Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena PKS katoowice Rozkład jazdy |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: pks katowice zakopaneTemat: PKS z Zakopanego przez Katowice, Koszalin do Kołob PKS z Zakopanego przez Katowice, Koszalin do Kołob rzegu? Czy ktoś nim jeździ? Chodzi mi o to czy na przystanku w Katowicach jeszcze ktoś wsiądzie (bo w Zakopcu i Krakowie mogą pozajmować wszystkie miejsca). A może lepiej pociągiem? Temat: Katowice-Zakopane dojazd Ceny są podobne w zależności od przewożnika PKS.Innych na tej trasie nie ma. Pierwszy kurs z KATOWIC to godz 7.30 następny 10.00 obsługa PKS Katowice.Reszta z Katowic to kursy przelotowe z Jeleniej Góry,Kołobrzegu(nie zatrzymuje się w Tarnowskich Górach),Kudowy,Zielonej Góry(przystanek na dworcu PKP),Warszawy itd.Jeśli jedziesz z Tarnowskich Gór to jest bezpośredni z Sieradza do Zakopanego ok.14.30 przyjazd do Zakopca ok 21. Z BYTOMIA o 8.20 jest przelotowy z Gliwic i z Kudowy(przez Katowice,Wadowice). Z GLIWIC 7.40 wspomniany powyżej, następnie przelotowy z Żar przez Wadowice(najszybszy ze Śląska) i przelotowe z Jeleniej Góry. Najszybciej kursują te przelotowe z Kołobrzegu , Jeleniej Góry,Zielonej Góry .Z Katowic jadą autostradą bez kręcenia po rozkopanym Jaworznie czy przystanku w Chrzanowie. Osobiście nie polecam Sieradza gdyż postój w Katowicach ok 30 min w Krakowie to samo. Zdecydowana większość autobusów kursuje przez Kraków,najlepiej wejdż na stronę RDA Kraków i tam zobaczysz szczegółowe połączenia i rozkłady jazdy. Mieszkałem kiedyś na stałe w Zakopanem i jezdze tam nadal,stąd ta znajomość połączeń.Nie zawsze oplaca sie samochodem. Temat: PKS do Zakopanego..:/ sledzik4 napisał: > Wszyscy z Wrocławia jechali do Zakopca, więc kierowca jechał na skróty Czego nie da się powiedzieć o "moim" kierowcy PKS Zakopane - w autobusie był komplet i wszyscy spod Tatr jechali przynajmniej do Katowic (sam się pytał pasażerów), w związku z czym było góry wiadomo, że nikt wcześniej nie wsiądzie. Pomimo tego zwiedziliśmy Kraków z perspektywy korków tracąc w nich jakieś 1,5 h :/ (fakt że chociaż pasażerowie na krakowskim dworcu dowiedzieli się, iż czekali daremnie - gdyby autobus się tam w ogóle nie pojawił to by jeszcze długo czekali). Temat: jak dojechać z Łodzi do Krakowa (nie samochodem)? o 19.26 z Kaliskiej pociągiem do Katowic i potem z Katowic jest PKS do Zakopanego przez Kraków 15 minut po północy. W Krakowie ok. 2 w nocy Temat: jaki przebiega strajk PKP ? Gość portalu: Jerry napisał(a): > Nie rozumiem tych ludzi calkowicie. Dzis rano wybieralem sie do Opola i > oczywiscie z pociagu z TG do Opola nici:-( > Ale... szybko wsiadlem ok. 9.00 w "83" do Gliwic (3,50 zl), w Gliwicach > dowiedzialem sie,ze jest o 10.33 Intercity ale... > 1. nie wiadomo czy przyjedzie bo w Krakowie strajk > 2. bilet do Opola ( ok.60-70 km) stoi 45 zl z groszami!!!!! > Ale... na szczescie o 10.45 jechal AUTOBUS PKS Zakopane do J.Gory przez Opole. > Udalo sie!!! Przyjechal zarabisty Mercedes, komfort jazdy o niebo lepszy niz w > pociagu, w godzine bylem w Opolu. Za ile???? 9 zl!!!!!!! I to sie widac oplaca, > > bo bilet z TG do Opola obskurnym pociagiem kosztuje 11,30 zl. > > Wiec o co w tym chodzi? > Pozdrawiam, wkurzony na PKP > J. Jerry ani nie myśl ile byś zapłacił za Intercity.Sama miejscówka 17 PLN.Im bliżej tym drożej. Tydzień temu byłem w Zakopanem.Bilet PKP poc pośpiesznym z Rudy Chebzia do Krakowa 20 PLN to jest równe 100 km.A z Krakowa do Zakopca też lekko ponad 100km wszyscy przewożnicy łącznie z PKSem 10 PLN.(prócz przelotowych PKSów). Widać że PKP przegrywa cenowo z PKSem. Jedyną zaletą PKP jest szybkość między stolicą i Katowicami i Krakowem(niecałe 3 godz ekspresem) i to że ma pociągi na długich trasach jak np. Przemyśl- Świnoujście.Takich długich tras w PKSie jest jak na lekarstwo chociaż ostatnio słyszałem o linii sezonowej Kołobrzeg-Zakopane. Temat: Katowice <-> Krynica Zdrój PKS Katowice podaje cos takiego: KRYNICA Nowy Sącz 8 1.30 [Un ↔] 6.00 [L ( K )] 10.15 [Um (K)] 13.20 [U( K )] Musialbys zobaczyc na Piotra Skargi dokladny rozklad jazdy. Kiedys na trasie Tarnow-Krakow widzialem prywatny autobus relacji Krakow-Krynica - jak takich duzo jezdzi do Zakopanego z Krakowa to i calkiem sporo bedzie jezdzic do Krynicy. Temat: Do Pabianic ludzie wolą jeździć busami niż tramwaj tramwaje zamiast PKS i busów co sądzicie o tym, żeby autobusy PKS nie wjeżdżały do centrum Łodzi, tylko żeby kończyły bieg na pętlach tramwajowych. Tam pasażerowie przesiadaliby sie do tramwaju i kontynuowali podróż. Na przykład : autobusy z Gdyni, Bydgoszczy, Kołobrzegu, Torunia, Łęczycy kończyłyby bieg w Ozorkowie gdzie następowałaby przesiadka na tramwaj. autobusy z Poznania, Konina, Turku, Warty kończyłyby trasę w Lutomiersku. autobusy z Wrocławia, Opola, Kudowy, Sieradza, Bełchatowa, Widawy, Wielunia itp. kończyłyby trasę w Pabianicach. autobusy z Piotrkowa, Kielc, Krakowa, Rzeszowa, Katowic, Zakopanego kończyłyby trasę na Kurczakach. autobusy z Tomaszowa, Radomia, Lublina, Odrzywołu itp. kończyłyby trasę na Augustowie. autobusy z Rawy, Warszawy, Brzezin, Grójca kończyłyby trasę na Stokach. autobusy z Łowicza, Głowna, Stykowa kończyłyby trasę na Strykowskiej. A z kolei autobusy przelotowe np. z Włocławka do Krakowa jechałyby tylko do Ozorkowa, tam skręcałyby na Aleksandrów, Konstantynów, Pabianice i zajeżdżałyby na Kurczaki i dalej na Piotrków i Kraków. Co o tym sądzicie? Czy to dobry pomysł? Na pewno ekologiczny i europejski. Temat: Busy Nowy Targ - Niedzica Lokalnym węzłem komunikacyjnym Pienin jest Szczawnica. Część połączeń w rejonie Pienin, Pasma Radziejowej i Gorców obsługiwanych jest także przez autobusy z Nowego Targu i Nowego Sącza. Na trasie Szczawnica - Jaworki kursują autobusy PKS i prywatne mikrobusy (zarówno wg rozkładów jazdy, jak i na zamówienie www.jaworki.skpb.lodz.pl/map_frames.html www.nowytarg.pl/dane.php?cid=30 Do Szczawnicy dojechać można także bezpośrednio autobusem dalekobieżnym z kilkunastu miast (m.in. Krakowa, Katowic, Zakopanego i Warszawy Temat: ---->>> Moda na Zakopane Jak przeżyć ten najazd turystów? I jak z zakopanego wyjechać??? PKP świąteczne kursy do i z Zakopanego uruchomiła na kilku trasach: do Warszawy, Bydgoszczy, Szczecina, Lublina Wrocławia, Gdyni, Olsztyna i Katowic. W pociągach, pomimo dodatkowych połączenń, zmierzających do stolicy Tatr panuje tłok. Oglądałam to na własne oczy we Wrocławiu, Katowicach, tłumy....Tylko przewidujący pasażerowie wyjadą po zabawie sylwestrowej w Zakopanem mając zapewnione miejsce siedzące w pociągu. Kto kupno biletu zostawił sobie na ostatnią chwilę, musi liczyć się z tłokiem i niewygodą. Uwaga! Firmy autobusowe na pierwsze dni nowego roku będą miały przygotowaną większą ilość autobusów. Pewnym rozwiązaniem dla tych, którzy w Nowy Rok chcą wyjechać z Zakopanego środkami komunikacji publicznej, jest przedostanie się najpierw do Krakowa autobusem, by stamtąd kontynuować podróż pociągiem. I w tym przypadku lepiej być przewidującym, bo linie autobusowe - i te prywatne i PKS - na większość kursów już sprzedały bilety. Wszystkie firmy mają jednak zamiar zwiększyć ilość autobusów. "Szwagropol" i "Frej", tak jak to robili w zeszłym roku, nie zmieniają rozkładu jazdy, a jedynie w miarę zapotrzebowania podstawią na zaplanowany kurs zamiast jednego, dwa pojazdy. Podobne deklaracje składa PKS. - Jeśli zbierze się grupa ludzi na dany kurs, wtedy uruchomimy autobus - zapewniano w dyspozytorni. - Już wprowadziliśmy na 1 i 2 stycznia dodatkowe kursy do Łodzi. A o noclegi to nawet nie pytajcie, w ciemno z ryzykiem...spania nie wiadomo gdzie. Temat: Komunikacja miejska w Kaletach ? Prosze pana, między Tarnowskimi Górami a Lublińcem kursuje 12 autobusów dziennie obsługiwanych przez PKS Lubliniec (licze i trasą przez Kalety- Koszęcin, Piasek-Koszęcin, Tworóg) plus jeszcze jeden autobus EX Zakopane- Kołobrzeg lecz ten autobus nie zatrzymuje sie w Tarnowskich Górach gdyż zatrzymuje sie w Katowicach a potem zatrzymuje sie dopiero w Lublińcu. Lecz ten autobus prowadzi PKS Kołobrzeg. Temat: Tatry Slowackie Oj ja prawie tez. Z Zakoapnego jest do Popradu PKS , jedzie przez Smokowiec. Ja z Katowic jezdzilem zawsze Zakopane pociag,pozniej do Łysej Polany PKS, pieszo przez granice i CSAD do Smokowca i elektricka do Lesnej. Jezdzilem jako kawaler a pozneij z koboeta juz nie . Nie pasowalo jej mieszkanie u cyganskiej nacji i nie bynajmniej z powodu uprzedzen rasowych tylko złych doswiadczen. pzdr Temat: ZIMNO W PKS!!! ..jadąc w sobotę 19.12 o godz. 20:20 pks`em do Krakowa, nie 30 czy 40 km tylko 140:( zmarzłem jak...w trawie.. było okropnie zimno, gdy w okolicach Katowic spytałem kierowcy czy nie ma tutaj ogrzewania, wzruszył ramionami i odpowiedział nie działa, nie wiem czemu..poprostu mnie zatkało, bo droga nie zajeła 30 minut tylko prawie 3 godziny, zresztą za 32 zł chyba odrobina ciepła się należy zwłaszcza przy takim mrozie jaki panował na zewnątrz..hehe..kiedy wracałem z Krakowa-20.12 jak kupowałem bilet zapytałem kierowcy czy włączy ogrzewanie, bo w razie gdy tego nie zrobi za bilet zapłace połowe ceny, bo na leki będę musiał wydać pieniądze, które i tak musiałem kupić po sobotniej podróży:( hmm włączył, ale szału nie było, gdyż tylko połowę drogi było ciepło, następnym razem już nie bede tak miły i wyrozumiały, bo skoro na dworze jest -18 stopni, potrzebujemy gdzieś dojechać, płacimy za bilet, często niemałe kwoty, to chyba komfort jakiś podczas podróży sie należy, a nie zakrywanie się kurtką i dmuchanie na zmarznięte ręce..poprostu będe sie kłócił, a jeżeli to nie pomoże, bedzie trzeba powiadomić odpowiednie służby..przecież jeżeli pojazd nie jest sprawny to niech nie bedzie dopuszczony do użytku, współczuje tylko ludziom którzy pokonywali dłuższą trasę tym pojazdem np. Łódź- Zakopane, gdyż w niskiej temperaturze kilkugodzinna podróż może sie skończyć nie ciekawie.. Temat: Chcą wypromować miasto "Bitwą pod Grunwaldem" Propozycje innych realizacji dla pana Papiny -"Zaślubiny polski z morzem" dla muzeum w Zakopanem; -"Batory pod Pskowem" dla zajezdni autobusowej w Świnoujściu; -"Św. Wojciech nauczający Prusów" dla ratusza w Katowicach; -"Kościuszko pod Racławicami" dla biblioteki miejskiej w Elblągu; -"Otrucie królowej Bony" dla pływalni w Bydgoszczy; -"Śmierć Henryka Pobożnego" dla starostwa powiatowego w Ustrzykach Dolnych; -"Bitwa pod Cedynią" dla dworca PKS w Suwałkach. Dopisujcie dalej - potem będziemy się najwyżej procesować z tymi miastami o kradzież doskonałych planów promocyjnych. Temat: Kto jest za utworzeniem "Linii Nocnych w Tychach" > Ja jestem za....tak naprawde z katowic po 24 nie ma sie czym wydostac do Tychow A ja ostatnio odkrylem cudowny PKS, ok. 1:30 z dworca PKS w Katowicach w kierunku Tychow (w relacji Warszawa-Zakopane). Wspaniala rzecz ratujaca przed czekaniem do pociagu 3:30 :-). Temat: Jaka komunikacja do Jastrzębiej Góry w sezonie? Tylko w sezonie: 1. PKS'em z Bielska Białej do Gdańska (via Katowice), a stamtąd do Jastrzębiej Góry. 2. PKS'em z Zakopanego do Karwi (przez Dąbrowę Górniczą - czyli już Zagłębie) - bez przesiadek do Jastrzębiej Góry. Pozdrawiam. Kuba Temat: Jak dostać się z Sosnowca do Warszawy (PKS, PKP) z Sosnowca chyba polski expres ale skąd i o której nie wiem. Z Katowic codziennie o 10.15 lub 11.15 nie pamiętam dokładnie bo już nim nie jeżdżę jest autobus z Zakopanego do Olsztyna. Zatrzymuje się w Warszawie. Zadzwoń na informacje pks w K-ach i zapytaj. Temat: Zlot forumowiczów z FS A jakby komuś nie chciało się czytać całego wątku, to poniżej wklejam zarys planu opracowanego przez Teletoobisa (stąd wszystkie zaimki i czasowniki należy odczytywać z jego perspektywy, nie z mojej - zwłaszcza dotyczy to słowa "załatwię"): Termin: 30 kwietnia, 1,2,3 maja 2010 Miejsce: Jaworki (Pieniny Małe obok Szczawnicy) Cel: Każdy ma swój, ale ogólnie to osobiste poznanie się nawzajem, nieskrępowana cenzurą wymiana poglądów, poznanie cudownego zakątka Polski, wypoczynek, integracja, konsumpcja dóbr ziemi Podhalańskiej … J. Zabranie z sobą dobrego humoru jest obowiązkowe. Tak samo obowiązkowo zostawiamy w domu moherowe berety, aksamitne kapelusze I laptopy coby niektórzy nie posiłkowali się wikipedią. Admini mają zakaz przywożenia z sobą nożyczek Zakwaterowanie: Kwatery prywatne w cenie od 20 PLN wzwyż. Ja załatwię rezerwację gdzie sobie kto życzy- szczegóły poniżej Dojazd: Na własną rękę. -samochodem od strony Krakowa w strone Zakopanego. Za Myślenicami w miejscowości Lubień w lewo na Mszanę Dolną, w Mszanie Dolnej w prawo na Zabrzeż, w Zabrzeżu w prawo na Krościenko, w Krościenku w lewo przez most na Szczawnicę, W Szczawinicy cały czas prosto po ok 6 km Jaworki – w Szczawnicy można sie kierować na Wąwóz Homole, w Jaworkach w centrum wioski jest knajpa “Bacówka”- tam zawsze ktos będzie dyżurował, ew. Kelnerki Wandzia lub Ewka poinformuja co dalej. www.bacowkajaworki.nrs.pl/ - PKS z Katowic na Szczawnicę www.autobusowyrozkladjazdy.pl/ -z Warszawy na Szczawnicę -z Krakowa na Szczawnicę ( co godzinę) cena 13 PLN Ze Szczawnicy busikiem ( przystanek naprzeciw DH “Halka” ) na Jaworki ( do końca trasy) cena 3 PLN, lub taksówka ok 20 PLN Do Krakowa można się dostać pociagiem. Dworzec kolejowy w Krakowie sąsiaduje z dworcem PKS. ( gdyby nie było szybkiego połączenia z Krakowa na Szczawnicę, można dojechać każdym PKSem jadącym do Zakopanego i przesiąść się w Nowym Targu na PKS lub busik do Szczawnicy) Nie polecam dojazdu pociągiem do Nowego Targu, bo można dostac ku….( tu autocenzura, bo zaproszenie dostają tez admini) J Zapisy: do dnia 28.02.2010 droga elektroniczną. Rezerwacja zostaje dokonana w momencie wpłaty zaliczki 50 PLN od osoby ( w przypadku pieczenia jagnięcia 100PLN) I tu kierowany doświadczeniem proszę o wybranie jednej osoby która zajmie sie tyko i wyłącznie zbiórka pieniędzy. Najlepiej na konto. Zaliczka nie podlega zwrotowi. Temat: PKP chce zlikwidować 350 połączeń regionalnych > Absolutnie nadajesz się na rzecznika SLD! Tow. Urban też tak umiał - wykręcanie > kota ogonem i obrona sprawy niemożliwej do obrony :) A jeżeli teoria nie zgadza > się z faktami, to... To Ty jestes komuchem, bo za komuny jezdzenie busem bylo zabronione. Chcialbys do tego wrócic :-) Jeszcze dlugo komunikacja szynowa w tym kraju to bedzie PKP. Niestety. A dopóki tak bedzie to busy beda istniec i sie rozwijac. Moze w Zakopanem jest taki standard busów ale watpie. Musiales zle trafic. Ja w Zakopanem zawsze jezdze busami i mi sie podoba. Na przyklad jak jest duzy mróz w górach nie trzeba czekac na PKS tylko wsiadasz w cieplego busika i jedziesz. W PKS sa Transity, Lublinki, Kapeny tez ale Kapeny maja tez busiarze. Nie wiem dlaczzego sie czepiles tego Transita - masz cos przeciwko firmie Ford? H9-21 odchodzi w niepamiec? Idz sie leczyc. W 90% PKSów w Polsce H9-21 to podstawa taboru. NIestety. Na PKSie najgorsze jest to ze czesto nowe autobusy ( zdarzaja sie ale to zdecydowana mniejszosc) stoja na bazie albo woza dzieci na wycieczki a w trase uderzaja stare grzmoty. Np. PKS Katowice do Lublina czy Ostrowca czasami wysyla H921. Zdefiniuj co to wg Ciebie busiarz. Szwagropol to moze nie busiarz, ale prywaciarz i wredna konkurencja dla PKP. Likwidujemy? O Transicie chrzanisz bzdury. To bus uznanej swiatowej marki dopuszczony do ruchy przez polskie prawo. Autosan H9-21 jest lata swietlne za Transitem. Silnik glosny, slabe zawieszenie, slaba wentylacja w srodku, klekoczace gumki. Niestety. Ale co zrobic? Jezdzic busami! Dopóki PKP nie poprawi jakosci swoich uslug busy nie straca racji bytu. WIele PKSów juz bankrutuje albo jest na skraju bankructwa. Ratuje je tylko ustawa która utrudnia wejscie nowym firmom busowym na rynek. Ale to sie zmieni. Temat: Lubliniec to ładne miasto. Re: Lubliniec to ładne miasto. Autor: promin Data: 03.03.07, 08:32 nicniewiem19 nasze autobusy są koloru niebieskiego:) a to u was miejskie są czerwone??? Co do lini kolejowej w Jastrzebiu to masz racje.... A widzisz moze czasem u siebie PKS Lubliniec relacji Lubliniec-Cieszyn- Lubliniec który mknie przez Jastrzębie??? nicniewiem19 postaram się coś Ci wytłumaczyć, bo ten zadufany w siebie pajac robi Ci wode z mózgu. Komunikacji miejskiej jako takiej nie ma. Tu masz spis dzielnic Lublinca: * Biała Kolonia * Droniowiczki * Dziuba * Jania Góra * Kokotek * Kopce * Leśnica * Lipie * Łopian * Posmyk * Pusta Kuźnica * Stara Kolonia * Steblów * Śródmieście * Wesoła * Wiłkowice * Wymyślacz * Zagłówek Autobus PKS ten niebieski praktycznie przejeżdża przez Steblów, Lipie, Kopce, Pustą Kużnice, ale tylko z racji tego, ze jedzie do innych dalszych miejscowości. Tu masz te inne dalsze miejscowoście: Komunikacja autobusowa Z lublinieckiego dworca PKS odchodzą bezpośrednie autobusy m.in. do: Warszawy, Krakowa, Poznania, Katowic, Zielonej Góry, Wrocławia, Częstochowy, Ostrowca Świętokrzyskiego, Kielc, Lądka-Zdroju, Opola, Bytomia, Kędzierzyna-Koźla, Białegostoku, Kołobrzegu, Dzierżoniowa, Zakopanego, Kłodzka, Cieszyna, Kudowy-Zdroju, Lublina... istnieją także połączenia międzynarodowe w szczególności do Niemiec (m.in. Ulm, Kolonia, Hanover, Hamburg, Bremerhaven) a także do Francji, Anglii, Belgii i Holandii. Autobusy z komunikacji lokalnej obsługują kursy do wszystkich miejscowości powiatu lublinieckiego i większości miejscowości z okolicznych powiatów dla których Lubliniec jest centrum administracyjnym i regionalnym. Dla mnie komunikacja miejska, to ta jeżdżąca po samym mieście Lublincu, a takiej nie ma. Pozdrawiam i bierz małą poprawkę na tego ćwoka promina. Zresztą jak bedziesz pisała na tym naszym słusznym i jedynym forum, będę Cię ostrzegał przed jeszcze kilkoma ciotami. Temat: "7 grzechów Bielska-Białej" 1) Dlaczego nie ma w Bielsku wyciagow narciarskich? Sa inwestorzy, sa chetni do > korzystania. Dlaczego? Powinny byc od conajmniej 10lat. jakos mi to nie przeszkadza...turyści nie przyjadą z miasta do miasta, nie raz większego...widziałbym raczej potężne kompleksy w Zwardoniu, czy w Wiśle.. 2) Sprawa Finexu. Wszyscy sie nawzajem obwiniaja. Budynki zburzone - nic nie wr > oci przeciez! Dlaczego nie buduje sie Sfera? Sfera zacznie być budowana na jesień tego roku, kiedyś wklejałem artyku z Pulsu Biznesu 3) Hulanka - niby wszystko cacy. Nikt nie pomyslal, zeby zrobic zjazdy z Klubow > ej na ul. Piastoska, a docelowo na rondo. Dlaczego? Dla mnie to też absurd, ale da się przezyć > Odrebnym tematem jestpolaczenie miasta z innymi czesciami Polski. Owszem - Slas > k i Cieszyn - w miare dobrze. Natomiast chocby Szczyrk, Zywiec, a przede wszyst > kim Krakow - jest wybor BB-Katowice...nie jest idealnie, spróbuj dojechać do pracy czy na uczelnię na 8.00 a potem po 16tej powrót...powodzonka. Czas przejazdu 1h 25 min skandal, z roku na rok coraz gorzej. Dlaczego bielski PKS czy nawet MZK nie uruchomią połączeń autobusowych? Z Tarnowskich Gor oddalonych od Katowic również 50 kom dojazd nie stanowi problemu BB-Kraków...liczba autobusów zadowalająca, ale BDI to strefa mażeń, o kolei ne wspomnę...a to tylko 80 km (100km koleją). BB nie jest w małopolskim, a Kraków najpierw interesuje połączenie z Tarnowem, Sączem i Zakopanem. Najprędzej wiziałbym modernizację magistrali kolejowej...ale BB może tylko ewentualnie lobbować, bez zainteresowania Kr nie możliwe. 7) Mam wrazenie, ze w Bielsku nic nie buduje sie z mieszkaniowki. Tylko marne s > zeregowce pod Szyndzielnia. A duze apartamentowce kilku a nawet kilkunastopietr > owe, najlepiej w okolicach Centrum? Lepiej jest nawet w Rzeszowie, ktory jest m > niejszy, ma mniej mieszkancow, jest biednejszy! > Bez nowoczesnych miejsc pracy zapomnij o rozwoju rynku nieruchomości...fabryki automotive płacą najlepiej chyba tylko czapie i specom od ISO. O umowah na cza nieokreslony można zapomnieć..w Kr to po 3 m-cach norma... Ale i tu widzę pozytywy, np 4-etap 4 pór roku, 4 apartamentowce na Filarowj, 100 mieszkańw sferze2. O wysokich eleganckich apartamentowcach koło centrum (dobry pomysł) też pisałem, ale miasto nie ma planów, a rudery pofabryczne straszą... Rzeszów, Kielce...miasta wojewódzkie, mają na wiele spraw większy wpływ, ale czy nasze władze walczą o coś? Robią jakieś plany? Czy hala targowiskowa to szczyt planów i wizji? Temat: Cracoviana - czyli bielski informator o Krakowie > Hhaha no widzisz i kto tu jest bajkopisarzem ... Śląska DOKP i Krakowska DOKP > istniała do końca lat 90 i zawsze był podział właśnie takie jaki jest zresztą > teraz tak zwanych IZ w dokładnie tych samych miejscach . To że pociąg jechał > 1,30 a jedize 2,20 do 3 h to wynik ogólnej zapadłości infrastruktury kolejowej > w > pl . Zresztą w małopolsce jest podobnie do Zakopanego z Krakowa jechało się > kiedyś prawie godzinę krócej . Inną sprawa owszem jest to że linie BB Kalwaria > i > Zywiec sucha bardzo dużo tracą na podziale miedzy Krakowską IZ a Śląską ale > trochę proporcje sa inne do tego co mówi maloppo . Przykładem jest linia Żywiec > Sucha gdzie po Śląskiej IZ jedize sie 50 a po małopolskiej 30 ... Podobnie do > niedawna było na BB Wadowice gdzie do Kęt podlesia była 50tka a dalej 30 . Szkoda, że doszło do podziału linii Kraków-Zebrzydowice na 2 dyrekcje, dwie konkurencyjne instytucje się nie dogadają....zauważ, że tam gdzie Kraków widzi sens dochodowości linii tam ją remontuje...tam gdzie nie widzi możliwości poprawy (może wina po stronie pkp) pozwala na funkcjonowanie pksów, szwagropolów itd...to samo wolałbym u nas, jak pkp nic nie wychodzi to niech traci na rzecz pks/bus. Jesteś optymistą co do poprawy jakości pkp Katowice-Zwardoń...już prędzej chyba zobaczymy BDI...tak czy owak, i tu cię zaskoczę do Krakowa wolałbym podrozować pociągiem 1h i 30 min, ale to se nie vrati... Tak do Krakowa jedzie się w najlepszym wypadku teraz 2h, ale zauważ jaka jest częstotliwość...z Katowic jeżdzą pociągi 16.07 i 16.56...czyli mozna kiblować 30 min na dworcu a potem wlec się 1h i30 min wychodzi na to samo co z Krakowa...a to tylko 50km a nie 100... Temat: Nowy rozkład PKP - będzie bosko... :-( Na stronach DB można też zapoznać się z rozkładem na przyszły rok. Swoją drogą nic dziwnego, że PKP wstydzi się opublikować to dzieło na swoich stronach. Mówiąc krótko Łódź wygląda skandalicznie. Powinno się ten beton i z Urzędu Marszałkowskiego i z PKP potraktować dynamitem, bo zwyczajnie szkoda słów na to, co się wyprawia: Z ciekawostek – jedna para Skarżysko – Łódź przyspieszona między Tomaszowem a Łodzią Andrzejów. Godziny z cyklu ni w p*** ni w oko. Zmiana lokomotywy 20 i 26 minut – JAWNA KPINA. Wygląda na typowe uruchomienie pociągu, żeby pokazać, że taki wariant się nie opłaca i żeby nadgorliwi przestali się wtrącać "w nieswoje sprawy". W tym samym celu pozostawiono chyba dwie pary Chorzew – Częstochowa, z których ostatni wyjeżdża z Częstochowy o 16.01. W sam raz dla tych, którzy kończą pracę o 16.00 Łódź - Drzewica (Region border crossing) nadal o godzinach raczej bzdurnych. Reymont dostał „na pocieszenie” dodatkowe dwa przystanki – Bussiness Park i Łobzów i kłania się w pas PKS z czasem jazdy 4.20. Pilica oczywiście wciąż z Koluszek z zatrzymaniem we Włoszczowie Pn., ale jeżdżąca w kratkę – ze 2-3 dni w tygodniu. Utrzymanie postoju dla „Cegielskiego” w Karsznicach wysoce logiczne:-/ No i „Cegielski" się nie zatrzymuje w Chorzewie-Siemkowicach jadąc do Przemyśla, podobnie sezonowa Łeba-> Katowice – ale to pewnie błąd „w druku”. Uwalenie węglówki w ostatnich latach – skandaliczne, ale to nawet nie ma co sobie szarpać nerwów. W końcu co kogo obchodzi, że kilkanaście tysiecy mieszkańców województwa zostanie z alternatywą jeżdżenia do Łodzi rowerem - kto by się tam przejmował. Łódź – Iława p. Toruń i chocki typu pospieszne Kielce – Kutno i Łódź – Kutno to jak mniemam jakieś walające się luzem grupy wagonów. Nie widać też wagonów do Wisły przez Łódź zapowiadanych w „projekcie”. Trzymają sie jakoś pociągi osobowe łączące z Wielkopolską - dzięki tamtejszemu Urzędowi Marszałkowskiemu. Łódź zyskuje nawet osobowy pociąg do Leszna. Pozostają też w rozkładzie jakieś pociągi do Zakopanego - czyli trochę lepiej niż wynikało z wcześniej opublikowanego projektu by PKP. Generalnie – Łódź serdecznie dziękuje PKP – całujcie pasa w nos! Temat: nowy rozkład jazdy PKP No to ja może dorzucę różnych "ciekawostek" z nowego rj. (obejrzeć go można np. na www.bahn.de ) 1. Łódź - Tomaszów - Radom/Skarzysko: - cały jeden pociąg do Skarżyska Kamiennej. jedzie przez Koluszki, co oznacza dla niego stratę 15 minut na zmianę kierunku jazdy + kilka minut na jazdę dłuższą trasą. kolejnych 15 minut traci w Tomaszowie na zmianę lokomotywy. - do tego cały jeden pociąg Łódź - Radom. Jedzie jako osobowy na całej trasie, oczywiście też przez Koluszki. - cały jeden pociąg Łódź - Tomaszów. Do tego po jednym pociągu w relacjach Tomaszów - Drzewica i Tomaszów - Opoczno. - w lutym prawdopodobnie znikną pociągi Drzewica - Radom, bo łódzki marszałek nie zgodził się na ich przedłużenie choćby do Tomaszowa (nie będzie nam obcy pociąg spoza układziku z PKP PR wjeżdżał na teren naszego województwa) - ale za to pojawia się pociąg relacji Tomaszów Mazowiecki... - Czestochowa!!! Dodajmy, że pociąg przyspieszony Łódź - Tomaszów omijający Koluszki i nie tracący czasu na zmiany lokomotyw pozostawałby poza jakąkolwiek konkurencją PKS, busów, nierzadko i samochodu. Podobnie w relacjach do Drzewicy, Opoczna, Końskich, Stąporkowa i Skarżyska. 2. Łódź - Skierniewice (osobowe). - ostatni pociąg do Skierniewic o godz. 20.20 (20.50 - pospieszny). Brawo, nie ma to jak elastyczna oferta. - pociągi co 2 godziny, w godzinach szczytu co godzinę; do taktu godzinnego uzupełnione między Łodzią a Koluszkami. Bida aż piszczy :-( 3. Magistrala Węglowa. - znikają wszystkie pociągi na trasie Zduńska Wola - Inowrocław w tym najbardziej dochodowy Katowice <-> Inowrocław - na odcinku Zduńska Wola - Chorzew Siemkowice - Herby/Czestochowa bez większych zmian (poza zniknięciem w.w. pociągu), z tym, że: wszystko kursuje jedynie pn-pt (czyli w weekendy nie ma NIC) - w miejsce pociągu Zduńska Wola - Chorzew pojawia się pociąg bezpośredni Łódź - Zduńska Wola - Częstochowa, ale też tylko pn-pt i nie kursuje w wakacje. Ja bym jeszcze dał, żeby nie kursował w każdą trzecią środę miesiąca :-/ Oczywiście pociągu o takiej relacji w przeciwną stronę - próżno szukać, a dwa (tak, całe 2) pociągi do Zduńskiej Woli nie są skomunikowane z niczym do Łodzi (30 i 60 minut czekania) 4. Łódź - Olsztyn, Ełk, Suwałki, Białystok, Terespol, Lublin, Zamość, Chełm, Roztocze. NIE MA NIC!!! z wyjątkiem wakacyjnego pociągu Wrocław - Łódź - Toruń - Olsztyn - Ełk. 5. Łódź - Wrocław. Do wytrzymania. 4 połączenia pospieszne, w tym jedno do Zgorzelca (oczywiście bez możliwości kontynuowania podróży do Goerlitz) 6. Łódź - Sudety. Nic poza wakacyjnym łącznikiem do Jeleniej Góry. Ale nie ma co liczyć np. na Szklarską Porębę, Kudowę, Kłodzko. Nie dla psa kiełbasa 7. Łódź - Galicja. - sezonowy do Zakopanego - dwa inne do Zakopanego kursujące dosłownie kilka dni w roku - pociąg do Krynicy/Zagórza... NIE POJEDZIE w wakacje, a jedynie w kilka dni w okolicach sylwestra!!! (Zagórz to w końcu znany w Polsce i na świecie ośrodek narciarski) - Reymont naokoło przez Częstochowę z czasem jazdy około 1h20min dłuższym niż trasą przez CMK (linia ekspresowa tylko dla warszaffki) z odłączaniem wagonów do Katowic w Częstochowie i bez skomunikowań w kierunku Zakopanego czy Muszyny w Krakowie. ŻADNEGO połączenia całorocznego gdziekolwiek w Karpaty Żadnego połączenia do Przemyśla, Rzeszowa 8. Łódź - Pomorze Zachodnie - bez większych zmian, z tym, że Włókniarz do Szczecina pojedzie naokoło przez Ostrów Wlkp. - pewnie, co się będziemy spieszyć. Oczywiście do Gorzowa, Zielonej Góry, Leszna, Piły, Koszalina, Kołobrzegu, Świnoujścia - brak połączeń całorocznych 9. Łódź - zagranica. - brak połączeń bezpośrednich (jako jedyne miasto wojewódzkie w kraju) - brak skomunikowań na pociągi do Drezna/Goerlitz - skomunikowanie na pociągi do Pragi we Wrocławiu i Katowicach, bez skomunikowania w kierunku powrotnym przez Wrocław. 10. Zapomniałem. Pociągi Łódź - Konin dojadą jedynie do Kłodawy - jak wiadomo to prawdziwa metropolia 11. Dwa z sezonowych pociągów: do Poznania i nad morze pojadą przez... Pabianice Koło/Inowrocław, zaś sezonowo-weekendowy pociąg Skrzyczne do Bielska - Białej zatrzyma się jedynie na stacji Łódź Widzew (wszak tam w środku nocy łatwo dojechać). Podobno ma też być jakiś sezonowy pociąg, który pojedzie węglówką i nie zatrzyma się NIGDZIE na terenie woj. łódzkiego (nb to już trzeci sezonowy, który tą trasą ominie Łódź). 12. Oczywiście brak jakichkolwiek pociągów kwalifikowanych (a jeżdżą takowe np. z Nowego Sącza, Przemyśla, czy Zielonej Góry) Temat: Taka piękna mapa BB zawidoło się na śląskim.... Temat pkp wraca, ale sam go zacząłem… Otóż, przestańcie wmawiać, że za stan śląskiej kolei odpowiada ktoś w Warszawie. Przecież istnieją oddziały regionalne, które za wiele spraw są odpowiedzialne. Bo czy urzędas w Wa-wie jest odpowiedzialny, za to że w województwie śląskim remont na który jest kasa jest prowadzony niefachowo? Technologia budowy nowego toru pozwalałaby na prędkość 100 km/h. Dlaczego będzie max 70 km/h? Jak to jest, że woj. małopolskie z podkarpackim i dolnośląskie z opolskim potrafią kompleksowo zadbać o najważniejszą linie Przemyśl- Legnica, a u nas międzynarodowa trasa do Czech i Słowacji jest w fatalnym stanie, tak samo jak śląski odcinek Przemyśl-Legnica? Czy urzędas w Wa-wie jest odpowiedzialny za częstotliwość odjazdów pociągów? Różnica między krakowskim biletem aglomeracyjnym a śląskim jest taka, że na kolej i kzk GOP w śląskim musisz mieć dwa osobne bilety (sam bilet aglomeracyjny w ślaskim to na razie 3 miesięczny eksperyment). W aglomeracji krakowskiej pociągi jeżdżą co kwadrans o ile nie częściej, w godzinach szczytu z Katowic do Gliwic bywa że co 40 min… nie wspomnę o jakości taboru MZK w Krakowie. Linia pkp Gliwice-Bytom zostanie prawdopodobnie zamknięta, gdyż przynosi kolosalne straty… Zarzut, że do Zakopanego czy Andrychowa pociąg jeździ wolno, skontruje tym, że do tych miejscowości nie jeździ się pociągiem lecz bardzo licznymi autobusami. Marszałek Małopolski nie utrzymuje w przeciwieństwie do ślaskiego na siłę PKP – wprowadza się konkurencję i to jest normalne. Nie widze powodów by bielszczanie tylko jeździli do Katowic 1,5 h pociągiem (pod warunkiem, że się nie opóźni)…jak się PKP nie weźmie do roboty, niech straci klientów na rzecz szybszej i wygodniejszej komunikacji PKS. Półtorej godziny to jedzie pociąg z Krakowa do Dębicy, Łodzi do Warszawy, z Krakowa do Nowgo Targu (PKS), z Wrocławia do Kłodzka. Ze stolicy Górnego Śląska (Opola) do Wrocławia zajedzie się pośpiechem w 1h! Tylko, że są to odległości znacznie większę niż 55 km! Praktycznie dwukrotnie większe…ileż można tolerować taki stan rzeczy? Pasażerowie z BB tracą już cierpliwość.. Jeszcze większą głupota było dzielenie dawnych tras kolejowych monarchii A-W na śląską i małopolską DOKP. Przez to jazda do Krakowa z BB wydłużyła się o 1h (z 1h i 30 min w latach 90tych)…gdyby przynależność do krakowskiego poprawiłaby stan infrastruktury na linii BB-Kraków oraz budowę BDI (Kraków lobuje o wpisanie projektu do TEN-T) jestem za…wierzyłem w dobre stosunki GOP-Podbeskidzie, a widzę, że Katowice nie są tym zainteresowane…w zasadzie jak już powiedziałem, patrząc na komunikację i powiązania społeczno gospodarcze granica na Wiśle dalej istnieje…inna sprawa, Katowice to miasto które od dekady drepta w miejscu, nie potrafi być kołem zamachowym województwa. Wolę by takim dla BB był Kraków. Jeśli Cieszyn nie chce być w krakowskim (bo tak bym nazwał poszerzone małopolskie) niech sobie zostanie w śląskim…więcej stracić nie może…będzie za to chełpił się tożsamością, mmm, górnośląską… Temat: Pierwszy dzień nowego rozkładu PKP Jastrzębski broni połączeń lokalanych a sam chciał Temat połączeń lokalnych a raczej ich likwidacji jest znany od lat.Pana Jastrzęsbskiego znam jako specjaliste ds. zamykania połączeń. Wymieńmy kolej wąskotorową w Gryficach to na jego polecenie w ramach oszczędności w LETNIE WEEKNDY ZAWIESZONO KURSOWANIE WĄSKOTORWYCH POCIAGÓW OSOBOWYCH NA TRASIE REWAL TRZEBIATÓW. Grupa osób, która udowodniła straty jaki ponosi kolej na tych oszczędnośicach musiała zapomnieć o premii. Kasę wtedy bił PKS Gryfice trudno się nie dziwić bo do Trzebiatowa przyjeżdzały jeszcze pdo koneic lat 90. pełne pociągi turystów z Katowic, Warszawy i Lublina. W normalnie funkcjonującje firmie myśli się o wzbogaceniu oferty tak żeby przyciągnąć klienta. Tak obecnie robi PKS Gryfice - zniżki, dodatkowe kursy, bezpośrednie połączenia do Warszawy, Zakopanego Wrocławia. A PKP zapatrzone w IC. Ze szczerą chęcią jechałbym pociagiem IC Chrobry ale niestety w niedziele do Warszawy nie kursuje. Pomija również Poznań po trasie przez co trasie rzesze studentów dojeżdżajacych w weekendy na zajęcia. Kurde zdradzam badania handlowe wykonane na potrzeby swojej pracy. Najważniejsze.DLACZEGO LUDZIE NIE JEŻDŻA POŁĄCZENIAMI LOKALNYMI? A czy Pan Marszałek czekałby na przesiadke na zimnym i brudym dworcu w Goleniowie po kilkanaście do kilkudziesięicu minut na przesiadkę w drodze z Gryfic do Szczecina? Czy radni którzy mają dyskutować o połaczeniach lokalnych kolejowych jeździli pociagami w ostatnim czasie? Jeden pozytywny sygnał to kupno autobusów szynowych. Jednak one stoja niewykorzystane po kilka godzin w Goleniowie, Gryficach czy Kołobrzegu. Zamiast jeździć. Zgadzam się z dyskutantem ze jest potrzebny zarząd przewozó któryby korelwoał przeowzy regionalne zarówno drogowe jaki kolejowe. Obecnie rynek jest rozregulwoany poprzez prywante firmy przewowozwe. Nie pisze że wsyztskie działaja na wariata. Jednak neiktóre busy jeżdża poza rozkładem jazdy ustalonym z koordynatoroem. Może musi dojść do następnego wypadku, żeby ktoś zaczął kontorlować nie tylko busy po trasie ale dokumentacje firm. Dwa lata temu miałem okazje rozmawiać z panem Meyerem w Gryficach. Wtedy okreśłił Pana Jastrzębskeigo jako najlepszego fachowca w dziedzinie transportu kolejowego. No tak to za jego kadencji zalany został przejazd kolejowy na trasie Szczecin Świnoujście w Babigoszczy przez który przejeżdżała wąskotorówka wioząca ładunki z portu w Stepnicy do Łoźnicy, skąd nastpenie jechały po torach normalnych w Polskę. A czy Marszałek zapoznał się z dzieleniem kosztów przez molocha PKP. Czy to nie jest tak ze w koszty przewozów regionalnych są wpisane koszty utrzymania przejazdów, szyn, manewrów na stacjach, dyzurni ruchu, nastanwiczowie a dyrekcja przewozów PKP IC liczy tylko koszta lokomotywy i drużyny bezpośrendio obsługującej dany pociąg? Łukasz Szeląg zlyszelag@wp.pl Temat: WOJEWÓDZTWO BESKIDZKO-PODCHALAŃSKIE jorg_z_bielitz napisał: > > A co ma piernik do wiatraka. > > Ma i to całkiem sporo. > > > > > Dobierasz tendencyjnie przykłady. Samochodem do Katowic jadę 35-40 min a do > Nowego Sącza przynajmniej 4 godz. > Bazowanie na rozpadającym sie PKP czy rachitycznym PKS, chyba nie jest dobrym > przykładem połączeń komunikacyjnych. > A linię podkarpacką Żywiec-Sucha -dalej na wschód, to predzej rozkradną niz > odremontują :D:D:D > Samochodem do NS to 3 h. Wiedeń i Busdapeszt też leżą bliżej BB niż Warszawa.Jestem jednak Polakiem, a nie Austriakiem. Linią z Chabówki do Zakopanego jeżdżą wszystkie expressy i posp. do Zakopanegfo. Odrestaurowano linię Chabówka-NS. Ma się o wiele lepiej niż linia BB-Cieszyn > > > > Też jakoś pomijasz fakt,że 2-giej połowie XIX wieku władze miejskie Białej > podejmowały kilkukrotne próby w Wiedniu wyłączenia Białej z Galicji i > przyłączenia jej do Śląska Austriackiego. To byli miejscowi Deutsche, ja jestem Polakiem. > > > d) w l. 1918-1951 należała do woj. krakowskiego ( nie licząc czasów okupa > cji) > > W II Rzeczypospolitej nie zdążono do wybuchu II Wojny Światowej dokonać reformy > > admistracyjnej podziału wojewódzkiego (chociaż była przygotowywana a jej > głównym celem miało być zatarcie granic rozbiorowych i podziału terytorialnego > odziedziczonego po zaborcach). > W 1939 hitlerowcy połaczyli Bielsko z Białą w ramach Rejencji Katowitz w > Prowincji Górny Śląsk. Co by nie sądzić o politycznym podłożu tej decyzji > okupanta, trudno jej odmówić racjonalności gospodarczej. Wartości duchowe są ważniejsze niż gospodarka. > W 1945 dokonano ponownego rozdzielenia Bielska i Białej ku pełnemu zresztą > zaskoczeniu miejscowego aktywu PPR, który traktował ten teren jako integralną > całość. > W 1951 dokonano połączenia Bielska z Białą. Miało to charakter PRZYŁĄCZENIA > Białej do Bielska i WŁĄCZENIA całego pozyskanego terenu do woj. katowickiego > Tak tak, tow. Rechowicz bardzo to popierał. > > > > > A Bielsko do 1925 roku należało do diecezji wrocławskiej i nic z tego nie > wynika. :D:D:D Bo diec. wrocławska nie była nośnikiem polskości (poza pojedynczymi księżmi) Krakowska zaś tak. > Poza tym zwróc uwagę, że Bielsko jest nie tylko siedzibą biskupa > rzymskokatolickiego diecezji bielsko-żywieckiej. > Jest również siedzibą biskupa ewangielicko-augsburgskiego diecezji > CIESZYŃSKIEJ tego koscioła (ta diecezja skupia 50 % wszystkich ewangielików w > Polsce !!!!) Tylko dlatego, że Anweiler mieszka w BB. Inaczej nazywałaby się bielska. > > Krótkie pytanie : DOWODY? > Większośc moich znajomych nie chce mieszkać w śląskim. Małopolskie traktują jako mniejsze zło. >mniemaniu jest zredukowana tylko i wyłącznie do kulturowego podnóżka. > > > Tutaj "działanie" jest obustronne wg przysłowia "Jak Kuba Bogu, tak Bóg > Kubie" :D:D:D > Jakoś z Żywcem czy Kętami potrafimy się dogadać. > > > Komuna się skończyła więc decyzje gospodarcze nie zapadają juz w gabinecie > sekretarzy tylko decyduje o nich biznes i rynek. Pozycja gospodarcza podregionu > > bielskiego jest na tyle dobra, że połączenie opolszczyzny z woj. śląskim ani > nas nie bedzie parzyć ani ziębić Tym bardziej przynależność do woj. śląskiego traci rację bytu, bo jednym z arg. było to, że to region lepiej rozwinięty gosp. > > > Rodowity Bielszczanin, kolonista bielski na terenie Białej :):):) > > No właśnie. > Pozdrow. > > |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||