Strona Główna
PKS pl Warszawa Stadion
pkt.pl Klienci indywidualni
pkt pl osoby prywatne
pl Bankowy Urząd Miasta
pl.bilety-lotnicze-toronto
pl rec radio cb
pl.zbiornik Forum amatorskie
pko.com.pl
PKO interligo.pl
pkosa.pl Internet
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • gim1chojnice.keep.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: pkswloclawek pl





    Temat: pks pytanie?


    jaky przewoznicy pks stosuja ulgi dla studentow w trasach dalekobieznych


    PKS Wadowice/PKS "Tour" Jelenia Góra, kurs Wadowice - Kraków - Katowice -
    Wrocław - Jelenia Góra
    PKS Wadowice/PKS Connex Sanok kurs Wadowice - Rabka - Nowy Sącz - Sanok
    PKSiS Oświęcim kursy Oświęcim - Kęty - Wadowice - Rabka - Zakopane
    PKS Gliwice kurs Gliwice - Katowice - Kraków - Zakopane
    PPKS Zywiec kursy Zywiec - Bielsko B. - Wadowice - Krakow - Busko Zdroj
    PKS Cieszyn: Cieszyn - Bielsko B. - Wadowice - Krakow, Cieszyn - Zywiec -
    Rabka - Nowy Sacz - Krosno,
    PKS Cieszyn/PKS Connex Łańcut: Cieszyn - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Łańcut
    PKS Krakow kursy Krakow - Oświecim, Krakow - Krosno, Krakow - Krynica,
    Krakow - Zakopane, Krakow - Cieszyn, Krakow - Lesko
    PKS Wloclawek: Włocławek - Łódź - Kraków
    PKS Krosno: Krosno - Kraków - Częstochowa - Łódź,
    PPKS Sucha Beskidzka:  Rabka/Zawoja Policzne - Sucha Beskidzka - Wadowice -
    Kęty - Oświęcim - Katowice

    Pozdrawiam
    Leszek Matula
    - - - - - - - - - - - - - -
    www.infobus.com.pl/forum
    www.komunikacja.oswiecim.prv.pl


    dziekuje

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


    --
    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -http://www.gazeta.pl/usenet/





    Temat: Terminarz PLS 2007/2008
    ja zamierzam zabrac moja kumpele!!ona tez ma swira na punkcie siatki!moze mniejszy od mojego ale ja zadzialam!no i ja samochodem jezdze raczej!raz moj tata raz jej!tak na zmiane ale do bydgoszczy przez wloclawek pks-em czemu nie!





    Temat: Nowe połączenia miedzymiastowe i dalekobieżne
    Nowe połączenie Gdańsk - Warszawa p. Grudziądz, Toruń, Włocławek, Płock, kursuje codziennie, obsługiwane przez PKS Gdańsk.

    Gdańsk - Warszawa:
    Gdańsk d.a. 23.15
    Grudziądz 01.20
    Toruń 02.55
    Włocławek 04.00
    Płock 05.00
    Warszawa Zachodnia 06.50

    Warszawa - Gdańsk:
    Warszawa Zachodnia 14.00
    Płock 15.55
    Włocławek 16.55
    Toruń 18.00
    Grudziądz 19.35
    Gdańsk d.a. 21.35

    Przykładowe ceny:
    Gda - Wawa 45 (studenci, uczniowie, seniorzy 29.25) , Gda - Grudziądz 20, Gda - Toruń 30, Gda - Włoc 38, Gda - Płock 40.
    Bilet powrotny Gdańsk - Warszawa - Gdańsk i Warszawa - Gdańsk - Warszawa 72 złote

    Zniżki dla studentów, uczniów i seniorów (pow. 60 lat) - 35%,
    Bilet powrotny Gdańsk - Warszawa - Gdańsk i Warszawa - Gdańsk - Warszawa 72 złote (znizka 20%).

    Pełen cennik na http://www.pks.gdansk.pl

    Przewidywany tabor na linii: Mercedesy O404, O350, turystyczne/międzymiastowe Setry S315.[/b]



    Temat: Słów kilka o Dobiegniewie!
    Nie wiem czy podziała ten link, ale tutaj można znaleźć rozkłady PKS z Włocławka do Dobiegniewa
    http://www.e-podroznik.pl/public/searchingResults.do?method=plain&startCity=Wloclawek&endCity=Dobiegniewo&fromStopId=-18922&toStopId=-19052



    Temat: Miasta powiatowe bez rozkładu PKS w Internecie
    Jakie znacie miasta powiatowe, które w ogóle nie publikują swoich rozkładów w internecie. Ja zawuważyłem, że miasta Włocławek i Inowrocław nie mają nigdzie rozkładów w sieci. Włocławskiego rozkładu w ogóle nie znalazłem. Inowrocław ma co prawda stronę, ale rozkładu na niej nie ma, tylko link do strony http://www.rozklady.com.pl (która niestety jest niekompletna) i telefony do informacji, która prawie w ogóle nie działa. Ostatnio Konin zaprzestał też publikować rozkład na swojej stronie. Wstyd!



    Temat: nowe tablice - oznaczenia
    Witam

    Czy może ktoś wie, gdzie znaleźć jakąś stronę ze spisem oznakowań
    przypisanych poszczególnym powiatom?
    Znalazłem do tylko wielkopolskę

    A jeśli takowej strony nie ma, to może dopisalibyście oznaczenia ze swojego
    rejonu, wrzuciłbym to na stronę. Albo przekazał komuś do wrzucenia. Dzięki.

    ---------------------------

    Tak więc zaczynam:

    CT - Toruń !!!!!!!!!!

    CTR - Toruń (powiat)
    CB - Bydgoszcz
    CW - Włocławek
    CWL - Włocławek (powiat)
    CIN - Inowrocław
    CG - Grudziądz
    CGD - Grudziądz (powiat)

    ------------------------------
    i te z wielkopolski:

    Powiaty grodzkie

    Kalisz PK
    Konin PN
    Leszno PL
    Poznań PO

    Powiaty

    Chodzież PCH
    Czarnków-Trzcianka PCT
    Gniezno PGN
    Grodzisk PGO
    Jarocin PJA
    Kalisz PKA
    Kępno PKE
    Koło PKL
    Konin PKN
    Kościan PKS
    Krotoszyn PKR
    Leszno PLE
    Międzychód PMI
    Nowy Tomyśl PNT
    Oborniki POB
    Ostrów POS
    Ostrzeszów POT
    Piła PP
    Pleszew PPL
    Poznań POZ
    Rawicz PRA
    Słupca PSL
    Szamotuły PSZ
    Środa PSR
    Śrem PSE
    Turek PTU
    Wągrowiec PWA
    Wolsztyn PWL
    Września PWR

    ----------------------------

    pozdrowienia
                    Piotr

    PS. Jeśli będziecie dopisywać, to tylko te, których nie było ;-)





    Temat: Zabawa na sezon ogórkowy, czyli skojarzenia
    Polpharma Starogard Gdański- 7,56 ulgowy PKP
    Prokom Trefl Sopot- Wójcik, sędzia ałała
    Znicz Pruszków- IV LO i wycieczka na reprezentację
    Pyra Poznań- Gregi
    KS Piaseczno- ciemnoskóry Polak
    Tur Bielsk Podlaski- Andrej Sinielnikov
    Anwil Włocławek- keczupy i "Hala (Vice)Mistrzów"
    Śląsk Wrocław- niedoszły od kilku lat jubilat
    Noteć Inowrocław- kierunkowy 0-22
    Polonia Warszawa (Spec i 2011)- duet Hill - Taylor
    Legia Warszawa- Exu
    Harmattan Gniewkowo- drewnokrady
    Siden Toruń- pierniczki alpejskie
    Tarnovia- dawna Noteć
    Polpak Świecie- radosna koszykówka akademicka
    Start Lublin- Samo Plevnik
    Żubry Białystok - ehhhhhhhhhhh
    Stal Stalowa Wola- awans do ekstraklasy
    Unia Tarnów- Kendi i piwo na starogardzkim dworcu PKS
    AZS Koszalin- kurniczek



    Temat: Ostatnia runda PPAiK - Włocławek
    link do strony

    http://www.automobilklub.q4.pl/?id=&news=546

    ciekawe 15 niepowtarzanych prób może warto pojechać?

    krótki opis prób
    1. Hala mistrzow - start rajdu + pierwsza proba dla publicznosci - duzy asfaltowy parking i kilka slupkow
    2 Czane - asfaltowy OS
    3 detal met - szybka proba po betonie (taj jak VII eliminacja WMK)
    4 celuloza - tez znana z wmk asfalt zniszczony + beton + syf
    5 ostrowitko - wmk VIel szutrowy OS
    6 bobrowniki - szutrowy stadion ( pod znakiem zapytania , bo podobno ruszyly tam jakies roboty ziemne - )
    7 nieszawa - asfaltowy rynek
    8 kocie gorki - OS szutrowy
    9 kucerz - SZutry
    10 azoty - idealny beton
    11 przystanek pks asfalt + szuter i beton z syfem
    12 weglowa - asfalt
    13 stadion osir - objaz biezni - 2 okrazenia
    14 warzachewka os szutrowy
    + 2 probby ale nie pamietam jakie mozliwe ze ktoras bedzie powtorzona



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    Do Sochaczewa przyjeżdzają:
    Żyrardów, Ciechanów, Grodzisk Mazowiecki oraz Płock (nie dojeżdza do dworca).
    Kursy przelotowe:
    przez dworzec - Żyrardów, Grójec, Radom, Skierniewice
    przez Pl.Kościuszki - Płock, Grodzisk Mazowiecki, Gostynin, Toruń, Bydgoszcz, Łódź, Słupsk, Inowrocław, Włocławek, Turek.

    Przez Pl.Kościuszki przejeźdza też autobus do Niemiec ale nie wiem jakiego PKS-u.



    Temat: pilne!!!
    GDYNIA D.A. 09:00 0 ***
    SOPOT 09:15 11km 5.00zł
    GDAŃSK D.A. 09:25 09:30 23km 7.00zł
    PRUSZCZ GDAŃSKI 09:53 34km 7.00zł
    TCZEW 10:18 10:20 58km 12.00zł
    GNIEW 10:55 11:10 90km 15.00zł
    NOWE N/WISŁĄ 11:23 11:25 116km 19.00zł
    GRUDZIĄDZ D.A. 11:59 12:00 147km 23.00zł
    ŚWIECIE D.A. 12:28 13:00 173km 25.00zł
    CHEŁMNO 13:16 184km 29.00zł
    STOLNO 13:25 190km 29.00zł
    TORUŃ D.A. 14:05 14:15 232km 33.00zł
    CIECHOCINEK 14:45 257km 40.00zł
    WŁOCŁAWEK D.A. 15:25 15:35 294km 40.00zł
    KOWAL 15:54 309km 43.00zł
    LUBIEŃ KUJAWSKI 16:10 324km 43.00zł
    KROŚNIEWICE,PL.WOLNOŚCI 16:32 344km 46.00zł
    ŁĘCZYCA DW.PKS/BELWEDERSKA 16:57 366km 46.00zł
    ZGIERZ ŁĄKOWA TBS 17:27 394km 50.00zł
    ŁÓDŹ ZGIERSKA/WŁÓKNIARZY 17:35 407km 50.00zł
    ŁÓDŹ BAŁUCKI RYNEK 17:36 407km 50.00zł
    ŁÓDŹ D.A. CENTRALNY 17:40 407km 50.00zł

    A powrót masz w nastepny dzień o 9:00 ale z Łodzi.

    Koszt jak widać wynosi 50 zł.

    Kurs pośpieszny, kursuje od 8.IX do 14.VI, nie kursuje 25.XII, Nowy rok i pierwszy dzień świąt wielkanocnych.

    Mam nadzieję że pomogłem



    Temat: Woj. kujawsko-pomorskie
    PKS Włocławek, Radziejów, Aleksandrów Kujawski

    http://www.ppks.pl



    Temat: Tabor przyjezdny w moim mieście
    Jako że w Krakowie trochę się pozmieniało, podaję aktualną listę przewoźników korzystających z Regionalnego Dworca Autobusowego w Krakowie.

    PKS-y:
    woj. małopolskie: Gorlice, Limanowa, Kraków, Myślenice, Nowy Sącz,Oświęcim, Sucha Beskidzka (Beskidus), Nowy Targ, Tarnów, Wadowice, Zakopane oraz Olkusz (ale tego już niedługo nie będzie).
    woj. śląskie: Bielsko-Biała, Cieszyn, Częstochowa, Gliwice, Katowice, Myszków, Rybnik, Zawiercie, Żywiec.
    woj. podkarpackie: Dębica, Łańcut, Jasło, Krosno, Mielec, Sanok, Stalowa Wola, Tarnobrzeg
    woj. świętokrzyskie: Busko Zdrój, Kielce, Ostrowiec Świętokrzyski, Staszów, Starachowice, Końskie, Jędrzejów.
    woj. łódzkie: Bełchatów, Łódź, Sieradz, Tomaszów Mazowiecki, Wieluń.
    woj. mazowieckie: Ciechanów, Mława, Płock, Warszawa, Radom.
    woj. lubelskie: Biłgoraj, Chełm, Lublin, Puławy, Zamość (oraz dawne PKS Hrubieszów, Tomaszów Lubelski i Włodawa - na stronie RDA figurują jeszcze jako oddzielne przedsiębiorstwa)
    woj. dolnośląskie: Jelenia Góra (PKS Tour), Dzierżoniów, Zgorzelec, Wrocław
    woj. opolskie: Nysa
    woj. lubuskie: Zielona Góra
    woj. wielkopolskie: Ostrów Wielkopolski
    woj. zachodniopomorskie: Kołobrzeg, Gryfice, Koszalin
    woj. pomorskie: Słupsk, Wejherowo
    woj. podlaskie: Białystok
    woj. warmińsko-mazurskie: Olsztyn, Mrągowo.
    woj. kujawsko-pomorskie: Włocławek

    Przewoźnicy inni niż PKS korzystający z RDA (wg. kierunku, który obsługują):
    Warszawa, Łódź - Polski Express
    Zakopane, Nowy Sącz - Szwagropol, Trans Frej, Centrum
    Miechów i okolice - Mini Bus, Gryf Bus, Stefan
    Rabka i okolice - Mitrans Bus
    Jabłonka - Orawa
    Katowice - Uni Bus
    Rybnik - E. Grabowski
    Oświęcim - Trans GK, M. Lewański, T. Spisak
    Racibórz - Travel Bus
    Bielsko-Biała - Interpalm
    Cieszyn - Z. Frączek
    Gorlice - Trans Usługi, Marys, D. Kuzak
    Pińczów - Mat Bus
    Sandomierz - Mini Bus
    Górki Mieleckie - Murdza
    Lublin - BP Tour, L. Wójtowicz, Z. Madej
    Zamość - Max
    Szczebrzeszyn - Rudnik Tumay
    Krosno - Merkus

    Dane na podstawie strony http://www.rda.krakow.pl (lista bieżących odjazdów), być może brakuje jakiegoś przewoźnika obsługującego kursy sezonowe, które aktualnie nie są wykonywane.

    EDIT - uzupełnienie na podstawie następnych postów w tym wątku.



    Temat: Polski Express

    Z tego co czytałem w różnych miejscach, jazda z taką prędkością w PEXie to codzienność. Wszystko ponoć za sprawą rozkładów. Co więcej - ten przewoźnik miał nawet wypadek w Toruniu bądź w Płocku (autobus wjechał w dom).
    Kierowcy mówią, że zwłaszcza na trasie Szczecin-Piła czasy są policzone bardzo "na styk". Trzeba naprawdę nieźle grzać, żeby się wyrobić. Jeden z kierowców zawsze bojkotuje rozkład i wyrabia kilkunasto- lub kilkudziesięciominutowe opóźnienia, za to jedzie przepisowo.
    Myślę, że problem jest bardziej złożony, nie zawsze to wina rozkładu. Zdarzało się, że kierowca na trasie Płock-Włocławek leciał setką tylko po to, żeby przed samym Włocławkiem zatrzymać się na 10 min. na papierosa. Różni są kierowcy: tak w PKSie jak i PExie.

    Ogólnie rzecz biorąc sprzedali chyba ok. 10 autobusów, a jakoś nie widać, żeby kupowali cos nowego, a jak już kupują to 1, góra 2 fabrycznie nowe autobusy i na tym koniec. Pewnie w ten sposób starają się zyskać fundusze na spłaty długów.
    Nie zgadzam się. Firma wymienia tabor sukcesywnie. Jest to spowodowane bardzo intensywnym użytkowaniem: autobusy pokonują dziennie średnio 700 km, a niektóre nawet ponad 1000 km. Łatwo sobie policzyć, że po trzech latach nowiutki autobus ma już milion km przebiegu i nie nadaje się na takie trasy. Poza tym pieniądze za te trzy pojazdy z 1990r., które sprzedali raczej nie podreperowałyby budżetu firmy. Zobacz sam: http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T319665. W 2007 roku firma zakupiła 6 szt. Volvo 9700. Spłata tego wszystkiego znacznie obciąża budżet, stąd może te problemy z wypłatami, o których swojego czasu było dość głośno.

    I jeszcze z ostatniej chwili: od 6 sierpnia Polski Express zawiesił kolejne połączenia, tym razem z Warszawy do Gdyni. To było raczej do przewidzenia, bo od jakiegoś czasu "podjeżdża" go PKS.



    Temat: PROPOZYCJE NAZW POCIĄGÓW


    | 3. Ex. Karol Szymanowski
    |  Gdynia...
    | Gdańsk Gł. 6.00
    | Tczew 6.21
    | Bydgoszcz Gł. 7.31
    | Toruń 8.11
    | Włocławek 8.45
    | Kutno 9.30
    | ŁÓdź Kaliska 10.20
    | Kraków Gł. 13.20
    | ...
    | Zakopane 16.31
    |         847 km
    to moze i dobre na rzeznie, ale wybacz ex telepiacy sie marne 70 czy mniej
    to nie ma sensu


    Po pierwsze, 70 9 i nie mniej) to jest średnia prędkości na całej trasie. Weź
    pod uwagę, że pociąg okrutnie wolno się ślimaczy dopiero na trasach "górskich".
    A np. Ex. Tatry ma prawo się nazywać exem na trasie Kraków- Zakopane, gdzie
    jego średnia prędkość spada poniżej 50- ciu?
    Najpierw policz średnią prędkość na odcinku nizinno- wyżynnym, dopiero wtedy
    popolemizujemy na temat prędkości. Pozatym, nie chciałem stwarzać zbyt
    fikcyjnego rozkładu, więc ten pociąg znowu tak bardzo sie nie spieszy. Ale
    jeśli może jechać szybciej, to oczywiście nie mam nic przeciwko temu.
    po drugie: uważasz, że to nadaje się raczej na rzeźnię. Wniosek ten zapewne
    wyciągnołeś  z czasu przejazdu z Gdyni. Ale ten pociąg stworzyłem głównie z
    myślą o rzeszach ludzi z Bydgoszczy, Torunia czy Włocławka lub Kutna,
    niekoniecznie zmierzających do samego Zakopanego, ale np. do Łodzi czy do
    Krakowa.

    Dla nas taki pociąg byłby lepszy jako nocna rzeźnia. Ale podróżni to nie tylko
    ludzie młodzi, ale także ludzie starsi czy całe rodziny z małymi dziećmi. Oni
    właśnie rezygnują z podróżowania koleją, bo jazda taką nocną mordownią zapchaną
    ( niekiedy) do granic możliwości po prostu im się nie uśmiecha, i wybierają
    autobus lub PKS.


    p.s. do wszystkich twoich postow: moze jeszcze wiecej exow ?


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





    Temat: "Busiarze" - co o nich sądzisz?

    Dziś przyuważyłem obok PKiN-u Pięknego Forda Transita najstarszej generacji z napisem na boku Warszawa - Bydgoszcz.

    Wyjaśniła się sprawa czerwonego Transita z napisem Warszawa - Bydgoszcz. Jednak należy do firmy Sid-Bus czyli na szczęście nie mamy drugiego busa. Pozwoliłem sobie wejść na stronę tego przewoźnika i co tam czytamy min. : " posiadamy bardzo komfortowe i bezpieczne busy firmy Mercedes Sprinter". Więc wychodzi na to że moje wyobrażenie o komforcie i bezpieczeństwie legło w gruzach za sprawą firmy Sid-Bus. Ten Transit nic wspólnego z komfortem i bezpieczeństwem nie miał ale ten ze zdjęcia na stronie też moim zdaniem do najbardziej komfortowych nie należy. Cóż... gdzie ten komfort i bezpieczeństwo?
    Wyjaśniło się też dlaczego pojawił się on w okolicach dworca centralnego. Po co płacić za reklamę jak wystarczy busa zaparkować przed przystankiem polskiego Expresu i Komfort Busu na Al. Jana Pawła. Postoi kilka godzin i reklama dotrze do tych osó do których powinna.Proste prawda?

    Uważam że PKS Bydgoszcz powinien już teraz zacząć zastanowić się nad szybkim połączeniem z Warszawą ale nie przez Włocławek, Płock tylko trasą nr 10. Oczywiście wiem że to jest mało realne dlatego zapewne lada chwila wjedzie tam jakiś busiarz.
    W tej chwili trwa tam remont i podróż tamtędy może przyprawić o zawrót głowy (14 wahadeł). Ale po zakończeniu remontu będzie dość szeroka droga i z dobrą nawierzchnią. Należy stworzyć kursy które po drodze do Warszawy będą zatrzymywały się tylko w Toruniu.Lipno i Sierpc bym sobie odpuścił. Wydaje mi się że przejechanie tej trasy w niespełna 4h jest jak najbardziej możliwe. Należałoby się też zastanowić nad zrezygnowaniem kursowaniem przez centrum. Są dni kiedy Komfort Bus od dworca zachodniego do centralnego jedzie 45 min i następne 30 min stoi przed Rondem Babka. Wystarczy pojechać przez Marymont, zatrzymując się przy stacji metra.Stali byśmy się bardziej konkurencyjni dla PKP. polecam artykuł http://www.express.bydgoski.pl/look/art ... 7&IdTag=85
    W tej chwili odsetek pasażerów jeżdżących pekaesem do warszawy jest niewielki. Największe potoki podróżnych są na Bydgoszcz - Toruń i Płock - Warszawa. Podobnie to wygląda(ło) w przypadku Polskiego Expressu. Główną przyczyną jest oczywiście czas przejazdu. Od momentu powstania Komfort Busu czas przejazdu się nie zmienił ale ilość przystanku się zwiększyła. Dodano Toruń Miasto, Toruń Mickiewicza, Dobrzyń n. Wisłą, Wyszogród. Efekt jest taki że autobus z Torunia zawsze wyjeżdżą co najmniej 10 min w plecy a globalnie wychodzi to tak że bardzo często wracając z pracy, Komfort bus który o 17.10 powinien już dawno stać na zachodnim o 18.30 jest dopiero pod PKiN. I kto mi sensowni wyjaśni dodanie przystanku w Dobrzyniu? Ok Wyszogród jest po drodze ale żeby dojechać do 2tyś Dobrzynia trzeba odcinek Włocławek - Płock pokonać zupełnie inną drogą, oczywiście dłuższą. Nie muszę chyba pisać jak "wielkie" są tam potoki podróżnych.

    I teraz pytam się jaką ofertę dla mnie jako mieszkańca Bydgoszczy ma PKS Bydgoszcz na trasie do Warszawy?
    5, 6 godzinną podróż po nad lipnowskich wisach? Co z tego że jadę sobie Volvo 9700 czy Irizarem PB. Wydaje się potężne pieniądze na te autobusy tylko po co?Żeby dołożyć przystanek w Dobrzyniu? Na kolei (niekoniecznie polskiej) wydaje się potężne pieniądze na modernizację linii po to tylko aby skrócić czas jazdy o 15 czy 20 minut. A tu proszę ciach i dodajemy Dobrzyń i tym samy 20 minut więcej przy jednoczesnych minimalnych wpływach do kasy. I potem ktoś wpadnie na pomysł i zacznie sobie jeździć Sprinterkiem do Warszawy 10-tką i wtedy wszyscy tu napiszemy że ach ci wstrętni busiarze. Chciałem tylko napisać że kierowcy Kombusu aby nie jechać 7h tylko 5,6 do Warszawy śmigają sobie ile fabryka dała czyli zazwyczaj 105km/h ( a jak można to więcej). Podobnie było na trasie lubelskiej.
    I nie trzeba być od razy przestępcą jak się jest busiarzem.

    Kupujesz sobie Sprintera, starasz się o licencje czy tam koncesję, koordynujesz rozkład z przystankami: Bydgoszcz ATR, Toruń Miasto, Toruń Osiedle Rubinkowo, Warszawa Metro Marymont i Dworzec Zachodni. I co? Wchodzę komuś w paradę? pokażcie mi drugi kurs do Warszawy drogą nr 10? Wiem że nie jest to takie proste ale możliwe.
    I uważacie że taki kurs nie cieszyłby się powodzeniem mieszkańców Bydgoszczy i Torunia?



    Temat: [pr] Daniel Lau: Pośpiesznym nad morze
    http://miasta.gazeta.pl/plock/1,35681,4434768.html

    Daniel Lau: Pośpiesznym nad morze
    Daniel Lau
    2007-08-26, ostatnia aktualizacja 2007-08-26 16:44
    Pociągi pośpieszne powinny kursować z Płocka m.in. do Warszawy, Łodzi,
    Krakowa, Wrocławia, Szczecina - uważa nasz czytelnik Daniel Lau.
    Taki widok na płockim dworcu już niedługo przejdzie do historii
    http://miasta.gazeta.pl/aliasy/mod/super_zoom.jsp?xx=4435052

    Po pierwsze, ze strony internetowej Zarządu PKP Przewozy Regionalne wynika,
    że została już podjęta decyzja o likwidacji jedynego kolejowego połączenia
    naszego miasta z krajem - Płock - Kutno - Poznań i Poznań - Kutno - Płock.
    Po drugie, jako miasto straciliśmy nadzieję na to, że połączenia Płock -
    Kutno - Płock zostaną przejęte przez Koleje Mazowieckie. Zarząd KM tłumaczy,
    że nie chce tego robić z powodu niskiej frekwencji i niezmodernizowanych
    torów kolejowych - pociąg pokonuje 53 km w 80 min.

    Pytanie, dlaczego tak się stało, że Płock oraz Sejmiki Samorządu Województwa
    Mazowieckiego i Łódzkiego nie dogadały się z PKP i nie chcą finansowania
    tych kilku pociągów? Czy przez najbliższe lata płocczanie będą widzieli
    tylko przejeżdżające przez miasto pociągi towarowe?

    Rodzi się kolejne pytanie: czy Płock będzie miał połączenia kolejowe z
    Kutnem po modernizacji torów kolejowych, która jest przewidziana w latach
    2007-09? Po planowanej modernizacji PKP deklarowało przecież uruchomienie
    kilku pociągów pośpiesznych do Warszawy.

    Na razie mieszkańcom Płocka i przyjezdnym pozostaje podróżować autobusami,
    np. Komfort Busem lub Polskim Expressem. Na trasie Warszawa - Bydgoszcz
    przez Płock, Włocławek i Toruń ewidentnie widać brak połączenia kolejowego,
    ponieważ liczba pasażerów przewyższa możliwości wyżej wymienionych
    przewoźników. Dlatego zaczynają działać nowi przewoźnicy, którzy oferują
    przewozy mikrobusowe do Warszawy. Trwa walka o klienta na dawnym dworcu PKS
    przy al. Jachowicza; do tego stopnia, że PKS Komfort Bus obniżył cenę
    biletów z Płocka do Warszawy i teraz wynosi ona 12 zł. Taką samą strategię
    przyjął konkurent, czyli Polski Express - bilet kosztuje 17 zł.

    Podsumowując, moim zdaniem, nie ulega wątpliwości, że miasto wielkości
    Płocka w ofercie PKP powinno mieć codziennie zapewnione następujące
    połączenia:
    - do Warszawy pociąg pośpieszny co dwie godziny
    - do Łodzi pociąg pośpieszny co dwie godziny
    - do Krakowa dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Wrocławia dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Gdyni dwa pociągi na dobę
    - do Bydgoszczy pociąg co dwie godziny
    - do Poznania pociąg pośpieszny co cztery godziny
    - do Szczecina dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Olsztyna dwa pociągi pośpieszne na dobę
    - do Kutna pociąg zwykły co godzinę
    - do Sierpca pociąg zwykły co godzinę.

    Źródło: Gazeta Wyborcza Płock





    Temat: Miejsca, w których można kupić lub nabić butle CO2
    Hej!
    Co prawda nie jest to w mojej okolicy, ale myślę, że się przyda

    Bydgoszcz

    Fordońska 399

    Częstochowa

    Supon, ul. Warszawska 77 tel. (034) 361 25 40

    Gliwice

    Gliwice, ul.Lipowa 7, tel./fax (0 32) 279-38-55

    Głogów

    Baza PKS-u obok stacji benzynowej, jest tam mały punkt nabijania gaśnic i właśnie tam jest ta możliwość

    Gdańsk

    Pliszka p-poż., ul.Szczecińska, Gdańsk-Przymorze

    Gorzów Wlkp.
    SUPON, ul.Składowa 9

    Kalisz

    Tlen, ul. Wrocławska
    Jadąc od strony miasta jakiś kilometr za Urzędem Skarbowym (parę metrów za torami) skręca się w prawo w bramę (jest oznaczenie)

    Kraków

    1. SPAW, ul Grzegorzecka

    2. Gazy techniczne (za Max Flizem i stacja Orlen (obok Carefura) przy Zakopiance)

    3. Sklep RoslinyAkwariowe.pl, ul. Młyńska 12

    4. Jarvex, ul.Ujastek

    Lublin

    1. SUPON, ul.Przyjacielska 4, boczna Nałeczowskiej (obok piekarni)

    2. WOKA, ul Choiny (numeru nie znam)
    Za końcowym na Paderewskiego 400 metrów dalej i w prawo w bramę za bramą prosto do końca budynku który znajduje się po lewej stronie

    Łódź

    1. "MARGAZ" Gazy Techniczne Zgierz
    Telefony 042/7140153,042/7156657
    (Firma ta mieści się na terenie dawnych zakładów "BORUTA" )

    2. Strzelców Kaniowskich 56 w godz 7-15

    Mysłowice

    1. ul. Oświęcimska (jadąc od Katowic pierwsza w lewo za światłami koło REALA)

    2. ul. Katowicka (w pobliżu składu materiałów budowlanych "Gaja")

    Opole

    Supon, ul.Ozimska 182

    Ostrowiec Świętokrzyski

    ul. Kilińskiego (brak numeru)

    Piaseczno

    Service Gaśnic, ul. Dworcowej (blisko stacji PKP)

    Poznań

    1. Supon, Norwida 14.

    2. Lewgaz, Ul.Wołczyńska (na terenie Pegazu)
    tel: 618-678-125

    Olsztyn

    BOMBI, ul. Tracka 5

    Radom

    1.Ul.Krańcowa 6, tel.0-48-331-76-47

    Rzeszów

    SUPON, Ul. Miłocińska 17

    Ruda Śląska

    Punkt firmy TechnoGaz ul.Kokotek 35

    Szecin

    1. ul.Narutowicza 11, tel. 501 188 678

    2. Unitor Customer Service Szczecin
    UL. Mickiewicza 53
    70-358 Szczecin
    Poland

    Toruń

    ul.Sułkowskiego 5 tel. 601 63 64 96

    Warszawa

    1. Firma KAMINO tel.6670026 ul.Żywiecka 21a (niedaleko Al.Jerozolimskie skrzyżowanie z ul.Ryżową)

    2. Zakład na ul. Stalowej (blisko Szwedzkiej)

    3. Ul. Jeleniogórskq 8 (Targówek fabryczny)
    tel. 674-87-49 / kom.: 0-501-109-008

    4. Kamino, ul. Żywiecka

    5. Ul.Emaliowa 15 (przy AL. Krakowskiej)
    WWW

    Włocławek

    1. PPUH "BALEXPOL", ul. Łęgska 1A, tel.054 2311833

    2. CarboWil, Toruńska 222, 0 54 230 92 25

    Wrocław

    1. Gami
    ul. Działdowska 30, Wroclaw
    tel./fax 345 69 42
    tel. kom. 0601 57 03 81
    WWW

    2. HTSPiO SUPON sp. z o.o.
    ul. Pułaskiego 69/71
    50-950 Wrocław

    tel. +48/71/ 344 - 16 - 26
    tel. +48/71/ 344 - 42 - 62
    tel./fax +48/71/ 343 - 83 - 32

    3. ZAKŁAD KONSERWACJI I REMONTU SPRZĘTY P/POŻAROWEGO
    ul. Ssamborska 28/30, Wrocław
    tel. 071-792-60-80

    4. Dzierzęcki Ryszard. Zakład konserwacji i remontów gaśnic
    54-230 Wrocław, Starograniczna 32
    0 71 350 09 42

    5. Supon, ul.Weigla (boczna ul.Ślężnej)

    6. Oleśnica - przy winiarni

    Zielona Góra

    1.Firma "Gaśnicolex" al.Zjednoczenia
    za centralą rybną (w głębi na samym końcu podwórza).

    Tyle co znalazłem w necie.

    Pozdrawiam!



    Temat: MPJ w Judo: Czarni Bytom wygrali klasyfikację medalową
    Czarni Bytom wygrali klasyfikację medalową mistrzostw Polski juniorów w judo, które odbyły się w Rybniku. Bytomianie zdobyli dwa złote, trzy srebrne i jeden brązowy medal. Wyprzedzili Wybrzeże Gdańsk i Rysia Warszawa.

    Medaliści w poszczególnych kategoriach wagowych

    Kobiety

    44 kg
    1. Ilona Ziembikiewicz (Gwardia Piła)
    2. Katarzyna Werner (Olimp Rawicz)
    3. Paulina Narewska (Shizoku Ostróda
    3. Natalia Znojek (Gwardia Opole)

    48 kg
    1. Ewa Konieczny (Czarni Bytom)
    2. Ewelina Lech (AZS AWF Wrocław)
    3. Aneta Szarzec ( Wisła Centrum Wisła)
    3. Wiktoria Szypowicz Wybrzeże Gdańsk)

    52 kg
    1. Weronika Karbowiak (AZS UW Warszawa)
    2. Marta Kubań (Gwardia Warszawa)
    3. Julia Roszkiewicz (AZS Poznań)
    3. Aleksandra Zowczak (Juvenia Wrocław)

    57 kg
    1. Paulina Zubrzycka (Samuraj Koszalin)
    2. Paulina Łężak (Orzeł Warszawa)
    3. Agnieszka Bezrączko (Czarni Bytom)
    3. Agata Perenc (Polonia Rybnik)

    63 kg
    1. Hanna Las (Polonia Rybnik)
    2. Agata Ozdoba (AZS Opole)
    3. Luiza Czakańska (Pałac Młodzieży Katowice)
    3. Barbara Mirus (Wisła Kraków)

    70 kg
    1. Daria Pogorzelec (Wybrzeże Gdańsk)
    2. Agnieszka Raczyńska (Śląsk Wrocław)
    3. Katarzyna Furmanek (AZS AWF Gdańsk)
    3. Joanna Wojna (Pałac Młodzieży Tarnów)

    78 kg
    1. Maria Matyjasiak (Viking Gdynia)
    2. Sylwia Tomczak (UKS 2 Stalowa Wola)
    3. Agnieszka Kaps (Pałac Młodzieży Katowice)
    3. Anna Kmetko (Juvenia Wrocław)

    +78 kg
    1. Katarzyna Gajda (Wojownik Skierniewice)
    2. Aleksandra Papaj (Judo Wolbrom)
    3. Joanna Jaworska (Truso Elbląg)
    3. Joanna Woźniak (Wybrzeże Gdańsk)

    Mężczyźni

    55 kg
    1. Dariusz Chełminiak (Olimpijczyk Włocławek)
    2. Szymon Stryczek (Czarni Bytom)
    3. Jacek Martin (AZS Gliwice)
    3. Andrzej Rawiak (Judo Pawłowice)

    60 kg
    1. Paweł Jałbrzykowski (Ryś Warszawa)
    2. Grzegorz Wieczorek (Czarni Bytom)
    3. Tomasz Głuszyk (Ryś Warszawa)
    3. Wojciech Waliszek (Gwardia Łódź)

    66 kg
    1. Tomasz Kowalski (AZS Opole)
    2. Rafał Końca (Gwardia Łódź)
    3. Łukasz Nowak (AZS Opole)
    3. Tomasz Staśkiewicz (Ryś Warszawa)

    73 kg
    1. Marcin Niedzielski (AZS Gliwice)
    2. Piotr Kurkiewicz (Ryś Warszawa)
    3. Sebastian Giłowejno (Gwardia Osztyn)
    3. Marcin Kowalski (Ryś Warszawa)

    81 kg
    1. Robert Zalewski (Wybrzeże Gdańsk)
    2. Robert Gawron (Czarni Bytom)
    3. Kamil Kozłowski (Gwardia Olsztyn)
    3. Jakub Kubieniec (MKS Czechowice - Dziedzice)

    90 kg
    1. Jakub Wójcik (Gwardia Wrocław)
    2. Michał Garbacz (AZS Gliwice)
    3. Maciej Iwański (AZS UKW Bydgoszcz)
    3. Jan Skorupski (WTJ Włocławek)

    100 kg
    1. Mateusz Stypułkowski (AZS Łódź)
    2. Bartłomiej Andrewald (Gwardia Łódź)
    3. Rafał Filek (Wisła Kraków)
    3. Rafał Jędraszak (Tomit Elbląg)

    +100 kg
    1. Zbigniew Stebnicki (Czarni Bytom)
    2. Krzysztof Woźniak (PKS WSP Szczytno)
    3. Jakub Chebda (Gwardia Warszawa)
    3. Michał Rosa (Flota Gdynia)

    wp.pl



    Temat: Ciekawostki turystyczne
    WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE
    SCHRONISKA STAŁE - YOUTH HOSTELS (PERMANENT) - JUGENDHERBEGEN (FESTES)

    Bydgoszcz 85-083, ul. Sowińskiego 5; tel. (0-52) 22-75-70, 28-77-69; kat. I; Ł 100 (pok. 1,2,3,4,5,6,8 i 10-os.); N, S, TV SAT; Ks (śniadania, kolacje na zamówienie); sala konferencyjna; Tb, P wm; P (strzeżony) 300 m; R 100 m; K (basen kryty i otwarty "Astra") 700 m; jazda konna 5 km; PKP 500 m; PKS 3 km; MZK Autobus 77 Dyrektor - Jarosława Puziak IYHF

    Grudziądz 86-300, ul. Hallera 37 (Bursa Szkolna); tel. (0-51) 46-202-04,
    fax. 46-258-08; kat. I; Ł 156 (pok. 1,2 i 3-os.); N, S, TV SAT; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); sala konferencyjna; P (strzeżony) 200 m; R 200 m; Jez. Rudnik 3 km; K (basen kryty - 1 km, otwarty - 4 km; L 3 km; jazda konna 2 km; PKP i PKS 2 km; MZK T 2 około 800 m, A 3,13,16,21 około 150 m; Kierownik - Tadeusz Osicki IYHF

    Toruń 87-100, ul. Św. Józefa 26 (Int. ZSz.Elektr.); tel. (0-56) 65-44-580, 65-44-107 w 33 lub 19; kat. II; Ł 30 (pok. 3,4 i 5-os.); N, S, Ks, R 5 km; rzeka Wisła; PKP 8 km; MZK A 11 Kierownik - Andrzej Skrzypczyk

    Włocławek "Kujawiak" 87-800, ul. Mechaników 1 (Bursa SZS Nr 2); tel.
    (0-54) 23-62-410; kat. I; Ł 48 (wszystkie pok. 3-os.); N, S, TV SAT; Ks
    (stołówka z całodziennym wyżywieniem ), Tb, P (strzeżony) 50 m, R 3 km;
    Jez. Wykamyjka 5 km; K ( jez. Czarne) 3 km; rzeka Wisła; L 1 km; jazda
    konna Ciechocinek 20 km; PKP Dworzec Główny 3 km; PKS 3 km; MZK
    A 4,8,3,16 Kierownik - Edward Makowski IYHF

    WOJEWÓDZTWO LUBELSKIE
    SCHRONISKA STAŁE - YOUTH HOSTELS (PERMANENT) - JUGENDHERBEGEN (FESTES)

    Chełm 22-100, ul. Czarnieckiego 8; tel. (0-82) 564-00-22; kat. II; Ł 49 (pok. wieloosob.); N,S,Ks, R 500 m; K 40 m; L 2 km; PKP 1,5 km; PKS 800 m; MPK A 1,4,5,7,18,19,21,23,28; Kierownik - Stanisław Uszczuk

    Kazimierz Dolny "Pod Wianuszkami" 24-120, ul. Puławska 64; tel/fax (0-81) 81-03-27; kat I; Ł 64 (pok. 3,4,6,7,9 i 10-os.); N;S, TV SAT; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); P wm, R 700 m; rzeka Wisła; L 3 km; Nt 10 km; jazda konna - 2km; PKP 13 km; PKS 100 m; MZK A 12,14; Dyrektor - Zofia Doraczyńska IYHF

    Kazimierz Dolny "Strażnica" 24-120, ul. Senatorska 25; tel. (0-81) 81-04-27; kat. I; Ł 50 (pok. 2,3,10 i 20-os.); N,S, TV SAT; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); P wm, R 100 m; rzeka Wisła; L 2 km; Nt 10 km; jazda konna 2 km; PKP 13 km; PKS 100 m, MZK A 12,14; Dyrektor - Zofia Doraczyńska IYHF

    Lublin 20-054, ul. Długosza 6; tel/fax (0-81) 53-30-628; kat. I; Ł 80 (pok. 2,3 i wieloosob.) N,S, TV SAT; Ks, P (strzeżony) 300 m; R 300 m; K 3 km; rzeka 8 km; PKP 5 km; PKS 4 km; MZK 200 m; PKS 5,10,18,57 Dyrektor - Elżbieta Furmanek IYHF

    Puławy 24-100, ul. Włostowicka 27; tel/fax. (0-81) 888-36-56, tel. 886-33-67; tel/automat 886-71-72; kat. I; Ł 110 (pok.1,2,3,4,6 i 8-os.); N; S; TV SAT; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); Tb, Tr (rowery); R 2 km; K (basen otwarty 3 km, kryty 2,5 km); rzeka Wisła; L 1,5 km; Nt Rąblów 20 km; jazda konna Janowiec 15 km; PKP 5 km; PKS 2,5 km; MZK 100 m; Dyrektor - Ewa Szpakowska IYHF

    WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE
    SCHRONISKA STAŁE - YOUTH HOSTELS (PERMANENT) - JUGENDHERBEGEN (FESTES)

    Gorzów Wlkp. 66-400, ul. Kardynała St. Wyszyńskiego 8; tel/fax (0-95)
    722-74-70; kat. I; Ł 70 + 15 sezon. (pok. 2,3,5 i wieloosob.); N, S, TV SAT; Ks (śniadania i kolacje na zamówienie); Tb, P wm; P (strzeżony) 500 m; R 500 m; Jez. Nierzym 11 km; K (basen otwarty - 200 m, kryty - 1,2 km); rzeka Warta; jazda konna 5 km; PKP i PKS 1,5 km; MZK T 2; Kierownik - Grażyna Olejniczak-Rybarska IYHF

    Lubsko 68-300, ul. Dąbrowskiego 6 (Int.ZSzO); tel. (0-68) 372-03-98,
    fax 372-11-67; kat. I; Ł 45 (pok. 3,4,7,8,10,13-os.); N, S, Ks, Tb, Tr (rowery); P wm, P (strzeżony) 300 m; R 100 m; Jez. -zalew Lubski 1 km; K (basen otwarty) 1 km; L 1 km; jazda konna 30 km; PKP i PKS 500 m; Kierownik - Jacek Borek

    Nowy Jaromierz 64-220 Kargowa; tel. (0-68) 352-50-27, 352-51-42; kat. II, Ł 35 (pok. 6,12 i 16-os.); N, S, Ks (śniadania i kolacje na zamówienie); Tr (rowery); P wm, R 6 km; jez. 3,5 km; K (basen otwarty - 3,5 km); L 1 km; PN; PKS 0,5 km; Kierownik - Henryk Klementowski

    Przytok 66-003 Zabór (Ośrodek Szkolno-Wychowawczy); tel. (0-68) 320-96-98, 320-96-90; kat. I; Ł 42 (pok. 2 i 6-os.); N, S, TV SAT; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); sala konferencyjna; P, K ( basen kryty - Zielona Góra 45 km, otwarty - Drzonków 20 km); L 150 m; jazda konna Raculka 5 km; PKS 150 m; Kierownik - Bogdan Szafrański IYHF

    Zielona Góra 65-401, ul. Długa 13 (Centrum Kształcenia Ustawicznego);
    tel. (0-68) 320-22-37, fax. 320-25-71; kat. I; Ł 49 (pok. 2,5,7-os.); N, S, TV SAT; Ks (śniadania i kolacje na zamówienie); Tb, P wm, P (strzeżony) 600 m; R 150 m; Jez. Dąbie 25 km; K 3 km, (basen 1 km); L 2 km; Nt 2 km; jazda konna 5 km; PKP i PKS 2 km, MZK A 0,27,14,24; Kierownik - Małgorzata Olech-Klonecka IYHF

    Zielona Góra 65-036, ul. Wyspiańskiego 58 (WMOS); tel/fax (0-68) 327-08-40, kat. I; Ł 129 (pok. 1,3,4,5,6 i 12-os.); N, S, TV SAT; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); sala konferencyjna; Pb, Tr (rowery); P wm; P (strzeżony) 100 m; R 300 m; K (basen kryty 100 m); L wm; Nt 800 m; jazda konna 6 km; PKP i PKS 500 m; MZK A 36,28,29; Kierownik - Bronisław Łuczak IYHF

    Żagań 68-100, ul. X Lecia PL 19/21; tel. (0-68) 377-32-35, fax. 377-24-56; kat. I; Ł 40 (pok. 1,2,3,4,5-os.); N, S; Ks (stołówka z całodziennym wyżywieniem); Tb, Tr (rowery), P wm, R 400 m, K (basen otwarty 600 m); rzeka Bóbr 300 m; L 400 m; PN; PKP 1,5 km; PKS 400 m; MZK 300 m; Kierownik - Wioletta Sosnowska IYHF

    cdn



    Temat: Prasówka kujawsko-pomorska Arriva + BiTCity
    http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPu...

    Pociągi specjalnej troski marszałka

    mo,mś, Środa, 19 Grudnia 2007

    Marszałek zaakceptował przedstawiony przez Arrivę program naprawczy i
    nie zerwał z nią umowy. Zdecydował, że zarówno prywatną kolej, jak i
    PKP, będzie monitorował elektronicznie.

    Program naprawczy zakłada między innymi, wprowadzenie na tory nowego
    taboru, przeorganizowanie służb dyspozytorskich, doszkolenie personelu
    oraz utrzymywanie w stałej gotowości zastępczej komunikacji
    autobusowej w pięciu punktach województwa.

    - Zarząd Województwa przyjął za dobrą monetę zapewnienia PCC Rail/
    Jaworzno Arriva Polska. Zwłaszcza, że większość wymienionych w
    dokumencie działań naprawczych została już wdrożona lub jest właśnie
    wdrażana - informuje Beata Krzemińska, rzeczniczka marszałka. - Piotr
    Całbecki zdecydował jednak, że będzie patrzył na ręce regionalnym
    przewoźnikom.

    Autobusy zastępujące szynobusy mają zniknąć z trasy Toruń-Sierpc
    wtedy, gdy na tory będą mogły wyjechać duńskie szynobusy Arrivy.
    Pierwszy z nich jest już w Toruniu.

    Dla dobra sprawy ściśle współpracować z Arrivą będzie bydgoska PESA.
    Zakład oddelegował mechaników, którzy zajmą się wyłącznie taborem
    konsorcjum. Instruktorzy doszkolą też personel, szczególnie w zakresie
    sytuacji kryzysowych. Tomasz Zaboklicki, prezes Pesy, nie zgadza się z
    opinią o wysokiej awaryjności swoich produktów: - Przyczyną spóźnień
    Arrivy był brak profesjonalnej obsługi. Nowy przewoźnik z marszu, bez
    szkoleń chciał przejąć szynobusy. (mo,mś)

    Kto się boi biletu aglomeracyjnego?

    Małgorzata Oberlan, Środa, 19 Grudnia 2007

    Od stycznia torunianie i bydgoszczanie korzystać będą mogli ze
    specjalnej oferty PKP i komunikacji miejskiej. PKS Toruń i Komfort Bus
    muszą liczyć się z utratą części klientów.

    - Czy boimy się konkurencji? Cóż, każdy nowy przewoźnik wchodzący na
    rynek wzmaga w nas czujność. Koncepcja BiT City i biletu
    aglomeracyjnego może odebrać firmom autobusowym klientów regularnie
    jeżdżących na trasie Toruń-Bydgoszcz, uczących się lub pracujących.
    Korzystając z kolei, zaoszczędzą na biletach miesięcznych - mówi
    Tomasz Fic, prezes PKS Toruń Veolia Transport. - Nie planujemy jednak
    żadnej ekspansji, zwiększenia liczby kursów. Jest ich na tej trasie
    wystarczająco dużo. Strategiczne okażą się prawdopodobnie lokalizacje
    przystanków, zarówno autobusowych, jak i kolejowych. Ludzie będą
    wybierali bliższą, wygodniejszą opcję.

    Od stycznia w kasach kolejowych pojawi się tzw. bilet aglomeracyjny.
    Dzięki niemu torunianie i bydgoszczanie będą mogli pociągiem dojechać
    do sąsiedniego miasta, a później jeszcze przez godzinę korzystać ze
    środków komunikacji miejskiej. Już zapowiedziano, że kolejnym miastem,
    które dołączy do takiego rozwiązania, będzie Włocławek. Jednorazowy
    bilet aglomeracyjny kosztować ma 10,50 zł. Miesięczne natomiast 193 zł
    (pociąg w obie strony i jedna linia komunikacji miejskiej) i 238 zł
    (pociąg w obie strony i po jednej linii autobusowej lub tramwajowej w
    obu miastach). Jaka to oszczędność? Dziś przejazd koleją kosztuje 10
    zł, bilety MZK w Toruniu 2,1 zł, a w Bydgoszczy 2,2 zł. Kupując
    miesięczne, zaoszczędzimy najwięcej, odpowiednio 80 i 100 złotych.

    Podróż autobusem między Toruniem a Bydgoszczą wciąż jednak będzie
    tańsza niż pociągiem. Przejazd popularnym wśród uczącej się młodzieży
    Komfort Busem (należy do PKS Bydgoszcz) kosztuje 9 zł (bilet normalny)
    i 5,90 zł (ulgowy dla uczniów, studentów, emerytów i rencistów). -
    Mamy na tej trasie 22 połączenia. Autobusy zatrzymują się w trzech
    punktach Torunia i trzech Bydgoszczy. Czas podróży między dworcami
    autobusowymi w obu miastach to 50 minut - informują w Dziale
    Marketingu PKS Bydgoszcz.

    Z toruńskiego dworca PKS do Bydgoszczy wyrusza w dni powszednie ponad
    40 autobusów. Znaczna liczba przejazdów to kursy przelotowe,
    realizowane przez PKS Mława, Ostróda, Słupsk, Łódź i inne. Bilet
    Veolii Transport kosztuje 7,70 zł. Za tę cenę dojedziemy nad Brdę w
    ciągu 65-70 minut. Pośpieszny Veolii o godzinie 11.00 jedzie już tylko
    50 minut (bez żadnych przystanków między miastami), ale kosztuje 14
    złotych.

    Kolejny przewoźnik autobusowy na tej trasie to Polski Express. W
    każdym z miast ma po trzy przystanki, czasem zatrzymuje się w
    dodatkowych punktach na żądanie wysiadających. Podróż Expressem
    kosztuje 8 zł, dla uczniów i studentów - 5,45 zł. Ten przewoźnik ma
    jednak tylko osiem takich kursów na dobę.

    Kontrakt przewiduje kary

    Małgorzata Oberlan, Środa, 19 Grudnia 2007

    Trzy pytania do Macieja Królaka

    1. Na których trasach i do kiedy zamiast szynobusów kursować będą
    autobusy?

    Ustaliliśmy z marszałkiem, że priorytetowe są dwa korytarze: Toruń-
    Grudziądz i Bydgoszcz-Chojnice. Na tych liniach jeździć powinny
    wyłącznie szynobusy. Do końca stycznia zastępcza komunikacja
    autobusowa działać będzie na trasie Toruń-Sierpc. Zobowiązaliśmy się
    też do rozlokowania autobusów w Bydgoszczy, Toruniu, Grudziądzu,
    Brodnicy i Wierzchucinie, aby w razie awarii mogły służyć podróżnym.

    2. Kto płaci za te autobusy?

    Arriva PCC. Z kasy województwa, zgodnie z zawartą umową, należą nam
    się tylko dopłaty do kilometrów pokonywanych torami. Koszty sytuacji
    awaryjnych ponosimy my. Liczyć musimy się także z karami, które
    przewiduje kontrakt za opóźnienia pociągów. Na razie jeszcze Urząd
    Marszałkowski nie rozliczał pierwszego okresu naszej działalności. Nie
    wiem więc, czy i jakie kary zostaną na nas nałożone.

    3. Szkolicie personel w zakresie obsługi szynobusów z bydgoskiej Pesy.
    Czy wcześniej nie mogliście tego zrobić?

    Szkolenie dotyczy sytuacji awaryjnych. Wcześniej nasi pracownicy mieli
    możliwość zapoznania się z tymi pojazdami. Nie na tyle jednak, by
    przewidzieć problemy, które pojawią się w trakcie ich eksploatacji.
    Szczególnie chodzi tu o działanie szynobusów Pesy w różnych
    konfiguracjach.

    Maciej Królak jest rzecznikiem prasowym prywatnej kolei Arriva





    Temat: PKP-PR, SKM czyli co przyspiesza moja decyzje o posiadaniu samochodu
    Przyszło mi w ubiegły weekend wracac ze Slupska do Lodzi.
    Poniewaz preferowany przez moja lepsza 1/2 PKS stwierdzil,
    ze "na wszystkie autobusy na niedziele bilety sa sprzedane" (w piatek!!!)
    wybor (z braku innego w miare cywilizowanego srodka transportu)
    padl na kolej. I tu zaczely sie schody.

    Dotychczas korzystalem z polaczenia, gdzie wyjezdzalo sie osobowka
    lub pospiechem aby byc w Gdyni po 12:00 i tam przesiasc sie na startujacego
    pol godziny pozniej pospiecha do Lodzi. Tym razem niespodzianka - polaczenie
    do Gdyni jest, ale obsluguje je SKM. Oczywiscie nie ma mowy o wspolnym
    bilecie i przejazd drozeje z tego tytulu o 10 pln na osobe.
    Odpada, podobnie jak inne wynalazki spolki InterCity typu TLK
    (zrazilem sie do nich brakiem sensownych ulg, pula tanich biletow w kasie
    nigdy nie istnieje, etc...).

    Najtanszym okazalo sie polaczenie Slupsk-Szczecinek+[P]Szczecinek-Laskowice
    Pom. (Bory Tucholskie)+[P]Laskowice Pom.-Lodz Kaliska.
    Cena? 53 PLN/os. Fajnie.
    Tyle ze nie wiadomo czy "Bory" beda czekac na pospiecha z Gdyni
    (w druga strone "Asnyk" czekal na "Bory", bo tak jechalem).
    Druga sprawa, to koniec dlugie weekendu,
    jak pospiech z Gdyni przyjedzie pewnie wolnych miejsc siedzacych
    nie bedzie. Pozostaly dwa sensowne polaczenia - rzeznie ze Slupska
    o 19:23 i 23:51.

    Wybralismy te wczesniejsza.
    Kupilem bilety na P83505.
    Zaczely sie schody.

    19:00. Stacja w Slupsku.
    Na torze 15 stoi juz podczepiony do stonki sklad wagonow z tablicami
    "Slupsk-Krakow Pl. Slupsk-Koszalin-Szczecinek-Pila-Bydgoszcz-
    Kutno-Czestochowa...".
    Lodzi na tablicach brak (za chwile okaze sie to strategiczna informacja).
    Wychodzi pan w pomaranczowej kamizelce, na radiu slychac
    "Panie Zbyszku, jedziemy" i wyjezdzaja pod wiadukt. Stoja i stoja.
    Ludzie na peronie spodziewaja sie podstawienia skladu w perony, a tu nic.

    19:15. Wjezdza ekspres IC do Koszalina, Kolobrzegu, gdziekolwiek.
    Rownolegle wjezdza ET22 z czterema dwojkami z Ustki zapowiadany
    jako "Pospieszny z Ustki do Krakowa Plaszowa".
    Pasazerowie na peronie 3 odetchneli, teraz wiadomo na co czekali
    z tymi wagonami pod wiaduktem.
    ET22 sciga sie z EU07 wjezdzajac w perony.
    Zaczyna sie bitwa o wolne miejsca, bo 4 wagony, ktore przyjechaly z Ustki
    okazuja sie w 90% zajete. Reszta przytomnie czeka na podczepienie reszty
    skladu, czesc ludzi wysiada, bo nie ma miejsc.
    Jak wszyscy znalezli swoje przedzialy, zaczela sie konsternacja.
    Na peronie slychac glosy, ze "pociag nie jedzie przez Lodz"
    (podobno ktoras z osob z obslugi podala taka informacje).
    Ludzie sa przerazeni, ja zaczynam sie zastanawiac czy hafas nie wprowadzil
    mnie w blad konstruujac plan przejazdu.
    Kolejarze na peronie albo nic nie wiedza, albo podaja sprzeczne informacje.
    Na samej stacji byly co prawda informacje o zmianach
    w rozkladzie kursowania, ale wszystko sie przed odjazdem sie zgadzalo.
    Podjelismy decyzje, zeby jechac - najwyzej w Kutnie sie
    na cos przesiadziemy.

    Koszalin.
    Pociag zapowiadaja jako jadacy przez "Wloclawek, Kutno, Czestochowe...".
    Na peronie stoi jakas wycieczka, na pytanie czy ten pociag jedzie przez
    Lodz, pasazerowie w oknach zgodnie z tym co sie dowiedzieli od PKP
    (celowo nie uzywam okreslenia "druzyna pociagowa", bo ciezko
    powiedziec kto z PKP udzielil ludziom sprzecznych informacji).
    Pociag rusza ktos krzyczy "jednak jedzie przez Lodz...".
    Wycieczka zostala. Nie wsiedli, podbnie jak kilkoro innych pasazerow
    pozostawionych na pastwe losu przez niedoinformowanych ludzi z PKP.

    Gdzies za Koszalinem. Kontrola biletow.
    Sympatyczna osoba kontrolujaca zapytana "czy pociag jedzie
    przez Lodz Kaliska" odpowiada twierdzaco:
    "tak, musielismy zadzwonic do dyspozytora, bo nie wiadomo bylo
    czy w koncu jedzie czy nie. Ale nie jestem w stanie udzielic
    Panu informacji o ktorej przyjezdza, zapomnialam przez ten balagan
    dopytac....
    TC: Lodz Kaliska.... 4:21 prosze pani" :)

    Mimo wymienionych uprzejmosci, w Bialogardzie, Szczecinku
    i Pile pociag uporczywie zapowiadano z pominieciem Lodzi.
    Stwierdzilem w koncu, ze wszystko bedzie wiadomo
    jak wiedziemy w perony w Kutnie (pociagi do/z Lodzi staja
    przy peronie 3 lub 4).

    0:03 Bydgoszcz Glowna.
    Przez megafony podaja ze jedzie przez Lodz. Podaja nawet ze beda opoznienia
    ze wzgledu na roboty pod Koluszkami. To samo we Wloclawku.

    02:25 Kutno. Godzina prawdy.
    Wjezdzamy na peron 3, pociag dalej wlecze sie przez 1:30 do Lodzi
    (na tym przykladzie wytlumaczylem swojej 1/2 dlaczego sie mowi "rzeznia"
    na takie pociagi).

    I to by bylo na tyle.
    Chcialbym podziekowac z tego miejsca PKP Przewozy Regionalne za kolejna
    super skoordynowana akcje dezinformacyjna, kilkudziesieciu klientow poznalo
    Wasz profesjonalizm i nastepnym razem wybierze inny srodek transportu.

    SKM Szybka Kolej Miejska w Trojmiescie chcialem podziekowac za brak
    aktrakcyjnej oferty przewozowej dla klientow blizniaczej spolki PR
    - z checia dalbym Wam zarobic, ale nie w momencie gdy przez
    Wasz pociag za bilety mam zaplacic 126 PLN zamiast 106.
    Jesli 20 PLN powoduje, ze dwojka pasazerow woli sie tluc
    rzeznia w nocy zamiast pojechac pociagiem SKM/PR w dzien
    to cos tu jest nie halo. Podobnie z tego co uslyszalem w pociagu
    zrobili inni.

    Pozdrowienia, T. Ciemnoczułowski

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl
  • 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.