Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • worqshop.xlx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Bydg





    Temat: "Ciekawy" wywiad z prezydentem Torunia Zaleskim
    Kto załatwił inwestora dla PKS Torun???Kto sprzedał w koncu tereny Polchemu???
    Czy to nie czasami zasługi Kujawsko-Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego i jego
    Wydziału Skarbu Państwa i Przekształcen Własnosciowych w Bydgoszczy???Kto w
    Sejmiku Wójewództwa głosował za tym by samorząd wspierał Muzeum Sztuki
    Współczesnej,czy to nie czasami radni z Bydgoszczy???Można wymieniac jeszcze
    wiele wiele.Czy ciężko powiedzieć że Bydgoszcz nie taka zła i ją ciągle
    atakować???



    Temat: Gdzie inwestycje drogowe
    Gdzie inwestycje drogowe
    Gdzie te inwestycje drogowe w Toruniu?
    Ani widu ani słychu (oprócz ul Żołkiewskiego).
    Mrozów już dawno nie ma a tu prawie nic.

    Kiedy ruszają wylotówki na Bydgoszcz i Warszawe? Kiedy skrzyżowanie koło
    dworca PKS? Kiedy trakt do Małgorzatowa? Kiedy remont szosy Lubickiej? Wylot
    na Olsztyn miał być też poprawiany.

    Nie liczę Ligi Polskiej, Poligonówki oraz Średnicowki na Podgórzu bo te
    inwestycje rozpoczeły się już w roku ubiegłym.





    Temat: Zobaczymy imprezy Orlenu, ale w telewizji
    Woźniak na drugim etacie w Orlenie?
    Tak czytam te wypociny, i się zastanawiam, czy Pan Redaktor jest
    rzecznikiem Orlenu? Na naszych oczach Orlen "wypina się" na Płock, a
    tu takie pierdoły o społecznej odpowiedzialności...

    PS. Roman J. - człowiek który zna się na wszystkim, czytam te
    komentarze od dłuzszego czasu i poza "jadem salonowym", nie wnoszą
    wiele do dyskusji, przykład: "przyzwoitych połączeń PKS jest
    niewiele..." Otóż z Płocka można dojechać autobusem docelowo m.in.
    do następujących miejscowości: Białystok, Bydgoszcz, Szczecin,
    Poznań, Kołobrzeg, Koszalin, Ustka, Hrubieszów, Gdańsk, Wrocław,
    Jelenia Góra, Kraków, Olsztyn, do niedawna także Przemyśl, w okresie
    letnim Mielno, Giżycko, pewnie wróci Władysławowo itd... Mało?
    Oczywiście cel jest jeden, dowalić tym co rządzą, bo z tęsknoty za
    Stanisławem J. aż się łza w oku kręci...




    Temat: Jak to możliwe że Bcz nie może zbudowac 1 pomnika?
    w Toruniu przez rok powstały 3 pomniki +2 przygoto
    Nie zrozumiales mnie. Zycze wam tego pominka, tyle ze admin sie uparl i nie
    moglem postu umiescic w calosci.

    w Toruniu w ciagu roku powstały 3 pomniki (Katarzynka, Lengren, Kargul), a
    kolejne 2 są przygotowywane (papież, Rejs)?
    To i Bydgoszcz moglaby 1 zrobic.

    A o PKS Torunski sie nie martw, wlasnie rusza budowa, bedzie najnowoczesniejszy
    w regionie



    Temat: Zatwierdzono wybudowanie Traktu Lesnego 3 km
    Wylotówki też zatwierdzili i co?
    Wylotówki też zatwierdzili (Bydgoszcz, Warszawa) a jedzcie zobaczcie jak robią -
    buhahahaha. 11 styczen - przyznanie środków, miał być szybki przetarg aby jak
    majszybciej rozpoczac inwestycje. Po 3 miesiacach ciszy w Pomorskiej pojawiła
    się informacja że prace na obu wylotówkach rozpoczynają się pod koniec czerwca
    2005 a kończą na jesień 2006 - przejeżdzam prawie codziennie w miejscu gdzie
    powinny trwać te prace i do dziś nikogo tam nie widziałem.

    Tak więc od zatwierdzenia to to może potrwać huhuhu.

    P.s Skrzyżowanie koło PKS miało być przebudowane w tym roku, kiedy zaczną w
    pażdzierniku?



    Temat: polski express - ile?
    Strasznie się wlecze i jedzie przez Wałcz, Piłę, Bydgoszcz, Toruń, Włocławek i
    Płock, zatrzymując się wszędzie i robiąc przerwy. Bilet kosztuje chyba z 62zł.
    W Gorzowie jest spokój, ludzie dosiadają się na trasie, a od Włocławka i Płocka
    traktują ten kurs, niczym zwykły PKS (baby wiozą jakieś kosze, itp.), więc
    autobus jest wyładowany. Osobiście polecam połączenie PKSem z dworca w Gorzowie
    (wyjazd ok. 1.00) w nocy. Bilet jest tańszy - 50,60zł., autobus mniej
    zatłoczony, staje tylko w Skwierzynie, Pniewach, Poznaniu i Koninie i jedzie
    zdecydowanie szybciej. Aha, w nocy z niedzieli na poniedziałek i na powrotnym w
    piątek zawsze jest młyn! Pozdro.



    Temat: Józef Herold odchodzi z "Gazety"
    nic specjalnego
    nie chcę nikogo obrażać, ale nasza GW nie blyszczy na tle czytywanych raz po
    raz przeze mnie dodatków Śląskich, Mazowieckich czy W-M.

    Ba wręcz powiem, że nasz dodatkek denerwująco zamykał się w kręgu marnych
    elytek i jeżeli do tego dodać wątpliwego lotu pytania Herolda zdaje sie z
    Wysokich Obcasów albo z Formatu, no i podsumowanie tygodnia z B.GW to w efekcie
    otrzymamy, w mojej ocenie, pretensjonalny prowincjonalizm.
    Aczkolwiek moje oceny moga być subiektywne zastanówcie się ile to razy z
    wytchnieniem otwieraliscie GW Bydgoszcz oczekując na PKS czy MZK? W końcu już
    częściej Toruńskie Nowości jawiły sie regionalnym dziennikiem ciekawym niż GW w
    której raczej wydanie Krajowe z Gospodarką wydają sie lekturą obowiązkową
    niż "co u pana słychać panie dyrektorze podrzędnego kina - czy nadal z zoną
    chodzicie na obiadki do restauracji?" albo " mój kolega Lech miał szansę zostać
    człowiekiem salonów ale komuna i nastolatki zdecydowały że za człowieka salonów
    uznaję kolegą z brodą".



    Temat: Koniec wielkiego Portu Lotniczego w Bydgoszczy
    szlachcic napisał:

    > Do bydgoszczan
    >
    > Tak, to dyrekcja tego lotniska jest za to odpowiedzialna, byc moze razem z
    > miastem B.

    Ale masz jakieś wsparcie w faktach?

    > Ka_zet tlumaczy ze w kilku innych miastach tez sie wycofali.

    Konkretnie, wycofali się ze wszystkich połączeń międzynarodowych i na dodatek
    jednego krajowego.

    > Ale kazet, tam lataja inni i dla kolejnego nie ma byc moze miejsca.

    Oczywiście, że jest. Gdyby nie było miejsca nie dostaliby slotów i w ogóle nie
    mogliby zacząć działalności, proste.

    > W B. nie lata nic jak zapewne wiesz.

    Ryanair do Stansted i LOT do Warszawy. Nie jest to oszałamiająco wielki ruch,
    ale daleko od "nic".

    > Co zrobic aby bylo lepiej. Polaczenia autobusowe z T, G,W i I. niech finansuje
    > to miasto B. nawet. Zpytasz z jakiej racji?
    > Z takiej ze to lotnisko napedza koniunkture i to bydgoszczanie beda czerpac z
    > tego korzysci.

    Owszem, korzyści byłyby. Ale obawiam się że są przeszkody prawne.
    Nie ma żadnych przeszkód prawnych żeby miasto Bydgoszcz usprawniło komunikację
    na trasach lotnisko-PKS-PKP czy port lotniczy w porozumieniu z np. PKSem
    wprowadził bezpośrednie autobusy np. Ciechocinek-Toruń-lotnisko, ale to jest
    temat na nieco inną dyskusję.




    Temat: co sie stało z tym kredytem Dobrowicza na 36 lat?
    To nie tak. Zadluzenie Bydgoszczy zwiekszalo sie
    To nie tak. Zadluzenie Bydgoszczy zwiekszalo sie ogromnie za czasow
    Jasiakiewicza dochodzilo prawie do 58%. Wybudowal raptem 2 ulice -wazne, ale
    to zdecydowanie za malo jak na nasze miasto.
    Teraz Dombrowicz musi niestety przystopowac, zeby spadlo, bo niektore banki nie
    przyznaja nam juz kredytu. Zalatwil kredyt zadłużając miasto na 36 lat - to
    bardzo długo a cele nie sa takie najlepsze.

    Bydgoszcz potrzebuje zupelnego inwestycji przemyslowych, rozwojowych - z tego
    zawsze bylismy mocni. A krzeaczki i ławeczki na Wyspie Mlynskiej czy 2 baseny
    nie przyciagana inwestorow. Znacznie lepiej gdyby budowal szkoly, drogi,
    rozbudowal lotnisko - a nie atrakcje turystyczne, gdzie i tak raczej nie
    bedziemy potega.

    Czyli Jasiakiewicz zadluzyl miasto znacznie, teraz Dombrowicz to wyhamowal, ale
    kredyt znow bierze ogromny.

    Z Toruniem to nieco inna sprawa - tam zadluzenie wynosi 53% - to wysoko. Ale
    sporo inwestycji miasto zalatwia ze źródeł zewnetrznych - Dworzec PKS buduje
    wpuszczona firma, multikino tez, bardzo duzo wyciągją z hipermarketow -
    Copernicus daje miastu 18 milionow na drogi - to tyle co u nas Castorama,
    Tesco, Geant i Auchan razem wzięte. Inwestycje w uczelnie - to Warszawa, drogi -
    to UE i Warszawa, most to Warszawa GDDKIA.

    Ale nie czas ogladac sie na Torun - my powinnismy zupelnie przeorganizowac
    gospodarke miasta. A do tego tzreba czystych, nieskorumpowanych elit, myslacych
    o calym miescie, a nie wlasnym stolku. Do tego czasu możemy tylko marzyc.

    Dlaetgo tak wazne sa nastepne wybory.



    Temat: torunski multipleks CINEMA CITY to ohydna stodoła
    Gość portalu: t napisał(a):

    > Spójrzcie na swoje podwórko :

    > -ohydna stodola na czymś czym zwiecie Starym Rynkiem (Kaskada)

    Gomułka

    > -ohydna stodoła-Dworzec PKP i PKS

    Gierek

    > -większość hipermarketów

    No, nówki. Ale hipermarkety zawsze wyglądały i będą wyglądać jak pudła. Na całym świecie.

    > -straszne osiedla mieszkaniowe (Bartodzieje -brrrrr...tragedia)

    Gierek, znowu. W całej Polsce blokowiska wyglądają podobnie, Toruń i Bydgoszcz nie są wyjątkami :>

    Ma ktoś jakieś linki do zdjęć toruńskiego CC tak właściwie? Bo wybrać się w najbliższym czasie nie
    wybiorę, a oficjalna strona skupia się na wnętrzu...



    Temat: Wyjazdowe spotkanie w Kazimierzu
    Podróż do Kazimierza:
    1. Pociągiem do Puław, dalej miejskim do Kazimierza:
    PKP (Lublin – Puławy Miasto – i dalej
    www.pkp.pl/pl/indexpl.html
    11.40 – 12.16 (pospieszny Lublin – Bydgoszcz)
    12.50 – 13.25 (pospieszny Lublin - Katowice
    MZK Puławy – linia nr 12 (dworzec PKP – Kazimierz Dolny):
    www.mzk.pulawy.pl/w0105_s0.gif
    12.11, 12.51, 13.26, 14.16 ßmoim zdaniem za późno – do Kazimierza (15 km)
    jedzie około 40 minut...

    2. PKS (50 minut przez Nałęczów, Wąwolnicę itd.) Dworzec Główny PKS, stanowisko
    nr 3:
    10.30
    11.10
    11.40
    12.40
    13.10
    (ewentualnie 14.00 i 14.25, ale obawiam się, że mogą być problemy z dotarciem
    na czas)

    3. Busem z Nadstawnej (Dworzec PKS)
    gusniak.webpark.pl/pulawy.htm
    10.20 (Puławy przez Kazimierz)
    12.20 (kurs do Kazimierza)
    13.30 (Puławy przez Kazimierz -> chyba za późno – o ile mnie pamięć nie myli
    jedzie ok. półtorej godziny

    Powrót – wkrótce

    PS
    Pepper nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne zmiany w rozkładzie jazdy




    Temat: co sądzicie o PKS Bydgoszcz
    co sądzicie o PKS Bydgoszcz
    co sądzicie o PKS Bydgoszcz - ceny, jakość usług, taboru, połączenia.

    będę wdzięczny za odpowiedzi



    Temat: Cos o PKS BYDGOSZCZ
    Cos o PKS BYDGOSZCZ
    CO SADZICIE O FIRMIE PKS BYDGOSZCZ?



    Temat: Bydgoszcz - Warszawa - jak wrócić?!
    Komunikacja publiczna niestety w Polsce nie działa od 21:30 do 04:00
    rano; zawsze zastanawiam się dlaczego...
    O 02:00 masz KomfortBus (PKS Bydgoszcz) z dworca PKS i o 06:30
    jesteś w Warszawie. Sprawdź to jeszcze na stronie PKS Bydgoszcz.



    Temat: co sądzicie o PKS Bydgoszcz
    Bardzo lubie firmę PKS BYDGOSZCZ,ale najbardziej lubie jezdzic autobusem o
    godzinie 7:00 który jedzie do Koszalina(nr.autobusu B 204) oraz bardzo lubię
    kierowce tego autobusu pozdrowienia dla niego,oraz całej firmy PKS w Bydgoszczy.



    Temat: Likwidacja linii 301!
    Likwidacja linii 301!
    Jak w temacie. PKS RULEZ! Szybko informują swoich pasażerów :/
    www.pks.bydgoszcz.pl/news.php



    Temat: Busy Toruń - Warszawa - Toruń
    Z Bydgoszcz jeżdza...tu masz link
    www.pks.bydgoszcz.pl/wyszukiwarka.php,
    wybierasz trase i masz



    Temat: PKS Bydgoszcz
    PKS Bydgoszcz
    Wiocha, poruta, kicha, lipa, kaszana ... epitetow mnostwo. Czy miasto z ponad
    360 tysiacami mieszkancow nie stac na dworzec autobusowy z prawdziwego
    zdarzenia ? To co widzimy dzis to ... Szkoda gadac !



    Temat: rower w autobusie
    Najlepiej zerknąć do regulaminu przewozu osób i bagażu i tak pierwszy z brzegu:

    www.pks.bydgoszcz.pl/dok/30.html
    §6 PRZEWÓZ BAGAŻU I ZWIERZĄT.




    Temat: Polski Ekspress- PROSZĘ o informację
    Chyba pozostaje: www.pks.bydgoszcz.pl/wyszukiwarka.php



    Temat: terespol- świecie, laskowice-świecie
    www.pks.bydgoszcz.pl/rozklad.php



    Temat: Co sądzicie o autobusach PKS BYDGOSZCZ?
    Co sądzicie o autobusach PKS BYDGOSZCZ?
    no to co sądzicie hehe???



    Temat: Kapitalny remont dworca PKS - wreszcie!!!!
    To PKS
    Spółka PKS Bydgoszcz ma dobre wyniki finansowe i to dzieki temu ten remont.
    Zapewne plany powstania Focus Park tez na taka decyzje zarzadu wplynely. Nie ma
    to nic wspolnego z jakimis decyzjami politycznymi!!!



    Temat: PKS
    PKS
    www.info.bydgoszcz.pl/wydarz.asp?i=18619
    Nie komentuję, bo nie korzystam z usług tej firmy ale może Wy coś o tym
    wiecie...



    Temat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY
    Przetarg na linie 56 , 71
    Co myslicie kto przejmnie te linie Forbus , PKS Bydgoszcz czy MZK Bydgoszcz ????
    Przetarg odedzie sie na koniec roku 2006 :-)



    Temat: Fotografie Bydgoskich Autobusów
    Fotografie Bydgoskich Autobusów
    Jeśli macie jakieś Foty autobusów z Bydgoszczy wciskajcie je w ten temat :)

    Przewożnicy : MZK Bydgoszcz , ForBus , PKS Bydgoszcz ....



    Temat: SKANDAL KOMFORTBUS Torun-Bydgoszcz
    Komfortbus jest spolka PKS Bydgoszcz. Moze tam warto uderzyc?



    Temat: Konkurencja dla MZK
    Wreszcie w Toruniu konkrencja jak w Bydgoszczy :

    W Bydgoszczy obsługują linie trzy firmy :
    - MZK Bydgoszcz
    - PKS Bydgoszcz
    - Forbus



    Temat: problem z PKS-em
    napisz skarge do dyrekcji PKS bydgoszcz np e-mailem. Ja bym sobie nie odposcił



    Temat: Rząd nas przewiezie
    PKS sam się rozwalił na własne życzenie, podnosili tylko ciągle ceny, a
    jeździli starymi rzęchami.
    Jest parę wyjątków ( PKS Bydgoszcz na przykład), ale większość PKSów to
    syf nieziemski.




    Temat: Pies w płockim PKS całkiem zakazany
    Jeszcze jedno....wystarczy jechać kursem do Bydgoszczy i dalej bo te
    kursy obsługuje PKS Bydgoszcz.



    Temat: Komunikacja
    pks.bydgoszcz.pl



    Temat: PROJEKTY KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W BYDGOSZCZY
    Skąd wiem mam dobrych informatorów. A linie przetargowe to linie na których
    mogą jezdzic prywatni przewożnicy np: 58 gdzie jeżdzi Forbus i 84 gdzie jezdzi
    PKS Bydgoszcz.



    Temat: Leczmy bydgoskie kompleksy!
    Hehe, jak przejeżdżałem Komfortem przez pl. św. Katarzyny, pewien toruński dres wstał na widok napisu PKS Bydgoszcz, aż go drugi musiał uspokajać (sic!). W Bydgoszczy nawet dres zachowa większą godność (po prostu będzie miał wszystko gdzieś).



    Temat: Znowu wypadek busa
    bus prywatny? Bo PKS Bydgoszcz też ma busy.



    Temat: terespol- świecie, laskowice-świecie
    wpisz do googla pks bydgoszcz, dalej jakos pójdzie



    Temat: Podwyzka sieciowek na Komfortbus
    Podwyzka sieciowek na Komfortbus
    Dziwne na stronie Komfortbusa i PKS Bydgoszcz pisze ze sieciowka studencka po
    90 zl a w kasie po 90zl.Czemu nikt nie informował o podwyzce????



    Temat: Pełno kafejek będzie w pasażu koło Focus Parku
    Pełno gazety wyborczej nie sprzeda sie przez ten..
    artykuł:D pełno spadnie popularność GW:) pełno ludzi było wczoraj na PKS
    Bydgoszcz:P pełno kasy dostaje koleś który napisał ten artykuł:) pełno nie zdał
    matury:P



    Temat: Bydgoszcz zaplaci 10 mln odszkodowania za PKS !?
    Wowczas Bydgoszcz zostanie bez dworca
    gracz_nr_1 napisał:

    > a moze lepiej oddac im ten teren razem z tym obskurnym dworcem?! Przeciez i
    tak
    >
    > PKS mial sie przeniesc!

    Wowczas Bydgoszcz zostanie bez dworca, jak kiedys Torun.



    Temat: Opóźnia się przebudowa okolic dworca PKP Bydgos...
    a co z budowa Dworca PKS przy PKP ???
    a co z budowa dworca PKS przy PKP? Bydgoszcz jest jednym z nielicznych miast w
    ktorym dworce te nie sa zlokalizowane kolo siebie i trzeba to zmienic a tym
    czasem zamiast budowac nowy dworzec PKS miasto modernizuje stary... To absurd!



    Temat: ile kosztuje bilet miesieczny Grudziadz-Bydgoszcz?
    ile kosztuje bilet miesieczny Grudziadz-Bydgoszcz?
    Bylaby wdzieczna za informacje-ile kosztuje bilet pks
    studencki,miesieczny na trase Grudziadz-Bydgoszcz?



    Temat: ile kosztuje bilet studencki Grudziadz-Bydgoszcz?
    ile kosztuje bilet studencki Grudziadz-Bydgoszcz?
    Bylabym wdzieczna za informacje-ile kosztuje bilet studencki pks na
    trasie Grudziadz-Bydgoszcz-Grudziadz?



    Temat: Kapitalny remont dworca PKS - wreszcie!!!!
    Kapitalny remont dworca PKS - wreszcie!!!!
    bydgoszcz.naszemiasto.pl/wydarzenia/456847.html



    Temat: Dworzec Bydgoszcz Główna ma stać się godny duże...
    Dworzec Bydgoszcz Główna ma stać się godny duże...
    PKS? Galeria? Tunel?

    A przede wszystkim, tramwaj _wahadłowo_ do _Gdańskiej_?

    Kogoś tu pogięło...



    Temat: KOMISARZ Roman Jasiakiewicz
    KOMISARZ Roman Jasiakiewicz
    Zadłużył Bydgoszcz a teraz likwiduje Inowrocławski PKS.
    Brawo dla sojuszu. Trzeba mieć wyjątkowu tupet zeby podejrzanego Romana J.
    nominować komisarzem PKS.
    No ale on jest z sld i jemu tez sie cos nalezy. Prawda?



    Temat: Pomożecie?
    Między dworcem PKP a PKS kursuje autobus linii 54.
    Dokladny rozklad i godziny kursowania znajdziesz na stronie:
    www.zdmikp.bydgoszcz.pl/



    Temat: Spacerkiem po Lublinie po 10 latach od wyjazdu
    Nie powiem ze wszystko w Lublinie jest na swoim miejscu ale opinie takie ze
    jest za malo dworców PKS ( gdy na przyklad wieksze od Lublina Szczecin, Gdansk,
    Katowice czy Bydgoszcz maja po jednym dworcu PKS) to sa niestety opinie debila.




    Temat: Najbrzydsze miasto w Polsce!!!
    Bydgoszcz .. zdecydowanie.. po spacerze w okolichach dworca PKS zwątpiłam... a
    juz maksymalnym kuriozum sa bloki których balkony wygladaja jak wielkie plastry
    żóltego zera z dziurami..... KOSZMAR! .... Na drugim miejscu jest of coz
    Warszawa... to nie wymaga chyba komentarza :-)



    Temat: Korzystacie moze z FR bus??
    I cisza :(( Tak sie stało że ostatnio musze czaasem pojechac pod Bydgoszcz, a
    nie zawsze mogę liczyc na pks. Ktos polecił mi FRbus z Chopina ale nie wiem czy
    mogę liczyc ne tę firmę. Ma ktoś jakies info?



    Temat: Ocena prezydentury Pana Henryka Słoniny.
    A taka wojewódzka Bydgoszcz...
    też ma dworzec PKS-u jak kórnik :(
    same szyby w dzwiach powybijane :(
    tyle że jak się dowiedziałem,
    nic przy tym dworcu nie robią
    bo będą go przenosić w inne miejsce,
    a mianowicie obok dworca PKP :)



    Temat: bus radom-toruń
    PKS RADOM Radom -Bydgoszcz wyjazd z Radomia 6.30 przez Sochaczew Płock
    Włocławek Toruń



    Temat: Rozmowa o proteście z kolejarzy
    Proszę zatelefonować do PKP, a następnie do przewoźników drogowych : PKS, do
    kasy "Polski Express" i zapytać o ceny biletów na trasie np. Toruń - Włocławek,
    Toruń - Warszawa, Toruń - Bydgoszcz. Przekona się Pan, gdzie jest prawda.



    Temat: POMOCY!!
    na stronie www.bydgoszcz.pl są linki do komunikacji czy transportu, jest też
    tam pks



    Temat: Najatrakcyjniejsze miasto województwa - Toruń
    Tak naprawde to zastanawiam sie jak maly trzeba miec rozumek aby wierzyc to ze
    Bydgoszcz podupada a Torun rozwija sie niczym blyskawica!!! Wystarczy bujnac
    sie pks za 8 zl i zobaczyc jak tam jest



    Temat: Przejście pod Focha zniszczy 'charakter' miasta
    Zróbmy deptak z całego miasta.......Gorzego idiotyzmu nie słyszałem,
    zapchalibysmy całą bydgoszcz. Dojeżdżam codziennie z ok. ronda
    Grunwaldzkiego w okolice PKS, którędy niby miałbym jeżdżić?
    Radzę dodać by i dostawcy nosili towary na plecach, heh.......




    Temat: Tańszy bilet na pociąg do Inowrocławia
    Od grunia 2009 Inowrocław-Bydgoszcz w 30minut!!!!!
    obecnie trwa remont tej linii. Wymiana torów, rozjazdów itp. PKS nie pojedzie w
    30minut, pociąg tak. Także każda promocja jest dobra. Będzie tańszy bilet i
    szybszy przejazd. czekamy tylko na nowe pociągi



    Temat: Focus Park
    PKS robi wypad w okolice PKP
    tu zostanie plac na cos innego. I to nie jest średniej wielkości . ma przeciez
    3 poziomy a Bydgoszcz to nie Warszawa.



    Temat: Rozkład PKS-u tajemnicą!!!
    Rozkład PKS-u tajemnicą!!!
    Mało mnie na tym świecie dziwi, ale jednak zdarzają się jeszcze takie rzeczy.
    Otóż dosyć często korzystam z usług PKS. Jestem mieszkańcem Bydgoszczy, więc
    najczęściej odjeżdźam z tegoż dworca. Każdorazowe dzwonienie do informacji
    PKS jest dość trudne, często telefon jest zajęty, a info na stronach
    internetowych tego przedsiębiorstwa jest bardzo niepełne - podane są tylko
    niektóre kursy w wybranych kierunkach i tylko tych realizowanych przez PKS
    Bydgoszcz. Pomyślałem sobie, że duzo prościej będzie zdobyć tabele z
    godzinami odjazdów autobusów z bydgoskiego dworca. Chodziło mi tylko o pełne
    dane z godzinami odjazdów - kierunek i godzina - nic więcej, nie chciałem ani
    info o przystankach pośrednich ani godzinach dojazdu do miejsce - tylko coś
    na wzór tabliczek przystankowych. Zapytałem się pani w kasie, czy coś takiego
    można nabyć - skierowała mnie do informacji. W informacji powiedzieli, że nic
    takiego nie mają i kazała mi iść do biura marketingu. W tymże powiedzieli mi,
    że też nie mają czegoś takiego, ale pani poradziła mi jeszcze pójść do
    kierownika tegoz biura. A pan kierownik z rozbrajającą szczerością
    powiedział, że w Przedsiębiorstwie PKS Bydgoszcz nie ma pełnego rozkładu
    jazdy autobusów, z którego możnaby się dowiedzieć, o której godzinie
    odjeżdżają te autobusy. Mało tego dowiedziałem się, że na taką zbiorową
    informację nie ma zapotrzebowania pasażerów, bo Ci najczęściej jeżdźą tylko
    na jednej trasie i wiedzą jak ich autobusy kursują. Pan kierownik poradził mi
    zatem każdorazowe dzwonienie na informację (tam całe info mają w komputerze,
    ale ten program w moim nie będzie działał - powiedział pan kierownik), albo
    kupno wielkiego rozkładu na cały region (kosztuje ok. 70 zł, ale pan
    kierownik nie wiedział dokładnie ile i nie mógł mi go sprzedać, bo nie został
    jeszcze zaksięgowany, dodał też, że jest bardzo skomplikowany i nieczytelny i
    na pewno nie będę umiał go odczytać). Zatem zamiast 5 czy nawet 10 stron z
    takim rozkładem, które kosztowałby kilka złotych zaproponowano mi chyba z 500
    albo i więcj stronnicową księge, której i tak nie mogłem kupić. Ja zatem
    powiedziałem, że chyba jednak stanę pod wielką tablicą informacyjna w holu
    dworca i przepiszę sobie te wszystkie informacje, choć chyba jest tego
    strasznie dużo. Nie wiem tylko jeszcze czy to ja wydziwiam, czy PKS
    Bydgoszcz, które nie ma rozkładu na papierze z własnego dworca, zapomniało o
    swoich klientach.
    Pozdrawiam - Krzysiek



    Temat: PKS Bydgoszcz ... i głupota prywatyzacji???Pyt.
    PKS Bydgoszcz ... i głupota prywatyzacji???Pyt.
    Czy jest to już prywatne przedsiębiorstwo czy jeszcze panstwowe?
    Tak sobie myślę, że chyba już sprywatyzowane. To pech! Bo popełniono bardzo istotny błąd przy prywatyzacji.

    Może tak: Na Zachodzie istnieją miejskie dworce autobusowe, na których poszczególne linie (przewoźnicy)
    wynajmują stoiska postojowe (a właściewie przystanki). Od miasta wtedy zależy gdzie taki dworzec stoi, jak
    wygląda (pod względem architektonicznym) oraz co się z nim dzieje, na kim zarabia (dzierżawcy pomieszczeń,
    stoiska).

    U nas teren PKS praktycznie należy tylko do jednej firmy (PKS). Jak miasto będzie chcialo przekonać aby ta firma
    się przeniosła w inne miejsce??? Odkupi po horendalnych cenach rynkowych grunt, który nieopatrznie (przez
    głupotę) został temu przedsiębiorstwu darowany (tu już chyba wina wojewody)? jestem pwenien, że
    zdecydowana część wartości PKS jest wynikiem własności gruntu (i to bardzo sporego) praktycznie w centrum
    miasta. I pewnie (tylko?) tym kierowali się obecni właściciele dokonując zakupu:((((

    Dodatkowo takie darowanie własności ograniczyło wolną konkurencję, bo się okazuje że nie wszystkie firmy
    autobusowe (przewoźnicy) mogą korzystac z tej lokalizacji (przykład - Polski Expres). Chyba w naszym interesie
    leży aby połączenia z innymi miastami obsługiwane były przez różnych przewoźników. A jak mają się oni
    rozwijać mając takie bariery? Może powiemy im - budujcie sobie własne dworce autobusowe???

    Ciekawe, czy jak za wiele lat uda sie Dworzec przenieść w okolice dworca PKP, czy znowu da się na
    korzystnych warunkach nowe gigatereny?

    Co będzie jeżeli nagle właściciele zdecydują się sprzedać dworzec i zlikwidować działalność? Czy jesteśmy (i
    miasto) przed tym chronieni?

    A może się mylę? może ten grunt i dworzec nie należy do PKS? A może ten PKS nie jest jeszzcze
    sprywatyzowany?
    Ktoś coś wie?

    pozdr




    Temat: PKS
    Wszelkimi pekaesami jeżdżę w sumie już ponad 3 lata codziennie od pn do pt. To
    tak tytułem wstępu.
    Najpierw może zajmę się powyższym wpisem Toma - 5 minut to nie jest spóźnienie i
    takiego czegoś nie powinno się zarzucać pksowi. Prędzej czy pozniej staniesz
    przed sytuacją, że na peronie zjawisz się o godzinie 5:32 i co wtedy nie
    ucieszysz sie ze autobus jeszcze tam stoi? Raz spóźnił mi się autobus o 6:00 do
    grudziądza (świecki autobus), przyjechał o 6:35 to aż mi potem głupio było po
    tym jak wjechałem kierowcy na psyche. Cóż ktoś kto reprezentuje musi oberwać za
    takie cos. Prawda jest taka, że 95% kursów jeździ bardzo zgodnie z rozkładem a
    opóźnienia najczęściej wynikają z sytuacji na drodze.
    Co do tzw. "gratobusów". Autobusy PKS Bydgoszcz to są mercedesy w porównaniu do
    innych firm tej branży z naszego regionu tzn toruń grudziądz chojnice. Wyjątki
    są rzecz jasna i to dużo. W grudziądzu jeżdzą takie padła (jakieś 80% taboru) że
    historia ale jeździ też piękna czerwona scania jakiej nie doświadczycie w
    relacjach po naszym powiecie realizowanych przez pks bydgoszcz. Tylko że to jest
    wyjątek. Polecam obejrzeć:
    www.autobusik.com/pksbydgoszcz/
    Powiedzmy sobie szczerze, wielokrotnie można przejechać się ładnym neoplanem czy
    manem. Autosany są mniej wygodne ale w środku jest dość czysto. I od razu tutaj
    mówie jeżeli na własne oczy zobaczę w autobusie jak ktoś gryzda po siedzeniu,
    rozcina nożem siedzenie lub w inny sposób dewastuje autobus i jeżeli powezme
    wiadomość o tym gdzie taka osoba mieszka może być pewna, że wracając do domu na
    całej wielkości drzwi swojego mieszkania zobaczy ogromnego chu...a namalowanego
    jak najbardziej jaskrawym trwałym sprayem.
    Ranny dojazd do bydgoszczy jest ustawiony w pks bydgoszcz strasznie
    nieekonomicznie i wszystkie powyższe sugestie na ten temat są uzasadnione.
    Pozdrawiam niskiego siwego kierowce głównie neoplana B333 co widząc w lusterku
    że biegne za autobusem na wyjeździe z dworca ślicznie i mocno dodał gazu.
    Powiedz mi kiedys stary frajerze ze nie masz wydać to bedziesz do pksu
    zapierd...lal po te 5 groszy.
    Pozdrawiam (ale już nie ironicznie) niskiego młodego dość wątłego kierowce
    liderka ma chyba tez wąsik o ile dobrze pamietam - bardzo w porządku facet - nie
    kleił głupa że mnie nie zna i nie wie ze 2 lata jeżdze tą trasą na miecha tylko
    umożliwił mi dojazd do świecia jak zagubiłem bilet.



    Temat: Kłopoty pasażerów płockiego PKS
    Płocki PKS też okłamuje pasażerów. Na ulotkach i reklamach są różnego rodzaju
    ulgi dla podróżnych. Jedną z nich jest, że jadąc tego samego dnia komfortem i
    wracając można skorzystać z ulgi ileś procent. Na wiosnę jechałem do Bydgoszczy
    i tego samego dnia wracałem. Chciałem z tej ulgi skorzystać. Na reklamie nie
    jest zaznaczone że ulga jest na jakiś tylko kurs, czy godziny, w sumie bez
    wyjątku. W dodatku na ulotkach jest że można ją nabyć kupując bilet na dworcu.
    Na dworcu w Płocku najpierw pani nie chciała sprzedać biletu bo to kurs
    przelotowy, a potem że bilet sprzeda, ale bez ulgi. Poszedłem z tym do PKSu.
    Pani w PKS wymyślała najróżniejsze powody dlaczego nie sprzedano mi z ulgą, a
    że to kurs przelotowy, tyle że takich nie przelotowych do Bydgoszczy Komfort to
    praktycznie nie ma, a że PKS Bydgoszcz, który obsługuje ten kurs nie upoważnił
    PKS Płock do sprzedaży z taka ulgą (tyle że oba te PKSy zawiązały nieformalną
    spółkę na tą linię). W zasadzie z tego co ta pani kierownik! tłumaczyła, to
    wychodziło, że żaden kurs nie ma takiej ulgi! Jedyne co to usłyszałem to
    przeprosiny od PKS, za to że ulotki i reklamy są z błędem bo tej ulgi w
    zasadzie nie ma! I zostałem wprowadzony w błąd. Tyle że do dziś wszędzie są te
    same ulotki i plakaty! To jest istny kant w biały dzień!!! Niech ktoś zacznie
    robić prawdziwą konkurencję tej firmie. Chociaż z tego co wszyscy mówią, to i
    tak ona już ledwo dyszy i kto wie ile jeszcze przetrwa? A najciekawsze jest, że
    z najnowszej wypowiedzi władz PKSu dla Życia Warszawy, największym problemem
    PKSu Płock są dziury w jezdniach bo firma kwitnie i inwestuje w tabor! a tym
    czasem jeżdżą jeszcze sanosy z końca lat 70-tych!!! A o standardzie usługi
    Komfort-bus już nie wspomnę, pozamykane WC, nie kulturalni kierowcy, ludzie
    jeżdżący na podłodze czy schodach, spóźnienia po 40 parę minut, popsute
    siedzenia, powyłączana klimatyzacja w autobusach bez otwieranych okien w
    upał...... miłej podróży.



    Temat: AUTOBUS SZYNOWY
    dworzec PKP i PKS
    Gość portalu: zonc napisał(a):

    > Apropos... co z dworcem PKP... rozpada się... i nadaje do remontu... wogóle
    > komuś coś przez głowe przeleciało w UM??

    Ciekawe czy taki wariant byłby realistyczny:

    1. Obecny budynek Dworca do rozbiórki.
    2. Hala kasowa przeniesiona do wyremontowanego budynku wewnętrznego z bodajże
    1860 roku (Po co PKP tyle pomieszczeń???).
    3. W miejsce wyburzonego budynku na całej długości Zygmunta Augusta, na terenie
    obecnych budek, parkingu i kamienicy (tej ze SKOK) nowy budynek o charakterze
    hotelowo-handlowo-usługowym o 4-4,5 kondygnacji nadziemnych..
    4. Remont przejść podziemnych i połączenie ich z przystankami autobusowymi.
    5. Zamknięcie przejścia dla pieszych przez Zygmunta Augusta i przedłużenie tej
    ulicy do Granicznej/Grunwaldzkiej (nowy most bądź stary kolejowy).

    > A PKS? Miał być przeniesiony iii??
    > Zyskali by na sprzedaży ziemi (w takim punkcie to raczej droga musi być) ...

    Z PKS to jest taki problem:

    Został sprywatyzowany wraz z gruntem i budynkami, co było totalną głupotą!!!!
    Teraz sytuacja wygląda tak:

    1. Miasto ma praktycznie żaden wpływ na wygląd dworca i terenu przyległego.
    2. W hali kasowej można kupić bilety tylko (!!!!!) na kursy PKSu Bydgoszcz!!!
    Pozostałe PKSy (Poznań, Elbląg, Pcim Dolny, Wąchock, itp.) muszą prowadzić
    sprzedaż biletów u kierowców.
    3. Dochodzi do nieuczciwej konkurencji i praktyk monopolistycznych ze strony
    PKS Bydgoszcz - przykład: Polski Express musi się zatrzymywać nie na dworcu,
    lecz na pobliskim przystanku komunikacji miejskiej.

    Jak powinno być?

    1. Miasto powinno być właścicielem budynku dworca i terenu (dbałość o wygląd,
    dobrą architekturę i porządek, spełnienie własnej polityki transportowo-
    komunikacyjnej miasta + brak praktyk monopolistycznych ze strony właściciela
    dworca).
    2. Wynajem kas i różnej ilości stanowisk postojowych wszystkim chętnym
    przewoźnikom (wolna i nieskrępowana konkurencja, dodatkowe zatrudnienie osób
    przy sprzedaży biletów).

    pozdr




    Temat: Pierwszy dzien w Bydgoszczy
    Nie moga robic Wasi sasiedzi bo taka opinie Bydgoszcz ma niestety w wielu
    regionach kraju. Ba, nawet moi znajomi z pracy czy z osiedla ktorzy kiedys byli
    w Bydgoszczy dalej pukaja sie w czolo jak im mowie ze mi sie Bydgoszcz podoba.
    Moze ten wizerunek bierze sie stad, ze Bydgoszcz jest dwa razy wieksza od
    Torunia i automatycznie ma wiecej dzielnic blokowisk, a do tego i moze przemysl
    bardziej rozwiniety (tu juz sobie dodaje bo tego nie wiem). W kazdym razie,
    zanim przyjechalam do Bydgoszczy mialam wizje miasta bez zabytkow z blokami w
    centrum i duzymi fabrykami (cos w stylu Radomia).

    Szczeka mi jednak opadla jak zobaczylam to co zobaczylam. Starowka jest po
    prostu piekna. Dla mnie jest porownywalna do torunskiej. Wiadomo, moze nie ma
    takiej klasy zabytkow (chociaz tego do konca nie wiem), ale ma klimat, jest
    urokliwa, i az chce sie ja odkrywac. W Toruniu Starowka jest zwarta, malo w
    niej ruchu ulicznego, wszystko jest znane z przewodnikow lub TV, w Bydgoszczy
    to wszystko odkrywa sie na miejscu i to jest piekne. Poza tym podobala mi sie
    Bydgoszcz za same nowoczesne dzielnice, szerokie ulice. Ja takie miasta lubie.
    Kiedys przejezdzalam przez nia PKS-em noca i noca tez jest pieknie oswietlona i
    sprawia wrazenie bardzo zurbanizowanego miasta.

    Zreszta moja matka jak teraz jechala do tego Inowroclawia to przejezdzala przez
    Bydgoszcz i az dzwonila do mnie zeby mi powiedziec jakie to duze i nowoczesne
    miasto. Czyli kazdy lubi cos innego.

    Ja ze swojej strony bardzo lubie Bydgoszcz. To takie moje odkrycie ktorego
    dokonalam i jestem z niego zadowolona. Lubie bronic Bydgoszcz w dyskusjach.
    Pierwsza piatke moich ulubionych miast w Polsce mam juz obsadzona, ale mysle ze
    w 10-ce by sie u mnie na pewno znalazla. A jesli chodzi o pierwsze 10 miast w
    Polsce pod wzgledem liczby ludnosci to u mnie zajmuje druga pozycje.

    Dzisiaj moja matka nie dotarla do Bydgosczy bo upaly ale mysle ze w ciagu
    tygodnia zawita, to wtedy opisze jej reakcje.

    Pozdrawiam wszystkich !



    Temat: Wstyd i hanba - "dworzec" PKS
    2.Nie opanowałaś jeszcze sztuki czytania ze zrozumieniem.Ja pisałem o otoczeniu
    > dworca PKP,nie o pks

    nie opanowalam jeszcze sztuki pisania bezblednego, literowka, bardzo
    przepraszam.
    otoczenie dworca PKP w bydgoszczy (domyslam sie, ze mowisz o dworcu glownym, a
    nie lesnym na przyklad) zasluguje na miano otoczenia dworca w miescinie na
    podkarpaciu. brudno, szaro, chaos. jesli juz sie przerzucamy porownaniami
    bardzo zbednymi i jednoczesnie na niskim poziomie. jesli tak wyglada dworzec i
    otoczenie zaslugujace na miano dworca w duzym europejskim miescie... jesli jest
    wizytowka miasta (a powinien, w koncu to pierwsze wrazenie po przyjezdzie do
    miasta), to wiekszosc ludzi ceniacych estetyke wroci pierwszym lepszym
    pociagiem do domu. Bo dworzec PKP nie zacheca do wysiadania i dluzszego
    zabawienia w bydgoszczy. ani dworzec, ani jego okolice, ani ulica dworcowa. i
    wierz mi, ze nie sprawia wrazenia dworca w duzym miescie z jeszcze wiekszymi
    aspiracjami. bo coz ma sprawiac to wrazenie?
    watek ten zaczelam dlatego, ze widze dworzec PKS (PKP glowny zreszta tez, do
    miasto nie mam wiekszych zastrzezen, poza tym, ze raczej ten dworzec powinien
    byc glownym, oczywiscie po koniecznej rozbudowie, co ma nastapic wkrotce) w
    oplakanym stanie. dworzec, za ktory wstydza sie wszyscy torunianie. i tyle.

    i jeszcze tylko dodam, skoro watek zmienia swoj charakter na polemike torun -
    bydgoszcz (jak zwykle) nie ilosc, a jakosc.

    Nie ilość
    > turystów ale prowincjonalny charakter Torunia rzuca się w oczy.Jesteście małym
    > miastem z ładną starówką.Takim trochę Kazimierzem Dolnym lub Jelenią Górą z
    > blokowiskami na obrzeżach.I dworcami z Pcimia

    ladna starowka, ladnymi blokowiskami (blokowiska sa wszedzie, problem polega na
    tym, zeby one jakos wygladaly, zeby byly w miare przyjazne dla otoczenia i
    ludzi tam mieszkajacych) i przyjazna atmosfera. miastem nie takim znow malym
    jak na polskie warunki, dobrze prosperujacym, wbrew pozorom i na pewno nie
    prowincjonalnym.
    ale wiesz co liczy sie wmiescie, w ktorym sie mieszka? zeby mieszkalo sie tam
    milo i przyjemnie. na to sklada sie wiele czynnikow, miedzy innymi wyglad
    miasta. calego, nie tylko starowki. w tej konkurencji 1:0 torun - bydgoszcz. bo
    w bydgoszczy milo sie nie mieszka i jeszcze dlugo nie bedzie. tak jak w lodzi,
    kielcach, gdyni. to sa miasta robotnicze. moze tam sie robi dobre interesy, ale
    nie ma klimatu i atmosfery, spotykanej tylko w miastach takich jak krakow,
    torun, gdansk. niech sobie bydgoszcz bedzie wielka, nawet najwieksza w polsce.
    nie ma szans konkurowac z toruniem pod wzgledem wygladu, przyjaznego otoczenia,
    atmosfery i ludzi.
    tak samo jak berlin nie ma szans z getynga na przyklad.
    Nie ilosc, a jakosc.



    Temat: Jak Toruń traci a Bydgoszcz...
    Jak Toruń traci a Bydgoszcz...
    Czytając wypowiedzi internautów często pojawiają się opinie że miasto
    Bydgoszcz jest miastem popadającym w stagnację, a Toruń jest miastem
    rozwijającym. Jestem Torunianinem i jak każdy z nas chciałbym żeby miasto
    nasze było najpięknijsze najbogatsze i najlepsze. Jednak fakty przemawiają
    przeciwko Toruniowi.
    W ciągu ostatnich lat nie było żadnych znaczących inwestycji inwestycji.
    Ruszyła ISPA miejmy nadzieje że zostanie zakończona i nie cofną nam funduszy
    UE. Realne jest powstanie Centrum sztuki współczesnej.
    Popatrzmy na Bydgoszcz:
    1)rozbudowli port lotniczy- jest bardzo ładny,
    2)dzięki Zemke powstanie ośrodek NATO,
    3)Dokończona zostanie budowa opery (z pieniędzy wojewódzkich okolo 115 mln
    zł!)
    Są to inwestycje znaczące dla miasta.
    A czym może się Toruń pochwalić?
    Świadczy to tylko o nieudolności naszych polityków, którzy nie potrafią dla
    miasta nic zrobić.

    Pytam więc:
    Czy wybudowano most drogowy?
    Czy zmodernizowano lotnisko?
    Czy powstała hala widowiskowo-sportowa, aquapark?
    czy powstał porządny stadion?
    Czy powstały parkingi podziemne wokół starówki?
    Czy nikt nie pomyślał o możliwości wybudowania w Toruniu porządnego centrum
    kongresowego?
    Czy kiedykolwiek będziemy mieli porządny dworzec PKP czy PKS?
    Drogi wylotowe z Torunia? Niby pieniądze są, ale jakoś nigdzie nie widać żeby
    prace się rozpoczęły.

    I jak można wymagać od Bydgoszczy aby traktowała nas równorzędnie?
    PS To nie ich wina że w naszym mieście są zawsze wielkie plany i marzenia a
    realizacji brak.
    (za wszelkie błędy ort. i stylistyczne przepraszam :)



    Temat: Spichrze będą odbudowane
    Co do spichlerzy.
    Tu chyba nie powinno być szczególnego sporu. Zachowanie klasycznego kształtu
    spichrzów przy zastosowaniu nowoczesnych materiałów to optymalne rozwiązanie.
    Przecież operując w obszarze Starego Miasta potrzebna jest harmonia. Uzyskanie
    takiej harmonii powinno wiązać się z odtworzeniem pierwotnego wyglądu.
    Oczywiście zastosowanie materiałów, pewne zmiany konstrukcyjne wewnątrz są
    dopuszczalne. Inwestor jest poważny i z inforamcji wynika, że doskonale wie jak
    ma wyglądać odbudowa. To także dla niego prestiż.

    Zresztą spróbuj sobie wyobrazić. Gdańsk, pierwsze skojarzenie.. Co widzisz?
    Długi Targ czy "nowoczesny" dworzec PKS?
    Gdańsk to wzór do naśladowania dla Bydgoszczy. Niemal doszczętnie rozbity w
    czasie wojny odbudowany i piękny.

    Wrocław, widzisz Rynek z Ratuszem, czy może może coś innego.. np. "nowoczesny"
    budynek Panoramy Racławickiej. ;)
    A można było nie odbudować zniszczonego Rynku...

    Warszawa, Zamek Królewski, czy Marszałkowską z Domami Towarowymi..?
    ("nowoczesnymi" niby kiedyś)
    A można było w miejscu Zamku postawić halę, albo drugi "Pałac Kultury".

    A potem masz pytanie na forum bydgoskim: z czym Ci się kojarzy Bydgoszcz...?
    Myślisz, że ktoś w Polsce odpowie: Z Kaskadą, z Pomnikiem Walki i
    Męczeństwa... ;)
    Niech odpowiada: ze Spichlerzami nad Brdą...

    W ogóle dziwi mnie ten spór. Przecież miasto nie zamyka się w obrębie starówki.
    Jest wiele terenów Śródmieścia, gdzie można realizować nowatorskie projekty.
    Jagiellońska, Babia Wieś, PKS, Dw. PKP i wiele innych terenów jest otwartych na
    nowoczesną zabudowę. Po co wpychać je do Starego Miasta.. Przecież zabudowa
    Mostowej w stylu XXI w. graniczyłoby z kiczem. Jeśli ktoś twierdzi, że w rynku
    można postawić "halę Łuczniczka" to zdecydowanie myli się. Cała rewitalizacja
    Starego Miasta ma przecież charakter także symboliczny, nawet sentymentalny.
    Bydgoszczanie mają prawo żądać odbudowy starówki w kształcie który im
    odpowiada. Do tego przecież nikt nie przyjedzie do Bydgoszczy podziwiać
    architkturę XXI wieku, bo albo ma to u siebie, albo go to nie interesuje.
    Natomiast prezentacja przez Bydgoszcz tradycji miasta handlowego, spichlerzy,
    do tego miasta które żyje nad Brdą, z Wenecją, przystaniami klubów
    wioślarskich, młynami to jest to Coś, co wyróżnia Bydgoszcz!

    Jeszcze w temacie Mostowej.
    Mnie nie odpowiada budowa dwupiętrowych kamieniczek w miejscu gdzie stały
    piękne reprezentacyjne kamienice. I w tym momencie na drugi plan schodzi to czy
    będzie więcej szkła, aluminium, czy cegły. Niech inwestycja na ul. Mostowej
    zostanie dopracowana, tak by kamienice były wizytówką dla miasta.




    Temat: [Bygd.] Prywatne linie kasują,nie wydając biletów
    [Bygd.] Prywatne linie kasują,nie wydając biletów
    Korzystasz regularnie z bydgoskich, prywatnych linii autobusowych? Płacąc za
    przejazd zawsze proś kierowcę o bilet, bo jeśli przydarzy ci się wypadek, bez
    dowodu przejazdu nie dostaniesz odszkodowania

    W prywatnych liniach autobusowych kursujących po Bydgoszczy, pasażerowie płacą
    za przejazd, ale biletu nie dostają. Sprawdziliśmy - w piątek podróżowaliśmy
    kilkoma busami po mieście. Potwierdzenia zapłaty za przejazd nie dostaliśmy:
    na linii 302 kursującej pomiędzy rondem Grunwaldzkim, a Fordonem, 303 jadącej
    z Osiedla Tatrzańskiego na dworzec PKP, w firmie Pol-bus, która przewozi
    pasażerów z Bydgoszczy do Inowrocławia.

    Wydruk z kasy fiskalnej bez dyskusji wydał tylko zaraz po wejściu do autobusu
    kierowca linii 301 (trasa Rekinowa - Bydgoszcz Wschód), należącej do PKS-u.

    Dlaczego kierowcy pierwszych trzech linii biletu nie wydali?

    - Być może nasz kierowca zapomniał - próbuje tłumaczyć Mirosław Otlewski,
    prezes firmy Forbus, która jest właścicielem linii 302. - Zapewniam, że
    przypomnę moim pracownikom o tym i kłopot już nie powinien się powtarzać.

    Podobną obietnicę składa Tomasz Dyksa z firmy Ford-bus, której mikrobusy
    kursują na linii 303. Obaj potwierdzają, że wiedzą o takim obowiązku i
    kierowcy powinni wydawać bilety.

    Dlaczego pokwitowanie przejazdu jest takie ważne? - Jeśli zdarzyłby się
    wypadek to pasażer, który biletu nie otrzymał będzie miał problemy z
    odszkodowaniem - tłumaczy Wojciech Dziuba, zastępca dyrektora bydgoskiego
    PKS-u. - Bilet w znacznym stopniu uwiarygodnia przed ubezpieczycielem, że
    rzeczywiście pasażer jechał autobusem w danym dniu i na danej trasie. Wówczas
    droga do uzyskania pieniędzy jest dużo prostsza i szybsza.

    Ostatnia kontrola przeprowadzona przez policjantów, Inspekcję Ruchu Drogowego
    i Urząd Miasta wykazała, że część pojazdów należących do prywatnych linii jest
    w bardzo złym stanie technicznym i o wypadek tym bardziej nietrudno.

    Co powinno znaleźć się na bilecie w prywatnym autobusie?

    informacja o firmie przewozowej

    data i godzina rozpoczęcia podróży

    trasa przejazdu

    cena biletu

    rodzaj i kwota ulgi

    kwota podatku VAT
    miasta.gazeta.pl/bydgoszcz/1,35590,2889660.html




    Temat: ranking inwestycji samorządowych z ostatnich 3 lat
    Dla Torunia okres PRL to czarna, smutna dziura. Brak inwestycji, złośliwości -
    na Torun zawsze patrzono jak na siedlisko prawicowo-inteligenckiej zarazy. Ileż
    wywołało protestów stowarzyszenie Torunia w 1977 z Filadelfią! Przeciez to było
    wrogie, imperialistyczne USA. Na to nakładały sie wywózki wielu instytucji,
    blokowanie lub przenoszenie innych.

    W wielu branżach Torun w 1989 roku wygladał jak w 1939, niestety!
    Mosty przez Wisłę w 1939 - dwa, i do 1995 - też dwa (kolejowy i drogowy).
    Główne wylotówki (Grudziądzka, krajowa nr 1) - brukowane do 1994!
    Teatr - ten sam jeden od 100 lat.
    Jakiś nowy dworzec kolejowy przez 50 lat - żaden!
    Dworzec PKS - przedwojenny!
    Orkiestra Symfoniczna i Filharmonia Pomorska - zlikwidowana.
    Muzeum Narodowe (gotowe w 1939) - nie otwarte przez 50 lat.
    W 1989 Torun nie miał żadnego radia (w 1939 miał).
    W 1989 25% mieszkan nie miało wodociagu, a 50% kanalizacji!!!
    Nieprawdopodobne, ale prawdziwe. Nieważne, że te wywózki robiła Bydgoszcz, że
    kacyki PZPR itp. - zostawmy przyczyny na boku. Toruń był wyniszczony,
    nieprzystosowany do normalnego rozwoju (polecam www.torun-bydgoszcz.pl).

    Jedynym wyjątkiem na tej mapie goryczy był UMK. Nie wiem, czy tylko tu władza
    pozwalała, uważając naukę jako mało ważny dodatek do polityki PZPR, czy to
    dalekowzroczność władz Torunia, machających ręką na wszystko, ale utrzymujacych
    silną placówkę naukową, magnes dla młodych i źródło wiedzy, nauki, rozwoju.
    Dziś można stwierdzić, że ówcześni decydenci Torunia mieli racje. Drogi, kina,
    rury - mozna zbudować. Uniwersytet o 60-letniej tradycji jest nie do stworzenia
    nawet przez większe ośrodki.

    Przez pierwszych 8-10 latach wolnego rynku (po 1989) porządkowano gospodarkę,
    uzupełniano i tworzono niezbędne sprawy. Gdy Bydgoszcz tworzyła studio TV3 w
    1994, my zabiegaliśmy o pierwsze radio (smutne, ale prawdziwe).
    W 1989 praktycznie żadna z 6 wylotówek z Torunia nie miała poboczy i była 1-
    pasmowa, dziś 4 z nich sa czteropasmowe.

    W 1989 roku ASP? AM? Choćby 1 nowe kino? Telewizja? Obwodnica? Autostrada i
    most? 100 km nowych dróg? ... MARZENIA ŚCIĘTEJ GŁOWY.

    Po tych 8-10 latach porządkowania gospodarki Torunia nadszedł czas osiągniecia
    stabilizacji. Drogi się budują, rury się kładą, kina budują, uczelnie są
    tworzone. Teraz wychodzi największa siła Torunia - młodość, energia,
    inicjatywy, kultura, nauka, wiedza, przyciąganie do siebie jak magnes
    studentów, turystów, inwestorów, instytucji. Myślę, ze to początek dobrej,
    rozwojowej drogi, choć nieraz jeszcze będzie pod górkę. Oby w takich chwilach
    znów "PO" i "Ordynacka" i inni - potrafili iść razem w imię interesu miasta.

    Ja jestem optymistą.



    Temat: GW -,, OCENIAMY DOMBROWICZA'' a więc zaczynamy!!!
    GW -,, OCENIAMY DOMBROWICZA'' a więc zaczynamy!!!
    Gazeta Wyborcza zaczyna akcje ,,OCENIAMY DOMBROWICZA” w celu kompleksowej
    oceny rządów prezydenta Dombrowicza

    Minusy prezydentury Konstantego Dombrowicza:

    1. Nieudolność w pozyskiwaniu unijnych funduszy ( na jednego mieszkańca
    Bydgoszczy przypada 9 gr. z pozyskanych przez miasto unijnych pieniędzy- to
    najgorszy wynik ze wszystkich miast wojewódzkich !!! )
    2. Brak inwestycji w mieście
    3. Brak pomysłu na rozwój miasta
    4. Doprowadzenie do zlikwidowania „Torbydu” wraz z jedynym w mieście
    lodowiskiem
    5. Doprowadzanie do podupadania komunikacji publicznej
    6. Doprowadzenie do upadku BKS Polonia
    7. Doprowadzenie do fuzji Akademii Medycznej z UMK (tak nam potrzebnej
    dla powołania w Bydgoszczy Uniwersytetu)
    8. Usiłowanie zlikwidowania Szpitala Dziecięcego w Bydgoszczy i linii
    tramwajowej na odcinku Rondo Fordońskie- Wyścigowa
    9. Brak realizacji ważnych lub obiecanych inwestycji : Park Przemysłowy,
    Politechnika, Terminal Cargo, remont starówki wraz z Wyspą Młyńską,
    dokończenie trasy W-Z, drogi ekspresowe, tramwaj do fordonu, linia tramwajowa
    na Karpacką, mosty na Brdzie przy PKS i druga nitka mostu Jana Kazimierza,
    dokończenie renowacji ul. Gdańskiej, deptak na Dworcowej, przeniesienie
    dworca PKS koło PKP, aquapark,
    10. Brak współpracy z Radą Miasta
    11. Wyraźne działanie na szkodę miasta Bydgoszczy

    Plusy prezydentury Konstantego Dombrowicza:

    1. Przeforsowanie uchwały umożliwiającej kupno mieszkań komunalnych za
    10% ich wartości
    2. Działania rzecz powstania w Bydgoszczy Uniwersytetu ( szkoda że
    dopiero teraz )
    3. Pomysł na wykorzystanie Hali Łuczniczka ( pomoc w wprowadzeniu
    Astorii do EBL)

    Co prezydent musi zrobić przez następne dwa lata swojej kandydatury:

    1. Pieniądze z funduszy unijnych na inwestycje
    2. Uniwersytet
    3. Politechnika
    4. Park Przemysłowy
    5. Rozwój bydgoskiego portu lotniczego + Terminal Cargo
    6. Lokowanie w Bydgoszczy instytucji o charakterze ponadregionalnym (Sąd
    Apelacyjny, Prokuratura Apelacyjna)
    7. Trasę W-Z i inne ważne inwestycje ( wymienione w minusach kandydatury
    prezydenta)
    8. Bydgoszcz przyjazna dla inwestorów
    9. Bydgoszcz miastem o charakterze metropolitarnym
    10. Pokonanie konfliktów politycznych dla dobra miasta i jego mieszkańców

    Prezydent powiedział, że ma pomysł na swoją prezydenturę- i to jest fakt -
    nie ma jednak pomysłu na miasto !!!

    Czekam na opinie wszystkich mieszkańców Bydgoszczy !!!!!



    Temat: propozycja: tory Bydgoszcz-Fordon-Toruń!
    Najbardziej podoba mi się hasło "zmienić tylko rozstaw torów".Nikt nigdy nie
    zgodzi się na zmianę szerokości toru w obrębie mostu fordońskiego i na
    nim.Linia kolejowa przez most Fordoński ma znaczenie strategiczne (dzisiaj to
    relikt - ale jakoś nikt tego nie odwołał) i to że nie kursują pociągi nie
    oznacza że jest ona nieczynna.Raz w tygodniu pojawia się ekipa na drezynie
    która sprawdza stan torowiska na trasie Bydgoszcz Wschód - Chełmża.Owszem można
    się pokusić o coś takiego jak splot torów ale w Polsce nikt jeszcze nie
    dopuścił pojazdu szynowego(tramwaju) nie spełniającego wymogów pojazdu
    kolejowego (brak pneumatycznego układu hamowania,aktywnego czuwaka,itp) na
    trasy kolejowe.Owszem fajnie byłoby przejechać się na trasie Wilczak -
    Olimpijska czy Kapuściska - Elana tylko pytanie - czy aby taka podróż nie
    trwałaby dłużej niż podróż z wykorzystaniem PKP czy PKS.Podejrzewam że podróż
    tramwajem z Bydgoszczy do Torunia byłaby tylko jakimś etapem podróży dla
    większości pasażerów.Tramwaje pozostawmy w miastach by sprawnie dowoziły
    mieszkańców pomiędzy osiedlami a dla sprawnego połączenia Bydgoszczy z Toruniem
    proponuję wykorzystać modernizację linii kolejowej Bydgoszcz - Toruń.W
    Niemczech to normalka że tramwaje korzystają z tras kolejowych na odległość do
    20-30 km od Centrum , u nas nawet gdybyśmy takie połączenie tramwajowe
    stworzyli to za jakiś czas pojawiłby się problem dofinansowania tego rodzaju
    środka transportu.Przykładem mogą być niektóre gminy Górnego Śląska odmawiające
    w partycypowaniu w kosztach utrzymania trakcji tramwajowej na terenie swojej
    gminy.Podobnie jakiś czas temu było w Łodzi gdzie gmina Pabianice szukała
    sposobu na pozbycie się wręcz tramwaju z terenu swojej gminy.W końcu tamtejsze
    MPK uruchomiło połączenie komercyjne (bez dofinansowania ze środków pieniężnych
    gminy Pabianice).



    Temat: Problem PKP i MPK
    Problem PKP i MPK
    Problem polega nie tyle na braku kasy, co na fatalnym rozkładzie jazdy.
    Układając mądrze rozkład jazdy PKP, można zlikwidować 30-50% pociągów, ale
    pozostałe tak skomunikować, żeby nie było problemem przesiadanie się.
    Sensownie to pary pociągów poranne, południowe, popołudniowe i wieczorne -
    skomunikowane z dalekobieżnymi. Głupotą była likwidacja połączeń Skarżysko -
    Łodź, naprawde miały obłożenie, likwidacja wieczornego do Katowic i
    Częstochowy, brak sezonowgo do Kołobrzegu przez Bydgoszcz czy przynajmniej
    sezonowego w Bieszczady czy likwidacja "Nosala". Autobusy szynowe pomogłyby na
    niektóre kursy z mniejszym obłożeniem do Łodzi przez Tomaszów czy Skarżysko -
    Sandomierz czy nawwet Stalowa Wola, reaktywacji Kielce - Busko i Kielce -
    Staszów czy Połaniec (można by je łączyć np. we Włoszczowicach)

    Ten sam problem dotyczy MPK - powołany bez sensu ZTM tak układa rozkłady
    jazdy, że nie ma czym do jechać do pracy czy do szkoły. Wiadomo, szkoły
    zaczynają np. od 8, że biura o 7.30, zakłady i szpitale o 7 itd - to albo trza
    być 40 min wcześniej albo 20 minut się spóźnić. Na pożniejsze zmiany jeszcze
    gorzej, a po nocnej to jeden autobus za wcześnie, a na kolejny 1.5h trzeba
    czekać. Po 2 zmianie nie ma czym wrócić, bo nic nie jeździ. Nadal stada
    autobusów, a Sosnowski zapomina kto jest jego chlebodawcą.

    PKP i ZTM to mistrzowie w wygaszaniu popytu - likwidują rentowne kursy,
    zostawiają puste, a potem likwidują połączenia. Tak więc płacimy ciężkie
    podatki, a nie mamy czym dojechać.

    PKS też ma rozkład do bani, a busy głównie podkradają pasażerów PKS i MPK, tak
    że tylko mamy zbędne korki na drodze.



    Temat: Trolejbusy w Toruniu
    Trolejbusy w Toruniu
    Mapka przebiegu linii tramwajowych po realizacji programu odnowy transportu
    publicznego w Toruniu będzie wyglądać tak:

    www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=39899994&postcount=457
    Jak widać linia T1 ze Skarpy będzie przebiegać po staremu tylko do
    pl.Teatralnego. Dalej trasa wiedzie przy Cinema City i torami dwójki do
    Sienkiewicza a potem do OdNowy i na UMK na Okrężną.

    Linia T2 zostaje bez zmian.

    Pozostaje więc odcinek torów "jedynki" od pl.Teatralnego przez pl.Rapackiego i
    na Bydgoskie.

    Moim zdaniem pomysł integracji komunikacji wzdłuż jednej linii tramwajowej ze
    Skarpy do UMK jest dobry.

    Natomiast jeśli chodzi o linię T2 (bez zmian) to uważam że tutaj po dyskusja
    nad zmianami byłaby już potrzebna. Czas dojścia na przystanek jest bardzo
    wysoki (Kościuszki), zakres konfliktów z siecią drogową duży (np. przystanek
    na Reja spowodował skurczenie się Broniewskiego do 1 pasa w kierunku na
    Bydgoszcz; a przed tym skrzyżowaniem nie ma zatoczki dla autobusów PKS których
    mnóstwo się tu zatrzymuje zabierając studentów z UMK do Bydgoszczy. Tiry
    hamują więc w pobliżu pawilonu hurtowni papierniczej, próbują wyprzedzić busy
    i zjeżdżają na pas dla skręcających w lewo w Reja).

    Wydaje mi się też, że na Bydgoskiej - Broniewskiego - Kościuszki nie ma jakiś
    specjalnie wielkich korków które uzasadniałyby konieczność utrzymywania
    tramwaju. To jest raczej pozostałość po czasach gdy w tramwaje inwestowano ze
    względu na kartki na ropę i słaby rozwój krajowej motoryzacji. Tramwaj będzie
    tu wolniejszy (czas dojścia na przystanek jest dłuższy).

    Ale zostawmy linię T2, to dygresja a chciałbym omówić linię T3.



    Temat: Toruń vs Olsztyn które miasto ładniejsze?
    no, to sie ubawiłem :D
    mieszkałem 3 lata w Toruniu, z Olsztynem tez nieraz mialem do czynienia (w
    koncu stolica mojego województwa :D). wiec tak:

    pod względem starówki: wygrywa toruń. starówka jest naprawdę ładna, ale to
    prawd, że wystarczy się wbić an jakieś podwórko czy w boczną uliczkę, żeby
    zobaczyć brud. starówka dopiero się tam rozwija.

    co do mostów, niestety Toruń ma tyko jeden most drogowy (i jeden kolejowy, pod
    kórym chleje i zabawia się lokalna, "klimatyczna" młodzież. drugi most drogowy
    należy do drogi szybkiego ruchu i jest poza Toruniem.

    Bielany - nibymiasteczko studenckie jest miejscammi fajne, ale w połowie
    wyglada gorzej od otaczajcyh je bloków. no i jest bardzo małe. no i budynki
    porozrzucane są po całym miescie- taki np. Instytut Geografii miesci sie w
    bodajze czterech miejscach. jest to dosyc niewygodne...

    ogółem: Olsztyn jest przyjemniejszy. Śródmieście jest dosyć czyste (szczerze
    mowiąć od dworca pkp/pks do starówki nie widzialem ani jednego smiecia, gdy
    tymczasem Toruń jest brudniejszy od chociazby takiego Szczytna.

    Olsztyn spełnia większą rolę niż Toruń, który zniewiadomo jakich powodów został
    stolicą regionu. spójtrzcie sami - taki Elbląg ma ok. 126 000 ludzi, gdy
    Olsztyn ma 175 000. toruń ma 208 000,a Bydgoszcz 380 000. czyli drugie miato
    warmii i mazur ma 72 % ludności anjwiększego miasta, a drugie miasto kujaw i
    pomorza ma tylko 54 % ludności anjwiększego miasta. Torun jest stolicą
    wojewodztwa, Elbląg nie. jedyna wartość Toruni9a, którą się wyróżnia na tle
    innych miast w Polsce, jest starówka i dobre położenie. Olsztyn jest naprawdę
    fajniejszy. Toruń to wiocha-nic tu nie ma do roboty, jezeli jest sie spokojnym
    abstynentem.mozna isc do teatru, ale premiery sa rzadko. ogolnie, nudzilem sie
    przez te 3 lata. dobrze chociaz ze powstal w toruniu multipleks i galeria
    handlowa - COŚ się dzieje (ale to samo jest tez w Olsztynie).



    Temat: Podróże po województwie za 350 tys. zł
    napisałem, że to są moje oryginalne pomysły - "moje" w cudzysłowie. I
    > od pierwszego posta pisałem że wymyśliłem je niezależnie od tego,
    czy były
    > wcześniej czy nie. Autorstwa nie mogę więc sobie uzurpować, ale
    nie mam gdzie
    > przyznawać się do błędu. Mogę tylko składać wyjaśnienia

    to z czego sie cieszysz? przeciez nawet te "twoje" pomysly nie sa
    realizowane...widzisz gdzies sksm do fordonu? przelotowa bydgoszcz
    wschod? terminal w trzcincu? nie! wiec po co ten watek zalozyles?

    A to, że brak mi info czasem to zrozumiałe bo nie siedzę w PKP poza
    tym
    > i
    > niemiłosiernie ciągnącymi się chwilami gdy podróżuje pociągami tej
    firmy. Jakoś
    > nie kojarzę aby pośpiech czy osobowy z Torunia zatrzymywał się na
    stacji B-Wsch
    > .

    zatrzymuja sie wszystkie:) i osobowe i pospieszne tez:) nawet tlk...

    rozklad-pkp.pl/stboard.php/pn?q=pl/node/146&seqnr=2&ident=lm.01022929.1247741513&input=5100648&boar
    dType=arr&time=16:00&productsFilter=0&start=yes

    jak ci brak info to polecam strone pkp tam mozna znalezc takie
    ciekawostki:-)
    poza tym jezeli piszesz takie rzeczy to znaczy, ze naprawde nie masz
    pojecia o funkcjonowaniu przeozow kolejowych w bydgoszczy...a jezeli
    bierzesz sie za uzdrawianie czegos to wypadalo by miec choc
    minimalne pojecie o rzeczy...a ty wciaz odkrywasz jakies stacje
    bydgoszczy, jakies tory, jakies ulice itp....nie dziw sie,ze budzisz
    smiech na sali, jezeli nie wiedziale o istnieniu takiej stacji albo,
    ze nie wiesz, ze na niej pociagi sie z torunia zatrzymuja.....

    a co do terminala w Trzcińcu to twierdziłem wcześniej i twierdzę
    nadal, że wart
    > o
    > rozważyć czy spychać pociągi w kierunku terminala, czy wepchnąć
    nowy terminal n
    > a
    > tory.

    rozwazac to sobie mozesz, ale co to ma wspolnego z rzekoma
    realizacja "twoich" wizji? nie wiem czy zauwazyles, ale nikt
    terminalu w trzcincu nie planuje....

    Druga opcja jest potencjalnie ciekawsza, bo i tak lotnisko potrzebuje
    > drugiego terminala, bo mieszkańcy Białych Błot mogliby tam
    wsiadać, bo PKS-y
    > jadące od Szubina mogłyby tam umożliwić ludziom przesiadkę na SKM,
    itp.

    tak bedziemy budowac terminal dla 20 tysiecy mieszkancow bialych
    blot...i szubina....
    swietny pomysl...zaproponuj jeszcze maly terminalik dla osielska...




    Temat: Radni kolędują po mieszkaniach
    Gość portalu: nn napisał(a):

    > To, że bydgoska Gazeta Wybiórcza poziomem manipulacji i uwikłania w różne
    > gierki i interesy przypomina szambo widać i czuć na odległość. To, że ludzie
    > KonDoma siedzą przy komputerech i waląc w klawiaturkę komputera kupionego za
    > pieniądze publiczne obrażają ludzi którzy nie myślą jak król Szczoty
    klozetowej
    >
    > i nie są uwikłani w interesiki tego jegomościa bądź jego żonki, też wiemy to
    > nie od dzisiaj. To, że ta inwestycja, którą do ostatniej chwili trzymano w
    > tajemnicy budzi kontrowersje u zdrowych na umyśle obywateli, choćby z racji
    > lokalizacji, pochodzenia kapitału, pozbawienia możliwości przystapienia do
    > inwestycji polskich przedsiębiorców, oraz wpływu na komunikację w centrum
    > miasta, oraz podejrzanej łapówce istytucjonalnej na klubik KonDOmika Astorię,
    > nie pozostawia cienia złudzeń. Dlaczego jednak Gazeta pisząc taki artykuł tak
    > tendencyjnie przedstawia aktywność randnych, zaangażowanie w sprawy miasta?
    > Czyżby prywatne zależności i być może jakieś interesiki??? Czy GW nie jest
    > wszystko jedno? Dlaczego Express i Gazeta Pomorska potrafią na sprawę
    spojrzeć
    > obiektywnie, a GW zachowuje się tak jakby to ona była tym inwestorem, bądź
    > grant miał iść na jej konto a nie Astorii? Express ujawnił obłudę Kondoma,
    gdyż
    >
    > w opracowaniu dotyczącym rozwiązań komunikacyjnych założono, że do tego
    > ekskluzywnego Centrum Handlowego "jakiego jeszcze Bydgoszcz nie znała" po
    > wyjatkowej maści ekskluzywne produkty 70% kupujacych dostanie się srodkami
    > komunkiacji zbiorowej, bo w innym przypadku miastu grozi paraliż. Z Osielska
    > po kawior będą się bujać PKS-em ;) Smród wokół Dombrowicza i jego żonki
    > zaczyna wychodzić na ulicę....sprawa Wilgi to przy CH Astoria to pryszczyk
    coś
    > czuję...

    zgadzam się z powyższym .




    Temat: Nie lubie Bydgoszczy
    Gość portalu: bydgoszczanin napisał(a):

    > No nie powiesz mi ze te rozpadajace sie lupiny wzdluz szosy chelminskiej sa
    > ladne!

    Co się komu podoba to inna sprawa.Ale te tereny również należą do śródmieścia.Chodzi o to ,że pisałeś iż w Bydgoszczy jest większe śródmieście,co nie jest prawdą.

    A jedno przedmiescie bydgoskie nie czyni
    > centrum.

    Ale jest jego częścią.

    A w bydgoszczy centrum masz od ronda fordonskiego

    Sory ,ale tam to akurat nic nie ma.
    Wg mnie centrum rozpoczyna się w okolicach PKS-u.

    az w glab
    > nakielskiej i grunwaldzkiej,

    Jasne.Strefa śródmiejska kończy się w okolicach multikina.

    od konca gdanskiej do szwederowa.

    Powiedzmy..do Wałów Jagiellońskich.

    > Dla Twojej informacji- torun znam, mieszkam tam od 5 lat

    Po twojej wypowiedzi,widać że znasz raczej pobieżnie.

    i bylo mi dane
    > mieszkac w roznych dzielnicach.

    Jakich?Tak z ciekawości pytam.

    I chociaz nasz fordon jest obrzydliwy, to
    > jednak w porownaniu z rubinkowem jest to perelka architektoniczna (zielen, a
    > przez centrum osiedla nie biegnie trasa na warszawe).

    Nie przesadzaj.Nie jest tak źle.Mieszka się całkiem przyzwoicie.
    Zieleni jest sporo,ale nie wszędzie-to fakt.
    W najlepszej sytuacji są mieszkańcy osiedla Na Skarpie na Rubinkowie-od wschodu,zachodu i południa osiedle sąsiaduje z lasami,a jak sama nazwa wskazuje jest położone na malowniczej skarpie z której rozpościera się widok na zakole Wisły i Kaszczorek.
    Rubinkowo 1 ,ma las w południowej części.Z drugiego (Rubinkowa)spacerkiem do lasu-to 15-20 minut.Czyli nie jest tak źle.
    Wylotówka na Warszawę jest,no ale to miasto a nie wieś,więc należy się liczyć z tego typu niedogodnościami.

    Lubie oba miasta, ale to
    > bydgoszcz zawsze bedzie tym Pierwszym :)

    W niektórych dziedzinach być może,ale w niektórych prym wiedzie Toruń.




    Temat: BYDGOSKIE tramwaje!
    Tramwaje stały w zajezdni
    Ten sam Express odpowiada mi na pytania:

    Zdecydowanie taniej, choć trochę dłużej
    Środa, 7 Lutego 2007

    Na nowych propozycjach drogowców skorzysta kilkadziesiąt tysięcy mieszkańców.
    Zarząd dróg spodziewa się również protestów.

    Powody do zadowolenia mogą mieć bydgoszczanie z północnych osiedli Fordonu oraz
    z Osowej Góry. Dotąd podróż z centrum miasta zawsze wiązała się z kasowaniem
    dwóch biletów. Teraz dojadą na jeden. Jednak na mieszkańcach osiedla położonego
    wzdłuż ulicy Kolbego propozycja nie robi wrażenia. Już teraz mogą dojechać do
    ronda Jagiellonów lub na Bydgoszcz Wschód za jeden bilet, korzystając z linii
    PKS-u. Z kolei mieszkańcy fordońskich osiedli spiętych ulicą Andersa za tańsze
    bilety zapłacą komfortem podróży. Na miesięczną kartę „A70+T3” wydadzą tylko 56
    zł, ale czeka ich przesiadka.
    - Gdybyśmy nie zmienili trasy „94”, projekt nie miałby sensu - tłumaczy Daniel
    Sarul z ZDMiKP. - Nikt nie korzystałby z przesiadek, jeśli z trasą tramwaju
    pokrywałaby się bezpośrednia linia autobusowa. Poza tym, mieszkańcy Fordonu
    otrzymują szybkie i bezpośrednie połączenie z Bielawami. Eksperci zakładają, że
    podróż do ronda Jagiellonów „A70+T3” powinna trwać niewiele dłużej niż obecnie.

    - W szczycie nie będzie raczej opóźnień. Tramwaje kursują po torowisku i nie
    stoją w korkach. Na przesiadkę nikt nie powinien stracić wiecej niż 4 minuty.
    Jedynie poza szczytem czas podróży może nieznacznie wzrosnąć - wyjaśnia
    naczelnik Wydziału Transportu Publicznego ZDMiKP, Paweł Czyrny. Na zmianach
    skorzystają też MZK. Miejsce kilku starych autobusów zajmą tramwaje, które
    stały w zajezdni.




    Temat: Nowa inwestycja w Bydgoszczy, ciekawe kiedy ?
    Każda wizualizacja prezentuje budynek z jednej najciekawszej strony. Brak w tj.
    prezentacji zarówno odniesienia się do szerszej perspektywy a także brakuje tam
    wizji tego co będziemy widzieli od strony Bazyliki (przecież ten kompleks nie
    jest tylko wpisany w jagiellońską ale też w najpiękniejszy przykład zabudowy
    modernistycznej z lat międzywojennych utytułowanej przy Bazylice.
    Brak prezentacji tego co będziemy widzieli na ul Markwarta jak i Ogińskiego (a
    właściwie pewne rzeczy widać) pokazuje nam co myślą o tym miejscu inwestorzy.
    Niedługo zarówno obszar w okolicach Muzeum Dyplomacji jak i po "prawie już byłym
    Torbydzie" będą terenami inwestorskimi. Żaden inwestor nie potraktuje ul
    Oginskiego jako ulicy prestiżowej o ile straszyć będzie tam swym zapleczem Focus
    Park.
    Tutaj pragnę przypomnieć, iż ul. Ogińskiego ma niedługo być jedną z
    najważniejszych ulic Bydgoszczy spinającą Wzgórze Wolności (a tym samym tzw
    Taras Górny) z Oś. Leśnym poprzez nowy most na Brdzie, tereny rekreacyjne przy
    Hali Łuczniczka, tereny po "prawie już byłym PKS-ie", tereny po Torbydzie,
    tereny pomiedzy Bazyliką a Polonią, projektowanym kompleksem Uniwersyteckim przy
    ul Sułkowskiego no i nowym skrzyżowaniem z ul Kamienna (a może w przyszłości
    "Aleja Lecha Wałęsy"???). Traktem tym ma przebiegać też linia tramwajowa łączący
    linię na Wojska Polskiego z Chodkiewicza i "Al. L. Wałęsy".
    Ul. Ogińskiego ma szanse stać się dla XXI Bydgoszczy tym czym dla XIX i XX w
    była ul Gdańska. Tylko należy o tym pamiętać i nie pozwalać budować w centrum
    tej przestrzeni szkaradziejstw.

    Ziemia, nie zając, nie ucieknie. Jeżeli firmę Parkridge nie stać na nic
    ciekawego w tym miejscu, to niech sobie wybudują halę gdzieś tam w Zielonce a to
    miejsce poprzez odpowiednie kroki Prezydenta Dombrowicza i jego podwładnych
    poczekają nawet kilka lat na rozsądną propozycję. Bydgoszcz przetrwała już ponad
    650lat to i poczeka sobie na normalnych inwestorów kilka następnych. A tacy na
    pewno się znajdą, oj na pewno.




    Temat: [Toruń] Dworzec Główny i Dworzec Miasto
    Dworzec Miasto - wąskie gardło? Niekoniecznie
    Wyżej przedstawiłem rozkład linii SKM.

    Jest ona znakomitą bazą do utworzenia dojazdowych połączeń PKS.

    Jest również świetną bazą do współpracy między innymi samorządami, która może
    prowadzić do stworzenia efektywnie działającej sieci kolejowych połączeń
    lokalnych i regionalnych

    1. SKM Dw.Główny - Inowrocław, 33km (22min)

    Jeden skład na tej linii zapewnia kursowanie pociągów co 45min z Dw.Głównego co
    stanowi uzupełnienie dla pociągów do Poznania

    2. SKM Dw. Wschodni - Iława, 70km (45min)

    Dwa składy na tej linii zapewnią kursowanie pociągów co 45min co stanowić może
    uzupełnienie do pociągów dalekobieżnych ale i podstawę do podziału linii na
    mniejsze odcinki (do Wąbrzeźna czy Jabłonowa) i realizowanie połączenia we
    współpracy z Warmińsko-Mazurskim (raz my i oni puszczamy składy do Iławy, oni z
    Olsztyna my z Wschodniego, tak że spotykają się one w Iławie na przesiadkę
    synchronizowaną; a następnym razem puszczamy składy do Wąbrzeźna na taką
    przesiadkę; oni mają dalej do Wąbrzeźna, my do Iławy, co zapewnić może większą
    częstotliwość i nam i im)

    3. SKM BiT City:

    Włocławek-Aleksandrów-Czerniewice-Dw.Główny-Solec-Bydgoszcz, 110km (65min)

    4 składy na tej trasie dają częstotliwość co 30min.

    Możliwość wydłużenia tej linii i realizowania niektórych połączeń do Kutna, na
    przesiadkę na Łódź i Warszawę, we współpracy z Łódzkim i Mazowieckim.

    4. SKM Dw.Główny - Lubicz, 10km (przy prędkości 50km/h czas przejazdu 12min)

    Linia z możliwością przedłużenia do Czernikowa, Lipna czy nawet do Sierpca.
    Wtedy potrzeba więcej niż 1 skład, ale mijanka może być na Dw.Wschodnim

    W wersji podstawowej SKM powinno obsługiwać trasę miejską dla Torunia:

    Lubicz-Grębocin-Dw.Wschodni-Dw.Miasto-Dw.Główny (ok 10km, 12min)

    Niska prędkość wynika z dużej liczby stacji, dlatego linia jest krótka.

    Na tej trasie jest tylko jeden tor od Elany do Lubicza i linia tam jest
    niezelektryfikowana co należałoby zmienić... kiedyś.




    Temat: wiosna bedzie tramwaj wodny!!!
    wiosna bedzie tramwaj wodny!!!
    Stałe kursy stateczkiem pasażerskim po Brdzie w październiku cieszyły się tak
    dużym zainteresowaniem, że od kwietnia rejsy znów wrócą na rzekę. Wydłużona
    zostanie nawet trasa - od Tesco aż po wiadukty przy dworcu PKP.

    Tramwaj pływał po Brdzie tylko przez miesiąc. - Pomimo tego, że pogoda nie
    była najlepsza, bywały dni, że woził ponad 100 pasażerów - mówi Mariusz
    Krupa, dyrektor wydziału promocji i kultury Ratusza. - To więcej niż się
    spodziewaliśmy, czasami ustawiały się na niego kolejki, dlatego jesteśmy
    pewni, że w przyszłym roku będziemy kontynuować tę inicjatywę.

    Teraz tramwaj wodny kursował na trasie Tesco-Rybi Rynek, a jeden kurs
    dziennie kończył się przy Wyższej Pomorskiej Szkole Turystyki i Hotelarstwa.

    - W przyszłym roku trasę przedłużymy - informuje Krzysztof Sikora, kanclerz
    WPSTiH, jeden z inicjatorów przedsięwzięcia. - Chcemy, aby tramwaj kursował
    pomiędzy Tesco a mostami przy dworcu kolejowym.

    Tramwaj ma zatrzymywać się na tej trasie przy hali Łuczniczka, dworcu PKS,
    Babiej Wsi, Rybim Rynku, WPSTiH i Astorii. - Oczywiście nie wszystkie kursy
    będą pokonywały całą trasę, a tylko wybrane i w zależności od tego, na jakim
    fragmencie tramwaj będzie kursował, otrzyma inny numer - zapowiada kanclerz.

    Inicjatorzy pomysłu chcą, aby na Brdzie nie kursował tylko jeden tramwaj, ale
    co najmniej dwa. W październiku pływał tylko 12-osobowy
    stateczek "Bydgoszcz".

    - Prowadzimy rozmowy także z właścicielem większego statku "Bzura" i mam
    nadzieję, że uda się je zakończyć pozytywnie - dodaje Sikora.

    Najprawdopodobniej w przyszłym roku tramwaj zacznie kursować w kwietniu, w
    urodziny Bydgoszczy.




    Temat: Radni kolędują po mieszkaniach
    Gazeta próbuje robić wodę z mózgu czytelników!
    To, że bydgoska Gazeta Wybiórcza poziomem manipulacji i uwikłania w różne
    gierki i interesy przypomina szambo widać i czuć na odległość. To, że ludzie
    KonDoma siedzą przy komputerech i waląc w klawiaturkę komputera kupionego za
    pieniądze publiczne obrażają ludzi którzy nie myślą jak król Szczoty klozetowej
    i nie są uwikłani w interesiki tego jegomościa bądź jego żonki, też wiemy to
    nie od dzisiaj. To, że ta inwestycja, którą do ostatniej chwili trzymano w
    tajemnicy budzi kontrowersje u zdrowych na umyśle obywateli, choćby z racji
    lokalizacji, pochodzenia kapitału, pozbawienia możliwości przystapienia do
    inwestycji polskich przedsiębiorców, oraz wpływu na komunikację w centrum
    miasta, oraz podejrzanej łapówce istytucjonalnej na klubik KonDOmika Astorię,
    nie pozostawia cienia złudzeń. Dlaczego jednak Gazeta pisząc taki artykuł tak
    tendencyjnie przedstawia aktywność randnych, zaangażowanie w sprawy miasta?
    Czyżby prywatne zależności i być może jakieś interesiki??? Czy GW nie jest
    wszystko jedno? Dlaczego Express i Gazeta Pomorska potrafią na sprawę spojrzeć
    obiektywnie, a GW zachowuje się tak jakby to ona była tym inwestorem, bądź
    grant miał iść na jej konto a nie Astorii? Express ujawnił obłudę Kondoma, gdyż
    w opracowaniu dotyczącym rozwiązań komunikacyjnych założono, że do tego
    ekskluzywnego Centrum Handlowego "jakiego jeszcze Bydgoszcz nie znała" po
    wyjatkowej maści ekskluzywne produkty 70% kupujacych dostanie się srodkami
    komunkiacji zbiorowej, bo w innym przypadku miastu grozi paraliż. Z Osielska
    po kawior będą się bujać PKS-em ;) Smród wokół Dombrowicza i jego żonki
    zaczyna wychodzić na ulicę....sprawa Wilgi to przy CH Astoria to pryszczyk coś
    czuję...



    Temat: Czy Toruń jest Bydgoszczy potrzebny ?
    Oprócz wpływów z podatków,dochodów,środków z UE,dochodów majątkowych
    ( o tych
    > środkach decydują miasta samodzielnie)miasta otrzymują subwencje i
    dotacje z
    > budżetu państwa a te przydziela Bydgoszcz Toruniowi - to odpowiedź
    na pierwsze
    > pytanie.

    napisz dokladnie o jakie pieniadze chodzi? i dlaczego bydgoszcz je
    przydziela toruniowi? czy wloclawkowi tez? Bo napisles:Proszę także
    zwrócić uwagę, że to Bydgoszcz
    otrzymuje dodatkowe fundusze z państwa na rozwój miasta
    wojewódzkiego, którymi
    nie dzieli się z Toruniem. raz piszesz, ze ustala budzet torunia, a
    za chwile ze nie dzieli sie funduszami....o co Ci chodzi...
    i napisz jeszcze jakiego rzedu to sa kwoty, czy faktycznie stanowia
    one istotny udzial w budzecie miasta....
    bardzo jestem ciekaw tych rewelacji....

    Owszem Bydgoszcz jest miastem wojewódzkim od 1945r. ale kiedy
    tworzono nowy
    > podział województw 10 lat temu to decydujący wpływ miało wielkość
    miasta i
    > wzrost gospodarczy w ostatnim czasie. Nie brano wtedy pod uwagę,
    że Toruń miał
    > stały (choć wolny) wzrost gospodarczy a Bydgoszcz stała w miejscu
    od
    > 1968r.

    sam sobie przeczysz, raz piszesz, ze decydowal wzrost w ostatnim
    czasie i dlatego bydgoszcz zostala miastem wojewodzkim a za chwile
    piszesz, ze torun mial staly ale wolny wzrost a bydgoszcz stoi w
    miejscu od 1968 roku?! o co Ci chodzi?
    poza tym, jezel uwazasz, ze od 1968 roku bydgoszcz stopi w miejscu
    to gratuluje wiedzy! to dowiedz sie o takich sprawach jak:
    przylaczenie fordonu i budowa od podstaw osiedla w tym miejscu,
    budowa opery nova, budowa wielu tras ( chociazby ul niziny) rozwoj
    sieci tramwajowej, budowa dworca pks....mam dalej wymieniac?
    faktycznie miasto stalo w miejscu.....a i ludnosc tez sie zwiekszyla
    znaczaco w tym czasie....

    Mieszkałem w Bydgoszczy od 1995 do 2001 i widziałem te przemiany na
    własn
    > e
    > oczy - nie chcę tu nikogo obrażać ale te miasto zawsze kojarzyło
    mi się z
    > miastami na wschodzie ZSRR, które widziałem. Dziś to co innego,
    choć brak
    > starego miasta czy rynku kaleczy je-to odpowiedź na drugie pytanie.
    > Pozdrawiam

    nie wiem dlaczego bydgoszcz w latach 1995-2001 kojarzylo Ci sie ze
    wschodem a teraz juz nie? wtedy tez nie bylo pierzeji rynku( chyba o
    to Ci chodzi piszac o rynku?) stare miasto w bydgoszczy istnieje(
    tak dla informacji, to ze nie jest szczegolnie zabytkowe to inna
    sprawa)

    moje drugie pytanie brzmialo:
    o jakich funduszach na rozwoj iasta wojewodzkiego piszesz, ktore
    dostaje bydgoszcz i nie dzieli sie z toruniem?

    co ma z tym wspolnego twoj wywod o rozwoju lub jego braku( wedlug
    ciebie ) bydgoszczy w latch minionych oraz posiadaniem lub nie
    starego miasta?




    Temat: Stop dla marketów
    ŁOMŻA - Tesco zainteresowane jest przejeciem terenów po niewykorzystywanej
    stacji kolejowej przy ul. Sikorskiego. Jesto miejsce bardzo atrakcyjne ze
    względu na bliskość dworca PKS i targowiska miejskiego. (28.08)

    ZIELONA GÓRA - wojewoda uznał, że Polski Klub Ekologiczny, który zaskarżył
    decyzję o budowie Castoramy przy al. Wojska Polskiego nie może być stroną w
    sprawie.(18.08)

    SZCZECIN - w pobliżu stadionu Pogoni może być zbudowany hipermarket - taką
    decyzję podjęli szczecińscy radni.(18.08)

    ZIELONA GÓRA. Carrefour, Castorama, Obi i Kaufland chcą uruchomic działalność
    przy ul. Dabrówki. Największe szanse na ten grunt ma jednak Piotr Gwizd, który
    chce w tym miejscu wybudować budynek z galeriami handlowymi (18.08)

    OSTROWIEC. Radni Ostrowa podczas sesji przyjęli oświadczenie, w którym są
    przeciwni budowie w mieście obiektów wielkopowierzchniowych do 2010 roku.
    Zaapelowali także do ościennych gmin, by te postąpiły podobnie.(12.08)

    WĄGROWIEC. Handlowcy ze Zrzeszenia Kupców grożą , że jeśli w Wągrowcu powstanie
    kolejny supermarket będą protestować na ulicach.Chodzi o firmę Lidl, która
    uzyskała od Urzędu Miasta zgodę na lokalizację marketu przy ul. Kcyńskiej.
    Zgodnie z przeznaczeniem jest to teren pod działalność przemysłową. Kupcy
    wytykają władzą miasta niezgodne z zagospodarowaniem przestrzennym lokowanie
    inwestycji.(24.07)

    LUBLIN. Trwa wielka dyskusja na temat wpuszczenia do centrum miasta hipermarketu
    Tesco (ok. 10000 m2). Za budowa przy ul. Kraśnickiej są miejscy urzędnicy i
    jedna z organizacji związkowych. Przeciw - kupcy. Lubelska prokuratura prowadzi
    śledztwo, które ma ustalić, czy lubelscy radni zostali przekupieni (kwotą 50-100
    tys. złotych) aby głosować za uchwałą umożliwiającą powstanie hipermarketu.(09.07)

    JASTRZĘBIE. Pełni rozterek sa radni w Jastrzębiu. Najpierw zaakceptowali oni
    plan budowy hipermarketu przy ul. Podhalańskiej. A potem nie zatwierdzili zmiany
    planu zagospodarowania przestrzennego, który te budowe umożliwiał.

    AUGUSTÓW. Augustowscy kupcy zablokowali budowę nowego supermarketu przy ul.
    Mazurskiej. Planowany market byłby już trzecim wielkopowierzchniowym obiektem w
    Augustowie. Burmistrz miasta nie udzielił pozwolenia na rozpoczęcie budowy, mimo
    że inwestor proponował wybudowanie nowoczesnego dworca PKS.

    TORUŃ. Władze miasta zastopowały projekt budowy hipermarketu przy ul. Żwirki i
    Wigury. Analiza wykazała, że powstanie w tym miejscu sklepu
    wielkopowwierzchniowego zwiekszyłoby dwukrotnie ruch w tym rejonie i kompletnie
    go zdezorganizowało. Inwwestor Euroinwest Saller chce zamiast hipermarketu
    postawic przy ul Żwirki i Wigury supermarket.
    Zdecydowanie bardziej ostry charakter ma spór o budowę przez TK Develepment
    hipermakrketu przy ul. Żółkiewskiego. Inwwestor zgodizł się na zapłacenie 11 mln
    zł na przebudowe węzła drogowego. Budowa została zatrzymana przez protest
    organizacji ekologicznych. Zdaniem Realu, który ma byc przyszłym gospodarzem
    obiektu, jest próba wymuszenia od inwestora dodatkowego miliona zł na
    modernizację kanalizacji w dzielnicy.

    MRĄGOWO. Radni zadecydowali, ze nie udzielą zgody na budowę w ich mieście
    sklepów o powierzchni powyżej 300 m2. Tym samym anulowano decyzje rady
    miejskiej, która przychylała się do wybudowania w Mrągowie dwu marketów o pow.
    1200 i 2000 m2.

    AUGUSTÓW. Miejscowi kupcy walczą o zablokowanie decyzji o budowie trzeciego
    marketu. Dwa, przy ul. Sucharskiego (1000 i 600 m2) są już w budowie. Trzeci,
    największy miałby powstac przy ul. Mazurskiej. Jego inwestor kusi władze
    Augustowa obietnicą postawienia nowego dworca autobusowego.

    POZNAŃ. Stowarzyszenia kupieckie sprzeciwiają się planom wybudowania dwu
    kolejnych centrów handlowych. Komandorii nad Maltą i Carrefoura na Łacinie.

    BYDGOSZCZ. Jak skusić radnych ? Carrefour proponuje miastu grant w wysokości 2,5
    mln zł wypłacany w trzech ratach. Warunkiem jego przyznania ma być zgoda na
    budowę hipermarketu u zbiegu ulicy Glinki, Świetego Ducha i Jana Pawła II.
    Miasto wydało firmie decyzję o o warunkach zabudowy i zagospodarowania. Do
    prezydenta miasta okoliczni mieszkańcy wysłali protest - nie chcą hipermarketu i
    przebudowy skrzyzowania pod swoimi oknami.(09.07)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 3 • Zostało znalezionych 187 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.