Strona Główna
Płace naliczanie płac
Płace odsetki od wynagrodzeń
Płace Umowa zlecenie
place zabaw karuzele
PLACE ZABAW PODKARPACIE
Płace przelicz
płace szkolenia
place w Irlandii
płace w województwach
PKS zmaość
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • assia94.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: place zbaw





    Temat: Czy EXPO we Wrocławiu to dobry pomysł?
    Gość portalu: AntyEXPO napisał(a):

    > Skorzysta na tym przede wszystkim Wrocław.

    Prawda, ciezko sobie wyobrazic, zeby miasto-organizator nie odnioslo
    najwiekszych korzysci.

    > Reszta Polski prawdopodobnie nie
    > odniesie korzyści, co stawia pod znakiem zapytania tę kosztowną imprezę.

    Nieprawda, cala Polska bedzie miala unikalna mozliwosc zaprezentowania swojego
    dorobku. Kazde wojewodztwo bedzie mialo swoj pawilon. Inwestorzy z calego swiata
    beda mieli okazje poznac na miejscu mozliwosci prowadzenia biznesu w Polsce.
    Turysci odwiedzajacy Wroclaw byc moze zdecyduja sie zobaczyc inne miejsca w
    kraju. Czy tak zrobia, zalezy juz tylko od naszych zdolnosci promocji i reklamy,
    bo pokazywac mamy co.

    > Wystawa ta, jeśli dojdzie do skutku, pochłonie z budżetu (czyli z naszych
    > pieniędzy) niebagatelną sumę około 3 mld zł, co daje na przeciętnego Polaka 75
    > (!!!) zł.
    > Dla mnie i dla wielu osób są to zmarnowane pieniądze, które możnaby przeznaczyć
    > na wiele pożytecznych celów.

    Znakomita czesc tych pieniedzy to inwestycje infrastrukturalne, nie tylko w
    samym Wroclawiu, choc tu rzeczywiscie najwiecej (organizator - jak wyzej).
    Inwestycje, ktorych Polska potrzebuje jak kania dzdzu, bo bez dobrych drog,
    lotnisk i linii kolejowych daleko nie zajedziemy, doslownie i w przenosni.
    Wedlug OECD jedna z glownych barier dla szybkiego rozwoju staje sie w Polsce
    zapoznienie infrastrukturalne. Czesi i Wegrzy bija nas pod tym wzgledem na
    glowe. Nie bez przyczyny obecny rzad wzial sie wreszcie powaznie za autostrady.
    A zatem inwestowanie w infrastrukture to jest wlasnie pozyteczny cel! Autor
    watku jest z Krakowa, wiec najlepiej powinien wiedziec, jakim zbawieniem dla
    miasta jest konczona tam niedlugo budowa obwodnicy autostradowej.

    A teraz liczby. Expo w Hanowerze - wiekszosc przeciwnikow wola: "straty,
    straty!" Owszem, spolka zarzadzajaca poniosla strate w wysokosci 2,3 mld DM,
    znacznie wyzsza niz zakladano. Przyczyna podstawowa bylo przeszacowanie liczby
    zwiedzajacych - zakladano 40 milionow, bylo 18. Wroclaw zaklada 9 milionow.
    Wspomniana wyzej strate pokryly budzety federalny i landu Dolna Saksonia. Ale
    wyliczono, ze te same budzety zyskaly na podatkach zwiazanych z Expo 2,8 mld DM,
    czyli juz w tym momencie sa na plusie!
    Expo, jak juz wspomnialem, to inwestycje. W Hanowerze siegnely 10 mld DM.
    Inwestycje oznaczaja pobudzenie koniunktury, daja zlecenia firmom, daja miejsca
    pracy. Znowu Hanower: 100 tys. miejsc pracy, z czego na stale po Expo zostalo 12
    tys. Te miejsca pracy to z jednej strony ulga dla wydatkow budzetu centralnego
    (nie wyplaca skladek, zasilkow), z drugiej - zbawienie dla dochodow (podatki).
    To wszystko w zwiazku z jedna impreza.

    Aha, wcale nie jest tak, ze Wroclaw sam nic nie robi. Do 2010 roku zainwestujemy
    m.in. w infrastrukture miejska (np. uzbrojenie terenu, obwodnica) 2,5 mld PLN.
    Pozostala czesc kosztow Expo to pawilony panstw i organizacji miedzynarodowych -
    ale one same placa za ich budowe. Na zrodle finansowania obiektow polega
    zasadnicza roznica miedzy Expo a Olimpiada. Tylko nasz pawilon krajowy i
    pawilony regionalne zbudujemy za wlasne pieniadze. Nie trzeba tez niszczyc
    przyrody, by wystawe zorganizowac. Nie zostanie po niej niepotrzebny prawie
    nikomu tor bobslejowy. Zostana za to drogi, linie kolejowe, osiedle
    mieszkaniowe, uzbrojony teren. I do tego beda tak niewymierne korzysci, jak
    darmowa reklama na calym swiecie.

    Delegacja BIE odwiedzila Wroclaw w kwietniu. Po zapoznaniu sie z dokumentami
    przygotowanymi przez miasto, wizji lokalnej jego samego (w tym terenow przyszlej
    wystawy) stwierdzila w swoim raporcie, ze "Wrocław jest dobrym kandydatem do
    zorganizowania wystawy w 2010 roku". W raporcie tym, bedacym kluczowym
    wyznacznikiem wyboru miasta-organizatora, czytamy takze: "na pozytywną ocenę dla
    miasta złożyło się wsparcie rządu i władz miasta, znakomicie opracowany
    biznesplan i perspektywa wstąpienia Polski do Unii Europejskiej (...) Biznesplan
    Expo jest oparty na ostrożnych kalkulacjach, co gwarantuje finansowe powodzenie
    imprezy." A zatem jestesmy przygotowani pod kazdym wzgledem, a finansowym w
    szczegolnosci!

    Pozdrawiam!



    Temat: Na Piotrkowską wracają samochody
    Do wszystkich, którzy chcą Piotrkowskiej bez samochodów:

    Pomysłom otwarcia Piotrkowskiej dla ruchu kołowego można
    jeszcze zapobiec, przyłączając się do tej internetowej akcji.
    Wystarczy podpisać się pod tym listem oraz przesłać go do
    Urzędu Miasta Łodzi (uml@uml.lodz.pl) i do wszystkich
    znajomych. Może groźba zaprzestania zakupów na Piotrkowskiej-
    autostradzie przemówi do wyobraźni „kupców z Piotrkowskiej” i
    władz Miasta:

    Uważam, że planowane otwarcie ulicy Piotrkowskiej (od al.
    Piłsudskiego do Placu Wolności) dla swobodnego ruchu
    samochodowego i zezwolenie na parkowanie na tym odcinku, jest
    pomysłem złym.
    W każdym normalnym mieście jest przestrzeń zamknięta dla ruchu
    kołowego. Dlaczego i w tym Łódź musi się odróżniać?
    Piotrkowska, po wielu latach wysiłków kolejnych władz Miasta,
    tworzyła stopniowo swój wizerunek. Stała się miejscem spotkań
    Łodzian. Po licznych remontach, większość kamienic odzyskała
    swój dawny urok. Teraz w kilka miesięcy może się to zmienić.
    Wzrost liczby samochodów na Piotrkowskiej spowoduje wzrost
    zanieczyszczenia i fasady budynków w krótkim czasie znów staną
    się szare. Nawierzchnia z kostki była przygotowana z myślą o
    pieszych, nie o samochodach, które sprawią, że na Piotrkowskiej
    pojawią się koleiny. „Pomnik Łodzian”, zbudowany z cegiełek
    mieszkańców miasta szybko ulegnie dewastacji. Wszystko to
    spowoduje, że Piotrkowska upodobni się do innych ponurych i
    zniszczonych ulic, których niestety nie brakuje w Łodzi.
    Pomysł uczynienia z Piotrkowskiej parkingu i normalnej ulicy
    forsowany jest przez wąską grupę „kupców z Piotrkowskiej”,
    którzy widzą w tym rozwiązaniu zbawienie dla swoich sklepów.
    Skoro są tak przywiązani do tej ulicy i chcą na niej
    samochodów, dlaczego nie przeniosą się na część nie-deptakową
    Piotrkowskiej? Dlaczego na Święta nie przygotowali żadnej
    specjalnej dekoracji swych sklepów? Dlaczego nie zmieniły się
    jakość obsługi i asortyment?
    Pomysł „kupców z Piotrkowskiej” nie tylko nie uczyni ich
    sklepów bardziej konkurencyjnymi – odbierze im największy atut:
    świetną lokalizację w pięknych budynkach. Wszystkich Łodzian
    natomiast, pozbawi najpiękniejszej ulicy, której wieloletni
    remont wiązał się z olbrzymimi kosztami.
    Dlatego też, jeśli decyzja o otwarciu Piotrkowskiej dla ruchu
    kołowego i uczynienie z niej parkingu wejdą w życie,
    uszczęśliwiając jedynie wąską grupę „kupców z Piotrkowskiej”,
    zaprzestanę robienia na tej ulicy jakichkolwiek zakupów do
    czasu, gdy ulica ta nie stanie się ponownie deptakiem. Może
    wtedy zwolennicy Piotrkowskiej-autostrady zrozumieją, że lepsza
    jest ulica bez samochodów, niż ulica bez kupujących.

    Podpis:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 3 z 3 • Zostało znalezionych 216 rezultatów • 1, 2, 3 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.