|
Strona Główna PKS pl Warszawa Stadion
pkt.pl Klienci indywidualni
pkt pl osoby prywatne
pl Bankowy Urząd Miasta
pl.bilety-lotnicze-toronto
pl rec radio cb
pl.zbiornik Forum amatorskie
pko.com.pl
PKO interligo.pl
pkosa.pl Internet
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plcge.opx.pl
|
|
Widzisz posty znalezione dla zapytania: Pkpgorzow pl
Temat: Czyzby wznowienie ??
Patrze sobie na nowy rozklad ktory wreszcie sie pojawil na serwerze PKP i co tu widze na tej stronie: http://www.rozklad.pkp.pl/cgi-bin/bhftafel.exe/pn/5100014/ (Gorzow Wlkp.) bardzo ciekawe pociagi 87530 i 87532 !!! Jest to tym bardziej ciekawsze ze pociagi na tej trasie zniknely juz z dawnego rozkladu co zreszta widac na: http://www.rozklad.pkp.pl/cgi-bin/new/bhftafel.exe/pn/5100014/ Poza tym w dawnym rozkladzie z tego co pamietam te pociagi mialy numery 33530 i 33532 wiec raczej nie wyglada to na zwykle "wklejenie" starych pociagow...
Pociagi o ktorych piszesz maja dokladnie ten sam rozklad co w ubieglym roku, jedynie zmienione numery.
Naprawde bardzo mnie to zastanawia... czyzby samorzad sie dogadal ?? - btw. bardzo "ciekawe" ;)) jest to ze dostep do starego rozkladu jest przez folder "new" ;DD
Nic z tych rzeczy. W cegle te pociagi (podobnie jak wszystkie na liniach zawieszonych w pazdzierniku i listopadzie, oczywiscie z wyjatkiem Zywiec - Sucha) maja adnotacje (F) - kursuje po ogloszeniu (czyli, jak to K.Sz. okreslil, 'w lutym'). A rozklad na pkp.pl tego (F) jeszcze nie widzi :(
Pedro
Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy
| Rozważa się? Na pr.pkp.pl wisza juz poprawki. O ile na plus należy | zaliczyć wieczorny Gorzów (23:25) - Krzyż, skomunikowany ze | Szczecin-Terespol,
Witam, Szukam informacji o tym pociągu, ale nigdzie nie mogę nic takiego znale ć. Czy mogę prosić o szczegóły?
http://www.pr.pkp.pl/,informacje-biezace,s,0,553.html a konkretnie: http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202007-2008/Zmia...
Temat: Kostrzyn - Gorzów Wlkp likwidacja składów wagonowych od 15.02.08
| Nie wiem skąd wziąłeś takie informacje, ale pr.pkp.pl a dokładnie | http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202007-2008/Zmiana% 20nr%20 | 36%20z%20dnia%2031.01.2008.pdf | wyraźnie mówi, iż składy wagonowe od 15.02 na odc. Krzyż-Kostrzyn (oprócz | posp.) to: | Gorzów (14:30) - Kostrzyn (15:20) | Gorzów (15:45) - Krzyż (16:46) | Kostrzyn (6:30) - Gorzów (7:21) | Krzyż (6:23) - Gorzów (7:26) | Pociągi kursują w dni robocze. Informacje są z strony PKP PR w tym linku co podałem wyżej pisze iż wszystkie pociągi jeżdżą na Autobusie szynowym (2 SA133 oraz SA108-006)od dnia 15.02 , zresztą zobaczymy jak będzie zaktualizowany tabelowy rozkład.
Radze zaaktualizować czytanie ze zrozumieniem. W linku nie ma ani słowa o tym, żeby _wszystkie_ pociągi osobowe na odc. Gorzów-Kostrzyn obsługiwał SA, a tym bardziej brak informacji o "2 SA133 oraz SA108-006".
Temat: Kostrzyn - Gorzów Wlkp likwidacja składów wagonowych od 15.02.08
Obecnie od 15.02 na Kostrzyn - Krzyż jedynie na wagonowym składzie Pośp " Kopernik " .
Nie wiem skąd wziąłeś takie informacje, ale pr.pkp.pl a dokładnie http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202007-2008/Zmia... wyraźnie mówi, iż składy wagonowe od 15.02 na odc. Krzyż-Kostrzyn (oprócz posp.) to: Gorzów (14:30) - Kostrzyn (15:20) Gorzów (15:45) - Krzyż (16:46) Kostrzyn (6:30) - Gorzów (7:21) Krzyż (6:23) - Gorzów (7:26) Pociągi kursują w dni robocze.
Temat: Turniej Okręgowy Gorzów Wlkp.
http://www.gorzow.pl/mapa_gorzowa/gorzow.php?x=3.355&y=635.925&sx=610&map=1&ik=1 [url] Z pod dworca PKP oraz PKS najlepiej tramwajem nr 2 - należy wysiąść na przystanku plac Grundwaldzki - 4 przystanek od dworca. Od placu Grundwaldzkiego do pub Corner jest ok. 200m. (pub Corner mieści się w pawilonie Hermes na os.Staszica). Samochodem należ kierować się na wyjazd na Szczecin - droga S3, na os.Staszica - dalej jak wyżej. Powyższy link - ułatwi dojazd na okręgówkę w Gorzowie Pozdrowienia.
Temat: Czyzby wznowienie ??
Patrze sobie na nowy rozklad ktory wreszcie sie pojawil na serwerze PKP i co tu widze na tej stronie: http://www.rozklad.pkp.pl/cgi-bin/bhftafel.exe/pn/5100014/ (Gorzow Wlkp.) bardzo ciekawe pociagi 87530 i 87532 !!! Jest to tym bardziej ciekawsze ze pociagi na tej trasie zniknely juz z dawnego rozkladu co zreszta widac na: http://www.rozklad.pkp.pl/cgi-bin/new/bhftafel.exe/pn/5100014/ Poza tym w dawnym rozkladzie z tego co pamietam te pociagi mialy numery 33530 i 33532 wiec raczej nie wyglada to na zwykle "wklejenie" starych pociagow... Naprawde bardzo mnie to zastanawia... czyzby samorzad sie dogadal ?? - btw. bardzo "ciekawe" ;)) jest to ze dostep do starego rozkladu jest przez folder "new" ;DD
Pozdr. Kuba Czajkowski
Temat: ="nd();"
>Rekolekcje 2005 - II st. - Rzepczyno
My jedziemy tym co ponoć jedzie na Wa-we...Z kostrzyna wyjeżdżamy o 7,00 a w Toruniu jesteśmy o 11,54...Ale dla pewności zamieszczam link http://rozklad.pkp.pl/bin...yes&OK#cis_C1-2
a dla leniwych... Kostrzyn 15.07.06 07:00
Witnica 07:19 07:19 Gorzów Wlkp. 07:43 07:45 Strzelce Kraj.Wschód 08:12 08:13 Nowe Drezdenko 08:27 08:28 Krzyż 08:43 08:44 Trzcianka 09:14 09:15 Piła Główna 09:36 09:46 Wyrzysk Osiek 10:18 10:19 Nakło n. Notecią 10:35 10:36 Bydgoszcz Główna 10:57 11:00 Bydgoszcz Leśna 11:06 11:06 Solec Kujawski 11:23 11:24 Toruń Główny 11:54 Czas jazdy: 4:54; kursuje
Temat: Planujemy kółeczka... - 2008
http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,35211,4847887.html
PKP wycofuje się z likwidacji połączeń w Lubuskiem mid 2008-01-17, ostatnia aktualizacja 2008-01-17 20:00 Nie będzie likwidacji połączeń kolejowych na trasach Krzyż-Dobiegniew-Stargard Szczeciński i Leszno-Wschowa-Głogów. Przypomnijmy. W poniedziałek pisaliśmy w "Gazecie", że PKP Przewozy Regionalne przymierzały się do zlikwidowania 14 pociągów na tych odcinkach. O planowanych zmianach w rozkładzie poinformowały jedynie urzędy marszałkowskie w Poznaniu i Wrocławiu. Zieloną Górę pominięto, mimo że pociągi przejeżdżają przez woj. lubuskie. PKP zaproponowało samorządom woj. wielkopolskiego i dolnośląskiego przejęcie finansowania połączeń. Oficjalne pismo od PKP trafiło do Lubuskiego dopiero we wtorek. Tu dodatkowy deficyt do pokrycia wyniósłby 3,6 mln zł, a żaden samorząd by się na to nie zgodził. Pełnomocnik PKP PR spotkał się w tej sprawie z wicemarszałkiem Sebastianem Ciemnoczołowskim. Dziś dostał oficjalne potwierdzenie, że PKP nie zlikwiduje połączeń międzywojewódzkich.
Źródło: Gazeta Wyborcza Gorzów
Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy
5. Usprawniono też przejazdy pociągów na trasie Międzyrzecz - Sulęcin - Rzepin.
Wszystko świetnie, tylko o 8:29 przyjezdza do Międzyrzecza poc z Gorzowa, a o 8:03 pojechał do Rzepina, o 13:16 przyjezdza do Międzyrzecza poc. z Rzepina, a o 13:12 odjezdza poc. do Gorzowa, o 13:11 poc. do Zbaszynka, o 15:20 odjezdza poc. z Międzyrzecza do Rzepina, a o 15:36 przyjezdza poc. z Gorzowa, a o 15:32 ze Zbąszynka. Nie wiem - wyglada to dziwnie.
6. Rozważa się też korektę rozkładu jazdy na trasie Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn, gdyż pojedzie tam najnowszy 300-osobowy autobus szynowy z PESA Bydgoszcz SA. Będą wtedy krótsze czasy jazdy, co pozwoli na łatwiejszy dojazd do Berlina oraz Poznania.
Rozważa się? Na pr.pkp.pl wisza juz poprawki. O ile na plus należy zaliczyć wieczorny Gorzów (23:25) - Krzyż, skomunikowany ze Szczecin-Terespol, a także korekta dla poc. Kostrzyn-Krzyż (14:55), dzieki czemu mamy korzystny dojazd do Poznania, ktory moze smialo konkurowac z PKSem (szybciej i taniej) o tyle nie rozumiem dlaczego poc. Krzyż(21:05)-Gorzów, który był bardzo dobrze skomunikowany z Chrobrym (ludzie z Chrobrego zawsze chetnie sie przesiadali na Gorzów), przesunieto godzine wcześniej, a Ci z Chrobrego mają 40minutowe zwiedzanie poczekalni i oczekiwaniu na "Hetmana"+"Portowca". Nie rozumiem też dlaczego opóźniono 16minut poc. Kostrzyn(14:59)-Gorzów, w związku z czym tracimy skomunikowanie w Gorzowie, na poc. do Krzyża.
Temat: Pozytywy PKP 2005
Witam po raz drugi na grupie. Poniewaz zblizaj sie koniec roku, a do tego mamy okres przedswiateczny, postanowilem spojrzec na PKP przez rozowe okulary. Ile w koncu mozna narzekac ...
Jakie widzicie pozytywne zmiany na PKP w 2005?
PKP PR - upublicznienie rozkladow jazdy (a przynajmniej wstepnych projektow) na kilka tygodni przed wejsciem nowego rozkladu - tego chyba wczeniej nie bylo. - nowe pospieszne dalekobiezne - Gorzowiak, Sukiennice wydluzone do Bydgoszczy, Notec - coraz wiecej szynobusow, czesc z nich nie jest wykorzystywana do konca wlasciwie i na wlasciwych liniach (np. Kostrzyn - Gorzow - Krzyz jezdza czesto przepelnione). - w wielu wojewodztwach GENERALNIE lepszy rozklad jazdy, np. zachodniopomorsie czy wielkopolskie. - przywrocenie ruchu na Opole - Kluczbork - kontrakty na modernizacje EZT i na nowe jednostki (czy dojda do skutku, czas pkaze) - wprowadzanie wagonow rowerowych
KM - powstala i na razie nic wiecej (oprocz Slonecznika, ale KM nie po to zostala stworzona)
PKP PL - linia Brzeg - Opole a 160 km/h, wlasciwie jest to nie wykorzystywane, ale JEST) - ??????
Rafal Kulik
Temat: [Gorzów] Nowy hotel przy gorzowskim dworcu PKP
http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,35211,3534756.html - Nastawiam się na klientów, którzy muszą przenocować jeden, dwa dni. Będą rabaty dla studentów zaocznych - mówi Jerzy Olewski, właściciel czynnego od wczoraj HOTEL-iku Dworcowego w Gorzowie. Nowa placówka hotelarska to jeden z elementów modernizacji gorzowskiego dworca. Na 750-lecie miasta odnowione zostaną perony i cała elewacja budynku, a także zmodernizowany główny hol. Hotel powstał w wydzierżawionych na czas nieokreślony od PKP pomieszczeniach m.in. byłej poczekalni. Na piętrze jest gotowych już 9 pokoi 1-, 2-, i 3-osobowych, w cenie od 80 do 120 zł za dobę. Na razie może tutaj nocować 16 osób. Każdy pokój ma łazienkę i telewizor. - Najpierw sprawdzę, jakim zainteresowaniem cieszy się hotel, potem będę dalej inwestował. Nastawiam się na stałych klientów, którzy na jeden dwa dni będą musieli wpaść do Gorzowa i przyjadą do miasta m.in. koleją - mówi Olewski. Właściciel hotelu zapowiada rabaty m.in. dla studentów. - Co raz więcej osób spoza Gorzowa studiuje tutaj zaocznie i na weekendy przyjeżdżają do miasta - mówi Olewski. Jego zdaniem mały hotel w centrum miasta powinien się sprawdzić. Co prawda nie ma w nim gastronomii, ale w centrum jest wiele miejsc, gdzie można zejść obiad czy kolację, więc uważa, że nie będzie to miało wpływu na mniejszą atrakcyjności hotelu.
Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni, ale nie znalazlem tego, czego szukalem. Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl). Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen... od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)... W szczegolnosci interesuja mnie trasy: 1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw), 2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno, 3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa), 4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn, 5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno 6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana, albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?
PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem do danej publikacji)
Temat: [Lubuskie] będzie duzy remont w Lubuskiem
http://www.lubuskie.pl/pl/main/aktualnosci.php?show=1&id=2451
W czwartek, 05.07.07r. o godz. 10.00 w Urzędzie Marszałkowski w Zielonej Górze podpisano porozumienia w sprawie umieszczenia projektów PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział Regionalny w Poznaniu oraz Oddział Regionalny w Szczecinie w Indykatywnym Planie Inwestycyjnym Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Projekt szczecińskiej PKP PLK dotyczy modernizacji linii kolejowej nr 203 Tczew - Kostrzyn na odcinku Krzyż - Kostrzyn oraz linii nr 367 Zbąszynek - Gorzów Wlkp. Natomiast projekt poznańskiego oddziału obejmuje modernizację linii kolejowej nr 358 na odcinku Czerwieńsk - Zbąszynek wraz z budową łącznicy kolejowej Pomorsko - Przylep.
Temat: Likwidacja polaczen i lini kolejowych
Czy wie ktoś jaka w ogóle jaka situacja z likwidacją linii kolejowych tu w Polsce? Czy prawda że są plany zamknięć około 6,000 kilometrów?
CR
Przejzalem grupe mniej wiecej z trzech oststnich tygodni, ale nie znalazlem tego, czego szukalem. Podobnie na stronach www (wg linkow od strony www.pkp.pl). Szukam informacji o likwidacji lini kolejowych oraz polaczen... od nowego rozkladu (maj/czerwiec 2000)... W szczegolnosci interesuja mnie trasy: 1) Kepno-Sycow-Olesnica (-Wroclaw), 2) Krotoszyn-Kozmin-Jarocin-Wrzesnia-Gniezno, 3) Kepno-Wielun-Herby (-Tarnowskie Gory/Czestochowa), 4) Krzyz-Gorzow Wlkp.-Kostrzyn, 5) Ostrow Wlkp.-Krotoszyn-Leszno 6) Poznan-Wagrowiec-Bydgoszcz Czyn ktoras z tych lini moze zostac zlikwidowana, albo drastycznie zostanie ograniczona ilosc pociagow pasazerskich, a moze zostanie zwiekszona ilosc?
PS: Czy jest jakas strona www, na ktorej byly by zebrane newsy kolejowe (PKP) znalezione w prasie oraz w komunikatach PKP? (cos w rodzaju krotkiego streszczenia artykulow z odnosnikiem do danej publikacji)
Temat: Szynobus luzem
Według PKP żadnej KKZ Gorzów Wlkp - Zbąszynek nie ma ! Wybieram się do Skwierzyny 16.08.2007r. Zdam wam relację.
A myślisz, że rozklad.pkp.pl/baba w informacji/facet w informacji/w poprawkach do SRJP jest informacja o KKA z powodu defektu szynobusu ?
Temat: Szynobus luzem
| A myślisz, że rozklad.pkp.pl/baba w informacji/facet w informacji/w | poprawkach do SRJP jest informacja o KKA z powodu defektu szynobusu ? Chodziło mi o to czy na daną chwilę jeździ bo według PKP a dokładnie Regiony - Lubuskie - Utrudnienia, jeszcze wczoraj była adnotacja o KKA a teraz nie ma .
Czyli potwierdzają sie moje słowa z postu wyżej, że SA105-101 wrócił z naprawy i razem z SA105-104 będą obsługiwać 5 par poc. Gorzów-Zbąszynek.
Temat: Kolejowa interwencja. Pasażerowie utknęli w Krzyżu
http://serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3090022.html http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,35211,3090024.html Niestety z powodu opóźnienia musiałem wysiąść w Krzyżu, a stamtąd do Poznania, skąd miał być podstawiony osobowy do Zduńskiej Woli. I był, ale to była puszka sardynek, a nie pociąg. Kto miał większy bagaż, musiał się poddać i zostawał na peronie. Inni z trudem wbijali się w tłum. Przeładowany pociąg zatrzymał się Poznaniu Starołęce. Tam widziałem jak matka z dwojgiem dzieci rozpłakała się, bo w żaden sposób nie mogła "zdobyć wagonu". - Gorzej jak za komuny. Kolej jeździ tam gdzie chce, kiedy chce i jeszcze nie wszystkich zabiera po drodze - oceniła całą tę scenę starsza pani w futrze, która stała obok mnie. Jechała do Łodzi, do wnuczka. Kupiła mu pod choinkę bajkową grę z figurkami, którą wiozła w dużej reklamówce. Niestety zaraz za Poznaniem stłoczeni pasażerowie ją pognietli. No i też się rozpłakała.
Po przeczytaniu tych tekstów dziennikarzy z poczuciem misji, też się rozpłakałem. Rozumiem, że to miał być artykuł o tym, jak PKP traktuje pasażerów, ale środki w nim użyte są po prostu wzruszające, jeszcze ta puenta z niedopowiedzeniem, och.
Temat: [Lub] Szynobusy widmo
http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,35211,2513470.html?nltxx=1077903&nlt...
Szynobusy, zgodnie z nowym rozkładem PKP, mają kursować na trasach Kostrzyn - Krzyż oraz Zielona Góra - Gorzów przez Zbąszynek i Międzyrzecz.
Witam! Ile w szynobusie bedzie trwała zmiana kierunku jazdy?
nawet Lubuszanin (kiedys do samego Kowla) tyle stoi podoba mi sie bo nie musze sie śpieszyc z wsiadaniem/wysiadaniem. Ile bedzie trwał postój w przypadku szynobusu?
Sawa
Temat: darmowy przejazd Zielona Góra - Gubin w niedzielę 16 marca
http://www.lubuskie.pl/pl/inc/aktualnosci1.inc.php?action=show_this&i...
16.03.2008 r. na trasie Zielona Góra - Krosno Odrzańskie - Gubin - Krosno Odrzańskie - Zielona Góra odbędzie się darmowa jazda promocyjna najnowszym autobusem szynowym, zakupionym przez Samorząd Województwa Lubuskiego.
Jest to ostatni z czterech pojazdów wyprodukowanych dla naszego województwa przez firmę PESA Bydgoszcz SA Holding w ramach projektu "Zakup autobusów szynowych w celu wyrównania podaży alternatywnych środków transportu w Lubuskiem". Szynobus pomieści około 300 pasażerów. Posiada wydzielone miejsca dla przewozu rowerów i jest w pełni dostosowany do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Ponadto posiada klimatyzację oraz system monitoringu. Autobus szynowy został użyczony PKP Przewozom Regionalnym i na co dzień obsługuje regularne kursy na trasie Kostrzyn - Gorzów Wlkp. - Krzyż. Koszt szynobusu 7 509 100,00 zł z czego połowę dofinansowała Unia Europejska w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport.
Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy
Rozważa się? Na pr.pkp.pl wisza juz poprawki. O ile na plus należy zaliczyć wieczorny Gorzów (23:25) - Krzyż, skomunikowany ze Szczecin-Terespol,
Witam, Szukam informacji o tym pociągu, ale nigdzie nie mogę nic takiego znale ć. Czy mogę prosić o szczegóły?
Temat: W nowym rozkładzie o ponad jedną trzecią mniej kursów
| "Gorzowiak" - z Rzeszowa do Gorzowa, a | z jakiego Gorzowa? Wklp? | oczywiście. Hmmm. W tablicy przyjazdow dla Gorzowa widze tylko posp. z Poznania i Notec.
O jakiej tablicy piszesz? Gdzie ją widzisz? Przecież mowa jest o nowym rozkładzie, a on jest dostępny jedynie na stronie kolei niemieckich i to w bardzo okrojonej wersji, możesz sobie zobaczyć zestawienia dla poszczególnych województw (www.pr.pkp.pl), a tam znajdziesz zarówno GORZOWIAKA relacji Rzeszów <-Gorzów jak i SANA Zamość / Przemyśl <- Kostrzyn. NOTEĆ nie będzie kursowała.
Pozdrawiam. Łukasz
Temat: [lubuskie] Są poprawki w kolejowym rozkładzie jazdy
| 5. Usprawniono też przejazdy pociągów na trasie Międzyrzecz - Sulęcin - | Rzepin.
Wszystko świetnie, tylko o 8:29 przyjezdza do Międzyrzecza poc z Gorzowa, a o 8:03 pojechał do Rzepina, o 13:16 przyjezdza do Międzyrzecza poc. z Rzepina, a o 13:12 odjezdza poc. do Gorzowa, o 13:11 poc. do Zbaszynka, o 15:20 odjezdza poc. z Międzyrzecza do Rzepina, a o 15:36 przyjezdza poc. z Gorzowa, a o 15:32 ze Zbąszynka. Nie wiem - wyglada to dziwnie.
Bo ważniejsze są skomunikowania w Rzepinie. Te w Międzyrzeczu były dobre, ale dla kółeczkujących MK. Byc może uda się jescze skrócić czas jazdy i złapać Międzyrzecz, bo są rezerwy.
| 6. Rozważa się też korektę rozkładu jazdy na trasie Krzyż - Gorzów | Wlkp. - Kostrzyn, gdyż pojedzie tam najnowszy 300-osobowy autobus szynowy | z PESA Bydgoszcz SA.
Rozważa się? Na pr.pkp.pl wisza juz poprawki.
W połowie lutego ma przyjsc nowy SA133 stąd te poprawki.
Temat: RJ 2007/2008 Kostrzyn - Zielona Góra oraz Rzepin - Międzyrzecz
Witam Oto rozkład pkp dla lini Kostrzyn - Zielona Góra :
Pociąg 87220 Kostrzyn 5:23 - Zielona Góra 7:35 D Pociąg 8720 Kostrzyn 7:06/08 - Zielona Góra 9:17 Pociąg 8722 Kostrzyn 14:16/17 - Zielona Góra 16:23 Pociąg 87224 Kostrzyn 15:40 - Zielona Góra 17:47 B Pociąg 8724 Kostrzyn 18:15/17 - Zielona Góra 20:24
Pociąg 7821 Zielona Góra 6:22 - Kostrzyn 8:29/31 Pociąg 78221 Zielona Góra 11:00 - Kostrzyn 13:12 oprócz 7 Pociąg 7823/5 Zielona Góra 15:25 - Kostrzyn 17:38/57 Pociąg 78223 Zielona Góra 19:15 - Kostrzyn 21:31
Ale rozkład lepszy niż w tym roku lepiej ułożony i czas jazdy się poprawił z 2,5 godziny do ~ 2 godzin i 10 minut.
oraz linia Rzepin - Międzyrzecz :
Pociąg 80620 Rzepin 6:40 - Międzyrzecz 8:16 Pociąg 80622 Rzepin 11:30 - Międzyrzecz 13:06 Pociąg 80621 Międzyrzecz 8:35 - Rzepin 10:09 Pociąg 80623 Międzyrzecz 14:40 - Rzepin 16:14
Obsługa SA105 Rozkład ułożony pod szkoły i pod miłośników kolei. Trzeba będzie zaliczyć, przynajmniej mam plan na koniec Grudnia i na Lato. Zdjęcia porobię i dam na galerię link na dole. Sprawozdanie też zdam tu i na bloga.
Za niedługo udostępnię rozkład Gorzów Wlkp - Zbąszynek i Kostrzyn - Gorzów Wlkp.
----------------------------------------------- Pozdrawiam Kospal www.pkp-kostrzyn.blog.onet.pl www.pkp-kostrzyn.fotosik.pl -----------------------------------------------
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
Temat: SA105-101 się popsuł...
Rozmawiałem z kierownikiem pociągu na ten temat. Po prostu nie mają w Zbąszynku lokomotyw. Taniej wychodzi wynając autobus, niż wynając lokomotywe od PKP Cargo.
podobnie sprawa ma sie w przypadku defektu SA106 na Inowroclaw-Znin; w Inowroclawiu nie ma wagonow.
Też mnie dziwi taka sytuacja... Niewiem czemu rozkładu jazdy
na Gorzów - Zbąszynek nie dostosują pod szynobus (można by skrócić czas jazdy o dobre kilkanaście minut).
Nie mozna skrocic czasu przejazdu z powodu zakutych lbow decydentow z PLK. To podobnie jak z predkoscia 60 km/h w WWK.
W sumie to autobus zajeżdzał na każdy przystanek PKP. Kierpoć wychodził z autobusu i szedł na peron szukać ludzi. Jedyne miejsca gdzie nie zajechał, to Głębokie Międzyrzeckie (brak możliwości dojazdu autobusem), Trzebiszewo, Gorzów Wlkp. Karnin, Gorzów Wlkp. Zamoście.
oczywiscie na ww przystankach brak jest megafonow... :-(
-- Piotr "Pechu" Peszek peszek#drezyny.pl www.gdynia.mm.pl/~pechu
Temat: LIST OTWARTY W SPRAWIE PKP
Może wstrzymaj się z wysyłaniem... List z błedami ortograficznymi i krotochwilnymi uwagami raczej nie spotka się z czyjąkolwiek uwagą...
Moze i masz raxcje, ale fajnie, ze jest;)
| PKP okłamuje Powinno być "okłamują"
To troche ot, ale dlaczego? Skrotowiec PKP jest w liczbie pojedynczej i rodzaju nijakiego, wiec imho bylo dobrze. Ale"pozno juz", wiec moge sie mylic;)
| Bilet POŚP. Gorzów Wlkp. - Piła Gł. (118 km) kosztował: 23,20 zł. - 20% POSP powinno być.
Uu... juz od ladnych kilku lat sa obie formy - zarowno pośpieszny jak i pospieszny;) Nie wiem natomiast jak jest w skrutach PKP, pewnie tak ja Ty piszesz
Arkadiusz Kosecki - Gdańsk - madcap(at)ogrody.nsm.pl
-- swietlick #rpg-pl
____________
ST44 raw power, pure beauty
Temat: Wszystko o pociągach i kolei
Wyborczej się w wakacje nudzi.
http://wyborcza.pl/1,8764..._Centralny.html
Białystok i Lublin mają najlepsze dworce kolejowe w kraju. Najgorsze: Gorzów, Katowice i Warszawa. Według reporterów "Gazety", którzy spędzili na dworcach kilka tygodni, właśnie na Śląsku i w stolicy jest największy brud.
Dworzec w Katowicach moim zdaniem rządzi. Zwłaszcza w wielkanocny poranek, kiedy siedzą na nim sami niewierni
Wrocław - wrzód na ciele miasta Dziennikarzy przywitał tu smród, brud i ubóstwo. Bo Główny to największy wstyd Wrocławia. Dlaczego 20 lat po zmianie ustroju cały czas tkwi w poprzednim?
Bo to pier...ne PKP nie chce go miastu sprzedać? Bo jak pojawił się pomysł, by część "komercyjną" oddać (za pieniądze) komuś, kto to wyremontuje i potem będzie o to dbał, to PKP stwierdziło, że im się nie opłaca? Tak. Ale budynek na zewnątrz nie jest zły
Dodatkowo - muszę wylać trochę żółci i niech będzie, że tutaj. Nieudolność językowa dziennikarzy Wyborczej bije ostatnio po oczach. Rozumiem, że newsów online nie muszą pisać jakieś orły i wiem, że poziom tekstów w dziennikach nigdy nie stał i nie stoi na najwyższym poziomie (w porównaniu np. z Polityką, która jest tygodnikiem i jest wiecej czasu, by teksty doszlifować), ale mimo wszystko - jakichś ogólnych i podstawowych zasad ortografii i interpunkcji mogliby się nauczyć
Temat: Superpociąg połączy Piłę z... Berlinem
Niemieckie superszybkie pociągi spalinowe ICE-TD nie pojadą z Warszawy do Berlina. Kierownictwo PKP Intercity odrzuciło propozycję niemieckich kolei Deutsche Bahn, bo koszty modernizacji linii byłyby zbyt duże. Polska spółka chce jednak pociąg puścić na trasie... Berlin - Piła.
"Skoro strona niemiecka koniecznie chce skierować do Polski tabor spalinowy, zaproponowaliśmy, żeby pojawił się on tam, gdzie nie ma trakcji elektrycznej" - mówi Paweł Ney, rzecznik prasowy PKP Intercity. Polski przewoźnik zaproponował nawet, że mogłaby to być linia... Berlin - Piła przez Gorzów Wlk.
PKP Intercity zapewnia, że nie jest to wybieg, by w ogóle wycofać się oferty zaproponowanej przez Niemców. Ney podkreśla: to tylko wstępna propozycja, którą PKP Intercity udowadnia zainteresowanie współpracą. "Czekamy na odpowiedź DB" - mówi Ney.
Resztę przeczytacie tu : Dziennik.pl
Temat: SA105-101 się popsuł...
W koncu stało się! :(
Rozmawiałem z kierownikiem pociągu na ten temat. Po prostu nie mają w Zbąszynku lokomotyw.
No nie wiem, czy aby ze Zbąszynka trzeba ściągać lokomotywę? Zakład Taboru Czerwieńsk, bo o nim myslę ma wystaraczającą liczbę lokomotyw,żeby obsłużyć dodatkowo Gorzów-Zbąszynek(!1 SP32 by starczyła),nie rozumiem kierpocia?!
| Czy o to chodzi aby zniechęcić ludzi do szynobusu?
Trafiłeś w sam środek! No i bzdurny rozkłąd jazdy, który jak pamiętasz był wersją eksperymentalną, która miała być po 20.10.2003 zmieniona, tzn. "dostosowana do potrzeb pasażerów",jak twierdziło PKP. W ogóle ten rozkład z którym szynobus zaczął kursować od 1.09.2003 miał obowiązywać tylko do 20.10.2003, a w zasadzie się nie zmienił!Gdzie dostosowanie do potrzeb pasażerów?
Tylko tak dalej! 2 miliony zeta pójdą na marne!
W sumie to autobus zajeżdzał na każdy przystanek PKP. Kierpoć wychodził z autobusu i szedł na peron szukać ludzi. Jedyne miejsca gdzie nie zajechał, to Głębokie Międzyrzeckie (brak możliwości dojazdu autobusem), Trzebiszewo, Gorzów Wlkp. Karnin, Gorzów Wlkp. Zamoście.
| Kto dostaje pieniądze za uruchomienie autobusu? Może tu jest rozwiązanie?
Zlikwidujmy to i będziemy mieli "oszczędności" zgodnie z obecnym trendem na PR! Niech jeżdżą PKS-y i busiarze:( -będzie taniej!
-- Pozdrawiam Krzych
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Temat: SU45-028 w Jasle
| A we wtorek na Gorzow - Kostrzyn jechala SU45-106, szczecinecka maszyna...
| Eee, ale to delegacja w ramach tego samego ZT. Ale co to? Rumuny w Krzyzu | sie popsuly?
Albo braki w taborze (szopa w Krzyzu slynie z zarzynania maszyn), albo wspomaganie na dodatki z okazji Woodstocku.
-- Pzdr Marek Pawlukowicz | mpaw(at)kolej.szczecin.pl Statystyki: www.infoludek.pl/~mpaw | GG: 1317273 -##- "To normalne na PKP, że jedzie się nie tam gdzie chcesz, tylko tam gdzie się da" - (C) Radmar
Witam,
co do maszyny SU45-106 w Krzyżu to przebywa ona tam już dość długo i prowadzi pociągi po Ostbahnie. Wogóle maszyny serii SU45 z ZT Szczecin przemieszczeją się pomiędzy Szczecinkiem a Krzyżem dość często. Obecnie najczęściej spotykane maszyny tej serii operujące z Krzyża to SU45 - 117,240,217,221,106,128. Natomiast evenementem jest prawie zerowe użycie rumunów do obsługi ruchu pasażerskiego (w zeszłym roku było to normą). Jest to tymbardziej dziwne, że krzyżowskie rumuny nie mają za wiele roboty natomiast fiaty i dwa polsaty (508 i 515, 532 stoi odstawiony) obsługują cały ruch pasażerski (czasem pojedzie SM42 ale też raczej nie za często). Może PKP przewiduje lekką zimę w tym roku?? ;)
Pozdro, Krzysiek.
P.S. Jedyną okazją do zobaczenia rumunów na odcinku Gorzów Wlkp. - Kostrzyn w ostatnim czasie była obługa pociągów dodatkowych obsługujących Przystanek Woodstock.
Temat: 24 września 2006r. strzelanka Fort Sarbinowo k/Kostrzyna n/O
Jako oficjalny założyciel Kostrzyńsikej Grupy Airsoftowej "BASTION" (nareszczie mamy nazwę) Mam zaszczyt zaprosić na przepiękny obiekt jakim jest Fort Sarbinowo link -> http://www.gorzow.mm.pl/~...zyn/srabgal.htm Niedziela 24 września 2006r. początek godz. 10:00
dla zainteresowanych szczegóły dodam w tym poście
Mimo iż w wielu miejscach jest jasno to OBOWIĄZKOWO LATARKI !!!
Scenariusz : „Srebrna Strzała”
Terroryści zdobyli broń nuklearną i ukryli się z nią w jednym z pałaców Saddama. Satelity namierzyły to miejsce. Wywiad donosi , że broń jest pilnie strzeżona. Na szczęście terroryści są w dalszej części fortu, aby to miejsce wyglądało z zewnątrz na opuszczone. ONZ wysyła w to miejsce grupę szturmową, aby odzyskała śmiercionośną broń i zlikwidowała ukryte wewnątrz laboratoria.
W scenariuszu przewidziani Medycy i punkty Respawnowe
Dla osób jadących PKP: odjazd ze stacji Szczecin główny o godzinie 6:05 przyjazd do Kostrzyna ok 8:39 wyjdę po was na dworzec i jakoś was porozwożę do fortu ( będziecie mieli czas na obejżenie obiektu)
Dla osób jadących samochodem: proponuję ze Szczecina jechać do Renic ( 2 stacje benzynowe AUTOPORT + krokodyl) w prawo (przed stacjami) do Myśliborza , przez Dębno , Sarbinowo. Za Sarbinowem w lesie będzie szosa w dół i 3 zakręty dojechać do ronda. na rondzie w lewo i na parking koło baru. Tam zbiórka do 9:45
Temat: Plany przebudowy wrocławskiego dworca
a guzik wrocław wcale nie jest w lepszej sytuacji wszyskie wiadukty są własnością koleji ta nie ma kasy na ich remonty i przebudowę co jest konieczne na stawowej i pułaskiego o powstańsów nie wspominam wszystkie one są za niskie i za wąskie w porównaniu z przebiegającymi tam ulicami już teraz nie wspominająć co będzie jak pułaskiego staniue się 4 pasmową jezdnią { to krajowa "5"}
| /trach/ | No wlasnie - Niemcy mieli naprawde dobry pomysl z poprowadzeniem linii | kolejowej przez centrum miasta na wysokim nasypie z licznymi wiaduktami. | Dzieki temu pociag moze jechac bardzo szybko nie zaklócajac zupelnie ruchu w | miescie.
A w takim Poznaniu tor biegnie w wykopie w centrum miasta co jest zmora miasta bo musi ono placic na temonty wiaduktow. Wroclaw, Gorzow, jest w lepszej sytuacji gdyz za remonty placi PKP /jesli placi/.
Slawek
-- Archiwum listy dyskusyjnej pl-misc-kolej http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-misc-kolej/
Temat: Polonia Piła FanS !
Szał ciał - czyli inwazja na Gorzów!
W VII kolejce 1 ligowych zmagań nasi kolarze wybierają się do Gorzowa, co za tym idzie nie może nas tam zabraknąć. Ma to być największy wyjazd w tym sezonie budzimy sie panowie na dobre . Kto nie jedzie ten sprzedaje jednym słowem. Mamy nadzieję, że każdy namówi swoją rodzinę, znajomych do tego wyjazdu! Na miescie wisi sporo plakatów informujących o zbiórce kibiców na ten wyjazd. Ruszamy pociągiem specjalnym z dworca PKP. Nie musmy wywierać cisnienia bo takowe jest! A więc do zobaczebnia na dworcu ! WSZYSCY W BARWACH!
Temat: wątek dla miłośników kolei szerokiej i wąskiej
Przy oazji proszę sprawdzić i porównać jakie priorytety ma RPO w woj. lubuskim a jaki u nas:
1. u nas wiadomo; DTŚ-ka oraz Koloseum - przepraszam Podium, pomnik megalomanii władz Gliwic
2. woj Lubuskie: KOLEJ SZYNOWA !!!
Lubuski RPO powstał na początku tego roku. Jest na nim lista inwestycji, które dostaną pieniądze bez konkursu. Najwięcej kasy trafi na lubuskie koleje. Marszałek zdecydował, że 20 mln euro powinno znaleźć się na modernizację linii kolejowej Czerwieńsk - Zbąszynek i budowę małej łącznicy kolejowej. Dzięki temu podróż pociągiem ekspresowym z Zielonej Góry do Poznania może trwać zaledwie godzinę z kwadransem. Tymczasem dziś podróż pociągiem tylko z Zielonej Góry do Sulechowa zajmuje 50 minut. Kolejne 8,5 mln euro miałoby trafić na modernizację linii kolejowej na odcinku Krzyż - Kostrzyn. Mniej, bo 6,6 mln euro, na modernizację linii Zbąszynek -Gorzów. Marszałek stawia także na rozbudowę lotniska w Babimoście. Na ten cel jest gotów wydać nawet 5 mln zł euro. Do priorytetów zaliczył też programy małej retencji wodnej czy ochrony przeciwpowodziowej. http://gorzowlkp.p2a.pl/viewtopic.php?pid=283
Czyli województwo przygotowuje się na przejęcie od PKP przewozów regionalnych i stworzenie efektywnego systemu transportu w województwie. U nas KRR już dawno umarła także z powodu głupoty naszych władz regionalnych !!!!
I znów nas Gorzów (i województwo) wyprzedza w kwestii komunikacji zbiorowej !!!
Temat: Rozkład jazdy 2009/2010 - PKP Intercity
Ja bym się ucieszył z tej zmiany a i pasażerowie pewnie do pociągu by wrócili. Wedle informacji od jednego z konwojentów frekwencja do Berlina po wprowadzeniu nowego rozkładu bardzo spadła - podróż przez Krzyż i Kostrzyn jest jednak dużo dłuższa niż przez Rzepin.
Tak się zastanawiałem nad tym "dużo dłuższa" i znalazłem coś takiego: Berlin 20:48 Kostrzyn 22:25/22:35 Gorzów 23:29/23:31 Krzyż 0:28/0:40 dalej obwodnicą Poznania Warszawa Centralna 4:40 (albo i wcześniej..) więc nie za długo tylko za szybko.
a nawet obecny czas jazdy przez Bydgoszcz, mógłby być krótszy gdyby wyciąć postoje, obecny Moniuszko mógłby jechać 90 minut dłużej niż dawny Kiev Express.
No ale "po co" PKP ma się interesować wożeniem ludzi z Gorzowa do Warszawy (czy też Krakowa).
Jeszcze jeden rozkładzik:
Berlin 20:48 (jak teraz) Kostrzyn 22:25/22:34 Gorzów 23:18/23:20 Krzyż 0:17/0:30 obwodnicą Poznania, dobry -jak na PL -lok Kutno 3:10/3:20 Łódź Widzew 4:55/5:00 Warszawa Centralna 6:30
Temat: Likwidacje połączeń w całej Polsce od 1 lutego
PKP - Od piątku nowy rozkład
Wprowadzony zostanie między innymi pociąg "Ostrowianin" (z Wrocławia do Warszawy przez Ostrów Wielkopolski i Łódź Kaliską).
Wydłużone o odcinek do Zgierza będą relacje niektórych porannych i popołudniowych pociągów z Łodzi do Poznania i z powrotem. Na stacjach Piła, Leszno, Ostrów Wielkopolski, Inowrocław i Kutno będzie więcej możliwości przesiadania się, a pociągi przyspieszone na linii Wrocław-Poznań będą miały nowe postoje.
Wielkopolanie odczują też zmiany dotyczące województwa lubuskiego. Inne będą godziny i terminy kursowania na liniach Kostrzyn-Gorzów Wielkopolski, Krzyż- Kostrzyn i Gorzów Wielkopolski-Krzyż. W Wielkopolsce to jednak dopiero początek zmian. Kolejna korekta rozkładu jazdy wprowadzona zostanie 11 lutego i będzie związana z przejściem do następnego etapu modernizacji poznańskiego węzła kolejowego. Wtedy poprawki będą znacznie większe.
Źródło: http://jarocin.naszemiasto.pl/wydarzenia/813419.html?ses_nm=12992239fae5d43b0d6770c76aa2c5cc
Temat: [PKP PR] Berlin Brandenburger Ticket
Bilet BBT można kupić za złotówki w kasach PKP na dworcach Szczecin Główny, Kostrzyn/O i Gorzów. Ponadto na stacji Szczecin Główny można kupić MVT (odpowiednik BBT dla landu Mecklenburg-Vorpommern).
Foto BBT: http://www.zbaszynek.stargardcom.pl/details.php?image_id=862
Temat: Plany PLK z siecią PKP do 2015 roku
Co zamierza zrobić PKP PLK?? Już jest wiadome! Do 2015 roku znikną prawie wszystkie linie lokalne, pozostaną jedynie magistrale!
http://semek.cba.pl/strasznamapa.jpg (UWAGA, 1,2 MB) Zamieszczona mapa pochodzi ze "Strategii Przedsiębiorstwa PKP Polskie Linie Kolejowe"
Podsumujmy co stanie się z niektórymi węzłami:
Chojnice, Wolsztyn, Kościerzyna - obecnie "miejsca kultu" dla MK, przestaną wogóle istnieć!! Zostanie jedynie Chabówka, jako stacja czołowa - linia do Nowego Sącza przestanie istnieć. Z miast wojewódzkich Gorzów Wlkp będzie stacją czołową, natomiast takie miasta jak Rzeszów, Olsztyn, Lublin, Białystok będą jedynie stacjami przelotowymi całkowicie zawieszony ruch pociągów zostanie w Bieszczady, z miejscowości nadmorskich połączenia będą posiadać jedynie Trójmiasto, Hel, Kołobrzeg i Świnoujście. W góry dojedziemy tylko do Jeleniej Góry, Zakopanego, Krynicy, Zwardonia, Międzylesia. 3 ostatnie miejscowości zostaną zachowane zapewne ze względu na istnienie przejść granicznych. O kolei na Mazurach, czy Borach Tucholskich wogóle można tylko pomarzyć. W wielu innych rejonach pozostaną jedynie linie magistralne.
Temat: Ciekawostki w de?
Wg teleskopu i telegazety PTV
Wladze miasta i przedstawiciele PKP powolaly specjalna komisje, ktora chce by Gorzow mial nowe polaczenia kolejowe a takze, by zadne z dotychczasowych nie zostalo ani zawieszone ani zlikwidowane. Do tej pory w zwiazku z restruktutyzacja zlikwidowano 30% polaczen. DB wyrazala wielkokrotnie chec utrzymywania polaczen z Gorzowem swoim taborem. Nie zgadzaly sie na to PKP.
Fajnie, ale co to ma do wczesniejszego watku? Ciekawostki w de? Landsberg juz od 56 lat jest w pl :-))
Pozdrowka Pedro ---
http://www.pedro4d.cad.pl gadu-gadu: 215414 ...
Temat: Ciekawostki w de?
| Wladze miasta i przedstawiciele PKP powolaly specjalna komisje, ktora chce | by Gorzow mial nowe polaczenia kolejowe a takze, by zadne z dotychczasowych | nie zostalo ani zawieszone ani zlikwidowane. Do tej pory w zwiazku z | restruktutyzacja zlikwidowano 30% polaczen. | DB wyrazala wielkokrotnie chec utrzymywania polaczen z Gorzowem swoim | taborem. Nie zgadzaly sie na to PKP.
Fajnie, ale co to ma do wczesniejszego watku? Ciekawostki w de? Landsberg juz od 56 lat jest w pl :-))
To gratulacje dla wladz Gorzowa! Chyba trzeba ich uswiadomic, ze bez PKP tez sie da, nawet moze byc lepiej, jesli wykaza chec zajecia sie sprawa i zainteresowania inicjatywy prywatnej. Takie inicjatywy trzba chwalic i o nich trabic ile wlezie! Co do poprzedniego watku - tez nie wiem co ma wspolnego, ale to niewazne, wazne, ze cos pozytywnego sie dzieje w Polsce respect to rail. A co do DB - to chyba typowe myslenie z poprzednich czasow - sadze ze nie chcieli sie zgodzic, bo ambicje, zawzietosc i nieuzasadnione obawy.
Alekloco.
Temat: Wyjazd na Creamfields
Organizowany jest specjalny wyjazd autokarowy na festiwal Creamfields pod Wrocławiem.
Start: 01.07.2006 godz: 07.00 Miejsce: Szczecin – Dworzec Główny PKP Trasa: Szczecin – Gorzów Wlkp. – Zielona Góra – Legnica – Mirosławice Wyjazd powrotny: 02.07.2006 godz. 09.00 (około) Koszt: 158 PLN (opcja bez biletu na Creamfields – 70 PLN)
Więcej info na www.electrownia.pl
Temat: Gorzow Zieleniec
| Jakby ktos nie wiedzial, to w Radnicy | postoj 35 min. i przejscie na czas wschodnioeuropejski;))))
Ten postoj ma wiekszy sens niz by sie zdawalo. Stacja Rudnica (nie Radnica-przynajmniej wedlug mapy) to stacja czolowa! Tak, tak to nie pomylka. Jest to wiec czas na zmiane czola pociagu. Dlaczego w takiej pipidowie jest stacja czolowa. Ano linia z Gorzowa przez Zieleniec do Rudnicy prowadzila kiedys (do 1945) kluczac miedzy jeziorami az do Sulecina. Zas rownolegla do Ostbahnu linia z Kostrzynia do Rudnicy byla kiedys koleja prywatna ewent. powiatowa (nie jestem pewien) z zarzadem w Slonsku. PKP po wojnie scalila ogryzek kolei Gorzow-Zieleniec-Sulecin z koleja lokalna Rudnica - Kostrzyn. I tak powstala jedna linia z dziwacznym zawijasem w Rudnicy.
AFAIR to zmiany czola tam nie ma - wybudowano cos w stylu lacznicy aby uniknac zmiany czola.
Po linii do Sulecina powinno cos do dzisiaj pozostac.
Pozostala odcinek bedacy obecnie bocznica prowadzaca do jakiejs <tajne wojskowej </tajnebazy paliw
Pozdrowa Pedro ---
http://www.kki.net.pl/~pedro4d/ gadu-gadu: 215414 ...
Temat: [Lubuskie] Więcej pociągów, marszałek zapłaci
Nie no proszę Cie tylko nie "kible" w Miedzyrzeczu.....to był by koszmar przez te pociagi PKP tylko traci klientow...kiblownia kazdego odstraszy....
......Naszczęście elektryfikacja tego odcinak jest nie realna;-)) ja życzyłbym sobie na tej trasie naszych "liliputów" S.A 105....mysle ze potoki pasarzerow były by tu dla nich... akurat...a w ich miesce na lini Zbaszynek -Gorzow moglby by chulac nasz lubuski "rodzynek" S.A 108-006 LUB pESA -WTEDY TO BY BYłY DOPIERO FOTY ;-) ) A NA FOTOGRAFOWANIE KIBLI ZAPRASZAM NA NADODRZANKE LUB DO ZBASZYNKA....
A JESLI MIAłBYS OCHOTE POFOCIC JE NA LINII ZELEKTRYFIKOWANEJ JEDNO TOROWEJ TO polecam linie Kamień pomorski - wysoka kamieńska....woj zachodnioporskie...naprade fajna linia...byłem tam ostanio za namowa kolegi milosnika ze Szczecina Pawła Joniaka i naprawde warto tą linie zaliczyc i sfotografować;-))
-- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/
A nielepsze było by" SP32+Bipa czteroczłonowa:D
Temat: Bilety dwóch spółek - relacja i pytania
----- Original Message -----
No i już byłem przekonany, że niestety podróże ze stacji gdzie nie ma ekspresów w tak cichy medialnie sposób podrożały, gdy w Katowicach wsiadła kobieta z takim plikiem biletów:
- przewoźnik PKP PR, P Katowice - Białystok, O Białystok - Ełk - przewoźnik PKP IC, zmiana poc/klasy P/E Katowice - Warszawa - miejscówka
Ja jak dotąd nie mialem roblemow z takimi biletami. Jechalem niedawno tak: P Katowice-Poznan E Poznan-Krzyz O Krzyż-Górzów;) wszystko było na 3 biletach i nie było zadnych problemów Krzysiek
--------------r-e-k-l-a-m-a-----------------
Super tanie kwatery narciarskie. Od 300 zł/osoba/tydzień http://wycieczki.onet.pl
Temat: szczecin - szczecin
Oto rezultat stukania w klawisze przez osobę, pragnącą być identyfikowaną
| Jezeli pociag jedzie taka relacja, to jest to dozwolone. Raczej chodziło mi o to, czy w tym przypadku, tylko 2*15km, powtarzającej się drogi kasjerka będzie chciala coś doliczać czy nie ?
_Nie może_ nic doliczyć. Czy będzie chciała, to inny problem. 8-)
Z tego co już się zorientowałem, mogę wybrać sobie najgłupsze możliwe połączenie ze stacjami pośrednimi, tylko, że w szczególnych przypadkach zapłace dodatkowo te nieszczęsne 60%.
Podsumowując - możesz kupić bilet na dowolna trasę, pod warunkiem, że nie będzie się powtarzał ten sam odcinek [1]. W szczególnych przypadkach (gdy odległość przekroczy 150% odległości najkrótszej) do ceny biletu zostanie doliczone 60%.
[1] Chyba że zmusza Cię do tego rozkład jazdy.
To załóżmy teoretycznie, że kupie bilet, na trasę Szczecin Główny - Szczecin Port Centralny przez Gorzów, do którego nie będe miał nic doliczone, i zapłace tylko za przejechane km. Czy jak konduktor w pociągu to zobaczy to czy ma prawo to zakwestionować i kazać dopłacić ?
Tak. Podobnie jak ma prawo Ci wypisać dopłatę, gdy okaże się, że Twój bilet jest wystawiony na inną trasę, niż ta, którą jedziesz.
Szukalem w FAQ na www.kolej.pl ale nie znalazlem tego skrótu. Mogę prosić o rozwinięcie, i podanie jakiś namiarów.
Taryfa Osobowa i Bagażowa PKP. Jest m.in tu: http://hell.org.pl/~japhy/TOB/
Marek A. Salwa
Temat: Pytanie o nowy cennik
| Hm, czy w zwiazku ze zmianami taryfowymi, podrozeja rowniez sieciowki | Tak, niestety tak. Ale mozesz zawsze kupic na 60 dni naprzod. A o ile podrozeja ?? Pewnie kilkanascie procent Chyba bedzie jednak trzeba kupic w przedsprzedazy. Dobrze, za sie sa do 60 dni naprzod :)) Znajac PKP to ceny beda znane gdzies tak dopiero ok. 10 lipca.
Fak. A kiedy wchodzi nowy cennik? Znaczy sie od kiedy bedzie obowiazywal? Wydawalo mi sie, ze od 1 lipca, ale... hm, no powyzsze zbilo nmnie z tropu.
Eh, ja tu z egzaminami walcze, a PKP mi takie numery wycina;)
Leszek Kowalski - Gorzow Wlkp.
-- swietlick #rpg-pl
____________
ST44 raw power, pure beauty
Temat: EP09
Witam ! Jaki jest najwyższy numer EP09, będącej na stanie PKP i jeżdżącej z pociągami Ex/IC/EC ??
Pozdrawiam
PS. Ja widzialem dzis EP09-043..... _____________________
Lucjan Jeziorny - Gorzów http://www.ostbahn.prv.pl GG: 1534066
______________________
Temat: Kolejna reforma PR
Jednym słowem zaczynamy wracać do centralnego sterowania koleją... Ciekawe jakie ZPR-y połączą jeszcze, zrobią się 4 - 5 potem 2 i znowu bedzie jedna wielka kupa pod nazwa PKP...
No sorry, ale taki podział miał jeszcze uzasadnienie przed rokiem 2000, w którym kursowało o wiele więcej pociągów, było więcej obsługiwanych przez pasażery linii. Nie można dzielić firmy pod względem obszaru terytorium PL jakim będą zarządzały, bo na niektórych już niewiele pociągów jeździ. Jeżeli liczba pociągów jest tak mała jak obecnie na terenie ZPR Zielona Góra to po co utrzymywać te sołki ? Dla samej idei lokalnego "sterowania koleją" ?
Poza tym nie zauważasz, że czy tak, czy tak nasza kolej jest "sterowana" centralnie ? Wszelkie decyzje odnośnie rozkładu, taryf, nowych pociągów podejmuje Warszawa, więc o czym my mówimy ?
A ZPR Zielona Góra na własne życzenie pozbyła się przedmiotu, którym mogła zarządzać - wycinali pociągi i kolejne linie sami, wcześniej układając mało konkurencyjną ofertę. Policzmy: w ciągu ostatnich kilku lat padły Zielona Góra - Żary - Węgliniec (jednej pary nie liczę, bo to śmiechu warte), Głogów - Żagań, Czerwieńsk - Gubin i Zbąszynek - Gorzów, którą na szczeście udało się uruchomić ponownie.
MIck M.
Temat: O Gorzowie i fotografii kolejowej
Zerżnąłem z pręgierza:
Dworzec PKP w Gorzowie to standard: brud, smrod i ubostwo. Za to w gablotce w drodze na perony umieszczono kilka bardzo ladnych zdjec gorzowskiego milosnika kolei (nazwisko wylecialo mi z glowy), ktore mozna porownac do diamentu w kupie g****. Wazelinka dla tego Pana za to
Pozdrawiam Lukasz
-- Pozdrawiam spp spp(na)op.pl
Bród, smród, ubóstwo? Bzdury gadasz i tyle. To jeden z moich ulubionych dworców i wcale nie uważam, że tam było tak, jak piszesz !! Jest w miarę czysto, ostatnio było malowanie i na prawdę widziałem o wiele, wiele gorsze dworce... A poza tym w Gorzowie jest super radiowęzęł z fajnym dźwiękiem zapowiadawczym :D
------ Ja tam nie wiem, ale ja bardzo lubię dworzec Gorzów Wlkp. :)
Pozdrawiam
Temat: Kilka wrażeń z Kcyni - długie
<ciach
Tradycynie też oglądam też
rozkład jazdy PKS : do Nakła prawie 30 połączeń w dni robocze.... A niedługo obchodzić będziemy drugą rocznicę zawieszenia przewozów Gniezno-Nakło.... Żal d*** ściska .....
Mam rodzine która mieszka w miejscowości Damasławek, dawna linia Gniezno - Nakło, starsznie narzekają na bardzo złe połączenia PKS. Podobno nie ma jak dojechać....
daleko położoiny od ryneczku i jeszcze dalej od PKS-u. A więc ktoś, któ przyjedzie do Kcyni autobusem, przypuszcalnie także nim odjedzie... Bo trudno kazać komuś biec ponad kilometr na dworzec kolejowy...
Dworzec PKS w Kcyni jest oddalony od dworca PKP, chyba około 2 km.
Na samej
stacji : kasa w ajencji, czynna tylko na pół godziny przed odjazdami pociągów, tych 6, które zostały. Tablica z rozkłądem pamięta jeszcze stare czasy : są tabliczki na Nakło i Gniezno, niestety nie ma już przy nich żadnych godzin odjazdów ...
Smutne to :(
Pozdrawiam ____________________
Lucjan Jeziorny - Gorzów http://www.ostbahn.prv.pl GG: 1534066
______________________
Temat: Legalna jazda bruttem!!!
<ciach
Czy w takim razie jakies pismo polecające z klubu lub organizacji fotograficznej ułatwiłoby dyrektorowi podjęcie decyzji w mojej sprawie?
Lokiem możesz się przjechać praktycznie na każdej trasie PKP. Jak trafisz na fajnego mechanika bez zbędnych problemów bedziesz się mógł z nim jechać. Co prawda nie każdy mechanik jest "fajny" ale np. jadąc na "kołeczko" po Polsce masz dużą szanse trafienia na choć jednego dobrego mechanika. Wszystko zależy do szczęścia i twojej rozmowy z nim !! Podejrzewam nawet, że zanim dostałbyś papier uprawniający do jazdy lokiem minie z kilka (jak nie kilkanaście) tygodni/miesięcy. Powodzenia ;)
_____________________
Lucjan Jeziorny - Gorzów http://www.ostbahn.prv.pl GG: 1534066
______________________
PS. Polska - USA: 3-1 !!
Temat: Wodstockowe sklady
Do Piły ET22-645 ZT Bydgoszcz. Pierwsza Bipa z zaokrąglonym dachem na krańcach (trupiasta, wyblakły kolor który nie wiadomo jak określić :) Druga, piękna oliwka (nr 50 5126-19 366-1) pewnie je potną (tak było z bipami z zeszłorocznego woodstocku).
Dziś na 88711 (Słupsk - Kostrzyn) i 58717 (Toruń - Kostrzyn) też jechały dwie ciemne Bipy. Na odcinku Piła - Kostrzyn, pierwszy był prowadzony przez 45-184, a drugi przez 45-028. Tutaj wycinek kadru jak to pięknie pasażer wystaje z pociągu :-) - http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/woodstock.jpg
A tak BTW, to PKP chyba specjalnie daje składy, które pewnie składają się z bip nadających się na pocięcie. Potem będzie płacz i lament, iż młodzież tak zdewastowała skład, że nadaje się on tylko do zezłomowania...
Temat: czynne linie w woj.lubuskim
witam, mam pytanie - czy poza wymienionymi liniami wg tabel SRJP PKP są inne czynne lub bliskie uruchomienia w województwie lubuskim? (lub może któraś z poniższych jest w części lub całości zawieszona) 260 Żagań-Leszno Górne 300 Słubice-Zbąszynek 333 Gubin-Zbąszynek 343 Gorzów Wlkp-Zbąszynek 345 Kostrzyn-Stare Bielice 350 Głogów-Głogówko 355 Kostrzyn-Głogów 356 Zielona Góra-Żary 358 Żary-Zasieki 359 Żagań-Żary 366 Kostrzyn-Namyślin
Z góry dziękuje za informacje,pozdrawiam
Zbacz na www.kolej.one.pl
GN
Temat: [Lubuskie] Marszałek ma dość fuszerek lubuskich kolejarzy
http://miasta.gazeta.pl/zielonagora/1,35161,4840524.html Przez cały ub. rok komunikacja zastępcza była wprowadzana aż 287 razy! Jedynie w przypadku trzech odwołanych pociągów PKP nie podstawiło autobusu. - Mobilizujemy się, żeby mimo wszystko zachować płynność przejazdu. Wiadomo, że jazda autobusem nie jest tak przyjemna, jak
Pic na wodę, w piątek 27 lipca 2007 r. nie pojechały 2 poranne pociągi Kostrzyn - Gorzów, pierwszym pociągiem w tym dniu roboczym, był "Chełmianin" jadący jako pociąg osobowy. Mam propozycję do Ciebie Andrzej, poproś p. Dwojaka o podanie tych trzech odwołanych pociągów bez KKA, to zobaczymy, czy jego zapewnienia zagadzają się z moją wiedzą na ten temat. Wtedy się okaże, czy te odwołane pociągi bez KKA, pokryją się z tym terminem. Bo na zdrowy rozum, trzecim pociągiem bez KKA, powinien być zgodnie z obiegiem poc. Krzyż-Kostrzyn w godz. pprzedpołudniowych tego dnia.
szynobusy. - Brakuje nam jednak rezerw. Na Zachodzie normą jest 30-procentowa rezerwa taboru - twierdzi Dwojak. Dyrektor lubuskiego zakładu nie widzi problemu w tym, żeby informować marszałka szczegółowo o każdej awarii szynobusu. - Tyle że będziemy się niepotrzebnie przerzucać papierami - komentuje Dwojak.
Jest tylko jeden sposób na poprawę sytuacji, wymóg zapewnienia taboru szynowego jeżdżącego po szynach, a nie po drogach. Poza tym, może warto na rok 2009 i następne rozpisać wzorem kuj.-pom. przetarg na przewozy?
Temat: (relacja) Kopernik na odc.Krzyż - Kostrzyn (05.04.2008)
Witam W dniu 05.04.2008r. odbyłem przejazd w celu zrobienia fot w Krzyżu oraz sprawdzenia Kopernika na odc.Krzyż - Kostrzyn. Oto moje sprawdozanie dotyczące tego też pociągu na wyżej wymienionym odcinku. Pociąg przyjechał w składzie chyba 10 wagonów w tym 4 do Kostrzyna (B+A/B+B+B) prowadzony przez SU45-028 z 15 minutowym opóźnieniem. Część Kostrzyńska zapełniona w 80%, część Szczecińska nie wiem. W ciągu około 7 minut nastąpił podział składu na 2 relacje. Frekwencja w wagonach 2 klasy była na poziomie około 80%, zaś w wagonie 1 klasy pusto z 2-3 osoby na cały wagon. Z opóźnieniem 15 minut meldujemy się na stacji Gorzów Wlkp gdzie wysiadła większa część pociągu i wsiadła kolejna część i frekwencja ustaliła się poziomie około 45-50%. Nowe postoje pociągu pośpiesznego (Nowiny Wielkie i Bogdaniec) sprawdziły się, wysiadło po około 3 osoby na przystanek każdy. W Witnicy wsiadło z 15 osób. I tak dotarliśmy z opóźnieniem 15 minut do Kostrzyna.
Zdjęcia z całego wypadu : www.pkp-kostrzyn.fotosik.pl
Pozdrawiam Kospal
Temat: Nowy rozkład jazdy - niespodzianki ze strony PR
Cześć!!! Na stronie www.pr.pkp.pl jest uaktualniony projekt nowego RJ.
Z niespodzianek: - GORZOWIAK w relacji Gorzów Wlkp. - Kraków Płaszów - nocna grupa wagonów Zielona Góra - Ełk w SZCZECINIANINIE (Szczecin - Terespol)
Pozdrawiam. Łukasz
Temat: Kryzysowa sytuacja w PKP Cargo
Skoro masz coś wspólnego z PKP S.A. i nie wiesz, to proszę...
Opis Grupy PKP Grupa PKP powstała w roku 2001 w wyniku procesu restrukturyzacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe. Celem tych przemian było - zgodnie z dyrektywami Unii Europejskiej - rozgraniczenie działalności przewozowej kolei od zarządzania liniami kolejowymi oraz utworzenie samodzielnych podmiotów prawa handlowego, mogących świadczyć usługi nie tylko na rynku kolejowym. Grupę PKP tworzą: PKP S.A. spółka dominująca oraz spółki operatorskie obsługujące rynki: przewozów pasażerskich ( PKP Intercity Sp. z o. o., PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o. o.), przewozów towarowych (PKP Cargo S.A., PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o. o.) oraz spółki związane z infrastrukturą kolejową (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., PKP Energetyka Sp. z o. o., Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o. o., PKP Informatyka Sp. z o.o.), oraz: Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury sp. z o.o., WAGREM sp. z o.o., Gorzów Wagony sp. z o.o., CS Szkolenie i Doradztwo sp. z o.o., Natura Tour sp. z o.o., Polskie Koleje Linowe sp. z o.o., Drukarnia Kolejowa Kraków sp. z o.o., Kolejowe Zakłady Łączności sp. z o.o. Większość z nich została wyodrębniona przez spółkę - matkę PKP S.A. na podstawie ustawy z 8 września 2000 r. "O komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji p.p. Polskie Koleje Państwowe". Trzy spółki powstały rozpoczęły działalność na podstawie koncesji Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, są to PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa Sp. z o.o., PKP Warszawska Kolej Dojazdowa Sp. z o.o., PKP Szybka Kolej Miejska Sp. z o.o.
Grupa PKP jest rodzajem grupy kapitałowej, w której spółka dominująca PKP S.A. posiada udziały w spółkach zależnych. Jedenaście największych spółek zostało wytypowanych do konsolidowania wyników finansowych. Właśnie te spółki chcemy Państwu bliżej zaprezentować. Grupa PKP jest jednym z największych polskich pracodawców, zatrudniającym około 125 tys. osób. Grupa PKP jest czwartą co do wielkości koleją europejską. Grupa PKP jest reprezentowana we wszystkich międzynarodowych organizacjach kolejowych.
Źródło: www.pkp.pl
Temat: Kostrzyn - Gorzów Wlkp likwidacja składów wagonowych od 15.02.08
| Nie wiem skąd wziąłeś takie informacje, ale pr.pkp.pl a dokładnie | http://www.pr.pkp.pl/img_in//SRJP/Zmiany%20do%20SRJP%202007-2008/Zmiana% | 20nr%20 | 36%20z%20dnia%2031.01.2008.pdf | wyraźnie mówi, iż składy wagonowe od 15.02 na odc. Krzyż-Kostrzyn (oprócz | posp.) to: | Gorzów (14:30) - Kostrzyn (15:20) | Gorzów (15:45) - Krzyż (16:46) | Kostrzyn (6:30) - Gorzów (7:21) | Krzyż (6:23) - Gorzów (7:26) | Pociągi kursują w dni robocze.
| Informacje są z strony PKP PR w tym linku co podałem wyżej pisze iż | wszystkie pociągi jeżdżą na Autobusie szynowym (2 SA133 oraz SA108-006)od | dnia 15.02 , zresztą zobaczymy jak będzie zaktualizowany tabelowy rozkład.
Radze zaaktualizować czytanie ze zrozumieniem. W linku nie ma ani słowa o tym, żeby _wszystkie_ pociągi osobowe na odc. Gorzów-Kostrzyn obsługiwał SA, a tym bardziej brak informacji o "2 SA133 oraz SA108-006".
Przepraszam za mój błąd, właśnie zauważyłem. Myślę że dobrze zrobili że skład z największą frekwencją "szkolniak " w (D) będzie obsługiwał skład wagonowy. Po zatym ten o 13:24 z Kostrzyna woził max 50 osób, SA133 wystarczy.
Plusy pojawienia się 2 SA133 : - dodatkowe pociągi - nowy autobus szynowy na torach - takt
Minusy pojawienia się 2 SA133 : - likwidacja składu wagonowego z Kostrzyna do Krzyża i zastąpienie go SA133. - w razie awari zamęt,z KKA.
Czyli Kostrzyn od tej chwili będzie miał 1 skład wagonowy w D. Lokomotywa SU45-028 będzie pewno obsługiwała.
Ciekawy jestem jaki będzie miał numer nowy SA133. Pozdrawiam
Temat: [pr] Kolejarze protestują przeciwko fatalnym rozkładom jazdy
- w (C) od 8:40 do 18:30 z Kostrzyna do Gorzowa nie odjezdża żaden pociąg osobowy (o 9:12 jest jeszcze pospieszny), a z powodu awari SA108, ostatnim pociągiem z Kostrzyna do Gorzowa jest Chełmianin o 9:12, reszta KKA. Zliwidowano jednoczesnie pociągi, które obsługiwane byly SA i do których ciezko było wsiąść, a gdy byla KKA ludzi było tak dużo, ze odsylano ich na poc. pospieszne. - w 2005 roku uruchomiono z wielką pompą połączenia Gorzów-Zielona Góra, mówiono o tym szeroko w lokalnych mediach (ze "po raz pierwszy od 15 lat znów mamy takie połaczenie"), od lutego zostało po nich wspomnienie. W dodatku Hafas bredzi tu http://www.rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/849363/439073/193582/1... i tu http://www.rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/127974/198609/551646/2... bo poc. ten zostaly odwolane jedynie na odc. Zbąszynek-Zielona Góra. - pociągi na odc. Rzepin-Kostrzyn jeżdżą na zasadzie 2 rano, 2 popołudniu, dzięki czemu mamy dziurę od 7 do 16. - ostatni poc. z Żar do Zielonej Góry w (D) odjezdza o 13:14. - ostatni poc. z Niegosławic do Żagania w (D) odjezdza o 12:22. - ostatni poc. do Niegosławic z Żagania w (D) przyjezdza o 12:17 - w (C) na Żary-Węgliniec kursuje tylko 1 para poc. (ale trzeba przyznać, ze jest swietne polaczenie Zielona Góra (15:55) - Wegliniec (17:58/18:09) - Jelenia Góra (19:46/20:03) - Szklarska Poręba (21:10).
Wnioski - działania na zasadzie: reaktywujemy Niegosławice, po to by po 1,5 miesiąca zepsuć ofertę, są kompletnie bez sensu. Likwiduje się pociągi na SA - pada mit, że szynobusy=eldorado i całe te zapewnienia, ze "gdy bedą szynobusy, będzie lepiej" są nic nie warte. Szkoda, ze województwo, które w ostatnich latach raczej niczego nie psuło w tak krótkim okresie popsuło tak dużo.
Temat: [pr] Kolejarze protestują przeciwko fatalnym rozkładom jazdy
- w (C) od 8:40 do 18:30 z Kostrzyna do Gorzowa nie odjezdża żaden pociąg osobowy (o 9:12 jest jeszcze pospieszny), a z powodu awari SA108, ostatnim pociągiem z Kostrzyna do Gorzowa jest Chełmianin o 9:12, reszta KKA. Zliwidowano jednoczesnie pociągi, które obsługiwane byly SA i do których ciezko było wsiąść, a gdy byla KKA ludzi było tak dużo, ze odsylano ich na poc. pospieszne. - w 2005 roku uruchomiono z wielką pompą połączenia Gorzów-Zielona Góra, mówiono o tym szeroko w lokalnych mediach (ze "po raz pierwszy od 15 lat znów mamy takie połaczenie"), od lutego zostało po nich wspomnienie. W dodatku Hafas bredzi tu http://www.rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/849363/439073/193582/1... i tu http://www.rozklad.pkp.pl/bin/traininfo.exe/pn/127974/198609/551646/2... bo poc. ten zostaly odwolane jedynie na odc. Zbąszynek-Zielona Góra. - pociągi na odc. Rzepin-Kostrzyn jeżdżą na zasadzie 2 rano, 2 popołudniu, dzięki czemu mamy dziurę od 7 do 16. - ostatni poc. z Żar do Zielonej Góry w (D) odjezdza o 13:14. - ostatni poc. z Niegosławic do Żagania w (D) odjezdza o 12:22. - ostatni poc. do Niegosławic z Żagania w (D) przyjezdza o 12:17 - w (C) na Żary-Węgliniec kursuje tylko 1 para poc. (ale trzeba przyznać, ze jest swietne polaczenie Zielona Góra (15:55) - Wegliniec (17:58/18:09) - Jelenia Góra (19:46/20:03) - Szklarska Poręba (21:10).
Wnioski - działania na zasadzie: reaktywujemy Niegosławice, po to by po 1,5 miesiąca zepsuć ofertę, są kompletnie bez sensu. Likwiduje się pociągi na SA - pada mit, że szynobusy=eldorado i całe te zapewnienia, ze "gdy bedą szynobusy, będzie lepiej" są nic nie warte. Szkoda, ze województwo, które w ostatnich latach raczej niczego nie psuło w tak krótkim okresie popsuło tak dużo.
-- Lucjan Jeziorny
Temat: Mieszkańcy Gorzowa Wlkp. chcą kolei do Berlina
Tak, chciałbym, aby z Gorzowa, Zielonej Góry, Nowej Soli, Głogowa czy Rzepina można było dostać się w miarę szybko i tanio do niemieckich miast, lecz mając za przykład właśnie Wrocław można sobie uświadomić, jak wiele trzeba, aby do tego doszło. Wrocław jest na tyle dużym miastem, że w mojej opinii fakt, iż do Drezna jeżdżą tylko 3(?) pary pociągów jest zdumiewający; a gdzie połączenia do Lipska, Pragi (są tylko 2 na dobę), Berlina (o ile się nie mylę, są 2) ? Regionalne połączenia międzynarodowe w Polsce jak dotychczas nie istnieją (poza wyjątkami) i jesteśmy skazani na drogie relacje EC. Wierzę jednak, że już wkrótce to się zmieni, a najlepszym tego symptomem może być uruchomienie połączeń z Zielonej Góry do Guben już 1 czerwca. To zaledwie dwie pary na dzień, lecz lepsze to niż nic.
[ Dodano: 05-03-2009, 22:30 ] Podpisy za bezpośrednimi połączeniami kolejowymi z Gorzowa do Berlina i Zielonej Góry do Cottbus
Witold Pahl, gorzowski poseł PO, zbiera podpisy za uruchomieniem bezpośrednich połączeń kolejowych z Gorzowa do Berlina i Zielonej Góry do Cottbus.
Podpisy z poparciem są potrzebne posłowi do wywarcia nacisku na rząd i parlamentarzystów, aby jak najszybciej uchwalili nową ustawę o transporcie kolejowym. Umożliwi ona samorządom województwa uruchomienie transgranicznych połączeń kolejowych.
Chodzi o linię z Krzyża przez Gorzów do Berlina oraz z Zielonej Góry do Cottbus i uruchomienie na niej szynobusów, które bez przeszkód przejeżdżałyby przez granicę. Dziś polskie i niemieckie szynobusy nie mogą tego robić. Na wspólnej linii obowiązywałyby też wspólne bilety. Projekt ustawy został już pozytywnie zaopiniowany przez prezydium klubu parlamentarnego PO.
- Rozmawiałem z ministrem infrastruktury Cezarym Grabarczykiem, który popiera naszą inicjatywę. Szanse uchwalenia ustawy rosną, ale ciągle jest zagrożenie. Dlatego kontynuujemy zbieranie podpisów- mówi poseł Pahl. Można je składać na www.pahl.pl/pkp.
Temat: "Elektryfikacja linii do Gorzowa Wlkp"
Wyjete z forum Gazety Wyborczej - dodatek lubuski http://www.gazeta.pl/gorzow -forum:
(klotnie pomiedzy mieszkancami Gorzowa i Zielonej zajmujace 3/4 dyskusji wyciete)
Czy ktos orientuje sie kiedy linia kolejowa do Gorzowa zostanie zelekrtyfikowana ? Nalezy sie stolicy wojewodztwa bezposrednie i szybkie polaczenia z innymi miastami, zwazywszy na to ze Gorzow nie ma jeszcze wlasnego lotnisko. Przy wspolpracy z Niemcami mozna byloby otworzyc szybkie polaczenia Kaliningrad/Gdansk - Bydgoszcz - Pila - Gorzow - Berlin. Na pewno Niemcy zainteresowani sa najkrotszym polaczeniem na swoje stare tereny, a nie tak jak teraz przez Poznan lub Szczecin i Polske Polnocna. Aby troche pogodzic dwa miasta Gorzow i Zielona Gore, PKP powinno rowniez zelyktryfikowac linie Gorzow-Zbaszynek, wtedy przejazd miedzy dwoma miastami zostalby skrocony do poltorej godziny, zamiast dzisiejszych dwoch i pol autobusem. No, no, może w końcu będziecie mieli prąd... A tak poważnie, jak już tworzymy wspólne województwo, to może PKP uruchomiłyby jakieś bezpośrednie połączenie:) Oni tam w tym PKP mają teraz poważniejsze sprawy na głowie, niż jakieś tam pociągi. Kiedys słyszałem tłumaczenia ze problemem jest wiadukt na którym trudno umiescic elektryke, potem ze nie ma kasy ale do 1999 zrobi sie a teraz nie mam pojęcia jakie jest stanowisko, na pewno to dla PKP zadna atrakcja pchac kase w bardzo deficytową linie po której niewiele osób jeździ, przyjdzie nam jeszcze troche poczekac jakies 10 -15 lat os sie jednak ruszylo z gorzowskim PKP. Bedzie bezosrednie polaczenie z Chelmem przez Warszawe, a latem bezposredni pociag do Gdanska. Moze nastepny krok to prad do Krzyza ?
Optymisci... :))
Czasami fajnie poczytac i posluchac opinie nie-MK-ow o calym przedsiebiorstwie i kolei :)
Temat: Ceska Trebova + visa?
A jest moze taka tabelka dla PKP? Wiem, pewnie niedasie. Ale moze sami zrobmy - gdzie sa kasy przyjmujace karty?
Da się. Nie musimy robić. http://www.pr.pkp.pl/start1.php?dzial=informacja.html lista kas PKP PR wyposażonych w terminale
Białystok kasa nr 3 i 6 Gdańsk Główny kasa nr 7 Katowice kasa nr 2 i 6 Rybnik kasa nr 3 Bielsko-Biała, kasa nr 1 Kielce Kraków kasa nr 1, 2, 4, 17, 18 i 19 Lublin kasa nr 2 Łódź Fabryczna kasa nr 4 Łódź Kaliska kasa nr 8 Kutno kasa nr 4 Skierniewice kasa nr 5 Olsztyn Gł. kasa nr 3 i 7 Olsztyn Zach. kasa nr 1 Iława Gł. kasa nr 1 Działdowo kasa nr 2 Elbląg kasa nr 5 Ełk kasa nr 1 Giżycko kasa nr 2 Kętrzyn kasa nr 1 Nidzica kasa nr 1 Ostróda kasa nr 1 Poznań Gł. kasa nr 6, 7, 9 i 10 Konin kasa nr 5 Gniezno kasa nr 3 Leszno kasa nr 4 Rzeszów kasa nr 2 i 5 Przemyśl kasa nr 2 Szczecin Gł. kasa nr 16 Biuro UNITY LINE /centrum Szczecina/ Świnoujście, kasa w Bazie Promów Morskich Warszawa Wschodnia kasa nr 3 i 8 Radom kasa nr 1 Wrocław Gł. kasa nr 8 Gorzów Wlkp. kasa nr 3 Kostrzyn kasa nr 2 Rzepin kasa nr 2 Zielona Góra kasa nr 2
Do tego należy dodać kilka kas PKP IC na dworcu Warszawa Centr, chociaż na stronie PKP IC nie znalazłem żadnej listy. Pojawiła się za to sonda: "Gdyby konduktorzy PKP Intercity honorowali karty płatnicze... ...i tak kupowałbym bilety w kasie. (17%) ...zacząłbym kupować bilety właśnie u nich. (27%) ...i tak płaciłbym u nich gotówką. ( 4%) ...zamiast gotówką, płaciłbym u konduktora kartą. (51%) W nawiasie przy opcjach wyniki głosowania (oddano prawie 1200 głosów). Nawiasem mówiąc opcje są źle sformułowane, gdyż zachodzą na siebie (za kupnem biletów w pociągu opowiedziało się w rzeczywistości aż 83% głosujących - ci: - którzy chcieliby kupowac bilety w pociągu, - w pociągu płacić gotówką, - w pociągu płacić kartą.
Piotrek
Temat: Linia tramwajowa na gorzowski dworzec PKP
Gorzów Wlkp: Maleją szanse na uruchomienie linii tramwajowej na dworzec PKP
Maleją szanse na uruchomienie linii tramwajowej na dworzec w najbliższym czasie. Początkowo było mówione, że linia nr 4 i 5 może się zatrzymywać przy Dworcowej od lipca.
Dziś 2. lipca i wiadomo, że termin ten okazał się nierealny. Co więcej, w tej sprawie urzędnicy Wydziału Dróg i Transportu Publicznego nabrali wody w usta. Oficjalnie nie chcą się wypowiadać, odsyłają do miejskiego inżyniera ruchu. Ten podobnie - tłumaczy, że głos zabierze po kolejnym spotkaniu z dyrektorem Miejskiego Zakładu Komunikacji, który teraz przebywa na urlopie. Nieoficjalnie udało nam się dowiedzieć, że prawdopodobnie - jeśli już zapadnie decyzja - to tramwaje na dworzec pojadą dopiero od przyszłego roku.
Według specjalistów jest kilka poważnych zmian, które trzeba by było wprowadzić. Dyrektor MZK mówił nam kilka dni temu, że nadal są kwestie, które dzielą. Inne stanowisko ma MZK, inne miejski inżynier ruchu i Wydział Dróg. Zdaniem Romana Maksymiaka, ulica, którą jeździłby tramwaj czyli Dworcowa powinna być z pierwszeństwem przejazdu. Według obecnej organizacji ruchu, pierwszeństwo mają auta jeżdżące ul. Jancarza.
Dyrektor MZK jest jednak dobrej myśli. Twierdzi, że pomysł udałoby się szybko zrealizować. Jak mówili nam nieoficjalnie urzędnicy Wydziału Dróg, na skrzyżowaniu przy dworcu, by było bezpieczniej, powinna zostać zamontowana sygnalizacja świetlna. Na urządzenie trzeba by rozpisać przetarg, a procedury trwają - nawet do kilku miesięcy. Poza tym nie wiadomo co będzie z istniejącym tam parkingiem.
Do kolejnego spotkania specjalistów od organizacji ruchu i dróg ma dojść po 6 lipca. Wówczas z urlopu wraca dyrektor MZK.
Źródło: egorzow.pl
Temat: PKP sprywatyzuje wszystkie spółki zależne?
PKP sprywatyzuje wszystkie spółki zależne?
Centrala PKP wstępnie wytypowała pierwszych 4 kandydatów do sprywatyzowania. Są to: Polskie Linie Kolejowe, Drukarnia Kolejowa, Gorzów Wagony oraz zakłady naprawcze Wagrem - pisze "WSJ Polska". Po latach wahań Grupa PKP obrała kurs na prywatyzację. I to w dużo szerszym zakresie, niż wcześniej zakładano. Do tej pory mowa była jedynie o sprzedaży spółek: pasażerskiej PKP Intercity i towarowej PKP Cargo. Teraz wiadomo, że zakres prywatyzacji będzie znacznie większy i obejmie wszystkie spółki zależne.
- Poleciliśmy zarządom wszystkich tych spółek przygotowanie strategii gospodarczych obliczonych na 3-5 lat. Ma być w nich ujęta również kwestia prywatyzacji widziana oczami ich zarządów - mówi Tomasz Pałaszewski, wiceprezes PKP. Niezależnie od tego centrala PKP pracuje nad własną strategią dla całej Grupy.
- Jeżeli strategie przygotowane przez spółki będą odmienne od naszej wizji, będziemy pracować nad przygotowaniem wspólnego stanowiska. Jednak w tej sprawie będziemy skłonni przychylać się raczej do wizji zarządów poszczególnych spółek - zaznacza Pałaszewski. Według niego pierwsze opracowania ze spółek powinny trafić do centrali już pod koniec września, ostatnie - w październiku.
W tym samym czasie znana będzie też strategia przygotowywana przez zarząd centrali. Po niezbędnych konsultacjach dokumentów wdrażanie planów w życie ma się rozpocząć 1 stycznia 2009 r. Mimo że prace analityczne nie zostały jeszcze zakończone, Centrala PKP wstępnie typuje pierwszych kandydatów do sprywatyzowania już w 2009 r. Chodzi o 4 firmy. Są to Polskie Linie Kolejowe, Drukarnia Kolejowa, zakłady naprawcze Wagrem z Kluczborka oraz Gorzów Wagony. Jak zapewnia Pałaszewski, jeszcze w tym roku wybrany ma też zostać doradca prywatyzacyjny dla największej spółki z kolejarskiej grupy przewożącej ładunki PKP Cargo. Ta prywatyzacja jednak nie nastąpi szybko, bo spółka najpierw musi przejść trudny proces restrukturyzacji.
Co innego PKP Intercity. Mniejszościowy pakiet akcji tej firmy ma być upubliczniony do końca 2009 r. Według Pałaszewskiego właśnie udane przygotowania do przekształcenia tej spółki, jak też postępy w przekazaniu samorządom PKP Przewozy Regionalne, ośmieliły Centralę PKP do rozszerzenia przekształceń o kolejne spółki. I to pomimo że z tym twierdzeniem nie zgadzają się eksperci. Ci ostatni uważają bowiem, że zarówno prywatyzacja PKP Intercity, jak i usamorządowienie PKP PR raczej się ślimaczą.
Żródło: www.wnp.pl
Temat: UE i PKP
niższymi niż u PKP cenami. PeKaPowi pozostaną tylko lokalne, przynoszące największe straty linie, typu Gorzów - Zbąszynek, gdzie żaden prywaciarz
nie
A coście się tak wszyscy do tego Gorzów - Zbąszynek przyczepili? Ostatnio jechałem tamtędy wczoraj (sobota - czyli dzień wolny) i nawet na najsłabszym odcinku tj. Skwierzyna-Gorzów jechało około 60 osób z czego 30 wsiadło w samej Skwierzynie. Daję Wam głowę, że gdyby nie chore wyssane z palca koszty PKP to ta linia bez problemu by na siebie zarobiła. W końcu ile razy jadę tą linią to w Międzyrzeczu na peronie jest tłum ludzi, który w żaden sposób do szynobusu by się nie zmieścił. Wg. mnie powinno być to rozwiązane inaczej Gorzów - Międzyrzecz powinien być obsługiwany szynobusem coś jak Kartuzy - Gdynia (3 człony) a na Międzyrzecz - Zbąszynek raczej powinna być dalej bipa bo w szynobusie to już mógłby być tłok.
Także przewozy towarowe są spore. Od pon-pt jeździ z Gorzowa codziennie zdawka do Skwierzyny i dalej do Rokitna. W Międzyrzeczu jest fabryka płyt, która korzystając z usług PKP dowozi tony betonu. Podsumowując - jest w Polsce sporo lini, które mają gorszą frekwencję ale jak ktoś mówi o liniach (G) to zaraz Gorzów - Zbąszynek. A poza tym jest to linia strategiczna więc nawet jak zawieszą na niej przewozy osobowe to tory i tak będą musiały być utrzymywane w dobrej kondycji. Czemu nikt nie przyczepi się do lini do np. Trzebieży Szczecińskiej. Będąc także w sobotę w Szczecinie pierwszy raz widziałem pusty pociąg (tj. ani jednego pasażera) i to odjeżdżający z ćwierćmilionowego miasta. A pora też nie była nocna bo był to pociąg o 19.15 do Polic. Jechałem w tym dniu parą 15.15 Szczecin - Trzebież 16.30 - Szczecin i także w tym pociągu w żadnym momencie nie jechało więcej niż 10-ciu pasażerów.
wewjdzie, bo mu się to nie będzie opłacało.Z drugiej jednak strony monopol PKP też nie jest dobrym rozwiązaniem, widać to przecież doskonale. Wygląda na to, że przed Unią nie uciekniemy, alternatywą dla tych katastroficznych wizji byłoby uchwalenie pakietu mądrych ustaw czy rozporządzeń chroniących naszych interesów. Na przykład: dostajesz zezwolenie na przewozy po CMK czy E65, jeżeli będziesz także obsługiwał Płock - Brodnica, czy Szczytno - Ełk. Jeżeli nie - no to na razie. Jak jednak będzie? Czy polski rząd potrafi zadbać o równą i zdrową konkurencję? Odpowiedź brzmi: HGW. pozdr. kowal
-- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plkava.keep.pl
Strona 1 z 2 • Zostało znalezionych 88 rezultatów • 1, 2
|
|