Strona Główna
PKS Inowrocław Toruń Inowrocław
PKS Wrocław Wrocław Zakopane
PKS Bełchatów-rozkład jazdy
PKS Bus Jastrzębia Góra
PKS Bus Warszawa Toruń
PKS chjnice Starogard Gd
PKS Cieszyn rokład jazdy
pks cieszyn rozkład jazdy
PKS grodzisk-pruszków ceny
PKS Inowrocław Toruń cena
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • anna-weaslay.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKS Bielsk Podlaski





    Temat: Przekształcenia przedsiębiorstw PKS
    Tym razem to PKS w Bielsku Podlaskim wszedł "pod opiekę" Connexu. Data graniczna: 30 Grudnia 2005 r. Spółka jako jedna z czterech prywatyzowanych jednocześnie podlaskich PKS nie miała zastrzeżeń co do procesu prywatyzacyjnego i nie prowadziała akcji protestacyjnej. Jak powiedział wojewoda podlaski "negocjując warunki [pracownicy] nie wtopili się w klimat politycznych awantur lecz podeszli do prywatyzacji merytorycznie i profesjonalnie". Dbanie o dobro wspólne i gwarancję (namiastki) godziwych warunków prywatyzacyjnych to "polityczna awantura"? Ciekawe jak ta profesjonalność wygląda w liczbach oraz jak będzie wyglądać w praktyce w stosunku do pracowników oraz pasażerów. Jesli chodzi o inwestycje connex planuje wydac na nie 5 mln złotych w ciągu 5 lat. Czy to dużo czy mało, oceńcie sami. Nie znam jednak szczegółów umowy prywatyzacyjnej dotyczącej pakietu socjalnego. Faktem jest że bardzo często argumentem przeciwko wygranej Connexu była zaniżona wycena przedsiębiorstw PKS i kontrowersyjne pakiety socjalne.

    Jedno jest pewne. Bielski PKS zatrudnia 94 osoby, posiada 46 autobusów, a jego roczny obrót siega 2 miliony Euro.

    Wygląda na to że Connex czuje się bardzo pewnie na polskim rynku, albo robi tylko "dobrą minę" (PR). Ciekawe jak będzie wyglądał proces prywatyzacyjny przedsiębiorstw PKS za rządów Kazimierza Marcinkiewicza.

    Argument niedoszacowania wartości wyceny PKS pojawia się również w procesie prywatyzacyjnym PKS Poznań, gdzie mówi sie o zaniżeniu przynajmniej o 50% w stosunku do ceny jaką Skarb Państwa mógłby uzyskać w oparciu o ceny rynkowe.



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    W Bielsku Podlaskim są jeszcze:
    PKS Łosice na trasie do Białegostoku,tyle tylko że ten kurs nie wjeżdża na dworzec,także musisz łapać go na głównej ulicy,o ile dobrze pamiętam jest to Piłsudskiego.
    PKS Olsztyn (kurs Siemiatycze-Olsztyn) obsługiwany naprzemiennie z PKS Siemiatycze.





    Temat: PKS Sokołów Podlaski i PKS Siemiatycze

    A jeszcze moze rok temu V.B.P miala chyba dwie kasy teraz jedna i przeniesli ich na druga strone obok kasy PKS Siemiatycze.Wiaty hulają po dworcu w Bielsku P. a dworzec/budynek/ ze dwa razy większy niz np w Warszawie na stadionie.

    Tak dokładnie kolego jest tak jak piszesz. Skąd wiesz byłeś może w Bielsku Podlaskim na Dworcu??

    Słyszałem że w Siemiatyczach pojawiła się Pogoda Express (prywatni busiarze) tacy jak w Bielsku chyba z połączeniem do Białegostoku możliwe że to ten sam właściciel co w Bielsku Podlaskim tylko nie widziałem ich busów jeszcze. Ciekawo czy ta konkurencja spowoduje podniesienie cen biletów czy też może zniżkę.

    Jak Veolia BP podniosła cenę biletu o złotówkę to i Pogoda Express zrobiła to samo...



    Temat: PKS Sokołów Podlaski i PKS Siemiatycze
    Co do PPKS Siemiatycze to tak sobie jestem zadowolony z ich usług.
    Ostatnio mam okazję często korzystać z ich autobusów i powiem tak każdego ranku jak jadę do Białegostoku wiezie mnie H9-21 czasami się zdarza że drzwi są klamkowe ale to rzadko.
    Niby tako są w środku zadbane ale chciałbym się przejechać choć raz ich Turismo lub chociaż tą szarą Setrą ale jakoś nie dają tych autobusów do Białego wcale. W sumie już wolę od tych Autosanów Perkę którą raz miałem okazję u nich jechać chodzi mi o taką kremową z czerwonym i czarny napis z logo Siemiatycz. Zawsze to można się po delektować odgłosem silnika no ale..

    Co do biletów jest ciekawa sytuacja w Bielsku Podlaskim jest Veolia bilet studencki kosztuje 7,50 są bursiarze Pogoda Express u nich też bilet kosztuje 7,50 no i PPKS Siemiatycze oni prowadzą ciekawą politykę jak jakiś student wsiada w Bielsku nie ma ulgi tylko kupuje bilet normalny który kosztuje w PPKS Siemiatycze 7,50 a jak ktoś jedzie z Siemiatycz to ma taką ulgę studencką. Tak samo jak jakiś student jedzie z Białegostoku do Bielska Podlaskiego także nie posiada ulgi. Chyba wynika to z tego że cena biletu normalnego jest i tak niska bo tyle samo co u konkurencji studencki.

    Jak przeglądałem tabor to jedynie co u nich według mnie może robić kurs Siemiatycze - Bruksela to Scania Irizar 3 osie, Volvo 9700 trzy osie i Turismo. Może tam jeszcze z 2 autobusy się znajdzie na międzynarodówkę.

    Podsumowując PPKS Siemiatycze nie jest wcale taki super. Już PKS Białystok ma o wiele więcej i lepszych wysokich pokładów. Bo na lokalu to jest to samo tu i tu.



    Temat: frekwencja na kursach
    Kiedyś obserwowałem PKS Siemiatycze w Bielsku Podlaskim to byłem naprawde zaskoczony duza czestotliwosc kursów w stosunku do liczby pasażerów.Z Bielska Podlaskiego chyba nawet jest wiecej kursów Pks Siemiatycze niz Veolii Bielskiej/ a tak na marginesie te firmy są sonfliktowane/.Dla busiarzy tam nie ma zawiele miejsca chociaz konkurencja też jeździ.To prawda dobry tabo,rozsadna cena ,czas przejazdu i konkurencji cięzko sie wcisnąć.



    Temat: Obniżka cen biletów w PKS Białystok
    Jasne

    Z Bielska Podlaskiego:
    4:10 PKS Suwałki/Kraków
    9:05 PKS Siedlce
    17:35 PKS Siedlce (kurs z Warszawy do Białegostoku)
    19:00 PKS Radzyń Podlaski

    Z Białegostoku:
    6:40 PKS Radzyń Podlaski
    7:15 PKS Siedlce (Kurs do Warszawy)
    14:40 PKS Siedlce
    23:40 PKS Suwałki/Kraków (dworzec Biacomex)



    Temat: Obniżka cen biletów w PKS Białystok
    To by się zgadzało PKS Łosice zdarzało mi się jechać głównie we Wtorki.
    Siedlcami, Krakowem czy Radzyniem Podlaskim nie miałem okazji nigdy jechać. Widocznie mają o dość póżnych porach odjazdy z Bielska Podlaskiego.
    Chociaż Siedlce czasami spotykam na dworcu i Jelcza z Radzynia.
    Może znasz godziny odjazdów tych autobusów ??



    Temat: augustów - dorzuce sie do paliwa:)_

    | Wiele osob mowilo mi, ze teraz (kiedy tak jezdzilem) kierowcy nie biora,
    | ze
    | sie boja itd.
    | a mnie jakos brali. wystarczylo sprobowac.

    | życzę powodzenia

    biorą nadal:D pamiętasz Pyskaty naszą wyprawe? i tego miłego Pana, który
    nas
    tak dziwnie po lesie woził?:)

    Zubki Białostockie sa 50 km stąd, więc to tak jak do Bielska Podlaskiego
    pojechać. Fakt że o godz 15 wesoło nie było wracać :)

    Ostatnio byłem w Lublinie. Do Lublina dojechałem 7 albo 8 samochodami
    (Jechałem przez Białą Podlaską- troche na około ale wszyscy mówili że
    lepiej). Było ciężko. Powrót był już lepszy. Najapierw po 2 godzinach stania
    trochę za Lublinem zdecydowałem się pojechać PKS do Białej Podlaskiej. Z
    tamtąd już złapałem stopa na jakąs wioche. Z tamtej Wiochy typ zabrał mnie
    aż do Białegostoku :)





    Temat: Szczegóły cięć podlaskich


    Bardzo mocno to uśredniłeś. Zapomniałeś dodać, że część tych autobusów
    jeździ przez różnego rodzaju pipidówy i często czas przejazdu jest
    zbliżony do 1h45min.


    ale prosta droga tez jest az tak duzo polaczen, ze pociag nie ma szans


    Poza PKSami jeździ firma Voyager, która ma, jak
    dobrze kojarzę 6 kursów dziennie. To chyba nie jest aż tak dużo.


    w kazdym razie jest to o wiele wiecej niz mozna zrobic pociagow na tej
    trasie


    Dodam, że podróż PKSu jadącego bezpośrednio do Hajnówki trwa ok. 1:35.
    I teraz najważniejsza sprawa: próbowałeś się kiedyś przebić rano albo
    wydostać po południu do/z centrum Białegostoku? Rekord, to 40 minut z
    dworca PKS do wylotu na Hajnówkę.


    Bylem w Bialymstoku i z dworca PKS do wylotu na Zabludow wyjezdzalem w
    szczycie ( dzien roboczy godz. 16.00) 20 minut
    poza tym zauwaz, ze wiele osob wsiada na Pilsudskiego przy
    SIenkiewicza


    Szynobus jadący około godziny do
    Bielska Podlaskiego i powiedzmy 30 minut do Hajnówki, stanowiłby
    realną konkurencję dla zbiorowego transportu samochodowego.


    Nie stanowilby, poniewaz nie jechalby wyraznie szybciej niz bus. Gdyby
    pociag jechal 45 minut z Bialegostoku do Hajnowki, to wtedy moznaby
    powiedziec ze bylaby to konkurencja dla busow


    A gdyby
    jeszcze szlakowa na odcinku B-stok-B.P. została podniesiona do 70km/h
    (są takie plany), to z czystym sumieniem mógłbym postawić na kolej :)


    to fantastyka

    aron





    Temat: Szczegóły cięć podlaskich


    Pociagi takie to bezsens, poniewaz busy i PKSy z Hajnowki do
    Bialegostoku jezdza srednio co 30 minut.


    Bardzo mocno to uśredniłeś. Zapomniałeś dodać, że część tych autobusów
    jeździ przez różnego rodzaju pipidówy i często czas przejazdu jest
    zbliżony do 1h45min. Poza PKSami jeździ firma Voyager, która ma, jak
    dobrze kojarzę 6 kursów dziennie. To chyba nie jest aż tak dużo.
    Dodam, że podróż PKSu jadącego bezpośrednio do Hajnówki trwa ok. 1:35.
    I teraz najważniejsza sprawa: próbowałeś się kiedyś przebić rano albo
    wydostać po południu do/z centrum Białegostoku? Rekord, to 40 minut z
    dworca PKS do wylotu na Hajnówkę. Szynobus jadący około godziny do
    Bielska Podlaskiego i powiedzmy 30 minut do Hajnówki, stanowiłby
    realną konkurencję dla zbiorowego transportu samochodowego. A gdyby
    jeszcze szlakowa na odcinku B-stok-B.P. została podniesiona do 70km/h
    (są takie plany), to z czystym sumieniem mógłbym postawić na kolej :)





    Temat: Czy można wysłać krewetki pocztą?

    Jeśli jesteś Tym Markiem Szurpikiem z SRWiA i mieszkasz w Bielsku Podlaskim to niedaleko Ciebie jest hodowca,który na pewno ma na sprzedaż fire red - sam od niego kupowałem (przesyłka PKS,wyszło mnie 5 PLN - na pifko dla kierowcy)

    ślij PW na SRWiA udziela się pod nickiem mikit


    Heh tak to ja odkąd PFA nie chodzi nie mam kontaktu z nikim również z Mikitem, a z kiela jest Mikit, może Pogoda Expres tam jeździ

    P.S.
    Dziękuje wszystkim kreweciarzom i kreweciarkom za pomoc



    Temat: Czy można wysłać krewetki pocztą?
    Jeśli jesteś Tym Markiem Szurpikiem z SRWiA i mieszkasz w Bielsku Podlaskim to niedaleko Ciebie jest hodowca,który na pewno ma na sprzedaż fire red - sam od niego kupowałem (przesyłka PKS,wyszło mnie 5 PLN - na pifko dla kierowcy)

    ślij PW na SRWiA udziela się pod nickiem mikit



    Temat: [pr] Niewykorzystane szynobusy


    Według moich obserwacji w dzień roboczy większość podróżujących
    pociągami to uczniowie i pracownicy najemni.


    A kto inny miałby jeździć przy takim rozkładzie? Ludzie nie będą
    koczować po pół dnia dlatego, że PKP tak układa rozkład. Z Czeremchy są
    busy, a z Bielska Podlaskiego praktycznie co godzinę PKS...

    Pozdrawiam





    Temat: Kursy międzynarodowe których już nie ma
    No PKS Siemiatycze nadal jeździ do Brukseli. Z tego co patrzyłem w każdy piątek jest wyjazd z Bielska Podlaskiego o 5:20 potem Białystok 6:00 itd. więc on powstał i nadal funkcjonuje. Czytałem że podobno ta relacja przynosi temu PKSowi największe zyski choć bym polemizował bo aż tak dużej frekwencji to on chyba nie ma...



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych
    Dziś Warszawa Stadion
    Chełm -Warszawa PKS Chełm /Solbus/
    Lublin - Warszawa PKS LUBLIN z lublina o 6.05 /Solbus/
    Warszawa - Przemysl PKS BIŁGORAJ o 10.00 /Lider Midi/
    Suwałki - Warszawa PKS SUWAŁKI 4.30 z suwałk /Ramzes/
    Białowieża. - Warszawa Veolia Bielsk /Lider Midi/
    Białystok -Warszawa Volvo z Białego.. o 5.20
    Parczew - Warszawa PPKS w Międzyrzecu Podlaskim o 6.50 z Parczewa
    autosan H 9
    PARCZEW - Warszawa PPKS w Radzyniu Podlaskim autosan H 9 z Parczewa o 7.30
    Kock - Warszawa PKS Warszawa Solbus
    Warszawa - Ruciane Nida PPKS w Warszawie 9.15 H 10
    Warszawa - Puławy H 10 o 9.00 i o 9.45
    Warszawa - Puławy o 14.40 p.Dęblin Dab
    Z Łukowa i okolic wszystkie poranne kursy /Lider midi lub Jelcz /



    Temat: Kursy przemienne
    Ja ze swojego podwórka przypominam sobie tylko kurs Zamość -Biała Podlaska, który kiedyś był obsługiwany tylko przez Zamość, potem jeździł tylko w weekendy, a obecnie został wydłużony do Białegostoku ( przez Hajnówkę o dziwo, nie przez Bielsk) i jest obsługiwany przemiennie przez Zamość i Białystok.
    Aha - kiedyś jeszcze PKS Lublin obsługiwał poranny kurs do Hrubieszowa o 5.55. Od kilku lat obsługę przejął PKS Hrubieszów. Jednocześnie w miejsce kurs o 21.30 z Lublina do Hrubieszowa wszedł kurs Wawa-Hrubieszów.
    Jeszcze kiedyś PKS Lublin obsługiwał kurs Lublin - Kielce przez Opatów o 6.15 ale jeździł on dosłownie kilka miesięcy. Teraz obsługę przejął PKS Kraśnik jednocześnie likwidując ten kurs na odc. Lublin - Kraśnik. Z powrotem autobus jednak po staremu jedzie do Lublina.
    Poza tym masę kursów PKS Lublin do miejscowości podlubelskich przejęli prywaciarze, ale za długo by o tym pisać.

    pozdrawiam



    Temat: Tabor na trasach dalekobieżnych

    Może niedługo zacznę dodawać do galerii naszej zdjęcia PKS Białystok pomogę kasolowi choć w jednej relacji
    W Bielsku Podl. to masz dużo możliwości, bo sporo przelotowych tam się pojawia. Poza Białymstokiem i Rzeszowem masz jeszcze do dyspozycji PKS-y z Białej Podlaskiej, Siedlec, Radzynia Podlaskiego i Siemiatycz.



    Temat: "GOOD MORNING WIETNAM" BIAŁYSTOK ZAPRASZA !!
    banan pks jedzie do Bielska Podlaskiego ale Pawly sa 4 km od glownej drogi.



    Temat: Lista 600 pociagow do likwidacji


    Czyli co? Jezeli nie przyjedzie np. autobus o 13.10 z Bialegostoku do
    Hajnowki to ludzie nie jada nastepnym ?


    Jadą, bo nie mają wyjścia.


    A ja tak nie uwazam. Wlasnie transport szynowy jest gorszy, bo
    wystarczy jakies jedno zdarzenie na torach i wszystkie pociagi stoja,
    albo objezdzaja nadkladajac kilkaset kilometrow zwykle.
    Tak samo z tramwajem i autobusem. Jak sie tramwaj zepsuje to bida z
    nedza i trzeba czekac.


    Wtedy kolej albo wysyła drugi skład, ściągając wcześniej uszkodzony
    albo robi KKA. To samo w busach. Kiedy zepsuje się jeden, puszczają
    drugi. Chociaż ostatnio był artykuł o tym, jak PKS nie dał zastępczego
    autobusu dla turystów jadących z Zakopanego do Białegostoku. Fakt. Jak
    tramwaj się zepsuje, to kicha. Ale w kraju mamy wiele linii
    dwutorowych. A i stacje węzłowe nie są od siebie oddalone niewiadomo o
    ile. Linia Hajnówka-Siedlce jest jednotorowa na odcinku 29 km, gdzie
    na ta krótkim odcinku masz jedną czynną mijankę w mniej więcej połowie
    drogi.


    no ale z Hajnowki do BIalegostoku przeciez nikt nie wybierze
    transportu szynowego ( poza rodzina kolejowa ktora ma znizki).


    Dlaczego? Ja jak jestem w Hajce, to bardzo chętnie wybrałbym się w
    podróż do Białegostoku, czy nawet Bielska Podlaskiego (pomimo, że mam
    samochód). Mój brat, który jest studentem i wielu jego znajomych
    również przesiadłaby się do kolei.


    Z Hajnowki do Warszawy nie ma tez znow tak wiele pasazerow, zeby byla
    koniecznosc utrzymywania pociagow. Gdyby ktos w Veolii myslal, to po
    prostu przedluzylbyu wszystkie kursy Warszawa - Bielsk do Bialowiezy.


    Po co mają przedłużać, skoro mieszkańcy Białowieży dojeżdżają do
    Hajnówki i stamtąd jadą pociągiem do Warszawy.


    no ale jakby mieli bezposredniego busa do Warszawy to chyba nikt poza
    rodzina kolejowa nie zawracalby sobie glowy szynobusem?


    Niestety. Dwa lata temu były dwie firmy, które wprowadziły autobusy z
    Hajnówki do Warszawy co drugi dzień. Niestety zniknęli tak szybko, jak
    się pojawili. Natomiast "Żubr" w niedzielę generował wręcz
    niesamowitą, jak na Hajnówkę liczbę pasażerów. Nieraz na starcie był
    problem ze znalezieniem wolnego miejsca.


    komunikacja miejska w Siemiatyczach z tego co wiem nie dojezdza na
    dworzec PKP, ale mozna dojechac PKSem. Czy jest skomunikowany z PKP to
    nie wiem ale watpie.


    To było do przewidzenia, że nie dojeżdża :/





    Temat: Lista 600 pociagow do likwidacji


    Jadą, bo nie mają wyjścia.


    No wlasnie.


    Wtedy kolej albo wysyła drugi skład, ściągając wcześniej uszkodzony
    albo robi KKA.


    tyle ze to dluuuuugo trwa


    To samo w busach. Kiedy zepsuje się jeden, puszczają
    drugi. Chociaż ostatnio był artykuł o tym, jak PKS nie dał zastępczego
    autobusu dla turystów jadących z Zakopanego do Białegostoku. Fakt. Jak
    tramwaj się zepsuje, to kicha. Ale w kraju mamy wiele linii
    dwutorowych.


    no i co z tego? czasami sie 2 tory zablokuja i tez jest bida


    Dlaczego? Ja jak jestem w Hajce, to bardzo chętnie wybrałbym się w
    podróż do Białegostoku, czy nawet Bielska Podlaskiego (pomimo, że mam
    samochód). Mój brat, który jest studentem i wielu jego znajomych
    również przesiadłaby się do kolei.


    Na Bytom - Gliwice tez miala byc nie wiadomo jaka frekwencja.
    Skonczyla sie kompletna klapa i milionowymi stratami. Tak ze ja nie
    bylbym taki pewien super-frekwencji na tej trasie.


    Po co mają przedłużać, skoro mieszkańcy Białowieży dojeżdżają do
    Hajnówki i stamtąd jadą pociągiem do Warszawy.


    no bo mieliby bezposrednie polaczenie


    Niestety. Dwa lata temu były dwie firmy, które wprowadziły autobusy z
    Hajnówki do Warszawy co drugi dzień. Niestety zniknęli tak szybko, jak
    się pojawili. Natomiast "Żubr" w niedzielę generował wręcz
    niesamowitą, jak na Hajnówkę liczbę pasażerów. Nieraz na starcie był
    problem ze znalezieniem wolnego miejsca.


    Czyli widocznie rodzina kolejowa


    To było do przewidzenia, że nie dojeżdża :/


    nie dojezdza, bo malo kto w Siemiatyczach korzysta z PKP

    aron





    Temat: PKS

    Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk.
    Do końca 2009 roku resort skarbu chce sprywatyzować 15 Przedsiębiorstw Komunikacji Samochodowej (PKS), będących jednoosobowymi spółkami Skarbu Państwa - poinformował w środę, 21 stycznia, w Sejmie wiceminister skarbu Krzysztof Żuk. Chodzi o PKS-y w Radomsku, Żywcu, Pszczynie, Kielcach, Siedlcach, Mińsku Mazowieckim, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce, Mławie, Ciechanowie, Łosicach, Sokołowie Podlaskim, Gostyninie i Żyrardowie. Podczas posiedzenia sejmowej komisji skarbu Żuk wyjaśnił, że Skarb Państwa nadzoruje 88 PKS-ów, z czego 74 to jednoosobowe spółki SP. Wiceminister skarbu poinformował, że MSP podjęło prace zmierzające do wyboru doradcy przy prywatyzacji grupy 10 mazowieckich PKS-ów. 'Jesteśmy na etapie rozstrzygania postępowania o wyłonieniu doradcy. W maju powinniśmy odebrać analizy przedprywatyzacyjne i przejść do drugiej fazy, czyli zaproszenie do rokowań' - powiedział. W 2008 roku MSP zawarło umowy nieodpłatnego przeniesienia akcji lub udziałów PKS-ów w Wadowicach, Krakowie oraz Nowym Sączu na rzecz województwa małopolskiego. W przypadku powiatu starogardzkiego i bielskiego były to odpowiednio akcje lub udziały PKS-ów w Starogardzie Gdańskim i w Bielsku Białej.


    Prezentujemy wyniki I etapu postępowania kwalifikacyjnego ws. naboru do Rad Nadzorczych: Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Puławach Sp. z o.o., Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Pszczynie Sp. z o. To spis wytypowanych przez MSP osób spośród wszystkich, którzy przesłali swoje kandydatury na ogłoszenie nr 306/2008/DNWiP1 o naborze kandydatów do Rady Nadzorczej z dnia 21.11.2008 r.

    Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kielcach S.A.

    1. Dziewa Tomasz, Warszawa

    2 Jednac Antoni, Szyszków

    3 Juda Zbigniew, Pacanów

    4 Mucha Marcin, Warszawa

    5 Podgórski Ernest, Mosty

    6 Rolka Agnieszka, Kielce

    7 Sitko Dariusz, Opole

    8. Wiatrowski Piotr, Kraków


    http://www.infobus.pl/text.php?id=22241&from=main




    Temat: Trasy wyjazdowe z miast

    W Bialymstoku o ile dobrze pamietam jest tak:

    kierunek Zabludów, Bielsk Podl., Lublin, Hajnówka, Gródek

    Dworzec - Boh. Monte Cassino - wiadukt ( powrót Botaniczna) - al. Pilsudskiego - Branickiego ( przystanek przy Teatrze) - Dojlidy Fabr. ( przystanek) - ks. Suchowolca

    albo z Branickiego na Baranowicka ( kier. Gródek)

    kierunek Sokólka , Dabrowa, Krynki, Suprasl

    Dworzec - Boh. Monte Cassino - Poleska ( przystanek) ( powrót Sienkiewicza - Jurowiecka przystenek przy Jagiellonii) - Wasilkowska ( przystanek za skrzyzowaniem z Szosa Pn.-Obw.) - Wysockiego ( lub Raginisa jezeli na Suprasl i Krynki)

    kierunek Suwalki, Augustów, Korycin

    Dworzec - Boh. Monte Cassino - Poleska ( przystanek) - al. Tysiaclecia

    kierunek Lomza, Warszawa, Monki, Elk

    Dworzec - Boh. Monte Cassino - Botaniczna - wiadukt - Gagarina - Zwyciestwa ( na Elk szosa Elcka

    kierunek Lapy, Wysokie Maz.

    Dworzec - Boh. Monte Cassino - Lomzynska - Kopernika - Wiejska ( przystanek) - Kawaleryjska

    Aktualnie w Białymstoku jest nastepująco:
    kierunek Sokółka , Dąbrowa, Krynki, Supraśl
    Dworzec - Al. Piłsudskiego (przystanek za Kościołem św.Rocha) ( powrót Poleska - Jurowiecka przystenek przy Jagiellonii) - Sienkiewicza (przystanek przy urzędzie pracy i ul.Ryskiej) - Wasilkowska ( przystanek za wiaduktem) - Wysockiego (przystanek przy Galerii Podlaskiej i przed rogatkami miasta) lub Raginisa jezeli na Suprasl i Krynki (przystanek)
    kierunek Suwałki, Augustów, Korycin
    Dworzec - Boh. Monte Cassino - Poleska ( przystanek) - al. Tysiaclecia (przystanek przy szkole)
    kierunek Łomża, Warszawa, Mońki, Ełk
    Dworzec - Boh. Monte Cassino - Botaniczna - wiadukt - Al.Solidarności - Jana Pawła II (przystanek za hotelem Turkus i przy Makro)
    na Ełk Szosa Ełcka (przystanek przy Makro)

    pozostałe kierunki tak jak napisał Aron

    SUWAŁKI
    kierunek Augustów , Białystok , Łomża , Raczki
    Dworzec - Utrata - Wigierska - Wojska Polskiego (przystanek przy hotelu Hańcza i obok zajezdni PKS)
    na Raczki Buczka (przystanek)
    kierunek Olecko , Gołdap , Filipów , Przerośl
    Dworzec - Utrata - Dwernickiego - Kościuszki - Mickiewicza (przystanek za Urzędem Miasta) - Bakałarzewska (przystanek)
    na Gołdap ul.23 Pażdziernika (przystanek przy POM) - Grunwaldzka - Sikorskiego (przystanek przed rogatkami)
    kierunek Sejny
    Dworzec - Przytorowa - Sejneńska (przystanek za torami)
    kierunek Szypliszki , Budzisko , Puńsk
    Dworzec - Utrata - Podhorskiego - Pułaskiego (przystanek przy Biedronce)
    kierunek Jeleniewo , Rutka Tartak , Wiżajny
    Dworzec - Utrata - Podhorskiego - Reja (przystanek przed rogatkami)



    Temat: Szczegóły cięć podlaskich


    Aron, z całym szacunkiem, ale mają.


    Nie maja. W woj. podlaskim nie ma az tak wielkich miast ktore
    generowalyby potoki pasazerskie konieczne do utrzymywania pociagow. Co
    innego by bylo gdyby Hajnowka miala ze 100 000 mieszkancow, a
    Szepietowo z 50 tys.

    . Przede wszystkim problem stanowi


    niechęć urzędasów do reaktywacji linii zawieszonych kilka lat temu. Po
    to pokupowano ekonomiczne autobusy szynowe, żeby jeździły na liniach o
    mniejszych potokach pasażerskich. Dla mnie wielkim zaniedbaniem jest
    to, że takie miejscowości jak Hajnówka (22 tyś mieszkańców),
    Białowieża (nastawienie na turystykę) nie mają połączeń kolejowych,
    ale mają infrastrukturę, która przy niewielkim nakładzie finansowym
    mogłaby stanowić podstawę komunikacji pomiędzy południowym podlasiem,
    a stolicą województwa.


    Pociagi takie to bezsens, poniewaz busy i PKSy z Hajnowki do
    Bialegostoku jezdza srednio co 30 minut.


    Absolutnie nie przekreślam busów, wręcz
    przeciwnie. Uważam, że mogłoby stanowić uzupełnienie oferty
    przewozowej kolei, dowożąc pasażerów do stacji i przystanków.


    Niedasie. Jak wiadomo pociagi lubia sie spozniac, czyli jeden
    opozniony pociag rozwalalby komunikacje w calym powiecie.


    Coś na
    wzór mazowieckiego pomysłu. Wiem, że potoki pasażerów byłyby
    nieporównywalnie mniejsze, ale przecież chodzi o to, żeby jakoś
    "zmusić" ludzi do zostawienia samochodu w garażu i zamiany go na
    publiczny środek transportu.


    W przypadku tak niskiej gestosci zaludnienia jaka ma wojewodztwo
    podlaskie zmuszanie ludzi do rezygnowania z samochodu jest kompletnym
    absurdem.
    To nie Warszawa ani Wroclaw.


    Jest też drugie rozwiązanie. Busy wciąż stanowiłyby konkurencję i
    dowoziły ludzi do Białegostoku. Na tym także zyska pasażer - niższe
    ceny biletów, próba skrócenia czasu przejazdu (oczywiście do pewnych
    granic).
    Czekam na merytoryczną dyskusję :)


    Nawet gdyby uruchomiono pociagi BIalowieza - Hajnowka - Bielsk -
    Bialystok to i tak nie mialyby one szans z busami. Nawet zakladajac,
    ze PKP obnizyloby ceny do poziomu PKSu i busow to
    1. PKS i busy jezdza z Hajnowki i Bielska do Bialegostoku bardzo
    czesto - nawet co 30 minut. Na jednotorze nie ma szans na uruchomienie
    pociagow w takim takcie.
    2. ludzie pojada rzadko kursujacym pociagiem wtedy, gdy bedzie jechal
    duzo szybciej niz bus. Tu nie ma na to szans, poniewaz w woj.
    podlaskim z racji niskiej gestosci zaludnienia nie ma korkow.
    3. z PKSu i busa wysiasc w kilku miejscach w Bialymstoku np. w poblizu
    Galerii Bialej, w poblizu Urzedu Wojewodzkiego i dreptaka na Lipowej a
    takze na dworcu PKS. Gdzie mozna wysiasc z szynobusa? Ano na jakims
    kompletnym zadupiu gdzies w lesie no i na dworcu. Czyli trzeba do
    biletu PKP dokupowac bilet komunikacji miejskiej.

    aron

    Pozdrawiam,
    Let_it_be :)






    Temat: Przekształcenia przedsiębiorstw PKS
    Gazeta Bezcenna nr 88
    pospiesznie i po cichu SLD sprzedaje PKS

    W decydującą fazę wszedł proces prywatyzacji łomżyńskiego PKS-u. Wojewoda wybrał firmę, z którą chce sprywatyzować cztery Państwowe Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej – w tym to w Łomży, a związkowcy gotują się do protestów.
    Poza Łomżą pod młotek idą PKS-y w Zambrowie, Siemiatyczach i Bielsku Podlaskim. Póki co poza informacją z kim chce je wojewoda sprywatyzować – firmą Connex Polska - wszystko inne jest ściśle tajne. Urzędnicy wojewody nie chcą nawet powiedzieć ile warte są PKS-y.
    O pospiesznej i cichej prywatyzacji mówią związkowcy z łomżyńskiego PKS-u i m.in. senator Krzysztof Jurgiel. Ten ostatni napisał ostatnio nawet specjalny list do ministra Skarbu Państwa, w którym domaga się wstrzymania prywatyzacji PKS-ów i przeprowadzenia wnikliwej kontroli dotychczaso-wego jej przebiegu. Senatora dziwi pośpiech wojewody i niepokoi „wiarygodność” firmy Connex Polska, z którą wojewoda chce sprywatyzować te państwowe firmy. Senator Jurgiel napisał do ministra, że nie jest jasny statut własnościowy firmy W liście do ministra Jacka Sochy senator podniósł także problem lekceważenia przez wojewodę podlaskiego postulatów związkowców z tych PKS-ów dotyczących m.in. nieprawidłowych referendów zakładowych w sprawie prywatyzacji.
    Związkowcy dwóch działających w łomżyńskim PKS-ie organizacji „NSZZ Solidarność” i Zakładowej Rady Kierowców przed ponad miesiącem napisali do wojewody podlaskiego Marka Strzalińskiego list z 12 postulatami, w którym domagają się informacji o planowanej prywatyzacji firmy. Zarzucają w nim też zarządcy zakładu Eugeniuszowi Ochryciukowi celowe dezinformowanie załogi o prywatyzacji, mobbing, prywatę i zatrudnianie w administracji firmy ludzi „po linii partyjnej, familijnej, kolesiowskiej.” Póki co wojewoda nie odpowiedział...

    W rozmowach z dziennikarzami związkowcy i pracownicy firmy podkreślają, że obawiają się przede wszystkim zwolnień. Dziś pracuje w zakładzie około 250 pracowników. Twierdzą, że wybrany przez wojewodę sposób prywatyzacji łomżyńskiego PKS-u – sprzedaż bezpośrednia - jest niekorzystny dla pracowników, a dodatkowo wybrana firma, z którą wojewoda chce przedsiębiorstwo sprywatyzować jest niewiarygodna. Obawiają się też, że po raz kolejny ktoś chce się na majątku państwowym uwłaszczyć. Podkreślają, że wojewoda, zarządca firmy, członkowie jej Rady Nadzorczej i osoba bezpośrednio realizująca prywatyzację PKS-ów wiązani są z tą samą lewicową opcją polityczną. Przypominają też, że po wygranych przez SLD wyborach parlamentarnych w zakładzie przeprowadzono „czystki polityczne”, a nowo zatrudniani pracownicy administracji to niemal wyłącznie członkowie lub sympatycy SLD.

    Antoni Stokowski - dyrektor Wydziału Przekształceń Własnościowych i Skarbu Państwa w Urzędzie Wojewódzkim w Białymstoku informuje, że prywatyzacja PKS-ów – w tym i łomżyńskiego - polegać będzie na wniesieniu przez wojewodę PKS-ów do nowych spółek tworzonych z udziałem prywatnego kapitału. Inwestor ma objąć w nich ok. 50,5% akcji, co oznacza, że to on faktycznie będzie zarządzał spółką i jej majątkiem. Zasada jest taka, że inwestor, a w tym wypadku Connex Polska, miałby do nowej spółki wnieść majątek nieco większy niż wartość dzisiejszych przedsiębiorstw państwowych. Tyle tylko, że Stokowski odmawia udzielenia informacji, jaka jest to wartość. Nie jest pewny czy nawet kiedykolwiek będzie mógł ogłosić za ile „sprzedano” łomżyński PKS, bo jak twierdził „inwestor może sobie tego nie życzyć”.

    Z opublikowanych przed kilkoma miesiącami danych o sytuacji finansowej przedsiębiorstw państwowych podległych wojewodzie wynika, że łomżyński PKS jest jednym z najlepszych – i osiąga zyski. W 2002 roku kapitał własny zakładu wojewoda oszacował na niemal 6 mln. 400 tys zł. Tymczasem z nieoficjalnych informacji związkowców wynika, że wycena firmy na potrzeby prywatyzacji może być nawet o połowę niższa.

    cz
    cz, 28 kwietnia 2005 14:02

    http://www.4lomza.pl/index.php?wiad=4044

    ===============================================
    Tak więc szykuje się kolejna tym razem większa niż dotychczas prywatyzacja PKS. Zastanawia jednak fakt skąd się bierze ten pospiech. Czy jest on faktycznie wynikiem kończącej się kadencji, czy też są to przedsiębiorstwa wysokiego ryzyka, które jaknajszybciej trzeba upchnąć póki jeszcze sobie dają radę zeby do nich nie dopłacać. A może Connex lobbuje w SLD? Dlaczego pracownicy nie mają wyboru dalszego przekształcania spółki? Mam na myśli tutaj ewentualne przejęcie spółki w leasing pracowniczy. Uważam że jakiekolwiek przekształcena własnościowe przeprowadzane bez wiedzy i porozumienia z pracownikami są niedopuszczalne i dlatego "powinni tego zabronić".
    Ponadto leasing pracowniczy jest doskonałym rozwiązaniem tzw. "przejścia na swoje". Wtedy to pracownicy decydują o losach spółki, wiedzą kiedy zacisnąć pasa, a kiedy mogą sobie pozwolić na więcej. Teoretycznie więc łątwiej jest dojść do porozumienia w różnych sprawach. Ponadto jeżeli występuje brak osób kompetentnych do przygotowania ewentualnej stategii rozwoju rozwiązaniem tego problemu jest chociażby ogłoszenie konkursu, czy też zlecenie firmie rekrutacyjnej znalezienie odpowiedniej kadry. Takie firmy dosłownie robią pranie mózgu kandydatom żeby znaleźć tego najlepszego. W dzisiejszych czasach ten sposób wyboru pracowników staje się to dosyć powszechny, ponieważ jest więcej rąk do pracy, ponadto jest wiele ludzi którzy działają ponadpartyjne z uwzględnieniem interesów przedsiębiorstwa.

    Ciekawe jak jest na podkarpaciu. Tam też w "jeden ogień" mają pójść 4 PKS. Już długo nic nie słyszałem na ten temat. Ciekawe kto tam zostanie inwestorem startegicznym i kiedy. Czyżby kolejny przykład "cichej prywatyzacji" z okazji końca kadencji?



    Temat: [B-stok] Polska B... iałostocka

    Użytkownik "Fikander"


     Jak to możliwe, że stolica województwa podlaskiego od godziny 20 do rana
    pozostaje odcięta od reszty Polski? PKP przekonuje o nieopłacalności
    wieczornych i nocnych połączeń.


    Na PKP też są nieopłacalne te o 8 rano i o 15.00 tak że nie ma już co nawet
    mówić o wieczornych i nocnych


    Odmiennego zdania są władze samorządowe, ale
    brakuje im pieniędzy, dlatego domagają się obiecanej dotacji ustawowej,
    która
    miała być przeznaczona na finansowanie przewozów regionalnych. Kiedy rząd
    zapewni w końcu warunki do rozwoju dla miast wzdłuż "ściany wschodniej"?


    Nie przewiduje się tam budowy autostrad ani lotniska :-(


     Ostatni pociąg z Białegostoku do stolicy odjeżdża o 19:50. Na kolejny
    trzeba
    czekać przez całą noc, aż do 5:03. - Cały dzień załatwiałem interesy.
    Wpadłem
    na dworzec o 20:20 i w informacji zapytałem o najbliższy pociąg do
    stolicy. "Jutro" - usłyszałem w odpowiedzi. Ku mojemu zdumieniu
    dowiedziałem
    się, że nie mam szans na powrót do domu tego samego dnia.


    Też mi nowość. A z Łodzi do Warszawy jest?


    Pobiegłem na dworzec
    PKS-u, gdzie przekonałem się, że ostatni autobus do Warszawy odjechał o
    13.10.
    Stanąłem przed dylematem: albo noc na dworcowej ławce, albo niemała opłata
    za
    łóżko w hotelu - opowiada mężczyzna w średnim wieku, który sporadycznie
    przyjeżdża do stolicy Podlasia. - Wybrałem to drugie, ale jestem oburzony
    całą
    sytuacją. Czy tutaj zawsze będzie Polska B? Od godziny 20 do rana, z
    Białegostoku w ogóle nie można się wydostać i to właściwie w żadnym
    kierunku, z
    wyjątkiem ewentualności udania się na Białoruś - dodaje sarkastycznie.


    Jest nocny autobus do Gdańska no chyba że zlikwidowali.


    Odchodzimy od
    wieczornych i nocnych połączeń, gdyż są deficytowe. Ale bardzo chętnie
    będziemy
    je realizować pod warunkiem odpowiedniego dofinansowania przez wojewódzki
    samorząd.


    No pewnie.

    "

    Dowodzi on ponadto, że sposób zarządzania i marketingu w PKP woła o pomstę
    do
    nieba. - Przeprowadziliśmy własną analizę sytuacji przewozowej w naszym
    województwie. Pociągami jeździli ankieterzy. Wyniki tych badań pokazują,
    że
    oczekiwania podróżnych rozmijają się całkowicie z aktualnym rozkładem


    jazdy.

    No i dobrze. Co tam jakieś pasażery będą dyktować PKP jaki ma być rozkład.


    W ciągu ostatnich kilku miesięcy PKP zlikwidowała aż 22 kolejowe
    połączenia
    lokalne w promieniu kilkudziesięciu kilometrów od Białegostoku. Obecnie
    dyrekcja podlaskich przewozów regionalnych zagroziła, że skasuje pociągi
    jeżdżące z Białegostoku do Czeremchy oraz z Czeremchy do Siedlec,
    natomiast
    trasa czterech połączeń Białystok-Suwałki zostanie skrócona i będzie
    kończyć
    się w Sokółce. Tym planom zdecydowanie sprzeciwiają się władze województwa
    podlaskiego i związkowcy.Odwołanie kolejnych połączeń spowodowałoby nie


    tylko zagrożenie utratą


    zatrudnienia wielu kolejarzy. Byłaby to decyzja prowadząca do degradacji
    naszego regionu - zaznacza Jerzy Grodzki, przewodniczący białostockich
    kolejarzy zrzeszonych w Solidarności.


    Tak, tak a do Suwałk, Bielska czy Siedlec to już nie można autobusem
    dojechać?


    Problem braku wieczornych pociągów do stolicy dotyka przede wszystkim
    mieszkańców Białegostoku, którzy pracują lub studiują w Warszawie.
    Wojewódzkie
    władze samorządowe podkreślają, że koszt uruchomienia dodatkowego
    połączenia
    wyniósłby około 2 mln zł, których nikt od ręki nie wyłoży.


    Dajcie mi 0,5 mln zł to kupię busy i będę codziennie śmigał po 20 z Wawy do


    Okazuje się, że problem braku wieczornych i nocnych połączeń kolejowych
    dotyczy
    praktycznie wszystkich większych miast wzdłuż "ściany wschodniej" - byłych
    stolic województw. Z Suwałk ostatni pociąg do Warszawy odjeżdża o 17:26, a
    na
    kolejny trzeba czekać do 4:32 rano następnego dnia. Niemal identyczne
    godziny
    połączeń ze stolicą ma 70-tysięczny Zamość.


    Ale mieszkańcy Zamościa mają to w d... bo są nocne busy do Wawy Kraka Poza i
    Wroca.
    .


    Z Chełma i Białej Podlaskiej
    pociągi o 21, ale później następuje przerwa aż do rana.
    Na problemy z wyjazdem
    możemy także natrafić w 80-tysięcznym Przemyślu. Jeśli nie zdążymy złapać
    pociągów do Krakowa albo Warszawy o 21 z minutami, to czeka nas noc
    spędzona w
    tym, skądinąd pięknym, mieście.


    Z Przemyśla są autobusy do Warszawy o 22.00 i 2.50


    Rząd nie ma wizji rozwoju PKP i tutaj tkwi przyczyna ciągłych strat
    finansowych, jakie przynoszą spółki wydzielone z tej firmy oraz problemów
    komunikacyjnych, których doświadczamy. Samorządy nie powinny być obciążone
    pełną odpowiedzialnością finansową za przewozy regionalne, gdyż spoczywa
    na
    nich szereg innych zadań. Z całą pewnością miasta wzdłuż "ściany
    wschodniej"
    potrzebują finansowego wsparcia. Ten region Polski nie może być ciągle
    traktowany jako Polska B. Zwłaszcza że potencjał krajobrazowo-turystyczny
    tych
    rejonów czeka tylko na wykorzystanie.


    Ten region ma dobre połączenia wyłącznie dzięki busom  i PKSowi bo PKP już
    dawno położyło lagę. Nie tylko zresztą na ten region

    pozdarwiam aron

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.