Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS KrasnystawTemat: PPKS Krasnystaw - nowa jakość. Nowa jakość w PPKS Krasnystaw. Przedsiębiorstwo to pozazdrościło tanim liniom lotniczym i w przedsprzedaży bilet na niektórych trasach można kupić taniej ( 20 zł). Warunek - nie później niż 7 dni przed odjazdem. Te trasy to Krasnystaw - Rzeszów, Krasnystaw - Kielce i Krasnystaw - Warszawa. Dodatkowo jak widać wprowadzono przedsprzedaż biletów w kasie na autobus przelotowy ( Chełm - Rzeszów - ten obsługiwany przez PPKS Krasnystaw). Do tej pory była to w PKSie bariera nie do przeskoczenia. Cena biletu za 30 km to w PPKS Krasnystaw 5,90 zł tak że jeszcze nie tak strasznie dużo. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne PPKS Krasnystaw przywraca zawieszone wcześniej kursy. Krasnystaw - Chełm 11.30 Chełm - Zamość 12.30 Zamość - Turobin - Lublin 15.10 Lublin - Załawcze 18.20 wyżej wymienione kursy będą wykonywane codziennie oprócz 25 XII i Niedzieli Wielkanocnej. Kurs Załawcze - Lublin 6.05 i Lublin - Krasnystaw 8.30 będą wykonywane tylko w weekendy. Za to w dni robocze będzie kurs Załawcze - Żurawie - Turobin - Tarnawa Mała o 5.55 oraz Załawcze - Krasnystaw o 8.30 Temat: Obsługa Linii >Więcej na razie nie pamiętam ale postaram >się przypomnieć sobie. No i sobie przypomniałem. Kurs Lublin - Zurawie ( pow. Biłgoraj) o 18.40 obsługuje PPKS Krasnystaw Kurs Lublin - Targowisko ( w ramach pow. Lublin) o 17.00 obsługuje PPKS Kraśnik pozdrawiam PPKS Kraśnik obsługuje też kilka kursów Lublin - Bychawa ale już chyba niedługo bo tam jest straszna konkurencja, a PPKS Kraśnik nie narzeka na nadmiar gotówki. Temat: [Pr] Likwidacja ZKM Użytkownik "JacekSo"
Podobnie jak w wielu polskich miastach. pozdrawiam aron Temat: [Pr] Likwidacja ZKM | Użytkownik "JacekSo" | To ze Csady robią linie miejskie :-) Np. CSAD Jablonec | Podobnie jak w wielu polskich miastach. | Na przykład w Łukowie, Radzyniu Podl., Biłgoraju, Krasnymstawie PKS | pozdrawiam aron Czy możesz powiedzieć coś konkretnego na temat komunikacji miejskiej w podanych Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych TOP 10 najdłuższych kursów w obrębie woj. lubelskiego ( nie wyjeżdżających poza granice województwa) 1. Biała Podlaska - Włodawa - Chełm - Krasnystaw - Zamość 201 km (wariant letni), przyspieszony obsł. PPKS Biała Podlaska odj. 7.30 wariant zimowy - 199 km omija centrum Okuninki ale też jest najdłuższy 2. Lublin - Chełm - Hrubieszów - Dołhobyczów - Hulcze - Przewodów 188 km pospieszny obsł. PPKS Hrubieszów odj. 16.45 3. Chełm - Włodawa -Terespol - Janów Podl. - Biała Podlaska 178 km zwykły obsł. PPKS Biała Podlaska odj. 13.45 4. Puławy - Lublin - Zamość - Tomaszów Lubelski 172 km pospieszmy obsł. PPKS Puławy odj. 14.30 5. Lublin - Zamość - Tomaszów Lub. - Lubycza Król. - Ulhówek 169 km pospieszny obsł. PPKS Tomaszów Lubelski odj. 15.00 i Lublin - Łęczna - Włodawa - Terespol 169 km zwykły obsł. PPKS Włodawa odj. 7.20 7. Lublin - Parczew - Sławatycze - Włodawa 161 km zwykły obsł. PPKS Włodawa odj. 14.35 8. Lublin - Parczew - Sławatycze -Terespol 160 km pospieszny obsł. PPKS Biała Podlaska odj. 16.45 9. Biała Podlaska - Terespol - Włodawa - Chełm 159 km zwykły obsługuje PPKS Biała Podlaska odj. 8.00 10. Lublin -Kock - Radzyń Podl. - Biała Podl. - Terespol 158 km pospieszny obsł. PPKS Radzyń Podlaski odj. 10.30 Uwaga! To że autobus jest pospieszny nie zawsze oznacza że ma wyższe ceny niż zwykly. H9 widywałem czasami na trasach nr 3,5,8, 9,10. Na trasie nr 7 H9 to norma. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Na koniec tylko dodam, że na szczęście są bardzo pozytywne wyjątki czy RDA w Krakowie i dworzec w Olsztynie, skąd odjeżdżają zarówno PKSy, jak i niepekaesowi prywaciarze. Podobnie chyba też jest w przypadku Zachodniego w Warszawie. Także dworzec PKS Lublin w Lublinie, dworzec PKS Kraśnik i dworce PKS Lublin w Tomaszowie Lubelskim i Włodawie. Dworzec PKS Lublin w Hrubieszowie jest tak nieszczęśliwie położony, że busiarze nie chcą z niego odjeżdżać, chociaż by mogli. Natomiast o dziwo jak na razie busiarze nie odjeżdżają z dworca PKS Lublin w Krasnymstawie, choć moze to kwestia czasu i zostaną tam wkrótce wpuszczeni. Co ciekawe PKS Zakopane wpuścił na swój dworzec busiarza z Lublina czyli firmę Jump Express, ale to chyba jedyna firma busowa wpuszczona na ten dworzec. Także lubelski busiarz BP Tour został wpuszczony na dworzec PKS w Łodzi, choć o dziwo nie został wpuszczony na dworzec PKS w Lublinie. Nie wiem czy jeszcze jacyś busiarze poza BP Tour odjeżdżają z dworca PKS w Łodzi. Temat: Plan naprawczy PKS W tym wątku chciałbym podjąć dyskusję na temat restrukturyzacji PKS. Czekam na pomysły i opinie użytkowników forum. PKS Lublin. Temu przedsiębiorstwu już ciężko pomóc, zostało przez lata pogrążone. Na pierwszym miejscu proponuje pozbyć się obskurnego dworca autobusowego - albo remont generalny, albo całkowita likwidacja i szukanie nowej lokalizacji. Tak dalej być nie może! Kolejna sprawa: likwidacja P.T. Lubartów Likwidacja połączeń lokalnych - oddanie ich w ręce Transped i przedsiębiorstw prywatnych. Pewne kursy dalekobieżne obsługiwać busami 19-33 miejsca. Np. Lublin - Rymanów Zdr. południowy kurs Lublin - Warszawa przedłożyć do Gdańska i obsługiwać wspólnie z PKS Elbląg. Wprowadzić regularne połączenie Lublin - Warszawa Centrum (coś na wzór Contbusa) - ceny 11 zł student, 17 normalny. Częstotliwość kursów mniej więcej co godzinę. Wprowadzić poranny kurs do Jeleniej Góry, nocny do Kołobrzegu, nocny Szczecin obsługiwany wspólnie z PKS Gryfice. Proponuję zakup nowego taboru - klasy turystycznej i zwiększyć udział przewozów turystycznych. Stworzenie oddziałów PKS Lublin w Hrubieszowie, Tomaszowie, Krasnymstawie i we Włodawie uznaje całkiem za niepotrzebne. Likwidacja aparatu biurokratycznego - np. księgowość czy kadry zlecić firmom zewnętrznym. Wiem że wcielając powyższy plan w życie PKS Lublin trochę się skurczy, ale cóż takie są prawa rynku. Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach PKS Kraśnik nie załapał się na fuzję wg www.dziennikwschodni.pl Wojewoda skleił autobusy Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda. Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek. Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik. Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk. Temat: Nowy PKS Lublin rodzi się w bólach http://www.dziennikwschodni.pl Wojewoda skleił autobusy Siedem przedsiębiorstw PKS z całego regionu wejdzie w skład nowego PKS Lublin, który powstanie 1 stycznia. Tak zdecydował wojewoda. Pierwotnie planował scalić w jedno przedsiębiorstwo wszystkie PKS działające na Lubelszczyźnie. Jednak załogi z Białej Podlaskiej, Międzyrzeca Podlaskiego, Radzynia Podlaskiego i Puław wolały działać na własny rachunek. Poza burtą znalazły się też firmy z Kraśnika i Opola Lubelskiego. - Te przedsiębiorstwa są w upadłości - wyjaśnia Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody. Wcześniej urzędnicy twierdzili, że włączenie do silnej firmy może być dla bankrutów szansą na przetrwanie. Analizy wykazały co innego. - Te przedsiębiorstwa mają taki ogon długów, który pociągnąłby w dół nawet dużego przewoźnika - dodaje rzecznik. Ostatecznie nową firmę utworzą przedsiębiorstwa z Lublina, Zamościa, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy, Krasnegostawu i Biłgoraja. Nowy PPKS Lublin będzie zatrudniać ok. 1300 osób, a jego tabor to ponad 500 autobusów. Konsolidacja przedsiębiorstw już się zaczęła. W ciągu najbliższych tygodni powinien powstać wspólny rozkład jazdy, który ma wyeliminować wewnętrzną konkurencję. Połączenie firm ma ułatwić zakupy paliwa, taboru i części zamiennych po niższej cenie. - Chodzi też o wewnętrzną organizację. Pod tym względem w PKS panują lata siedemdziesiąte - mówi Kowalczyk. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? Zapraszam wszystkich chetnych do obejrzenia wzorcowych firm busiarskich które pokarze nam kolega Aron. One sa tak wzorcowe jak wzorcowe są PKS-y w woj.lubelskim a przedewszystkim ich dyrektorzy i prezesi. To ty się kompromitujesz ze swoim uwielbieniem dla PKSów. "Wzorcowe" PKSy w woj. lubelskim przez lata nie wpadły na to że z Lublina jest potrzebnych więcej niż 1 połączenie do Krakowa, więcej niż 15 połączeń do Warszawy i że pasażer jadący do Zamościa nie ma ochoty po drodze zwiedzać Krasnegostawu i stać na tamtejszym dworcu. Nawet najlepszy PKS w województwie czyli PKS Biała Podlaska nie wpadł na to że ludziom potrzebne są więćej niż 4 połączenia z Warszawą. Dopiero busiarz musiał łopatologicznie to wytłumaczyć. Podobnie PKS Włodawa - przed epoką busów było tylko 4 czy 5 kursów do Lublina prostą drogą - reszta po wioskach gdzie H9 tłukł się 3 godziny. Dopiero busiarz wytłumaczył łopatologicznie że ludzie chcą jechać półtorej godziny prostą drogą a nie kluczyć 3 godziny po jakichś Wyrykach itp. Tak że busiarze naprawdę są wspaniali w porównaniu z PKSami w woj. lubelskim - lepiej rozpoznają potrzeby pasażerów. Pracownikom PKS nadal się wydaje że ludzie marzą o jeździe starą hadziewioną albo peerą tylko wredny busiarz spiskuje. Taką mentalność można też zobaczyć na tym forum. Temat: We wrzesniu dworzec busów w Lublinie U nas wiekszosc problemów wynika z nieoddzielenia infrastruktury od przewoznika. PKS ma swoje dworce i nie wpusci nikogo zeby zdychal ( wyjatkami sa np. Lublin czy Wawa) ale np. dziwi mnie postepowanie PKS Krasnik. Bankructwo totalne ale busów na dworzec nie wpuszcza mimo ze mogliby na tym zarobic a busy i tak odjezdzaja z przystanku zaraz obok dworca. To sie nazywa pies ogrodnika. Jeszcze lepiej jest z PKS Stalowa Wola i dworcem w Janowie Lubelskim. PKS zazadal od samorzadu janowskiego dotacji do placówki bo placówka janowska nierentowna podobno. Samorzad odpowiedzial, ze on chetnie ta placówke odkupi razem z dworcem. PKS Stalowa Wola oczywiscie odmówil. To jak w tym kawale : przyjezdza Mosiek z Krasnegostawu do Icka do Chelma. Mosiek sie pyta Icka - jak tam zyjesz Icek. Icek na to : oj bida, sklep same straty przynosi, nie mam pieniedzy. Mosiek na to : to jak ci sklep straty przynosi to go sprzedaj. Icek oburzony : to z czego bym zyl??? Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne A tego nie jestem pewien, że PKS puszcza autobusy tam gdzie jest potrzeba. Np. weź sobie trasę Parczew - Lublin. PKS przez lata nie wpadł na pomysł, że potrzebne jest połączenie na tej trasie po 17.00, dopiero busiarze na to wpadli i zarabiają kasę. Podobnie nikt w PKS Zamość nie wpadł na pomysł, że pasażerowie jadąc do Lublina nie mają ochoty zwiedzać po drodze Krasnegostawu, dopiero busiarze to wymyślili. Czyli jak ktoś chciałby jechać PKS-em z Zamościa do Krasnegostawu, to autobus zatrzymałby się na obwodnicy, a dalej trzeba by było zasuwać z klapka? A może pasażerowie nie maja ochoty zasuwać dwa kilometry do centrum pieszo, tylko chcą być dowiezieni do centrum? Temat: Dyskusje o PKSach wszelakich Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania. Co do ostatniego zdania, to z pewnością mają rację. Każde przedsiębiorstwo obsługuje określony teren. Inni przewoźnicy muszą płacić choćby za każdorazowy wjazd na dworzec PKS. Tym pięciu firmom ten problem wzajemnie już odejdzie. Temat: Z Zamościa coraz dłużej... Busy są 100 razy lepsze od śmierdzieli z PKSu i PKP. I tego nie Temat: Korki na ulicach jakich nie było Bo busiarze jeżdzą jak chcą - ładują komplet do Lublina i sypiądo Lublina w godzinę, chociaż w rozkładzie mają 1:30. A PKS-y muszą zahaczyć o dworzec w Krasnymstawie, gdzie zwykle stoją około 20 minut, bo przecież godzina odjazdu obowiązuje.... Dlatego PKS-y sięsypiąa busiarze rozwijają. Nie patrząc na kulturę, bo i tu i tam jej niewiele. Moje zdanie jest następujące: PKS - tanio, wolno, bezpiecznie, wygodnie; BUS - tanio, szybko, dla ludzi o mocnych nerwach, sardynki w puszce. P.S. Może by tak drogowcy w końcu zalepili te dziury na rozwidleniu Wyszyńskiego z dwu na jedno jezdniówkę na lewym pasie w stronę komendy (zaraz za wiaduktem) oraz na rozwidleniu dróg Hrubieszowskiej (przy zjeździe na atex). Czy może mają zamiar zostawić to na zimę, aby z dziury zrobiła się 5Xdziura?? Temat: Z Zamościa coraz dłużej... On 5 Lut, 20:31, "Spider_MK"
pozdrawiam aron Temat: Rajdzik międzyklubowy Niniejszym wrzucam na forum to co już od jakiegoś czasu po mału planowałem - wspólny spacerek naszych kół/klubów turystycznych z Lublina . Upatrzonym terminem jest 2-3 czerwca, czyli weekend za dwa tygodnie. Jako że nie będzie raczej po drodze żadnego dachu, pod którym można by się kimnąć, dobrze by było wziąć jakieś namioty czy cóś takiego. No, chyba że pogoda naprawdę dopisze (tak jak na "świętojańskiej jednonocce" rok temu), to będziemy mogli sobie spocząć po prostu pod chmurką . Co zaś tyczy się miejsca spacerowego - proponuję zachodnią część Skierbieszowskiego Parku Krajobrazowego. Start w Krasnymstawie, dalej, przykładowo, moglibyśmy polecieć za szlakiem niebieskim na południe, przez Małochwiej i Orłów Murowany, a następnie odbić od szlaku i przez Stryjów dolecieć do Zalesia, które niektórym z nas jest już znane lepiej bądź gorzej . Tam też byłoby ognisko, śpiewy, grzaniec i inne takie . A powrót już w niedzielę - do Izbicy droga niedaleka i przyjemna, a komunikacja z Lublinem raczej bezproblemowa. Of course przedstawiony powyżej szlak jest tylko przykładowy - można proponować inne rozwiązania . Wyjazd proponowałbym w okolicach 10-11. Spotkalibyśmy się na dworcu PKS i ustalili czym jedziemy (do jednego busa moglibyśmy się nie zmieścić ). W razie podziału na grupy będziemy na siebie czekać w Krasnymstawie . Mam nadzieję że zbierze się miła ekipa z różnych lubelskich klubów turystycznych Temat: e-podróżnik.pl Przepraszam ale wczoraj wyszukiwarka pokazywała chyba cos innego wydaje mi sie ,ze pokazała połaczenie do Krasnegostawu jako drugie to relacji Zamość - Kłodzko a ja wpisałem ,ze chcę jechac do Krasnego....A tak naprawdę to zapomniałem ,ze Puławy obsługuja dwa połaczenia do Krasnegostawu pierwsze to Kłodzko - Tomaszów drugie Puławy - Zamość.Dzisiaj wyszukiwarka podaje jedno no jesli bazujecie na danych które wam przesłał PKS Wschód to nie ma sie czemu dziwić oni nigdy nie mieli rzeczywistego rozkładu jazdy na ich stronie nie ma ani sladu o Placówce terenowej w Lubartowie a co tu mówic o rzetelnym rozkładzie. Temat: FINAŁ PUCHARU POLSKI 20.05.2009 KRASNYSTAW g 17:00 POWIADAMIAJCIE KOLEŻKÓW KAŻDY MUSI BYĆ W KRASNYMSTAWIE AUTOKAR JEŚLI BĘDZIE ZAPEŁNIONY TO NIE MA PROBLEMU KAŻDY SIĘ I TAK ZABIERZE BO BUSY SA 100m DALEJ! KTO NIE MA AUTA WIDZIMY SIĘ PRZED 16 NA PKS! 5ZŁ W OBIE STRONY CHYBA TAK DOBRZE JESZCZE NIE MIELISCIE! WYJAZD TO RZECZ ŚWIĘTA NIECH KAŻDY O TYM PAMIĘTA! Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? Nic nie namieszałem. A wyprzedzać mógł np. po to, żeby po drodze podebrać klientów sanockiej Veolii. W końcu kurs ten odjeżdża zarówno z Sanoka, jak i z Rzeszowa 25 minut po odjeździe Sprintera Veolii, więc może w ten sposób Galicja próbuje nadrobić czas. A mają ku temu okazję, bo PKS Connex sanok wjeżdża przecież na dworzec w Kraśniku i tam traci kilka minut. No to po co Veolia wjeżdża w Kraśniku na dworzec? Przypomina to mi idiotyzm jakim jest wjeżdżanie autobusów PKS Zamość - Lublin do centrum Krasnegostawu. Tylko strata czasu. Poza tym iluż to klientów podbierze Galicja Veolii na trasie Kraśnik - Lublin skoro tamten odcinek jest już dokładnie wyczyszczona z pasazerów przez WIZa, Lecha, Jumbo itp. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? w czym gorszy?podaj przykłady?konkrety proszę? Pisałem 100 razy ale niech tam napiszę jeszcze raz. PKS Zamość jeździ do Lublina przez centrum Krasnegostawu a busiarze obwodnicą. Po co podróżnemu jadącemu z Zamościa do Lublina zwiedzanie centrum Krasnegostawu? Podawać dalej? Temat: ŚWIDNIK - Lubelskie MPK niemile widziane Dobra aron-naruszyłeś pomimo ostrzeżeń regulamin. Wprowadzasz specjalnie -użytkowników forum w błąd. Nie podając prawdziwych cen-transportu ludności w regionie. Oto one realne-wszyscy o tym wiedzą i tak płacą: cena biletu PPKS Lublin na trasie ŚWIDNIK-LUBLIN-2PLN ceny busów są tutaj: CENNIK_BUSÓW w Lublinie wynika z niego że: Ceny podane są w minutach jazdy: Porównywalny czas ze Świdnikiem ma: 20-minut jazdy-2 PLN Boduszyn,Ciecierzyn,Jabłonna,Krasienin,Krężnica Jara, 20-minut jazdy-3PLN-Śwdnik 30 minut jazdy-3PLN-Bełżyce,Skrzynice,Wierciszów-[2PLN], 35 minut jazdy-3PLN-Bychawa, 40 minut jazdy-2,50-Lubarów,Łęczna 40 minut jazdy-3 PLN-Bychawa, 60minut jazdy-5-lub 6-PLN-Borzęci ,Boża Wola,Karczmiska,Kazimierz Dolny[czas 1,1h] ....Kock,Krasnystaw, .Wynika z tego że tylko Świdnik ma najwyższe ceny,a tam gdzie duzo ludzi jeździ za 40 i 45 minut cena wynosi 2,5 PLN. Ale my się nie kłócimy o ceny-ale o jakość i bezpieczeństwo. Udowodniłem że kłamiesz,reszta jest w regulaminie forum. Innych cen w regionie dotyczących nas -nie ma. Grzegorz Innych cen Temat: Trzeciorzędne komedie...
Jak to dobrze, że nie przeczytałam tego wszystkiego _przed_
Olka(zazdrośnica wredna) Temat: Błędy na tablicach rozkładowych i w internecie W Internecie są kursy z dworca południowego Lublin do Krasnegostawu (przez Gorzków, Rybczewice, a nawet da się jeszcze znaleźć trasę przez Wysokie, Turobin), choć nie wiem, czy dziś został choć jeden kurs z tego dworca (prawdopodobnie nie), choć wszystkie rozkłady podają kurs o 12:40 przez Gorzków, Rybczewice, ale we wrześniu dzwoniłem na PKS i powiedzieli, że kurs zawieszony. Chyba, że w ostatnim czasie ten kurs wznowili, to jest. Ale innych to nie ma. Potwierdzam. Ten kurs raz zawieszają raz odwieszają, podobnie jak kurs Lublin Pd. - Załawcze z 18.20. I tak nikt tym nie jeździ przecież. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? A tak w kestii obchodzenia prawa przez busiarzy pamietacie jak Aron zachwycał sie dworcem busiarskim w Krasnymstawie otóż podobno wyjazd z tego dworca jest również wyjazdem dla strazy pożarnej ciekawe jak to sie dzieje że ktoś pozwala na takie rzeczy.A ten busiarski dworzec musiał tam powstać - bo dw PKS po sasiecku!I nikt nie patrzy na to ,że bus zablokuje wyjazd strażakom.Busiarze w wiekszosci nie są utrzciwą konkurecja w stosunku do innych przewoźników takie jest moje zdanie i chyba go nie zmienie jeszcze długo. Temat: Ciekawostki Jak busiarze są tacy zaradni to niech sobie wybudują dworzec. W Lublinie wybudowali, podobnie w Krasnymstawie i Chełmie. W Łukowie i Puławach dogadali się z marketami. Niech wypromuja miejsce odjazdu to nie takie proste gdyby tak było to nie koczowaliby wokół dworców PKS-u. Temat: frekwencja na kursach Tak zaczęły konkurowac bo bilety do Lublina były droższe kilka lat temu niz obecnie,autobusy były przepełnione,nie uruchamiano nowych a moze poprostu nie mogli ze wzgledu na brak zgody.I to były główne powody.Gdyby ceny biletów nie były tak wywindowane i autobusy kursowały z wiekszą czestotliwością i nie koniecznie przez Puławy /przynajmniej część nie byłoby tylu busiarzy napewno.Pamietam kiedyś PEX miał taki autobus oklejony takim napisem -,że autobus powinien kursowac natakiej a takiej trasie ale zewzgędu na brak zgody kursuje tu i tu . No ja też myślę, że większości pasażerów nie uśmiechało się zwiedzanie Puław po drodze. Na tej samej zasadzie PKS Zamość przegrał z busiarzami na trasie Zamość - Lublin bo nie wiadomo po co zajeżdża do centrum Krasnegostawu. Temat: POMOCY Widziałam na jesieni ogłoszenia o hodowli i sprzedaży persów w Krasnymstawie,ogłoszenie wisiało koło dworca PKS. Nie wiem nic więcej,bo tak tylko rzuciło mi sie to ogłoszenie w oczy. Ja mam do sprzedania cocer spniele czarne,po okazyjnej cenie,bo moja suczka miała staaaasznie duuuży miot (jak na spaniele). Pozdrawiam. Temat: Dni Jakuba Wędrowycza 2009 jak jest z dojazdem na miejsce, są jakieś busy/autobusy czy samochód trzeba załatwiac? Można dojechać PKS-em. Ale niestety przez Chełm, autobus odjeżdża z Lublina o 16:55, do Wojsławic przyjeżdża o 19:40 (czas podróży 2:45). Ewentualnie można wcześniej dojechać innym autobusem do: - Chełma i o 16:10 oraz 16:20 są busy do Wojsławic (czas przejazdu ~1:00) - Krasnegostawu i o 12:20 oraz 15:50 są busy do Wojsławic (czas przejazdu 0:40) Temat: Błędy na tablicach rozkładowych i w internecie W Internecie są kursy z dworca południowego Lublin do Krasnegostawu (przez Gorzków, Rybczewice, a nawet da się jeszcze znaleźć trasę przez Wysokie, Turobin), choć nie wiem, czy dziś został choć jeden kurs z tego dworca (prawdopodobnie nie), choć wszystkie rozkłady podają kurs o 12:40 przez Gorzków, Rybczewice, ale we wrześniu dzwoniłem na PKS i powiedzieli, że kurs zawieszony. Chyba, że w ostatnim czasie ten kurs wznowili, to jest. Ale innych to nie ma. Temat: PKS Lublin zmienia wizerunek Podobno oddział PKS w Krasnymstawie do likwidacji.Duzy plac do sprzedania i to pewnie główny powód likwidacji. Temat: PKS Lublin zmienia wizerunek Podobno oddział PKS w Krasnymstawie do likwidacji.Duzy plac do sprzedania i to pewnie główny powód likwidacji. No pasuje tam jakieś TESCO zdecydowanie. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? Powiedzmy H9, bo gdyby ktoś zdecydował się na większy autobus, to już musi zmieniać dworzec i rozkład jazdy? Zawsze może wynająć stanowisko na dworcu PKS w Krasnymstawie, tak robi część busiarzy. Temat: Największe graciarnie No faktycznie nie miałem okazji ani jechać ani nawet widzieć taboru z PKS-u w Krasnymstawie. Ale jeśli jest tak jak mówisz to nie zazdroszę ich pasażerom. <font size=-1>[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Grzesiek dnia 2003-09-18 10:28 ]</font> Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane PPKS Krasnystaw zawiesił kurs Zamość - Lublin 7.30 Temat: Guantanamo 2012 Górę od WZ ma YeK, a ja za 1,5h spadam na PKS do Krasnegostawu Temat: e-podróżnik.pl Na e-podróżnik.pl brakuje wielu połaczeń,czasami wpiszesz trasę do miejscowosci a on wyszukeje i miesza do/z i jest metlik. np. wyszo mi ,ze PKS Puławy wykonuje z lublina 2 kursy do Krasnegostawu a faktycznie tylko jeden. Temat: 12 styczeń 2007 (sobota) Wierzchowiska turniej piłki halowej kazdy pks w strone zamoscia, krasnegostawu, hrubieszowa, chełma oraz ukrainskie autokarowe linie miedzynarodowe w strone lwowa, kowla oraz wolynia Temat: LHS i pytanie do Arona
pozdrawiam aron Temat: Prasówki Biłgoraj Ciężkie czasy w PKS-ie Kiedy kilka miesięcy temu stało się jasne, że biłgorajski PKS nie wejdzie w skład PKS Lublin, rozpoczęło się poszukiwanie alternatywy dla przedsiębiorstwa. Gorączka nadal trwa... Nastroje wśród załogi nie są najlepsze. Uda się utworzyć własną spółkę, albo się nie uda. Na dwoje babka wróżyła. Pracownicy PKS Biłgoraj zwrócili się z prośbą o pomoc do starostwa. – W najbliższym czasie chcemy pojechać do Grójca, podpatrzeć jak tamtejszy PKS sobie radzi. Tam spółka funkcjonuje na rynku już 5 lat. Podobno idzie im całkiem nieźle. Może podpatrzymy tam jakieś rozwiązania – stwierdził Marek Onyszkiewicz, starosta biłgorajski. Utworzenie spółki zaproponowali pracownicy PKS również Urzędowi Miejskiemu w Biłgoraju, jednak ten nie chce mieć udziałów w PKS. Jeżeli organem założycielskim nowej spółki PKS byłoby miasto Biłgoraj, wówczas autobusy mogłyby jeździć tylko po mieście i najbliższych okolicach. – To wszystko wynika z ustawy, która nakłada na nas obowiązek zapewnienia transportu miejskiego i podmiejskiego – wyjaśnia Ryszard Korniak, wiceburmistrz Biłgoraja. – Jeżeli organem założycielskim będzie starostwo, wówczas autobusy będą mogły jeździć po całym województwie i jeszcze dalej. A chyba chodzi o jak największą liczbę kursów i w związku z tym o jak największy zysk. Obecnie w PKS Biłgoraj działają trzy związki zawodowe: Związek Zawodowy Kierowców Autobusów w Polsce, NS ZZ Solidarność i NSZZ Pracowników Przedsiębiorstwa PKS Biłgoraj. Wszyscy liczą na pomoc starostwa w rozwiązaniu trudnej sytuacji: – Nie jest nam łatwo. Nastroje nie są najlepsze. Nikt nie wie, jakie będzie jutro i czy w ogóle jakieś będzie. Na dodatek gonią nas terminy. Przekształcić musimy się do końca czerwca. Taki obowiązek nakłada na nas ustawa – mówi Jan Mazurek, szef związku Pracowników Przedsiębiorstwa PKS Biłgoraj. Trwają rozmowy, co do przyszłości zakładu. W PKS Biłgoraj pracują obecnie 243 osoby. Pod nadzorem wojewody lubelskiego działało 13 regionalnych PKS-ów. Ponieważ większość miała kłopoty, wojewoda zaproponował konsolidację. Na temat tej propozycji miały się wypowiedzieć załogi poszczególnych firm. W rezultacie na fuzję nie zgodziły się załogi z Puław, Białej Podlaskiej, Międzyrzecza Podlaskiego oraz Radzynia Podlaskiego. PKS w Opolu Lubelskim i Kraśniku są w upadłości. W grudniu ubiegłego roku wojewoda lubelski zadecydował, że 1 stycznia 2007 r. połączą się przedsiębiorstwa w Lublinie, Zamościu, Hrubieszowie, Tomaszowie Lub., Włodawie, Krasnymstawie i Biłgoraju. (Miały zostać włączone do PKS Lublin). Zaprotestowały załogi PKS Biłgoraj i Zamość. Temat: PKS Kraśnik Kraśnicki PPKS do likwidacji [KL]Sąd Rejonowy w Lublinie Wydział Gospodarki dla spraw Upadłościowych i Naprawczych ogłosił upadłość PPKS w Kraśniku â dowiedzieliśmy się wczoraj. Pracę straci blisko 60 osób ze 125 zatrudnionych. â Dla przedsiębiorstwa wyznaczono sędziego komisarza z lubelskiego sądu w osobie Moniki Wysmulskiej. A ja zostałam wyznaczona jako zarządca â powiedziała nam Teresa Włodarczyk, nowy zarządca PPKS w Kraśniku. â Dokonałam już spisu inwentarza i sporządziłam bilans. Celem postępowania likwidacyjnego, jak powiedziała nam T. Włodarczyk, nie jest wykreślenie firmy z rejestru. Chodzi o jej uratowanie i dalsze funkcjonowanie, ale w okrojonym zakresie. â Sytuacja jest tak tragiczna, że nawet nie ma środków na pokrycie ewentualnych kosztów postępowania upadłościowego w likwidacji â wyjawia zarządca. â Cały majątek przedsiębiorstwa stanowią dwie nieruchomości: dworzec PKS w Kraśniku Starym oraz baza w części tzw. fabrycznej. Są one jednak zajęte na rzecz nieopłaconych składek pracowniczych wobec ZUS. Te należności nie wchodzą do postępowania układowego, w związku z tym istnieje konieczność uregulowania połowy zaległości poprzez sprzedaż majątku. Dopiero wówczas będzie możliwość zawarcia z ZUS umowy co do spłaty pozostałej kwoty długu. Inaczej o żadnych pertraktacjach nie ma mowy, gdyż pierwszą połowę długu stanowią składki pracownicze emerytalne i rentowe. Od pierwszego dnia T. Włodarczyk podjęła rozmowy z załogą, kierownikami działów oraz związkami zawodowymi. Atmosfera była ciężka. Zakład oflagowano. Pracownicy podjęli akcję protestacyjną. Pojawiła się groźba strajku. Na szczęście po negocjacjach flagi zostały zdjęte. W PPKS w Kraśniku wymówienia z pracy dostało już 12 osób w ramach zwolnienia grupowego. BIEGINNI SIE POŁĄCZYLI Próbę ratunku regionalnych PPKS podjął wojewoda lubelski jeszcze w ubiegłym roku. Chciał połączyć wszystkie 13 przedsiębiorstw w jedno. Większość jednak zaprotestowała. Z początkiem tego roku połączyło się tylko pięć z nich: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu. Nowa firma chce stworzyć wspólny rozkład jazdy oraz obniżyć koszty funkcjonowania, aby nie dopuścić do upadłości. Temat: Lublin - nowe polaczenie PKS-PKP
pozdrawiam aron Temat: Obserwacje na Centralnej i Wsch.
O zmianach mozna było sie dowiedzieć jedynie przypadkiem (np ze strony Pozdrawiam. Temat: Dyskusje o PKSach wszelakich Połączeni będą silniejsi Pięć przedsiębiorstw PKS z Lubelszczyzny połączyło się w jedną firmę. Jacek Semczuk, dyrektor nowego przedsiębiorstwa, zapowiada, że do końca lutego przedstawi plan naprawy przedsiębiorstwa. Na drogach ma być więcej autobusów Połączenie przedsiębiorstw to wynik decyzji wojewody. Pięć przedsiębiorstw PKS z naszego województwa: z Lublina, Hrubieszowa, Tomaszowa Lubelskiego, Włodawy i Krasnegostawu od nowego roku połączyło się w jedną dużą firmę: PPKS Lublin. Na wczorajszej konferencji prasowej zarząd nowego zakładu, na czele którego stanął Jacek Semczuk, dotychczasowy dyrektor PPKS Lublin, przedstawił plan działania firmy na najbliższe miesiące. - Chcemy okrzepnąć w tej nowej strukturze, dlatego dajemy sobie czas do końca lutego na podjęcie pierwszych decyzji - mówi Semczuk. Według niego połączenie sił pięciu przewoźników zmniejszy koszty funkcjonowania i pozwoli lepiej konkurować nowej firmie z prywatnymi przewoźnikami. - Chcemy zwiększyć liczbę kursów, tworzyć nowe linie i konkurować z właścicielami busów. Będziemy z nimi konkurować nie tylko niższą ceną, ale i jakością - zapowiada. Piotr Kowalczyk, rzecznik wojewody, tłumaczy, że połączenie to sukces, chociaż żałuje, że z trzynastu działających na Lubelszczyźnie PKS-ów tylko pięć zdecydowało się na ten krok. - Nie zgodziły się na to związki zawodowe, ale mam nadzieję, że przekonają się, iż to miało sens. Nie zamykamy drogi innym zakładom - mówi. Do końca lutego zbierze się rada dyrektorów połączonych przedsiębiorstw. Każdy z nich będzie przedstawiać swoje pomysły na funkcjonowanie nowej firmy. Do końca lutego ma być przedstawiony nowy biznesplan przedsiębiorstwa. Temat: Artykuły z prasy na temat komunikacji lokalnej Szturm do autobusów[KL] Kto nie kupił biletu na PKS z wyprzedzeniem – może mieć dziś problem z dojazdem do domu. Już wczoraj wykupiono bilety na wszystkie linie dalekobieżne i to w podwójnej ilości. Kierownictwo PKS Lublin rozważa wypuszczenie trzech autobusów na jeden kurs. Przed 1 listopada, jak przed każdym większym świętem, kasy biletowe PKS w Lublinie są oblegane przez cały dzień. W kolejkach stoją głównie studenci, którzy korzystając z długiego weekendu, tłumnie wracają do domów. – W ostatnie dni października sprzedajemy więcej biletów niż przed Bożym Narodzeniem czy Wielkanocą – przyznaje Renata Rumińska z informacji Dworca Głównego PKS Lublin. Problemy z kupnem biletów były już wczoraj. – Nie udało mi się dostać biletu na autobus do Brzozowej. Będę próbował załapać się na busa – mówi Andrzej, student 4. roku teologii na KUL. – Przyjechaliśmy dziś rano do Lublina i mamy problem z powrotem do domu. Chcieliśmy wrócić do Ostrowca Świętokrzyskiego wieczorem, ale wolne miejsca są tylko na 14 – żalą się Maja, Anita i Zbyszek. Przezorni wykupują bilety z wyprzedzeniem. – Kupiłam już dziś bilet na 1 listopada, żeby mieć pewne miejsce w autobusie – mówi Marianna, która w święta wybiera się na grób taty do Krasnegostawu. Najbardziej oblegane są linie dalekobieżne, a zwłaszcza autobusy jadące do Tomaszowa Lubelskiego, Radomia, Łodzi, Ostrowca Świętokrzyskiego, Kielc, Katowic, Wrocławia, Częstochowy. Na tych trasach przewidziano dodatkowe samochody, ale i na te pozostało niewiele miejsc. – Jeśli bisowe autobusy nie wystarczą, uruchomimy potrójne kursy – zapewnia Renata Rumińska. Takie decyzje zapadają jednak w ostatniej chwili. Kto nie kupił wcześniej biletu, musi ryzykować – albo załapie się na miejsce w dodatkowym autobusie, albo zostanie z bagażami na lubelskim dworcu. Temat: Artykuły z prasy na temat komunikacji lokalnej Pojadą z jednego dworca [DW] Władze powiatu krasnostawskiego i przewoźnicy doszli do wniosku, że nie można patrzeć na transport tylko i wyłącznie z punktu widzenia zysków. Zapowiadają zmiany w rozkładzie jazdy tak, aby ułatwić komunikację wszystkim mieszkańcom. - Ciągle słyszę jakieś zarzuty pod adresem przewoźników - mówi Tadeusz Zdunek, wójt gminy Rudnik. - Takiego bałaganu już dawno nie było. Szczególnie jeśli chodzi o komunikację na trasie Suszeń-Suche Lipie-Rudnik. Z sołectwa Bzowiec nie ma jak dojechać do gminy. A podróż do Krasnegostawu to już wyprawa z kilkoma przesiadkami. Co mają począć osoby, które nie mają własnych samochodów? Podobne zdanie na temat komunikacji mają mieszkańcy gminy Izbica. - Wiele miejscowości jest praktycznie odciętych od świata - mówi - Urszula Repeć, mieszkanka gminy, a równocześnie radna powiatowa. - Orłów Murowany, Stryjów, Kryniczki nie mają połączeń z Izbicą. To samo dotyczy Dworzysk i Romanowa - wylicza. Narzekają też mieszkańcy osiedla Cukrownia, oddalonego od Krasnegostawu o blisko osiem kilometrów. - O ile w zwykły dzień co kilkadziesiąt minut jeździ bus, to w niedzielę ze świecą ich szukać - skarży się Katarzyna Bobrowska. - Zgłaszaliśmy tę sprawę i mam nadzieję, że to się już niebawem zmieni. Poprawę funkcjonowania komunikacji w powiecie obiecują przewoźnicy i dyrektor krasnostawskiego PPKS. Przewoźnicy zobowiązali się ułożyć takie rozkłady, które zadowoliłyby jak największą liczbę osób. Rolą gminnych samorządów będzie natomiast zebranie propozycji od mieszkańców. Swój pomysł, jak ułatwić pasażerom podróżowanie, ma też Krzysztod Zwolan, dyrektor krasnostawskiego PPKS. - Przystankiem dla wszystkich przewoźników powinien być nasz dworzec - uważa dyrektor. - Chcemy też, by spiker ogłaszał przez megafon odjazdy wszystkich autobusów. Dyrektor poszedł jeszcze dalej. Obiecuje prywatnym przewoźnikom możliwość korzystania z garaży, stacji obsługi oraz stacji paliw. - Nikomu nie chcę narzucać swoich pomysłów, ale uważam, że dworzec powinien profesjonalnie obsługiwać wszystkich pasażerów - dodaje. Wszystko wskazuje na to, że przewoźnicy kupili pomysł. Temat: Przyszłość komunikacji Tak,może to i dobry pomysł pod warunkiem,że te wszystkie śmigające sprintery będą się zatrzymywać na każdym przystanku na trasie i zabierać wszystkich ludzi.Bo teraz jest tak,że można wsiąść w Lublinie i nigdzie więcej.A co mają robić ludzie mieszkający po trasie przejazdu?Pozostaje im czekać na tą H-9 z PKS-u. Są busy np. do Krasnegostawu, Oleśnik ( które zatrzymują się też w Piaskach i Fajsławicach i innych miejscowościach na trasie). Tak że nie wszyscy są skazani na te wspaniałe hadziewiątki Aron nie generalizuj, że jak nie podjedzie Sprinter to w najgorszym wypadku będzie to Transit. PKS-y mają bardzo dużo H9 i nie ma tego co ukrywać. Z drugiej strony są busiarze np. w Krakowie którzy jeżdżą w większośći (oczywiście tak nie jest w każdym regionie) około 20-letnimi pordzewiałymi Mercedesami i pomiędzy czymś takim a H9 to nie ma dla mnie różnicy. Poza tym co z tego, że jadę Sprinterem gdyż 90% busów jeżdżących na trasie Oświęcim-Kraków ma siedzenia żywcem wyjęte z H9 bez żadnych regulacji (w dodatku większa ciasnota niż w H9). U nas w Lublinie 20-letni pordzewiały Mercedes to naprawdę rzadkość. Właściwie najgorszym busem jest stary Transit. Przyjedź to zobaczysz. Ja kojarzę że jest kilka takich starych Mercedesów, ale są w miarę dobrze utrzymane i rdzy nie widać a jedzie się nimi dość wygodnie, ja osobiście wolę zadbanego takiego Mesia niż H9-21. Jeden taki egzemplarz kojarzę że jeździ do Łukowa, jeden taki zielony do Nałęczowa, jeden czerwony do Annopola i jeden biały do Biłgoraja. Coś mi się kojarzy że jeden taki sprzęt jeździ też do Zakrzówka i chyba ten właśnie co jeździ do Zakrzówka jest w najgorszym stanie. Ale to jest dosłownie kilkanaście sztuk na kilkaset busów które jeżdżą do i z Lublina. Może w Krakowie faktycznie jest ich więcej, ale przecież i u Was jest dużo dobrych busów np. te do Zawoi, Katowic, Wieliczki itp. Sprinterem mimo że niektórym jest ciasno to jedziesz szybciej i ma on cichszy silnik niż H9-21. Mi bardzo podoba się w Sprinterach lepsze wyciszenie wnętrza, bo od ryku silnika w niektórych hadziewiątkach to głowa boli. H9-21 też jest jakiś taki trzęsący się. Może ma słabe zawieszenie czy coś. No i w większości przypadków mniej kopci. Ma też lepsze przyspieszenie i nie rusza pół minuty spod świateł. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? Wszystko pięknie, tylko czym np. wytłumaczyć łamanie przepisów przez busiarzy, szczególnie chodzi o wyprzedzanie "na trzeciego"? ZTCW to wyprzedanie na trzeciego nie jest zabronione tam gdzie jest linia przerywana i pobocze. A bardzo łatwo to załatwić : nagrywasz na kamerę busiarza wyprzedzającego na trzeciego i zanosisz film na policję O przekraczaniu prędkości nie wspominam, bo inaczej trudno byłoby dojechać z Lublina do Zamościa w godzinę z małym hakiem. Da się spokojnie. Wyjeżdżając z dworca w Lublinie masz tylko 2 sygnalizacje świetlne na drodze do Zamościa, potem do Piask dwupasmówkę, obwodnicę Krasnegostawu i mało wsi po drodze. Nie ma większego problemu dojechać do Zamościa busem w 1 h 20 min nie przekraczając 80 km/h Ludzie się cieszą, że szybko dojadą na miejsce, a ja -jak mija mnie taki bus- podziwiam desperację tych ludzi. Jakoś nie było ostatnio odpukać jakichś strasznych wypadków z udziałem busów. A ryzyko jest zawsze. Kto nie chce ryzykować, niech siedzi w domu. I nie mówcie tylko, że tak nie ma, bo sporo jeżdżę z Zamościa w kierunku Warszawy więc widzę,c o się dzieje na drodze.A skoro wszystkie busy są takie super nowoczesne i bezpieczne to dlaczego, gdy czasem policja robi nalot w Zamościu na parkingu przy dworcu PKS, to połowa busów w ogóle tam nie zajeżdża W Polsce mamy takie prawo, że policja może się przyczepić do wszystkiego tak że dowód to mogą zabrać każdemu za byle co. Z drugiej strony ciekawe że nikt nie czepia się zardzewiałych H9 z PKS Opole Lubelskie na przykład Słyszałem, że PKSy mają umowy z policją że wożą policjantów za darmo w zamian za odstąpienie od kontroli. A na pewno znalazłoby się, oj znalazło parę kwiatków Temat: Omijajcie BIG-BUS-a Już tu padło wcześniej, wszystkie linie czy państwowe/po państwowe/prywatne by uzyskać jakieś tam zezwolenie czy licencję, muszą przedstawić trasę przejazdu z opisem i przystankami. I zgodnie z przepisami tylko w tych miejscach można wsiadać/wysiadać. Jeżeli ich złapią w innym miejscu, ponoć mogą zapłacić kilkutysięczną karę. Oczywiście kierowcy to też ludzie i "idąc na rękę pasażerom" wypuszczają ich na żądanie. Za co ich oczywiście szanujemy, jesteśmy wdzięczni itp itd. Ja oczywiście nie znam dokładnie tego tematu. Ale parę lat temu w Kielcach miejskie mpk wypowiedziało wojnę busiarzom i zabroniło korzystania z własnych przystanków. Ludzie oczywiście mieli pretensje do prywaciarzy za to, że nie zabierają/wypuszczają ich tam gdzie sobie życzą. A kierowcy wtedy cierpliwie tłumaczyli dlaczego tak jest. Stąd znam zarys tego problemu. No, niezupełnie o to chodziło w mojej wypowiedzi. To o czym piszesz, to są uwarunkowania stworzone przez urzędników, do których stosują się (lub nie) busiarze. U podstaw tych przepychanek leżą oczywiście pieniądze i konkurencja, jaką stworzyły busy dla PKS i innych przewoźników. Jest to związane z tzw. utrzymaniem przystanków, na co (podobno) łoży pieniądze PKS i MPK. Patrząc na stan tych przystanków, zastanawiam się, jak wielkie są to pieniądze i na co są one przeznaczane. Część z nich powstała jeszcze za czasów minionego systemu, część została postawiona przez jednego z biznesmenów zamojskich (chodzi o te czerwone przystanki z przyłączonym kioskiem). Główną czynnością, jaka wykonywana jest na tych przystankach jest wymiana rozkładów jazdy. Tak więc, to o czym piszesz są to tylko przepychanki między firmami, a nie podróżnymi. W moim poście odniosłem się do wypowiedzi Natrisa, który stwierdził: Jakoś mocno źle reaguję na to zatrzymywanie się Mnie osobiście nie przeszkadza, że kierowca się zatrzyma i kogokolwiek wysadzi, bo rozumiem, że komuś ułatwił podróż, a 1 czy 2 minuty mnie nie zbawią. Idąc takim tropem myślenia, to mieszkańca Zamościa powinien denerwować fakt, że bus zatrzymuje się w Lublinie czy Krasnymstawie (że o Izbicy nie wspomnę ), zaś Tomaszowianina, że zatrzymuje się w Zamościu. Temat: Prasówki PKS jak Zosie Samosie PKS-y w Zamościu i Biłgoraju nie zostały ostatecznie wchłonięte przez PKS Lublin. Taka była wola pracowników. Załoga z Biłgoraja ma własną wizję rozwoju. Chce utworzyć spółkę pracowniczo-samorządową Na Lubelszczyźnie pod nadzorem wojewody działa 13 regionalnych PKS. Prawie wszystkie mają kłopoty. Wojewoda lubelski wpadł na pomysł, że uratuje je przez konsolidację. Zastrzegł jednocześnie, że nie chce uszczęśliwiać PKS-ów na siłę i niech na temat konsolidacji wypowiedzą się załogi poszczególnych firm. W efekcie, na fuzję nie zgodziły się załogi PKS w północnej części Lubel-szczyzny: Białej Podlaskiej, Międzyrzecu Podlaskim, Radzyniu Podlaskim i Puławach. Wojewoda zrezygnował też z naprawy PKS w Opolu Lubelskim i Kraśniku, które są w upadłości. W grudniu ogłosił, że od 1 stycznia 2007 r. połączą się przedsiębiorstwa w Lublinie, Zamościu, Hrubieszowie, Tomaszowie Lub., Włodawie, Krasnymstawie i Biłgoraju. Miały zostać włączone do najsilniejszego z nich - PKS Lublin. Zaprotestowały jednak załogi w Zamościu i Biłgoraju. Te przedsiębiorstwa ostatecznie nie zostały połknięte przez PKS Lublin. Zdaniem związkowców, połączenie miałoby sens, gdyby wzięły w nim udział wszystkie PKS-y i te bogatsze, i te biedne. Fuzja w obecnym kształcie doprowadziłaby jedynie do wyprzedaży majątku, redukcji zatrudnienia, utraty niezależności i tradycji, na którą pracowali przez wiele lat. - Ta czapa kierownicza w Lublinie też przecież kosztuje – uważa Jan Mazurek, przewodniczący Niezależnego Związku Pracowników PKS Biłgoraj. - Co tu komentować. Tak chciała załoga. Co będzie dalej? Nie wiem – mówi Jerzy Kordulski, zarządca komisaryczny PKS w Biłgoraju. Stwórzmy spółkę Pracownicy mają jednak własną wizję rozwoju firmy. Chcą namówić władze samorządowe do utworzenia spółki samorządowo - pracowniczej. Taka spółka funkcjonuje z powodzeniem od 2001 roku w Grójcu pod Warszawą. Wiesław Celejewski, zastępca prezesa PKS w Grójcu twierdzi, że model spółki pracowniczo-samorządowej sprawdza się. - Działamy jak normalna spółka kapitałowa. Samorząd ma zagwarantowany transport zbiorowy, wpływ na niektóre linie, i dostaje od nas dywidendę z zysków – mówi Celejewski. Obecnie 67 proc. udziałów w spółce należy do byłych i obecnych pracowników dawnego przedsiębiorstwa, reszta do trzech samorządów: powiatu grójeckiego, białobrzeskiego i gminy Turczyn. Jan Mazurek jest przekonany, że spółka o podobnej strukturze własnościowej mogłaby z powodzeniem powstać i w Biłgoraju. - Jesteśmy po rozmowach z władzami miasta i powiatu. Są zainteresowani naszą propozycją. Biłgoraj nie ma przecież komunikacji miejskiej. Z kolei powiat miałby rozwiązaną sprawę dowozu dzieci do szkół – argumentuje przewodniczący Mazurek. Pod koniec stycznia przedstawiciele PKS po raz kolejny będą przekonywać samorządowców do swojej wizji. Ci na razie milczą na ten temat. Czekamy na komercjalizację PKS w Zamościu nie ma na razie takich pomysłów. Andrzej Skiba, powołany przez wojewodę zarządca komisaryczny PKS w Zamościu, negatywnie ocenia decyzję załogi o wycofaniu się z fuzji. - To było dobre rozwiązanie i wydaje mi się, że wcześniej czy później PKS w Zamościu do tej skonsolidowanej grupy przystąpi – uważa Skiba. W czerwcu PKS Zamość tak jak wszystkie przedsiębiorstwa państwowe zostanie skomercjalizowany i przekształcony w spółkę z udziałem skarbu państwa. W spółce powstanie też Rada Nadzorcza. - To ułatwi zarządzanie firmą, ale nie zlikwiduje jej problemów – uważa Skiba. autor Robert Horbaczewski Zostało ich pięć Od stycznia do PKS Lublin zostały przyłączone za to przedsiębiorstwa z Włodawy, Hrubieszowa, Tomaszowa Lub. i Krasnegostawu. Formalnie zostały oddziałami PKS Lublin, które od czerwca przekształci się w PKS Wschód. Zdaniem wojewody lubelskiego, konsolidacja doprowadzi do powstania silniejszej firmy, która obniży koszty działalności, zwiększy przychody i zdolność inwestycyjną. Pozwoli też taniej kupować paliwo, tabor i części zamienne. Ma przynieść oszczędności na ubezpieczeniu majątku i wjazdach na poszczególne dworce (dziś każdy PKS płaci drugiemu za wjazd). Pozwoli też walczyć z prywatnymi przewoźnikami i wyeliminuje wewnętrzną konkurencję. Wojewoda podkreśla, że do PKS Lublin, które od czerwca będzie nazywać się PKS Wschód, będą mogły nadal przyłączyć się dotychczas samodzielne przedsiębiorstwa. Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? A 100 i 200 km hadziewioną? Żarty sobie robisz. Aron nie wiem kim jesteś i ile masz lat ale z Twoim wypowiedzi można się domyśleć iż na pewno mniej niż minęło od obrad Okrągłego Stołu. Z pewnością tak jest gdyż dla ciebie podróżowanie zaczęło sie od kiedy w polsce powstało busiarstwo.!!!! Aron nie wiem ale może w dziecinstwie jakiś kierowca z PEERY przytrzasnął cię w drzwiach albo dał klapsa po tym jak darłeś ryja na cały autobus a Twoi rodzicie nie mieli już innego sposobu aby cię uspokoić. Tylko tym mozna wytlumaczyc Twoją niechęc do autobusów. Inna mozliwosc to taka ze ty wlasnie sam jestes tym cholernym skur.....em busiarzem jezdzacym rozlatujacym sie sprinterem???? Zgadłem? Jak juz ci nie pasuje hadziewiona ani peera to zapraszam cię w moje rodzinne okolice na przejazdzke kilkuletnim sprinterem (jezdzacym jako bus u lokalnego przewoznika) oraz na tej samej trasie nie peerą ale... Sanosem ktory jest na pewno starszy odemnie! Po jednej tylko drodze ktora czasem pokonuję i jesli jestes obiektywny to nigdy nie wsiadziesz juz do busa jadąc tą trasą. No chyba ze chcesz poczuc swoj żołądek.!!!!!! No ale dla ciebie wazna jest klima i fakt ze nie jedziesz starym autobusem tylko nowiutkim niemieckim szrotem stworzonym do przewozenia towarow cudowanie u nas przerobionym na "busa". Przestań człowieku bredzic. W woj. lubelskim jest pełno przypadków gdzie PKS jedzie 5 minut przed busem, choćby na trasie Lublin - Lubartów czy Lublin - Łęczna. Ale wszystko zalezy od tego jak na to patrzysz. Jesli to jest Twój kurs jako busiarza to rzeczywiscie PKS jedzie te 5 minut przed tobą. Inaczej tego nie da się wytlumaczyć. Busiarz w woj. lubelskim oznacza każdego prywatnego przewoźnika który rozpoczął działalność po 1990 roku. Busów jeżdżących bez rozkładu u nas praktycznie nie ma. Jeżeli twierdzisz że są to pokaż gdzie. Aron ty chyba rzeczywiscie chodzisz jeszcze do gimnazjum gdyz nie potrafisz choc troche pomyslec tylko od razu jedziesz ze swoimi formulkami. Czlowieku/Dzieciaku zrozum iz to co ci wczesniej napisalem to dwie ROZNE definicje tego samego "busiarstwa". Busiarstwo jako "busiarstwo" to wlasnie ktore nalezy wyplenic (rozlatujące sie samochody, kierowcy szaleńcy, wojna podjazdowa itp) oraz Prywatni przewoznicy jak np. Szwagropol w malopolsce ktory przynajmniej jesli chodzi o tabor powienien byc brany jako wzor. Czy jestes w stanie to zrozumiec? U nas teraz właśnie jest cywilizacja. Za komuny był brak cywilizacji jak było 1 połączenie PKS dziennie do Krakowa a do Zamościa musiałeś jechać z postojem w Krasnymstawie. Za komuny (poczytaj o tym sobie w podręcznikach szkolnych albo w roznych ksiazkach). Ludzie tyle nie musieli podróżować bo i praca była na miejscu i mniej osob jezdzilo na studia itp. Teraz troche sie zmienilo i ludzie sa bardziej mobilni przez to więcej podrózują zarowno wlasnymi pojazdami jak i komunikacją publiczną. Ale i to się zmieni. Jeszcze niech trochę wiecej osob wyjedzie z Polski, minie kilka lat a demografia zrobi swoje. I wtedy znow bedzie potrzebne jedną polaczenie do Krakowa bo na wiecej nie bedzie chętnych. A busiarze beda pierwszymi ktorzy jak zobacza ze linia przestaje byc atrakcyjna - po prostu z niej uciekną. I znow biedny Aronku będziesz musial skorzystać z tego cholernego PKS aby dojechac na zajecia na uczelnię do Krakowa (o ile Cię tam przyjmą za te przekonania). Temat: Gdynia -Włodawa [i nazad] 15 sierpnia sobie jechalem Kaszubem do stolicy. Oczywiscie z km 15,8 [w-wa Pludy] nie usunieto jeszcze znaku informujacego maszyniste o przystanku autobusowym, ale to nic.. W stolycy chwila obcowania ze smierdzaco- stechlym betonowym otoczeniem i przesiadka na Lubuszanina. W tym miejscu nalezy stwierdzic, ze lubelskie wagony po NG rzadza. Za cholere nie moglem wyczaic peronu W-wa Olszynka Grochowska. Czyzby to cos w stylu postoju Siedlce Baza? W Zyczynie krotki postoj. I tu zaskoczenie - po chwili zawiadomienie: 'Przepraszamy za nieplanowy 2 min. postoj spowodowany przez roboty drogowe'. Jednak ZPP w Lublinie potrafi ! W Deblinie EU06-02 z opuszczonymi patykami. W Lublinie po 2 godz. zwiedzaniu miasta i skosztowaniu Perly z miejscowego browaru jazda osobowym do Chelma. Znowu zaskoczenie na plus- wg srjp mial byc kibel, a przyjechala jajecznica. I dobrze... Caly czas jazda planowa. W Jaszczowie odchodzi w prawo, a potem nad torami wiaduktem w prawa strone jakas linia kolejowa[ nie bocznica- sem. wjazdowy i t.o.]. Dokad to i po co ? W Rejowcu odciety trojkat- koziol oporowy, a od str. Krasnegostawu trakcja - gdzie sie konczy? Na stacji SM48-123 sklad z wagonami Fac z wapieniem. Ciekawostka- napis na burcie kazdego wagonu : 'wagon dopuszczony do kursowania na odc. Chelm Cement. - Rejowiec' W Chelmie po przeciwnej str. peronu stoi sobie SN81-02 no i jedziemy do Wlodawy. Caly czas 60 km/h, mimo, ze miejscami niezle telepalo. Mechanik zwalnial na niektorych przejazdach [na jednym z nich , w Uhrusku -15km/h] . Wszystkie stacje po drodze sa zamkniete, ale nie zdewastowane. Slupki km odmalowane, wskazniki zwrotnicowe miejscami tez. Nie ma sladow po semaforach na zadnej ze stacji , we Wlodawie jednak mozna dojrzec przez okno nast. dysp. mieszczacej sie w budynku dworcowym , schemat stacji - wynika z niego, ze byly sem. swietlne. Na kazdej stacji/ p.o. znajduje sie tabliczka z rozkladem jazdy. Kierpoc zapisuje sobie, kto dokad jedzie. Najwiecej ludzi dojezdza do Uhruska P.O. [tak glosi napis na budynku ] i Uhruska. Do Wlodawy przyjechalo tylko 6 osob. Z rozmowy z kierpociem wyniklo, ze jezdzi sie tu 60 km/h, autobus czesto defektuje. Tenze czlek wyrazil zdziwienie,ze mozna jechac 100km/h na trasie Chelm- Wlodawa... Dworzec we Wlodawie zaskoczyl... Totalna pustka....w oddali na bocznym jakies weglarki, wokol zywej duszy. Miala wyjsc po mnie i moja dziewczyne jej kolezanka...nie wyszla. Dobrze, ze mialem zasieg na simplusa. Okazalo sie, ze wyszla na dworzec...tylko ze autobusowy. Na szczescie wladze lokalne pomyslaly o skomunikowaniach i do centrum dostalismy sie PKS-em skomunikowanym z autobusem szynowym. Tymze kursem jechalismy jedyni oprocz kierowcy. Okazuje sie , ze dla wiekszosci wlodawian, 'dworzec' to dworzec PKS. 'Trzeba bylo powiedziec, ze przyjezdzacie do Orchowka'- tak skwitowala cala sytuacje owa kolezanka. Dla mieszkancow 17 tys. Wlodawy, stacja PKP juz lezy w innym wymiarze, mimo, iz jest oddalona tylko 3km od centrum. Jak widac to za daleko. Z pociagu wiec najczesciej korzystaja mieszkancy Orchowka. Jednak nie do konca... 17 sierpnia o 5 10 odjechalismy PKS-em do stacji "na Orchowku" . O 5 28 mial przyjechac autobus szynowy z Chelma. Przyjechal dopiero za minute szosta. Oprocz nas oczekiwalo tez 5 osob, z czego 3 zostaly dowiezione samochodami z Wlodawy i jechaly dalej 'Chelmianinem' do W-wy. Z uslug skomunikowanego PKS skorzystala oprocz nas jeszcze 1 osoba. Okazalo sie, ze autobus mial opoznienie, bo zdefektowal. W drodze powrotnej mechanik wiekszosc trasy pokonywal z predk. 80 km/h , nie zwrocil uwagi nawet na 'pietnastke' w Uhrusku. Docelowo opoznienie zmniejszylo sie z +20 na +10. Jak sie chce, to mozna... W Rejowcu dolaczono wag z Zamoscia [ SP32-030 + b+a+b ]. Od Pulaw Azoty do Deblina roboty torowe, czego konsekwencja +20 do samej stolycy. W Deblinie Roztocze prowadzone przez EU07-015, a za nia na sucho byk 1047. W skladzie slynne dwa wagony do przewozu rowerow , jeden Bdh , zas drugi Bh z bialym pasem [w czesci do Rawy Russkiej - skladajacej sie notabene jeszcze z A+B ]. BTW- jak to jest,ze w poc. jakby nie bylo - miedzynarodowym [no, powiedzmy] sa wagony do ruchu lokalnego z cyfra 50? Pozniej dluzsze szlajanko po W-wie i Heweliuszem [dobrze, bo kuszetka, zamiast kawy i batonika w Kaszubie i pelnego przedzialu] do Gdyni. Przy okazji - zdziwila mnie sygnalizacja swietlna w Pilawie i Celestynowie - ale o tym w osobnym poscie. Temat: W temacie busów, ich zalet i "bezwy padkowości"... Dodam jeszcze z dziennika wschodniego <cite Policja wytropi niebezpieczne busy Przeciążone mikrobusy są groźne dla pasażerów. Funkcjonariusze zapowiadają wzmożone kontrole Policja będzie się bacznie przyglądać prywatnym przewoźnikom. To skutek
Kraśniccy policjanci stwierdzili, że w wielu busach zawyżano dopuszczalną masę Dodam jeszcze, że gdy w zeszłym roku ITD ustawiła się w Kraśniku i zaczęła
|
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||