Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • harom.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Centralny





    Temat: DZIEWCZYNY Z SIERADZA I OKOLIC!!
    A oprocz tego łódzkie MPK uruchomilo specjalną linie L ktora łaczy dworzec
    fabryczny ( czyli centralny PKS ) z Lublinkiem. Rozklad do obejrzenia na
    www.mpk.lodz.pl



    Temat: jak dostać się na ul. Brukową?
    jak dostać się na ul. Brukową?
    Witam,
    nigdy nie byłam w Łodzi. Przyjadę na dworze centralny PKS (busem).
    Jak potem dostać się na ulicę Brukowa? Autobusem, czy tramwajem? Czy
    w Łodzi są bilety całodzienne, ile kosztuje?
    Z góry dziękuję za informacje.





    Temat: jak dojechać z Łodzi do Krakowa (nie samochodem)?
    dla uściślenia

    Dworzec Centralny PKS w Łodzi to ten przy Fabrycznym PKP

    piszę tak, aby ktoś nie chciał jechac do Warszawy :)



    Temat: połączenie Łódź -Ciechocinek
    Po jdnej stronie budynku z napisem "Łódź Fabryczna" są tory, a po drugiej asfalt
    i przystanki <- dw Centralny PKS w Łodzi




    Temat: Cena biletu pks warszawa okecie-łódź dw.centralny
    Cena biletu pks warszawa okecie-łódź dw.centralny
    Bardzo bym prosił o informacje ile kosztuje bilet pks'em z warszawy okęcie do
    Łodźi dw.centralnego
    z gory dziekuje!



    Temat: Rozkład jazdy - PKS - Dworzec Centralny - odjazdy
    Rozkład jazdy - PKS - Dworzec Centralny - odjazdy
    Ten rozkład jazdy jest trochę nieaktualny. Popracujcie nad nim, a wszystkich
    tych, którzy z niego korzystają, odsyłam do rozkładu wywieszonego na dworcu
    PKS Fabryczny.



    Temat: Międzynarodowy dworzec PKS powstanie w Katowicach
    Myślałem, że to już, ale i tak projekt do pozazdroszczenia. Będzie chyba na
    wzór londyńskiej Victorii, prawda?
    PS A jak ma wyglądać Centralny Dw. PKS w Łodzi po przebudowie Dw. Centralnego
    PKP?



    Temat: Zobaczcie, czym się chwali MPK
    Centralny Dworzec Autobusowy ŁÓDŹ
    No to mamy zalążek Centralnego Dworca Autobusowego ŁÓDŹ.

    Tylko dlaczego w sąsiedztwie Centralnego Dworca PKS?




    Temat: dworzec PKS Warszawa-Okęcie-jak sie dostac?
    dworzec PKS Warszawa-Okęcie-jak sie dostac?
    powiedzcie mi jak sie dostac ze stacji pks w Warszawie na lotnisko Okęcie, na
    jaki dworzec jechać?centralny ,zachodni?chcialabym jak najblizej i najtaniej,
    w ostatecznosci taxi(jaka cena mniej wiecej?



    Temat: gdzie przystanek pks?
    gdzie przystanek pks?
    może ktoś mi pomóc bo nie wiem w którym dokładnie miesjcu jest przystanek pks
    warszawa dworzec centralny a jutro muszę z niego wyruszyć wielkie dzięki



    Temat: plebiscyt
    Skoro ma być tylko Główne Miasto, to :
    dworzec PKS - brzydszy jest tylko Centralny w Default-City
    budynek NOT - brzydszy jest tylko dworzec PKS i Dworzec Centralny w mieście j.w.



    Temat: Pełny rozkład jazdy PKS z Radomia
    Super!

    Najwazniejsze, ze lokalizacje docelowe sa pogrupowane - duzo lepiej, niz na
    zwyklym rozkladzie jazdy PKS.

    Btw. nie wiedzialem, ze mozna dojechac PKSem na Dworzec Centralny w Warszawie!

    Brawo raz jeszcze!




    Temat: Jak dotrzeć z dw. PKS na Rondo Waszyngtona?
    Chodzi mi o centralny Dworzec PKS przy Dworcu PKP W-wa Zachhodnia



    Temat: Przesiadka z pociągu do autokaru - jak najlepiej?
    PKS Łódź Centralny - PKP Łódź Fabryczna
    Podobnie we Włocławku Kraków Główny - PKS i pewnie w jeszcze paru
    innych miastach.



    Temat: Więcej połączeń z Łodzi do Warszawy
    Mówisz parę nocnych kursów. Ja na www.pks.lodz.pl, znalazłem tylko jeden
    przelotowy Białystok - Zielona Góra
    WARSZAWA DW.ZACH.PKS 0:15
    ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY o 2:50
    2,5 h jazdy to troszkę za długo, kiedy pociąg jedzie 1,5 h.




    Temat: Wieczorno-nocne powroty z Wa-wy do Łodzi
    autobus relacji: BIAŁYSTOK D.A. - ZIELONA GÓRA

    WARSZAWA AL.JANA PAWŁA II 23:45
    WARSZAWA, DW.ZACH.PKS 23:55/00:15
    WARSZAWA OKĘCIE 00:25
    RAWA MAZ.DW.PKS/KOLEJOWA 01:40/01:45
    BRZEZINY SIENKIEWICZA/DĄBROW. 02:25
    ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY 02:50



    Temat: Busy na trasie Łódź - Warszawa
    witaj.
    kursuje nie tylko Polski Express (stronę www z rozkłądem znajdź w necie) ale i PKS Łódź.
    www.pks.lodz.pl

    rozkład jest online.
    cena: 11,50.
    Odjazd: z Fabrycznego (Dworzec Centralny).

    powodzenia




    Temat: Centralny na Zachodni
    Przed wojną to był dworzec!!!
    Obecny centralny w Warszawie ma się do tego przedwojennego jak wiejski
    przystanek PKS do nowoczesnego portu lotniczego. Wtedy to budowali! Zdjęcia tego
    obiektu są na www.warszawa1939.pl



    Temat: jak dojechac na Okęcie z PKS?
    ostatnie pytanie....chyba :)
    na Okecie blizej z pks zachodni czy pkp centralny? taryfą

    dzieki z góry!



    Temat: Jak jeździcie do Wawy?
    najszybciej jest PKSem przez Łowicz

    ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY 07:10
    GŁOWNO PL.WOLNOŚCI-RYNEK 07:45
    ŁOWICZ DW.PKS/DWORCOWA 08:05
    SOCHACZEW PL.KOŚCIUSZKI 08:30
    WARSZAWA, CHAŁUBIŃSKIEGO 09:35




    Temat: Dawna kranćówka 64 na Obr. Westerplatte.
    Ja słyszałem wersje nie oficjalną że autobusy zawracające teraz na Dw. PKS
    Północnym przenoszą tam. Ile w tym prawdy nie wiem. Ale wiem że jest to
    związane po części z likwidacją dworca bo podobno wszystkie autobusy też mają
    przenieśc być może na Centralny.



    Temat: dworzec fabryczny - pytanie kontrolne
    A co z dworcami PKS?
    W tej chwili Dw. Centralny wygląda jak przystanek w Pcimiu, a Dw. Północny
    położony jest na uboczu i pozbawiony sensownych połączeń z dworcami kolejowymi.
    Macie jakiś pomysł?

    pozdrawiam



    Temat: jak dojechać z Ina do Warszawy na lotnisko
    Z TORUNIA PKS:

    WARSZAWA DW.ZACHODNI 0:55[U E ]

    Chyba przejeżdża przez Centralny, dalej TAXI na lotnisko !

    Miłej podróży




    Temat: Nieszczescie w rodzinie...
    dr.esiarz napisał:

    > ...kuzyn kupil fabie.Jeszcze sie chwali,ze ma "wyposazenie"-lakier
    > metallic,dwa airbagi i centralny zamek.Wstyd na cala rodzine.

    .. a ciebie pewnie zżera zazdrość każdego ranka, kiedy jedziesz do fabryki PKS-
    em...




    Temat: Dworzec Północny w gruzach
    masz rację ale ja piszę o PKS-ie i busach z Dworca Północnego obsługującego
    linie nie dalekobieżne obsługiwane przez Dw. Centralny /Ł-Fabryczna/!!!!!
    Dworzec Północny obsługuje linie wyłącznie lokalne i tam nie jeździ ten POLSKI
    EXPRESS



    Temat: jak dojechac z lotniska okecie na al. krakowska?
    wiec bus jest 23.05 sprawdzalem wlasnie na pks.warszawa.pl, staram sie sprawdzic
    wszystkie mozliwe opcje ;) ale chyba masz racje najprosciej bedzie chyba na
    centralny i pociagiem, tak czy inaczej, wielkie DZIEKI za pomoc!
    pozdrawiam



    Temat: Komunikacja nocna
    Coś mi forum nie chce takiego długiego artykułu
    przyjąć, więc idzie w kawałkach...

    meh_ow napisał(a):
    > tylko, że nie jest upubliczniony. Więc żeby sie czegos

    Jak chcesz to ci go mogę opisać ;^)

    > 200
    > DW. NADODRZE, pl. Staszica, Pomorska, Dubois, Mosty
    Mieszczańskie, Jagiełły,
    > Mostowa, Most Sikorskiego, Podwale, pl. 1-go Maja,
    Podwale, pl. Orląt
    > Lwowskich, Piłsudskiego, pl. Legionów, Piłsudskiego,
    Małachowskiego,
    > Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, pl. Społeczny, Most
    Grunwaldzki, pl.
    > Grunwaldzki, Piastowska, Nowowiejska, Jedności
    Narodowej, Słowiańska, pl.
    > Powstańców Wlkp., DW. NADODRZE (w obie strony)

    Korekta:
    numer -> 210/220
    końcówka na Suchej (to chyba oczywiste)

    > 201
    > WOJSZYCKA, Ślężna, al. Wiśniowa, Powstańców Śląskich,
    Zaporoska, Zielińskiego,
    > Swobodna, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi, pl.
    Dominikański, Św. Katarzyny,
    > Piaskowa, Most Piaskowy, Św. Jadwigi, Most Młyński,
    pl. Bema, Bema,
    > Poniatowskiego, Jedności Narodowej, Mosty
    Warszawskie, Kromera, Krzywoustego,
    > Kiełczowska, Gorlicka, LITEWSKA, Żmudzka,
    Kiełczowska, Krzywoustego, Kromera,
    > Mosty Warszawskie, Jedności Narodowej,
    Poniatowskiego, Bema, pl. Bema, Most
    > Młyński, Św. Jadwigi, Most Piaskowy, Piaskowa, Św.
    Katarzyny, pl.
    > Dominikański, Skargi, Kołłątaja, Bogusławskiego,
    Swobodna, Zielińskiego,
    > Zaporoska, Powstańców Śląskich, al. Wiśniowa, Ślężna,
    WOJSZYCKA

    Pudło.
    - na Zgorzelisko 231, przez Toruńską i Kowale, w drugą
    stronę na Borek przez Wojszyce
    - na Partynice 206/236, w drugą stronę na Jarnołtów

    > 202
    > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Bugusławskiego, Kołłątaja,
    Skargi, pl. Dominikański,
    > Kazimierza Wielkiego, Św. Mikołaja, pl. 1-go Maja,
    Legnicka, pl. Strzegomski,
    > Strzegomska, Robotnicza, Strzegomska, Gubińska,
    Chociebuska, Rogowska,
    > Strzegomska, Mińska, Stanisławowska, Trawowa,
    Krzemieniecka, Ostrowskiego,
    > Klecińska, Hallera, Gajowicka, Zielińskiego,
    Swobodna, Sucha, DW. CENTRALNY
    > PKS (jednokierunkowa)

    Bez sensu.

    > 203
    > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Swobodna, Zielińskiego,
    Gajowicka, Hallera,
    > Klecińska, Ostrowskiego, Krzemieniecka, Trawowa,
    Stanisławowska, Mińska,
    > Strzegomska, Rogowska, Chociebuska, Gubińska,
    Strzegomska, Robotnicza,
    > Strzegomska, pl. Strzegomski, Legnicka, pl.1-go Maja,
    Ruska, Kazimierza
    > Wielkiego, pl. Dominikański, Skargi, Kołłątaja,
    Bogusławskiego, Sucha, DW.
    > CENTRALNY PKS (jednokierunkowa)

    Patrz wyżej.




    Temat: Komunikacja nocna
    Druga częśc...

    > 204
    > KRZYKI, Karkonoska, Zwycięska, Strachowskiego,
    Kurpiów, Grota-Roweckiego,
    > Borowska / Ślężna, Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi,
    pl. Dominikański, Św.
    > Katarzyny, Piaskowa, Most Piaskowy, Św. Jadwigi, Most
    Młyński, pl. Bema,
    > Sienkiewicza, Most Szczytnicki, Różyckiego,
    Paderewskiego, Mickiewicza, Most
    > Swojczycki, Swojczycka, Strachocińska, Zielarska, WOJNÓW

    Na Borek (Krzyki są po drugiej stronie torów) 231.
    Na Wojnów 234 (przez Sępolno, tak jak sam proponujesz).

    > 205
    > DW. CENTRALNY PKS, Sucha, Borowska, Bogusławskiego,
    Kołłątaja, Skargi, pl.
    > Dominikański, Kazimierza Wielkiego, Św. Mikołaja, pl.
    1-go Maja, Rybacka,
    > Zachodnia, Poznańska, Długa, Starogroblowa,
    Popowicka, Pilczycka, Kozanowska,
    > Pilczycka, Maślicka, Główna, Stabłowicka, Brodzka,
    PRACZE ODRZAŃSKIE,
    > (niektóre kursy: Jeleniogórska, Kosmonautów, Średzka,
    LEŚNICA)

    205/235 z Pracz Odrzańskich (bez kursów do Leśnicy) na
    Księże Małe.

    > 206
    > BROCHÓW, Chińska, Birmańska / Semaforowa,
    Mościckiego, Gazowa, Tarnogajska,
    > Armii Krajowej, Hubska, Gliniana, Borowska,
    Bogusławskiego, Kołłątaja, Skargi,
    > pl. Dominikański, Oławska, pl. Powstańców Warszawy /
    pl. Społeczny, Most
    > Pokoju, Wyszyńskiego, Mosty Warszawskie, Kromera,
    Czajkowskiego (niektóre
    > kursy: Sołtysowicka, Redycka, Sołtysowicka),
    Przybyszewskiego, pl.
    > Daniłowskiego, Kasprowicza, Broniewskiego, Bałtycka,
    Osobowicka, OSOBOWICE,
    > (niektóre kursy: Broniewskiego, Obornicka,
    Zajączkowska, Pęgowska, ŚWINIARY)

    Przekombinowałeś.

    Na Osobowice chyba 202 (w drugą stronę na Leśnicę), bez
    wariantów.
    Na Brochów - 203 (w drugą stronę na Pilczyce).

    > 207
    > KAMIEŃSKIEGO (Polanowice), Żmigrodzka, Broniewskiego,
    Obornicka, Bezpieczna,
    > Łużycka, Osobowicka, Na Polance, Most Trzebnicki,
    Trzebnicka, pl. Powstańców
    > Wlkp., Trzebnicka, Łokietka, Drobnera, Most
    Uniwersytecki, Grodzka, Nowy
    > Świat, Kazimierza Wielkiego, pl. Dominikański,
    Oławska, pl. Wróblewskiego,
    > Pułaskiego, Małachowskiego, Bogusławskiego, Swobodna,
    Komandorska, Wielka,
    > Powstańców Śląskich, Orla, Racławicka, Skarbowców,
    Sowia, Krzycka, Wałbrzyska,
    > Czekoladowa / Zabrodzka, KLECINA (Piernikowa)

    No, tu prawie trafiłeś :^)
    Na Klecinę



    Temat: dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN
    dworzec centralny ( PKP, PKS, MPK ) POZNAN
    Niewiele wynalazków w dziejach zmieniło tak życie ludzi, jak kolej. Dzięki możliwością, jakie daje masowy transport dużych ilości ludzi i towarów, znacznie przyspieszono rozwój miast, fabryk oraz ekonomii. Obecnie kolej znana jest przynajmniej pod kilkoma różnymi postaciami i każda z nich jest człowiekowi niezbędna, np. metro, pociągi towarowe, ekspresowe, podmiejskie, tramwaje (które w pewnym sensie są odmianą pociągów), etc.

    o stanie dworców pisac nie bede gdyz nikt nie bedzie mial ochoty tego czytac a po drugie wszyscy doskonale wiedza jak sie sprawa ma, krótko mówiąc fatalnie

    planowana jest nowa inwestycja czyli superszybkie pociągi. nalezy pomyslec i zastanowic sie skroro do berlina pojedziemy godzine, jedna godzine, tak samo ma byc do warszawy to nalezy zmienic tak infrastrukture komunikacyjna w centrum, aby sie nie okazało że o wiele wiecej zajmuje nam dotarcie do dworca niz sama podroz

    jestesmy w unii dostajemy pieniadze na rozbudowe infrastruktury lub doprowadzenie obecnej do stanu uzywalnosci wiec proponuje zgłośic projekt :"trzy w jednym" czyli połączenie dworca PKP, PKS i MPK

    na czym to ma polegać:
    *) peron 7 zarezerwowany dla mpk i tramwajów jezdzacych wzdłuz trasy pestki, krótko mówiąć SOBIESKIEGO-DWORZEC-GÓRCZYN

    *) przeniesienie dworca pks zarówno linii krajowych jak i miedzynarodowych w okolice dworca pkp i połączenie przejściem podziemnym (dworzec PKS obsługiwałby takze linie miejskie)
    www.komunikacja.krakow.pl/inwestycje/dworzec_pks/index.php?id=002
    *) po przeniesieniu dworca pks pozostałby teren po nim, jako ze to jest zarabista lokalizacja niebedzie problemu z upchnieciem jej a co za tym idzie uzyskanie dodatkowych pieniedzy :-)

    *) ŁAWICA - podciagniecie tramwaju mało realne wiec pozostaje tak jak do tej pory komunikacja miejska

    *) w krakowie pomyslano takze o kierowcach i znajduje sie tam parking nad zadasznonymi peronami

    *) dworzec dworcem wiadomo oczywiscie nie obedzie sie bez czesci handlowej, wiadomo inwestycja troche kosztuje a dodatkowe srodki sie zawsze przydadza a w ten sposob mozna inwestorów zdobyc

    MIEDZYNARODOWE TARGI POZNAŃSKIE jak wiadomo sciagaja zawsze pełno gosci zagranicznych, dworzec taki byłby wizytówka i promocja zarazem a co za tym idzie sciagniecie nowych inwestorów

    pozdrawiam student polibudy :-)




    Temat: mpk chce przejąć mzk p-ce???
    Autobusy linii D wykosily PKS? A to ciekawe :-)

    Połączenia na trasie :
    PABIANICE - ŁASK

    6:42 7:05 1 5 6 7 ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - CZĘSTOCHOWA RAKÓW
    przez ZELÓW, SZCZERCÓW
    7:15 7:42 U ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - WIELUŃ
    przez ŁASK, WIDAWA
    7:30 7:50 N h P ŁÓDŹ - ŚWIERADÓW-ZDRÓJ
    przez ŁASK, JELENIA GÓRA
    7:35 8:00 A ŁÓDŹ - PAJĘCZNO
    przez ŁASK, RZĄŚNIA
    8:10 8:34 P U ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - OPOLE
    przez SIERADZ, WIELUŃ
    9:00 9:20 N h P ŁÓDŹ - KUDOWA-ZDRÓJ
    przez ŁASK, KŁODZKO
    10:20 10:40 F m d ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    10:35 11:00 U ŁÓDŹ - ZELÓW
    przez ŁASK
    12:30 12:50 F m d ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE
    12:55 13:20 F ŁÓDŹ - SZCZERCÓW
    przez ŁASK SZPITAL, POŻDŻENICE NŻ
    13:30 13:50 L ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE
    14:05 14:35 F ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ.
    przez ŁASK
    14:12 14:32 U P ŁÓDŹ - WROCŁAW
    przez KĘPNO
    14:30 14:50 U V ŁÓDŹ - OPOLE
    przez WIELUŃ, KLUCZBORK
    14:45 15:15 F ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ.
    przez ŁASK
    15:15 15:42 U B ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY - WIELUŃ
    przez ŁASK, WIDAWA
    15:25 15:55 A ŁÓDŹ - ZELÓW ZAJ.
    przez ŁASK
    15:50 16:10 L + 6 z ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    15:50 16:10 F m d ŁÓDŹ - WŁOCIN DRUGI
    przez PABIANICE, BŁASZKI
    16:05 16:30 U p ŁÓDŹ - RUSIEC
    przez ŁASK, SOBKI
    16:20 16:40 U ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    17:15 17:45 C N ŁÓDŹ - B-TÓW PRZEMYSŁ.
    przez ŁASK, B-TÓW SZP.
    18:10 18:30 U m V ŁÓDŹ - OPOLE
    przez WIELUŃ, KLUCZBORK
    19:20 19:40 U m ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE
    19:44 20:05 N m ŁÓDŹ - B-TÓW PRZEMYSŁ.
    przez ŁASK, B-TÓW SZP.
    20:20 20:40 N T ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA
    21:00 21:20 7 a ŁÓDŹ - SIERADZ
    przez PABIANICE, ZDUŃSKA WOLA

    nie wyglada PKS na tej trasie na wykoszony :-)



    Temat: Fatal Error! Fabryczny pod ziemię zmiana nazwy :-/
    Fatal Error! Fabryczny pod ziemię zmiana nazwy :-/
    lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/750441.html
    W 2012 roku, gdy rozpoczną się mistrzostwa Europy w piłce nożnej, pociągi będą
    przyjeżdżać do Łodzi na podziemny dworzec, który zastąpi Łódź Fabryczną. Nowa
    stacja ma przyjąć nazwę Łódź Centralna lub Łódź Centralny.

    - Budowę musimy zacząć najpóźniej za dwa lata - mówi Marek Faber, pełnomocnik
    zarządu PKP ds. przebudowy łódzkiego węzła kolejowego.

    PKP wciąż pracują nad projektem przedsięwzięcia, którego koszt ma wynieść ok.
    1,2 mld euro. Polskie koleje będą się ubiegać o dofinansowanie z funduszy
    unijnych.

    Plany przewidują, że stacja znajdzie się na głębokości 14 metrów pod ziemią
    (to niżej niż Dworzec Centralny w Warszawie) w miejscu, gdzie teraz znajduje
    się dworzec autobusowy PKS. Przewidziano 8 peronów o długości 400 metrów, na
    każdy będą mogły wjeżdżać po dwa pociągi.

    Pierwsze z czterech wejść prowadzących do podziemnego dworca zostanie
    zlokalizowane między Łódzkim Domem Kultury a Hotelem Centrum, drugie od strony
    ul. Targowej (ma być przebite w stronę Teatru Wielkiego), trzecie od strony EC
    I, czwarte, główne, będzie usytuowane przy budynku obecnego dworca. Od strony
    Warszawy pociągi będą wjeżdżać do tunelu już przy ul. Widzewskiej (w
    przyszłości będzie można przedłużyć tunel do dworca Łódź Kaliska). Powstanie
    także węzeł komunikacyjny ze stanowiskami dla autobusów PKS i przystankami
    tramwajowymi.

    Nie jest jeszcze przesądzone, co stanie się z budynkiem starego dworca - czy
    zostanie zachowany, czy będzie wyburzony. Na pewno znikną stamtąd kasy,
    poczekalnia i sklepiki (centrum handlowe ma być pod ziemią). Torowiska i
    perony zostaną zdemontowane.



    Temat: Fatal Error! Fabryczny pod ziemię zmiana nazwy :-/
    > W 2012 roku, gdy rozpoczną się mistrzostwa Europy w piłce nożnej, pociągi będą
    > przyjeżdżać do Łodzi na podziemny dworzec, który zastąpi Łódź Fabryczną. Nowa
    > stacja ma przyjąć nazwę Łódź Centralna lub Łódź Centralny.

    Rozumiem, Łódź Centralna brzmi bardziej po warsiawsku. Nie ma to jak zmienić
    nazwę z XIX wieku, by podleczyć swoje kompleksy.

    Autorowi propozycji "Łódź Centralny" proponuję przyspieszony kurs gramatyki
    języka polskiego. Rodzaje rzeczowników i przymiotników przerabiano kiedyś w II
    klasie szkoły podstawowej. Autor zapewne wtedy chorował na świnkę albo szkarlatynę.

    Dworzec powinien nazywać się "Łódź Fabryczna". To jedyna sensowna nazwa,
    zakorzeniona w łódzkiej tradycji.

    > - Budowę musimy zacząć najpóźniej za dwa lata - mówi Marek Faber, pełnomocnik
    > zarządu PKP ds. przebudowy łódzkiego węzła kolejowego.

    Bardzo dobrze.

    > Przewidziano 8 peronów o długości 400 metrów, na
    > każdy będą mogły wjeżdżać po dwa pociągi.

    Bardzo dobrze. Widać, że myśli się o budowie tunelu średnicowego. Dla dworca
    końcowego wystarczyłyby cztery.
    /rozumiem, że autorowi chodzi o 16 w sumie torów?/

    > Pierwsze z czterech wejść prowadzących do podziemnego dworca zostanie
    > zlokalizowane między Łódzkim Domem Kultury a Hotelem Centrum, drugie od strony
    > ul. Targowej (ma być przebite w stronę Teatru Wielkiego), trzecie od strony EC
    > I, czwarte, główne, będzie usytuowane przy budynku obecnego dworca.

    Ciekawy jestem budynku, w którym będzie główne wejście.
    Kilka wejść na dworzec, nawet niezbyt reprezentacyjnych to dobry pomysł.

    > Powstanie
    > także węzeł komunikacyjny ze stanowiskami dla autobusów PKS i przystankami
    > tramwajowymi.

    Zmiana trasy tramwajów z ul. Narutowicza albo ul. Kilińskiego? Podjeżdżałyby pod
    dworzec?

    > Nie jest jeszcze przesądzone, co stanie się z budynkiem starego dworca - czy
    > zostanie zachowany, czy będzie wyburzony.

    Zostawić. Wrósł w pejzaż Łodzi, mimo że jego wartość zabytkowa jest znikoma.



    Temat: Dworzec autobusowy na Łsztowni !!!
    Za Kepą Parnicką
    koala_ napisał(a):

    > W przyszłości, kiedy dojdzie do podwyższenia mostów odrzańskich w centrum miast
    > a
    > (a dojdzie z pewnością - no chyba że znów chcemy stracić szansę jaką daje nam
    > posiadanie [[[jako jedyne miasto w Polsce]]] żeglownej rzeki dla jednostek
    > pasażerskich i towarowych oraz jachtów) terminal kolejowo-autobusowy należałoby
    > połączyć z przystanią statków pasażerskich. No i wtedy powstałby terminal złożo
    > ny ze wszystkich (oprócz lotniczego) środków transportu.
    >
    > Bo dlaczegoby w ramach wycieczki do Berlina nie wybierać transportu wodnego.
    > Pewnie wielu Niemców z chęcią odwiedziłoby w ten sposób Szczecin.

    Dlatego mam kilka typow:
    1. Nawiazujacy do powyzszego pomyslu - po drugiej stronie Odry w stosunku do
    dworca - na Kepie Parnickiej. Przerzucic przez rzeke w tym miejscu szeroka kladke
    dla pieszych i z dworca bedzie bliziutko do PKS. A i nad woda by to bylo wiec
    moznaby polaczyc z dworcem wodnym.
    2. Pomysl rozwijajacy PK 1. Tak jak wyzej, tylko dalej, tzn. nie na Kepie
    Parnickiej, tylko na Miedzyodrzu, za Parnica. Plus tego jest taki ze zabudowa
    dworca kolejowego nie blokowala zabudowy mieszkalno-biurowej Kepy Parnickiej
    (wizje rozwoju tego miejsca snulismy juz wczesniej na innych watkach) no i ze
    dworzec PKS bylby tez blisko Portu Centralnego - na jego tylach, przy ul.
    Marynarskiej - tez polozony nad woda a konkretnie Parnica. Z dworcem Glownym
    laczylyby go kladki na Odra i Parnica.
    Zeby lepiej to sobie wyobrazic namawiam do spojrzenia na mape.
    3. Trzecie wyjscie to rozwoj tego co mamy, np. kosztem targowiska Tobruk. Bo
    obecnie dworzec sie nie miesci w miejscu gdzie jest.

    Mi sie najbardziej podoba opcja 2. Blisko dworca Glownego i Port Centralny, jest
    roga dojazdowa dla autobusow, nad brzegiem Parnicy, bliskosc obu dworcow
    zwiakszylaby atrakcyjnosc Kepy Parnickiej do inwestowania, byloby to tez w
    poblizu planowanej ulicy Nowogdanskiej - wiec dojazd bylby ekstra.
    Minusy jakie widze to dodatkowy koszt dwoch kladek dla pieszych i koszty zwiazane
    z utwardzeniem gruntu na Miedzyodrzu (bo pewnie jest grzasko).




    Temat: Jak warszawiacy z dwóch stron Wisły widzą siebi...
    Mylisz się
    Te "stereotypy" nie narodziły się po 1945 roku, czyli od momentu w którym do
    stolicy zaczeły napływać tysiące przyjezdnych, ale znacznie wcześniej. Jest
    kilka przyczyn tego stanu rzeczy:
    1. Praga stosunkowo późno została przyłączona do Warszawy.
    2. W XIX wieku była to przede wszystkim dzielnica robotnicza, czyli dzielnica
    gorzej postrzegana przez ludzi zamoznych i wykształconych.
    3. Po lewej stronie Wisły od połowy XIX do wybuchu II wojny światowej,
    powstawały tzw lepsze dzielnice np w rejonie Al. Ujazdowskich, Mokotowa,
    Żoliborza, Ochoty.
    4. To równiez po lewej stronie stolicy lokowały sie instytucje, które podnosiły
    prestiż tej części miasta np. Uniwersytet warszawski, Politechnika, siedziby
    władz centralnych, Teatr Narodowy, Muzea itp, przedstawicielstwa firm
    zachodnich.
    5. To również i po tej stronie masz główne węzły kounikacyjne: lotnisko,
    Dworzec Główny a nastepnie Centralny, Dworzec Zachodni dla PKS-u.
    6. Oczywiscie nie bez znaczenia pozostaje tez fakt, że przez dziesiątki lat
    mieszkańcy starej Pragi czuli się przede wszystkim mieszkancami Pragi a nie
    Warszawy. Do dzisiaj pamietam jak mój dziadek mawiał, ze jedzie na Parge czyli
    do innego miasta. A jak był na Pradze i miał juz sie zbierać do domu to mówił,
    ze wraca do Warszawy. I nie było w tym żadnego szowinizmu. Tak sie poprostu
    mówiło w przedwojennej Warszawie. Zreszta o tym samym problemie w jednej ze
    swoich powiesci ("Rodzina Muszkatów") pisze Singer. Nawet wsród Żydów
    warszawskich panowało przekonanie, że Ci mieszkajacy na prawym brzegu Wisły nie
    są prawdziwymi warszawiakami. A Singer jak wiadomo w Polsce po 1935 roku nie
    był ani razu.




    Temat: KROWODRZA GÓRKA
    Malutka uwaga: 118, 120 i 150 to nie są linie podmiejskie. Dwie pierwsze są
    liniami miejskimi, a trzecia de facto podmiejską z taryfą miejską. Co do
    podmiejskich, to wciąż jednak targają mną wątpliwości, czy połozenie pętli
    początkowych autobusów podmiejskich jest dobre i racjonalne. Przecież w paru
    przypadkach MPK też zarabiałoby, przewożąc na tych (mających początek w centrum)
    liniach pasażerów z ruchu miejskiego - może nawet więcej zarobiłoby, niż
    zarabia teraz, gdy ludziska z dwusetek przesiadają się na tramy czy autobusy w
    stronę centrum. Oczywiście w grę wchodzą korki, zatłoczenie itp., ale jednak
    konkurencja busów powinna MPK skłonić do skierowania większości takich tras na
    nowy dworzec autobusowy w KCK. Dworce podmiejskie kojarzą mi się nazbyt z
    byłym ZSRR, gdzie do tej pory w każdym większym mieście jest kilka dworców. Z
    autopsji znam tylko Lwów, gdzie główny dworzec autobusowy znajduje się przy
    ul.Stryjskiej, na końcu miasta, gdzie kończą się osiedla, a do centrum jest
    przynajmniej 5 kilometrów. Chcąc się dostać z autobusu jadącego z Przemyśla do
    autobusu na kierunek Żółkiew, Łuck, Nowowołyńsk, trzeba przejechać trolejbusem
    przez całe miasto na dworzec północny. To chyba jednak nie jest idealne
    rozwiązanie. Jest ono dobre w miastach, gdzie ruch autobusów pozamiejskich
    spowodowałby totalne zakorkowanie ulic. Ale w przypadku Krakowa, gdy będzie
    oddana wkrótce Trasa Galicyjska, potem Kotlarska i Nowotarska, ten problem
    wydaje się przezwyciężony. Więc może jednak jeden centralny dworzez PKS i
    podmiejski MPK w KCK?
    Aha, przypomniało mi się jeszcze jedno: PKS-y też mogłyby przecież obsługiwać
    miasto za konkurencyjną cenę - oczywiście nie specjalnymi liniami, tylko tymi,
    które są po drodze do i z miejscowości docelowej. I mamy busiarzy wykurzonych
    z Centrum. I niech z powodzeniem obsługują ruch z dalszych dzielnic i np.
    hipermarketów. Też na tym zarobią - na pewno (niech żyje kapitalizm!).



    Temat: KROWODRZA GÓRKA
    Gość portalu: tomekw74 napisał(a):

    > Malutka uwaga: 118, 120 i 150 to nie są linie podmiejskie. Dwie pierwsze są
    > liniami miejskimi, a trzecia de facto podmiejską z taryfą miejską.

    No teoretycznie, ale praktycznie Bronowice Wielkie i Tonie mozna traktowac tak
    samo jak np. Wegrzce. A 120 po skroceniu moglby jezdzic troche czesciej, bo
    teraz jezdzi co godzine...

    > konkurencja busów powinna MPK skłonić do skierowania większości takich tras
    na
    > nowy dworzec autobusowy w KCK.

    Busy tez maja podobno isc na Krowodrze.

    > Dworce podmiejskie (...) To chyba jednak nie jest idealne
    > rozwiązanie. Jest ono dobre w miastach, gdzie ruch autobusów pozamiejskich
    > spowodowałby totalne zakorkowanie ulic. Ale w przypadku Krakowa, gdy będzie
    > oddana wkrótce Trasa Galicyjska, potem Kotlarska i Nowotarska, ten problem
    > wydaje się przezwyciężony.

    Ehe. Przez pierwszy rok-dwa. Po wybudowaniu Tischnera tez przez pewien czas
    nie bylo korkow na Kamienskiego, a teraz sytuacja powoli wraca do "normy".

    > Więc może jednak jeden centralny dworzez PKS i
    > podmiejski MPK w KCK?

    Zapewniam Cie, ze to zapcha miasto. Poza tym dublowanie tramwajow nie ma sensu.

    > Aha, przypomniało mi się jeszcze jedno: PKS-y też mogłyby przecież
    obsługiwać
    > miasto za konkurencyjną cenę - oczywiście nie specjalnymi liniami, tylko
    tymi,
    > które są po drodze do i z miejscowości docelowej. I mamy busiarzy
    wykurzonych
    > z Centrum. I niech z powodzeniem obsługują ruch z dalszych dzielnic i np.
    > hipermarketów. Też na tym zarobią - na pewno (niech żyje kapitalizm!).

    Busy powinny byc przede wszystkim wyrzucone z ul. Westerplatte. Te jadace w
    kier. Wieliczki do Getta albo gdzies dalej nawet, a te w kier. Myslenic - do
    Borku, a Debniki do likwidacji.



    Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu
    1. budynki na przykład na starówce chylą się ku ruinie bo mają NIEUSTALONĄ
    WŁASNOŚĆ. chyba nikt nie będzie inwestował w to co nie jego, prawda?
    poza tym za komuny zakwaterowano tam szczególny rodzaj lokatorów - żal ich
    wyrzucać teraz.
    2. autobusy są brudne - a w Warszawie czyste??? Ja jechałem niedawno w
    Warszawie w Ikarusie w którym jacyś narkomani rzygali na podłogę.
    jest brud na ulicach - w Warszawie nie ma???
    3. dworzec północny PKP jest praktycznie nieużywany przez nikogo - właściwie to
    mogliby go zburzyć. jest położony w złym miejscu - pasażerom wygodniej wsiadać
    na głównym. Ale to też nie wina władz Lublina tylko carskich inżynierów bo oni
    ten dworzec umiejscowili tam a nie gdzie indziej.
    W Warszawie Dw. Centralny Wschodni i Zachodni jest używany przez masę ludzi np.
    z UE czy USA i jak widzą to gówno i czują ten smród to się im żołądek wywraca.
    Pełno narkomanów, żuli zaczepiających pasażerów.
    4. przyjechałeś raz do Lublina od 10 lat i na podstawie pierwszego wrażenia
    chciałbyś dyktować ludziom jak mają żyć, gdzie ma być dworzec PKS, ile ma być
    tych dworców, czy mają jeździć autobusami prywatnymi czy nie, ile ma być
    pociągów do Warszawy. Mają tak żyć żeby to pasowało twoim inwestorom, kupować w
    Ikei bo w Obim to wieśniactwo, wieczorami chlać w knajpach bo siedzieć np. przy
    grillu u rodziny na wsi to wieśniactwo. oczywiście znajdziesz klakierów w
    osobie np. Doćka który na szczęście jeszcze żył sobie nie podciął z powodu że
    jakiśtam ksiądz ma Mercedesa.
    Gorzów Wielkopolski który tak kochasz ma 1 pociąg do Warszawy i 2 do Poznania
    które straszliwie się wloką. Kolej likwiduje połączenia w okolicach Gorzowa bo
    nie ma chętnych. Nawet nie ma tam elektrycznych pociągów.
    Mają z Poznaniem bodajże 6 polączeń autobusowych dziennie. Dwa razy więcej
    połączen ma Hrubieszów z Lublinem a o wiele mniejsze miasto.
    Torun ma chyba 4 połączenia z Warszawą dziennie. Dworzec PKP i PKS w Toruniu
    dzieli Wisła a na moście jest wieczny korek. Ale suuuuuuuuuuuuuper!!!
    Lublin Zemborzyce własnie niedawno został odnowiony. Pojedź jak sobie chcesz
    ale z tego dworca też prawie nikt nie korzysta.



    Temat: Budowa Cuprum Arena na finiszu
    Dajcie spokój, Spójrzcie na PKP w Legnicy, to ma być piękne ? Wali od skrzyżowania i przejazdu kolejowego, jak kiedykolwiek wchodzę na dworzec PKP to rzygać się chce, obsrane ściany, obsikane podłogi, poobdrapywane schody, ławki są zaśmierdziałe, a na dodatek drzwi które mówią o śmierdzącej Legnicy i to ma być miasto piękne z PKP PKS zaśmierdziałymi, że czuć aż za kładką, dajcie spokój, nawet legnica ma drogi tak dziurawe jakby była tam strzelanina z udziałem Granatów, dodam że nawet zajazd dla busów okropnie wygląda !!
    LEGNICA NIGDY NIE DORÓWNA LUBINOWI !!
    Lubin wyremontował już 150 budynków w tym bloki i wierzowce mieszkalne, zburzyli PKS by postawić lepsze, ładniejsze i wygodniejsze miejsce dla przesiadkowych, oraz dla wysiadających i wsiadających.

    Zanim Legnica weźmie się za remonty tych obiektów, to lubin zdąży wybudować podobny dworzec, co znajduje się we Francji w Paryżu, minie 100 lat zanim legnica ruszy z czym kolwiek !
    W Lubinie ma powstać centralny ośrodek przesiadkowy, rozbudowa dworca PKP, tak gdzie są garaże ma powstać prawdopodobnie Galeria dla Kolei PKP InterCity, która obejmuje wszystkie pociągi oprócz osobowych i podmiejskich.
    Do PKP IC należą pociągi od Pośpiechów ktore zgarneli od Przewozów Regionalnych skończywszy na Express=ach.
    Lubin planuje Kupić 20 Autobusów miejskich, a 20 już jeździ w tym nowe niskopodłogowe.
    Lubin remontuje ulicę Hutniczą całą, dodatkowo koło stadionu ma powstać drugi dworzec PKP dla Stadionu, mają wybudować nowy tor Legnica - Lubin - Legnica dołączając do Rudna Gwizdanów.

    Mnie się podoba galeria, byłem tam 4 maja, wypas ze szok, to prawdziwa arena, bo widziałem że zakładali lampy i nie tylko, a co do 8 wind szklanych które są w centrum, a nie doliczono 2 wind ekspresowych i 4 dodatkowych które są na bocznych awaryjnych schodach. Fajnie tam jest, ja jedną kondygnację przeszedłem w godzinę.
    Tylko zastanawiam się, po co tam ma być MCDONALDS, skoro mamy 1, który sprzedaje chemiczne jedzenie, ich bułki nie są takie co pieką w piekarni, ja przez ich jedzenie miałem zapalenie żołądka i wylądowałem w szpitalu, więc od tej pory niczego nie kupuję w McDonalds, oprócz lodów i szejków, choć bywam tam raz na 3 miesiące.
    Przynajmniej coś się dzieje w Lubinie, a Lubin pnie wgórę, a legnica nigdy nie dorówna Lubinowi, a Lubin Wrocławowi, wy nie wybudowaliście, więc po co te chimery ?, żeby się pokazać ?
    Zauważyłem że swoje chwalicie, a czyjeś brzydzicie, wyluzujcie, to nie tak jak myślicie, a jest całkiem inaczej.
    Pozdrawiam Lubinian.




    Temat: "Nie burzmy pereł architektury. Bądźmy z nich d...
    Wyburzenie PKiN, dworca i rotundy praktycznie zlikwiduje ostatnie punkty
    charakterystyczne centrum. Bo co zostanie? Klocowaty, absolutnie przeciętny
    Marriott? Plastikowe, arogancko zaprojektowane Złote Tarasy (schody ruchome na
    świeżym powietrzu, durne przejście z DC, schodami w dół i schodami w górę, dla
    którego zlikwidowano pętle na poziomie -1, żeby zapędzić ludzi do marketu)? Te
    wieżowce nie nadają miastu wyrazu, są tylko manifestacją kapitalizmu, taką samą,
    jak w centrach innych miast na świecie.
    Dworzec Centralny jest jednym z najlepszych architektonicznie dworców na świecie
    - widząc wielki peron, od razu wiadomo, że tam musi być kolej. Bo co widzimy na
    takim na przykład Dworcu Zachodnim? Bloczek. A na Wschodnim? Dużą halę, jaką na
    ogół stawiano (oczywiście w mniejszych gabarytach) na dworcach PKS. Owszem,
    dworzec wymaga modernizacji. Z pewnością trzeba wymienić wszystkie schody
    ruchome, trzeba przebić windy dla niepełnosprawnych, trzeba usprawnić wentylację
    (przy czym, Boże broń, nie usuwać drobnej gastronomii, bo będzie to samo, co na
    mieście - nie ma gdzie zjeść zapiekanki - można albo kupić suchą kajzerkę, albo
    zajść do sieciowej restauracji). Nie jestem jednak pewien, jak daleko owa
    modernizacja powinna zajść. Boję się bowiem casusu dworca PKP w Zielonej Górze
    (dość elegancka hala przerobiona na barak). Przypomina mi się też w tej chwili
    koszmarny dworzec w Krakowie (dojście na perony tylko jednym chodniczkiem,
    perony zadaszone blachą falistą, całość przesłonięta mamucim centrum handlowym)
    z dostawionym obok chybionym dworcem PKS (dojście długim tunelem, piszczące
    schody ruchome na wolnym powietrzu, w nocy obiekt zamknięty, więc brak toalet, a
    rozkład jazdy postawiony plecami do szyby).
    Też jestem warszawiakiem od urodzenia, też pewnych rzeczy nie lubię (jak dla
    mnie do wyburzenia jest na przykład połowa Świętokrzyskiej i Hożej, bo jest to
    architektura zbyt mocno odsunięta od ulicy i niszcząca miasto; zburzyłbym też
    Złote Tarasy, bo postawiono je w sposób urągający wszelkim zasadom), ale te
    budynki, które zostały dobrze zaprojektowane, powinny być chronione. Bo rzadko
    się zdarza - nie tylko w epoce PRL, ale szczególnie w dzisiejszej dobie - żeby
    powstawało coś wartościowego.
    Zgadzam się tylko co do jednego - osiedle Za Żelazną Bramą powinno być wyburzone.
    A, i jeszcze jedno - doskonałe porównanie jakości architektonicznej - wystarczy
    zestawić ze sobą Trasę Ł z Trasą Siekierkowską. Ta pierwsza ma kilka bardzo
    ładnie zaprojektowanych rzeczy, ta druga - jest bezpłciowym węzłem komunikacyjnym.



    Temat: Tracimy dystans do największych metropolii
    skromnie
    Napisze moje 3 zdania gdyz bladzicie..

    Bydgoszczy celem nie powinno byc kopiowanie wzorcow z innych miast, a zachowanie
    odrebnosci! Miasta jako malego, towarzyskiego, sportowego ,spokojnego. Mowa czy
    porownanie do jakis metropolii to jakies niepoozumienie oraz niezrozumienie
    tematu/problemu.

    Pochwale artykul za:
    - komunikacja miejska jest faktycznie zła. Koncowe przystanki doprowadzaja do
    smiechu turystow (patrz przy Dworcu PKP). Same przystanki sa z innej epoki.
    Linia tramwajowa powinna byc skasowana. A celem wybudowanie jednej dlugiej lini
    metra (Biale Blota - Fordon NP.) Ja odnosze wrazenie ze ktos zgarnia niezla sume
    za 'inwestycje-koszty' taboru miejskiego (patrz genialny pomysl tramwaj do
    fordonu w jedyne dwie godziny z centrum do fordonu lol idiot!)

    -dworzec centralny PKP oraz PKS powinnien byc wysadzony w powietrze (lepiej bez)

    - supermarkety do kasacji!

    - brak sciezek rowerowych

    Nagana za:
    - skrzyzowania wielopoziomowe: "Żeby odkorkować miasto, należy wprowadzać
    nowatorskie rozwiązania - idąc za przykładem nie tylko z Europy Zachodnie" Cos
    mi sie wydaje ze Pan za duzo nie widzial oraz nie czul prawdziwego korku. W
    Bydgoszczy nie sa potrzebne skrzyzowania wielopoziomowe. 'Bydgoski korek' jest
    wrecz rozluzniajacy kierowcow. Slowo korek w ogole tu nie pasuje.
    - drogi w bydgoszczy sa na dosc dobrym poziomie, w Poznaniu sa gorsze.
    - sport jak sport, zawsze chce sie wiecej. po co nam lodowisko oraz nowoczesny
    stadion zuzlowy jesli maja nas reprezentowac obcokrajowcy z polski rowniez.
    potrzeba nam klas sportowych od podstawowek do uniwersytetow z roznych dziedzin.
    szachy po rugby
    - zacofana?! zalezy co kto ma w glowie i jak sobie z tym radzi...;)

    Dystans to Pan traci na Lotnisku, ktory przynosi nam wstyd! 'wspanialy wielki
    Budynek' z platnym parkingiem bez mozliwosci zaparkowania za darmo! Bydgoszcz to
    nie Hong Kong! na bagaz czeka sie dluuugo, chodzenie po plycie lotniska jako
    glowna atrakcja :D

    Rowniez jestem bydgoszczaninem ktory podrozuje po swiecie. Uwazam ze do nikogo
    nie tracimy... chyba ze intelektualnie, myslenie prowincjonalnie i obludne
    gonienie do rzekomej nowoczesnosci. Proponuje tendencjna wycieczke do miasteczek
    we Wloszech, UK, Hiszpani, Portugali - nastepnie do Dubaju. Przekonam Pana ze
    podroze ksztalca!!!



    Temat: Konduktor wykolejony. Nocne pociągi
    PKP-Polskie Koleje Przestepcow
    witam!!!

    no niestety jak wiekszosc tu wypowiadajacych sie o naszych polaczeniach
    kolejowych znam realia podrurzy w wagonach sypialnych,kuszetkach jak i zwyklych
    przedzialach.jakosc wagonow to skandal.przestarzale i brrudne jak cholera.mozna
    by je od czasu do czasu pomalowac albo chociaz posprzatac.wody w toaletach
    brakuje nie wspomne o papierze toaletowym.albo grzeja ze mozna sie ugotowac
    albo zimno jak w psiarni.
    mialem kontakt kiedys ze zlodziejami.tuz przed swietami bozego narodzenia 1999
    jechalem sobie nocnym pociagiem relacji drezno-warszawa.wsiadlem w
    zgorzelcu.zamowilem sobie kuszetke.mysle sobie bede bezpieczniejszy no bo to
    wagon zamkniety wiec nikt nie wejdzie.ludzi jechalo tak ze w polowie byly
    wypelnione kuszetki.ja sam w kuszetce.zadowolony ze swieta za pasem polozylem
    sie spac.normalnie jadac pociagiem gdy spie czuje ze pociag rusza i zatrzymuje
    sie.wtedy sie budze.postoj we wroclawiu.skonczylem palic papierosa pociag
    ruszyl.drzemam.budze sie gdzies kolo lodzi.pieniedzy brak.telefonu brak(cale
    szczescie ze mialem wlaczonom polska karte a nie niemiecka na abonament)karta
    do banku jest.ciuchy sa.kasy niema.zamykalem sie porzadnie w pociagu bo
    pamietam.obudzilem sie drzwi byly zamkniete.bylem w szoku.poszedlem do
    konduktora,ktory byl tak pjany ze ledwo pisal.mowil ze on nie moze nic zrobic
    ze przeprasza.jak do k...nedzy ale przeciez WAGON JEST ZAMYKANY I JADA W NIM
    TYLKO TE OSOBY CO WYKUPILY DOPLATE DO KUSZETKI!pojechalem na dworzec centralny
    do komisariatu.spiano moje zeznania podalem numer telefonu aparatu i inne
    dane.najsmieszniejsze bylo to ze pani powiedziala do mnie abym dokladnie podal
    miejsce kradzierzy.jak moglem wiedziec czy to bylo w olesnicy czy w gorzowie
    wielkopolskim czy w kaliszu.uspili mnie eterem!!ale takie sa (byc moze byly)
    przepisy aby podac dokladne miejsce kradzierzy.w koncu podalem ze lodz
    kaliska.do dnia dzisiejszego nie dostalem umorzenia sprawy.
    podrurzuje czesto pociagami bo musze.za kazdym razem mam przy sobie tylko na
    bilet pieniadze.nic wiecej.jestem przerarzony tym co zlodzieje robiom w
    pociagach i co na to SOK i Policja oraz konduktorowie.dlatego marze o tym aby
    pkp zdechlo jak najszybciej.przesiade sie na pks gdzie place troche wiecej ale
    przynajmniej czuje sie bezpieczniej.



    Temat: Bieda z biletami na czas
    Bieda z biletami na czas
    Dyrektor Królak to "dinozaur". O ile mnie pamięć nie myli jest na tym "stolcu"
    ze 100 lat :) Trudno w takim przypadku o chęć zmian. Ja od wielu lat pracuję
    poza Olsztynem. Mam więc porównanie i podstawę do krytycznego spojrzenia.
    W moim rodzinnym mieście spędzam tylko weekendy. Pracowałem, po kolei:
    Warszawa, Gdańsk, Radom i obecnie Łódź. W żadnym z tych miast nie było tyle
    nonsensów komunikacyjnych co w Olsztynie. Nawet w Warszawie podróż po centrum w
    godzinach szczytu nie zabiera tyle czasu co w Olsztynie. Książkę można by
    napisać na ten temat. Dyrekcja MPK zatrudnia na zlecenie przeróżnych fachowców,
    płaci im pewnie nieźle i co z tego wynika? Co jakiś czas dowiadujemy się, że
    np. zwiększono ilość linii, zmieniono nieco ich trasę itp. To wszystko nie
    pomoga w likwidacji nonsensów. Jednym z nich jest właśnie trwanie przy biletach
    jednorazowych. Skutkuje to tym, że po "naciskach społecznych", najczęściej
    Nagórek (domyślam się dlaczego to osiedle jest wyraźnie uprzywilejowane), trasy
    linii się wydłużają wożąc niepotrzebnie wszystkich przez pół miasta. Tak
    naprawdę to obsłużyć można by komunikacyjnie Olsztyn kilkoma liniami, a podróż
    z jednego końca miasta na drugi mogła by trwać niecałe pół godziny (np. w Łodzi
    autobus z południa miasta na północ, łącznie 15 km, jedzie w godzinach szczytu
    40 minut).
    Olsztyn zbudowany jest w sposób dość szczególny (pewnie ze względów
    strategicznych), bo posiada centralny punkt w postaci placu Roosvelta, gdzie
    mogłoby się krzyżować kilka prostych linii, np. z Kortowa do WDK, z Gutkowa do
    Osiedla Mazurskiego itd. Wprowadzenie czasowych biletów i właśnie zmiejszenie
    linii, przy obecnej liczbie autobusów spowodowałoby, że autobus średnio
    jeździłby co 2-3 minuty, a podróż z wybranego punktu startu do wybranego punktu
    docelowego w mieście nie zajmowałaby więcej niż pół godziny. Osobnym problemem
    jest skomunikowanie sypialni Olsztyna, tj. Jarot z centrum. Ze względu na
    wyjątkowo zakorkowane ulice Sikorskiego i Krasickiego w godzinach szczytu,
    jedynym rozwiązaniem jest uruchomienie jednej linii tramwajowej z odgałęzieniem
    do "Alfy" i dworca PKP PKS. Ulice Dworcowa i Pstrowskiego oraz Synów Pułku,
    Krasickiego, Witosa i Sikorskiego mają pasy zieleni, które tu idealnie można by
    do tego celu wykorzystać.
    To co proponuję nie jest objęte prawem autorskim. Taką wersję układu
    komunikacji publicznej przechowuję w swojej piwnicy od 10 lat. Jest
    kilkudziesięcio stronicowy opis wraz z mapkami z układem poszczególnych linii.
    Zainteresowanych mogę poinformawać o szczegółach. Mój adres internetowy jest
    znany operatorowi, którego niniejszym upoważniam do udostępnienia.



    Temat: co za dziura ten wałbrzych bez kitu
    > mieszkam w lubuskiem w sobote jechalem w góry Sowie przez wasz Wałbrzych
    ciekawa koncepcja, ale jako doswiadczony polskimi drogami kierowca powinienes
    wiedziec, ze mapom nie nalezy ufac. jedynie wlasnej inteligencji. a ta - w
    oparciu o kartografie i fakty - jednoznacznie podpowiada, ze Walbrzych lezy w
    kotlinie. i to na tyle waskiej, ze przez to 130-tysieczne miasto prowadzi az
    jedna (1) droga! nie mozna sobie pojechac boczna, bo takich nie ma (no, chyba ze
    szczawno, albo poniatow... ale, to wlasciwe juz nie Walbrzych). wypadek na
    wroclawskiej kolo elektrochemu - i miasto stoi.
    dziury mamy a S3 nie mamy bo nie jestesmy osrodkiem administracyjnym jak Twoja
    ZG (sejmik chyba wciaz tam macie?) - a to, jak juz pisano - robi kolosalna
    roznice w przyznawaniu pieniedzy na remonty. wybieranie wlasciwych ludzi? na
    urzedy dalekie od lokalnych spraw? hehe... w Polsce? :) cieszyc sie nalezy, ze
    S3 zaczeto budowac kawal czasu temu, bo caly ruch przez Zielonke tez by przez
    centrum smigal.
    i warto wspomniec, ze plasko tam u Was - bo tutaj niestety nie ma gdzie budowac.
    chyba ze za grube miliardy niwelowac, wiadukty przerzuzac, albo tunele kopac.
    to co - wracajac do tematu - po co bylo pchac sie przez centrum, skoro mozna
    bylo pojechac fragmentem obwodnicy; piekna strefe ekonomiczna poogladac,
    wiodczki - szybciej i zdecydowanie blizej do gor sowich.
    > powinniście sie wstydzić za te drogi odrapane budynki przy głównych ulicach
    miasta, gdzie wasza władza?
    drogi - j.w.
    budynki - j.w. w postach innych autorow. naprawiac ze wspolnej kasy to mozna
    wlasnosc wspolna.
    > u nas taka sytuacja była by nie do pomyślenia, szkoda że taki syf u was bo w
    górach Stołowych mi się podobało ale więcej tam nie pojade jak mam sie przez te
    wiochy tłuc
    u nas? to znaczy gdzie? Zielona Gora architektoniczno - transportowa perla
    Polski? hehe... a co powiesz o innych miastach w PL? no przeciez wygladaja
    generalnie tak samo!
    ostatni tydzien spedzilem, akurat, w Gdansku, Toruniu i Poznaniu...
    jade do tego centrum Gdanska i zjezdzajac 50 metrow z 1ki oczom nie wierze, ze
    taka dzielnica jak Orunia wciaz rzut beretem od centrum takiego miasta moze
    istniec. jade przez Torun i takiego syfu od wjazdu od Grudziadza to dawno nie
    widzialem. a Poznanskie centrum o 5tej rano bylo tak brudne, ze sie ze zdzwienia
    o malo nie przewrocilem.
    i czy to oznacza, ze mam do Gdanska nie jezdzic, bo Orunii nie wyburzyli? albo
    ze do Warszawy nigdy nie pojade, bo maja tragiczny dworzec centralny? a i o
    Bieszczady nie zahacze, bo PKS w Ustrzykach Dolnych jest wciaz w rozsypce, a ten
    w Gornych to jezdzi raz na ruski rok? ciekawy punkt widzenia.



    Temat: Z Wrocławia do Warszawy w 1 godzinę 40 minut (pkp)
    > A kto ma zrobić? wojewada ma być dyposzycyjny wobec stlicy to nie jego rola.

    Wojewoda jest PRZEDSTAWICIELEM rzadu w wojewodztwie. Tutaj duzo do powiedzenia
    ma urzad marszalkowski, niestety tutaj to wyglada dla wojewodztwa Lodzkiego
    tragicznie, wiekszosc regionu glosowala na Samoobrone! Zaczynam uwazac ze
    wojewodztwo lodzkie jest zdecydowanie za duze :)

    > A my mamy Dw. Fabryczny kóry jest miejscem rozdawania pomocy społęcznej
    (super
    > promocja dla tych co mielby sorzystać z połczenia lotniczego przez Łódź.

    Sorki ale dw. Centralny w Wa-wie jest jeszcze gorszy.

    > Mamy jeszcze super rozgrzebana budowę - Dw. Kaliski , gdziełowna hala już sie
    > praktycznie rozpada.

    I dobrze, czym szybciej to g*** sie rozpadnie tym lepiej.

    > Średnicowy tunel kolejowy powien być wybudowany jakieś 30 lat temu - bzdurą
    > byłby dworrzez na peryferiach (gdzis gdzie był dworzec Północny PKS). A tak
    to
    > powstanie hipermarkat w miejscu dworca Fabrycznego a kolej powoli się w
    naszym
    > regionie zliwkiduje jako niepotrzebną i przerszkadzajaća samochodom.

    30 lat temu byl troszke 'inny' ustroj. Co do Dw. Fabrycznego, to narazie oprocz
    jakis dziwnych projektow i niespojnych koncepcji nie ma zadnego konkretu.
    Pamietaj ze zarowno pojekt linii szybkich kolei jak i przebudowe dworca robi
    badz co badz jedna spolka (PKP, tylko rozne oddzialy). Inna sprawa ze miasto
    powinno juz dawno odkupic dworce od kolei i samo o nie zadbac.

    > Bo jak na razie będziemy mieć tylko upadająca dojazdówke do warszfki.

    STUDI i tutaj wlasnie jest pewien problem, ktorego nie rozumiem. Po raz
    pierwszy od dawna mowi sie i to glosno o linii szybkich kolei przez Lodz na
    trasie wschod zachod, a ty narzekasz. Nie od razu zbudowano Rzym i nie od razu
    zbuduje sie szybka kolej w Polsce. Na pierwszy rzut idzie ta trasa. Jesli uda
    sie ja przeprowadzic przez Lodz, przez tunel srednicowy, to juz znacznie
    latwiej bedzie przeprowadzic przez nasze miasto linii polnoc-poludnie.

    Pozdrawiam,
    Aleksej



    Temat: Protest w Blachowni?
    Oczywiście że w dalszym ciągu podtrzymuję swoją opinię. Wymagasz od urzędnika
    jasnowidztwa, tym bardziej że akurat w tym przypadku cała ta sytuacja spadła na
    gminę jak grom z jasnego nieba.
    A czy to jest ingerencja w kieszenie mieszkańców? Hm, przez kilka lat coś dla
    tych mieszkańców organizowali i płacili za to kasę. W końcu im tej kasy
    zabrakło. Teraz możemy na to spojrzeć na dwa sposoby:
    1. Darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda, to znaczy skoro ktoś dla Ciebie
    coś finansował, to nie wypada mieć pretensji, że przestał.
    Ale: 2. Zapewnienie lokalnego transportu zbiorowego jest jednym z podstawowych
    obowiązków samorządu terytorialnego, więc oni tego nie finansowali jako dobry
    wujek; po prostu od tego są.
    Inna sprawa, że nikt nie określa, jak to ma być zrobione. Więc jeśli PKS chce
    zrobić za darmo to, za co innemu przewoźnikowi trzeba było płacić, to czy to
    nie słuszne? Problemem pozostają ulgi (ale Rada Gminy wciąż może je przecież
    uchwalić, nic nie stoi na przeszkodzie) oraz wspólny bilet z komunikacją
    częstochowską. Tyle że ten wspólny bilet do tej pory był naciągany, bo
    funkcjonował na wariackich papierach - tylko dlatego że "przypadkiem" poprzedni
    przetarg wygrała ta sama firma, która jeździ w Częstochowie.

    Jak dla mnie z punktu widzenia tego, do czego się w całym świecie w lokalnym
    transporcie dąży, jedynym logicznym rozwiązaniem jest integracja - porozumienie
    międzygminne z Częstochową, umowa partnerska z PKP PR, dzięki czemu wspólne
    bilety byłyby na wszystko. Ale na to potrzeba kasy, a gminy (Częstochowa
    zwłaszcza) wolą udawać, że problem nie istnieje. Inna sprawa, że podział
    przychodów i obowiązków budżetowych jest w tym kraju nieco nie halo i gminom na
    to zwyczajnie nie starcza. Natomiast na marginesie ciekawostka - bo właśnie
    rząd szykuje nowelizację, w myśl której zwrot za ulgi ustawowe w komunikacji
    innej niż miejska będzie pokrywać budżet centralny, a nie Urząd Marszałkowski.

    Co do busików - wolałbym żebyśmy się rozwijali, a nie robili z siebie kraj
    trzeciego świata. Człowiek pojedzie w te góry i mu wstyd po prostu. A wystarczy
    przekroczyć granicę...



    Temat: Radom w Monopoly - mamy szansę
    Niech się Wawel schowa przed radomskim urzędem

    Nieoczekiwane wyniki głosowania w konkursie Monopoly

    Jaki jest najpopularniejszy obiekt historyczny w Polsce? Wawel, Biskupin a może
    klasztor na Jasnej Górze? Według internautów... siedziba byłego Urzędu
    Wojewódzkiego w Radomiu.

    Jak już pisaliśmy konkurs na charakterystyczne budynki, ulice czy pomniki
    ogłosił producent gry Monopoly, która obchodzi w tym roku 70-lecie. Z tej
    okazji zostanie przygotowana specjalna, polska edycja. Na planszy mają znaleźć
    się obiekty wskazane przez internautów.
    UW i fara na czele

    Głosować na nie można do 30 stycznia. Na razie z rankingu wynika, że Radom jest
    miastem, do którego powinny przyjeżdżać wycieczki z całej Polski. W
    kategorii „obiekty historyczne” niepodzielnie panuje siedziba byłego Urzędu
    Wojewódzkiego przy ul. Żeromskiego. Na drugim miejscu znajduje się kościół
    farny, oczywiście też w Radomiu. Na najniższym stopniu podium plasuje się pałac
    Poznańskiego w Łodzi. Te obiekty wyprzedzają wiele słynnych w całym kraju
    miejsc, wśród nich zamek na Wawelu, kolebkę „Solidarności” Stocznię Gdańską czy
    kopalnię soli w Wieliczce. Internauci zgłosili ponad 300 obiektów.

    Radomskie propozycje triumfują również w innych kategoriach. W „obiektach
    komunikacyjnych” pierwsze miejsce zajmuje dworzec kolejowy w naszym mieście. Za
    nim znajdują się lotniska: Lublinek w Łodzi i Okęcie w Warszawie. Mniej
    zwolenników ma stołeczny Dworzec Centralny oraz słynne „UFO” czyli dworzec PKS-
    u w Kielcach.

    Skansen też wysoko

    Wśród „obiektów sportowych” nieźle radzi sobie tor kartingowy Automobilklubu
    Radomskiego, który na razie jest tuż za podium, na czwartym miejscu. Prowadzi
    stadion-bazar Łódzkiego Klubu Sportowego.

    Dużą popularnością cieszy się kategoria „miejsca charakterystyczne dla Twojego
    miasta”. Internauci zgłosili 308 propozycji. O zwycięstwo walczy radomski
    deptak, który zajmuje obecnie trzecie miejsce. Przed nim znalazł się
    plac „Marcelek” w Łapach i miasteczko studenckie Akademii Górniczo-Hutniczej.
    Tuż za naszym deptakiem jest ulica Piotrkowska w Łodzi i... Muzeum Wsi
    Radomskiej.

    Te wyniki mogą się jednak zmienić. Daltego zachęcamy internautów do mobilizacji
    i odwiedzenia strony: www.monopoly.pl.




    Temat: Info o tomaszowie
    raks5 napisał:

    > Witajcie.
    > poszukuje codziennych informacji o tomaszowie. Pewna firma probuje mnie tam
    > sciagnac na jakis czas i sie zastanawiam nad innymi rzeczmi niz tylko
    > profesjonalne.
    > Ile TM ma mieszkancow?

    75000

    > Czy sie milo mieszka

    bardzo miło
    od 4 lat mieszkam w wawie(tymczasowo), ale jestem 100% tomaszowianinem
    to spokojne (czasami nawet za spokojne miasto), ale ciągnie do niego :)

    > czy jest basen

    jest; ilość: 1

    > na ile jest to dresiarskie miasto, a na ile mile

    dresiarze są w XXI wieku w każdym mieście
    trudno mi odpowiedzieć na to pytanie. z całą pewnością nie w 100% dresiarskie :)

    > Jak sie ksztaltuja ceny wynajmu mieszkan (2 pokoje w nowym budownictwie,
    > ladna dzielinca)?

    ???

    > No i ile czasu sie szybko jedzie do Warszawy

    tu mogę dużo powiedzieć :)
    zależy czym:
    - pociąg TM-W-wa Centralny: 2 h z minutami, jeśli masz szczęście i nie siedzisz
    w Koluszkach kilku godzin
    - PKS od 2,5 do 3 - (ale zdarzało się też więcej, mój rekord to prawie 5 -
    dawno nie jeździłem, może teraz jest inaczej)
    - samochód w TM na Mokotów bez wyjątkowych korków w Raszynie nawet mniej niż
    1,5 h, ale generalnie 2:10 zawsze wystarcza

    > I w ogole opiszcie mi to miasto, jesli mozecie

    Napiszę tylko tyle, że jesli nic Cię w Wawie nie trzyma to przyjeżdżaj!
    Jeśli staniesz w korku to mały i krótkotrwałym, a jak nie masz samochodu to
    wszędzie możesz dojść na własnych nogach (no może prawie wszędzie, chyba, że
    się uprzesz), zobaczysz ładne Niebieskie Źródła, Groty i wiele fajnych miejsc.
    Gdy zechcesz się poruszać możesz skoczyć do COSu w Spale (11km) lub przebiec
    się nad Zalew Sulejowski (5-6km).A gdy zatęsknisz za dużym miastem 55km obok
    jest Łódź, a w niej teatry, kina (w TM obecnie jest tylko jedno? nie wiem)
    centra handlowe, galerie i wszystko co masz w Wawie (prócz metra).




    Temat: Centrum Komunikacyjne
    Gość portalu: slavres napisał(a):

    > Praktycznie w wątku o turystyce wspominałem o stworzeniu w Rzeszowie Centrum
    > Komunikacyjnego, ale chciałbym rozszerzyć ten temat. Otóż stan naszych dworców
    > PKS i PKP pozostawia wiele do życzenia. Niestety, ale brak pieniędzy nie wróży
    > szybko jakiś pozytywnych zmian. Dlatego warto zastanowić się nad strategicznym
    > inwestorem który mółby zainwestować w Rzeszowskie Centurm Komunikacyjne.
    > Szczerze powiem, że sam nie wierze w to co pisze, ale...
    > Piorytetem takiego centrum jest skupienie wszystkch jednostek prowadzących
    > działalność przewozową w jednym, centralnym punkcie. Kiedyś, w którymś wątku
    > pisałem, że nad peronami można stowrzyć wielopoziomowy parking, zwalniając
    > miejsce sprzed dworca PKP. Tam pozostawić należałoby postój taxi, a na placu
    > należy stworzyć mały terminal dla prywatnych przewoźników międzynarodowych, tak
    >
    > aby luksusowe autobusy mogły bezpiecznie się zatrzymywać, nie tarasując nikomu
    > drogi, a pasażerowie mogli oczekiwać w godnych warunkach na autokary. Jest
    > również kwestia prywatnych - lokalnych przewoźników autobusowych i busowych!!!
    > Otóż obenie oni zatrzymują sie w różnych dziwnych miejscach: Parking UW,
    > Europa, Grunwadzka itp. Często zatrzymują się te busy w niebezpiecznych
    > miejscach. Dlatego należy i to powinno również zależeć na tym miastu, aby
    > stworzyć jeden, centralny punk, z którego mogłyby odjeżdżać owe autobusy i
    > busy. Co do komunikacji MPK, na szczęście wyremontowano podmiejski dworzec i
    > już nie straszy wyglądem... A w przyszłości podziemny przystanek szybkiego
    > tramwaju...
    Jak zwykle fantastyka - wręcz dziecinna naiwność
    Miastu jest potrzebny porządny(e) parking(i) w rejonie dworca PKP i PKS
    bynajmniej nie wielopoziomowe (nie ma takiej potrzeby) - wystarczy "wyciąć" budki
    z placu Dworcowego, wyburzyć rudery w rejonie wieży ciśnień (włącznie z nią),
    wyburzyć stare parowozownie, zabudowania magazynowe przy peronie 1 (przy PKS-ie),
    i wtedy można :
    1. Powiększyć dworzec PKS-u aż do peronu 1-go (przenieść tu dworzec podmiejski)-
    pozostaje jeszcze sprawa udrożnienia ulic Grunwaldzkiej, Asnyka i Goslara i
    Grottgera (całkowity zakaz parkowania włącznie z chodnikami) - autobusy muszą
    mieć swobodę poruszania się - może nawet zmiana organizacji ruchu (wjazd-wyjazd
    na dworzec PKS od Grunwaldzkiej jak i od Asnyka).
    2. Zrobić parkingi z prawdziwego zdażenia przed Dworcem PKP na placu Dworcowym
    (1) , w rejonie wieży ciśnień (Bardowskiego) (2) oraz w miejscu starych
    parowozowni (3).
    3. Konieczne jest połączenie mostem nad torami ul. Batorego z ul. Siemieńskiego-
    Kochanowskiego (inwestycja dużo bardziej konieczna od tzw trasy Zamkowej).

    Niestety to też fantastyka ze względu na : własność terenów (działek)- w
    większości to działki PKP (mogłoby coś się ruszyć tylko w wypadku prywatyzacji
    PKP).




    Temat: KIELCE GÓRĄ
    Gość portalu: jurek napisał(a):

    > Gość portalu: Tomek napisał(a):
    >
    >
    > > taaak, macie tez ten Plac Dworcowy, że gorszego nie widziałem,
    > moze teraz nie jest on zapiekny ale poczekaj az zacznie sie jego remont i
    > remont dworca PKP ktory zacznie sie wraz z remontem najblizszego odcinka
    > Sienkiewki

    No zobaczymy

    > >no i jeszcze i Rynek na
    > którym jest brudno, szaro i w dodatku śmierdzi.
    > Wcale nie jest brudno bo rondo jest bardzo zadbane wokolo odnowione sa prawie
    > wszystkie kamienice,a w niedalekiej przyszlosci miasto oglosi projekt na
    > zagodpodarowanie placu.

    Ogłosi, ale na razie nie jest

    > >Macie też nie więcej warty Dworzec PKS, okrągła, szara ,brudna, obskórna bu
    > da!
    > Kiedys byl to jeden z najladniejszych dworow w Polsce i do tej pory jest
    tylko
    > wymaga remontu i to gruntownego,ale architektonicznie jest dobrze
    wkomponowany
    > w otoczenie.

    40 lat mineło...

    > > Do porówniania: W Radomoiu w przyszłym roku remontowany będzie Dworzec PKP
    > , a
    > > od niedawna mamy nowy Dworzec PKS, chociaż nawet ten stary był ładniejszy
    > od
    > > kieleckiego! Remontowany będzie też ostatni odcinek ul. Żeromskiego. A i
    > > autobusy mamy nowsze i ładniejsze!
    > Moze wyjasnisz dlaczego macie"ladniejsze"autobusy???(Bo trzeba bylo je kupic
    z
    > pewnego powodu)
    > Ale nie zgodze sie z toba ze macie ladniejsze od kieleckich.Takich
    obrzydliwych
    >
    > reklam jak u was to nawet na nigdzie nie widzialem.Mamy 30 autobusow
    > niskopodlogowych i 5 z niska podloga z tylu.W tym roku przybedzie
    > prawdopodobnie kolejnych 15.Nasze autobusy (prawie wszystkie)sa pomalowane z
    > przodu i z tylu na zielono.Co bardzo je upieksza,bo kolor bialo czerwony nie
    > dodaje urody!

    Na waszych autobusach nik się nie chce reklamować. U nas są 73 autobusy
    niskopodłogowe w tym ok. 30 z niską podłogą z tyłu. Dlaczego nie wspomniałeś o
    liniach nocnych?

    > Macie jeszcze bardzo brzydki dworzec PKP.I to nie tylko moje zdanie.Bo
    podobne
    > maja Warszawiacy.

    No niew iem, słyszałem też zdanai o Waszym dworcu.

    > Ta wasza Zeromskiego to ile ma dlugosci???

    Dłuższa niż Sienkieiwcza
    >
    > U nas w tym roku oprocz kilkuset metrowego odcinka Sienkiewki remontowane sa
    > jeszcze 3 inne ulice w samym centrum: Bodzentynska,Staszica,Wesola ktore po
    > remoncie zostana wylozone estetyczna kostka.

    U nas remontowane, nie chce mi się pisać, wejdź na stronę mzdik.pl
    tam są wymienone remonty dróg.

    > Bardzo wiele kamienic przechodzi generalne remonty lub zmienia elewacje.

    Oj, u nas też.

    > W centrum powstaje duzy kompleks usługowo-handlowo-mieszkalny wraz z garazami
    > wielopoziomowymi "Planty 16".Konczy sie budowa 6 kondygnacyjnego (1 poziom
    pod
    > ziemia)biurowca ktorego elewacja bedzie ze szkla.Przy ulicy Paderewskiego
    > powstanie ciag nowoczesnych kamienic.Obok CH Rondo wybudowany zosanie
    nastepny
    > nowoczesny obiekt.Gdzies za 2 miesiace rozpocznie sie budowa 7
    kondygnacyjnego
    > (2 poziomy pod ziemia) budynku dydaktycznego WSEiA.Inwestycja ta bardzo
    zmieni
    > jedna z najbardziej zaniedbanych czesci Centrum.Nowy obiekt powstaje takze
    przy
    >
    > kosciele sw.Wojciecha.
    > Wyremontowany zostanie hotel centralny ktory calkowice zmieni swoje
    > oblicze.Przy ul.Staszica powstana nowe estetyczne kawiarenki i puby.Bedzie to
    > taka typowa ulica kawiarniana jak np.w Wiedniu.
    > Wyburzane sa rudery ktore szpeca miasto.To jeszcze nie wszystkie inwestycje w
    > Centrum Kielc. I CO???ZONK!!! :))))))))))
    >
    W Radomiu powstała filia UMCS i powstaje filia Uniwersytetu Warszawskiego, mamy
    nowo otwarty Hotel Poniatowski, jesienią rozpocznie się budowa kompleksu
    rozrywkowo-handlowo-usługowego Plaza. Cały czas powstają nowe bloki na os.
    Akademickim przy ul. Rapackiego.

    Są tez plany wybudowania szybkiego kolejowego połączenia z Warszawą (podróz
    krótsza niż 1h) i wtedy w Radomiu powstanie międzynarodowe lotnisko. Cała
    inwestycja ma powstać w ciągu 10 lat.

    W Radomiu co roku odbywaja się pokazy lotnicze Air Show.




    Temat: KIELCE GÓRĄ
    Gość portalu: Tomek napisał(a):

    > taaak, macie tez ten Plac Dworcowy, że gorszego nie widziałem,
    moze teraz nie jest on zapiekny ale poczekaj az zacznie sie jego remont i
    remont dworca PKP ktory zacznie sie wraz z remontem najblizszego odcinka
    Sienkiewki
    >no i jeszcze i Rynek na
    którym jest brudno, szaro i w dodatku śmierdzi.
    Wcale nie jest brudno bo rondo jest bardzo zadbane wokolo odnowione sa prawie
    wszystkie kamienice,a w niedalekiej przyszlosci miasto oglosi projekt na
    zagodpodarowanie placu.
    >Macie też nie więcej warty Dworzec PKS, okrągła, szara ,brudna, obskórna buda!
    Kiedys byl to jeden z najladniejszych dworow w Polsce i do tej pory jest tylko
    wymaga remontu i to gruntownego,ale architektonicznie jest dobrze wkomponowany
    w otoczenie.
    > Do porówniania: W Radomoiu w przyszłym roku remontowany będzie Dworzec PKP, a
    > od niedawna mamy nowy Dworzec PKS, chociaż nawet ten stary był ładniejszy od
    > kieleckiego! Remontowany będzie też ostatni odcinek ul. Żeromskiego. A i
    > autobusy mamy nowsze i ładniejsze!
    Moze wyjasnisz dlaczego macie"ladniejsze"autobusy???(Bo trzeba bylo je kupic z
    pewnego powodu)
    Ale nie zgodze sie z toba ze macie ladniejsze od kieleckich.Takich obrzydliwych
    reklam jak u was to nawet na nigdzie nie widzialem.Mamy 30 autobusow
    niskopodlogowych i 5 z niska podloga z tylu.W tym roku przybedzie
    prawdopodobnie kolejnych 15.Nasze autobusy (prawie wszystkie)sa pomalowane z
    przodu i z tylu na zielono.Co bardzo je upieksza,bo kolor bialo czerwony nie
    dodaje urody!
    Macie jeszcze bardzo brzydki dworzec PKP.I to nie tylko moje zdanie.Bo podobne
    maja Warszawiacy.
    Ta wasza Zeromskiego to ile ma dlugosci???

    U nas w tym roku oprocz kilkuset metrowego odcinka Sienkiewki remontowane sa
    jeszcze 3 inne ulice w samym centrum: Bodzentynska,Staszica,Wesola ktore po
    remoncie zostana wylozone estetyczna kostka.
    Bardzo wiele kamienic przechodzi generalne remonty lub zmienia elewacje.
    W centrum powstaje duzy kompleks usługowo-handlowo-mieszkalny wraz z garazami
    wielopoziomowymi "Planty 16".Konczy sie budowa 6 kondygnacyjnego (1 poziom pod
    ziemia)biurowca ktorego elewacja bedzie ze szkla.Przy ulicy Paderewskiego
    powstanie ciag nowoczesnych kamienic.Obok CH Rondo wybudowany zosanie nastepny
    nowoczesny obiekt.Gdzies za 2 miesiace rozpocznie sie budowa 7 kondygnacyjnego
    (2 poziomy pod ziemia) budynku dydaktycznego WSEiA.Inwestycja ta bardzo zmieni
    jedna z najbardziej zaniedbanych czesci Centrum.Nowy obiekt powstaje takze przy
    kosciele sw.Wojciecha.
    Wyremontowany zostanie hotel centralny ktory calkowice zmieni swoje
    oblicze.Przy ul.Staszica powstana nowe estetyczne kawiarenki i puby.Bedzie to
    taka typowa ulica kawiarniana jak np.w Wiedniu.
    Wyburzane sa rudery ktore szpeca miasto.To jeszcze nie wszystkie inwestycje w
    Centrum Kielc. I CO???ZONK!!! :))))))))))




    Temat: Leszek Balcerowicz: Nie jesteśmy w sytuacji Arg...

    "państwo jest właścicielem upolityczniającym przedsiębiorstwo
    poprzez rozdawanie stanowisk swoim, którzy nie muszą być
    najbardziej kompetentni, ...."
    święta prawda ale w sektorze prywatnym to jak się to niby dzieje?
    rekrutacja nie dokonuje się tam wyłącznie podług kryteriów
    merytorycznych. Choć dużo rzadziej wdziera się tu polityka, to z
    kolei istotne znaczenie mają wszelkiego rodzaju układy.
    Twierdzenie, iż figuranci stanowią stały element personelu tylko
    w urzędach czy spółkach skarbu państwa, to tylko propagandowa
    zagrywka , która firmom prywatnym każe się przyglądać uważniej
    tylko w przypadku grubszych afer.
    Pewnie że wiele firm państwowych działa dziadowsko ale
    po "Enronie" i innych takich byłbym ostrożny z szermowaniem
    hasłem że "wszystko co prywatne jest lepsze". Lepsze jest to co
    lepiej zarzadzane!
    Podatek liniowy... nie chcę tu oceniac samej zasady tego
    podatku. Jedynym sensownym argumentem może być twierdzienie że
    nie jest sprawiedliwe by płacić większy procent w stos. do
    dochodu im większe ma się dochody bo jest to jakoby kara.
    Ale już twierdzić że podatek liniowy jest uproszczeniem!?
    Komplikacje systemu podatkowego są związane z liczeniem kosztów
    uzyskania przychodu (i co za tym idzie - obliczanie dochodu) a
    nie z tym ile stawek ma podatek. Przecież jeśli już mamy
    wyliczony dochód to wiedząc w jakim jesteśmy przedziale możemy z
    łatwością podatek obliczyć. To jest tylko prosta tabliczka
    mnożenia.

    Chiny uczyniły swa gospodarke nie mniej prywatną niż Europa
    śrdokowo-Wschodnia niemal wyłącznie przez zezwolenie obywatelom
    na otwieranie prywatnych biznesów. Stąły się one tak preżne że
    przyćmiły sektor publiczny. Ale nie dławiono tego sektora,
    utrzymano jego rozwój. Tymczasem tzw."liberałom" w istocie
    pseudoliberałom nawróconym z marksizmu-leninizmu tak jak
    UWAŻAJEMYJ TOWARISZCZ Balcerowicz wydaje się że oni wielkimi
    liberałami są bo chcą wszystko sprywatyzować. Tego juz zreszta
    nawet prywatyzacją nawać nie można ponieważ nabywcami są także
    zagraniczne firmy państwowe.

    Dworzec Centralny w Warszawie to "Trzeci świat?" A Balcerek to
    jeździ koleją czy moze se fruwa samolotami? Jako krakus będę
    obiektywny: dworzec PKS w Krakowie to jest Trzeci świat! A na
    Centralnym zdążyłem jakoś parę razy w życiu być więc znam go nie
    tylko ze "Złotopolskich" i miejsce gdzie po raz pierwszy w życiu
    zobaczyłem schody ruchome na trzeci świat mi nie wygląda. A ze
    bezdomni i pijoki w poczekalni? No to cóż lwy salonowe w takim
    razie na tym dworcu robią? Lepiej tam nie łaźcie bo to także
    efekt waszej polityki! Poza tym co miałaby prywatyzacja koei
    (nie wszędzie udana jak widac ale to juz inna bajka)
    do "otrzecioświatowienia DC?
    ''
    Polskie rządy nie zadbały, jak to było ich obowiązkiem, o obronę
    naszej produkcji, polskiego systemu wytwórczego. Nie wzięły
    wystarczająco pod uwagę, że chociaż gospodarka się globalizuje,
    to jednak takie systemy instytucjonalne, jak gospodarka narodowa
    nadal są realne i rywalizują ze sobą według innych zasad niż
    przedsiębiorstwa.




    Temat: Leszek Balcerowicz: Nie jesteśmy w sytuacji Arg...
    Jedz sobie do tych Chin!
    Gość portalu: babajaga napisał(a):

    >
    > "państwo jest właścicielem upolityczniającym przedsiębiorstwo
    > poprzez rozdawanie stanowisk swoim, którzy nie muszą być
    > najbardziej kompetentni, ...."
    > święta prawda ale w sektorze prywatnym to jak się to niby dzieje?
    > rekrutacja nie dokonuje się tam wyłącznie podług kryteriów
    > merytorycznych. Choć dużo rzadziej wdziera się tu polityka, to z
    > kolei istotne znaczenie mają wszelkiego rodzaju układy.

    Tak, ale za takie dzialania raczej nie placi podatnik. Co najwyzej zaloga
    zakladu :-(

    > Twierdzenie, iż figuranci stanowią stały element personelu tylko
    > w urzędach czy spółkach skarbu państwa, to tylko propagandowa
    > zagrywka , która firmom prywatnym każe się przyglądać uważniej
    > tylko w przypadku grubszych afer.
    > Pewnie że wiele firm państwowych działa dziadowsko ale
    > po "Enronie" i innych takich byłbym ostrożny z szermowaniem
    > hasłem że "wszystko co prywatne jest lepsze". Lepsze jest to co
    > lepiej zarzadzane!

    No tak! I statystycznie lepiej zarzadzane sa jednak przedsiebiorstwa prywatne :-
    )))

    > Podatek liniowy... nie chcę tu oceniac samej zasady tego
    > podatku. Jedynym sensownym argumentem może być twierdzienie że
    > nie jest sprawiedliwe by płacić większy procent w stos. do
    > dochodu im większe ma się dochody bo jest to jakoby kara.
    > Ale już twierdzić że podatek liniowy jest uproszczeniem!?
    > Komplikacje systemu podatkowego są związane z liczeniem kosztów
    > uzyskania przychodu (i co za tym idzie - obliczanie dochodu) a
    > nie z tym ile stawek ma podatek. Przecież jeśli już mamy
    > wyliczony dochód to wiedząc w jakim jesteśmy przedziale możemy z
    > łatwością podatek obliczyć. To jest tylko prosta tabliczka
    > mnożenia.

    To co piszesz nt. podatkow swiadczy o tym, ze doskonale sie w tym nie
    orientujesz!!! Nawet wykwalifikowanie ksiegowi miewaja klopoty nie mowac juz o
    samozatrudniajacym sie przecietnym Kowalskim!!! I nie wspominajac o ARMII
    kontrolerow do sprawdzania milionow skomlokowanych zeznan podatkowych! Nasze
    PITy maja 4 (slownie cztery) strony A4 - przy podatku liniowym wystarczy 1 za
    to mala - firma, imie, nazwisko, dochod, zaplacony podatek. KONIEC!

    >
    > Chiny uczyniły swa gospodarke nie mniej prywatną niż Europa
    > śrdokowo-Wschodnia niemal wyłącznie przez zezwolenie obywatelom
    > na otwieranie prywatnych biznesów. Stąły się one tak preżne że
    > przyćmiły sektor publiczny. Ale nie dławiono tego sektora,
    > utrzymano jego rozwój.

    A w Polsce drobny biznes nie ma szans wygrac z gigantami - w odroznieniu od
    Chin jest dlawiony :-(((

    > Tymczasem tzw."liberałom" w istocie
    > pseudoliberałom nawróconym z marksizmu-leninizmu tak jak
    > UWAŻAJEMYJ TOWARISZCZ Balcerowicz wydaje się że oni wielkimi
    > liberałami są bo chcą wszystko sprywatyzować. Tego juz zreszta
    > nawet prywatyzacją nawać nie można ponieważ nabywcami są także
    > zagraniczne firmy państwowe.
    >
    > Dworzec Centralny w Warszawie to "Trzeci świat?" A Balcerek to
    > jeździ koleją czy moze se fruwa samolotami? Jako krakus będę
    > obiektywny: dworzec PKS w Krakowie to jest Trzeci świat! A na
    > Centralnym zdążyłem jakoś parę razy w życiu być więc znam go nie
    > tylko ze "Złotopolskich" i miejsce gdzie po raz pierwszy w życiu
    > zobaczyłem schody ruchome na trzeci świat mi nie wygląda. A ze
    > bezdomni i pijoki w poczekalni? No to cóż lwy salonowe w takim
    > razie na tym dworcu robią? Lepiej tam nie łaźcie bo to także
    > efekt waszej polityki! Poza tym co miałaby prywatyzacja koei
    > (nie wszędzie udana jak widac ale to juz inna bajka)
    > do "otrzecioświatowienia DC?
    > ''
    > Polskie rządy nie zadbały, jak to było ich obowiązkiem, o obronę
    > naszej produkcji, polskiego systemu wytwórczego. Nie wzięły
    > wystarczająco pod uwagę, że chociaż gospodarka się globalizuje,
    > to jednak takie systemy instytucjonalne, jak gospodarka narodowa
    > nadal są realne i rywalizują ze sobą według innych zasad niż
    > przedsiębiorstwa.
    >

    Jedyna rola panstwa jest umozliwiac i nie przeszkadzac. Nasze robi dokladnie na
    odwrot!!! I to rasiami komuszkow wszelkiej masci - nie Balcerowicza!
    Balcerowicz za komuny funkcjonowal w jakims ukladzie i nie nam to oceniac.
    Natomiast teraz jest docenianym na calym swiecie fachowcem. Bo sie DUUUUZO
    uczyl. Zupelnie inaczej niz nasi wladcy spod szyldu SLD. Oni nadal tkwia w
    swoich komunistycznych korzeniach!!! I chyba im z tym dobrze - i g... ich
    obchodzi, ze coraz wieksza czesc spoleczenstwa nie chce juz komunizmu!!!



    Temat: Metro
    Nie wiem ile kosztował ten raport, ale to zmarnowane pieniądze. Nie będę się
    czepiał błędów merytorycznych powstałych zapewne z nieuwagi, takich jak
    zaliczenie sądu rejonowego do instytucji o charakterze regionalnym (zamiast sądu
    okręgowego)

    Większość "tez" to wodolejstwo, np. celem jest utrzymanie(!) obu metropolii
    kościelnych - już w takim razie Pelplin, albo Drohiczyn muszą się zmartwić, bo
    niżej w kategoriach miejskości upaść się nie da, a biskupów mają.

    Strategiczne parkingi na obrzeżach miasta mogą się sprawdzić w Krakowie czy
    Warszawie, a nie w Przemyślu, zwłaszcza przy takiej komunikacji miejskiej. Takie
    parkingi powstają przy stacjach metra, albo pętlach tramwajowych, w Przemyślu
    miałyby powstać do kogo? Przy tak nieregularnej komunikacji miejskiej i
    stosunkowo niewielkich odległościach kto będzie chciał zostawić samochód na
    przedmieściach?

    Pomysł budowy czterech (dwa na peryferiach, "centralny" i międzynarodowy)
    dworców PKS byłby ewenementem w Polsce, gdzie tu rachunek ekonomiczny? Nie
    lepiej jeden, ale dobry? Rozdrobnienie zamiast centralizacji to utrudnienie w
    przesiadkach - jak poruszać się pomiędzy dworcem np "północnym" a
    międzynarodowym, międzynarodowym a "głównym"?

    Pomysł budowy podziemnego dworca autobusowego w centrum, gdzie mogłyby
    zatrzymywać się na dłużej autobusy miejskie, zamiast kursować do bazy, jest
    przerażający. Po pierwsze nie wiadomo, gdzie taki dworzec miałby się
    zmieścić,wobec gęstej tkanki miejskiej, po drugie, autor chyba nie jeździ
    autobusami i niczego nie widział na świecie - taki podziemny, betonowy, pachnący
    benzyną i spalinami dworzec - cud, miód i przyjemność dla pasażerów, plus
    możliwość podziwiania widoków w oczekiwaniu na kurs...

    Autor cały czas twierdzi, że należy ograniczać ruch na Jagiellońskiej, ale nie
    proponuje nic w zamian w ścisłym centrum miasta. Z jednej strony postuluje
    obniżenie prędkości i zmniejszenie ruchu, a z drugiej budowę w tym samym miejscu
    przejść podziemnych (jagiellońska) co jest całkowicie sprzeczne z nowoczesną
    myślą urbanistyczną, w myśl której nie buduje się przejść podziemnych w ścisłych
    centrach miast. Poza tym, jeśli budujemy przejścia, to po co ograniczać prędkość?

    Nie wiem, jak autor wyobraża sobie wprowadzenie ruchu 30km/h w całym (prawie)
    mieście, a jestem przekonany, że budowa takiej masy mini-rond, na większości
    skrzyżowań ważniejszych ulic spowodowałaby całkowitą zapaść komunikacyjną.

    Wreszcie zwraca uwagę marginalne potraktowanie problemów MZK. Kuriozalne jest
    stwierdzenie, że liczba pasażerów spadła w skutek racjonalizacji rozkładu - bo
    nie temu służy racjonalizacja. Autor zupełnie pomija widoczne gołym okiem błędy
    w zarządzaniu i marketingu - brak czytelnych i jasnych oznakowań autobusów,
    nieregularność kursowania, nieintuicyjne rozkłady jazdy, brak jakiejkolwiek
    regularności siatki połączeń (ludzie częściej korzystają z komunikacji, kiedy
    jest ona regularna i systematyczna, a nie każe na siebie czekać, czasem godzinę
    i nie wykazuje żadnej logiki w rozkładzie jazdy)

    Jedyne co zwraca uwagę in plus, to poważne potraktowanie ruchu rowerowego, ale
    raczej jest to zestaw życzeń - przy takim układzie drożnym i ślamazarnych
    pracach nad obwodnicą wytyczenie ścieżek rowerowych i kontrapasów na głównych
    ulicach miasta wydaje się mało realne.

    Przeczytałem ten raport ze smutkiem.
    Pozdrawiam
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 155 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.