz.Trochę ludzi jeździ z tamtąd do Warszawy jechałem 4.01 o 14.10 pełne Volvo od Ciechanowca.



    Temat: Nowe połączenia przewoźników prywatnych

    Dodatkowe połączenia z Warszawy firma Arja jeździ do Stalowej Woli,Transbus do Puław-Kazimierza Dol.,Sid bus do Bydgoszczy jest tez połączenie do Białowieży przez Mińsk Maz,Siemiatycze,Hajnówkę
    nareszcie jakieś poranne połaczenie do Hajnówki i Białowieży w prawdzie nie całotygodniowe ale jest.Dziwię się PKS Warszawa,albo PKS Siemiatycze nie wspominając o Bielskiej Veoli ,że do Bielska nie ma nic rano przynajmniej od Pt. do Niedz.Trochę ludzi jeździ z tamtąd do Warszawy jechałem 4.01 o 14.10 pełne Volvo od Ciechanowca.

    A kto obsługuje to połączenie do Białowieży? Napisz coś o nim więcej.



    Temat: Zagłosuj w sprawie podwyżki cen biletów


    Nie, nie, nie. To wszystko sa pomysly pachnace naftalina i prowokujace
    ludzi do domagania sie 1000 linii zewszad dowszad.


    Ale takie rozwiązania funkcjonują w innych miastach.
    Nie twierdze, że to jest dobre, tylko, że można przeanalizowac tego typu
    oferty.


    Sluchaj, jesli nie wiesz, ze ZTM zleca przewozy nie tylko MZA, ale
    innym TANSZYM przewoznikom, oraz ze polityczna decyzja (potwierdzana
    przez kolejne rzady w Warszawie od dobrych kilku kadencji)
    zagwarantowano MZA, ze ich udzial w tym torcie musi byc najwiekszy,


    OK. Nie wiem w jaki sposób prowadzone są przewozy z Grodziska.
    Na przykład na wschód, do Mińska Maz (i dalej do Dobrego) kursuje całkiem
    prywatny przewoźnik, który jest na swoim rozliczeniu i ma swoje własne
    bilety i taryfę, niezalezną od PKS, czy MZA. W wielu miejscowościach ludzie
    nie mają wyboru i muszą dojeżdzać prywatnym przewoźnikiem, a potem
    przesiadac się w autobusy MZA. Co z tego, że prywatny przewoźnik jest trochę
    tańszy, skoro podózni musza kupowac dwa miesieczne.


    | PKP po reformach z 2001 roku samo się finansuje,

    Hehehe.


    Widac dla Ciebie PKP to tylko Przewozy Regionalne.
    PKP podzieliło się na kilka spółek, w tym kilka spółek przewozowych. Do PKP
    Intercity nie dopłaca nikt ani złotówki.
    Natomiast przewozy regionalne nigdzie nie są rentowne. By prowadzić tego
    typu przewozy zawierane są umowy z samorządami.





    Temat: APEL do Warszawiaków

    No dobra. Napiszcie mi gdzie ma przystanek jakiś busik, czy coś, bo chcę
    pojechać do Konika ( przed halinowem) na cmentarz do mojej psiuńki.
    Czy może pod Rotundą, czy Domami Centrum jest taki przystanek?


    Przez Konik (nowy) jadą praktycznie wszystkie autobusy do Mińska
    Mazowieckiego i wszelkie miejscowości za nim (Dobre, Siennica i takie tam)
    (BAGS, RAPID, PKS....) a zatrzymują się gł. pod Mariottem i na przeciwko
    Rotundy.




    Temat: APEL do Warszawiaków


    | No dobra. Napiszcie mi gdzie ma przystanek jakiś busik, czy coś, bo chcę
    | pojechać do Konika ( przed Halinowem) na cmentarz do mojej psiuńki.
    | Czy może pod Rotundą, czy Domami Centrum jest taki przystanek?
    Przez Konik (nowy) jadą praktycznie wszystkie autobusy do Mińska
    Mazowieckiego i wszelkie miejscowości za nim (Dobre, Siennica i takie tam)
    (BAGS, RAPID, PKS....) a zatrzymują się gł. pod Mariottem i na przeciwko
    Rotundy.


    Dzięki :-)

    Przydałaby mi się jeszcze jakaś strona internetowa z rozkładami/godzinami
    jazdy tych autobusów :-(





    Temat: P.P.H. Pajda
    Hiszpanię w barwach tej firmy odwiedziłem. Dokładnie sady są w Posiadałach przed Mińskiem Maz. W zeszłym roku na święta tam kierowcy zaprowadzali samochody, w inne dni często stoją na PKS-ie...kiedyś kierowcy dostawali wozy do domu, ale teraz już nie daje rady tak zrobić. W Vega-Polu mogli się ładować...kiedy mój ojciec tam robił to często w PL ładowaliśmy mięso, gdyż wszystkie chłodnie w tej firmie to hakówki...gdzieś, na dysku miałem fotki scanii serii 3, ale muszę poszukać...dam na forum.

    EDIT




    Temat: PIC tnie dalej


    A może jednak wpychanie się na siłę tam, gdzie kursują pociągi


    Faaaaktycznie. Na przyklad straszne bylo to ze busiarze wepchneli sie
    na linie Lublin - Zamosc czy Lublin - Krakow, bo tam jezdza az 2  pary
    pociagow dziennie. Taka oferta PKP super, ze az strach.

    <, i podbieranie


    pasażerów poprzez ofertę kursów co 5 czy 10 minut?


    Nikt nie podbiera pasazerow. Pasazer sam decyduje czym chce jechac.
    Gdyby busiarz przychodzil na peron dworca PKP, bral oczekujacego na
    pociag pasazera za leb i wciagal do busa to by bylo podbieranie.

    Poza tym nie wiem co masz przeciwko kursom co 5 czy 10 minut.


    Pod tym względem do
    busiarstwa zaliczyłbym DJ Cars czy ZERDEKS (doprowadzili w połowie lat 90-tych
    do uwalenia linii Legionowo - Zegrze), TRANSLUD czy L-Bus (jeżdżą z Warszawy do
    Chotomowa i Legionowa), MiniBus czy ARKA (Otwock p. Wawer i Falenicę) Express
    Piaseczno, czy cholera wie jak nazywające się firmy gratobusiarskie jeżdżące
    spod DTC do Zielonki, Wołomina, Pruszkowa czy Mińska Mazowieckiego. Natomiast
    wspomnianego Mobilisu, bez względu na nasuwajace się skojarzenia pokroju Solin
    ze starymi modelami nysek ;-) do busiarzy bym absolutnie nie zaliczył.


    Mysle ze najlepiej przyjac moja definicje busiarza - jest to firma
    prywatna z polskim kapitalem powstala po 1989 roku w inny sposob niz w
    wyniku przeksztalcenia przedsiebiorstwa PKS.

    aron





    Temat: Wawa - wspolny bilet - cd.


    Ja tam bym się bał jeździć niektórymi z tych busów - wyglądają jak zabytki
    (dla porównania istnieje taka firma "Bags", czy jakoś tak, która wozi na
    trasie Wawa - Mińsk Maz i mają znacznie lepiej wyglądające autobusy, nowsze
    (kilka to chyba b. nowe), od tych do Otwocka.)


    Jezdzi. Ale jak widze w centrum dwumilionowej aglomeracji taki autobus
    podjezdzajacy na przystanek to wszystko sie we mnie gotuje. W wielu
    miastach (takze w Europie wsch) po centrum nie jezdza _zadne_
    autobusy. A w WWA kolej pod ziemia, tramwaje na ziemi, a rownloegle do
    tego wszystkiego kilkanascie miejskich linii autobusowych, dziady i
    busiarze i jeszcze PKS! Oczywiscie wszystko na inny bilet (poza 2 i 3)




    Temat: Propozycja wycieczki

    k*, jakbym nie miał tak daleko z Warszawy do Lublina chętnie bym wyskoczył na taki rajdzik autobusowy. W Warszawie "dziewiątki" są tylko u podmiejskich prywaciarzy, najczęściej z plastikowymi wstawkami z przodu a'la autosan tramp.

    Serdecznie zapraszamy
    nie przesadzaj, do Wawy też przyjeżdża sporo dziewiątek z PKS Grójec, Mińsk maz., Ciechanów, Garwolin itp.

    z Warszawy do Lublina na nasz rajdzik można dojechać busem o 2.15 z Zachodniego ( jest to bus Gdańsk - Lublin). Ból że trzeba wstawać w nocy ale co zrobić

    wieczorem tymże busem można do Wawy wrócić ( o 20.00 z Lublina)

    jakbyś się namyślił zapraszamy
    pewnie w okolicach kwietnia - maja będzie ten rajd



    Temat: PR110


    ----- Original Message -----

    Sent: Wednesday, March 14, 2001 5:07 PM
    Subject: PR110

    W jakich miastach i u jakich przewoznikow kursuja jeszcze Jelcze
    PR110? Moga byc tez PKS czy prywaciarze.
    Qrde, moj sentyment do tych busow rosnie odwrotnie proporcjonalnie do
    ich ilosci w Opolu. Obecnie jest ich juz najwyzej 6, a
    najprawdopodobniej tylko 2 czynne.

    Oprocz Opola:
    Wroclaw MPK (1 szt.)
    Wroclaw - darmowe linie do Tesco, min. 2
    Zabrze - jak sie ta firma nazywa?
    co jeszcze?


    Prywatne linie w Lublinie - 1, 4, 5 ,6 , 10 , 13 , 17 , 18 , 26 , 28 , 29 ,
    31 , 34 , 39 , 44 , 57
    PKSy - Radzyn Podl. , Miedzyrzec, Lublin, Luków, Stalowa Wola, Krasnik,
    Sanok, Pulawy, Garwolin, Minsk Maz., Wlodawa, Biala Podl., Bialystok

    Pozdrawiam
    Aron





    Temat: Rozkład jazdy PKP PR 2008/2009 - dyskusja

    Czemu przez Krusze? Przecież w Jasienicy Maz. jest posterunek odgałęźny
    oczywiście, że tamtą droga pojedzie, nie dojeżdżając do Krusz.


    W przyszłym rozkładzie ma być 60 od Krusz do Sufczyna na 18 km,
    W tym rozkładzie jest 30 km/h od Tłuszcza (Krusz) do Mińska, dalej 100 km/h do Pilawy.
    W przysżłym rozkładzie będzie 60km/h od Tłuszcza (Krusz) do Pustelnika i dalej 30km/h do Mińska i dalej 100km/h do wjazdu do Pilawy.
    Obaj namieszaliście, ale ja też nie doliczyłem 25 minut.
    Na szybko licząc - ok 25 minut na obecnym odcinku (Pilawa - Mińsk) + 18 minut (czas przejazduz prędkością 60km/h) + 28 minut (czas przejazdu z prędkością 30km/h) = 71 minut (policzmy 75 minut), czyli 1h 15 minut. Tomsławowi wyszło 10 minut więcej, czyli prawie to samo. Łącznie 4h 15 - 4h20 minut.
    No to już wychodzi mniej konkurencyjnie, choć ciągle prawie 2h doprzodu względem PKS. Ale bez oferty specjalniej nie ma co startować.



    Temat: MZA planuje kupić używane autobusy

    Prywaciarze, przynajmniej większość od nas jeżdżą pod Centralny. No i Polski Express też.
    Niedoczekanie Busy z Lublina, PEx i PKS Nowy Dwór Maz (pod Złotymi Tarasami) zatrzymują się wzdłuż al. Jana Pawła II, prywatne autobusy z linii otwockiej wzdłuż ul. Emilii Plater, PKS Otwock i BAGS (linia mińska) stają pod hotelem Mariott. Pod dw. Centralnym zatrzymują sie jedynie autobusy MZA, taksówki i autobus PKP IC do Wilna.



    Temat: Dworce, których już nie ma
    Tak chyba było kiedyś w Mińsku Mazowieckim, że autobusy lokalne ( gł. PKS Mińsk) zajeżdżały na dworzec, a autobusy dalekobieżne np. Warszawa - Parczew zatrzymywały się tylko przy ul. Warszawskiej.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Ta z PKS Warszawa to S315 GT a ta z Mińska Mazowieckiego S250



    Temat: PKS

    Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk.
    Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Chodzi o PKS-y w Radomsku, Żywcu, Pszczynie, Kielcach, Siedlcach, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim, Gostyninie i Żyrardowie. Podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Żuk wyjaśnił, że Skarb Państwa nadzoruje 88 PKS-ów, z czego 74 to jednoosobowe spółki SP. Wiceminister skarbu poinformował, że MSP podjęło prace zmierzające do wyboru doradcy przy prywatyzacji grupy 10 mazowieckich PKS-ów. 'Jesteśmy na etapie rozstrzygania postępowania o wyłonieniu doradcy. W maju powinniśmy odebrać analizy przedprywatyzacyjne i przejść do drugiej fazy, czyli zaproszenie do rokowań' - powiedział. W 2008 roku MSP zawarło umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji lub udziałów PKS-ów w Wadowicach, Krakowie oraz Nowym Sączu na rzecz województwa małopolskiego. W przypadku powiatu starogardzkiego i bielskiego były to odpowiednio akcje lub udziały PKS-ów w Starogardzie Gdańskim i w Bielsku Białej.


    Prezentujemy wyniki I etapu postępowania kwalifikacyjnego ws. naboru do Rad Nadzorczych: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach Sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie Sp. z o. To spis wytypowanych przez MSP osób spośród wszystkich, którzy przesłali swoje kandydatury na ogłoszenie nr 306/2008/DNWiP1 o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej z dnia 21.11.2008 r.

    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A.

    1. Dziewa Tomasz, Warszawa

    2 Jednac Antoni, Szyszków

    3 Juda Zbigniew, Pacanów

    4 Mucha Marcin, Warszawa

    5 Podgórski Ernest, Mosty

    6 Rolka Agnieszka, Kielce

    7 Sitko Dariusz, Opole

    8. Wiatrowski Piotr, Kraków


    http://www.infobus.pl/text.php?id=22241&from=main




    Temat: podróż z Jesenika i pytanie: "na xxx nam kolej?"


    To ja teraz zapytam: dobra, PKP wyłudza kasę. Ale, kurczę, NA CO?


    Powodów ci u nas dostatek. Zacznijmy od najbardziej przyziemnego, czyli szeregu
    wysokich pensji osób zarządzających PKP. Przecież PKP, to twór wirtualny. Ktoś
    tym zarządza.

    Po drugie po to, by zapłacić ludziom pensje. Jak nie zapłacimy pensji, to ludzie
    się zwolnią, albo zastrajkują. jedno i drugie w dalszej konsekwencji spowoduje
    zwolnienie zarządu, a więc utratę wysokich pensji przez zarząd.

    Po trzecie, by państwo chciało płacić, to trzeba jakieś tam czynności
    maskująco-pozoracyjne robić. No więc udajemy, że działamy na korzyść pasażerów.
    No przecież bez PKP nie da się dojechać do stolicy, czy na wczasy nad morze.
    Istnieją autobusy, ale te są gorsze i bardziej niebezpieczne. :-)


    o cholerę może być PKP potrzebna kasa, jeżeli nie mają zamiaru jej inwestować?
    Chyba że to wyłudzają prezesi w celach defraudacyjnych - tylko wtedy nie
    należy mieć pretensji do spółki, ale do jej kierownictwa. Nie wiem, po co
    likwidować spółkę (jak niektózy tu chcą), jeżeli to kierownictwo marnuje jej
    potencjał. Tylko że nawyki machlojkarskie to już inna historia...


    A teraz na poważne. nie mam nic przeciwko dotowaniu PKP, ale pod warunkiem, że
    się będzie to odbywać na zdrowych zasadach. Przykładowo mamy problem pod tytułem
    dowóz mieszkańców Mińska Mazowieckiego do Warszawy. I rozważamy, czy dać dotację
    dla PKP, czy wybudować za te pieniądze autostradę, albo zgoła kolej magnetyczną.
    Jeśli PKP wyjdzie najtaniej, to niech wezmą dotację, ale pod warunkiem, ze się
    zobowiążą trwale problem rozwiązać. Czyli wozić tych pasażerów, a nie z nagła za
    rok przypomnieć sobie, że połączenie jest nierentowne.

    Jak mamy jakiś kurort i potok pasażerów do niego, to pytamy PKP, PKS i innych
    przewoźników, ile chcą za rozwiązanie problemu. Najtańszy dostaje kasę i ma
    działać.

    Czysta matematyka.





    Temat: Y3Y szynobusy do Konstancina


    i najbardziej ubawilo mnie zdanie ze pracownicy kolei sluza pomoca w....
    opracowaniu odpowiedniego rozkladu
    jazdy dla kolejki.


    A mnie najbardziej ubawiło oświadczenie burmistrza Konstancina i Piaseczna
    że podjęto rozmowy aby takie połączenia uruchomiło PKP  przy
    (oczywiście )pomocy powiatu i miast.

    0) PKP ma już trochę takich połączeń których nikt nie chce finansować.
    1) Niech najpierw zajmą się PKS i MZA oraz trolejbusami a później bawią się
    w kolej
    2) Żarty sobie robisz z grupy ba sam wiesz od jakiego czasu łączy się koleją
    Okęcie z centrum miasta.
    3) Jakbyś nie zauważył  to takie plany ( czytaj mżenia) wzbudziła wizyta
    szynobusu z TRAKO który aby można było go pokazać w Warszawie musiał
    pojechać do Konstancina bo gdzie indziej to by się albo wykoleił albo by go
    ukradli ( np. Jelonki -Huta  V max -10 km/h chyba by pomysł nie chwycił bo
    ruchome schody potrafią szybciej czyli była by promocja schodow a nie
    szynobusu)
    4) Los kolejki WKD jest sto razy gorszy niż pociągów do Mińska Mazowieckiego
    bo tam nie ma ruch towarowego więc od nowego rozkładu PKP oleje WKD.
    5) Ale mnie rozbawiłeś więc proponuje ci wycieczkę do zajezdni Piaseczno
    gdzie stoją trolejbusy niepotrzebne skąpemu burmistrzowi.
    6) A o los Śródmieścia WKD to się nie martw bo  jak już uruchomią pociągi z
    Konstancina  to technika kolejowa  będzie już tak zawansowana  że maszynista
    naciśnie guzik a pociąg spakuje się do walizki (tak jak działa ARJ)
    Maszynista pozostawi   pociąg do szczytu wieczornego w  automatycznej
    przechowali bagażu nad antresolą peronów na Centralnym





    Temat: [Wa] Ajent przegubowy
    W Gazecie Wybiórczej-Stołku popełniono taki oto tekst:

    Prywatna firma zacznie wozić warszawiaków klimatyzowanymi przegubowcami

    Miasto oddaje kolejne linie autobusowe prywatnemu przewoźnikowi. W przyszłym
    roku zacznie on wozić pasażerów 50 przegubowcami z klimatyzacją.

    Zarząd Transportu Miejskiego właśnie zaczął szukać firmy, która w przyszłym
    roku zacznie jeździć na liniach docierających do północnych dzielnic - na
    Bielany czy Białołękę. Ratusz w przetargu postawił jednak dość surowe
    wymagania. Firma musi sprowadzić 50 nowych autobusów, wszystkie muszą być
    niskopodłogowe. Dodatkowo muszą zostać one wyposażone w klimatyzację. -
    Przynajmniej w 10 autobusach musi także zostać zamontowana aparatura do
    liczenia pasażerów - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu
    Miejskiego.

    Teraz po Warszawie na liniach miejskich jeździ czterech ajentów: Connex, ITS
    Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis. Codziennie na ulice w ich
    barwach wyrusza ok. 180 autobusów. Nadal jednak ogromną większość linii
    obsługują należące do miasta Miejskie Zakłady Autobusowe. W godzinach
    szczytu jest ich ponad tysiąc. Dlaczego ratusz zdecydował się w ogóle na
    prywatyzację części przewozów? Bo liczy na pozytywny wpływ konkurencji
    między firmami i obniżenie kosztów komunikacji. Okazuje się jednak, że
    prywatni przewoźnicy są tańsi od miejskiej spółki tylko w przypadku krótkich
    autobusów. Za przejechanie jednego kilometra przez 15-metrowego solarisa
    ratusz musi zapłacić Conneksowi więcej (6 zł 36 gr) niż MZA (5 zł 51 gr).
    Dlatego wśród radnych są już przeciwnicy szybkiej prywatyzacji przewozów w
    mieście. - Nie można zabronić prywatnym firmom, by woziły ludzi. Miasto musi
    jednak też dbać o swoją spółkę. Nie można pozwolić, by doszło tam do
    masowych zwolnień - mówi Jerzy Wielgus, radny Ligi Polskich Rodzin a zarazem
    szef mazowieckiej "Solidarności".

    Coraz więcej prywatnych przewoźników widać już nie tylko na regularnych
    liniach, ale także na trasach do podwarszawskich miejscowości. Pełno ich
    zwłaszcza na drogach do Legionowa, Mińska, Otwocka, a ostatnio także do
    Piaseczna. Igor Krajnow twierdzi, że Zarząd Transportu Miejskiego nie boi
    się tej konkurencji. - Nie zauważyliśmy jakiegoś masowego odpływu pasażerów
    na liniach podmiejskich - twierdzi. Urzędnicy ZTM przyznają jednak, że
    siedemsetki nie są dla nich priorytetem. Warszawskie autobusy będą zaś
    jeździć poza miasto, dopóki podwarszawskie gminy będą dopłacać do nich.

    Krzysztof Śmietana



    Temat: Przegubowce u ajentów


    Prywatna firma zacznie wozić warszawiaków klimatyzowanymi przegubowcami

    Krzysztof Śmietana 15-11-2005 , ostatnia aktualizacja 15-11-2005 15:08

    Miasto oddaje kolejne linie autobusowe prywatnemu przewoźnikowi. W przyszłym roku zacznie on wozić pasażerów 50 przegubowcami z klimatyzacją.

    Zarząd Transportu Miejskiego właśnie zaczął szukać firmy, która w przyszłym roku zacznie jeździć na liniach docierających do północnych dzielnic - na Bielany czy Białołękę. Ratusz w przetargu postawił jednak dość surowe wymagania. Firma musi sprowadzić 50 nowych autobusów, wszystkie muszą być niskopodłogowe. Dodatkowo muszą zostać one wyposażone w klimatyzację. - Przynajmniej w 10 autobusach musi także zostać zamontowana aparatura do liczenia pasażerów - mówi Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.

    Teraz po Warszawie na liniach miejskich jeździ czterech ajentów: Connex, ITS Michalczewski, PKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis. Codziennie na ulice w ich barwach wyrusza ok. 180 autobusów. Nadal jednak ogromną większość linii obsługują należące do miasta Miejskie Zakłady Autobusowe. W godzinach szczytu jest ich ponad tysiąc. Dlaczego ratusz zdecydował się w ogóle na prywatyzację części przewozów? Bo liczy na pozytywny wpływ konkurencji między firmami i obniżenie kosztów komunikacji. Okazuje się jednak, że prywatni przewoźnicy są tańsi od miejskiej spółki tylko w przypadku krótkich autobusów. Za przejechanie jednego kilometra przez 15-metrowego solarisa ratusz musi zapłacić Conneksowi więcej (6 zł 36 gr) niż MZA (5 zł 51 gr). Dlatego wśród radnych są już przeciwnicy szybkiej prywatyzacji przewozów w mieście. - Nie można zabronić prywatnym firmom, by woziły ludzi. Miasto musi jednak też dbać o swoją spółkę. Nie można pozwolić, by doszło tam do masowych zwolnień - mówi Jerzy Wielgus, radny Ligi Polskich Rodzin a zarazem szef mazowieckiej "Solidarności".

    Coraz więcej prywatnych przewoźników widać już nie tylko na regularnych liniach, ale także na trasach do podwarszawskich miejscowości. Pełno ich zwłaszcza na drogach do Legionowa, Mińska, Otwocka, a ostatnio także do Piaseczna. Igor Krajnow twierdzi, że Zarząd Transportu Miejskiego nie boi się tej konkurencji. - Nie zauważyliśmy jakiegoś masowego odpływu pasażerów na liniach podmiejskich - twierdzi. Urzędnicy ZTM przyznają jednak, że siedemsetki nie są dla nich priorytetem. Warszawskie autobusy będą zaś jeździć poza miasto, dopóki podwarszawskie gminy będą dopłacać do nich.




    Temat: Koszt linii autobusu szynowego


    | najkrótszy kurs PPKS Warszawa to chyba Płock (119 km), z całą
    | pewnością firma ta nie obsługuje żadnej trasy podmiejskiej
    | i nie ma żadnego podmiejskiego autobusu.

    Skoro tak - to skad w ogole pomysl by PPKS W-wa wlaczyc do wspolnego biletu
    skroro nie zajmuje sie on komunikacja lokalna ?


    Osobiście podejrzewam, że ktoś proponujący koncepcję wspólnego biletu
    (nie chodzi mi o Michała Kowalskiego, tylko o kogoś z władz, kto to
    wymyślił) po prostu o tym nie wie.


    Czy moglbys Tadku (jako posiadacz rozkladu PKS) wyjasnic jescze jedno - jak
    sie one zatrzymuja w Warszawie i okolicach (startuja z Dw. Zachodniego i co
    dalej...).
    Bo nie sadze by autobusy Warszawa - Zakopane czy Warszawa - Krynica Morska
    stawaly w Raszynie czy Lomiankach, tak samo jak pociagi pospieszne i Ex/IC
    nie staja w Pruszkowie czy Legionowie.



    z pamięci. Zakładam, że chodzi o miejscowości na terenie ex
    województwa warszawskiego; nie uwzględniam przystanków dla
    wysiadających obowiązujących tylko w kierunku do W-wy:

    Kierunek Kozienice (Tarnobrzeg, Ożarów) - chyba Al. Lotników #
    Puławska, na pewno Piaseczno-Lamina;

    Kierunek Radom (Zakopane, Szczawnica, Krynica, Rzeszów, Ustrzyki
    Dolne, Busko Zdrój, Mielec) i Rawa Mazowiecka (Kudowa Zdrój, Szklarska
    Poręba) - Okęcie;

    Kierunek Płock (Płock, Inowrocław) - Hala Marymoncka, Zakroczym,
    Goławin, Chociszewo, Czerwińsk, Wyszogród (nie pamiętam, gdzie była
    granica województw);

    Kierunek Płońsk (Krynica Morska, Olsztyn, Grudziądz, Łeba) - Hala
    Marymoncka;

    Kierunek Pułtusk (Olsztyn, Ostrołęka, Kętrzyn, Mrągowo, Mikołajki,
    Rozogi) - Dw. Gdański, Rondo Starzyńskiego, Tarchomin, chyba Żerań; na
    pewno kursy do Ostrołęki (być może także Rozogi) Legionowo, nie
    pamiętam jak z Zegrzem;

    Kierunek Wyszków (Gołdap, Olecko, Suwałki) - Stadion, Zacisze;

    Kierunek Garwolin (Kock, Lubartów) - chyba: Rondo Wiatraczna, Anin i
    Kołbiel;

    Kierunek Mińsk Maz. (Włodawa) - Rondo Wiatraczna, Anin.

    Nie wiem, czy czegoś nie pominąłem.


    I analogicznie - bilet nie powinien
    obejmowac tych dalekobieznych polaczen tak samo jak nie bedzie raczej wazny
    na poc. pospieszne i kwalifikowane (przeciez "aglomeracyjne" bilety na SKM w
    przeciwienswie do zwyklych miesiecznych w pospiesznych nie obowiazuja,


    Osobiście jestem zdecydowanym zwolennikiem rozdzielenia ruchu
    podmiejskiego od dalekobieżnego.


    nie sadze by bilet siegal np. Zyrardowa czy Tluszcza, gdzie sie
    pospiechy "dopiero" zatrzymuja)


    Oj - z Żyrardowa sporo osób do pracy w Warszawie dojeżdża (znam także
    ludzi, którzy dojeżdżają z Sochaczewa czy Mszczonowa) - jak już
    pisałem, jest to skutek tego, że w Warszawie ceny wynajmu mieszkań są
    bardzo wysokie.


    Pozdrawiam,


    Również pozdrawiam
    Tadeusz

    o---------------------------------------------------------------o
    | Tadeusz Franciszek Zieliński                                  |
    | tadeusz.zielinski[małpka]iname.com                            |
    o---------------------------------------------------------------o
    | Kobieta, która przestaje być dzieckiem, przestaje być kobietą |
    o---------------------------------------------------------------o





    Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie

    Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu:

    Cz. II
    REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH

    1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras:
    Linia Trasa Częst. (szczyt/poza)
    KM1xx
    KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h
    KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h
    KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h
    KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h

    KM2xx
    KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h
    KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h
    KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m.
    KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h
    KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h
    KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h
    KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h
    KM278 Siedlce – Łuków 2h
    KM279 Siedlce – Czeremcha 12h

    KM3xx
    KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h
    KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h
    KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h

    KM4xx
    KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m
    KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m
    KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h
    KM437 Radom – Ciechanów 2/4h
    KM438 Radom – Działdowo 1/2h

    KM6xx
    KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m
    KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h
    KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h
    KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h

    KM7xx
    KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h
    KM717 Sierpc – Kutno 3h
    KM757 Sierpc – Pułtusk 4h

    KM8xx
    KM812 Radom – Przysucha 3h
    KM853 Dęblin – Drzewica 3h
    KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h

    KM9xx
    KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h
    KM912 Łapy – Szczytno 24h
    KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h
    KM948 Łuków – Ostrołęka 24h

    Przyszłość
    Kozienice – Dęblin
    Kozienice – Radom
    Piaseczno – Grójec
    Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą
    Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz
    Mława – Maków Maz.

    2. Reforma Kolei Mazowieckich:

    Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd.
    Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.).
    ZTA zarządzane by było przez:
    -60% Samorząd Wojewódzki
    -40% Urząd Miasta Warszawa

    3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej
    W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej)

    Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM
    Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami)
    Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego.

    Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk)

    4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach:
    Kod: Zaznacz całyStacja       Linie KM                      Częst. KM  Częst. SKM Częst. Ogólna
    Sulejówek    216,217,226,230,279           12/20      20/30      7,5/12
    Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240       12/20      20/30      7,5/12
    Otwock       126,137                       30/60      20/30      12/20
    Błonie       101,104,126,137               30/60      20/30      12/20
    Piaseczno    426,437,438                   30/60      20/30      12/20
    Legionowo    405,426,437,438               10/15      20/30      7/10
    Wołomin      602.604,605,624               12/20      20/30      7,5/12
    War. Wsch.   -------------------------      6/12      4/6        2,5/4
    [/code]


    czy ktoś mi może podesłać cały swój projekt? będę wdzięczny:P taka komunikacja za milion lay:P

    piszcie: lordnever@pocztownia.org

    Dla najlepszych nagrody się szykują;)



    Temat: Stwórzmy własny układ linii metra w Warszawie
    Witam. Prezentuje ciąg dalszy mojego projektu:

    Cz. II
    REFORMA KOLEI MAZOWIECKICH

    1. Reforma numeracji linii oraz wznowienia/likwidacje poszczególnych tras:
    Linia Trasa Częst. (szczyt/poza)
    KM1xx
    KM101 Warszawa Zach. – Łowicz - Łódź 3h
    KM104 Warszawa Zach. - Kutno 12h
    KM126 Sochaczew -Pilawa 1/2h
    KM137 Łowicz – Dęblin 1/2h

    KM2xx
    KM216 Żyrardów - Mińsk Maz. 1/2h
    KM217 Żyrardów - Siedlce 1/2h
    KM226 Skierniewice - Mińsk Maz. 20/30m.
    KM228 Skierniewice – Czachówek - Łuków 2/3h
    KM230 Piotrków Tryb. – Warszawa Zach. 4h
    KM239 Piotrków Tryb. - Czeremcha 24h
    KM240 Opoczno – Warszawa Zach. 3h
    KM278 Siedlce – Łuków 2h
    KM279 Siedlce – Czeremcha 12h

    KM3xx
    KM301 Warszawa Gda. – Zegrze 1/2h
    KM302 Warszawa Gda. – Legionowo – Tłuszcz 1h
    KM372 Sierpc – Legionowo – Tłuszcz 24h

    KM4xx
    KM405 Lot. Okęcie – Lot. Modlin 20/30m
    KM426 Czachówek – Nasielsk 30/60m
    KM434 Radom – Skarżysko Kam. 3h
    KM437 Radom – Ciechanów 2/4h
    KM438 Radom – Działdowo 1/2h

    KM6xx
    KM602 Warszawa Wil. – Tłuszcz 20/30m
    KM604 Warszawa Wil. – Ostrołęka 24h
    KM605 Warszawa Wil. – Małkinia 1/2h
    KM624 Tłuszcz – Ostrołęka 2/3h

    KM7xx
    KM702 Warszawa Zach. – Płock 24h
    KM717 Sierpc – Kutno 3h
    KM757 Sierpc – Pułtusk 4h

    KM8xx
    KM812 Radom – Przysucha 3h
    KM853 Dęblin – Drzewica 3h
    KM889 Łuków – Radom – Łódź 24h

    KM9xx
    KM902 Warszawa Wil. – Szczytno 24h
    KM912 Łapy – Szczytno 24h
    KM947 Siedlce – Ostrołęka 24h
    KM948 Łuków – Ostrołęka 24h

    Przyszłość
    Kozienice – Dęblin
    Kozienice – Radom
    Piaseczno – Grójec
    Piaseczno – Nw. Miasto nad Pilicą
    Pilawa – Mińsk Maz. – Tłuszcz
    Mława – Maków Maz.

    2. Reforma Kolei Mazowieckich:

    Planowane jest wchłonięcie Kolei Mazowieckich przez ZTA (d.ZTM). Kolej Mazowiecka stałaby się tak jak SKM spółką działającą dla ZTA ,która byłaby zarządzana przez samorząd.
    Następnie KM zostałyby połączone z SKM. W późniejszym okresie ZTA mogłoby (lecz nie musi) wprowadzić na rynek ajentów kolejowych (tj. ajenci autobusowi np. ITS Michalczewski czy PKS Grodzisk Maz.).
    ZTA zarządzane by było przez:
    -60% Samorząd Wojewódzki
    -40% Urząd Miasta Warszawa

    3. Reforma na terenie aglomeracji warszawskiej
    W Warszawie Koleje Mazowieckie stają tylko na wybranych stacjach i pełnią role „pośpiesznej SKMki”. Poza Warszawą KM stają na stacjach końcowych SKMek ,zaś dalej bez zmian (czyli na każdej napotkanej)

    Na każdym dworcu w Warszawie zostałby by wydzielone specjalne perony wyposażone w bramki (tj. w metrze) przeznaczone na poszczególne linie KM i SKM
    Bilety KM zostałyby zastąpione kartą MKM (d. WKM) którą można by było doładować w specjalnych biletomatach które by znajdowały się w halach na dworcach bądź przy wejściu na dany peron (przed bramkami)
    Każdy przystanek osobowy t zostałby ogrodzony i wyposażony w bramki, biletomaty i w monitoring. ZTA wynajęłoby ochronę która by chroniła w porach nocnych przystanki kolei ,lecz najpierw miasto i samorząd wojewódzki musi wykupić od PKP stacje, dworce i poszczególne szlaki kolejowe tak aby to samorząd i miasto dbało o bezpieczeństwo, czystość i jakość infrastruktury. System ten w przyszłości został wprowadzony na całym terenie woj. Mazowieckiego.

    Koleje Mazowieckie korzystałyby z toru dalekobieżnego na linii Średnicowej. Do utrzymania odpowiedniej częstotliwości zaleca się dobudowę trzeciego toru na odcinku Dw. Zachodni – Dw. Centralny – Dw. Wschodni dla pociągów dalekobieżnych (np. Kraków-Gdańsk)

    4. Przykładowe częstotliwości na wybranych stacjach:
    Kod: Zaznacz całyStacja       Linie KM                      Częst. KM  Częst. SKM Częst. Ogólna
    Sulejówek    216,217,226,230,279           12/20      20/30      7,5/12
    Grodzisk Maz.216.217,226,230,239,240       12/20      20/30      7,5/12
    Otwock       126,137                       30/60      20/30      12/20
    Błonie       101,104,126,137               30/60      20/30      12/20
    Piaseczno    426,437,438                   30/60      20/30      12/20
    Legionowo    405,426,437,438               10/15      20/30      7/10
    Wołomin      602.604,605,624               12/20      20/30      7,5/12
    War. Wsch.   -------------------------      6/12      4/6        2,5/4
    [/code]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.