Strona Główna PKS Inowrocław Toruń Inowrocław PKS Wrocław Wrocław Zakopane PKS Bełchatów-rozkład jazdy PKS Bus Jastrzębia Góra PKS Bus Warszawa Toruń PKS chjnice Starogard Gd PKS Cieszyn rokład jazdy pks cieszyn rozkład jazdy PKS grodzisk-pruszków ceny PKS Inowrocław Toruń cena |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS CentralnyTemat: DZIEWCZYNY Z SIERADZA I OKOLIC!! A oprocz tego łódzkie MPK uruchomilo specjalną linie L ktora łaczy dworzec fabryczny ( czyli centralny PKS ) z Lublinkiem. Rozklad do obejrzenia na www.mpk.lodz.pl Temat: jak dostać się na ul. Brukową? jak dostać się na ul. Brukową? Witam, nigdy nie byłam w Łodzi. Przyjadę na dworze centralny PKS (busem). Jak potem dostać się na ulicę Brukowa? Autobusem, czy tramwajem? Czy w Łodzi są bilety całodzienne, ile kosztuje? Z góry dziękuję za informacje. Temat: jak dojechać z Łodzi do Krakowa (nie samochodem)? dla uściślenia Dworzec Centralny PKS w Łodzi to ten przy Fabrycznym PKP piszę tak, aby ktoś nie chciał jechac do Warszawy :) Temat: połączenie Łódź -Ciechocinek Po jdnej stronie budynku z napisem "Łódź Fabryczna" są tory, a po drugiej asfalt i przystanki <- dw Centralny PKS w Łodzi Temat: Cena biletu pks warszawa okecie-łódź dw.centralny Cena biletu pks warszawa okecie-łódź dw.centralny Bardzo bym prosił o informacje ile kosztuje bilet pks'em z warszawy okęcie do Łodźi dw.centralnego z gory dziekuje! Temat: Rozkład jazdy - PKS - Dworzec Centralny - odjazdy Rozkład jazdy - PKS - Dworzec Centralny - odjazdy Ten rozkład jazdy jest trochę nieaktualny. Popracujcie nad nim, a wszystkich tych, którzy z niego korzystają, odsyłam do rozkładu wywieszonego na dworcu PKS Fabryczny. Temat: Międzynarodowy dworzec PKS powstanie w Katowicach Myślałem, że to już, ale i tak projekt do pozazdroszczenia. Będzie chyba na wzór londyńskiej Victorii, prawda? PS A jak ma wyglądać Centralny Dw. PKS w Łodzi po przebudowie Dw. Centralnego PKP? Temat: Zobaczcie, czym się chwali MPK Centralny Dworzec Autobusowy ŁÓDŹ No to mamy zalążek Centralnego Dworca Autobusowego ŁÓDŹ. Tylko dlaczego w sąsiedztwie Centralnego Dworca PKS? Temat: dworzec PKS Warszawa-Okęcie-jak sie dostac? dworzec PKS Warszawa-Okęcie-jak sie dostac? powiedzcie mi jak sie dostac ze stacji pks w Warszawie na lotnisko Okęcie, na jaki dworzec jechać?centralny ,zachodni?chcialabym jak najblizej i najtaniej, w ostatecznosci taxi(jaka cena mniej wiecej? Temat: gdzie przystanek pks? gdzie przystanek pks? może ktoś mi pomóc bo nie wiem w którym dokładnie miesjcu jest przystanek pks warszawa dworzec centralny a jutro muszę z niego wyruszyć wielkie dzięki Temat: plebiscyt Skoro ma być tylko Główne Miasto, to : dworzec PKS - brzydszy jest tylko Centralny w Default-City budynek NOT - brzydszy jest tylko dworzec PKS i Dworzec Centralny w mieście j.w. Temat: Pełny rozkład jazdy PKS z Radomia Super! Najwazniejsze, ze lokalizacje docelowe sa pogrupowane - duzo lepiej, niz na zwyklym rozkladzie jazdy PKS. Btw. nie wiedzialem, ze mozna dojechac PKSem na Dworzec Centralny w Warszawie! Brawo raz jeszcze! Temat: Jak dotrzeć z dw. PKS na Rondo Waszyngtona? Chodzi mi o centralny Dworzec PKS przy Dworcu PKP W-wa Zachhodnia Temat: Przesiadka z pociągu do autokaru - jak najlepiej? PKS Łódź Centralny - PKP Łódź Fabryczna Podobnie we Włocławku Kraków Główny - PKS i pewnie w jeszcze paru innych miastach. Temat: Więcej połączeń z Łodzi do Warszawy Mówisz parę nocnych kursów. Ja na www.pks.lodz.pl, znalazłem tylko jeden przelotowy Białystok - Zielona Góra WARSZAWA DW.ZACH.PKS 0:15 ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY o 2:50 2,5 h jazdy to troszkę za długo, kiedy pociąg jedzie 1,5 h. Temat: Wieczorno-nocne powroty z Wa-wy do Łodzi autobus relacji: BIAŁYSTOK D.A. - ZIELONA GÓRA WARSZAWA AL.JANA PAWŁA II 23:45 WARSZAWA, DW.ZACH.PKS 23:55/00:15 WARSZAWA OKĘCIE 00:25 RAWA MAZ.DW.PKS/KOLEJOWA 01:40/01:45 BRZEZINY SIENKIEWICZA/DĄBROW. 02:25 ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY 02:50 Temat: Busy na trasie Łódź - Warszawa witaj. kursuje nie tylko Polski Express (stronę www z rozkłądem znajdź w necie) ale i PKS Łódź. www.pks.lodz.pl rozkład jest online. cena: 11,50. Odjazd: z Fabrycznego (Dworzec Centralny). powodzenia Temat: Centralny na Zachodni Przed wojną to był dworzec!!! Obecny centralny w Warszawie ma się do tego przedwojennego jak wiejski przystanek PKS do nowoczesnego portu lotniczego. Wtedy to budowali! Zdjęcia tego obiektu są na www.warszawa1939.pl Temat: jak dojechac na Okęcie z PKS? ostatnie pytanie....chyba :) na Okecie blizej z pks zachodni czy pkp centralny? taryfą dzieki z góry! Temat: Jak jeździcie do Wawy? najszybciej jest PKSem przez Łowicz ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY 07:10 GŁOWNO PL.WOLNOŚCI-RYNEK 07:45 ŁOWICZ DW.PKS/DWORCOWA 08:05 SOCHACZEW PL.KOŚCIUSZKI 08:30 WARSZAWA, CHAŁUBIŃSKIEGO 09:35 Temat: Dawna kranćówka 64 na Obr. Westerplatte. Ja słyszałem wersje nie oficjalną że autobusy zawracające teraz na Dw. PKS Północnym przenoszą tam. Ile w tym prawdy nie wiem. Ale wiem że jest to związane po części z likwidacją dworca bo podobno wszystkie autobusy też mają przenieśc być może na Centralny. Temat: dworzec fabryczny - pytanie kontrolne A co z dworcami PKS? W tej chwili Dw. Centralny wygląda jak przystanek w Pcimiu, a Dw. Północny położony jest na uboczu i pozbawiony sensownych połączeń z dworcami kolejowymi. Macie jakiś pomysł? pozdrawiam Temat: jak dojechać z Ina do Warszawy na lotnisko Z TORUNIA PKS: WARSZAWA DW.ZACHODNI 0:55[U E ] Chyba przejeżdża przez Centralny, dalej TAXI na lotnisko ! Miłej podróży Temat: Nieszczescie w rodzinie... dr.esiarz napisał: > ...kuzyn kupil fabie.Jeszcze sie chwali,ze ma "wyposazenie"-lakier > metallic,dwa airbagi i centralny zamek.Wstyd na cala rodzine. .. a ciebie pewnie zżera zazdrość każdego ranka, kiedy jedziesz do fabryki PKS- em... Temat: Dworzec Północny w gruzach masz rację ale ja piszę o PKS-ie i busach z Dworca Północnego obsługującego linie nie dalekobieżne obsługiwane przez Dw. Centralny /Ł-Fabryczna/!!!!! Dworzec Północny obsługuje linie wyłącznie lokalne i tam nie jeździ ten POLSKI EXPRESS Temat: jak dojechac z lotniska okecie na al. krakowska? wiec bus jest 23.05 sprawdzalem wlasnie na pks.warszawa.pl, staram sie sprawdzic wszystkie mozliwe opcje ;) ale chyba masz racje najprosciej bedzie chyba na centralny i pociagiem, tak czy inaczej, wielkie DZIEKI za pomoc! pozdrawiam Temat: Komunikacja nocna Coś mi forum nie chce takiego długiego artykułu przyjąć, więc idzie w kawałkach... meh_ow napisał(a): > tylko, że nie jest upubliczniony. Więc żeby sie czegos Jak chcesz to ci go mogę opisać ;^) > 200 > DW. NADODRZE, pl. Staszica, Pomorska, Dubois, Mosty Mieszczańskie, Jagiełły, > Mostowa, Most Sikorskiego, Podwale, pl. 1-go Maja, Podwale, pl. Orląt > Lwowskich, Piłsudskiego, pl. Legionów, Piłsudskiego, Małachowskiego, > Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, pl. Społeczny, Most Grunwaldzki, pl. > Grunwaldzki, Piastowska, Nowowiejska, Jedności Narodowej, Słowiańska, pl. > Powstańców Wlkp., DW. NADODRZE (w obie strony) Korekta: numer -> 210/220 końcówka na Suchej (to chyba oczywiste) > 201 > WOJSZYCKA, Ślężna, al. Wiśniowa, Powstańców Śląskich, Zaporoska, Zielińskiego, > Swobodna, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl. Dominikański, Św. Katarzyny, > Piaskowa, Most Piaskowy, Św. Jadwigi, Most Młyński, pl. Bema, Bema, > Poniatowskiego, Jedności Narodowej, Mosty Warszawskie, Kromera, Krzywoustego, > Kiełczowska, Gorlicka, LITEWSKA, Żmudzka, Kiełczowska, Krzywoustego, Kromera, > Mosty Warszawskie, Jedności Narodowej, Poniatowskiego, Bema, pl. Bema, Most > Młyński, Św. Jadwigi, Most Piaskowy, Piaskowa, Św. Katarzyny, pl. > Dominikański, Skargi, Kołłątaja, Bogusławskiego, Swobodna, Zielińskiego, > Zaporoska, Powstańców Śląskich, al. Wiśniowa, Ślężna, WOJSZYCKA Pudło. - na Zgorzelisko 231, przez Toruńską i Kowale, w drugą stronę na Borek przez Wojszyce - na Partynice 206/236, w drugą stronę na Jarnołtów > 202 > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Bugusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl. Dominikański, > Kazimierza Wielkiego, Św. Mikołaja, pl. 1-go Maja, Legnicka, pl. Strzegomski, > Strzegomska, Robotnicza, Strzegomska, Gubińska, Chociebuska, Rogowska, > Strzegomska, Mińska, Stanisławowska, Trawowa, Krzemieniecka, Ostrowskiego, > Klecińska, Hallera, Gajowicka, Zielińskiego, Swobodna, Sucha, DW. CENTRALNY > PKS (jednokierunkowa) Bez sensu. > 203 > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Swobodna, Zielińskiego, Gajowicka, Hallera, > Klecińska, Ostrowskiego, Krzemieniecka, Trawowa, Stanisławowska, Mińska, > Strzegomska, Rogowska, Chociebuska, Gubińska, Strzegomska, Robotnicza, > Strzegomska, pl. Strzegomski, Legnicka, pl.1-go Maja, Ruska, Kazimierza > Wielkiego, pl. Dominikański, Skargi, Kołłątaja, Bogusławskiego, Sucha, DW. > CENTRALNY PKS (jednokierunkowa) Patrz wyżej. Temat: Komunikacja nocna Druga częśc... > 204 > KRZYKI, Karkonoska, Zwycięska, Strachowskiego, Kurpiów, Grota-Roweckiego, > Borowska / Ślężna, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl. Dominikański, Św. > Katarzyny, Piaskowa, Most Piaskowy, Św. Jadwigi, Most Młyński, pl. Bema, > Sienkiewicza, Most Szczytnicki, Różyckiego, Paderewskiego, Mickiewicza, Most > Swojczycki, Swojczycka, Strachocińska, Zielarska, WOJNÓW Na Borek (Krzyki są po drugiej stronie torów) 231. Na Wojnów 234 (przez Sępolno, tak jak sam proponujesz). > 205 > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Borowska, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl. > Dominikański, Kazimierza Wielkiego, Św. Mikołaja, pl. 1-go Maja, Rybacka, > Zachodnia, Poznańska, Długa, Starogroblowa, Popowicka, Pilczycka, Kozanowska, > Pilczycka, Maślicka, Główna, Stabłowicka, Brodzka, PRACZE ODRZAŃSKIE, > (niektóre kursy: Jeleniogórska, Kosmonautów, Średzka, LEŚNICA) 205/235 z Pracz Odrzańskich (bez kursów do Leśnicy) na Księże Małe. > 206 > BROCHÓW, Chińska, Birmańska / Semaforowa, Mościckiego, Gazowa, Tarnogajska, > Armii Krajowej, Hubska, Gliniana, Borowska, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, > pl. Dominikański, Oławska, pl. Powstańców Warszawy / pl. Społeczny, Most > Pokoju, Wyszyńskiego, Mosty Warszawskie, Kromera, Czajkowskiego (niektóre > kursy: Sołtysowicka, Redycka, Sołtysowicka), Przybyszewskiego, pl. > Daniłowskiego, Kasprowicza, Broniewskiego, Bałtycka, Osobowicka, OSOBOWICE, > (niektóre kursy: Broniewskiego, Obornicka, Zajączkowska, Pęgowska, ŚWINIARY) Przekombinowałeś. Na Osobowice chyba 202 (w drugą stronę na Leśnicę), bez wariantów. Na Brochów - 203 (w drugą stronę na Pilczyce). > 207 > KAMIEŃSKIEGO (Polanowice), Żmigrodzka, Broniewskiego, Obornicka, Bezpieczna, > Łużycka, Osobowicka, Na Polance, Most Trzebnicki, Trzebnicka, pl. Powstańców > Wlkp., Trzebnicka, Łokietka, Drobnera, Most Uniwersytecki, Grodzka, Nowy > Świat, Kazimierza Wielkiego, pl. Dominikański, Oławska, pl. Wróblewskiego, > Pułaskiego, Małachowskiego, Bogusławskiego, Swobodna, Komandorska, Wielka, > Powstańców Śląskich, Orla, Racławicka, Skarbowców, Sowia, Krzycka, Wałbrzyska, > Czekoladowa / Zabrodzka, KLECINA (Piernikowa) No, tu prawie trafiłeś :^) Na Klecinę Temat: dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN Niewiele wynalazków w dziejach zmieniło tak życie ludzi, jak kolej. Dzięki możliwością, jakie daje masowy transport dużych ilości ludzi i towarów, znacznie przyspieszono rozwój miast, fabryk oraz ekonomii. Obecnie kolej znana jest przynajmniej pod kilkoma różnymi postaciami i każda z nich jest człowiekowi niezbędna, np. metro, pociągi towarowe, ekspresowe, podmiejskie, tramwaje (które w pewnym sensie są odmianą pociągów), etc. o stanie dworców pisac nie bede gdyz nikt nie bedzie mial ochoty tego czytac a po drugie wszyscy doskonale wiedza jak sie sprawa ma, krótko mówiąc fatalnie planowana jest nowa inwestycja czyli superszybkie pociągi. nalezy pomyslec i zastanowic sie skroro do berlina pojedziemy godzine, jedna godzine, tak samo ma byc do warszawy to nalezy zmienic tak infrastrukture komunikacyjna w centrum, aby sie nie okazało że o wiele wiecej zajmuje nam dotarcie do dworca niz sama podroz jestesmy w unii dostajemy pieniadze na rozbudowe infrastruktury lub doprowadzenie obecnej do stanu uzywalnosci wiec proponuje zgłośic projekt :"trzy w jednym" czyli połączenie dworca PKP, PKS i MPK na czym to ma polegać: *) peron 7 zarezerwowany dla mpk i tramwajów jezdzacych wzdłuz trasy pestki, krótko mówiąć SOBIESKIEGO-DWORZEC-GÓRCZYN *) przeniesienie dworca pks zarówno linii krajowych jak i miedzynarodowych w okolice dworca pkp i połączenie przejściem podziemnym (dworzec PKS obsługiwałby takze linie miejskie) www.komunikacja.krakow.pl/inwestycje/dworzec_pks/index.php?id=002 *) po przeniesieniu dworca pks pozostałby teren po nim, jako ze to jest zarabista lokalizacja niebedzie problemu z upchnieciem jej a co za tym idzie uzyskanie dodatkowych pieniedzy :-) *) ŁAWICA - podciagniecie tramwaju mało realne wiec pozostaje tak jak do tej pory komunikacja miejska *) w krakowie pomyslano takze o kierowcach i znajduje sie tam parking nad zadasznonymi peronami *) dworzec dworcem wiadomo oczywiscie nie obedzie sie bez czesci handlowej, wiadomo inwestycja troche kosztuje a dodatkowe srodki sie zawsze przydadza a w ten sposob mozna inwestorów zdobyc MIEDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE jak wiadomo sciagaja zawsze pełno gosci zagranicznych, dworzec taki byłby wizytówka i promocja zarazem a co za tym idzie sciagniecie nowych inwestorów pozdrawiam student polibudy :-) Temat: mpk chce przejąć mzk p-ce??? Autobusy linii D wykosily PKS? A to ciekawe :-) Połączenia na trasie : PABIANICE - ŁASK 6:42 7:05 1 5 6 7 ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - CZĘSTOCHOWA RAKÓW przez ZELÓW, SZCZERCÓW 7:15 7:42 U ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - WIELUŃ przez ŁASK, WIDAWA 7:30 7:50 N h P ŁÓDŹ - ŚWIERADÓW-ZDRÓJ przez ŁASK, JELENIA GÓRA 7:35 8:00 A ŁÓDŹ - PAJĘCZNO przez ŁASK, RZĄŚNIA 8:10 8:34 P U ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - OPOLE przez SIERADZ, WIELUŃ 9:00 9:20 N h P ŁÓDŹ - KUDOWA-ZDRÓJ przez ŁASK, KŁODZKO 10:20 10:40 F m d ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA 10:35 11:00 U ŁÓDŹ - ZELÓW przez ŁASK 12:30 12:50 F m d ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE 12:55 13:20 F ŁÓDŹ - SZCZERCÓW przez ŁASK SZPITAL, POŻDŻENICE NŻ 13:30 13:50 L ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE 14:05 14:35 F ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ. przez ŁASK 14:12 14:32 U P ŁÓDŹ - WROCŁAW przez KĘPNO 14:30 14:50 U V ŁÓDŹ - OPOLE przez WIELUŃ, KLUCZBORK 14:45 15:15 F ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ. przez ŁASK 15:15 15:42 U B ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - WIELUŃ przez ŁASK, WIDAWA 15:25 15:55 A ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ. przez ŁASK 15:50 16:10 L + 6 z ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA 15:50 16:10 F m d ŁÓDŹ - WŁOCIN DRUGI przez PABIANICE, BŁASZKI 16:05 16:30 U p ŁÓDŹ - RUSIEC przez ŁASK, SOBKI 16:20 16:40 U ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA 17:15 17:45 C N ŁÓDŹ - B-TÓW PRZEMYSŁ. przez ŁASK, B-TÓW SZP. 18:10 18:30 U m V ŁÓDŹ - OPOLE przez WIELUŃ, KLUCZBORK 19:20 19:40 U m ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE 19:44 20:05 N m ŁÓDŹ - B-TÓW PRZEMYSŁ. przez ŁASK, B-TÓW SZP. 20:20 20:40 N T ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA 21:00 21:20 7 a ŁÓDŹ - SIERADZ przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA nie wyglada PKS na tej trasie na wykoszony :-) Temat: Fatal Error! Fabryczny pod ziemię zmiana nazwy :-/ Fatal Error! Fabryczny pod ziemię zmiana nazwy :-/ lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/750441.html W 2012 roku, gdy rozpoczną się mistrzostwa Europy w piłce nożnej, pociągi będą przyjeżdżać do Łodzi na podziemny dworzec, który zastąpi Łódź Fabryczną. Nowa stacja ma przyjąć nazwę Łódź Centralna lub Łódź Centralny. - Budowę musimy zacząć najpóźniej za dwa lata - mówi Marek Faber, pełnomocnik zarządu PKP ds. przebudowy łódzkiego węzła kolejowego. PKP wciąż pracują nad projektem przedsięwzięcia, którego koszt ma wynieść ok. 1,2 mld euro. Polskie koleje będą się ubiegać o dofinansowanie z funduszy unijnych. Plany przewidują, że stacja znajdzie się na głębokości 14 metrów pod ziemią (to niżej niż Dworzec Centralny w Warszawie) w miejscu, gdzie teraz znajduje się dworzec autobusowy PKS. Przewidziano 8 peronów o długości 400 metrów, na każdy będą mogły wjeżdżać po dwa pociągi. Pierwsze z czterech wejść prowadzących do podziemnego dworca zostanie zlokalizowane między Łódzkim Domem Kultury a Hotelem Centrum, drugie od strony ul. Targowej (ma być przebite w stronę Teatru Wielkiego), trzecie od strony EC I, czwarte, główne, będzie usytuowane przy budynku obecnego dworca. Od strony Warszawy pociągi będą wjeżdżać do tunelu już przy ul. Widzewskiej (w przyszłości będzie można przedłużyć tunel do dworca Łódź Kaliska). Powstanie także węzeł komunikacyjny ze stanowiskami dla autobusów PKS i przystankami tramwajowymi. Nie jest jeszcze przesądzone, co stanie się z budynkiem starego dworca - czy zostanie zachowany, czy będzie wyburzony. Na pewno znikną stamtąd kasy, poczekalnia i sklepiki (centrum handlowe ma być pod ziemią). Torowiska i perony zostaną zdemontowane. Temat: Fatal Error! Fabryczny pod ziemię zmiana nazwy :-/ > W 2012 roku, gdy rozpoczną się mistrzostwa Europy w piłce nożnej, pociągi będą > przyjeżdżać do Łodzi na podziemny dworzec, który zastąpi Łódź Fabryczną. Nowa > stacja ma przyjąć nazwę Łódź Centralna lub Łódź Centralny. Rozumiem, Łódź Centralna brzmi bardziej po warsiawsku. Nie ma to jak zmienić nazwę z XIX wieku, by podleczyć swoje kompleksy. Autorowi propozycji "Łódź Centralny" proponuję przyspieszony kurs gramatyki języka polskiego. Rodzaje rzeczowników i przymiotników przerabiano kiedyś w II klasie szkoły podstawowej. Autor zapewne wtedy chorował na świnkę albo szkarlatynę. Dworzec powinien nazywać się "Łódź Fabryczna". To jedyna sensowna nazwa, zakorzeniona w łódzkiej tradycji. > - Budowę musimy zacząć najpóźniej za dwa lata - mówi Marek Faber, pełnomocnik > zarządu PKP ds. przebudowy łódzkiego węzła kolejowego. Bardzo dobrze. > Przewidziano 8 peronów o długości 400 metrów, na > każdy będą mogły wjeżdżać po dwa pociągi. Bardzo dobrze. Widać, że myśli się o budowie tunelu średnicowego. Dla dworca końcowego wystarczyłyby cztery. /rozumiem, że autorowi chodzi o 16 w sumie torów?/ > Pierwsze z czterech wejść prowadzących do podziemnego dworca zostanie > zlokalizowane między Łódzkim Domem Kultury a Hotelem Centrum, drugie od strony > ul. Targowej (ma być przebite w stronę Teatru Wielkiego), trzecie od strony EC > I, czwarte, główne, będzie usytuowane przy budynku obecnego dworca. Ciekawy jestem budynku, w którym będzie główne wejście. Kilka wejść na dworzec, nawet niezbyt reprezentacyjnych to dobry pomysł. > Powstanie > także węzeł komunikacyjny ze stanowiskami dla autobusów PKS i przystankami > tramwajowymi. Zmiana trasy tramwajów z ul. Narutowicza albo ul. Kilińskiego? Podjeżdżałyby pod dworzec? > Nie jest jeszcze przesądzone, co stanie się z budynkiem starego dworca - czy > zostanie zachowany, czy będzie wyburzony. Zostawić. Wrósł w pejzaż Łodzi, mimo że jego wartość zabytkowa jest znikoma. Temat: Dworzec autobusowy na Łsztowni !!! Za Kepą Parnicką koala_ napisał(a): > W przyszłości, kiedy dojdzie do podwyższenia mostów odrzańskich w centrum miast > a > (a dojdzie z pewnością - no chyba że znów chcemy stracić szansę jaką daje nam > posiadanie [[[jako jedyne miasto w Polsce]]] żeglownej rzeki dla jednostek > pasażerskich i towarowych oraz jachtów) terminal kolejowo-autobusowy należałoby > połączyć z przystanią statków pasażerskich. No i wtedy powstałby terminal złożo > ny ze wszystkich (oprócz lotniczego) środków transportu. > > Bo dlaczegoby w ramach wycieczki do Berlina nie wybierać transportu wodnego. > Pewnie wielu Niemców z chęcią odwiedziłoby w ten sposób Szczecin. Dlatego mam kilka typow: 1. Nawiazujacy do powyzszego pomyslu - po drugiej stronie Odry w stosunku do dworca - na Kepie Parnickiej. Przerzucic przez rzeke w tym miejscu szeroka kladke dla pieszych i z dworca bedzie bliziutko do PKS. A i nad woda by to bylo wiec moznaby polaczyc z dworcem wodnym. 2. Pomysl rozwijajacy PK 1. Tak jak wyzej, tylko dalej, tzn. nie na Kepie Parnickiej, tylko na Miedzyodrzu, za Parnica. Plus tego jest taki ze zabudowa dworca kolejowego nie blokowala zabudowy mieszkalno-biurowej Kepy Parnickiej (wizje rozwoju tego miejsca snulismy juz wczesniej na innych watkach) no i ze dworzec PKS bylby tez blisko Portu Centralnego - na jego tylach, przy ul. Marynarskiej - tez polozony nad woda a konkretnie Parnica. Z dworcem Glownym laczylyby go kladki na Odra i Parnica. Zeby lepiej to sobie wyobrazic namawiam do spojrzenia na mape. 3. Trzecie wyjscie to rozwoj tego co mamy, np. kosztem targowiska Tobruk. Bo obecnie dworzec sie nie miesci w miejscu gdzie jest. Mi sie najbardziej podoba opcja 2. Blisko dworca Glownego i Port Centralny, jest roga dojazdowa dla autobusow, nad brzegiem Parnicy, bliskosc obu dworcow zwiakszylaby atrakcyjnosc Kepy Parnickiej do inwestowania, byloby to tez w poblizu planowanej ulicy Nowogdanskiej - wiec dojazd bylby ekstra. Minusy jakie widze to dodatkowy koszt dwoch kladek dla pieszych i koszty zwiazane z utwardzeniem gruntu na Miedzyodrzu (bo pewnie jest grzasko). Temat: Jak warszawiacy z dwóch stron Wisły widzą siebi... Mylisz się Te "stereotypy" nie narodziły się po 1945 roku, czyli od momentu w którym do stolicy zaczeły napływać tysiące przyjezdnych, ale znacznie wcześniej. Jest kilka przyczyn tego stanu rzeczy: 1. Praga stosunkowo późno została przyłączona do Warszawy. 2. W XIX wieku była to przede wszystkim dzielnica robotnicza, czyli dzielnica gorzej postrzegana przez ludzi zamoznych i wykształconych. 3. Po lewej stronie Wisły od połowy XIX do wybuchu II wojny światowej, powstawały tzw lepsze dzielnice np w rejonie Al. Ujazdowskich, Mokotowa, Żoliborza, Ochoty. 4. To równiez po lewej stronie stolicy lokowały sie instytucje, które podnosiły prestiż tej części miasta np. Uniwersytet warszawski, Politechnika, siedziby władz centralnych, Teatr Narodowy, Muzea itp, przedstawicielstwa firm zachodnich. 5. To również i po tej stronie masz główne węzły kounikacyjne: lotnisko, Dworzec Główny a nastepnie Centralny, Dworzec Zachodni dla PKS-u. 6. Oczywiscie nie bez znaczenia pozostaje tez fakt, że przez dziesiątki lat mieszkańcy starej Pragi czuli się przede wszystkim mieszkancami Pragi a nie Warszawy. Do dzisiaj pamietam jak mój dziadek mawiał, ze jedzie na Parge czyli do innego miasta. A jak był na Pradze i miał juz sie zbierać do domu to mówił, ze wraca do Warszawy. I nie było w tym żadnego szowinizmu. Tak sie poprostu mówiło w przedwojennej Warszawie. Zreszta o tym samym problemie w jednej ze swoich powiesci ("Rodzina Muszkatów") pisze Singer. Nawet wsród Żydów warszawskich panowało przekonanie, że Ci mieszkajacy na prawym brzegu Wisły nie są prawdziwymi warszawiakami. A Singer jak wiadomo w Polsce po 1935 roku nie był ani razu. Temat: KROWODRZA GÓRKA Malutka uwaga: 118, 120 i 150 to nie są linie podmiejskie. Dwie pierwsze są liniami miejskimi, a trzecia de facto podmiejską z taryfą miejską. Co do podmiejskich, to wciąż jednak targają mną wątpliwości, czy połozenie pętli początkowych autobusów podmiejskich jest dobre i racjonalne. Przecież w paru przypadkach MPK też zarabiałoby, przewożąc na tych (mających początek w centrum) liniach pasażerów z ruchu miejskiego - może nawet więcej zarobiłoby, niż zarabia teraz, gdy ludziska z dwusetek przesiadają się na tramy czy autobusy w stronę centrum. Oczywiście w grę wchodzą korki, zatłoczenie itp., ale jednak konkurencja busów powinna MPK skłonić do skierowania większości takich tras na nowy dworzec autobusowy w KCK. Dworce podmiejskie kojarzą mi się nazbyt z byłym ZSRR, gdzie do tej pory w każdym większym mieście jest kilka dworców. Z autopsji znam tylko Lwów, gdzie główny dworzec autobusowy znajduje się przy ul.Stryjskiej, na końcu miasta, gdzie kończą się osiedla, a do centrum jest przynajmniej 5 kilometrów. Chcąc się dostać z autobusu jadącego z Przemyśla do autobusu na kierunek Żółkiew, Łuck, Nowowołyńsk, trzeba przejechać trolejbusem przez całe miasto na dworzec północny. To chyba jednak nie jest idealne rozwiązanie. Jest ono dobre w miastach, gdzie ruch autobusów pozamiejskich spowodowałby totalne zakorkowanie ulic. Ale w przypadku Krakowa, gdy będzie oddana wkrótce Trasa Galicyjska, potem Kotlarska i Nowotarska, ten problem wydaje się przezwyciężony. Więc może jednak jeden centralny dworzez PKS i podmiejski MPK w KCK? Aha, przypomniało mi się jeszcze jedno: PKS-y też mogłyby przecież obsługiwać miasto za konkurencyjną cenę - oczywiście nie specjalnymi liniami, tylko tymi, które są po drodze do i z miejscowości docelowej. I mamy busiarzy wykurzonych z Centrum. I niech z powodzeniem obsługują ruch z dalszych dzielnic i np. hipermarketów. Też na tym zarobią - na pewno (niech żyje kapitalizm!). Temat: KROWODRZA GÓRKA Gość portalu: tomekw74 napisał(a): > Malutka uwaga: 118, 120 i 150 to nie są linie podmiejskie. Dwie pierwsze są > liniami miejskimi, a trzecia de facto podmiejską z taryfą miejską. No teoretycznie, ale praktycznie Bronowice Wielkie i Tonie mozna traktowac tak samo jak np. Wegrzce. A 120 po skroceniu moglby jezdzic troche czesciej, bo teraz jezdzi co godzine... > konkurencja busów powinna MPK skłonić do skierowania większości takich tras na > nowy dworzec autobusowy w KCK. Busy tez maja podobno isc na Krowodrze. > Dworce podmiejskie (...) To chyba jednak nie jest idealne > rozwiązanie. Jest ono dobre w miastach, gdzie ruch autobusów pozamiejskich > spowodowałby totalne zakorkowanie ulic. Ale w przypadku Krakowa, gdy będzie > oddana wkrótce Trasa Galicyjska, potem Kotlarska i Nowotarska, ten problem > wydaje się przezwyciężony. Ehe. Przez pierwszy rok-dwa. Po wybudowaniu Tischnera tez przez pewien czas nie bylo korkow na Kamienskiego, a teraz sytuacja powoli wraca do "normy". > Więc może jednak jeden centralny dworzez PKS i > podmiejski MPK w KCK? Zapewniam Cie, ze to zapcha miasto. Poza tym dublowanie tramwajow nie ma sensu. > Aha, przypomniało mi się jeszcze jedno: PKS-y też mogłyby przecież obsługiwać > miasto za konkurencyjną cenę - oczywiście nie specjalnymi liniami, tylko tymi, > które są po drodze do i z miejscowości docelowej. I mamy busiarzy wykurzonych > z Centrum. I niech z powodzeniem obsługują ruch z dalszych dzielnic i np. > hipermarketów. Też na tym zarobią - na pewno (niech żyje kapitalizm!). Busy powinny byc przede wszystkim wyrzucone z ul. Westerplatte. Te jadace w kier. Wieliczki do Getta albo gdzies dalej nawet, a te w kier. Myslenic - do Borku, a Debniki do likwidacji. Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu 1. budynki na przykład na starówce chylą się ku ruinie bo mają NIEUSTALONĄ WŁASNOŚĆ. chyba nikt nie będzie inwestował w to co nie jego, prawda? poza tym za komuny zakwaterowano tam szczególny rodzaj lokatorów - żal ich wyrzucać teraz. 2. autobusy są brudne - a w Warszawie czyste??? Ja jechałem niedawno w Warszawie w Ikarusie w którym jacyś narkomani rzygali na podłogę. jest brud na ulicach - w Warszawie nie ma??? 3. dworzec północny PKP jest praktycznie nieużywany przez nikogo - właściwie to mogliby go zburzyć. jest położony w złym miejscu - pasażerom wygodniej wsiadać na głównym. Ale to też nie wina władz Lublina tylko carskich inżynierów bo oni ten dworzec umiejscowili tam a nie gdzie indziej. W Warszawie Dw. Centralny Wschodni i Zachodni jest używany przez masę ludzi np. z UE czy USA i jak widzą to gówno i czują ten smród to się im żołądek wywraca. Pełno narkomanów, żuli zaczepiających pasażerów. 4. przyjechałeś raz do Lublina od 10 lat i na podstawie pierwszego wrażenia chciałbyś dyktować ludziom jak mają żyć, gdzie ma być dworzec PKS, ile ma być tych dworców, czy mają jeździć autobusami prywatnymi czy nie, ile ma być pociągów do Warszawy. Mają tak żyć żeby to pasowało twoim inwestorom, kupować w Ikei bo w Obim to wieśniactwo, wieczorami chlać w knajpach bo siedzieć np. przy grillu u rodziny na wsi to wieśniactwo. oczywiście znajdziesz klakierów w osobie np. Doćka który na szczęście jeszcze żył sobie nie podciął z powodu że jakiśtam ksiądz ma Mercedesa. Gorzów Wielkopolski który tak kochasz ma 1 pociąg do Warszawy i 2 do Poznania które straszliwie się wloką. Kolej likwiduje połączenia w okolicach Gorzowa bo nie ma chętnych. Nawet nie ma tam elektrycznych pociągów. Mają z Poznaniem bodajże 6 polączeń autobusowych dziennie. Dwa razy więcej połączen ma Hrubieszów z Lublinem a o wiele mniejsze miasto. Torun ma chyba 4 połączenia z Warszawą dziennie. Dworzec PKP i PKS w Toruniu dzieli Wisła a na moście jest wieczny korek. Ale suuuuuuuuuuuuuper!!! Lublin Zemborzyce własnie niedawno został odnowiony. Pojedź jak sobie chcesz ale z tego dworca też prawie nikt nie korzysta. Temat: Budowa Cuprum Arena na finiszu Dajcie spokój, Spójrzcie na PKP w Legnicy, to ma być piękne ? Wali od skrzyżowania i przejazdu kolejowego, jak kiedykolwiek wchodzę na dworzec PKP to rzygać się chce, obsrane ściany, obsikane podłogi, poobdrapywane schody, ławki są zaśmierdziałe, a na dodatek drzwi które mówią o śmierdzącej Legnicy i to ma być miasto piękne z PKP PKS zaśmierdziałymi, że czuć aż za kładką, dajcie spokój, nawet legnica ma drogi tak dziurawe jakby była tam strzelanina z udziałem Granatów, dodam że nawet zajazd dla busów okropnie wygląda !! LEGNICA NIGDY NIE DORÓWNA LUBINOWI !! Lubin wyremontował już 150 budynków w tym bloki i wierzowce mieszkalne, zburzyli PKS by postawić lepsze, ładniejsze i wygodniejsze miejsce dla przesiadkowych, oraz dla wysiadających i wsiadających. Zanim Legnica weźmie się za remonty tych obiektów, to lubin zdąży wybudować podobny dworzec, co znajduje się we Francji w Paryżu, minie 100 lat zanim legnica ruszy z czym kolwiek ! W Lubinie ma powstać centralny ośrodek przesiadkowy, rozbudowa dworca PKP, tak gdzie są garaże ma powstać prawdopodobnie Galeria dla Kolei PKP InterCity, która obejmuje wszystkie pociągi oprócz osobowych i podmiejskich. Do PKP IC należą pociągi od Pośpiechów ktore zgarneli od Przewozów Regionalnych skończywszy na Express=ach. Lubin planuje Kupić 20 Autobusów miejskich, a 20 już jeździ w tym nowe niskopodłogowe. Lubin remontuje ulicę Hutniczą całą, dodatkowo koło stadionu ma powstać drugi dworzec PKP dla Stadionu, mają wybudować nowy tor Legnica - Lubin - Legnica dołączając do Rudna Gwizdanów. Mnie się podoba galeria, byłem tam 4 maja, wypas ze szok, to prawdziwa arena, bo widziałem że zakładali lampy i nie tylko, a co do 8 wind szklanych które są w centrum, a nie doliczono 2 wind ekspresowych i 4 dodatkowych które są na bocznych awaryjnych schodach. Fajnie tam jest, ja jedną kondygnację przeszedłem w godzinę. Tylko zastanawiam się, po co tam ma być MCDONALDS, skoro mamy 1, który sprzedaje chemiczne jedzenie, ich bułki nie są takie co pieką w piekarni, ja przez ich jedzenie miałem zapalenie żołądka i wylądowałem w szpitalu, więc od tej pory niczego nie kupuję w McDonalds, oprócz lodów i szejków, choć bywam tam raz na 3 miesiące. Przynajmniej coś się dzieje w Lubinie, a Lubin pnie wgórę, a legnica nigdy nie dorówna Lubinowi, a Lubin Wrocławowi, wy nie wybudowaliście, więc po co te chimery ?, żeby się pokazać ? Zauważyłem że swoje chwalicie, a czyjeś brzydzicie, wyluzujcie, to nie tak jak myślicie, a jest całkiem inaczej. Pozdrawiam Lubinian. Temat: "Nie burzmy pereł architektury. Bądźmy z nich d... Wyburzenie PKiN, dworca i rotundy praktycznie zlikwiduje ostatnie punkty charakterystyczne centrum. Bo co zostanie? Klocowaty, absolutnie przeciętny Marriott? Plastikowe, arogancko zaprojektowane Złote Tarasy (schody ruchome na świeżym powietrzu, durne przejście z DC, schodami w dół i schodami w górę, dla którego zlikwidowano pętle na poziomie -1, żeby zapędzić ludzi do marketu)? Te wieżowce nie nadają miastu wyrazu, są tylko manifestacją kapitalizmu, taką samą, jak w centrach innych miast na świecie. Dworzec Centralny jest jednym z najlepszych architektonicznie dworców na świecie - widząc wielki peron, od razu wiadomo, że tam musi być kolej. Bo co widzimy na takim na przykład Dworcu Zachodnim? Bloczek. A na Wschodnim? Dużą halę, jaką na ogół stawiano (oczywiście w mniejszych gabarytach) na dworcach PKS. Owszem, dworzec wymaga modernizacji. Z pewnością trzeba wymienić wszystkie schody ruchome, trzeba przebić windy dla niepełnosprawnych, trzeba usprawnić wentylację (przy czym, Boże broń, nie usuwać drobnej gastronomii, bo będzie to samo, co na mieście - nie ma gdzie zjeść zapiekanki - można albo kupić suchą kajzerkę, albo zajść do sieciowej restauracji). Nie jestem jednak pewien, jak daleko owa modernizacja powinna zajść. Boję się bowiem casusu dworca PKP w Zielonej Górze (dość elegancka hala przerobiona na barak). Przypomina mi się też w tej chwili koszmarny dworzec w Krakowie (dojście na perony tylko jednym chodniczkiem, perony zadaszone blachą falistą, całość przesłonięta mamucim centrum handlowym) z dostawionym obok chybionym dworcem PKS (dojście długim tunelem, piszczące schody ruchome na wolnym powietrzu, w nocy obiekt zamknięty, więc brak toalet, a rozkład jazdy postawiony plecami do szyby). Też jestem warszawiakiem od urodzenia, też pewnych rzeczy nie lubię (jak dla mnie do wyburzenia jest na przykład połowa Świętokrzyskiej i Hożej, bo jest to architektura zbyt mocno odsunięta od ulicy i niszcząca miasto; zburzyłbym też Złote Tarasy, bo postawiono je w sposób urągający wszelkim zasadom), ale te budynki, które zostały dobrze zaprojektowane, powinny być chronione. Bo rzadko się zdarza - nie tylko w epoce PRL, ale szczególnie w dzisiejszej dobie - żeby powstawało coś wartościowego. Zgadzam się tylko co do jednego - osiedle Za Żelazną Bramą powinno być wyburzone. A, i jeszcze jedno - doskonałe porównanie jakości architektonicznej - wystarczy zestawić ze sobą Trasę Ł z Trasą Siekierkowską. Ta pierwsza ma kilka bardzo ładnie zaprojektowanych rzeczy, ta druga - jest bezpłciowym węzłem komunikacyjnym. Temat: Tracimy dystans do największych metropolii skromnie Napisze moje 3 zdania gdyz bladzicie.. Bydgoszczy celem nie powinno byc kopiowanie wzorcow z innych miast, a zachowanie odrebnosci! Miasta jako malego, towarzyskiego, sportowego ,spokojnego. Mowa czy porownanie do jakis metropolii to jakies niepoozumienie oraz niezrozumienie tematu/problemu. Pochwale artykul za: - komunikacja miejska jest faktycznie zła. Koncowe przystanki doprowadzaja do smiechu turystow (patrz przy Dworcu PKP). Same przystanki sa z innej epoki. Linia tramwajowa powinna byc skasowana. A celem wybudowanie jednej dlugiej lini metra (Biale Blota - Fordon NP.) Ja odnosze wrazenie ze ktos zgarnia niezla sume za 'inwestycje-koszty' taboru miejskiego (patrz genialny pomysl tramwaj do fordonu w jedyne dwie godziny z centrum do fordonu lol idiot!) -dworzec centralny PKP oraz PKS powinnien byc wysadzony w powietrze (lepiej bez) - supermarkety do kasacji! - brak sciezek rowerowych Nagana za: - skrzyzowania wielopoziomowe: "Żeby odkorkować miasto, należy wprowadzać nowatorskie rozwiązania - idąc za przykładem nie tylko z Europy Zachodnie" Cos mi sie wydaje ze Pan za duzo nie widzial oraz nie czul prawdziwego korku. W Bydgoszczy nie sa potrzebne skrzyzowania wielopoziomowe. 'Bydgoski korek' jest wrecz rozluzniajacy kierowcow. Slowo korek w ogole tu nie pasuje. - drogi w bydgoszczy sa na dosc dobrym poziomie, w Poznaniu sa gorsze. - sport jak sport, zawsze chce sie wiecej. po co nam lodowisko oraz nowoczesny stadion zuzlowy jesli maja nas reprezentowac obcokrajowcy z polski rowniez. potrzeba nam klas sportowych od podstawowek do uniwersytetow z roznych dziedzin. szachy po rugby - zacofana?! zalezy co kto ma w glowie i jak sobie z tym radzi...;) Dystans to Pan traci na Lotnisku, ktory przynosi nam wstyd! 'wspanialy wielki Budynek' z platnym parkingiem bez mozliwosci zaparkowania za darmo! Bydgoszcz to nie Hong Kong! na bagaz czeka sie dluuugo, chodzenie po plycie lotniska jako glowna atrakcja :D Rowniez jestem bydgoszczaninem ktory podrozuje po swiecie. Uwazam ze do nikogo nie tracimy... chyba ze intelektualnie, myslenie prowincjonalnie i obludne gonienie do rzekomej nowoczesnosci. Proponuje tendencjna wycieczke do miasteczek we Wloszech, UK, Hiszpani, Portugali - nastepnie do Dubaju. Przekonam Pana ze podroze ksztalca!!! Temat: Konduktor wykolejony. Nocne pociągi PKP-Polskie Koleje Przestepcow witam!!! no niestety jak wiekszosc tu wypowiadajacych sie o naszych polaczeniach kolejowych znam realia podrurzy w wagonach sypialnych,kuszetkach jak i zwyklych przedzialach.jakosc wagonow to skandal.przestarzale i brrudne jak cholera.mozna by je od czasu do czasu pomalowac albo chociaz posprzatac.wody w toaletach brakuje nie wspomne o papierze toaletowym.albo grzeja ze mozna sie ugotowac albo zimno jak w psiarni. mialem kontakt kiedys ze zlodziejami.tuz przed swietami bozego narodzenia 1999 jechalem sobie nocnym pociagiem relacji drezno-warszawa.wsiadlem w zgorzelcu.zamowilem sobie kuszetke.mysle sobie bede bezpieczniejszy no bo to wagon zamkniety wiec nikt nie wejdzie.ludzi jechalo tak ze w polowie byly wypelnione kuszetki.ja sam w kuszetce.zadowolony ze swieta za pasem polozylem sie spac.normalnie jadac pociagiem gdy spie czuje ze pociag rusza i zatrzymuje sie.wtedy sie budze.postoj we wroclawiu.skonczylem palic papierosa pociag ruszyl.drzemam.budze sie gdzies kolo lodzi.pieniedzy brak.telefonu brak(cale szczescie ze mialem wlaczonom polska karte a nie niemiecka na abonament)karta do banku jest.ciuchy sa.kasy niema.zamykalem sie porzadnie w pociagu bo pamietam.obudzilem sie drzwi byly zamkniete.bylem w szoku.poszedlem do konduktora,ktory byl tak pjany ze ledwo pisal.mowil ze on nie moze nic zrobic ze przeprasza.jak do k...nedzy ale przeciez WAGON JEST ZAMYKANY I JADA W NIM TYLKO TE OSOBY CO WYKUPILY DOPLATE DO KUSZETKI!pojechalem na dworzec centralny do komisariatu.spiano moje zeznania podalem numer telefonu aparatu i inne dane.najsmieszniejsze bylo to ze pani powiedziala do mnie abym dokladnie podal miejsce kradzierzy.jak moglem wiedziec czy to bylo w olesnicy czy w gorzowie wielkopolskim czy w kaliszu.uspili mnie eterem!!ale takie sa (byc moze byly) przepisy aby podac dokladne miejsce kradzierzy.w koncu podalem ze lodz kaliska.do dnia dzisiejszego nie dostalem umorzenia sprawy. podrurzuje czesto pociagami bo musze.za kazdym razem mam przy sobie tylko na bilet pieniadze.nic wiecej.jestem przerarzony tym co zlodzieje robiom w pociagach i co na to SOK i Policja oraz konduktorowie.dlatego marze o tym aby pkp zdechlo jak najszybciej.przesiade sie na pks gdzie place troche wiecej ale przynajmniej czuje sie bezpieczniej. Temat: Bieda z biletami na czas Bieda z biletami na czas Dyrektor Królak to "dinozaur". O ile mnie pamięć nie myli jest na tym "stolcu" ze 100 lat :) Trudno w takim przypadku o chęć zmian. Ja od wielu lat pracuję poza Olsztynem. Mam więc porównanie i podstawę do krytycznego spojrzenia. W moim rodzinnym mieście spędzam tylko weekendy. Pracowałem, po kolei: Warszawa, Gdańsk, Radom i obecnie Łódź. W żadnym z tych miast nie było tyle nonsensów komunikacyjnych co w Olsztynie. Nawet w Warszawie podróż po centrum w godzinach szczytu nie zabiera tyle czasu co w Olsztynie. Książkę można by napisać na ten temat. Dyrekcja MPK zatrudnia na zlecenie przeróżnych fachowców, płaci im pewnie nieźle i co z tego wynika? Co jakiś czas dowiadujemy się, że np. zwiększono ilość linii, zmieniono nieco ich trasę itp. To wszystko nie pomoga w likwidacji nonsensów. Jednym z nich jest właśnie trwanie przy biletach jednorazowych. Skutkuje to tym, że po "naciskach społecznych", najczęściej Nagórek (domyślam się dlaczego to osiedle jest wyraźnie uprzywilejowane), trasy linii się wydłużają wożąc niepotrzebnie wszystkich przez pół miasta. Tak naprawdę to obsłużyć można by komunikacyjnie Olsztyn kilkoma liniami, a podróż z jednego końca miasta na drugi mogła by trwać niecałe pół godziny (np. w Łodzi autobus z południa miasta na północ, łącznie 15 km, jedzie w godzinach szczytu 40 minut). Olsztyn zbudowany jest w sposób dość szczególny (pewnie ze względów strategicznych), bo posiada centralny punkt w postaci placu Roosvelta, gdzie mogłoby się krzyżować kilka prostych linii, np. z Kortowa do WDK, z Gutkowa do Osiedla Mazurskiego itd. Wprowadzenie czasowych biletów i właśnie zmiejszenie linii, przy obecnej liczbie autobusów spowodowałoby, że autobus średnio jeździłby co 2-3 minuty, a podróż z wybranego punktu startu do wybranego punktu docelowego w mieście nie zajmowałaby więcej niż pół godziny. Osobnym problemem jest skomunikowanie sypialni Olsztyna, tj. Jarot z centrum. Ze względu na wyjątkowo zakorkowane ulice Sikorskiego i Krasickiego w godzinach szczytu, jedynym rozwiązaniem jest uruchomienie jednej linii tramwajowej z odgałęzieniem do "Alfy" i dworca PKP PKS. Ulice Dworcowa i Pstrowskiego oraz Synów Pułku, Krasickiego, Witosa i Sikorskiego mają pasy zieleni, które tu idealnie można by do tego celu wykorzystać. To co proponuję nie jest objęte prawem autorskim. Taką wersję układu komunikacji publicznej przechowuję w swojej piwnicy od 10 lat. Jest kilkudziesięcio stronicowy opis wraz z mapkami z układem poszczególnych linii. Zainteresowanych mogę poinformawać o szczegółach. Mój adres internetowy jest znany operatorowi, którego niniejszym upoważniam do udostępnienia. Temat: co za dziura ten wałbrzych bez kitu > mieszkam w lubuskiem w sobote jechalem w góry Sowie przez wasz Wałbrzych ciekawa koncepcja, ale jako doswiadczony polskimi drogami kierowca powinienes wiedziec, ze mapom nie nalezy ufac. jedynie wlasnej inteligencji. a ta - w oparciu o kartografie i fakty - jednoznacznie podpowiada, ze Walbrzych lezy w kotlinie. i to na tyle waskiej, ze przez to 130-tysieczne miasto prowadzi az jedna (1) droga! nie mozna sobie pojechac boczna, bo takich nie ma (no, chyba ze szczawno, albo poniatow... ale, to wlasciwe juz nie Walbrzych). wypadek na wroclawskiej kolo elektrochemu - i miasto stoi. dziury mamy a S3 nie mamy bo nie jestesmy osrodkiem administracyjnym jak Twoja ZG (sejmik chyba wciaz tam macie?) - a to, jak juz pisano - robi kolosalna roznice w przyznawaniu pieniedzy na remonty. wybieranie wlasciwych ludzi? na urzedy dalekie od lokalnych spraw? hehe... w Polsce? :) cieszyc sie nalezy, ze S3 zaczeto budowac kawal czasu temu, bo caly ruch przez Zielonke tez by przez centrum smigal. i warto wspomniec, ze plasko tam u Was - bo tutaj niestety nie ma gdzie budowac. chyba ze za grube miliardy niwelowac, wiadukty przerzuzac, albo tunele kopac. to co - wracajac do tematu - po co bylo pchac sie przez centrum, skoro mozna bylo pojechac fragmentem obwodnicy; piekna strefe ekonomiczna poogladac, wiodczki - szybciej i zdecydowanie blizej do gor sowich. > powinniście sie wstydzić za te drogi odrapane budynki przy głównych ulicach miasta, gdzie wasza władza? drogi - j.w. budynki - j.w. w postach innych autorow. naprawiac ze wspolnej kasy to mozna wlasnosc wspolna. > u nas taka sytuacja była by nie do pomyślenia, szkoda że taki syf u was bo w górach Stołowych mi się podobało ale więcej tam nie pojade jak mam sie przez te wiochy tłuc u nas? to znaczy gdzie? Zielona Gora architektoniczno - transportowa perla Polski? hehe... a co powiesz o innych miastach w PL? no przeciez wygladaja generalnie tak samo! ostatni tydzien spedzilem, akurat, w Gdansku, Toruniu i Poznaniu... jade do tego centrum Gdanska i zjezdzajac 50 metrow z 1ki oczom nie wierze, ze taka dzielnica jak Orunia wciaz rzut beretem od centrum takiego miasta moze istniec. jade przez Torun i takiego syfu od wjazdu od Grudziadza to dawno nie widzialem. a Poznanskie centrum o 5tej rano bylo tak brudne, ze sie ze zdzwienia o malo nie przewrocilem. i czy to oznacza, ze mam do Gdanska nie jezdzic, bo Orunii nie wyburzyli? albo ze do Warszawy nigdy nie pojade, bo maja tragiczny dworzec centralny? a i o Bieszczady nie zahacze, bo PKS w Ustrzykach Dolnych jest wciaz w rozsypce, a ten w Gornych to jezdzi raz na ruski rok? ciekawy punkt widzenia. Temat: Z Wrocławia do Warszawy w 1 godzinę 40 minut (pkp) > A kto ma zrobić? wojewada ma być dyposzycyjny wobec stlicy to nie jego rola. Wojewoda jest PRZEDSTAWICIELEM rzadu w wojewodztwie. Tutaj duzo do powiedzenia ma urzad marszalkowski, niestety tutaj to wyglada dla wojewodztwa Lodzkiego tragicznie, wiekszosc regionu glosowala na Samoobrone! Zaczynam uwazac ze wojewodztwo lodzkie jest zdecydowanie za duze :) > A my mamy Dw. Fabryczny kóry jest miejscem rozdawania pomocy społęcznej (super > promocja dla tych co mielby sorzystać z połczenia lotniczego przez Łódź. Sorki ale dw. Centralny w Wa-wie jest jeszcze gorszy. > Mamy jeszcze super rozgrzebana budowę - Dw. Kaliski , gdziełowna hala już sie > praktycznie rozpada. I dobrze, czym szybciej to g*** sie rozpadnie tym lepiej. > Średnicowy tunel kolejowy powien być wybudowany jakieś 30 lat temu - bzdurą > byłby dworrzez na peryferiach (gdzis gdzie był dworzec Północny PKS). A tak to > powstanie hipermarkat w miejscu dworca Fabrycznego a kolej powoli się w naszym > regionie zliwkiduje jako niepotrzebną i przerszkadzajaća samochodom. 30 lat temu byl troszke 'inny' ustroj. Co do Dw. Fabrycznego, to narazie oprocz jakis dziwnych projektow i niespojnych koncepcji nie ma zadnego konkretu. Pamietaj ze zarowno pojekt linii szybkich kolei jak i przebudowe dworca robi badz co badz jedna spolka (PKP, tylko rozne oddzialy). Inna sprawa ze miasto powinno juz dawno odkupic dworce od kolei i samo o nie zadbac. > Bo jak na razie będziemy mieć tylko upadająca dojazdówke do warszfki. STUDI i tutaj wlasnie jest pewien problem, ktorego nie rozumiem. Po raz pierwszy od dawna mowi sie i to glosno o linii szybkich kolei przez Lodz na trasie wschod zachod, a ty narzekasz. Nie od razu zbudowano Rzym i nie od razu zbuduje sie szybka kolej w Polsce. Na pierwszy rzut idzie ta trasa. Jesli uda sie ja przeprowadzic przez Lodz, przez tunel srednicowy, to juz znacznie latwiej bedzie przeprowadzic przez nasze miasto linii polnoc-poludnie. Pozdrawiam, Aleksej Temat: Protest w Blachowni? Oczywiście że w dalszym ciągu podtrzymuję swoją opinię. Wymagasz od urzędnika jasnowidztwa, tym bardziej że akurat w tym przypadku cała ta sytuacja spadła na gminę jak grom z jasnego nieba. A czy to jest ingerencja w kieszenie mieszkańców? Hm, przez kilka lat coś dla tych mieszkańców organizowali i płacili za to kasę. W końcu im tej kasy zabrakło. Teraz możemy na to spojrzeć na dwa sposoby: 1. Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, to znaczy skoro ktoś dla Ciebie coś finansował, to nie wypada mieć pretensji, że przestał. Ale: 2. Zapewnienie lokalnego transportu zbiorowego jest jednym z podstawowych obowiązków samorządu terytorialnego, więc oni tego nie finansowali jako dobry wujek; po prostu od tego są. Inna sprawa, że nikt nie określa, jak to ma być zrobione. Więc jeśli PKS chce zrobić za darmo to, za co innemu przewoźnikowi trzeba było płacić, to czy to nie słuszne? Problemem pozostają ulgi (ale Rada Gminy wciąż może je przecież uchwalić, nic nie stoi na przeszkodzie) oraz wspólny bilet z komunikacją częstochowską. Tyle że ten wspólny bilet do tej pory był naciągany, bo funkcjonował na wariackich papierach - tylko dlatego że "przypadkiem" poprzedni przetarg wygrała ta sama firma, która jeździ w Częstochowie. Jak dla mnie z punktu widzenia tego, do czego się w całym świecie w lokalnym transporcie dąży, jedynym logicznym rozwiązaniem jest integracja - porozumienie międzygminne z Częstochową, umowa partnerska z PKP PR, dzięki czemu wspólne bilety byłyby na wszystko. Ale na to potrzeba kasy, a gminy (Częstochowa zwłaszcza) wolą udawać, że problem nie istnieje. Inna sprawa, że podział przychodów i obowiązków budżetowych jest w tym kraju nieco nie halo i gminom na to zwyczajnie nie starcza. Natomiast na marginesie ciekawostka - bo właśnie rząd szykuje nowelizację, w myśl której zwrot za ulgi ustawowe w komunikacji innej niż miejska będzie pokrywać budżet centralny, a nie Urząd Marszałkowski. Co do busików - wolałbym żebyśmy się rozwijali, a nie robili z siebie kraj trzeciego świata. Człowiek pojedzie w te góry i mu wstyd po prostu. A wystarczy przekroczyć granicę... Temat: Radom w Monopoly - mamy szansę Niech się Wawel schowa przed radomskim urzędem Nieoczekiwane wyniki głosowania w konkursie Monopoly Jaki jest najpopularniejszy obiekt historyczny w Polsce? Wawel, Biskupin a może klasztor na Jasnej Górze? Według internautów... siedziba byłego Urzędu Wojewódzkiego w Radomiu. Jak już pisaliśmy konkurs na charakterystyczne budynki, ulice czy pomniki ogłosił producent gry Monopoly, która obchodzi w tym roku 70-lecie. Z tej okazji zostanie przygotowana specjalna, polska edycja. Na planszy mają znaleźć się obiekty wskazane przez internautów. UW i fara na czele Głosować na nie można do 30 stycznia. Na razie z rankingu wynika, że Radom jest miastem, do którego powinny przyjeżdżać wycieczki z całej Polski. W kategorii „obiekty historyczne” niepodzielnie panuje siedziba byłego Urzędu Wojewódzkiego przy ul. Żeromskiego. Na drugim miejscu znajduje się kościół farny, oczywiście też w Radomiu. Na najniższym stopniu podium plasuje się pałac Poznańskiego w Łodzi. Te obiekty wyprzedzają wiele słynnych w całym kraju miejsc, wśród nich zamek na Wawelu, kolebkę „Solidarności” Stocznię Gdańską czy kopalnię soli w Wieliczce. Internauci zgłosili ponad 300 obiektów. Radomskie propozycje triumfują również w innych kategoriach. W „obiektach komunikacyjnych” pierwsze miejsce zajmuje dworzec kolejowy w naszym mieście. Za nim znajdują się lotniska: Lublinek w Łodzi i Okęcie w Warszawie. Mniej zwolenników ma stołeczny Dworzec Centralny oraz słynne „UFO” czyli dworzec PKS- u w Kielcach. Skansen też wysoko Wśród „obiektów sportowych” nieźle radzi sobie tor kartingowy Automobilklubu Radomskiego, który na razie jest tuż za podium, na czwartym miejscu. Prowadzi stadion-bazar Łódzkiego Klubu Sportowego. Dużą popularnością cieszy się kategoria „miejsca charakterystyczne dla Twojego miasta”. Internauci zgłosili 308 propozycji. O zwycięstwo walczy radomski deptak, który zajmuje obecnie trzecie miejsce. Przed nim znalazł się plac „Marcelek” w Łapach i miasteczko studenckie Akademii Górniczo-Hutniczej. Tuż za naszym deptakiem jest ulica Piotrkowska w Łodzi i... Muzeum Wsi Radomskiej. Te wyniki mogą się jednak zmienić. Daltego zachęcamy internautów do mobilizacji i odwiedzenia strony: www.monopoly.pl. Temat: Info o tomaszowie raks5 napisał: > Witajcie. > poszukuje codziennych informacji o tomaszowie. Pewna firma probuje mnie tam > sciagnac na jakis czas i sie zastanawiam nad innymi rzeczmi niz tylko > profesjonalne. > Ile TM ma mieszkancow? 75000 > Czy sie milo mieszka bardzo miło od 4 lat mieszkam w wawie(tymczasowo), ale jestem 100% tomaszowianinem to spokojne (czasami nawet za spokojne miasto), ale ciągnie do niego :) > czy jest basen jest; ilość: 1 > na ile jest to dresiarskie miasto, a na ile mile dresiarze są w XXI wieku w każdym mieście trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. z całą pewnością nie w 100% dresiarskie :) > Jak sie ksztaltuja ceny wynajmu mieszkan (2 pokoje w nowym budownictwie, > ladna dzielinca)? ??? > No i ile czasu sie szybko jedzie do Warszawy tu mogę dużo powiedzieć :) zależy czym: - pociąg TM-W-wa Centralny: 2 h z minutami, jeśli masz szczęście i nie siedzisz w Koluszkach kilku godzin - PKS od 2,5 do 3 - (ale zdarzało się też więcej, mój rekord to prawie 5 - dawno nie jeździłem, może teraz jest inaczej) - samochód w TM na Mokotów bez wyjątkowych korków w Raszynie nawet mniej niż 1,5 h, ale generalnie 2:10 zawsze wystarcza > I w ogole opiszcie mi to miasto, jesli mozecie Napiszę tylko tyle, że jesli nic Cię w Wawie nie trzyma to przyjeżdżaj! Jeśli staniesz w korku to mały i krótkotrwałym, a jak nie masz samochodu to wszędzie możesz dojść na własnych nogach (no może prawie wszędzie, chyba, że się uprzesz), zobaczysz ładne Niebieskie Źródła, Groty i wiele fajnych miejsc. Gdy zechcesz się poruszać możesz skoczyć do COSu w Spale (11km) lub przebiec się nad Zalew Sulejowski (5-6km).A gdy zatęsknisz za dużym miastem 55km obok jest Łódź, a w niej teatry, kina (w TM obecnie jest tylko jedno? nie wiem) centra handlowe, galerie i wszystko co masz w Wawie (prócz metra). Temat: Centrum Komunikacyjne Gość portalu: slavres napisał(a): > Praktycznie w wątku o turystyce wspominałem o stworzeniu w Rzeszowie Centrum > Komunikacyjnego, ale chciałbym rozszerzyć ten temat. Otóż stan naszych dworców > PKS i PKP pozostawia wiele do życzenia. Niestety, ale brak pieniędzy nie wróży > szybko jakiś pozytywnych zmian. Dlatego warto zastanowić się nad strategicznym > inwestorem który mółby zainwestować w Rzeszowskie Centurm Komunikacyjne. > Szczerze powiem, że sam nie wierze w to co pisze, ale... > Piorytetem takiego centrum jest skupienie wszystkch jednostek prowadzących > działalność przewozową w jednym, centralnym punkcie. Kiedyś, w którymś wątku > pisałem, że nad peronami można stowrzyć wielopoziomowy parking, zwalniając > miejsce sprzed dworca PKP. Tam pozostawić należałoby postój taxi, a na placu > należy stworzyć mały terminal dla prywatnych przewoźników międzynarodowych, tak > > aby luksusowe autobusy mogły bezpiecznie się zatrzymywać, nie tarasując nikomu > drogi, a pasażerowie mogli oczekiwać w godnych warunkach na autokary. Jest > również kwestia prywatnych - lokalnych przewoźników autobusowych i busowych!!! > Otóż obenie oni zatrzymują sie w różnych dziwnych miejscach: Parking UW, > Europa, Grunwadzka itp. Często zatrzymują się te busy w niebezpiecznych > miejscach. Dlatego należy i to powinno również zależeć na tym miastu, aby > stworzyć jeden, centralny punk, z którego mogłyby odjeżdżać owe autobusy i > busy. Co do komunikacji MPK, na szczęście wyremontowano podmiejski dworzec i > już nie straszy wyglądem... A w przyszłości podziemny przystanek szybkiego > tramwaju... Jak zwykle fantastyka - wręcz dziecinna naiwność Miastu jest potrzebny porządny(e) parking(i) w rejonie dworca PKP i PKS bynajmniej nie wielopoziomowe (nie ma takiej potrzeby) - wystarczy "wyciąć" budki z placu Dworcowego, wyburzyć rudery w rejonie wieży ciśnień (włącznie z nią), wyburzyć stare parowozownie, zabudowania magazynowe przy peronie 1 (przy PKS-ie), i wtedy można : 1. Powiększyć dworzec PKS-u aż do peronu 1-go (przenieść tu dworzec podmiejski)- pozostaje jeszcze sprawa udrożnienia ulic Grunwaldzkiej, Asnyka i Goslara i Grottgera (całkowity zakaz parkowania włącznie z chodnikami) - autobusy muszą mieć swobodę poruszania się - może nawet zmiana organizacji ruchu (wjazd-wyjazd na dworzec PKS od Grunwaldzkiej jak i od Asnyka). 2. Zrobić parkingi z prawdziwego zdażenia przed Dworcem PKP na placu Dworcowym (1) , w rejonie wieży ciśnień (Bardowskiego) (2) oraz w miejscu starych parowozowni (3). 3. Konieczne jest połączenie mostem nad torami ul. Batorego z ul. Siemieńskiego- Kochanowskiego (inwestycja dużo bardziej konieczna od tzw trasy Zamkowej). Niestety to też fantastyka ze względu na : własność terenów (działek)- w większości to działki PKP (mogłoby coś się ruszyć tylko w wypadku prywatyzacji PKP). Temat: KIELCE GÓRĄ Gość portalu: jurek napisał(a): > Gość portalu: Tomek napisał(a): > > > > taaak, macie tez ten Plac Dworcowy, że gorszego nie widziałem, > moze teraz nie jest on zapiekny ale poczekaj az zacznie sie jego remont i > remont dworca PKP ktory zacznie sie wraz z remontem najblizszego odcinka > Sienkiewki No zobaczymy > >no i jeszcze i Rynek na > którym jest brudno, szaro i w dodatku śmierdzi. > Wcale nie jest brudno bo rondo jest bardzo zadbane wokolo odnowione sa prawie > wszystkie kamienice,a w niedalekiej przyszlosci miasto oglosi projekt na > zagodpodarowanie placu. Ogłosi, ale na razie nie jest > >Macie też nie więcej warty Dworzec PKS, okrągła, szara ,brudna, obskórna bu > da! > Kiedys byl to jeden z najladniejszych dworow w Polsce i do tej pory jest tylko > wymaga remontu i to gruntownego,ale architektonicznie jest dobrze wkomponowany > w otoczenie. 40 lat mineło... > > Do porówniania: W Radomoiu w przyszłym roku remontowany będzie Dworzec PKP > , a > > od niedawna mamy nowy Dworzec PKS, chociaż nawet ten stary był ładniejszy > od > > kieleckiego! Remontowany będzie też ostatni odcinek ul. Żeromskiego. A i > > autobusy mamy nowsze i ładniejsze! > Moze wyjasnisz dlaczego macie"ladniejsze"autobusy???(Bo trzeba bylo je kupic z > pewnego powodu) > Ale nie zgodze sie z toba ze macie ladniejsze od kieleckich.Takich obrzydliwych > > reklam jak u was to nawet na nigdzie nie widzialem.Mamy 30 autobusow > niskopodlogowych i 5 z niska podloga z tylu.W tym roku przybedzie > prawdopodobnie kolejnych 15.Nasze autobusy (prawie wszystkie)sa pomalowane z > przodu i z tylu na zielono.Co bardzo je upieksza,bo kolor bialo czerwony nie > dodaje urody! Na waszych autobusach nik się nie chce reklamować. U nas są 73 autobusy niskopodłogowe w tym ok. 30 z niską podłogą z tyłu. Dlaczego nie wspomniałeś o liniach nocnych? > Macie jeszcze bardzo brzydki dworzec PKP.I to nie tylko moje zdanie.Bo podobne > maja Warszawiacy. No niew iem, słyszałem też zdanai o Waszym dworcu. > Ta wasza Zeromskiego to ile ma dlugosci??? Dłuższa niż Sienkieiwcza > > U nas w tym roku oprocz kilkuset metrowego odcinka Sienkiewki remontowane sa > jeszcze 3 inne ulice w samym centrum: Bodzentynska,Staszica,Wesola ktore po > remoncie zostana wylozone estetyczna kostka. U nas remontowane, nie chce mi się pisać, wejdź na stronę mzdik.pl tam są wymienone remonty dróg. > Bardzo wiele kamienic przechodzi generalne remonty lub zmienia elewacje. Oj, u nas też. > W centrum powstaje duzy kompleks usługowo-handlowo-mieszkalny wraz z garazami > wielopoziomowymi "Planty 16".Konczy sie budowa 6 kondygnacyjnego (1 poziom pod > ziemia)biurowca ktorego elewacja bedzie ze szkla.Przy ulicy Paderewskiego > powstanie ciag nowoczesnych kamienic.Obok CH Rondo wybudowany zosanie nastepny > nowoczesny obiekt.Gdzies za 2 miesiace rozpocznie sie budowa 7 kondygnacyjnego > (2 poziomy pod ziemia) budynku dydaktycznego WSEiA.Inwestycja ta bardzo zmieni > jedna z najbardziej zaniedbanych czesci Centrum.Nowy obiekt powstaje takze przy > > kosciele sw.Wojciecha. > Wyremontowany zostanie hotel centralny ktory calkowice zmieni swoje > oblicze.Przy ul.Staszica powstana nowe estetyczne kawiarenki i puby.Bedzie to > taka typowa ulica kawiarniana jak np.w Wiedniu. > Wyburzane sa rudery ktore szpeca miasto.To jeszcze nie wszystkie inwestycje w > Centrum Kielc. I CO???ZONK!!! :)))))))))) > W Radomiu powstała filia UMCS i powstaje filia Uniwersytetu Warszawskiego, mamy nowo otwarty Hotel Poniatowski, jesienią rozpocznie się budowa kompleksu rozrywkowo-handlowo-usługowego Plaza. Cały czas powstają nowe bloki na os. Akademickim przy ul. Rapackiego. Są tez plany wybudowania szybkiego kolejowego połączenia z Warszawą (podróz krótsza niż 1h) i wtedy w Radomiu powstanie międzynarodowe lotnisko. Cała inwestycja ma powstać w ciągu 10 lat. W Radomiu co roku odbywaja się pokazy lotnicze Air Show. Temat: KIELCE GÓRĄ Gość portalu: Tomek napisał(a): > taaak, macie tez ten Plac Dworcowy, że gorszego nie widziałem, moze teraz nie jest on zapiekny ale poczekaj az zacznie sie jego remont i remont dworca PKP ktory zacznie sie wraz z remontem najblizszego odcinka Sienkiewki >no i jeszcze i Rynek na którym jest brudno, szaro i w dodatku śmierdzi. Wcale nie jest brudno bo rondo jest bardzo zadbane wokolo odnowione sa prawie wszystkie kamienice,a w niedalekiej przyszlosci miasto oglosi projekt na zagodpodarowanie placu. >Macie też nie więcej warty Dworzec PKS, okrągła, szara ,brudna, obskórna buda! Kiedys byl to jeden z najladniejszych dworow w Polsce i do tej pory jest tylko wymaga remontu i to gruntownego,ale architektonicznie jest dobrze wkomponowany w otoczenie. > Do porówniania: W Radomoiu w przyszłym roku remontowany będzie Dworzec PKP, a > od niedawna mamy nowy Dworzec PKS, chociaż nawet ten stary był ładniejszy od > kieleckiego! Remontowany będzie też ostatni odcinek ul. Żeromskiego. A i > autobusy mamy nowsze i ładniejsze! Moze wyjasnisz dlaczego macie"ladniejsze"autobusy???(Bo trzeba bylo je kupic z pewnego powodu) Ale nie zgodze sie z toba ze macie ladniejsze od kieleckich.Takich obrzydliwych reklam jak u was to nawet na nigdzie nie widzialem.Mamy 30 autobusow niskopodlogowych i 5 z niska podloga z tylu.W tym roku przybedzie prawdopodobnie kolejnych 15.Nasze autobusy (prawie wszystkie)sa pomalowane z przodu i z tylu na zielono.Co bardzo je upieksza,bo kolor bialo czerwony nie dodaje urody! Macie jeszcze bardzo brzydki dworzec PKP.I to nie tylko moje zdanie.Bo podobne maja Warszawiacy. Ta wasza Zeromskiego to ile ma dlugosci??? U nas w tym roku oprocz kilkuset metrowego odcinka Sienkiewki remontowane sa jeszcze 3 inne ulice w samym centrum: Bodzentynska,Staszica,Wesola ktore po remoncie zostana wylozone estetyczna kostka. Bardzo wiele kamienic przechodzi generalne remonty lub zmienia elewacje. W centrum powstaje duzy kompleks usługowo-handlowo-mieszkalny wraz z garazami wielopoziomowymi "Planty 16".Konczy sie budowa 6 kondygnacyjnego (1 poziom pod ziemia)biurowca ktorego elewacja bedzie ze szkla.Przy ulicy Paderewskiego powstanie ciag nowoczesnych kamienic.Obok CH Rondo wybudowany zosanie nastepny nowoczesny obiekt.Gdzies za 2 miesiace rozpocznie sie budowa 7 kondygnacyjnego (2 poziomy pod ziemia) budynku dydaktycznego WSEiA.Inwestycja ta bardzo zmieni jedna z najbardziej zaniedbanych czesci Centrum.Nowy obiekt powstaje takze przy kosciele sw.Wojciecha. Wyremontowany zostanie hotel centralny ktory calkowice zmieni swoje oblicze.Przy ul.Staszica powstana nowe estetyczne kawiarenki i puby.Bedzie to taka typowa ulica kawiarniana jak np.w Wiedniu. Wyburzane sa rudery ktore szpeca miasto.To jeszcze nie wszystkie inwestycje w Centrum Kielc. I CO???ZONK!!! :)))))))))) Temat: Leszek Balcerowicz: Nie jesteśmy w sytuacji Arg... "państwo jest właścicielem upolityczniającym przedsiębiorstwo poprzez rozdawanie stanowisk swoim, którzy nie muszą być najbardziej kompetentni, ...." święta prawda ale w sektorze prywatnym to jak się to niby dzieje? rekrutacja nie dokonuje się tam wyłącznie podług kryteriów merytorycznych. Choć dużo rzadziej wdziera się tu polityka, to z kolei istotne znaczenie mają wszelkiego rodzaju układy. Twierdzenie, iż figuranci stanowią stały element personelu tylko w urzędach czy spółkach skarbu państwa, to tylko propagandowa zagrywka , która firmom prywatnym każe się przyglądać uważniej tylko w przypadku grubszych afer. Pewnie że wiele firm państwowych działa dziadowsko ale po "Enronie" i innych takich byłbym ostrożny z szermowaniem hasłem że "wszystko co prywatne jest lepsze". Lepsze jest to co lepiej zarzadzane! Podatek liniowy... nie chcę tu oceniac samej zasady tego podatku. Jedynym sensownym argumentem może być twierdzienie że nie jest sprawiedliwe by płacić większy procent w stos. do dochodu im większe ma się dochody bo jest to jakoby kara. Ale już twierdzić że podatek liniowy jest uproszczeniem!? Komplikacje systemu podatkowego są związane z liczeniem kosztów uzyskania przychodu (i co za tym idzie - obliczanie dochodu) a nie z tym ile stawek ma podatek. Przecież jeśli już mamy wyliczony dochód to wiedząc w jakim jesteśmy przedziale możemy z łatwością podatek obliczyć. To jest tylko prosta tabliczka mnożenia. Chiny uczyniły swa gospodarke nie mniej prywatną niż Europa śrdokowo-Wschodnia niemal wyłącznie przez zezwolenie obywatelom na otwieranie prywatnych biznesów. Stąły się one tak preżne że przyćmiły sektor publiczny. Ale nie dławiono tego sektora, utrzymano jego rozwój. Tymczasem tzw."liberałom" w istocie pseudoliberałom nawróconym z marksizmu-leninizmu tak jak UWAŻAJEMYJ TOWARISZCZ Balcerowicz wydaje się że oni wielkimi liberałami są bo chcą wszystko sprywatyzować. Tego juz zreszta nawet prywatyzacją nawać nie można ponieważ nabywcami są także zagraniczne firmy państwowe. Dworzec Centralny w Warszawie to "Trzeci świat?" A Balcerek to jeździ koleją czy moze se fruwa samolotami? Jako krakus będę obiektywny: dworzec PKS w Krakowie to jest Trzeci świat! A na Centralnym zdążyłem jakoś parę razy w życiu być więc znam go nie tylko ze "Złotopolskich" i miejsce gdzie po raz pierwszy w życiu zobaczyłem schody ruchome na trzeci świat mi nie wygląda. A ze bezdomni i pijoki w poczekalni? No to cóż lwy salonowe w takim razie na tym dworcu robią? Lepiej tam nie łaźcie bo to także efekt waszej polityki! Poza tym co miałaby prywatyzacja koei (nie wszędzie udana jak widac ale to juz inna bajka) do "otrzecioświatowienia DC? '' Polskie rządy nie zadbały, jak to było ich obowiązkiem, o obronę naszej produkcji, polskiego systemu wytwórczego. Nie wzięły wystarczająco pod uwagę, że chociaż gospodarka się globalizuje, to jednak takie systemy instytucjonalne, jak gospodarka narodowa nadal są realne i rywalizują ze sobą według innych zasad niż przedsiębiorstwa. Temat: Leszek Balcerowicz: Nie jesteśmy w sytuacji Arg... Jedz sobie do tych Chin! Gość portalu: babajaga napisał(a): > > "państwo jest właścicielem upolityczniającym przedsiębiorstwo > poprzez rozdawanie stanowisk swoim, którzy nie muszą być > najbardziej kompetentni, ...." > święta prawda ale w sektorze prywatnym to jak się to niby dzieje? > rekrutacja nie dokonuje się tam wyłącznie podług kryteriów > merytorycznych. Choć dużo rzadziej wdziera się tu polityka, to z > kolei istotne znaczenie mają wszelkiego rodzaju układy. Tak, ale za takie dzialania raczej nie placi podatnik. Co najwyzej zaloga zakladu :-( > Twierdzenie, iż figuranci stanowią stały element personelu tylko > w urzędach czy spółkach skarbu państwa, to tylko propagandowa > zagrywka , która firmom prywatnym każe się przyglądać uważniej > tylko w przypadku grubszych afer. > Pewnie że wiele firm państwowych działa dziadowsko ale > po "Enronie" i innych takich byłbym ostrożny z szermowaniem > hasłem że "wszystko co prywatne jest lepsze". Lepsze jest to co > lepiej zarzadzane! No tak! I statystycznie lepiej zarzadzane sa jednak przedsiebiorstwa prywatne :- ))) > Podatek liniowy... nie chcę tu oceniac samej zasady tego > podatku. Jedynym sensownym argumentem może być twierdzienie że > nie jest sprawiedliwe by płacić większy procent w stos. do > dochodu im większe ma się dochody bo jest to jakoby kara. > Ale już twierdzić że podatek liniowy jest uproszczeniem!? > Komplikacje systemu podatkowego są związane z liczeniem kosztów > uzyskania przychodu (i co za tym idzie - obliczanie dochodu) a > nie z tym ile stawek ma podatek. Przecież jeśli już mamy > wyliczony dochód to wiedząc w jakim jesteśmy przedziale możemy z > łatwością podatek obliczyć. To jest tylko prosta tabliczka > mnożenia. To co piszesz nt. podatkow swiadczy o tym, ze doskonale sie w tym nie orientujesz!!! Nawet wykwalifikowanie ksiegowi miewaja klopoty nie mowac juz o samozatrudniajacym sie przecietnym Kowalskim!!! I nie wspominajac o ARMII kontrolerow do sprawdzania milionow skomlokowanych zeznan podatkowych! Nasze PITy maja 4 (slownie cztery) strony A4 - przy podatku liniowym wystarczy 1 za to mala - firma, imie, nazwisko, dochod, zaplacony podatek. KONIEC! > > Chiny uczyniły swa gospodarke nie mniej prywatną niż Europa > śrdokowo-Wschodnia niemal wyłącznie przez zezwolenie obywatelom > na otwieranie prywatnych biznesów. Stąły się one tak preżne że > przyćmiły sektor publiczny. Ale nie dławiono tego sektora, > utrzymano jego rozwój. A w Polsce drobny biznes nie ma szans wygrac z gigantami - w odroznieniu od Chin jest dlawiony :-((( > Tymczasem tzw."liberałom" w istocie > pseudoliberałom nawróconym z marksizmu-leninizmu tak jak > UWAŻAJEMYJ TOWARISZCZ Balcerowicz wydaje się że oni wielkimi > liberałami są bo chcą wszystko sprywatyzować. Tego juz zreszta > nawet prywatyzacją nawać nie można ponieważ nabywcami są także > zagraniczne firmy państwowe. > > Dworzec Centralny w Warszawie to "Trzeci świat?" A Balcerek to > jeździ koleją czy moze se fruwa samolotami? Jako krakus będę > obiektywny: dworzec PKS w Krakowie to jest Trzeci świat! A na > Centralnym zdążyłem jakoś parę razy w życiu być więc znam go nie > tylko ze "Złotopolskich" i miejsce gdzie po raz pierwszy w życiu > zobaczyłem schody ruchome na trzeci świat mi nie wygląda. A ze > bezdomni i pijoki w poczekalni? No to cóż lwy salonowe w takim > razie na tym dworcu robią? Lepiej tam nie łaźcie bo to także > efekt waszej polityki! Poza tym co miałaby prywatyzacja koei > (nie wszędzie udana jak widac ale to juz inna bajka) > do "otrzecioświatowienia DC? > '' > Polskie rządy nie zadbały, jak to było ich obowiązkiem, o obronę > naszej produkcji, polskiego systemu wytwórczego. Nie wzięły > wystarczająco pod uwagę, że chociaż gospodarka się globalizuje, > to jednak takie systemy instytucjonalne, jak gospodarka narodowa > nadal są realne i rywalizują ze sobą według innych zasad niż > przedsiębiorstwa. > Jedyna rola panstwa jest umozliwiac i nie przeszkadzac. Nasze robi dokladnie na odwrot!!! I to rasiami komuszkow wszelkiej masci - nie Balcerowicza! Balcerowicz za komuny funkcjonowal w jakims ukladzie i nie nam to oceniac. Natomiast teraz jest docenianym na calym swiecie fachowcem. Bo sie DUUUUZO uczyl. Zupelnie inaczej niz nasi wladcy spod szyldu SLD. Oni nadal tkwia w swoich komunistycznych korzeniach!!! I chyba im z tym dobrze - i g... ich obchodzi, ze coraz wieksza czesc spoleczenstwa nie chce juz komunizmu!!! Temat: Metro Nie wiem ile kosztował ten raport, ale to zmarnowane pieniądze. Nie będę się czepiał błędów merytorycznych powstałych zapewne z nieuwagi, takich jak zaliczenie sądu rejonowego do instytucji o charakterze regionalnym (zamiast sądu okręgowego) Większość "tez" to wodolejstwo, np. celem jest utrzymanie(!) obu metropolii kościelnych - już w takim razie Pelplin, albo Drohiczyn muszą się zmartwić, bo niżej w kategoriach miejskości upaść się nie da, a biskupów mają. Strategiczne parkingi na obrzeżach miasta mogą się sprawdzić w Krakowie czy Warszawie, a nie w Przemyślu, zwłaszcza przy takiej komunikacji miejskiej. Takie parkingi powstają przy stacjach metra, albo pętlach tramwajowych, w Przemyślu miałyby powstać do kogo? Przy tak nieregularnej komunikacji miejskiej i stosunkowo niewielkich odległościach kto będzie chciał zostawić samochód na przedmieściach? Pomysł budowy czterech (dwa na peryferiach, "centralny" i międzynarodowy) dworców PKS byłby ewenementem w Polsce, gdzie tu rachunek ekonomiczny? Nie lepiej jeden, ale dobry? Rozdrobnienie zamiast centralizacji to utrudnienie w przesiadkach - jak poruszać się pomiędzy dworcem np "północnym" a międzynarodowym, międzynarodowym a "głównym"? Pomysł budowy podziemnego dworca autobusowego w centrum, gdzie mogłyby zatrzymywać się na dłużej autobusy miejskie, zamiast kursować do bazy, jest przerażający. Po pierwsze nie wiadomo, gdzie taki dworzec miałby się zmieścić,wobec gęstej tkanki miejskiej, po drugie, autor chyba nie jeździ autobusami i niczego nie widział na świecie - taki podziemny, betonowy, pachnący benzyną i spalinami dworzec - cud, miód i przyjemność dla pasażerów, plus możliwość podziwiania widoków w oczekiwaniu na kurs... Autor cały czas twierdzi, że należy ograniczać ruch na Jagiellońskiej, ale nie proponuje nic w zamian w ścisłym centrum miasta. Z jednej strony postuluje obniżenie prędkości i zmniejszenie ruchu, a z drugiej budowę w tym samym miejscu przejść podziemnych (jagiellońska) co jest całkowicie sprzeczne z nowoczesną myślą urbanistyczną, w myśl której nie buduje się przejść podziemnych w ścisłych centrach miast. Poza tym, jeśli budujemy przejścia, to po co ograniczać prędkość? Nie wiem, jak autor wyobraża sobie wprowadzenie ruchu 30km/h w całym (prawie) mieście, a jestem przekonany, że budowa takiej masy mini-rond, na większości skrzyżowań ważniejszych ulic spowodowałaby całkowitą zapaść komunikacyjną. Wreszcie zwraca uwagę marginalne potraktowanie problemów MZK. Kuriozalne jest stwierdzenie, że liczba pasażerów spadła w skutek racjonalizacji rozkładu - bo nie temu służy racjonalizacja. Autor zupełnie pomija widoczne gołym okiem błędy w zarządzaniu i marketingu - brak czytelnych i jasnych oznakowań autobusów, nieregularność kursowania, nieintuicyjne rozkłady jazdy, brak jakiejkolwiek regularności siatki połączeń (ludzie częściej korzystają z komunikacji, kiedy jest ona regularna i systematyczna, a nie każe na siebie czekać, czasem godzinę i nie wykazuje żadnej logiki w rozkładzie jazdy) Jedyne co zwraca uwagę in plus, to poważne potraktowanie ruchu rowerowego, ale raczej jest to zestaw życzeń - przy takim układzie drożnym i ślamazarnych pracach nad obwodnicą wytyczenie ścieżek rowerowych i kontrapasów na głównych ulicach miasta wydaje się mało realne. Przeczytałem ten raport ze smutkiem. Pozdrawiam Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 155 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||