Strona Główna
PKP Poznań Poznań Ostrzeszów
PKP Białystok Warszawa cennik
PKP Biuro rzeczy znalezionych
PKP Bydgoszcz bilet turystyczny
PKP Bydgoszcz Galeria zdjęć
PKP Cena biletu miesięcznego
PKP Chełmża Toruń rozkład
PKP Gliwice Opole Gł
PKP gliwice-wrocław Główny
pkp-gorzów wlkp-rozkład
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • cge.opx.pl

  • Widzisz posty znalezione dla zapytania: PKP raadom





    Temat: co mieszkancy Lublina sadza o Rzeszowie?
    Gość: GSM 30.01.2005 23:30 napisal:
    +++++++++++++++++++++
    A ja mieszkam na pograniczu tych województw, bo w Stalowej Woli i uważam, że
    Lublin jest teraz mocno zaniedbanym miastem, ze szczególnie nieuprzejmymi
    paniami na dworcu PKS.
    +++++++++++++++++++++
    Wyglad starowki jak i calego centrum bardzo szybko sie zmienia. w ciagu roku wyremontowano lub zaczeto gruntowny remont conajmniej kilkunastu kamienic w centrum. szkoda ze bazgroly pseudograficiarzy nie sa zmywane na bierzaco. Ale instalowany monitoring moze to zmienic.
    Co do PKS-u to u nas w stalowce panie sa znacznie gorsze, zwlaszcza te w informacji, nieprawda? Lublin posiada za to jeden z najladniejszych i najbardziej zadbanych dworcow PKP, ktory moze byc przykladem kooperacji biznesu i kolei.

    +++++++++++++++++++++
    te pseudo listy
    gończe za Putinem rozklejone na wszystkich przystankach,
    +++++++++++++++++++++
    Studenci maja poprostu wiecej kasy, lub ekonomiczniejsze drukarki niz w Rz. ;-)

    +++++++++++++++++++++
    Przed referendum gminnym władze
    lubelszczyzny organizowały spotkania i przekonywały o poparciu "przejścia" spod
    władzy Rzeszowa pod Lublin.
    +++++++++++++++++++++
    ma rodzine w wielu miejscowosciach gminy Harasiuki i o zadnym szkoleniu nie slyszalem. Ludzie maja przyzwyczajenia i wola zalatwiac sprawy w Nisku , czy Stalowej Woli. A wiekszosci ludzi to zwisalo wiec nie poszli.

    +++++++++++++++++++++
    Oczywiście, ma to znaczenie symboliczne, ale jednak. Pora przestać twierdzić,
    że Rzeszów to Polska C.
    +++++++++++++++++++++
    B- ;-)

    ++++++++++++++++++++
    Malutkie centrum, kilka klinik-szpitali i
    uniwersytet? Poza tym ogromne blokowiska rodem z PRLu. W czym jest lepszy od
    Rzeszowa? W większej ilości bloków z wielkiej płyty?
    ++++++++++++++++++++
    Sporo szpitali, bardzo dobrych zreszta. Z podkarpackiej stalowej woli ciezsze przypadki wozi sie do Lublina, nie do Rz.
    Dwa uniwersytety, dwie akademie i politechnika. Ogolnie (razem z prywatnymi prawie 100 tys studentow. Miasteczko akademickie z prawdziwego zdazenia.
    Wokol Lublina powstaje sporo nowych osiedli. Pozatym co do wielkiej plyty, to przeciez na rzeszow mowi sie "betoniarnia":-)

    +++++++++++++++++++
    Mieszkam na Podkarpaciu i wiem. Rzeszów, Mielec, Dębica, Stalowa Wola,
    Tarnobrzeg, Jasło, Krosno- jakby nie patrzeć, ośrodki przemysłowe większe lub
    mniejsze.
    A na Lubelszczyźnie gdzie są takie ośrodki oprócz Bogdanki i Azotów Puławskich?
    ++++++++++++++++++
    ja tez tu mieszkam i takie osrodki jak w St. Woli czy tarnobrzegu sa tylko problemem bo wala sie i nie ma wiekszych szans na ich uratowanie - co dla mnie jest bardzo przykre. Bogdanka - kopalnia (chyba jedyna w polsce przynoszaca zyski) Pulawy - na piedziesiatym ktoryms miejsc listy najcenniejszych polskich przedsiebiorstw - duze zyski i caly czas inwestycje.

    sonnenkinder 01.02.2005 21:05 napisal:
    ++++++++++++++++
    rudno nazwac plusami. Radom, Kielce czy Rzeszow mimo, ze mniejsze lepiej
    rozumieja mechanizmy
    +++++++++++++++++
    Znam wielu ludzi z radomia-Tylko ronda, hipermarkety, stacje bezynowe, dresiarze i zlodzieje. Mlodziez zwiewa. Kielce tez probuja zatrzymac odwrot mlodziezy. Zle, bardzo zle porownanie.

    Gość: Michał 05.02.2005 12:41 napisal:
    ++++++++++++++++
    W dawnym zaborze rosyjskim linie kolejowe miały przedewszystkim znaczenie
    militarne, wygoda obywteli nie miała znaczenia
    ++++++++++++++++
    Budowano je w oddaleniu od miast, aby w razie jakiegos buntu nie stracic polaczenia kolejowego.

    Moze jestem uprzedzony do Rzeszowa bo mieszkam w stalowce, ktora jeszcze nie tak dawno byla podobnej wielkosci co rzeszow. Tyle ze wy dostaliscie stolice wojewodztwa i to was rozkrecilo, a nas wlaczono do Tarnobrzegu. I mielismy paradoks ponad 70-tysieczna Stalowa Wola, w wojewodztwie ze stolica w o polowe mniejszym miescie.Obecnie rzeszow traktuje St wole jako zlo konieczne. Mielismy autobus szynowy - jezdzi teraz w rzeszowie, W stalowej woli buduja 8 pietrowy nowy budynek szpitala, z ladowiskiem dla helikopterow na dachu specjalnie przystosowany do kardiologii - wladze rzeszowa juz kreca ze moze lepiej kardiologie walnac do starego, malego szpitala w Tarnobrzegu. Mowcie co chcecie, ale mnie sie politycka wladz w Rzeszowie poprostu nie podoba. Rozdaja wazne urzedy, okregi (odzialy krajowej dyrekcji drog, okregi sadowe itp) i inwestycje "po znajomosciach", a najchetniej biora wszystko dla siebie.

    Sadze ze zamiast klotni (ktora ja w sumie tez rozkrecam) i chrej rywalizacji Lublin i Rzeszow powinny dzialac w porozumieniu i wspolpracujac dbac o rozwoj calego regionu, a nie pakowac tylko kase w swoje stolice by pokazac kto silniejszy (tzw."zastaw sie, a wystaw sie")



    Temat: Buldożery wjadą na budowę ekspresówki przez Bem...
    robert_c napisał:

    > System tranmsportoway każdego wielkiego miasta opiera się o sieć
    > obwodnic wysokich klas.

    A ja myślałem że o metro, kolej, tramwaje.
    Fakt np. w Moskwie jest sieć wewnątrzmiejskich obwodnic - 3 "kalca" nawet po 7 pasów w jedną stronę. Jeden wielki stały korek. Syf jakich mało.
    Jakoś taki Londyn obywa się bez takiego "systemu obwodnic" wewnątrzmiejskich (M25 jest poza miastem), choć były takie plany - oni też kiedś myśleli że asfalt załatwi sprawę - ale na początku lat 70 się opamiętali.

    >W skład tego systemu wchodzi m.in. ograniczenie miejsc parkingowych i
    > uspokojenie ruchu w centrum miasta.

    Świetnie, w tym celu budujemy trasy ułatwiające dojazd do Centrum (np nowa trasa NS), czy poszerzamy Andersa?
    Nawet Krakowskiego Przedmieścia nie daje się skutecznie zamknąć dla aut.
    Podaj która ulica zostanie zamknięta lub zwężona.

    > Sam piszesz, że samochody nie będa miały gdzie zaparkowac. Poza wiec
    > Twoim zdaniem ktoś miałby wjeżdzać do Warszawy jeśli nie będzie miał
    > gdzie zaparkowac? - po to, by się tylko przejechac po warszawskich
    > ulicach?

    Zaparkują na chodnikach, trawnikach, przystankach, przejściach dla pieszych, placach itd. Różne "płynie" zaczną marudzić że miasto nie buduje dla nich parkingów i kolejne miliony pójdą na parkingi - budowa prostych parkingów udających P&R kosztowała ponad 50 tyś. zł za miejsce parkingowe dla jednego auta. Nie licząc ceny gruntu.

    > Z wykorzystaniem I linii metra odbywa się obecnie około 10% podróży
    > niepiszych. Centarlny odcinek II linii metra spowoduje, że ta
    > wartiośc zwiekszy się moze do 13-14%. Nie spowoduje to zmniejsza
    > ruchu aut. Trzeba też dodac, iz II linia metra idzie niemal
    > równolegle do linii kolejowej i w zasadzie przy większosci relacji
    > ją dubluje.

    O i wreszcie gdzieś się zgadzamy - nie podoba mi się przebieg II linii metra, właśnie z uwagi na bliskość linii średnicowej.
    Napisałem gó..e by pokazać jej koszt - niewiele wyższy od tej drogi.

    > Całkowita racja. Tylko, że budowa Trasy AK nie stoi w sprzecznosci z
    > inwestycjami w kolej.

    Pod warunkiem że są pieniądze na jedno i drugie.... na kolej jakoś nie ma.

    > Kolej nie obsługuje wszystkiech podwarszwskich
    > miejscowosci.

    Nie obsługuje wszystkich, ale większość tak i to tych największych (Pruszków, Legionowo czy nawet Radom), a przynajmniej są tam tory - jak w np. Konstancinie.

    >Puszczajac ruch pociagów co 3 minuty przez Dw.
    > Śródmieście wychodzi, że w pociągi w szczycie z miejscowości
    > podwarszzwskich mogą kursowac maks co 18 minut.

    Jako pracownik jednej ze spółek PKP (piszący te posty se służbowego komputera i w czasie pracy), inżynier budowy trakcji kolejowej, powinieneś zdawać sobie sprawę że:
    -system sterowania ruchem można przebudować i puszczać pociągi co 1-2 minuty.
    -nie wszystkie pociągi muszą jechać przez Śródmieście bo nie każdy jedzie do centrum. Częśc pociągów może jechać przez Gdański, niektóre ociągi z Grodziska/Błonia czy nawet Legionowa mogą jechać przez Służew (zagłębie biurowców) do Piaseczna i z powrotem.
    -jeśli koniecznie przez centrum to część może jechać przez Centralny jak podczas remontu
    -WKD ma oddzielne tory i stacje więc nie wpływa to na "pociągowe korki" na Średnicy
    -część pociągów może kończyć na Zachodnim i Wschodnim - Wschodni ma tramwaje, do Zachodniego trzeba dobudować kawałek linii

    Więc z Twoich propagandowych 18 minut można łatwo zrobić 10, a to jest wystarczająca częstotliwośc do dojazdów miejskich i podmiejskich.

    >Jest to oczywiście
    > alternatywa dla dojazdów do Warszawy, jednak nie taka, by z naszych
    > ulic dzięki temu zniknął ruch samochodowy wjazdowy.

    Całkowicie ruch nigdy nie zniknie. Ale można go ograniczać tak, by nie było potrzeby budowy nowych tras i żeby nie generować nowego ruchu samochodów.

    No ale jak sami kolejarze lobbują za budową autostrad to jak spodziewać się inwestycji w warszawski transport szynowy?





    Temat: [Mazowsze] Bedzie wiecej regionalnych
    [Mazowsze] Bedzie wiecej regionalnych
    Oczywiscie Mazowieckie to inna bajka. Pociagi w aglomeracji warszawskiej woza
    w szczycie tlumy i jest na czym zarabiac. Jednakze jest to rowniez przyklad,ze
    jak sie chce,to mozna.
    W tym-uwaga!-reaktywowac polaczenie do Drzewicy...
    Od nowego rozklady Lodz nadal bedzie miala z nia kolejowe polaczenie? Moze by
    tak skomunikowac pociagi?;)

    www.zw.com.pl/apps/a/tekst.jsp?place=zw2_a_ListNews1&news_cat_id=11&news_id=72117
    Kolej w naszym regionie zarabia na siebie. Będą nowe połączenia.

    Co 10-15 minut mają kursować w godzinach szczytu pociągi podmiejskie na
    trasach wokół stolicy. Kolejarze rozpoczęli walkę o pasażerów.

    Do niedawna wprowadzenie nowego rozkładu jazdy oznaczało dla pasażerów tylko
    jedno – większy ścisk i dłuższe oczekiwanie na peronie.

    Z roku na rok liczba lokalnych połączeń kolejowych malała. W rozkładzie jazdy
    wprowadzonym rok temu skasowano aż 41 takich połączeń. Ale to już przeszłość.
    W nowym rozkładzie, który będzie obowiązywał od 11 grudnia, liczba pociągów
    zwiększy się z 554, które jeżdżą obecnie, do ponad 600. Składy mają też
    jeździć częściej. W szczycie nawet co dziesięć minut.

    To się opłaca
    A wszystko dlatego, że wożenie ludzi zaczęło się wreszcie opłacać! Odkąd z PKP
    wydzieliła się spółka Koleje Mazowieckie, pociągi podmiejskie jeżdżące w
    stolicy i okolicach stały się nagle rentowne. Oczywiście nie wszystkie. Ale
    faktem jest, że koleje zarobiły.

    Czystego zysku za pierwsze półrocze wypracowały 107 tys. zł. I dlatego mogą
    uruchamiać nowe połączenia. – I to na każdej z siedmiu wychodzących z Warszawy
    linii – zapewnia Grzegorz Kuciński, dyrektor do spraw przewozów i promocji
    Kolei Mazowieckich. Kolejarze mają nadzieję, że dzięki zmianom uda się
    zmniejszyć tłok w wagonach. Teraz w godzinach szczytu pasażerowie czekają na
    pociąg nawet 25 minut.

    Często jak metro
    Częstsze kursy pociągów na liniach podmiejskich oznaczają, że między Warszawą
    Wschodnią a Zachodnią będzie można złapać skład nawet co pięć minut. To
    świetna propozycja dla ludzi, którzy nie chcą przebijać się autem czy
    autobusem przez zakorkowane mosty. Tym bardziej że na trasie od Dw.
    Wschodniego przez Dw. Zachodni do stacji Ursus obowiązują miejskie bilety.

    Lepiej na peryferiach
    Wznowione zostaną też połączenia na dwóch trasach: Radom-Drzewica i Nasielsk-
    -Sierpc. Ostatni pociąg widziano tam kilka lat temu. Ruch zatrzymano, bo
    podobno nie było pasażerów. Teraz okazało się, że jednak są i chcą jeździć. –
    Uruchomimy tam autobusy szynowe, które są tańsze od tradycyjnych wagonów –
    zapowiada dyr. Kuciński.

    Żeby zapewnić bezpieczeństwo, w odnawianych składach montuje się kamery. Teraz
    są tylko w dziesięciu pociągach. W przyszłym roku pojawią się w kolejnych 29.




    Temat: Szybka kolej Warszawa - Piotrkow - Wielun -Wroclaw
    Szybka kolej Warszawa - Piotrkow - Wielun -Wroclaw
    Rozpoczely sie prace zwiazane z przygotowaniem projektu szybkiego polaczenia
    kolejowego z Warszawy do Wroclawia. Projekt ten byl juz realizowany 30 lat
    temu, czego pozostaloscia sa elementy planowanej magistrali Wschod - Zachod z
    Wroclawia do Lublina (m.in odcinek Belchatowski). Obecnie bierze sie pod
    uwage dwa warianty niezaleznie.
    Wariant pierwszy ?Warszawa - Koluszki - Lodz - Wroclaw? uwzglednia
    modernizacje odcinka do Lodzi oraz budowe nowego odcinka z Lodzi w kierunku
    Wroclawia. Jednak linia z Warszawy do Lodzi jest kreta a zatem modernizacja
    umozliwi maksymalna predkosc tylko 160 km/h (PKP chcialoby miec nowy odcinek
    250 km/h). Dodatkowo miasto Lodz nie ma wybudowanej drogi kolejowej
    przechodzacej przez miasto w linii Warszawa - Wroclaw, a to wiaze sie z
    wysokimi kosztami.
    Wobec tego szanse na realizacje ma wariant drugi ?Warszawa - CMK Idzikowice -
    Piotrkow Trybunalski - Belchatow - Wielun - Wroclaw?. Propozycja ta jest o
    tyle atrakcyjna, ze zapewni szybki dojazd Warszawy do Wroclawia (takze 250
    km/h) przy oszczednym dysponowaniu srodkami finansowymi. Mianowicie linia
    taka byla projektowana w latach 70 - tych, a poczynione wtedy inwestycje
    uwzglednialy szybka magistrale (m.in. wybudowano odpowiednio szerokie
    wiadukty). Odcinek jaki nalezy wybudowac w pierwszym etapie to okolo 55 km z
    Belchatowa do Wielunia, a wowczas powstaje pelny odcinek drogi kolejowej
    Wroclaw - Piotrkow - Warszawa (trasa wiedenska). W drugim etapie wystarczy
    dobudowac odcinek z Piotrkowa do CMK Idzikowice aby wymagana predkosc
    pociagow do Warszawy zostala zapewniona linia CMK. Dodatkowym atutem jest
    fakt, ze automatycznie Wroclaw otrzyma polaczenie z Radomiem oraz Lublinem
    (takie bylo zalozenie magistrali Wschod Zachod). A zatem korzysci z
    realizacji tego wariantu odniosa nie tylko Warszawa i Wroclaw, ale takze
    Lublin, Chelm, Radom, Piotrkow T., Belchatow, Wielun. Oznacza to ze pojawia
    sie szansa na otrzymanie dodatkowych srodkow z Unii Europejskiej z funduszy
    spojnosci dla regionow. Warto zaznaczyc ze realizacja tego projektu jest
    wolna od trudnosci zwiazanych z uksztaltowaniem terenu, gestoscia zabudowy
    (np:Lodz), problemami wlasnosci gruntow etc.
    Dlatego warto aby miasto Piotrkow aktywnie wlaczylo sie w forsowanie
    realizacji tego projektu, gdyz miasto Lodz z pewnoscia bedzie walczyc o
    wariant pierwszy - drozszy. Z pewnoscia nalezy porozumiec sie z Lodzia, aby w
    ramach wariantu drugiego wybudowano odcinek Piotrkow - Tuszyn - Lodz Chojny,
    aby zapewnic Lodzi szybkie polaczenie z Wroclawiem (Lublinem), a takze
    skrocenie czasu jazdy do Czestochowy, Krakowa, czy Katowic. Jest to o tyle
    wazne, ze o wiele bardziej korzystny dla komunikacji krajowej jest wariant
    drugi, co Lodz powinna zrozumiec bez zapedow do wielkomiejskiego patriotyzmu.
    Wszystko teraz zalezy od Piotrkowa i jego mieszkancow jako najwiekszego
    miasta - konkurenta Lodzi - planowanej linii kolejowej. mrjl7@interia.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • kava.keep.pl



  • Strona 4 z 4 • Zostało znalezionych 192 rezultatów • 1, 2, 3, 4 
    Wszelkie Prawa Zastrzeżone! Design by SZABLONY.maniak.pl.