Strona Główna Płace naliczanie płac Płace odsetki od wynagrodzeń Płace Umowa zlecenie place zabaw karuzele PLACE ZABAW PODKARPACIE Płace przelicz płace szkolenia place w Irlandii płace w województwach PKS zmaość |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: place zbawTemat: Czy EXPO we Wrocławiu to dobry pomysł? Gość portalu: AntyEXPO napisał(a): > Skorzysta na tym przede wszystkim Wrocław. Prawda, ciezko sobie wyobrazic, zeby miasto-organizator nie odnioslo najwiekszych korzysci. > Reszta Polski prawdopodobnie nie > odniesie korzyści, co stawia pod znakiem zapytania tę kosztowną imprezę. Nieprawda, cala Polska bedzie miala unikalna mozliwosc zaprezentowania swojego dorobku. Kazde wojewodztwo bedzie mialo swoj pawilon. Inwestorzy z calego swiata beda mieli okazje poznac na miejscu mozliwosci prowadzenia biznesu w Polsce. Turysci odwiedzajacy Wroclaw byc moze zdecyduja sie zobaczyc inne miejsca w kraju. Czy tak zrobia, zalezy juz tylko od naszych zdolnosci promocji i reklamy, bo pokazywac mamy co. > Wystawa ta, jeśli dojdzie do skutku, pochłonie z budżetu (czyli z naszych > pieniędzy) niebagatelną sumę około 3 mld zł, co daje na przeciętnego Polaka 75 > (!!!) zł. > Dla mnie i dla wielu osób są to zmarnowane pieniądze, które możnaby przeznaczyć > na wiele pożytecznych celów. Znakomita czesc tych pieniedzy to inwestycje infrastrukturalne, nie tylko w samym Wroclawiu, choc tu rzeczywiscie najwiecej (organizator - jak wyzej). Inwestycje, ktorych Polska potrzebuje jak kania dzdzu, bo bez dobrych drog, lotnisk i linii kolejowych daleko nie zajedziemy, doslownie i w przenosni. Wedlug OECD jedna z glownych barier dla szybkiego rozwoju staje sie w Polsce zapoznienie infrastrukturalne. Czesi i Wegrzy bija nas pod tym wzgledem na glowe. Nie bez przyczyny obecny rzad wzial sie wreszcie powaznie za autostrady. A zatem inwestowanie w infrastrukture to jest wlasnie pozyteczny cel! Autor watku jest z Krakowa, wiec najlepiej powinien wiedziec, jakim zbawieniem dla miasta jest konczona tam niedlugo budowa obwodnicy autostradowej. A teraz liczby. Expo w Hanowerze - wiekszosc przeciwnikow wola: "straty, straty!" Owszem, spolka zarzadzajaca poniosla strate w wysokosci 2,3 mld DM, znacznie wyzsza niz zakladano. Przyczyna podstawowa bylo przeszacowanie liczby zwiedzajacych - zakladano 40 milionow, bylo 18. Wroclaw zaklada 9 milionow. Wspomniana wyzej strate pokryly budzety federalny i landu Dolna Saksonia. Ale wyliczono, ze te same budzety zyskaly na podatkach zwiazanych z Expo 2,8 mld DM, czyli juz w tym momencie sa na plusie! Expo, jak juz wspomnialem, to inwestycje. W Hanowerze siegnely 10 mld DM. Inwestycje oznaczaja pobudzenie koniunktury, daja zlecenia firmom, daja miejsca pracy. Znowu Hanower: 100 tys. miejsc pracy, z czego na stale po Expo zostalo 12 tys. Te miejsca pracy to z jednej strony ulga dla wydatkow budzetu centralnego (nie wyplaca skladek, zasilkow), z drugiej - zbawienie dla dochodow (podatki). To wszystko w zwiazku z jedna impreza. Aha, wcale nie jest tak, ze Wroclaw sam nic nie robi. Do 2010 roku zainwestujemy m.in. w infrastrukture miejska (np. uzbrojenie terenu, obwodnica) 2,5 mld PLN. Pozostala czesc kosztow Expo to pawilony panstw i organizacji miedzynarodowych - ale one same placa za ich budowe. Na zrodle finansowania obiektow polega zasadnicza roznica miedzy Expo a Olimpiada. Tylko nasz pawilon krajowy i pawilony regionalne zbudujemy za wlasne pieniadze. Nie trzeba tez niszczyc przyrody, by wystawe zorganizowac. Nie zostanie po niej niepotrzebny prawie nikomu tor bobslejowy. Zostana za to drogi, linie kolejowe, osiedle mieszkaniowe, uzbrojony teren. I do tego beda tak niewymierne korzysci, jak darmowa reklama na calym swiecie. Delegacja BIE odwiedzila Wroclaw w kwietniu. Po zapoznaniu sie z dokumentami przygotowanymi przez miasto, wizji lokalnej jego samego (w tym terenow przyszlej wystawy) stwierdzila w swoim raporcie, ze "Wrocław jest dobrym kandydatem do zorganizowania wystawy w 2010 roku". W raporcie tym, bedacym kluczowym wyznacznikiem wyboru miasta-organizatora, czytamy takze: "na pozytywną ocenę dla miasta złożyło się wsparcie rządu i władz miasta, znakomicie opracowany biznesplan i perspektywa wstąpienia Polski do Unii Europejskiej (...) Biznesplan Expo jest oparty na ostrożnych kalkulacjach, co gwarantuje finansowe powodzenie imprezy." A zatem jestesmy przygotowani pod kazdym wzgledem, a finansowym w szczegolnosci! Pozdrawiam! Temat: Na Piotrkowską wracają samochody Do wszystkich, którzy chcą Piotrkowskiej bez samochodów: Pomysłom otwarcia Piotrkowskiej dla ruchu kołowego można jeszcze zapobiec, przyłączając się do tej internetowej akcji. Wystarczy podpisać się pod tym listem oraz przesłać go do Urzędu Miasta Łodzi (uml@uml.lodz.pl) i do wszystkich znajomych. Może groźba zaprzestania zakupów na Piotrkowskiej- autostradzie przemówi do wyobraźni „kupców z Piotrkowskiej” i władz Miasta: Uważam, że planowane otwarcie ulicy Piotrkowskiej (od al. Piłsudskiego do Placu Wolności) dla swobodnego ruchu samochodowego i zezwolenie na parkowanie na tym odcinku, jest pomysłem złym. W każdym normalnym mieście jest przestrzeń zamknięta dla ruchu kołowego. Dlaczego i w tym Łódź musi się odróżniać? Piotrkowska, po wielu latach wysiłków kolejnych władz Miasta, tworzyła stopniowo swój wizerunek. Stała się miejscem spotkań Łodzian. Po licznych remontach, większość kamienic odzyskała swój dawny urok. Teraz w kilka miesięcy może się to zmienić. Wzrost liczby samochodów na Piotrkowskiej spowoduje wzrost zanieczyszczenia i fasady budynków w krótkim czasie znów staną się szare. Nawierzchnia z kostki była przygotowana z myślą o pieszych, nie o samochodach, które sprawią, że na Piotrkowskiej pojawią się koleiny. „Pomnik Łodzian”, zbudowany z cegiełek mieszkańców miasta szybko ulegnie dewastacji. Wszystko to spowoduje, że Piotrkowska upodobni się do innych ponurych i zniszczonych ulic, których niestety nie brakuje w Łodzi. Pomysł uczynienia z Piotrkowskiej parkingu i normalnej ulicy forsowany jest przez wąską grupę „kupców z Piotrkowskiej”, którzy widzą w tym rozwiązaniu zbawienie dla swoich sklepów. Skoro są tak przywiązani do tej ulicy i chcą na niej samochodów, dlaczego nie przeniosą się na część nie-deptakową Piotrkowskiej? Dlaczego na Święta nie przygotowali żadnej specjalnej dekoracji swych sklepów? Dlaczego nie zmieniły się jakość obsługi i asortyment? Pomysł „kupców z Piotrkowskiej” nie tylko nie uczyni ich sklepów bardziej konkurencyjnymi – odbierze im największy atut: świetną lokalizację w pięknych budynkach. Wszystkich Łodzian natomiast, pozbawi najpiękniejszej ulicy, której wieloletni remont wiązał się z olbrzymimi kosztami. Dlatego też, jeśli decyzja o otwarciu Piotrkowskiej dla ruchu kołowego i uczynienie z niej parkingu wejdą w życie, uszczęśliwiając jedynie wąską grupę „kupców z Piotrkowskiej”, zaprzestanę robienia na tej ulicy jakichkolwiek zakupów do czasu, gdy ulica ta nie stanie się ponownie deptakiem. Może wtedy zwolennicy Piotrkowskiej-autostrady zrozumieją, że lepsza jest ulica bez samochodów, niż ulica bez kupujących. Podpis: Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 216 rezultatów • 1, 2, 3 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||