Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS kakówTemat: busiarze-czy ktos z tym zrobi porzadek? co wy z tymi busiarzami? ja nie wiem o co wam chodzi z tymi busiarzami - CZY KTOS ZMUSZA DO JEZDZENIA BUSEM??? PRZECIEZ NIKT!!! JAK WAM SIE BUSY NIE PODOBAJA TO JEZDZIJCIE PKS I PKP a jak ktos zginie w busie to jego wybór zreszta w PKSie czy MPK tez nie jest bezpiecznie - wczoraj spalil sie autobus MPK w Krakowie w pociagach bija po mordzie Temat: Kieleckie lotnisko nie powstanie w Miedzianej G... Ale jednak Piekoszów ma chyba lepsze położenie: Do kieleckiego dworca PKS i PKP jest z Piekoszowa 10 km, a z Morawicy 15 km. Obok jest droga ekspresowa S7, E77 łącząca Kraków, Radom i Warszawę. Jeszcze bliżej Piekoszowa są tory kolejowe prowadzące do centrum Kielc. Do Targów Kielce jest 8 km,a z Morawicy jest 17 km. Do Buska jest kolej w lini prawie prostej. Temat: Władze Kielc chcą przejąć dworzec PKP WELu, jeżeli już się tak patrzysz na ten Krakówek i chcesz z niego brać przykład, to najpierw zwróć uwagę, w jaki sposób oni to robią. Oczywiście ustalona jest strategia tej inwestycji, która jest ściśle powiązana z wieloma innymi. Wokół tego budowane są nowe torowiska tramwajowe wraz ze słynnym tunelem pod dworcem, tunel pod dworcem dla ruchu samochodowego, modernizowane (tzn. przerwano prace i to im wszystko knoci) jest rondo niedaleko dworca, będzie remontowana ulica w pobliżu dworca, wraz z remontem torowiska, wogóle będzie zreorganizowany ruch w tamtej części Krakowa, do tego wybudowano już nową estakadę obok dworca, a także nowy dworzec PKS. Co prawda plan mają piękny, ale wszystko się im to wali i jest beznadziejnie robione (jak centusie wybierają turków, żeby budowali, to tak teraz mają). A w Kielcach, WELu wyskakuje z pięknym pomysłem, kiedy, jak już ktoś wyżej wspomniał, poczta została wyremontowana, dworzec busów został wybudowany. A co z resztą, a co z dojazdami, podobnie ktoś tu dobrze wspomniał o wybudowaniu tunelu dla pociągów - to nie jest zły pomysł. To się tak wydaje, ale to jest dużo roboty, ale WELu nawet nie ma strategii na organizację komunikacji w Kielcach, to o czym my tu mówimy. Temat: wkurzające MZK bart.q napisał: > Tymczasem w Gorzowie normą staje się, że np. jakiś autobus umieszczony w > rozkładzie nie przyjeżdża w ogóle. 1. Niektórym ciężko dogodzić. Jakby przyjechał, to miałbyś pretensje, że brudny. Jakby był czysty - miałbyś nieżyczliwe uwagi do kierowcy - jak ta staruszka. 2. Sprywatyzować. Sprzedać. Rozpisać przetarg na dostawę usług i dopłaty z budżetu. Pewnie jestem nieco monotematyczny, ale w Krakowie istnieją linie, które całkowicie wyjęły pasażerów MPK. A nawet PKP (dojazd do Wieliczki) czy PKS (dojazd do Ojcowa). 3. Znajomek, tłumacz, pracował dla krakowskiego MPK przez kilka lat. Pojechał kiedyś z szefami do Gorzowa na jakiś ogólnopolski zjazd komunikacji miejskiej (początek lat 90-tych). Po zjeździe pojechali na pętlę na Wieprzycach, gdzie mieli dostać taniej paliwo. Ciężko przeraził się tym, co tam zobaczył - syf i alkoholizm. A koleś bywał na różnych zjazdach w różnych miastach. Temat: Nowa hala przylotów na lotnisku w Pyrzowicach j... Standard Lotniska w Pyrzowicach Często latam Ryanair i moge porównać stan lokalnych lotnisk. Jak zwykle najlepsze lotniska sa w Szwecji, pieknie zaprojektowane i czyste. Pamiętam zaś lotnisko pod Wenecją do którego lata Ryanair. Standard hali przylotów, dorównuje dworcowi PKS w Zapyziałej Dziurze. No i co z tego? Ważne, że do Wenecji doleciałem Ryanair za 50 funtów w obie strony!!!! W Pyrzowicach byłem w zeszłym grudniu, gdy przylciałem air polonia z moim angielskim kolegą. Lotnisko czyste i schludne. Byłem zadowolony. Jedynie moj kolega przezył szok, gdy w drodze powrotnej na lotnisko, mój brat pomylił kierunki i jechał na lotnisko prze wioskę Pyrzowice. Droga cała we zaspach, wązitka. Zaczeliśmy się obawiać, że samolot pwenie też musi się przedzierać przez zaspy... Powiem krótko HURRA Pyrzowice!!! Oczywiście, ze lotnisko w Krakowie jest ładniejsze, ale dla mnie za daleko!!! Zresztą wolę tani bilet na samolot niz super nowoczesne lotnisko. Temat: MPK wystawione na sprzedaż kolego, przeczytaj dokładnie o czym pisze behemot, zanim zaczniesz pisać bzdury... rozmowa dotyczy gospodarki rynkowej - czyli sytuacji, kiedy to rynek - czytaj w tym przypadku: konsument - wymusza poziom i zakres np. usług. Jeśli nie wiecz o czy piszę - przypomnij sobie przykład PKS w Kielcach i w innych miastach - pojawili się prywatni przewoźnicy [tzw. busy] i dzięki nim można z kielc do krakowa dojechać za 20 zł w wygodnych warunkach [często klimatyzacja, uprzejmy i CZYSTY kierowca, brak tłoku] Oczywiście generalizuję, ale uważam, że "wyrzucenie" MPK poza układ tej chorej mieściny może wyjść tylko na dobre! Temat: Bar "Praha" w al.Jerozolimskich Niegdyś "kultowy" bar mleczny Krakowa. Zajmował mniej więcej 1/4 pawilonu handlowego przed oboma Dworcami Głównymi: PKP i PKS - idąc "z miasta", tj. od strony Plant, albo od któregokolwiek przystanku tramwajowego bądź autobusowego na skrzyżowaniu Basztowa/Westerplatte/Lubicz, było nie sposób nie przejść obok niego. Klientelą byli "od zawsze" zdecydowani menele. Temat: brzydka hajnowka mihaj napisał: > > > ktoś pamięta dawną > > brukowaną Warszawską, albo dziurawą Białowieską, wykonaną z jakiejś miesz > anki > > żużlu i brudnego piachu? nie od razu Kraków zbudowano, > > A pamiętasz stację kolejową, na której ciągle był ruch. A pamiętasz zakłady > pracy dające zatrudnienie okolicznym ludziom. A pamiętasz klimat dawnej ul. > Buczka. A pamiętasz stary budynek dworca PKS, który powinien pozostać, bo to by > ł > ładny obiekt, których coraz mniej w naszym mieście. I tak długo mogę pisać... > > > ale wg. mnie idzie ku > > lepszemu w kwestii estetyki naszego Miasta. > > I z tym ostatnim zdaniem też się nie mogę zgodzić. Stań sobie tyłem do Urzędu > Miasta i będziesz miał "lepszą estetykę" przed sobą. > nowe czay, nowe wymogi. czy to wina Urzedu Miasta, że mniej ludzi jeździ pociągami, albo, że jedyni inwestorzy u nas to supermarkety? czy lepiej by było , aby miejsce, gdzie teraz jest plus zajmowały chwasty i jaieś ruiny hal? niestety, prowincjonalne położenie, to nie atut. Temat: Wstyd! Estetyka miasta-no coz pozostawia wiele do życzenia. Dworce autobusowy i kolejowy oraz teren wokol nich powinny byc wizytowka miasta-dla turysty liczy sie pierwsze wrazenie a kaliskie dworce i okolica, no coz najlepszego wrazenia nie robia. Moze to sie zmnieni ale to perspektywa paru lat. Malym pocieszeniem jest to ze w duzej ilosci polskich miast dworce te autobusowe i kolejowe nie sa w najlepszym stanie i nie jestesmy tutaj wyjatkiem. (patrz dworzec w Katowicach, w Poznaniu tez nie jest najlepiej-dworce nie sa wizytowka miasta bynajmniej). Do nielicznych miast ktore nie musza sie wstydzic za tereny przydworcowe jest Krakow (dworzec PKS polaczony z PKP+centrum handlowe przy dworcu PKP-wyglad to calkiem schludnie). PS. Do renowacji a raczej wymiany nadaja sie jeszcze plany przy ruinach zamku i na placu Św. Stanisława. A tak wogole to malo jest takich punktow orientacyjnych -w Poznaniu ostatnio ustawiono paredziesiat tablic z planami najblizszej okolicy a w centrum dodatkowo na tych planach sa opisy najwazniejszych zabytkow ktory obejmuje ta mapa-tablice sa podswietlone w nocy. Kalisz nie posiada chyba Systemu Informacji Miejskiej (te brzydkie tablice z drogowskazami to tylko namiastka takiego kompleksowego rozwiazania). Dobrym pomyslem byloby np na ulicach historycznych (obreb miasta XIX wiecznego) zamontowanie tablic z krotka historia danego zakatka miasta (tak zrobiono w Poznaniu) i odpowiednie oznankowanie obiektow historycznych -te kamienne tablice na paru zabytkach -nie w pelni spelniaja swoja role (obejmuja tylko pare waznych obiektow zabytkowych) Temat: było - i nie ma... W Krakowie: chałupy drewniane farbkowane na niebiesko - na Ludwinowie naprzeciw Skałki, przy nie istniejącej ulicy Księdza Marka (kiedyś, jeszcze przed I wojną światową, nazywając na nowo ulice w "gminach przyłączonych", umieszczono całą Konfederację Barską na Dębnikach i Ludwinowie właśnie; do dziś jest tam Barska, Konfederacka, Pułaskiego...); dworzec autobusowy zaraz za mostem Dębnickim, w sam raz naprzeciw Wawelu (odchodziły stamtąd autobusy - nie PKS, lecz Spółdzielni Pracy Komunikacyjno-Warsztatowej, która w latach 50.-60. obsługiwała kierunek Dębniki-Mateczny-Borek Fałęcki-Skotniki-Sidzina-Skawina)... Temat: brzydka hajnowka romualdus1 napisał: > według mnie to narzekamy, bo zapominamy jak było przedtem. Ja pamiętam, jak było kiedyś, gdy wjeżdżało się do miasta i pierwsze wrażenie miasta było bardzo pozytywne. Robił wrażenie ład i porządek miasta. Zieleń była zadbana i Bielsk był bardziej prowincjonalny, niż Hajnówka. > ktoś pamięta dawną > brukowaną Warszawską, albo dziurawą Białowieską, wykonaną z jakiejś mieszanki > żużlu i brudnego piachu? nie od razu Kraków zbudowano, A pamiętasz stację kolejową, na której ciągle był ruch. A pamiętasz zakłady pracy dające zatrudnienie okolicznym ludziom. A pamiętasz klimat dawnej ul. Buczka. A pamiętasz stary budynek dworca PKS, który powinien pozostać, bo to był ładny obiekt, których coraz mniej w naszym mieście. I tak długo mogę pisać... > ale wg. mnie idzie ku > lepszemu w kwestii estetyki naszego Miasta. I z tym ostatnim zdaniem też się nie mogę zgodzić. Stań sobie tyłem do Urzędu Miasta i będziesz miał "lepszą estetykę" przed sobą. Temat: pociag do stronia bmr napisała: > > Do Stronia nigdy nie jezdzily pociagi elektryczne. > > Zgadza sie tam jeżdzi spalinówka...z predkościa ok. 40 km/h. Osobiście > polecam autobus. Ale autobus takze jest spalinowy;) I jezdzie pi razy oko z taka sama predkoscia... Tak na serio - przewaga autobusu (w przypadku linii Klodzko - Stronie) to wieksza czestotliwosc jazdy i lepsza lokalizacja przystankow (blizej zabudowan). W takim np. Ladku od stacji PKP do centrum zdroju bedzie ze 3 kilometry; do pokonania pieszo, taksowka lub... autobusem PKS:) Ale w Stroniu juz nie ma co narzekac. Natomiast ogromna plusem dla pociagow jest zapewnienie bezposredniej komunikacji z reszta kraju. Do Stronia dojezdzaja przeciez wagony bezposrednie z Warszawy i (chyba) Krakowa. Dla ladeckich kuracjuszy (przewaznie w starszym wieku) jest to znakomite udogodnienie. No i nie zapominajmy, ze podczas powodzi w 1997 to wlasnie pociag byl ostatnia deska ratunku - jezdzil, gdy Biala Ladecka szalala juz na drodze.. FGK Temat: WKACYJNE ATRAKCJE Z podpisu sądząc... dekiel Tobie coś z lekka się przehajcował. W całej wypowiedzi nie ma logiki. To, co "zamykamy Jelonkę, a ostatni gasi światło", czy jak? Teatry w lecie zamknięte na całym świecie? Pewnie, w Wawce, Poznaiu, (ale już nie Krakowie), bo mieszkańcy są na wakacjach (choćby w Kotlinie). I coś Ci się świat do Twojego przepoconego "intelygenckiego" gumna zmniejszył. Jeżeli zalew Sosnówka jest nieskończaona pod względem technologicznym (uzdatnianie i transport wody), to tym bardziej można zorganizować tam instytucje rekreacyjne. Rozumiem, że Ciebie na baseny nie wpuszczają. Klop autokarowy można (za opłatą) opróżnić w PKS-ie. Ech, Żarówa... ty może "wedle tych buczków": "Była wspaniała komuna, i komu to przeszkadzało"... Pozdrawiam. Temat: Projekt Nowego Dworca PKS w Krakowie Projekt Nowego Dworca PKS w Krakowie Czy wie ktoś gdzie moge znaleźć dokładny projekt nowopowstającego dworca głównego PKS w Krakowie ?? jeżeli nie jakiś dokładny to jakikolwiek... Temat: UOKiK: Dlaczego pasażerowie warszawskiego PKS-u... A w Krakowie mamy rewelacyjna Encyklopedie Krakowskiej Komunikacji www.komunikacja.krakow.pl i rownie rewelacyjny www.pks.krakow.pl :) Temat: Do Krakowa - PKP czy PKS ?? Do Krakowa - PKP czy PKS ?? czy ktoś może testował PKS-y do Krakowa? Planuje jednodniowy wypad do grodu Kraka. Bilet PKP to 11zł w jedną strone. Jak wygląda (i jakie są koszta) dojazdu z DG PKSem? Temat: pks Kraków- (Pieniny) pks Kraków- (Pieniny) czy ktos orientuje sie ile kosztuje bilet z krakowa do Pienin. I czy pks-em mozna dojechać do Niedzicy lub Czorsztyna. Temat: Jak dojechac (pkp. pks) z Krakowa nad Soline? Jak dojechac (pkp. pks) z Krakowa nad Soline? Witam, czy ktos z Was kiedys podrozowal z Krakowa nad Soline? Albo z Bielska Bialej...bardzo prosze o wskazowki! Temat: Krakowskie dworce PKS Także się zgadzam z tym że PKS w Krakowie za wolno zmienia tabor, dodam tylko że raz będąc na Westerplatte szczena mi opadła aż do podłoża gdy przejechała koło mnie srebrna nowa Bova Magiq z napisem PKS Kraków!!! Temat: PKS Krakow - "Smok" forever ! PKS Krakow - "Smok" forever ! Czy widzial ktos w duzym miescie w Polsce rownie beznadziejny dworzec PKS, co krakowski? W Tishmanie cala nadzieja, ale nie oszukujmy sie - nie jest to nadzieja zbyt duza. Temat: czy jest minibus Kraków-Mikulasz ??? teoretycznie jest www.pks.krakow.pl/komunikat.php?id=12 Temat: jak do ojcowa? zobacz tutaj www.pks.krakow.pl/ Temat: PKS Kraków Brno , jest?? PKS Kraków Brno , jest?? szukam i szukam i nie mogę sie doszukac Temat: Cena dojazdu PKS Krakow-szczawnica Cena dojazdu PKS Krakow-szczawnica jaka moze byc mniej wiecej cena dojazdu ?( 18letniej osoby)A cena za przewoz bagazu? czy trzeba bilety zarezerwowac wczesniej? czy wystarczy kupic u kierowcy? Temat: Liptovsky Mikulas ** jak dojechac bez samochodu ? www.pks.krakow.pl/komunikat.php?id=12 Temat: Walka o schedę po PKP PKS za PKP Z uwagi na likwidację dwóch pociagów Poznan - Zakopane PKS KRaków od 15.03 uruchamia ekspress z napojami !!!! do Poznania p Ostrów Wielkopolski i Częstochowę Temat: Pozdr ze Szczawnicy A propos PKS Myślenice, gdzieś wyczytałem, że mają się połączyć z PKS Kraków :)) Temat: jak do ojcowa? PKS Kraków coraz bardziej mi się podoba, za Ustkę i Grecję wielkie plusy! Temat: PSk/PKP w Cieszynie - WSTYD!!! mały sprzeciw... ad 1) wait! ... jeszcze pół roku temu dworzec PKS w Krakowie w porównaniu z dworcem cieszyńskim wychodził jak Pacanów przy Londynie... (nie mówię nawet o upiornym wygwizdowie na ul. Cystersów)... Temat: Liptovsky Mikulas ** jak dojechac bez samochodu ? my dojechaliśmy z dworca PKS w Krakowie bezpośredni autobus jechał ok. 6.00 i w Liptowskim był ok. 10.00 Temat: Bojnice zobacz tu: /www.pks.krakow.pl/odjazdy.php Temat: Kraków - Szczyrk Krakow Bielsko , dalej PKS do Szczyrku lub ( wiecej polaczen ) Krakow Katowice Bielsko i dalej pks lub Krakow Katowice i PKSem do Szczyrku pzdr Temat: Kraków-Cieszyn jak dojechać? Kraków-Cieszyn jak dojechać? Czy są jacyś prywatni przewożnicy oprócz PKS na trasie Kraków-Cieszyn, Cieszyn-Kraków? Temat: Z Krakowa do Białej Z Krakowa do Białej Witam! Bardzo proszę o pomoc jak dostać się do Białej Podlaskiej z Krakowa? Pociąg? PKS? jakieś busy? Cokolwiek... wszystko co znalazłam ma czas podróży rzędu 10- 15h... na litość boską przecież aż tak daleko to to nie jest :( Temat: ile kosztuje bilet do krakowa ile kosztuje bilet do krakowa witam, wie ktos moze ile kosztuje bilet pks lub pkp do krakowa? pozdrawiam Temat: Bus Kraków - Bytom- jest??? Bus Kraków - Bytom- jest??? Potrzebuje rozkladu busów na trasie Kraków - Bytom , bylabym wdzieczna za pomoc. PKS mnie nie interesuje :) Temat: Bus do Krakowa. Pilnie!!! Bus do Krakowa. Pilnie!!! Szukam taniego busa do Krakowa do przewiezienia 14 osób, na dwa dni. PKS i inni mają zajęte terminy a wyjazd jest w czwartek rano. Może ktoś zna jakąś firmę transportową? Temat: autobusy do krakowa autobusy do krakowa czy ktos wie moze (nawiazujac do wontku o PKS :) czy jezdza jakies prywatne autobusy do krakowa kolo godziny 8 rano? a tak przy okazji czy mozna tego typu info znalesc w sieci? Temat: transport z Krakowa w okolice Tatralandii transport z Krakowa w okolice Tatralandii Witam - jakie doradzicie Państwo publiczny transport z Krakowa w okolice Tatralandii - wiem że pks organizuje wyjazdy dwustronne za 38 zł - jest coś tańszego a w jedną stronę ? Temat: Kraków - Szczyrk Kraków - Szczyrk Proszę o odpowiedź, jak można dojechać liniami PKP z Krakowa do Szczyrku. Wiem, że Szczyrk nie posiada stacji kolejowej, ale gdzie najdalej mogę dojechać pociągiem i gdzie się przesiadać w PKS. Czy ktoś już tego doświadczył? Dziękuję Temat: Kraków-Gorlice z krakowa do gorlic o 13:40 drugi o 15:30 z pod wspomnianego smoka 10zl , warto tez zapytac o ktorej jada z krakowa do gorlic pks zwykle za 13zl. Temat: z Krakowa do Szczawnicy?? z Krakowa do Szczawnicy?? wiecie moze czy pomiedzy krakowem a szczawnica kursuje cos poza starymi, smierdzacymi pks-ami?? czy sa jakies prywatne autobusy?? czym najlepiej jechac do szczawnicy? (i jesli wiecie - ile to kosztuje?) Temat: Szczawnica pkp do nowego targu potem pks lub pkp do krakowa potem pks Temat: auobusem do Budapesztu???? Z krakowa jeżdzi PKS do Budapesztu przez Zakopane, w Zakopcu jest okolo 15:15 wiec z Krakowa odpowiednio wczesniej pozdrawiam ja jade do B udapesztu własnym autem, ale niestety miejsca juz nie mam w samochodzie :) Temat: ŻYWIEC - DOJONY PRZEZ ŚLĄSK Jestem coraz bardziej ciekawy? Z Białej do Krakowa jest dalej niż do Katowic drogi są gorsze jedzie się dłużej ,inne województwo a jednak PKS i PKP utrzymuje tak dużo tyle połączeń do Krakowa. Dlaczego?? Temat: Prywatne busy a przystanki MPK Do Olkusza PKS-em jest taniej niż busem. Wiem, bo jeżdżę. No i wygodniej (większe pojazdy). Do Skały też PKs jeździ (np. Kraków-Wolbrom) Temat: KALWARIA ZEBRZYDOWSKA!!! trzeba jechac z katowic do bielska, w bielsku przesiasc sie na pociag do kalwarii (relacja bb-kraków) polecalabym w bielsku sprobowac wsiasc w pks -jezdza szybciej i czesciej - a dworzec pks jest vis a vis pkp:) Temat: Połączenie Kraków - Bielsko bus jezdzi tylko 2 razy dziennie o 11 i 17 odjezdza z przystanku na pilsuckiego , wczesniej z parkinku kolo dworca ( tam gdzie jest BP) moze faktycznie lepiej pks? a bus studencki do krakowa 8 zl Temat: ŻYWIEC - DOJONY PRZEZ ŚLĄSK ciekawostka Liczba połącze PKS Bielso-Biała do katowic 10sztuk Liczba połącze PKS Bielso-Biała do krakowa 30sztuk Temat: Ranking małj gastronomi. ja nnie chadzam chyba ze zapiekanki na dworcowej albo bula z pieczara na dworcu pks (z milosci dla tradycji :) ze slyszenia: da grasso na krakowskiej (pizza) i cos nowego na zdunskiej kolo pijarow - nawet oblegane ze wzgledow osobistych odradzam zlotego smoka i pizza hause Temat: czy ktoś wie co będzie dalej z Tishman Speyer??? Jeszcze UW. Ale to nieważne. Najważniejsze że mogło powstać coś sensownego. Najciekawsze jest to, że PKS oprócz nowego dworca chciał kasę. Jeszcze łapówa dla UP i Pola. P.S. Za to pozostaje badziewie z budami, straganami, syfem, brudem... Wiztówka Krakowa Temat: JAKI SAMOCHOD ZLAPALISCIE NA STOPA???????? Kiedyś pod Warszawą ( raczej Radzyminem) podwiózł mnie starem 7 km do stacji PKP i zażądał pieniędzy , tyle ile za bilet PKS!!! A ja myślałem, że to w Krakowie centusie żyją! Temat: Prywatni przewoźnicy chcą wybudować dworzec mamy chyba najladniejszy dworzec pks w kraju zobaczcie tylko te w warszawie krakowie lub poznaniu.... ale nie. bedziemy budowac nowy..... Temat: Ceny kwater na Krymie bardzo dziekuje za informacje ( pociag Krakow -lwow to tylko;-) 155 zl - chyba ich pogielo)... wiesz mzoe jak czesto jezdzi PKS do Lwowa? moze dysponujesz rozkladem jazdy? czy dworzec kolejoy i autobusowy sa obok siebie? pozdrawiam Temat: szukam fajnej oferty nad jeziorem zapraszam do Naterek, miałam gości z Krakowa, zobacz www.noclegi.to.pl warmińsko-mazurskie NATERKI (13 km od Olsztyna),do Naterek (PKP, PKS).Okolica wspaniała do odpoczynku (las,jezioro, pole golfowe)Dom o komfortowym standardzie. 604179461 Temat: Jak dojechać z Torunia do Szczawnicy? Skoro głupie to nie czytaj... Mam problem - pks czy pkp. Przez Kraków czy Nowy Targ...itp. Temat: jak tanio i szybko dostać się do Czech z Bielska Oprócz pekaesów do Cieszyna jeździ linia DAS II (odjazdy z dolnej płyty dworca PKS) i bus Kraków - Cieszyn (odjazdy z ul. Warszawskiej 2: 8.30, 12.00, 15.50, 20.30). Temat: ODRADZAM INTROLIGATORA NA POMORSKIEJ ODRADZAM INTROLIGATORA NA POMORSKIEJ ten niby warsztat co od 55 lat istnieje za to polecam na ul. Krakowskiej przy dworcu PKS świetny FACHOWIEC Temat: Wątek na dzień dobry (i może na 1000 wpisów) adrafka napisała: > ooo...jesteś bliżej choć daleko... > pozdrowionka :) Witam. Rano zmykam do Krakowa. Dziś na Ślężnej widziałem PKS do Dzierżoniowa :) Temat: zniżki studenckie MPK - to zalezy w jakim miescie: Warszawa i Wroclaw honoruja i mozna jezdzic za 50%, w Poznaniu walczymy, a Krakow sie procesuje kina - multikino honoruje PKP - nie (monopolista ustala wlasne prawa) PKS - nie (tzn. niektorzy przewoznicy i niektore trasy dopuszczaja znizke) Temat: Dziadostwo w Lesie Spójrzmy jednak prawdzie w oczy: busy w Krakowie i Zakopanem są odpowiedzią rynku na biurokrację PKS, MPK i PKP Temat: ### IMPREZY - 2006 Kurs z Karolem Sleczkiem w Zagorzanach KURS z KAROLEM w ZAGÓRZANACH 24-26 luty 2006 Zapraszamy na kurs medytacyjny, który poprowadzi Karol Ślęczek do Zagórzan pod Krakowem. Kurs odbędzie się w w weekend 24-26 lutego 2006 w wiejskiej posiadłości, w specjalnie do tego celu udostępnionym domku (gompa pomieści około 100 osób). Jest szansa, że w przyszłości na tym terenie powstanie duży ośrodek z możliwością organizowania kursów zimą nawet na kilkaset osób. W ramach promocji kursów bezalkoholowych proponujemy zmierzyć się z własnym poziomem radości bez stymulowania się „wspomagaczami”. Program: Piątek, 24.02 g. 20.00 – wykład Sobota: 11-14 wykład/sesja 16-18 wykład/sesja 20.wykład Niedziela 11-14 – wykład/sesja Ceny: 40 zł za kurs, 15 zł za pojedynczy wykład. Opłata za kurs jest dobrowolną darowizną na ośrodek w Krakowie. Wyżywienie: 6 zł śniadanie,11 zł obiad, 6 zł kolacja. Wyżywienie zapewniamy tylko osobom, które się zarejestrują (zagorzany@gmail.com lub telefon – szczegóły poniżej). Niedaleko (3km) jest niezła niedroga restauracja. Noclegi: W budynku –potrzebne będą karimaty i śpiwory, latarki też się przydadzą. Dojazd: Z Krakowa na Wieliczkę, Gdów. Zagrzany są za Gdowem, w kierunku Łapankowa. Rozkład jazdy autobusów spod Dworca Gł. PKP w Krakowie (przy ulicy Bosackiej) jest tutaj: www.pks.krakow.pl/polacz.php połączenie: z Kraków Główny RDA do Zagórzany Dolne W pobliżu Politechniki Krakowskiej na ulicy Warszawskiej można również wsiąść do mikrobusu, kursują często. Kierunek na Łapanów, Limanową. Prosić kierowcę (w PKS również) o zatrzymanie w Zagórzanach „pod sklepem”. Inne: Na razie nie ma tutaj odpowiednich warunków dla osób z małymi dziećmi. Prosimy również nie przywozić zwierząt i alkoholu Dla zainteresowanych sportami zimowymi: 30 km od Zagórzan jest wyciąg narciarski Kontakt, informacje, rejestracja: Ania Bujak – 0501-548710 Kacper Hołdys – 0502-606136 e-mail: zagorzany@gmail.com Rejestrując się przed przyjazdem bardzo ułatwicie organizatorom pracę. Temat: Krakowskie dworce PKS Krakowskie dworce PKS Kolega Marcin ha bardzo mądrze poruszył w którymś z wątków problem braku logiki i konsekwencji w planowaniu strategii komunikacji zbiorowej w Krakowie. Uzywał przy tym fachowych terminów - widać, że spędził wiele czasu na zgłębianiu tajników tego typu rozwiązań w innych krajach. A my tu w Krakowie mamy trzy dworce PKS, z których ani jeden nie jest wizytówką tego miasta (ciśnie się na usta zupełnie inne określenie, ale pozostanę na tym eufemizmie). Dworzec Główny - czekamy na Tischmana (na Godota?) i czekamy, Czyżyny - no, moze się doczekamy (patrz: wątek nt.Tramwaju w Igołomskiej), Dębniki - wielka niewiadoma. Opera tam miała stać już 20 lat temu, ale nie stoi i prowizorka pn. "Dworzec PKS Dębniki" trwa w najlepsze. Pierwsza kwestia: czy ktoś z szanownych klubowiczów dysponuje jakąś wiedzą na temat przyszłości tych dworców (chodzi o konkrety, bo to, że Tischman, że Carrefour, to już wiemy)? Kwestia druga: BRAK LOGIKI w kierowaniu poszczególnych kursów do okreslonych dworców. Mamy trzy dworce PKS: jeden tzw. główny, obsługuje ruch dalekobieżny, ale i część lokalnego w kierunku północnym, zachodnim i południowym, Czyżyny, które obsługują ruch lokalny w kierunku wschodnim, ale niektóre autobusy lokalne z tego kierunku jeżdżą do dworca głównego. Wreszcie Dębniki, obsługujące południe i płd-zachód. Choć znowu - niektóre kursy z tego kierunku jeżdżą do głównego. Mamy wreszcie śmieszne zjawisko pn. "PKS Oświęcim", który to PKS obraził się chyba na PKS Kraków, bo swoje autobusy kieruje na dworzec międzynarodowy na Bosackiej. Pobawmy się w mądre planowanie komunikacji PKS. A więc: - propozycje nowych dworców podmiejskich, - co zamiast Dębnik? - z których dworców w których kierunkach, - wreszcie: a może w ogóle bez dworców podmiejskich? Przecież nowy dworzec główny (może się go wreszcie doczekamy...) plus dobre do niego dojazdy (Galicyjska, Trasa Centralna od południa, Trasa Centralna od północy) może w zupełności wystarczyć do obsługi CAŁOŚCI ruchu autobusowego z wszystkich kierunków? Temat: Tishman znow rezygnuje w Krakowie ! Tishman znow rezygnuje w Krakowie ! moze by tak sie wkoncu przeniesli do Poznania :) Ograniczenie krakowskiej inwestycji, albo rozważenie rezygnacji z niej zapowiada w piśmie do wiceministra infrastruktury amerykańska firma Tishman Speyer Properties. Szef TSP na Europę Środkową Torben Nielsen przesłał wczoraj pismo do Wojciecha Jańczyka, podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Zwrócił się w nim o szybką interwencję w sprawie nierozwiązanych problemów z pozyskaniem ziemi od PKS i Poczty Polskiej. Trudnościami z przejęciem parcel Amerykanie tłumaczą niemożliwość przystąpienia do budowy Nowego Miasta w sąsiedztwie stacji Kraków Główny. - Wystąpiliśmy do ministra Jańczyka, bo pisemnie obiecał nam w końcu kwietnia, że pomoże w szybkim uregulowaniu spornych kwestii. Mimo z szumem podpisanej umowy z koleją nasz sytuacja niewiele się zmieniła w stosunku do 1997 r., kiedy rozstrzygnięty został przetarg na zagospodarowanie okolic dworca - wyjaśnił rzecznik TSP Witold Pasek. Amerykanie skarżą się, że w Warszawie utknął wniosek krakowskiego PKS o zamianę gruntów. Poczcie wypominają natomiast wygórowane żądania w sprawie oddania budynku przy pl. Kolejowym. Komentarza wiceministra Jańczyka, przebywającego obecnie na urlopie, nie udało nam się wczoraj uzyskać. Służby prasowe resortu obiecały na dziś przekazać nam stanowisko ministerstwa. Szacuje się, że na przygotowanie inwestycji i pozyskanie gruntu w Krakowie, Amerykanie wydali dotychczas około 90 mln zł. Wedle ich najbardziej ambitnych planów w budowę Nowego Miasta zainwestowane miało być 700-750 mln dolarów. W niedawnych enuncjacjach mówiło się już tylko o pierwszym etapie przedsięwzięcia, wycenianym na ponad 300 mln dolarów. Temat: Sylwester Sylwester Na www.komunikacja.krakow.pl pojawił się komunikat: KOMUNIKAT MPK Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji S.A. w Krakowie uprzejmie informuje że ułatwiając odwóz uczestników nocnej imprezy Noworocznej na Rynku Głównym w Krakowie w dniu 1 stycznia 2003 roku w godzinach 0:20 - 1:30 oferuje w węzłowych punktach pierwszej obwodnicy specjalne linie tramwajowe i autobusowe umożliwiając dojazd do następujących rejonów Krakowa TEATR BAGATELA - z ul. Podwale 115 - do ul. Biskupińskiej 128 - do Mistrzejowic 129 - do Dworca PKS Czyżyny [Medweckiego I] 132 - do Alei Solidarności [Struga] - ul. Karmelicka 4 - do Wzgórz Krzesławickich 6 - do Kurdwanowa 13 - do Bieżanowa Nowego 14 - do Mistrzejowic - ul. Dunajewskiego 4 - do Bronowic Nowych 14 - do Bronowic 124 - do Osiedla Ruczaj BASZTOWA LOT - ul. Długa 3 - do Bieżanowa Nowego 19 - do Borku Fałęckiego - ul. Basztowa 3 - do Osiedla Krowodrza Górka 4 - do Bronowic Nowych 14 - do Bronowic 19 - do Osiedla Krowodrza Górka 124 - do Osiedla Ruczaj - ul. Basztowa [od strony Plant Krakowskich] 4 - do Wzgórz Krzesławickich 6 - do Kurdwanowa 13 - do Bieżanowa Nowego 14 - do Mistrzejowic 115 - do ul. Biskupińskiej 128 - do Mistrzejowic 129 - do Dworca PKS Czyżyny [Medweckiego I] 132 - do Alei Solidarności [Struga] DWORZEC GŁÓWNY - ul. Westerplatte 3 - do Osiedla Krowodrza Górka 10 - do Osiedla Piastów 19 - do Osiedla Krowodrza Górka - ul. Lubicz 4 - do Bronowic Nowych 10 - do Łagiewnik 14 - do Bronowic - ul. Basztowa 3 - do Bieżanowa Nowego 4 - do Wzgórz Krzesławickich 6 - do Kurdwanowa 13 - do Bieżanowa Nowego 14 - do Mistrzejowic 19 - do Borku Fałęckiego 115 - do ul. Biskupińskiej 128 - do Mistrzejowic 129 - do Dworca PKS Czyżyny [Medweckiego I] 130 - do Azorów POCZTA GŁÓWNA - ul. Westerplatte 3 - do Bieżanowa Nowego 6 - do Kurdwanowa 10 - do Łagiewnik 13 - do Bieżanowa Nowego 19 - do Borku Fałęckiego - ul. Starowiślna 3 - do Osiedla Krowodrza Górka 19 - do Osiedla Krowodrza Górka - ul. Świętej Gertrudy 10 - do Osiedla Piastów FILHARMONIA - ul. Straszewskiego 128 - do Mistrzejowic 132 - do Alei Solidarności [Struga] Odjazdy pociagów tramwajowych oraz autobusów z w/w przystanków będą umieszczone na ulicznych rozkładach jazdy. Natomiast informacja telefoniczną uzyskac można pod całodobowym numerem telefonu 910. Opłata za przejazd w wymienionych tramwajach i autobusach według taryfy nocnej - 4,40 złotych Temat: 460 mln - budżet woj małopolskiego A teraz coś o Krakowie. W przeciwieństwie do malopa, to mnie cieszy i rozwój Katowic i Krakowa. "Galeria Krakowska Do jesieni 2006 r. zostanie zakończony pierwszy etap budowy Galerii Krakowskiej, której wartość wyniesie 250 mln euro. W skład kompeksu handlowego wejdzie galeria handlowa o powierzchni 60 tys. mkw. z 250 sklepami, kawiarniami i restauracjami, biura na wynajem o powierzchni 10 tys. mkw., 3- lub 4- gwiazdowy hotel dla około 220 gości oraz multikino z 10 salami projekcyjnymi. Nowy kompleks jest ulokowany w samym centrum miasta w sąsiedztwie dworców PKP i PKS oraz przy nowo powstającym węźle komunikacyjnym. W drugiej fazie inwestycji ma powstać kolejny hotel oraz biura o łącznej powierzchni około 45 tys. metrów kwadratowych. Inwestycję realizuje spółka Kraków – Nowe Miasto, w której większościowe udziały posiada niemiecki koncern deweloperski ECE Projektmanagement. Udziały w spółce ma też amerykańska firma Tishman Speyer Properties. To właśnie ta firma wygrała w 1997 roku przetarg na zagospodarowanie terenów wokół Dworca Głównego, lecz trudności w pozyskiwaniu gruntów i zezwoleń oraz związane z tym kilkuletnie opóźnienia w realizacji zamierzeń, skłoniły ją do zmiany pierwotnych planów i zmniejszenia swojego zaangażowania w Krakowie. W zeszłym roku do przedsięwzięcia został pozyskany niemiecki partner, który obecnie nim kieruje. Firma ECE Projektmanagement jest liderem na europejskim rynku w sektorze dużych śródmiejskich centrów handlowo- usługowych. Zarządza 76 centrami handlowymi w Niemczech, Polsce, Turcji, Węgrzech i Katarze o łącznej powierzchni handlowej wynoszącej 2,2 mln metrów kwadratowych. Jej roczne obroty wynoszą 8,4 mld euro. W Polsce firma ta już prowadzi Galerię Łódzką w Łodzi oraz Galerię Dominikańską we Wrocławiu." Agata Rosińska . Temat: Sylwester Sylwester moim zdaniem > KOMUNIKAT MPK > > > Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji S.A. w Krakowie uprzejmie > informuje że ułatwiając ułatwiając hahahahaha!!!!!!!! odwóz łojłuachacha, co to q jest odwóz odwóz uczestników nocnej imprezy Noworocznej na Rynku > Głównym w Krakowie w dniu 1 stycznia 2003 roku w godzinach 0:20 - 1:30 > oferuje oferuje co za uprzejmość w węzłowych punktach pierwszej obwodnicy specjalne linie tramwajowe i > autobusowe umożliwiając dojazd do następujących rejonów Krakowa > TEATR BAGATELA > > - z ul. Podwale > 129 - do Dworca PKS Czyżyny [Medweckiego I] co to za przystanek > 132 - do Alei Solidarności [Struga]chyba Struga głupka, lepiej było dać 139 > - ul. Karmelicka > 4 - do Wzgórz Krzesławickich > 6 - do Kurdwanowa widzę że bomby będą spały coby ich nie zarzygano ani nie porysowano, więc woda z mózgu w postaci 6 > 13 - do Bieżanowa Nowego > 14 - do Mistrzejowic > - ul. Dunajewskiego > 4 - do Bronowic Nowych > 14 - do Bronowic nie lepiej więcej 4? > 124 - do Osiedla Ruczaj > BASZTOWA LOT > - ul. Długa > 3 - do Bieżanowa Nowego > 19 - do Borku Fałęckiego > - ul. Basztowa > 3 - do Osiedla Krowodrza Górka > 4 - do Bronowic Nowych > 14 - do Bronowic > 19 - do Osiedla Krowodrza Górka , poco takie dziwy? 3 wystarczy > 124 - do Osiedla Ruczaj > - ul. Basztowa [od strony Plant Krakowskich] > 4 - do Wzgórz Krzesławickich > 6 - do Kurdwanowa > 13 - do Bieżanowa Nowego > 14 - do Mistrzejowic > 115 - do ul. Biskupińskiej szkoda że do witkowic nie jedzie franca > 128 - do Mistrzejowic > 129 - do Dworca PKS Czyżyny [Medweckiego I] > 132 - do Alei Solidarności [Struga] jw a rozumiem 132 do struga głupka pojedzie częściowo trasą 115 na witkowice po czym spacer 5 km do witkowic, brawo mpk, brawo > Opłata za przejazd w wymienionych tramwajach i autobusach według taryfy > nocnej - 4,40 złotych, a to już szczyt bezczelności > > Temat: Tishman przygotowuje teren pod budowę Nowego Miast Tishman przygotowuje teren pod budowę Nowego Miast tak wiec inwestuja w krakowie ! Rozbiórkę budynków pomiędzy wiaduktem nad ul. Warszawską i ul. Ogrodową rozpocznie w przyszłym tygodniu firma Tishman Speyer Properties. Do wyburzenia przewidziano sześć obiektów. Znajdują się na obszarze planowanego Nowego Miasta. - Zgłoszenie robót ważne jest od czwartku, ale kilka dni zajmie nam gromadzenie sprzętu i maszyn - poinformował rzecznik TSP Witold Pasek. Prace mają się zakończyć do 20 grudnia. Wówczas Amerykanie uzyskają całkowicie wolny od zabudowań grunt położony naprzeciwko Politechniki Krakowskiej. W przyszłości zlokalizowany tu będzie m.in. wylot tunelu drogowego i tramwajowego. Obecne wyburzenia są kontynuacją prac przeprowadzonych w zeszłym roku. Usunięto wtedy kamienicę przy ul. Pawiej 3 oraz zrujnowany obiekt, zajmowany przed laty przez Herbapol. Na początku przyszłego roku planowane jest zburzenie starej przychodni przy ul. Pawiej oraz budynku Warsu. Rozbiórka baru Smok i zabudowań dworca PKS nastąpi nieco później. W przyszłym tygodniu Tishman ma podpisać z krakowskim PKS-em umowę zamiany gruntów. Dzięki niej Amerykanie przejmą parcelę, na której działa obecny dworzec autobusowy, oddając za nią działkę przy ul. Bosackiej. Ostatni kawałek ziemi potrzebnej pod inwestycję TSP to znajdujący się przy pl. Dworcowym grunt należący do Poczty. Umowa w tej sprawie została już przygotowana, ale nie można jej podpisać. Zmarł pełnomocnik Poczty, uprawniony do zawarcia porozumienia i od dwóch miesięcy nie wyznaczono jego następcy. Zgodnie z planami Amerykanów sprzed kilku lat pierwsze budynki Nowego Miasta, czyli centrum komercji, biur i hoteli, gotowe miały być na koniec 2002 r. Dotychczas jednak nie rozpoczęła się budowa żadnego obiektu. Na przeszkodzie stanęły głównie kłopoty z pozyskaniem gruntów od kolei. Udało się to dopiero na wiosnę tego roku. Teraz przyszłość przedsięwzięcia zależy w dużej mierze od ustalenia z miastem nowego harmonogramu budowy układu komunikacyjnego w centrum Krakowa. Gminie, ze względu na opóźnienia z przetargami, nie udało się dotrzymać terminów oddania ul. Galicyjskiej i tuneli pod dworcem kolejowym. Na początku listopada Amerykanie przejęli w 30-letnią dzierżawę parking nad stacją kolejową oraz podziemia dworca. - Wszyscy, którzy prowadzą tu działalność handlową, będą mogli pozostać, aż do rozpoczęcia budowy Nowego Miasta - zapowiada Witold Pasek. Na zarządzanie parkingiem TSP planuje ogłosić przetarg Temat: Nowe wizje Lubawskiego - dworzec PKP Lubawski - pomyśl zanim coś palniesz... Jest jeszcze mały problem - otóż centrum musi powstać nad torami. Jakiekolwiek obniżenie torowiska będzie się wiązało z ogromnymi kosztami - a tor musiałby się obniżać od ul. Krakowskiej do Chemaru - a jeszcze jest linia w stronę Częstochowy i łącznicza Herby-Piaski. Przejazd pod torami Żytnia - Grunwaldzka i Łodzka musiałybyć przeniesione. Co zakorkowałoby już kielce na amen. A jeszcze drobny szczegół - składy pasażerskie muszą gdzieś stać, poza tym muszą być tory dodatkowe dla pociągów towarowych przejeżdżających przez nasze miasto. Koszty inwestycji niewyobrażalne - koszt przebudowy samego układu torowego to co najmniej kilkaset milionów złotych. Na remonty torów na razie nie ma co liczyć - wystarczy poatrzeć na rozkłady - do Krakowa i Warszawy znów dłużej ! Nida 3h, do Krakowa 2h pośpieszny ! Pociągi z Krakowa do Warszawy jeżdżą przez CMK, przez Kielce resztki niedobitków pośpiesznych... A centrów handlowych na razie powstaje znów kilka - lepiej zainwestować w ulicę Sienkiewicza - remonty elewacji, budowę nowych sklepów, restauracji. Dworzec nie "goni" - remont był nie tak dawno - lepiej wstrzymać się i zrobić przemyślaną inwestycję - budynek sie tak szybko nie zawali. Jeśli ma powstać pod Kielcami lotnisko - to szybki dojazd na lotnisko jedynie koleją - a wtedy będzie można pomyśleć nad nowoczesnym dworcem ... Proponuję trochę się przyjrzeć spodkowi PKS - tam należy się remont, a przede wszystkim monitoring, ochrona i sprzątanie. Tak samo w przejściu podziemnym pod dworcem PKP - najpierw bezpieczeństwo !!! A inwestycje zacząć od poprawienia komunikacji miejskiej ! Temat: Do LOCUTUSA i MOUSETA > Więc dlaczego MPK Kraków tak uparcie je kupuje? Dlaczego inne miasta stawiają > na Volvo (Wrocław), czy MANy i Solarisy(Warszawa), a my nadal kupujemy > rozsypujace się buble? Jesteśmy już jedynym WIĘKSZYM miastem, które nadal > kupują ten szajs... nie opłacałoby się bardziej zapłacić te 20% więcej, ale > potem nie mieć aż tak wielkich kłopotów z eksploatacją, a w razie czego mieć > korzystne warunki gwarancyjne (jak z MANem, który za zepsute na amen wozy > podsyła egzemplarze testowe)? Coś mi się ta polityka przestaje podobać w > obliczu tego, co napisałeś... wiedziałem, że jelcz to dziadostwo, ale nie > wiedziałem, że aż takie... Po pierwsze tabor kupuje miasto podczas przetargów. Po drugie zakupy nie kończą się tylko na samych pojazdach. Później trzeba kupować do nich odpowiednie części. Poza tym w Krakowie poszczególne zajezdnie maja już określny rodzaj taboru, więc ludzie są przeszkoleni, mają odpowiedni narzędzia itp. Ciężko byłoby teraz zacząć wprowadzać nowe pojazdy. A tak przy okazji, to moim zdaniem Volva są beznadziejne, a Solarisy się łamią, więc dobrze że nie ma ich w Krakowie :D > Choćby w przypadku tego #115 - chodzi o WYJAZDÓWKI - dlaczego Płaszów wyjeżdża > na Witkowice, a Bieńczyce na Biskupińską, a nie odwrotnie? Przecież to > ewidentna głupota... A jak później zjeżdża?? Też na odwrót?? > Miłego wypoczynku zatem życzę. Nabierz sił do dalszej dyskusji z niepokornymi > klubowiczami i uzbrój się w cierpliwość - postaram się nie bluzgać już za > bardzo, ale czasami mi się może wymsknąć... więc cierpliwość to podstawa... Właśnie wróciłem i odpisuję. Kilka słów o komunikacji w Bieszczadach. PKS Sanok został jakiś czas temu wykupiony przez CONNEX - firmę znaną między innymi z utrzymywania komunikacji miejskiej w dużej części Warszawy. Co tu dużo mówić. Widać, że nowy właściciel mocno wziął się do pracy. Autobusy są zadbane, czyste, szybkie, punktualne, wszyscy kierowcy pod krawatami, a jacy mili... Poza tym widać pewne oszczędności. Przede wszystkim na wszelkich dłuższych postojach, nawet przy kupowaniu biletu, kierowca wyłącza silnik. Widać, że jak się chce, to można stworzyć porządną komunikację. Tu przykład dla innych PKSów w Polsce! Poza tym linie kolejowe: Łupków-Zagórz i Zagórz-Krościenko są strasznie klimatyczne. Niestety po wjechaniu do Polski nie tylko czuje się polskie drogi. To samo jest z koleją. Jechałem do Zagórza przez Słowację. Po wyjechaniu z tunelu w Łupkowie od razu wyczuwało się dub dub... dub dub... dub dub... Pozdrawiam Michał Wojtaszek Temat: KROWODRZA GÓRKA Malutka uwaga: 118, 120 i 150 to nie są linie podmiejskie. Dwie pierwsze są liniami miejskimi, a trzecia de facto podmiejską z taryfą miejską. Co do podmiejskich, to wciąż jednak targają mną wątpliwości, czy połozenie pętli początkowych autobusów podmiejskich jest dobre i racjonalne. Przecież w paru przypadkach MPK też zarabiałoby, przewożąc na tych (mających początek w centrum) liniach pasażerów z ruchu miejskiego - może nawet więcej zarobiłoby, niż zarabia teraz, gdy ludziska z dwusetek przesiadają się na tramy czy autobusy w stronę centrum. Oczywiście w grę wchodzą korki, zatłoczenie itp., ale jednak konkurencja busów powinna MPK skłonić do skierowania większości takich tras na nowy dworzec autobusowy w KCK. Dworce podmiejskie kojarzą mi się nazbyt z byłym ZSRR, gdzie do tej pory w każdym większym mieście jest kilka dworców. Z autopsji znam tylko Lwów, gdzie główny dworzec autobusowy znajduje się przy ul.Stryjskiej, na końcu miasta, gdzie kończą się osiedla, a do centrum jest przynajmniej 5 kilometrów. Chcąc się dostać z autobusu jadącego z Przemyśla do autobusu na kierunek Żółkiew, Łuck, Nowowołyńsk, trzeba przejechać trolejbusem przez całe miasto na dworzec północny. To chyba jednak nie jest idealne rozwiązanie. Jest ono dobre w miastach, gdzie ruch autobusów pozamiejskich spowodowałby totalne zakorkowanie ulic. Ale w przypadku Krakowa, gdy będzie oddana wkrótce Trasa Galicyjska, potem Kotlarska i Nowotarska, ten problem wydaje się przezwyciężony. Więc może jednak jeden centralny dworzez PKS i podmiejski MPK w KCK? Aha, przypomniało mi się jeszcze jedno: PKS-y też mogłyby przecież obsługiwać miasto za konkurencyjną cenę - oczywiście nie specjalnymi liniami, tylko tymi, które są po drodze do i z miejscowości docelowej. I mamy busiarzy wykurzonych z Centrum. I niech z powodzeniem obsługują ruch z dalszych dzielnic i np. hipermarketów. Też na tym zarobią - na pewno (niech żyje kapitalizm!). Temat: KROWODRZA GÓRKA Gość portalu: tomekw74 napisał(a): > Malutka uwaga: 118, 120 i 150 to nie są linie podmiejskie. Dwie pierwsze są > liniami miejskimi, a trzecia de facto podmiejską z taryfą miejską. No teoretycznie, ale praktycznie Bronowice Wielkie i Tonie mozna traktowac tak samo jak np. Wegrzce. A 120 po skroceniu moglby jezdzic troche czesciej, bo teraz jezdzi co godzine... > konkurencja busów powinna MPK skłonić do skierowania większości takich tras na > nowy dworzec autobusowy w KCK. Busy tez maja podobno isc na Krowodrze. > Dworce podmiejskie (...) To chyba jednak nie jest idealne > rozwiązanie. Jest ono dobre w miastach, gdzie ruch autobusów pozamiejskich > spowodowałby totalne zakorkowanie ulic. Ale w przypadku Krakowa, gdy będzie > oddana wkrótce Trasa Galicyjska, potem Kotlarska i Nowotarska, ten problem > wydaje się przezwyciężony. Ehe. Przez pierwszy rok-dwa. Po wybudowaniu Tischnera tez przez pewien czas nie bylo korkow na Kamienskiego, a teraz sytuacja powoli wraca do "normy". > Więc może jednak jeden centralny dworzez PKS i > podmiejski MPK w KCK? Zapewniam Cie, ze to zapcha miasto. Poza tym dublowanie tramwajow nie ma sensu. > Aha, przypomniało mi się jeszcze jedno: PKS-y też mogłyby przecież obsługiwać > miasto za konkurencyjną cenę - oczywiście nie specjalnymi liniami, tylko tymi, > które są po drodze do i z miejscowości docelowej. I mamy busiarzy wykurzonych > z Centrum. I niech z powodzeniem obsługują ruch z dalszych dzielnic i np. > hipermarketów. Też na tym zarobią - na pewno (niech żyje kapitalizm!). Busy powinny byc przede wszystkim wyrzucone z ul. Westerplatte. Te jadace w kier. Wieliczki do Getta albo gdzies dalej nawet, a te w kier. Myslenic - do Borku, a Debniki do likwidacji. Temat: Chrzanów to żałosny pierdziwszew wiesz co KUBUSC? może tobie potrzeba tylko większej przestrzeni i tłumu na ulicach + tłoku w pubach i droższego alkoholu + "nowości" z promocji markowych firm... Gdybyś znał lepiej Kraków i ludzi z teg omiasta, to przekonałbys sie , z ewielu z nich woalłoby mieszkac w zacisznym, malutkim Chrzanówku niż przepełnionym, słynnym, głośnym krakowie... spróbuj w Kraku wyjśc na ogródek, poopalac sie, odpocząć na leżaczku i zrobic grilla - no tak - okazuje sie, że Twój ogrodek ma wymiary 12x2m, obok sa tory tramwajowe - ani cienia ani słońca ani ciszy...i tylko:stustukszuru szurustukpku szrmrmmszrkkkkk... sprobuj w Kraku iśc do parku i tam w spokoju posiedziec... sprobuj podjechac tramwajem albo autobusem w pilenj sprawie z Huty do Bronowic... ok- życie nocne kwitnie pelna parą i jest wielki wybór... wszęzie blisko... ale niektórzy ludzie z Kraka przyjeżdzaja do Chrzanowa: - do fryzjera, bo jest lepszy, tańszy i ma lepsze kwalifikacje - zrobic zakupy, bo: tu sa tansze ciuchy, buty itp., a ponadto w małych miasteczkach łatwiej - do znajomych na grilla albo "pieczone":) - odpocząć i oderwać się od codziennego, całodobowego gwaru... Więc nie masz co narzekać... Jak Ci tu źle, to faktycznie jak najszybciej sie stąd wynieś, bedzie mniej pesymistów w miescie! ale jak juz pobędziesz w Kraku dłużje, to nie zaczynaj sie przechwalać jak to w Chrzanowie jets fajnie bo jest dużo zieleni, cisza, blisko nad wodę..., brak kolejek i tłumów w sklepach po "najświeższy towar" markowych... A tak naprawdę - ciesz się, że jednak mieszkasz w mieście i że dojazd do wiekszych miast jest dobry, bo co by było gdybyś mieszkał w "zapyziałej" wioseczce (nie chcę tu obrażać żądnych miesakńców), gdzie jest jeden PKS (pod warunkiem, ze sie nie zepsuje) na dzień, 5 sklepów i jedna główna ulica... nawet jak nie masz znajomych - w chrzanowie i jego okolicach zawsze jest cos ciekawego do zobacznia, odwiedzenia, zrobienia... Gdzieś coś sie dzieje... trzeba tylko miec oczy szeroko otwarte i chęci do zabawienia sie w tym naszym Cabanowie. pozdrawiam all Temat: Kiedy w komunikacji miejskiej pojawi się konkur... Problem inaczej wygląda w dużych bogatych aglomeracjach np. w Warszawie czy Krakowie a inaczej moze wyglądac w miasteczku pokroju Częstochowy np. w Krakowie juz od dawna funkcjonuja przynajmniej na liniach podmiejskich prywatni przewoźnicy i jest ok. Podobie funkcjonuja tam tez busy na trasach miejskich oraz podmiejskich ale nie sa to raczej Nyski a np. Mercedesy czy Fordy. W naszym miescie niestety sprawa wygląda odmienni niem w okolicy przynajmniej moim skromnym zdaniem żadnej firmy transportowej poza PKS -m mającej środki na sprostanie warunkom ewentualnego przetargu - zreszta jak pisałem wczesniej przetarg przetargiem życie, życiem. Niestety sprzet komunikacyjny kosztuje majątek a jego amortyzacja trwa lata kase trzeba wylożyć z góry. Ja mamw pamęci rozpadające autobusy które kursowały do Blachowni, Olsztyna, Mstowa czy Wręczycy sprzet mający po 20 lat - zresztą niewiele lepszej klasy sprzet jest prezentowany teraz na lini do Auchana (własciwie poza 2 cz 3 szt wszystko to raczej delikatnie powiedziawszy sprzet mocno wyeksplatowany). Moja propozycja jest nastepująca zostawmy na razie linie miejskie w świętym spokoju a jeszeli juz niema innego wyjscia wydzierżawmy np firmnie BIESY z powortem jedna linie do Blachowni ale na zasadach takich samych jak ma MPK ale nie dajmy wszyskich lini ale tylko jedna góra dwie zobaczmy jak sobie poradzi ponownie z obsługą takiego połączenia w dodatku konkurujac z MPK. Przecierz w miescie taka własnie sytuacja bedzie - zreszta nie musi to by lina do Blachowi ale jaka kolwiek poza miejska gdzie obecnie jest kilka linie MPK (np na kierunku Poczesna) I niech pokarze co ptrafi jesli sie to uda to ok. - niech biorą cały kierunek ale osobiscie w to wontpie co innego linie marketowe o niezbyt dużej częstotliwosci a co innego linie dowozowe o normalnym nasileniu ruchu. Ale nie probuja moze sie uda. Temat: MPK walczy z gapowiczami Moim zdaniem należy pojść dalej bilety powinno kupować sie TYLKO I WYŁĄCZNE U KIEROWCY JAK JEST W PKS-ach. Bo teraz niektóre osoby (sam zresztą widzałem wczoraj) pokazuja dobry bilet a kasuja staray i sa pewne bezkarnosci. Nowy tabo należy wzororem PKs-u kupić 2 drzwiowy z tym że tylne powinny być wąskie na jedną osoba natomiast przednie szerokie. Wprowadzeni mozliwości zakupu biletu jedynie u kierowcy i jedyne z automato iletowego ma jeszcze jedną zalete - nie bedzie problemu z ewentualnym fałszowaniem biletów MPKL zaoszczędzie piniądze na druk na znaki wotne hologramy itd a to tez kosztuje nie mało nie bedzie problemu ze ten kisk sprzedaje a ten nie bo bedzie jasne ze nie sprzedają w ogóle. Przy odpowiedniem wycwiczeniu sprawy i podejsciu pasażerów (trzeba mieć odliczoną kwote) nie bedzie problemow i bedzie to szło szybko. Zarazem wyeliminuje sie w 99,9% gapowiczów a kontrole wystaczą na prawde sporadyczne. Poza tym należy zmienić podejscie do biletów miesięcznych po co tylo i wyłączne sieciówki? A moze wystarczyły by np. wzorem Krakowa bilety tez na jedną linie oczywiscie tansze niz w tej chwil bilet sieciowy pza tym proponuje wrocic (zresztą coś takiego juz funkcjonuje w lilku miastach) do biletów w formie nie na okaziciela leczna konkretną osobe na jakie.s bilety z numerem dowodu osbistego kierowca nie jest osoba urawnioną do kontroli dokumenów ale w postaci normalnej legitymacji ze zdięciem (nie bedzie problemu ze na jeden bilet jezdzi cala rodzina wystarczy zrobic duze zróżnicowanie cenowe podobnie jak w przypadku biletów na jedną czy na dwie linie czy ważnych na konkretnej trasie np. Z Jesiennej do Pl Biegańskiego) Sądze ze duzo duzo osób jadących komunikacją głownie do pracy i z powrotem byo by zaintersowanych takim biletem miesięcznym a im wiecej osób miało by miesiecznye czy kwartalne bilety to kierowcy mieli by mniej pracy. Podobnie w tramwajach wystrczy aby w drugim wadonie jechała w zlikwidowanej kabinie motorniczego osoba sprzedająca i kontrolująca biklety i już niema problemu. Bo to co jest w tej chwili to pół srodek w krotce gapowicze wymyslą sposób i wszystko wróci do normy podobnie jak i ilość sprzedawanych biletów. Ja ne rozumiem co MPK widzi złego w takiej formie sprzedaży biletów na pewno to wygodnijsze niz bilety z bloczka. Zresztą taka forma sprzedaży funkcjonuje z powodzeniem na zachodzie. w dużych miastach i nikt nie robi problemu wszyscy maja odliczone drobne raz dw kupuja bilet i to wszystko. Temat: ZTM w Józefosławiu O komunikacji w gminie Piaseczno ZTM jest otwarty na propozycje, tylko, że: za linię podmiejską gmina musi zapłacić. Linie miejskie są utzymywane z podatków. Podmiejskie nie. A same bilety nie wystarczą. Rentowne są tylko dwie linie - piaseczyńskie 709 i 727. Za wszystkie pozostałe gminy płacą. Niektóre gminy (jak np: Marki) chcą nawet płacić więcej, żeby ludzie kasowali tańsze miejskie bilety. Wydawałoby się, że Piaseczno bez trudu wykupi linię dla Józefosławia, zwłaszcza, że płaci bardzo niewiele w stosunku do obsługi (tylko za kawałki linii 707, 710, 724 i 728). Sytuacja komfortowa, jak w żadnej innej gminie. I tak naprawdę spowodowana przez samą Warszawę (gdyby 709 obsługiwało tylko Piaseczno, a Zielony Ursynów miał własną linie miejską dopłatya byłaby konieczna). Ale niestety nie. Piaseczno jest skąpe jak żadna inna gmina. Pokazali to już nie raz. 1) ludzie domagali się szybkiego dojazdu do Centrum - miało być 809 robione przez ZTM (bez konieczności kupna kolejnego miesięcznego) - Piaseczno się wycofało z obietnic i zamiast tego załatwiło Express, do którego dopłacają pasażerowie a nie gmina, kasując kolejne bilety. 2) miał być nocny - logiczne byłoby wydłużenie 606 - znowu pad, Piaseczno załatwiło Nocny Express, znów przerzuciło opłaty na mieszkańców i władze znów się chwalą, że załatwiły autobus. 3) miał być wydłużony 727 do Złotokłosu, żeby ludzie nie musieli płacić horrendalnych cen za PKS jadąc w kierunku Centrum gminy (ZTM mają, ale w kierunku Krakowskiej). No i stara śpiewka. Nie ma. Powstała jakaś widmowa linia Expressu, której nikt nie widział, rozkład ma do kitu i nie jest żadną alternatywą dla PKS. Ale jest tańsza i mimo, że widmowa jest kolejnym "sukcesem gminy". Tak więc, mieszkańcy Józefosławia... chyba nie ma co liczyć na linię. No chyba, że się zmienią władze, na takie, które wreszcie uznają, że rozsądniejsze jest wydanie pieniędzy na komunikację niż na doprowadzenie kanalizacji do każdej zagrody we wsi burmistrza czy stawianie rachitycznych ciągle niszczonych koszy na śmieci... Pozdrawiam. Temat: leopol, leopol leopol, leopol Wrocilismy. Ze Lwowa. Pozdrawiamy troche za pozno, ale - chcielismy nawet pozdrowic spod gmachu Sejmu Krajowego (gdzie bardzo lubimy byc) - tylko ze byla straaaszna kolejka w kafejce. Na poczatek przestroga: unikajcie nocnego PKS Lodz-Lwow. Mielismy pecha - i sie z nami zepsul w srodku pola i nocy. I nic. Nikt nic skutecznego nie zrobil. To byl nasz ostatni alians z PKS: nigdy wiecej! Zaczelo sie okropnie, ale potem juz bylo niezle, a nawet wiecej. Przez kilka dni kroczylismy jak zaczarowani. Dalismy sie juz zaczarowac po raz trzeci - rownie gleboko. Bo: - miasto jest cale. Nie ma widocznych dziur i ruin - z wyjatkiem terenow getta. Jak brakuje - to buduja. Nie zawsze najtrafniej, ale buduja. Ale najwazniesze to nietkniete ciagi kamienic, idace stromo w dol, zakolami, albo - jak na Tarnowskiego (dzis Tarnawskiego (sic)) - pelna serpentyna z kapitalna kamienica na wewnetrznym czubku. Cuda! - miasto jest porzadne. Jak ulica to brukowana, z drzewami, z kamienicami, przy ktorych lodzkie moga sie schowac, choc bywaja wieksze. Z budynkami publicznymi godnymi wielkiej stolicy (polecam dawny Wydzial Lekarski Uniwersytetu na Piekarskiej). Z placami uporzadkowanymi. Z parkami, w ktorych daja kawe. - komunizmowi nie udalo sie wlasciwie Lwowa przerobic (nie trzeba przeciez jezdzic na osiedla); bo jak mozna przerobic Takie Duze Cos?. Widac ogromny postep na przestrzeni szesciu lat. Wiedenska kawiarnia znow jest Wiedenska (pyszny tort bezowy), Grand Hotel tam gdzie byl. Najbardziej zaskakuje chyba architektura Miedzywojnia: podobno, po przeniesieniu stolicy do Warszawy, we Lwowie bylo biedniej. To jak by moglo wygladac "bogaciej"? Caly niemal "salon Lwowa" to robota dziewietnastowieczna. W Krakowie Rynek jest salonem, we Lwowie Waly Hetmanskie (dzis Aleja Wolnosci), nadto wlasnie okolice Sejmu - to jest sznyt iscie wiedenski. Kiedys za "Maly Lwow" uwazalismy Przemysl. Moze tam i nadal uwazamy, ale kudy mu tam do stolicy! Spieszcie sie do Lwowa, zanim beda wizy (ale tym warszawskim dupkom Chirac przywalil :-)). Temat: Sudety arnold7 napisał: > Chełmsko Śląskie > > > Gdyby Chełmsko nie było tak strasznie zaniedbane, byłoby cudowne. Obecnie robi > wrażenie miasta, które zaraz się zawali. A przecież spod wilgoci, odpadających > tynków i okien bez szyb wyziera piękno i bogata historia. > > > Upadek zaczął się dopiero w latach 70. obecnego stulecia. Polska młodzież > uciekała stąd w świat i nie pomogło nawet uruchomienie filii zakładów z > Lubawki, które notabene "wypuściły" potem na rynek pracy rzesze bezrobotnych. > Potencjalna perła i atrakcja turystyczna pilnie potrzebuje dziś pomysłu na > przyszłość, inaczej przepadnie, bo chwieje się na granicy niebytu. > > W Chełmsku nie istnieje baza turystyczna. Nie zje się tu również obiadu, ale > można się za to upić (i chyba potem rozpłakać). PKS łączy miasto z Lubawką, > Kamienną Górą, Mieroszowem, Jelenią Górą i Wałbrzychem. > Panowie, nie jest tak źle. Zacząłem do Chełmska jeździć w 1995, wyglądało wtedy troche jak zapomniane miasto inków. Z fasad domów w rynku wyrastały młode brzóżki a większość kamiennych elementów porastał mech. Dzisiaj Chełmsko jest zupełnie inne. Odnowiony ratusz i sąsiednia kamienica, a reszta kamienic jeszcze odrapana ale, oczyszczona i nie odbiega stanem technicznym od kamienic np. w wielu zakątkach Krakowa. Wiekszość 11 domków tkaczy przeznaczona jest na izby muzealne, pamiątkowe i warsztaty tkackie gdzie pracuje sie na replikach starych maszyn. Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Chełmska organizuje wiele imprez w tym coroczny "festiwal lniarski" w sierpniu. Chełmsko leży w fascynującej okolicy, jako część "państewka cysterskiego" usianej wręcz barokowymi rzeźbami religijnymi, wyrabianymi z miejscowych piaskowców. Znaczna część tych zabytków w samym mieście i okolicy zachowała się w niezłym stanie do naszych czasów. Niestety obecnie padają one łupem ludzi, którzy chcą mieć w ogródku zamiast tradycyjnego krasnala, barokowego anioła. W Chełmsku działa świetny hotel o wysokim standarcie na 60 osób, restauracja, informacja turystyczna, działają zespoły regionalne. Polecam wizytę w Chełmsku, obecnie niezwykle romantycznym, cichym miasteczku i chwile zadumy na miejscowym cmentarzu. Kiedy Chełmsko bedzie wymuskaną perełką to chyba przestanę tam jeździć, chociaż na pewno miasto jest tego warte. pozdrawiam i zapraszam na Dolny Śląsk ajon Temat: Burzymurki w natarciu OK, Zróbmy próbę sił: stwórzmy listę obiketów historycznych wyburzonych w ostatnim roku - dwóch: to bedzie jedyny wirygodny rejestr tego, jak zmieniane jest nasze miasto. Nie interesuje mnie w tym momencie wartość artystyczne - bo zabytek to - choć niektórzy o tym nie wiedzą - nie tylko walor artystyczny ale też historyczny. Może zresztą przede wszystkim historyczny. Chcę też sceptykom przypomnieć, ze szanse na to by obiketów powstałych do czasów drugiej wojny swiatowej przybywało są dość nikłe. No to zaczynamy: 1. Dom Perkosia (przy Dworcu Głownym) wyburzony 3 - 4 lata temu pod budowę Megastruktur. W tym czasie bar Smok trzma się krzepko podobnie jak rudera Dworca PKS i rozliczne budy handlowe. Podobnie "przygotowano teren" wyburzając stare obiekty dworcowe przy torach. Mniejsza o to - widać nie było dla nich zastowania 2. Lazaret przy koszarach na Rajskiej (ul Dolnych Młynów)wyburzony latem 2003- smutny to był widok. Dla uzupełnienia ze dwa tygodnie temu wycięto dwie gigantyczne topole, które rosły obok - pnie ponadmatrowej srednicy - jeden spróchniały ale drugi całkiem zdrowy 3.Dom przy ulicy Lea (20?)jesień 2003. Dośc długo stał okryty jakimis rusztowaniami, potem pojawiła się tablica budowlana z napisem "Remont budynku mieszkalnego", z tym że z budynku stała tylko fasada - cały tył w ramach remontu wyburzono. Zanim udało mi się udokumentować fakt fotograficznie - wyburzono i ścianę frontową. Został pusty plac. 4. Dawna ujeżdzalnia przy Zwierzynieckiej - wyburzona w celu odsłoniecia panoramy Sheratona. Co dalej Panie i Panowie? Jak tam inne dzielnice poza ścisłym centrum, jak Kazimierz,jak obrzeża Krakowa? Temat: Wasze szczególne przypadki roztargnienia :) Pojechałam do pracy (w szkole) zeszłorocznym planem lekcji. Zapłaciłam dwa razy ten sam rachunek za światło - raz przelewem z konta, a raz normalnie w kasie. Omal nie pozbawiono mnie prądu, chociaż w sumie była nadpłata. Zostawiłam pęk kluczy w skrytce pocztowej. Zorientowałam się dopiero na drugi dzień. Były to klucze od trzech mieszkań i od szkoły. Mój syn pytał na poczcie, co ma zrobić z listem, który trzyma w ręku. Dzwonił też na informację PKP, żeby dowiedzieć się, która godzina. O kapciach i śmieciach nie wspomnę. Poleciał w kapciach i ze śmieciami do sklepu. Osiedlowego na szczęście. Zapewnił też kierowcę PKS, że ma bilet zastępczy. Moja siostra przyszła do mnie bez spódnicy, tylko w czarnej półhalce. Było lato. Pomagała mi w jakimś wielkim sprzątaniu. Po akcji obszukałyśmy całe mieszkanie - spódnicy nie było. Spokojnie wisiała u niej w domu na wieszaku. W stanie wojennym, pod koniec stycznia, pojechałam do Krakowa bez przepustki, bez dowodu, bez ŻADNEGO dokumentu. Brak stwierdziłam w hotelu, po wyżebraniu miejsca. Wracałam w panice, bo w torbie miałam notatki po francusku. BIBUŁA! Zanim się zorientują, to mnie zamnkną. Wszystkie dokumenty zostawiłam w drugiej torebce. W hotelu Vitoria w Warszawie udało mi się zjechać windą na basen w pełnym zimowym rynsztunku - kożuch, czapa, szal, kozaki... Produkty spożywcze zwykle chowam do łazienki zamiast do lodówki. Dotarłszy zimową porą o 7 rano na przystanek autobusowy, mówię znajomym "Dobry wieczór". Potrzebny był mi numer telefonu pewnej agencji towarzyskiej. Chcąc go zdobyć, zadzwoniłam do nieznanej mi zupełnie osoby, która mieszka przy tej samej ulicy, gdzie mieści się agencja. Osoba numeru nie znała. W Łodzi na Dworcu Fabrycznym lump przyatakował mnie prośbą o dołożenie mu dwóch złotych na bilet. Stwierdziłam spokojnie, że ja też nie mam biletu. Omal nie pojechałam do pracy w niedzielę, w dodatku przerażona, że się spóźnię, bo zaspałam. Mój syn stawia czajnik elektryczny na gazie. Jako drugie śniadanie zabrałam do pracy zamiast kanapki raz kawał pieczonego schabu, a drugi raz pół kilo białego sera. Swemu synowi (małemu jeszcze) dałam zamiast kanapki kawał polędwicy. Rzecz miała miejsce w przychodni, gdzie były duże kolejki. Temat: Maciejowa - nowa droga Obwodnica północna to ta która łączy Maciejową przez Zabobrze z wyjazdem na Szklarską Porębę i Zgorzelec. Miała powstać za Gierka i miała być skończona przed Olimpiadą w Moskwie w 1980 roku. Wykonano jedynie odcinek od Grabarowa do Grunwaldzkiej i to z przejazdem płaskim po torach kolejowych i bez kilku obiektów inżynierskich (mostów) Dopiero po 1990 roku wznowiono prace i wybudowano estakadę nad torami, most nad Bobrem, oraz wiadukty kolejowe koło Dolfamexu i na wylocie na Zgorzelec. Do tego wybudowano przejście podziemne koło PKS. Przebudowano mosty nad Kamienną w ciągu Sobieskiego i drugi w ciagu Powstańca Wielkopolskiego. Prace te wykonano za czasów prezydentury w mieście: Zawiły, Czernow i Kusiaka. Przypominam, to bo ostatnio usłaszałem wypowiedź: dobrze, że ten Gierek wybudował estakady nad torami. Jak to pamięć ludzka jest zawodna. Ta droga która ma omijać Maciejową jest częścią Obwodnicy Południowej i Północnej. Ma ominąć całą Maciejową od południa. Wpięcie ma nastąpić za Kozińcem w Grabarowie i od tamtego miejsca ma być prowadzona już jako Obwodnica Południowa. Będzie to droga która będzie przenosiła cały ruch w kierunku do Karpacza i Kowar poza obszar Jeleniej Góry. Będzie przebiegała od Wincentego Pola nad torami kolejowymi koło ul. Krakowskiej w kierunku ul. Sudeckiej pomiędzy Paulinum, a terenami wojskowymi i poprzez tereny wojskowe. Wpięcie do Sudeckiej ma nastąpić za halą sportową d. jednostki wojskowej. Jest w tym miejscu kawałek asfaltu. Ta obwodnica południowa ma obiegać w przyszłości od południowego wschodu całą Jelenią Górę i Cieplice. Ten drugi odcinek nie ma jeszcze ustalonych szczegółowych przebiegów. Obejście Maciejowej i przebicie do Sudeckiej powstanie w ciągu najbliższych trzech lat, a dalsze odcinki to już śpiewka przyszłości - chyba nie za bardzo odległej. Obwodnica Południowa została tak zaplanowana żeby nie przeszkadzać w rozwoju lotniska (pas startowy betonowy). Jak więc widzisz Wojciechu "ostatnimi czasy nic w komunikacji miejskiej się nie dzieje":) Jeżeli chciałbyś zobaczyć jak przebiegają proponowane trasy, można chyba obejrzeć je w Wydziale Architektury. Jest zrobione studium komunikacyjne miasta i w nim to wszystko powinno być. Trochę dużo mi się napisało, ale chyba mi wybaczysz (podobno nie lubisz długich postów). Wojtek! Nareszcie przestałeś się szarpać na nieżyczliwe, czy też złośliwe posty. Spokojem i rzetelną dyskusją więcej można osiagnąć. Tak trzymaj! PiS -u dalej nie lubię i nie polubię. Temat: Miasto bez inwestycji? stefan41 napisał: > Czy wyscie poszaleli z ta Sienkiewicza? Czy mysliscie, ze miasto sie konczy na > jednej ulicy? Ze jak bedzie ladna to przyjda tu "inwestorzy" a "mlodziez" > zostanie? Jurek, ty jestes rozsadny chlop i zalezy ci na miescie, zrozum, ze > ono musi sie rozwijac w miare rownomiernie. Co z tego, ze ma jedna ladna ulice, > > jak przez pozostale nie mozna przejechac, albo w ogole nie mozna do niej > dojechac? Albo w ogole nie ma ulic, tylko polne drogi - naprawde sa takie w > miescie, np kolo Exbudu, tam gdzie budynki WSP. Wszystkie miasta, ktore maja > ladne centra maja takze czesto zaniedbane ich okolice. Jedz do Krakowa - rynek > sliczny (jak nie pada). A potem przejdz sie na dworzec autobusowy. Albo > Wroclaw - to samo, rynek super, ale pare ulic dalej makabra. > ......PRZYJEDZ DO KIELC, RYNKU LADNEGO NIE MA NAWET JAK NIE PADA, PKS ZADBANY JAK NIE WIEM CO, BOCZNE ULICE SA SUPER, PO CO NAM JAKAS BOCZNA OSIEDLOWA DROGA TYPU SIENKIEWICZA, WYSTARCZY, ZE JEST FAJNIE ZROBIONE DO "PUCHATKA" (SUPER PODSWIETLONYM NAPISEM) A POTEM SKRECASZ W LEWO W STASZICA I DO PARKU I TYLE!!! NIE!!! GRATULUJE NOWEMU... NA CO TE PIENIADZE W TAKIM RAZIE, NO CHYBA NIE NA WEGIEL, CZY PACZKI, LUDZIOM TRZEBA POMOC, ALE PRZEZ ZMIANY STRUKTURALNE - INWESTYCJE!!! ZAINWESTUJ ... W WYGLAD MIASTA TO PRZYCIAGNIE TO LUDZI-INWESTOROW. BEDA NOWE MIEJSCA PRACY, NIE TRZEBA BEDZIE ROZDAWAC WEGLA NA ZIME, BEDZIE NORMALNY SYLWESTER PRZED RATUSZEM ETC. > (Wydaje mi sie zreszta, ze potrzebny jest remont calego centrum, ale pewnie nie > > za naszego zycia) > > Jestem przeciwny kontynuowaniu remontu Siekiewicza jezeli odbywa sie on na > niesplacalny kredyt. Mysle, ze Lubawski powinien powiedziec jak wygldaja w tej > chwili finanse miasta razem z informacja co poprzednia ekipa zrobila i za ile, > po drugie powiedziec jasno jakie sa priorytety inwestycyjne (tez czekam na tych > > obiecanych inwestorow, ale w "fabryke" nie wierze) - mimo, ze konczylem > Sniadeckiego i bliska mi ta szkola zawsze budowa sali gimnastycznej nie powinna > > byc dla miasta priorytetem, a po trzecie znalezc szybko jakiegos speca od > public relations, ktory go nauczy jak sie sprzedawac w mediach, bo na razie, > mam wrazenie, popelnia same gafy i zraza do siebie ludzi. > > A politcznie rzecz biorac bedzie mial straszne problemy z rada miasta - > towarysze z SLD sa gotowi uwalic kazdy projekt, byle dokopac Lubawskiemu. Kto > na tym straci? > > > Stefan Temat: Parodia w 243 Parodia w 243 Witam. Dzisiaj jechałem nocnym autobusem lini 243 z ul. Krakowskiej na Popowice. Bus ma sie zjawić o godz. 0:16. O tej wlasnie porze podjeżdża przegubowy ikarusik. No i jest fajnie w końcu dzisiaj piatek i do leśnicy kupa ludzi jedzie. Kierowcy toważyszy jakis pan ktory stoi przy kabinie kierowcy ciągle coś do niego mówiąc i na skrzyżowaniach sprawdza czy kierowca ma wolną drogę. Koleś wyglądał jakby był po "małym" piwku ale nie wim czy tak było naprawde. Dojeżdzamy na dworzec PKS i wjeżdza kierowca busem i jedzie pomalutku razem z kumplem szukają stanowiska gdzie ma się zatrzymać linia 243 :) Jakoś sobie dali radę :) Po małym postoju jedziemy dalej :) Dojeżdzamy do Rynku i ludzi sporo załadowali 3/4 Ikarusa. No i skecamy w ul. Św.Mikołaja i jedziemy, jedziemy i nagle kierowca zwalnia i zjeżdza na prawy pas i sie zatrzymuje. Stoimy tak chwilke i nagle ten facet ktory stał koło kierowcy i ciagle mu coś tam podpowiadał odwraca się i pyta się pasażerów : "jak on ma teraz jechać?" (ponieważ jest objazd ale dobrze oznakowany) :D:D:D Ludzie powiedzieli że musi zjechać na pas na Ruskiej i przejechać 1-go Maja i jakoś sobie dał radę ale cały autobus w śmiech jak się dowiedzieli czego chciał kierowca się dowiedzieć. Czy może mi ktos powiedzieć czemu to tak jest że kierowca nie wie jak ma jechac i nie orientuje sie na którym przystanku na pl.1-go Maja ma się zatrzymać ??? Moze to jakis był jego pierwszy kurs w nocy ale jechał z kolega a nie wiedział jak przejchać przez pl.1-go Maja... Jak sobie przypomne jak on to pytal to mnie na śmiech bierze :D Pozdro. PS Mieliście podobne przygody??? :) Temat: Dlaczego Warszawiacy nie sa lubiani??? A dlaczego mieliby być lubiani? Wszyscy... Procent durniów, prostaków i bandziorów w Warszawie jest pewnie zbliżony do tego we Wrocławiu, Gdańsku, NYC i Moskwie. Spotkanie człowieka kulturalnego, wrażliwego, życzliwego i w imponujacy sposób mądrego nie jest tu wcale łatwiejsze niż w tych miastach. Niemało tu spotyka się różnych chamów, którzy w "gościnnych występach" uważaja, że głównym ich atutem jest "waraszwskość". Sczególnie często powołuja się na nią ci co do śródmieścia dojeżdżają kolejką lub PKS-em. Długie kolumny ich samochodów widać na rogatkach przed Wszystkich Świętych. Przykro ich słuchać będąc gdzieś w Polsce na piwie i starając sie poznać ciekawe miejsca i czarujących ludzi, z daleka od stolicy. Jak tu pisano, jest to syndrom metropolii. Na szczęście przyjaźni gospodarze nie dają nam odczuć tego i doskonale rozumieją, że to nie miejsce zamieszkania decyduje o tym, kim jesteś. Muszę przyznać, że nawet w Krakowie i Poznaniu spotykałem się z taką wyrozumiałą życzliwością...To już prawie nowy temat ). Przy okazji tego prowokującego, czyli dobrego tytułu wątku, niektórzy mają okazję aby napisać coś z serca płynące. Na przykład, jak to "Polacy są z kulturą, od dawien dawna, na bakier"... Zawsze to przyjemne jeśli można w delikatny i taktowny sposób wykazać się, swojej kultury przewagą. Widać, że wątek ten wciąż daje nam wiele możliwości interesujacej rozmowy. Okazuje się także, że niekiedy dla wszystkich, zaskakującej prezentacji swoich postaw. Można ML pogratulować, co jest najładniejszą formą okazania odrobinki zazdrości, trafnego wyboru tematu. Pozdrawiam Was ciepło. Witek PS. Przy okazji przesyłam Wam, serdeczne życzenia wszystkiego najlepszego z okazji, trwających jeszcze Świąt Wielkanocnych. Temat: Katowice-Praga Witam, Gotowej reecepty na najlepsza podroz nie ma, ale podam kilka skladnikow Bilet powrotny na ČD jest wazny tylko do 24:00 nastepnego dnia, czyli nie wiecej niz 48h, ale jest tanszy niz bilet tam i z powrotem kupowany oddzielnie; Przy kupnie biletu miedzynarodowego powrotnego obowiazuje znizka 40% zgodnie z taryfa ČD-PKP MOST i bilet taki jest wazny 2 miesiace - tu mozna kombinowac np. kupic bilet Katowice - Bohumin - Katowice i pojechac dziennym bezposrednim EC Praha (z Katowic kolo 12:00). Istotne jest, ze przy bilecie miedzynarodowym nie jest obowiazkowa miejscowka, czyli nie placi sie haraczu za jazde pociagiem EC (18 lub 25 PLN). W Bohuminie pociag ma postoj ok 20 minut, mozna wtedy wyskoczyc do kasy i uniknac doplaty u konduktora. Co do przejsciowek PKP/ČD - sa nadal w uzyciu i kosztuja 15 CZK lub 2 PLN, ale obowiazuja tylko w pociagach spolki PKP Przewozy Regionalne. Zeby bylo ciekawiej, obowiazuja tylko na odc. Zebrzydowice - Petrovice u K. W pociagach EC (Praha, Polonia, Sobieski, Comenius) oraz nocny Chopin (Warszawa - Wieden z wagonami do Pragi) przejciowek nie ma, sa za to w nocnym Silesia (Krakow - Praha). W pociagach EC zgodnie z taryfa mozna przejechac granice na bilecie krajowym (np. Katowice - Zebrzydowice) poprzez wydluzenie relacji biletu (czyli zgloszenie tego faktu konduktorowi przy pierwszej kontroli, zdecydowanie przed Zebrzydowicami). Za kwote ok. 7 PLN otrzymujemy wowczas przedluzenie w relacji Zebrzydowice - Zebrzydowice Gr., a po stronie czeskiej zalatwiamy sprawe dalej z czeskim konduktorem (ktory zaczyna w zasadzie sprawdzac bilety dopiero od pierwszej stacji, czyli Bohumina; Pomijam juz fakt, ze czesto konduktor sprawdza bilet zaraz za Katowicami i pozniej go juz to nie obchodzi, czyli z biletem kraajowym do Zebrzydowic jedziesz za free do Bohumina Jesli chcesz jechac przez Nachod, to musisz zlapac jakis PKS do Kudowy (jezdza z Lublina, Katowic i z Kielc), pozniej w Kudowie przesiasc sie na lokalny czeski autobus do Nachodu i dalej pociagiem lub autobusem do Pragi - ten wariant podrozy trwa zdecydowanie dluzej i gorzej o skomunikowania. Wydaje mi sie jednak, ze wariant trzeci, czyli PKS do Cieszyna, pozniej pieszo przez miasto na czeska strone i tam pociagiem do Pragi, daje najwiecej mozliwosci dojazdu o roznych porach dnia. W razie czego - kalkulator czeskich biletow kolejowych jest tu: www.jizdenka.cz/ Mam nadzieje, ze choc troche pomoglem F. Temat: Leszek Balcerowicz: Nie jesteśmy w sytuacji Arg... "państwo jest właścicielem upolityczniającym przedsiębiorstwo poprzez rozdawanie stanowisk swoim, którzy nie muszą być najbardziej kompetentni, ...." święta prawda ale w sektorze prywatnym to jak się to niby dzieje? rekrutacja nie dokonuje się tam wyłącznie podług kryteriów merytorycznych. Choć dużo rzadziej wdziera się tu polityka, to z kolei istotne znaczenie mają wszelkiego rodzaju układy. Twierdzenie, iż figuranci stanowią stały element personelu tylko w urzędach czy spółkach skarbu państwa, to tylko propagandowa zagrywka , która firmom prywatnym każe się przyglądać uważniej tylko w przypadku grubszych afer. Pewnie że wiele firm państwowych działa dziadowsko ale po "Enronie" i innych takich byłbym ostrożny z szermowaniem hasłem że "wszystko co prywatne jest lepsze". Lepsze jest to co lepiej zarzadzane! Podatek liniowy... nie chcę tu oceniac samej zasady tego podatku. Jedynym sensownym argumentem może być twierdzienie że nie jest sprawiedliwe by płacić większy procent w stos. do dochodu im większe ma się dochody bo jest to jakoby kara. Ale już twierdzić że podatek liniowy jest uproszczeniem!? Komplikacje systemu podatkowego są związane z liczeniem kosztów uzyskania przychodu (i co za tym idzie - obliczanie dochodu) a nie z tym ile stawek ma podatek. Przecież jeśli już mamy wyliczony dochód to wiedząc w jakim jesteśmy przedziale możemy z łatwością podatek obliczyć. To jest tylko prosta tabliczka mnożenia. Chiny uczyniły swa gospodarke nie mniej prywatną niż Europa śrdokowo-Wschodnia niemal wyłącznie przez zezwolenie obywatelom na otwieranie prywatnych biznesów. Stąły się one tak preżne że przyćmiły sektor publiczny. Ale nie dławiono tego sektora, utrzymano jego rozwój. Tymczasem tzw."liberałom" w istocie pseudoliberałom nawróconym z marksizmu-leninizmu tak jak UWAŻAJEMYJ TOWARISZCZ Balcerowicz wydaje się że oni wielkimi liberałami są bo chcą wszystko sprywatyzować. Tego juz zreszta nawet prywatyzacją nawać nie można ponieważ nabywcami są także zagraniczne firmy państwowe. Dworzec Centralny w Warszawie to "Trzeci świat?" A Balcerek to jeździ koleją czy moze se fruwa samolotami? Jako krakus będę obiektywny: dworzec PKS w Krakowie to jest Trzeci świat! A na Centralnym zdążyłem jakoś parę razy w życiu być więc znam go nie tylko ze "Złotopolskich" i miejsce gdzie po raz pierwszy w życiu zobaczyłem schody ruchome na trzeci świat mi nie wygląda. A ze bezdomni i pijoki w poczekalni? No to cóż lwy salonowe w takim razie na tym dworcu robią? Lepiej tam nie łaźcie bo to także efekt waszej polityki! Poza tym co miałaby prywatyzacja koei (nie wszędzie udana jak widac ale to juz inna bajka) do "otrzecioświatowienia DC? '' Polskie rządy nie zadbały, jak to było ich obowiązkiem, o obronę naszej produkcji, polskiego systemu wytwórczego. Nie wzięły wystarczająco pod uwagę, że chociaż gospodarka się globalizuje, to jednak takie systemy instytucjonalne, jak gospodarka narodowa nadal są realne i rywalizują ze sobą według innych zasad niż przedsiębiorstwa. Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 208 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||