Strona Główna pkwiu na materiały budowlane PKWiU A VAT PKWiU lata PKP grzmiąca-koszalin PKP Chełmża Toruń rozkład pks cieszyn rozkład jazdy pkt indywidualni pkt Książka abonentów prywatnych płaca w zarządzaniu PKS Wągrowiec Gniezno |
Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKWiU UstawaTemat: Przetarg na sprzet komputerowy - opis przedmiotu zamowienia Faktycznie - degustacja jest stosowana w praktyce - oto przykład: Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 169 z dnia 13.11.2003 POZYCJA 72989 OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM o szacunkowej warto?ci powyżej 30 000 euro Szkoła Policji, 40-684 Katowice, ul. Gen. Jankego 276, woj. ?l?skie, pow. m. Katowice, tel. 032 2029004, 2028635, fax 032 2029004 w. 305, www.katowice.szkolapolicji.gov.pl, e-mail: poczta@katowice.szkolapolicji.gov.pl, ogłasza przetarg nieograniczony na DOSTAWY MROŻONEK: ZIEMNIAKÓW PRZETWORZONYCH I ZAKONSERWOWANYCH, WARZYW PRZETWORZONYCH I ZAKONSERWOWANYCH, OWOCÓW PRZETWORZONYCH W 2004 ROKU DO SZKOŁY POLICJI W KATOWICACH.(PKWiU: 15.31.1) Miejsce realizacji: SZKOŁA POLICJI W KATOWICACH 40-684 KATOWICE UL. GEN. JANKEGO 276. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej. Dopuszcza się składanie ofert równoważnych. Termin realizacji (wymagany) - od 01.01.2004 r. do 31.12.2004 r. Wadium - 4.000, 00 zł. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) - 65% ocena jako?ci w tym degustacja - 35% Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiaj?cego, lok.: BUDYNEK B, POKÓJ B 001, lub za zaliczeniem pocztowym. Uprawniony do kontaktów z oferentami - Piotr Kucia, tel. 032 2029004 wew.449, lok. pokój B 001, w godz. 09:00 - 15:00. Oferty należy składać w siedzibie zamawiaj?cego, lok. BUDYNEK B, POKÓJ B 007. Termin składania ofert upływa dnia 05.12.2003 o godzinie 11:00. Otwarcie ofert nast?pi dnia 05.12.2003 o godzinie 11:30 w siedzibie zamawiaj?cego, lok. BUDYNEK B, POKÓJ B 110. Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych. W przetargu mog? wzi?ć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych, spełniaj?cy warunki dodatkowe: - zawarte w SIWZ. Temat: Przetarg na obsluge linii 742 i 743 http://www.mzkp.pn.pl/3_Komunikaty/komunika.htm OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej, Miejsce realizacji: Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej. Termin realizacji (wymagany) Wadium - 2.000 zł. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie Uprawniony do kontaktów z oferentami - Michał Nowacki, e-mail: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. Międzygminny Termin składania ofert upływa dnia 12.02.2003 o godzinie 10:45. Otwarcie ofert nastąpi dnia 12.02.2003 o godzinie 11:00 w siedzibie Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych. W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie Temat: Przetarg na obsługę linii reg ionalnych
http://www.uzp.gov.pl/biulety/2002/188/188_4740.html Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 188 z dnia 14.11.2002 OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 70-540 Szczecin, ul. Miejsce realizacji: WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej. Termin realizacji (wymagany) - 01/01/2003 - 31/12/2003 ROK. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) - 60% KOSZT 1 POCIĄGOKILOMETRA - 30% PUNKTUALNOŚĆ KURSOWANIA POCIĄGÓW - 10% Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w SZCZECIN, UL. Oferty należy składać w SZCZECIN, UL. MICKIEWICZA 41, POK. 314. Termin składania ofert upływa dnia 23.12.2002 o godzinie 10:00. Otwarcie ofert nastąpi dnia 23.12.2002 o godzinie 11:00 w SZCZECIN, UL. Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych. W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust. POSIADANIE KONCESJI MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY NA WYKONYWANIE PASAŻERSKICH pzdr. Temat: Elektryfikacja przejscia graniczengo Miedzylesie - Lichkov http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/151/151_5452.html Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 151 z dnia 10.10.2003 OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny - Wrocław - Wydział Miejsce realizacji: Stacja kolejowa PKP Miedzylesie - granica państwa. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej. Termin realizacji (pożądany) - 30.03.2004. Wadium - 10000,00 zł. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) - 80% termin realizacji - 20% Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 80,00 zł) można Uprawniony do kontaktów z oferentami - inż. Andrzej Eidtner, e-mail: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie Termin składania ofert upływa dnia 25.11.2003 o godzinie 09:30. Otwarcie ofert nastąpi dnia 25.11.2003 o godzinie 10:00 w siedzibie Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych. W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. -jako podmiot jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym z -posiada uprawnienia do wykonywania usług objętych zamówieniem -dysponuje niezbędną wiedzą i doświadczeniem jako wykonawca robót o -znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia -zawarte w SIWZ Temat: Czy filmowiec prowadzący firmę musi posiadać kasę fiskalną? Kasa od 1 wrzesnia powinien posiadać każdy filmowiec który ma wpisane w PKD numer zaczynający się na 92, także większość z nas. Sprawa płyt i nośników rzuca się w rozporządzeniu na pierwszy plan i większość myśli, że no ja przecież nie sprzedaję płyt, kaset itp, ale tu nie chodzi już o te płyty, a o wspominaną tablekę na stronie 8 Rozporządzenia numerek 34 polecam lekturę dołączam plik. Kolego czy nr PKD wziales z zalacznka (tabelki) do rozporzadzenia? w US nr PKD nie obowiazuje oni maja PKWiU - ale wracajac do tematu z zalacznikiem i tabelka: przeczytaj to: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0375.htm a teraz to: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2706.htm w jednym i drugim rozporzadzeniu jest zalacznik "WYKAZ SPRZEDAŻY ZWOLNIONEJ Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA" w ktorym pozycja 34 informuje : "34 ex 92 Usługi związane z rekreacją, kulturą i sportem, z wyłączeniem usług związanych z filmami i taśmami wideo oraz wyświetlaniem filmów na innych nośnikach" jezeli 2 lata temu byl taki zapis to dlaczego filmowcy nie maja jeszcze kas fiskalnych? w ustawie wazny jest §4 i co w nim napisano. W rozporzadzeniu z dnia 28 marca 2006 r. cala rozbija sie o §4 ust. 7 w moim Urzedzie Skarbowym powidziano mi ze nie musze miec kasy jezeli rachunki wystawiamna uslugę. Plyty i kasety nadal moge wrzucac w koszty gdyz na czyms ta usluge musze wykonac. nie moge sprzedawac samych nosnikow (np kopii). Zawsze moge rozliczyc to w ten sposob ze 50plyt DVD wykorzystalem na potrezby wlasne (archiwizacja) Dzis jade po papierek z interpretacja. Kris Temat: Przetarg - kontrolę dokumentów przewozu o sób, rzeczy i zwierząt 049/2004___Warszawa___Kontrola dokumentów przewozu w pociągach 17.02.2004 OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM "PKP Przewozy Regionalne" spółka z o.o., ogłasza przetarg nieograniczony na: kontrolę dokumentów przewozu osób, rzeczy i zwierząt Dopuszcza się składanie ofert częściowych, liczba zadań: 16. Miejsce realizacji: poszczególne Zakłady Przewozów Regionalnych. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej. Termin realizacji (wymagany) - od 01.05.2004 r. do 30.04.2005 r. Wadium - 50 800,00 zł. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) - 100 %. Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 20,00 zł) można odebrać Uprawnieni do kontaktów z oferentami: Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. 136. Otwarcie ofert nastąpi dnia 31.03.2004 o godzinie 14:00 Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych. W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie Temat: Przetarg na szynobusy Wygrzebałem z archwiwów. Wyglądało to tak: Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 86 z dnia 27.05.2002 Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 87-100 Toruń, pl. Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej. Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) - 70% Ogłoszenie o planowanych zamówieniach (ZP-190) dotyczące tego postępowania - spełniają warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Tarhimdugurth Temat: Podatek VAT "Dlaczego nagle i niepostrzeżenie wzrosła stawka VAT na "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej" - Gazeta Wyborcza Siłownie, fitness kluby, baseny, które dotychczas były z VAT zwolnione, od 1 stycznia muszą płacić 22 proc. VAT. Dlaczego? Jakiś urzędnik w Ministerstwie Finansów dopisał trzy słowa w załączniku do ustawy o VAT. Stało się tak za sprawą ustawy ujednolicającej klasyfikację statystyczną towarów i usług, którą Sejm uchwalił w grudniu 2002 r. Sama zmiana była bardzo potrzebna i powinna zostać przeprowadzona już dawno. Dotychczas bowiem obowiązywały dwie odrębne klasyfikacje towarów - w imporcie Polska Klasyfikacja Towarów i Usług, w kraju pochodzący jeszcze z lat 70. i mocno już przestarzały Systematyczny Wykaz Wyrobów. Tymczasem od przyporządkowania danego towaru lub usługi do odpowiedniego numerka w tabelce SWW lub PKWiU zależy stawka VAT. Istnienie dwóch odrębnych klasyfikacji prowadziło do wielu nieporozumień. Np. importowane złączki do wc. były obłożone 7-proc. stawką VAT, a krajowe 22-proc. W efekcie importowane były tańsze, więc polscy przedsiębiorcy narzekali na nieuczciwą konkurencję. Ten sam problem mieli producenci płaskowników do okien. Po nowelizacji ustawy o VAT problem miał zniknąć - przestał obowiązywać Systematyczny Wykaz Wyrobów, a "jedynie słuszną" tabelką jest Polska Klasyfikacja Towarów i Usług. Pojawiły się jednak nowe kłopoty. Do 1 stycznia 2003 r. niemal cała oferta fitness klubów - siłownie, sauny, baseny, gimnastyka korekcyjna, aerobik - czyli z punktu widzenia PKWiU "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej" - była zwolniona z VAT. Zapisano to w załączniku nr 2 do ustawy. Po zmianie klasyfikacji, która weszła w życie 1 stycznia 2003 r., mamy również załącznik nr 2 - "wykaz usług, których świadczenie jest zwolnione z podatku". Zamiast "usług związanych z poprawą kondycji fizycznej" mamy tam jednak "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej - wyłącznie usługi łaziennicze". Te trzy nowe słowa dopisano do załącznika w nowelizacji ustawy. - To oznacza, że zwolnione z VAT są wyłącznie sauny - na resztę usług nałożono standardową 22-proc. stawkę - martwi się przedsiębiorca z Podhala. - Nie rozumiem, o co tu chodzi. Sauna jest wprawdzie bardzo zdrowa, ale basen też. A gimnastyka korekcyjna dla dzieci jest chyba ważniejsza. Teraz będę musiał podwyższyć ceny. Matka, która przychodzi z dzieckiem, płaci 20 zł za godzinę. Teraz zapłaci prawie 25, z czego blisko jedną czwartą zabierze fiskus. Jak ja mam jej to wytłumaczyć? - pyta przedsiębiorca. Skąd wzięły się te trzy fatalne słowa w załączniku? Na pewno dopisał je jakiś urzędnik w Ministerstwie Finansów, ale dlaczego - tego nie wiadomo. W uzasadnieniu do ustawy rząd poinformował, że jego intencją absolutnie nie jest podwyżka stawek VAT. Mało tego: w ustawie znalazł się nawet zapis, z którego jasno wynika, że zmiany w klasyfikacji nie powodują zmiany wysokości podatku. No i nie ma tam nawet słowa o tym, że wzrasta stawka VAT na "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej". Może więc przedsiębiorcy - właściciele fitness klubów nie mają się czego bać? Niestety, wygląda na to, że stawka podatku jednak wzrosła. Poinformowała o tym mimochodem wiceminister finansów Irena Ożóg, odpowiadając w innej sprawie na interpelację posłanki Barbary Marianowskiej. "Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej nie są zwolnione z podatku od towarów i usług, ponieważ zgodnie z poz. 25. załącznika do ustawy zwolnione z VAT są wyłącznie usługi łaziennicze" - napisała pani minister. Wprawdzie kilka tygodni później podała się do dymisji, ale odpowiedź na interpelację jest oficjalnym stanowiskiem resortu i nie zależy od widzimisię poszczególnych wiceministrów. Urzędy skarbowe z pewnością będą się kierować przede wszystkim stanowiskiem ministerstwa. Dlaczego resort uznał, że usługi łaziennicze, czyli sauny, powinny się cieszyć specjalnymi względami, a baseny i siłownie już nie? Nikt w Ministerstwie Finansów nie potrafił nam tego wyjaśnić. Prawdopodobnie Polska i tak musiałaby podwyższyć stawkę VAT dla fitness klubów w związku z wejściem do UE, ale taki sam VAT musiałyby też płacić sauny. Unijna podatkowa VI dyrektywa (określa unijne reguły dotyczące podatku VAT i wymienia wszystkie odstępstwa od tych reguł) nic o "usługach łazienniczych" nie mówi. - Zatrudniam 18 osób, wszędzie mam zainstalowane kasy fiskalne, regularnie płacę podatki - mówi przedsiębiorca z Podhala. - Po podwyżce VAT będę oczywiście przegrywał konkurencję z zakładanymi pokątnie w piwnicach siłowniami, które żadnych podatków nie zapłacą." co o tym sadzicie?? pozdro Sei Temat: Czy mo¿na sprzedaæ samochód?
Hm, w starej bylo chyba od importu, a nie od "sprzedazy samochodow Temat: Wikliniarze w plątaninie przepisów Macieju z poniższego tekstu wynika coś innego ,jest to interpretacja organu podatkowego w Chodzieży "Wnioskodawca rozpoczyna działalność gospodarczą w zakresie produkcji wyrobów dekoracyjnych z siana, słomy, drewna, wikliny, chrustu brzozowego i innych materiałów do wypalania. Wyroby te nie posiadają atestu Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej. Działalność została sklasyfikowana do symbolu PKD 20.52.Z ? produkcja wyrobów z korka, słomy i materiałów używanych do wypalania?. Zdaniem Wnioskodawcy produkowane wyroby winny być opodatkowane podatkiem VAT wg stawki 7%, zgodnie z załącznikiem nr 3 poz. 114 i 116 a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. W świetle przedstawionego wyżej stanu faktycznego i unormowań prawnych mających do niego zastosowanie tut. organ podatkowy stwierdza: Zgodnie z art. 5 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej ?podatkiem?, podlegają odpłatna dostaw towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie natomiast do treści obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa zarówno towary jak i usługi identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej ? art. 2 pkt 6 i art. 8 ust.3 ustawy o VAT. Dla celów podatku od towarów i usług stosowana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wynikająca z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.). W myśl art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, stawka podatku wynosi 7%, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy (w pozycjach 110 ? 128), będących wyrobami sztuki ludowej i rzemiosła ludowego i artystycznego, które posiadają atest Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej. W pozycjach 114 i 116a tego załącznika wymieniono: - wyroby ze słomy ? PKWiU 20.52.15-70.70, - wyroby koszykarskie, wikliniarskie i inne z materiałów roślinnych pozostałe osobno niewymienione - PKWiU 20.52.15-70.90. * wyroby ze słomy: wszystkie o numerze 20.52.15-70.70, * wyroby o numerach: - ex 20.52.15-70.40 tylko z trzciny lub łączone z trzciną, - ex 20.52.15-70.60 tylko z trzciny lub łączone z trzciną, - ex 20.52.15-70.90 tylko z trzciny lub łączone z trzciną, - ex 20.52.15-70.10 tylko z łuby i łączone z łubą, - ex 20.52.15-70.20 tylko z łuby i łączone z łubą, - ex 20.52.15-70.90 tylko z łuby i łączone z łubą, - 20.52.15-70.60 wyroby plecionkarsko-koszykarskie z rogożyny, wikliny i trzciny egzotycznej. Jednak jak wynika z wyżej podanych przepisów ustawodawca uzależnił możliwość korzystania ze stawki VAT 7 % od posiadania na przedmiotowe wyroby ważnego atestu Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej. Dodaje się, iż do wydawania atestów upoważniających do stosowania stawki 7 % przy sprzedaży wyrobów wymienionych w poz. 110- 128 załącznika nr 3 ustawy o VAT, jako właściwa została przez Ministra Kultury uznana Krajowa Komisja Artystyczna i Etnograficzna, działająca na podstawie Uchwały Zarządu Fundacji ?CEPELIA? Polska Sztuka i Rękodzieło. Reasumując należy uznać, iż w opisanym stanie faktycznym i prawnym, w związku z nie posiadaniem powyższego atestu na swoje wyroby, Wnioskodawca nie ma prawa do stosowania przy ich sprzedaży stawki podatku VAT 7% lecz 22 % - zgodnie z art. 41 ust.1 ustawy o VAT. Ponadto informuje się, że niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia. może się mylę ale nie słyszałem nic na temat zmiany i nadal stosować muszę przy fakturowaniu stawkę VAT 22% Temat: Kasy fiskalne Z ciekawości zainteresowałem się tematem, po przedstawieniu tematu księgowej dostałem odpowiedź i wygląda to tak: Jeśli do 31.12.2005 r. obroty warsztatu nie przekroczyły 40000 zł to w 2006 r. nadal może on korzystac ze zwolnienia do 31.12.2006 r. pod warunkiem że obrót w 2006 r. też zmieści sie w tej kwocie. W przypadku przekroczenia 40000 zł w 2006 zwolnienie przestanie obowiazywać po upływie dwóch miesiacy liczac od pierwszego dnia miesiaca po miesiacu, w którym przekroczenie nastapiło. Istnieje jednak ograniczenie o którym mowa w rozporządzeniu zawartym w Dz.U. z 2006 r nr 51 poz. 375 i nr 60, poz. 431: § 4. Zwolnień od obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 oraz § 3, nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów: 1) do podatników prowadzących działalność w zakresie sprzedaży gazu płynnego; 2) przy świadczeniu usług przewozów regularnych i nieregularnych pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyjątkiem przewozów, o których mowa w poz. 6 i 7 załącznika do rozporządzenia; 3) przy świadczeniu usług przewozu osób i ładunków taksówkami; 4) przy dostawie: silników spalinowych tłokowych, wewnętrznego spalania, typu stosowanego w pojazdach mechanicznych (PKWiU 34.10.1), nadwozi do pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep (PKWiU 34.2), części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników (PKWiU 34.3); 5) przy dostawie: a) sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten, (ex PKWiU 32), b) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego, (ex PKWiU 33.40.3); 6) przy dostawie wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których sprzedaż nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy; 7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łącznie z licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży. § 13. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2006 r., z wyjątkiem przepisów § 4 pkt 4-7, które wchodzą w życie z dniem 1 września 2006 r.4). Co to oznacza ? Otóż w zależności od kwalifikacji tego co robimy musimy lub nie musimy posiadać kasę rejestrującą, o ile spełniwy warunki obrotu. Niestety księgowa moja nie zna specyfiki pracy warsztatów, jednakże osobiście uważam że dopóki sprzedajemy usługę a nie materiały, dopóty nie ma problemu. Mimo iż usługa naprawy samochodu wiąże się z użyciem części zamiennych, to dopóki cenę tychże wliczamy w cenę usługi bez rozbicia na koszt części i koszt robocizny, dopóty nie obowiązuje powyższy przepis. To jednak jest już moja interpretacja. Osobiście proponuję napisać do swojego Naczelnika Urzędu Skarbowego pismo z prośbą o interpretację stanowiska. Teraz są takie czasy że można się zwrócić z czymś takim do Naczelnika US, ten ma obowiązek w określonym czasie wydać decyzję czy dana interpretacja jest słuszna czy nie i co najważniejsze, jest to wówczas decyzja wiążąca w zakresie interpretacji prawa podatkowego dla każdego US Polecam w wolnej chwili przejrzeć http://sip.mf.gov.pl/sip/ - rodzaj dokumentu "decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego", słowo kluczowe "kasa rejestrująca". Może coś ciekawego się znajdzie ? Temat: Cappuccino --- kawa czy usługa? Temat powrócił w dzisiejszej 'Rzeczpospolitej', w dodatku 'Dobra Firma'. Pozwolę sobie przytoczyć w całości: O STAWCE DECYDUJE KLASYFIKACJA STATYSTYCZNA Od cappuccino płacimy tylko 7 proc. VAT Właściciel kawiarni sprzedający kawę zapłaci 22 proc. VAT. Jeśli jest to cappucino albo latte, podatek wyniesie tylko 7 proc. Usługi gastronomiczne oraz usługi podawania napojów są do końca 2007 r. opodatkowane stawką 7 proc. Nie dotyczy to sprzedaży kawy. Ale okazuje się, że cappuccino i latte to nie kawa. Tak uważa wielu restauratorów, ale, co ważniejsze, potwierdził to Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście w interpretacji z 14 kwietnia br. (1435/PP1/44307/06/AŁ). Więcej mleka niż w espresso Jaką stawką opodatkować cappuccino i latte? Dla niezorientowanego w niuansach przyrządzania napojów podatkowca odpowiedź wydaje się prosta - 22 proc., bo kawa jest wyłączona z preferencyjnej 7-proc. stawki. Ale kawosz odpowie inaczej. Dla niego cappuccino i latte to gorące mleczne napoje o smaku kawowym. Dlaczego? Ponieważ bazowym składnikiem tych produktów jest mleko i specjalnie przyrządzona piana mleczna - tak argumentował właściciel kawiarni we wniosku do urzędu. Napój latte składa się w około 93 proc. z mleka i piany mlecznej, natomiast tylko 7 proc. stanowi napar kawowy. Przy cappuccino te proporcje wynoszą około 90 i 10 proc. Są to więc produkty mleczarskie i przy ich sprzedaży można stosować preferencyjną stawkę VAT 7 proc. Ważny skład, a nie nazwa Co na to urząd? Przekonały go argumenty kawiarza i zgodził się na niższą stawkę. Jak czytamy w odpowiedzi: "pomimo faktu potocznego określenia przedmiotowych napojów jako kawa, kawa latte, czy kawa cappuccino, zgodnie z klasyfikacją Głównego Urzędu Statystycznego należy je zaklasyfikować do grupowania PKWiU 15.98.12-70.00 "Napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe". Powyższe napoje nie są więc klasyfikowane do grupowania PKWiU 15.86.1250.00 "Ekstrakty, esencje i koncentraty kawy oraz przetwory na ich bazie lub na bazie kawy". W związku z powyższym sprzedaż przedmiotowych napojów w ramach usługi gastronomicznej opodatkowana jest stawką 7 proc.". PRZEMYSŁAW WOJTASIK Kiedy niższa stawka Przepisy przewidują dwie podstawy zastosowania niższej stawki: > art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawy o VAT - usługi gastronomiczne, > § 40 rozporządzenia ministra finansów z 27 kwietnia 2004 r. - usługi związane z podawaniem napojów oraz usługi stołówkowe i dostarczania posiłków dla odbiorców zewnętrznych. W obu przypadkach 7-proc. stawka nie obejmuje: > sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 proc. oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów alkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5 proc., > sprzedaży kawy i herbaty (wraz z dodatkami), napojów bezalkoholowych gazowanych, wód mineralnych, a także sprzedaży w stanie nieprzetworzonym innych towarów opodatkowanych stawką 22 proc. Zdaniem eksperta Dorota Pokrop, doradca podatkowy w Ernst & Young: Skoro cappuccino i latte w świetle klasyfikacji PKWiU nie są zaliczane do grupy "Ekstrakty, esencje i koncentraty kawy oraz przetwory na ich bazie lub na bazie kawy", to można je opodatkować niższą, 7-proc. stawką. Potoczne nazewnictwo (kawa cappuccino i kawa latte) nie powinno mieć wpływu na zasady opodatkowania. Jaka jest podstawa prawna preferencyjnej stawki? Zależy od rodzaju wykonywanej usługi. Zasadniczo usługa gastronomiczna polega na przygotowywaniu posiłków, z którym może być związane podawanie napojów. Z kolei usługa podawania napojów dotyczy raczej sytuacji, gdy wydawane są same napoje (sprzedawca nie przyrządza posiłków). Taka definicja usług podawania napojów może budzić pewne wątpliwości na gruncie orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który wielokrotnie wskazywał, że w przypadku gdy sprzedaż posiłku nie wiąże się z szeregiem czynności związanych z jego przygotowaniem oraz właściwym zaserwowaniem klientom, dochodzi do dostawy towarów, a nie do świadczenia usług. Jednak także wtedy, gdy mamy do czynienia z usługą podawania napojów, cappuccino i latte możemy opodatkować 7-proc. VAT. Temat: Opodatkowanie wynajmu mieszkania Gotfrydzie, dzień dobry :) Bry wieczór :) Płeć sobie ustabilizuj, bo jak się czasem podpisujesz to odnoszę wrażenie że niekoniecznie Piotr ;) zamiar wynajmu muszę ponoć zgłosić do Urzędu Statystycznego z prośbą o nadanie PKWiU Wyjaśniam: Tego, czy dokonujący osobistego wynajmu powinien mieć REGON... nie wiem.
Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do działalno ci wytwórczej w ...mogłoby wzbudzać wątpliwości w zakresie "zwykłego wynajmu". Ale PRAKTYKA jest taka, że wynajmujący NIE rejestrują się do EDG. Czy ktos zna wykładnię w zakresie "wynajem a rejestracja DG"? Pomijam już zahaczenie o turystów w wyłączeniu, bo najwyraźniej
Gotfryd: Czekaj, co chcesz powiedzieć? Sposób rozliczania VAT *nie ma Coś takiego! Słowem mogłabym - przy ryczałcie lub przy zasadach ogólnych
Jak pisałem poprzednio: nie jest dla mnie oczywiste, czy "najem letnikom" pzdr, Gotfryd Temat: Symbol SWW/KU - jak go zdobyc? (problem + VAT) Witam, Mam problem, ktorego nie umiem rozwiazac. Zalozylem dzialalnosc gospodarcza i diabel mnie skusil Jak na razie mam podstawy podejrzewac, ze moje uslugi (tak ich czesc, Nie ma jednak wcale pewnosci, bo sa to uslugi dziennikarskie, Co wiecej - w pelnej klasyfikacji WSZYSTKICH uslug Gdy wyrabialem REGON, to moje czynnosci dziennikarskie Udało mi się ustalić, że "Uslugi swiadczone przez agencje informacyjne" Przy tych wszystkich kodach, opis jest taki sam - "Uslugi swiadczone przez Teraz kwestia SWW/KU. Kwestia VAT: Tyle teorii. A pytania pozostają: 2. jesli tak, to jaki nr SWW/KU mam wpisywac na fakutrze? Dodam tylko, ze Urzad Skarbowy oczywiscie odeslal mnie do GUS. Czy GUS nie ma obowiazku podac mi numerow SWW/KU Bo z tego co wiem, to ja bede musial w razie kontroli udowadniac Mam tez inny pomysl - moze moglbym po prostu zignorowac fakt, Poki co, wystawiam zleceniobiorcy faktury na "uslugi informatyczne", Dzieki, Pozdrawiam, Latet Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 89 rezultatów • 1, 2 |
||||
Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl. | |||||