Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS Inowrocław Toruń cena PKS katoowice Rozkład jazdy |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Koszalin cenyTemat: frekwencja na kursach Bilet na odcinku Ciechocinek - Włocławek kosztuje 9 zł. w przypadku PKS Białystok. Dla porównania inni przewoźnicy: PKS Włocławek (kursy zwykłe) - 8,60 PKS Ostrołęka - 8 PKS Słupsk - 12!!! PKS Koszalin - 7 PKS Warszawa - 7 W przypadku Komfort Busów są straszne rozbieżności. E-podróżnik podaje 6,5 na kursach PKS Bydgoszcz, a 9 na obsługiwanych przez Płock. Zaś witryna PKS Warszawa informuje, że za bilet na tym odcinku w bydgoskim PKS-ie płaci się UWAGA - 20 zł, a w płockim 6,5. Ciekawe jaka jest prawdziwa cena? Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Ciekawe, czemu trasa jest prowadzona z pominięciem Poznania - czyżby chodziło o to, by za wszelką cenę obrócić jednym autobusem? Na to wygląda. Pierwszy raz widzę tak długi kurs jedynie z godzinną przerwą w punkcie docelowym. Chyba nawet PKS Koszalin z połączeniem Koszalin - Wawa, dłużej odpowczywa w Stolicy. Temat: Lamia prawo??? (bylo Zmiany w TOB od 18 lutego)
Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Izzy, a czy ta linia Warszawa - Koszalin nie była by bardziej rentowna gdyby w sezonie dojeżdżała do Kołobrzegu? Byłem kilka dni temu właśnie tam i zauważyłem pełno PKSów z innych województw. Wiele z nich właśnie jedzie przez Koszalin i zabiera przez to bardzo dużo ludzi na odcinku Koszalin - Kolobrzeg. Np. PKS Bytów wszystko ciekawie tam wykombinował, bo zrobił tam 2 kursy przyspieszone i jeden zwykly, ktore mijaja wiekszosc przystankow, ale jada w cenie zwyklego. Zaznaczam, ze ty sie lepiej na tym znasz, ale mi sie wydaje, ze przedluzenie do Kolobrzegu to chyba dobry pomysl. Pozdrawiam Temat: PKS Nowy Sącz i zarząd komisaryczny Tak. PKS prowadzi nadal KM w Krynicy (nazywa się to Komunikacja Uzdrowiskowa). Z kolegami staramy się jak najbardziej "pomagać". Łapiemy busiarzy, na nie swoich przystankach. Rozklejamy ogłoszenia porównujące ceny (niestety większość ludzi myśli BUS=niższa cena, a u nas tak nie zawsze jest). W tym roku mamy 3 nowe autobusy O404 w leasingu i DAB-a z Koszalina. Co do tego zdezelowanego DAB-a, to teraz już rzadkość. Najwyżej do Kiczni się zdaża. Temat: Komfort Bus PODRÓŻUJ Z KOMFORTBUSEM Szanowni Państwo Wygoda pasażerów i komfortowe warunki podróży to podstawa naszej działalności, oferujemy wysoki komfort za korzystną cenę, nasi kierowcy to wysokiej klasy profesjonaliści z dużym doświadczeniem zawodowym gwarantujący bezpieczeństwo pasażerów, dlatego też zachęcamy do korzystania z prowadzonej przez naszą firmę komunikacji dalekobieżnej KOMFORTBUS. W chwili obecnej obsługujemy linie do: Warszawy, Kołobrzegu, Szczecina, Białegostoku, Poznania, Wrocławia, Elbląga, Koszalina, Zielonej Góry (od 15.09). (...) Nowe połączenie Bydgoszcz – Gniezno – Poznań - Zielona Góra. Z przyjemnością informujemy, iż od dnia 15.09.2008 r. poszerzona zostanie komunikacja prowadzona w ramach KOMFORTBUS o połączenie BYDGOSZCZ – ZIELONA GÓRA – BYDGOSZCZ. Wyjazd autobusu z dworca autobusowego w kierunku Zielonej Góry o godzinie 17:20 – Żnin (18:25) – Gniezno (19:10) – Poznań (20:35) – Sulechów (22:25) – Zielona Góra (22:50), natomiast powrót z Zielonej Góry do Bydgoszczy o godzinie 10:30 – Sulechów (11:10) – Poznań (13:35) – Gniezno (14:30) – Żnin (15:15) – Bydgoszcz (16:05). Komunikacja obsługiwana będzie pojazdami o wysokim standardzie podróży. Serdecznie zapraszamy do korzystania z naszych usług. Źródło: PKS Bydgoszcz Temat: Koszalin > Szynobus na plus Łeba poza sezonem to niewielka mieścina (poniżej 4.000 mieszkańców), a PKS Słupsk ma tam co godzinę kursy z Lęborka. Szynobus pokonuje ok. 30 km w 45 minut, co nie jest rewelacyjną prędkością i przejazd zajmuje tyle czasu co autobusem. Nie znam tej linii, ale pytanie jest takie, czy wioski pomiędzy Lęborkiem a Łebą generują na tyle duży ruch, żeby opłacalne było tam zatrzymywanie się szynobusu ? Może gdyby te przystanki wyeliminować (co pozwoliłoby skrócić czas przejazdu do ok. 35 minut) i utrzymać przez dłuższy czas obecną cenę (4 zł), coś z tego byloby i poza sezonem ? Problem polega na tym że szosa z Lęborka do Łeby przecina największe skupiska ludności a linia kolejowa biegnie przez zadupia. Poza sezonem jeździ tak mało ludzi że nawet ci co wsiadają na tych małych stacyjkach są cenni. W Łebie poza sezonem dużo jest zielonych szkół i innych coś tam coś tam ale wydaje mi się że te grupy przyjeżdżają autokarami prosto z własnych miejscowości. W Mielnie to nawet poza sezonem w weekendy jest kupa ludzi z Koszalina. W lutym czy w marcu w pogodne weekendy dużo ludzi spaceruje po plaży a droga do Mielna jest pełna samochodów , więc to połączenie powinno pozostać po sezonie przynajmniej w weekendy. Z resztą w dni powszednie też z rana czy po południu w busach wszystkie ( lub prawie wszystkie ) miejsca są zajęte tyle że busy to jeszcze dalej niż do Mielna kursują. Pozdrawiam! Temat: Czy ktoś szuka może stancji albo mieszkania do wynajęcia? -) Witam Dostałam się w tym roku na informatykę i również poszukuję mieszkania lub pokoju (a najlepiej kawalerki lub mieszkania dwupokojowego dla dwóch soób;) ) w Koszalinie, najlepiej w pobliżu wydziału EiI. Pokój w akademiku 'nie przemawia do mnie' Interesujaca mnie cena to też ok 400-500 zł. Oczywiście interesuje mnie pokój z umeblowaniem Jeśli któraś ze studentek PK poszukiwałaby współlokatorki lub byłaby zainteresowana jesli ja znajdę jakąś ofertę to proszę o kontakt Razem zawsze raźniej Temat: [Łódź wysyłka] ryby i krewetki Sprzedam boraras brigittae 4PLN,Hyph amandae 2,5PLN Mcrorasbora galaxy 8PLN, simulansy 2,5 PLN, Rasbora kubotai 6PLN, z krewetek RC 12PLN, humelki 7PLN, Amano 5PLN, red nose 7PLN, babaulti zielone 4PLN, niebieskie 6PLN, orange 7PLN,atyopsis 11PLN, sulawesi cardinal 25 PLN. Wszystkie ryby i krewetki (pza sulawesi ) trzymam w wodzie pH 7,5, twrdości ogólna 14 , węglanowa 10. Moge zawieżć free do Koszalina , Kielc i Warszawy co około 2 tygodnie. Wysyłam do miejscowości majacych bezpośrednie połączenie PKS z Łodzią , koszt wysyłki 10-15 PLN + koszt pudła styropianowego 15 pln. ZOSTAWIAM TEGO POSTA BO CENY HURTOWE I ZAPEWNE OSOBA MOŻE ŚCIĄGNĄĆ INNĄ FAUNE TAK WIĘC PRZYDA SIĘ DLA POTOMNYCH Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz? 4 late temu za 5.6 dzisaiaj za 4.6 wiec jedyny z tego pozytek.Bo konkurencji która powinna byc ale na litośc nie wychwalajmy prywatnych przewoźników że sa najlepsi bo to nie prawda,tez nie odjeżdzają jak maja awarie bo dysponuja często tylko jednym srodkiem lokomocji,a częśc tych panów to z reguły byli kierowcy PKS którzy musieli odejśc mimo młodego wieku ze względu min. na swoje chamstwo i teraz prowadza swoje firmy a chamstwa u przewoźników prywatnych tak jak wszedzie nie brakuje. no tak drogi kolego ale 4lata temu ile było tańsze paliwo?Pensje też były trochę niższe a bilety potaniały.Mam wrażenie że tą różnicę gdzieś odejmą(może nie kupią nowych opon,albo nie wymienią klocków czy okładzin?)Podam Ci przykład z naszego podwórka;Koszalin- Kołobrzeg 47km 4 lata temu 10zł w ubiegłym roku 4.5zł(wynik morderczego wyścigu dampingowych cen pomiędzy przewoźnikami;obecnie 6zł(Veolia) Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Nowości PKS Bydgoszcz: Połączenie Warszawa - Ustka jako przedłużenie zeszłorocznego sezonowca Bardzo dobre posunięcie moim zdaniem - wreszcie Słupsk ma konkurenta i może dzięki temu przestanie szaleć z cenami na tych kursach. Połączenie z Bydgoszczy do Krynicy Morskiej jako przedłużenie kursu do Elbląga Tu akurat trochę bez sensu zrobili IMHO, gdyż autobus od Elbląga nie zatrzymuje się. A przecież Mierzeja Wiślana to nie tylko Krynica. Jest jeszcze Stegna, Sztutowo, Kąty Rybackie. Kurs relacji Bydgoszcz - Koszalin wydłużyli do Mielna Temat: WAKACJE! I tylko wakacje. Z tym dojazdem to bym polemizowal. Do jakichs wiosek dojazd za kolorowy nie jest - najpierw powiedzmy pociag do Koszalina/Slupska/Gdanska/Kolobrzegu, pozniej PKS wiec za fajnie nie jest zwlaszcza z bagazami. Dresiarstwa jakos w Ustce nie doswiadczylismy, ot kilku wiekszych osobnikow z lysymi glowami krecacych sie obok najwiekszej (?) dyskoteki Viva i tradycyjne pokazy muskulatury na plazy. Co do tych zakupow - chodzilo mi o wieksze sklepy typu Biedronka, Netto. Takich nie uswiadczysz w np. Ostrowie a wiadomo jakie ceny sa w malych wiejskich sklepiku u soltysa. Najlepiej znalezc zloty srodek - miasteczko sredniej wielkosci, bez lansu i dresiarstwa. Ustka spelniala te cechy ale za rok chyba juz sie tam nie wybiore - mam zle wspomnienia z tamtejszym jedzeniem. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Przepraszam że wrocę do dużo wczesniejszych wątków ale dawno mnie nie było. Po pierwsze linia Warszawa - Świnoujście miała być wykonywana także przez PKS Warszawa ale uruchomiliśmy już nową linię do Koszalina z PKS Koszali tak więc nie byliśmy w stanie. Jeżeli chodzi o to że nie ma przystanków pomiędzy Warszawa a Poznaniem na linii do Świnowujścia, przystanki umyślnie nie znalazły się w rozkładzie, po to żeby skrócić czas jazdy do 10 godz., ponadto PKS Warszaw ma już skoordynowany rozkład jazdy Warszawa - Poznań - Zielona Góra - Słubice dwa kursy dziennie z przystankami na odcinku Wa-wa - Poznań, więc nie chcieliśmy żeby ze soba zbytnio konkurowały, mam nadzieje że już niedługo będą sprzyjające warunki do tego by ją otworzyć. Jeżeli chodzi o połączenia Warszawa - Poznań w ogóle, to trzeba powiedzieć że przewoźnicy się boją tej linii z powodu silnej koleji na tym odcinku, moim zdaniem komunikacja autobusowa swobodnie mogła by tam istnieć ale nie jako konkurencja tylko alternatywa. Przez krótki czas w 2001 jeździliśmy takim kursem mieliśmy już stałych pasażerów, narazie było słabo z powodu barku przyzwyczajenia pasażetów do autobusów w tym kierunku ale moim zadniem linia rokowała dobrze, została zamknięta z powodu perturbacji wewnątrz PKS Warszawa. Jeżeli chodzi o dalekobieżną komunikację autobusową to trzeba sobie powiedzieć że będzie się rozwijała nadal tak jak w tej chwili, jak już wspomniałem nie należy upatrywać jej jako konkurencji do koleji bo nigdy nią nie będzie, tamten system centralnie zarządzany spowodował to że autobusy były uzupełnieniem koleji ale tak być nie musi. Wbrew pozorom autobus jest tańszy, ceny biletów właściwie nie uległy zmianie od 3 lat, większość przewoźników prowadziła zniżki handlowe dla dzieci, studentów i seniorów co poprawiło atrakcyjność, coraz częściej ceny na danym odcinku dostosowywane są do rynku lokalnego. Wiem że autobus zazwyczaj jedzie dłużej, ale standard wozów i jakość obsługi się ciągle poprawia, jest przede wszystkim bezpiecznie. Są połączenia w ktorych autobus zaczyna wygrywać z koleją chośby Warszawa - Bydgoszcz, Warszawa - Radom, Warszwa - Lubin. Rozwój jest hamowany przez brak odpowiedznich dróg przez co nie ma sensu wprowadzanie połączeń expresowych, ale to już nie wina przewoźników. Na koniec dementuje informację że PKS Warszawa jest monopolistą w komunikacji dalekobieżnej, wbrew pozorom jesteśmy małym przewoźnikiem mamy tylko 55 wozów, 32 linie ale za to tylko dalekobierzne, nasze linie właściwie obejmują znaczną część kraju i dlatego są widoczne. Polski Express już nas dogonił ma podobna ilość wozów tylko że ma bardziej skonsolidowane linie, to znaczy na linii 7 ale na każdej po kilka kursów my za to linii mamy dużo ale po jednym kursie. Jako jedyny PKS w Polsce tak się specjalizujemy. Temat: Jak to jest z poczęstunkiem w IC? Prosze nie generalizuj. Przykład: jedziesz z Jasła do Krakowa. PKS Sanok, czy Krosno oferuja usługi na naprawde godnym poziomie zwłaszcza w przypadku tego drugiego z rozsądną cene. A np . tej same trasie jeździ PKS Katowice Za wyższą cene niż nawet PKS Conneks Sanok dostajesz usługę w postaci rozpieprzonego jelcza, gdzie śmierdziw środku paliwem, a drgania scian bocznych maja amplitude 10 cm. I tutaj jest różnica. Jedziesz PKS Sanok a olewasz PKS Katowice. Ty decydujesz. A w przypadku podróży na trasie Wrocław Koszalin masz do wyboru dwa stare pociagi, wiec nie masz wyboru. Od znajomych slyszalem jaki jest standard.
pozdrawiam Temat: Słupia- i do Koszalina nic <ciach skomunikowania z Warszawą Wczoraj oglądałem w regionalnej tv relację ze spotkania przedstawicieli wariant 1: autobus zewnętrznego przewoźnika wariant 2: skomunikowany autobus szynowy: Poza tym zawsze jakimś połączeniem będzie NocnyEx, który pojedzie już od 10 Temat: Zjazd ADHD-owców w Darłowie My rowniez wybieramy sie do Darłowka jednak w innych terminach ...(na turnusy rehabilitacyjne ) raz w czerwcu drugi raz w sierpniu .Poniewaz juz bylam tam w zeszlym roku to o ile sie zbyt rozklady pkp nie pozmieniaja to jest bezposrednie polaczenie do SŁAWNA ( pozniej przesiadka na autobus szynowy do Darłowa ) z KATOWIC . data wyjazdu : 22.06.07 przyj. odj. Katowice 18:45 Chorzów Miasto 18:59 19:00 Bytom 19:16 19:18 Tarnowskie Góry 19:43 19:46 Lubliniec 20:27 20:28 Olesno Śląskie 20:54 20:55 Kluczbork 21:18 21:25 Kępno 22:06 22:06 Ostrzeszów 22:22 22:22 Ostrów Wlkp. 22:43 22:45 Pleszew 23:09 23:10 Jarocin 23:27 23:28 Środa Wlkp. 23.06.07 00:01 00:02 Poznań Główny 00:40 00:47 Oborniki Wlkp. 01:25 01:26 Rogoźno Wlkp. 01:42 01:43 Chodzież 02:14 02:15 Piła Główna 02:33 02:38 Jastrowie 03:04 03:05 Szczecinek 03:34 03:36 Białogard 04:28 05:05 Koszalin 05:25 05:31 Sławno 06:06 Czas jazdy: 11:21; kursuje w okresie, 22. Cze do 1. Wrz jest to pociag pospieszny ..cena biletu z Katowic z znizka ok.14 zł Autobus szynowy z SŁAWNA do Darłowa odjazd godz.6.60 przyjazd do Darłowa godz. 7.14 cena biletu ok. 4 zł Od polowy czerwca jezdzi rowniez PKS z Bielska Białej , przez Katowice i inne wieksze miasta do Darłowka .Wyjezdza on wieczorem ok.19 i rano jest na miejscu .Ale tu trzeba juz bezposrednio dowiadywac sie w biurze pks-u. Gdy w zeszlym roku jechalismy na turnus w pociagu byly zarezerwowane przedzialy mysle ze z tym nie ma wiekszego problemu o ile wczesniej sie to zrobi . Znizki na PKP obowiazuja tylko na podrozowanie w 2 kl. i nie obejmuja cen miejscowek . Temat: Warszawa - pytania o dojazd (zapewne Ci odpowiem zle, ale ok ;)
Temat: Ustka bez kolei ? Autobus jedzie co 15-20 minut, ale są to autobusy 4 firm przewozowych - w końcu dla ludzi którzy korzystają z biletów miesięcznych autobusy jeżdżą i tak co godzinę, a pozostaje też spora grupa pasażerów z pociągów dalekobieżnych (bardzo ważne jest skomunikowanie), oraz tych, którzy nie widzą różnicy między autobusem a pociągiem, zwłaszcza wtedy, jeśli pociąg odjeżdżałby o stałych godzinach podobnie jak autobusy...Sądzisz że dojście na peron byłoby problemem, jeśli pociąg jeździłby szybciej do Ustki, oferowałby wyższy komfort, możliwość zakupu biletu u konduktora (jak na trasie do Darłowa). Co zaś do argumentu połączeń autobusowych: jeśli porównać wielkość Sławna, to liczba autobusów, a może raczej busów, które dojeżdżają do Darłowa i Koszalina można porównać. Sezon przecież wymusza jakąś komunikacje, a kolei nie było w Darłowie od prawie 15 lat, więc ktoś tą dziure musiał zapełnić. Zwłaszcza, że w Sławnie też jest dworzec dalekobieżny. Łeba natomiast ma dobre połączenia PKS, oraz busowe, ale... tam w sezonie ludzi po prostu wozi kolej, więc to raczej argument przeciwko Twoim. Temat dostępności autobusu dla osiedli itd. świadczy oczywiście na korzyść tego rodzaju komunikacji - z drugiej jednak strony pociąg staje niemal w środku Ustki i dojeżdża do niej szybciej. Po za tym - pare lat temu powstał temat dojazdu pociągu nad samą plażę zachodnią, gdzie są tory, lecz nie ma trakcji (mógłby to realizować pojazd spalinowy - np. szynobus). Pomysł zbył łatwo ktoś z PKP i sprawę zamknięto. Czy autobusy są modniejsze niż pociągi to temat do dyskusji:) Z przymróżeniem oka oczywiście. Bardzo jestem ciekawy, gdzie przeczytałeś o pociągach dalekobieznych z Ustki. Szczerze mówiąc nic mi o tym nie wiadomo. Co zaś się tyczy z Kępic - w sezonie mieszkańcy tamtych rejonów z przyjemnością pojechali by do Ustki nad morze, zwłaszcza, że cena biletów maleje procentowo wraz z odległością. Z resztą chodzi bardziej o to, aby wykorzystywać jeden skład do pracy na całej linii do Ustki, zamiast dwóch. Jeszcze jeden argument za: 5 na 6 obecnie jeżdżących pociągów z Kępic/Miastka, to pociągi ze Szczecinka - dużej stacji przesiadkowej z rejonu Poznania, Torunia, Bydgoszczy i Piły - a to duży potencjał ludzki. Zwłaszcza fajnie, że obecnie na tej trasie juz kursuje szynobus, który leci 100km/h przez całą trasę. Co zaś się tyczy jednego przejazdu na strefie to nie jest to żaden problem. ponieważ to właściciel strfy powinien partycypować w kosztach. pozdrawiam serdecznie! Temat: Skład Karmazyna do Kamienia Pomorskiego - skandal? Ok - tylko nim zaczniesz piętnować warto dowiedzieć się u źródła jaka jest prawda. Nie wszyscy są jakimiś MK, aby chodzić po szopie i się pytać. Ja jestem zwykłym pasażerem który chce, aby go przewieźć w ludzkich warunkach A ja zadaję pytanie po raz n-ty (i pewnie po raz n-ty zostanie bez odpowiedzi) jaki interes ma Szczecin puszczać swoje najlepsze jednostki na trasę gdzie znika im tabor z ich "widzenia" na 2 dni? Przecież oczywistym jest, że lepiej dla nich puścić SPOT-a 3 razy do Stargardu Szcz. i Koszalina w ciągu dnia. Poza tym podczas Kolejowej Orkiestry Świątecznej Pomocy koledzy zrobili konkurs - na najdłuższy bilet pasażera. I co się okazało - bez rewelacji. Na całą jednostkę znalazł się jeden pan z biletem Wrocław - Szczecin i jeden pan z Rudnej Gwizdanów do Szczecina. Pozostali podróżni mili bilet na max 50-60 km. Ja też wiele razy jeździłem z Wrocławia do Legnicy full plastickiem i jakoś żyję. A taki, że w normalnym kraju liczy się dobro KLIENTA.... a nie, że "nie będziemy widzieć ED72 przez 2 dni" poza tym coś ta literka "D" w nazwie mówi, nieprawdaż ?... Niech IC idzie za przykładem,PR-ów i na Światowida, Galicję czy Hetmana puści Eaosy, i Gagsy. Będzie wprost cudownie I nie wszyscy tak samo muszą jechać do Kamienia. Wystarczy że na plastikowej ławie pojedziesz z Wrocka do Kostrzyna, czy Rzepina, a nawet do Zielonej Góry... 3 godziny na takim cudeńku, to idealne. Klient się cieszy, że ma pociąg bezpośredni, ale jak widzi plastikową ławę, na której ma siedzieć 3, 4 a nawet więcej godzin, następnym razem korzysta z usług PKS-u (za taką samą cenę, mogę nowoczesnym, klimatyzowanym autobusem pojechać w takim samym czasie do Szczecina) Temat: Koszalin - "Słupia" c.d. Głos Pomorza, 26-02-2004 Zawieziemy jak zapłacicie Ekspres Słupia, jeżdżący do niedawna na trasie Warszawa-Kołobrzeg, od Pojedziemy, ale jak się dołożycie Pomóc chcą regionalni przewoźnicy. Dodatkowe kursy do Słupska chętnie Prywatni też zawiozą Pasażerów Słupi chcieliby też dowozić prywatni przewoźnicy z Koszalina Nie myślą, bo walczą Co na to samorządy i PKP? Władze PKP InterCity twierdzą, że utrzymanie Podróż Słupią ze Słupska do Warszawy kosztuje 80 zł. Tymczasem coraz więcej Temat: Koszalin - "Słupia" c.d.
Zawieziemy jak zapłacicie Ekspres Słupia, jeżdżący do niedawna na trasie Warszawa-Kołobrzeg, od Pojedziemy, ale jak się dołożycie Pomóc chcą regionalni przewoźnicy. Dodatkowe kursy do Słupska chętnie Prywatni też zawiozą Pasażerów Słupi chcieliby też dowozić prywatni przewoźnicy z Koszalina Nie myślą, bo walczą Co na to samorządy i PKP? Władze PKP InterCity twierdzą, że utrzymanie Temat: Politechnika Koszalińska Minister szkolnictwa wyższego nawołuje małe uczelnie do łączenia się. Sprawa dotyczy także ośrodków w Koszalinie i Słupsku. Te, owszem, marzą o utworzeniu uniwersytetu, ale każdy na własną rękę. Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego pracuje nad zmianami przepisów, które pozwoliłyby na łączenie małych uczelni. Jak już pisaliśmy, środowiska akademickie bardzo sceptycznie odnoszą się do takiego rozwiązania. Jesteśmy silni Łączenia nie chcą w Akademii Pomorskiej w Słupsku - Chyba, że będziemy postawieni pod ścianą przez ministerstwo i nie będziemy mieli wyjścia - mówi Jolanta Nitkowska-Węglarz, rzecznik AP. - A dziś? Każdej uczelni zależy, by dbać o własną autonomię. Każda ma własną koncepcję rozwoju. My jesteśmy silnym ośrodkiem. Nasza sytuacja finansowa jest bardzo dobra i w przyszłości sami jesteśmy w stanie utworzyć uniwersytet. A pomysł z połączeniem? Będziemy o tym dyskutować w środę podczas posiedzenia senatu uczelni. reklama Działamy sami Tomasz Krzyżyński, rektor Politechniki Koszalińskiej, jest równie sceptycznie nastawiony do pomysłu scalenia obu uczelni. - Na razie nie ma takiego tematu - stwierdza. - Działamy w dwóch różnych województwach. To dwa różne regiony europejskie. Po połączeniu możemy mieć problemy ze zdobywaniem funduszy unijnych na tzw. twarde projekty. W efekcie ucierpimy na tym finansowo. A przykłady z Polski dowodzą, że pomysły łączenia uczelni kończą się niepowodzeniem. T. Krzyżyński zaznacza, że oba środowiska akademickie mają własne ambicje. - I to także jest przeszkodą w dążeniu do scalenia - mówi rektor. Jednocześnie zastrzega, że nie ma nic przeciwko współpracy pomiędzy uczelniami. - Politechnika mogłaby uruchomić swoje kierunku w Słupsku i na odwrót - stwierdza. - Natomiast my jesteśmy zainteresowani samodzielnym przekształceniem w uniwersytet. Możemy o tym myśleć za dwa lata. Byłby to uniwersytet o charakterze technicznym. Co dla studentów? Od żadnego z rozmówców nie usłyszeliśmy nic konkretnego o plusach ewentualnego połączenia PK i AP. A studenci? Gdzie ich miejsce w walce o autonomię uczelni i ambicje? Czy skorzystaliby na połączeniu? - O plusach będę mogła coś powiedzieć po środowym posiedzeniu senatu - stwierdziła J. Nitkowska-Węglarz. Rektor Politechniki Koszalińskiej przyznaje, że połączona uczelnia byłaby silniejsza ofertą studiów. - Ale pamiętajmy, gdy będzie miała ograniczone żródło finansowania, będzie miała kłopoty. Rektor zauważa, że inicjatywa łączenia PK i AP wypłynęła tak naprawdę od polityków walczących o województwo środkowopomorskie, którym zależy na tworzeniu wspólnych więzi pomiędzy regionami. Eugeniusz Żuber ze Stowarzyszenia Pomorza Środkowego "Intergracja dla Rozwoju”, które od lat walczy o środkowopomorskie: - Oczywiście, że stowarzyszeniu zależy na jak największej liczbie elementów łączących oba regiony. Ale nic na siłę. Luźny pomysł połaczenia uczelni pojawił się kilka lat temu, jeszcze za starych władz Politechniki i Akademii. Dziś uważam, że nie należy za wszelką cenę go forsować. Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie, przedstawiciele PK odwiedzili w tej sprawie słupską uczelnię. Na Politechnice tymczasem pojawią się kontrolerzy z Państwowej Komisji Akredytacyjnej. - Taki fakt miał miejsce - potwierdziła wizytę koszalinian w Słupsku rektor AP, Danuta Gierczyńska. - Grupa osób z Politechniki rozmawiała z naszymi prorektorami. Rektor PK Tomasz Krzyżyński od piątku nie znalazł czasu na rozmowę z naszą redakcją. Kanclerz koszalińskiej uczelni Artur Wezgraj jednak zaprzeczył: - Żadnych rozmów tego typu nie było. Ja osobiście jestem przeciw czemuś takiemu i wielu studentów PK również. Temat: biedna Łódź - nie dla PKS Jak widac tylko PKP nie opłaca się dbać o pasażerów z Łodzi opowiadając, że Łódź jest za biedna... http://www1.gazeta.pl/lodz/1,35136,1529779.html Zmiany w rozkładzie PKS Zapowiada się ostra konkurencja między łódzkim PKS a koleją. W nowym Rozkład wchodzi w życie 15 czerwca i będzie obowiązywał przez rok. Za to od 21 czerwca w rozkładzie pojawią się sezonowe nowości. Będzie * Kołobrzegu. Wyjazd z Dworca Centralnego zaplanowano na godz. 5.30, * Krynicy Morskiej (przez Warszawę i Elbląg). Z Dworca Centralnego w * Kudowy Zdrój (przez Wrocław, Kłodzko, Polanicę i Duszniki). Z Łodzi * Łeby. Z Dworca Centralnego autobus wyjedzie o godz. 21, by o godz. 6 * Zakopanego. Dziś jest już jedno połączenie (wyjazd z Łodzi - godz. Na tej trasie jest też zniżka 10-proc. na powrót (jeśli pasażer kupi Z kolei od 1 lipca z łódzkim PKS-em za 38 zł będzie można zabrać się do Z rozkładu nie zniknie autobus do Koszalina. Będzie go jednak obsługiwać Za podane ceny można kupić bilet w jedną stronę Temat: majowka z jogicznym masazem tajskim Drawsko Pomorskie joga Majówka z Masażem Tajskim i Jogą 1- 4 maja Przystanek Komorze (pomiędzy Szczecinkiem a Drawskiem Pomorskim - koło Czaplinka) Prowadząca : Kanya Krongboon - nauczycielka Tajskiego Masażu. Skończyła w Bangkoku uznane kursy dla masażystów i nauczycieli, a następnie pracowała przez 10 lat ucząc tajników tradycyjnego masażu tajskiego. strona massagethai kropka info 0513-973-161 (wyslij sms, bo jestesmy za granica - oddzwonimy natychmiast) Kurs masażu tajskiego stanowi nić przewodnią naszej majówki i będzie przeplatany ćwiczeniami jogi (też w tajskiej postaci), wypoczynkiem w pięknym otoczeniu, a również degustacją tajskiego jedzenia, medytacjami przy misach i gongach tybetańskich. Kurs dla masazystów, fizjoterapeutów, joginów, również amatorów masażu i jogi, włącznie z dziećmi i młodzieżą. Kanya będzie prowadzić kurs masażu tajskiego, pomagać jej będzie, i prowadzić zajęcia dodatkowe, Dariusz Witkowski - certyfikowany nauczyciel jogi wg metody Iyengara, masażu polinezyjskiego Ma-uri i hawajskiego Lomi Lomi nui, instruktor masażu misami tybetańskimi. Program majówki z joga masażem: zajęcia zaczniemy 1 maja od porannej jogi od 8:00, następnie wspólne śniadanie i pochód wokół jeziora, zajęcia masażu zaczną się od godz. 12:00. W pozostałe dni joga od 7:00, śniadanie od 8.00, szkolenie masażu 9.00 - 18.00 z długą przerwą obiadową. Wieczorem medytacja, a dla chętnych nisko płatne zabiegi masażu tajskiego, indonezyjskiego, stemplami ziołowymi i tajskiego masażu stóp przez nauczycielkę i przez doświadczonych, zaawansowanych terapeutów. Koniec zajęć masażu o 16.00 4-go maja. Koszt: 1000zł, przy 2 osobach 1800zł, przy 3 osobach 2550zł. Dzieci/młodzież 350zł na kurs, 200zł jako osoby towarzyszące. Osoby towarzyszące 400zł (mogą być modelami do masażu). Przedpłata 200 zł do 31 marca. W cenie włączone są wegetariańskie śniadania i obiado-kolacje, można też przyjechać dzień wcześniej i wyjechać dzień później - dla uniknięcia korków. Można też zostać w gospodarstwie dłużej - za opłatą bezpośrednio dla gospodarzy, po cenach preferencyjnych. Gospodarstwo agroturystyczne Przystanek Komorze Do naszej dyspozycji dwa domy z pełnym wyposażeniem - w każdym domu zmywarka, kuchnia elektryczna, lodówka, salon z kominkiem. Łącznie osiem pokoi, w tym 4 z łazienkami. Również zadaszony taras, miejsce na parking dla samochodów, miejsce na ognisko. Obok naszej przystani jest ujeżdżalnia koni. Wieś Komorze leży w otulinie Drawskiego Parku Krajobrazowego DPK, położonego we wschodniej części województwa zachodniopomorskiego. Dojazd do Komorza - 39km na Zachód od Szczecinka, 15km na Wschod od Czaplinka. Pomożemy w dojeździe z pobliskich stacji PKP i PKS Łubowo i Czaplinek. np dojazd samochodem z Warszawy przez Bydgoszcz, Piłe - 6h. Dojazd pociągiem z Warszawy - 7h 45 przez Poznań, Szczecinek. Wyjazd 8:25 pociąg IC 1607 do Poznania, 12:29 pociąg 78445 do Szczecinka, 15:44 pociąg 89427 do Łubowa. Również łatwe połączenia z Olsztyna, Gdańska, Gdyni, Szczecina, Kołobrzegu, Koszalina - przesiadki w Szczecinku lub Runowie Pomorskim Dojazd autobusem z Warszawy Zachodniej przez Warszawą Centralną do Czaplinka o 5:10 zabiera 8h, o 6:10 zabiera 9.5h . Autobus nocny z Warszawy Zachodniej przez ul. Potocką o 20:15 zabiera 8h. Autobusy relacji Warszawa - Kołobrzeg. Koszt 60zł. Dojazd autobusem z Warszawy Zachodniej do Szczecinka o 10:45 przez Warszawę Centralna o 11:00 zabiera 8h 20 minut. Autobus nocny z Warszawy Zachodniej o 23:20 zabiera 8h. Autobus relacji Warszawa - Koszalin. Koszt 56 zł. Musisz jeszcze dojechac lokalnym autobusem lub pociagiem 35 km do Łubowa, skad odbiora gospodarze. Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne Wozów zawsze jest niedostatek złaszcz tych o wysokim standardzie ale przyczyny tego stanu są różne. Przyczyną nie włączenia się w projekt do Swinoujścia są koszty uruchamiania nowego połazcenia, na dwa w roku nas nie stać gdyz wbrew pozorom jesteśmy małym przedsiębiorstwem. Do słubic wyjazdy przewidziane są na 9:00 i 21:00 wyjazdy do warszawy o 9:30 i 21:00, przejazd na odcinku W-wa - Zielona Góra 8:40 z postojem 30 min., cennik nie jest jeszcze zatwierdzony, wstępnie z W-wy do Poznania 40, Zielona Góra 55, Słubice 60. Żeby na forum o autobusach nie popierać autobusów nieładnie ) Nie twierdzę że jest cukierkowo, że są tylko super wozy tylko dogodne połączenia dla każdego i tylko super obsługa, z obserwacji rynku nożna zauważyć powoli zmieniającą się tendencję, jeżeli ktoś jest zwolennikiem kolei to zawsze znajdzie plusy takich połączeń, natomiast miłośnik autobusów znajdzie minusy w takim połączeniu. Podałem tylko kilka przykładów na potwierdzenie moich tez oczywiście można się z nimi nie zgadzać, ale ja mam fakty. Połązcenia nocne kolejowe zazwyczj są pośpiesznymi i ich cena jest albo porównywalna albo nieznacznie niższa, to wiem, także wiem że do poznania można pojechać za 43 PLN ale wiem że codziennie o połączenia do poznania w informacji na zachodnim pyta się od 5 do 15 osób, (wiem bo w informacji pracowałem kilka miesiecy), ponadto "każde" połaczenie nocne w komunikacji autobusowej jest trafione, dla przykładu podam że Warszawa - Łeba była połączeniem dziennym w dodaktu wygasającym liczba pasażerów wciąż spadała po zminaie rozkładu na nocy w tym roku w większość weekendów trzeba było podstawić po dwa wozy, otwarte przez mnie w zeszłym roku nocne połaczenie do Gołdapi w tym roku przynosi zyski, nocny kurs do koszalina jest lepszy od dziennego ponad dwukrotnie, i tak mogę wymieniać a to tylko połączenia PKS Warszawa. Dodam tylko że jeszcze kilka lat temu PKS Warszawa otworzył w krótkim czasie sporą liczbę połączeń, min. Kołobrzeg, Wisła, Korbielów, Głogów, Szklarska Por. po tamtych połaczeniach została tylko Szklarska po wielkich "bólach" dziś tamte połączenia są wskrzeszane, znowy jest Głogów, Kołobrzeg, ale juz nie nasze . Mamy dobre rozeznanie jak wygląda komunikacja w Hiszpani z racji tego że tam jeździmy, połączenia lotnicze,kolejowe i autobusowe są równoległe każde z nich ma inną grupę pasażerów i inny standard nie mówiąc już o czasie, i tak tendencja będzie w naszym kraju. Wiem że za kilka lat ktoś odnowi infrastrukturę kolejową ale pomyślcie jakie to koszty, teraz bilety kolejowe na Ex są bardzo drogie a ile będa kosztowac jak pociągi zaczną jeździć z prędkościemi 300 km/h, nie ma co się łudzić że kolej powróci do stanu przed transformacją bo nie powróci, atrakcyjne dla inwestorów są tylko połączenia pomiędzy dużymi miastami a reszta jest po prostu nierentowna i nigdy nie będzie bo do biletów państwo nie dopłaci jak kiedyś. Tak więc z całą zaciętości będę bronił autobusowej komunikacji dalekobieżnej. Temat: nic tylko jezdzić koleją... Ta sytuacja opisana w gazecie jest całkowicie chora i nie powinna Przecież coś takiego wogóle nie jest możliwe u prywatnego Mnie się wydaje, że problem właściwcyh relacji PKP klient jest Owszem jeśli kliet jest wandalem to trzeba reagować. Jednak PKP woli Problemem zasadniczym, według mnie, jest tzw. całkowity monopol PKP Dopiero jak dojdzie do takiej sytuacji kiedy z Jeleniej do Wrocławia I podobnie z wakacyjna ofertą Polbusu Wroclaw, oferta przyjela sie. I na koniec jeszcze raz sprawa znizek na kolej, dla mnie to relikt I dlatego jest jak jest na PKP. Obecnie przypominają TPSA. A za komuny A koniec jest juz coraz blizszy. Jak zamkną linie do Szklarskiej, Tylko, że rozkladajace się zwłoki PKP nie spowodują, że PKS za W miedzyczasie powstana jakies dziwne projekty i strategie w stylu pozdrawiam Temat: PKP-PR, SKM czyli co przyspiesza moja decyzje o posiadaniu samochodu Przyszło mi w ubiegły weekend wracac ze Slupska do Lodzi. Poniewaz preferowany przez moja lepsza 1/2 PKS stwierdzil, ze "na wszystkie autobusy na niedziele bilety sa sprzedane" (w piatek!!!) wybor (z braku innego w miare cywilizowanego srodka transportu) padl na kolej. I tu zaczely sie schody. Dotychczas korzystalem z polaczenia, gdzie wyjezdzalo sie osobowka Najtanszym okazalo sie polaczenie Slupsk-Szczecinek+[P]Szczecinek-Laskowice Wybralismy te wczesniejsza. 19:00. Stacja w Slupsku. 19:15. Wjezdza ekspres IC do Koszalina, Kolobrzegu, gdziekolwiek. Koszalin. Gdzies za Koszalinem. Kontrola biletow. Mimo wymienionych uprzejmosci, w Bialogardzie, Szczecinku 0:03 Bydgoszcz Glowna. 02:25 Kutno. Godzina prawdy. I to by bylo na tyle. SKM Szybka Kolej Miejska w Trojmiescie chcialem podziekowac za brak Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||