Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • antoni-kielce.htw.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS do Kal





    Temat: [pr]PKS-y terroryzują prywaciarzy


    Ciekawe, że to się już robi standardowy scenariusz. W latach 80. PKS-y
    krzyczały, że im prywaciarze niszczą rynek, bezczelnie wjeżdżają 5 minut
    przed itd. Wszyscy to znamy. (...) a teraz to oni (PKS) podkradają pasażerów


    prywaciarzom.

    Przeszkadza ci coś? Kto mieczem wojuje ten od miecza ginie. Prywaciarze kiedy
    startowali robili nieuczciwą konkurencję dokładnie tą samą metodą, a teraz
    role się po prostu odwróciły. Jak Kalemu ukraść krowę to źle, ale jak Kali
    zabrać krowę komuś innemu, to wtedy dobrze. Ot cała mentalność busiarzy.

    Zwisa mi to i powiewa, kto mi będzie tyłek po Zakopanem woził. Ważne żeby ktoś
    woził.





    Temat: Kałach


    Ja tam osobiscie bym wolal Steyr-Auga, ale jesli cie interesuja kalasze to:
    http://kalashnikov.guns.ru/.
    A niezawodnosc.... Oficialna reklamowka: kalach zrzucony z dachu (2
    pietro), przejezdza po nim kilka wozikow, podbiego facet i zaczyna z niego
    strzelac. Podobno chodzi w: blocie, wodzie itp. Jak juz tutaj ktos
    stwiedzil nie da sie bezkrytycznie wybrac najlepszej broni. Jedna jest
    lepsza na jedne sytuacje, inna na inne. Dla mnie jednak osobiscie smieszna
    jest tylko m-16 z broni masowo uzywanych - nie wiem tylko czy te jej
    najnowsze wersje sa dalej tak malo odporne na zanieczyszczenia i tak malo
    celne?


    Jakies 2 lata temu byli w 21 Brygadzie Strzelcow Podhalanskich Rangersi. W
    ramach wymiany broni postrzelali sobie z naszej, "gorale" z ichniej. Rangersi
    byli zachwyceni sila ognia i niezawodnoscia Tantala (a to w koncu bliski krewny
    Kalasznikowa) i PK/PKS-a. Nasi M-16 przeklinali w zywy kamien.

    Michal







    Temat: CTF.pl League Wszystkie Informacje.
    Zawodnicy dopuszczeni do Ligi

    ewc
    Omen
    ziutek
    adolf
    bogi
    duke
    koza
    taz
    xman

    x|M
    Nuclear
    Noname
    Sensei
    Bush
    Nocri
    Inch
    Emt
    Zjebik
    Flap-us
    Marx
    Bdm
    em4
    Vacek
    Kreig
    white
    himself
    fejk
    szczecho

    PKS
    Grdzyl
    Budzik
    Smok
    Blah
    Turin
    Ziumm
    Odi
    Jezus
    Sz4dy
    PooH

    inv
    Aci
    Kazwa
    Blade
    Faya
    Kala
    kat
    krb
    kurz

    roa
    szyna
    punge
    iroc
    sheep
    alien
    wspolas

    sm
    wolf
    yokai
    har
    eddie
    shogun
    pj
    spider
    matrix
    lucky
    gastly
    c4sh
    dev!
    rezor

    speed
    hammer
    heaven
    szczeniak
    chrom
    pury
    SiDq
    joseph
    cube

    sta1
    PIELUCHA
    Broom
    Obuch
    Crew
    Myq
    Ryq
    Lechone
    Spawn
    Kaziu

    sta2
    Kiler J
    AL_BUNDY
    Wee
    Hunter
    Qnik
    Larwuz
    J@zzman
    Neo
    Raul
    Venit

    rc
    Apofis
    Azes
    BRE
    IroNMaN
    k0ras
    levy
    Mag
    M0nuMent
    n0va
    Vidmo

    ath
    suri
    nailer
    sikor
    punisher
    cat
    khorne
    drk5



    Temat: Skopiowana treść na stronie o pozycjonowaniu
    jak kali ukraść to ok jak kalemu ukradna o złodzieje

    Nie masz odwagi sie przyznac tak to plagiat , przepraszam i nie bede amen.

    Opowiastkowo : mialem podobna sytuacje z martinem , zlecilem gnojkowi jakiemuś wyplenienie mini kategoriami , młody wzial oworzyl katalog martina PKS i zjechał go od a do z . Martin napisal mi pw przyznalem mu racje i pozmieniałem jak najszybciej kategorie i teraz parze jak comus cos zlecam.

    ale ty wolisz opowiadac o swojej chorobie i o kosztach zycia . to co jak ktos nie ma co do garnka włożyć to jest usprawiedliwiony tym ze ci portfel ukradnie ?

    Poprostu się ośmieszasz




    Temat: wypadek na KoÂłobrzeskiej
    Janusz zaspokoje Twą ciekawosc:
    wypadek miał miejsce na skrzyrzowaniu.Kołobrzeska- wyjazd z Praktikera
    rozpędzone BMW zjechało w prawo na przejscie dla pieszych i staranowało
    rowerzyste-starszego pana
    nastepnie zgarnęło z chodnika kobiete i przygwoździło ja do ściany budynku
    PKS
    szczegółowych opisów Ci (WAM) oszczedze-bo naprawde widok był przerażający



    | | nie chciał bys tego ogladac :((((
    | | makabra
    | | end!!

    | | wlasnie slyszalem i az niechce mi sie wiezyc

    | co tam sie stalo?

    | Czy na tej grupie przesiaduja dewianci? Od pewnego czasu co wypadek
    | siakis odzywaja sie glosy z prosba o zdjecia.

    | Idzdzie sobie tu http://sadysta.ath.cx/?id=gore/images/images.html  -
    | jak ktos lubi takie "obrazki".

    Co sie czepiasz?:)
    Ja akurat nie chcialem ogladac, ale po prostu dowiedziec sie co sie stalo.

    --
    =========================
    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"






    Temat: Dla Fikandera....

         Z pocztą i priorytetami to radził bym ostrożnie. Polecam wątek na
     pl.soc.prawo na temat biletów PKS wysłanych poleconym-priorytetowym,
     które przez 10 dni nie zdążyły dojść do adresata.

    Masz rację. Jak się tak dobrze zastanowiłem, to przypomniałem sobie że moje
    priorytety też nie dochodzą na czas!!
     Stacja jest koło Leszna w Wielkopolsce,zapytam się czy mogę podać nazwę
    stacji na grupę. W każdym bądź razie kiedyś kupiłem tam bilet Kały-Męcikał
    przez Krzywizna,Milcz, Skórka,Powałki bez problemu i jeszcze zaskoczyło mnie
    to że kasjer wie gdzie leżą te miejscowości!!!





    Temat: Opole –Kluczbork start 1 października
    Autobus szynowy  SA103 pojedzie po raz pierwszy po ponad 5 –u latach przerwy
    o 10.00 z Opola do Kluczborka. Zatrzyma się w Kotorzu, Osowcu Przystanek,
    Jełowej, Kałach, Laskowicach Oleskich, Bukowie, i Borkowicach, by na 10.56
    dotrzeć do Kluczborka. Trasa liczy 44,8 km, rezrwy licza 4 minuty.  Powrót
    planowany o 12.30 z Kluczborka.

    Od 3 października rozpocznie się planowe kursowanie 3 par pociągów.
    Cena biletu normalnego z Kluczborka będzie promocyjna i wyniesie 6,5 zł, przy
    cenach od 7,2 do 8,6 za PKS.

    Samorząd opolski wydał na dotację dla PLK 70 tys. zł  na utworzenie pasów
    przeciwpożarowych, wyższa kwota zostanie przeznaczona na pokrycie deficytu
    uruchomionych pociągów dla PKP PR. Niestety na razie rozmowy na temat
    uruchomienia dodatkowych par pociągów są w impasie wobec braku zgody ze
    strony przewoźnika. W efekcie autobus szynowy stać będzie w Kluczborku od
    16.31 do 5.48 niewykorzystany. Obecnie wnioski dotyczą uruchomienia
    przynajmniej pary pociągów o 18.30 z Kluczborka i 19.30 z Opola.

    Od grudnia przewidywany rozkład jazdy  
    Kluczbork --Opole 6:30, 8:30, 10:30(F), 14:30, 18:30(F)
    Opole --Kluczbork 7:30, 9:30 (F), 13:30, 15:30. 19:30(F)

    Koordynator

    PS uwaga podane wcześniej w innym wątku godziny przejazdu 1.X i 2.X przez
    Andrzeja są nieaktualne.





    Temat: Zamienilem Fiata na ferrari
    kali, dokładnie poczatek reestracji oczywiście PKS...
    A TAK NA POWAŻNIE SUPER AUTKO SZKODA ,ŻE NIESTETY TYLKO MOŻEMY POPATRZEĆ NA NIE.......



    Temat: [pr]PKS-y terroryzują prywaciarzy


    Przeszkadza ci coś? Kto mieczem wojuje ten od miecza ginie. Prywaciarze
    kiedy
    startowali robili nieuczciwą konkurencję dokładnie tą samą metodą, a teraz
    role się po prostu odwróciły.


    Nie przeczę, ale to było dawno i w wielu przypadkach to już nie te firmy i
    nie te ludzie. Ja na przykład współpracuję z pewną firmą, w której prezes
    jak układamy rozkład jazdy, to prosi tak dopasować, żeby się żaden PKS ani
    inny prywaciarz nie obrazili. Facet jest po prostu za uczciwy i kiedyś go to
    zgubi.

    Swoją drogą nie mogę zrozumieć mentalności Polaka, że jak uruchamia linię
    (to o czym piszesz), to musi jechać tak jak PKS i jeszcze 5 minut przed nim,
    a uruchomiłby własną trasę i własny rozkład, to mógłby lepiej na tym wyjść.
    No ale jak większość tych firm jest na zasadzie (jak już pisałem) "Tatko
    busa kupili, hulać bedziem", to jak on ma wymyślić. Więc następne zdanie
    jest "Czekej, synek, polecisz przed pekaesiorzem, to akurat ludzi zbieresz".


    Jak Kalemu ukraść krowę to źle, ale jak Kali
    zabrać krowę komuś innemu, to wtedy dobrze. Ot cała mentalność busiarzy.


    W tym wypadku akurat nie do końca. Pomijając, że jest to wypisz wymaluj
    mentalność PKS-ów właśnie (z zakopiańskim na czele).
    Tam jest raczej zasada "Kali nie głodny, ale inny też nie będzie jadł".
    Długi weekend majowy 2005 - wysiadam z pociągu, cały tłum zapindala na PKS
    do Morskiego Oka, a tam stoi autosan "Tramp" i następny za dwie godziny, bo
    częściej tylko w wakacje. A że korek był taki, że się do Morskiego Oka
    jechało 4 godziny, to liczyć na trafienie jakiegokolwiek autobusu PKS z

    dla masy ludzi skończyło.
    Potem kolejny weekend majowy 2005 (Boże Ciało) - posiedziałem w Zakopcu trzy
    dni, zaznajomiłem się z działaniami jednych i drugich i do dziś nie
    rozumiem, dlaczego byłem tak głupi i korzystałem z usług PKS.





    Temat: Wojciech Cejrowski

    Nie wszystkie jego poglądy są aż takie złe. Np. podoba mi się jego stosunek do korupcji - nikomu nie zaszkodzi, jeśli da się urzędasowi "pod stołem" X zł w zamian za szybsze rozwiązanie sprawy.

    Owszem szkodzi i to holernie co widzę na przykładzie swojego miasta i za tą wypowiedź chiałbym pokazać jak to wygląda prywatne przedsiębiorstwo PKS, które się dorobiło swopjej pozycji korupcją- dajesz burmistrzowi pod stołem, żeby ten "chronił lokalny rynek" poprzed niezezwalanie konkurencyjnym firmom na zatrzymywaniu się na przystankach i dworcu w miejscowości. Doprowadza to do tego że jedno przedsiębiorstwo zdobywa monopol i samo zaczyna dyktować ceny. Nagle okazuje się że opaca ci sie bardziej nadkładać drogi bo jak przejedziesz więcej kilometrów, ale za to w MZK a dopiero połowę przejedziesz PKS zapłacisz mniej niż miałbyś jechać krótszą drogą tylko PKS'em. Dlatego każda firma powinna być traktowana tak samo przez urząd, aby te które są w stanie więcej dac w łap nie doprowadziły do bankructwa mniejszych firm i wprowadzeniu de facto gospodarki centralnie sterowanej na danym terenie i gówno zmienai fakt że ceny narzuca przedsiębiorstwo a nie państwo bo mnie to mało rusza, ja chcę tanio dojechać.


    Ja jestem ciekawy skąd on w ogóle bierze kasę na te swoje szaleństwa w Amazonii?

    Ma własną audycję w radiu, prowadził ze dwa programy w telewizji i wydał ze 7 książek. Jest z tego co nieco.


    Ok. niech wszyscy są równi, ale jak mam odpowiednio dużo gotówki i chce sobie postawić dom na mojej ziemi, to dlaczego mam czekać do usr*nej śmierci, aż mi dadzą to zezwolenie, skoro mogę dać urzędnikowi X zł "pod stołem" i po sprawie.

    To jest problem, ale to jest jak w tym kawale jak esesman gazuje Żydów a ci wrzeszczą:

    - Cyklon B!

    Na co esesman:

    - Nie, nie. Cyklon cacy. Żydzi be.

    To biurokracja jest be a nie korupcja cacy i o tym trzeba pamiętać żeby nie wpaść w "Kali kraść krowa- dobrze. Ktoś Kalemu kraść krowa- źle".



    Temat: Dziewczyna do towarzystwa
    Maciek

    1. Co przedstawia ten tatuaż ?
    Dokładniej to tatuaż - pieczątka na wew. części lewej ręki poniżej łokcia. Jest bardzo rozmazana jedyne co widać to że jest koloru zielonego po konturach widać trójkąt jakiś napis i coś w rodzaju dwóch węży.
    2. Czy możemy się dowiedzieć kto prowadził ta taksówkę ?
    Znaleźliśmy taksówkarza, miał dużo kursów w tym dniu przypomina sobie tylko, że wiózł jakąś dziewczynę, była trochę zdenerwowana, nie rozmawiał z nią. Wysiadła koło dworca PKS (niedaleko zegarmistrza).
    3. Czy możemy sprawdzić dyskoteki w poszukiwaniu numerków z szatni do porównania ?
    Jest trochę tego za dużo w mieście, w ten sposób nie dojdziemy do tego. W fabryce koledzy nie poznają tego.

    Martka

    Czy dziewczyna znała kogoś z 9 piętra?
    Tego się już nie dowiemy, ale z tego co mówią sąsiedzi to nie była zbyt częstym gościem w domu, nie miała raczej znajomych na tym osiedlu.
    I czy na 9 piętrze nie ma jakiś śladów?
    Niczego nie zabezpieczono. Widać sprawca skrupulatnie zatarł wszystkie ślady.
    I na trzecim też. Może coś upuszczonego.
    Niestety.
    W co była ubrana?
    Już było wcześniej.
    Ma jakąś przyjaciółkę?
    Chłopak twierdzi, że miała jakieś stałe kumpele z klasy, z którymi często wagarowała i na imprezki wychodziła. Według niego to sprowadzały Agnieszkę tylko na manowce.

    Kali

    Popytać znajomych, gdzie pracowała/uczyła się.
    Spytać, czy znają kogoś kto oprócz chłopaka mógł zostawić różę.
    Chodziła do Liceum Ekonomicznego klasa maturalna. Dotarliśmy do tych koleżanek z klasy: Były z nią umówione w lokalu "Route 66" na godzinę 21:00 - Agnieszka się nie pojawiła na czas. Zadzwoniła tylko, że przyjdzie dopiero po północy... Już nie dotarła.



    Temat: [ZPR][pyt] Spotkanie z Dyr. A.Ch. ?


    2. Poczatkowe plany nowego rozkladu jazdy na rok 2004/5 rozpoczna sie w
    kwietniu/maju.


    No właśnie, więc uzupełniając przedstawianie informacji, podanych dziś przez
    gospodarzy spotkania:

    Jak dobrze pójdzie, to od początku maja (a może już w kwietniu) zmieni się
    rozkład jazdy na linii Goleniów - Kołobrzeg :). Będzie jeszcze inny, niż ten
    który był opisywany w poprzednim wątku (trwają jeszcze konsultacje na
    szczeblu wojewódzkim).


    komputer pokladowy powiedzial ze nie zostali zamkniete wejscie dla


    inwalidow,

    Kali trochę przekręcić :. Chodziło konkretnie o wysuwaną rampę dla
    inwalidów - komputer nagle zaczął wyświetlać informację, że rampa jest
    wysunięta.


    4. Do PLK w Szczecinie zostaly przekazane pieniadze na remont linii
    kolejowej do Swinoujscia. Ma byc wyremontowane 50 km, no i niewykluczone
    ze rozpocznie sie cos dziac na Nadodrzance.


    Jest też pewna niewielka szansa na jakąś poprawę stanu linii Szczecin -
    Trzebież.


    5. Na linii do Pyrzyc mialy zostac wprowadzone autobusy PKS, no ale to nic
    nowego.


    Raczej nie miały zostać wprowadzone, tylko prawdopodobnie zostaną. Mowa o
    autobusach kursujących na zlecenie PKP po trasie linii kolejowej (KKA).
    Na trasie do Kalisza Pom. wprowadzenie KKA jest mało prawdopodobne.


    Zas ceny juz mnie powalaja - koszt jednego pociagokilometru
    wynosza ok. 20 zl, zas 1 wozokilometr wynosi (UWAGA!) 2,5 zl PLN :-))))
    Dalszych komentarzy nie przewiduje...


    Przy ilości pasażerów mniejszej od liczby miejsc siedzących w autobusie,
    liczby mówią same za siebie.


    6. Rocznie koleje DB otrzymuja pieniadze na utrzymanie nieruchomosci,
    linii, dworcow itd. rownowartosci naszego budzetu (chyba nic nie
    pomieszalem :-).


    Mowa o całym budżecie Polski, którego ledwie niewielka część idzie na PKP.
    Dotacje niemieckie do kolei mają wartość całego budżetu Polski.


    7. We wszystkich edkach zostaly juz zamontowane urzadzenia naglasniajace,
    na razie uzywane sa tylko w ED na linii do Gryfina, gdyz mechanicy sie
    bardzo stresuja przy tym, tak wiec powoli trzeba ich oswajac ;-)


    No i nagłośnienie nie jest też wykorzystywane w sytuacji, gdy jedzie łączony
    ED72+EN57.
    Poza tym niewykluczone, że EN57 będą z konieczności nocowały również i na
    Niebuszewie.
    Spowodowane jest to głównie tym, że na Wzgórzu Hetmańskim przeprowadzana
    jest obsługa EZT z Wielkopolskiego ZPR.

    pzdr.





    Temat: co sądzicie o MPK, PKS oraz o busach

    Kolego Aron stajesz się nudny. Twoje posty nic nie wnoszą są puste. Powtarzasz w kółko to samo. Czy nie należałoby sie leczyć?? W wielu sprawach się mylisz i piszesz nieprawdę. Swoje uwagi opierasz na przypadkowych spostrzeżeniach. Poza tym co przeszkadza tobie, że paru użytkowników należy do jakiegoś stowarzyszenia? Jeżeli im zazdrościsz powołaj własne. Każdy ma swoje wady i zalety także PKS, PKP, MPK i prywatni przewoźnicy. To właśnie ty jesteś zagorzałym zwolennikiem tej ostatniej komunikacji i robisz wszystko by pisać o niej w superlatywach. Nie przyjmujesz żadnej krytyki. Kolego może najwyższy czas odpocząć i zastanowić się nad swoimi opiniami.


    O to chodzi. Konstruktywna krytyka oparta dowodami jest jak najbardziej wskazana. Aron cały czas próbuje przykleić mi etykietę całkowitego przeciwnika komunikacji prywatnej, a tak nie jest. Gdy wypowiadam się na tym forum, przedstawiam nieprawidłowości w funkcjonowaniu komunikacji prywatnej. Tak samo jest w przypadku MPK, czy PKS. Nie raz napisałem skargę do MPK na funkcjonowanie komunikacji (np. kierowca ominął przystanek na rondzie i pojechał od razu do ul. Piłsudskiego). Tylko że MPK wyciąga konsekwencje z takiego działania. Natomiast z naszymi firmami busowymi jest trochę inaczej: czy gdziekolwiek była zamieszczona informacja o funkcjonowaniu komunikacji w święta? Wiem, że MPK i PKS tak zrobiły, a czy przewoźnicy prywatni? Czytając kilka ostatnich postów, wątpię. Naprawdę, Aron, marzy mi się komunikacja wzorowa, a takowej w Kraśniku nie ma. Niska poprzeczka postawiona przez prywatnych przedsiębiorców jest trochę zawyżana przez MPK, ale to tylko 30 - 40% całego transportu miejskiego. To samo tyczy się przewozów lokalnych i międzymiastowych - owszem, PKS stoi na niskim poziomie, do tego trzeba się przyznać, ale robi wszystko, aby było lepiej. Nie od razu Kraków zbudowano. Mówiąc to, chciałbym także pochwalić firmę WiZ czy ARJA, których poziom jest wysoki.


    OK - zastanowiłem się. PKS Kraśnik jest cudowny, autobusy PKSu do Lublina jeżdżą tak często że aż się rozpływam w zachwytach. No i szczególnie w weekendy jeżdżą często, tak że za tą częstotliwość bardzo kocham PKS Kraśnik. A w Nowy Rok, gdy busiarze leczyli kaca, to wspaniałe autobusy PKS Kraśnik jeździły do Lublina co godzinę ku radości zachwyconych pasażerów. I nie jeździły oczywiście z chęci zysku tylko wypełniały misję.
    Wspaniałe jest też do że do Kielc na ponad 100 kilometrową trasę posyłają młodego ( ok. 15-letniego) Autosana H9-21, to wspaniały tabor na takie trasy, ostatnio aż 3 osoby widziałem w autobusie Kielce - Lublin.


    I znowu to samo. Teoria Busiarza potwierdza się. Kalemu ukraść krowę - źle. Kali ukraść - dobrze. Aron wręcz chorobliwie broni swojej teorii. Nie widzi, że na linii do Kielc 15-letni autosan się pojawia, ale na zmianę z lepszym taborem - nawet dwudziestoletnią setrą, która tak naprawdę nie jest złym autobusem, czy jelczem Ewą.
    Podobnie z kwestią Nowego Roku - wg Arona co z tego, że bus nie przyjechał, skoro PKS TEŻ NIE!!

    Przecież rozmowa na takim poziomie nie ma najmniejszego sensu....



    Temat: Gdansk-co ciekawego można zobaczyć?

    Witam.


    Cześć


    W najbliższych dniach wybieram się do Trójmiasta. Chciałbym dowiedzieć
    się,
    na co zwrócić tam uwagę.Chodzi mi oczywiście o ciekawe linie, busy itp.
    Będę
    tam w dniach 15-18 sierpnia.


    Ja bym przeznaczył jeden dzień na tramy, dwa na busy, SKMkę, etc.
    Do wyboru do koloru.

    Zacznij gdzieś tak koło 10:00. Wybierz się najpierw spod dworca PKP
    w Gdańsku linią 8/13/63 (obojętne) na pętlę Stogi Plaża. Zobaczysz
    co jest w niej takiego magicznego - że gdy pierwszy raz tam dawno temu
    byłem to mi dech odebrało... Niezły klimat !

    Później wróć w stronę Gdańska i wysiądź na przystanku Łąkowa (czy jak się on
    tam nazywa). Pytaj o szpital na Łąkowej i gdzie wysiąść. Jak wysiadziesz idź
    wzdłuż starych szyn do nieczynnej już :-(( zajezdni na Łąkowej.  Po prostu
    odbiera dech jak się idzie tym kawałkiem szyn - klimat zupełnie jakby to był
    nadal czas II WŚ lub coś podobnego...

    Zaraz koło samej zajezdni poszukaj busa 121 do Dworca - nie wracaj już na
    tramwa - po co pedałować dwa razy na piechtę. Na dworcu przesiądź się na
    linię 32 - a nuż trafisz na Citadisa ? Dojedź na koniec na pętlę Zaspa.
    Jak dojedziesz do Zaspy to wysiądź i pofoć sobie składy - a nuż trafisz na
    Citadisy (NGd 99) ? Wczoraj widziałem 2 wozu na linii 32, więc i dziś
    i przez kilka dni może będą jeździć.

    Później z pętli Zaspa pojedź lub przejdź się w kierunku Gdańska (to tam,
    gdzie teraz jeżdżą tramy, druga strona to świat Kalem'owskich robót)
    i przesiądź się na zatramwaje. Głównie są przeguby Ikarusy, ale zdarza
    się też już dość regularnie jeden Neoplan (długi), a wczoraj widziałem
    też i nowego MANa :-)) Wsiądź w autobus i jazda na koniec. Tam bus
    zakręca a ty wysiadasz i idziesz na tramwaj. Linia - nieważna. Może
    być i 6 jak i 12. Jedziesz aż do Dworca PKP (12) lub PKS (6).
    Jak wsiądziesz to po 13 minutach jazdy (może być przyspieszenie jak
    ,mały ruch) wysil swą uwagę na prawą stroną tramu - tą, gdzie są drzwi.
    Powinieneś wypatrzeć zajezdnię na WIta Stwosza. Po zajezdni 2 przystanki
    dalej głowa w lewo. Tram wjedzie na Grunwaldzką i już do Gdańska
    będzie nią jechał (no, późmniej to już al. Zwycięstwa, ale droga ta sama).
    Zaraz po tym jak wjedziesz na Grunwaldzką po lewej stronie zobaczysz
    starą zajezdnię techniczną, gdzie stopją same eNki (chyba, że mam słaby
    wzrok, ale raczej nie).

    Jak dojedziesz do Gdańska tramem to będziesz jechał albo pod mostem
    "6" lub na moście "12". Jadąć pod/na moście wysiadasz na przystanku zaraz
    za mostem. W przypadku "12" - Dworzec PKP. W przypadku "6" - PKS.
    Jak "6" to schodzisz w dół tunele (ruchomne schody :-)) i jesteś pod Dworcem
    PKP, skąd zaczynałeś podróż :-)) Teraz czekasz na linię 10 w kierunku Nowego
    Portu (przystanek NIE od strony Dworca tylko z drugiej strony - od strony
    City Forum (centrum handlowe). Jedziesz "10" (lub 14 - 14 to linia
    szczytowa,
    któa jeździ od Centrum do Nowego Portu więc Ci pasuje). Wysiadasz w Nowym
    Porcie (po drodze, na Klinicznej -= tam gdzoie jest dużo wiaduktów
    drogowych -
    moęsz wysiąć i podziwiać stary dowrzec tramwajowy. Robi wrażenie !)
    Zapytaj się ludzi, gdzie jest zajezdnia. Jest cool - zaj,. robi wrażenie,
    a jeśli trafisz na wyjazdy tramów i manewry na ulicy razem z manewrowym
    to już w ogołe klimat. Jak Ci się uda to patrz przez pierwszą bramę - tą
    nieużywaną
    liniowol. Mi się otstanio udało zauważyć zabytkowego Bergmanna w hali, ale
    ma on zakaz jazdy po Gdańsku (złe tory ?!? Nie wiem :-((

    Zwiedź Nowy Port. Tu możesz obaczyć jak się powinno kłaść tory w całym
    Gdańsku a także - na niektórych uliczkach - jak one wyglądały przedtem :-))
    Teraz ewakuuj się linią 15 do końca trasy na pętlę Oliwa (znów mijana
    zajezdnia techniczna i zajezdnia Wita Stwosza). W Oliwie na pętli
    możesz spotkać choppera (1273+1274, 1226+1227, 1300+1299+1309). Dość
    często je tam widuję, także 114Na (5001+5002) oraz Mercedesa Citaro
    (choć nie widziałem go ostatnio), ale w zamian jest przegub niska(średnia)
    podłoga Jelcz (?).
    Jak CI starczy sił, czasu i chęci to wal na Siedlce linią "12" i masz całą
    sieć w 95%
    zaliczoną :-)

    Bilet of cource całodzienny 3.10 ulgowy 6.20 normalny. Uważaj ! Karnety
    w tramwach są po 3 i 6 zł więc TO NIE SĄ całodzienne.

    Enjoy !

    Pzdr
    Łukasz Bartnik

    Powinno Ci to zająć cały dzień :-)
    Spis tramów znajdziesz u Krystiana na www.zkmgdansk.glt.pl a parę fotek
    u mnie na www.gdanskietramwaje.glt.pl
    Powodzenia

    PS. 15 sierpnia mogę Ci nawet pomóc zwiedzać - tel. masz na priva





    Temat: Propozycje do rozkładu jazdy 2009/10

    Twoje argumenty, że Zgorzelec odbiera Zielonej Górze "Ślązaka" są śmieszne, a wręcz kretyńskie.
    A oto prosty przykład "opluwania" innych. Jeżeli uważasz, że nie mam racji, to przedstaw a r g u m e n t y, a nie określanie wypowiedzi innej osoby przymiotnikami jakimi się posługujesz. Masz argumenty - to pisz, jeśli nie, to nie zachowuj się jak małe dziecko, które nie zgadzając się z rodzicem "tupie" nóżkami. Bo jak brak argumentów, to zaczynamy tupać, tak? A czy nie zauważasz, że przez łączenie / rozdzielanie składu wydłuża się czas przejazdu docelowy? A jeśli jedna z części się spóźni do połączenia, powoduje to przecież opóźnienie już całości. Dodatkowe oczekiwanie to również zajęty tor (lub też peron), praca lokomotywy przetokowej, ludzi, późniejsze opóźnienie na szlaku, ewentualne opóźnienie innych pociągów.
    Przepisy troszeczkę się zmieniają, a właściwie dostosowują do tych z UE i za opóźnienia w kursowaniu pociągów PKP zacznie płacić podróżnym.I to nie tylko tym ze składu "łączonego" ale również tych, które oczekiwały na skomunikowanie (a również następnych) w wyniku opóźnienia jednego pociągu. Tak więc nie wiem, czy składy łączone będą korzyścią, czy może okażą się kłopotem dla PKP.

    P.S. Jestem stanowczo za tępieniem chamskich i obraźliwych wypowiedzi na tym i jakimkolwiek innym forum !!!

    [ Dodano: 15-03-2009, 21:06 ]

    Zgorzelec bardziej potrzebuje szybkich połączeń do Wrocławia niż Zielona Góra i to z wielu powodów: urzędy, uczelnie, praca. ŚLĄZAK świetnie tu się sprawdza i nie pozwolimy go sobie odebrać!

    Przemysł. Lubin, Polkowice - KGHM. Legnica - huta i specjalna strefa ekonomiczna. Zgorzelec - pobliska KWB i elektrownia Turów, ponadto brama i tranzyt na Zachód.

    Co do odbierania: My chcemy tylko odzyskać, to, co przez kilkadziesiąt lat było nasze. Jak słusznie ktoś zauważył, ludzie z "ODRZANKI" proponują rozwiązania pokojowe, dla nikogo nie robiące krzywdy. Wypowiedź w stylu, że "nie pozwolimy go sobie odebrać!" jest oparta w/g zasady: "Kali zabrać to dobrze, Kalemu zabrać to źle". Więc ponawiam propozycję odrębnych połączeń. Czy byłoby dla Zgorzelca krzywdą, gdyby obecnie kursujące "ROZTOCZE" z Wrocławia do Przemyśla i Zamościa pojechało ze Zgorzelca jako cały skład? Tutaj proponowałbym zmianę godziny wyjazdu z Wrocławia z 06.35. na 07.35., wyjazd ze Zgorzelca ok. 04.50., we Wrocławiu przyjazd na godz. 07.25. I byłby to pierwszy pociąg ze Zgorzelca, Węglińca i Zebrzydowej przyjeżdżający do Wrocławia przed godziną 8 rano! Dodatkowo dla mieszkańców Bolesławca w soboty i niedziele (tutaj ma to szczególne znaczenie dla studentów zaocznych) pierwsze połączenie z Wrocławiem. Legniczanie nie musieliby również w weekend zrywać się na pociąg na 04.55., aby na 8 rano być we Wrocławiu. A przecież studenci zaoczni do Wrocławia dojeżdżają również z innych kierunków. Z Zielonej Góry jest dobry dojazd autobusem PKS rel. Zielona Góra (04.00) - Wrocław(07.10.) - Zakopane (15.00.).
    Co do Lubina i Legnicy. Uważam że część pociągów jadących z Zielonej Góry w kierunku Wrocławia mogłoby jechać przez te miasta. Tak jak wypowiadałem się wcześniej w kwestii EC "WAWEL". Uważam, że sezon B.Biała/Katowice - Świnoujście powinien na odc. Wrocław - Głogów jechać przez Legnicę i Lubin.

    Po remoncie "ODRZANKI" "ŚLĄZAK" powinien wrócić do czasu przejazdu na odc. Zielona Góra - Wrocław z lat 80-tych, tj. 2 godz. 15 min. A z Wrocławia w kierunku Krakowa powinien być utrzymany takt 1 godzinny w porze między 6 i 18. Jeśli nie jednogodzinny, to może co 1,5 lub co 2 godziny, jak to ma dziś mniej więcej wygląd.
    Moim osobistym marzeniem jest, aby odcinek 154 km dzielących Zieloną Górę i Wrocław pociąg pośpieszny lub inny, nie zatrzymujący się wszędzie pokonywał na "czas wypicia kawy i przeczytania prasy", tzn. ok. 1,5 godziny. Myślę, że podobny czas powinien obowiązywać dla relacji Jelenia Góra-Wrocław i Zgorzelec-Wrocław. Czego życzę mieszkańcom miast leżących wzdłuż "ODRZANKI oraz w kierunku stolicy Karkonoszy i Zgorzelca.



    Temat: Kursy zawieszone lub zlikwidowane
    PKS Żary - zmiany od 01.05.2008
    http://www.pks.zary.pl/images/stories/reklamy/zk19.jpg

    PKS Sokołów Kursy zawieszone

    całkowicie

    Węgrów - Sadowne 6.35
    Węgrów - Baczki 7.15
    Węgrów - Jadów 11.35
    Jadów - Warszawa 13.50
    Węgrów - Kosów 14.15
    Węgrów - Wrotnów - Stoczek - Węgrów 19.10

    w soboty

    Sokołów - Kosów 6.20
    Sokołów - Kamieńczyk 10.00 17.00
    Sokołów - Korczew 5.45 16.35

    w niedziele i święta

    Węgrów - Baczki 7.15
    Węgrów - Stoczek 7.30
    Węgrów - Rostki 10.00
    Węgrów - Strachówka 11.35
    Strachówka - Warszawa 13.40
    Warszawa - Kosów 15.15
    Węgrów - Warszawa 16.30
    Warszawa - Węgrów 18.40 20.20
    Sokołów - Siedlce 6.40
    Sokołów - Wieska 14.30
    Sokołów - Korczew 5.45
    Sokołów - Mołożew 12.10
    Sokołów - Kamieńczyk 17.00
    Sokołów - Kosów 6.20
    Sokołów - Sterdyń 7.10
    Sokołów - Korczew 16.35

    skrócone

    kurs Węgrów - Warszawa 16.45 skrócony do Grębkowa
    kurs Węgrów - Brok 10.30 skr. do Łochowa

    PKS Opole kursy zawieszone

    Kursy wykonywane w dni robocze
    Godz.odjazdu
    Opole – Głubczyce 6.00 F
    Głubczyce – Opole 8.30 F
    Opole – Krapkowice Otmęt p.Kąty 6.15 S
    Krapkowice – Opole p.Kąty 16.15 S
    Opole – Krapkowice p.Kąty 19.20 F
    Krapkowice – Dąbrówka G. 15.30 S
    Mąkoszyce – Opole p.Lubienie 5.10 F
    Opole – Mąkoszyce p. Popielów 5.25 F
    Opole – Mąkoszyce p.Lubienie 22.20 F
    Popielów – Opole 4.40 F
    Lubienie – Opole 17.20 F
    Niemodlin – Grodków p.Gracze 5.45 F
    Opole – Grodków p.Mechnice-Gracze 8.35 F
    Grodków – Opole p.Gracze-Chróścinę 10.40 F
    Niemodlin – Szydłów p.Tułowice 8.20 S
    Szydłów – Niemodlin p.Tułowice 8.55 S
    Szydłów – Niemodlin p.Grodziec 15.05 S
    Niemodlin – Szydłów p. Grodziec 15.30 S
    Opole – Korfantów p.Dąbrowę 10.15 S
    Korfantów – Opole p.Chróścinę 13.00 S
    Opole – Niemodlin p.Dąbrowę 9.20 F
    Niemodlin – Opole p. Sarny – Lewin Brz. 11.50 F
    Grodków – Opole p.Gracze-Szydłowiec
    zawiesz.na odc. Grodków-Niemodlin 5.00 F
    Opole – Lipowa 6.00 S , 15.35 S
    Lipowa – Opole 6.40 S
    Oldrzyszowice – Opole p.Lipową 5.15 S
    Opole – Daniec,skrz. p.Walidrogi 6.40 S
    Daniec,kol. – Opole p.Walidrogi 5.00 F , 18.00 S
    Opole – Daniec,kol. p.Dąbrowice 17.10 S
    Ozimek – Opole p.Daniec-Dąbrowice 10.00 S
    Opole – Nakło 6.30 S
    Nakło – Opole 7.05 S
    Chobie – Opole p.Ozimek-Daniec 5.40 S
    Opole – Ozimek p.Lędziny 9.15 S
    Opole – Ozimek p.Lędziny-Niwki 15.30 F
    Grodziec – Opole p.Ozimek 17.35 F
    Opole – Dobrodzień p.Ozimek-Knieję 18.30 F
    Opole – Turawa 6.45 S
    Turawa – Ozimek p.Szczedrzyk 6.50 F
    Opole – Ozimek p. Szczedrzyk 11.20 S
    Ozimek – Opole p. Szczedrzyk 5.25 S , 12.50 S
    Opole – Dobrodzień p.Turawę-Ligotę T. 8.00 S
    Dobrodzień – Opole p.Ligotę T.-Turawę 10.00 S
    Opole – Ozimek p.Biestrzennik 10.30 F
    Ozimek – Opole p.Biestrzennik 12.00 F
    Opole – St.Budkowice p. Kały 6.30 S , 15.20 S
    St.Budkowice – Opole p. Kały 16.30 S
    Opole – St.Budkowice p. Bierdzany 20.20 S
    St.Budkowice – Opole p.Murów 20.10 S
    Jełowa – Opole p.Węgry 5.50 S
    Opole – Ligota Tur. p.Kolanowice-Osowiec 14.20 F
    Opole – Dobrzeń W.UG p.Brzezie 13.00 F , 18.20 F
    Dobrzeń W.UG – Opole p.Brzezie 19.10 F
    Opole – Kaniów p.Dobrzeń-Kup 13.35 S
    Skorogoszcz – Opole p.Karczów 20.50 F
    Opole – Skorogoszcz p.Karczów 8.10 F
    Opole – Skorogoszcz p.Narok-Borkowice 22.20 F
    Opole – Lewin Brz. p.Narok 7.20 F
    Lewin Brz. – Opole p.Narok 8.50 F
    Jaśkowice – Opole 4.45 F , 21.00 F
    Opole – Jaśkowice 6.00 S , 22.20 F
    Opole – Prószków p.Górki 7.10 S
    Opole – Domecko 11.00 S
    Domecko – Opole 11.30 S
    Prószków – Opole p.Domecko 7.45 S

    Kursy wykonywane w soboty , niedziele i święta

    Opole – Karłowice p.Lubienie 7.45 6+ , 11.20 6 , 20.15 6
    Karłowice – Opole p. Lubienie 9.15 6+ , 13.00 6
    Opole – Karłowice p.Brzezie-Lubienie 14.20 +
    Opole – Karłowice p.Popielow 15.45 6+
    Karłowice – Opole p.Popielów 16.50 6+
    Opole – Grodków p. Chróścinę-Gracze 14.35 6
    Grodków – Opole p.Gracze – Mechnice 16.30 6
    Opole – Skorogoszcz p.Karczów 18.40 6
    Skorogoszcz – Opole p.Karczów 19.25 6
    Bierdzany – Opole p.Osowiec 6.30 6
    Opole – Bierdzany p.Osowiec 14.30 6
    Krapkowice – Opole p.Kąty 14.10 6
    Opole – Krapkowice p.Kąty,wieś 22.20 6
    Opole – Korfantów p.Mechnice 15.10 6
    Korfantów – Opole p.Dąbrowę 16.25 6
    Opole – Korfantów p.Chróścinę 7.30 6+
    Korfantów – Opole p.Dąbrowę 10.00 6+
    Opole – Kluczbork 18.50 6
    Kluczbork – Opole 20.30 6
    Dobrzeń W.UG – Opole p.Brzezie 15.00 6+
    Opole – Dobrzeń W.UG p.Brzezie 20.40 6+

    F – kurs.w dni robocze od poniedz.do piątku
    S – kurs.w dni nauki szkolnej
    6 – kurs.w soboty
    6 + – kurs.w soboty,niedziele i święta



    Temat: Krym
    Witam, podaję sporo praktycznych informacji uzbieranych podczas wyjazdu na Krym 18-1 lipca/sierpnia 2009. Oczywiście nie obyło się bez problemów z rezerwacją biletów z powrotem stąd takie połączenie

    1 DZIEŃ (18 lipca)
    Wyjazd z Krakowa:
    Wrocław – Kraków– Przemyśl (pks, godz. 21.26 – 2.10 – 6.45) → relacja Jelenia góra – Przemyśl
    Przemyśl – Medyka (bus)
    Przejście przez granicę pieszo
    Medyka – Lwów (marszrutka, 16.25 UHR)

    Wyjazd z Lwowa:
    13.55 Lwów – 15.05 Symferopol - (Czas jazdy: 25:14; kursuje od 17. 06 do 16. 09, 125 UHR)

    2 DZIEŃ (19 lipca)
    15.05 Dojazd do Symferopola
    17.20 Dojazd elektriczką do Bakczysaraju (3,25 UHR, 45 minut)
    Nocleg w Bakczysaraju (kwatera u p. Niny Ivanownej ul. Suvorowa 11, dojście ul. Semferopolską od dworca kolejowego, 80992455412, 40 UHR/os)

    3 DZIEŃ (20 lipca)
    Zwiedzanie Bakczysaraju:
    Pałac Chanów Krymskich (15 UHR studencki, 30 UHR normalny)
    Uspieńsky Monastyr (zwiedzanie za darmo)
    Czufut-Kale (15 UHR studencki, 30 UHR normalny)
    Cmentarz Karaimów (zwiedzanie za darmo)
    (Tepe Kermen położeone było nieco za daleko ok 2 godz. drogi od cmentarza Karaimów)
    Nocleg w Bakczysaraju

    4 DZIEŃ (21 lipca)
    8.10 Wyjazd elektriczką do Sewastopola (5,25 UHR, 1.25 godz.)
    Zwiedzanie Sewastopola:
    Przylądek Khersones z ruinami greckiego miasta Chersonesu Taurydzkiego (20 UHR dla turystów zagranicznych, plaża brudna i zatłoczona, o godz. 8 i 11 można wejść za darmo rzekomo do cerkwi
    Okolice Panoramy obrony Sewastopola
    Rejs po Zatoce Jużnaja z okrętami floty czarnomorskiej (50 UHR/os)
    (na dojazd do przylądka Fiolent zabrakło czasu)
    20.35 powrót elektriczką do Bakczysaraju (ostatni kurs)
    Nocleg w Bakczysaraju

    5 DZIEŃ (22 lipca)
    8.50 Wyjazd do Krasnego Maku i dojście do Zalisnego (4,60 UHR) (o 11.10 marszrutka do Zalisnego)
    Zwiedzanie skalnego miasta Mangup-Kale (10 UHR studencki, 15 UHR normalny, kontrola przy ruinach na górze, na dole przyjemne miejsce na biwak przy jeziorze)
    14.25 Powrót marszrutką do Bakczysaraju (6 UHR)
    15.35 Wyjazd elektriczką do Sewastopola (5,25 UHR, 1.25 godz.)
    18.40 Sewastopol – Simeiz (autobus relacji Sewastopol – Jałta, 19 UHR+0,60 UHR bagażowe)
    Nocleg w Simeiz (kwatera u babuszki, 40 UHR, warunki tragiczne, ale z wodą)
    Wieczorem plażowanie przy skale Koshka-Kot

    6 DZIEŃ (23 lipca)
    10.30 Wyjazd marszrutką do Jałty (7 UHR)
    Bulwar prymorskij
    Pałac carski w Liwadii (20 UHR studencki, 40 UHR normalny, czas zwiedzania ok. 1 godz, spacer ok 1,5 godz. spod pomnika Lenina w Jałcie, winda do pałacu z plaży na dole 2x2 UHR)
    Dojazd do Gaspry: Liwadia – Gaspra (marszrutka nr 47, 3 UHR, zejście wydeptaną ścieżką do Jaskółczego Gniazda)
    Jaskółcze Gniazdo (5 UHR, brak zniżek studenckich)
    Powrót do Smeiz:
    Gaspra – Ałupka (3,50 UHR)
    Ałupka – Simeiz (marszrutka nr 26, 3 UHR)
    Nocleg w Simeiz

    7 DZIEŃ (24 lipca)
    Dojazd do Ałupki (marszrutka nr 26, 3 UHR)
    Zwiedzanie Ałupki:
    Pałac Woroncowa (20 UHR studencki, 40 UHR normalny)
    ogrody pałacu Woroncowa
    Powrót do Simeiz
    Nocleg na plaży w Simeiz (bardzo przyjemne miejsce, zejście ok. 50 metrów poniżej stacji autobusowej)

    8 DZIEŃ (25 lipca)
    Wyjazd z Simeiz:
    6.42 Simeiz – Jałta (marszrutka nr 27, 7 UHR)
    7.55 Jałta – Ałuszta (trolejbus, 5,08 UHR)
    Pozostawienie bagaży na polu namiotowym
    Dojazd do Zarjecza (trolejbusem nr 51, 4 UHR)
    Fajka wodna w Zarjeczu (50 UHR)
    Powrót do Ałuszty (trolejbusem nr 51, relacji Ałuszta – Symferopol, ok. 1.20 godz, 4 UHR)
    Plażowanie i nocleg w Ałuszcie (25 UHR na polu namiotowym, dojazd trolejbusem miejskim nr 2 do ostatniego przystanku, blisko dobra jadłodajnia i zatłoczona miejska plaża)

    9 DZIEŃ (26 lipca)
    11.Wyjazd do Luczistaja (trolejbusem nr 51, relacji Ałuszta – Symferopol, ok. 0.30 godz., 2,50 UHR)
    Zwiedzanie rezerwatu Demerdży:
    Dolina przewidzeń
    Wyjście na Demerdży Pd. (ok. 3 godziny drogi z przystanku trolejbusowego Luczistaja)
    wodospad Dżur-Dżur (zbyt daleko, taxi 80963867771, można też pytać w barze przy stadninie)
    Zejście do miejscowości Luczistaja i powrót do Ałuszty (marszrutka, godz. 20.30, ostatnia z wracającym do Ałszty kierowcą)
    21.00 Dojazd na pole namiotowe (trolejbus nr 2, 1 UHR)
    Nocleg w Ałuszcie

    10 DZIEŃ (27 lipca)
    7.50 i 8.20 Wyjazd autobusem do Sudaka, dojazd ok. 10.30
    Twierdza genueńska (20 UHR, brak zniżek studenckich, możliwość wynajęcia polskiego przewodnika)
    nocleg w Sudaku (kwatera 35 UHR, koło parku wodnego, bardzo przyzwoicie)

    Kolejne dwa dni były w dwóch grupach, jedna została w Sudaku, z drugą pojechałam do Szcziołkino nad morze Azowskie

    11 DZIEŃ (28 lipca)
    Dojazd do Nowego Świata:
    Sudak – Nowy Świat (2,50 UHR, spod twierdzy genueńskiej)
    Ścieżka Golicyna
    Powrót i nocleg w Sudaku

    Półwysep Kerczeński
    Wyjazd do Szczołkino: 13.00 Sudak – 16.40 Szczołkino
    plażowanie nad Morzem Azowskim
    Nocleg w Szczołkino (kwatera 200 UHR/doba+woda, całe mieszkanie 3 pokojowe, blok 34/ mieszkanie 30)

    12 DZIEŃ (29 lipca)
    Wyjazd do Koktebel: 14.00 Sudak – 14.40 Koktebel (10 UHR)
    rejs do złotych wrót (50 UHR)
    wycieczka konno (100 UHR/2 godz)
    Powrót i nocleg w Sudaku: 19.15 Koktobel – 20.00 Sudak (10 UHR, ostatni autobus)

    Półwysep Kerczeński
    plażowanie nad Morzem Azowskim
    rezerwat Kazantyp (dwie ścieżki po rezerwacie ale żadna nie przechodzi przez jego najwyższy punkt)
    nigdy nie uruchomiony reaktor jądrowy ( nie doszukaliśmy się go)
    Nocleg w Szczołkino

    13 DZIEŃ (30 lipca)
    Wyjazd do Symferopola: 5.25 Sczołkino – 9.37 Symferopol
    11.05 Wyjazd do Zarjecza (trolejbus miejski nr 1, 1.70 UHR)
    Dojazd do Jaskini Marmurowej (taxi, 40 UHR /osoba w obie strony)
    Zwiedzanie Jaskini Marmurowej (35 min za 20 UHR, 60 min za 30 UHR, 70 min za 40 UHR, 90 min za 50 UHR)
    Powrót do Semferopola (trolejbus nr 52, 3 UHR)

    Wjazd z Symferopola:
    19.00 Symferopol – 8.10 Odessa (82 UHR, z pościelą)

    14 DZIEŃ (31 lipca)
    8.10 Dojazd do Odessy
    Zwiedzanie centrum Odessy (trolejbus nr 10, 1 UHR, spod dworca kolejowego)
    port Odeski
    schody Potomkina
    pomnik Richelie
    teatr Odeski
    ulica Puszkina
    Powrót na dworzec autobusowy trolejbusem nr 8 lub tramwajem nr 5

    Wyjazd z Odessy:
    19.00 Odessa – 8.20 Tarnopol (180 UHR + 10 UHR bagażowe, relacja Odessa – Ivano Frankowsk)

    15 DZIEŃ (1 sierpnia)
    8.40 Tarnopol – 10.50 Lwów (dworzec Stryjski)
    Lwów – Shegini (Medyka) (taxi, 15 UHR/osoba)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.