Strona Główna
pkwiu na materiały budowlane
PKWiU A VAT
PKWiU lata
PKP grzmiąca-koszalin
PKP Chełmża Toruń rozkład
pks cieszyn rozkład jazdy
pkt indywidualni
pkt Książka abonentów prywatnych
płaca w zarządzaniu
PKS Wągrowiec Gniezno
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • wiolkaszka.pev.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKWiU Ustawa





    Temat: Przetarg na sprzet komputerowy - opis przedmiotu zamowienia
    Faktycznie - degustacja jest stosowana w praktyce - oto przykład:



    Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 169 z dnia 13.11.2003
    POZYCJA 72989

    OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

    o szacunkowej warto?ci powyżej 30 000 euro

    Szkoła Policji, 40-684 Katowice, ul. Gen. Jankego 276, woj. ?l?skie, pow. m. Katowice, tel. 032 2029004, 2028635, fax 032 2029004 w. 305, www.katowice.szkolapolicji.gov.pl, e-mail: poczta@katowice.szkolapolicji.gov.pl, ogłasza przetarg nieograniczony na DOSTAWY MROŻONEK:

    ZIEMNIAKÓW PRZETWORZONYCH I ZAKONSERWOWANYCH,

    WARZYW PRZETWORZONYCH I ZAKONSERWOWANYCH,

    OWOCÓW PRZETWORZONYCH

    W 2004 ROKU DO SZKOŁY POLICJI W KATOWICACH.(PKWiU: 15.31.1)

    Miejsce realizacji: SZKOŁA POLICJI W KATOWICACH

    40-684 KATOWICE

    UL. GEN. JANKEGO 276.

    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

    Dopuszcza się składanie ofert równoważnych.

    Termin realizacji (wymagany) - od 01.01.2004 r. do 31.12.2004 r.

    Wadium - 4.000, 00 zł.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:

    cena (koszt) - 65%

    ocena jako?ci w tym degustacja - 35%

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie zamawiaj?cego, lok.: BUDYNEK B, POKÓJ B 001, lub za zaliczeniem pocztowym.

    Uprawniony do kontaktów z oferentami - Piotr Kucia, tel. 032 2029004 wew.449, lok. pokój B 001, w godz. 09:00 - 15:00.

    Oferty należy składać w siedzibie zamawiaj?cego, lok. BUDYNEK B, POKÓJ B 007.

    Termin składania ofert upływa dnia 05.12.2003 o godzinie 11:00.

    Otwarcie ofert nast?pi dnia 05.12.2003 o godzinie 11:30 w siedzibie zamawiaj?cego, lok. BUDYNEK B, POKÓJ B 110.

    Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.

    W przetargu mog? wzi?ć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych, spełniaj?cy warunki dodatkowe:

    - zawarte w SIWZ.





    Temat: Przetarg na obsluge linii 742 i 743
    http://www.mzkp.pn.pl/3_Komunikaty/komunika.htm

    OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
    o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro

    Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej,
    42-612 Tarnowskie Góry, ul. Janasa 9, woj. śląskie, pow. tarnogórski,

    ogłasza przetarg nieograniczony na obsługę linii mikrobusowej nr 742 i
    743. (PKWiU: 60.21.2)

    Miejsce realizacji:
    trasa Tworóg-Hanusek-Mikołeska i teren Tworoga.

    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

    Termin realizacji (wymagany)
    - 36 miesięcy od daty podpisania umowy.

    Wadium - 2.000 zł.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:
    cena (koszt) - 40%
    stan techniczny - 40%
    dyspozycyjność - 20%

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w siedzibie
    zamawiającego, lok.: Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej ,42-612
    Tarnowskie Góry, ul. Janasa 9, za zaliczeniem pocztowym.

    Uprawniony do kontaktów z oferentami - Michał Nowacki, e-mail:

    Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. Międzygminny
    Związek Komunikacji Pasażerskiej, 42-612 Tarnowskie Góry, ul. Janasa 9, pok.
    nr 9.

    Termin składania ofert upływa dnia 12.02.2003 o godzinie 10:45.

    Otwarcie ofert nastąpi dnia 12.02.2003 o godzinie 11:00 w siedzibie
    zamawiającego, lok. Międzygminny Związek Komunikacji Pasażerskiej.

    Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.

    W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie
    art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych,
    spełniający warunki dodatkowe:
    -warunki zawarte w specyfikacji.







    Temat: Przetarg na obsługę linii reg ionalnych


    Czy ogłoszenie o tym przetargu ukazało się w BZP? Jeżeli tak, to czy może ktoś
    mi podać nr lub datę?


    Znalazłem.

    http://www.uzp.gov.pl/biulety/2002/188/188_4740.html

    Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 188 z dnia 14.11.2002
    POZYCJA 74740

    OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

    o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro

    Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, 70-540 Szczecin, ul.
    Korsarzy 34, woj. zachodniopomorskie, pow. m. Szczecin, tel. 091 48072063, fax
    091 4893976, www.um-zachodniopomorskie.pl/przetargi.html, e-mail:

    PASAŻERSKICH PRZEWOZÓW KOLEJOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO W
    2003 ROKU.(PKWiU: 60.10.1)

    Miejsce realizacji: WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE.

    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

    Termin realizacji (wymagany) - 01/01/2003 - 31/12/2003 ROK.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:

    cena (koszt) - 60%

    KOSZT 1 POCIĄGOKILOMETRA - 30%

    PUNKTUALNOŚĆ KURSOWANIA POCIĄGÓW - 10%

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia można odebrać w SZCZECIN, UL.
    MICKIEWICZA 41, za zaliczeniem pocztowym.

    tel. 091 4815014, lok. 314, w godz. 07:30 - 15:30.

    Oferty należy składać w SZCZECIN, UL. MICKIEWICZA 41, POK. 314.

    Termin składania ofert upływa dnia 23.12.2002 o godzinie 10:00.

    Otwarcie ofert nastąpi dnia 23.12.2002 o godzinie 11:00 w SZCZECIN, UL.
    MICKIEWICZA 41.

    Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.

    W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19 ust.
    1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych, spełniający warunki
    dodatkowe:

    POSIADANIE KONCESJI MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY NA WYKONYWANIE PASAŻERSKICH
    PRZEWOZÓW KOLEJOWYCH NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO.

    pzdr.





    Temat: Elektryfikacja przejscia graniczengo Miedzylesie - Lichkov
    http://www.uzp.gov.pl/biulety/2003/151/151_5452.html

    Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 151 z dnia 10.10.2003
    POZYCJA 65452

    OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM

    o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro

    PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny - Wrocław - Wydział
    Realizacji Inwestycji, 50-525 Wrocław, ul. Joannitów 13, woj.

    opracowanie dokumentacji projektowej dla przedmiotu zamówienia wraz z
    uzyskaniem pozwolenia na budowę na elektryfikację odcinka linii
    kolejowej Wrocław -Międzylesie - granica państwa.(PKWiU: 45.23)

    Miejsce realizacji: Stacja kolejowa PKP Miedzylesie - granica państwa.

    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

    Termin realizacji (pożądany) - 30.03.2004.

    Wadium - 10000,00 zł.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:

    cena (koszt) - 80%

    termin realizacji - 20%

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 80,00 zł) można
    odebrać w siedzibie zamawiającego, lok.: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
    - Oddział Regionalny Wrocław - Wydział Realizacji Inwestycji - p.382,
    lub za zaliczeniem pocztowym.

    Uprawniony do kontaktów z oferentami - inż. Andrzej Eidtner, e-mail:

    Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie
    Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny Wrocław - Wydział Realizacji
    Inwestycji-p.382.

    Termin składania ofert upływa dnia 25.11.2003 o godzinie 09:30.

    Otwarcie ofert nastąpi dnia 25.11.2003 o godzinie 10:00 w siedzibie
    zamawiającego, lok. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Oddział Regionalny
    Wrocław - Wydział Realizacji Inwestycji - p.368.

    Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.

    W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art.
    19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych,
    spełniający warunki dodatkowe:

    -jako podmiot jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym z
    zakresie usług objętych zamówieniem

    -posiada uprawnienia do wykonywania usług objętych zamówieniem

    -dysponuje niezbędną wiedzą i doświadczeniem jako wykonawca robót o
    charakterze i kompleksowości porównywalnej z robotami będącymi
    przedmiotem przetargu, potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz
    personelem zdolnym do wykonania zamówienia

    -znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia

    -zawarte w SIWZ





    Temat: Czy filmowiec prowadzący firmę musi posiadać kasę fiskalną?

    Kasa od 1 wrzesnia powinien posiadać każdy filmowiec który ma wpisane w PKD numer zaczynający się na 92, także większość z nas. Sprawa płyt i nośników rzuca się w rozporządzeniu na pierwszy plan i większość myśli, że no ja przecież nie sprzedaję płyt, kaset itp, ale tu nie chodzi już o te płyty, a o wspominaną tablekę na stronie 8 Rozporządzenia numerek 34 polecam lekturę dołączam plik.


    Kolego czy nr PKD wziales z zalacznka (tabelki) do rozporzadzenia?
    w US nr PKD nie obowiazuje oni maja PKWiU - ale wracajac do tematu z zalacznikiem i tabelka:

    przeczytaj to:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/0375.htm

    a teraz to:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2706.htm

    w jednym i drugim rozporzadzeniu jest zalacznik "WYKAZ SPRZEDAŻY ZWOLNIONEJ Z OBOWIĄZKU EWIDENCJONOWANIA" w ktorym pozycja 34 informuje :
    "34 ex 92 Usługi związane z rekreacją, kulturą i sportem, z wyłączeniem usług związanych z filmami i taśmami wideo oraz wyświetlaniem filmów na innych nośnikach"

    jezeli 2 lata temu byl taki zapis to dlaczego filmowcy nie maja jeszcze kas fiskalnych?

    w ustawie wazny jest §4 i co w nim napisano. W rozporzadzeniu z dnia 28 marca 2006 r. cala rozbija sie o §4 ust. 7

    w moim Urzedzie Skarbowym powidziano mi ze nie musze miec kasy jezeli rachunki wystawiamna uslugę. Plyty i kasety nadal moge wrzucac w koszty gdyz na czyms ta usluge musze wykonac. nie moge sprzedawac samych nosnikow (np kopii). Zawsze moge rozliczyc to w ten sposob ze 50plyt DVD wykorzystalem na potrezby wlasne (archiwizacja)

    Dzis jade po papierek z interpretacja.

    Kris



    Temat: Przetarg - kontrolę dokumentów przewozu o sób, rzeczy i zwierząt
    049/2004___Warszawa___Kontrola dokumentów przewozu w pociągach 17.02.2004

    OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
    o szacunkowej wartości powyżej 30 000 EURO

    "PKP Przewozy Regionalne" spółka z o.o.,
    02-021 Warszawa, ul. Grójecka 17,
    tel. 022 5242589, fax 022 5242589,

    ogłasza przetarg nieograniczony na:

    kontrolę dokumentów przewozu osób, rzeczy i zwierząt
    w pociągach Spółki "PKP Przewozy Regionalne" spółka z o.o
    (PKWiU: 63.30.1)

    Dopuszcza się składanie ofert częściowych, liczba zadań: 16.

    Miejsce realizacji: poszczególne Zakłady Przewozów Regionalnych.

    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.

    Termin realizacji (wymagany) - od 01.05.2004 r. do 30.04.2005 r.

    Wadium - 50 800,00 zł.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie: cena (koszt) - 100 %.

    Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 20,00 zł) można odebrać
    w siedzibie zamawiającego, lok.: 136, lub za zaliczeniem pocztowym.

    Uprawnieni do kontaktów z oferentami:
    1) Grzegorz Bąk, tel. /022/ 52-42-589 w godz. 8:00 - 14:00
    2) Jerzy Mazurkiewicz, tel. /022/ 52-42-592 w godz. 8:00 - 14:00

    Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. 136.
    Termin składania ofert upływa dnia 31.03.2004 o godzinie 13:00.

    Otwarcie ofert nastąpi dnia 31.03.2004 o godzinie 14:00
    w siedzibie zamawiającego, lok. 144.

    Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.

    W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie
    art. 19 ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych,
    spełniający warunki określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia





    Temat: Przetarg na szynobusy
    Wygrzebałem z archwiwów. Wyglądało to tak:

    Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 86 z dnia 27.05.2002
    POZYCJA 30191
    OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
    o szacunkowej wartości powyżej 30 000 euro

    Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, 87-100 Toruń, pl.
    Teatralny 2, woj. kujawsko-pomorskie, pow. m. Toruń, tel. 056 6218317, fax
    056 6218553, ogłasza przetarg nieograniczony na wykonanie i dostawę 8 szt.
    autobusów szynowych jednoczłonowych przeznaczonych do ruchu regionalnego z
    napędem spalinowym w latach od 2002 do 2006 roku.(PKWiU: 35.20.2)

    Nie dopuszcza się składania oferty wariantowej.
    Dopuszcza się składanie ofert równoważnych.
    Termin realizacji (wymagany) - 2002.10.15 - 2006.09.30.
    Wadium - 160 000 zł.

    Kryteria wyboru ofert i ich znaczenie:

    cena (koszt) - 70%
    warunki gwarancji i serwisu - 10%
    ocena rozwiązania technicznego i estetyki konstrukcji pojazdu - 20%

    Ogłoszenie o planowanych zamówieniach (ZP-190) dotyczące tego postępowania
    zostało opublikowane w BZP 64/2002, poz. 21698.
    Specyfikację istotnych warunków zamówienia (cena: 50 zł) można odebrać w
    Uprawniony do kontaktów z oferentami - Piotr Łacwik, Leonard Kozłowski, tel.
    056 6218317, 6218361, w godz. 08:00 - 14:00.
    Oferty należy składać w siedzibie zamawiającego, lok. kancelaria ogólna pok.
    261.
    Termin składania ofert upływa dnia 16.07.2002 o godzinie 12:00.
    Otwarcie ofert nastąpi dnia 16.07.2002 o godzinie 13:00 w siedzibie
    zamawiającego, lok. 255.
    Postępowanie będzie prowadzone z zastosowaniem preferencji krajowych.
    W przetargu mogą wziąć udział oferenci nie wykluczeni na podstawie art. 19
    ust. 1 i art. 22 ust. 7 ustawy o zamówieniach publicznych oraz warunki
    dodatkowe:

    - spełniają warunki określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

    Tarhimdugurth





    Temat: Podatek VAT
    "Dlaczego nagle i niepostrzeżenie wzrosła stawka VAT na "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej"
    - Gazeta Wyborcza

    Siłownie, fitness kluby, baseny, które dotychczas były z VAT zwolnione, od 1 stycznia muszą płacić 22 proc. VAT. Dlaczego? Jakiś urzędnik w Ministerstwie Finansów dopisał trzy słowa w załączniku do ustawy o VAT.

    Stało się tak za sprawą ustawy ujednolicającej klasyfikację statystyczną towarów i usług, którą Sejm uchwalił w grudniu 2002 r. Sama zmiana była bardzo potrzebna i powinna zostać przeprowadzona już dawno. Dotychczas bowiem obowiązywały dwie odrębne klasyfikacje towarów - w imporcie Polska Klasyfikacja Towarów i Usług, w kraju pochodzący jeszcze z lat 70. i mocno już przestarzały Systematyczny Wykaz Wyrobów. Tymczasem od przyporządkowania danego towaru lub usługi do odpowiedniego numerka w tabelce SWW lub PKWiU zależy stawka VAT. Istnienie dwóch odrębnych klasyfikacji prowadziło do wielu nieporozumień. Np. importowane złączki do wc. były obłożone 7-proc. stawką VAT, a krajowe 22-proc. W efekcie importowane były tańsze, więc polscy przedsiębiorcy narzekali na nieuczciwą konkurencję. Ten sam problem mieli producenci płaskowników do okien. Po nowelizacji ustawy o VAT problem miał zniknąć - przestał obowiązywać Systematyczny Wykaz Wyrobów, a "jedynie słuszną" tabelką jest Polska Klasyfikacja Towarów i Usług.

    Pojawiły się jednak nowe kłopoty. Do 1 stycznia 2003 r. niemal cała oferta fitness klubów - siłownie, sauny, baseny, gimnastyka korekcyjna, aerobik - czyli z punktu widzenia PKWiU "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej" - była zwolniona z VAT. Zapisano to w załączniku nr 2 do ustawy. Po zmianie klasyfikacji, która weszła w życie 1 stycznia 2003 r., mamy również załącznik nr 2 - "wykaz usług, których świadczenie jest zwolnione z podatku". Zamiast "usług związanych z poprawą kondycji fizycznej" mamy tam jednak "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej - wyłącznie usługi łaziennicze". Te trzy nowe słowa dopisano do załącznika w nowelizacji ustawy.

    - To oznacza, że zwolnione z VAT są wyłącznie sauny - na resztę usług nałożono standardową 22-proc. stawkę - martwi się przedsiębiorca z Podhala. - Nie rozumiem, o co tu chodzi. Sauna jest wprawdzie bardzo zdrowa, ale basen też. A gimnastyka korekcyjna dla dzieci jest chyba ważniejsza. Teraz będę musiał podwyższyć ceny. Matka, która przychodzi z dzieckiem, płaci 20 zł za godzinę. Teraz zapłaci prawie 25, z czego blisko jedną czwartą zabierze fiskus. Jak ja mam jej to wytłumaczyć? - pyta przedsiębiorca.

    Skąd wzięły się te trzy fatalne słowa w załączniku? Na pewno dopisał je jakiś urzędnik w Ministerstwie Finansów, ale dlaczego - tego nie wiadomo. W uzasadnieniu do ustawy rząd poinformował, że jego intencją absolutnie nie jest podwyżka stawek VAT. Mało tego: w ustawie znalazł się nawet zapis, z którego jasno wynika, że zmiany w klasyfikacji nie powodują zmiany wysokości podatku.

    No i nie ma tam nawet słowa o tym, że wzrasta stawka VAT na "usługi związane z poprawą kondycji fizycznej".

    Może więc przedsiębiorcy - właściciele fitness klubów nie mają się czego bać? Niestety, wygląda na to, że stawka podatku jednak wzrosła. Poinformowała o tym mimochodem wiceminister finansów Irena Ożóg, odpowiadając w innej sprawie na interpelację posłanki Barbary Marianowskiej. "Usługi związane z poprawą kondycji fizycznej nie są zwolnione z podatku od towarów i usług, ponieważ zgodnie z poz. 25. załącznika do ustawy zwolnione z VAT są wyłącznie usługi łaziennicze" - napisała pani minister. Wprawdzie kilka tygodni później podała się do dymisji, ale odpowiedź na interpelację jest oficjalnym stanowiskiem resortu i nie zależy od widzimisię poszczególnych wiceministrów. Urzędy skarbowe z pewnością będą się kierować przede wszystkim stanowiskiem ministerstwa.

    Dlaczego resort uznał, że usługi łaziennicze, czyli sauny, powinny się cieszyć specjalnymi względami, a baseny i siłownie już nie? Nikt w Ministerstwie Finansów nie potrafił nam tego wyjaśnić. Prawdopodobnie Polska i tak musiałaby podwyższyć stawkę VAT dla fitness klubów w związku z wejściem do UE, ale taki sam VAT musiałyby też płacić sauny. Unijna podatkowa VI dyrektywa (określa unijne reguły dotyczące podatku VAT i wymienia wszystkie odstępstwa od tych reguł) nic o "usługach łazienniczych" nie mówi.

    - Zatrudniam 18 osób, wszędzie mam zainstalowane kasy fiskalne, regularnie płacę podatki - mówi przedsiębiorca z Podhala. - Po podwyżce VAT będę oczywiście przegrywał konkurencję z zakładanymi pokątnie w piwnicach siłowniami, które żadnych podatków nie zapłacą."

    co o tym sadzicie??

    pozdro
    Sei



    Temat: Czy mo¿na sprzedaæ samochód?


    | Poczytaj "starą" i "nową" ustawe o akcyzie. Akurat w omawianym tu
    zakresie
    | zupełnie nic sie nie zmieniło

    Hm, w starej bylo chyba od importu, a nie od "sprzedazy samochodow
    niezarejestrowanych".


    Zgaduj Zgadula dalej ... :((( .  Po to namawiałem Cie Kolego J.F. do lektury
    starej i nowej
    ustawy akcyzowej, żeby łatwiej było nam przedyskutować temat ... .  Skoro
    jednak nie chciało Ci sie LENIU ;))) przeczytać tych paru linijek (a szkoda
    ;P), to
    wytłumaczę jeszcze raz (ale tym razem ostatni ;P) :
    I w starej i w nowej ustawie akcyzowej (wraz z powiazanymi rozporządzeniami)
    kwestia akcyzy od aut osobowych jest traktowana identycznie (stare przepisy
    są wrecz przepisane do nowej ustawy "jak leci", jedynie wprowadzono pojecie
    "nabycia wewnatrzwspólnotowego". Osobne paragrafy dotyczą
    obowiazku akcyzowego z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego (i importu z
    krajów trzecich - czyli spoza UE, a wcześniej - w starej ustawie - tylko
    importu). Osobne paragrafy nakładają obowiązek akcyzowy od sprzedaży
    niezarejestrowanego auta osobowego w kraju. Wcześniej (przed "1 maja")
    akcyze od importu deklarowałeś na SADzie, a teraz na AKC-U (jedynie import
    spoza UE pozostał na SAD). Odrebne formularze są przeznaczone do rozliczeń
    akcyzy od sprzedazy w kraju (teraz AKC3 + AKC3/E, a wcześniej AKC2 +
    AKC2/E). Róznica (pomijając wyglad formularzy) jest taka, że deklaracje SAD
    (bo SAD to nic innego jak deklaracja podatkowa) wypełnia(ło) sie przy użyciu
    pozycji taryfy celnej (tzw. kod PCN), a sprzedaż krajową w oparciu o symbol
    SWW. Teraz analogicznie: AKC-U od nabycia wewnątrzwspólnotowego wypełnia sie
    w oparciu o symbol CN (SAD chyba dalej od kodu PCN ale tego nie jestem
    pewny), a AKC3/E (od sprzedaży w kraju) wypełnia/oblicza sie w oparciu o
    symbol PKWiU.
    I DLATEGO JUZ SAMO ZRÓŻNICOWANIE na KOD PCN/SYMBOL CN (od importu / nabycia)
    oraz na SWW (dawiej) i PKWiU (teraz) w deklaracjach SAD, AKC-U, AKC2/E i
    AKC3/E jest wystarczajacym dowodem na to, że akcyza należy sie od również od
    sprzedaży w PL, a "osobno" od importu i nabycia wewnątrzwspólnotowego.
    Nawet ustaw czytać nie trzeba, jeśli ktoś jest wystarczajaco inteligentny,
    bo z samych deklaracji wyczyta co trzeba ... .  Nie
    wiem jedynie tego, czy osoba fizyczna, która dokonała sprzedaży samochodu
    osobowego przed
    rejestracja w PL, rozlicza sie na tych samych formularzach co zarejestrowany
    podatnik akcyzy (czyli aktualnie na AKC3 + AKC3/E).
    Kiedyś rzeczywiscie nie istniał obowiązek
    akcyzy od sprzedaży w kraju ale to było już ładnych pare lat temu wstecz. Na
    tyle dawno, ze już zapomniałem kiedy było tak pieknie ;)). Na początku
    podatek akcyzowy od sprzedaży krajowej rozliczało sie w USach, dopiero po
    długim czasie (chyba jesienia roku 2002) na podstawie "jakichśtam" ustaw
    konsolidacyjnych (?) kompetencje w zakresie akcyzy (również akcyzy krajowej)
    przeszły na U.Celne. Powstał wtedy nowy obowiązek rejestracyjny, nowe
    formularze, etc. . Koniec. Finito. The end !!!  Dla mnie temat akcyzy na
    łamach PMSu
    wyczerpał sie całkowicie. Jeśli ktokolwiek z czytających ma jeszcze
    wątpliwości,
    czy należy sie akcyza od sprzedaży w kraju niech idzie do wróżki. Z ustaw
    chyba niczego więcej wyczytać sie nie da.  IMHO, jesli tylko chodzi o daninę
    dla budżetu, to przepisy sa sformułowane prosto, jasno i czytelnie ... .
    Osobiscie do tematu wracał nie będę, chyba że pojawia sie nowe okoliczności
    (np. Trybunał Europejski zabroni władzom PL pobierania kroczącej akcyzy ;PPP
    ...).





    Temat: Wikliniarze w plątaninie przepisów
    Macieju z poniższego tekstu wynika coś innego ,jest to interpretacja organu podatkowego w Chodzieży

    "Wnioskodawca rozpoczyna działalność gospodarczą w zakresie produkcji wyrobów dekoracyjnych z siana, słomy, drewna, wikliny, chrustu brzozowego i innych materiałów do wypalania. Wyroby te nie posiadają atestu Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej. Działalność została sklasyfikowana do symbolu PKD 20.52.Z ? produkcja wyrobów z korka, słomy i materiałów używanych do wypalania?.
    Zdaniem Wnioskodawcy produkowane wyroby winny być opodatkowane podatkiem VAT wg stawki 7%, zgodnie z załącznikiem nr 3 poz. 114 i 116 a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.

    W świetle przedstawionego wyżej stanu faktycznego i unormowań prawnych mających do niego zastosowanie tut. organ podatkowy stwierdza:

    Zgodnie z art. 5 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.) opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, zwanym dalej ?podatkiem?, podlegają odpłatna dostaw towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju. Stosownie natomiast do treści obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa zarówno towary jak i usługi identyfikowane są na podstawie przepisów o statystyce publicznej ? art. 2 pkt 6 i art. 8 ust.3 ustawy o VAT.

    Dla celów podatku od towarów i usług stosowana jest Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wynikająca z Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 18 marca 1997 r. (Dz. U. Nr 42, poz. 264 ze zm.).

    W myśl art. 41 ust. 2 ustawy o podatku od towarów i usług, stawka podatku wynosi 7%, dla towarów i usług wymienionych w załączniku nr 3 do ustawy (w pozycjach 110 ? 128), będących wyrobami sztuki ludowej i rzemiosła ludowego i artystycznego, które posiadają atest Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej.

    W pozycjach 114 i 116a tego załącznika wymieniono:

    - wyroby ze słomy ? PKWiU 20.52.15-70.70,

    - wyroby koszykarskie, wikliniarskie i inne z materiałów roślinnych pozostałe osobno niewymienione - PKWiU 20.52.15-70.90.
    * wyroby ze słomy: wszystkie o numerze 20.52.15-70.70,
    * wyroby o numerach:
    - ex 20.52.15-70.40 tylko z trzciny lub łączone z trzciną,
    - ex 20.52.15-70.60 tylko z trzciny lub łączone z trzciną,
    - ex 20.52.15-70.90 tylko z trzciny lub łączone z trzciną,
    - ex 20.52.15-70.10 tylko z łuby i łączone z łubą,
    - ex 20.52.15-70.20 tylko z łuby i łączone z łubą,
    - ex 20.52.15-70.90 tylko z łuby i łączone z łubą,
    - 20.52.15-70.60 wyroby plecionkarsko-koszykarskie z rogożyny, wikliny i trzciny egzotycznej.

    Jednak jak wynika z wyżej podanych przepisów ustawodawca uzależnił możliwość korzystania ze stawki VAT 7 % od posiadania na przedmiotowe wyroby ważnego atestu Krajowej Komisji Artystycznej i Etnograficznej.
    Dodaje się, iż do wydawania atestów upoważniających do stosowania stawki 7 % przy sprzedaży wyrobów wymienionych w poz. 110- 128 załącznika nr 3 ustawy o VAT, jako właściwa została przez Ministra Kultury uznana Krajowa Komisja Artystyczna i Etnograficzna, działająca na podstawie Uchwały Zarządu Fundacji ?CEPELIA? Polska Sztuka i Rękodzieło.

    Reasumując należy uznać, iż w opisanym stanie faktycznym i prawnym, w związku z nie posiadaniem powyższego atestu na swoje wyroby, Wnioskodawca nie ma prawa do stosowania przy ich sprzedaży stawki podatku VAT 7% lecz 22 % - zgodnie z art. 41 ust.1 ustawy o VAT.
    Ponadto informuje się, że niniejsza interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia tego zdarzenia.

    może się mylę ale nie słyszałem nic na temat zmiany i nadal stosować muszę przy fakturowaniu stawkę VAT 22%




    Temat: Kasy fiskalne
    Z ciekawości zainteresowałem się tematem, po przedstawieniu tematu księgowej dostałem odpowiedź i wygląda to tak:

    Jeśli do 31.12.2005 r. obroty warsztatu nie przekroczyły 40000 zł to w 2006 r. nadal może on korzystac ze zwolnienia do 31.12.2006 r. pod warunkiem że obrót w 2006 r. też zmieści sie w tej kwocie. W przypadku przekroczenia 40000 zł w 2006 zwolnienie przestanie obowiazywać po upływie dwóch miesiacy liczac od pierwszego dnia miesiaca po miesiacu, w którym przekroczenie nastapiło. Istnieje jednak ograniczenie o którym mowa w rozporządzeniu zawartym w Dz.U. z 2006 r nr 51 poz. 375 i nr 60, poz. 431:

    § 4. Zwolnień od obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 oraz § 3, nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:
    1) do podatników prowadzących działalność w zakresie sprzedaży gazu płynnego;
    2) przy świadczeniu usług przewozów regularnych i nieregularnych pasażerskich w samochodowej komunikacji, z wyjątkiem przewozów, o których mowa w poz. 6 i 7 załącznika do rozporządzenia;
    3) przy świadczeniu usług przewozu osób i ładunków taksówkami;
    4) przy dostawie: silników spalinowych tłokowych, wewnętrznego spalania, typu stosowanego w pojazdach mechanicznych (PKWiU 34.10.1), nadwozi do pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep (PKWiU 34.2), części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych i ich silników (PKWiU 34.3);
    5) przy dostawie:
    a) sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i obrazem, anten, (ex PKWiU 32),
    b) sprzętu fotograficznego, z wyłączeniem części i akcesoriów do sprzętu i wyposażenia fotograficznego, (ex PKWiU 33.40.3);
    6) przy dostawie wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali, których sprzedaż nie może korzystać ze zwolnienia od podatku, o którym mowa w art. 113 ust. 1 i 9 ustawy;
    7) przy dostawie nagranych, z zapisanymi danymi lub zapisanymi pakietami oprogramowania komputerowego (w tym również sprzedawanymi łącznie z licencją na użytkowanie): płyt CD, DVD, kaset magnetofonowych, taśm magnetycznych (w tym kaset wideo), dyskietek, kart pamięci, kartridży.

    § 13. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 kwietnia 2006 r., z wyjątkiem przepisów § 4 pkt 4-7, które wchodzą w życie z dniem 1 września 2006 r.4).

    Co to oznacza ? Otóż w zależności od kwalifikacji tego co robimy musimy lub nie musimy posiadać kasę rejestrującą, o ile spełniwy warunki obrotu. Niestety księgowa moja nie zna specyfiki pracy warsztatów, jednakże osobiście uważam że dopóki sprzedajemy usługę a nie materiały, dopóty nie ma problemu. Mimo iż usługa naprawy samochodu wiąże się z użyciem części zamiennych, to dopóki cenę tychże wliczamy w cenę usługi bez rozbicia na koszt części i koszt robocizny, dopóty nie obowiązuje powyższy przepis. To jednak jest już moja interpretacja.

    Osobiście proponuję napisać do swojego Naczelnika Urzędu Skarbowego pismo z prośbą o interpretację stanowiska. Teraz są takie czasy że można się zwrócić z czymś takim do Naczelnika US, ten ma obowiązek w określonym czasie wydać decyzję czy dana interpretacja jest słuszna czy nie i co najważniejsze, jest to wówczas decyzja wiążąca w zakresie interpretacji prawa podatkowego dla każdego US

    Polecam w wolnej chwili przejrzeć http://sip.mf.gov.pl/sip/ - rodzaj dokumentu "decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego", słowo kluczowe "kasa rejestrująca". Może coś ciekawego się znajdzie ?



    Temat: Cappuccino --- kawa czy usługa?
    Temat powrócił w dzisiejszej 'Rzeczpospolitej', w dodatku 'Dobra Firma'. Pozwolę sobie przytoczyć w całości:

    O STAWCE DECYDUJE KLASYFIKACJA STATYSTYCZNA
    Od cappuccino płacimy tylko 7 proc. VAT

    Właściciel kawiarni sprzedający kawę zapłaci 22 proc. VAT. Jeśli jest to cappucino albo latte, podatek wyniesie tylko 7 proc.

    Usługi gastronomiczne oraz usługi podawania napojów są do końca 2007 r. opodatkowane stawką 7 proc. Nie dotyczy to sprzedaży kawy. Ale okazuje się, że cappuccino i latte to nie kawa.
    Tak uważa wielu restauratorów, ale, co ważniejsze, potwierdził to Pierwszy Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście w interpretacji z 14 kwietnia br. (1435/PP1/44307/06/AŁ).

    Więcej mleka niż w espresso

    Jaką stawką opodatkować cappuccino i latte?
    Dla niezorientowanego w niuansach przyrządzania napojów podatkowca odpowiedź wydaje się prosta - 22 proc., bo kawa jest wyłączona z preferencyjnej 7-proc. stawki. Ale kawosz odpowie inaczej. Dla niego cappuccino i latte to gorące mleczne napoje o smaku kawowym. Dlaczego? Ponieważ bazowym składnikiem tych produktów jest mleko i specjalnie przyrządzona piana mleczna - tak argumentował właściciel kawiarni we wniosku do urzędu.
    Napój latte składa się w około 93 proc. z mleka i piany mlecznej, natomiast tylko 7 proc. stanowi napar kawowy. Przy cappuccino te proporcje wynoszą około 90 i 10 proc.
    Są to więc produkty mleczarskie i przy ich sprzedaży można stosować preferencyjną stawkę VAT 7 proc.
    Ważny skład, a nie nazwa
    Co na to urząd? Przekonały go argumenty kawiarza i zgodził się na niższą stawkę. Jak czytamy w odpowiedzi: "pomimo faktu potocznego określenia przedmiotowych napojów jako kawa, kawa latte, czy kawa cappuccino, zgodnie z klasyfikacją Głównego Urzędu Statystycznego należy je zaklasyfikować do grupowania PKWiU 15.98.12-70.00 "Napoje bezalkoholowe zawierające tłuszcz mlekowy, pozostałe". Powyższe napoje nie są więc klasyfikowane do grupowania PKWiU 15.86.1250.00 "Ekstrakty, esencje i koncentraty kawy oraz przetwory na ich bazie lub na bazie kawy". W związku z powyższym sprzedaż przedmiotowych napojów w ramach usługi gastronomicznej opodatkowana jest stawką 7 proc.".
    PRZEMYSŁAW WOJTASIK

    Kiedy niższa stawka

    Przepisy przewidują dwie podstawy zastosowania niższej stawki:
    > art. 146 ust. 1 pkt 2 lit. c) ustawy o VAT - usługi gastronomiczne,
    > § 40 rozporządzenia ministra finansów z 27 kwietnia 2004 r. - usługi związane z podawaniem napojów oraz usługi stołówkowe i dostarczania posiłków dla odbiorców zewnętrznych.
    W obu przypadkach 7-proc. stawka nie obejmuje:
    > sprzedaży napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 proc. oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwa i napojów alkoholowych, w których zawartość alkoholu przekracza 0,5 proc.,
    > sprzedaży kawy i herbaty (wraz z dodatkami), napojów bezalkoholowych gazowanych, wód mineralnych, a także sprzedaży w stanie nieprzetworzonym innych towarów opodatkowanych stawką 22 proc.

    Zdaniem eksperta
    Dorota Pokrop, doradca podatkowy w Ernst & Young:
    Skoro cappuccino i latte w świetle klasyfikacji PKWiU nie są zaliczane do grupy "Ekstrakty, esencje i koncentraty kawy oraz przetwory na ich bazie lub na bazie kawy", to można je opodatkować niższą, 7-proc. stawką. Potoczne nazewnictwo (kawa cappuccino i kawa latte) nie powinno mieć wpływu na zasady opodatkowania. Jaka jest podstawa prawna preferencyjnej stawki? Zależy od rodzaju wykonywanej usługi. Zasadniczo usługa gastronomiczna polega na przygotowywaniu posiłków, z którym może być związane podawanie napojów. Z kolei usługa podawania napojów dotyczy raczej sytuacji, gdy wydawane są same napoje (sprzedawca nie przyrządza posiłków). Taka definicja usług podawania napojów może budzić pewne wątpliwości na gruncie orzeczeń Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, który wielokrotnie wskazywał, że w przypadku gdy sprzedaż posiłku nie wiąże się z szeregiem czynności związanych z jego przygotowaniem oraz właściwym zaserwowaniem klientom, dochodzi do dostawy towarów, a nie do świadczenia usług. Jednak także wtedy, gdy mamy do czynienia z usługą podawania napojów, cappuccino i latte możemy opodatkować 7-proc. VAT.



    Temat: Opodatkowanie wynajmu mieszkania


    Gotfrydzie, dzień dobry :)


      Bry wieczór :)
      Płeć sobie ustabilizuj, bo jak się czasem podpisujesz to odnoszę
    wrażenie że niekoniecznie Piotr ;)


    zamiar
    wynajmu muszę ponoć zgłosić do Urzędu Statystycznego z prośbą o nadanie
    PKWiU

    Wyjaśniam:
    Tego zażyczyła sobie Pani z Krajowej Informacji Podatkowej oraz pani
    kierownik w moim US :)


      Przyznaję, że sam kiedyś przy dywagacjach różnych o tym pisałem, acz
    nie w kontekście (wyłącznej) własności lokalu lecz wspólnoty mieszkaniowej
    (małej), znaczy że REGON powinien być (jeśli mają miejsce przychody),
    jako że GUS ustawowo ma mieć "spis działalności wszelakich" (nie tylko
    zaliczanych do DG w rozumieniu przepisów o rejestrowanej DG).

      Tego, czy dokonujący osobistego wynajmu powinien mieć REGON... nie wiem.
      Osobiście (nie w DG) wynajmujący cokolwiek proszeni są o zabranie głosu :)


    Żądają, bym udała się po ów numer. Lepiej! Bym wprowadziła zmiany w
    ewidencji DG. A jakie? "Stosowne".


      To drugie mi się ZDECYDOWANIE nie podoba.
      O ile wiem, prowadzący wynajem "normalnie" nie rejestrują tego faktu
    w EDG - i podkreślam, że o ile odrębna obsługa podatku dochodowego jest
    zapisana *wyraźnie* w przepisach, o tyle literalne:
    http://www.gofin.pl/5,45,46916,0.html
    +++
    Art. 2. Działalno cią gospodarczą jest zarobkowa działalno ć wytwórcza,
    budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i
    wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalno ć zawodowa, wykonywana w
    sposób zorganizowany i ciągły.

    Art. 3. Przepisów ustawy nie stosuje się do działalno ci wytwórczej w
    rolnictwie w zakresie upraw rolnych oraz chowu i hodowli zwierząt,
    ogrodnictwa, warzywnictwa, le nictwa i rybactwa  ródlądowego, a także
    wynajmowania przez rolników pokoi, sprzedaży posiłków domowych i
     wiadczenia w gospodarstwach rolnych innych usług związanych z pobytem
    turystów.
    ---

    ...mogłoby wzbudzać wątpliwości w zakresie "zwykłego wynajmu".

      Ale PRAKTYKA jest taka, że wynajmujący NIE rejestrują się do EDG.

      Czy ktos zna wykładnię w zakresie "wynajem a rejestracja DG"?

      Pomijam już zahaczenie o turystów w wyłączeniu, bo najwyraźniej
    ustawodawca miał na myśli "rolnika" :)
      Takoż pomijam pytanie, czy to "inna usługa ujęta w jakimś PKWiU
    pod pozycją inna niż wynajem".


    Czym to się różni od włączenia dodatkowego przedmiotu do DG, hm?! Zagadka:)
    O jej wyjaśnienie mogę się zwrócić do Ministra Finansów, zachęca mój US :)


      :)


    Spasowałam, i poszerzyłam przedmiot DG. Trudno.


      Jasne.


    opcja B: ryczałt - nie daje mozliwości

    Gotfryd: Czekaj, co chcesz powiedzieć?  Sposób rozliczania VAT *nie ma
    związku* ze sposobem rozliczania
    dochodowego!

    Coś takiego! Słowem mogłabym - przy ryczałcie lub przy zasadach ogólnych
    przy wynajmie POZA DG - wykonywać działanie:
    VAT naliczony letnikom (tak, 7%) - VAT naliczony przy zakupach wyposażenia =
    VAT, wpłacany na rachunek US?


      Ano.
      Podobnie, jak będąc VATowczem czynnym "z okazji DG", w razie wynajmu
    "osobistego" mieszkania (własnego jakiejś firmie) na cele niemieszkalne
    (na biuro) też nie ma wyboru: VAT i tyle.


    A VAT musiałabym pewnie naliczać, bo jestem już VAT-owcem, prowadząc biuro
    tłumaczeń.


      Ano.


    Ojej. Tymczasem wszystkich wynajmujących mieszkania letnikom zachęcam w
    podsumowaniu, aby poczytali o karcie podatkowej. Być może się na nią łapią,


      :)

      Jak pisałem poprzednio: nie jest dla mnie oczywiste, czy "najem letnikom"
    klasyfikuje się jako "najem" czy jako odmiana "prowadzenia hotelu",
    czyli DG.
      Natomiast *jeśliby* to był najem, to przeszkód do stosowania odrębnej
    metody opodatkowania dochodowego AFAIK nie widać.

    pzdr, Gotfryd





    Temat: Symbol SWW/KU - jak go zdobyc? (problem + VAT)
    Witam,

    Mam problem, ktorego nie umiem rozwiazac.

    Zalozylem dzialalnosc gospodarcza i diabel mnie skusil
    na bycie VAT-owcem. Na fakturach VAT - trzeba wpisywac
    symbol SWW/KU uslugi, jesli ma ona stawke VAT rozna od 22%.

    Jak na razie mam podstawy podejrzewac, ze moje uslugi (tak ich czesc,
    ktorych dotyczy problem) sa niestety zwolnione z VAT.

    Nie ma jednak wcale pewnosci, bo sa to uslugi dziennikarskie,
    a w zalaczniku do ustawy o VAT, w tabeli uslug zwolnionych
    nie ma zadnych "uslug dziennikarskich".

    Co wiecej - w pelnej klasyfikacji WSZYSTKICH uslug
    (skorzystalem z platnej bazy na stronie  http://podatki.pl/)
    tez nie ma zadnej uslugi ze słowem "dziennikarskie").

    Gdy wyrabialem REGON, to moje czynnosci dziennikarskie
    (wyszczegolnione we wpisie do ewidencji dzialalnosci) GUS podsumowal
    jako "Dzialalnosc Agencji Informacyjnych".

    Udało mi się ustalić, że "Uslugi swiadczone przez agencje informacyjne"
    maja kody PKWiU:
    92.40,
    92.40.1.
    92.40.10
    92.40.10-00
    92.40.10-00.00

    Przy tych wszystkich kodach, opis jest taki sam - "Uslugi swiadczone przez
    agencje informacyjne".
    Nie wiem wiec, czym roznia sie poszczegolne pozycje.

    Teraz kwestia SWW/KU.
    Tylko ostatnia pozycja w wykazie:92.40.10-00.00 ma podany ten kod,
    ale podwojnie: 66102x oraz 78101x. (to co za x to tez nie wiem).
    Nie wiem dlaczego podwojnie.

    Kwestia VAT:

    tj. "Usługi z związane z rekreacja, kulturą......" są zwolnione z VAT,
    a wiec takze 92.40 - dzialalnosc agencji informacyjnych - tez jest
    zwolniona.

    Tyle teorii. A pytania pozostają:

        mozna podciągnąc pod "Uslugi swiadczone przez agencje informacyjne"
        i uznac za zwolniona z VAT?

    2. jesli tak, to jaki nr SWW/KU mam wpisywac na fakutrze?

    Dodam tylko, ze Urzad Skarbowy oczywiscie odeslal mnie do GUS.
    Z kolei w GUS (na razie telefonicznie) niczego sie nie dowiedzialem,
    odsylano mnie ciagle pod inny numer, itd....

    Czy GUS nie ma obowiazku podac mi numerow SWW/KU
    do wszystkich rodzajow dzialalnosci, ktore wpisalem na ich
    formularze podczas wyrabiania REGON-u?

    Bo z tego co wiem, to ja bede musial w razie kontroli udowadniac
    ze dana usluga jest zwolniona z VAT.

    Mam tez inny pomysl - moze moglbym po prostu zignorowac fakt,
    ze dana usluga prawdopodobnie jest zwoniona, i wypisywac fakture
    z VAT 22%? Tak bylo by duzo prosciej. :-)

    Poki co, wystawiam zleceniobiorcy faktury na "uslugi informatyczne",
    bo tu przynajmniej nie ma watpliwosci, ze 22%. Ale w koncu jednak
    chcialbym umiec wystawic fakture na to, co jest glowym nurtem dzialalnosci.

    Dzieki,

    Pozdrawiam,

    Latet

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 2 z 2 • Zostało znalezionych 89 rezultatów • 1, 2 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.